Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Polen: Buiten de lijntjes kleuren <em>ist nicht erwunscht</em> in Timmerfransland

timmerfransiebassiehofff.jpgPolen. Beeldschoon maar met bloed doordrenkt tragisch land. In nog geen honderd jaar meermaals verneukt door nazi's en communisten. Ligt nu wederom onder vuur door een schreeuwlelijk van buitenlandse entiteit. Zijn naam: Frans Timmermans. De Tweede Man van Jean-Claude Juncker dreigde afgelopen week met 'juridische stappen' omdat Warschau schijnbaar korte metten met de rechtstaat gaat maken. Voorgenomen maatregelen zien er inderdaad niet al te rooskleurig uit. In het kort: de Poolse Raad voor de Rechtspraak gaat niet meer benoemd worden door rechters maar door het parlement, districtsrechters kunnen worden ontslagen door de zittende minister van Justitie en alle rechters van het Hooggerechtshof worden ontslagen en vervangen. Resultaat: regeringspartij Prawo i Sprawiedliwość (PiS, ghegheghe) heeft de rechterlijke macht in z'n greep. Onwenselijk: absoluut. Maar de reactie van de Europese Commissie is buitensporig. Timmermans dreigde meteen de Polen het Europees stemrecht te ontnemen. Juncker & Friends zijn sowieso nogal van de agressiviteit. We zagen het vorige zomer ook toen het Verenigd Koninkrijk koos voor de Brexit. Juncker liet met een gin-tonic losjes in de hand in de hand veel wapengekletter horen. Doe nou ff rustig, bepleitten we in deze kolommen. "Eerste stap is deze ontwikkelingen te beschouwen als een kans in plaats van een bedreiging", eurofielden we ons de moeder. Maar nu moet de Pool kapot. Weet u in welk land rechters ook politiek benoemd worden? Juist, de Verenigde Staten van Amerika. En dit is de Nederlandse situatie. Het is schokkend om te zien hoe de Europese Commissie omgaat met onze belangrijkste buffer tegen Rusland: Polen. Het is niet te hopen dat deze tendens zich voortzet qua garantie voor vrede en veiligheid: het NAVO-bondgenootschap. Het was gelukkig president Donald Trump die eerder deze maand een warme band smeedde tussen Washington en Warschau. Iedereen en z'n oude moeder heeft het over de kwalijke Russische inmenging in diplomatieke en financieel-economische systemen maar vergeet dat trouwe bondgenoot Polen de éérste is die keer op keer waarschuwt voor Rusland. Land dat decennialang slachtoffer was – zonen en dochters offerde - van de Russische Beer. Maar nee, Timmermans wil de Polen in het gareel slaan. Net zoals Europees President Donald Tusk vorige week Nederland vernederde en de Britten ook op hun lazer kregen. You are with us or against us, luidt het adagium. Buiten de lijntjes kleuren ist nicht erwünscht in Timmerfransland.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

klaasm | 24-07-17 | 00:54

Timmerfrans' beste vriend is de spiegel.
Ook z'n enige.........

pennestront | 23-07-17 | 22:35

Evil has many faces, and this is one of them.

VerenigingVanDieven | 23-07-17 | 22:21

@ Dutchbeaurouge | 23-07-17 | 11:35
Prima onder woorden gebracht. Bravo!

Dutch_Viscount | 23-07-17 | 20:37

Zelden aan iemand een hekel gehad, maar Frenske mag ik niet, ik weet niet waarom, maar ik mag em niet......toon

hovawart | 23-07-17 | 19:04

Hey Frenske, Wie is hier nu de snackbar, gij of wij?.
Is Brussel er voor de wensen van de lidstaten of zijn de lidstaten er voor de wensen van Brussel?
Frenske mag zich op zijn knietjes werpen dat Ome Poetin zijn tanks niet op het Noordzeestrand heeft geparkeerd.

hovawart | 23-07-17 | 18:53

Timmerfrans was weer zeer emotioneel, maar krachtdadig kun je hem gelukkig niet noemen. Dat betekent dat Polen gewoon doet waar het zin in heeft en dat het alleen verandert van mening als de VS erg moeilijk gaat doen.

lingo star | 23-07-17 | 18:33

Je vraagt je toch af hoe gek wij met z'n allen zijn dat zo iemand gewoon zijn goddelijke gang kan gaan...

Nieuwe Bezems | 23-07-17 | 18:05

Timmermans dreigde meteen de Polen het Europees stemrecht te ontnemen. Is de EU dan bij machte om dat te kunnen? En zitten wij dus in een dictatuur... Zoja, wanneer starten wij de revolutie?

van heinde en verre | 23-07-17 | 17:54

de eigen ervaring is dat het Nederlandse zogenaamde rechtssysteem er is om de schuldigen vrij te pleiten met een aai over de bol en vervolgens de slachtoffers een zo hard mogelijke trap na te geven. En ik ben niet de enige. En durven zeuren over andere landen? Mest justitie eerst hier maar eens uit.

jan-lul-de-behanger | 23-07-17 | 17:40

Die foto van Fransje is mooi. Hij zou zo een personage uit Game of Thrones kunnen zijn (maar zonder bril). Van het Huis Carpenter. Die spijkers door mensen slaan en ze dan laten creperen en doodbloeden. Maar natuurlijk alles vanuit een goed hart.

batvoca2 | 23-07-17 | 17:09

gatito | 23-07-17 | 17:00

gesien =gezien, natuurlijk

gatito | 23-07-17 | 17:03

Ben-Bataaf | 23-07-17 | 11:

Heb de uitzending ook gesien, zeer interessant.
Die Rob van de Wijk had eindelijk eens door, dat andere mensen anders denken. Dat er meer standpunten voor iets zijn.

gatito | 23-07-17 | 17:00

@Goedzo | 23-07-17 | 15:08

Waarom denk je dat de EU (vooral Duitsland) nu alles op alles zet om de Oekraine zo snel mogelijk deel uit te laten maken van het EU-Rijk?

Zodra Duitsland de voorkeurspolitiek (onder het excuus van democratie) in de Oekraine uit gaat zetten is Polen verloren.

Hoe denk je dar Poolse groot-industrielen, de machtige landbouwsector en de financiele sector (feitelijk diegene die de macht bepalen in Polen) hierop zullen reageren?

litebyte | 23-07-17 | 16:16

@Goedzo | 23-07-17 | 15:08
Polen begint me steeds meer te trekken, qua land en bevolking.
Net als Hongarije en Bulgarije schitterende emigratielanden.

Slipsnifter | 23-07-17 | 16:02

Ik heb het al vaker gezegd, en ik blijf het zeggen:
De EU is de grootste ramp sinds de tweede wereldoorlog.
Het is één grote corrupte bende van zelfbenoemde, graaiende zonnekoningen.
Van drankorgel Juncker tot die toneelspelende rooie vetnek Timmermans.
Dat zo'n bende het woord democratie in de mond durft
te nemen is gewoon een godspé.

Dr mabuse | 23-07-17 | 15:59

De macht van de grote industriëlen, de wereldbanken, de elite en de rijksten der aarde, hebben het beste met zichzelf voor.
In een ver verleden had het christendom het monopolie op de rijkdommen en de bevolking in armoede houden....
Vandaag zijn het aantal vermogende belanghebbenden de nieuwe missionarissen, hun geloof in de macht van onmetelijke rijkdom, (de reden waarom de Bilderberg Club is gesticht) en de expansie van deze queeste, die hun pionnen op sleutelposities plaatst om via democratische wijze hun belangen te laten behartigen, zijn vergeten dat democratie staat of valt met (on)geloofwaardigheid, dat een westerse antroposofische levenswijze niet te rijmen valt met een Linksche ideologie.

hovawart | 23-07-17 | 15:57

Even qua historisch besef:
De huidige generatie in NL lijkt vergeten te zijn dat de Polen in de Tweede Wereldoorlog twee keer verraden zijn.
Eerst hebben de Nazi's ze ingepakt.
Toen is het land ondergelopen door de Russische communisten, met een soort uitruil-deal.
En laten we ook niet vergeten dat Polen niet alleen maar dronken aspergestekers en tomatenplukkers in aftandse auto's zijn die in barakken in het Westland wonen.
Maar dat duizenden en duizenden Poolse jongens hebben geholpen ons land te bevrijden, aan het eind van de oorlog. Niet zelden ten koste van hun eigen leven.
Trouwens, wie er wel eens in Polen geweest is, en even verder gekeken heeft dan z'n neus lang is, weet dat er een eeuwenoude, eerbiedwaardige academische traditie ligt. In schril contrast met de Hollandse perceptie 'Polen, alcoholistisch kneuzenland'.

