College "Vluchtelingen" door Prof. Dr. H. Doornbos

Gek, toch? Syriers keren dus terug naar Assadgebied. Zelfde Assad die volgens Westerse media juist intens wordt gehaat door z'n bevolking. https://t.co/AeyYOFKjCl
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Ook interessant: Unhcr-cijfers tonen ook dat 31.000 Syriers vanuit buurlanden terugkeerden. Niemand vanuit W-Europa. https://t.co/KiDopkDjdO
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Ik zie al decennia in diverse oorlogsgebieden: Opvang in regio leidt vaak tot terugkeer vluchtelingen naar huis, opvang in Westen zelden.
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Bosniers opgevangen in Kroatie of Servie keerden bijna allemaal terug naar Bosnie om leven op te pakken. Bosniers in Westen zitten daar nog.
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Afghanen die lang zijn opgevangen in Pakistan keren inmiddels weer terug naar Afghanistan. Behalve de Afghanen die doorreisden naar Westen.
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Met Syrie gebeurt dus hetzelfde: Syriers opgevangen in regio gaan grotendeels terug naar huis. Syriers doorgereisd naar Westen biijven daar.
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Opvang in regio leidt er dus toe dat mensen op termijn teruggaan naar huis. Opvang in Westen zorgt ervoor dat mensen zelfden naar huis gaan.
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
TOEGIFTMassaal vluchtelingen naar Westen halen heeft meer te maken met Westerse gevoelens van Wij-Willen-Iets-Goeds-Doen dan dat het effectief is.<
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) July 2, 2017
Ik zie steeds vaker tweets van onafhankelijk journalist @HaraldDoornbos die door Twitter zijn verwijderd. Lijkt steeds meer op censuur.
— Robert Schurink (@RobertSchurink) July 1, 2017
Reaguursels
InloggenGek he? De vredelievende Obama en de female power dame Hillary weg... en ineens beginnen er stabiele structuren zich te ontwikkelen en willen mensen weer naar huis.
.
Ik vraag me verder af waarom de mainstream media niks berichten over de genocide die er in met name Zuid-Afrika aan de gang is? In feite een retorische vraag.
Sarcastisch varken | 02-07-17 | 14:41
Kudos +
Volgens de Syriers die ik heb gehoord is er helemaal geen oorlog meer, maar dat terzijde.
Ik hoorde ook dat een of andere overheidsinstantie (COA of IND of zo) de Syriërs in Nederland AFRAADDE om weer terug te gaan, want het was nog steeds te gevaarlijk.
De vluchters naar Libanon houden van hun land en willen terug. De emigranten naar Nederland houden van ons geld en van onze naïviteit, willen niet terug en zullen door de Nederlandse overheid ook nooit gedwongen worden om terug te gaan.
Is natuurlijk een open deur intrappen zo'n conclusie.
Je gaat tenslotte niet je huis en haard, je laatste centen en je leven wagen aan een overtocht naar de overtoom voor een nog grotere droge boterham dan thuis. Even doorlopen levert op dat in Noord Europa voor je wordt gezorgd en voor je kinderen en voor je ouders.. terugkeren is dan geen optie meer.Hoe verder van huis hoe verder weg van je habitat hoe meer heimwee zonder terugkeer. Je gooit tenslotte je nieuwe fijne goedzittende gratis schoenen niet weg voor de oude versleten kapotte teenslippers..
Voor eeuwig verbonden aan je thuiszand, voel jeje niet helemaal prettig in het nieuwe onbekende habitat, het ongewenste verblijf met wel de verzekering van de meest noodzakelijke mensenlijke behoeftevervulling maken dat jaren later je vastzit in een ongelukkige vegetatieve situatie..
tenzij, je de schouders eronder zet, je je ontworteld van je dromen van terugkeer onder dezelfde (westerse)condities naar het thuiszandland..
Deze gedwongen ontworteling onder de noemer van 'asiel'maar feitelijk op migratie neerkomt kent alleen maar verliezers..
@Berbaar: ga eens tellen hoeveel woningen in Amsterdam Nieuw West alleen al worden onderverhuurd aan illegale Zuid Amerikaanse schoonmaaksters tegen woekerhuren terwijl men zelf met huurtoeslag een schijntje betaald; de woning wordt eigenlijk gehuurd door nog thuiswonende dochter, die hier toch niet alleen mag/gaan wonen tot getrouwd, maar wel al vast via Woningbouw de woning heeft gekregen. Het is zo makkelijk extra geld verdienen voor de familie alhoewel ik niet zal ontkennen dat er ook kaaskoppen zijn die met Sociale huurwoningen frauderen !
Goed nieuws! Het is veilig. Ze mogen en moeten dus terug! Of zouden ons geld en onze uitkering en ons huis en onze Miele toch te aantrekkelijk zijn? Waarom gaat er geeneen?
Berbaar | 03-07-17 | 00:20,
Ik geef een bron, jij niet.
Ik geef trefwoorden waar jij op kunt googelen, jij niet.
Jij zegt niks, weerlegt niks en bewijst niks.
Jouw beste argument in deze hele discussie is "tabee".
Slaap lekker, trolletje.
@Dandruff | 02-07-17 | 23:37
Hihi kansloze, leg nu eens uit hoe iemand met een bijstandsuitkerinkje vrijwillig 1/12de van die uitkering inlevert en dan (terwijl de vaste lasten hier doorlopen) als een vorst kan reizen naar- en leven in dat thuisland.
Kan U niet dat blijkt, U l*lt er maar omheen.
Tabee!
"Opvang in regio leidt er dus toe dat mensen op termijn teruggaan naar huis. Opvang in Westen zorgt ervoor dat mensen zelfden naar huis gaan."
Ja, en dat heeft te maken met het feit dat die lui hier in Luilekkerland van alles en nog wat gratis en voor niets in de schoot geworpen krijgen: gratis huisvesting, gratis gezondheidszorg (van een beduidend hoger niveau dan in Syrië, ondanks het feit dat iedereen daar arts en/of apotheker is), gratis onderwijs voor henzelf en/of hun kinderen, en last but not least: gratis geld plus allerlei toeslagen, dat ze oa in staat stelt elk jaar op vakantie/familiebezoek te gaan naar het land dat ze "moesten" ontvluchten.
En hardwerkende oorspronkelijke Nederlanders, waar binnenkort een AOW leeftijd voor geldt van 67 en drie maanden - en dat loopt nog wel op tot 70 - mogen via hun belastingafdracht niet alleen beunen om hun eigen gezin te onderhouden, maar ook om 1 of 2 van die klaplopers van een zorgeloos bestaan te voorzien.
Dat moet anders, vind ik.
Berbaar | 02-07-17 | 23:14,
Waar lul ik omheen?
Zoals gezegd, van bijstand kun je prima leven; vaak beter dan van minimumloon;
daskapital.nl/2014/09/dasfactcheck_de_...
Ook alle andere dingen die ik zei kloppen.
Daarom durf je geen inhoudelijke discussie aan.
@Dandruff | 02-07-17 | 23:08
U l*lt er weer eens omheen.
Begin nu maar eerst eens uit te leggen hoe mensen die niet 12 maar 11 maandjes bijstand krijgen daar ineens vorstelijk even van kunnen gaan leven in hun thuisland.
Dat was Uw stompzinnige bewering en daar draait U omheen als een drol in de pot.
Berbaar | 02-07-17 | 22:56,
Jouw holle slogans zijn geen feiten.
Het verschil is dat een "feit" te controleren is.
Kranten schrijven al 30 jaar over de "armoedeval".
Daar kun jij gewoon op googelen.
Ook op het fraudeprobleem bij mocro's kun je googelen.
En op de tegenwerking van onderzoek daarnaar door de Marokkaanse overheid en de Marokkaanse gemeenschap kun je googelen.
Net als op de scheldpartij van Azarkan.
Dat je nooit leest is dus geen excuus.
Je zou daar vandaag nog mee kunnen beginnen.
@Dandruff | 02-07-17 | 22:14
U bestrijdt mijn feiten met feitenvrij geneuzel zoals dat iedereen dat al 30 jaar weet.
Gel*l maar ach we zijn hier niet beter van U gewend en die ad-hominems maken Uw gepruts ook niet sterker.
Het basisprincipe is dat mensen hier tijdelijk zijn en alleen bij hoge uitzondering permanent mogen blijven. Nu is het juist omgekeerd waardoor alle geluiden voor terugkeer door de politiek en (linkse) media als ongewenst worden bestempeld en elk ander geluid als xenofoob en racistisch. Overigens voorziet de huidige vluchtelingenwetgeving daar al in: 5 jaar tijdelijk verblijf en als de oorlog voorbij is terug naar het eigen land.
Het is zaak om het onderwerp anders te framen: het is niet meer dan normaal om mensen tijdelijk op te vangen, het is niet normaal om het halve midden-oosten en Afrika in Europa op te vangen.
Berbaar | 02-07-17 | 22:06,
Welk van mijn beweringen klopt niet, en waarom niet?
Je weet dondersgoed dat ik gelijk heb.
Daarom ga je er niet op in.
@Dandruff | 02-07-17 | 21:56
Geen feiten en niet bij machte feiten te weerleggen.
Toedels knul!
Berbaar | 02-07-17 | 19:50,
Onzin. Het is al ruim 30 jaar bekend dat mensen in de bijstand met de juiste subsidies méér te besteden hebben dan mensen die werken voor minimumloon. Zelfs zonder te frauderen.
En met name Marokkanen staan er om bekend dat ze massaal frauderen met uitkeringen en subsidies, om daarvan hun tweede huizen in Marokko te betalen.
Daar schamen ze zich zelfs niet voor, integendeel; zowel de Marokkaanse regering en overheid als diverse "Nederlands-" Marokkaanse organisaties proberen al tenminste 15 jaar om elk onderzoek daarnaar en elke aanpak daarvan onmogelijk te maken.
Nederlands-Marokkaanse politici die die fraude wèl willen tegengaan werden er onlangs nog van beschuldigd "joden" te zijn, door DENK-lul Azarkan. Zoals je weet hebben moslims een nog grotere hekel aan joden dan aan Nederlanders, duidelijke taal dus.
Kortom, wat zei over "Marokkanen op vakantie" klopt gewoon, heeft ook in alle kranten gestaan.
Jammer dat je na "Dikkie Dik laat een scheet" nooit meer iets gelezen hebt.
Waarom zou je werken in je eigen land, waar zand en sociale dwang je leven beheersen, als met niks doen een prima bestaan kunt hebben in een prachtig land met vrijheid en schoon water?
Mensen die niet werken hebben het beter dan mensen die wel werken tegen minimumloon in Nederland. Die gouden bergen bestaan gewoon... ook al willen velen ze niet zien.
@telelezer | 02-07-17 | 17:18
Beetje een kul-verhaal natuurlijk.
Bijstand is al geen vetpot en zomaar een maandje geen bijstand, terwijl hier de vaste lasten doorlopen, laat doorgaans geen financiële ruimte voor een vorstelijke vakantie in Noord-Afrika.
De gene die nog in Nederland zitten zullen niet terug gaan, mede omdat voor Nederland Assad ongewenst is en ze niet zullen erkennen dat Syrië veilig is totdat Assad weg is. En degene die terug willen zullen hun reisdocumenten gewoon niet terug krijgen.
Graaf_van_Hogendorp | 02-07-17 | 17:39
misschien ben ik te jong (heb de hippie en provo tijd van de sixties en seventies niet meegemaakt). Hoezo is dit verraad van (s)links?
.
Een platitude wellicht maar als je jong bent en rechts dan heb je geen hart, ben je oud en links dan heb je geen hersens.
Zoiets in die richting.
eerstneukendanpraten | 02-07-17 | 16:23
Ja de moderator is vanmiddag aardig bezig geweest op Joop. Nu komen alleen gelijkgestemden zonder enige onderbouwing nog hun zegje doen.
Ach, uiteindelijk zullen ook zij bemerken dat die cijfers juist waren....., maar ja, dan kunnen ze een traan plengen en zeggen dat ze het niet wisten. (En dat het de schuld was van de Telegraaf, want in de oorlog.....).
Het toont de valsheid, de hypocrisie en het verraad van links: vrijheid van meningsuiting, vrije pers, maatschappijkritiek én de vrijheid van kritiek op regressieve, anti-democratische religies, is uitsluitend tolerabel indien die vrijheid past in het linkse straatje.
Peter Emile | 02-07-17 | 15:51
Een mooie tegel weer. Maar dit begrijp ik even niet. Of misschien ben ik te jong (heb de hippie en provo tijd van de sixties en seventies niet meegemaakt). Hoezo is dit verraad van (s)links?
"Links" zoals we het klassiek definiëren komt van het marxisme. Deze ideologie stelt ook voor eerst een revo, liefst zo bloederig mogelijk (waarbij uitgesproken tegenstanders uit de weg worden geruimd). Vervolgens wordt er een "dictatuur van het proletariaat" opgezet. M.a.w. een nieuwe elite + machtsstructuur om de oude te vervangen en te onderdrukken met grof geweld. Andersdenkenden dienen "omgeschoold" te worden, m.a.w. in concentratiekampen gestopt te worden. Dit dient op grote schaal te gebeuren en uiteraard weer met veel geweld. Dit om de plebejers dusdanig te intimideren dat ze hun mondjes wel zouden houden.
Deze dictatuur zou pakweg 70 jaar moeten bestaan (zodat ook de kinderen en kleinkinderen van tegenstanders of dood gemaakt zouden zijn of "heropgevoed"). Daarna zou iedereen leven in het paradijs. Want iedereen wist niet beter.
Dat was de theorie maar de praktijk bleek iets weerbarstiger, en voor een marxistische paradijs heb je een eeuwigdurende dictatuur nodig om het in stand te houden.
Maar wat heeft dat met het citaat van u te maken? Links pleegt helemaal geen verraad. Ze voeren, via een omweg (niet via een directe bloederige revo - wat menig keer in het westen mislukte - maar via een geleidelijk proces). De blauwdruk is daar. Elimineren van uitgesproken tegenstanders, daarna heropvoedingskampen inrichten. Om het juiste klimaat te scheppen. Alleen ipv fysieke kampen, kan dat keurig online, waarbij onwelgevallige meningen kunnen worden uitgesloten en individuen kaltgestelt worden. Op vele manieren.
Links voert hun strategie uit. Op een laffe manier wellicht, maar itt hun echte revolutionaire broeders van het communisme, wel zeer effectief uiteindelijk. De plebejers lopen immers gewoon met hun mee zonder zeeën van bloed. In Nederland is de overwinning nabij. De elite en machtsbasis zijn geinstalleerd, het juiste klimaat geschapen, nu het opruimen van de tegenstanders nog. En daarna leven we in het paradijs...
forecastle | 02-07-17 | 17:03
Wat weinigen weten (dankzij onze pers) is dat het George Soros is die één van de drijvende krachten is achter de zogeheten kleurenrevoluties wereldwijd. Master of chaos. Hij is ook verantwoordelijk voor de georganiseerde, geplande opstanden destijds in Kiev, in Syrië, in Libië en nu volop in Amerika met zijn Women on March, Black Lives Matter en noem ze allemaal maar op. Deze maand gaat die los in Amerika met als doel om ongekende anarchie in de USA te veroorzaken. Overigens is/was George Soros een grote geldschieter voor Hillary Clinton en Obama.
.
'George Soross False Flag Factories'
www.strategic-culture.org/news/2016/0...
.
'Billionaire George Soros has ties to more than 50 partners of the Womens March on Washington'
nytlive.nytimes.com/womenintheworld/20...
@telelezer | 02-07-17 | 17:18
Je vraagt je af wie zoiets verzint en waarom...
En Harald Doornbos belachelijk maken in linkse media in 3, 2, 1...
forecastle | 02-07-17 | 17:03
Keep up the good work! Zowel bij FvD als bij de begeleiding van vluchtelingen. Dat jij zo uitgebreid probeert te verantwoorden wat je doet illustreert hoe verziekt het "debat" rond vluchtelingen is geworden.
De meeste Marokkanen die dit jaar vakantie vierden in hun thuisland zijn weer terug in Nederland.
ILF2 | 02-07-17 | 17:08
-
Nederlanders in de bijstand krijgen 4 weken vakantie. Maar als "Niet-Nederlander" mag je van de bijstand 3 (DRIE..!) maanden op vakantie naar het land vanwaar je "gevlucht"(kuch) bent.
Waarvan twee met behoud van uitkering en een zonder.
Van die twee maanden uitkering kan je daar als een vorst vakantie houden; dus er wordt gretig gebruik van gemaakt.
Als je terug bent gewoon weer even melden voor voortzetting van de uitkering.
Welkom in Nederlandistan 2017
De meeste Marokkanen die dit jaar vakantie vierden in hun thuisland zijn weer terug in Nederland.
Dat Assad de grote boosdoener is voor elke Syrische vluchteling is gewoon kul. Het zal jullie misschien verbasen, maar ik ben als rechts conservatief (FVD) een taalbegeleider van een Syrier die als statushouder in mijn dorp verblijft. Deze jonge man en zijn familie werkten en leefden een gelukkig leven onder Assad. Pa verdiende goed als ambtenaar. De jongeman en zijn vrouw als verplegers. Totdat de bommen vielen. De ouders zitten daar nog in Homs en schijnbaar zonder problemen.
Niet dat het nodig is, maar ik zal toch vertellen wat mij er toe heeft gebracht om mij als vrijwilliger aan te melden. Niet omdat ik ze zielig vind, niet omdat ik mij daardoor moreel verheven voel maar enkel en alleen omdat het van belang is voor dit land en dus voor mij en dan ook voor de statushouder dat hij en zijn gezin zo snel en goed mogelijk integreren. Zo snel en zo goed mogelijk de inburgerings examens haalt. Ze zo snel mogelijk uit de tentakels van de asielindustrie halen. Hier zijn ze pionnen van onze overheid die er politiek mee bedrijft. Pionnen van de zieligheidsindustrie die aan ze verdient. Deze jongeman en zijn gezin zitten hier voorlopig of misschien wel voor de rest van hun leven. Ik kan hoog en laag springen, maar dat is het gegeven. Dan kan ik langs de kant blijven kankeren op het linkse tuig dat misbruik maakt van de vluchteling of de koe bij de horens vatten en er het beste naar mijn rechts idee van maken. Dat laatste dus. En natuurlijk hoop ik dat hij en zijn gezin terug gaat naar Syrie. Dat zou de kers op de taart zijn. Wij hebben het er genoeg over.
@Einde van de Domheid | 02-07-17 | 14:42
Valt wel mee hoor. Duitse binnensteden lagen in puin maar de echte structuur, partijen openbaar bestuur etc. . was er nog volop. men heeft toen ook een Duitse variant van het tientje van Lieftink gedaan en men stelde de algemene denazificatie uit(een van de fouten in Irak was het verwijderen van de complete baathstructuur) .
verder was er in heel Europa behoefte aan zware machines en net Duitsland had die industrie het meeste in handen.
Wat betreft die inmiddels tegen de 20.000 asielzoekers uit Eritrea die in Nederland zijn toegelaten is er overigens nooit sprake geweest van oorlog of onveiligheid in Eritrea (...)
J.Homan2419 | 02-07-17 | 15:55
-
Alles, maar dan ook alles is welkom; ook uit veilige landen als Marokko Turkije Algarije, Bosnie, enz enz
De enige voorwaarde voor de gigantische instroom van nieuwe kansloze bijstandstrekkers die van u en mijn belastinggeld gaan leven, is dat je moslim bent
Fijne erfenis voor onze kinderen.
Wat ik eigenlijk nog schokkender vind is dat de Tindersyriër van Isabel mag rekenen op 280 comments waar de schokkende DDR praktijken van twitter tot op heden slechts een lullige 80 comments halen. Eigenlijk verdienen we het gewoon.
Berbaar | 02-07-17 | 14:37
Als u in de simplistische veronderstelling verkeert dat MSM erop uit is om u te voorzien van objectief nieuws, dan kan ik uw redenering uitstekend volgen. Eveneens bestempel ik u tot sukkel en tot onderdeel van het probleem.
Dit soort berichtgeving weghalen door Twitter is censuur. Heel erg bedenkelijke politiek gekleurde censuur!
Op de Joop is men nu bezig het artikel van de Telegraaf over de criminaliteit bij statushouders en andere asieltoeristen te fileren. Kritiek hierop mijnerzijds wordt door het islamofacistische Politburo niet geplaatst. En van Jole is een heaumeau maar dat spreekt voor zich...
Je kan ze natuurlijk ook een handje helpen met terugkeren,
stop maar met uitkeringen en in no-time zijn ze vertrokken.
Hopelijk niet teveel OT, maar zeer interessant: een belangrijk inkijkje in de oorsprong van 'halal' en de achterliggende bedoelingen ervan. www.gatestoneinstitute.org/10286/big-...
Peter Emile | 02-07-17 | 15:51
Niet voor het eerst dat u met een mooi en raak plempsel komt. U schrijft geweldig. Mag ik u bij deze van harte aanbevelen bij de GS-redactie? Of welke redactie dan ook.
Uw plempsel van 6 mei, gericht aan Rosanne Hertberger, over homofobie, heb ik zelfs bewaard. Zo raak!
Peter Emile | 02-07-17 | 15:51
Het ligt voor een groot deel aan onszelf. We gaan vanaf vandaag weer helemaal zelf uitmaken waar we bang voor zijn, wat we tekenen en op wie of wat we kritiek hebben, goed? Overal, tegenover iedereen en altijd.
Wat betreft die inmiddels tegen de 20.000 asielzoekers uit Eritrea die in Nederland zijn toegelaten is er overigens nooit sprake geweest van oorlog of onveiligheid in Eritrea hoogstens van een niet zo'n lekkere/ frisse dictator die als onderdeel van de tevreden houden van de gezagsgetrouwe kliek om zich heen een perfecte inkomstenbron heeft geschapen met de export van ongeletterde en weinig productieve jonge mannen die vervolgens met de in West Europa opgestreken uitkeringsgelden (=belastinggeld waar door veel Nederlanders hard voor gewerkt is) mooi aan de macht kunnen blijven. De linkse naïeve Jesse Klaver stemmers werken hierdoor dus mee aan het in stand houden van en de dictatuur in Eritrea en een gigantische instroom van nieuwe kansloze bijstandstrekkers uit Eritrea die van u en mijn belastinggeld gaan leven om dat ze hopeloos kansloos zijn !
Even refererend aan de laatste tweet uit het bovenstaande rijtje, die van @Robert Schurink, ik citeer:
"Ik zie steeds vaker tweets van onafhankelijk journalist @HaraldDoornbos die door Twitter zijn verwijderd. Lijkt steeds meer op censuur."
Ik zie op steeds meer plekken, bij een toenemend aantal 'social media' en in steeds meer politiek correcte kringen en bij idem regeringen een tendens om meningen die kunnen worden geïnterpreteerd als 'haatzaaien' te verbieden, c.q. weg te censureren.
Voor de bühne wordt onder 'haatzaaien' verstaan het prediken van haat door moslims, moslimse voorlieden en imams en/of het verheerlijken van (islamitisch) terrorisme.
Maar in de praktijk komt het vooral neer op het monddood maken van islam-critici en critici van politiek correct links.
Nog even, en in heel West-Europa wordt het bekritiseren van de islam - of van islamitische excessen - simpelweg verboden & strafbaar verklaard. Zo'n wet schijnt er, zo heb ik begrepen, de facto in Zweden en in Canada al te bestaan, in Duitsland is onlangs een censuur-wet aangenomen en ook de Brusselse overlords zijn met hun smoezelige handjes een maatregel in elkaar aan het knutselen die op hetzelfde neerkomt.
Twitter en Feestboek lopen inmiddels al voor de policor troepen van verdelgers van 'ongewenste' meningen uit.
De gedachtenpolitie zoals die beschreven wordt in '1984' is domweg al een feit. De nachtmerrie die George Orwell ons in dat boek voorhield, is bezig werkelijkheid te worden.
Er is wel protest. Maar dat protest uit zich vooralsnog in de marge van 'foute', dus politiek incorrecte digitale media zoals GS, TPO, E.J. Bron en aanverwante sites. En als je je aansluit bij die protesten voel je je al gauw een lid van een duistere, ondergrondse verzetsbeweging dat elk moment opgepakt kan worden. Vanwege zijn mening.
Vanuit de hoek van politiek correct links, dat decennia lang op de barricades vocht voor zaken als vrijheid van meningsuiting, vrije pers en maatschappijkritiek, valt geen enkel protest te vernemen; integendeel, uit die hoek komt vooral bijval en sterker nog: vanuit die hoek komen de initiatieven tot het monddood maken van burgers.
Het toont de valsheid, de hypocrisie en het verraad van links: vrijheid van meningsuiting, vrije pers, maatschappijkritiek én de vrijheid van kritiek op regressieve, anti-democratische religies, is uitsluitend tolerabel indien die vrijheid past in het linkse straatje.
Kritiek op het christendom was decennia lang een druk bereden stokpaard van links. Kritiek op de islam is wat links betreft 'verboten'. Waarmee links op schaamteloze wijze zijn eigen principes bezoedelt.
Ik vind dit alles zeer alarmerend. En ik vind dat veel meer mensen veel meer moeten doen om te verhinderen dat onze westerse vrijheid, onze principes en onze waarden verdwijnen onder een onwelriekend mengsel van linkse en islamitische stront.
Tenlotte, ter overdenking, nog een rake definitie van de onvolprezen Pat Condell (peace be with him) van het door de islam en haar linkse aanhang gefabriceerde begrip 'islamofobie':
"The islamic supremacist propaganda term islamophobia is the shovel weve been handed to dig our own Grave in the west, and far too many of us are busy digging.
Waarvan akte.
Dus: "Ontwaakt, verworpenen der aarde!".
Alleen moeten we de definitie van die groep 'verworpenen' inmiddels drastisch herzien.
Het is ook helemaal niet te bedoeling dat die kluchtelingen terug gaan naar hun eigen land. Waarom denk je anders dat er nu volop huizen gebouwd worden voor de kluchtelingen met verblijfsvergunning, die mogen blijven van het criminele geboefte uit de politiek. Het is beleid dat die mensen niet meer terug gaan, de politiek doet er alles aan om ze hier te houden.
Ach ja. De een heeft als hobby spelen met speelgoedtreintjes, de ander speelt graag god en bemoeit zich met mensenlevens. Verschil moet er zijn, nietwaar? De enige overeenkomst is dat Magere Hein geen onderscheidt maakt en als het tijd is hen komt halen.
Maar goed, wat weet zo'n Doornbosch er van hé ?
Tja , zolang die vluchtelingen in het Westen alles gratis krijgen en verder de hele dag in het theehuis zitten en niet verplicht aan het werk ( schoffelen etc) worden gezet dan zullen ze el hier blijven ....
Opvang in de REGIO dus !
@Aristotalloss | 02-07-17 | 15:29
Zie daarom het vorige topic. De mannen gaan hier direct op zoek naar een dom schaapje om haar zo snel mogelijk een huwelijk in te praten. Zodra daarmee de permanente verblijfsvergunning binnen is laten ze haar in het meest positieve geval zitten of beginnen haar te terroriseren en halen een vrouw uit het thuisland.
'McCain Protege and ISIS/Mossad Asset Al-Baghdadi Reportedly Killed in Russian Airstrike'
dailywesterner.com...
Nehemia | 02-07-17 | 15:03
.
De Mossad doet in smerigheid niet onder. Al vanaf het begin bombardeert Israël troepen en vrachtwagens die supply voor Assad transporteren. Zogenaamd omdat Israël aangevallen wordt vanaf de Golan. Alsof Israël niet weet dat dit van anti-Assad troepen komt. Ook Israël speelt een vuil spel. Dat moet gewoon benoemd worden en heeft *niets* te maken met anti-semitisme! (Dat laatste voor degenen die die kaart willen trekken). Fout = gewoon fout.
Aristotalloss | 02-07-17 | 15:29
Dat is dus de zoveelste leugen van links.
Want niemand handhaaft die regel bij onze overheid.
En weet je wat er op nieuwsuur werd gezegd?
Vluchtelingenwerk adviseerde ''syriers om nog niet terug te gaan''.
Want de directie van vluchtelingenwerk heeft zelf ook brood op de plank nodig natuurlijk.
Niet dat er ooit 500,000 terug zullen gaan.
-weggejorist-
Wie zijn die rebellen dan eigenlijk?
- Al-Nusrah soms?
- Al-quaida soms?
- Islamitische Staat soms?
- de FSA soms?
- de witte helmen brigade soms?
Rebellen? Lick my fucking ars! Mohammedanen die hun boek volgen tegen een regeringsleider die nog steeds westers-georiënteerd is!
Sarcastisch varken | 02-07-17 | 14:41
Je slaat de spijker op zijn kop, let op hoe de NOS en andere media zoals de Volkskrant en de NRC het voortdurend over "rebellen" heeft, een eufemisme voor islamisten die trouwens alle steun krijgen van onze bondgenoten; VS, Saoedi-Arabië, Qatar, Turkije, VK en Frankrijk ( niet geheel toevallig ook dezelfde protagonisten die islamisten hebben gesteund in Libië met als doel regime-chance met alle desastreuze gevolgen van dien)..
Die laatste tweet zegt echt alles over de oplossing die politiekcorrecten voorstaan.
.
Censuur.
.
Onwelgevallige meningen, onwelgevallige feiten, onwelgevallige gebeurtenissen verzwijgen en onderdrukken.
.
Volstrekt in lijn van verwachting trouwens. Immers "mensen" die hun opinie afdwingen via demonisering, laster, en leugen komen niet in eens met inzichten of argumenten.
.
Ik zal u de verdere lijn van wat u van politiekcorrecten mag gaan verwachten even schetsen. Van verbale terreur en censuur om af te dwingen zal men over gaan tot geweld.
.
Politiekcorrecten. Het lelijke ware gezicht was zichtbaar, de bloedige klauwen en staalgeneusde laarzen zullen weldra volgen.
.
The darkest of hearts...
De ambitieuzen gaan naar Amerika, de patriotten blijven in de buurt en gaan terug en de luie handiphouders komen naar Europa. Geldt niet alleen voor Syriërs, geldt voor alle migratiestromen. Vandaar dat het hier zo'n ongelofelijke teringzooi is.
très cool | 02-07-17 | 14:10
Zo is het precies, en al die nixnutten gaan nooooooit meer terug maar blijven genieten van een All-inclusive leventje tot hun dood. En al dit moois wordt gefinancieerd door de nederlandse belastingbetalende kudtburger. wat een kutland is nederland geworden zeg.
Tegenwoordig vallen buitenlandse strijdkrachten onder rebellen :')
@gajus 15.07.je begrijpt niet dat die Mabel zo dichtbij de voormalige koningin Beatrix kon komen ik dacht altijd die Beatrix is wel slim.Maar ja zij zit zelf vuistdiep in die Bilderbergbusiness en dat stinkt misschien nog wel meer.
This cuntry has been cumdrained.
Hoeveel Syriërs in Nederland zullen nu spontaan uit de kast komen na het lezen van dit nieuws?
Ga maar eens kletsen met een willekeurige somalier of eritreeier. Of je een reaguurder spreekt. Echt hoor,heb je geen npo 1 2 of 3 voor nodig, om te begrijpen dat onze politiek ons in het oostje neemt.
En ergens in Aleppo kunnen de terugkerende vluchtelingen niet meer naar het internetcafé omdat de ICT'er die de boel draaiende hield in Nederland ligt te soppen met een Volkskrantlezeres.
Osdorpertje | 02-07-17 | 15:02
Als het geen Fake News was, dan was het idd een drama geweest voor internetcafe bezoekers in Aleppo.
Maar gelukkig zal alles naar behoren draaien. En hebben wij iig geen braindrain veroorzaakt voor Syrie. Itt was onze "hoopopgeleide" (kunstacademie? srsly?) Volkkrantlezende sopmevrouwtjes denken.
Hettiet | 02-07-17 | 14:26
Geldbeluste mensen zoals Mabel likken zich overal in. Of het nu Klaas Bruinsma is of George Soros. Ik weet niet wie van die twee enger is, maar ik weet wel dat ik persoonlijk van Soros meer last heb dan ik ooit van Bruinsma heb gehad.
Osdorpertje | 02-07-17 | 15:02
goeie grap!
La Bailaora | 02-07-17 | 14:50
Mc Cain is absoluut een superschurk. Check!
.
'McCain Protege and ISIS/Mossad Asset Al-Baghdadi Reportedly Killed in Russian Airstrike'
dailywesterner.com/news/2017-06-16/mcc...
Meer van dit soort topics AUB, de Syrische tindermatch van Isabel interesseert me namelijk echt de ballen! Bedankt Heer Doornbos. Fijn, iemand bij de NPO die zo af en toe wil vertellen waar het op staat.
En ergens in Aleppo kunnen de terugkerende vluchtelingen niet meer naar het internetcafé omdat de ICT'er die de boel draaiende hield in Nederland ligt te soppen met een Volkskrantlezeres.
Tsja, zelfs hiermee zal je de deug-verraders niet overtuigen.
Beste is om onze deugverraders zelf naar de woestijn te exporteren. Kunnen ze zich de hele dag sufrukken op die prachtige 'cultuur'.
Wij hebben veel te hoge standaarden met betrekking tot het terugsturen naar land van herkomst. We sturen vluchtelingen pas terug als het land van herkomst voldoet aan eisen die ze nooit gaan halen. Syrië wordt niet ineens een Zwitserse oase, dus blijven de vluchtelingen in West-Europa.
Zodra het veilig is moeten mensen worden teruggestuurd, mét middelen om de boel weer op te bouwen.
Sarcastisch varken | 02-07-17 | 14:41
Inderdaad. De Witte Helmen brigade is niks meer dan een bende radicale schurken. In dit artikel een video waar ze losgaan. Dit zijn echt ratten.
.
'Syrian White Helmets Volunteer Caught on Video Dumping Mutilated Corpses'
www.thedailysheeple.com/syrian-white-h...
Syriërs hebben een tijdelijke verblijfsvergunning van 5 jaar. Deze mag worden omgezet in een permanente als er dan nog oorlog is. Met andere woorden: rond 2020 kan iedereen zijn tijdelijke vergunning inleveren en terug naar huis. We mogen hopen dat de politiek dit ook echt gaat uitvoeren en zich niet laat gijzelen door de acties van welke je weet dat ze gaan komen.
Donderdagmiddag in de bibliotheek, gezeten aan een bureautje, dat tegen een spaanplaten hokje, in vroljke letters aangeduid als' Taalpunt' aan stond, ving ik het volgende op. "Ik, kom niet werken, ik ben ziek. En nu jij." "Nie werk ziek!" "Ja. Heel goed Mahmoud."
Jezus wat heb ik gelachen.
@Lupuslupus | 02-07-17 | 14:31
idd. Met Trump verandert er niets. De schaduwregering is geen 'conspiracy theory' maar een feit.
Trumps 'moslim' ban is vooral gericht tegen Sjiiten, kijk maar eens welke landen ie op zijn lijst heeft, oa. Syrië en Iran. Saudi Arabië gaat vrijuit.
En idd. ISIS is een creatie van de VS, vooral schurk McCain heeft daar een grote hand in:
www.youtube.com/watch?v=vItuKKuz_7Y&a...
Onafhankelijke journalisten, dat moeten we niet willen met z'n allen van de VVD/GL-asielindustrie en subsidiesponzen.
Die laatste tweet, @robertschurink, is een echte domme trieste tweet. Want twitter is een commercieel bedrijf, dus die deleten wat zijn willen. En al die bubble mensjes,die de hele dag op twitter verontwaardigd zitten te zijn. Snappen er eigenlijk echt niets van.
-
Net zoals die lapzwans Erik de Vliegert, Huillie, Huillie, ik ben geblockt. Eikel, het is hunnie bedrijf. En dat noemt zich "Zakenman"... Tsja.
Berbaar | 02-07-17 | 14:45
De steun is misschien oosters, de oriëntatie is naar westers beeld.
@Sarcastisch varken | 02-07-17 | 14:41
Niet om het één of ander maar nu schat ik dat bij meneer Assaad tegenwoordig de oriëntatie meer in het oosten dan in het westen ligt hoor.
Maar zelfs als het laatste IS schuim verdelgd is - rijst de vraag: Gaat onze overheid ze terugsturen? Natuurlijk gaan ze dat niet doen. U weet het en ik weet het.
Harald Doornbos is een journalist die weet waar hij over praat, niet zo'n guurrechtse GeenStijl Reaguurder
lingo star | 02-07-17 | 14:37
Nou, nou, nou. Harold is natuurlijk ook erg in zijn eigen bubble gaan leven. Dus ja, hij raakt wat goede dingen aan, maar hij leeft ook heel erg op zijn eigen gelijk. Maar geen slechte journalist, geen topper, maar hij is wel ok.
Von Sokkenstopfen II | 02-07-17 | 14:38
Ook de Duitse economie is weer op gebouwd met Marshalgelden.
(Dit was een thema omdat DLD mordicus wil dat Griekenland alle schulden terugbetaald, terwijl ze die zelf zijn kwijtgescholden uit practische overwegeingen.)
Wie zijn die rebellen dan eigenlijk?
- Al-Nusrah soms?
- Al-quaida soms?
- Islamitische Staat soms?
- de FSA soms?
- de witte helmen brigade soms?
Rebellen? Lick my fucking ars! Mohammedanen die hun boek volgen tegen een regeringsleider die nog steeds westers-georiënteerd is!
Eindelijk zijn ze erachter gekomen dat die voortdurende demonisering van Assad meestal niks dan pure propaganda is. Ik roep dat al jaren.
Nou, kijk, hé?
Zodra ze hier met luide grefojuichkreten van ""welkom in mijn land""en andere shit zijn ontvangen, inmiddels een graties huis, graties zorg, graties onderwijs, graties rechtskundige hulp, en daarbij een stevige uitkering hebben ontvangen gaan ze vanzelfsprekend niet terug.
Integendeel, de hele familiemeute wordt in de loop der tijd hierheen gehaald teneinde deze zegeningen mede te genieten.
Dat in Syrie( want daar gaat het om) geen hond meer aanwezig is om dat land weer op te bouwen zal ze jeuken.
Intussen betalen gekke Henkie en zijn vrouw die ongein.
We zijn nu alweer een fase verder. Afrikanen, uit niet oorlogsgebied, worden massaal opgehaald om hier levenslang van gratis geld voorzien te worden.
Dit zou dus heel goed nieuws moeten zijn: alle asielzoekers (al dan niet "statushouders") kunnen per direct terug naar Syrie om daar hun land weer op te bouwen.
Welke minister gaat dit vanaf morgen opstarten?
Meer, meer, meer.... Dan loopt het ook lekker snel uit de hand. Mag graag naar Doomsday films kijken. En nu maken we het live mee. Prachtig! Hier kan geen Hollywood Pedohile ring Film tegenop.
Na de 2e wereldoorlog lag vooral duitsland compleet in puin
en toen moesten de "trummerfrauen", kinderen en bejaarden
de hele bakstenen uit de puinhopen halen, de cement er afbikken en opstapelen zodat er weer een begin gemaakt kon worden met de wederopbouw. En 20 jaar later, was duitsland dan ook gewoon het meest welvarende land met een economie die door het dak ging dus zeg ik nu, zodra de oorlog afgelopen is in een land, dan alle vluchtelingen terug sturen en de handen uit de mouwen laten wapperen, en niet hier en beetje een leven lang het zielige slachtoffer uithangen en tot hun dood hun handje ophouden, en ons in het gezicht spugen omdat wij
ons niet aan hen willen aanpassen!
Harald Doornbos is een journalist die weet waar hij over praat, niet zo'n guurrechtse GeenStijl Reaguurder
@netniet | 02-07-17 | 14:35
Dus omdat men er over publiceert staat dat in Uw optiek gelijk aan "aanzetten tot"?
Beetje een kul-redenatie hoor.
Die omvolkers in het Koudenhove-Callergi gebouw in Brussel, is helegaar geen aluhoedje. Al decennia lang worden families uit elkaar gedreven vanwege overheidsbeleid. Oude van dagen worden onder steeds erbarmelijkere omstandigheden in oude van dagenhuizen gestopt. Vrouwen moeten werken onder het mom van zelfstandigheid kaar het leidt ertoe dat de bevoliing krimpt. Nu is dat ineens een probleem want demografische krimp en word4n blanke vrouwen door de Volkskrant ertoe aangezet om na 4 weken met een Syriër te trouwen alsofmdat normaal gedrag is. Dit continent gaat ten onder aan welvaartsk*nker.
Normaliter zou je meer vertrouwen hebben in de VS, maar die hebben hier toch (weer) steken laten vallen.
KapiteinClaus | 02-07-17 | 14:17
.
Vertrouwen in de VS? ISIS is gecreëerd door de VS dus wat verwacht u eigenlijk.
Zoek maar even op YT naar 'who created ISIS'.
Het gaat de VS helemaal niet om ISIS te vernietigen (dan was dat allang gebeurd) maar om macht in het M.O. (olie). Dáárom *steunt*(!) de VS de zogenaamde 'gematigden' die vechten tegen de legitieme president Assad en de troepen van Poetin en valt de VS zelf ook regelmatig die troepen aan. Onlangs hebben ze weer een straaljager van Assad neergeschoten.
Ondanks alle mooie praatjes staan de VS in deze oorlog (alwéér) aan de verkeerde kant. Ook nu Trump president is, verandert er helemaal niets in het beleid van de VS. Hij zou toch de banden met Rusland aanhalen? Leugens leugens leugens. Loze woorden.
Vluchtelingenwerk Nederland en COA heeft Syrische vluchtelingen in Nederland geadviseerd om niet naar Syrië terug te keren. Het zou er nog te gevaarlijk zijn. Ondertussen laten we hen hier wennen aan ons welvaartsniveau en onze luxe waarbij werken en de Nederlandse taal leren optioneel is, of zelfs niet eens is toegestaan.
.
Rara hoe loopt dit af..........
Ja maar clubjes als Vluchtelingenwerk en Amnesty leven juist van de asielzoekers die hier komen. Die kunnen er dan decennialang hele kluiten psychologen en andere "hulpverleners" tegenaan gooien en zo langdurig bakken met subsidie binnenharken. En dat kan niet met een vluchteling die binnen een jaar weer vanuit een buurland naar huis gaat.
Het is puur een verdienmodel voor de asielmaffia en niets anders.
Als ze zich in Israël openlijk af gaan vragen of de oorlog tegen IS zonder Assad te winnen is, dan lijkt er meer aan de hand. Is er soms een deal over gaspijpleidingen of zoiets www.timesofisrael.com/a-syrian-conundr... ?
Pechtold, Asscher en de rest van het geteisem die meer "vluchtelingen" willen, zullen hier vast wel een verklaring voor hebben.
.
De Syriërs die nu in NL zitten gaan nooit en te nimmer meer weg. Gratis geld is vele malen belangrijker dan je vaderland weer opbouwen. Somaliërs zijn hier een uitstekend voorbeeld van.
.
Maar ach, de gemiddelde politicus wil het gewoon niet zien. Dat komt omdat hij of zij de kosten voor dit circus niet hoeft op te hoesten. Uiteindelijk moeten ze terug, allemaal!
Wel een hele opzienbarende conclusie Harald. Al die hoogopgeleide vrouwen die graag de benen wijd doen in combinatie met een uitkering zorgen daar inderdaad voor.
Note to self: als je een linkje plaatst moet je het wel goed doen.
In de herkansing dan maar: nl.wikipedia.org/wiki/Zaatari
@très cool
Als je in staat bent een oceaan eigenhandig over te komen dan ben je inderdaad een doorzetter.
Causaal verband leggen op basis van 'gebeurt eerder DUS veroorzaakt' is niet echt geldig.
Mensen die niet in de regio opgevangen wensen te worden hebben in eerste instantie al minder behoefte om terug te keren. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Wel fijn dat het beter gaat in Syrië! Dan kunnen mensen eerder terug naar hun thuisland.
Opvang in de regio functioneert, maar bedenk wel dat de landen die diezelfde opvang realiseren behoorlijk zwakke economieën hebben (met name Libanon en Jordanië) en dat dus echt niet alleen af kunnen.
De internationale gemeenschap had al van begin af aan meer centjes moeten fourneren maar er is weer eens getreuzeld, zoals zo vaak. Klein maar fijn voorbeeldje: Zaatari in Jordanië (nl.wikipedia.org/wiki/Zaatari, een kampje met op het hoogtepunt 200.000 vluchtelingen, nu nog 'slechts' 80.000 omdat het dan beter te managen is. Kost natuurlijk bakken met geld en een klein land kan dat niet alleen.
We smijten bakken met geld naar donker Afrika maar we laten welwillende landen als Libanon en Jordanië gewoon aanmodderen, en da's een schande.
Is Robert Schurink helderziende of paranormaal? Hij 'ziet steeds vaker tweets die verwijderd' zijn.
Maar in Europa staan er heel veel mensen op dr loonlijst van dhr Soros.Mensen als Mabel los die zich overal inlikken.
-weggejorist-
helaas degene die aan een westers money infuus hangen gaan nooit meer terug, en ik ben eerlijk ik zou het ook niet doen, want min of meer gratis geld wie houdt daar nu niet van.
Wat is de KPI van de Chef Terugkeer van het COA? Hoe gingen zijn (of waarschijnlijk haar) functioneringsgesprekken? Kan iemand dat wobben?
.
Bonusvraag: kunnen er kamervragen over deze statistieken en de KPI's bij het COA gesteld worden? Dank Greet!
Kan iemand die Sorosclan nog stoppen?
Hettiet | 02-07-17 | 14:14
.
Ome Vlad kan dat niet alleen maar deed het ook daadwerkelijk: Soros en zijn hele duivelse bende de Russische Federatie uit trappen.
très cool | 02-07-17 | 14:10
.
Hear hear!
Zou die nare Assad en de dekselse Russen toch voor stabiliteit hebben gezorgd? Normaliter zou je meer vertrouwen hebben in de VS, maar die hebben hier toch (weer) steken laten vallen.
Wat? Tweets verwijderen? Doen ze bij Twitter een soort Eric-de-Vliegrtje met meester Harald? Gotspe!
Twitter? Sub omni canone! Evocatus
Binnenkort een re-migratie regeling.. recht op maandelijks een x bedrag tot aan de dood... en dan gaat het over op de nabestaanden. Of een óntwikkelingspremie om het leven daar weer op te bouwen..
Maar maar maar er zitten helemaal geen vluchtelingen op die bootjes die hun land weer op willen bouwen.En ook Nederland willen ze niet opbouwen.Nee.lastig hoor.
Harald kan aanschuiven bij de pufmotor en Zalm kan zijn zenuwlachje laten fotograferen!
Sow hadden ze bij RT het bij het rechte eind.Spreken die gemene rotRussen dus de waarheid. Bummer voor de MSM hier, dus.
Gnah, gna, Evocatus
George Soros en zijn open society.... Wanneer je je er in gaat verdiepen wordt steeds meer duidelijk maar tegelijkertijd ook steeds meer beangstigend.Kan iemand die Sorosclan nog stoppen?
Verdorie, dit betekent toch geen leegloop van tandartsen in Nederland hoop ik? Straks heeft Nederland opeens een tekort aan tandartsen, gaan de zorgverzekering weer omhoog.
De ambitieuzen gaan naar Amerika, de patriotten blijven in de buurt en gaan terug en de luie handiphouders komen naar Europa. Geldt niet alleen voor Syriërs, geldt voor alle migratiestromen. Vandaar dat het hier zo'n ongelofelijke teringzooi is.
REAGEER OOK