"Gesloten gemeenschappen" stelen honderden miljoenen zorggeld, iedereen weet het, niemand doet wat. Fuck you, belastingbetaler
Handhaving, kent u die uitdrukking? Is ongeveer net zo oud & dood als het ziekenfonds.
"Wij kunnen het niet oplossen", aldus een mevrouw van het Onbeholpen Ministerie met een voornaam alsof het een van de duizend dochters van Loek Hermans is, een achternaam als een adelijke vis en een stem alsof ze gisteren nog op de bar van een corps-kroeg stond te dansen, terwijl ze schouderophaalt dat 'de kraan open staat'. En zo is het weer helemaal niemand z'n schuld dat de hAnDhAvInG van een verwoestkapotte nEoLiBeRaLe CoNsTruCtIe in coma ligt op een überberoerd gerunde afdeling van het Huis van de Democratie, terwijl het zorggeld met honderden miljoenen tegelijk tegen de plinten omhoog klotst bij doodzieke oplichters uit """gesloten gemeenschappen""" (met niet zelden of zeg maar heel vaak dubbele paspoorten). Er moet meer dit, er moet meer dat, er moeten meer drempels, er moet meer controle, er moet er moet er moet-er-moet-ermoetermoet - en ondertussen doet niemand een vliegende fuck aan het fixen van het hardst falende en toevallig ook nog meest peperdure onderdeel van onze vergrijzende verzorgingsstaat. En de steeds smallere schouder der belastingbetalers maar dweilen bijvullen die lekkende emmer snot. Gesundheit!
Reaguursels
InloggenAls ze niet kunnen handhaven verbod!! (Zie vuurwerkdiscussie)
Als de verpleging in een splinternieuwe range rover aan komt rijden om over de verzorging van je ouders te praten weet je dat er iets mis is.
Jaaah!
Helaas kan de, kuch, gemiddelde burger niet verantwoordelijk omgaan met een eigen zorgbudget.
Daarom maar weer terug naar gewoon zorg leveren op advies van een gediplomeerde zorg professional.
Alles transparant graag....
Es Lebens der anderen.
-S kùttaal
Over PGB fraude kan ik wel een boekje schrijven. Patient krijgt geen reiskosten naar zorgboerderij, zorgboer schrijft een uurtje extra en geeft patient reisgeld. Samenwonende psychiatrisch patienten die allebei een PGB hebben en elkaar begeleiden. Patienten die geld lenen uit hun PGB pot en dat nu helaas niet terug kunnen betalen. Etc. Deels is eea overigens wel verbeterd nu je niet meer je eigen PGB potje mag beheren. Maar m.i. moet het PGB gewoon opgeheven worden. Alle zorg gewoon in natura leveren. Scheelt een hoop gedoe.
Overheid en aanpak criminaliteit als handhaving verzuimd de overheid bewust. Dit is te danken aan het politiek correcte klimaat en deugend Nl. Die bekommeren zich liever om stigmatisering van allochtonen dan om al die slachtoffers die ze in onze samenleving maken. Willen we dit veranderen dan moeten we af van D66/gl en de pvda. Om vervolgens alle burgers in NL gelijkwaardig voor de wet te gaan zien en behandelen, dat zou al een verademing voor de ruime meerderheid in dit land zijn. Minimale straffen en tuig van de straat. Consequentie ? Er moet veel meer blauw bij. Maar ook veel meer cellen. En dat kost ook kapitalen, echter kan hiermee het vertrouwen in de politiek als rechtsstaat worden hersteld.
'Voormalig zorgondernemer Durak Altinok werd zelf vaker gevraagd mee te frauderen. "De overheid zegt dat je niet mag frauderen, maar tegelijkertijd laat de overheid de deur open. Je kunt zo het geld pakken."'
En dat is waarom shithole countries nou shithole countries zijn: ze zijn opgemaakt uit shitty people. Jammer dat deze legioenen aan schoften niet aangepakt en eruit getrapt worden. En dat alleen maar wegens misplaatste schuldgevoelens en xenofobie-fobie.
Tsja, maar als je de waarheid zegt en ze aanpakt ben je racist. Dus laat men het gewoon maar toe. Wij betalen toch wel.
Larientje is helemaal rijp voor het aankomende volkstribunaal tegen een incompetente elites terwijl ik naar Radio NPOTeherahn luistert LOL
Ah, gelukkig. De streng Christelijke gemeenschappen worden er ook bijgehaald. Anders is het natuurlijk rasiesties, en dat moeten we met elkaar niet willen!
Oplichterij is van alle tijden en culturen, maar het is echt zo dat in Marokkaanse gemeenschappen enorm gesjoemeld wordt met PGB’s en dus vast ook wel met zorgondernemingen. Ik ben werkzaam in de zorg en zie het gebeuren. Ook wel bij mensen van de WMO zaken aangekaart en tot mijn stomme verbazing hoor ik dan dat ze ook wel zien dat een bepaalde PGB besteding niet gebruikt zal worden voor daadwerkelijk zorg, maar er zou niets aan te doen zijn. Ja, wat moet je dan nog?
In het winkelcentrum bij mij in de buurt rijdt zo'n beetje elke hoofddoek boven de vijftig in een door de WMO betaalde scootmobiel. Want veel te vet door een dieet van bloem en olie, de hele dag schotel TV kijken en op hun reet zitten.
De overheid is tegelijkertijd heel veel mensen gaan importeren én heeft handhaving en controle ingeruild voor “vertrouwen” en “klantdenken”. Die naïviteit betaalt zich nu dubbel en dwars uit. Aan de gesloten gemeenschappiërs.
De overheid moet zich rot schamen dat dit allemaal kan gebeuren omdat ze dat gewoon toestaan door verregaande neoliberale (lees hier linkse) laksheid. De noodzakelijke controle op het reilen en zeilen binnen zorgorganisaties ontbreek vrijwel) geheel waardoor bestaande wetgeving wordt door dat soort zorginstellingen aan de laars gelapt waardoor als vanzelf allerlei rechten van cliënten ongestraft met voeten wordt getreden. Daartegen kunnen cliënten als eenlingen zich niet tegen weren of binnen dergelijke zorgorganisaties hooguit ten koste van hun eigen positie voor hun belangen strijden.
Ik heb het: een algeheel verbod op nieuwe zorginstellingen! Misschien tref je ook onschuldige goedwillende starters in de zorg, maar ja, waar gehakt wordt vallen spaanders en de kraan is dan dicht. Dan kan er veel effectiever gehandhaafd worden.
Gemeenschap 'm all, mothergemeenschappers!1!!1!!
Ben je met een grote groep of is het ingewikkelder dan HAVO niveau dan kom je er mee weg in dit land
ik heb havo, iemand nog moeilijke ideeen.
Het zijn geen incidenten, het stelsel waarin zieken een bak geld krijgen en het dan als consument maar uit moeten zoeken is fundamenteel corrupt.
Het idee op zich lijkt inderdaad nobel, uitgaande van de goedheid van de mens.
De praktijkt blijkt iedere keer weer weerbarstig.
Aldoende leert men niets.
@Bolder | 03-01-20 | 18:16:
Dit dus, het linkse gedachtengoed dat iedereen deugt.
Behalve de rationeel denkend mens, want dat zijn de bruinhemden van de moderne tijd.
is dit de nieuwe naam na buitenlanders, allochtonen en migratie achtergrond
Begin eens met het uitdelen van iets anders dan een fopstraf. Als de pakkans voldoende hoog is, wordt ook deze vorm van criminaliteit een stuk minder.
Maar als je niet meer kunt handhaven, moet je niet gek opkijken als het probleem alleen groter wordt. Dan lijkt het net dweilen met de kraan open. Zelf veroorzaakt niet? Justitie heeft zelf de mogelijkheid de kraan dicht te draaien. Niet klagen, maar aan de slag.
En wat dan als je zes maanden voorwaardelijk krijgt? De katvanger woont in een sociaal huurflatje, daar is dus niets te halen. En de centjes zijn in een Mediterraan land ...
Gesloten gemeenschappen vol jongeren, Amsterdammers en verwarde mensen. Bij deze groep mensen kijkt de handhaver even de andere kant op.
Oud nieuws, zo oud als Mohammed.
Wanneer wil die eeuwige fraude met zorggeld in "gesloten gemeenschappen" nou eens neerdalen in die akelig suffe koppen
die "het goed voorhebben" sinds die man in de Tweede Kamer z'n
vingertje in de keel stak. De geborneerde lul. Inderdaad een vingerwijzing vooraf.
Dat krijg je, als je toestaat dat de man van je minister van volksgezondheid, een bedrijf heeft dat artsen en ziekenhuizen adviseert over hoe ze zo veel mogelijk kunnen declareren.
Toen ze daar op aangesproken was, moest ze bijna huilen. Maar ik plaats daarvan had ze moeten opstappen, of anders toch in elk geval zonder wachtgeld de kamer uitgeschopt moeten worden. Want dat noemen wij met een duur woord 'corruptie'.
Die gesloten gemeenschappen kunnen van mij gestolen worden.
Wat zijn toch kwetsbare mensen de boel wordt gewoon opgelicht.
is kwetsbaar het nieuwe mode woord?????? opgerotr.
De politiek moet hier iets aan doen, maar kijkt wel.
Net als de "waarheidsvinders" aka journalisten.
Wat hier best van toepassing is, is een uitspraak van Winston Churchill over moslimimigratie:
Winston Churchill heeft destijds met één dodelijke zin de activiteiten van al die zogenaamde vredelievende multiculti politici en journalisten gekarakteriseerd: ’An appeaser keeps feeding the crocodile in the hope it will eat him last’ (Iemand die altijd aardig wil zijn gaat door met het voeden van een krokodil in de hoop dat hij als laatste gegeten zal worden).
wel = weg
Dat zagen we ten tijde van het communisme.
Dat zien we nu bij de islam.
Het is een raar soort wegkijken van de gruwelen begaan door beide ideologieën.
Want de krokodil zou wel eens kwaad kunnen worden, of zoiets.
Het zorgstelsel, ook zo'n geweldig verzinsel van de VVD. Het zou allemaal mooier, goedkoper en beter worden, de vraag is voor wie ?
Wie is er nog verbaasd over dit soort verhalen?
Goede handhaving begint bij goede regels. De gratis-bier toeslagenregelingen vragen om misbruik, zeker als sociale controle volledig ontbreekt.
Als ik op straat een groepje verwarde jongeren uit een gesloten gemeenschap zie loop ik gauw naar de overkant. Je weet gewoon niet of hun suikerspiegel wel op peil is.
Gewoon het cultuurverschil, geen samenhorigheid. Tragedy of the commons stapelen. Er is een reden dat de gebieden van oorsprong er uit zien zoals ze er uit zien en dat is (o.a.) de cultuur.
Ik vond de manier waarop nieuwsuur met dit onderwerp omging nogal neutraal.
Een verspilling van honderden miljoenen door zorgmaffia is volgens mij nogal ernstig.
Bij dit toch redelijk ernstige onderwerp werden de schouders nog net niet opgehaald.
Vergelijk dit als je het over een Trump hebt, of Wilders en een Baudet bij nieuwsuur. Kennelijk onderwerpen van een veel groter belang.
Zijk niet zo. Prima omderzoek van Nieuwsuur en noemt het beesje bij de naam. Trump, Wilders en Baudet hebben ook allemaal een tik. Hoe rechts ik ook ben, aan deze lui zul je nooit wat hebben waardoor we steeds met links opgescheept blijven zitten omdat zei tenminste bereid zijn serieus te besturen.
@JanP999 | 03-01-20 | 18:34: En jij noemt dat serieus besturen. Man man man...
Fraudeurs plukken, Nederlands paspoort intrekken, terug naar eigen land. Net zolang tot het stopt.
Precies.
Het gaat hier vaak ook om autochtone Nederlanders die in feite ondernemer eigenaar zijn van hun eigen zorginstellingen. Figuren die hun (financiële) privé belangen slinks vermengen met hun zogenoemde zorgtaken. Wettelijke regels zoals het bij wet verplicht instellen van een onafhankelijke cliënten raad of klachtenregelingen ontbreken meestal bij dat soort instellingen en daar is (vrijwel) geen controle op. Cliënten die dat als individu zelf bij instanties of de overheid aankaarten worden als een lulletje rozenwater behandeld en geheel niet serieus genomen.
Zijn we weer in de tijd van de roofridders en de boze boeren met hooivorken en fakkels beland?
Niks vooruitgang; de mensheid is en blijft geteisem.
Er moeten mensen geruimd worden, anders gaat dit niet stoppen.
"De fraude vindt vaak plaats in gesloten gemeenschappen, variërend van een streng christelijke plattelandsgemeenschap tot groepen met een migrantenachtergrond." Voor het politiek-correcte evenwicht toch ook even een andere groep noemen terwijl iedereen weet dat het in het overgrote deel van de gevallen om allochtonen gaat.
Inderdaad, één groep streng christelijken, de rest met n migranten achtergrond.
Ali baba en de 600.000 rovers zeg maar.
@Crankhead | 03-01-20 | 16:54:
al meer dan 1.5 miljoen hoor, zeker niet 600000
Als je streng christelijk bent en bovendien een migrantenachtergrond hebt, nou dan groei je op voor galg en rad.
Ja, het beestje mag natuurlijk niet direct bij naam genoemd worden.
Het is toch mooi hoe je tegenwoordig zonder harde bewijzen dingen kunt roepen die 'waarschijnlijk wel waar zijn'.
In 2010 tot en met 2013 zijn er die gevraagde extra strenge controles geweest. Is alles geheel doorgelicht en grondig bekeken. Toen kwam er uit (na vele maanden van mediaberichten over zorgfraude hier, zorgfraude daar, zorgfraude overal) dat het aantoonbare percentage zorgfraude dat echt als zodanig is aan te merken op het totaal 0,12% is.
.
Dat is op een totaal zorgbudget voor langdurige zorg van miljarden nog steeds enkele miljoenen en daarmee nog steeds erg veel. Maar niet in verhouding bleek toen tot de kosten die met opsporing en veroordeling gemoeid gaan.
.
Daarbij werd ook gesteld dat bij grote bedragen altijd er sprake is van fraude. Altijd er mensen zijn die proberen te profiteren van het aanwezige geld. Grote bedragen hebben echter doorgaans een percentage van 0,5 tot 0,8% fraude die ermee gebeurd. Dus de langdurige zorg is hiermee een uitblinker van fraude bestendigheid.
Neemt niet weg dat de signalen van fraude wel opgespoord en berecht dienen te worden. Maar lieve journalisten, ALSJEBLIEFT, het gaat wel om erg kwetsbare mensen die het heel moeilijk hebben die je wegzet als potentiële fraudeurs. Er is wel degelijk controle en het is niet zo gemakkelijk als geschreven in het NOS stuk, wat duidelijk uit is op de inperking van de vrijheid van mensen met een zorgbudget om zelf hun zorg te kunnen regelen op de manier zoals zij dat zelf graag willen.
.
Lieve journalisten en vooral redactie van Geenstijl. Zouden jullie hier jullie bullshit detector even weer willen finetunen? Boosmakers zijn ook niet altijd zo waar als ze zijn opgeschreven. Dank jullie wel.
En nu graag nog een keer herhalen in het Nederlands. Is geen touw aan vast te knopen.
kwetsbare mensen .... wegzetten als fraudeur..... hebben we het hier over hetzelfde? Haal eens adem!
Er word gesteld dat er veel mensen zijn die frauderen met budgetten. Dat kan enkel als je een officiële indicatie hebt (nodig om een zorgbudget aan te vragen), dat je daarbij geld dat voor zorg bestemd is daar niet voor gebruikt (dus mensen hebben recht op zorg maar krijgen het niet, het geld word voor andere zaken gebruikt).
.
Dan heb je het dus over misbruik van kwetsbare mensen. Het systeem is best robuust als je echt weet hoe het geheel in elkaar steekt. Mensen bij het OM verdenk ik niet van veel kennis van zaken in deze materie eerlijk gezegd. Die zijn meer van de dode letter van de wet dan de situatie achter deze dode letter en in iemand zijn persoonlijke leven.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 16:55:
Die mevrouw van het OM, evenals die mijheer van een zorgverzekering, hadden het toch echt over honderden miljoenen aan Euro`s.
Dat is niet van Geen Stijl, maar van Nieuwsuur.
Sinds wanneer zijn criminelen en fraudeurs 'kwetsbaar'.
Er zijn altijd veel verzachtende redenen en allerlei drogredenen te bedenken om problemen te bagatelliseren (ik tik een tand uit je mond, want je hebt er toch heel veel). Hier ook weer.
Jouw verhaal is bullshit. Iedere fraude moet bestreden worden, al is het maar om draagvlak in de samenleving te houden, zelfs als de kosten niet in verhouding staan tot de opbrengsten.
En volgens mij wordt niemand, en zeker geen groep kwetsbare mensen, weggezet als potentiële fraudeur. Hoe je dat in je hoofd haalt, is mij een raadsel.
Bron?
Wedden dat jij er wel zo een bent die de vervolging van Wilders het juiste ding vindt? Want dat mag dan weer wel miljoenen kosten, toch? Staat ook niet in verhouding tot het ding wat is gedaan maar dan moet het wel wegens ethische redenen? In die zelfde geest mag zorgfraude ook gewoon aangepakt worden ongeacht de kosten.
Gesloten gemeenschappen, OK. Waar kan je die gesloten gemeenschappen aan herkennen?
Aan hun snor, vaak ook aanwezig bij de vrouwelijke leden van deze gemeenschappen
@MoeHammetmayo | 03-01-20 | 16:54: En harige benen
@peet12 | 03-01-20 | 17:54: Zover was ik nog niet gekomen.
Hoorde jaren geleden van een buurthuismedewerkster over een Afghaans gezin waar ze een mogelijk zieke oma met bed en al pontificaal in de woonkamer hadden gezet. De PGB-vergoeding werd verdeeld onder de kinderen die zogenaamd het oudje met z’n allen verzorgden. Ook zij wisten al snel waar Abraham de mosterd haalde.
Gek genoeg is dat helemaal geen fraude. Als alle leden van het gezin iemand die ziek is verzorgen en daarbij minder kans hebben om betaald werk te doen elders, mag je uit het zorgbudget daar een schappelijke en redelijke vergoeding voor geven. Het word stevig gecontroleerd met uitgebreide boekencontrole of dit inderdaad allemaal volgens de regels gebeurd. Ik ben erg blij voor dit Afghaans gezin dat zij hun naaste hebben mogen verzorgen zoals ze zelf het liefst de verzorging deden. Hoop dat ze ook professionele zorg als ondersteuning hebben ingeschakeld zodat er de best mogelijk combinatie ontstaat.
.
Het zou je sieren als je je inleest in de materie voordat je zo een snoeihard oordeel velt over iemand anders.
.
Een wijs mens heeft eens gesteld: Oordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 16:42: Als er zo goed wordt gecontroleerd hoe komt het dan dat er fraude wordt gepleegd. Heeft u de uitzending van Nieuwsuur gezien? En die oude Turkse man die allerhande voorbeelden noemde. En de directeur van DSW die stelde dat ze 20 verdachte zorgbureautjes aan het onderzoeken waren en dat ze nog een lijst hadden van 400 bureautjes waar ze gewoonweg niet aan toe kwamen. En over dat Afghaanse gezin: die oma bleek bij huisbezoek helemaal geen zorg nodig te hebben.
Als die oma geen zorg nodig heeft gehad, dan is daar bij de diagnose en indicatiestelling duidelijk wat mis gegaan. Diagnose en indicatiestelling gebeuren door externe partijen (diagnose => dokter/ psychiater, indicatiestelling => zorgkantoor, tegenwoordig zelfs met intakegesprek om te zien of mensen een bewuste keuze maken voor het zelf regelen van de zorg waarbij zorgvrager huisbezoek krijgt of op zorgkantoor moet verschijnen).
.
Dat je 20 verdachte bureaus hebt op een bestand van tienduizenden zorgbehoeftigen vind ik op zich (gelukkig) vrij weinig. Zou je ook bij elk ander grote bedragen (bouw, onderwijs, transport, militairen) kunnen zien dat er opvallende zaken of fraudeonderzoeken lopen. Dat is niets bijzonders.
.
Daarbij komt dat fraudeonderzoek doorgaans ook heel veel miljoenen euro's kost om te doen. Het is geen gemakkelijk onderzoek. Zeker omdat het om erg kwetsbare mensen gaat moet het zeer zorgvuldig gaan. Voor je het weet ga je iemand zorg ontzeggen die het heel hard nodig heeft omdat je verkeerde conclusies trekt.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 17:03:
U vind het niet nodig het te onderzoeken dus.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 17:03: 20 bureaus waar duidelijk fraude is gepleegd en een lijst van 400 ernstig verdachte bureaus dus. En dat alleen bij de in verhouding kleine zorgverzekeraar DSW. U hebt duidelijk de uitzending van Nieuwsuur (nog) niet gezien. En u hebt ook nog nooit gehoord of gelezen over de Turkse psychiaters die een complete (ook Turkse) klantenkring aan een uitkering hielpen. Alleen daar al ging het om miljoenen. En de Turkse ondernemers in Utrecht die onlangs tot 4 jaar cel zijn veroordeeld omdat via hun bureau voor miljoenen werd gefraudeerd, Met het geld hebben ze huizen in hun thuisland gekocht. En dit soort gevallen vormen het topje van een ijsberg.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 17:03: Nog even dit. Ken mensen die inderdaad zeer geholpen zijn met hun PGB-Budget. Maar ook zij horen tot hun ergernis over mensen die misbruik maken, en dat gaat in vrijwel alle gevallen via bureautjes die door de mazen van de wet glippen. Nogmaals, kijk nog even naar Nieuwsuur en verbaas u met name over de oudere Turkse man die de makke van het systeem bloot legde.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 17:03:
Het zijn meestal de zorgbureau's die weinig tot geen zorg verlenen maar wel volop declareren. De zorg voor Jan (zie boven) bestond jarenlang uit wat gesprekjes in combinatie met zijn handtekening zetten. Terwijl Jan niet zelfredzaam is. Jan vond het wel best en dacht dat het zo hoorde. Intussen werd hij door zijn oude moeder verzorgd.
Deze hondsbrutale fraude kwam pas aan het licht toen de problemen zich opstapelden. De zorginstelling heeft dus jarenlang volop van deze situatie geprofiteerd. Waarom? Omdat er geen haan naar kraait. De gemeente wilde geen onderzoek doen en de NZa wimpelde de fraudemelding af. "Te weinig capaciteit" en hadden wij wel sluitend bewijs? Anders was het smaad. Bij de volgende instellingen w.o. een zorgboerderij ging het al niet veel anders. Jan is er al met al niet bepaald op vooruit gegaan terwijl de zorgbedrijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Controle ontbreekt namelijk totaal. Als het op papier maar klopt (Jan's handtekening) en je zorgt voor een dure diagnose is er geen vuiltje aan de lucht.
Mijn conclusie is dat de overheid grootschalig misbruik faciliteert.
@TypischReagluursel | 03-01-20 | 17:03: Twintig bureautjes met ieder hoeveel "klanten"? 20? 50? Zeg 20. Nog 400 waar DSW niet aan toekomt maal 20 = 8.000 "klanten". En dan is DSW inderdaad niet de grootste. Maar blokkeerfriezen zijn natuurlijk veel belangrijker. En het dan nog vreemd vinden dat mensen nul vertrouwen meer in de overheid hebben.
Met de dag wordt het erger. Met de dag wordt lijstje van de puinhopen van Rutte langer. Mocht ieder hoofdpijn item een knipje van zijn knipkaart zijn, dan nadert deze het laatste knipje en is het game over voor de zichzelf benoemde premier voor alle Nederlanders.. Aan het einde van de rit wordt de balans opgemaakt en blijkt het land kapot bezuinigd en het geld hem als droog zand door de vingers geglipt bij gebrek aan middelen om te handhaven. Je maintiendrai weet je wel, maar indien zijn frans net zo is als het steenkool engels van hem, dan gaan de laatste woorden van Willem van Oranje nog steeds op. “Mon Dieu, ayez pitié de moi et de mon pauvre peuple”. Mark Rutte heeft het kinderlijk krankzinnige doel de langstzittende premier te willen worden. Zielig toch. Op cruciale momenten is hij er niet en stuurt een "vakminister" of komt even om een Judasknuffel te geven om zo iedere keer weer de dans te ontspringen. Tot hij echter bij het laatste knipje van zijn balboekje is gekomen. De laatste dans. Zijn zwanendans, het land in een puinhoop achterlatend. Bedankt Mark sprak deze ras Liber-Aal.
. zie het als armoedebestrijding. Op deze manier kunnen ook linkse politici miljonair worden van uw spaargeld bij deze lage rentestanden.
In Amerika zijn bijna alle Democrats veelvoudig miljonair. Dat wordt je niet op een salaris van congresman/vrouw/dinges. Dat wordt je door wijs te investeren in "invloed".
We tikken braaf ruim 110 euro pp per maand af voor de basisverzekering, ex eigen risico. Solidariteit is immers een belangrijke pijler van ons zorgstelsel ..
Die 110 pp/pm is bovenop de 8000 per jaar die (in)direct via je loon wordt ingehouden, nou ja, bij werkenden dan toch.
Wat een achterlijke land, met absurd hoge belasting, waar de onnozelen het zelf rechtvaardigen door te geloven dat ze daar goede wegen voor terugkrijgen.
Wat hebt u helaas gelijk. Hoge en vele overbodige en onrechtvaardige belastingen. EU? Ieder landje heeft zijn eigen systeem. Uniformiteit, nada. En zo'n zorgstelsel zou ook uniform gemaakt kunnen worden. Het interesseert ze geen reet. Ze doen niets dan potverteren. Onze pot natuurlijk.
Kijk maar uit. Straks weer toeslag slachtoffers met hoge schuilden en een staatssecretaris die manier er aftreden.
Fraude in de zorg, om ziek van te worden.
Wederom een bijzonder creatieve omschrijving om vooral het beestje niet bij naam te hoeven noemen.
Gaaf dit, gaaf land ook Nederland!
Onze regering is te dom om te poepen, werkelijk waar. ... ongelooflijk.
Het is toch al langer bekend dat de fraude voornamelijk gepleegd wordt door Turken en Marokkanen. Miljoenen worden weggesluisd naar het buitenland en wanneer het ze te heet wordt onder de voeten vluchten ze zelf naar het thuisland.
Gek hé dat de zorgpremies zo hoog zijn.
Las gisteren dat de zorg onbetaalbaar gaat worden in de toekomst. En toen dacht ik al: wanneer ze de fraude eens gaan aanpakken zal dat best meevallen.
Opeens had ik het.
Vraag paspoort aan, id kaart heb ik al, en begin een zorgclub... Moet nog een paar jaar werken en hoop tegen de tijd van pensionering mijn toekomstig pensioen honderdvoudig te hebben verbeterd.
Vraag me af of je echt 2 paspoorten moet hebben of dat 1 paspoort en 1 id-kaart ook genoeg is.
Nou ff serieus, hoe is het mogelijk dat fraude ook al gedoogd wordt?
Waar hebben ze het drukker mee, dan fraude-bestrijding?
@Ben5570 | 03-01-20 | 16:12: OF.... bang voor net zo'n beerput als bij de belastingdienst?
Voor echte fraude moet je twee paspoorten hebben. Je bent moeilijker te pakken , en bij echte stront aan de knikker ga je naar je “thuisland” . Die leveren je niet uit , en de geldelijke geneugten lopen door tot je dood. Inclusief de AOW. Want “ Nederlands staatsburger “.
Mooi he, die marktwerking in de zorg. Het gaat beter worden, zeiden ze, en goedkoper. Vooral goedkoper.
En dan hebben we het maar niet over de massale influx van Nitraatbaarden met aanhang, die al zorg nodig voordat ze uberhaupt hebben bij kunnen dragen aan de zorgkosten en staatskas. Rara, hoe zou het allemaal toch komen?
Enfin, opmaat naar een nieuwe scheiding tussen particulier en ziekenfonds? Alleen dan nu middels een zeer uitgeklede basiszorg en de rest moet u maar bijverzekeren? Al zullen genderveranderingen en diabetesbehandelingen altijd wel vergoed blijven he, want we moeten wel blijven deugen.
Voor Wilders is anders wel genoeg tijd.
Een systeem invoeren waarvan iedereen op voorhand al wist, dat het fraudegevoelig was en dan verbaasd zijn dat er massaal fraude gepleegd wordt! Door bepaalde groepen, sorry, "gesloten gemeenschappen", maar niemand durft het beestje bij de naam te noemen, terwijl we allemaal weten om wie het gaat!!
Dus, 1 + 1 = 2, dus er gaat voorlopig niets veranderen, behalve uw premie.....
Verstandelijk beperkte en licht autistische Jan is noodgedwongen een zorghopper geworden. Het is triest om te zien. Hij sleept nu al jaren een zware rugtas aan lucratieve diagnoses met zich mee om de hongerige wolven uit het zorgwoud van smakelijke hapjes te voorzien. Zijn gezondheid gaat alleen maar achteruit. De familie wordt vakkundig met kluitjes in het riet gestuurd. De gemeente geeft ook niet thuis. Brieven aan instanties vinden geen gehoor.
De zorgbureau's lopen schaterend miljoenen te vergaren over de rug van de meest kwetsbaren onder ons. De zorgverleners zadelen Jan doodleuk op met een keur aan (vaak) stigmatiserende diagnoses, die ze vervolgens niet behandelen. Oeverloze gesprekken, dat wel. Veel misleiding en manipulatie. Want wat weet de patiënt er nou van? Die is ziek, en die blijft ziek. Dat is goed voor het bos en goed voor de wolven. Schijt aan de familie, vrienden heeft hij toch niet (meer). Komt dat even goed uit!
Jan is inmiddels een "zorgwekkende zorgmijder" geworden die niets meer te verliezen heeft. Denk daar eens aan als u ergens een magere vieze zwerver ziet, of een agressieve verwarde man. Het zou zo maar eens Jan kunnen zijn.
Overigens waren de zorgverleners in dit ware verhaal allemaal zo blank als sneeuw.
Ik hoor graag van de Rutte?Partijkartel groupies hier hoe ze dit falen voor zichzelf weer kunnen recht praten. Misschien kunnen we er met zijn allen wat van leren.
Bedankt, Mark!
Het OM kan er zeker wel wat aan doen, maar omdat er een grote groep deugmenschen klaar staan om met het discriminatie- of racismevingertje te wijzen, durft men er niets aan te doen.
Precies!
Uit het artikel blijkt maar weer wat hierachter zit. Het probleem is blijkbaar niet dat het mogelijk is om honderden neppatienten op te voeren en daarvoor geld te declareren. Nee, het probleem is dat iedereen zomaar zorgondernemer kan worden, en dat moeten we niet willen. Blijkbaar. Kortom: bevestigde zorgondernemers zien graag dat de drempel om in deze business te gaan verhoogd wordt. Ze zeggen het zelf letterlijk zo.
Daarbij moet vooral de keuzevrijheid van de zorgvrager stevig worden ingeperkt. Want stel je voor dat deze zelf een keuze maakt voor wie hij inschakelt voor de zorg aan zijn eigen lijf. Dat gepeupel moet vooral niet denken dat ze zelf iets kunnen beslissen en regelen.
De NOS ten top weer.
"Bevestigde" zorgondernemers hebben het frauderen zo'n beetje uitgevonden.
Ik ben voor disproportioneel straffen.
Dus als normaal de straf x is maar de pakkans is 1 op 100 dan moet de straf dus 100 keer hoger om te compenseren voor al die anderen die niet gepakt zijn.
Privacy?????
Er zijn meer dan een miljoen zzp' ers (en die hebben vaak ook echtgeno(o)t(e) en kinderen) die allemaal hun B.S. nr. moeten gebruiken als BTW nr en die bovendien met huisadres openbaar geregistreerd zijn en via door die vreselijke KvK doorverkochte adressen tig keer op internet staan. In al die 20 jaren dat er publieksinternet is, heeft de overheid deze flagrante inbreuk op onze privacy niet weten op te lossen.
Privacy, is gewoon een excuus voor de overheid/ambtenaren om niets te doen. Après moi le déluge.
Heb een turkse vriendin gehad. Diens vader heeft zich arbeidsongeschikt laten verklaren, maar runde ondertussen wel al een decennium een eigen computerbedrijf. Had zogenaamd 'last van z'n rug'.
Mensen die achter en computer zitten hebben/krijgen zowiezo last van hun rug of ze worden blind.
*Colportage om een 'sowieso' aan de man te brengen wordt niet gewaardeerd*
"Diens vader"? Weet je zeker dat het een vriendin was? Nou getuigt het van een wijd verbreid vooroordeel om alles met een snor maar gelijk een Turk te noemen, dat moeten we zeker niet willen.
geldt ook voor de mannen....
@aflaatverkoper | 03-01-20 | 15:44
* Ach so, schade om das original.... *
Ik heb ook vaak last van mijn rug. Zeker na het bankdrukken.
Ik ken een Turk die hier een uitkering opstrijkt en in zijn thuisland een hotel runt en hier een bedrijf op zijn vrouw haar naam. Wel een aardige kerel hoor.
'Honderden miljoenen', dat is toch linksch correct getalgebruik voor 1 miljard?
Als je Jesse Klaver laat tellen maakt het geen zak uit....
Man man man wat een ontzettend gaaf land, dat Nederland!
Of niet, Mark Rutte? Als je nou 's je teflon kop uit je teflon reet trekt, stopt met miljarden aan klimaatwaanzin te spenderen, stopt met miljarden aan EU-sprookjes te spenderen, stopt met miljarden aan migratietuig te spenderen en je godverdómme nou gewoon 's op de (belangen van) Nederlanders richt?
Een parlementaire enquête over de thuiszorg en verpleeghuizen, dat is het minste wat er moet gebeuren. Waar is nu Henk Krol, de rest interesseert zich voor geen meter van wat er met de ettelijke miljarden gebeurt, waarom is dit niet allang een hoofd issue? Er moet veel meer stampij komen in dit land.
Er dient een conservatieve wind te waaien in dit land van oplichters profiteurs en een verschrikkelijk falend systeem, op elk gebied.
Te lang is het socialistische Nederland de scepter aan het zwaaien, een kapot en failliete samenleving, en wat nu Den Haag, onebullen?
De Nederlandse samenleving bestaat alleen formeel nog maar. Dan kan je geen zaken meer via de staat regelen. Dan krijg je fraude, heel veel. We leven niet meer in een high trust society. Die is gesloopt door de protestgeneratie, vooral door grote hoeveelheden immigranten binnen te halen die het liefst Nederland willen gebruiken als pinautomaat. Belasting flink omlaag, en iedereen moet zorg en sociale zekerheid maar gaan regelen in eigen kring. Dankjewel globalisten.
dat is idd het probleem, multiculti-ontwrichting
hoeveel strijkt die willem alexander eigenlijk op voor zo'n kerstboodschap over onze spreekwoordelijke saamhorigheid?
Misschien is het een broodje-aap verhaal, maar ik heb wel eens gelezen dat de allereerste ontvangers van de AOW, toen die net in de tweede helft van de jaren vijftig door "vadertje" Drees was ingevoerd, het geld dat ze "over" hadden aan het eind van de maand, netjes terugstuurden aan de staat: ze wilden geen "gratis geld" opstrijken dat ze niet werkelijk nodig hadden voor hun levensonderhoud, want dat moest tenslotte opgebracht worden door de werkenden.
Dat Nederland, en die mentaliteit, bestaat al decennia niet meer. Tegenwoordig is het: pakken wat je pakken kunt, hoe meer, hoe beter, en laat de werkenden nog maar wat harder werken.
Het egaliteitsdenken is op hol geslagen
Jouw laatste zin gaat wel de uitkomst zijn. De vraag is enkel wanneer.
Terug naar het ziekenfonds, terug naar de E.E.G.!
We zitten nu op een doodlopende weg...
Op een doodlopende weg zitten...?! We hebben inmiddels het talud allang omver gereden... We zitten op het gras achter het einde van de weg...!
Heeft he-le-maal niets - maar dan ook werkelijk niets- met de EU te doen. Dit gaat over een lakse, luie, laffe en incompetente overheid. Ja... Uw overheid, die U kiest en ondersteund !
@Henk1955 | 03-01-20 | 15:35:
En die open grenzen dan?
4:56 thuiszorg in eigen taal. Gewoon in het Nederlands dus. De integratie gaat weer uitstekend.
Zet ergens een zak met geld neer en de ratten komen tevoorschijn. Ik heb nog nooit een uitzondering gezien.
ik ken mensen die precies dat doen en nu zijn overgstapt op het initiatief zorgboerderij, voorheen schuldhulpverlening. Sommige mensen hebben gewoon een neus voor waar wat te halen valt. Gewone Nederlanders hoor, niks nada allochtoon. Als geld je enige drijfveer is, en dat is t voor veel mensen, dan doe je dat.
@pomodorus | 03-01-20 | 15:13: Je hebt gelijk: ratten komen uit alle gelederen.
Sowieso vind ik dat PGB een grote ergernis, zeker als het om dingen als thuiszorg gaat. Gaat vaak om hele basale dingen, die veel ouderen anders zelf zouden doen eventueel bijgestaan door familie. En bij jongere mensen die gebruik maken van PGB stoor ik me er nog meer aan. Ken een paar voorbeelden uit mijn directe omgeving Mensen die o.b.v. allerlei vage psychische klachten een Wajong uitkering hebben gekregen maar fysiek kerngezond zijn. Als je ze ziet zijn ze volkomen normaal, ze hebben ook een druk sociaal leven, maar er komt dan wel een paar keer per week iemand langs om het huishouden even te doen. Dan denk ik doe het zelf maar, of betaal zelf een werkster die een paar keer per week komt. Maar ga niet anderen (ik bedoel de belastingbetaler) dwingen om te betalen voor dingen waar mensen zelf geen geld voor over hebben.
2 januari in het AD, Hoekstra: "Dat betekent dat je zult moeten kijken: hoe geef je het geld verstandig uit, terwijl je de mooie kanten van ons stelsel in stand houdt."
www.ad.nl/politiek/minister-hoekstra-...
Doe hier iets aan lul
Dit is een heel vreemd artikel.
Ik had hem langs zien komen, maar wat is het doel? Wordt geen oplossing geopperd. Enkel een waarschuwing daar hij later op terug kan vallen ofzo?
Als er bij de Kvk nu eens strenger wordt gecontroleerd voordat er wordt ingeschreven. Is het nu zo moeilijk om eerst een legale bewijs van bekwaamheid te vragen voordat er tot inschrijving wordt over gegaan. Vervolgens een wachtperiode van 1 maand invoeren voordat je een KvK-nummer krijg. In die maand wordt gecontroleerd of die bewijs van bekwaamheid rechtsgeldig is hier in Nederland. Zo niet, dan berichtje naar afdeling fraudebestrijding van de politie. Die komen langs. En ondertussen geen Kvk-nummer afgeven. En zonder Kvk-nummer kan er dus niet gewerkt dus ook niets gedeclareerd worden. En de 1e 2 jaar bij elk beginnend bedrijf elk half jaar controle door de belastingsdienst. Probleem is dat je dan meer mensen in dienst moet nemen en dus meer salarissen moet betalen. Maar dan doe je als overheid in elk geval wel je best om actief fraude tegen te gaan. Maar ja: als je alle mensen weg bezuinigd en alles maar via het Internet en een of ander website laat regelen, moet je niet gek opkijken dat er zoals nu voor honderd miljoenen wordt geroofd.
Waar heb je het in vredesnaam over man? Een legaal bewijs van bekwaamheid? Wat?! Je bewijs van bekwaamheid rechtsgeldig in Nederland? Zeg dan gewoon hardop wat je echt bedoelt, @lutser.
Ooit, vroegâh, bestond er zoiets als een 'middenstandsdiploma', dat je moest hebben als bewijs dat je beschikte over de meest basale kennis om een simpele onderneming te leiden.
Natuurlijk afgeschaft, want o-wee, eisen stellen! Nee toch. Iedereen moet het immers kunnen want domme mensen bestaan immers niet meer sinds de jaren 1960.
En de KvK? Gewoon een commerciële onderneming. Doet niks voor ondernemers (de èchte dan) behalve geld cashen. En je gegevens verkopen!
@EefjeWentelteefje | 03-01-20 | 15:19: Zonder middenstandsdiploma, een uitstekend certificaat inderdaad, mocht je ook een onderneming starten of voeren. Denk aan de erfopvolging binnen ook de kleine zelfstandige ondernemingen als de detailhandel. Wat je zegt over de huidige KvK klopt als een bus. Dat is al jaren geen gatekeeper meer. Want op haar manier ook een ondernemert.
Soms is nostalgie inderdaad allesbehalve misplaatst.
@Hetkanverkeren | 03-01-20 | 15:43:
Klopt. Het is nog veel erger gesteld met die KvK: iedereen, al ben je half debiel, wordt klakkeloos aan de balie ingeschreven als 'ondernemer' of zzp'er, al hebben ze geen flauw idee wat een jaarrekening is, of zelfs maar een aangifte omzetbelasting.
Ik zie ze hier binnenkomen op mijn werk hoor, zogenaamde 'ondernemers' met duizenden €€€ belastingschuld, want, 'aangifte omzetbelasting, wa-is-da?'
Maar goed! De premie gaat in ieder geval weer lekker omhoog. Wat een gaf land!
Om te janken dit, de belastingbetalers krijgen de vinger. En op zijn zorg wordt straks gekort. Schande!
Gedogen kan prima in een samenleving waarin een piep klein deel fraudeert en crimineel is. Maar dat is allang niet meer, geluk was toen heel gewoon” gaat allang niet meer op helaas. Probleem is dat de feiten niet liegen en dondersgoed weet in welke hoek de ellende zit. Bij woonwagenkampen durft de overheid wel de ballen te laten zien en een duidelijke mening te ventileren wat de publieke opinie beïnvloed. Waarom dan niet bij allochtonen? Dankzij de politieke correctheid en deugende politici en rechters kan die grote groep niet gehandhaaft worden want; stigmatiserend, intolerant en racistisch... welwillend NL betaald de ellende met bloed en geld.
Kampers blijven ook heel erg vaak buiten schot hoor als het gaat om het plegen van misdrijven en overtredingen.
@EefjeWentelteefje | 03-01-20 | 15:06: die krijgen ook geen steun van D66/gl omdat ze “gestigmatiseerd “ zouden zijn. Het is gewoon selectief beleid dat de politiek voert. En zich enkel druk maakt over stigmatisering van minderheden. Voor de slachtoffers is geen ruimte , tijd en middelen. U krijgt een trap na, u was namelijk op de verkeerde plek, blank, man en wellicht wel succesvol dus het is min of meer terecht dat u dit is overkomen.
Turken zijn in Nederland de grootste groep onder de etnische ondernemers ..
Vast wel een CBS statistiekje met zorgondernemers met afkomst.
Ben benieuwd of er een Turkse vertaling bestaat van het woord; 'persoonsgebonden budget'...
En de oudjes maar beschuldigen dat zij de oorzaak zijn van de hoge zorgkosten. Ik ben 73 en het vorig jaar 1 keer bij de huisarts geweest. Voor de griepprik! Terwijl ik slechts één keer in mijn leven griep heb gehad dus dat was eigenlijk ook nog overbodig.
ja maar jij let al je hele leven op niks anders dan je gezondheid
Loop door een straat van een achterbuurt van achter de Haagse markt. Tel dan het aantal 'gehandicapten' parkeerplaatsen.
Neem eens een kijkje in de wachtkamer van een willekeurige artsenpraktijk in een van de grote steden. Of in een van de ziekenhuizen.
Iek pain aan roeg
Bezie eens het aandeel vette schommels onder de hoofddoekjes van boven de 30. Om maar eens iets te noemen.
Inteelt leidt meestal tot vervelende handicaps. Bodemloze put voor je zorgstelsel.
@Glasgow Argus | 03-01-20 | 15:04: dat was me ook opgevallen ja, de zorgconsumptie liegt er niet om
Waarom gaat niemand in op hét probleem dat duidelijk aangekaart wordt in het item? Controlerende en handhavende instanties worden namelijk gehinderd door privacywetgeving. Dáár moeten we wat van vinden en ik lees toch regelmatig hier dat reaguurders dat ononderhandelbaar vinden. Nou, prima maar dit kan er dus van komen. Van mij mag die wetgeving in uitzonderlijke gevallen opzij.
Kan iemand mij vertellen wat de veelgeroemde "verrijking" van deze gemeenschappen ook alweer is voor ons? Heb in al die jaren alleen maar ellende, criminaliteit en fraude kunnen vaststellen. In zichzelf verrijken zijn ze dan weer wel heel erg goed.
U kunt couscous, baklava, roti en shoarma binnen een straal van 2 kilometer vanaf uw woning kopen. Hoeveel verrijking wilt u nog meer?
Zag laatst een reportage van een Syriër die naar Engeland gevlucht was... De beste man was, serieus, een hart-chirurg... De crux zat hem echter in het feit dat deze man en zijn familie terug naar Syrië verhuisden omdat het weer veilig was... Wat een bak! Zo ongeveer de enige echte chirurg van Syrische afkomst die naar Europa gegaan is, en die peerde hem zo snel als dat hij kon...! Haha!
@Nemo_Tenetur | 03-01-20 | 15:11:
Dat was dus waarschijnlijk een èchte vluchteling, die blij is dat hij weer naar zijn vaderland kon terugkeren toen het er weer veilig geworden was.
Zijn die mensen nu ook allemaal in gesloten gemeenschap van goederen getrouwd?
@pomodorus | 03-01-20 | 15:05
Wie hier niet meer boos van wordt zit er ofwel vuistdiep zelf in ofwel is inmiddels hersendood. Alleen dat laatste is een aannemelijke verklaring voor het voortbestaan van het partijkartel.
Maar als ik als eerlijke ondernemer mijn BTW-aangifte een dag te laat indien dan mag ik ongezien €65,- aftikken.
Je hebt een maand de tijd om je aangifte te doen en te betalen.
Herkenbaar. Liever 'struikroven' dan problemen aanpakken
Gelukkig weet de NOS deze zg "gesloten gemeenschappen" uiterst policor te nuanceren:
"De fraude vindt vaak plaats in gesloten gemeenschappen, variërend van een streng christelijke plattelandsgemeenschap tot groepen......"
Tsja, tot groepen met een wat andere "achtergrond".
Nederland wordt in toenemende mate geteisterd door streng christelijke plattelandsgemeenschappen: die orthodoxe gristenen voeren alle verkeerde lijstjes aan, en in aantal worden het er elk jaar maar meer en meer. Of.... wacht....
Maar vergis je niet die refo’s weten ook precies hoe je die fraude pleegt want die hebben het uitgebonden
De grootste bedreiging voor de Nederlandse verzorgingsstaat wordt gevormd door de adviseurs en juristen die grof geld verdienen aan het geven van advies en leveren van bijstand aan “bepaalde gesloten gebruikers groepen”. Deze adviseurs en juristen kennen de hiaten in onze wet- en regelgeving alsook misbruikkansen die de haperende ambtelijke processen te bieden hebben. Het lijkt wel een gevecht tegen jezelf zoals een stofzuiger die zichzelf wil opzuigen. Het is onmogelijk dit te voorkomen omdat de manschappen die wet- en regelgeving in elkaar zetten danwel ambtelijke processen ontwerpen uit dezelfde vissenkom komen als de adviseurs en juristen die partijen ondersteunen waarvoor/waartegen die regels, wetten en processen nu juist bedoeld zijn. Het meest ranzige is dat deze lieden grof geld verdienen op een wettelijk toegestane wijze maar tegelijk verderfelijk achterbaks opportunisme is. Hoort bij het systeem waar we in leven, soort systeemfouten…
Inderdaad, het is de "niet-handhaadbare-regelgeving". Typisch ambtenarij, we maken regels waarbij er maximaal mensen nodig zijn om die te handhaven.
Laten we Trump nadoen, voor elke nieuwe wet, moeten er 10 geschrapt worden.
Naar ik mij herinner, heeft de Geenstijl hier nog voor het in werking stellen van het PGB, fijntjes middels een artikel op gewezen. Jaren terug al. Zelfs al wie hier massaal misbruik van zouden gaan maken. Helden.
Iedereen met twee werkende hersencellen kon bij invoering van dit systeem al bedenken dat het zou uitlopen op een fraudeparadijs. Net zoals ook iedereen kon inzien dat het toeslagensysteem zou uitlopen op een ramp, omdat de mensen die er een beroep op moeten juist heel vaak dezelfde mensen zijn voor wie het systeem te ingewikkeld is om te begrijpen.
Leg dat onze wereldvreemde elite maar eens uit.
@EefjeWentelteefje | 03-01-20 | 15:03:
en een van de ergste zaken is: zonder het toeslagencircus had 9 van de 10 mensen, dit zelf kunnen betalen, dan wel zich er voor kunnen verzekeren.
De overheid is doorgeschoten in regelzucht en heeft een enorm gammel, geldlekkend systeem gemaakt. Waarschijnlijk initieel bedoeld om partijgenoten als Piet Dikken aan te laten verdienen als zorgmanager.
Maar nu er voor dit soort mensen een nieuwe verdienmodel is (klimaatlobbyisten en de stikstof-homeopaat), kunnen het misschien wel weer terugdraaien.
Wat was er mis met gewoon zelf iedere nota ontvangen en dan óf zelf betalen en (deels) declareren óf doorsturen naar de verzekeraar?
Dat beetje extra (moderne) administratie weegt toch niet op tegen de fraude die er nu kan plaats vinden doordat helemaal niemand ergens meer zicht op heeft?
Misschien vind jij dat leuk, maar echt een onnodig dom plan aangezien je bij mijn verzekering altijd kosten kunt achterhalen met beetje extra moderne administratie. Wil je hem per post? Of denk je dat iedereen een pc of smartphone heeft?
@ET007 | 03-01-20 | 16:19:
Die (mogelijke) extra administratie die ik bedoel, zou juist plaats moeten vinden bij de verzekeraar. Die deden dat toch in het verleden ook?
En ja, dat ging zonder PC of smartphone, dus dat moet in de toekomst ook gewoon kunnen.
Alleen wensen bedrijven tegenwoordig niets meer te doen voor wat zij klant noemen. Als consument ben je tegenwoordig nergens klant meer; je moet alles in een "mijn"... omgeving zélf administreren.
De moeite die je vroeger zelf moest doen (nota's eerst zelf betalen en daarna declareren), heb ik er graag voor over om enigszins in beeld te houden wat/welke kosten er zijn. Maar het één grote black box geworden.
Moeten we zien als gemak, zegt men....
Schokkend, dus moeten we er maar miljarden meer tegenaan gooien.
Die vrouwe Justitia op de achtergrond heeft niet voor niets een blinddoek voor he!
Maar....'De meeste mensen deugen'. Kan Bregman niet zijn licht laten schijnen over deze casus?
De meeste mensen deugen, dus wellicht deugt 49% niet. Het is gewoon een stelling van niks.
Misschien ook eens de rem zetten op het aantal oudere immigranten, die bij wijze van 'familie hereniging' naar NL worden gehaald: in de afgelopen 12 jaar gemiddeld meer dan 2300 nieuwe inwoners van 85+ per jaar.
En per hoofd kost zo'n immigrant ook nog eens méér aan zorgkosten dan een Nederlander (dat geldt overigens voor iedere leeftijdscategorie).
Niemand heeft daaro nog tanden in zn bek. En nou moeten ze ineens top priority-care van hoogopgeleide getalenteerde en overwerkte specialisten en waag t niet om ze te dwarsbomen. En wij maar dokken. Kut man. :))
Anarchie Nederland.
Broos vaasje.
Foei.
In Engeland is dit in de jaren 90 ook faliekant misgegaan. Dit zal nog wel even doorgaan. De ambtelijke molen draait langzaam. Pas over enkele jaren, wanneer het echt de spuigaten uitloopt, zal hier tegen opgetreden gaan worden.
Honderden miljoenen zijn voor u nog niet de spuigaten waar het uitloopt?
Hoe erg moet het voor u dan worden? Als uw zorgpremie 500 Euro per maand wordt?
En ineens heb je een goed idee als politicus: Laten we vuurwerk gaan verbieden. Dat is makkelijk scoren. En het leidt de aandacht af van falende dossiers. Alleen vergeten ze dat de handhaving van een vuurwerkverbod ook tijd kost. Tijd die afgaat van de handhaving op zorgfraude!
Gewoon opbokken met al die toeslagen en subsidies en weet ik wat nog meer voor een zooi. Is gewoon veel te fraudegevoelig als er niet een constante controle op uitgeoefend kan worden. Alles wat met gratis geld heeft te maken hier in Nederland word mee gefraudeerd dat het een lieve lust is. Kost bakken met geld en we krijgen er absoluut niets voor terug, sterker nog we gaan er steeds meer aan betalen totdat het gewoon onbetaalbaar is geworden.
Zo wacht ik al jaren op de afschaffing van die achterlijke wachtgeldregeling voor kabinetsknuppels en tweede kamer knuppels en zo. Kost ons ook bakken vol geld. En wat krijg je ervoor terug. Nou dit falen bijvoorbeeld. Ik zeg laten we bij de echte bron beginnen.!!!
Heeft niet te maken met de toeslagen. Ik kreeg ook een of ander toeslag bijgeschreven. Belde met de belastingsdienst om te melden of dat stop gezet kan worden. Want ik wilde het niet. Helaas, pindakaas. Ik heb er recht op volgens de regels dus wordt het uitbetaald. En over een jaar krijg ik weer een brief of ik alles kan terug betalen.
@loser | 03-01-20 | 14:58: Dat is een pertinente leugen! Alle toeslagen zijn op aanvraag. De gedachte erachter is dat mensen niet weten dat het bestaat, of hoe het aanvragen moet. Want praktisch analfabeet, etc.
Bureaucratische handigheid, want het scheelt mogelijk een paar euro op waar mensen wettelijk gewoon recht op hebben. En het is precies dat soort kruideniershandigheid dat de poorten naar fraude wagenwijd open zet.
@loser | 03-01-20 | 14:58:
Welke toeslag is dat dan? Want op het kindgebonden budget na, krijg je alle andere toeslagen toch echt pas nadat je die zelf hebt aangevraagd.
Gaat het om het KGB, dan kun je zelf zorgen dat die wordt stopgezet als je inkomen te hoog is, door je (geschatte) jaarinkomen door te geven op MijnToeslagen.nl.
Serieus, geen onzin vertellen.
@loser | 03-01-20 | 14:58:
Ja, dat doen ze. Mijn vrouw heeft dat ook gehad. Werkgever failliet, vond gelukkig een andere baan. Maar WW liep toch even door omdat ze minder verdiende dan daarvoor.
Liefst heb je dan dat het recht op WW wordt opgespaard als je het wel nodig hebt. (Elke maand uitkering heeft weer een negatieve impact op de uitkeringsduur bij een toekomstige uitkering).
Maar helaas, overheid keert liever nu een paar euro uit dan een het volle pond als je het wel nodig hebt.
@De verwarde man | 03-01-20 | 15:14:
Een WW-uitkering is geen toeslag. Heel andere kwestie dus.
Zag een foto van Istanboel in dat filmpje voorbij komen. Mijn vader, eenvoudige timmerman met nauwelijks scholing, riep zijn hele leven dat ze hier massaal de boel bedonderen. 55 jaar lang heeft hij hard gewerkt en belasting betaald zonder ooit zijn hand op te houden. Dit gespuis lacht zich het apezuur om zo'n iemand en gaat vrolijk verder onder de paraplu van achterlijk links.
Oe ja, zoveel herkenning, mijn arme vader net zo, belasting heeft hem afgestroopt als een konijn. En dan nu alles weggeven aan dat gespuis onder de paraplu van achterlijk links.
Het is als de PGB: er is nul (0,0) controle.
Geef nooit en te nimmer geld. Fraude: leuker kunnen we het niet maken.
Schaf die PGB nou eens af!
We moeten toch allemaal geloven dat de stijging van de zorgkosten het gevolg is van het aantal ouderen?
Zeg maar, vooral de Nederlandse ouderen die vanaf hun 18e jaar al fors bijdragen (niet alleen aan de zorgkosten) en die nu misschien iets gaan mankeren - en die in hun jonge jaren NIET konden kiezen voor een hoger eigen risico toen zij nog jong en gezond waren "want dat zou later allemaal goed komen als je zelf ouder werd, dat heette solidariteit....)
Maar dit is mij advies, als u het ook zo beu bent 50% of meer te betalen en je ziet dat je Belastinggeld in een diep donker gat verdwijnt. Schrijf je uit! Vertrek uit NL! Het is beter als je uitschrijft en geen (post)adres achterlaat en geen nieuwe adres doorgeeft in het buitenland. Geef je wel een adres op, dan krijg je nog heel veel Blauwe Enveloppen achterna gezonden.
Bijkomend ( mogelijk) voordeel: Stel je hebt (belasting)schulden, maar na 5 jaar verjaart de schuld en de Nederlandse Ambasade in het buitenland mag niet vragen of je schulden had in Nederland tijdens het vernieuwen/verlengen van je NL-paspoort.
De Gemeente verplicht je weliswaar om een buitenlands adres op te geven, maar dat adres kan onmogelijk gecontroleerd worden, dat geldt voor vrijwel alle adressen die reizigers opgeven in het buitenland.
Je moet toch wat om van het gezeur af te zijn.
Alleen de zieken, ouderen en zwakken en deugers blijven achter in deze Mocro Maffia Staat en worden jaar na jaar verder uitgekleed, ten gunste van de profiteurs, nietsdoeners en gelukszoekers.
O ja, en de Grootverdieners, de Oranjes, de Multinationals, de Banken, de VVD en angehauchter: die kunnen best zonder ons. En wij zonder hun.
Doet u behalve emigratie consultancy toevallig ook iets in de zorgbemiddeling? Kunnen we hier eens een verkennend zakelijk gesprek over beleggen? Ik zie kansen.
@Bakschuif | 03-01-20 | 15:06: ik zie loze woorden.
@ET007 | 03-01-20 | 16:24
Zijn niet alle woorden loos ten overstaan van de zinloosheid van het bestaan?
Heb ik jaren geleden al gedaan ,uitschrijven en vertrokken .en was de beste keus die ik ooit gemaakt heb .zowieso is het hele toeslagen gebeuren onzinnig ,je krijgt gewoon iets van je eigen geld weer ,en dat noemen we dan toeslag.
@bowlfabriek | 03-01-20 | 16:56: En waar vertoeft u tegenwoordig?
Dat is eerder al met de kinderopvangtoeslag gebeurd. Door bizar slechte (primaire) wetgeving werd er gefraudeerd bij het leven. Vervolgens is de belastingdienst er met gestrekt been ingegaan en heeft rücksichtlos iedere penning die niet volgens de letter der wet is uitbetaald teruggevorderd. En ja, de kwade genius in dit verhaal kwam maar al te vaak uit allochtone kring. Heb je gezien wat er tijdens het Snel-debat op de publieke tribune zat? Veelal van allochtone afkomst, met waarschijnlijk een flink vermoorde onschuldgehalte.
Nog een voorbeeld: laat je inschrijven voor een HBO-studie aan een Turkse hogeschool (ook al ben je te dom om te poepen) en incasseer de hoogst mogelijke studiefinanciering. En als je dat dan later terug moet betalen dan zorg je dat je onvindbaar bent....
Ja ik zag ze ook zitten. Viel meteen op.
Dat laatste gaat ook nog een ramp worden inderdaad. Ironisch genoeg wordt het Nederlanderschap steeds minder aantrekkelijk vanwege de enorme hoeveelheden belasting die je als maatschappelijk geslaagde mag ophoesten.
Het afgestudeerde talent zou dan ook wel eens kunnen besluiten om de leningen niet langer af te lossen, een emigratie naar een vriendelijker land te kiezen en het veel te dure Nederlanderschap kunnen laten vallen.
Handhavingsschaamte.
10 minuten geleden een zorgonderneming begonnen en ben nu op zoek naar 'cliënten'... Heeft iemand nog (fictieve) zorg nodig...?! 50/50 split, broer...!
Ik wel, broeder van een andere moeder...
Tip: vraag even naar de zorgverzekeraar.... zorg dat je 8 verschillende hebt... en dan kun je je kwieke opa op een en dezelfde zorgboerderij mooie dagen laten maken(8xcash thuis)
Onderling is er "concurrentie"/marktwerking", dus geen contact.
Zo loopt Nederland tegenwoordig, schande.
Haha... de geschiedenis herhaalt zich feilloos. Remember de toeslagenfraude. Iedereen was toen verontwaardigd en riep om handhaving.
Nou, die kwam er ook. En hoe! Toen sloeg de stemming om moest de menselijke maat terugkeren. En Snel ook!
Met deze zorgfraude zal het niet anders gaan. We weten gewoon niet wat we willen. De handhavers doen wijselijk dus ook niets of bitter weinig. Straks hebben zij het weer gedaan. Die kijken wel uit.
En de fraudeur? Ach, die ploegde voort. Lekker cashen!
Ik denk dat er wel degelijk onschuldigen tussen zaten maar de Bulgaren die incasseerden zitten veilig weer thuis te genieten van de onterechte toeslagen. Dit systeem van PGB was altijd al frauduleus en is alleen maar erger geworden.
Door de (hier) welbekende oorzaken daalt de sociale cohesie, en dat zal alleen maar erger worden. Op een gegeven moment kan je dan denk ik geen verzorgingsstaat meer in de lucht houden, en ontkomen we er niet aan om een systeem in te gaan voeren dat meer op het Amerikaanse lijkt.
wanneer de sociale cohesie tot nul daalt heeft de islam haar zin en zal toeslaan. meer rellen, nog meer brandjes, nog messentrekkers, vrouwen verkrachtingen en o9h de Here verhoede; homomolesteerders etc etc..
Het geld klotst tegen de Finnen!
Nederland begint aardig op Griekenland te lijken.
Grieken zijn veel slimmer dan Nederlanders; de hebben in 400 jaar overheersing door de Turken geleerd dat het ieder voor zich is en vertrouwen hun overheid NOOIT! De EU heeft hen geleerd om de wegen te bewandelen die die 'zorgverleners' hier ons laten zien. Het is de bureaucratische EU met het bijbehorende gebrek aan controle op de besteding van de gelden die de corruptie en het misbruik aan jaagt. Ondertussen vreten ook de ambtenaren de EU ruif leeg en de integere burger draait er voor op. Stuur hen met pek en veren de zee op in hun zo gekoesterde bootjes!
@pigadaki | 03-01-20 | 14:50: Ze hebben niet voor niets de Griekse Beginselen uitgevonden! De gladjakkers.
@Hetkanverkeren | 03-01-20 | 15:00: De Grieken lieten hen niet infiltreren in de politiek! Vrouwen ook niet trouwens; die stonden ver daarboven trouwens ..... toen he?
@pigadaki | 03-01-20 | 15:20: Tssss. En toch nog steeds de bakermat van onze beschaving. Gelukkig hadden ze daar Sparta nog. Wij moeten het doen met Vlaanderen. En dat Persepolis Net Niet aan de Schelde van ze. De residentie van Timmermans bedoel ik. Straatsburg?
Topografie: het blijft lastig!
Nu maar wachten tot per ongeluk een paar mensen ten onrechte worden beschuldigd van PGB-fraude. Dan komt de politiek weer in actie om deze mensen schadeloos te stellen. Alle gevallen waarin voor grof geld is gefraudeerd worden onder het tapijt geveegd. De “gesloten gemeenschappen” (blijkt volgens Nieuwsuur voornamelijk om Turken te gaan) lachen ons onbedaarlijk uit. En dit speelt al vele jaren.
Hear hear!
Zeg ik al JAREN hier, kijk tegels maar na.
40% van die 100..... miljard.... is gewoon fraude, net als bij alle toeslagen is controle van geldstromen niet aanwezig vanaf invoering systeem. Verder blijken 75% van de fraudeur-burootjes gerund te worden door Turken en Mocro's, toppunt was een immi-omaatje waar 6 PGB's op "liepen", wordt eens wakker in dit land.
Geen nationaliteiten noemen, he, dat schijnt racistisch te zijn?
Het gaat om gesloten-gemeenschappiërs.
En dat er mensen in gesloten gemeenschappen leven, is natuurlijk de schuld van de inheemsen en dan voornamelijk de werkende mannen, ook wel bekend aangeduid als boos en wit (dat ze boos aan het worden zijn, valt ondertussen wel te begrijpen, wit klopt nog steeds niet.)
@De verwarde man | 03-01-20 | 14:49:
Dan maar opgesloten gemeenschappen van maken.
Het komt allemaal door de naïeve gedachte dat de mens van nature goed is. Het tegendeel is inmiddels wel bewezen.
Een keer mijn BTW aangifte te laat ingediend ze stonden net niet met getrokken pistool voor mijn deur.Maar ja ik ben dan ook maar een boreaal wezen die niet bij een gesloten gemeenschap is aangesloten.Ja domme blonde trut met je bekakte stem waar criminaliteit heerst moet het bestreden worden.Doe het werk waarvoor je aangesteld en betaald wordt.
En als bijv. privacyregels die 'domme trut' hinderen in haar opsporingswerk? Wat dan?
Dat was niet de 1e keer, nu moet je niet liegen.
@Eierbal-is-fijn | 03-01-20 | 14:49: Was bij mij wel degelijk de eerste keer: € 65 verzuimboete voor een week te laat. Er wordt nog wel gehandhaafd in dit land, jammer dat het nogal selectief is....
Er is mij heel duidelijk door de MSM verteld dat de oplopende zorgkosten de schuld van de ouderen is. Wil je mij nu vertellen dat dat nepnieuws is? Het is de MSM hé. Het orgaan waar Orlengren wil dat wij naar luisteren!!!
De overheid doet niks voor ons hardwerkende Nederlanders, dus als je niet zorgt dat je zelf ook wat vangt val je buiten de boot.
Fraude met zorggelden is niet van vandaag, vindt al lang plaats, zeker binnen die gesloten gemeenschappen (vrijwel altijd met dubbele paspoorten). Fraude met uitkeringen, kinderbijslag, uitzendbureau's, inschrijvingen in het bevolkingsregister met daaraan verbonden fraude met toeslagen. De lijst is te lang om op te noemen. Ik verwacht dat BIJ1 en/of DENK met de oplossing komt.
Waarom zouden ze met een oplossing komen........ hun vele nichtjes en neefjes leven er een riant leven van, zowel hier als in het thuisland
@Fatwabuster | 03-01-20 | 14:41|
Hele resorts zijn er in o.a. Turkije uit de grond gestampt van ons geld. Ze lachen "ons" vierkant uit wanneer de hordes NL toeristen daar neerstrijken, want nu beuren ze twee keer geld van ze. Echt...
@Sjefke7807 | 03-01-20 | 15:35: waarschijnlijk 3 keer want waarschijnlijk hebben ze ook nog wel want andere bijverdiensten...
Verbieden die zorg/ziek zijn, dat zal ze leren! Dan hoef je ook niet meer te handhaven. Geen zorgkosten meer win win.
Dit lijkt me niet zo verwonderlijk! Ze zijn niet voor niets gestolen! En als de controle slecht is... Gaan ze graaien... what is new
Gestolen is gesloten, stomme autocorrect
im westen nichts neues.
" De fraude vindt vaak plaats in gesloten gemeenschappen, variërend van een streng christelijke plattelandsgemeenschap tot groepen met een migrantenachtergrond. "
Waarom zag ik dan niemand uit een van die streng christelijke gemeenschappen het woord voeren?
Politiek correct blijven. Ook al beroven ze je, of snijden ze je de keel door. Altijd politiek correct blijven. Dus 'christelijk' wordt ook maar even genoemd. Om maar niemand voor hun teentjes te willen stoten.
Links is een ziekte.
De probleemstelling van Nieuwsuur is precies verkeerd. Een beheerssysteem dat functioneert controleert de input, heeft de procedures en middelen die de gewenste uitkomst garanderen en de controle achteraf is om dat proces te blijven finetunen. Dat het zorgstelsel oncontroleerbaar is ligt niet aan het achteraf controleren. Bij een disfunctioneel ontwerp is controleren een kwestie van werkverschaffing: doelloos achter de feiten aanhollen.
Het lichtend voorbeeld voor ons huidige zorgstelsel was de gang van zaken in de VS. De "healthcare industry" (een misnomer zonder weerga) is daar groter dan de veilgheidsindustrie (DHS en Pentagon bij elkaar). En maakt daar veel en veel meer slachtoffers.
Ons voorland.
"De fraude vindt vaak plaats in gesloten gemeenschappen, variërend van een streng christelijke plattelandsgemeenschap tot groepen met een migrantenachtergrond."
Dus daar waar wij als overheid nauwelijks durven komen om de ander de maat te nemen. Daar waar God boven het wereldse gebod en verbod gaat.
Kon hier vroeger bij het lezen van zo'n artikel met daarna wat ironische reacties mijn verbazing en verontwaardiging redelijk onder controle houden. Dat werkt allang niet meer. Nu alleen nog maar last van stijgende bloedruk. Dit land is kapot.
Alles met mate tot u nemen. Zo ook het nieuws.
Wie heeft deze regeling uitgevonden ? Was dat niet eentje van de PVDA
VVD, Hoogervorst en Linschoten .
@prof. Gonzalez | 03-01-20 | 14:41: yepp. Echt VVD!
@prof. Gonzalez | 03-01-20 | 14:41:
Die zelf ook frauderend in de gevangenis terecht kwam.
@Watching the Wheels | 03-01-20 | 14:44: Ja die. en sloeg zijn echtgenote regelmatig in elkaar.
Erica Terpstra, ook VVD heeft PGB ingevoerd.
Multi cultuur en verzorgingsstaat gaat niet samen. Terug naar de nachtwakersstaat.
Onder welke VVD-ert valt dit debacle?
Kabinet wordt straks nog opgeheven bij gebrek aan kandidaten........ de laatste die ze nog net voor de trein hebben kunnen weghalen is die faalhaas Broekers-Knol...... met zulke idioten heb je geen vijanden meer nodig.
Die hebven ze volgens mij nu maar twee weekjes naar vakantiepark de smulpot gestuurd. Daar is ze mischien wel welkom!!
Dat 'je maintiendrai' is dan ook al jaren net zo nep als die leeuw.
Ik heb gehoord dat de leeuw 'genderneutraal' is en een 'x' in z'n paspoort heeft staan...!
@Nemo_Tenetur | 03-01-20 | 14:36: dat verklaart een hoop! Mijn gesneden kater is ook meer van knuffelen dan van meppen.
lol...
Sorry, druk met n**cqen bij de liggende magistratuur.
Blij dat jullie het toch oppakken. Ik zag het gisteren voorbijkomen. Eerder nog die dag in het nieuws de zorgen over de stijgende gezondheidszorg.... en dat er keuzes moeten worden gemaakt.
Viola, het laag hangende fruit.
Wat heeft Viola van Emmenes hiermee te maken? Of is zij het laaghangende fruit?
En wat leren we hier van. Yep ook VVD dingetje. Laat het uit de hand lopen!!
Werd gisteren al om niets gejorist dus ik zeg vandaag even niets. Want het is toch...
... kut met peren
Hoeveel van die zorgfraude-opbrengsten zijn weggesluisd naar landen als Turkije?
Wat is er met dat geld gedaan? Hebben de mensen zichzelf verrijkt. Hebben ze terrorisme ermee gefinancierd of iets heel anders, wie weet wat, misschien?
Hoeveel van die fraudeurs zijn inmiddels al gevlucht naar Turkije? Dat die criminelen echt niet aan ons uit zal leveren?
Overheid. Leest u mee?
Misschien geen dom idee om van alle fraudeurs die in beeld zijn alle rekeningen te "bevriezen"?
Dat deed Menno ook. U weet hoe het daarmee is afgelopen?
@Frans_Gender | 03-01-20 | 14:38:
Dat is geen terechte vergelijken.
U weet wat een rekening "bevriezen" is, neem ik aan.
Dat is i.i.g. NIET hetzelfde als terecht uitbetaald geld op een later moment onterecht terugvorderen. En dat was precies het Menno Snel geval.
Dat is een duidelijk statement. Een goed voorbeeld doet volgen.
Middelvinger omhoog en leuke vakantie boeken.
Die blauwe brieven daar doe ik niet meer aan.
selectieve handhaving.
U wordt achtervolgd tot de poorten van de hel, en verder (iemand in Thailand kan dat bevestigen).
Nee hoor... Zie mijn onderstaande tegen van 14.19... Het gaat juist heel makkelijk...!
En ik maar 120 Euro premie per maand betalen. En waneer ben ik de laatste keer bij een dokter geweest? Juist, jaren geleden.
Ja niet slim natuurlijk. Je had een zorgkantoor moeten beginnen. Dat weet iedereen ondertussen!!Toch!!!
@tweetybird | 03-01-20 | 14:46:
Ik verdien mijn geld op een eerlijke manier zonder iemand tekort te doen.
Vroeger kreeg je bezoek van de Belastingdienst als je een bedrijfje begon. Je gaf die man dan een kop koffie en jij kreeg een mooie map met alles daarin wat je wel en wat je niet moest doen.
Die man vertelde dan ook nog het eea over administratie- en BTW-plicht en wenstte je dan veel succes.
Toen was geluk nog heel gewoon.
Hoe lang is dat geleden? Ik moest gewoon meteen betalen want ik startte mijn bedrijf in de laatste week van een kwartaal. Wist ik veel. Kreeg meteen een aanmaning.
@Dirk III | 03-01-20 | 14:32: Midden/eind jaren negentig.
En dan kwam die belastingpipo ook nog een keer terug na een paar jaar om te gaan lopen zeuren dat je personeel in dienst moest gaan nemen, omdat je omzet anders niet kon blijven groeien en dan weer gratis koffie zuipen en je van je werk houden. Mooie tijden waren dat, ik zie ze tegenwoordig inderdaad nooit meer. Zullen wel een zak geld mee hebben gekregen en lekker thuis zitten.
Is Gudrun niet een Noorse naam?
@loopsbrother | 03-01-20 | 14:30: Ja, een meisjesnaam, de betekenis ervan is: 'zij, die de geheimen van de strijd, het strijdverloop kent'.
Nee... Een 'Finse' naam...!
En dan maar roepen, door de vergrijzing stijgen de zorgkosten, nee, het is niet de vergrijzing, het is voor een groot deel dat volk, dat er alleen op uit is, zoveel mogelijk geld uit alle voorzieningen te slepen. Ze weten donders goed hoe dat te doen, dat is hun aard en opzet!
Die heeft ook gedeclareerd?
En het vuurwerk dan...?!
@Nemo_Tenetur | 03-01-20 | 14:42:
Die had het grootste vuurwerk van iedereen. De cobra iran!!
'Bam'... Zonne grote vuurbal...!
Kortom zolang u het gelag betaald vieren wij feest, das iets met als de kat van huis is dansen de muizen.
Niemand doet wat en die er over gaan, vinden het wel best. En het gaat over honderden miljoenen, ook maar een slag in de lucht.
Geweldig land leven wij toch.
Vanaf dag 1 al gezegd. What could possibly go wrong.
Mensen zelf het geld laten beheren. Oh u kunt dat niet, hier hebben wij met ons bureau heel veel kunde in.
Geeft u alles maar aan ons en wij regelen het wel.
kansloos.
Laat mij maar optreden bij het om/belastingdienst om achter die lui aan te gaan. Heb ze zo in kaart. En ja, ik discrimineer. Alle oplichters pak ik, en alle goeie niet.
Mijn zege heb je.
En alle goeie oplichters?
@Tronald_dump | 03-01-20 | 14:34:
Vroeger was de opmerking: "Die hangen we apart". Wat is het tegenwoordig?
Het is binnen mijn vakgebied bijna een uitzondering om eens een sieluge Turk tegen te komen zònder PGB. Serieus.
Het wordt ze ook zó makkelijk gemaakt, dat graties geld, en natuurlijk, en zo goed als niks geen controle.
Wiens schuld is dat? Natuurlijk, in de eerste plaats, de fraudeurs zelf.
Maar wat mij betreft net zo goed het grote aandeel aan wegkijkers, die het probleem verdoezelen juist omdàt het voornamelijk allochtoniërs betreft.
Nee fout het zijn de politiek benoemde bestuurders die hier verantwoordelijk voor zijn. Zij maken dit mogelijk, en geloof me met een pennenstreek op het ministerie is het opgelost.
Omdat het om buitenlanders gaat duurt het onderzoek natuurlijk jaaaaren en de gewone burgers,zoals ik, betalen het gelag/gelach.Er is kennelijk geld zat en
de "onderzoekers"hebben dus jaaaaren een vast inkomen.
Dat krijg je als je dentraliseert en een fraude gevoelig PGB introduceert. Amateurisme van de bovenste plank.
En niet te vergeten, naïef wensdenken.
'Alle mensen zijn goed', uweetwel.
@EefjeWentelteefje | 03-01-20 | 14:22: dat heeft inderdaad nog nooit gewerkt, er zullen altijd mensen zijn die er misbruik van maken.
Je ziet toch dat cultureel gezien de belastingmoraal en de solidariteit met vreemden binnen de ons zo verrijkende "gesloten gemeenschappen", toch heel anders worden beleefd dan in de "open gemeenschappen", die een meer calvinistische inslag kennen.
N'ayez pas peur Madame, ce ne sont que des gueux
Het is heel begrijpelijk dat zorginstellingen extra geld declareren.
Hoe kun je anders € 700,- per maand opzij zetten om te sparen voor leuke dingen.
LOL!
Vrije markt. Gulden/dalen.
Zoals in de vorige topic al beweerd, en nu maar weer eens bevestigd: handhaving gebeurt nu al selectief.
Waar politie en OM zich bij "grote steden problematiek" verschuilt achter capaciteitsgebrek, liggen in andere gevallen de aangiften al voorgedrukt klaar om tot handhaving over te kunnen gaan.
Krekt!
Onder Rutte gaat echt al het mooie kapot. Wat straks van Nederland rest is een dystopie. Is het kerstreces al voorbij ?
Nou mag hopen dat dat reces jaren duurt. Als die knuppels terugkomen gaat er nog veel meer kapot.!!
Schitterend die politieke correctheid nietwaar? Echt, blind vanuit idealisme en denkende dat de meerderheid deugt. En niet in durft te grijpen omdat het wederom een politiek gevoelige groep betreft en de deugende politici de pvv als fvd niet in de kaart wilt spelen maar ook niet de onvrede van burgers over zich heen willen krijgen vanwege de chronische wildgroei van onze welvaart. Steeds een groter deel van de begrotingen gaan op aan immigranten en asielzoeker en statushouders maar ook allochtonen die hier al langer leven. Of het nu gaat om fraude, crimineel gedrag , salafisme, jihadisme, uitkeringen, voorrang huisvesting, scholing of zorg ( wat blijkt dat allochtonen gemiddeld het dubbele kosten t.o.v een autochtoon) verklaard het waarom begrotingen die voorheen voor Nederlanders als vanzelfsprekend waren nu halverwege het jaar bijgesteld moeten worden omdat een steeds groter groeiende en onrendabele groep steeds meer kosten. Als we bredere schouders willen hebben voor ons behoud van onze verzorgingsstaat dan moet je de instroom niet buiten Europa faciliteren. Spanje en Portugal bijvoorbeeld heeft een hoge werkloosheid onder universitaire jongeren... die groep is rendabeler en stabieler, kap dus direct met die pendeldiensten vanuit Afrika en midden oosten.
Top, mag van mij zo op de voorpagina van een zgn. nette krant!
iedereen weet dit ook, maar het komt helaas niet tot uiting in de stemresultaten,
Wat betreft die stemresultaten zou het mij overigens niet verwonderen als links die al jaren lang manipuleert.
Wij worden steeds meer geïsoleerd en moeten steeds hogere premies betalen. Zij opereren altijd in groepen, op straat steekpartijen en kopschoppers tegen altijd 1 of 2 slachtoffers van ons. Zij opereren in groepen en zijn als wolfroedels onze schaapskoooien binnengelaten om ons uit elkaar te drijven. We worden gedecimeerd. Wist je dat er onderzoekers zijn die onderzoeken hoe of je als immigrant het meest "gebruik" kunt maken van de sociale voorzieningen? Ook weer in groepsverband. Zo'n immigrant gaat naar een sleutelfiguur uit die gemeenschap en krijgt precies te horen hoe je je inkomen reglet via de sociale voorzieningen. In ruil moet zo'n immigrant klusjes voor die sleutelfiguur opknappen. Complete maffianetwerken. maar iedere medewerker van de belastingdienst, handhavingsdienst of welke dienst dan ook krijgt einde maand goed salaris en heeft vaste baan dus wat kan dat individu het bommen. Solidariteit met ons ho maar. En zo rollen we naar de .....
De kruik gaat te water net zo lang tot hij barst. Een kwestie van tijd dus en dan komen er andere groepen aan de macht. Het is namelijk onhoudbaar en onbetaalbaar.
En schaf die twee paspoorten nou een af, scheelt miljarden.
En als iemand twee paspoorten heeft bij crimineel gedrag meteen zijn Nederlanderschap ontnemen.
@ja-ja-nee-nee | 03-01-20 | 14:30: Dat zeg ik ook al 20 jaar... Nee want dat kan toch niet. Die mensen zijn toch Nederlander want hier geboren. Tsjonge. Als ik naar het buitenland ga om werk te zoeken en het lukt me niet, denk je dat ik dan geld krijg van de Italiaanse overheid? Maar en dat is helemaal van de pot gerukt. Maar als ik naar Italië ga om te ondernemen en ik de Italianen beroof of welk crimineel gedrag dan ook vertoon, wat denk je dan? Dan gooien ze me in de bak en sturen ze me naar NL. maar ik zou NOOIT op het idee komen om Italianen te bestelen. Komt niet in me op. maar die gastjes die hier binnenkomen wel. En die mogen we niet terugsturen? Paspoort afpakken en als ongeweste vreemdeling uitzetten. Nee geen gevangenis want 50.000 euro per jaar minimaal aan kosten. Dus niet streng straffen in de bak maar gewoon paspoort afpakken en dan mogen ze hier blijven als toerist zoals ik ook in Italië verblijf als toerist die er werkt zoekt. Ondertussen betaal ik wel alle rekekeningen zelf.
@ecologiste | 03-01-20 | 14:41:
Ach voor 50.000 euro is er vast wel een (3e wereld) land te vinden die zo vriendelijk is om onze gevangenen een jaartje vast te houden met de belofte dat ze na vrijlating daar blijven.
Ik had bij die Laurien exact dezelfde associaties als Van Rossum. Apart.
Vind het juist wel een leuk dingetje en als een haering al een aedelijcke visch is dan weet ik het ook niet meer.
Ik heb me al tijden geleden uitgeschreven uit dit achterlijke kudtland zodat ik niet meer belastingplichtig ben en onder andere niet meer aan deze gekheid mee betaal... Ze zoeken het allemaal maar mooi uit, alleen niet van mijn centen... Ik raad overigens iedere zelfstandig ondernemer met een bv aan hetzelfde te doen. Het mag wellicht niet maar geen haan kraait ernaar en het scheelt toch zo'n 50%. Bovendien heb ik ook niet meer de stress om met lede ogen aan te moeten zien hoe mijn hard verdiende centjes aan allerlei debiele aangelegenheden uitgegeven wordt... De tering met deze overheid...!
Dat heet belasting betalen, dat deden ze in de mediterraan ook niet echt.... heeft NL ook een mooie rekening bij open staan.
eh, hoe dan? Hoe regel jij je zorg dan? Hoe rij jij auto? Geen kinderen zeker?
Geen belasting betalen, zelfs geen kroontje, nee jij veel geld en ook nog gratis klagen. Dank voor je tips!
@Behangdelul; Geen kinderen idd... Leasebak op naam van de zaak, een huurhuis op naam van vriendin en zolang je je zorgpremie netjes betaald is er niets aan de hand. Je moet er een paar extra formulieren voor invullen, maar werkt prima... Het was een paar jaar geleden uit frustratie een test om mezelf uit te schrijven en geen belasting te betalen om te kijken of ik er mee weg kwam, en raad eens... Serieus, het is bijzonder makkelijk en ik raad het aan bij iedereen wiens situatie het toelaat... Ik ben niet achterlijk en laat een stelletje nietsnutten niet vreten van mijn centen... Pas als het beleid in dit land flink verandert schrijf ik me weer in. Tot dan moeten ze het zonder mijn centen doen...
@Normpje; Kroontje had ik wel tot ik jammer genoeg om een of andere onzin reden werd weggejorist... Daar ben ik dus ook mee gestopt, het is graag of niet...
@Nemo_Tenetur | 03-01-20 | 14:29: En op welk paspoort reis je dan als je op vakantie gaat? Ik zie overigens niet zo goed waarom het zo makkelijk zou zijn en wat de nadelen zouden zijn? Waar legitimeer jij je bijv mee? Hoe doe je dat met je rijbewijs?
@Nemo_Tenetur | 03-01-20 | 14:32: je hebt mensen met diepe zakken en gewone zakken. Ik pik ze er altijd feilloos uit.
Uitschrijven heeft toch niets te maken met je paspoort...?! Ik heb gewoon een paspoort en id-pas. Dat ding is tien jaar geldig en wanneer ik een nieuwe nodig heb schrijf ik me desnoods weer enkele weken in voordat ik weer de duisternis in treed... Bovendien heb ik laatst nog een nieuw rijbewijs aangevraagd zonder ingeschreven te staan... Wederom geen centje pijn en na invullen van enkele extra documentjes was alles wederom binnen een maand geregeld en kon ik het roze pasje zo bij de gemeente ophalen... Die wisten ook niet dat het kon en stonden te kijken alsof ze snot zagen branden... Er zijn zelfs documenten waarmee je zonder inschrijving kunt stemmen. Ik heb dan ook gewoon voor de Europese verkiezingen gestemd... Nogmaals, het kan gewoon echt! Geen geintje...!
@Normpje; ik snap je niet helemaal... Maar om op je tegel in te gaan; Ik heb redelijk normale zakken die de laatste jaren wel een stuk dieper zijn geworden...
Wie niet waagt, blijft maagd...!
Oh ja, en onze gekozen leiders en nepparlement zijn hierover weer zeer bezorgd. Hugo de Jong zal worden ondervraagd in de plenaire zaal. FvD en PVV dienen motie van wantrouwen in. Motie word verworpen door het nepparlement. Er is nog genoeg vertrouwen in deze bewindsman. Next.
Die zorgfraude is al jaren en jaren bekend. Zeker onder insiders als de Inspectie Gezondheidszorg.
De mevrouw van het OM doet nu een duidelijk beroep op de politiek om dat idiote Toeslagencircus af te schaffen.
Dus buiten de graaiers die je in de fr egyliere sector ziet( ziekenhuizen, ouderen en psychische hulpverlening), is er dus een even zo groot aantal die we geeneens in kaart hebben?
Eerder Finnen die Wodan aanbidden dan streng christelijke plattelandsgemeenschappen denk ik, maar de NOS moet dat er even bijzetten anders is t racisme.
Maar met het UWV faalfabriek gedoe in t achterhoofd weet je gewoon dat er flinke fraude gepleegd kan worden. Waarom krijgt niet iedereen aan het eind van het jaar een compleet overzicht van zijn/haar zorgafname inclusief de kosten? Even checken of het klopt ... en als het niet klopt aan geven.
Het is allemaal niet zo heel moeilijk. U selecteert in het Handelsregister eerst alle bv-tjes de “zorg” als activiteit hebben. Daarna selecteert u op geboortedata van na 1995. Als laatste een selectie op Arabische achternamen.
Los van dat mensen dat dan ook allemaal zouden moeten doen, werkt het swwieso niet wanneer de neppatienten meefrauderen.
De waarheid zal wel ergens liggen tussen deze laksheid kwa handophaving bij gesloten gemeenschappen en de toeslagendienst die in gesloten gemeenschappen zeer (te) fanatiek de bijl zette.
Nederland is corrupt tot aan het bot. Altijd geweest, zal altijd zo blijven.
In andere landen is het corruptie!1
Hier heet het sociale wetgeving.
**en de ruif die is nog niet leeg, nog lange niet nog lange niet en we gaan nog niet naar huis, want de ruif die is nog niet leeg nog lange niet nog lange niet **
**BARF**
"Wij kunnen met het strafrecht, de kraan niet dichtdraaien '.
Even naar de kvk om mijn pgb-bedrijfje te gaan registreren.
Zorgmarkt lijkt wel gedomineerd door reëel existerend socialisme.
"De fraude vindt vaak plaats in gesloten gemeenschappen, variërend van een streng christelijke plattelandsgemeenschap tot groepen met een migrantenachtergrond." (NOS)
Massaal frauderende pepermuntsabbelaars.....
Tuurlijk..
Fake-news!
Tja, waar 100 miljard te verdelen is, worden miljoenen gestolen.
Op het totaal lijkt het dan weer mee te vallen.
Net als scannen bij de Appie.
Diefstal wordt ingecalculeerd.
Je moet wel verrekte ziek zijn, wil je misbruik maken, over de rug van zieken.
Huh, oh! Dan heb je dus weer hulp nodig.
Manmanman wat een zooi.
Ik clean-up achterwerken en gooi de po leeg à 75 euries pp! Aanmelden; e-mailadres bekend bij de redactie.
Gewoon die hele toeslagenmolen stoppen.
Het heeft niks met toeslagen te maken, maar met persoonsgebonden budgetten.
@Stormageddon | 03-01-20 | 14:17:
We noemen het "persoonsgebonden budget" maar het is uiteindelijk gewoon een toeslag.... niet meer niet minder.
@Stormageddon | 03-01-20 | 14:17: of het nou Toeslagen zijn of PGB’s, het zijn dezelfde Mediterrane groepen die het meest frauderen. Dat is inmiddels een feit van algemene bekendheid
@normanius | 03-01-20 | 14:24:
Nee, want de toeslag ontvang je om de zorgverzekering te kunnen betalen, het pgb krijg je niet op je rekening, maar worden door de zorgbureautjes bij de verzekeraar gedeclareerd.
Volledig andere geldstroom.
Goh wat een nieuws weer, we leggen op de stapel berichtgeving die we al tig keer over dit onderwerp hebben gezien. We weten toch al wat er mee gaat gebeuren, namelijk net zo veel als met de aftermath van Oud en Nieuw, namelijk: niks.
Uiteraard wordt als eerste boosdoener de streng christelijke plattelandsgemeenschap genoemd. Als dat werkelijk zo zou zijn: schande! Pas daarna de volgens mij echte rotte appels die het voor anderen verpesten: de 'aanwinst' van ver buiten onze grenzen.
Christelijke plattelanders lopen voorop in allerlei soorten criminaliteit. Fraude, corruptie, stelen, jihadisme, noem maar op. We hebben een Christelijke plattelandersprobleem in Nederland en niemand durft het te benoemen.
Ik wil daar wel eens bewijs van zien, en dan ook meteen vergelijkende statistieken.
En ik wil de NOS ontbonden zien.
Logisch gevolg.
Eerst de uitzondering benoemen en daarna pas de regel - àls die al benoemd wordt - gaat nog es heel groot worden in 2020...
Idem Dito bij fraude div. toeslagen, fokpremies, uitroep.
die gristenen zijn een druppel op de gloeiende plaat. Tip van Pibasso, stop met het omzetten van zorg in natura naar PGB voor iedereen met een dubbele nationaliteit. Dan is het met 3 maanden helemaal klaar. En dat het stigmatiserend is voor de Turken, hadden ze er maar niet mee moeten beginnen. Wolla!
if you cant beat them, join them.
Kan iemand een handleiding schrijven hoe te starten met graaien. #winning
Als iedereen het doet is er geen voordeel meer.
Zoiets als iedereen 1000,- per uur betalen. Dan kost een brood ook 100,-
Het gaat erom voor de muziek uit te lopen en Vroegtijdig de volgende hitsingle te herkennen.
Adopteer een lichamelijk gehandicapt kind. Dubbel prijs.
@Jos Tiebent | 03-01-20 | 17:12: Word vvd'r.
uhm, hier is Menno Snel toch publiekelijk voor gegeseld? Omdat zijn ambtenaren durfden te stellen dat de allochtone factor speciale aandacht nodig had?
Volgens Wobke Hoekstra wordt de zorg in de toekomst onbetaalbaar dus dan lost dit probleem zich vanzelf wel op!
Criminelen hebben deze markt ook ontdekt. Het is heel gemakkelijk een zorgbureautje op te zetten en met malafide methoden miljoenen binnen te harken. Soms families die misbruik maken van het PGB en ziektebeelden faken. Soms worden de 'patiënten' ingezet bij illegale werkzaamheden.
Dit kost ons honderden miljoenen, al die frauderende kantoortjes.
ja, en dat wisten we vorig jaar ook al, en het jaar daarvoor en het jaar daarvoor.
Maak 5000,- naar mij over en ik zet uw zorgbureautje op. Leuker dan bv'tjes oprichten voor 299,-
@Datsun_Cherry | 03-01-20 | 14:14: vergeet het jaar, wat zeg ik, de jaren hierna niet. EN DAT PIKKEN WIJ. Hoe is dat mogelijk mensen ...
Goh, u heeft het nieuwsbericht ook gelezen. Ik kan zelf ook een samenvatting maken. U reageert hier niet op de telegraaf!
300 k pubers met een kindgebonden budget en ik las vd week dat de regering nog 500 miljoen extra weggeeft. Iedere onbenul kan zorgconsulent worden.
Yep, in zeer veel gevallen "bautenlanders". De belastingdienst heeft een foutje gemaakt in die toeslagenaffaire, maar hoeveel fraudeurs hebben ze er wel mee gepakt met die methode ? Ze hadden eigenlijk de individuele gevallen moeten onderzoeken in plaats van bam-iedereen-is-crimineel. Maar het is ook best begrijpelijk als je ziet wat medewerkers van de belastingdienst allemaal voor shyte op hun bord krijgen, met name van de dubbele paspoortiërs.
Ik ken iemand die in 020 appartementen verhuurd aan Marokkanen. En dan heeft Mohammed Hakimi zich ingeschreven als huurder, om dat appartement vervolgens voor een flinke prijs onder te verhuren aan zijn neef, die toevallig ook Mohammed Hakimi heet. Heel arbeidsintensief om dat allemaal goed te controleren.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:14: gelukkig heb je betrouwbare kennissen. Maar ja, past wel een beetje bij je.
@Jos Tiebent | 03-01-20 | 14:37: Ik steek mijn handen voor hen in het Vagevuur.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 16:13: en nou nog in je grammatica. Hoef ik niet zo hard te lachen.
Zorg verbieden!
Dit probleem al zo oud als PGB en ik maar roepen in de woestijn. Gekke Henkie was er niks bij. Nu zoeken ze het maar uit. I rest my case, en betaal braaf maar met tegenzin mijn belastingen.
U bent duidelijk gefrustreerd.
@pibasso | 03-01-20 | 14:28:
Haha lol!
Wat verwachte je dan? Het Ja-woord van een kameel? Dat roepen zet niet echt zoden aan de dijk.
Wederom heeft de overheid een systeem opgetuigd waar heel veel ambtenaren, adviseurs en fraudeurs profiteren maar niet de burger.
Fijn.
Wellicht ligt het aan het IT-systeem, hallo Cap Gemini, help ons!
U bent duidelijk gefrustreerd. Ik ook, maar probeer dat niet al te duidelijk te laten blijken.
Cap Gemini staat te trappelen om weer iets te bouwen terwijl er nog wordt vergaderd over het eindproduct.
Turken en nog eens turken. Ga nou godverdomme eens man en paard benoemen NPO. In plaats van te zemelen over gesloten gemeenschappen. Of doen ze dit in (excuses OP) Urk ook? da's namelijk ook een gesloten gemeenschap.
Gesloten gemeenschappen? Wordt onze zorg geplunderd door China & Noord Korea?
Hallo,
Ik ben Kaas de Vies en ik heb net een zorgverleningsbedrijf opgestart.
de Vies en Co (Co van corpuleren).
Wie huurt mij in. Hoeft niet, geef me je BSN van je overleden oma, we splitten de opbrengst en ik weet nog een leuk adres om een dikke BMW op de kop te tikken. Niet letterlijk natuurlijk, ik ga wel over lijken, maar ik ben geen moordenaar.
Groetjes.
Kaas de zuster.
Ik heb last van mijn rug Kaas, vooral als ik gewichten van meer dan 100 kilo moet tillen. Heeft jouw bedrijf-uiteraard tegen een flinke vergoeding- ook therapiemogelijkheden aan huis om van deze vervelende klachten af te komen?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:09:
Klinkt als werken.
Kan ik niet gewoon een factuur sturen?
@Kaas de Vies | 03-01-20 | 14:12: Daar beginnen we mee. Gaan we het later wel over de voorwaarden hebben.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:16:
Kijk jij snapt het.
Zullen we een afspraak maken bij de lokale niet officiële BMW dealer? Dan kunnen we direct schakelen.
@Kaas de Vies | 03-01-20 | 14:35: Bij Rachid? Prima!
@Kaas de Vies | 03-01-20 | 14:35: Ik heb liever een automaat.
Ik ben allang gestopt met af te vragen waarom we niets doen.
Ik ben om.
Vraag niet hoe het kan... profiteer er van.
Je groeit in je rol als de Jean Paul Sartre van GS.
Helaas Kaas, dit wordt enkel oogluikend toegestaan in 'gesloten gemeenschappen' met dubbele paspoorten en een afkeer tegen het westen. Koeltoer, jeweetog.
@Calastir | 03-01-20 | 14:18:
Ik heb 18 paspoorten.
ik las abusievelijk "18 plaspoorten", dan heb je echt wel een PGB nodig, dacht ik nog...
@Bakschuif | 03-01-20 | 15:26: of een 19de
@ET007 | 03-01-20 | 16:29 wordt onderhand wel een douchekop, geloof ik...
REAGEER OOK