Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#DWDD Ook Martijn van Dam op Stoel des Doods

martijnvandam100.jpgDuidelijk. Het afzeikprogramma De Wereld Draait Door (VARA) hanteert ranzige totalitaire praktijken om hun gasten gevangenen live te waterboarden voor een miljoenenpubliek. Schandpaaltelevisie waar je fopvertalers en rechtbankverslaggevers dan weer niet over hoort. Aan de #DWDD-tafel is dus één plek met daarboven een 10.000 watt richt-spot. Wie op de stoel des doods gaat zitten, krijgt het moeilijk. Want zweten. Transpiratie is een teken van onzekerheid, zegt men. Wie zweet die is onzeker, en wie onzeker is die is een lamlul. En dan is het voor kampbeul Van Nieuwkerk makkelijk inpissen. Hoe bruut is dat? DWDD als soort van Guantanamo van de Nederlandse media. Gasten waterboarden met hun eigen zweet en er zelf fluitend mee wegkomen. Jean-Pierre Goebbels van het PvdA-orgaan Volkskrant zorgt immers voor duiding in de socialistische printmedia en je hebt vlek op vlek. Eerder deze week zagen we Rutger van Castricum in het mediames lopen. Gisteravond was de beurt aan Martijn van Dam. Die op dezelfde stoel alsdan Rutger zat. Meneer de jeune premier wil partijleider van de PvdA worden. En daar is het socialistische slangennest (hoi Jacques Monasch!) kennelijk niet van gediend. En dus knippen ze bij DWDD die Ontzettend Hete Studiolamp maar weer eens aan. Met succes. Het zweet gutste Martijn van het voorhoofd. Die arme knul wist niet waar hij kijken moest, probeerde nog wat, maar mocht niet uitspreken van kolonel Van Nieuwkerk. Check het fragment HIERRR. Arme Martijn. Live de fatsoenskloof ingeduwd en ten dode opgeschreven. Zo gaat de verschillige Vara dus met de mensen om.

Reaguursels

Inloggen

Zo'n toon zal van Nieuwkerk nooit aanslaan tegen zijn idolen Jan brombeer Marijnissen en Emile knuffelbeer Roemer. Maar denken hij Derek Sauer, Mulder ea hotemetoten echt dat zij geen gras zullen moeten eten wanneer voorheen Maoisten (die toen al wisten vn de 50 miljoen doden) de macht krijgen?

harriedeparrie | 24-02-12 | 14:28

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 04:03

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:50

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:49

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:48

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:47

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:25

-weggejorist-

micd | 24-02-12 | 03:11

-weggejorist-

Arpi | 23-02-12 | 22:43

Zo'n politicus moet daar helemaal niet gaan zitten!
Als je een beetje zelfrespect hebt laat je je toch niet door zo'n verlopen kletsmajoor piepelen?!
Ik wil helemaal niet zien hoe mensen bij hun enkels worden afgebroken door vara-proleten die hun eigen kandidaat aan de man willen brengen..
TV-pimps denken vermoedelijk dat dit spannende televisie is, maar het is gewoon een variant op Boulevard; een publiekelijke ontgroening door minderwaardig gespuis, en het gaat ook nog eens nergens over.
Laten ze de vinkentering krijgen met z'n allen - verdom het toch gewoon, en kies je eigen kanalen!

J. van Gaal8771 | 23-02-12 | 20:52

Het is schandalig hoe de VARA mensen afzeikt. Het zou verboden moeten worden. Heeft iemand nog wat boter?

bitterpete | 23-02-12 | 20:40

"Faal" staat overal op zijn gezicht en in zijn woorden getekend. Hij is mogelijk nog erger dan Job.

porcodio | 23-02-12 | 19:23

ff een zout-in-de-wonde-momentje:

(het valt stil hier.. haha)

Van Nieuwkerk for president!.. hiiiihiiiii

Een Soort Iets | 23-02-12 | 19:01

Hij kan het gewoon niet !!!! wegwezen dus

22lolo22 | 23-02-12 | 18:40

Wat is die van Nieuwkerk toch een onbeschofte klootzak. Hij vraagt iets en van Dam probeert een antwoord te geven en dan na 2 woorden komt de volgende vraag. Ik was al lang van de tafel weggelopen.

kp-usa | 23-02-12 | 17:56

@redactie

Je kan voor de lol het "interview" met joost Eerdmans hier ook bijzetten. Die werd na zijn 3de werkdag gefileerd door alles wat DWDD is, lekker makkelijk.

waarisdelol | 23-02-12 | 17:41

Van Nieuwkerk: neem van mij maar aan, dat; je in het KRIJT STAAT bij RUTGER van CASTRICUM, zijn MOMENT komt nog! want; "wie het laatst lacht, lacht het best"!

ONS | 23-02-12 | 17:36


Dat Rutger het goed heeft gedaan bij DWDD was bekend, maar als je dan ziet hoe een van Dam onderuit gaat maakt dat de prestatie van Rutger des te beter.

Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 17:18

Was voor Van Dam toch een goede vuurdoop? In de media draait het allang niet meer om inhoud. Dat geldt ook in de politiek. Het gaat helaas om kudo's en retoriek.

Als hij straks moet debateren met bijvoorbeeld een Wilders, zal hij ook niet uit kunnen spreken en aangeven wat hij belangrijk vindt.

k3 | 23-02-12 | 17:11

Vroeger was Geenstijl onaantastbaar. Nu word er wel heeeeel makkelijk gehapt. Nieuwkerk lacht zich rot om dit staaltje onmacht. De ondergang van Rutger en GS in één week, dat ik dat nog mag meemaken.

XelaGBS | 23-02-12 | 17:03

Matthijs een lijntje op en Van Dam met een joint? Pff, wat een vertoning. Van beiden.

Fret Kroked | 23-02-12 | 17:02

Kijk, dit is nou voorpagina nieuws !

hawie | 23-02-12 | 16:56

DWDD heeft het kunstje nu ook door.
ze zijn nog aan het oefenen op wat makkelijke slachtoffers.
Maar Het Grote Greet Interview komt eraan.
O nee, die is te bang om te komen......

Frankasd | 23-02-12 | 16:37

Martijn van Dam is geen slimme jongen, zichzelf als eerste aanmelden en vervolgens tegenover 1.5mln kijkbuisklevers gaan roepen dat ie de hele middag cijfertjes uit het hoofd had geleerd. Wilde overduidelijk als beste jongetje van de klas overkomen. Als ie van Nieuwkerk niet aankan dan lukt dat ook niet bij Wilders, Rutten en Roemer natuurlijk. Dus exit.

Salmon Rosti | 23-02-12 | 15:42

Rutger, het is duidelijk dat je zelf alleen mensen kunt lastig vallen als iemand anders van tevoren grove vragen voor je klaar heeft gemaakt en je deze uit je hoofd geleerd hebt. Als de situatie omgedraait is dan komt er geen zinnig sarcastisch woord uit! Jammer maar het is wat mij betreft afgelopen met je, door de mand gevallen! Ik denk ook niet dat je andere talenten hebt. Zielige situatie. De berichten hier over DWDD maken het alleen maar erger en erger en erger........ hahaha

theartyworld | 23-02-12 | 15:36

@Een Soort Iets | 23-02-12 | 14:59
HAHA!! Prachtig dit!
De ondergang van GS/POWNED/CASTRICUM is NU BEGONNEN!!!

Donnie!! | 23-02-12 | 15:20

V Nieuwkerk deed het weer formidabel!
Gewoon het vuur aan de schenen leggen, klaar.
En dan val je door de mand als v Castricum. En dat doet pijn... haha.
Martijn van Dam deed het mijlen beter hoor.
Dus niet zo zielig doen hoor GS... wat een sneu clubje zijn jullie geworden. Wat lichtgeraakt en kleinzielig ineens!
Gewoon bukken jullie !

Een Soort Iets | 23-02-12 | 14:59

De PvdA moet gewoon blij zijn dat ze een eigen omroep hebben waar de kandidaten uitgebreid aandacht krijgen.
VARA altijd -1

Onderbuik | 23-02-12 | 14:32

Als Rutger herstelt is van de grote mentale impact van het door de mand vallen bij DWDD.
Dan is het voor Rutger handig om een extra media training te gaan doen.
Dit om zich voor te bereiden op zijn toekomstige situaties die zich voor zijn microfoon gaan voltrekken.
Immers iedereen heeft zijn afgang gezien, en er stiekem 3 keer van genoten in de herhaling.

