achtergrond

Geenstijl

Nieuw: Ben & Jerry's lanceert Kebab-ijs

Hey, een deugreclame van een merk voor de 1%. En eentje die binnen 30 seconden van 0 naar 100 gaat, want dan wordt er al gestrooid met "Let's be on the right side of history". Noem ons cynisch, maar dit is natuurlijk gewoon weer een sterk staaltje marketing van Unilever. Een GroenLinksmeisjesmerk roept iets verschilligs en poef, gratis online branded content bij de Persgroep! Verder ook geheel toevallig dat zo'n campagne in de zomer gelanceerd wordt natuurlijk. Maar goed, volgens B&J kan de stracciatella dus wel wat meer chocola gebruiken. Het lijkt ze trouwens niet om de soennitische fighting age cis males te gaan. "Waar het om gaat: Nederland ‘nodigt’ ieder jaar 500 vluchtelingen uit hierheen te komen, buiten de normale asielprocedures om. Dat zijn extra kwetsbare vluchtelingen als zieken, homoseksuelen of alleenstaande moeders met kinderen. Ze wonen vaak al een tijd in vluchtelingenkampen, maar lopen ook daar gevaar. Het gaat om Syriërs in Libanon of Turkije, maar ook om Congolezen, Ethiopiërs en Pakistanen." Zouden 'minderjarige vluchtelingen' ook onder die extra kwetsbare groepen vallen? Want in compleet ongerelateerd nieuws leren we vandaag dat twee Afghaanse vluchtelingen van 17 en 18 in Zweden een gehandicapte man verkrachtten en dit alles op video vastlegden, en wegkomen met een schadevergoeding en een B&J goodiebag.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.