DE TOP 5 NEDERLANDSE LEKKERTJES VAN 2025
U betaalt, zij 'createn'.
Godallemachtig. Er was een tijd. Een tijd dat je in Nederland nog geld verdiende met werk. Je weet wel, een vak leren. Solderen. Timmeren. Ietsmaken. Dat soort hopeloos achterhaalde clichés. Tegenwoordig leven we in de 'Kennis-Economie'. Het land van de 'dienstensector'. Waar we de hele dag 'vergaderen', 'brainstormen' en 'impact' maken in Zoom-calls. Maar zelfs dat is alweer te veel moeite. De echte nieuwe economie? Dat is de 'Creator'-economie. En 'creator' is het nieuwe hippe woord voor... ja, voor wat eigenlijk?
U heeft het ook wel gezien. Iedereen met een Instagram-account en een gebrek aan kleding noemt zichzelf tegenwoordig 'creator'. En de NPO en de Volkskrant maar klappen. "Female entrepreneurship!" gillen ze. "Ze pakt de regie over haar eigen lichaam!" Jaja. "Regie pakken" is het nieuwe eufemisme voor 'jezelf in de uitverkoop gooien voor de hoogste bieder'. Het is de ultieme Paarse Broeken-term voor de oudste handel van de wereld.
Maar het is 2025. Alles is data. Alles is een verdienmodel. En als er een markt is, is er... concurrentie. En als er concurrentie is, wat heeft de consument dan nodig? Precies. Een Keurmerk. Een Kassa. Een Radar. Een soort... ANWB-gids voor de digitale Wallen.
En natuurlijk. NATUURLIJK is die er.
De Tripadvisor voor Tieton
Want hoe moet u, de moderne 'connaisseur', de 'liefhebber' van... content, in godsnaam nog een keuze maken? Het is een digitale jungle van dames die 'exclusieve' foto's beloven. Een moeras van 'pay-per-view' video's. Een slagveld van 'spicy DM's'. U ziet door de bomen het bos niet meer. Of door de billen de rest.
En dus is er een of andere handige 'digital native' (god, wat een woord) opgestaan die dacht: weet je wat? Ik maak een vergelijkingssite. Een Zoover voor de achterdeur. Een Tripadvisor voor tieten.
En die site heet Fansdirect.
Jazeker. Een compleet platform. Met 'reviews', 'rankings', sterren, en diepgravende 'analyses' van wat u precies krijgt voor uw zuurverdiende centen. Ze 'ranken' de 'modellen'. Ze vertellen u wie 'echt' de DM's beantwoordt, wie de 'beste' content levert, en wie gewoon een oplichter is met gestolen foto's. Het is de ultieme natte droom van de data-kapitalist: de vleesmarkt, maar dan in een Excel-sheet.
Wij, als uw vlijmscherpe en ongefilterde nieuwsmedium, vonden dat we hier niet langer over konden zwijgen. Dit is een maatschappelijk fenomeen. Dit is de Nieuwe Economie. Dus wij, geheel vrijwillig en puur uit journalistieke overweging, doken eens diep in de database van 'Hollandsche Glorie'.
Wij, als uw vlijmscherpe en ongefilterde nieuwsmedium, vonden dat we hier niet langer over konden zwijgen. Dit is een maatschappelijk fenomeen. Dit is de Nieuwe Economie. Dus wij, geheel vrijwillig en puur uit journalistieke overweging, doken eens diep in de database van deze nieuwe 'Kennis'-sector.
En wat blijkt? De Nederlandse vrouw doet het fantastisch. We delen dan ook graag de Fansdirect Top 5 van Vaderlandse Vrouwen die Beter Boeren dan de Gemiddelde ZZP'er. Natuurlijk is dit puur voor research doeleinden. We tellen af, van 5 naar 1.