Dus iedereen zal nu standaard tegen Rutger gaan beginnen bij de eerste benadering met microfoon, (om vragen te vermijden van of van richting te veranderen),
-zeg Rutger,gaat het wel goed met je?
-je ziet er zo bangig uit?
-pas op achter je, je wordt zo in de rug aangevallen.
-of, hoe gaat het met je teen slippers?
-of, zeg Rutger, de auteur, waar gaat je volgende boek over? Nagelak?
-of zeg Rutger, je vraag is zo ouderwets, is het niet een generatiekloof?
-etc etc etc

Free Fall-ing | 23-02-12 | 14:29

@Pritt Stift | 23-02-12 | 08:58
Wat een slap zeik verhaal zeg. Van de week was arroRutger zelf een keer de pino en nu heeft DWDD het gedaan, zelfs als ze een snotneus PVDA politicus het vuur aan de schenen leggen. Wat een gejank. Hier is Geenstijl zelf groot meegeworden maar brokkelt zich in lichtsnelheid af. Zelfde voor dat sneue amateur toneel op televisie dat PowNews heet.

morgenstond | 23-02-12 | 14:24

-weggejorist-

chatboy16 | 23-02-12 | 14:13

chatboy16 | 23-02-12 | 13:49 | + 1 -
Is dat nou een bedreiging?...

denniswel1 | 23-02-12 | 14:06

Was juist leuke Tv. In plaats van Koppentax, Die Wilders, Bedrijfspoedel eindelijk weer eens echte items. Die lamp met superverwarming is trouwens wel een goeie. Het is inmiddels wel duidelijk dat de dagen van deze regenten/zakkenvöller club zijn geteld. Een mooie constatering.

Kamervraag | 23-02-12 | 14:05

Maar het is toch precies dezelfde tactiek als de rutger-vogelaar methode?

Joost Maghetweten | 23-02-12 | 14:02

-weggejorist-

chatboy16 | 23-02-12 | 13:49

Die martijn van Dam bakte er niets van. Van Nieuwkerk had precies door dat ie steeds moest ingrijpen en opnieuw zijn vragen moest stellen omdat ie maar saai doorlulde. Bovendien praatte van Dam steeds door matthijs heen in het begin. Die jongen is er nog lang niet klaar voor.

Rest In Privacy | 23-02-12 | 13:43

Ik vond 'm eigenlijk erg goed overkomen. Hij past alleen niet goed bij de PvdA (niet zuur genoeg en ontkent de feiten niet).

Specy | 23-02-12 | 13:41

Nog even dit: voor elk klein klote baantje krijg je de vraag: Waarom denk je dat je geschikt bent voor deze baan en beter bent dan iemand anders? Maar voor een lijsttrekker van de PvdA mag deze vraag niet gesteld worden. Dit is toch kolder! Probleem is dat van Dam niet assertief genoeg is om met de media om te gaan. Jammer dat van Dam dit niet ingestudeerd had, net zoals de macroeconomische cijfers die bijna goed waren.

theartyworld | 23-02-12 | 13:36

Nog een tip aan alle politici! Volgende keer als schijtluis Rutger jullie komt afzeiken, herinner hem dan even aan zijn zielige optreden! Zwakke plek is gevonden!

theartyworld | 23-02-12 | 13:30

Wat een schijtluizen zijn jullie toch! Nu hebben jullie opeens compassie met een PvdA-er! Omdat jullie kleine lulletje Rutger door pappa Matthijs is afgezeikt. Hij ligt waarschijnlijk nog thuis in zijn bed te huilen.
Die meneer van Dam heeft geen enkel zinnig woord gezegt. Omdat hij blijkbaar een verhaaltje thuis ingestudeerd had, gaf hij geen antwoord op de vragen. Wat mij betreft mag hij lijsttrekker worden, ben zelf tegen de PvdA, dus. Waarom zou je iemand uit laten spreken die telkens opnieuw zijn standaard verhaaltje begint af te ratelen. Wat een afgang voor van Dam en voor Rutger. Times are never gonna be the same guys!

theartyworld | 23-02-12 | 13:22

haha. Zelfs van Dam opvoeren als excuus. Dan geef je je nederlaag wel erg toe

hanz71 | 23-02-12 | 13:19

Matthijs laat hem idd extreem vaak niet uitspreken. Er is van ee gesprek geen sprake. Het is een verhoor, en op het moment dat er iets komt wat afwijkt van de stelling die hij deponeert, bijvoorbeeld duiding en inhoud grijpt meneertje Van Nieuwkerk genadeloos in. Zijn stem wordt dan ook net even 5db'tjes bijgedraait, en die van Martijn net ff omlaag. Damn deal done!

Mr. Krinkle | 23-02-12 | 13:15

Dit is voor het eerst dat ik eigenlijk zag wat voor een ontzettend kereltje die Martijn van Dam nog is. Ergens maakt het hem ook wel weer menselijk. Doet me een beetje denken aan hoe ik mijn presentaties deed. Ontploffend van de zenuwen terwijl je zoveel, in jouw ogen, kei-interessante dingen te melden hebt.
---
Voor de rest sta ik echt te kijken wat voor steun deze verkapte Volksfernseh krijgt in de comments. DWDD is toch gewoon een afschuwelijk programma waarin elk uitgemolken youtube-pareltje verheven wordt tot tenenkrommend volksvermaak? Waarin de meest onnozele BN'ers een podium krijgen? Waarin twee ontzettende droeftoeters Rutger mogen naspelen? Waar ontzettende kudtbandjes hun CD mogen promoten? Waar gvd Felix Rottenberg en Maurice de Hond ons dag in dag uit met de meest onzinnige politieke 'analyses' om de oren slaan... etc. etc.
Dat er zo'n ophef is om het feit dat Rutger onwennig was buiten z'n gebruikelijke troll-rol verbaast me echt. Het was, is en blijft gewoon een grappige beroepsklier, niets meer en niets minder.

jeanmondo | 23-02-12 | 13:06

jeuzuns wat een treurig stukje. wat laat gs zich kennen zeg...

Prof. Plof | 23-02-12 | 13:04

GS/pownep die dwdd beschuldigd van afzeik tv, lol. En het is nog wel een pvda-ert!

Xit Erin | 23-02-12 | 12:58

Die tafeldame van gisteren spoorde ook natuurlijk voor geen meter, 'zelfoverschatting' kijk eerst naar jezelf muts.

carramba | 23-02-12 | 12:49

Ben trouwens ook benieuwd wanner GS een torrent (*bwhahaha!) linkje naar het e-book van Rutger met ons deelt.

Ienoo666 | 23-02-12 | 12:33

Verschrikkelijk die wijze van afzeiken door die Van Nieuwkerk en die "tafeldame". Het is zo goedkoop om op deze manier te scoren. Onder het mom van kritische journalistiek, een ander niet te laten uitpraten, en proberen om hem te laten afgaan. En dat in een programma wat voor een groot deel door de belastingbetaler gefinancierd wordt. Walgelijk!!!

hertog1 | 23-02-12 | 12:31

VerenigdeNederlanden | 23-02-12 | 12:12 |
Een soort mediatraining op kosten van de belastingbetaler? Ik heb een beter idee. Gooi al die kandidaten een tijdje in een Big Brother-formule en laat de kijker telkens een kandidaat wegstemmen.

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 12:29

Kom op Martijn, dit pik je toch niet van je eigen Staatsomroepvriendjes?
Ik zeg Eerwraak!

Cousin Eddie | 23-02-12 | 12:21

denniswel1 | 23-02-12 | 12:05 | + 0 -

Ja laten we het over het boek hebben.
Iemand het al gelezen?
Teen slippers lijkt de rode draad te zijn in het boekje.
Iemand nog iets anders gevonden wat misschien nuttig kan zijn in dat nietszeggende boekje?
Ik hoop dat het geen trauma wordt onze auteur Rutger die teen slippers.
1 trauma is meer als genoeg voor lieve Rutger die veel te hard is aangepakt bij DWDD, was gewoon niet normaal meer.
Dat gaat de belastingbetaler veel geld kosten die bezoeken aan de psychiater van Rutger.......
Typisch linkse hobby trouwens een nietszeggend boekje schrijven.

Free Fall-ing | 23-02-12 | 12:20

Ahh schuilen achter Martijn van Dam.. Kinderachtig.
Rutger is gewoon in zijn eigen val gelopen met dat boekkie. "Gaan we het nog over het boek hebben?" en vervolgens wordt er over het boek gesproken, breekt de paniek uit.. Hoho! Dat was niet de bedoeling! Niet echt over het boek gaan praten!

Trouwens, was Rutger er ook geweest als hij werd uitgenodigd alleen om over het aftreden van Job Cohen te praten? Ik betwijfel het..
Wat mij betreft is Rutger door de mand gezakt. En Martijn van Dam zeker (nog) niet.

