Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MarjQt verkoopt te weinig bewust vreten

stomme winkel

Gut wat zijn we allemaal bezig met bewust voer. Behalve als je daalder in de MarjQt plots een gulden waard blijkt te zijn, want dan komen we er stiekem toch niet meer.

Dat het ecomade biospelt powerbrood het moet afleggen tegen het halfje bruin is ook niet zo raar, want het prijsverschil is een eurootje of vier. Het lukt hipstertoko MarjQt dan ook maar niet om de producten aan de man te brengen. Heel gek, gezien de GoedVolk-erectie die hoofdstedelingen, voedselgestapii en ecohippies krijgen van de MarjQtiaanse producten. En dan die onzinnige termen als 'bewust eten' en 'geloofwaardige producten'. "Hee Piet, is dat een paprika? Nee Sjaan, dit is een geloofwaardige paprika." Wat. Een. Crack. En zo schrijft de MarjQt al jaren biologische cijfers (rood, dus) en is het volgens retailexperts bijna einde verhaal met deze oervervelende winkel. Kunnen alle mensen die het zich wél kunnen veroorloven om 329,35 euro af te tikken voor een winkelwagentje mooi met de beschuldigende vinger naar het gewone volk wijzen. U weet wel, de mensen die naar de Aldi of de Lidl moeten omdat zij zich niet in de bevoorrechte positie bevinden om 6,95 te betalen voor een bakje aardbeien. Bewuste aardbeien, dat is. O ja, we hebben ook veldonderzoek gedaan.

Echt eten. Want de rest is nep, ofzo

Kraanwater: 0,85 cent

Aandacht. Ook al zo'n toverwoord

Iemand een bakje biodynamische eieren?

Natuurlijk

Thee: 5 eypo

Reaguursels

Inloggen

Ik koop niets in winkels, die geen natuurijs verkopen.

MistaRazista | 28-07-18 | 01:58

In een vet overprijste biowinkel rondlopen met een Action shopping tas:

Wat klopt hier niet.

Rest In Privacy | 28-07-18 | 00:54

Godzijdank heb je dit soort zaken niet in friesland.

Omebert | 28-07-18 | 00:14 | 1

Ecoplaza te Leeuwarden, voor als je nog een paar ribben uit 't lijf missen kan.

Rest In Privacy | 28-07-18 | 23:17

Ik ben wel eens in een van de Marqt geweest. Afgezien dat het belachelijk duur is, zijn er haast geen klanten. Wat gebeurd er dan met al die overtollig niet verkochte groente en vlees? Gaan ze de groene bilogisch afbreekbare afvalcontainer in? Niet bijster duurzaam en diervriendelijk (voor niks geslacht voor deugers).

Brainless talent | 27-07-18 | 19:56

Een ooit benedenbuurmevrouw van mij werkte daar als winkelmeisje. Volgens haar linkedin cv was ze echter 'kruidenier bij Marqt'...

F. von Zeikhoven | 27-07-18 | 18:17

Kijk, zolang de negers niet slim genoeg zijn om zelf toegevoegde waarde te creeren blijven ze koffiebonen plukken en komt de beste koffie uit Italië.

postmodernismisdead | 27-07-18 | 17:45

Zijn vast alleen deugmenschen die in zo’n gebakkenluchtschuur écht worden opgelicht. Stiekem lacht in vuistje.

B.Spiritus | 27-07-18 | 16:08

Mijn Döner was gisteren ook met aandacht en liefde gemaakt, alleen proefde ik het niet door de knoflooksaus.

Bigi Bana Boy | 27-07-18 | 15:54 | 1

Er zat waarschijnlijk meer liefde in die knoflooksaus dan jou lief is.

priks | 27-07-18 | 17:53

Heel selectief gezien, ze hebben lekkere chips, fijne olijfolie en ze hadden ooit lekker koekjes uit schotland of zo. Allemaal stervensduur maar elders lastig verkrijgbaar. Maar verder is er wel lachen ja.

GormSuil | 27-07-18 | 15:52

Als iets "goed" is voor de wereld hartstikke leuk. Maar daar hebben mensen niet factor 2 of 3 voor over.

Wacht straks maar tot de rekening van het gasloos Nederland wordt gepresenteerd (factor 4 tot 8) Dan breekt de pleuris pas echt uit!

Oepsie1234 | 27-07-18 | 15:51

Kwarteleieren !!! Er is niks biologisch aan kwarteleieren,de beestjes worden bij elkaar gepropt in een gazen kooi waar een oude legbatterij nog een 3 sterren resort bij was.Het frappante is zodra er Bio opstaat de gezonde argwaan bij die tofukauwers verdwijnt als ijs op de Noordpool.

hoeman | 27-07-18 | 15:41

Het is 85 (euro)cent of 0,85 euro. En dus niet 0,85 cent...

Wolkewietje | 27-07-18 | 15:26 | 1

+ lol

letopuwzaak | 27-07-18 | 16:23

De voedselindustrie is volstrekt niet te vertrouwen, dus biologisch heeft mijn sympathie wel. Alleen is het dom als je jezelf uit de markt prijst. Een beetje duurder is prima, 2 keer over de kop gaan niet.

van heinde en verre | 27-07-18 | 15:25

Vroeger had een kip een hokje van 50 x 50 cm. Dat vonden de gesubsidieerden te weinig en dat moest dus anders. Men bedacht de scharrelkip en dat een scharrelkip een ruimte van 1 x 1 meter moest hebben. Slimme boeren knipten het gaas weg tussen 4 hokjes en dus had de kip zijn ruimte. Die moest ze alleen wel delen met nog 3 kippen...

Air van Boven Dorens | 27-07-18 | 15:12 | 2

En binnen no time waren alle kippen opeens scharrelkippen geworden. Als dat echt zo zou zijn, zou er geen grasveldje meer te vinden zijn in Nederland.

Swoop | 27-07-18 | 17:17

Ook deze politiek correcte vlieger gaat niet op.

JohnWalker | 27-07-18 | 15:03

Die q ook. Betekent niks. Gewoon "laten we een q gebruiken ipv een k". Tekent hun beslissingen. Voedseldeugen.

Knufter | 27-07-18 | 14:20 | 3

En iedereen weet dat na een Q een U moet. Dus het is eigenlijk Marqut.
Zetten ze er bij GS een J tussen.

Stormageddon | 27-07-18 | 14:37

Dat merkte ik ook op bij die campagne van "Dutch design E-bikes" genaamd QWIC die je nu overal in de openbare ruimte ziet. Geef dat gewoon een mooie Hollandse naam. Die Q en C hebben echt een baard, en daar betaalt men nog steeds reclamebureaus voor, om dat te verzinnen.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 19:10

Die j ertussen doen mij vermoeden dat de bedenkers van het concept zich de ballen uit de broek lachen. Alles ruikt naar satire. Kijk toch eens al die aanprijzingen... echt bedacht nietszeggend.

Sans Comique | 27-07-18 | 20:30

Als je bio-achtige vleesproducten vermijdt dan vreet je dus de kippen en andere beesten uit de Oekraïne. Dat is wel de consequentie. Ik eet liever minder vlees van een hogere kwaliteit voor een hogere prijs dan dat je die foute kliek gaat lopen spekken. Als je zoals ik winkels gaat blacklisten omdat ze producten verkopen die je niet aanstaan kom je vanzelf bij bio-achtige producten uit.

Wedstrijdkrokodil | 27-07-18 | 14:19 | 1

Bovendien bakt dat vlees dat volgespoten is met zout oplossing voor geen meter.

lacucaracha | 27-07-18 | 17:56

Ik betaal bij een lokale legschuurmetvrijeuitloopkippenboer €1.20 voor tien kakelverse en gekoelde eieren uit een snackautomatenbak. 24 uur per dag open en geen last van giechelend hipsterknotjesvolk en madeliefjesvlechtende zweefteefjes.

