Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ontgroening Leiden. "Muneer. U mag niet filmun"

minervaleiden534.jpgMuneer! Muneer! Muneer! Wilt u dat NIET filmun. Muneer, wilt u NU stoppun met filmun. Andurs bel ik m'n vadurrr. Hallo, muneer, wie denkt u wel dat u bent, muneer. Wat zegt u, muneer. Is dit een openbawe weg? Niets mee te makun, muneer. U mag hier niet filmun. Wij zijn Minerva, en wij hebbun het hiejjj voojjj het zeggun, muneer. Als wij die feuten willen rondparadejjjun in een luiejjj, gevuld met hagelslag en vla en ketchup, dat DOEN wij dat gewoon, muneer. Niks fascisme ofzo zeg. Dit is gwoon traditie ja, muneer. En wilt u nu stoppun, muneer. WILT U NU STOPPUN MUNEER! En u moet mij majesteit noemen, muneer. Ik méén het, muneer. Ik ben van Het Bestuujjj. Praat maajjj met mijn hand, muneer. Of met deze hand. Hallo muneer. We ménen het hoojjj. Niet filmun. NIET FILMUN. MUNEER!

Reaguursels

Inloggen

@hoefnagel

decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:37 (nog dommer kan haast niet)

Je bent boos he :)

Laatste post.

decadent degeneraat | 27-05-12 | 23:09

Gezien het commentaar van Minerva zijn ze met hun broek naar beneden betrapt, en hebben ze snel een "dat doen wij anders nooit" reactie in elkaar geflanst. (hoezo amateuristisch?) Nee, tuurlijk niet. Je doet het elk jaar (traditie) maar als er gefilmd is dan is het ineens "do not want" Ja meiden trek eens wat vaker die broek letterlijk naar beneden. Laat me weten wanneer het zover is. Kan ik ook eens genieten.

hader | 27-05-12 | 11:33

Eikentafelpoot | 25-05-12 | 10:52 |

Toch vraag ik me dan af waarom je zo nodig in zulke mate aan groepsdruk moet toegeven. Dat lijkt me namelijk geen voorwaarde om die top te bereiken. Noem me naïef, maar volgens kun je altijd beter jezelf blijven.

Een paard | 26-05-12 | 12:21

@MCMDDT (Mollige Chick Met Die Dikke Tieten)
Hey zaeg, feut! Baen jij te doen?

Ahasveros | 25-05-12 | 16:31

Ok heb het net gezien en kom er op terug...

jeanmondo | 25-05-12 | 16:20

Boeie, dit is grappig... ben zelf te eigenzinnig om bij zoiets te gaan maar zie de humor er wel van in, die studentenclubs.

jeanmondo | 25-05-12 | 16:17

Ik ben vroeger aan de UvA lid geworden van een of andere club. Ik heb niets met clubs maar je kreeg korting op bepaalde zaken. Ze hadden gelukkig geen ontgroeningen. Daar zou ik ook nooit aan meegedaan hebben. Het meeloopgedrag ergert me mateloos bij mensen waarvan je toch zou verwachten dat ze enige intellectuele bagage (behoren te) hebben. Het is ook een beetje jeugdeigen natuurlijk, ze zijn erg gevoelig voor wat anderen vinden van ze. Bij tokkies merk je vaak dat ze erg merkgevoelig zijn. Bij studenten was het altijd zo dat ze allemaal een individu willen zijn maar daardoor allemaal weer op elkaar lijken.

Han Jammer | 25-05-12 | 16:06

Die meiden kiezen hier toch zelf voor. Ik begrijp niet waarom "buitenstaanders" zich hier altijd zo druk over moeten maken. Jij hoeft er niet te staan en loopt te zeiken maar die meiden die daar staan hoor je niet...

Lekker doorlopen, niks te zien hier...

AlstarOne | 25-05-12 | 12:50

De reacties van het gefrustreerde gepeupel hier is prachtig. Vooral opmerkingen als "het land gaat eraan" en "opsluiten die hap" zijn een genot voor het vroege morgenoog. Ga vooral door met het uiten van de frustraties, het afkeuren van rituelen waar u klaarblijkelijk niets van af weet en met het verzetten tegen de top in wording. Vind het maar een kansloosclubje van onzekere mensen, noem het maar een triest zooitje. Het feit blijft dat ook deze meiden straks bovenaan de ladder staan. Waarom denk je dat Heineken, Shell en Rabobank het corps sponsoren? Inderdaad, men was daar zelf ook lid! 'vo voor de Leden!

Overigens betreur ik het feit dat de groep meiden het zo slecht heeft aangepakt. Als zij die proleet gewoon hadden laten filmen was er niets aan het handje geweest en had het uitkering-trekkende plebs hier niet weer eens een reden gehad om hun verbolgen jaloezie op de toplui in de maatschappij uit te laten spatten.

Eikentafelpoot | 25-05-12 | 10:52

Aaargh.. Wat een verschrikkelijke wijven, om te kotsen zo irritant.

Bono | 25-05-12 | 07:48

Flappie2006: yep, en alvast een goede les voor later. Pappie leert tenslotte ook bij Shell dat hij geen dingen mag doen die de baas later in het nieuws moet uitleggen.

FirstAnnual | 25-05-12 | 05:23

Het verantwoordelijke dispuut is inmiddels geschorst, doorlopen knorren: ;-) i.i.d. geval tot en met de zomer in een saaie burgerkroeg zuipen bitches.

www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

Flappie2006 | 25-05-12 | 02:35

Hee mama! Ik heb nog een fotootje van je gevonden!

Jos Tiebent | 25-05-12 | 00:37

@Raznov | 25-05-12 | 00:18
Nou knul, dat heb je flink gezegd. Bravo!

Hoefnagel | 25-05-12 | 00:29

Trieste kutlui. Moet straks dit landje draaien. We gaan er allemaal aan. Wat mij betreft opsluiten, met z'n allen, ook die luierdragers en eens goed laten nadenken waarvoor deze onzin in godsnaam goed is. Een ieder die het niet begrijpt zal dan ook niets meer begrijpen en is dus niet meer dan een nutteloos stuk vlees.

Raznov | 25-05-12 | 00:18

@FalderalderalderAAA | 24-05-12 | 23:06 > troll
Ik heb in het corps gezeten. Daarom ben ik zo oprecht. :D

Hoefnagel | 24-05-12 | 23:43

@BozeHenk | 24-05-12 | 23:11> faalt enorm
U gaat duidelijk met de verkeerde mensen om.

Hoefnagel | 24-05-12 | 23:41

Wat een domme wijven zeg, de tering.. Zijn duidelijk alerter bij de bar dan tijdens college.

softijsje | 24-05-12 | 23:33

ag hopelijk weer een lading aankomende studenten gered van die achterlijke clubjes. bij mijn studie is 9/10 geen lid van dergelijke droeftoeter clubs, degenen die het wel zijn hebben nep vrienden nodig om zich goed te voelen en degenen die lid waren zijn al van de studie af omdat ze bijna geen examen haalden. wat je ook doet je faalt enorm als je erbij gaat, ist niet linksom dan is het wel rechtsom

BozeHenk | 24-05-12 | 23:11

@Hoefnagel: Rule nr1 of Trolling: No Troll admits to being a troll.

FalderalderalderAAA | 24-05-12 | 23:06

Die majesteit ook in je tekst.... Scherp...

macflipper | 24-05-12 | 22:54

Zonder een Don & Ad vip pas krijg je ook in leiden geen toestemming.

poetsnoet | 24-05-12 | 22:39

Zo. Heb mijn middagdutje heb gedaan, langs de kroegen geweest binnen de grachtengordel, en nu eens kijken naar de score van wie ik onder de knorren, nihilisten, pauperpubers, minvermogenden en andere ongewervelde schelpdieren op de kast heb kunnen jagen:

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:36
eerstneukendanpraten | 24-05-12 | 15:45
The Dominator | 24-05-12 | 15:46
moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:47
Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:52
muffstuff | 24-05-12 | 15:59
decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:00
gozahtje | 24-05-12 | 16:01
Terpen-tijn | 24-05-12 | 16:15
Cor Rupteling | 24-05-12 | 16:17
Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:33
decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:37 (nog dommer kan haast niet)

Poef, dat zijn er heel wat die uit Almere komen, van de bijstand leven, of anderzijds zijn geboren onder een ongelukkig gesternte.
En dan nog iets, voordat u weer gaat reaguren, denk eerst na en laat u niet wederom verleiden door uw frustraties.

Hoogachtend.
Uw dienstwillige trol.

Hoefnagel | 24-05-12 | 21:57

kuthoeren.

Ben Crobbery | 24-05-12 | 21:48

Portretrecht, ja. Maar portretrecht wil niet zeggen dat je het in eerste instantie niet mag filmen, iets wat die meisjes de meneer wel wijs probeerden te maken.

Scorsese | 24-05-12 | 21:45

Kan aan de andere kant nog wel een juridisch staartje krijgen wegens reputatieschade als ik een beetje op portretrecht googel.

oplichter | 24-05-12 | 21:36

Wat een zielig sfeertje. Wat ben ik blij dat ik er bewust voor gekozen heb om niet bij zo'n clubje te gaan. Ik kwam er al snel achter dat studentenclubs over het algemeen voor onzekere mensen die niet genoeg persoonlijkheid hebben om zelf nieuwe vrienden te maken zijn.

Frenchfrieswithmayo | 24-05-12 | 21:23

BozeHenk | 24-05-12 | 20:53 | + 0 -
En jij bent totaal het tegenovergestelde daarvan... pvv tokkie

jutkut | 24-05-12 | 21:20

Ben zelf ook student en denk er elke jaar ook over na om bij het corps te gaan(Ik doe het alleen nooit). Meeste mensen die dit afkeuren en het hardst roepen dat het mensen zijn met een lage zelfdunk zijn toch wel vaak degene die nooit de kans hebben gehad om zich bij het corps aan te sluiten. Als meneer het wil filmen dan mag dat gewoon... Als hij het allemaal maar niks vindt dan gaat hij toch lekker wat anders doen? Het feit dat hij het niet doet en dus wel filmt betekent gewoon dat hij erg nieuwschierig is. Dit is niet vreemd omdat het toch een vrij besloten clubje is (reden waarom velen een afkeer hebben).

jutkut | 24-05-12 | 21:18

Wat een gezeur zeg, als kindjes bij een corporale vereniging willen en daar een KMT voor over hebben dan is dat toch prima. Ze zijn immers stemgerechtigd dus zelf verantwoordelijk. Als dat ontgroenen op de openbare weg gebeurt, dan mag dat gefilmd worden. Ik vind het niet meer dan normaal dat als je dat liever niet hebt, je aan iemand met een camera vraagt of hij daar mee stopt en dan is het aan het fatsoen van de persoon met de camera om daar gehoor aan te geven. Als het op een infantiel betweterige toon gevraagd wordt, zoals hier, dan kan het eigenwijs doorfilmen geen verrassing zijn. Meisjes hebben een belangrijke les geleerd lijkt mij en daarmee heeft deze actie nut gehad.

Fimbulvetr | 24-05-12 | 21:11

munNEEERRRRRR!!!!! jesus watn kakkerwijf echt wat je verwacht bij een dergelijke vereniging. nja hopelijk flikkeren ze ze de deur uit

BozeHenk | 24-05-12 | 20:53

Zei ze nou pasje of Ausweis?

boasatlas | 24-05-12 | 20:48

Wat een domme kudtwijven, allemaal.

NLse alloch in Italy | 24-05-12 | 20:30

grappige is dat deel van deze mutsen waarschijnlijk rechten studeert XD

brtsuper | 24-05-12 | 20:23

Zag ik daar Melanie S Verhagen ook tussen lopen ?
Verder hoor je alleen maar mijnheerrr mijnherrr. Zum Kotsen!

miereneukert | 24-05-12 | 20:10

Operatie Gelijkschakeling in het onderwijs geslaagd. Universiteit op VMBO niveau gebracht.

Zoetwaterpanharing | 24-05-12 | 20:04

kampbewaaksters in de dop.

zeiksmurf | 24-05-12 | 20:00

Straks valt dan anaal uitgewoond worden door Jaap Jan Joris nog behoorlijk mee.
Dat is dan weer een voordeel.
*denkt ineens aan Johan Cruijff*

oplichter | 24-05-12 | 19:50

Ik zag gisteren in de Barbarasteeg in Delft (naast Virgiel) precies hetzelfde tafereel. Zouden ze het onderling afgesproken hebben?

MHS | 24-05-12 | 19:38

Kutttthoeruhhhhh! Allemaal! Meteen kapotsloan jonguh, da vies kak-vrouwuhvolk. Met hun stink menstruatie.

Koettoerk | 24-05-12 | 19:37

@ratelaar | 24-05-12 | 19:17 |
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze dit op de openbare weg doen en er dan raar van staan te kijken dat ze de aandacht van een journalist trekken, waarna ze hem proberen te verbieden om te filmen. Doe het dan in je studentenhuis, als je dat wil voorkomen. Ik wed dat ze de vla en ketchup - die uit de luiers lekte - naderhand niet eens opgeruimd hebben, dat laten ze uiteraard aan de gemeente over.. Capsones.

Scorsese | 24-05-12 | 19:32

Gisteren zaten diezelfde meiden op het Binnenwegplein in Rotterdam. Geen idee wat Minerva in Rotterdam doet, laat staan een ontgroening in mei?

Valpa | 24-05-12 | 19:29

Andy Devins | 24-05-12 | 15:38
Die laffe net-niks-clubjes zijn de ergste! Beetje geforceerd tof doen omdat de echte verenigingen het ook doen en ondertussen de plank volledig misslaan.

Fret Kroked | 24-05-12 | 19:27

De persvrijheid aan banden leggen, dat is wat het broedsel van de zelfbenoemde elite hier leert.
Dat deze journalist zich nog laat tegenhouden door dit tuig valt me eigenlijk een beetje tegen. Ik zou gewoon 20 keer op en neer door de vrouwensteeg (hahahaha) lopen.
Wist u trouwens dat deze toekomstige dictatortjes gesponsord worden door Shell, Heineken en de Rabobank.
Ja echt, door Shell, Heineken en de Rabobank.
Shell, Heineken en de Rabobank.
Dus denkt u nog maar eens na voordat u een pilsje opent, een bankrekening opent of uw auto volgooit.
Shell, Heineken en de Rabobank.
Echt.

oplichter | 24-05-12 | 19:22

Dat er volk is dat graag mensen onderdrukt snap ik, maar dat je jezelf zo verlaagd en hieraan meedoet snap ik niet. Dom volk, allebei.

terazino | 24-05-12 | 19:22

Niks mis mee. Het is toch mooi om een overgangsritueel te hebben? Van schoolmeisje naar studente. Ook goed voor de groepsbinding en samenhorigheid. En ja misschien komen sommige van die meisjes in de tweede kamer. Maar als je dit afkeurt dan ben je een sneue ziel.

ratelaar | 24-05-12 | 19:17

Wat een kut accent. "Meneeww" -_-

Scorsese | 24-05-12 | 19:14

Waarom laat iemand zich toch zo vernederen,en oh ik ergerde me al groen en geel aan dat vreselijk kaktoontje,,meneerrrrr,meneerrrr,brrr koude rillingen krijg ik ervan.

ikkepraat | 24-05-12 | 19:13

Uhhhh...... dit zijn wel de lui die later in de Tweede Kamer zitten.

DeWereldVergaat | 24-05-12 | 19:10

Externe eer! Hoeru!

maruyama | 24-05-12 | 19:09

Nou, hun menstruaties lopen zo te zien al gelijk....

Homer P. Simpson | 24-05-12 | 19:09

@two ball cane | 24-05-12 | 17:05
Allereerst: ik spreek alleen namens mezelf. Ik weet niet wie jij bedoelt met "jullie".
Ten tweede heb ik mijn mening hieromtrent niet gegeven, slechts even uitgelegd hoe het systeem werkt aan iemand die zich niet kon voorstellen dat zijn dochter dat zou doen, of dat hij in dat geval een slecht opvoeder zou zijn.
Ten derde vind ik dergelijke ons-kent-ons netwerken inderdaad verwerpelijk, maar ik vind mensen als diersoort verwerpelijk, dus ook kongsi's en de vorming van kongsi's die mensen vormen, al dan niet geïnstitutionaliseerd, zoals bij corpora het geval.
Verder zal het me allemaal mijn reet roesten. Als mensen dat willen dan moeten ze dat vooral doen, mijn geluk of ongeluk is er niet van afhankelijk. Het hunne wel. Dat is niet mijn probleem maar het hunne.

Stormageddon | 24-05-12 | 19:00

Amazing_Mark | 24-05-12 | 18:58 |

Aan je spelling en grammatica te zien is dat niet de enige reden waarom je nooit bij een studentenvereniging bent gegaan.

Frdnnd | 24-05-12 | 18:59

-weggejorist-

Neut | 24-05-12 | 18:58

Lekkere wijven man.

Neut | 24-05-12 | 18:58

Daarom ben ik nooit bij een studenten vereniging gegaan. Je eigen laten vernederen om bij een stel kakkers te mogen gaan in de kroeg.....

Amazing_Mark | 24-05-12 | 18:58

two ball cane | 24-05-12 | 17:05 |

Ik maakte een grapje met die opmerking. Doe een control f-je op mijn andere reacties op dit topic, en huiver.

Frdnnd | 24-05-12 | 18:55

@Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:55 | + -8 -

Als je in staat bent om mensen stelselmatig eigenwaarde te ontnemen op meest denigrerende wijze dan heb je inderdaad een speciale ontwikkeling doorgemaakt. Het feit dat er ook nog een sadistisch genot uit wordt verkregen grenst al helemaal aan psychopathisch. Maar goed uit uw reactie kan ik ook al opmaken dat u een typisch megalomanisch protocorpsballetje bent, die het ontbreekt aan enige vorm van introspectie. Dient nog gezegd te worden dat uit uw reactie tevens kan worden afgeleid dat uw sociale vaardigheden inderdaad verbeterd kunnen worden. Tip: de meeste mensen kunnen slecht figuren verdragen die een walm van hautaine overmoed uitwasemen, zoals u.

Pantheist | 24-05-12 | 18:46

En dat moeten nu in de toekomst rechters, psychologen, advocaten worden en meer van dat soort opvreters... uiteraard tegen een vet salaris anders gaan de dames "zondagdiensten" draaien! Zum Kotzen!

meneer Q | 24-05-12 | 18:42

@Hoefnagel | 24-05-12 | 16:58 | + 1 -
Lezen is ook een kunst! Ik vind uw gekunstelde taalgebruik niet moeilijk, heb ik ook niet gezegd.
De rest lijkt me overbodig.

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 18:39

Krijg je ervan als de boel mengt... wijven kunnen niet normaal doen.

RSC ongemengd... met reden.

Kingeef1975 | 24-05-12 | 18:24

Blij dat ik knor was. Ik zie hier echt niet de lol of nut van in.

websenior | 24-05-12 | 17:48

Tering, dit soort snuiven mogen ze van ij flink doorneuqen. In mijn studententijd wel veel van geneuqt, dat dan wel weer.

Ontgroenen doet mij altijd aan de Hilterjugend of voor de dames de Bund deutscher Madel denken. Heb zelf destijds een dispuut opgericht waarin ontgroening taboe was. En na 20 jaar is het er nog steeds en doet er nog steeds niet aan Een mens behoeft te worden gebroken om in het keurslijf van de vereniging te passen.

Zatkniss | 24-05-12 | 17:47

two ball cane | 24-05-12 | 17:05 | + 1 -

Ik heb het geprobeerd en was mijn wereld niet! ik heb mijn ervaring neergeplempt. Mensen moeten zelf weten of zij bij een clubje willen horen.

Maar wat mij, uit dit filmpje, beangstigd is dat mensen die bij zo clubje zitten meer rechten denken te hebben dan mensen die niet bij zo clubje zitten.

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 17:36

Sunchaser!

polyfoneringtone | 24-05-12 | 17:31

Dat worden prima ambtenaren voor de EUSSR

das_Freudenmädchen | 24-05-12 | 17:29

Sommige van de dames hebben al op- en aanmerkelijke bierreten opgedaan in de korte tijd dat ze in Leiden verbleven...
-
Waarom is Ome Azo nu toch lichtelijk bevreesd dat er tenminste drie van deze dames in de nabije toekomst in de bestuursdienst terecht zullen komen - nog altijd de volle overtuiging koesterend dat je burgers gewoon even kunt vertellen wat ze wel en niet moeten doen in de rechtmatige uitoefening hunner bezigheden?
-
('mag ik even uw pasje zien? ' whahahahhoeha... zoiets had ze zeker op de middelbare school...)

azoturie | 24-05-12 | 17:28

Die verwende kakwijven zijn het helemaal niet gewend dat ze niet stande pede hun zin krijgen. Een volwassene nog wel. Wacht maarrr tot d'rrr vaderrr d'rrr is.

Hanxie | 24-05-12 | 17:25

@Kobus Kloothamer
@Hoefnagel
Moeilijke woorden? Nee meeste had ik toch wel in gebruik sinds ongeveer 2VWO. Welke bedoel je? Dan kan ik wel e.e.a. toelichten mocht je moeite met Google hebben. Misschien toch ook wel beetje wat Hoefnagel zegt.....

Godsammekraken | 24-05-12 | 17:16

-weggejorist-

Suske doet Wiske | 24-05-12 | 17:11

Niet te filmen dit.

Onze toekomstige tweede kamer leden.

nu even niet | 24-05-12 | 17:10

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:55 | + -1 -

Je doelt op het incestieuze milieu waar, ondanks je daadwerkelijke kwaliteiten, toch wel verzekerd ben van een goed betaalde baan? Mensen met het down syndroom weten zich ook op een speciale wijze ontwikkelen. Misschien ook wel omdat de communicatie onder elkaar van mensen met een chromosoom meer wat soepeler loopt.

Overigens moet dat wereldje het ook wel van hun gun factor hebben, want zodra dat controle middel verdwijnt zullen ze wel aan het werk moeten.

muffstuff | 24-05-12 | 17:05

@Stormageddon | 24-05-12 | 15:09
@Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:06
@Frdnnd | 24-05-12 | 15:11
Zonder een enkele kritische noot bij al jullie aannames te zetten vraag ik me ten zeerste af waarom dit je zou weerhouden met die mensen mee te doen.
Is het puur en alleen omdat je een dergelijk instituut niet in stand wil houden of is het eigenlijk gewoon veel makkelijk om vanaf de zijlijn te roepen dat die mensen die het altijd zo 'éééénig met elkanderrrr' hebben, gemene valsspelerTs zijn?
Voorbeeldje:
Loop je veel op straat dan leer je straatwijsheden, loop je veel tussen omhooggevallen koude kak dan leer je 'osm-handigheden'. Of je ze (mis/ge)bruikt is een tweede maar zou je niet liever de keuze hebben? al was het maar om iemand die wel van plan is z'n trucjes tegen je te gebruiken de pas af te kunnen steken?
daarnaast is er nog een soort van pavlov effect. iemand die gelooft dat ie gelukkig is is gelukkig. blijf heel vaak roepen hoe gelukkig je bent (en vooral beter, want als je onzeker bent hangt je geluk daar van af) en uiteindelijk ben je nog gelukkig ook.

two ball cane | 24-05-12 | 17:05

Zo, 'tis 5uur. Genoeg geweest. Kinderbedtijd. Dag allemaal.

Hoefnagel | 24-05-12 | 17:01

Ik mis de pindakaas. Trouwens: goed voedsel verspillen altijd -1. Next!

Kathy | 24-05-12 | 17:00

@Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:52
Als je dat echt moeilijke taal vindt, niet zo slim om dat te bekennen.

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:58

Hahaha! Meneer laat zich wel intimideren door die 19-jarige snolletjes hoor. Man man man.

OpperGek | 24-05-12 | 16:55

@Mister13: u gaat er vanuit dat Leden slechts op de aantrekkelijke posities komen door hun gefortuneerde afkomst. Het moge duidelijk zijn dat er binnen het wereldje der Elitarisme een dusdanig milieu wordt gecreëerd waarin men zich op een bijzondere wijze weet te ontwikkelen, iets wat KNOR'en en proleten niet zullen meemaken. Over deze in de top bijna-essentiële sociale vaardigheden heb ik het dan. Overigens zijn er natuurlijk uitzonderingen op de regel, maar het moge geen toeval zijn dat het merendeel van de topfuncties in de maatschappij wordt bekleed door Leden.

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:55

@Pouline | 24-05-12 | 16:37 | + 0 -
Point taken! Geeft ons ook weer de kans te reaguren

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:55

en dit is een geenstijl topic waardig? Meer iets voor een zuur krantje waar niemand lid is geweest.

Dagobert D. | 24-05-12 | 16:53

@Godsammekraken | 24-05-12 | 16:42 | + 0 -
En u heeft bij uw geliefde 'corps' ook vast al die moeilijke woorden geleerd? Knap heur....

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:52

Mister13 | 24-05-12 | 16:29
Jammer, volgens mij zijn nog meer mba's wel zo ongeveer het laatste waar we behoefte aan hebben. We komen om in de managers, adviseurs, communicatie-experts, projectmanagers etc. etc. Waarom ga je niet wat nuttigs doen, iets productiefs? Het zou zo maar kunnen dat je binnen de komende 10 jaar met je mba geen droog brood meer kan verdienen omdat er gewoon te veel zijn, ook al gezien de economische ontwikkelingen. En daar sta je dan met je studieschuld...

canardo | 24-05-12 | 16:51

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:38 | + -1

Precies, zelfontplooiing, maatschappelijk belang en zelfstandigheid daar koop je geen Stormer van, laat staan een 2e domestic manager.

muffstuff | 24-05-12 | 16:46

"Ik zie niks!" :')
Oh really, captain obvious?

Hellfish | 24-05-12 | 16:46

da wizard | 24-05-12 | 16:36 |

Je hebt het over krentenbaard, en het was een virus dat onder de eh, aspirant-leden vooral heerste. Er zat er eentje tussen die het eerder ergens anders had opgelopen. Ik vind het een beetje flauw om mensen met een bepaald virus voor viespeuken uit te maken.

Frdnnd | 24-05-12 | 16:45

gozahtje | 24-05-12 | 16:41 |
Oke, ik rectificeer, vrouwen zeuren niet over alles. Als moslim verenigingen hun mannen en vrouwen ouderwets gescheiden feest willen laten vieren dan hoor je de feministen niet... Misschien ergens bang voor?

gozahtje | 24-05-12 | 16:44

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:35 |
Dat zijn genootschappen

BlitzFlicker | 24-05-12 | 16:36 |
Eens, zeer zeker dat hier in Nederland ook goede MBA's zijn. Helaas is HET punt dat de MBA's in Nederland vaak gebruik maken van de opleidingsmaterialen van Harvard en Stanford zodra die openbaar worden. Om het nieuwste van het nieuwste mee te pakken, zeker in de IT gerichte MBA's voor zeg maar de next Silicon Valley, moet ik toch echt naar Amerika. Dat betekent voor mij dus een studielening en hard werken om deze te bekostigen.

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:38 |
Dus er op eigen kracht komen is door een gebrek aan sociale vaardigheden? Hmm, gezien dit topic, het filmpje en het feit dat je juist als je geen rijke papa daadwerkelijke vaardigheden moet hebben om wat te bereiken spreekt uw eigen tegel tegen.

Mister13 | 24-05-12 | 16:44

@decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:37
Valt niet mee he, om iets in de juiste context te plaatsen.
Bij de weg, toepasselijke nick, dat dan weer wel.

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:44

Na deze sneue vertoning snak je naar een paar meiden uit de Oekraine waar ze nog vrouw zijn

Freek6720 | 24-05-12 | 16:43

@Nagemaakte Gek
Laat me je uit de droom helpen. Ik behoor zelf tot de kliek uit onderhavig topic en kan je redelijk precies vertellen wie van onze politici ook. De corporale dominantie is een ruimschoots achterhaald verhaal met Rasknor Rutte als lichtend voorbeeld. Ik zou me drukker maken over collectivistische verkleefde gezwellen als PvdA, VARA, UWV, FNV, PO en andere quango's die ons lekker op koers houden richting de ondergang.

Godsammekraken | 24-05-12 | 16:42

Pouline | 24-05-12 | 16:29 | + 0 -
Wat ik voornamelijk probeer te zeggen is dat mannen het net zo goed moeilijk kunnen hebben, alleen op totaal andere gebieden als vrouwen, mannen hebben het in deze tijd misschien zelfs nog wel zwaarder.
Daar hoor je ons alleen niet over zeiken en vrouwen zeiken om alles!

gozahtje | 24-05-12 | 16:41

"Op eigen kracht er komen"-opmerkingen zijn niets anders dan het goedpraten van armoede en gebrek aan aan sociale vaardigheden om je talent te verkopen.

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:38

leuk en aardig maar onze Nederlandse Prins zat ook bij deze club. Dat wil TOCH wel wat zeggen kwa achtergrond en verschil tussen een vereniging zoals deze of de borrelclub uit Lutjebroek, Appelscha of Assebroek.

Maar ja laat al die burgers maar lekker klagen omdat ze zich in hun eer aangetast voelen. Verschil is er altijd al geweest en zal nooit weg gaan.

speedy_con33 | 24-05-12 | 16:37

Absoluut! Uit een milieu van eerst neuken dan praten, kan niet beter!
@Hoefnagel

Sorry, maar dit soort teksten zijn een beetje aandoenlijk. Gênant zelfs. Een beetje vies.

Ik zie je schreeuwen tegen je vriendin: Ik kom uit een milieu van eerst neuken dan praten, kan niet beter! Nadat ze je heeft gevraagd of je condooms bij je had.

Ik probeer me geen verdere voorstelling te maken. Ik heb het gevoel, dat ik de vluchtige masturbatie in de vaginale opening van je vriendin met je door gonokokken aangetast geslachtsdeel onsmakelijk vindt. Neuken noem je dit waarschijnlijk, maar misschien noem je het ook wel bonken. Eigenlijk wil ik het ook niet weten.

Misschien kun je beter naar Joop gaan. Daar zit meer van jouw slag mensen.

decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:37

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:33
W'rom? Ik vind hem wel verfrissend zo tegenover al die boze en agressieve reaguuerders.

Pouline | 24-05-12 | 16:37

LOL
Twee jaar geleden werden er een tiental met de ambulance afgevoerd vanwege een smerig virus waar blijkbaar veel leden last van hadden, allemaal viespeuken die leden.
Maar dit zijn wel de nieuwe leiders van Nederland hoor.
nl.wikipedia.org/wiki/LSV_Minerva
Inclusief koningshuis...

da wizard | 24-05-12 | 16:36

@Mister13 | 24-05-12 | 16:29 | + 0 -
U heeft er geen kaas van gegeten met uw gewauwel over MBA's en dergelijke. Even kort: eerst doe je een mooie master (kan gewoon in Nederland, en ja, die stellen ook hier wat voor), na vijf jaar arbeiden ga je een mooie MBA doen (liefst in het buitenland, waar ook goed gezopen kan worden) en daarna gaat u weer verder met uw carrière. Kan allemaal op 'eigen kracht' maar er zit wel een prijskaartje aan vast. Stuk makkelijker dus als het bedrijf de hele reutemeteut voor u betaalt. Of vader moet nog een kleine 80.000 euro hebben liggen. Maar toch mooi dat u al besloten heeft hier aan te beginnen!

BlitzFlicker | 24-05-12 | 16:36

@Mister13 | 24-05-12 | 16:31
Ja, dat weet ik wel. Maar dat zijn vak-, hobby- of sportdisputen, iets heel anders dan waar vikingchild op doelde.

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:35

BlitzFlicker | 24-05-12 | 16:15 |
Ja, dit soort normen en waarden zit men echt op te wachten.

De juiste normen en waarden staan juist 180 graden tegenover dit.

De echt succesvolle en belangrijke mensen van de wereld refereren ook wel naar dit soort mensen als 'wannabees'.

Mensen die denken door interessant te lullen met een aardappel in de keel heel wat voorstellen en ineens bij de Bilderbergers etc horen. Ik denk dat de Bilderbergers zich helemaal suf lachen om de wannabees.

Mister13 | 24-05-12 | 16:35

.. En dat vult later allerlei topfuncties. Bewaar de beelden even voor later als het zover is.

b-ry | 24-05-12 | 16:33

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:43 | + -12 -
Het staat u volkomen vrij uzelf weg te Jorissen en op te rotten!

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:33

Is die voorste nou van de Plus reclame?

j00psta | 24-05-12 | 16:31

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:27 |
Echte studentenverenigingen hebben zowel jaarclubs als disputen, het zijn namelijk twee totaal verschillende concepten.

De eerste draait om een klein clubje van eenzelfde jaargang. De tweede draait om een grote groep leden van alle jaargangen, vaak kleine verenigingen binnen een vereniging.

Mister13 | 24-05-12 | 16:31

Ik dacht bij de foto van de zwaaiende en drukpratende troela even :
A. Ze wil dansmarietje worden
of
B. Ze wil slaan maar weet niet of ze iets zal raken

nadenkeniseenkunst | 24-05-12 | 16:30

heerlijk

Megazand | 24-05-12 | 16:30

gozahtje | 24-05-12 | 16:23
Ghehe, ik vind het wel een mooie uitleg.

Pouline | 24-05-12 | 16:29

FreshClash | 24-05-12 | 15:06

Even om je op te frissen in het post-InHolland tijdperk:
1. Een bachelor stelt op 'academisch' niveau geen reet voor, stromen meestal lager in dan bachelors van een Hogeschool (of zoals het inmiddels officieel heet: Universiteit der Toegepaste Wetenschappen), mits die van een echt instituut komen (lees: niet die MBO onderwijsfabrieken die zich door een gat in de accreditatieregels een Hogeschool mogen noemen).
2. Een master is pas het echte werk. Helaas zijn die niet of nauwelijks aanwezig buiten de traditionele onderzoeksuniversiteiten, iets wat wel in Amerika bestaat op de betere instituten (een voorbeeld van een toegepaste master die wel bestaat - en zeer hoog staat aangeschreven, hoger dan Master of Science- is de zogenaamde MBA), zo is het Harvard Business School en Stanford Business School (volgens hier vaak gebruikte logica dus zogenaamd scholieren) die daar de dienst uitmaken.

(meteen de reden waarom ik na mijn volledig academische opleiding een MBA ga doen in Amerika)

[Ontopic]Na deze veel te lange inleiding:
Van geen van de huppelkutjes hier word ik vrolijk. Ongeacht wat ze studeren, waar ze studeren of wat ze in de rest van het leven doen: ze hebben blijkbaar een enorme gestoorde kant aan zich zitten.

Zoals de andere al noemden: als dit sleutelposities in Nederland moet gaan vervullen kunnen we beter direct de kernkoppen die we nog hebben na de Koude Oorlog van de Jankies af laten gaan. Dit verlicht ons lijden aanzienlijk.

Ohh en mensen die vriendenclubjes nodig hebben om verder in het leven te komen: altijd -1. Een echte vent (of in dit geval vrouw), komt er op eigen kracht.

Mister13 | 24-05-12 | 16:29

Diper girls. Sommigen trekken er de creditcard voor. Om daarna aan iets anders te trekken.

milky bar | 24-05-12 | 16:28

FreshClash | 24-05-12 | 15:06

Even om je op te frissen in het post-InHolland tijdperk:
1. Een bachelor stelt op 'academisch' niveau geen reet voor, stromen meestal lager in dan bachelors van een Hogeschool (of zoals het inmiddels officieel heet: Universiteit der Toegepaste Wetenschappen), mits die van een echt instituut komen (lees: niet die MBO onderwijsfabrieken die zich door een gat in de accreditatieregels een Hogeschool mogen noemen).
2. Een master is pas het echte werk. Helaas zijn die niet of nauwelijks aanwezig buiten de traditionele onderzoeksuniversiteiten, iets wat wel in Amerika bestaat op de betere instituten (een voorbeeld van een toegepaste master die wel bestaat - en zeer hoog staat aangeschreven, hoger dan Master of Science- is de zogenaamde MBA), zo is het Harvard Business School en Stanford Business School (volgens hier vaak gebruikte logica dus zogenaamd scholieren) die daar de dienst uitmaken.

(meteen de reden waarom ik na mijn volledig academische opleiding een MBA ga doen in Amerika)

[Ontopic]Na deze veel te lange inleiding:
Van geen van de huppelkutjes hier wordt ik vrolijk. Ongeacht wat ze studeren, waar ze studeren of wat ze in de rest van het leven doen: ze hebben blijkbaar een enorme gestoorde kant aan zich zitten.

Zoals de andere al noemden: als dit sleutelposities in Nederland moet gaan vervullen kunnen we beter direct de kernkoppen die we nog hebben na de Koude Oorlog van de Jankies af laten gaan. Dit verlicht ons lijden aanzienlijk.

Ohh en mensen die vriendenclubjes nodig hebben om verder in het leven te komen: altijd -1. Een echte vent (of in dit geval vrouw), komt er op eigen kracht.

Mister13 | 24-05-12 | 16:27

@vikingchild | 24-05-12 | 16:02 |
Zagh knor, Leie kent geen disputen, maar jaarclubs. Wel een beetje bij de les blijven, ja!

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:27

'vo voor de Leden! Ons niet hoeven te conformeren aan de maatschappij in kader van "zelfontplooiing" alvorens de juiste posities binnen de maatschappij te bekleden.

Eikentafelpoot | 24-05-12 | 16:24

Pouline | 24-05-12 | 16:13 |
Mannen moeten op jacht, vrouwen worden gejaagd, "the power of the pussy" even plat gezegd.
Als een man dan veel vrouwen scoort heeft ie er veel werk voor moeten doen en ben je dus een stoere bink, als je als man niet veel vrouwen scoort ben je een doetje, want je scoort niet.
Vrouwen kunnen 10x per dag een vent scorenm, zonder enige moeite te hoeven doen!
Conclussie, mannen die veel vrouwen scoren zijn terecht stoere binken en vrouwen die veel scoren zijn terecht sletten, er zijn namelijk ook zat vrouwen die niet voor iedereen de benen wijd doen!

gozahtje | 24-05-12 | 16:23

Mensen zijn sociale dieren: ze hebben een sterke behoefte om ‘erbij te horen’. Ook deze toekomstige milfjes met een 18 uurige werkweek. Vervolgens gaan ze fannatiek 3 keer in de week naar de sportschool om het overtollige zwangersschap en mc-donalds vet eraf te trainen. En ja de dochters van deze toekomstige milfjes gaan ook studeren....... triest?????

wallie100 | 24-05-12 | 16:23

muffstuff | 24-05-12 | 16:19
Als je reactie zou kunnen plussen (oude browser) zou ik het doen.

Pouline | 24-05-12 | 16:22

>Ksnap nie wat jij bedoeld, ik komp uit een uitstekende miljeu!
@eerstneukendanpraten | 24-05-12 | 15:45
Absoluut! Uit een milieu van eerst neuken dan praten, kan niet beter!

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:21

Nogmaals heeft iemand een link naar het filmpje?

Graftak | 24-05-12 | 16:21

@Pouline | 24-05-12 | 16:13 | + 0

Nee dat zijn jongetjes die sinds hun geboorte de druk van pa voelen om zoveel mogelijk economische successen te boeken, eindelijk tijdens de ontgroening tot een climax zien komen. 18 jaar lang bevestiging zoeken wordt in een week herhaalt. Het is dan ook iets waar de hand niet voor omgedraaid wordt. Corpsballen zijn eigenlijk de marokkanen van de higher society. Voorkeur voor pauper wagens, vrouwen zijn niet gelijkwaardig, de jeugd vertoont weinig respect tegenover de middenstands klasse.

muffstuff | 24-05-12 | 16:19

gottegottegot wat een zielige eenzame vertoning. 'muneer, u mag hier niet filmen'. hoeft ook niet want er valt ook niets te filmen.
wat is precies de lol van dit soort ontgroeningen?

Krassimir | 24-05-12 | 16:19

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:43
Ten eerste: wat doe je dan hier, trol?
Ten tweede: u bent mijn minnetjes niet waardig.
Ten derde: de minnetjes krijgt u, vanwege uw misplaatste superioriteitsgevoel, dat zo duidelijk van uw tegels druipt.

Cor Rupteling | 24-05-12 | 16:17

@The Dominator | 24-05-12 | 15:31
Als jij de context van zijn opmerking al niet kunt plaatsen, lijkt het mij niet zinrijk je het te expliciteren

T. Grimbek | 24-05-12 | 16:17

Hoefnageltje is een vervelend pleurisventje, hij beschuldigt ook anderen onterecht omdat zijn verknipte bovenkamer hem dat ingeeft. Maar dan zet die leipo er nog "misschien" erbij, dan is het volgens hem wel gepermiteerd.

Terpen-tijn | 24-05-12 | 16:15

Kijk, daar loopt nu de creme de la creme van ons land! De toekomst.... Nondeju, wat staat ons nog te wachten als deze gedrochten 'groot en volwassen' zijn en geacht worden een substantiële bijdrage aan de maatschappij te gaan leveren.....?

Kobus Kloothamer | 24-05-12 | 16:15

@Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:36 | + 4 -
Ja, precies. Taalgebruik en manier van doen is even belangrijk als hetgeen dat je kan. Dat toont namelijk aan dat je een bepaalde opvoeding hebt gehad waarin bepaalde normen en waarden een belangrijke rol hebben gespeeld. Je snapt hoe de wereld in elkaar zit en hoe het 'spelletje' wordt gespeeld.

Dit is ook altijd de basis geweest van de aristocratie. Kinderen van eenvoudig komaf hebben nooit het juiste normen en waardenstelsel meegekregen. Ze snappen het niet, en zij zullen het ook nooit snappen. Dit terwijl het hele pientere jongens en meisjes kunnen zijn. Als je gaat voor een zware verantwoordelijke functie dan kan dat opeens heel belangrijk worden.

@harryflip1 | 24-05-12 | 16:02 | + 0 -
Mits je er herkenbaar opstaat. En dat staan ze niet. Dat boeit dus niet zoveel.

BlitzFlicker | 24-05-12 | 16:15

Duidelijk portretrecht. Personen worden herkenbaar belachelijk gemaakt. Begin maar al met balkjes zetten :-)

sai7831 | 24-05-12 | 16:14

joseovervlakee | 24-05-12 | 16:10
"In feite zijn het gewoon slettebakken. Als je jezelf zo laat vernederen om erbij te mogen horen dan ben je in mijn ogen gewoon een slet."

Geldt dat ook voor de mannen? Of zijn dat opeens stoere binken? (ik mag hopen van niet)

Pouline | 24-05-12 | 16:13

@gozahtje | 24-05-12 | 16:01 > echelon
Man, ga er toch niet op in. Ik zit die pauperpubers een beetje uit hun tent te lokken.
Maar als je het echt wilt weten, kijk gewoon naar de reacties van degene die zich voelden aangesproken. Dan weet je genoeg.

Hoefnagel | 24-05-12 | 16:10

Op deze manier worden mensen gewoon verpest. Slimme mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Niet alleen door zo'n ontgroening maar het zegt natuurlijk wel wat over de manier hoe je daar als persoon gevormd gaat worden de komende 4/6 jaar.
In feite zijn het gewoon slettebakken. Als je jezelf zo laat vernederen om erbij te mogen horen dan ben je in mijn ogen gewoon een slet.
Ik hoop dat ze inzien dat de wereld anders in elkaar zit dan deze krankzinnige bedoeling.

joseovervlakee | 24-05-12 | 16:10

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:36 | + 3 -

Zo voelt het ook! En nog steeds sla ik regelmatig de plank mis.

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 16:09

Haha mooie reactie van die journalist. Heel stug.

bazza | 24-05-12 | 16:06

Versch vleesch, maar wel volgespoten met hormonen.

Montgomery Burns | 24-05-12 | 16:06

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:57
-
Ach, daar overspeel je toch weer je hand. *Facepalm*

The Dominator | 24-05-12 | 16:05

vikingchild | 24-05-12 | 16:02 |
Volgens mij geeft het aan dat vrouwen niet geschikt zijn om te werken en weer terug naar het fornuis moeten!

gozahtje | 24-05-12 | 16:04

Het blijft trouwens sneu dat ze zoveel waarde hechten aan hun schooltijd. Misschien omdat ze onbewust toch doorhebben dat de echte maatschappij vereist dat je ook echt iets moet kunnen en je er met een grote muil alleen tegenwoordig niet meer komt.

Biff Eagleburger | 24-05-12 | 16:03

Gisteren een stukje over werkweigerende vrouwen. Vandaag gaat het over corpssletten in spé. Jezelf 4 jaar laten volblaffen door het gehele dispuut, en dan een monogame relatie willen. Zo rollen Nederlandse studentes.

vikingchild | 24-05-12 | 16:02

Heerlijk dat internet. Wordt steeds meer gebruikt door HRM mensen om je verleden mee uit te pluizen voor ze je aannemen. Sta je toch mooi voor l.l

harryflip1 | 24-05-12 | 16:02

LazyTee | 24-05-12 | 14:40 Nou, dat heeft nog even geduurd.

Joris, bedankt.

zeg maar jansen | 24-05-12 | 16:01

Dom om zoiets op de openbare weg te doen en verders moeten die maffe meiden niet moeilijk doen. Ontgroenen hoort er bij en doe je in de societeit, niet op straat.

Heer Moes | 24-05-12 | 16:01

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:57 |
Ben toch benieuwd wat je idee is achter deze non discussie over een hoger of lager echelon?

gozahtje | 24-05-12 | 16:01

@Hoefnagel

Speciaal voor jou heb ik de moeite genomen om al je prakjes een minnetje te geven. Boefje :)

decadent degeneraat | 24-05-12 | 16:00

Link naar filmpje?