Lefgozer | 23-07-17 | 15:38

Prachtig hoe de conservatieven in Polen de deepstate, pro-EU/Brussel, aan het opruimen zijn. Op democratische wijze zelfs. Een voorbeeld genomen aan Erdogan. De manier om je zaken voor elkaar te krijgen. Polen first...

Goedzo | 23-07-17 | 15:08

"Tweede Man van Jean-Claude Juncker", wie is dan zijn eerste man? En hoeveel heeft hij er? Een hele harem?

KenJijDeSwaffelman | 23-07-17 | 14:59

@Sjefke7807 | 23-07-17 | 14:37
U wilt gewoon dat justitie goed zijn werk doet. Nou, daarover zijn we het wel eens (dat wil ik trouwens ook van de bakker en de loodgieter). Daar gaat het mij, en Timmerfrans, en de oppositie in Polen dan ook niet om.
De vraag is: zouden wij in Nederland beter af zijn met het Poolse systeem? Of, in uw termen gesteld, zou justitie in het Poolse systeem NIET "hopeloos falen"? Ik denk dat we er met dat Poolse systeem zwaar op achteruit zouden gaan en dat justitie in uw ogen nog veel hopelozer zou falen. Over de politie heb ik het helemaal niet, en Timmerfrans had het daar ook niet over.

JvanDeventer | 23-07-17 | 14:55

Eendragtmaaktmagt | 23-07-17 | 14:24
De Visegrad landen smeren allang hun eigen boterham.., zie www.welt.de/wirtschaft/article1636594... . En qua koopkracht lachen deze landen ons helemaal uit.

therealbraindump | 23-07-17 | 14:42

Als ik het in Nederland voor het zeggen had, dan was Timmermans staatsvijand nr 1.

K.Zak. | 23-07-17 | 14:40

@JvanDeventer | 23-07-17 | 14:25
U heeft overduidelijk alle recentelijke (gisteren nog!) nieuwsgaring gemist over het hopeloos falende politie en justitieapparaat. Maar volhardt u vooral in uw naïeve denkbeelden.

Sjefke7807 | 23-07-17 | 14:37

@Eendragtmaaktmagt | 23-07-17 | 14:07
Ik vind een voordracht door het ministerie van Justitie een betere waarborg voor onafhankelijkheid dan een voordracht door politici. Dat wordt dan weer een PvdA-rechter, of een DENK-rechter, omdat die deze keer "aan de beurt" waren.
De rechtspraak is misschien wel overwegend links (als je D66 tot links rekent), maar ik kan daarmee leven zolang ze netjes de wet toepassen. Niet alles is politiek. Als je echter voor je benoeming afhankelijk bent van de juiste politieke kleur, zoals in Turkije het geval is en zoals binnenkort in Polen het geval zal zijn kun je erop wachten dat de corruptie toeslaat.

JvanDeventer | 23-07-17 | 14:37

Sjefke7807 13:58;
Juist; In eeste instanie werd deze doodrijder bestraft met 140uur taakstraf (stoel naar rechter gegooit door vader)In hogerberoep werd hij veroordeeld tot 12 jaar,dus een van beide rechters is in mijn ogen onkundig,welke?De rest weten we de Pool zit lekker thuis en lacht zich de ballen uit zijn broek.PS de eerste rechter zouden we moeten kunnen ontslaan maar ja helaas voor het leven gekozen shit.

storm op komst | 23-07-17 | 14:29

Foto - Frans T.
Zo voelt het dus , op een ijsschots te zitten die richting tropen drijft.
( zou de man enig besef hebben hoe erg hij in het pak genaaid is destijds toen hij dit baantje toegeschoven kreeg ?)
.
Laat hij alvast gaan oefenen om in 7 talen , " ich habe es nicht gewusst " te zeggen , voor de tribunalen.

enorme sukkelzak | 23-07-17 | 14:29

Consertief is het nieuwe progressief (fvd en eu kritisch) en progressief is het tegenovergestelde in letterlijke zin van zichzelf geworden

gelachewoar | 23-07-17 | 14:26

@ Sjefke7807 | 23-07-17 | 13:58
Dat er af en toe uitspraken van een rechter zijn waar half of heel Nederland het mee oneens is zegt niets over de kwaliteit van het rechtssysteem. Een rechter moet de wet toepassen en hoeft niet van te voren aan u te vragen of de uitkomst daarvan u wel bevalt. In het geval van de Poolse doodrijder zaten er problemen in de wet zelf, en niet bij de rechter. Desondanks kan een rechter ook nog blunderen. Een goed rechtssysteem betekent niet dat je onfeilbare rechters hebt en zeker niet dat de publieke opinie altijd blij is met de gevelde vonnissen.

JvanDeventer | 23-07-17 | 14:25

@thehungarian dutch: Nog nooit zo'n onzin gelezen.
De Tsjechen en Slowaken haten de Hongaren want voorheen werden zij tot 1919 langdurig onderdrukt door het Habsburgse rijk bestaande uit de Oostenrijk-Hongarije Doppelmonarchie.
Dat de Polen ooit in de 17e eeuw voor de poorten van Wenen tegen de Turken heeft meegevochten is mooi meegenomen,maar laten wij wel zijn: de Polen,Tsjechen,Slowaken en Magyaren houden al sinds 2004 hun hand op.
NL als grootste netto betaler ( pro capita) had er geen trek in dat de EU verder werd uitgebreid met 10 armoedzaaiers en heeft zijn veto gebruikt tegen de uitbreiding (Balkenende CDA).
Helaas is hij overstag gegaan nadat druk uitgeoefend werd door onze buren in het Oosten waar wij het meeste naar exporteren.

Visegrad= solidariteit van een paar 2004 EU toetreders om meer druk uit te kunnen uitoefenen op de subsidiepotten uit West-Europa.
Verder hebben Tjechië,Slowakije,Hongarije en Polen niet veel gemeen.Hongarije al helemaal niet want zijn geen Slaven.
Niet dat ik het oneens ben met de Visegrad landen maar wel graag blijven beseffen wie daar de boterham smeert.

Eendragtmaaktmagt | 23-07-17 | 14:24

Nederlandse rechters worden benoemd door de Kroon voor het leven > 75 jaar voorgedragen door het Min.van Justitie..Onafhankelijke rechters bestaan niet!
NL heeft een oververtegenwoordiging van rechters van linkse signatuur,net zoals @sjefke7807 terecht opmerkt.
De griffie wordt bevolkt door NL-Turkse en Morokaanse medewerkers die het Nederlands nauwlijks machtig zijn.
Assimilatie heet zoiets.Gaat nooit lukken met deze bevolkingsgroep want hoeft niet,zijn arme moslims. Gelukkig komen er nu grote groepen Afrikanen ( niet te verwarren met de blanke Afrikaners) ons verrijken via Lybië en Spanje.

Eendragtmaaktmagt | 23-07-17 | 14:07

@The Hungarian Dutch | 23-07-17 | 13:53
Ik zou willen dat we hier mensen van het kaliber Órban hadden! Wat nou dat hekken en grensbewaking niet werken. Binnen een aantal weken was de ellende grotendeels over. Wat het Westen probeert op te leggen is geen "populisme" maar Socialisme/Marxisme van de bovenste plank, aangelengd met wat Coudenhove-Kallergi idioterie. Als "hier" aan de Westkant van Europa de pleuris straks goed uitgebroken zal zijn, dan zijn de Visegrad landen wat mij betreft nog het enige Baken van Licht voor de originele inheems Europese cultuur die duizenden jaren terug gaat. Dus u mag namens mij de mensen daar aan uw zijde een welverdiend hart onder de riem steken en een groot compliment geven voor het stug vasthouden aan de eigen waarden en cultuur!

Sjefke7807 | 23-07-17 | 14:07

@JvanDeventer | 23-07-17 | 13:13
"Het Nederlandse systeem is veel beter: hier worden de rechters door een commissie uit juridische kring benoemd, hetgeen een waarborg is voor politieke onafhankelijkheid en een prikkel om juridisch geschoolde, dus ter zake kundige mensen in het apparaat te krijgen."

Pardon??? De NL rechters en politiek onafhankelijk??? Ik kan het JijBuis filmpje er zo gauw niet bij vinden maar er was een rechter in het program "Kijkje in de Ziel" die zei dat rechters die op de PVV stemmen bij voorbaat niet geschikt waren voor hun taak vanwege hun politieke keuze. Het is maar wat u "politiek onafhankelijk" noemt...

En ter zake kundig? U komt zeker niet erg vaak buiten. Een Poolse doodrijder (kindje van 2 en opa en oma) die, na een beetje van zijn fopstraf te hebben uitgezeten, naar huis mag om bij zijn zwangere vrouw/vriendin te zijn. En ik zou hier een hele lange tegel kunnen plempen met vergelijkbare flaters...

Sjefke7807 | 23-07-17 | 13:58

Polen rekent af met de linkse leugens, het marxisme, het communisme en houdt tegelijkertijd de bevolking bij elkaar en beschermt hun volk tegen het populisme dat het westen hen probeert op te leggen......
Iets wat Hongarije enkele jaren terug ook deed..... en met succes.
Hierom worden de Polen door ons gesteunt en smeden opnieuw weer een vriendschappelijk verbond zoals vísegrád er altijd geweest is en waarschijnlijk nooit zal verdwijnen.
Zolang het westen "denkt" het beter te weten dan wij in het oosten, maar nooit aantoont dat ook echt beter IS, zal vísegrád blijven bestaan en almaar sterker worden Vísegrád met Oostenrijk weten inmiddels wel beter....
Had ik al gezegd dat wij géén grote immigranten problemen meer hebben ONDANKS Europa! Blijf volhouden dat het oosten dom en achtergesteld volk is, dan mogen wij die domme joker trekken en onze eigen plannen ten uitvoer brengen waarbij de bevolking misschien iets minder rijk is, maar véél gelukkiger en veiliger leven dan het betweterige westen.
Wij (de Polen,Tsjechen, Slowaken en Hongaren) hebben namelijk wel een rechtse regering die om het volk geeft en voor hun veiligheid strijdt! Desnoods tégen de wil van de EU in...dat zij dan maar zo..... amen

The Hungarian Dutch | 23-07-17 | 13:53

'er' naar boven gooien doet.

kaplaarzenverkoper | 23-07-17 | 13:52

Waarom een foto bij bovenstaand artikel waarop fransje nog niet uitziet als het varken uit animalfarm?

kaplaarzenverkoper | 23-07-17 | 13:47

-weggejorist-

boogenaar | 23-07-17 | 13:47

Is die Poolse regering/president niet democratisch gekozen? Nou dan. Ze hebben daar nu eenmaal geen D66 en PVDA correcten.

boogenaar | 23-07-17 | 13:47

Wat is er nou weer mis met parlementaire controle. Het incestueuze kliekje dat in NL de toegang naar het rechterschap controleert is vele malen erger. Ze maken er zelf een politiek instrument van, dan is het niet gek dat er tegenkrachten komen om ze de les te lezen.
Rechters zijn als de dood dat hun macht wordt ingeperkt door democratische controle, dat zegt op zich al genoeg. Vinden zichzelf dermate veel slimmer dan de rest dat ze liever geen verantwoording afleggen naar het plebs. Kortom, hup Polen.

très cool | 23-07-17 | 13:46

@Zoetwaterpanharing | 23-07-17 | 13:26
Net als zijn vriendje, Herrrrr SCHULZ.

Slipsnifter | 23-07-17 | 13:44

@Zeddegeizot | 23-07-17 | 12:52
De EU is op weg naar iets dat een kruising tussen de Sovjet Unie Vers.2.0 en "1984" zal worden. Beiden zijn op zichzelf al doodeng maar een combi hiervan...

Sjefke7807 | 23-07-17 | 13:43

En natuurlijk niet te vergeten hun geboorteland.

Slipsnifter | 23-07-17 | 13:41

Wat een verschrikkelijke partij is die PvdA toch ook.
Autochtonen die daar nog op stemmen zijn OF volslagen retarded OF hardcore communist/soosjalist met een verschrikkelijke teringhekel aan zichzelf en hun familie.

Slipsnifter | 23-07-17 | 13:40

@bisbisbis | 23-07-17 | 13:23
Die kop is al veel te veel.

Slipsnifter | 23-07-17 | 13:37

@SlimmeBelg | 23-07-17 | 13:18

U denk werkelijk dat de EUroscisten Polen laten vertrekken uit de EU? Ook in Polen wordt de politiek bepaald door het int. bedrijfsleven - met name die uit Duitsland.

litebyte | 23-07-17 | 13:37

Mijn comment was gericht aan:
enorme sukkelzak | 23-07-17 | 11:55

watmagjenogwel | 23-07-17 | 13:35

Dus de maffia moet de maffiaclub verlaten.
Laten we eerlijk zijn, is NEEderland veel beter, dat zijn toch, enkele uitzonderingen daargelaten, ook maffioso.
Of heb ik het mis??

watmagjenogwel | 23-07-17 | 13:33

@Príncipe | 23-07-17 | 13:01

Idd..of het mogelijk maken op een leven in *west* EU door alleen maar met krakkemikkerige bootjes *proberen* de overkant te halen vanuit Noord Africa.

Met als gevolg vele duizenden verdrinkingsdoden. Er kleeft aan de EUroscistische godvergeten kloodtzakkken handjes van figuren als Timmermans zoveel bloed, dat het lastig wordt om daar een gepaste straf voor te bedenken mocht hij ooit voor een int. tribunaal komen.

litebyte | 23-07-17 | 13:32

Frans onder een ongestelde geit hangen.
6 weken lang.
Minstens

joppo0 | 23-07-17 | 13:29

Hollywood kan die man zo inhuren als gezicht van een Kommandant van een gevangenenkamp in een oorlogsfilm of 1984-film. Opmaak-sessie vooraf is niet nodig.

Zoetwaterpanharing | 23-07-17 | 13:26

bisbisbis | 23-07-17 | 13:16

Ja, maar dat verschijnsel heb je met elk systeem.
Ik bedoel incompetentie op het gebied van wetskennis en kennis van juridische procedures.

JvanDeventer | 23-07-17 | 13:25

9 zetels, totaal incompetent clubje, PVDA heeft alleen maar clowns voort gebracht, ze zijn door de mand gevallen, maar doen nog steeds of ze de wereld kunnen regeren. Timmerfrans zou nog geen krantenwijk kunnen runnen .

fleurtje | 23-07-17 | 13:25

Ik, als Nederlander, neem afstand van Frans Timmerschwanz
marcoplarco | 23-07-17 | 13:09
Die afstand kan niet groot genoeg zijn.

Mark_D_NL | 23-07-17 | 13:23

@Slipsnifter | 23-07-17 | 13:21
-
En dat is enkel nog maar de kop...

bisbisbis | 23-07-17 | 13:23

Die enge psychopatenkop van Timmerfrans....nachtmerriemateriaal.

Slipsnifter | 23-07-17 | 13:21

Poxit is nabij. Een goed voorbeeld doet goed volgen!

SlimmeBelg | 23-07-17 | 13:18

@JvanDeventer | 23-07-17 | 13:13
-
De verregaande incompetentie - in termen van 'modieuze' sociaal-maatschappelijke interpretatie van wet en jurisprudentie- is er so-oder-so.

bisbisbis | 23-07-17 | 13:16

In Polen wordt in één keer de volledige Hoge Raad eruit gewerkt en vervangen door rechters die benoemd worden door een commissie die voor tweederde uit politici (lees de PiS) bestaat. De kritiek op dat systeem is volkomen terecht en wordt dan ook in Polen zelf breed gehoord. Timmerfrans heeft dus inhoudelijk wel gelijk. Je kunt je inderdaad afvragen of hij niet over-reageert, en ook of het tactisch wel zo slim is (veel Polen zullen toch ook vinden dat het zijn zaken niet zijn).
Het Nederlandse systeem is veel beter: hier worden de rechters door een commissie uit juridische kring benoemd, hetgeen een waarborg is voor politieke onafhankelijkheid en een prikkel om juridisch geschoolde, dus ter zake kundige mensen in het apparaat te krijgen. Dat er desondanks een D66-overheersing is, is betreurenswaardig. Wanneer je echter zou willen dat de rechters een afspiegeling van de politieke kleur van Nederland zouden zijn krijg je misschien wel die afspiegeling, maar ook verregaande incompetentie wegens politieke benoemingen.

JvanDeventer | 23-07-17 | 13:13

Wij zijn niet veilig in de Europese Unie.

bisbisbis | 23-07-17 | 13:11

Frans Timmermans en de andere ongekozen bureaucraten in Brussel hebben een geloofwaardigheidsprobleem. De baas van Timmermans, Juncker, vertelt ronduit dat de Fransen niet aan de eisen van het begrotingspact van de Euro hoeven te voldoen omdat het Frankrijk betreft. En waar waren Timmermans en consorten toen Angele Merkel eigenhandig de Dublin conventies en het Schengen Verdrag heeft gesloopt met het 'wir schaffen das' beleid? In dit kader is de opstelling van Timmermans cum suis belachelijk. Timmermans is helemaal niet de hoeder van de Europese Verdragen maar onderdeel van een politieke slangenkuil.

therealbraindump | 23-07-17 | 13:10

Ik, als Nederlander, neem afstand van Frans Timmerschwanz

marcoplarco | 23-07-17 | 13:09

Dat zootje ongeregelde Brusselse Eurocraten meent altijd de wijsheid en waarheid in pacht te hebben. Dictatoriale troep die zelf de democratie en de Europese culturen om zeep helpt met hun massa-immigratiebeleid en islamiseringspolitiek.

Fijnstoffer | 23-07-17 | 13:06

@metdedag | 23-07-17 | 12:14
Dus jij wilt dat de regering ze maar benoemt? Dan wordt het sowieso een D66 of PVV club (pick your poison per 4 jaar) en niet meteen de rechters met het beste of passende track record.

GekkeLorrie | 23-07-17 | 13:06

litebyte | 23-07-17 | 12:57
Niet alleen dat ene democratiserings proces. Ook het door de EU opheffen van het wapenembargo voor terroristen in Syrie. Dat heeft tot een giga bloedbad geleid.

Príncipe | 23-07-17 | 13:01

l'histoire se répète...

alpha centauri | 23-07-17 | 13:00

De laatste keer dat de EU.com en US.com, mede olv EUroscisten vergelijkbaar met Timmermans zoals van Baalen en Verhofstadt zich inhoudelijk druk gingen maken over het democratsieringsproces mondde dat uit in een burgeroorlog met indirect als gevolg 298 slachtoffers.

Slachtoffers die totaal geen benul hadden wat godvergeten intrigante kloodtzakken als Timmernas met hun godvergeten smerige geo politiek kunnen aanrichten.

litebyte | 23-07-17 | 12:57

Timmerfrans is een regelrechte bedreiging voor de (inmiddels fragiele) vrede in Europa...
Net als die andere oorlogshitsers van Baalen en Verhofstadt.
In de geschiedenisboeken van het jaar 2117 zal te lezen zijn hoe zij, en alle andere ongekozen Eurobaasjes in een proces á la Neurenberg schuldig zijn bevonden aan hoogverraad en oorlogsmisdaden, en opgeknoopt zijn.

alpha centauri | 23-07-17 | 12:57

Nederlandse rechters worden door rechters benoemd. Gevolg: intellectuele inteelt.

metdedag | 23-07-17 | 12:54

Op dit moment moddert de EU van megalomaan project naar megalomaan project: Schengen, de EURO, de uitbreiding naar 28 (27) lidstaten. Ieder project faalt, en de oplossing voor ieder falen is steeds méér EU. Dat belooft wat voor het Europese leger en Europese belastingheffing. En wat komt daarna? Een Europese douane? Een Europese politiemacht? Iedereen verplicht naar een Europese school?
De EU is als een val met weerhaken: Je wordt erin gelokt met een verleidelijk hapje maar als je er eenmaal inj zit zorgt iedere beweging ervoor dat je verder komt vast te zitten. Uiteindelijk kan je alleen nog maar doodstil blijven zitten en de pijn verduren. Of je rukt je los zoals Engeland, maar dat is bloederig, pijnlijk en vergt veel moed.
De vraag is: Wat wil de EU? Waar stopt de EU? Wanneer is de EU "af"? Ik voorspel het volgende - de EU zal een alles bedekkende en verstikkende deken leggen over Europa met een Europees leger om de buren te intimideren, een Europese politiemacht om de burgers te intimideren, een Europese bank om uw centen te beheren, een digitale gestapo om uw online doen en laten te sturen, beperken en bespieden en Europese scholen om uw kinderen te hersenspoelen. Ondertussen komt er van de democratisering van de EU geen flikker terecht en blijven we een ongekozen president en een ongekozen commissie houden. Want als er geen crisis is, dan zal de EU die zelf wel veroorzaken om méér macht naar zich toe te trekken en democratisering te kunnen uitstellen.
Kijk uit voor mensen als Timmermans. Bewonder landen als Engeland en Polen. En bekritiseer slaafse schapen als Rutte.

Zeddegeizot | 23-07-17 | 12:52

netniet | 23-07-17 | 12:30
Als je vragen hebt hoe het zit, dan kan je die misschien wel het best op /pol/ kwijt.

Príncipe | 23-07-17 | 12:49

Kijk... mijn boerenverstand zegt dat je landen echte vluchtelingen laat opvangen die wat extra te makken hebben. Maar dat is dus niet het geval. De EU wil in Letland een speciaal dorp bouwen met alleen maar vluchtelingen. En de redenering zou zijn dat vluchtelingen anders te eenzaam zijn. Vandaar een dorp. Mijns inziens wil dat dus zeggen dat de EU iets duivels van plan is. Namelijk, dat ze proberen groepen mensen tegen elkaar op te zetten. Dat is dus echt slecht. Dat mensen tegen elkaar opzetten doen ze overigens redelijk consequent.

Príncipe | 23-07-17 | 12:46

botbot | 23-07-17 | 11:51

Ja, jij weet wat goed voor ze is. Zelfde houding als de EU. Next.

doskabouter | 23-07-17 | 12:46

Goh, de EU is bezorgd dat het Poolse hooggerechtshof de wetten, door Poolse politici opgesteld niet meer onafhankelijk aan de grondwet kan toetsen. Aantasting van de rechtstaat
Weet u welk Europees land helemaal geen constitutioneel hof heeft, heer Timmermans? Waar dus geen enkele controle is op de grondwettelijkheid van de legislatuur? Welk land dus een grondwet heeft, die niet meer waard is dan het inlegvelletje van uw goede vriend Mark?
Iets met een splinter, een oog en en balk...

Leipniz | 23-07-17 | 12:43

@Statler en Waldorf | 23-07-17 | 12:13
Hear, hear, zo is het precies.
Met name mbt een Europees leger denk ik dat de situatie met het huidige Nederlandse leger met opzet gecreëerd wordt om straks de invoering van een EU leger aan de bevolking te kunnen verkopen als een besparing en een verbetering. Mijn angst is dat de huidige legerleiding het nog gaat omarmen ook om hun eigen banen veilig te stellen.

JanvandeBiertent | 23-07-17 | 12:40

Valt het u wel eens op dat bij veel berichtgevingen over onwenselijke politieke dwalingen, in Nederland maar ook in de europese context, er vrij regelmatig, (meer dan toeval) er de letters PVDA in voorkomen.........
Misschien zijn de stuiptrekkende stuiptrekkingen van een zieltogende LinkschClub wel gevaarlijker voor de samenleving en beschaving dan een populist met een wereldwijde crisis.

hovawart | 23-07-17 | 12:39

Moeilijk geopolitieke afwegingen maken Fransje. Polen is als grote netto ontvanger afhankelijk van de EU subsidiekraan en daarmee in de EU ballentang. Maar daarnaast op bilateraal niveau goede bilmaatjes met Trump, dus laat zich niet geheel sollen door Frans. Erdogan had als voordeel de toevoer kunnen regelen van de Syrische vluchtelingenstroom en kreeg daardoor een goede onderhandelingspositie en EU geld. Polen heeft dan weer geen vluchtelingenstroom maar zou de stroom aan goedkope stucadoors en klusjesmannen kunnen verhogen naar Nederland. En voordat je terecht/onterecht pist op nationale aangelegenheden is het goed om de eigen EU keuken op orde te brengen. Hoe Juncker en Frans zelf op de postities terecht zijn gekomen gebeurt op een ongekozen, voor het publiek ondoorzichtige, niet democratische manier en in achterkamertjes. Dat scheelt dan weer niet zoveel met wat Pis in Polen voor ogen heeft

HetOorAakel | 23-07-17 | 12:38

Wat is dit toch? Een buurland verwordt al snel een dictatuur (persvrijheid en rechterlijke macht worden sterk ingeperkt) en reaguurders hier zijn er blij mee omdat de bijna-dictatuur anti-EU en anti-mugratie is. Zijn diezelfde reaguurders ook fan van het huidige Turkije of Noord-Korea? De vijand van mijn vijand is mijn vriend is een heel simplistische benadering. En inderdaad, in de VS worden de hogerechters ook politiek benoemd, maar niet door alle rechters ineens te vervangen (ze zitten er normaal gesproken voor het leven) en niet via een clean-sweep zoals Polen van plan is.

GekkeLorrie | 23-07-17 | 12:37

Een walgelijke volgevreten kerel ... een supernarcist.

cinderella4711 | 23-07-17 | 12:36

Toelichting: Zimmerfrans (de Commissie), het E.u. parlement of de lidstaten mogen om een artikel 7 "opheffing van Pools stemrecht" vragen, maar de raad van Europa (4/5) moet er voor zijn voordat dat dreigement ten uitvoer komt.
Dit is dus een gevalletje "hou een sop! Of anders laat ik mijn vriendjes jullie uit de zandbak zetten" - eerst maar eens afwachten of die vriendjes (4 van de 5) dat wel doen.
Ergens hoop ik dat Zimmmerfrans het probeert, alleen al vanwege de grote kans dat ie op zijn bek gaat omdat Polen zelf, Hongarije, Tsjechie, waarschijnlijk Groot-Brittanie, Denemarken, Griekenland en Finland hem helemaal niet zullen steunen. Hij heeft 23 van de 28 landen nodig - dat is nog helemaal geen zekerheidje.
www.lisbon-treaty.org/wcm/the-lisbon-t...
www.politico.eu/article/hungary-eu-new...

CynicalBastard | 23-07-17 | 12:35

Wist u datje. De rechters van het Hof van Justitie (EU) worden ook benoemd door de betreffende regeringen (één per lidstaat) voor bepaalde tijd. 19 VEU, 253 VWEU

Law of the Land | 23-07-17 | 12:34

-weggejorist-

doskabouter | 23-07-17 | 12:33

Een poolse vriend van me zegt dat slecht nieuws over Polen uit de landen eromheen, goed nieuws voor de polen zelf is. Het land is geïnfecteerd met marxistische bestuurders en politici op elk niveau en het merendeel van het volk is het gewoon kotsbeu.
Ik ben er samen met hem een paar dagen op vakantie geweest en heb in korte tijd door zijn hulp een aardige indruk gekregen wat een verschrikkingen de polen hebben moeten doorstaan. Werkelijk van alle kanten zijn ze aangevallen, verketterd, verjaagd, vermoord en vertrapt. De vele herdenkingsmonumenten in tal van steden en dorpen zijn daar een stille getuige van. Mijn kijk op het Poolse volk is er door veranderd, ik heb bewondering voor ze gekregen.
De generatie die nu opgroeit laat zich niet meer voorschrijven hoe ze hun leven moeten leiden. Een trots én mondig volk, hoe zwaar kun je het als eurofiel voor je kiezen krijgen?

immers&daarentegen | 23-07-17 | 12:33

Rechters die elkaar benoemen is nog veel fouter. Ik vind er niets mis mee en ik voorspel je dat Polen gewoon doet wat ze zeggen. De EU doet stoer maar als je de boete's en sancties negeert wat gaan ze dan doen. Zelf benoemde leiders met zelfbedachte regeltjes.

doskabouter | 23-07-17 | 12:31

Bas Paternotte | 23-07-17 | 11:14

Je komt in je columns tofh menigeen maal over als een behoorlijk intelligente gozer en nu publiceer je o een site die graag roert waar het stinkt. Doe nu eens gedegen onderzoeken wat de grondslag is voor de huidige regering om tot deze gang van zaken te komen. Hoe het huidige bestand van rechters tot stand is gekomen en wat het aandeel is van Tusk in dit geheel en waarom hij nu de positie bekleedt binnen de EU, die hij bekleedt. En ik beloof je, je hebt een goud omrand verhaal voor volgende week.

netniet | 23-07-17 | 12:30

Spijtig voor Frans en de rest van de commissie-Juncker dat de orders voor de EuroFor-strijdmacht om op te rukken naar Polen, (door besluiteloosheid en eeuwige vertraging door laveloze lobbyisten, die hun maandelijkse EU-vergoeding voor wijn moeten consumeren), prematuur en onvoorbereid schijnen te zijn, maar wel de noodzaak van EU-tanks heeft aangetoond, de vrede en dictatuur muss sein.
Het idee dat Brussel een burgeroorlog (net als die in Bosnië) uitrolt over Europa, en zelfs gaat verdedigen, dat maakt mij verdrietig, er zijn namelijk alleen verliezers in deze.......snik.

hovawart | 23-07-17 | 12:28

Jammer dat ook Bas bang is voor Rusland. Tijd om eens wat Russen te ontmoeten in plaats van de Amerikaanse propaganda achteraan te lopen?

Maar er is wel een rood gevaar. Wat dat is, zagen we afgelopen maart op de Erasmusbrug hangen.

grancolombiano | 23-07-17 | 12:28

"Timmermans dreigde meteen de Polen het Europees stemrecht te ontnemen."
Dreigen met een maatregel die je rechtens helemaal niet door kunt voeren of bekrachtigen, als reactie op een maatregel die de rechterlijke macht ontregelt.
En de ironie ontgaat weer eens niemand, behalve degenen die er rechstreeks mee te maken hebben ....

CynicalBastard | 23-07-17 | 12:27

Kunnen we Frans Timmermans zijn Nederlandse nationaliteit niet afnemen? Geef maar aan een Syrisch meisje van een jaar of 9. Win-win.

Stijlicoon | 23-07-17 | 12:22

Ik woon momenteel in Polen en zie tweedeling onder de bevolking. Ultra conservatief (en religieus) vs. progressief. Er zijn overal massale protesten tegen de huidige regering. Dit is niet het eerste geintje wat ze uithalen. Onlangs wouden ze ook al abortus strafbaar stellen (max. 5 jaar gevangenisstraf). Ook hier waren massale protesten tegen. Ook hebben ze de media aan banden gelegd, is nu echte staats TV. Het is niet florisant.

DDaviDD | 23-07-17 | 12:21

Misschien moet deze huichelaar dan ook even Oekraïne de les lezen:
"de Hoge Raad voor de Justitie van Oekraïne: een invloedrijk orgaan dat beslist over het benoemen en ontslaan van rechters. Slechts drie leden van deze Raad zijn rechter, de rest niet. Enkele leden zijn parlementslid of officier van justitie"
www.rechtersvoorrechters.nl/ontslagen-...

Dommelsch | 23-07-17 | 12:20

Kijk eens aan een van de grootste anti-democraten die zich zorgen maakt over de democratie in Polen.....hoe hypocriet wil je het hebben ?

von Strumpfhausen | 23-07-17 | 12:20

Waar Bemoeit Timmermans zich mee?? Deze ondemocratische lul en verrader van Europa had al lang met pek en veren Europa uitgejaagd moeten worden.

Rheia | 23-07-17 | 12:19

Ik hoop het nog mee te maken {niet dat ik al oud ben maar omdat ik mij af en toe zo kwaad maak over de huidige EU dat mijn kinderen zeggen mamma krijgt er nog eens een hartaanval van} dat mannen als George Soros,Frans Timmermanns,Dhr Juncker en natuurlijk niet te vergeten dhr Verhofstadt aan de schandpaal genageld worden.

Hettiet | 23-07-17 | 12:17

Elke verandering waarbij de kans bestaat dat mensen met EU-kritische houding wordt niet geaccepteerd door de eurofielen. Ze verstoppen zich achter zaken als trias politica en andere klassieke termen, om hun beleid te verdedigen.

Echter wie goed naar de EU kijkt, moet tot de conclusie komen dat hun hang naar democratie en evenwichtige rechtsstatelijke voorwaarden slechts formalistisch is.

In het verleden heeft men consequent elke tegenstand aan de EU, die op juridisch juist wijze tot stand kwam (rechterlijke uitspraken, referenda) op vakkundige wijze via bureaucratische omwegen en regelrechte leugens om zeep geholpen. Slechts één maal moest men een nederlaag erkennen, dat was de Brexit. En wie die puinhopen van die affaire nu bekijkt, zien een vals, vijandig en rancuneus EU, wat een strengere toon aan slaat tegen het verenigd koninkrijk dan, bijvoorbeeld Turkije of het bedroevend corrupte Oekraine.

Het steekspel over democratische waarden en normen, is slechts een rookgordijn. Het gaat gewoon om geld en macht. Niet om het welzijn van de bewoners. De Eurocrate elite geven geen ene moer om de burgers van Europa. En zodra ze ze straks een eigen leger hebben, dan hoeven zij dat ook niet meer te veinzen.

Statler en Waldorf | 23-07-17 | 12:13

Zimmerschwanz is een heel gevaarlijke psychopaat.

ad melkert | 23-07-17 | 12:12

Alsof in NL. de rechterlijke onafhankelijk is!

Montesquieue | 23-07-17 | 12:12

Mark_D_NL | 23-07-17 | 12:02
Nogmaals verdiep u eens in de situatie die zich in Polen afspeelt.
Haat is nog steeds een slechte raadsman.

botbot | 23-07-17 | 12:10

De foto van die naarling bij dit topic....in eerste instantie zou je mss denken dat 'ie boos kijkt maar in tweede instantie zie je bijvoorbeeld angst en onzekerheid.
De EU is een fascistenkloep bij uitstek en die pvda-mongool weet dat zelf ook wel.

Pemberton | 23-07-17 | 12:10

Uiteindelijk is het Romeinse rijk ook gevallen en de ontwikkeling van de EU lijkt er heel veel op, het is dus een kwestie van tijd voordat de revolutie losbarst.

Balletje Mayo | 23-07-17 | 12:08

Blaveloper | 23-07-17 | 11:57 velen weten.
Nog meer weten niet , ( npo).
Toneelstuk heet geld verdienen door een paar, met de beloften naar anderen om mee te pikken.
ten koste van alles en iedereen .
Vraag aan alle EU haters (botbot dus niet)
Die lijst is die al gemaakt mensen .(afrekenlijst na de strijd)
Met foto's graag , weten onze kleinkinderen weer op welke gezichten ze nooit meer moeten vertrouwen.

medelmo | 23-07-17 | 12:06

Ik ben eigenlijk vóór alles wat tégen de zin van de EU wordt ondernomen, door wie, wat of waar dan ook!
Nexit.
Later zien we wel weer verder.

Gags Beasley | 23-07-17 | 12:06

Spinazi | 23-07-17 | 12:01
Ach, mijn Polen zien dit als een juiste stap...

Mark_D_NL | 23-07-17 | 12:05

Het is tijd om ' Der Franz' terug naar huis te roepen en hem naar de eeuwige PVDA-wachtgeld velden te sturen.

Eventueel een interim excuus burgemeesterschapje van een polder gemeente behoort ook nog tot de mogelijkheden.

Na wat er de laatste 100-jaar in Polen gebeurd is, laten zij zich niet meer 'F#cken' door externe partijen. Dit lossen ze intern zelf wel op zonder het wijzende vingerertje van Der Franz.

Ervaringsdeskundige | 23-07-17 | 12:03

"But back to Hunary, where in Orban's speech broadcast by Hungarian state media, the PM also repeated his claim that the EU leadership was encroaching on member states' rights and trying to apply policies, such as increased immigration, which he said were opposed by most Europeans.

Orban also said that Poland, which is under pressure from the EU because of attempts to put its Supreme Court under political control, had replaced Hungary as the target of the EU's "chief inquisitor," whom he identified as European Commission Vice-President Frans Timmermans. "The main target of the inquisition, the example of national governance to be weakened, destroyed and broken is Poland," Orban said, vowing to defend the Polish government. "Hungary will use every legal possibility in the European Union to be in solidarity with the Poles.""

www.zerohedge.com/news/2017-07-22/hung...

Ares | 23-07-17 | 12:03

botbot | 23-07-17 | 11:51
Sure, de EU bekommert zich om de Polen. Je bent hilarisch naïef. Of je bent afhankelijk van de NL overheid/de EU dan snap ik dat je blijft likken naar de macht. Want je bent er afhankelijk van. En dat is eigenlijk pas echt heel treurig. Kijk mensen, een echte EU slaaf in de panelen!
--
www.youtube.com/watch?v=HANo7zl18mg

Mark_D_NL | 23-07-17 | 12:02

Als mijn Poolse collega zegt dat het in Polen "serieus de verkeerde kant op gaat", dan ben ik geneigd hem eerder te geloven dan wie dan ook die wat in de media roept dan wel schrijft.

Spinazi | 23-07-17 | 12:01

-weggejorist-

medelmo | 23-07-17 | 12:00

Net als bij Hongarije blijkt de EU toch weer een tandenloze tijger, niet teveel van aantrekken.

flashforward | 23-07-17 | 11:58

Dank je wel GS voor het wederom weer toelaten van Havenwerker.

Havenwerker | 23-07-17 | 11:58

Polen heeft in iedergeval geen last van Islamitische terrorisme.
Maar de naam van de regeerdende partij spreekt dit artikel al tegen: Prawo i Sprawiedliwo&#347;&#263;, dit vertaalt naar "recht en eerlijkheid".

Daarnaast is er geen Russische drijging naar het westen toe, het is eerder het tegenovergestelde: de westerse drijging naar Rusland.
Rusland heeft al eerder delen van Syrie bevrijd en zijn samen met Iran en Assad de enige die echt tegen de terroristen vechten (de US-coalitie vecht aan beide kanten van het conflict).
Daarnaast wordt Oekraine systematisch gebruikt om de systematische propaganda tegen Rusland te rechtvaardigen.
Bovendien is Rusland ook het enige land die de Saudi genoxide tegen Yemen benoemt, waarbij de rest van de wereld dit probleem compleet negeert, want Saudi-Arabie is de beste vriend en klant van de VS.

Kortom, het is een groot toneelstukje en niemand heeft het door, want westerse mainstream media.

Blaveloper | 23-07-17 | 11:57

Vervelende man die Timmer frans.

Havenwerker | 23-07-17 | 11:57

De Europese Unie die zich zorgen maakt over het democratisch gehalte bij de ander, bij monde van ongekozen eurocraat Timmermans. Hoe cynisch wilt u het hebben?

Law of the Land | 23-07-17 | 11:55

De vorige regering heeft op de valreep het hooggerechtshof gevuld met háár poppetjes, maar die waren Tusks dus daar zei niemand wat van. Onwenselijk dat Polen dat recht wil zetten? absoluut niet, zie VS.

Ondemocratisch gekozen commissie wil democratische regering buitenspel zetten, zo ziet het er uit en dát is onwenselijk.

bergsbeklimmer | 23-07-17 | 11:55

Timmermans - exponent van de PvdA , partij die 6% van de stemmen van dwerglandje Nederland behaald heeft.
Deze man zal Polen even vertellen wat ze moeten doen en waarom. .???
.
Namens WIE denkt dit sujet eigenlijk te spreken ?
Als " de Europeanen " morgen zouden kunnen stemmen over EU leiderschap en beleid , stond hij overmorgen voor het UWV loket ( en even later voor de tribunalen )
Het ontbreekt hem aan elke vorm van democratische legitimiteit , maar toch meent hij Polen de maat te kunnen nemen. Tsss , ongelofelijk schaamteloos
.
De man is een totale grap , ultiem bewijs van incompetentie en totale afwezigheid van democratische principes binnen de EU.
Hoogste tijd deze maffia club te verlaten.

enorme sukkelzak | 23-07-17 | 11:55

Nazi Timmermans

franck7020 | 23-07-17 | 11:55

Timmermans c.s. zijn ongekozen, alleen al daarom is alles wat uit zijn mond komt onzinnig en te negeren.
Heeft hij al iets voor elkaar gekregen in Europa? (oprechte vraag). Volgens mij niet.

Rico den Hollander | 23-07-17 | 11:53

Ik ben benieuwd wie er hier aan het langste eind trekt. Frenske kan dreigen wat ie wil -met als ultiem dreigmiddel dat-ie op het gezicht van de Poolse PM gaat zitten - maar als de Polen hun poot stijf houden (en GB for that matter in die andere discussie) zul je zien dat de EU geen poot heeft om op te staan. Dan gaan ze stampvoeten en roepen dat het niet eerlijk is. De Russen en Trump de schuld geven. Je zult de term 'fascisme' voorbij horen komen.

Zoals lang, lang geleden de Denen weigerden mee te doen met de Euro. Ik hoor nog in het journaal de geuite dreiging: dat zullen die Denen nog wel merken, dit kan niet, sancties, noem maar op. Nooit meer wat van gehoord. Kortom: ketelmuziek, veel gescheer en weinig wol. Laat de halsstarrige houding van de Visegrad-landen een lichtend voorbeeld zijn voor ons totaal verpapte, laffe en twatterige westelijke sprookjeskasteel waar men denkt dat op regenbogen zittende eenhoorns zoete dessertwijn pissen in plaats van giftig vitriool.

FustViking | 23-07-17 | 11:53

Deels ontopic, maar toch wel gerelateerd.
Gisteren een interessante gast bij de 2 Nederlanders die menen namens ons allemaal te spreken:
Gastheren Arend Jan Boekestijn en Rob de Wijk bespreken de huidige geopolitieke spanningen met de voormalig rechterhand van de Russische president Poetin, Sergey Karaganov.
www.uitzendinggemist.net/aflevering/39...
Mooiste quote van deze man:
Putin verdient een standbeeld in Brussel omdat hij oorlog heft voorkomen.

Ben-Bataaf | 23-07-17 | 11:53

@hovawart | 23-07-17 | 11:36
Hans & Guytje, die term moesten we maar eens gaan munten

Kees Maf | 23-07-17 | 11:52

sennholz | 23-07-17 | 11:39 Ja permanent.

medelmo | 23-07-17 | 11:52

Mark_D_NL | 23-07-17 | 11:36
Hij lijkt mij verstandiger dat u zich eerst eens verdiept in hetgeen wat daar gebeurt.
Uw haat tegen Rutten de EU en de Nederlanders die de democratie als groot goed zien is groter dan het zich bekommeren om het wel een wee van de Poolse bevolking.

botbot | 23-07-17 | 11:51

Als ik de polen was zou ik rondom het plein waar de EU zijn toespraak houdt , al vast wat scherpschutters plaatsen , dat werkte in Maidan namelijk niet zo goed voor Oekraïne .
Deze keer wel de eu adepten graag.
Nu nog ff wachten op grensschermutselingen in polen en het "handvest EU inmenging in voortschrijdend SOROSland is weer gevolgd".
Je zou bijna denken dat de CIA er ook bij zat....gelukkig doen zij de rest van de wereld.
Zeg Poetin , als jou dochter hier mag wonen, kan ik dan bij jou?

medelmo | 23-07-17 | 11:50

Van enige afstand beschouwd is Europa verandert, wat zeker wel opvalt dat de meeste Europeaanse mensen van oosterse origine, overwegend Duits spreken als tweede taal........terwijl in de Arabische en Afrikaanse landen men heel beschaafd Franstalig is.......
Ligt een nieuwe/oude droom van een Groot-Duitsland in het verschiet, of zijn de Duitse inburgeringscursussen zoveel succesvoller dan in andere lidstaten.

hovawart | 23-07-17 | 11:49

@Banana008 | 23-07-17 | 11:37
"Ik las van de week op Zerohedge dat de hoogste rechterlijke macht in Europa ook wordt benoemd door de politiek. Hoezo is dat dan wel toegestaan?"

Wel, dat is onder controle van Brussel. Het probleem met de veranderingen in Polen is niet dat een deel van de rechters politiek/parlementair benoemd gaan worden, maar dat dat buiten controle van de EU is.Het bemoeilijkt uitruilen in achterkamertjes.

Guido | 23-07-17 | 11:47

botbot 11:29
Inderdaad. De intentie is belangrijk namelijk. Wat wil je er mee bereiken ? Een islamitische heilstaat of juist voorkomen dat je land dat laatste wordt door de invloed van de EU terug te dringen.

Wekkertje | 23-07-17 | 11:47

Frans Timmermans moet ook heel hoog staan op mijn lijstje. Welk lijstje vraagt u zich af? Welnu, het lijstje dat " we " moeten gaan opmaken als de payback day komt, je weet wel. De aanstaande burgeroorlog waarbij we EERST ons eigen NL volk , althans een deel ervan, te weten de landverraders, de omvolkers, de pro-immigratie en de pro-islammers, gaan
"neutraliseren". We wachten gewoon payback day af. Never forget this:
De oorzaak van de genocide moet gezocht worden in de verhoudingen tussen de ****-meerderheid (85%) en de ****-minderheid (15%) die vooral in de ******tijd verstoord zijn geraakt, en bij de latere machthebbers die de tegenstellingen en sentimenten daarover hebben aangewakkerd. De ***** genocide is de som van decennialange processen van politieke legitimatie en besluitvorming, diepgewortelde opvattingen over etniciteit, een cultuur van sociale uitsluiting en straffeloosheid, en internationale tweeslachtigheid en hypocrisie.
Welnu beste mensen, deze situatie lijkt verdacht veel op wat hier thans in Europa plaats grijpt en de uitkomst is dus zeker: burgeroorlog. Niet dat ik dat wens, helemaal niet, maar ik houd er rekening mee en bereid me voor.

happyfamilyman | 23-07-17 | 11:44

@B0kito | 23-07-17 | 11:25
Brussel en (oud-)Washington zien in Rusland de grote tegenstander en vijand. Daarom zou Brussel er verstandig aan doen Polen niet te plagen.

Guido | 23-07-17 | 11:42

Hopelijk mogen onze kleinkinderen emigreren naar Oost-Europa als de hel hier in West-Europa losbreekt. Ik denk dat we een middelvinger krijgen.

Wasbakplasser | 23-07-17 | 11:41

Wat ben ik toch een goed mens...

eerstneukendanpraten | 23-07-17 | 11:41

Als jullie nou eens vaststellen wat je waarden zijn en je daar ook consequent naan houden. Recht van de rijksten? Tegen de democratie? Tegen de Trias Politica? Anti parlement? Ik zie alleen maar anti EU, de rest zwabbert links en rechts overal omheen.

spuitje11 | 23-07-17 | 11:40

@Lepenseur | 23-07-17 | 11:23
Bassie heeft ook commentaar, maar vindt de reactie overtrokken.

Guido | 23-07-17 | 11:40

ik heb het idee dat ik deze film al eens eerder heb gezien. is er ook al een protest gefinancierd door george soros?

sennholz | 23-07-17 | 11:39

Fuck de EU. Ik zou ze nooit verdedigen als ik werd opgeroepen.

Brainder | 23-07-17 | 11:38

Maar...maar, een grote meerderheid van de poolse bevolking heeft deze regering toch gekozen, dat heet toch democratie? ow wacht ... kunnen ze het daar ook niet oplossen met een inlegvelletje?

pa_niek | 23-07-17 | 11:38

Ten tijden van het oostblok lag Polen meermaals de Sovjet-Unie dwars. Mielke liet het eens ontvallen dat hij de houding van Polen maar 'Polinische schlamperei' vond, al zou het nog de DDR noch de Sovjet-Unie ooit lukken om Polen in het gareel te laten lopen. Daarbij wilde de DDR ooit voor de Sovjet-Unie, met 21 divisies, de orde in Polen herstellen. Nooit van gekomen.

Het tekent wel de houding van de Polen overigens. Zo makkelijk krijg je ze er niet onder. En daar gaat Timmerfrans achterkomen.

RenHoek | 23-07-17 | 11:37

Ik las van de week op Zerohedge dat de hoogste rechterlijke macht in Europa ook wordt benoemd door de politiek. Hoezo is dat dan wel toegestaan?
.
www.zerohedge.com/news/2017-07-20/wors...
.
"By contrast, in Europe, we now have two Supreme Courts: the European Court of Human Rights (ECHR) in Strasbourg, and the Court of Justice of the European Union (CJEU) in Luxembourg, in addition to national courts. There is, however, not one citizen in a million who can name a single judge of either the ECHR or the CJEU. The reason is that the nomination of those judges is mostly opaque, purely governmental and, in the instance of the ECHR, with no public debate. With the CJEU, appointments are also essentially governmental, with the sanction of the European Parliament, which is ideologically dominated by the Left."

Banana008 | 23-07-17 | 11:37

Daarom moeten de SorosBoys Hans&Guy er weer heen met een zak knaken en duiten, naar het Rynek Starego Miasta op een podium, oproepen tot verbroedering, net als in KIev op het Maidan Plein, een boodschap van vrede, ongeacht of het Poolse volk achter hun boodschap staat.
Het is duidelijk dat de EU niet staat voor het individu en zijn vrijheid..........

hovawart | 23-07-17 | 11:36

Nu flikt Polen zo iets en wordt het met luid gejuich ontvangen.
botbot | 23-07-17 | 11:29
Over een par jaar ben jij stik jaloers op die Polen. maar dan is te laat want dat woon jij in Libanon 2.0. Lekker blijven wegkijken en denken dat NL superieur is...Tsja, hoe dom kun je nog zijn.
--
Nederland is een leugen.

Mark_D_NL | 23-07-17 | 11:36

De EU is uit elkaar aan het vallen. Polen doet niet meer wat Timmerfrans wil. Jeuj!

Ikreaguuralzesjaar | 23-07-17 | 11:35

Dat doorzichtige moralisme wat de EU bij monde van de ongekozen(!) officials zoals Frans Timmermans tentoonspreid is zo enorm huichelachtig. Zelf een machtspositie innemen die je cadeau hebt gekregen en waar geen burger een stem op heeft uit kunnen brengen, en dan autonome landen de maat gaan nemen over hun zogenaamde "gebrek aan democratie"? Lazer toch op met je EU en je fopdemocratie. Het is niks meer dan een spel, ze laten hun papieren spierballen rollen en proberen een probleem op te lossen zoals werkelijk álle EU problemen opgelost schijnen te kunnen worden met "financiële prikkels". Good guy, bad guy, betalen of ontvangen. Er komt echt een moment dat dat niet meer werkt. Het moment waarop lidstaten hun excel sheet niet alleen met koude cijfers gaan vullen maar er ook een toekomstbeeld bij gaan schetsen om de voor- en nadelen van een lidmaatschap af te gaan wegen. De burger is het echt zat aan het worden namelijk en die kun je ook maar tot een bepaalde grens met de financieel-fiscale stroomstok blijven opdrijven. Die grens is intussen in NL bereikt, dat is wel duidelijk. Dan gaan andere belangen tellen dan je bankrekening en dan gaat de EU het direct verliezen van ja, van alles. Aangezien de EU alleen maar een economisch-financieel vehikel is, opgetuigd door technocraten, zonder mandaat en dus zonder draagvlak van de Europese bevolking. Een experiment gedoemd om op termijn te struikelen over dat waar ze zelf alle oplossingen in zien: geld. Vandaar de hysterie over nationalisme en dat dat bij wijze van spreken bij wet verboden zou moeten worden. Die club engnekken ziet zelf ook wel dat er geen nationalisme bestaat voor de EU en de enige reden voor landen om erbij te blijven, een financiële is. Dat is geen basis voor een duizendjarig EU rijk met vrede en voorspoed. Dat is een basis voor versplintering, afbrokkeling van het solidariteitsprincipe tussen landen, sancties, toegenomen nationalisme, protectionisme, onvrede en verarming van jan modaal. Dat Frans Timmermans een mening durft te hebben over democratie is een gotspe van jewelste.

Dutchbeaurouge | 23-07-17 | 11:35

Polen snapt het, clean sweap van cultureel marxisten, EU facisten en soros adepten en dan weer een stap voorwaarts.
--
PIS beschermt zijn bevolking tegen de foute invloed van die Cultureel Marxisten, Soros, EU en vies links.. Jammer dat dat hier niet begrepen wordt.
--
Onderzoek die goorlap Tusk eens. Die was het baasje van de meest corrupte regering in Polen ooit. En ja dan heb je een streepje voor bij de EU.
--
Tusk is, net als Rutte hier, een zeer gehate man in Polen. Ook hij wilt de onderste steen van een vliegtuiggeluk niet vinden... Denk daar eens over na.
--
#Nexit

Mark_D_NL | 23-07-17 | 11:32

Eng dictatorvolk, die lui met die blauwe kutvlag.

Lyin Ted | 23-07-17 | 11:31

Paniekfase is aangebroken in Brussel.
Oost europa luistert in het geheel niet ,visegrad en polen , oostenrijk en morrende burgers overal.
Het langzaam draaiende beeld van de "zielige "moslim .
Het tij is tegen frenske en de zijnen ( alcobestuurders met korsakov).
De corruptie en dubbele baantjes kliek van europa te doorzichtig , steeds meer en meer tegengeluid.
It is falling Frans en jij ook.
Hoe veel je ook jankt en zuipt , kapjes ringen en tranengetrek presteert.
Een paar aanslagen en het project is voorbij....
"wekker "buzz buzz .
Onweer ,bliksem werkelijkheid .

medelmo | 23-07-17 | 11:31

Als Turkije dit geintje flikt wordt wordt dit door de meeste reaguurders met verwensingen ontvangen.
Nu flikt Polen zo iets en wordt het met luid gejuich ontvangen.

botbot | 23-07-17 | 11:29

Oude foto van Timmerfrans overigens, zo mager, zat toen ver van de vette EU vleespotten blijkbaar.

Wekkertje | 23-07-17 | 11:26

"Het is schokkend om te zien hoe de Europese Commissie omgaat met onze belangrijkste buffer tegen Rusland"

Jongens, mag het wat minder met de Russische bangmakerij? De Koude Oorlog is al een tijdje voorbij en het rode gevaar is al lang niet meer rood, laat staan gevaarlijk. We zouden een buffer moeten hebben tegen de oprukkende extremistische islam en diens aanhangers, niet tegen een zogenaamde Russische beer.

B0kito | 23-07-17 | 11:25

Je kunt de EU veel kwalijk nemen maar de afbouw van de rechtstaat in een land is gewoon een slechte zaak. Daar mag best commentaar op zijn.

Lepenseur | 23-07-17 | 11:23

Im against you Timmerzwans. Kom maar op vetzak.

Mark_D_NL | 23-07-17 | 11:23

Grappig is dat iedereen NPO er schande van spreekt, rechters door politiek benoemd. Maar niemand erbij vertelt waarom NL systeem afwijkt en daarom beter is.

Oh wacht ......

MarcS | 23-07-17 | 11:23

"Onwenselijk: absoluut."

Als ik zie hoe het rechtssysteem hier werkt ....
Maar hier zouden ze in staat zijn om met een vergelijkbare 'coup' het rechtssysteem verder te verlammen met nog meer D66 rechters.

Wekkertje | 23-07-17 | 11:21

REAGEER OOK