Donnie!! | 23-02-12 | 12:15

Voor de PvdA en de Vara is dit gewoon vanuit strategisch oogpunt briljant. Door nu in de verkiezing tot lijsttrekker extreem fel en kritisch te zijn kunnen ze er voor zorgen dat de nieuwe leider in ieder geval (in tegenstelling tot de vorige) zeer goed met de media kan omgaan. Dat zorgt er voor dat ze uiteindelijk iemand krijgen die veel zetels kan scoren.

Bijkomend voordeel is dat ze op dit soort interviews kunnen wijzen als ze er van worden beschuldigd eenzijdig kritisch te zijn. Als de lijsttrekker eenmaal is gekozen kunnen ze echter weer slaafs 'ja' en 'amen' zeggen op alles wat hij zegt en mooie vooraf besproken setupjes doen.

VerenigdeNederlanden | 23-02-12 | 12:12

Gaan we het nog hebben over het boek?

denniswel1 | 23-02-12 | 12:05

[VARAafzeikTVmodus][/VARAafzeikTVmodus]

Waar is Matthijs op uit, wil hij komen werken bij Powned? Moet hij wel van richting veranderen!...

denniswel1 | 23-02-12 | 12:04

Aanvulling op Free Fall-ing | 23-02-12 | 11:05 |

Als de GS redactie het echt niet meer trekt, en nog steeds zo van slag is na de super onverwachte, en zeer onterechte, aanval op liefde Rutger.
Misschien eens met zijn alleen een weekje uitrusten op een eiland?
Misschien is Ibiza een mooie bestemming om te kijken of men van het trauma af kan komen?
Ik zag laatst iemand een nietszeggend boekje presenteren bij DWDM over Ibiza.
Hij kwam wel bangig en onzeker over, dat dan wel weer.
Hoop dat het boekje beter is.
Lekker rusten in de groene natuur is ook een optie!

Free Fall-ing | 23-02-12 | 11:57

Wat nou? Rutger treedt eens een keertje zwak op en nu moet DWDD het ontgelden? Wat ongelooflijk vals en zwak. Net als de twee heren met snorrtjes afbeelden, hoe ongeloofwaardig kun je zijn? Rutger had zijn dag niet, of zijn kunstje werd blootgelegd, had het daarbij gelaten...

bernhardh | 23-02-12 | 11:55

jongens, jongens, dat DWDD nu een keer eentje 'van jullie' te pakken heeft genomen wil niet zeggen dat er nu elke dag een anti-DWDD topic hoeft te komen hoor, ik kan zelf nog heel goed bepalen welke programma's ik wil zien. Beetje puberaal huiliehuilie weer van Geenstijl.

Gehaktbalmetketjap | 23-02-12 | 11:46

Ik zet mijn geld op Samsom. Gekozen door de rode media.

Mantisomantis | 23-02-12 | 11:45

Hoe komt het dat meneer van Nieuwkerk en Rottenberger niet zitten te zweten. Is het op hun plaatsen niet zo warm?
Zit de ondervraagde op een elektrisch verwarmde stoel?

Mantisomantis | 23-02-12 | 11:43

Ook Diederik Samsom bakte er gisteren bij P&W niets van en bleek bepaald niet stressbestendig. Zit zich vandaag vast voor de kop te slaan dat hij zijn publieke sollicitatie zo heeft verknald.

Islamofiel | 23-02-12 | 11:40

Serieus GS?! Nog steeds?! Dat eerste hypocriete huiliehuilie stukje ter ere van Ruktor was al reeds beschamend. Maar nu wordt het gewoon schandalig zielig. Wat een ontzettend hypocriete Volkskrantiaans-zure infantiele huilebalken zijn jullie geworden zeg. Gadverdamme. Komt het door TMG of wat is dit? Waar blijft dat wijf met die kettingzaag?!

mygfisbrazilian | 23-02-12 | 11:39

BennieB | 23-02-12 | 11:14
Rutger heeft z'n vuurdoop onder de geheime infrarode dwdd lampen voor vara-afvalligen gehad, maar hij overleeft t wel, itt veel anderen in H'sum&DH is Rutger imho bezig met een permanente pastiche op Hilversum&Den Haag. Hij vergroot in zichzelf alles wat egomaan is in dat wereldje uit. Puur satire.

seven | 23-02-12 | 11:33

Ik dacht dat Rutger vond dat een kamerlid toch een Van Nieuwkerk aan zou moeten kunnen? Nou, dat lukte kennelijk niet... dus wie is hier nou zielig?

Ienoo666 | 23-02-12 | 11:33

Martijn van Dam is een aardige vent, en net als Job Cohen niet geschikt voor het leiderschap van de PvdA.

Jaap Knasterhuis | 23-02-12 | 11:32

Bijzonder treurig jongens dit... wordt er eens een pvda'er afgemaakt in DWDD is het weer niet goed... Wil GeenStijl/Powned sterke directe interviewen luistert nota bene Mathijs van Nieuwkerk daarna en gaat een keer echt interviewen gaat Geen Stijl een beetje huilie huilie doen. Mensenkinderen! AL maar omdat "onze" Rutger een keer niet met fluwelen handschoenen is aangepakt op tv. Langzaam maar zeker zakt Geen Stijl af... naar iets kinderachtigs maar gelukkig morgen voor het middaggebed weer een heel volwassen tekening... Het kan zo veel beter met dit land... euh met deze site ;-D

Achenwee,hetiswat | 23-02-12 | 11:30

Van Dikhout | 23-02-12 | 11:03 |
Ja, of een van de twee krijgt de verkeerde autocue voor.

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 11:29

Van Dam viel best mee. Maar nu waar het echt om gaat @rutger_zelf doet het nog steeds pijn?

KLutsert | 23-02-12 | 11:28

Ik vind e.e.a een hooggehalte Telegraaf achterhoede gevecht krijgen.

Rutger heeft eens een keer weerwoord gehad, helaas zei dat veel meer over Opa Felix dan iets over Rutger.
Laat Ome Rutger maar schuiven, die lacht iedereen uit inclusief G.S reaguurders.

youngtrillseeker | 23-02-12 | 11:27

@Itastijl | 23-02-12 | 11:05
PO afschaffen lijkt mij een slecht plan. Ben blij dat ze meedoen en meer pluraliteit van informatie te zorgen. Ben blij met Rutger en Matthijs. Hapsnap tv. Some afzeikttv. Soms ontspan/lachtv.

Itastijl | 23-02-12 | 11:23

Heb me zwaar geïrriteerd aan de interrupties van Van Nieuwkerk, erg gemakkelijk om op deze manier bij voorbaat iemand buitenspel te zetten.

Ook de benadering alsof Van Dam (9 jaar kamer) net komt kijken en wat vaderlijke adviezen van de presentator nodig heeft vond ik walgelijk.

Ben geen PVDA-stemmer maar dit had met respect niets te maken en alles met een "fatsoenskloof" die er schijnbaar bestaat jegens de jongere generatie ;)

AlleNicknamesBezet | 23-02-12 | 11:18

Blij te zien dat de gemiddelde reaguurder GS afrekent op het op de pik getrapt zijn vanwege sweaty-Rutger!

BennieB | 23-02-12 | 11:14

Ik zat me zo ontzettend te ergeren aan de interrupties van van Nieuwkerk. Hij is zeker op cursus geweest bij Clairy Polak. WTF. Van Dam heeft volgens mij geen volzin uit zn mond kunnen krijgen omdat van Nieuwkerk er alweer tussen hing. De grote van Nieuwkerk show. Het is iig duidelijk aan wiens kant hij/zijn redactie staat...

DaZe | 23-02-12 | 11:12

@Van Dikhout | 23-02-12 | 11:03

Shit. Harika is niet alleen het Turks voor prachtig, maar is ook de naam van een Rotterdamse politicus van GroenLinks. Een dagelijks bestuurder nog wel en niet eens op lijn 2. Ai.

Van Dikhout | 23-02-12 | 11:09

@meneer Q | 23-02-12 | 10:29
Natuurlijk plemp en/of debateer ik niet op joop.nl! Preken voor eigen parochie doen er al genoeg, dat is nu juist het punt.

Bergverzet | 23-02-12 | 11:08

WNL , Powned en GS willen de publieke omroep afschaffen?
Is dat waarom DWDD afzeiktv minder leuk is dan de eigen afzeiktv?

Itastijl | 23-02-12 | 11:05

Als ik GS was zou ik slachtofferhulp in gaan schakelen.
Serieus!
Ik heb het echt DWDD 3 keer in herhaling bekeken, die van Rutger dan, en kwam niet bij van het lachen.
Rutger, als ultieme tere ziel, zal na zijn optreden minstens 30 sessies bij een psychiater nodig hebben denk ik.
Ik denk dat ie er nu wel 2 sessies per dag heeft, dus in 2 weken is ie waarschijnlijk wel weer de oude.

Free Fall-ing | 23-02-12 | 11:05

En weer moeten ze bij GS even uithalen naar DWDD. Hoe lang blijven jullie hier naar verwijzen? Rutger zat daar om een boekje te promoten en kreeg op zijn lazer omdat ie dacht wel even stoer te kunnen doen.
Deze PvdA meneer zat daarentegen zijn kandidaatschap voor leiding van PvdA te rechtvaardigen.
Vond dat hij zich zeer fris en correct gedroeg. Probleem lag deze keer bij meneer van Nieuwkerk die hem letterlijk niet een enkele zin liet afmaken. Dat lag aan de interviewer, niet aan de VARA of aan "socialisten" of aan welke complottheorie van GS dan ook.

Dat geval van Rutger lag echter aan HEM! Grote bek, altijd mensen schofferen, bord voor zijn kop omdat ie een onzinnig boek had "geschreven", en vervolgens zelf niet tegen precies dat zelfde spelletje kunnen.

En nou ophouden met die onzin. Jullie halen werkelijk alles door elkaar om je eigen hachje te redden. Zielig!

aapnbats | 23-02-12 | 11:04

@Schoorsteenveger | 23-02-12 | 10:47
Harika. En dan je bril vergeten...

Van Dikhout | 23-02-12 | 11:03

@meneer Q | 23-02-12 | 10:29
Er mag geen kritiek geüit worden ten aanzien van de grote blonde leider?

Geppie. | 23-02-12 | 10:57

@Mazzeltov | 23-02-12 | 10:48
Ruktor heeft wel een paar dingen gezegd die een plusje voor hem opleverden. Alles opgeteld is hij alleen niet goed uit de verf gekomen. Hij heeft zoveel argumenten laten liggen die hij zo in had kunnen koppen. In plaats daarvan ging hij huilie doen, (laat me es uitpraté jah *traantje*, en: waarohm zijn hullie allemaal tege mij *nog een traantje*) terwijl zijn eigen interviewtechniek tegen hem gebruikt werd.

Geppie. | 23-02-12 | 10:54

Rutger heeft zijn lesje geleerd. Om Zweetgate niet te laten escaleren zoekt hij nu zijn opponenten op een iets lager niveau.
http://www.koffietijd.nl/kunst-cultuur/2012/02/rutger%E2%80%99s-ibiza/

dulcinea | 23-02-12 | 10:52

Is GS nog steeds Rutger aan het verdedigen?

VictorF | 23-02-12 | 10:49

Wat zitten jullie toch allemaal te zeiken over dat Rutger afging bij dat vreselijke DWDD ?
Rut heeft gewoon enorm gescoord door te roepen tegen kwal Rottenberg dat "hij niet graag zou willen dat zijn generatie Powned leuk zou gaan vinden" !
BAM, die zat en Rottenberg was meteen uitgeluld.
...
Mooi trouwens om elke keer weer te zien hoe die PVDA'ers er bij zitten, nu hun zielige partijtje op nog maar 14 zetels staat, ik geniet er enorm van !

Mazzeltov | 23-02-12 | 10:48

@moh.aardappel. | 23-02-12 | 10:35
Mathijs laat eindelijk eens een ander geluid horen. Doet eigenlijk een Rutgertje.

Ruktor is door de mangel gehaald. Gefileerd met zijn eigen mes. Hoe dom kun je ook zijn om live te zeggen dat hij graag wil dat iemand hem uit laat praten, terwijl wanneer hij de plofkap vast heeft hij nooit iemand uit laat praten.

Geppie. | 23-02-12 | 10:48

@Desmoulins | 23-02-12 | 10:07
Irritant mens dat zit te geilen op het gegeven dat ze in beeld is, zie je veel dat soort vrouwen bij dwdd.

landlopertje | 23-02-12 | 10:47

Van Dikhout | 23-02-12 | 10:29 |
Het ultieme live interview, interviewer en geïnterviewde de allebei vanaf autocue praten, uiteraard nadat redactie en spin doctor een volle dag in conclaaf zijn geweest en met grote moeite een voor beide partijen aanvaardbaar compromis in elkaar hebben geknutseld.

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 10:47

@moh.aardappel. | 23-02-12 | 10:35
Ik weet niet waar jij naar heb zitten kijken, maar ik vond dat Rut helemaal niet afging bij DWDD... omdat linkse held Rottenberg zei dat die afzeik TV maakte? ik vond Rut zelfs er goed uitkomen toen die zei dat hij zich zorgen zou maken als linkse held Rottenberg er van zou smullen. Dus waar jij en andere het vandaan halen dat Rut gepowned is, is mij een raadsel.

OT ik denk dat de Vara iemand anders wil hebben, ik denk Samson een kandidaat is die bij de Vara goedkeuring draagt.

DaveDH | 23-02-12 | 10:46

@DoOne | 23-02-12 | 09:10
Verschillende gasten hebben de laatste weken van Nieuwkerk duidelijk gemaakt dat ie een softie is qua interviewtechniek. Nu heeft hij zichzelf beloofd iets harder te gaan interviewen.

Van Dam faalt hier duidelijk. Inhoudsloos. Tafeldame zegt dat de pvda intern lief moet zijn, terwijl hij dat dus eigenlijk tegen Samson is geweest in dit interview. Hij hoefde alleen maar even te vermelden dat hij toch echt de laatste minuten geen raar woord over Samson had gezegd. Zo had hij dit falende media optreden kunnen redden door te vertellen dat hij niet meedoet aan mes-in-de-rug-stekerij.

Geppie. | 23-02-12 | 10:43

Ha! Wat lukt DWDD wél, waar jullie jammerlijk in falen? Dat moet toch pijn doen, niet? Van links én rechts ingehaald worden door nota bene de VARA met hun socialistische stroopsmoeltjes. Vol gas, Au!

Chartreuse | 23-02-12 | 10:43

Geenstijl,
Dit is onder jullie niveau. Het is zo overduidelijk dat jullie ervan balen dat Rutger een keer à propos is geweest, en dat jullie nu ineens spontaan de DWDD af proberen te schilderen als een slecht afzeikprogramma, want dat is het niet (altijd).

moh.aardappel. | 23-02-12 | 10:35

Ik zou juist van geenstijl optimisme verwachten na eindelijk eens een kritisch interview.
Hij zegt net als elke politicus dat hij afwil van de spelletjes en zich alleen maar met de inhoud wil bezighouden. Ik viel direct alweer in slaap. Matthijs hield me wakker, vond het echt zeer goed gedaan.
Hij nam geen genoegen met zinloos gelul.

Afs78 | 23-02-12 | 10:32

Bergverzet | 23-02-12 | 10:18 | + -1 -

Je zit hier helemaal op de verkeerde site...
vlug naar Joop.nl

meneer Q | 23-02-12 | 10:29

Waarom nemen de genodigden geen eigen autocue mee? Matthijs leest immers ook alles op en wanneer de stroom uitvalt, moeten de gasten hun eigen programma in elkaar draaien. Improviseren noemt men dat ook wel.
-
Matthijs is daarin niet zo heel erg goed, dus betaal 'm maar met gelijke munt wanneer de autocue het wél doet: Matthijs leest de vraag, de gast leest het antwoord. Dat vraag en antwoord dan waarschijnlijk niet geheel overeenkomen, maakt niets uit. Dat is allang standaard bij DWDD.

Van Dikhout | 23-02-12 | 10:29

Vara, de grote intrigant! Iedereen kan slachtoffer worden van deze gevaarlijke club. Zwaait die criminele advocaat daar nog de scepter eigenlijk?

zeefert | 23-02-12 | 10:28

het naar sijsjesslijmen en naar de bek lullen door de linkse kerk heeft cohen ook geen goed gedaan en deze proefballon liep snel leeg.

duurt even voordat de linkse kerk snapt dat tijden veranderen en niet wederkeren.
progressief hoort niet bij bejaarde elitaire socio's met tunnelvisie en hippietijd verlangen.

de wereld is hard,materialistisch,kapitalistisch en een grote markt.
wen er maar aan.

S.Hole | 23-02-12 | 10:28

arme arme reaguurders en redactie, crisis door de voordeur binnen, en jullie hielden het zo fijn stil, een luis leeft nu een maal minder lang dan haar gastheer, nu wordt het tijd voor iets nieuws, succes!

lijstneeg | 23-02-12 | 10:27

President Klaus | 23-02-12 | 10:19 |
Nou, ik zag 'm steeds wanhopig zoeken naar de oneliners die ergens in zijn geheugen opgeslagen lagen. Geheid dat-ie in volgende optredens letterlijk dezelfde zinnen produceert. Geen begenadigd spreker die vanuit een innerlijke rust positie kan maken en de interviewer de baas is.

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 10:23

Het antwoord op: "jullie gaan altijd zo slecht met elkaar om" van van Dam was echt het verkeerde antwoord.