Graftak | 24-05-12 | 16:00

@Hoefnagel

Wat een aandoenlijk ventje ben je zeg. Terwijl ik je hersenspinsels lees zie ik een knaapje van midden-twintig met een lichaam van midden-veertig voor me. Dubbele onderkin, kekke roze polo shirt aan. Net iets te lange mat in de nek en ongeacht de temperatuur, altijd die Dockers broek aan. Rijk in materie, maar armoedig in het leven.

muffstuff | 24-05-12 | 15:59

@Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:42
Ik ga altijd naar het schijthuis. In welke sociale klasse hoor ik dan thuis?

rara | 24-05-12 | 15:59

@The Dominator | 24-05-12 | 15:52
Bij deze nog een plusje (want redelijk).

@Pouline | 24-05-12 | 15:49
En ook een voor jou, want eindelijk iemand die kan relativeren.

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:57


Mensen die anderen willen ontgroenen zijn de allerzieligsten.

B.Joris | 24-05-12 | 15:57

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:52 |
Funny, cunty.

moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:56

Volgens mij is de filmert familie van Rukt0r.

nielsjuuh23 | 24-05-12 | 15:54

orangin | 24-05-12 | 15:50 |
Met die uitleg kan ik leven, kreeg het gevoel dat het meer ging om het feit dat mensen tijdens hun studententijd gekke dingen kunnen doen, je bent immers maar 1x jong.

gozahtje | 24-05-12 | 15:52

@moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:47 >''uit het lagere echelon''
Ik was in een milde stemming. Normaliter duid ik dat aan met "een lagere vorm van leven:. :p

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:52

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:49
-
Een plusje terug voor je vermogen om kritisch naar jezelf te zijn. Lijkt me alleszins redelijk.

The Dominator | 24-05-12 | 15:52

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:46 | + 0 -
Vlerkje.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:52

Op het eind the human centipede 3 ?

Roger Kaputnik | 24-05-12 | 15:51

moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:47 |
Laat ik even duidelijk zijn dat hij de absolute minderheid vertegenwoordigt...

gozahtje | 24-05-12 | 15:51

gozahtje | 24-05-12 | 15:46 | + 0 -
Dit soort "dames" zijn over een tijdje eurofiele en machtsgeile politici, snap je gozertje?

orangin | 24-05-12 | 15:50

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30
Hoefnagel | 24-05-12 | 15:43

Indeed. Sommigen lopen helemaal leeg als het om studenten gaat.
Ik vind het ook mutsen hoor, daar niet van, maar bij sommige posts druipt de frustratie eruit. Bijvoorrrrbeeld: "die studentjes zijn de toekomst van Nederland en dan vragen sommigen zich nog af waarom dit land naar de klote gaat.."
Ik bedoel. Echt? Serieus?


Pouline | 24-05-12 | 15:49

@The Dominator | 24-05-12 | 15:46 | + 1
U slaat de spijker op zijn kop. Daarom heb ik u een plusje gegeven.

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:49

Maar welke is de 'majesteit'?

zeg maar jansen | 24-05-12 | 15:49

Het is nog net geen ´ontdekking van de hemel´. En by the way.... GS IS toch minerva (senior)?

hawie | 24-05-12 | 15:48

macflipper | 24-05-12 | 15:42 | + 0 -

De eerste keer op GS is ook een soort ontgroening ,de dames worden dan ook behoorlijk te kak gezet , en terecht.

Eurotokkie | 24-05-12 | 15:48

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30 |
''uit het lagere echelon''
Tief toch op onderkruipsel. Jezelf tot een hogere orde rekenen omdat je jezelf hebt kunnen onderwerpen aan een clubje dat van angst voor groepsdruk aan elkaar kleeft.

moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:47

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:40 > ehm...
Wel met twee woorden spreken, ja!

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:46

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:43
-
Misschien omdat je nogal uit de hoogte doet? Mensen houden over het algemeen niet van arrogantie. Maar ik neem aan dat jij als - waarschijnlijke - corpsbal daar maling aan hebt.

The Dominator | 24-05-12 | 15:46

orangin | 24-05-12 | 15:42 |
LOL, dus Nederland gaat niet stuk aan eurofiele en machtsgeile politici, maar aan studentenverenigingen?

Zelf nooit jong geweest zeker?

gozahtje | 24-05-12 | 15:46

Wat een eng landje is dit toch..

Slipsnifter | 24-05-12 | 15:46

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30 | + -7 -

Ksnap nie wat jij bedoeld, ik komp uit een uitstekende miljeu!

eerstneukendanpraten | 24-05-12 | 15:45

Minervamensen blech. Rutte, Schultz etc. allemaal hetzelfde tuig, over 20 jaar staan deze dames voor te stemmen voor een ESM achtig verdrag. Smerige wijven in strontluiers zullen het dus altijd blijven. Zo worden ze geboren, zo gaan ze studeren, zo werken ze en vooral.... zo gaan ze ook dood. Wie het laatst lach

deministerpresident | 24-05-12 | 15:44

Er was in principe helegaar niks aan de hand, milde ontgroening, misschien ludiek te noemen, maar als de übermiepjes zich niet zo hadden aangesteld had het nooit veel aandacht gekregen.
Verder zou ik niet dood gevonden willen worden in het gezelschap van deze... ermmm... dames?

Diesel-Kuhlschrank | 24-05-12 | 15:44

>Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30 | + -6
Dat gaat hard. In 8 minuten al -6.
Dat zegt toch wel iets over het niveau v.d. reaguurders. Not my cup of tea.

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:43

Haha wat een achterlijkheid die ontgroeningen, die studentjes zijn de toekomst van Nederland en dan vragen sommigen zich nog af waarom dit land naar de klote gaat..

orangin | 24-05-12 | 15:42

normaal was dit weinig boeiend, als je er zo'n probleem van maakt, dan... sta je op GS. Nu blij?

macflipper | 24-05-12 | 15:42

@Willianus Wortelus | 24-05-12 | 15:40 | + 0 -
Toilet?
Plee?

Je bedoelt w.c.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:42

LazyTee | 24-05-12 | 14:40 Jouw naam staat genoteerd.

zeg maar jansen | 24-05-12 | 15:41

pvpb | 24-05-12 | 14:41
.
En voor een l*lletje Rozewater als U, wil ik graag afsluiten met een quote van Tom Cruise in A Few Good Men (1992):
.
"Oh, hah, I'm sorry, I keep forgetting. You were sick the day they taught law at law school."

Kas | 24-05-12 | 15:41

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:36 | In "zoals het heurt" van onze Jort werd daar ook eens aandacht aan geschonken. Dan denk je als verse minervakip indruk te willen maken op de dames met de snede "ik ga even naar het toilet", wordt je vervolgens achter je rug om compleet uitgelachen. Je gaat namelijk naar de plee, en je maakt je toilet.

Willianus Wortelus | 24-05-12 | 15:40

-weggejorist-

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:40

@Fret Kroked | 24-05-12 | 15:08
Ja, weliswaar een behoorlijk milde, maar het foute principe was hetzelfde. Ook moest een van de leden van het ontgroeningscomite regelmatig tegen zichzelf in bescherming worden genomen omdat hij zoveel van z'n macht genoot dat het tegelijk eng en genant was om te zien.

Andy Devins | 24-05-12 | 15:38

Eurotokkie | 24-05-12 | 15:31 |
Dit is de nieuwe lichting Guusje Nadorst's en Marleen Barth's.

gozahtje | 24-05-12 | 15:38

tig jaar geleden was er zo'n firstperson shoot (moest je studenten neermaaien), ik bel me moederrrr, me vaderrr ....
dat was de eerste ingeving na het lezen/zien van dit topic.
straks maar weer es een oude, stoffige IDE-drive aanvuren om te kijken of ik daar nog ergens een backup van heb
wat een sneue wijven, nog erger dan in Groningen

merDe123 | 24-05-12 | 15:38

-weggejorist-

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:37

LeBut_013 | 24-05-12 | 15:23
Ach welnee, ik heb niet in Leiden gestudeerd, alsjeblieft niet. Ben er 1 keer geweest. Brrr. Daarnaast: Ik ga me toch niet laten vernederen om bij een vereniging te mogen horen?

Pouline | 24-05-12 | 15:37

De les van vandaag is dus, dat tweedejaars rechtenstudentes even weinig van rechten weten als eenstrepers. BTW, waarom zouden ze het Minerva-pand schoon willen houden? De knuppels in de luiers ruimen het zelf heus wel op.

Guido | 24-05-12 | 15:37

Geniet er maar van dames, van de komende jaren. Want over een jaar of tien ben je "uitgehuwelijkt" aan een een of andere sexloze diknek met teveel poen die jou na je fantastische huwelijk snel op kip zet en voor je het weet bestaat je enige vertier uit roseetjes drinken met de au-pair, roddelen over je lotgenoten bij de kapper en de maandelijke doorsmeerbeurt van de gespierde tuinman.

Willianus Wortelus | 24-05-12 | 15:36

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:12
Je stipt daar wel iets heel fundamenteels aan en dat is dat het onmogelijk is je achtergrond te verloochenen. Ook al doe je een goede studie en heb je daarna succes in je carriere, je zult toch nooit precies de gebruiken, do's en don'ts en de sociale coventies van andere "hogere" klassen aanvoelen en dat zal altijd een handicap blijven. Ik heb daar wel eens een uitgebreid artikel over gelezen waarin verscheidene uiterst succesvolle mensen van eenvoudige komaf precies dit verschijnsel beschreven. Ik vond het juist een pré maar het schijnt toch een belangrijke horde te zijn die veel mensen niet kunnen nemen, om een echte carriere te maken in bepaalde kringen. Treurig wel ergens.

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:36

@Hoefnagel | 24-05-12 | 15:35 | + -1 -
Even dimmen jij.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:36

>Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30 | + -1
Kijk eens aan, het eerste minnetje is reeds binnen. Heren knorren, gaat zeu door en u laat zich wel heel erg kennen.

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:35

Leidse matrassen altijd +1!

Brad from Edmonton | 24-05-12 | 15:32

@Die nare vent | 24-05-12 | 15:31 | + 0 -
Ik ben vaker de oudst aanwezige.

Ik meng mij alleen als ik mijn rol moet vervullen.
Ze moeten zelf hun ontgroening des levens ondergaan.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:32

Ik hoop dat deze dames nooit stemrecht krijgen anders ze we echt de lul.

Eurotokkie | 24-05-12 | 15:31

@applaus voor de paus | 24-05-12 | 15:28: inderdaad , elke blanke man moet eens een keer een negerin geneukt hebben... komt het helemaal weergoed met de integratie enzo.

hooliganica hollandi | 24-05-12 | 15:31

@Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:25 |

En u bent de oudst aanwezige?

Die nare vent | 24-05-12 | 15:31

Altijd vermakelijk als knorren, nihilisten en ander gepeupel uit het lagere echelon weer eens hun zegje moeten doen over het corps.

Hoefnagel | 24-05-12 | 15:30

@de betaalautomaat | 24-05-12 | 15:26
-
Een terechte opmerking, helaas.

The Dominator | 24-05-12 | 15:30

@ BeunDeHaas | 24-05-12 | 15:20
Dat is het mooie van lidmaatschap bij die lui. De vadurjj van majesteit zal wel een vrindje geweest zijn van de rechter van dienst. Zo rolt de Nederlandse *kuch* rechtsstaat.

Willem VanDer Decken | 24-05-12 | 15:29

@Borakh | 24-05-12 | 15:18 |

Het zijn mooie jonge vrouwenlichamen. Maar of er vrouwen in zitten. Nee. Te bitcherig.

Ik zweer bij allochtone vrouwen.

applaus voor de paus | 24-05-12 | 15:28

Misschien begrijpen nu meer mensen dat die Minerva-club het allerslechtste in mensen verzameld heeft, van de SG op justitie tot....

hagelkruis | 24-05-12 | 15:28

Gleuven anaal en digitaal nader onderzoeken.

Kilsdonk | 24-05-12 | 15:27

Trieste en immorele bende. Maar over 10 jaar werken deze idioten bij het OM en de overheid.

sitzkrieg | 24-05-12 | 15:27

Ontgroenen in mei? Mwoeha (of oud nieuws?)
fiscalistje | 24-05-12 | 15:23 |

Het is geen ontgroening, het is een inauguratie. duhh.

Frdnnd | 24-05-12 | 15:27

Lekker slimme opmerking op 1.35
Je krijgt een blinddoek om en komt dan tot de ontdekking:
Ik zie niks
Ja doos, dat is de bedoeling van een blinddoek

Komma | 24-05-12 | 15:26

-weggejorist-

de betaalautomaat | 24-05-12 | 15:26

Het internet spreekt er weer schande van en komt met verhalen als 'nou, poeh, dat zou ik nooit doen. Wat erg'. En dat is precies de bedoeling. Anders zou elke pannenkoek die een cursus bedrijfskunde doet maar lid worden.

BlitzFlicker | 24-05-12 | 15:25

@Rattlehead | 24-05-12 | 14:54
Of in 1 woord: toekomstig middenkader.

Ikdus | 24-05-12 | 15:25

@Die nare vent | 24-05-12 | 15:22 | + 0 -
Alleen als ze kan biljarten.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:25

Ontgroenen in mei? Mwoeha (of oud nieuws?)

fiscalistje | 24-05-12 | 15:23

@ sadfkasdhfd | 24-05-12 | 15:10
Dat is het punt: ze kiezen ervoor.
Ze vinden blijkbaar dat het lidmaatschap bij Minerva meer waard is dan eigenwaarde. Daarnaast staan deze ontgroende studentjes volgend jaar vooraan om dezelfde shit uit te halen met andere vrijwillige schaapjes. Zo hou je dat wel in stand natuurlijk.

BeunDeHaas | 24-05-12 | 15:23

Pouline 15:15
En jij? Afgewezen door je ventje en op zoek naar aandacht?
Laatste keer dat ik op je reageer dus, ga die domme dozen in Leiden maar corrigeren, doe je nog wat nuttigs.

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:23

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:13
"Zit jij soms bij die kliek? Anders kan ik zoveel domheid niet verklaren!"

Tijd voor je pilletje jongen, ben je een keer afgewezen door een Minervameisje? je klinkt wat opgefokt.

Pouline | 24-05-12 | 15:15

En het antwoord op zijn vraag is door u beantwoord met: Ja.

LeBut_013 | 24-05-12 | 15:23

@Charles Bukowski | 24-05-12 | 14:44 | + -2
Je inschrijven is niet verplicht. Je weet dat die ontgroening erbij hoort, beetje triest om je dan niet te kunnen beheersen.

B0rat | 24-05-12 | 15:22

-weggejorist-

Die nare vent | 24-05-12 | 15:22

Brrrrr.... Vrouwen in de sociëteit.... The horror!

Die nare vent | 24-05-12 | 15:22

Godsammekraken | 24-05-12 | 15:08 | + 0 -

Juist in dit soort groepen worden de banden gesmeed voor een leven lang vriendjespolitiek en achterkamertjesbesluiten. Ons kent ons en de ontgroening is een manier om de gelederen gesloten te houden, niemand klapt uit de school want iedereen heeft aan den lijve ondervonden wat de groep kan doen om het individu te slopen.

Als er 1 doorbreekt naar de politiek staat de rest van de jaargroep meteen klaar met A4'tjes tekst om te lobby'en voor de bedrijfstak, waar ze dankzij het netwerk van de vader van eerder genoemde toekomstige politica, zijn te komen te werken.

Veurr wat, heurrt wat.

Nagemaakte Gek | 24-05-12 | 15:21

Wat een inteelt daar in Leiden..

Dagdromer | 24-05-12 | 15:20

Opvallend hoe veel feuten er al een dikke reedt hebben.. en dan beginnen ze pas..

mijntweecent | 24-05-12 | 15:20

Ik vind het ernstiger dat u denkt te kunnen bepalen of mensen wel of niet sporen.
Fret Kroked | 24-05-12 | 15:16 | + 0

computer edit: ** mensen sporen in het algemeen niet **

ikdenkwat | 24-05-12 | 15:20

@ Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:09
Net als dat filmpje van 'Majesteit' ja. Ging GS daar even keihard de zeik in!
Vervelend dom dronken meisje lult dom uit haar nek, en meteen janken bij GS als er een item over komt.

BeunDeHaas | 24-05-12 | 15:20

@maka` | 24-05-12 | 14:48
-
Vergeet Diederik niet!

The Dominator | 24-05-12 | 15:19

Doc Damage | 24-05-12 | 15:16

En dan zit je nu met het mooie weer lekker anoniem te reaguren. Waar ging het mis?

En niet afreageren op mij, ik heb nooit gezegd dat ik tof, eerlijk en normaal ben.

Fret Kroked | 24-05-12 | 15:19

zik | 24-05-12 | 14:47 |

Als de focus niet op zuipen ligt is het nog vreemder dat je in een luier met vla, ketchup en hagelslag geblinddoekt over straat gaat. Kunt u mij vertellen waar de dames op dat moment zo hard voor aan het studeren waren? knoopinjezakdoekologie? #dtv

de betaalautomaat | 24-05-12 | 15:19

Ziet er niet verkeerd uit verder...

Borakh | 24-05-12 | 15:18

Simpele zielen. De enige die zich schuldig zouden maken aan enig strafbaar feit zijn de dames in kwestie.
Wat te denken van het verstoren van de openbare orde.

" Openbare orde
Zodanig op te houden waardoor voor weggebruikers of omwonenden overlast of hinder wordt veroorzaakt

Het boetebedrag wordt:
€120 "

KeurMeester | 24-05-12 | 15:18

sadfkasdhfd | 24-05-12 | 15:10
Ze kiezen er zelf voor, ik zie het probleem daarom niet.

Ik vind het ernstiger dat u denkt te kunnen bepalen of mensen wel of niet sporen.

Fret Kroked | 24-05-12 | 15:16

Ik erger me eigenlijk constant aan die ballen. Wat een vreselijk volk is dat! Ik kan me niet herinneren dat het in mijn tijd zo erg was. En ik had geen ontgroening nodig. Ik was tof, eerlijk en normaal.

Doc Damage | 24-05-12 | 15:16

Dat je hier überhaupt aan meedoet om bij zo'n eng clubje te mogen horen is eigenlijk best sneu.

Barbatruuk! | 24-05-12 | 15:16

Hebben al die koorwijven van die vreselijke platte hangbillen of komt dat door de laatste modesnufjes die ze aan hebben?

medusa324 | 24-05-12 | 15:15

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:13
"Zit jij soms bij die kliek? Anders kan ik zoveel domheid niet verklaren!"

Tijd voor je pilletje jongen, ben je een keer afgewezen door een Minervameisje? je klinkt wat opgefokt.

Pouline | 24-05-12 | 15:15

Ik weet niet welke post puberale fase triester is, dit of die van hipsters. Aan de andere kant is het ook wel weer vermakelijk om te geestelijke strubbelingen te mogen aanschouwen.

muffstuff | 24-05-12 | 15:15

Als je de Leidse studentjes klein wil zien worden dan hoef je je alleen maar een plat-leids accent aan te meten. Ze schijten 7 kleuren stront voor de echte Leienaren.

rara | 24-05-12 | 15:15

Maar wat ik dan niet snap he? Nu staan die corpskutjes heel stoer te doen, maar Beatrix was ook lid van Minerva. Is die ook door deze klere bende gegaan? Of kreeg die weer een voorkeursbehandeling? Net als zoonlief?

BeunDeHaas | 24-05-12 | 15:13

hooliganica hollandi | 24-05-12 | 15:01 | + 6 -
spijker kop raak

vip33 | 24-05-12 | 15:13

pouline 15:02
Zit jij soms bij die kliek? Anders kan ik zoveel domheid niet verklaren!
Het liefst zou ik die domme dozen 1 voor 1 in de gracht willen pleuren en dan komen ze er nog goed vanaf.

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:13

Vieuxtje, iemand? 't Is nog wel wat vroeg voor een mibeau, maar ach.

Stormageddon | 24-05-12 | 15:12

@blikjegrolsch | 24-05-12 | 14:47
Is hij weggejorist omdat hij een domme mening heeft?

rara | 24-05-12 | 15:12

Beroepen op portret recht...... wanneer leren ze dat nou! Er zit vast wel een dame tussen die een significant belang heeft om niet afgebeeld te worden. Mogelijk een hoog niveau spelende hocky doos of iemand met een eigen bedrijfje. In dat geval is de filmer de sjaak.

Dude heb je eten | 24-05-12 | 15:12

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:06 | + 0 -

Het was een hele naieve reactie van mij! Ik kom uit een achterstandsbuurt. Knokken betekende ook echt knokken. Ik was niet op de hoogte van de toen " heersende " regels bij een vereniging. Wil je het redden bij zo'n club dan moet je de klappen vangen en niet uitdelen. Floris-Jan had nooit verwacht dat hij de vloer van dichtbij zou zien. Ik begrijp de onderlinge communicatie ook niet. Ik ben er simpelweg niet mee groot gebracht.

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:12

Stormageddon | 24-05-12 | 15:05 |

Dat is precies hoe het gaat idd.

Frdnnd | 24-05-12 | 15:11

@Charles Bukowski | 24-05-12 | 14:44

"stormbahnfuhrer"

Mooi woord man! Nu nog de spelling onder knie krijgen en de betekenis bevatten en we zijn al weer een heel eind verder!

Reinaert | 24-05-12 | 15:10

Ik zeg Ai | 24-05-12 | 15:09

Misschien kan ze in de nieuwste PLUS-reclame spelen

*Gniffelen doet*

Fum4n | 24-05-12 | 15:10

Je spoort echt niet als je aan dat soort ontgroenings geleuter mee doet. Dan hoor je gelijk van de opleiding af getrapt te worden.

sadfkasdhfd | 24-05-12 | 15:10

@bArAbAts | 24-05-12 | 15:08 | + 0 -
Les 5 ben ik het mee eens.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:10

@Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:06
Ach ja, corrupt, wat is corrupt? Je regelt gewoon dingen. De wet is er voor het plebs.
Rules can be bent. Sometimes broken.

Stormageddon | 24-05-12 | 15:09

Dat dikkertje links op de foto kijkt ook gewoon trots.
Die kun je beter laten minderen met vla, hagelslag en ketchup

Ik zeg Ai | 24-05-12 | 15:09

Als voorbeeld hoe de intelligentia onze grondrechten niet kent en respecteert zou dit filmpje voor eeuwig op internet moeten blijven staan.
Het gaat niet aan dat zelfs studentjes eigen rechter willen spelen en ook als wraak of genoegdoening voor iedere filmer die het nog durft om op straat te filmen.

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:09

Gedraag je als slaaf en laat je vernederen schijnbaar voor dat soort mensen de enige manier om gelukkig te worden.

Kets22 | 24-05-12 | 15:09

@ Smokum | 24-05-12 | 15:07
nou nou nou zeg

Pa Cartwright | 24-05-12 | 15:09

Andy Devins | 24-05-12 | 14:53
Wel eens een ontgroening gelopen dan?

Fret Kroked | 24-05-12 | 15:08

-weggejorist-

commiehunter | 24-05-12 | 15:08

Daar komt er gezijk van de preases
+1 veul vrouwkes

swa69 | 24-05-12 | 15:08

LES 1. Filmen op de openbare weg is ALTIJD toegestaan!
LES 2. Bij Minerva hebben ze geen verstand van de WET!
LES 3. een Journalist is niet verplicht zich te legitimeren op de openbare weg! (behalve aan wetsdienaars!)
LES 4. bij Minervan moeten ze haast wel denken; Slechte publiciteit is ook publiciteit!
LES 5. Ontgroeningen zijn nergens goed voor!

Laatste LES 6. Als je wil dat iets niet gefilmd wordt doe het dan op een plek die niet te filmen is!

bArAbAts | 24-05-12 | 15:08

-weggejorist-

Godsammekraken | 24-05-12 | 15:08

@LazyTee | 24-05-12 | 14:40 | + -55

Kan deze man aub een perm ban krijgen hier!!!

Badmutz | 24-05-12 | 15:07

-weggejorist-

Smokum | 24-05-12 | 15:07

Stormageddon | 24-05-12 | 15:05 | + 0 -

En dan kunnen zij hun corrupte daden lekker onder de pet houden. " Mijn vrindje steunt mij wel. "

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:06

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:03
Als het waar is dan is het een geweldig verhaal en ben je een eindbaas wat mij betreft. Boks ouwe (of doe maar niet eigenlijk ...)

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 15:06

Tussen die studerende zeugen zit de toekomstige minister van financiën.Eerst flink klein ontgroenen zodat ze vol rancuneuze haat later zelf mogen korten.
Oranjeland Nederland kennisland.
Houzee, de zwarte outfit marcheert mee !

Ratzing. | 24-05-12 | 15:06

Biff Eagleburger | 24-05-12 | 14:55 |
En het leuke is. Er lopen dus ook gewoon HBO-trutjes tussen. Net te slim voor de vleeswaren, maar te dom voor een academische studie. Dat geeft niet, maar hou dan GVD je grote muil.

FreshClash | 24-05-12 | 15:06

@hooliganica hollandi | 24-05-12 | 15:01 | + 1 miljoen
"typische Leidsche meisjes: blond , marlboro light , grote heeuuurr mij eens factor , na 2 jaar studie een dikke reedt , na 4 jaar studie een peervormig lichaam."

Zulk een poëtische verwoording en een waarheid als een KOE.

Johan1438 | 24-05-12 | 15:06

@LazyTee | 24-05-12 | 14:40
4de reactie al een godwin, waar gaat dit heen.. :-(

T. Grimbek | 24-05-12 | 15:06

Hahaha, tiefus studentjes.

Wie denken ze wel niet te zijn om naar een pasje te vragen?

Van zo'n student mag je toch verwachten dat ze wel iets beter van de wet op de hoogte zijn.

En je blijft maar beter met je poten van die camera af ook...

sadfkasdhfd | 24-05-12 | 15:05

Minerva was eind jaren zeventig al een kudtvereniging. Ik heb daar toen al eens een corrigerende tik met de vuist uitgedeeld aan een bestuurslid. Daarna nooit meer terug geweest overigens.

Dommedaris | 24-05-12 | 15:05

Iemand een mirror of een directe link naar het filmpje?

heb hier zelf iets stuk gemaakt, idd de noob :-)

T. Grimbek | 24-05-12 | 15:05

@ik doe ook mee | 24-05-12 | 14:56
Ik zal het je sterker vertellen: Die hertjes (nee, geen "o" vergeten) doen dat op aanraden van hun vadujjj en moedujjj want die zaten vroeger bij het còòr.
Dat is namelijk goed voor hun maatschappelijke cajjièjje. Daar bouw je netwerken op waar je je leven wat aan hebt. Al je jaargroepgenoten worden namelijk of rechters, of advocaten, of dokters of of politici en dat is altijd handig.
In die kringen hoort het dus bij de opvoeding. OSM houden het "ons kent ons" netwerk niet zomaar in stand, dat moet vroeg aangeleerd worden.

Stormageddon | 24-05-12 | 15:05

-weggejorist-

Frdnnd | 24-05-12 | 15:04

Criminele organisatie, that is.

Petrus de Rewa | 24-05-12 | 15:04

Goeiedag zeg, die cameraman heeft een zeer beperkt vocabulaire.

relatief | 24-05-12 | 15:04

@pasta-saus: en wie faxt jou even art 21A Aw 1912? Nieuwe Revu-arrest? Iedere burger heeft een (commercieel) te beschermen belang waarmee hij kan optreden tegen herkenbare publicatie van zijn portret.
- Edit: wat? WAUW! Dit is wel de ALLERDOMSTE uitspraak die ik ooit heb gelezen! Als je wilt strijden zorg dan dat je weet waar je het over hebt! - Je mag lekker filmen op de openbare weheheheheeeeegggg. Mag gewoon nananananaaaana publiceren kan je ahahahaaaaaan vechten. En als je met een groepje hersenloze studenten geestelijk gestoord wil gaan doen lok je het uihuihuihuittt!!!! geen poot om op te stahahahahaaaaannn. Doe je studie over lutser!

ikdenkwat | 24-05-12 | 15:04

@Andy Devins | 24-05-12 | 14:53 |

Ja, dat is nu precies wat ze tijdens een ontgroening tegen je zeggen. Dus wat is het punt?

Heiplagger | 24-05-12 | 15:03

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:02
En tóch, tóch klink je een tikje afgunstig.

Pouline | 24-05-12 | 15:03

Ze zijn net zo vermoeiend om les aan te geven.

BlakeMiddle | 24-05-12 | 15:03

Jaren geleden toen ik eens een poging gewaagd had om te gaan studeren had ik ook de gedachte om lid te worden van een studentenclub. Tijdens de ontgroening was de opdracht om jezelf door een haag van " ouderejaars " naar de bar toe te vechten. Ik bokste toen in de a-klasse. Nadat ik 2 "ouderejaars" K.O. had geslagen en 1 een gebroken neus mocht ik niet meer lid worden. Maar dat een aantal beginnende studenten het ziekenhuis in werden getrapt was de normaalste zaak van de wereld. Wel klappen uitdelen maar niet willen ontvangen.

Kobus v/h zandpad | 24-05-12 | 15:03

In 1 woord: triest.

bbbachstra | 24-05-12 | 15:03

De filmer heeft niets aan het materiaal en hij weet dat zijn aanwezigheid niet wordt gewaardeerd. Oftewel, de filmer loopt te trollen.

Fret Kroked | 24-05-12 | 15:02

Mijn dochter gaat dus níet naar Leiden later.

Pouline | 24-05-12 | 15:02

Dit soort domme wijven moet later Nederland gaan vertegenwoordigen en leiden. Dat is nog het erste van alles.
Achterlijke trutten, ze weten niks, ze kunnen niks en ze zijn niks.

Terpen-tijn | 24-05-12 | 15:02

Binnen een jaar passen ze dus echt niet meer in die luier, dat bier gaat ergens zitten.

seven | 24-05-12 | 15:02

@seven | 24-05-12 | 14:59 | + 0 -
Nee.

Kaas de Vies | 24-05-12 | 15:02

Kwoot: "Normaal mag het bestuur tijdens ‘het zaalleven’ met de platte hand ‘corrigerende tikken’ uitdelen.."

En wat voegt zo'n studentenvereniging dan toe, behalve een ontgroening, bier betalen voor de corpsballen van het bestuur, en een bitchslap krijgen?

BeunDeHaas | 24-05-12 | 15:01

Die meisjes moeten nog veel leren. Het is bijna aandoenlijk.

brutus68 | 24-05-12 | 15:01

typische Leidsche meisjes: blond , marlboro light , grote heeuuurr mij eens factor , na 2 jaar studie een dikke reedt , na 4 jaar studie een peervormig lichaam.

hooliganica hollandi | 24-05-12 | 15:01

Er kan dus nog flink bezuinigd worden op het onderwijs.

Marcus Porcius Cato | 24-05-12 | 15:00

Rampesjaan was toch altijd al leuker.

Frdnnd | 24-05-12 | 15:00

Wie geeft er nog een fuck om dat verenigingsrapaille.
Gewoon geen aandacht aan besteden.

moonshiner3519 | 24-05-12 | 15:00

Wat denkt Leiden dat ze is?

Einde van de Domheid | 24-05-12 | 15:00

Om van al dat gezeur van die wijven af te zijn hebben ze vroeger de fellatio uitgevonden...

eerstneukendanpraten | 24-05-12 | 15:00

Optieven van de openbare weg dan met je ontgroening als je niet gefilmd wilt worden!

M-Bozz | 24-05-12 | 14:59

Kaas de Vies | 24-05-12 | 14:39 | + 13 -

Dat verklaart een hoop, Kaas!

eerstneukendanpraten | 24-05-12 | 14:59

Als je er van iets grotere afstand naar kijkt.
Het corps is een piramidespel, een multilevel achtige constructie. De feuten gaan betalen (fysiek&financieel) voor het bier, de panden van de iets oudere jaars. 'Leen stufi tot de max', 'vraag je pa'. Al die ouderen staan nog op verlies en hebben nieuw bloed nodig om nog iets van hun investering in eigenwaarde en geld terug te krijgen, maar je kweekt een jaarband (maar echt niet zoveel meer dan knorren in hetzelfde jaar met elkaar hebben. ) ;)
*True story*

seven | 24-05-12 | 14:59

Leidsch ontzet ?

Getal van Graham | 24-05-12 | 14:58

wat een domme wijven en die gast met die camera begrijpt er ook niet veel van .... Dikke schoenen type meindle perfect en mikken op teentjes en roepen sorry terwijl je het doet dan trekken ze ineens een heel ander smoeltje dan dat ze nu doen.

kingorgasmo | 24-05-12 | 14:58

Dit wordt weer zo'n corpsballen versus knorren topic. Zinloze discussie. Er zijn nu eenmaal mensen die zo wanhopig ergens bij willen horen dat ze zichzelf letterlijk door het slijk (of vla) halen in een poging om dat Stanford gevangenisbewaker experiment na te spelen. Hoewel ik me wel kan inbeelden dat sommige mensen zich storen aan de zelfingenomen, hautaine walm die dit soort figuren uitwasemen. Zelf vind ik het hooguit amusant dat er mensen zijn die daadwerkelijk denken dat studievertraging oplopen en beginnend alcoholisme een opleuking zijn van het CV.

Pantheist | 24-05-12 | 14:57

Is dit het "My name is Irma Grese" TV programma ?

Bigi Bana Boy | 24-05-12 | 14:57

En een dezer dagen glijen ze weer allemaal van de bank bij het zien van sterretje zoekt een meisje.

deraderendraaien | 24-05-12 | 14:56

Sinds wanneer worden verbanden in de Vrouwensteeg geïnaugureerd? Vragen..

Frdnnd | 24-05-12 | 14:56

@zik | 24-05-12 | 14:47
Sharia4Holland zoekt nog leden.

Ayatollah Oink-Oink | 24-05-12 | 14:56

Als mijn dochter ooit daar bij zou staan zou ik mij als vader toch wel even goed achter de oren krabben wat ik verkeerd heb gedaan in de opvoeding.

ik doe ook mee | 24-05-12 | 14:56

Godver zeg, je laat je als corpsbal in spé gewoon zó voor lul zetten want traditie?!
Ik heb dat hele ontgroen-gedeelte nooit gesnapt. Dat je daar vrijwillig aan mee doet...

BeunDeHaas | 24-05-12 | 14:55

En over 15 jaar zit 90% van die chicks met een burn-out en 2 baby's op de bank, met een 'Dear Jane' brief in de ene en een lege fles witte wijn in de andere hand. Veel succes met je grote muil.

Biff Eagleburger | 24-05-12 | 14:55

-weggejorist en opgerot-

Kanon Bier | 24-05-12 | 14:55

Geile pakkies. Beetje ketchup erbij.. Niks mis mee.

gewoonomdathetkantog | 24-05-12 | 14:55

Dan kan ze nog zo snel praten en overdreven assertief gaan doen. Maar dat maakt haar alleen maar irritant. Dit is een van die dames die vrij onzeker zijn en dit proberen te overwinnen door overal per sé de leiding in te nemen ook al is ze onbekwaam en dan de schuld aan andere mensen gaat geven wanneer ze het hopeloos verprutst heeft. Als dat niet werkt gaat ze huilen of schreeuwen, het ligt er maar aan of ze zich tegen mannen of vrouwen moet verantwoorden.
Zo'n type die de meeste mensen vooral kennen wanneer ze haar irritante rotkop in zaken steekt waar ze totaal niet voor gevraagd is om haar onderbuikmening te geven.
Dit soort dames zijn allemaal een pot nat, en mag wat mij betreft, samen met de bontkraagsletjes en de rest van de irritante bitches met een misplaats opgeblazen ego terwijl ze alleen goed zijn om op te vullen met een vleesstengel, in een nog te plaatsen lage lonen fabriek gaan werken in Nederland. En zo komen we de crisis uit :)

Rattlehead | 24-05-12 | 14:54

En kaalscheren die handel.
Van onder en van boven.

Ratzing. | 24-05-12 | 14:54

Corps-topic 3903423124235 op GS. Lekker origineel weer. Laat gaan.

Fret Kroked | 24-05-12 | 14:54

Leiden de beste, niet fucken met mijn stad kudtjes

haatbaard | 24-05-12 | 14:53

Als je zo'n ontgroening vrijwillig ondergaat heb je totaal geen eigenwaarde.
En als je zo'n ontgroening vrijwillig uitvoert ben je een maatschappelijk geaccepteerde nazi.

Andy Devins | 24-05-12 | 14:53

Ook wel leuk om die oudejaars trutjes op dit moment zelf die steeg uit te spuiten met een brandslang, voor wat hoort wat.

BunnyKiller | 24-05-12 | 14:53

Mutsen. Doe dat vieze gedoe dan niet op de openbare weg.

kingKnossos | 24-05-12 | 14:53

Ontgroenen in MEI? Heb ik iets gemist of word ik oud?

Vroegâh gebeurde dat gewoon eind Augustus, begin September.

Kan de ziekenhuisrekeningen er nog wel op na slaan.

Reinaert | 24-05-12 | 14:52

En dan afvragen waar de dames en heren politici hun fascistische inborst vandaan hebben.

Infidel Castro | 24-05-12 | 14:51

@zik | 24-05-12 | 14:47
Zal allemaal prima. Maar daar gaat het hier even niet over. Het gaat er om dat deze mevrouwtjes als een paar fascisten een camera proberen weg te werken.

Als je zo graag wilt dat niemand weet dat je luiers draagt met ketchup en andere meuk: doe het lekker op je eigen toko. Maar ze kiezen blijkbaar voor de openbare weg. Prima, maar dan kom je dus mooi hier te staan.

Pasta-saus | 24-05-12 | 14:51

Ik had als journalist zijnde die gore trut meteen een klap op der smoel gegeven, zal wel een toekomstig D66 lid zijn die straks bij de rechterlijke macht gaat zitten ed.

Mazzeltov | 24-05-12 | 14:51

Minerva is nog op zoek naar zakelijke dealtjes.
Potentiële goudmijn voor Weight Watchers.

Ayatollah Oink-Oink | 24-05-12 | 14:50

Wanneer begint zo'n cameraploeg nou eens terug te meppen als hun dure spullen vernield dreigen te worden?

De wandelaar | 24-05-12 | 14:50

Biggen alert knor knor. Ranzige hoeren zijn het, allemaal

basroorda | 24-05-12 | 14:50

Ontzettend onnozele grietjes.

Die links in de hoek heeft wel flinke jetsers trouwens.

Blue Light | 24-05-12 | 14:49

Pritt, knor ;-)

Sander Dieman | 24-05-12 | 14:49

-weggejorist-

stipjes | 24-05-12 | 14:49

Zo'n rollende rrrrr valt heel goed te verhelpen door een piemel te inserteren.

An die ARBEIT | 24-05-12 | 14:49

Ze moeten lekker nokken met die mensonterende denigrerende ontgroeningen, want deze lutsertjes geven ons dat uit rancune een keer op onze boterham als ze eenmaal op een duur betaalde plek binnen de maatschappelijk en of politieke banencarrousel.

deraderendraaien | 24-05-12 | 14:49

Wat een ontzettend sneue bedoeling. Ik weet ook niet wie er eigenlijk meer voor lul staan, die droeftoeters in hun luier of die huisvrouwen in spe met een pak vla. Ze denken heel wat te zijn, maar zijn eigenlijk niets minder dan neukobjecten voor Floris, Fritshendrik en Maurits-jan.

maka` | 24-05-12 | 14:48

aahh, de Hifi-bar. gezellig!

der_Dicke | 24-05-12 | 14:48

Ontgroeningsritueeltje. Niks mis mee toch?

Bixier | 24-05-12 | 14:48

Slechte lichting zo te zien.

Canis Spurcus | 24-05-12 | 14:48

Ik sta eigenlijk ieder weekend -doorgaans op zaterdag tussen 3 en 4 's nachts- met een broek vol stront op de openbare weg... Snap het probleem nie

kraaghaar | 24-05-12 | 14:48

Blijft aandoenlijk. De misplaatste arrogantie van een gemiddelde corpshuppelkut.
.
En zeg nou zelf, dit is toch een trieste vertoning. Als Fleur, Anne-Floor en Sterre dit later terugzien, schamen ze zich kapot. Hoop ik.

FreshClash | 24-05-12 | 14:48

Ah wat makkelijk scoren dit.. ontroeningen zijn slecht, evil . enzovoort, eventueel nog wat doorspect met halfbakken verhalen over flessen jenever enzovoort.
.
Ga eens bij een gemiddelde voetbalclub kijken wat daar allemaal gebeurt naast het voetbal. Of in 'vriendenclubjes', 'bij de scouting', noem het maar op.
.
Een ontrgroening is een nuttig ritueel en leerzaam voor diegenen die het ondergaan. Lidmaatschap van een echte vereniging een verrrijking van je studentenleven, waarbij de focus niet alleen op kansloos zuipen ligt (zoals dit bij de vereniginglozen meestal wel het geval is).

zik | 24-05-12 | 14:47

pvpb | 24-05-12 | 14:41
WTF? WTF? WTF?

Ben je niet goed bij je hoofd ofzo? Het Revu-arrest heeft NIETS maar dan ook NIETS met flmen op de openbare weg te maken maar met "publicatie". Het filmen op de openbare weg is grondwettelijk beschermd, het Revu-arrest, dat overigens ging om een zeer expliciete seksuele uiting van het gefotografeerde slachtoffer, is van geen enkele toepassing op persvrijheid of het recht ZONDER TOESTEMMING VOORAF ("censuur") iets openbaar te maken. Het zou fijn zijn als jouw soort mensen eerst eens denken voordat ze domme dingen roepen die de vrijheid van meningsuiting nog erger aantasten.

blikjegrolsch | 24-05-12 | 14:47

In ieder geval geen studentes uit de juridische richting.

Jordi | 24-05-12 | 14:47

Pff studentenverenigingen.. nooit aan mee gedaan. De vrouwenversie is eigenlijk nóg dommer.

Albasalix | 24-05-12 | 14:47

Kut burger niet filmen als mevrouw niet gefilmd wilt wordenttttttt. Sukkels met hun kut vereniging. Sterf massa tuig met allemaal dezelfde kut hockey schorre stem. Eenheidsworst dat zijn ze!

Rest In Privacy | 24-05-12 | 14:47

En dat heeft dan wat te zeggen over VMBO/MBO'ers.

keEschkkKachel | 24-05-12 | 14:46

appelboor | 24-05-12 | 14:40
KMT voor je club, niet voor 'de tent'.
"Kippenbrug" op de achtergrond. Wijvenontgroening in de Vrouwensteeg. Dit gaat later via netwerken het land besturen. Wen er maar aan. B'vo?!

Heiplagger | 24-05-12 | 14:46

Corpsballetjes [m/v] altijd -veel.

Bubbles | 24-05-12 | 14:45

Deze figuren zijn het predikaat student of hoogopgeleid niet waardig. -1. En dames in de luiers ... krijg eens een beetje eigenwaarde ....

BunnyKiller | 24-05-12 | 14:45

Raar he, dat mannen het voor het zeggen hebben in de wereld.

Sunabalk | 24-05-12 | 14:45

Het lijken wel een stel nazi's die volgden ook elk gewenst bevel op.

Weerduivel | 24-05-12 | 14:45

Maar goed dat ik zo wijs was me nooit bij zo'n collectief aan te sluiten. De eerste de beste die mij staat uit te blaffen als waar hij/zij een stormbahnfuhrer kan tandjes tuffen. Echt wel.

Charles Bukowski | 24-05-12 | 14:44

Kut Minervanen... welke kut laat zich nou ontgroenen om bij een stel zogenaamde elite ballen te horen. Denk aub niet dat dit het doorsnee volk van Leiden is.

Ethan Twat | 24-05-12 | 14:44

Ik wist niet dat Nico Dijkshoorn zoveel dochters had.

Bierkameel | 24-05-12 | 14:44

Zielige wijven, en dat moeten dan doktoren,advocaten enz worden straks? sneu volk

weggejonast | 24-05-12 | 14:43

Over 4 jaar gaan deze dames bij ING, ABNAMRO, Deloitte en Touch, PWC en ga zo maar door werken.
Iemand nog vragen over het ESM?

Frenkbach | 24-05-12 | 14:43

Was trouwens wel van de week

focal | 24-05-12 | 14:43

Jeeeeezus wat een stel domme paupersnollen toch...

Bastardsuiker | 24-05-12 | 14:43

Ahja inauguratie van de verbanden, was mooi.

focal | 24-05-12 | 14:43

Leuk... Dachautje spelen onder het mom van : groepsgevoel... stelletje schapen.

hooliganica hollandi | 24-05-12 | 14:43

huppel huppel

LikkePot | 24-05-12 | 14:42

Wat leuk, allemaal verenigingsreedtjes...

Graaisnaaiert | 24-05-12 | 14:42

maar waarom gaan ze dan met de broek vol stront juist op een openbare weg staan? doe dat dat binnen zou ik zeggen

hetluis | 24-05-12 | 14:42

Het is maar nét wat je persoonlijk leuk vindt. Jezelf laten vernederen op deze wijze wijst wat mij betreft op enigszins sadomasochistische neigingen.

The Dominator | 24-05-12 | 14:41

@pasta-saus: en wie faxt jou even art 21A Aw 1912? Nieuwe Revu-arrest? Iedere burger heeft een (commercieel) te beschermen belang waarmee hij kan optreden tegen herkenbare publicatie van zijn portret.

- Edit: wat? WAUW! Dit is wel de ALLERDOMSTE uitspraak die ik ooit heb gelezen! Als je wilt strijden zorg dan dat je weet waar je het over hebt! -

pvpb | 24-05-12 | 14:41

Deze generatie corpsballetje worden opgeleid voor een sterk en krachtig onderdrukkende EUSSR Muneer!

deraderendraaien | 24-05-12 | 14:41

KMT in mei? Is dat iets nieuws?

Of gewoon oud filmpje?

appelboor | 24-05-12 | 14:40

Cleaning is a bitch.

Boris Poepnagel | 24-05-12 | 14:40

-weggejorist en opgerot-

LazyTee | 24-05-12 | 14:40

-weggejorist-

Bokito ergo sum | 24-05-12 | 14:40

Zo ben ik ook ontgroend.

Ik en 30 wijven.

"Op mijn knieen mijnheer..., uiteraard!"

Kaas de Vies | 24-05-12 | 14:39

Wie faxt die club even de grondwet?

Pasta-saus | 24-05-12 | 14:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl