
GeenStijl schijnt vandaag in een
blaadje te staan dat vecht voor lijfsbehoud. Sterker nog: bij gebrek aan beter hebben ze er direct maar een
coverstory van gemaakt. Maar liefst vijf paginas over de "populairste" weblog van Nederland. Wij voelen ons vereerd. Blijkbaar had de manisch depressieve Van Jole weer wat energie om ouderwets zijn vingertje te heffen. Maar op wat
feitelijke onjuistheden na, heeft hij er toch een heel aardig verhaal uit weten te persen. Sterker nog, Francisco voorspelt GeenStijl een gouden toekomst toe: "Tot nu toe was er in Nederland geen ruimte voor een publicatie met zon rabiate toon en provocerende aanpak als GeenStijl, alleen al vanwege huiverige adverteerders. Als de weblog erin slaagt die ruimte te creëren, dan heeft GeenStijl, dat op het internet al toonaangevend is, de grenzen van het hele medialandschap definitief verlegd." Dank je Francisco, zijn we weer een stukje dichter bij wereldheerschappij!
UPDATE: En hop een extragratis service namens GeenStijl. Ofwel het volledige artikel lees je
hierrr. Scheelt je toch weer 5 euri...
UPDATE 2: Het gaat blijkbaar echt heel slecht met Bright. Zo hebben ze zojuist een
persbericht uitgegeven met de melding dat ze een verhaal hebben over GeenStijl. Meer staat er inderdaad ook niet in...
UPDATE3: Het is erger dan verwacht: Albert Heijn weigert het tijdschrift nog in de magazineschappen te leggen in het grootste deel van het land. Per AKO shop is het gemiddelde van 7 tijdschriften van editie 2 teruggestuurd. Daar waar er twee maanden geleden nog 10 of meer Brights per verkooppunt werden weggezet, zijn het er nu 4 tot 7.