Compassie met Cohen gelooft niemand in, daar moet je geen verhaal over gaan ophangen. Hooguit een zin aan wijden en bruggetje naar het goede antwoord:
Namelijk dat "ik nu juist de manier van omgaan met elkaar probeer te veranderen. Dat begint bijvoorbeeld met door in interviews niet mijn collega's van nota bene dezelfde pvda onderuit te halen.

Maar ik merk dat dat soms ook wennen is voor interviewers." En dan kijk je met een smile naar Mathijs. Zit je toch net iets steviger aan tafel dan met het slappe verhaaltje over Cohen wat van Dam nu bracht.
Geldt ook voor andere antwoorden.

Conclusie: van Dam gaat het verschil met Cohen zeker niet maken.

Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 10:20

Slecht interview van Van Nieuwkerk, Van Dam doet het uitstekend. De ruimte die hij krijgt gebruikt hij prima.

De vraag rest: Waarom doet Van Nieuwkerk dit niet bij Roemer die laatst op bezoek was? Die gaf hij alle ruimte!

President Klaus | 23-02-12 | 10:19

Dat doet Matthijs toch wel goed. Vergelijk het eens met het vroegere De Rode Haan, waar PvdA'ers werden ontvangen alsof het heiligen waren en VVD'ers werden behandeld als untermenschen. Dat gespreide bedje is er niet meer, al zijn de tafelheren nog wel ouderwets linksig.

Onbevlekt blazoen | 23-02-12 | 10:18

Conclusie van dit alles is dat Greet eigenlijk de grootste bange scheitert is van allemaal. Geen DWDD, geen P&W, geen Omroep Wakker Venlo, helemaal niets. Lekker roeptoeteren door de twittert met watjes in je oren. Zweten is trouwens niet het enige teken van onzekerheid en stress. Bij Geert is het de tong, net als bij Rutgert trouwens. Als de lippen gelikt worden dan is het krom rechtpraten nabij. Maar zoals ik een aantal jaren geleden al over de politiek zei: "Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker"

Bergverzet | 23-02-12 | 10:18

Fijnstoffer | 23-02-12 | 09:50 |
Oeps, te snel op 'post' gedrukt..
Dat "jullie gaan zo naar met elkaar om" vond ik ook wel treffend. Is wat mij betreft dan inclusief DWWD.
Een opmerkelijke ontboezeming ook van Martijn inzake de aftocht van Cohen:
"En, wat daar gebeurd is, kijk, het zijn nartuurlijk altijd een paar mensen uit de club, en je weet nooit wie, je weet nooit wie daarachter zit, en... volgens mij moeten we dat ding ook even nu achter ons laten..."

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 10:15

DWDD zet politici met niet relevante zaken voor schut, zoals een te hete lamp en de geinterviewde voortdurend niet uit laten praten.

Het voordeel voor hen is dat een zeer matig interviewer als van Nieuwkerk niet overklast dreigt te worden door zelfs een beginner als van Dam.

Het nadeel is dat het programma niet om aan te zien is.

Daarmee vergeleken doet Rutger het uitstekend en of de politicus goed of slecht naar voren komt in zijn interviews, hangt bij Rutger nog af van de kwaliteit van reageren van de politicus.

Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 10:13

Weet je wie ook een mening heeft? https://twitter.com/#!/kvdlinde . Misschien kan Kai v/d Linde Rutger er weer bovenop helpen tijdens een paar uithuil sessies op Ibiza.

toetanchamon | 23-02-12 | 10:11

Matthijs is trouwens nog erger dan Gordon of Kwalbert Verlinde... En dat is knap.

Desmoulins | 23-02-12 | 10:09

Fijnstoffer | 23-02-12 | 09:50 |
Dat "jullie gaan zo naar met elkaar om" vond ik ook wel treffend. Is wat mij betreft dan inclusief DWWD.
"Kijk, wat daar gebeurd is, het zijn nartuurlijk altijd een paar mensen,... jr weet natrlijk npooit wie daarachter zit

Schoorsteenveger | 23-02-12 | 10:09

Oei, zware klappen voor GeenStijl deze dagen.
Eerst blijkt Rutger te licht bevonden als hij door een paar zwaargewicht hufters wordt aangepakt, en nu gedraagt GS zich als een verwend kind dat een keer terecht wordt gewezen.
Ik ben absoluut geen fan van DWDD of mathijs van nieuwkerk en zijn linkse vriendjes, maar moet concluderen dat Rutger een blunder heeft gemaakt door vrijwillig die slangenkuil in te stappen.

ruudb16 | 23-02-12 | 10:09

Dit hele artikel is BS eerste klas. Gisteren gezien en Martijn kon geen 1 zin afmaken zonder onderbroken te worden door die ratelende randdebiel van een van Nieuwkerk. Als je iemand wil neersabelen gebruik dan op zijn minst argumenten maar laat hem wel uitpraten, anders ben je zelf niet meer dan onbeholpen randdebiel.

Hellsmurfje | 23-02-12 | 10:08

Ik had alleen oog voor die blonde schuin achter van Dam... DWDD weet wat goed voor u is.

Desmoulins | 23-02-12 | 10:07

Zelf kijk ik nooit naar DWDD, omdat ik niet van wijsneuzirigheid gediend ben. Als Matthijs het allemaal zo goed weet, moet ie zelf maar de politiek ingaan, maar niet met 'goeie tips' aankomen, want wat weet ie ervan? Helemaal niets! Vanaf de zijlijn kommentaar leveren is makkelijk zat, maar op het veld in het heetst van de strijd is het allemaal zo heel anders, en daar heeft Matthijs o,o% ervaring mee. Daarom noem ik hem ook een wijsneus. Wat een pretenties! Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Arme Martijn, arme goedwillende pvda'ers.

Greetje Duisenberg | 23-02-12 | 10:07

De wereld draait door is een tv programma met gasten. De ene keer is dat leuk , de andere keer niet. Zelf moet ik meestal werken opdat tijdstip. Er is ook een herhaling 's nachts, maar dan ben ik meestal moe en ga ik naar bed. Kortom, niet iedereen kijkt ernaar. Ik heel soms
. Dus ik kan er niet altijd over oordelen.
Ben wel blij dat er leven in de PvdA komt met frisse jongemannen. Martijn vind ik knapper dan die andere, al gaat het vaak teveel over de poppetjes en niet over bijvoorbeeld de inhoud. Dat is jammer.

Litttle Chicky Wawah | 23-02-12 | 10:03

Denk niet eens dat het de bedoeling was om Rutger hard aan te pakken; hij had de pech dat net die dag Job Cohen weg ging, en toen hing er een hypocriet sfeertje in de studio dat het de schuld van de media was die zieligert Cohen de hele tijd moest hebben, en NET op dat moment zit daar de personifiering van de pest-media: Rutger. En ook nog om zich te prostitueren over zo'n ueber-lullig boekje, waar niemand op dat moment op zat te wachten.

Vond het nog meevallen eerlijk gezegd, Rutger zelf ging halverwege de paranoidert uithangen terwijl Felix en die-meneer-die-niemand-kent zich gewoon koest zaten te houden.

Han CNX | 23-02-12 | 10:02

Waarom heeft Pritt het steeds over Rutger van Castricum in plaats van Rutger Castricum? Kent hij hem niet of is het een vorm van humor die ik iet begrijp?

Wayne Schlegel | 23-02-12 | 10:00

Het doet nogal pijn geloof ik, dat Rutger met z'n plofkop zo afging.
Ja, DWDD is linkse kerk, maar ga daar dan voorbereid zitten en niet als een klein jongetje, je flutboekje pluggen.

AssupFacedown | 23-02-12 | 10:00

Gniffelmoment bij de lead-out: Mevrouw aan de overkant van de tafel. "Zweten! Hahaha, nou..." Het is dus niet alleen de redactie opgevallen dat deze PvdA-broddelaar zich niet uit prangende situaties weet te praten, dus [X]Ongeschikt als leider. Daar was geen lamp voor nodig. *Kaarsje opsteekt voor Van Dam*

Jos Tiebent | 23-02-12 | 09:55

Wie echt goed is overleeft de stoel des doods.

Onze Rut mag op een improvisatiecursus om ook zonder grondige voorbereiding een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren en een mediatraining voor dat onzekere gedoe.

Porrello | 23-02-12 | 09:53

@ Ze moeten bij Dumpert toch eens leren hoe je een videootje kunt afspelen zonder dat trage gebuffer.
.
Stelletje amateurs.
Greetje Duisenberg | 23-02-12 | 09:45 |

0900-1884 (Ziggo Klantenservice)

goedverstaander | 23-02-12 | 09:53

Ach Matthijs...gevalletje links lullen...rechts zakken vullen.

babyblue | 23-02-12 | 09:52

@Che_cuevara | 23-02-12 | 09:48 | + 0 -
Ja en breek me de bek niet open over winterbanden en tekeningen van dames in een keuken.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:52

Misschien kunnen ze hun gasten wat verkoeling bieden met een flesje Exota?

vagehond | 23-02-12 | 09:51

@ nicks nuttig 9:44
I agree.

The truth is out there.

I want to believe.

Bye!

(a fan)

Ashtrey | 23-02-12 | 09:50

Na het backstabben, hanteert DWDD het frontstabben. Vindt Matthijs van Nieuwkerk nog leuker. Dan ziet hij het lijdende voorwerp recht in de ogen. Nog meer genieten van de pijn van je gast. Zum kotzen. Typisch Vara.

Fijnstoffer | 23-02-12 | 09:50


@nicks nuttig | 23-02-12 | 09:44
Ik snap dat wel.
Als je straks bij de Quest werkt heb je helemaal geen tijd meer om te reaguren

wakkere_nederlander | 23-02-12 | 09:49

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:42
Het zit je wel hoog hé, dat boek.

Che_cuevara | 23-02-12 | 09:48

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:42
Waar het hart vol van is loopt de mond van over?
(Strakke actie trouwens, dat boek!)

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:47

Zijn wij de enige 'wezens' in dit universum?

nicks nuttig | 23-02-12 | 09:44 | + 0
Ja.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 09:47

Naitwies | 23-02-12 | 09:43 |
Ik zie het u beide schrijven, en verkeer nu wat u betreft hevig in dubio.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:47

Ze moeten bij Dumpert toch eens leren hoe je een videootje kunt afspelen zonder dat trage gebuffer.
.
Stelletje amateurs.

Greetje Duisenberg | 23-02-12 | 09:45

Dit is geen interview. Het is een roast.
Matthijs schreeuwt voortdurend dat hij een agressieve boomer wil. Althans, alles wat hij zegt drukt dat uit. Van Dam heeft wel de economische principes te pakken die baanverlies, verslechtering van de economie in de hand werken. Het enige moment dat hij hem op zijn gemak probeert te stellen "u bent een verstandige man' is om het van Nieuwkerkdogma, dat 'jij moet dit vinden' Samson mediaal zijn grassroots kan krijgen. Matthijs, als jij dit leest ga dan heel gauw met je dochter in Parijs die bed & breakfast beginnen.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 09:45

@ Als Martijn van Dam de vraag steeds ontwijkt doet hij het zichzelf aan vind ik. De vraag was hoe hij denkt van Samsom te kunnen winnen. Maar van Dam kletst maar door over grote bedrijven die dood moeten.
Koosnaampje | 23-02-12 | 09:09 |

Nieuwkerk wil dat Van Dam Samsom aanvalt en daar trapt Van Dam niet in. Zou ik ook niet doen. Al dolksteken genoeg uitgedeeld binnen de PvdA.

goedverstaander | 23-02-12 | 09:44

WTF GS, hebben jullie je ruggengraat aan de PVDA verkocht en gaan jullie nu verder vanuit een slachtofferrol?
Over de maatschappelijke zieligheidsindustrie gesproken.

toetanchamon | 23-02-12 | 09:44

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:42 | + 0 -
Geldingsdrang. Allemaal geldingsdrang.

*overdreven hard niezen, doet*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:44

-edit toedels -

nicks nuttig | 23-02-12 | 09:44

Iemand die Diederik SamsoN schrijft in plaats van Diederik SamsoM neem ik niet serieus.

Naitwies | 23-02-12 | 09:43

@Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:39 | + 0 -
En waarom zit die kaas de vies in elk topic te zeiken of over zijn wijf of over dat klote boek.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:42

Houzellufesop! Rutger was gewoon zichzelf; kudt en niet gevoelig voor cursussen. Doet u hem dat maar eens na, zo in het heetst van de strijd/lichtbundel.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:41

Waarom draait bijna iedere topic tegenwoordig uit op Rutger?

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:39

Houesop! Rutger was gewoon kudt bij DWDD. Stuur hem naar een cursus en ga door met leven.

Mongoose | 23-02-12 | 09:38

Niet alleen moest Martijn erg zweten, ook had hij schijnbaar heul erg veul dorst.
Ik kreeg best een beetje compassie met Martijn, dit werd dusdanig versterkt toen Matthijs als een schoolmeester allerhande tips & trics aan Martijn ging voor zitton neuzelen alsof hij het tegen een totale n00b had.
Arme jongen.

Ashtrey | 23-02-12 | 09:38

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:36 |
*boekje weer inpakken, doet*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:37

Die vaderlijke adviezen van Matthijs waren nogal aanmatigend. Dat heeft Rutger juist bewezen; draai je de rollen een keer om dan zit Matthijs ook te zweten.

Simon_GS | 23-02-12 | 09:37

@goedverstaander | 23-02-12 | 09:33 Spijker, kop, raak. Die twee oversized flappen aan de zijkant van het hoofd van Van Nieuwkerk hebben geen enkele functie, blijkbaar.

O ja: zichzelf horen praten. Toch nog iets.

vraagstaart | 23-02-12 | 09:37

@Puz Pin | 23-02-12 | 09:32
Misschien ook gewoon omdat het de actualiteit is?? We zijn ook drie weken bezig geweest met het CDA-congres en de Rutte/Verdonk-verkiezing heeft ook een paar maanden het nieuws beheerst. Ome Geert heeft aan media-aandacht ook geen gebrek en die komt zelf nooit ergens. Je hebt dus wel een wat selectieve bril op.

dulcinea | 23-02-12 | 09:36

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:35 | + 0 -
Ik gebruik de kaasschaaf methode, je kan niet alles in 1x vragen.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:36

Ik snap het hele Rutger-verhaal niet.... hij zat te zweten da's alles.... verder bleef ie gewoon zichzelf, pareerde alles moeiteloos.... gisteravond was een ander verhaal.... idioot agressief interview met een lichtelijk hakkelende Van Dam die idd alleen maar standaardriedels afdraaide.... PvdA zit helemaal klem,vastgeroest, nooit meer enige beweging in te krijgen... ze moeten simpelweg met een ander immigratie -en zieligheidsindustrieverhaal(en daden) komen... gaat dat niet gebeuren, dan wordt het agsterven of gerommel in de marge.....

Teotwawki | 23-02-12 | 09:35

Ach, ligt Rutger nog steeds met een pruillipje in bed?

misti | 23-02-12 | 09:35

OT
Kaas de Vies | 23-02-12 | 08:59 |
Bent u om mij te sarren expres vergeten te vragen naar keukenmevrouw, nu u zo dicht bij Onze Bronnen bent?

En ik had nog wel een door Boudewijn Büch gesigneerd boekje voor u klaar liggen.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:35

Hoewel Martijn van Dam waarschijnlijk de enige PvdA'er is die op de middelbare school al iemand van de andere sekse heeft gezoend, is hij veel te licht voor dit werk. Wat holle retorieken over respect en fatsoen en meer komt er niet uit.

Dat hypocriete huichelaar Samson het nooit zou mogen worden vanwege dit optreden:

www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE

lijkt me vanzelfsprekend.

Maar gezien de laatste prijswinnaars van het fokking gouden kalf en die andere cabaretprijs van de VARA, geef ik Ahmed Marcouch de meeste kans.

Cuyahoga | 23-02-12 | 09:35

Misschien wordt van Nieuwkerk de nieuwe PvdA leider?

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:34

Heeft allemaal niets met kritische vragen te maken. Maar met het niet laten uitspreken, continu inbreken en onderbreken, doodmoe word je er van.

Ik kijk nooit televisie maar heb net even een stukje op Dumpert gezien. Na een minuutje of vier trek ik het echt niet meer. Als die Nieuwkerk aan het volk wil laten weten wat hij er van vindt hoeft ie toch geen gasten uit te nodigen?

goedverstaander | 23-02-12 | 09:33

Wel mooie vrouw, rechts op de achtergrond; verder is dit pvda-geneuzel niet echt interessant.

meneer Q | 23-02-12 | 09:33

Die Van Dam kan helemaal niks worden, want zijn nam is totaal verkeerd. Martinus Hendricus Petrus van Dam. Het paapse stroomt er met grote stromen vanaf. En die die Dam herinnert te veel aan die andere engerd met dezelfde naam. Wordt dus helemaal niks.

lijn5 | 23-02-12 | 09:32

Pff wat een calimerogedrag weer zeg. Er was een tijd dat GS nog schijt had aan wat andere mensen vonden en zeiden over GS maar nu Messias Rutger is aangevallen (wat overigens wel meeviel) wordt ineens op elke slak zout gelegd.

yes wee kend | 23-02-12 | 09:32

De hoeveelheid positieve media aandacht voor de PvdA was gisteren weer eens ouderwets tenenkrommend. Met name de VARA was met DWDD en P&W 2 uur lang zendtijd voor politieke partijen, en dan hadden we nog Nieuwsuur en de journaals. En dat alles om de afgang van Cohen zo snel mogelijk te maskeren. De gemiddelde oorlogspropagandamachine is er niets bij.

Puz Pin | 23-02-12 | 09:32

Hahaha, Matthijs interviewt een politicus op de Geenstijl-manier, maar omdat het de publieke omroep is zijn het Stasi-praktijken? Tsjongejonge, ga het maar snel aan de juffrouw vertellen!

MmmBie | 23-02-12 | 09:32

De oude garde van de PvdA gebruikte alle rattenmiddelen om zich te blijven handhaven. Alles mag.
Let op. straks hoor je ook Bram Peper weer en Wim Kok trekt ook zijn bek weer open. De PvdA jongeren die zich nu presenteren als opvolger van Cohen hebben te veel ideen en willen veranderingen. Dat wil het oude PvdA tuig niet. Die schuiven liever een grachtengordel vrindje als Asscher naar voren.

Boomschade | 23-02-12 | 09:31

Je hebt ook omroepen waarbij de correspondent z'n "slachtoffers" een roze microfoon in het gezicht duwt, domme vragen stelt en vervolgens zelf antwoord geeft (mensen niet laten uitpraten) de naam van die omroep ben ik even kwijt.

Fisccon | 23-02-12 | 09:31

hij zag er wel staatsmanachtig uit.
speciaal net een nieuw pak aangeschaft.

wat een disaster!

S.Hole | 23-02-12 | 09:31

Kom op meiden, laat het Rutgersyndroom nou even los.
Het was gewoon een tenenkrommend interview.

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:31

tjezus zeg, wat een calimero-topics hier op GS,het lijkt verdomme wel op brievenrubriek van de microgids

Das Ungeheuer | 23-02-12 | 09:27

Van Dam was trouwens tergend slecht. Daarbij vergeleken was Rutger een koning. Als je alle 'weet je's van Van Dam achter elkaar zet heb je ook nog een dodelijke dumperthit/dwdd-fragment, weet je. Wie maakt hem even af?

Flodder | 23-02-12 | 09:27

@dopinie | 23-02-12 | 09:25 | + 1 -
Juist.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:26

Tussen alle dubbele bodems en spiegels die worden voorgehouden is het soms lastig een duidelijk beeld te vormen. Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar zou het zou kunnen zijn dat ?
- Rutger afgelopen maandag een koekje van eigen deeg gepresenteerd kreeg en GeenStijl niet goed weet hoe daarmee om te gaan ('If you can't stand the heat, stay out of the kitchen') ?
- Matthijs van Nieuwkerk gisteren een poging deed Martijn van Dam alvast voor te bereiden op zijn eerste Rutgerinterview door dezelfde interviewtechniek toe te passen ? Ik vond overigens dat Van Dam zich daar redelijk doorheen sloeg, DWDD was voor hem een goede kans zich te presenteren (Pauw en Witteman hadden Diederik Samson) en natuurlijk laat je je bij een bevriende omroep niet al te veel uit de tent lokken.

erich hoonhacker | 23-02-12 | 09:25

It's a conspiracy!
Kom op jongens. Rutger heeft zichzelf keihard te kakken gezet, dat valt niemand anders aan te rekenen. En nu ophouden met huilen, en gewoon tegen je verlies kunnen.

caspert79 | 23-02-12 | 09:25

Zowel Castricum als van Dam liepen er als volwassen mensen met open ogen in. Rutger pakt aan, dus wees er dan ook op bedacht dat je aangepakt kan worden. Martijn wil in de spotlights als nieuwe leider, nou, wees daar dan ook klaar voor! Dat van Nieuwkerk en Rottenberg héél irritante kereltjes kunnen zijn is genoegzaam bekend. Beide 'slachtoffers' waren blijkbaar niet voorbereid op kritische bevraging, en waren ze nu toevallige passanten in een nieuwsogenblik, dan kun je dat sneu vinden. Maar ze zaten er als professionele vertegenwoordigers van het eigen ego. If you can't stand the heat, stay out of the studio.

dopinie | 23-02-12 | 09:25

hahaha, wat een frustatie spreekt hier uit. En alleen maar omdat de Godenzoon Rutger op zijn bek ging?
Geen stijl is over en out!

linkse_rakker | 23-02-12 | 09:22

Geenstijl dat in de slachtofferrol kruipt, er zijn weinig dingen zo sneu als dat.

niet voor de hond | 23-02-12 | 09:21

@Tommygunner | 23-02-12 | 09:03 | + 3 -
hahaha lol, dit laat ik in het midden.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:21

Vond hier helemaal niks mis mee, het was een scherp interview, van Nieuwkerk was iets te vaderlijk, maar verder wel goed, de reactie van van Dam viel mij ook erg mee, heb blijkbaar naar een ander filmpje zitten kijken dan Pritt. Ja, en Rutger, ja dat was een heel ander verhaal, dit leek daar in de verste verte niet op...

Rest In Privacy | 23-02-12 | 09:20

Lijkt mij gezien de concurrentie van de SP handiger dat iemand Roemer aan kan in plaats van Wilders.

Angelica | 23-02-12 | 09:20

Ben ook bang dat ome Roon het wordt. Dat zou pas een ramp zijn. Voor de espee dan

vanlinknaarrecht | 23-02-12 | 09:20

Ik krijg een beetje de indruk dat dit topic vooral bedoeld is om de schijn op te houden dat GS het ook al niet vond kunnen dat die Martijn van Dam ge-bbq'd werd bij DWDD, nadat Rugtor een dag of wat eerder aan de beurt was en GS daar huilie om ging doen. Jongens, stop maar weer, tis genoeg zo. Ik ga bijna verlangen naar Bandirah met dit soort topics.

Den Meester | 23-02-12 | 09:20

Uiteindelijk is het gewoon strategie van de PvdA. Laat eerst het mindere spul afbranden, waarna uit hun as de glorieuze redder kan opstaan.

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:20

Het niveau van DWDD van maandag was best bedroevend. Dat Rutger in de tang werd genomen was te verwachten. Maar hoe MvN gisteren belerend aan het doen was tegen Van Dam begon Smeetsiaanse vormen aan te nemen.

Four Eyes | 23-02-12 | 09:19

Oud Oost-Duits grapje. Onder de zitting van de stoel leggen ze bij DWDD vast ook een doekje dat nadien in een weck-pot zorgvuldig wordt bewaard zodat - indien later gewenst - de bloedhonden gemakkelijk het spoor van angstzweet van het lijdend voorwerp kunnen oppikken. Is gewoon praktisch en van bewezen nut.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 09:19

De Pritt verwijt Van Nieuwkerk dat ie zwart ziet.

niet voor de hond | 23-02-12 | 09:18

En Sonja Barend zag dat het goed was...

rara | 23-02-12 | 09:17

Omg, it's a trap! De messen waren opvallend scherp geslepen. Ik ben benieuwd of dat plannetje volledig op het conto van DWDD zelf valt te noteren of dat er een vriendje het een en ander ingefluisterd heeft qua gewenste afhandeling.

Dikr | 23-02-12 | 09:17

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:14 Epilepsie televisie.

Ik erger me altijd aan die Johnny Cash momentjes, fragmentje start en vrijwel meteen begint die blaaskaak er door heen te blaten met: "Méér dan genoeg".

zeg maar jansen | 23-02-12 | 09:17

De slechtste kandidaat is de beste kandidaat voor het PvdA voorzitterschap. Als Plasterk het wordt zou dat een ramp zijn.

wakkere_nederlander | 23-02-12 | 09:17

Meestal start Van Nieuwkerk in die paar minuten nog een stuk of 6 filmpjes in. Dan had Van Dam nog even kunnen vegen, maar dat zat er gewoon niet in. Er zijn trouwens meer slachtoffers geweest. Peter Vandermeersche kon er de eerste keer ook niet tegen. Jan Siebelink heeft daar ook flink zitten zweten. Het is daar kennelijk gewoon erg warm.

dulcinea | 23-02-12 | 09:16

Sinds Rufter iets met dat vorige-eeuwse medium is gaan doen, heb ik hem nooit meer gezien. Daar ga ik dus echt de teevee niet voor opgraven, want die ligt ergens onder de fax, de 386 en de matrixprinter.

vetkleppert | 23-02-12 | 09:15

Merkwaardig... een pvda-er die in een vara programma wordt gefileerd. Matthijs wilde grappig zijn door hem te testen, maar uit alles bleek dat van Dam nog te onervaren en te jong was. Conclusie: Ronald Plassterk wordt de opvolger van Job Cohen.

Bolesmales | 23-02-12 | 09:15

DWDD is gericht op een publiek dat niet langer dan 1 minuut de aandacht op een onderwerp kan vestigen.

Ars Vivendi | 23-02-12 | 09:14

flinkescheet | 23-02-12 | 09:11 Van Dam dook meteen in de verdediging. Mathijs had gelijk. Gaat niks worden.

zeg maar jansen | 23-02-12 | 09:14

Toch is-ie qua partijslopen een behendig opvolger

vanlinknaarrecht | 23-02-12 | 09:13

Hoe lang gaan jullie door met dit soort topics? Is Rutger al mentaal ingestort en proberen jullie hem er bovenop te helpen, of hoe zit?

Flodder | 23-02-12 | 09:12

De verhuftering van de maatschappij live op tv!

zeefert | 23-02-12 | 09:12

Ben ik vreemd als ik zeg dat ik nog nooit naar dat programma heb gekeken ?

de Bree | 23-02-12 | 09:12

Che_cuevara | 23-02-12 | 09:10 |
Ik neem ook niet de moeite om het fragment als nog te kijken. Principe kwestie. Mijn tv heeft een Vara filter (die het ook doet voor RTL4 en SBS).

Doc Damage | 23-02-12 | 09:11

Matthijs was hier op zijn allerslechtst. Wat een wanstaltige vertoning. Mooi voorbeeld hoe het interviewen in ieder geval NIET moet voor Scholen voor Journalistiek (behalve Windesheim). En dan die troela van een tafeldame die ook nog een pathetische duit in het zakje doet. De prijs voor het slechtste interview van 2012 kan DWDD nu al krijgen.

Aardappeleter | 23-02-12 | 09:11

Die Van Dam blijkt wel opgewassen tegen Van Nieuwkerk. Het is niet zo'n slappe stuntelaar als Cohen.
Het was niet makkelijk misschien voor Van Dam, maar hij hield zich heel goed staande. Ben geen socialist, maar Van Dam zou een erg goede partijleider kunnen worden.

flinkescheet | 23-02-12 | 09:11

@Tommygunner | 23-02-12 | 09:03
Volgens mij is Kaas vergeten dat carnaval al voorbij is.

Che_cuevara | 23-02-12 | 09:11

Ik zat gisteravond te kijken en het viel mij ook op. Eigenlijk vond ik het wel vreemd. Een PVDA-er bij de Vara, je verwacht een bloemlezing. Vanwaar deze houding van DWDD?

DoOne | 23-02-12 | 09:10

Pritt, je bent lui en voorspelbaar geworden.

Rob van Roos | 23-02-12 | 09:10

Als hier in huize Che de televee op DWDD staat, draai ik die altijd door.
Kan hier dus geen zinnig woord over zeggen, want niet gezien.

Che_cuevara | 23-02-12 | 09:10

Waar van Nieuwkerk gasten voor nodig heeft is mij een raadsel.

Godsammekraken | 23-02-12 | 09:10

-weggejorist-

Bass Trouble | 23-02-12 | 09:09

Als Martijn van Dam de vraag steeds ontwijkt doet hij het zichzelf aan vind ik. De vraag was hoe hij denkt van Samsom te kunnen winnen. Maar van Dam kletst maar door over grote bedrijven die dood moeten.

Koosnaampje | 23-02-12 | 09:09

Nogmaals, het optreden van Rutgert was niet helemaal gelukt, meer was er niet aand de hand.
Het 'debat' met Fallus Rottenberg en die andere lul won hij zelfs op punten, daarna ging het een beetje mis, en begon het hakkelen en zweten, waarschijnlijk ook door de hitte.

Kan gebeuren, zand erover. Niet nodig om dat iedere dag te debunken.

Cuyahoga | 23-02-12 | 09:08

Dat men er nog naar kijkt. ik heb werkelijk geen idee waar het over gaat, naar die zender kijk ik uit principe niet.

Doc Damage | 23-02-12 | 09:08

Gaan we nu iedere mediageile wannabee verdedigen tegen de grote TV mensenwereld? Of spelen hier nog wat traumarestjes omdat jullie bilmaat Rutger terecht geknipt en geschoren is?

dr kildare | 23-02-12 | 09:08

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 09:06
Touché LOL.

mijntweecent | 23-02-12 | 09:07

Van Nieuwkerk laat niemand uitpraten.
Dat is wel zó irritant. Van Dam ratelde wat cijfertjes op omdat hij wist dat die zouden komen.
Vervolgens wilde hij een 'maar' plaatsen, maar die Mathijs ging als een idioot tekeer. Mijn hemel.
Ik heb niks met de PvdA, maar dit is gewoon om te kotsen.

BeunDeHaas | 23-02-12 | 09:07

Wie gaat er dan ook vrijwillig naar de staatsomroep zitten kijken? Wie besteedt zijn zuurverdiende, moeizaam overgehouden geld aan zo'n 16/9 altaar voor de linkse kerk?
Maar iedere avond opnieuw staat heel twitter weer vol met vlekken in de nek reacties op dat links-fundamentalistische propagandaprogramma. U doet zichzelf die zelfkastijding aan. U laat zich vrijwillig visueel waterboarden door Van Nieuwkerk.

vetkleppert | 23-02-12 | 09:06

mijntweecent | 23-02-12 | 09:05
Voor de verandering kon ik me daar juist gisteren wel in vinden.. Het enige wat die Van Dam deed was het intrappen van open deuren en het uitbraken van standaard partijlulkoek..

Absoluut niet waar | 23-02-12 | 09:06

Pritt lust duidelijk geen koeken van eigen deeg.

niet voor de hond | 23-02-12 | 09:06

Het is idd chiquer om je gast vol te gieten met drank en dan het braken te filmen.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 09:06

Heb het gisteravond gezien en het was inderdaad tenenkrommend. De one-man-show Van Nieuwkerk moest weer worden afgedraaid. Je gast laten uitpraten is kennelijk uit den boze.

mijntweecent | 23-02-12 | 09:05

Martijn van Dam is het politieke equivalent van kanonnenvlees. Als hij en nog een paar anderen vakkundig om zeep zijn geholpen, komt de lichting kandidaten waarvan er misschien één de eindstreep gaat halen.
Maar dan zijn Martijn en zijn medehardlopers al begraven.

Magnum Force | 23-02-12 | 09:04

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 08:59
Wilde je dit serieus zeggen of zat het nog onder je copy paste geplakt?

Tommygunner | 23-02-12 | 09:03

Gelukkig maar dat iedereen bij PowNed en Geenstijl wel op een gebalanceerde en eerlijke behandeling rekenen.

Bob Slee | 23-02-12 | 09:03

die van Nieuwkerk zat lekker te Rutgeren zeg, laat je gast eens een zin afmaken...

fix-it | 23-02-12 | 09:03

Ik voel enige frustratie omdat er deze week iemand uit de `roze stal` voor lul is gezet...

Prima interview gisteren. Tenminste eens écht kritisch, wat ook wel eens anders is geweest. GS zou een stuk geloofwaardiger zijn als slecht slecht is, maar goed daarentegen ook goed.

Absoluut niet waar | 23-02-12 | 09:03

Ik vond het allemaal wel meevallen hoor. Heb ergere gevallen gezien.

Terpetijnzeikert | 23-02-12 | 09:03

Jullie lijken wel een klein kind waarvan een snoepje is afgepakt.

BedrijfsTijgerT | 23-02-12 | 09:03

Hahaha, het zit jullie wel hoog hè?!
Over afzeikjournalistiek gesproken...

Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 09:02

Martijn van Dam is ook alleen kandidatenlijstvulling.

niet voor de hond | 23-02-12 | 09:01

Met Matthijs van arbeidersverheffing naar kijkcijferprostitutie.
De Geert Wilders van de PvdA.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 09:01

Martijn van Dam is te jong voor het leiderschap om de simpele reden dat hij over 4 jaar te jong is voor het burgemeesterschap of een positie bij RvC Shell.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 09:01

Iedereen komt er bekaaid vanaf als ze dat per se willen bij #DWDD. Iets met camerashots, samenstelling gasten en dodelijke vragen...

Tommygunner | 23-02-12 | 09:01

Kleine samenvatting en analyse van mijn e-mailwisseling met Geenstijl

Johnny Quid is linkshandig
Ze zijn werkelijk de godenzonen die ik voor ogen had
Ze willen heel graag mijn adres (ik denk om klachtbrieven en sommaties door te sturen)
Johnny Quid vindt mijn grappen matig (hij is dus mijn minner)
Ze willen niet praten over winterbanden
Bandirah is niet in dienst van Geenstijl, maar is een hacker waar ze maar geen grip op kunnen krijgen.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 08:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken