Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BOOBIES - Wat vindt u eigenlijk van stierenrennen?

A) Beter dan blotepiemelfietsen in het park
B) Zielig voor die beestjes
C) Zielig voor die mensjes
D) Alle stieren terug naar Styrië
E) Nobody ever lives their life all the way up except bull-fighters.
F) Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Naakt demonstreren moet voorbehouden zijn aan vrouwen!

poepaanmijngaatsie | 06-07-17 | 18:25

Tja "running the bulls" (de encierro dus) is niets mis mee, gevaarlijker voor de renners dan de stieren. Het feestje s'avonds is het andersom, altijd dodelijk voor de stieren soms voor de mens. Het was een prachtig feest, de hele dag, vele dagen lang. Jammer dat alles dat leuk is vaak ook een minder leuke keerzijde kent die sommigen veel belangrijker vinden.
-
Tip weer mooie oude tradities in ere herstellen. Christenen voor de leeuwen, slavenboot races, vierendelen, heksen verbranden, de schandpaal (de echte, niet de digitale variant)........ mooie tijden waren dat........ voor sommigen.

KomodoVaraan | 06-07-17 | 14:44

nickolaas | 05-07-17 | 20:45

Windmolens fossiele/kern energie kunnen vervangen??

Heeft u daar interessante lectuur over?

Of neemt u aan dat dit bestaat omdat er bepaalde doelen worden gesteld mbt groene stroom en ze dit nooit zouden doen wanneer daar geen realistisch wetenschappelijk bewijs voor zou zijn?

Ben benieuwd

Lionfromzion | 06-07-17 | 14:41

omanders | 06-07-17 | 09:40
Dat is idd de eerste "eeuwenoude" traditie die mij te binnen schiet.

Bigi Bana Boy | 06-07-17 | 13:27

Deze zg dierenvrienden schoppen hun kat dag en nacht de straat op om bij de beuren in de tuin te sch.. ten. Als het beestje dan een beter onderkomen heeft gevonden huilen ze krokodillentranen, mijn poesje is niet terug gekomen.

Olieboer | 06-07-17 | 12:46

Enige probleem met stierenvechten is dat ze die beesten verzwakken voor ze de ring in gaan en achteraf doodmaken. Anders prima vermaak. Zelf ook ooit in een verdwaald Spaans dorp aan meegedaan. Daar gingen ze vriendelijker met de dieren om en top vermaak!

Behangdelul | 06-07-17 | 10:25

Overigens, ik zie geen glitterboobs, DE zomertrend volgens het immer scherpe nu.nl.

omanders | 06-07-17 | 09:42

@Bigi Bana Boy | 06-07-17 | 08:09


Je doelt op dat Midwinterhoorn blazen?

omanders | 06-07-17 | 09:40

bisbisbis | 05-07-17 | 22:54
Er is wel degelijk een AETP... staat evenwel voor Animals Eating Tasty People.

Herbert_von_Caravan | 06-07-17 | 09:06

De nivelering van vrouwenborsten. Te pas en te onpas worden wij er mee om de oren geslagen. Kan iemand mij het verband uitleggen tussen vrouwenborsten en stierenmishandeling? En het is ook nog eens een mandier.
Dat er geprotesteerd wordt tegen die mislijkmakende "pret" met name door spanjaarden is natuurlijk een goede zaak. Dat weer wel.

forecastle | 06-07-17 | 08:15

Het georganiseerde stierenvechten is overigens helemaal niet zo'n eeuwenoude traditie als sommige Spanjaarden het willen doen voorkomen. Dat gezegd hebbende geldt dat voor wel meer "eeuwenoude" tradities, ook in Nederland. Veel van die zaken vinden hun oorsprong in de 19e eeuw.

Bigi Bana Boy | 06-07-17 | 08:09

They give me the horn.

Bigi Bana Boy | 06-07-17 | 08:04

Men wil aandacht voor iets met een blote tieten protest .... plakt een deel af ... net zoiets als een rapport lezen waar zwarte balken in staan en men niet alles mag zien wat belangrijk is.

kereltie_ut_drenthe | 06-07-17 | 03:14

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:52
Ik weet wat ik schrijf. eeNhoorns. Maar je hebt het niet gesnapt, jammer.

Cobalt bomb | 05-07-17 | 23:51

Zolang die dames hun tepels bedekken, zijn ze niet "topless". Dit is maar surrogaatbloot, wat een preuts gedoe weer.

Argyronauta | 05-07-17 | 23:28

Geinig hoor. Deze dames hebben meer in de bloes dan ik in mijn broek.

pro1991 | 05-07-17 | 23:15

Bestaat er ook een Animals for the Ethical Treatment of People?
-
Nee? Dan hebben die stieren niks te melden.

bisbisbis | 05-07-17 | 22:54

Natuurlijk is het zielig voor die stieren (grote gevaarlijke beesten, die geen seconde twijfelen om je dood te maken als ze er zin in hebben). Maar het is toch ook wel machtig dat een paar mensen met messen een stier aan kunnen (heb ik al vermeld dat het grote gevaarlijke dieren zijn die regelmatig mensen ombrengen, doelbewust, en niet omdat ze gepest worden).

Niet mijn idee van een leuk uitje, maar daar kunnen die Spanjaarden best zelf over beslissen.

frank87 | 05-07-17 | 22:27

Ach, hetzelfde volk wat daar staat te protesteren staat bij ons op het Maliveld om zwarte piet te verbieden. Dat opent toch wel het duistere vermoeden dat het die kliek niet om de stieren of zwarte schmink te doen is, maar er daadwerkelijk op uit is om Europawijd culturele genocide te plegen. Voor de dommen en slecht opgeleide linkse medeburger, die denkt dat ik dit concept uit mijn duim zuig: en.wikipedia.org/wiki/Cultural_genoci...

Tux1337 | 05-07-17 | 22:20

"het was een levensgevaarlijk bestaan. om in een politiek onrustige periode senator te zijn"
@aight.. | 05-07-17 | 21:53
Behalve corrupt, waren het onder elkaar ook geen lievertjes trouwens..
craziestgadgets.com/wp-content/uploads...

nickolaas | 05-07-17 | 22:07

Het offeren van een stier is minimaal duizenden jaren oud. De stier was het eerste levende wezen op aarde. Mithras doodde de stier en uit het bloed kwam al het leven voort.Het ritueel in Pamplona heeft/ had een functie. Offers en angst. Zowel stier als mens. Je wilt niet overlopen worden door een bange stier. Een archaïsch bewustzijnsverhogend ritueel ?
Angst overwinnen, offers brengen.. Was vast van grote spirituele waarde vele generaties geleden..

Croisantneuf | 05-07-17 | 21:53

nickolaas | 05-07-17 | 21:27
principiële steun voor slavernij is geen onderdeel van mijn wereldbeeld. ik leef liever in een democratische natiestaat met een vrije burgerij.

maar als ik in de romeinse tijd zou leven, zou ik liever een onvrije filosoof of boekhouder zijn dan een vrije proletariër. liever nog dan een senator of een keizer. mensen van die klasse leefden in nog meer pervers decadente (hoera!) weelde, maar het was een levensgevaarlijk bestaan. om in een politiek onrustige periode senator te zijn was gevaarlijker dan als gladiator aan een gemiddeld gevecht in een arena deelnemen.

aight.. | 05-07-17 | 21:53

Jezus, wat eng, hebben die meiden nou geen tepels?
@MagIkAlWeer | 05-07-17 | 21:28
Die zijn over het algemeen een kei in winkelen hoor ;) (bukt) "Sexy And Comfortable Stealth Seamless Nippel Covers" www.alibaba.com/product-detail/Sexy-An...

nickolaas | 05-07-17 | 21:37

Doe ik en ik hoop dat er meer mensen die zo denken.

gatito | 05-07-17 | 21:33

gatito 21:26
Spreek voor jezelf, schat.

tipo | 05-07-17 | 21:30

Jezus, wat eng, hebben die meiden nou geen tepels?

MagIkAlWeer | 05-07-17 | 21:28

@aight.. | 05-07-17 | 21:19
Ik proef toch een tikkeltje steun voor een 'slaven-economie' (en je komt het tegen hoor in sommige kringen.. 'door religie gelegitimeerde Koning'-adel/kerk-'de rest'-slaven ). Sterker nog, feitelijk zie je dat het de economie is in heel veel landen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten (zelfs Israël tot op zekere hoogte.. en dat lijkt nog relatief 'westers' op het eerste gezicht).

nickolaas | 05-07-17 | 21:27

In Catalunya is het verboden. En zo hoort het.
We gaan niet zo met dieren om.

gatito | 05-07-17 | 21:26

@De Koreaanse Slet
Red Bull geeft je vleugels.

kom hoe heet ie | 05-07-17 | 21:23

@aight.. | 05-07-17 | 20:09

Inderdaad, daar is sekse vloeibaar geworden, met alle gevolgen van dien. Ze proberen werelden met elkaar te vervlechten wat geheid zal gaan leiden tot ernstige conflicten. Het westen, op de VS na, is doodziek.

Desmoulins | 05-07-17 | 21:22

G: Histoire de l’oeil - George Bataille, 1928
Pas als je dat gelezen hebt, snap je waarom stierenvechten moet.

tipo | 05-07-17 | 21:19

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:54
De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:56
ehm, dank? voor zover ik weet is het overigens 'de', maar misschien is het wel zo'n eng woord waarbij ze beide kunnen. ik zou zeggen 'de comment' en 'het commentaar'.

nickolaas | 05-07-17 | 20:55
niet allemaal, sommigen wel. het is in ieder geval een feit dat als romeinse sporttradities langer voortbestaan zouden hebben dan de slavernij, ook de slavernij in de sportwereld op dat moment verdwenen zou zijn.

als je het gladiatorenleven in de context van die tijd plaatst hoef je overigens niet bijzonder veel medelijden te hebben met die mensen, maar dat is een ingewikkeld punt dat vraagt om een genuanceerd antwoord op een ander tijdstip.

aight.. | 05-07-17 | 21:19

@Lupuslupus | 05-07-17 | 20:16

Niets tegen dat vechten in de arena maar Ghandi was geen held Lupuslupus. Fraai geboetseerde reputatie. Moreel veelal, lees: veelal snowflakes, zeer verwerpelijke man.

Desmoulins | 05-07-17 | 21:19

Wat is dat toch met vrouwen, dat ze steeds hun tieten tonen wanneer ze ergens tegen zijn?

bintang | 05-07-17 | 21:18

Het stierenrennen gehouden op San Firmin (7 juli) in Pamplona is verworden tot een commercieel gedrocht. Niet meedoen en niet kijken dus. Wel kijken naar de film Fiesta, the sun also rises met Tyrone Power en Ava Gardner of het boek van Ernest Hemingway lezen.

Ruud Hazes56616330 | 05-07-17 | 21:18

Het is zinloos moorden. Misdadig dus.

Poes Fiep | 05-07-17 | 21:16

@De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:22

Poser, sodemieter op.
Lowinfo lemming.

Desmoulins | 05-07-17 | 21:08

Stop Bull fighting ? Maar wie moet het teefje dekken dan ?

netniet | 05-07-17 | 21:06

@De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:56
Het comment, slut.

smdyasc | 05-07-17 | 21:01

@De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:56
'de comments over' en 'het comment over dit of dat' toch?

nickolaas | 05-07-17 | 20:59

Wat een rare tietjes hebben al deze vrouwmensen, en de enige Hollandse laats ze dan weer niet zien. Beetje jammer.

Markbnl | 05-07-17 | 20:59

Is het 'de' comment of 'het' comment?

Ik twijfel nu.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:56

@aight.. | 05-07-17 | 20:51
Ik geloof niet dat de mensen die in zo'n amfitheater 'optraden' vrijwillig voor dat beroep gekozen hadden.. of had u dat al meegenomen in uw bewondering voor die 'traditie'.

nickolaas | 05-07-17 | 20:55

aight.. | 05-07-17 | 20:48
"hebben ze in de zuidelijke nederlanden, waar de spanjaarden bijna 150 jaar langer zaten, stierenvechten? drinken ze daar wijn in plaats van bier? het zal me ontgaan zijn"

Dit. Dit is de comment van de dag. Gefeliciteerd je hebt het internet gewonnen.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:54

Cobalt bomb | 05-07-17 | 20:41
*eekhoorns

Eenhoorns bestaan niet. Maar eekhoorns zijn nuttige diertjes hoor. Vergis je niet.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Eekhoorn_(zoo...)

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:52

nickolaas | 05-07-17 | 20:45
als leeuwen zo alomaanwezig op aard als runderen zouden zijn en de traditie in italië in leven gehouden zou zijn, dan was leeuwenvechten inderdaad next level stierenvechten. zoals zonder touw een berg beklimmen next level is.

aight.. | 05-07-17 | 20:51

Ik zie het al voor me: vergadering van Peta, allemaal lekkere wijven en 1 gast (Joost) .
Voorzitter: "wat zullen we doen aan stierenvechten?"
Vrouwen: "..."
Joost: "iedereen trek zijn topje uit?.."
Vrouwen "... Geniaal!"

Wimpiewim | 05-07-17 | 20:51

Lupuslupus | 05-07-17 | 20:36
de spaanse koning was de leenheer van de nederlandse adel, dat wil niet zeggen dat we spaans geworden zouden zijn. we zouden een duitse regio zijn en waarschijnlijk in de 19e eeuw opgegaan zijn in de duitse natiestaat, tenzij frankrijk en engeland ons om strategische redenen losgepeuterd hadden in die eeuw (zoals belgië losgepeuterd werd uit de verenigde nederlanden).

hebben ze in de zuidelijke nederlanden, waar de spanjaarden bijna 150 jaar langer zaten, stierenvechten? drinken ze daar wijn in plaats van bier? het zal me ontgaan zijn.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:37
met persoonlijke afkeer, zonder verbiederige impulsen, heb ik totaal geen probleem. dat is uw goed recht.

aight.. | 05-07-17 | 20:48

"Stierenvechten is machtig. Mooie traditie uit een prachtige cultuur."
@Mark_D_NL | 05-07-17 | 19:49
Op die fiets zou je ook het Romeinse leeuwenvechten kunnen omarmen.. ben je dan niet gewoon in de verkeerde tijd geboren (misschien werden mensen toen zonder frontaalkwab geboren of zo).
En sprekende over uit de tijd zijn, hoe kijk je ertegenaan dat windmolens ondanks de huidige lage prijzen van fossiele energie het punt naderen dat ze kunnen concurreren met opwekking uit kernenergie en dus fossiele brandstoffen. Daarmee is het officieel geen 'linkse hobby' meer.. de subsidie uit het verleden is dus gebruikt om competente mensen met visie een industrietak te laten opbouwen, die dus nu tegen marktconforme prijzen energie kan opwekken. Tevens zijn recent grote technologie-exportcontracten met Rusland gesloten, die geen eigen sector heeft opgebouwd (want geen subsidie) en die het nu dus moet gaan kopen (maar wel groot op dit soort energie gaat inzetten in de komende jaren, want zij blijven wel klimaatverdrag van Parijs ondersteunen).
Leuk en aardig dus al die hoon over subsidieslurpende windenergie, maar ideologisch hebben al die 'rechtse realisten' er dus wel naast gezeten en er is zelfs grote kans dat die verstrekte subsidie ruimschoots terug zal worden verdiend (export van dus windmolens en technologie de komende jaren, en er vloeit veel minder geld uit de economie vanwege import van bijvoorbeeld fossiele brandstoffen uit ook nog eens politiek lastige landen vaak.. ). Dat is toch hartstikke mooi beleid geweest (ook al hebben rechts-conservatieven er ideologisch ontzettend naastgezeten - en je mag hopen dat er verder niet al teveel inferieure ideeën in dat gedachtegoed schuilen, op termijn zeg maar.. ). Dat mensen er kritisch op zullen blijven met dit soort feitelijk geleerde lessen.. (dit is toch wel iets dat zich min of meer afgetekend heeft).

nickolaas | 05-07-17 | 20:45

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:34
Dom? Hoezo mag beest A niet met beest B vechten?
Cobalt bomb | 05-07-17 | 20:38

Alles mag. Maar als je met een stier ruzie gaat zoeken ben je dom. Ik ben een man en als ik woorden heb met een andere man die groter is dan ik loop ik rustig weg. Er is niets stoer of dapper aan. En ja hoor ik heb grote sterke vrienden maar die ga ik niet inzetten om te laten zien dat toch stoer ben. Het is dom en achterlijk. Net zoals rodeo's ook zo'n gedoe voor mannen met een kleinpiemelig syndroom.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:43

Maar goed ik ben sowieso van mening dat als we 80-90% van de mensheid uitroeien dat er weinig verloren gaat.
De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:37
Kijk en dat is gelijk het meest zinnige wat je vandaag bij elkaar hebt getypt. Maar dat geld dus ook voor stieren, kuikens en eenhoorns.

Cobalt bomb | 05-07-17 | 20:41

Gelukkig zijn de Spanjolen in 1648 Nederland uitgetrapt anders hadden we die barbaarse 'cultuur' er ook nog bij gehad.
Lupuslupus | 05-07-17 | 20:36

En vort hup terug naar school!
nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_O...

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:39

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:34
Dom? Hoezo mag beest A niet met beest B vechten?

Cobalt bomb | 05-07-17 | 20:38

aight.. | 05-07-17 | 20:30

Van mij mogen ze. Zoals al gezegd ik kan mijn bulderende lach niet inhouden als er weer een nieuwsbericht verschijnt over een matador die gespietst is of een zooitje gekken door stieren zijn verplettert. Hoe meer hoe beter voor de genenpool. Maar goed ik ben sowieso van mening dat als we 80-90% van de mensheid uitroeien dat er weinig verloren gaat.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:37

Gelukkig zijn de Spanjolen in 1648 Nederland uitgetrapt anders hadden we die barbaarse 'cultuur' er ook nog bij gehad.

Lupuslupus | 05-07-17 | 20:36

Het gaat hier niet om stierenvechten, maar om stierenvechten waarbij een hele grote groep jonge mannen door nauwe straatjes voor een groep stieren uit rent.
Heb daar wel eens een film over gezien. Encierro 3D: Bull Running in Pamplona (2012) www.imdb.com/title/tt2849160/?ref_=ttp...
Ieder jaar raken er tussen de 50 en de 100 renners gewond waarvan enkele zelfs doordat ze op de horens worden genomen.

Osdorpertje | 05-07-17 | 20:35

aight.. | 05-07-17 | 20:28

De grenzen opzoeken van wat fysiek mogelijk is valt te snappen. Dat is best stoer. Een berg beklimmen. Een potje worstelen.

Maar met 350km/u door de bocht vliegen of in een zwembad met haaien knokken is gewoon dom. Stierenvechten dus ook. En nutteloos. Geen heldendom gewoon dom.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:34

Volgens mij snappen een boel klimaat- en mileugekkies niet dat je dieren moet uitroeien om de broeikasgassen te verminderen...

Jos Tiebent | 05-07-17 | 20:33

Volgens mij staan er ook mannen tussen, maar ik durf niet goed lang te staren naar dit soort plaatjes.

HerDietrich | 05-07-17 | 20:33

botbot | 05-07-17 | 20:29
Inderdaad. Zo werkt dat in de grote mensenwereld. Anders krijgen we alleen maar discussies wiens cultuur beter is. En dat moeten we niet willen met zijn allen.

Graaf van Egmont | 05-07-17 | 20:31

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:28
en omdat u die mening toegedaan bent mag de rest van de mensheid zijn krachten niet meten met een gevaarlijk beest?

aight.. | 05-07-17 | 20:30

Graaf van Egmont | 05-07-17 | 20:27
U bent gelijk een klein kind,als anderen het doen mag ik het ook.

botbot | 05-07-17 | 20:29

aight.. | 05-07-17 | 20:22

Ah welnee. In een arena gaan staan met een woeste stier is gewoon dom. En de mensen die er naar gaan kijken zijn gewoon ramptoeristen. Het is zo ongeveer het laagste van het laagste in de mensheid. En nee. Dit soort figuren hebben de stellling van Pythagoras niet uitgevonden noch begrijpen ze het. Nutteloos gedoe. Een potje Rugby is tenminste nog stoer te noemen een sport waarin intelligente mannen hun intellect en kracht meten. Jezelf in een stadium zetten met een stier is dom. Niet meer niet minder.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:28

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:24
doe niet zo kinderachtig. die vergelijking slaat nergens op. bovendien heb ik niet gezegd dat ik het soort held ben dat zulke persoonlijke risico's neemt. ik ken mensen die bergen beklimmen, mensen die motoren racen. je zult mij ook nooit mee zien doen aan rodeo, zelfs niet op een robotstier zien klimmen. dat wil niet zeggen dat ik daarom de rest van de mensheid het streven naar heldendom wil ontnemen.

aight.. | 05-07-17 | 20:28

Als dat afa meisje @annefleurdd een beetje lef had gehad dan had ze hier meegelopen. Maarnee, die zit in Hamburg met haar fascistenvriendjes de politie te provoceren

namensmijnhond | 05-07-17 | 20:28

Zolang moslims het normaal vinden om meisjes te besnijden, lammetjes levend de strot door te snijden en kindbruidjes open te trekken, omdat het hun cultuur is, moeten iedereen met zijn poten van de Spaanse cultuur van het stierenmartelen afblijven. Cultuur is cultuur.

Graaf van Egmont | 05-07-17 | 20:27

Ik vind overigens dat Fleur ook best wel wat meer voor de zielige stieren mag doen.

nelson | 05-07-17 | 20:26

Dierenbeulen.

Rest In Privacy | 05-07-17 | 20:25

Ik zie vooral cellulitis, dikke hangbuiken en erger nog hangtieten. Is er nu nooit een knap meisje die aan topless demo's wil meedoen?

Ofzo2 | 05-07-17 | 20:25

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:24

De meisjes tegen de jongens. Ik stel voor; hunnie met de borstjes bloot en twee hoorntjes op door de straten rennen en wij er achteraan hollen om ze te vangen. En dan mogen die stiertjes in de wei blijven staan. win-win

nelson | 05-07-17 | 20:23

@gasboer | 05-07-17 | 20:07
Mooie constatering, deed me aan dit stukje denken van een van de meest vermakelijke films ooit, Local Hero:
youtu.be/nSMOQKNXbV8?t=1m20s

smdyasc | 05-07-17 | 20:23

Lupuslupus | 05-07-17 | 20:16

volksvermaak tussen haakjes plaatsen en het hele gebeuren reduceren tot het martelen van beesten toont aan dat u geen idee heeft waar u over praat.

alsof rugby alleen rennen met een bal in je hand is

alsof schansspringen alleen een berg afdalen is

alsof formule 1 alleen rondjes in een auto rijden is

alsof schaken alleen het verzetten van een houten figuurtje is

dit zijn allen atleten en denkers die de grenzen van het menselijk kunnen opzoeken, personen die heldendom en lauwering nastreven en (buiten schaken) fysiek risico lopen om een hoger doel te bereiken. het zijn de achilles en de herakles van deze tijd.

als je dat niet ziet en niks uit je leven wil halen, prima. maar de impuls om anderen de vrijheid te ontnemen om oeroude instincten te bevredigen die de menselijke soort gemaakt hebben tot wat ze is, wantrouw ik ten zeerste.

aight.. | 05-07-17 | 20:22

Mark_D_NL | 05-07-17 | 20:02
Mijn als/dan argument snijdt zeker hout, het geef aan hoe hypocriet de meeste mensen zijn. Als het over de islam gaat wordt er al heel snel geroepen barbaarse middeleeuwse achterlijke cultuur, maar als het over dat barbaarse middeleeuwse achterlijke stierenvechten gaat dan, ja dan wat? Dan wordt er gevraagd of je op lederen schoenen loopt, haha....
.
Mijn stelling blijft staan, stierenvechten is laffer dan laf, het is barbaars en onnodig! Als je als vent zijn zo nodig stoer wilt doen, dan ga je toch lekker in de box-ring staan, probeer daar je gelijkwaardige(!) tegenstander het licht uit zijn ogen te slaan.

JI-HAAT | 05-07-17 | 20:22

Tenminste geen kort pittige kapsels...

lingo star | 05-07-17 | 20:22

Desmoulins | 05-07-17 | 20:07
Het gaat niet zo best met je zien we. Wil je er over praten?

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:22

E: Het is niet zielig voor iedereen behalve de moslims.
Want dit onverdoofd dood maken van de stier, dat raakt te veel met hoe het er in de halalslachthuizen aan toe gaat.

Cobalt bomb | 05-07-17 | 20:19

Misschien als zo'n stier een eerlijke kans had zou ik héél misschien voor zijn. Maar hij wordt sowieso op gruwelijk laffe wijze gedood. +1 voor deze tetjes dus!

Klik_hier | 05-07-17 | 20:18

Wekkertje | 05-07-17 | 20:11
proving my point for me.

het is alleen een strijd als deelname gevaarlijk is. het feit dat er regelmatig mensen zware verwondingen oplopen of zelfs gedood worden door stieren toont aan dat ze strijders zijn.

aight.. | 05-07-17 | 20:16

Wat zijn we toch cucked.
Stiertje meer of minder terwijl Europa letterlijk naar de tering gaat.
Iets met prioriteiten.
Desmoulins | 05-07-17 | 20:07
.
De 'stiertjes' denken daar vast anders over. En wat kunnen die er aan doen dat Europa naar de tering gaat? Dat doen de mensen toch zelf?
Dieren worden al genoeg gemarteld in de bio-industrie. Dat 'volksvermaak' (alleen de naam al voor dieren doodmartelen!) al net zo afgrijselijk. Zet er maar arena's neer en laat de 'mannen' tegen elkaar vechten.

'De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren'.
Mahatma Gandhi.

Lupuslupus | 05-07-17 | 20:16

Brrrr.... zitten een hoop 'Bangmakers van de Hema' tussen de ondergoedjes.

De_ontwarrende_man | 05-07-17 | 20:16

"Alle stieren terug naar Styrië"

Ik lol-de.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 20:15

Mark_D_NL | 05-07-17 | 20:02
Mag ik een stuk of wat mesjes met weerhaken in uw lijf steken.
Dan weet u precies wat die stier voelt.
Eens kijken of u stierenvechten dan nog zo onschuldig vindt.

botbot | 05-07-17 | 20:10

Desmoulins | 05-07-17 | 20:07
exact. zoals ze in canada helemaal mental gaan om persoonlijke voornaamwoorden, terwijl omvolker-in-chief trudeau tegen immigranten zegt dat zij meer recht hebben op canada dan de mensen die er geboren zijn.

aight.. | 05-07-17 | 20:09

Wat zijn we toch cucked.
Stiertje meer of minder terwijl Europa letterlijk naar de tering gaat.
Iets met prioriteiten.

Desmoulins | 05-07-17 | 20:07

Slechte pixels, kan niet inzoomen!

Eppy37 | 05-07-17 | 20:06

Ik vind bloed en wonden en ongelukken altijd vreselijk om te zien, maar een uit elkaar gerukte zelfmoordterrorist of gespietste matador... ik kan er gewoon verlekkerd naar kijken. Het is pervers, maar boontje komt om zijn loontje.

kom hoe heet ie | 05-07-17 | 20:05

Ik vind het verschrikkelijk, ben blij dat Catalunya, saar waar ik woon, alles met stieren niet meer doet.

gatito | 05-07-17 | 20:04

Vestaalse maagden... Never put your dick in Vestaalse Maagden!

omanders | 05-07-17 | 20:04

Nix mis met zo'n tettas tsunami vs achterlyck stieren'vechten'
Méér, meer meer tettas

Tobi | 05-07-17 | 20:03

Staat trouwens links een man tussen...
Voor mij geen click bait...

Rico Tampeloerus | 05-07-17 | 20:02

JI-HAAT | 05-07-17 | 19:53
Het als/dan argument is altijd een zwakte bod. Dan weet je dat voor de volgende keer.
--
Joh, de Islam mag zijn cultuur ook lekker behouden. Maar liever niet hier. Gewoon lekker thuis in de zandbak of het rif gebergte. De Spanjaarden doen die stierengevechten toch ook lekker thuis. Die lopend dat toch niet op te dringen aan jan en alleman? Zoals de Islam wordt opgedrongen aan de Westerse mensheid.
--
En he jemag stierenvechten barbaars vinden. Je hebt een mening, gefeliciteerd. Maar je draagt wel lederen schoenen, waarvan je neit weet of die koe die daar in zat goed behandeld is. toch... ;-/. O nee, je draagt Nikes die door kinderhandjes in elkaar zijn gezet, voor 44ct uurloon.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 20:02

ik vind stierenvechten prima. de strijd aangaan met een beest waarbij je je leven waagt. ik heb geen zin om ernaar te kijken, maar als iemand anders het wil doen heb ik er geen probleem mee. dat hele gedoe over verdoofd slachten vind ik ook onzin. we zijn doorgeslagen in het dierenknuffelen. voor je het weet is vlees eten verboten en komen ze de huispoes weghalen.

aight.. | 05-07-17 | 20:02

Wel opvallend dat op nagenoeg alle foto's steeds hetzelfde meisje te zien is. Ook de fotograaf had alleen maar oog voor de enige aantrekkelijke in die enorme vleesklomp daar op het plein.
De fotograaf is vast een reaguurder.

leo de pejo | 05-07-17 | 20:00

voortaan zijn m.i. demonstraties voorbehouden aan dames. Dit zijn argumenten die goed de aandacht trekken en waar mannen niet tegenop kunnen... Morgen naar Arnhem?

Hyronimo1954 | 05-07-17 | 20:00

Toch apart dat de - op eerste gezicht (!) - leukste dame weer prominent vooraan staat.

Rico Tampeloerus | 05-07-17 | 19:58

Beide helemaal niks om ons druk over te maken.

Donum Dei | 05-07-17 | 19:55

Laffer dan laf is dat stierenvechten wat je niet eens vechten zou mogen noemen! Het is een achterlijk barbaars gebruik uit de middeleeuwen, als het moslims hadden geweest had iedereen wel een mening gehad!
www.liveleak.com/view?i=b1d_149926828...

JI-HAAT | 05-07-17 | 19:53

Is Parsons gebanned?

hotnot | 05-07-17 | 19:53

Vind je die wijven nou echt mooi? Zielige uierdragers, lijkt me.

wiloost | 05-07-17 | 19:52

Meer uiergrappen in 3,2,1..

maruyama | 05-07-17 | 19:51

De wereld is gek geworden dus wat maakt het uit?

McMarx | 05-07-17 | 19:51

Met de borstjes bloot.... met de worstjes bloot mogen de mannen doen.

Hettiet | 05-07-17 | 19:50

Stierenvechten is machtig. Mooie traditie uit een prachtige cultuur. Lekker met je hdanden vanaf blijven. En vind je het zielig, dan kijk je dus niet. Gewoon lekker wegkijken, dat is mode.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 19:49

Goed dat ze opkomen voor de stieren maar dames kom ook op voor voor jullie eigen rechten.In Londen worden er minimaal 188 vrouwen per jaar met zuur in het gezicht gegooid door familie of andere wraakzuchtige moslims.In Zweden zijn zo veel verkrachtingen dat een domme feministe nu muziekfestivals wil waar mannen niet welkom zijn... dus vrijwillig apartheid.Vrouwen worde in het verdomhoekje gestopt en nog even en dan lopen jullie niet meer ongestraft met de worstjes bloot.

Hettiet | 05-07-17 | 19:49

Meer, meer, meer blote dames.

Jezus_Boeddha | 05-07-17 | 19:45

Als stieren niet zo stom waren, zouden ze wel rustig aan doen.
Suppose they gave a war and no one came... Enzo.

Petrus Poortwachter | 05-07-17 | 19:45

Stierendingesen ies koeltoer, maar -1. Tieters altijd +heleboelveel.

Zure prak | 05-07-17 | 19:45

Kunnen ze de stieren niet vervangen door Opsporing Verzocht-tuig?

Broekpaling_bezitter | 05-07-17 | 19:44

Dat zijn geen stieren. Dat zijn koeien. Dat zie je aan de uiers.

a1a2a3 | 05-07-17 | 19:44

Dieren doden ter vermaak van het plebs in een arena, lurkend an een drankje en popcorn wegkauwend. Durf eens een wedstrijd katknuppelen of palingtrekken aan te kondigen. Staan er prompt drie tot vier volbemande ME-bussen uit de gewesten Noord-Nederland, Midden-Nederland e.o. voor je deur.

Liefdebaard | 05-07-17 | 19:44

Persoonlijk schisma. Ik ben tegen stierendingessen maar voor blote meisjes.

two ball cane | 05-07-17 | 19:43

Disproportioneel feelgood protest, de verhulling van cultuurhaat. Alsof de reguliere slacht nou zo'n feest is voor die beesten en dat nog los van de religieuze martelslacht, waar zijn de tieten dan?

smdyasc | 05-07-17 | 19:42

Meer, meer, meer.....

maar toch | 05-07-17 | 19:42

Nou, daar lopen er wel een paar bij waar ik mijn hoorn in zou willen steken.
Dan kun je trouwens wel roepen: allemaal linkse dozen o.i.d. maar ik geloof dat ieder weldenkend mens wel tegen het misbruik is van stieren voor het stierenvechten.

Tyfusaurus | 05-07-17 | 19:40

Death in the afternoon.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 19:40

Als ze hiervoor topless de straat op gaan, dan vooral doorgaan met die stierenrennen!

marcoplarco | 05-07-17 | 19:39

Domme linksmeisjes, stieren hebben helemaal geen uiers.

Kapitein Stijlvol | 05-07-17 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE Utrecht Updates. GÖKMEN AANGEHOUDEN