Jos Tiebent | 27-07-18 | 14:10

Een keer wat boodschapjes gehaald daar en helaas was een der produkten verrot.

devil13 | 27-07-18 | 14:09

GS heeft al eerder (om te lachen) aandacht besteed aan deze sneuneuzen winkel.
Toen ging het om de briefjes die door bio mutsen op het prikbord van de Marqt werden achtergelaten. Daar kon je dan je klachten, suggesties etc. op kwijt.
Er was er een van: "ik fietste gisteravond laat langs de winkel en er brandde nog een lamp. Dat is niet erg mileu vriendelijk, kan dat niet anders"
Een andere: "waarom zit de pizza in een doos want er zit al plastic omheen".
En daar gaat de Marqt dan serieus op in.
En uiteraard hebben dat soort bio mutsen thuis geen gordijn voor het raam, de muren, plafonds en vloeren zijn kaal, geen deuren, wasmachine, c.v. enz.
Echt heel erg milieu vriendelijk.

Memek | 27-07-18 | 14:04 | 1

en schuurpapier als maandverband om egt te kunnen klagen.

newray | 27-07-18 | 14:07

Maar kloosterbier is lekker en door ouwe mannetjes zonder geld gemaakt,

newray | 27-07-18 | 14:03 | 1

Daar zet ik m'n diesel voor in naar westvleteren.

Jos Tiebent | 27-07-18 | 14:30

Dat voer lijkt me maar kut.

KlauwnBassie | 27-07-18 | 13:56 | 2

Nee, zo’n suikerdrankje met andere terungzooi erin (Red Bull) is zijn geld wel waard, haha.

JI-HAAT | 27-07-18 | 14:02

Zullen ze ook per muilezel geïmporteerd zijn?

Jos Tiebent | 27-07-18 | 14:29

500 gram biologische courgettes uit Spanje voor 3,49 euro
bij mij groeien ze gewoon in de tuin voor de prijs van een zakje zaad waar ik als het tegen zit 4 jaar mee doe. Ik kan Zuchini (zo heten ze hier in Oostenrijk) niet wegtremmen. Van Zuchinisoep via gegrilde, gebakken, gestoofde en ingemaakte Zuchini tot Zuchinipudding.

Hartstikke biologisch ook zo´n vliegende courgette uit Spanje, totaal miljeubewust natuurlijk en duurzaam, vooral duurzaam.

bergsbeklimmer | 27-07-18 | 13:51 | 2

Let op met courgettes als je die met zaden uit je eigen gekweekte courgettes kweekt. Die dingen zijn eigenlijk giftig,

Vanilla | 27-07-18 | 14:44

In een beetje moestuin groeien courgettes zo snel, daar is niet tegenop te eten. Ditto voor sla. Ben dan ook erg blij met de buurtjes als die weer eens een doos groente over de schutting smijten...

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 15:21

Op de marqt is je euro geen gulden waard.

Ruimedenker | 27-07-18 | 13:47

Als die bio troep 2x zo duur is, kun je er vanuit gaan dat er enorm mee gesjoemeld wordt.

Jeroen65 | 27-07-18 | 13:46

Ik zuip al jaren alleen water uit een pak. Zoals ieder dorp in NL heeft mijn dorp ook het meest zuivere water. Dat roepen ze namelijk allemaal. Maar schenk maar eens twee glazen vol. Een met leidingwater en de andere met mineraalwater. Ook als het allebei in de koelkast heeft gestaan zie en proef je duidelijk verschil. Aan leidingwater wordt van alles toegevoegd en soms zoals recent bleken de reiniging gefaald te hebben. En of er daadwerkelijk water uit de kraan komt moet je altijd maar afwachten. Ik heb een pallet water ingeslagen.

Wedstrijdkrokodil | 27-07-18 | 13:46 | 5

In Amerika gooien ze fluoride door het leiding/drinkwater.... En zo zijn er meer landen waar dat gebeurt.

JI-HAAT | 27-07-18 | 14:07

En straks kan je nergens meer tegen. Je betaald je scheel voor onzin

menage | 27-07-18 | 14:40

Volkomen gelijk. Zelf extra zuiveren is overigens best een goede optie.

van heinde en verre | 27-07-18 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch was de positionering vroeger meer gericht op kwaliteit dan op biologisch. Daar geloofde ik wel in. Als ik dit zo lees is dat nu meer biologisch dynamisch en dat is niet zo interessant want dat is wat kwaliteit betreft juist vaak niet zo geweldig.

Simon_GS | 27-07-18 | 13:43

Geitenwollensokkenwinkel. Nooit een mens te zien in Almere. Publiek verdient niet genoeg om biologies te zijn.

Swoop | 27-07-18 | 13:43

@Yperiet | 27-07-18 | 12:35: Waarom zou je in hemelsnaam gratis koffie bij AH drinken? Vanwege gratis? Of ik betaal het toch via mijn boodschapjes?

H. Caulfield | 27-07-18 | 13:21 |

Ik ken zo'n Appie met gratis koffie.
De daklozen staan er voor openingstijd al voor de deur, en nemen er nog een of twee enz.
Dat je zoiets in je winkel toelaat. Ik drink zelf nooit koffie. Voor degenen die dat wel doen, ik hoop dat het apparaat goed schoon gehouden wordt.

Memek | 27-07-18 | 13:42 | 1

Onze Appie doet niet meer aan gratis koffie. Naast de daklozen begonnen ook de bejaarden massaal samen te hokken. En maar zuipen, maar niks kopen. Sommigen hadden er een dagtaak aan. Tegenwoordig hebben we een kroeg die na zonsopkomst opengaat. Drie keer raden waar al dat bejaarde gajes nu zit. Maar nu geen koffie, maar een pijpje bier voor een euro. Geniaal idee, overigens.

lokoolokie | 27-07-18 | 15:51

Pff. Met deze hitte is niet de vraag welk eten gaan we eten maar wat eten we vandaag? Eerlijk gezegd, zit ik met deze hitte liever in Griekenland. Daar is het niet wat eten we vandaag maar Waar eten we vandaag (en het het is ook nog biologisch).

overcoat | 27-07-18 | 13:36

Het zal wel aan mij als provinciaal liggen, maar wat is een Marqt. Is dat weer een Islamstersdams fenomeen? Ik haal mijn eieren gewoon bij de boer op de hoek.

Vanilla | 27-07-18 | 13:33

Het wapen van Den Haag , de ooievaar, hoort veel beter bij Amsterdam.
Hoog op de poten, dun in de veren en een grote bek!

Memek | 27-07-18 | 13:31

Zo'n ecoyup wil ook wel eens genaaid worden.

NatNiks | 27-07-18 | 13:29

Zeiden ze altijd dat de Aldi een armoedige tent was met de producten rommelig uitgestald in dozen.
Als de MarjQt ziet, denk je eerder aan een kraakpand.

Memek | 27-07-18 | 13:21 | 1

"Beroerde Marqeting", dus. Idealen in een een betere wereld worden niet per se altijd even handig verpakt.
In de herhaling,
Mensjes hierachter hebben nog niet 1 teen in de aarde of kotter gezet. Bedenken alles vanachter gladde kantoorraampjes en spelen handige harrie's, Dat het niet werqt, dat is dan uw schuld.
Zij wassen hun geldwolvenklauwtjes zonder volgroeide nageltjes in onschuld.
U bent dan een onbeholpen, dubbeltje 1e rang, wereldvernietiger.
Marqtmensen doen feitelijk een calimerootje.

chicago river | 27-07-18 | 13:38

Waren die lui niet al eens betrapt op het verkopen van ontdooide diepvries-vis onder de noemer 'vers van de afslag'?

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:21

Dit zijn geniaal geschreven stukjes. Ik kan hier zo van genieten. Ik zie ze al gaan, met hun ecologische ongezond uitziende hoofd, veel te veel uitgeven voor een paar onbespoten aardbeien. Ik zou eigenlijk daar gewoon eens een dagje rond moeten hangen, puur leedvermaak.

eightfour | 27-07-18 | 13:19 | 1

Met name dat. Tijdje terug op een evenement aangesproken door een paar ongezond bleek uitziende knullen met hele doffe huid die honger hadden en wat wilden eten. Ik " nou, daar ( bus dat en dat ) is de stad, heb je keuze zat". Zij: "Ja, maar wij eten veganistisch". En dan moet je je inhouden om niet te zeggen: "Sja, dat is te zien ook, ga eens naar de Griek en neem een goede vleesschotel".

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 15:18

bio-dynamisch ... is dat van kippen die alleen met volle maan leggen ..?

daytripper | 27-07-18 | 13:18 | 1

En onbespoten groente is dat net zo iets als onbevlekte nonnen?

Memek | 27-07-18 | 13:22

In dat soort winkels voel je je een enorme sukkel als je bij de kassa arriveert.
"Haha, gepakt!"

marjen | 27-07-18 | 13:16

+1 voor voedselgestapii.

LuckyGirl | 27-07-18 | 13:14 | 1

Enkelvoud -gestapo, meervoud -gestapii? Hier klopt iets niet, dan zou het enkelvoud toch -gestapus moeten zijn?

Ik geef toe, mijn Latijn is van zeer lang geleden.

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 19:32

Ik ben een keer bij zo'n Raw-food toko wezen eten.
Ik nam de veganistische hamburger 15 Euro. Dat bleek een dun plakje roggebrood te zijn.
Toen ik me beklaagde over de prijs/kwalitiet. Keken die lui me met grote ogen aan;"Maar dit is Raw food. dat is nou eenmaal duurder"
Ze geloven die onzin blijbaar zelf

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:12

Het fietssenrek van de lokale Aldi hier staat vol met deug-velocipedes met Marqt kratje.

Harry Turtle | 27-07-18 | 13:09

Slim en goedkoop vers, goed eten maken, inkopen en koken is niet lastig.
Iets verder denken dan je soepstengel van je supertje lang is, en een langere afstand afleggen dan de opdoemende logo's van de supers van om de hoek.
Daar is op de lange baan, je goedkopere reissbestemming al.
En die heet niet Marjjjqt, Eco-venster, of hoe met wat die kwakzalvers hun placebo-supervoedsel ook mogen vervuilen.

Eko? Doen. Wie zichzelf in hun poot schieten zijn de jongetjes en meisjes die niet van de Groenafdeling komen maar van de reclameafdeling. Groen! Het nieuwe Krupp staal roepen de deugende kopertjes. Yeah right. Voor heel even. Kun je het Eko-tasje aan je fietsje hangen zodat iedereen ziet hoe begaan je bent met iedereen en alles en nog meer.
Ik zou zo groene drammert ook niet in mijn directe (tamelijk groene) omgeving blieven. Gheh.
Zul je net zien, staat Sacha Baron Cohen met een nieuw plannetje opeens op je stoep.
Over het 2e gebod: u zult niet Doden.
Marqjjjt of Marjjjqt. Wat.Een.Gotspe.

chicago river | 27-07-18 | 13:05

Krijg het schijt. Waa laatst op de meubelboulevard (ook al erg), kon nog geen bak tomatensoep krijgen, alleen links draaiende biologische gemberkwak

menage | 27-07-18 | 13:00

Het is vrij simpel, de gemiddelde boerenlul vindt het te duur, en dan ga je het niet redden.
Overigens hebben ze wel lekkere dingen, maar die koop je voor veel minder ook op de locale weekmarkt.......

Mather | 27-07-18 | 12:59

Gefilterd kraanwater? Neerlands kraanwater is al zo zuiver als mogelijk. Zuiverder dan bronwater, en dan gaan die neuzen het nog even zuiveren. Wat een kwakzalverij
barryvantiggele | 27-07-18 | 12:17

Vroegah was er een programma op de teevee met een verborgen camera.
Stonden ze met een marktkraampje, water aan te bieden; kon je komen proeven. Stond een man in een witte jas de wetenschapper te spelen.
In het ene glas zat water waar de monocellen stereotype uit waren gefilterd en in de andere waren dat de stereocellen monotype.
En jawel, de mensen proefden het verschil.

Deed me denken aan een tante van me die altijd koekjes kocht bij een dure banketbakker, want de rest was allemaal troep.
Wij kochten daar niet zo vaak, maar als we het deden bewaarden we altijd het zakje.
En als tante dan op visite kwam zaten er koekjes in van de supermarkt.
Heerlijk zei tante dan je proeft echt dat het van (banketbakker) is.

Memek | 27-07-18 | 12:58 | 2

Schitterend. Doet me denken aan mijn keet* tijd van vroegah. Daar was een jongen in de groep die na 1 of 2 flesjes bier altijd al verschrikkelijk "zat" was. Op een avond hebben we etiketten omgeweekt van gewoon pils op een paar flessen alcoholvrij. En zat dat ie was. Je had zijn gezicht na de onthulling moeten zien.
(* keet = een hok waar je met een paar vrienden bier drinkt en rottigheid uithaalt)

Vanilla | 27-07-18 | 13:36

Heel erg herkenbaar.
Dubbelblind bier laten testen door mijn vriend en z'n maten.
De beste bleek inderdaad Grolsch, nr. 2... Schultenbrau. Geen grapje.

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 13:54

Sta ik als provinciaal zijnde voor lul als ik zeg nooit van deze toko gehoord te hebben?

gemeentereiniging | 27-07-18 | 12:55 | 2

Nope.

reagluurder010 | 27-07-18 | 12:56

Amsterdam ligt ook gewoon in een provincie naar het schijnt. Onderscheid tussen Amsterdammers en provicialen maken is dus niet niet inclusief en provincieneutraal. Deugers horen geen verschil te maken.

A.S. Perien | 27-07-18 | 13:06

Ik krijg in ene dynamische trek in een lekker Hollandsch biertje..

Supernerd | 27-07-18 | 12:55

Ja hoor, gaan jullie maar dom "autoresen". Ik moet wel degelijk uitkijken voor die domme "ambachtelijke" troep die uit Amerika is komen overwaaien als zogenaamd brood, en waardoor je keuken iedere keer bezaaid is met de nutteloze troep die aan de buitenkant gepakt zit. Als je goed uitkijkt vind je iets redelijks bij de Jumbo.

HogeNood | 27-07-18 | 12:54

Niet alleen Marqt is te duur.
Recent Italië onveilig gemaakt, aardappelen (ook nog locaal dus hoe bio wil je het hebben) 0,65 de kilo (zeer te knagen gebakken aardappeltjes van gemaakt van Celavita etc krijg je tranen in je ogen), AH vd week 2 euro voor een kilootje??? aardappel gemak ofzoiets. Courgettes en dan niet die overteelde komkommers want die vreten ze in Italië echt niet (smaak), denk maar een een goed formaat zure bom 0.99 de kilo, aubergine 1.19 de kilo, wortelen die je door de verpakking heen kan ruiken, zoete tomaten voor weinig, bronwater tussen de 0.16 en 0.29 cent voor 1,5 liter. Aardbeien waar je vrolijk van wordt. We worden geweldig bij de taas genomen voor producten zonder (al te veel) smaak met een "goed" marketingsverhaal.

bwanabanjo | 27-07-18 | 12:54 | 4

En nog erger we betalen hier niet alleen te veel, we subsidiëren ook nog eens de boeren in Italië.

Memek | 27-07-18 | 13:07

Mijn vader zaliger noemde het altijd wanneer ie op bezoek was "de smaak van voor de oorlog".
Ruud Hazes56616330 | 27-07-18 | 13:03

Doet me denken aan Herman van Veen die met zijn vader (die kort daarna overleed) 's avonds in de tuin stond.
Het was volle maan. Herman zei, kijk pa prachtig toch die volle maan, je kunt de kraters zien. Pa zei: ja Herman, mooi...... maar, je had hem voor de oorlog moeten zien.

Memek | 27-07-18 | 13:10

Peulen, hier 1,50 voor 100 gram. In Azie vreet ik me er ongans aan, 75ct - 1 euro de kilo, afhankelijk van het seizoen,. Wortels en aardappels zijn daar juist weer wat duurder dan hier. Maar goed, hier is het gewoon basic eten ( wel gezond, maar basic ), daar koop ik wel het echt lekkere spul; de diverse groentes, fruit, kwarteleitjes, diverse soorten paddestoelen, catfish, dat soort werk. Heerlijk....

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Wat betekent ‘met aandacht bereid’ precies? Ik vind dat de EU hiervoor regels moet opstellen.

Eierkopf | 27-07-18 | 12:51 | 1

Ik denk zoiets van 'opgepast dat het niet aanbrandt'? Kan niks anders bedenken.

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 19:35

Ik begin ook een winkel. 100% natuurlijk compost. Steriel sap. Biodynamische eitjes. Voor veel geld mag je er enorm van genieten. Als je het maar genoeg aandacht geeft lukt dat vast. Echt!

Rest In Privacy | 27-07-18 | 12:48 | 2

Doe die eitjes maar met peper en zout.

steekmug | 27-07-18 | 13:08

Dat mag je zelf doen als je ze bereidt.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 14:13

Eten zoals eten hoort te zijn krijgt een stempel biologisch en is door deze truc duurder terwijl eten waarmee geknoeid is het label troep zou moeten krijgen.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 12:45

In de detailhandel, en met name in het supermarkt bedrijf zijn de P's van de marketing strategie van het grootste belang (prijs, plaats, product, promotie, personeel enz.) Dat moet een goed geïntegreerde strategie zijn, wil het effectief renderen. En ik vrees dat bij MarjQt een aantal P's er flink de pee in hebben.
Neem nu de P van plaats. Zoals het gelinkte stuk al schrijft, zitten de winkels op plaatsen waar je niet kunt parkeren, dus 'een grote boodschap' wordt er niet gedaan.
Als voorbeeld de winkel op de hoek van de van Woustraat/Ceintuurbaan Amsterdam. Een krankzinnig druk kruispunt waar ik weet niet hoeveel verkeer en trams overheen denderen, en waar nog niet zo lang geleden een vrouw voor de deur is doodgereden. Je kunt je fiets (met MarjQt kratje voorop) er nauwelijks kwijt. Daar ga je niet voor je lol boodschappen doen. Dan zit er een onder het voormalige AMRO hoofdkantoor aan het Rembrandtsplein/Utrechtsestraat (trams/taxi's en eenrichtingsverkeer). Ook een onmogelijke stek en peperduur. En dat zit dan in die andere p, de p van prijs.

Memek | 27-07-18 | 12:44 | 2

In Rotterdam zit ie wel perfect met grote parkeerplaats.

Kaas de Vies | 27-07-18 | 12:58

In Rotterdam zit ie wel perfect met grote parkeerplaats.
Kaas de Vies | 27-07-18 | 12:58

Met de auto naar de bio winkel, dat mag niet van MarjQt, tenzij het electrisch is.

Memek | 27-07-18 | 13:01

Vorig jaar zei hij nog
''We hebben bewezen dat ons concept levensvatbaar is. We zijn in vier jaar tijd van drie naar vijftien winkels gegaan en dat moet verder groeien. Alleen zo kunnen we onze filosofie uitrollen'', vertelt directeur Quirijn Bolle.

dopert3 | 27-07-18 | 12:42 | 2

Bullshit verkopen kan hij dan weer wel

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:19

De vegetarische slager is ook niet levensvatbaar, want kan niet zonder "slager". De biefstuk heet vegetarische biefstuk, de kip heet vegetarische kip. maar vegetarische kip is geen kip. Zonder die vleeswoorden was de vegetarische slager allang failliet. Onvreetbaar.

Swoop | 27-07-18 | 17:24

Teveel koffie gekocht dus

Kartelmaster2000 | 27-07-18 | 12:42

Als ik om me heen kijk bij een AH, zie ik dat iedereen -ook die hipstermensen- gewoon alle groenten gesneden kopen, aardappels voorgekookt, gewone rijst, blikjes groenten, koeken, gewoon -geen biologisch- vlees, enz. Je kunt dan wel roepen dat je zo bewust bezig bent, maar de meeste mensen letten toch op hun centen, en zeker op het gemak.

Grasgriezel | 27-07-18 | 12:42 | 5

@Stormageddon. Inderdaad. En kijk eens hoe die groentes in hun zakjes "zweten" aan het eind van de dag. En maar jengelen dat alles zo duur is en dan toch vooral prefab kopen want ja, ik ben al zo druk en bla bla bla. Lach me rot als er weer zo'n druif voor me staat bij het afrekenen, een halve kar prefab meuk en hippe snaai meeneemt ( Speculoos bijvoorbeeld, ik word er agressief van, van die naam. Treetjes suikerbomdrankjes en ondertussen krijsende kutkinderen die niet stil te krijgen zijn, dat soort types ) en dan voor een halve kar 100+ euro kwijt is. Dan spoor je toch niet echt....

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 15:04

Actueel voorbeeld... vanmiddag nog gezien... moeders die met dit weer een hele boodschappenkar vol ijsthee kopen. Echt, meerdere dozen vol anderhalve liter pakken. Kost 80 cent per pak of zo. 1 pakje thee kost 60 cent. 20 theezakjes. Kilo suiker kost een eurootje. Met 3 theezakjes maak je makkelijk 10 liter thee.
Kost wat werk... maar binnen een uur heb je de hele koelkast vol eigengemaakte ijsthee voor een fractie. Kun je meerdere hittegolven mee doorstaan.

Stormageddon | 27-07-18 | 16:06

Stormageddon,
Maar natuurlijk betaal je voor het gemak. Waarom zo boos daarover? Niemand dwingt je tot kopen. Ik koop bewust voor het gemak en besef dus heel goed dat ik extra betaal. En besef dat bedrijven hier een mooi verdienmodel hebben.
Wat dacht je van de kostprijs van een broodje kaas? Die gaat vele malen over de kop als u dat koopt bij de snackboer. U weet het maar kiest voor het gemak.
Zo erg is dat allemaal toch niet.
Ooit op een fancy-fair leuk kunnen verdienen aan een broodje met worst; kostprijs laag, maar verkoopprijs een stuk hoger en de bezoekers kochten het. Wat is daar mis mee??

marjen | 27-07-18 | 18:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien dat de klimaat- biologische- en duurzame gekkies hier massaal boodschappen kunnen gaan doen. Dan stellen zij ten minste een statement. Maar hey, dat dan weer niet. Dit doen alleen de Groen (S)Linksers en Ondemocraten '66 die hun schaapjes al lang, op het droge hebben. De Jesse Klavertjes van deze wereld, die de kids (geen kinderen) met een eco-bakfiets naar school brengen. Brrrrr, krijg er koude rillingen van.

De Evangelist | 27-07-18 | 12:41 | 1

Dat is volgens mij ook het probleem (en voor mij de charme) van Marqt. Ze benadrukken het biologische, lokale en "slow" karakter van hun producten, maar ze benadrukken de kwaliteit van het eten zelf, juist zonder de boel te larderen met een deugsausje en een snufje zeur. Maar het probleem blijft dat het veel te duur is. Ze hebben bijv. heerlijk brood... maar dat soort brood koop je bij de gemiddelde bakker in Frankrijk voor midner dan de helft van de prijs.

Muxje | 27-07-18 | 12:56

Ohjee, en ze hebben onlangs een mega XL hipsterstore verbouwd en geopend op de Nieuwe Binnenweg waarvan ik dacht : Is dat niet een beetje overmoedig?

Barbarous_Relic | 27-07-18 | 12:37

"Met een eigen vermogen van 508.000 euro op een balanstotaal van 13,2 miljoen heeft Marqt maar weinig vet op de botten."

Preciezer, als je het dan nog een jaar uithoudt mag je in je handen knijpen. Mss. dat ze een beetje geluk hebben met de duurzame, eerlijke koffiebonen van de Triodosbank die er ook geld in heeft gestoken - de bank die 25% van de rente, toch al laag is, waar jij recht op hebt, aan 'goede doelen' geeft.

Doeidoei bosneukende, ecologisch verantwoorde haarboeren!

Ichneumonidae | 27-07-18 | 12:33

Dat is geen winkel, dat is een beleving.
Nog nooit geweest maar ga er toch eens naartoe, gewoon, om mijn tankje cynisme eens lekker bij te vullen. Zit die gein alleen in het Westen of ook in de wat beschaafdere delen van NL?

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 12:31 | 2

Een beleving nog wel? Wat? Dat ik naar de plafond aan het staren ben naar iets waaraan ik mij kan ophangen. Ik pas.

Standvastig | 27-07-18 | 12:37

Maak ook vooral foto's leuk voor later. "Ja echt, kraanwater, het stond er echt!"

harry21 | 27-07-18 | 12:55

0,85 cent?

lulleficatie | 27-07-18 | 12:29 | 3

een m3=1000liter drinkwater kost 0.96 cent inclusief transportkosten.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:25

Ayatholla. Lees uw bericht nog eens... je zit er ook een factor 100 naast.

lulleficatie | 27-07-18 | 13:58

1 bij 1 bij 1 meter =1m3= 1 kuub =1000 liter. Volgens mijn Binas tabellen boekje Atheneum natuurkunde 1986. Of bedoel je wat anders?

Rest In Privacy | 27-07-18 | 14:09

Moest aan een stukje cabaret denken.
4,50 voor een fles melk? Die kan je in je reet schuiven.
Sorry, dat kan niet, daar zit al een potje kwaark voor 8,70.

hangtiet met knoop | 27-07-18 | 12:28 | 1

Bij ons word kraanwater gewonnen uit dezelfde bronnen(of lagen) waar vroeger een bekend merk zijn (bron)water vandaan haalde,
Het bekende merk is gefuseerd en naar Bunnik vertrokken (en trekt daar nu het sprengen water van de Veluwe weg ),
Wij hebben nog steeds het zelfde water uit de kraan en betalen inderdaad iets van €1,- per 1000 l.
echter mijn-Spaanse- nichtje beweerd nog steeds dat het flessenwater van het bekende merk het beste is wat te koop is.
Dus we hebben ooit zo'n fles gekocht en als ze op visite komt dan gaat er kraanwater in die fles en dan de koelkast in,
Ter informatie ,de naam van het bekende merk lijkt op een gemeente aan de Vlaams Brabantse grens.
Het water wat bij mijn uit de kraan komt wordt overigens slechts 3 km verderop gewonnen.

berg545 | 27-07-18 | 22:52

Ach ja, de kracht van marketing. Sommige mensen zijn zo makkelijk in te palmen om een hoop geld uit te geven.

Akiron | 27-07-18 | 12:28 | 1

Vergat nog wat de fles die ik gebruik om mijn nichtje in slaap te sussen is een statiegeld fles.
Het "gefilterde kraanwater" van deze wereldverbeteraars zit toch wel in een bij onze oosterburen bekende einweg pfandflasche of zeg ik nu iets doms

berg545 | 27-07-18 | 23:02

Ik had biologische ouders, die zonder deze doelgerichte oplichterij, relatief gezond 88 en 89 jaar oud zijn geworden.
En dat terwijl ze niets anders aten dat wat de pot schafte, ofschoon dat niet eens altijd mogelijk was, gegeven het feit dat zij beiden (niet in Nederland) twee wereldoorlogen aan den lijve hebben meegemaakt.
Ik heb me sowieso vaak afgevraagd hoe het mogelijk is dat mijn moeder 7 kinderen gezond en wel heeft gebaard, geen dag moederschapsverlof heeft gekend, en dat allemaal heel biologisch heeft verwerkt.
Ze zal onbewust super biologisch zijn geweest, neem ik maar aan.
En dan die hedendaagse verwende zeikwijven, tuthola's en Marqt adepten..............

Memek | 27-07-18 | 12:27 | 3

Daarom wordt het tijd dat er oorlog komt . Waarmee niet gezegd zijnd dat ik oorlog wens, maar voor de huidige welvaarts ziekte bestaat helaas geen ander medicijn. Oorlog brengt armoede en afzien en leed .. jazeker ..

daytripper | 27-07-18 | 12:31

Dat waren tijden zonder genetisch gemanipuleerd eten, zonder experimentele bestrijdings middelen. Daarnaast at men in die tijd met de seizoenen en wat er lokaal te krijgen was. Nu wil men het hele jaar boerenkool en spruitjes kunnen kopen, Aardbeien midden in de winter .. noem het maar op. En om die onzin mogelijk te maken, knoeit men met het DNA van het eten, en experimenteerd men er lustig op los om die groenten en fruit de wereld over te slepen zonder dat het bederft. Daarnaast moet eten er perfekt uit zien, alsof het een plastic produkt is... Dus ja, jouw ouders (En de mijne) aten biologisch, onbewust, want er was niet anders.

Noodaggregaat | 27-07-18 | 12:34

Je merkt wel dat door het hedendaagse voedsel de fantasie op hol kan slaan. Dat versterkt het knettergek zijn.

Ongeblustekalk | 27-07-18 | 12:37

Waar ik nou opeens aan moet denken: Weet je wat belangrijk is als man zénde? Nah? Verstandig ete. Goed kawe, zodat 't ete gelekmatig in je bloed komp.
Toen was er nog geen marqt.

hotnot | 27-07-18 | 12:25 | 2

Als man zénde behoor je te leven volgens de 3V's regel!
Vlees - Veel en Vet

Tilburgse bluf | 27-07-18 | 12:28

Moest lachen. Heb de langspeelplaat nog...

guinnessdude | 28-07-18 | 11:16

Je kan beter een volkstuintje hebben met eige groenten van het seizoen.

Kanarie_Geil | 27-07-18 | 12:24 | 3

Hey, Jetta, jij ook al op GeenStijl?

MarcS | 27-07-18 | 12:30

Nee, dat kan niet. De wachttijd is hier iets van 20 jaar. Dan ben ik een dementerende bejaarde met een luier om, die ergens weggestopt is, want oud. Een stuk gemeentegrond claimen werkt ook niet, want 3X per week komt de onkruidverdelgingseenheid met hun borstelmachines al het groen slopen. Meestal om 7.00u 's ochtends. Daarna komt er iemand met een bosmaaier het karwei afmaken. Hier heb je overigens geen tuinen, dus dat is ook geen optie. Ik kan wel kiezen uit drie AH's, een Jumbo, een Lidl, een Plus en een geheime Edah, en ongeveer 8 islamistische supermarktketens. Oja, ook nog 1 normale slagerij. Die doen niet aan halal. Daar staat dan wel tegenover dat er zeker 8 halalslagerijen zijn.

lokoolokie | 27-07-18 | 12:45

En dan je volkstuintje op een stukkie gifgrond hebben staan. De mens moet gewoon weer een beetje uitgedund worden. Er is geen houden meer aan op deze manier. DNA van voedsel, het weer. Alles proberen ze te manipuleren voor eigen gewin. De mens is eenmaal egoïstisch en zal altijd zo blijven.

reagluurder010 | 27-07-18 | 13:07

We kunnen er wel grapjes over maken , maar dit land lijdt aan chronische aanstelleritis .. een logische welvaartsziekte . Dat wordt straks ruw ontwaken als de verzorgingssstaat nagenoeg is afgeschaft en de geloofsdrang minder zachtaardig gaat worden dan de integratie-weekdieren hadden gedacht . Tot die tijd ben ik een fascist een xenofoob en een populist.

daytripper | 27-07-18 | 12:23

MarjQt. Spreek je dat uit als MarjKut?

Manus Olie | 27-07-18 | 12:22 | 3

Mar jokt

Kanarie_Geil | 27-07-18 | 12:24

Ghehehe. Bonuspuntjes verdiend!

Rest In Privacy | 27-07-18 | 12:51

Voor zover ik weet is de uitspraak "markt-met-een-kuu".

Rhenium | 27-07-18 | 14:00

Het leuke is ook dat de goedkope Lidl producten volgens verschillende testen vaak beter zijn dan de de duurdere.
En het probleem is dat het volk steeds dommer wordt en open staat is voor termen als gevoelig,met zorg,divers en eerlijk.

pejoar | 27-07-18 | 12:22 | 1

en: humus, humaniteit etc. ..

ChatBot | 27-07-18 | 12:29

Typische stadswinkel, weinig beter aan dan aan de lidl.
Berbaar | 27-07-18 | 12:18
Het concept? Alleen al dat gesloopte design interieur. Gelukkig is dat wel heel makkelijk schoon te houden zo.

Cobalt bomb | 27-07-18 | 12:22

Ik eet liever dit dan al die halalmeuk bij elkaar.

BozePaarseMan | 27-07-18 | 12:22 | 1

+10

HogeNood | 27-07-18 | 13:07

In die weinige gevallen dat ik in een biologische supermarkt kom heb ik altijd het gevoel of het personeel er slechts winkeltje aan het spelen is en geen commerciële instelling heeft. Geen tempo, veel te veel aandacht voor bij- en randzaken zoals houten kratten, krijtborden en bakstenen. Als ik voor de beleving naar een winkel ga, dan ga ik wel naar de snoepwinkel van het openluchtmuseum.

Diotima | 27-07-18 | 12:20

Jammer mooie zaak alleen veel te duur om een groot succes te worden.

lacucaracha | 27-07-18 | 12:20

Prima winkel met goede producten maar inderdaad aan de prijs.
Verder is het assortiment beperkt zodat je het biologische kropje sla net zo makkelijk bij de Appie of Jumbo meeneemt samen met de rest van de boodschappen.
Verder zijn ze inderdaad veel te stil qua publiciteit, in het begin veel aandacht middels interviews en advertorials daarna doodgebloed.
Het zou jammer zijn als het omvalt, het concept is OK maarja dat is ook de marqt.

Berbaar | 27-07-18 | 12:18

Prima pickup winkel. De vrouwtjes zijn vaak prima te doen.

Chemokar | 27-07-18 | 12:18 | 7

Lijkt me dodelijk vermoeiend volk. Geen zin an.

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 12:41

Ik kom in de EkoPlaza alleen van die make-up loze gratenpakhuizen in vormloze kleding tegen.
Ik kom er ook alleen voor het bier.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:31

Als je daar gaat winkelen, is er al niet iets goed in je bol. maar zoals Rutger Hauer eens zei, doe er een zak over heen, want ik gebruik alleen de onderkant.

Swoop | 27-07-18 | 17:29
▼ 4 antwoorden verborgen

En dit zal ook met dit land gebeuren als we dit soort hippies aan de macht houden. Moreel gezien lijkt het allemaal goed, en dat is het misschien ook wel, maar het is totaal niet realistisch.

Auto? Slecht! Direct verbieden!
Vlees? Slecht! Direct verbieden!
Vluchtelingen? Goed! Share the wealth!

Dat vervolgens een hele industrie op zijn gat komt te liggen en al zijn medewerkers op straat komen te staan boeit de Halsemaatjes niets. Deugen zal je!

JWZ_JMK | 27-07-18 | 12:17

Gefilterd kraanwater? Neerlands kraanwater is al zo zuiver als mogelijk. Zuiverder dan bronwater, en dan gaan die neuzen het nog even zuiveren. Wat een kwakzalverij

barryvantiggele | 27-07-18 | 12:17 | 13

MarcS | 27-07-18 | 12:26 |
Moet je de filters komen kijken die ik ieder jaar vervang. Zo gemakkelijk is het dus blijkbaar niet. Ik heb als voorbeeld medicijnen genomen. Maar er zijn natuurlijk veel meer stoffen die in het water komen.

zwartzondersuiker | 27-07-18 | 12:48

De koffie smaakt het best met zuurstofarm water.
Aangezien zuurstof de smaak aantast tijdens het bereiden van de koffie.
Het lekkerste water komt van Hello Kitty.;)

steekmug | 27-07-18 | 12:56

@Eefje: Ja, op technisch lyceum al. Je gaat idd niet dood, maar als (duur betaalde!) trend lijkt het me toch niet zo'n goed idee. ;-)

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:01
▼ 10 antwoorden verborgen

Vanochtend bij de Appie Happie, gecapituleerd voor het islamitisch volk dat hier in kader van economische migratie in steeds grotere getale aan het neerstrijken is: een schap met Halal only producten. Is dit landelijk beleid?

NV_2017 | 27-07-18 | 12:15 | 6

@Yperiet | 27-07-18 | 12:35: Waarom zou je in hemelsnaam gratis koffie bij AH drinken? Vanwege gratis? Of ik betaal het toch via mijn boodschapjes?

Waarom? Je wilt toch zo snel mogelijk weer weg uit die winkel?

H. Caulfield | 27-07-18 | 13:21

Wat voor bord staat er boven deze producten? "Deugschap"?

ViaNova | 27-07-18 | 13:28

Ze hebben koffie en airco bij appie het is dat het te warm is om er heen te lopen maar op een dag als vandaag zou je het kunnen overwegen.

voldemort | 27-07-18 | 15:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit nog met een partij biologisch zaad. Mondelinge overlevering als marketingstrategie bleek niet toereikend. Breng het nu aan huis.

Oprisp | 27-07-18 | 12:15 | 2

Dat is eigenlijk onbespoten zaad? Eigenlijk onGespoten dus.......

rob007 | 27-07-18 | 12:17

De zak inknippen bij het randje?

steekmug | 27-07-18 | 12:57

Die mevrouwen en enge hippie-mannen die uit die winkel hier in Zeist komen, kijken allemaal zo triest, W.G. van de Hulst zou ze typeren als mensen die lijden "onder een groot verdriet".

drastic | 27-07-18 | 12:14

Voedsel / voeding is, voor mij, primair een brandstof om het lichaam te laten draaien.
Ja er zal ongetwijfeld verschil zitten tussen producten, maar daar merkt mijn lichaam weinig van.
En mooie termen, zoals detox, die niets beteken of regelrecht BS zijn (je lichaam / darmen reinigen zich dagelijks meermalen) zijn leuk voor de deugshopper, maar pleurt lekker op...

Super Grover | 27-07-18 | 12:14

Er is nog zo'n afleggersclub: EkoPlaza. Vroeger kwam ik er wel eens, maar ik begon jeuk aan m'n aars te krijgen van het gevoel steeds maar weer genaaid te worden. En ze hadden geen superfood in de schappen dat daar enige verlichting aan kon bieden.

Brou Is Back | 27-07-18 | 12:13 | 1

En geen vaseline ook, is een product gemaakt van aardolie.

Glasgow Argus | 27-07-18 | 12:15

Het is toch ook een lachwekkend zooitje..
'Alles is met aandacht gemaakt. Dat proef je als je het met dezelfde aandacht eet!'
Marketeer trots, leidinggevende tevreden.
'Alles is met eieren gemaakt. Dat proef je als je het met dezelfde eieren eet.' Hm?
'Yogi tea'
Marketeer glundert, leidinggevende maakt vlek op het plafond.
'100% natuurlijk'
Marketeer gaat op verhoging staan, leidinggevende rent kwispelend rondjes door de kamer.
'Biodynamisch!'
Afdeling marketing ontploft!1

Kouwe Kees | 27-07-18 | 12:12 | 1

Als je het verschil tussen biologisch en biodynamisch niet weet, kan je je er misschien een keer in verdiepen. Nu lijkt het erop dat je denkt dat het alleen maar een marketingterm is, terwijl er wel degelijk een verschil is.

2Little2Late | 27-07-18 | 15:49

Kunnen we verkoopcijfers dan als bewijs zien dat deugdrammers een absolute minderheid zijn tot het punt waar hun favoriete toko's niet eens in leven kunnen blijven van hun bestaande klantenbasis?

niemand specifiek | 27-07-18 | 12:12 | 1

Ja. de verhouding deugers in de media en Twitter staat tot geen enkele verhouding tot de totale populatie.
Het lijkt een grote groep, omdat ze deze media domineren.
90% van de Nederlanders schijt (figuurlijk) op genderneutrale wc's

Rest In Privacy | 27-07-18 | 13:50

Nu probeer ik mij de hele dag een biodynamisch ei voor te stellen.

Hangtietsmurfin | 27-07-18 | 12:12 | 1

Heb er elke maand één en heb er een pleurishekel aan.

Rest In Privacy | 27-07-18 | 12:22

in de beginperiode heb ik wel eens mijn avondeten daar gekocht. Dat koste een godsvermogen. Voor dat geld had ik ook kunnen eten in een leuk restaurant. Daarna nooit meer geweest.

yeps | 27-07-18 | 12:12

Biodynamische eieren... iemand?
Vrije kippen die alleen vliegend hun eieren mogen droppen?

de Voorzittert | 27-07-18 | 12:12 | 4

Die beesten doen ook drie keer per dag aan yoga.

eerstneukendanpraten | 27-07-18 | 12:24

En nadat ze een eitje hebben gelegd word de cloaca gemasseerd op holistische wijze onder begeleiding van muziek van driehonderd jaar oude monnikken uit Tibet. Zoiets zal het wel zijn denk ik.

Lappedonsje | 27-07-18 | 15:13

Jezus Voorzittert, verdiep je zelf eens in de materie. Google gewoon even!

2Little2Late | 27-07-18 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang die mensen van Marqt (wat is trouwens precies leuk aan Marjqt?), EkoPlaza en andere bio-winkels een verdienmodel weten te bouwen zonder dat het mij belastinggeld kost dan gaan ze hun goddelijke gang maar.

Ik vind het brood er trouwens wel veel beter te pruimen dan dat van de standaard supermarkten.

NV_2017 | 27-07-18 | 12:11 | 8

NV 2017: Dat "Woudkorn" is een vertaling van het Duitse Waldkorn. Daar bedoelen ze daarginds ruw, grof en kunstmatig bruin gekleurd, zgn. "natuurbrood" mee. Duitsers kun je blijkbaar nog steeds van alles wijsmaken. Maar ik heb nog nooit koren zien groeien in een woud. Bomen en struiken soms wel.

cyrieltje | 27-07-18 | 12:42

@Berbaar: ik ben gek op dat soort brood, maar eet er tegenwoordig wel minder van. Wordt te vaak niet met volkorenmeel gemaakt en ik merk wel dat dat voor mijn lichaam een hoop uitmaakt, volkoren of niet. Krijg je als je ouder wordt...

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 12:49

Het in het Zwarte Woud op een plateau wel een houtgestookte broodbakoven in werking gezien waar het stookhout uit het Zwarte Woud kwam is dat dan Wäldkorn?

steekmug | 27-07-18 | 13:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou, leve de vrije marqt dan maar?

Die_Meinung | 27-07-18 | 12:10

Het "met aandacht" is de biologische variant op "Halal"... Voegt niks toe aan de smaak.

Noodaggregaat | 27-07-18 | 12:09

Ik kan dat helemaal niet betalen. Ik wil best ecologisch voer eten, maar het is gekkenwerk om Fl 6,60 uit te geven aan een doosje eieren. Serieus, verlaag de prijs, en ook de arme sloeber kan meedoen met de hipsters.

lokoolokie | 27-07-18 | 12:09 | 5

Ja en dat is ook echt een bewuste keuze van de biologische boer om die prijs zo hoog te houden. Heeft helemaal niets te maken met het feit dat de gangbare boeren enorm gesubsidieerd worden door de overheid.

2Little2Late | 27-07-18 | 15:46

U betaalt voor de 'ervaring' en de suggestie dat u iets heeft zoals dat met heel veel dingen gaat in Nederland, niet voor het concrete...

devil13 | 27-07-18 | 17:07

De eierjuwelier

Swoop | 27-07-18 | 17:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah ja, zogenaamd onbespoten dat biologische groenvoer. Dus daar betaalt de gemiddelde bakfietsmoeder graag wat meer voor. Maar helaas. Ook de biologische boeren gebruiken gif, van dan van biologische oorsprong. En dat is net zo dodelijk.
www.vn.nl/groene-sprookjes-5-mythen-o...

medusa324 | 27-07-18 | 12:08 | 5

Dank voor de link, prima leesvoer.
Mensen die menen dat alles uit 'de natuur' zo gezond is, raad ik aan om eens een lekkere hap te nemen uit dit paddestoeltje: toxicologie.org/monografie/groene-knol...

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:34

Als je uien samen met worteltjes zaait houdt na het opkomen het aroma van de uien de wortelvlieg weg van de worteltjes.
Veel selderijplanten tussen de kool laat het koolwitje een eindje verder vliegen.
Lavendel houdt luizen weg van rozen. Enz. Komt geen enkel gif aan te pas. Biologisch tuinieren heet dat.

Lupuslupus | 27-07-18 | 12:38

@Eefje bijnaam is niet voor niks "engel des doods". Yummie!

Rest In Privacy | 27-07-18 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Knot impressed.

Gajus | 27-07-18 | 12:08

Haha, prachtig. Dank voor de lachsalvo's!
Dit soort ongein is al decennialang hot, heb ooit eens bij een drogist een bord gezien waarop reclame werd gemaakt voor 'natuurlijke vitamine C'.
Want ja, 'natuurlijk' ascorbinezuur is natuurlijk véél beterder dan chemische ascorbinezuur, uweettog!

Feit is dat er toch zat dombo's zijn die hier hun centen aan willen verspillen. De achteruitgang van het onderwijs in de exacte vakken zal er wellicht iets mee te maken hebben.

Oh, en dan nog een klein puntje van kritiek: je hoeft ècht geen armoedzaaier te zijn om je boodschappen te doen bij de Aldi en de Lidl, hoor. Over het algemeen genomen prima kwaliteit voor je goede geld.
En Schultenbrau is prima te zuipen. Ja, echt waar.

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:08 | 4

Vlees van Lidl is niet lekker. Moet je echt elders halen. Maar het huismerk bitter lemon is het allerlekkerst.

H. Caulfield | 27-07-18 | 12:22

Dat bier is dan ook Bavaria, geen slecht bier, maar top is anders.

Ongeblustekalk | 27-07-18 | 12:24

@H. Caulfield | 27-07-18 | 12:22
Ik koop nooit vlees bij de Lidl (ook niet bij Aldi), want deeltijdvegetariër - ik ga voor mijn (zeldzaam gekochte) vlees naar de dure eco-slager... wellicht laat ik me daar dus ook oplichten.

Groenten en fruit zijn prima bij de Lidl, bij de Aldi beperkte keuze, maar gelukkig zit er een aardige Turkse groenteboer pal naast.
Voor zes pleuro een hele watermeloen, heerlijk met dit weer.

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

En je gaat er nog harder van ruften ook... doei

beschuitfluiter | 27-07-18 | 12:07

"Normaal" eten is dan ook erg goedkoop want aangelengd met allerlei vage vetten en suikers. Je gaat er niet dood aan, maar je veranderd wel langzaam in een SBS6-kijker als je er veel van binnen krijgt.

Diotima | 27-07-18 | 12:06 | 6

Jij bent zo iemand die het vreselijk vind dat deze super dicht gaat, maar er nooit kocht huh?

MarcS | 27-07-18 | 12:16

Alles word ook volgestopt met soja troep palmvet en andere teringzooi tegenwoordig.

Sjonie01 | 27-07-18 | 13:14

Zodra iets is 'aangelengd' met vage of anderszins geöorienteerde vetten en suikers is het geen 'normaal eten' meer maar wat met een fijn Anglicisme 'processed food' wordt genoemd. Echt 'normaal' eten, daarmee doelende op de producten die van de gemiddelde boerderij komen zijn niet aangelengd en leiden niet tot SBS6-metamorfosen. Dit laat natuurlijk onverlet dat sommige boerderijproducten in kwaliteit hebben moeten inleveren wat ze in kwantiteit wonnen - denk aan de bekende 'wasserbomben' waarmee Nederland het Duitsche bombardement op Rotterdam deed wederkeren - maar ook daar kwamen geen vage vetten of suikers bij kijken, gewoon... water.

Als je in de volkorenwinkel wil kopen, koop dan daar. Maak jezelf echter niet wijs dat dit een volledig rationele beslissing is. Mocht je ooit tot inkeer komen dan koop je de volgende witte kool gewoon bij de groententurk of supermarkt, die is net zo gezond en een stuk voordeliger.

Voorgeenchanterikpeu | 27-07-18 | 14:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Als er vraag naar biologische/natuurlijke/hipster/deugmensch producten, dan is het niets dan prima dat ondernemers die mark proberen te bedienen.

Ik denk echter dat deze ondernemers vaak iets teveel hipster zijn om door te hebben dat ze uiteindelijk maar een nichemarkt bedienen, en dus de afzetmarkt gering is.

Goede bedoelingen heb je einig aan in de harde wereld van vraag en aanbod.

quantumcollider | 27-07-18 | 12:06

Ik snap het wel. Die biodynamische eieren zijn natuurlijk linksdraaiend en niet rechtsdraaiend.

Ook vind ik hun producten slecht ingestraald. Ik kocht pas een kipfilet en de aura was niet om aan te zien. Ik ben een half uur met klankborden in de weer geweest voordat het op smaak was.

Knufter | 27-07-18 | 12:06 | 7

Briljant.

Wat vond Jomanda van je klankborden-oplossing, die is toch expert in instralen?

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:30

Heb een aardstralenkastje in de keuken, nergens last van.

BosrandDirk | 27-07-18 | 12:42

Ik koop sowieso geen producten die niet tenminste een half jaar onder zo'n Indiaanse dromenvanger hebben gelegen, en dan nog, als ik het niet vertrouw laat ik het nog even in een Boeddistische tempel besprenkelen met water en zegenen met wat geprevel. Aom.

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

En dat "kijk mij Marqt" kratje op die pauperfietsjes... Ik deug!

Psygnosis | 27-07-18 | 12:06 | 2

Geholpen worden door een raar jong ding met roze haar, veel te grote bril met vensterglas, een stierenring door de neus en blauwe lippenstift op de lippen.

Croisantneuf | 27-07-18 | 13:04

Ja, maar die kunnen wel hardstikke goed pijp0n. Heb ik gehoord hoor....

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 13:16

Bij menig voedseltest scoort die bio-troep dan ook beroerd. Het is niet alleen peperduur maar ook totaal smakeloos - dus niet zout- en suikerarm, maar gewoon echt niet te vreten. En een fles 'gezuiverd kraanwater' voor €0,85? Een kuub perfect drinkbaar kraanwater kost een dikke euro - hoe graag willen die hipsters genaaid worden?

Goldfinger | 27-07-18 | 12:05 | 6

@EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:14
1 kuub kraanwater uit de duinen kost €1,24 en daar kun je 2000 flesjes van een halve liter mee vullen. €0,00062 (zeshonderdste van een cent) per flesje aan kosten.

Osdorpertje | 27-07-18 | 12:28

@Osdorpertje | 27-07-18 | 12:28
Dank! Nah, zat ik er toch niet helemaal zo gek veel naast...

EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:40

@EefjeWentelteefje | 27-07-18 | 12:14

Ja maar dan vergeet je toch mooi maar even dat er naast kraanwater ook kooldioxide in die bruisende flesjes zit, en kooldioxide is tegenwoordig een schaars goed.

Nee heus, dat vermaledijde broeikasgas (mooi woord) dat ons nu in de tropen doet belanden dreigt op te raken, tot groot verdriet van 'slands brouwers.

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180620_035...

Voorgeenchanterikpeu | 27-07-18 | 14:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Eerlijke koffiebonen en thee, ook al zoiets. Eerlijk eten.
Rot op met die arme boeren, als ze harder werkten waren het rijke boeren.

Ongeblustekalk | 27-07-18 | 12:05 | 4

Als de inkoop maffia en de gierige consument een nette prijs zou betalen voor de grondstof wel ja. Anders kunnen ze normaal werken en een fatsoenlijk leven hebben.

Noodaggregaat | 27-07-18 | 12:11

Bah, deugvolk.

Ongeblustekalk | 27-07-18 | 12:15

Nee, ongebluste kalk, hier slaat u de plank mis. Arme boeren hebben niet de aantallen om zelf hun spul te verhandelen maar zijn afhankelijk van opkopertjes, vaak diezelfde mensen waar ze geld van hebben geleend om te zaaien en te mesten waardoor er een soort van wurgcontract ontstaat omdat zij moeten verkopen aan die opkopertjes tegen een lager tarief dan marktconform. Heb meegemaakt hoe dat ging in het land van mijn betere helft. En je kunt er weinig aan doen want ze beheersen de markt, en als die keuterboertjes lastig gaan doen krijgen ze gewoon geen zaaigoed en de bank staat natuurlijk ook al snel op de deur te rammelen want de betalingen gaan wel gewoon door, natuurlijk. Die tussenpersonen en loansharks zijn in dat soort landen echt funest.

Graaisnaaiert | 27-07-18 | 12:56
▼ 1 antwoord verborgen

Met emotie en gevoel kan je alles een heel stuk duurder verkopen. Bedankt dames en damesachtige mannen. Vraag maar aan Simon Sinek.

VeelTeSteil | 27-07-18 | 12:05

Dat bevestigd weer dat er maar weinig mensen op die meuk zitten te wachten, gelukkig.

Freakazoid | 27-07-18 | 12:05

Deugvoedsel. Groen, kost meer en smaakt minder, maar bevat meer beestjes en andere onduidelijke Deugstoffen die de Deuggang bevorderen.

Biologisch afbreekbare poep stinkt anders.

Jan Passant mk2 | 27-07-18 | 12:05 | 5

@Noodaggregaat | 27-07-18 | 12:13
Da's leuk als je niets te doen hebt en in Schubbekudteveen woont.
Hier in de Randstad is dat niet echt een optie.

Berbaar | 27-07-18 | 12:24

@Noodaggregaat | 27-07-18 | 12:13

Lekkerkerk?
Enig idee hoeveel er op/naast vuilstorten gebouwd is?

MarcS | 27-07-18 | 12:36

Berbaar | 27-07-18 | 12:24
Your loss, gelukkig is het wel beregezellig.

Cobalt bomb | 27-07-18 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Biodynamische eieren? Wordt dat door the 6 million dollar kip gelegd?

Olleke | 27-07-18 | 12:04

Iets meer aandacht aan een fatsoenlijk interieur zou ook niet mis zijn.

XverderNix | 27-07-18 | 12:04

Biologisch dynamische stierepoep 29,99 per kg

mamalookabooboothere | 27-07-18 | 12:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland