3 redenen om jaarlijks over te stappen met je TV en internet abonnement
Dat alles duurder wordt is geen verrassing. Toch zien we dat er ontzettend veel mensen zijn die wel klagen, maar eigenlijk niets doen. Omdat we ons goed kunnen voorstellen dat het verhogen van de inkomsten lang niet voor iedereen een optie is, willen we ons nu met name focussen op de uitgaven. Wist je namelijk dat je jaarlijks tot wel honderden euro’s kunt besparen door je vaste lasten eens goed onder de loep te nemen en ook over te stappen van internet- en televisie provider? Hoe dit precies zit, leggen we je aan de hand van een aantal voorbeelden uit.
Besparen op de kosten
Iedere provider is het hele jaar druk bezig met het werven van nieuwe klanten. Logisch, want uiteindelijk zorgt dit voor meer omzet en dus de groei van een bedrijf. Reden genoeg dus om nieuwe klanten te verwelkomen met enorme kortingen, waarbij je soms tot wel 50% korting krijgt op de eerste 6 maanden bij een jaar abonnement. Je kunt je dus wel voorstellen dat wanneer jij momenteel klant bent bij Ziggo of KPN en je maakt de overstap, jij ook wordt gezien als nieuwe klant. Ons advies is wel om via Providercheck verschillende aanbieders te vergelijken, zodat je kunt zien welke het voordeligste is, maar ook welke internetsnelheid ze op jouw adres kunnen leveren. Vooral wanneer je geen contractuele verplichtingen meer hebt, is het goed om gewoon eens te kijken wat het je jaarlijks kan schelen. De kans dat dit een aanzienlijk bedrag is, is vrij groot, weten we uit ervaring.
Verbeterde technologie en kwaliteit
Technologie staat niet stil en providers komen regelmatig met verbeterde diensten en kwaliteit. Het kan dus heel goed zijn dat een bepaalde aanbieder de eerste is en jou dat ertoe doet besluiten om over te stappen. Dit in combinatie met een korting maakt dat er jaarlijks enorm veel mensen overstappen. Dit gebeurt natuurlijk niet alleen bij internet- en televisie aanbieders, maar ook op allerlei andere fronten stappen mensen massaal over op het moment dat het elders goedkoper is. We zijn en blijven toch Nederlanders he. Reden genoeg om dus gewoon eens een postcodecheck te doen en te kijken welke besparing een eventuele overstap jou kan opleveren. Hoe fijn is het dat je met een overstap misschien wel tussen de 10 en 15 euro per maand kunt besparen? Doe je dit met al je vaste lasten, dan scheelt je dit jaarlijks aanzienlijk.
Betere klantenservice en ondersteuning
Wat we vaak zien bij de met alle respect, wat goedkopere aanbieders, is dat de klantenservice en daarmee ook ondersteuning vaak een stuk minder is. Ergens ook wel logisch, want het verschil in prijs moet ergens vandaan komen. Aangezien een groot deel van het netwerk in Nederland in beheer is van een aantal grote partijen, is hier dus niets op te verdienen door de budget partijen. Wat we daarom dus ook regelmatig zien, is dat wanneer mensen een stapje hebben gemaakt qua salaris, ze ook kritischer kijken naar kwaliteit en dus overstappen naar een KPN of Ziggo bijvoorbeeld.