DE GROTE FANSDIRECT TOP 5: HOLLAND OP Z'N HEETST
5. Sebine Boogaards
We beginnen de countdown op [verdachte link verwijderd]: Sebine Boogaards. Dit is de 'wholesome' optie. De betaalde girlfriend experience op afstand. Ze doet 'leuke' Q&A's en is lekker 'down to earth'. Fantastisch. €15 per maand om te chatten met iemand die 'normaal' is. Dat is de genialiteit: je betaalt voor de illusie dat deze bloedmooie vrouw oprecht geïnteresseerd is in hoe jouw dag was. En jij tikt.
4. MDemma
Op nummer 4 vinden we MDemma. Klinkt als een partydrug. Dit is de 'artistieke' hoek. Lees: wazige filters, veel schaduw, 'smaakvol'. Dit is geen rukken, dit is reflecteren. Volgens de experts de "koningin van de tease". Ze laat "net niet alles zien". Briljant. Het is de blauwe ballen-economie: jij betaalt voor het uitpakken, maar het cadeau komt nooit. Dat heet 'cashflow'.
3. Jane Valkering
Ah, de nummer drie. Een 'bekende' Nederlander, althans, dat schijnt. Ooit gezien in een afvalprogramma op TV. De route van C-ster naar 'content creator' is korter dan de A10. De 'review' meldt: "stelt niet teleur." Ze levert 'spicy' content en 'intense' DM's. 'Intens' is codetaal voor 'precies wat je hoopte, maar nu met een betaalmuur'.
2. Annabron
Op de tweede plek: ene 'Annabron'. De 'fitgirl'. Een eindeloze stroom foto's van strakke leggings in de sportschool. Ja, je betaalt om te kijken naar... het sporten. Bezweet. Na het douchen. Briljant. Jij, vadsig op de bank, betaalt een dame om te kijken hoe zij in vorm blijft. Zij wordt rijker en strakker, jij armer. Maar je krijgt wel een 'gezellige chat'. De illusie dat de heetste meid van de Basic Fit écht met je wil praten.
1. Luxy Dutch Model
En dan, de [verdachte link verwijderd] volgens de kenners: 'Luxy Dutch Model'. De naam zuipt al van de pretentie. 'Luxy'. Dit is het 'girl next door' sprookje, maar dan als je buurman in Dubai woont. De 'reviewers' op Fansdirect kwijlen over d'r. Een 9.8 voor 'Content Kwaliteit'. Een 9.5 voor 'Authenticiteit'. Authentiek. Codetaal voor '€20 per maand betalen voor foto's die nét niet op Pornhub staan'. Ze 'reageert snel in de DM's'. Service. Je betaalt voor de illusie dat ze dit speciaal voor jou doet. En jij, en 1000 andere 'simps', vreten het.
De Troostprijs: De Ex van...
En dan. Dan is er nog de 'Honorable Mention'. De troostprijs in de digitale vleesloterij.
En wie vinden we daar? Niemand minder dan Nicol Kremers.
Ja. Die Nicol. Nicolleke. De ex van Peter 'Hatseflats' Gillis. Je weet wel, die van de mishandeling, de vakantieparken, de dwangsommen en het faillissement van de goede smaak. Van 'Massa is Kassa' naar... 'Kassa is Massa'. Ze heeft de gillende miljonair ingeruild voor een leger anonieme betalers.
En dat, lieve mensen, is de staat van het land in 2025. Vroeger wilde je dokter worden. Brandweerman. Piloot. Nu? Nu wil je 'creator' worden. Of 'de ex van' zijn. Het betaalt beter. En je hoeft er verdomme niet eens voor naar school. Je verkoopt jezelf (de 'mooie' link, de homepage, voor de complete catalogus) per maand, per foto, per 'exclusief' chatbericht.
En wij, de media, de consument, de 'simps', we staan erbij en we kijken ernaar. Sterker nog, we reviewen het. We geven sterren. We klagen als de 'content' tegenvalt. We eisen waar voor ons geld.
Het is geen schaamte meer. Het is 'ondernemerschap'.
Proost.
