Kijkvideo. Douglas Murray vertelt Mark Steyn over de gekke dood van Europa
Ja sorry toch nog maar een keer Douglas Murray hoor. We hadden al het voorwoord bij 'The Strange Death of Europe'. We zagen zijn take of the week. Ondertussen heeft meneer de BBC al weer danig in zijn hemd gezet en nu is er een interview van een uur lang met Mark Steyn, de best schrijvende Canadese conservatief van Canada. Ideaal voor als u zich best wel een beetje wilt verdiepen in meneer Murray maar te begaaid bent om 22 euro aan uw boekdealer te geven in ruil voor de hardcover. Bovendien heeft die Mark Steyn (LEES zijn site) ook wat te melden en zitten er op het einde nog mooie hat tips naar Oriana Fallaci, Ayaan Hirsi Ali en die ene vermoorde Nederlandse homoseksuele politicus. Kijktip dus, als u tenminste tegen een uur lang vrolijk pessimisme over het Oude Continent kunt.
Reaguursels
InloggenCartooncrisis
Helaas valt Murray ook voor de "versimpelings verleiding" om de boodschap over te brengen. Zowel de oorzaak is versimpeld (immigratie en verlies van christelijke religie en dus weer relatie moslims) en daarmee dus de oplossing.
Het is (helaas) veel complexer. De onrust en de dreiging voor ons huidige bestaansmodel komt ook voort uit de financiele crisis, een wereldwijde institutionele crisis, verschuiving van macht naar het oosten (RUS en CHI) zowel economisch als militair als politiek, conflict met RUS in de UKR, totaal ontspoord M-O en N-Afrika en een nieuwe industriele revolutie die nog maar net begint en in hard tempo vele banen overbodig maakt.
-
En dat allemaal tegelijk en dat is redelijk uniek.
-
De burger heeft een "contrat social" met de overheid/bestuurders/leiders. We leveren wat vrijheid in, betalen belasting en als wederdienst zorgt de overheid voor rust en stabiliteit en veiligheid.
-
Dat laatste lukt ze niet (niemand overigens wereldwijd) door de veelheid van wereldwijde invloeden. En dus kiest de burger "revolutionair" voor een Brexit of Trump......... maar ook dat lost niets op. Weer naar de kerk gaan en immigranten haten overigens ook niet, wat populisten u ook beloven. Maar goed er zijn ook geen andere politici met een oplossing vooralsnog.
Maar ja, de massa-overval zorgt wel voor goede interviews, zoals deze. En het zorgt ook voor interessante politici, zoals Fortuyn; en voor tragische voorvallen die dienen als stof tot nadenken: moord op Pim en Theo bijvoorbeeld.
En nu leidt de massa-toeloop ook tot spectaculaire aanslagen, die ongetwijfeld beantwoord gaan woorden met evenzovele spraakmakende wraakacties.
En als kers op de taart belanden we dan in de onvermijdelijke burgeroorlog, waarin ook weer bepaalde types pas echt goed tot hun recht komen, die in vredestijd een anoniem en saai leven hadden geleid.
Dus.
En de mensen hebben het zelf gewild hier, ze hebben jarenlang op steeds weer dezelfde policore partijen gestemd, waarschijnlijk omdat een goed georganiseerde samenleving de meesten nou niet echt gevoel geeft dat ze ook echt leven.
DAt zal het wel zijn, of zoiets.
Graaf_van_Hogendorp | 29-06-17 | 08:08
Hear, hear beste graaf. Deze Vrije Paling(een Liber-Aal) onderschrijft uw plempsel van harte. Nu nog een paar miljoen glasaaltjes de goede richting op laten zwemmen. In schoolverband, dat wel natuurlijk. Inderdaad een utopie.
@lawoftheland. Dat ik de gemiddelde burger de schuld geef van de situatie waarin ons land, de EU in verkeerd daar blijf ik bij.
Een dictatuur ontstaat bij de gratie van het 'grauw' en diegenen die er financiele baat bij hebben, de industrielen, de rijken, de ambtenaren (zie meest recent Venezuela) De dictatuur belooft politieke rust en protectie voor de industrielen, rijken en ambtenaren en brood en spelen voor de rest na de chaos. Uiteraard zijn de machthebbers en zij die baat hebben bij de chaos en de hier opvolgende dictatuur in de EU de hoofdschuldigen. Maar dat neemt niet weg dat elke burger in de gelegenheid is met alle nieuwsgaring tot zijn beschikking, om kritisch te kunnen kijken naar wat er gebeurd. Het is geen geval van niet kunnen, maar stomweg niet willen.
G*dT hiervoor geldt de gevleugelde uitspraak van Johan Cruijff "Je gaat het pas zien, als je het doorhebt"!
Onze bebrilde terrorisme professor, wier naam ik niet zal noemen, raadt het lezen van Demonen en/of Duivels aan om de ideologische bezetenheid van de ploflims te begrijpen;-)
*CcMed*
Europa ,is dat niet de regio waar de meeste kut amerikanen vandaan komen ?
bolletje kaas. | 29-06-17 | 07:58
Goedemorgen en dankjewel. Zit een filmpje te kijken op Youtube over hoe je ondertitels toevoegt op Youtube. Ik vind het wel een plan om dat in elk geval voor Douglas Murray te gaan doen.
forecastle | 29-06-17 | 09:27
Keuzes maakt men bij voorkeur met het hoofd, niet met de (onder)buik. Ons hoofd, onze instituties (politieke partijen, EU, kerk etc.) blijven kiezen om op de ingeslagen route voort te gaan. Een enkel dissident geluid uitgesloten. Nu wil jij daarvoor de schuld neerleggen bij de 'gemiddelde burger (buik). De gemiddelde burger die ook maar probeert zijn leven zo goed en kwaad als het kan te managen.
Helaas is het zo dat de (onder)buik alles te verwerken krijgt van wat het hoofd kiest om naar binnen te stoppen. Hoofd en (onder)buik zijn dus twee verschillende belevingen van dezelfde realiteit. Zoals Murray het mooi verwoordde met de verschillende metrolijnen. Ons hoofd (Juncker, Tusk en co) zit in een andere metrolijn dan de gemiddelde burger. Zij zien nog steeds het Europa dat allang niet meer bestaat.
Zolang het hoofd niet luistert naar de rest van het lichaam (dat dus ook aan het veranderen is) worden er geen andere keuzes gemaakt. Het hoofd maakt de keuzes. De rest van het lichaam verwerkt en volgt. De (onder)buik kan soms keuzes afdwingen, maar dan krijg je revolutie (of diarree).
Boeiend interview. Ik hoop dat de bekrompen politici in ons land die politieke partijen uitsluiten van deelneming aan het democratisch proces en de uiterst leugenachtige en/ of eenzijdige MSM ook kennis nemen van dit interview / boek.
Is er een mogelijkheid tot een zachte landing aangaande de invloed van vreemde culturen en religies in Europa was de vraag. Ja die is er; onderwerping.
De gemiddelde burger laat zich met graagte onderwerpen als hem wordt voorgeschoteld dat hij voor de rest van zijn leven verzorgd zal worden door de staat, overal Wifi zal zijn, roaming free internet en telefoon. Hij onderwerpt zich nu aan de EU technocraten in Brussel die voor eeuwige vrede zullen zorgen zonder zorgen. De burger onderwerpt zich om dezelfde reden aan de vreemdeling in zijn huis omdat de overheid zegt dat hij daarvoor beloont zal worden met eeuwige vrede en voorspoed.
Dat de overheden en met name de machthebbers in Brussel de immigratie niet gebruiken om hun macht te bestendigen zo niet uit te breiden, dat het ze overkomt, is naar mijn idee niet waar. Elke dictatuur is gebouwd op het veroorzaken van chaos door de machthebbers en vervolgens de burgers voorhouden met de belofte van eeuwige vrede en voorspoed dat zij, de machthebbers het zullen oplossen. In de gecreerde chaos zullen bij elke aanslag in de EU Juncker, Tusk en co een dansje doen omdat dat hun invloed en macht zal bestendigen en vergroten omdat de angstige burger meer zal geloven dat de centrale machthebbers in Brussel hun zal beschermen en uiteindelijk voor eeuwige vrede en voorspoed zullen zorgen voor hun en hun kinderen. De soevereine overheden hebben dezelfde boodschap onder het mom van dat zij, de soevereine overheden niet meer in staat zijn de problemen, de chaos te verhelpen. Daar hebben ze de middelen, politie, leger en de financien niet meer voor. Bij een één EU waar duizenden miljarden omgaan zullen al deze problemen worden opgelost zo belooft men met eeuwige vrede en voorspoed in het verschiet.
Zou mn geschiedenisleraar van destijds tijdens de koude oorlog dan uiteindelijk toch gelijk krijgen?
Die zei nl altijd:"die oorlog tussen Oost en West komt er niet, maar wel die tussen Noord (het welvarende Noord/West Europa) en Zuid (het arme mediterane/islamitische Noord Afrika)".
Die "continentale" duiding zal niet helemaal meer kloppen want waar de modus operandi zich precies zal gaan bevinden is mij persoonlijk nog niet helemaal duidelijk maar dát die verder noordwaarts zal liggen dan pak m beet 600 jaar geleden lijkt evident.
Suggesties van waar Eurabie gaat scheuren iemand?
Titel gebasserd op 'the strange death of liberal England'. Staat bij mij ook nog op de leeslijst. Zag het laatst ook bij Baudet op tafel liggen. www.youtube.com/watch?v=UWehV4EY-NA
lady blabla | 29-06-17 | 08:46
In een interview in "Linda" heeft Peter Rrrrrr de Freeze gezegd, dat hij, in geval van bezetting van Nederland, als eerste in het verzet zou gaan.
Er is dus hoop.
*sarcasme modus uit*
Waar islam is, is altijd achterlijkheid, ellende, terreur, dood en verderf. Dat is overal en al 1400 jaar zo, maar naïeve West-Europa dacht dat hier wellicht anders zou moeten zijn, zodra ze de islam importeren en knuffelen, de domme West-Europeanen hebben dus helaas gegokt en verloren, want van shit kan je geen chocolade maken hé, de islam is een zieke achterlijke ideologie en het zal altijd ziek en achterlijk blijven, en nu zitten wij allemaal met de gebakken islamitische shit, dankzij de linkse sukkels, West-Europa is een zinkend schip. Helaas.
Memek | 29-06-17 | 08:51
.
+ veel.
Het is allemaal te laat. Landen zijn al helemaal verpest door islam.
lady blabla | 29-06-17 | 08:46
.
Klopt. In Dld is een wet in de maak die alle asielzoekers (2 miljoen) het recht gaat geven om hun familie (gratis) te laten overkomen. Dat zijn minimaal 10 miljoen moslims in 1x er bij.
Zodra Merkel is herkozen (en dat gebeurt) gaat het 'feest' beginnen.
Nee echt, hoe graag ik het ook anders zou willen zien; we hebben al verloren. Er zijn satanische krachten aan het werk die de hele wereld tot een hellhole willen maken, waarvan niet te winnen is. Niet meer.
Ja en natuurlijk moeten 'wij' onze uiterste best blijven doen om stokken in de spaken te steken. Maar het eindresultaat zal verlies zijn. Voor ons.
Nehemia | 28-06-17 | 23:59
www.youtube.com/watch?v=IoRkFTYtbuU
Wrang dat Jan en alleman zo ondertussen in de gaten heeft dat Europa de afgrond in gaat maar dat onze politici maar door blijven gaan op de huidige ramkoers.
In een troonrede van de 50'er jaren sprak kon. Juliana deze woorden: Nederland (toen 10,2 mio inwoners) is niet vol, het is overvol. Emigratie moest worden aangemoedigd. Met landen als de VS, Canada, Nw. Zeeland, Australië en Brazilië werden overeenkomsten gesloten.
Honderdduizenden mensen emigreerden, en het gevolg, een leegloop van goed geschoolde vakmensen en Nederland in de problemen. Immigratie, immigratie klonk het toen opeens, redt de Nederlandse economie.
Thans zitten we boven de 17 mio zielen en het kan maar niet op. Immigratie, immigratie, we vergrijzen, redt de Nederlandse economie.
Destijds hadden we te weinig goed geschoolde mensen, thans importeren we ze per truck lading tegelijk en ze eten allemaal mee uit de ruif.
How the west was lost.
Verplicht kijken op school zou ik zeggen.
Het is allemaal te laat. Landen zijn al helemaal verpest door islam.
@ Graaf_van_Hogendorp | 29-06-17 | 08:08
Je kunt alleen maar hopen dat steeds meer mensen de ogen wordt geopend zodat dat 'blok' steeds sterker wordt.
Wat dat betreft bieden die twee zetels voor FvD, die toch echt in no time en zonder noemenswaardige publiciteit zijn behaald, reden tot optimisme..
De berichtgeving over moslims in de MSM is volkomen eenzijdig en grenst aan ordinaire propaganda. Het is maar net hoe je de laatste definieert. Voor mij is het propaganda anno nu. Het eindresultaat daarvan is natuurlijk polarisering, scheve verhoudingen, een steeds groter wordende groep burgers die het wel weten maar niet meer zeggen, sociale onrust enz. Dat is ook het doel van propaganda. Goed bedoeld of niet; het resultaat van de pogingen tot beïnvloeding van de publieke opinie zal echt niet veranderen. Mensen zijn redelijk simpel hoor. Die hebben echt geen zin om alle moslims te gaan schiften in good guys en bad guys. Vanaf een bepaald punt zijn het állemaal dezelfde rotzakken. En dat is nu wel bereikt bij velen, ondanks de doorzichtige propaganda, of juist dankzij.
Hij begint over de bloodwater speech, als ik Janmaat en Fortuyn terug hoor dan vraag ik me toch of we niet naar die mensen hadden moeten luisteren, terwijl ze toen der tijd voor gek werden uitgemaakt. Ze hebben wel degelijk gelijk gehad. Als wij zouden leren van de geschiedenis zou het dus ook betekenen dat wij hedendaags dit soort geluiden wel degelijk serieus moeten nemen.
Het geweldige Coudenhove Kalergi plan zou daadwerkelijk zin hebben als de gasten zich ook daadwerkelijk zouden vermengen met de inheemse bevolking......... 90% van de Negers en Moslims maken kinderen met een partner van hetzelfde ras. Als zij interraciaal kinderen maken zijn het vooral de mannen die uit een andere keuken gaan eten. Met als gevolg dat de grootste vijand van de hele wereld, de witte blanke man, weg gefokt gaat worden en al die andere rassen gewoon blijven bestaan. Plan mislukt dus!!!!
Mark Steyn bij Tucker Carlson.
Wat meer naar Steyn luisteren kan helpen tegen hardnekkige vormen van TDS...
theconservativetreehouse.com/2017/06/...
Boodschap van Murray komt overeen met wat ik afgelopen zondag hier verdedigde. Ken uw christelijke wortels, ken uw Bijbel, weet waar u vandaan komt. Het wel of niet geloven in God is irrelevant. Koester uw wortels of word uitgehold. C'est ca.
En overal ter wereld zijn het de compleet feitenvrij roeptoeterende Van Muiswinkels die mensen als Murray met alle potentiele gevaren vandien voor fascist, nazi of haatprediker kunnen uitmaken.
Canada en de VS zijn nare ongezellige landen. Brrrr.
Deze man bespreekt een hoop wat bij mij en andere guurders al jarenlang de gedachten zijn. En dat in een keer.
Echter ik denk dat een hoop guurders onderschatten hoe wijd verbreid het cultureel marxisme is onder de culturele, onderwijs, media en politieke lagen. Er is een heuse SJW cottage industrie rond cultureel marxisme ontstaan, waarbij diversiteitstrijders 24/7 bezig zijn westerse waarden te ondermijnen. Dit zorgt ervoor dat ze het onderwijs, de politiek, de media en de culturele sector in een ijzeren greep houden. Dit is ook de reden waarom je vanuit deze lagen zelden kritische noten hoort. Ze worden niet alleen vanuit deze beweging gevoed, ze worden ook gestuurd. Door fulltime (en vaak dikbetaalde) professionals.
Wat is deze SJW cottage industrie? Kijk eens naar deze ANBI stichting naar de directie en wat ze hebben gestudeerd en waar ze zich mee bezig houden: www.stdem.org/wie-zijn-wij/
Deze club heeft kennelijk pakweg 40% van de aandelen in o.a. de Volksverlakkerskrant en OnTrouw. Een behoorlijke invloed, en uit wie bestaat deze club? Culturele marxistische (extreem)linkse activisten. M.a.w. de "welkom in mijn land" zangers.
En wat heeft dat te maken met deze topic? Dat de SJW cottage industrie (waar jaarlijks dozijnen jongetjes en meisjes worden afgeleverd vanuit de UvA, VU, UU, KUT, RU, RUG) de weg-met-ons mentaliteit niet alleen in stand houdt, maar dat ze de motor zijn achter deze gedachtegoed.
Zij zullen nooit, maar dan ook nooit tot inkeer komen. Zij zullen het huidige klimaat letterlijk tot de dood verdedigen. Waarom? Het is hun raison d'etre geworden. En niet alleen dat, hun vaak dik belegde boterham. Want ook idealisten moeten eten. Maar de allergrootste ellende is, het zijn er zoveel. En ze hebben inmiddels zoveel invloed. Veel meer dan waartegen FvDers en echte liberalen (niet VVD laat staan de socialisten van D66) straks op kunnen tegen boksen.
@ Poesmobiel | 28-06-17 | 22:35
Poesmobiel bedankt. Eye openers, stuk voor stuk.
Engels op dit niveau kan ik namelijk niet opnemen.
Velen met mij en toch stuk voor stuk mensen die best in staat zijn om zich een opinie te vormen.
Kan GEENSTIJL de service bieden om dit interview te pndertitelen? Ik wil er best voor betalen.
Zie het als een lidmaatschap. Als ik christen word mag ik me daarna een leven lang schuldig voelen en me de typhus werken. Als ik geen lid meer wil zijn zeg ik op.
Als ik moslim word ben ik verzekerd van levenslange garantie op solidariteit van mijn familie en geloofsgenoten van de clan. Tuurlijk is er de beroemde tegenvaller: je kunt je lidmaatschap niet zomaar opzeggen. Uitsluiting of dood.
Onderwerping is een serieuze zaak.
Dat vind ik nou weer niet. Het staat haaks op vrije keuze. De keuze om fouten te mogen maken en daar zelf voor verantwoordelijk te zijn en geen spelletje schuldschuiven te spelen als het zo uitkomt.
22 EUR? Hardcover? *hmm mmblr Piraten mmmblr Zweden mmblr Mark Steyn mmblr 1e link al meteen mmmblr .epub mbblrr mompeldemompel*
Lees die man want Canada en Conservatief is nog altijd wel een dingetje daar. Sla er een willekeurige South Park afl. met Canadezen er anders maar op na als je me niet gelooft.
Nee dank u.
Ben zelf al een jaar of 30 vrolijk pessimistisch over het Oude Continent,
ik heb "er wel eens wat van gezegd".
Het gaat allemaal niet per ongeluk, in 1984 was het vandaag ook donderdag.
Vandaag een mooi jankverhaal uit Duitsland.
.
Arme moslims zouden gediscrimineerd zijn bij een bezoek aan Polen tijdens een holocaust toer. Geen woord over hoe beledigend en grievend het is om met zichtbare uitingen van een religie die oproept tot de vernietiging van joden te gaan rondlopen op plekken waar vele joden hun einde vonden door een ideologie die opriep tot de vernietiging van Joden.
.
Tsja...
Indrukwekkend interview. We laten niet meer immiganten binnen omdat we minder kinderen krijgen. We krijgen minder kinderen omdat er zoveel immigranten komen. Je gaat je kroost toch niet blootstellen aan de teloorgang van Europa.
Het was niet onlogisch geweest dat uit de jaren '60 een dogma op individualisme binnen de pedagogiek een dominante plaats gekregen zou hebben. In plaats daarvan hebben we het dogma van relativisme op vooral onze waardesystemen. Dit maakt de omarming van zoiets onnatuurlijks als mystiek onvermijdelijk. Ziedaar het hosanna gezang van 'individualisten' op de islam. Ziedaar de 4 apps op de tablets van brugklassers in het voortgezet onderwijs waarom islam zo een zegen is.
Schoorsteenveger | 29-06-17 | 03:27:
Wat bij mij echt wringt is dat we wel degelijk weten wat goed of slecht is, of ten minste wat we prefereren en wat we onwenselijk vinden.
Misschien is het geen zelfhaat of schuldgevoel maar eerder zelfontkenning.
We laten liever de moeilijke oordelen en beslissingen over aan anderen.
Luiheid, lafheid en wat overgebleven geloofsgerelateerde houdingen als nederigheid, ondergeschiktheid en onszelf gemakshalve te onwetend achten om met complexe materie om te gaan.
Zonder gelovigen voor het hoofd te willen stoten zie ik liefst alle geloof voorgoed verdwijnen.
LuckyGirl | 29-06-17 | 02:59
Het is geen zelfhaat, het is schuldgevoel. We zijn zondig, en dat we zondig zijn hebben we het Christendom te verwijten. De erfzonde is waar we mee behept zijn. We hebben 'hubris' getoond en zijn door God uit het aards paradijs gedonderd. De biechtcultuur is onze cultuur. Als we als christen geboren worden, dan dragen we die last al, onschuldig als we zijn.
God en de Duivel. We staan op een kruispunt en weten niet eens meer of we nu God dienen dan wel een pact met de Duivel sluiten.
www.youtube.com/watch?v=Yd60nI4sa9A
De westerse wereld is vergeven van de zelfhaat.
We kijken naar alles dat we mis met onszelf vinden en hebben steeds minder oog voor de mooiste elementen van onze eigen maatschappijen.
We kunnen discussiëren over verworven vrijheden, ons goddeloos bestaan, gendervrijheid, onze militaire invloeden, wie onze vrienden zijn, maar we zijn bevangen door angst.
Wat nou als ik iets vind, me daar over uitspreek en iemand anders vaagt me met 1 korte zin weg.
We zijn bang ongelijk te hebben of te krijgen.
Dus we zeggen steeds minder en praten elkaar steeds meer na.
We mogen sinds Hitler niet meer adoreren, niet meer haten, we mogen slechts twijfelen en niemand is belangrijker of waardevoller dan een ander.
Het enige dat overblijft is geld.
Het zou exact omgekeerd moeten zijn.
Demagogie is een eigenschap die levens kan redden gedachteloze positiviteit leidt zonder uitzondering tot oorlog.
Als bang zijn om fouten te maken een excuus is om niets te doen zijn we onze vrijheid niet waard.
Grrraaien | 29-06-17 | 02:09
De D van Divine
www.youtube.com/watch?v=pFiqO0Qpa_g
De D van Dana
www.youtube.com/watch?v=huVww6TZoUw
De D van Dalida
www.youtube.com/watch?v=9X-eqDmJ8CQ
Of de D van Danielle Nicole
www.youtube.com/watch?v=HRa0Rc9ZcOU
De dag dat de decadentie deelde , veel D's
Grrraaien | 29-06-17 | 01:55
O, die krochten. Maar waarom vindt u dat ik daarheen moet? Wat leer ik daar wat ik al niet weet? De krochten en spelonken der decadentie zijn veel interessanter.
www.youtube.com/watch?v=K7jhk4tPEKY
@ Schoorsteenveger | 29-06-17 | 01:48
Ga zelf eens boeken voor een habbekrats in Schaarbeek bijvoorbeeld. Volg uw gids en u zult informatie krijgen. Ha ha, pas op voor Marokkaanse politie agenten die u vol op uw gelaat rammen zonder reden.
Grrraaien | 29-06-17 | 01:38
Verklaar u nader. Welke krochten? Kom niet zo vaak in Brussel.De diepste krochten in Brussel zijn volgens mij de kelders waarin de dossiers van de EU-klerken liggen opgeslagen.
@ Grrraaien | 29-06-17 | 01:38
Ik doe dat wel eens om te voelen dat ik leef, niet slecht om te voelen dat je leeft.
Watching the Wheels | 29-06-17 | 01:29
Het splitst zich, ondanks die bedreigingen, verder op. Murray kaart ook dat aan, als hij waarneemt dat links zich beijvert in het opeisen van rechten in deelgebieden van deelgebieden van deelgebieden van onze cultuur. Zoals al dat gedoe over gender.
We lijken dusdanig verdeeld dat we geen front meer kunnen vormen, zeker niet richting een religie die overal een antwoord op heeft.
Dat "samen op weg" wordt ook door Murray gewantrouwd als 'shallow' vorm van lief zijn voor de ander, zonder dat daar iets substantieels achter zit. Zijn verdediging van Ratzinger vond ik hier opmerkelijk.
@ Schoorsteenveger | 29-06-17 | 01:35
Is een bezoekje in de diepste krochten van Brussel wellicht iets voor u ?
Poesmobiel | 29-06-17 | 01:16
Klopt. We waarderen onze eigen cultuur te weinig. Murray wijst daar ook expliciet op.Er zit een rare lus in ons denken. Onze cultuur heeft ons tot denkende individuen gemaakt, en die denkende individuen denken dat ze die cultuur niet nodig hebben, dat ze zonder die cultuur denkende individuën blijven. "Je pense donc je suis".
@Poesmobiel | 29-06-17 | 01:20
Er zit bij de meeste huizen zo'n knopje bij de deur.
Poesmobiel | 29-06-17 | 01:20
Wellicht was ik wat kort door de bocht, maar ik vatte echt wel wat je zei hoor. En ik onderschrijf wat je zegt. Heb in het verleden meer dan een keer "Dat moet ik van mijn geloof" van Kuitert aangehaald.
@Schoorsteenveger | 29-06-17 | 00:58
Goed verwoord!
.
Daar komt m.i. nog bij dat zelfs atheïsten zich vastklampen aan de "joods-christelijke traditie" van ons land. Mensen zoeken iets om een vertrouwde veilige bekende leefomgeving te waarborgen.
.
Het is waarschijnlijk gewoon iets dat in mensen zit en het lijkt heel erg op vissen die in een schooltje gaan zwemmen, meer kans om veilig oud te worden.
.
Komt er een bedreiging (islam) bij, dan gaan de kerken al snel "samen op weg". Bij gebrek aan vijand, splitsen clubjes zich (hervormd, gereformeerd, etc.). Uiteindelijk heeft zo'n samenwerkingsverband niet zelden ook economische motieven (naar elkaar omkijken). En dat zorgde ook meteen voor die c*rrupte clubjes van het baantjeskartel waar Thierry tegen vecht. Kansloze missie.
Ascher en Cohen zijn de namen die je wel eens hoort als het gaat over verraad. Joodse raad enz. Ik kan me best voor stellen dat ze nooit meer fout genoemd willen worden. Nou doen ze het beiden weer, collaboreren met de verkeerde vijand islam genaamd. Altijd moeite met het onderscheid: wie is de dader en wie is het slachtoffer. Geschiedenis herhaalt zich.
Schoorsteenveger | 29-06-17 | 00:58
Discussiëren? Ik wilde je vorige tegel juist ondersteunen.
Sorry, licht uit hier, letterlijk.
Schoorsteenveger | 29-06-17 | 00:35
Toevallig lees ik David Brooks' The Road to Character, waarin hij beschrijft hoe we vergeten zijn om aandacht te besteden aan onze tekortkomingen. Tot ongeveer na het einde van WOII werden die beschouwd als aandachtspunten ter persoonlijke verbetering. Niet door iedereen, maar omdat scholen en instituten daaraan relatief veel meer aandacht aan besteedden, druppelde er toch veel meer van door in de maatschappij, in literatuur, de politiek en de media. Daarna werden bijna alleen zaken die je op je cv kunt zetten belangrijk, waarbij gelijktijdig de ethiek, de intrinsieke motivatie en werkelijke persoonlijke groei vrij snel is verworden tot wat het nu is. Als dit klopt, (en dat denk ik) hebben we ook onze eigen cultuur verzaakt.
Als we ons hiervan meer bewust zouden zijn geweest, en ons ook beter hadden gerealiseerd hoe waardevol de Europese cultuur en geschiedenis is, hadden we ons misschien op een hele natuurlijke, vanzelfsprekende manier weerbaarder ten opzichte van de multicultuur kunnen opstellen.
@ Schoorsteenveger | 29-06-17 | 00:58
De angst om niets voor te stellen dus, dust in the wind, all we are is dust in the wind.
Poesmobiel | 29-06-17 | 00:49
Dat is één manier om het te interpreteren, en daar kunnen we lang over discussiëren. Heb het onlangs nog aan de stok gehad met Dandruff toen ik toch de euvele moed had om de ene monotheïstische godsdienst, het Christendom, te vergelijken met het andere monotheïstische systeem, de Islam, en overeenkomsten te zien.
Wat Murray hier óók wil zeggen, denk ik, is dat we al te snel kunnen denken het Christendom overleefd te hebben en onze God van ons afgeschud te hebben, terwijl we in feite nog nauwelijks aanstalten hebben gemaakt om afscheid te nemen, laat staan om te rouwen.
We zitten nog behoorlijk gevangen in wat onze eigen monotheïstische verleden ons gebracht heeft, onze identiteit is christelijk, ook als we al te hard roepen dat we verlicht zijn en niet meer in sprookjes geloven.
Het grote gat waar Murray het over heeft, de grote leegte, is het gemis aan een God, de angst voor de afgrond.
Schoorsteenveger | 29-06-17 | 00:30
Klopt! Kijk (dat 'kijk' bedoel ik eigenlijk voor mensen die het nogal vergezocht vinden dat ze volgens een christelijke moraal zouden leven) alleen eens hoe compleet haaks de tien geboden staan op de sharia: www.gatestoneinstitute.org/10570/shar...
Te gek om te laten leven, Te zeldzaam om uit te laten sterven.
Memek | 28-06-17 | 23:57
"Shallow" is het woord dat Murray gebruikt. De multicultuur is aanvankelijk veelkleurig, maar wordt mettertijd shallow, en de cultuur die deze multicultuur voortbracht is zelf óók "shallow" geworden.Niets doet er meer toe, we doen maar wat, en het zal onze tijd wel duren. Somalische pizza in een westerse wegwerpverpakking, met een Cola Zero erbij.
Er is hoop, als zelfs PeterRdeVries Trump liev vindt. Ik zie het in de herhaling van "IK ZIE JE BOOBIES"
Europa: "you're in the bondage dungeon and you suddenly realise there is no safe word".
Het meest opmerkelijke is Murray's observatie dat ook de burgers van die landen die géén koloniaal verleden hebben kennelijk behept zijn met gevoelens van schuld. Als voorbeeld noemt hij Zweden. Het 'weg met ons" zit veel dieper in onze collectieve westelijke geest.
Ook opmerkelijk is zijn overtuiging dat zelfs de meest rabiate seculiere atheïsten nog altijd christelijke seculiere atheïsten zijn, dat dus onze moraal ten diepste een christelijke moraal is, een moraal die diep wortelt in het Christendom. Wij dromen christelijke dromen, zegt Murray heel treffend.
Waar hij aan het slot zijn optimisme vandaan tovert is me niet helemaal duidelijk. Lijkt me meer een wanhopig verlangen. Wat ik proef is de hoop op een intellectuele revolte, een nieuwe stroom van ideeën die loskomt als de druk op ons te groot wordt en we dieper dan diep moeten gaan om onze identiteit te hervinden zonder al te snel met vlaggen te gaan zwaaien.
Dank GS voor dit luistervoer!
Ze zouden de hele Tweede Kamer dit als verplicht kijkvoer moeten geven, plus elke maand nog een ander willekeurig stukje Douglas Murray om de zaak op peil te houden. Onze politici zijn collectief van de realiteit losgerukt en ofwel blind, ofwel boosaardig van aard.
Ik vermoed dat de dikbetaalde EU-baantjes in Brussel en andere smeergelden voor de meeste politici voldoende reden zijn om hun ziel (en hun bevolking) te verkopen aan de duivel. Mark Rutte valt zonder enige twijfel in die categorie. Pechtold eveneens, maar die doet het ook nog omdat hij niets liever doet dan alle macht overhevelen aan een centrale onverkozen EU-regering, want het volk moet monddood worden gemaakt, zodat hij voor hen kan bepalen wat goed is. Yasser Klaver wil overigens gewoon een kalifaat vol met windmolens.
Lewis | 28-06-17 | 23:47
Ik wil ook deugen, en ik probeer dat ook iedere dag weer te doen. En ik kan u vast verklappen, dat lukt best vaak maar niet altijd.
Het probleem is dat het deugen voor de ♪welkom in mijn land♪ roepers, een heel ander soort deugen is dan wat vele anderen voor ogen hebben.
De ♪welkom♪ deugers deugen voor de eigen gemoedsrust, een zak geld, om omhoog te vallen op de deug-ladder, om niet uit de toon te vallen bij de MSM (hoi Petur R. en vele anderen).
TLDR;
Het begrip deugen is gekaapt door mensen die helemaal niet deugen.
Gezien de oorlogshandelingen die deze psychopatische religekken hebben verricht verdienen ze eerder het pilletje van Pia.
Off Topic, maar nu zelfs Brad Pitt (30 jaar in het vak) na Elijah Jordan Wood (acteur Frodo LOTR) uit de school klapt over de pedonetwerken komen we ergens. Is dat de reden dat Trump die het ene na het andere netwerk ontmaskerd een te grote bedreiging vormt voor de Deep State? Uiteraard zwijgt de MSM als het graf.
.
Brad Pitt: 'Elite Hollywood Pedophiles Control America'
.
Following the recent spate of pedophile arrests in California, movie star Brad Pitt has revealed the true depths of Hollywood pedophilia in a shocking exposé.
.
Brad Pitt:
'You think Hollywood is about making movies? That's just a byproduct: It's about money, and more importantly, power and control."
.
"The people who run Hollywood, also run America, and most of the world, and they don't care about movies." "You've heard of the Illuminati right? The secret societies, the politicians, the bankers and the media - they're the ones running these pedophile rings, and they're the ones that run the world, and it all goes back to Hollywood."
.
"Kids wanna be in movies, or should I say; parents want their kids to be in movies, and they'll do anything to get them famous"
www.neonnettle.com/news/2316-brad-pitt...
Diversiteit, het toverwoord wat de totaal mislukte multi culti bagger nieuw leven moet inblazen en een soort van misplaats schuldgevoel als kassa koopje met zich meesleurt.
Hoezo diversiteit, zolang als ik leef zijn er restaurants in Nederland van allerlei uitheemse makelij, inclusief personeel, voorheen exclusief, thans take away om de hoek. Wordt het dan opeens diverser wanneer we Eritrese broodjes en Somalische pizza's in de straat krijgen. Hebben we wat gemist? Jemig je zou toch maar andijvie stamppot koken dat is niet divers zeg.
In Amsterdam is 52% van de bevolking al niet meer van native Nederlandse kom af, in het vlaggenmuseum langs de Maas in Rotterdam (de vlaggen symboliseren de aanwezigheid van minimaal 1 persoon uit die respectivelijke vreemde landen) staan bijna alle vlaggen van de wereld. Hoever moeten we nog gaan met die diversiteit 85% of 93%? og weg met ons?
En tot slot, diverstiteit betekent hoofdzakelijk Islam, nou dan hebben we wel de ideale mix gestookt.
Er is nog zo verdomd weinig Nederland meer over, wat is het u waard?
Europa is van iedereen, behalve van de Europeanen.
Iedereen heeft mensenrechten, behalve Europeanen, die mogen blijkbaar niet rustig in hun zelf opgebouwde landen wonen.
@prakkie | 28-06-17 | 23:51
Klinkt een beetje eng.
Dat vond aan de andere kant van het spectrum, Volkert namelijk ook.
Ik heb een enorme man-crush op deze twee heren. Abonneert u allen op de Mark Steyn Show
Lewis | 28-06-17 | 23:47:
Maar... er is ook nog het Gezond Verstand. En als DAT het laat afweten, zoals nu massaal gebeurt, dan moet er door de mensen die het nog wel hebben, worden ingegrepen.
@ Ir. Wilhelmus | 28-06-17 | 23:32
Farage had absoluut veel kunnen betekenen, maar die heeft helaas andere keuzes gemaakt.
Fortuyn natuurlijk, maar ja.
Ja, de spoeling is dun. Terwijl je sterke, moedige leiders wel nodig hebt om wezenlijke, strucurele verandering te realiseren, ja. En snel ook.
@ Masturwasbeert | 28-06-17 | 23:43
Mensen willen deugen! Velen vinden het vreselijk om als intolerant, onverdraagzaam, veroordelend te worden gezien. Zoals ik al eerder zei, onderschat dat sentiment niet, dat zit gigantisch diep verankerd in onze samenleving en in het denken van een heleboel mensen.
En het is een levensgroot en levensgevaarlijk probleem.
du Roi Soleil | 28-06-17 | 22:53
Murray is zeker niet onnozel maak je hebt volkomen gelijk dat er hier meer aan de hand moet zijn. Hoe KAN het dat dit wordt toegelaten terwijl ELKE poll een kloof tussen politiek en burgers laat zien. Niemand wil dit schuim hier over de vloer. Toch gebeurt het. En dan vraag je waarom?
Fragment rond minuut 24 raakt aan onderzoek van Schellings, beschreven door Marcel Roele meervrijheid.nl/index.php?pagina=429 (helaas doen de plaatjes het nu niet)
@Lewis | 28-06-17 | 23:38
Ik meen een Deense herder te horen lol
Janmaat was een visionair! Een ziener! Tientallen jaren geleden zag hij dit al aankomen.
@ Berbaar | 28-06-17 | 23:31
Woef!
Julia | 28-06-17 | 23:31
Het is algemeen bekend, zoek op twitter naar o.a. jan van beek, dat ergens zo rond 2030/2040, Nederlanders een minderheid zijn. Denk dat het sneller gaat aangezien de EU er alles aan deot om de toestroom in stand te houden. En nog 4 jaar Rutte en vrienden is wat dat betreft een drama.
--
Men kan het weten en daarop anticiperen maar dat wil een groot deel vn NL niet. Zie uitlsag 15 Maart 2017.
Het meest treffende vond ik wel deze opmerking dat
hij het heeft over pessimisten in het verleden zoals Enoch Powell en dat die in hun meest pessimistische gedachten er nog flink naastzitten. Dat de werkelijkheid nog vele malen erger is geworden.
@frogynator | 28-06-17 | 23:13: Op TV mag van de regeirng geen enkel kritisch / negatief geluid richting de moslims meer worden ge-uit, die mogen enkel nog positief op TV / radio worden neergezet. Vandaar dat elk negatief geluid van bijvoorbeeld Baudet, meteen wordt gesmoord of belachelijk wordt gemaakt. Staat ook in het onlangs gepubliceerde jaarplan van de NOS, waar hier op GS ook een item over is geweest. Dit houdt dus CENSUUR in. Het Nederlandse volk wordt onderworpen aan Propaganda! Alle Nederlandse media moeten dit doen, ook op internet. Ik hoop van harte dat GS zich hier niets van aantrekt.
& Rutte
-weggejorist-
ik deel de somberheid van velen hier. Hoewel mijn leven nu goed is, vrees ik voor de toekomst van mijn kinderen, en Europa.
de hoop is echter nog niet verloren. het kwaad van de Islam, de EU, de MSM en de goedbedoelende horde geindoctrineerde linkse volgers kan gekeerd worden. Zie Trump, against all odds een sprankje hoop.
Maar er zijn echt krachtige leiders nodig, die de niet aflatende propaganda kunnen weerstaan, en kiezers kunnen overtuigen. Marine le Pen kwam in de buurt. Duitsland heeft er geen.
@Lewis | 28-06-17 | 23:08
Hihi en dan allemaal dagelijks spammen vanuit den vreemde op deze Nederlandse site, hoe fijn het daar allemaal wel niet is ;)
Deze had ik toevallig gisteren al gezien. Ijzersterk.
Mark_D_NL | 28-06-17 | 23:24
Maar wanneer je dat zegt, wordt je uitgescholden voor racist en xenofoob. Terwijl je eigenlijk alleen maar een constatering doet (weet niet precies over hoeveel jaar dat zal zijn). Blijkbaar mag de waarheid of wat er gaat gebeuren niet benoemd worden. Vreemd.
We moeten erg voorzichtig zijn met allochtonen, we mogen niet discrimineren maar wanneer je zegt dat de autochtone Nederlander in de minderheid zal komen is het hek van de dam. Maar hey, mondje dicht hoor! Want wat er in de toekomst zal gaan gebeuren mogen we niet over praten.
... SUE MERKEL...
@Acar_ketimun | 28-06-17 | 22:56
Vast en zeker. Hun nominatie voor album van het jaar 2000 kwam niet helemaal uit de lucht vallen, me dunkt. En die werd ook nog gewonnen. De halflege Paradiso zaal had denk ik met andere zaken van doen. Angst. Bataclan. Geld. Je weet het niet. Ik heb me in ieder geval geweldig vermaakt. Die meisje stuurt dingen.
@du Roi Soleil | 28-06-17 | 22:53:
Klopt inderdaad. Ik heb hier het boek "Eurabia" liggen van Bat Ye'Or, waarin alles haarfijn wordt uitgelegd. En niet alleen uitgelegd, maar onderbouwd met kopieën van de officiële documenten, bijgevoegd in het boek. Het is inderdaad een masterplan van de toenmalige E.E.G, ontstaan tijdens de oliecrisis in de jaren 70. Men sloot toen een mega-deal met het miden-oosten: goedkope olie in ruil voor verspreiding van de islam in heel europa. Deze deal beviel beide partijen bijzonder goed, maar een jaar of 10 geleden maande het midden oosten europa tot meer actie, want men vond de verspreiding van de islam in europa te langzaam gaan. En europa wil die bijna-gratis olie niet kwijt, dus...
@ Julia | 28-06-17 | 23:23
Ik ben het met hem eens. O, zeker, er zijn politici en andere machthebbers die doelbewust de boel naar de kloten helpen, maar het is vooral ook naïviteit, in combinatie met het gif van MSM en politiek. Ik zie het in mijn eigen omgeving aan alle ontkenners: die hebben echt geen kwaad in de zin. Die hebben gewoon geen idéé.
Vergis je niet hoe diep de doctrine van cultureel relativisme en postmodernisme zit.
Praise Kekistan.
www.youtube.com/watch?v=X6fcrjWgd8c
Jaar of 15, maximaal, dan is de de blanke Nederlander een minderheid.
Memek | 28-06-17 | 23:12
onnozelheid en naïviteit?? Kom op, als je gewoon naar de wereld kijkt en realistisch bent kan je toch niet anders concluderen dat dit geen onnozelheid en naïviteit is, maar gewoon pure evil is. Men wilt de waarheid niet erkennen, omdat dat toevallig niet zo goed in het eigen straatje past. Men hobbelt achter een ideologie aan,waarvan men denkt dat de 'ware' is. Men heeft een pure tunnelvisie en iedereen die niet dezelfde tunnelvisie heeft wordt afgeschilderd als nazi,xenofoob,islamofoob,seksist,white privileged man, en ga zo maar door etcetc..
De woorden onnozelheid en naiviteit kan je nog gebruiken wanneer je als indiaan in een nog niet ontdekte stammengroep zit in Brazilie en nog nooit een blanke man hebt gezien of internet hebt gebruikt... maar in deze tijden van nieuwsgaring in het Westen.... kan je eigenlijk wel concluderen dat men ervoor kiest om een ideologie aan te hangen en dat men ervoor kiest om welbewust de feiten en de waarheid niet onder ogen wilt zien en zelfs te verdraaien/vergoeilijken/goedpraten/verklaren etcetc.
@ Poesmobiel | 28-06-17 | 23:13
Ja, het gaat erg snel allemaal, dat gevoel heb ik ook. Eerder jaren dan decennia voordat de boel hier volledig geklapt is.
Ik deel je somberheid (ondanks de hoop die in mij is, vrij naar Paulus). En als ik de reaguursels hier zo lees, ook de afgelopen maanden, geldt dat voor velen.
Er zijn verder onder de Clingons nog wel meer gekke doden gevallen, meen ik te weten.
Net ook een discussie met mijn zus gehad over dit onderwerp. Het probleem is gewoon dat de meesten zich totaal niet interesseren voor intellectuele stimulatie. Nee die kijken liever naar "the voice" of naar andere flutprogramma's en als er dan een semi-intellectueel programma is dan heb je van de geneuzel als in Jinek waarin er alleen maar verbindend gesproken mag worden en kritische geluiden zoals van bijvoorbeeld Baudet naar voren komen dan moet er direct op de man gespeeld worden en moet en zal de persoon die deze meningen uit belachelijk worden gemaakt.
Dit interview zou verplichte kost moeten zijn bij Engels(voor de taal) en bij maatschappijleer (voor de ideeën) op middelbare scholen. Laten we onze jeugd opleiden tot kritische denkers in plaats van makke schapen.
@ Memek | 28-06-17 | 23:00
Herkenbaar.
Als kind al zag ik het met eigen ogen: de minachting die veel islamitische nieuwkomers hadden voor de Nederlanders. Berovingen, geweld, opeens nam dat allemaal zienderogen toe. Maar ja, een links nest, hè, dan ging je natuurlijk geen pijnlijke conclusies trekken...
Gevoelsmatig heb ik de bui altijd al zien hangen, rationeel drong de waarheid pas definitief zo rond Fortuyn door, iets eerder, denk ik.
du Roi Soleil | 28-06-17 | 22:53
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen onnozelheid en vooropgezet plan. Vooropgezet plan klinkt erg 'conspiracy'... maar ik ben het idd met je eens dat het belachelijk is om onze leiders als dom en onnozel te bestempelen. Dat is te positief gedacht. Alsof zij niks kunnen doen en willoos zijn, overgelaten aan ....(vul maar in) Dingen gebeuren omdat men dat wilt... kijk naar Viktor Orban met zijn hek, kijk naar de Europese Unie die de verdragen van Dublin/ Schengen (die ze zelf hebben gemaakt) niet eens na willen streven/hanteren. Kijk bv dat de EU zichzelf weer een vergoedingsverhoging heeft gegeven. Het is werklijk een misvatting om te denken dat onze elite en bestuurders onnozel/goeeig zijn en dat dit allemaal maar ons 'overkomt'. Nee, dit overkomt ons allemaal omdat men dit wilt.. of omdat men ervoor kiest om er niks tegen/aan te doen en het maar laat gebeuren en het aan de goden overlaat.
Eitherway... het is idioot om te denken dat de elite/bestuurders er voor ons zijn en onze belangen berhartigen. Zij behartigen enkel en en alleen de belangen van hun eigen clubje.
Lewis | 28-06-17 | 22:39
Dankjewel. Ben nogal fan van Murray. Maar zelfs hij wordt met de dag somberder. Ik ook eigenlijk. Of misschien vooral verdrietig.
De essentiële misvatting van Murray is zijn aanname dat het allemaal uit onnozelheid gebeurt in plaats dat het een vooropgezet plan is.
Geloof je nu echt dat de gemiddelde Europese leider met een IQ van boven de 120 niet in staat is in te zien wat er gebeurt? Het gebeurt omdat men dit wil.
du Roi Soleil | 28-06-17 | 22:53
Het is iets van beide, onnozelheid en naïviteit bij blinde volgers en dampkring ridders als Groen Links, maar zeker een bewust plan.
Het doet me denken aan de bankenellende van bijna 10 jaar geleden, iedereen met het verstand van een halve kip wist dat je die rommelhypotheken niet eindeloos en straffeloos kon mixen en dat de wal het schip zou keren.
Maar er viel geld te verdienen, iemand (de belastingbetaler) krijgt de rekening en aan de andere kant van de gokkast staat iemand zwaar te cashen. En zoals Douglas sprak over de omhooggierende huizen prijzen als gevolg van de immigratie, iemand (de samenleving) betaalt de prijs en de ander loopt met de buit weg.
Komt opeens een politieke partij bij me op die dit zondermeer omarmt..........
En wat dan?
Op een dag zal ik weg zijn en
wat dan? Verdwenen zonder een
teken te geven of te nemen en
het puin dat ik achterlaat is
niet langer lachwekkend.
Want wie als ik nooit heeft
gebouwen laat niets achter dan
verwachting en verwarring en
wat dan?
Wellicht in uw herinnering zal ik
stollen verstijven, niet lang meer
blijven maar verbleken tot verleden
en wat toen? Te doen?
'Het was waar' zult gij zeggen 'hij speelde
met woorden als geen ander maar wat
heeft dat te betekenen.' Zo bleek
zal ik zijn.
In u...
en wat dan...?
Jotie T'Hooft
uit: Schreeuwlandschap
En toch vind ik hem te fatalistisch; hij doet het voorkomen alsof het allemaal onafwendbaar is terwijl het soms heel simpel te stoppen is. Bijvoorbeeld de Hongaren die een hekje van een paar duizend Euro opwerpen om de tsunami van immigranten te stoppen. En met succes! Het is niet de Turkije-deal die de immigratiegolf van 2015 gestopt heeft maar de Hongaren.
Zo kun je ook andere stromen van immigranten stoppen volgens bijv. het Australië-model.
En ook kun je voor de toekomst gigantische problemen voorkomen door op grote schaal geboortebeperking-programma's op te zetten in o.m. West Afrika.
Het enige is dat we de globalisten en marxisten weer onder controle moeten brengen die lak hebben aan de immigratie-ramp die dreigt te ontstaan.
En verdomme, steeds meer mensen kiezen ook tegen de immigratie; kijk maar eens naar de VS en 'Messias' Trump! Dus wat dat betreft is er zeker nog hoop!
@ basweetutwel | 28-06-17 | 22:43
Dan ben je al veel te laat, vrees ik.
Maar sowieso: waar zou je heen willen? En bovendien, dit is toch je land? Zou je hier niet nodig kunnen zijn, juist als het er om gaat spannen? (Maar uiteraard begrijp ik je sentiment uitstekend, ik zou ook best weg willen, zeker vanwege de kinderen. Maar ik vertik het. En dan zit je daar, ergens in Hongarije, of weet ik veel waar, beetje Nederland te missen...)
Helaas zal er nu waarschijnlijk een dag moeten komen waarop alle import met geweld gedwongen zal worden naar de zandbak terug te keren... Zij die weigeren zullen voor een muur belanden, of Europa zal vallen. Is het cirkeltje na 75 jaar toch weer rond.
Ik heb dit met heel veel interesse bekeken en ga het boek zeker kopen.
Terwijl ik naar Douglas luisterde flitsten allerlei herinneringen en gedachten door mijn hoofd.
Bijvoorbeeld, ca. 25 jaar geleden sprak ik regelmatig een klant die ik adviseerde over internationaal zakendoen. Hij had vele betrekkingen in het Midden Oosten en vertelde mij: u moest eens weten wat ze daar in de moskee voor een haat over het Westen prediken.
Ik kon me er toen niets bij voorstellen en nam het niet serieus.
Iets anders, mijn toenmalige vrouw zei eens: die mohammedanen, het woord moslim bestond eigenlijk min of meer niet, die mensen zitten vol met haat. Hoe ze daar opkwam ik weet het niet. Ook dit zo'n 25 jaar geleden. Het deed me toen niets.
.
Fast forward naar de 21e eeuw en ook ik ben er van overtuigd dat Europa stervende is. Ik vrees in zeker opzicht voor de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen. Mijn zoon vertelde me dat hij in deze tijd er niet aan zou denken kinderen te nemen, en als het te heet onder de voeten wordt, dan vertrekt hij.
Mijn dochters zijn nog niet zo ver.
Zelf ga ik ook dit werelddeel verlaten, onze toekomst ligt hier ver vandaan, waar massa immigratie en moslims niet of nauwelijks bestaan.
.
Tot slot een woord richting Pechtold: je bent het meest verachtelijke zieke manneke wat ons land verraadt.
Douglas Murray komt ook op de summerclass van FvD.
Verder zegt hij wel rake dingen.
Wat voor toekomst geven wij onze kinderen? Wij hebben dit land geerfd van onze ouders maar verkwanselen dit land voor onze kinderen voor onze korte termijn emoties.(Wij vernietigen ons enige thuis, wij kunnen nergens anders heen.) Door te zeggen dat iedereen welkom is en dat iedereen uit de hele wereld ons land tot de hunne kunnen maken en zich thuis kunnen en moeten voelen. Links is solidair met de gehele wereld, behalve met de toekomst van hun eigen kinderen. Men geeft niet het land door, maar men verwoest Europa om er een hellhole te maken voor het nageslacht maar hey, men deugt teminste.
Of zoals een Zweedse bugermeester het eens zei, we moeten aardig zijn voor de allochtonen want wanneer wij zelf in de minderheid zijn, zullen zij ook aardig tegen ons doen.
*facepalm*
Festucam | 28-06-17 | 22:36
Ooit weleens aan gedacht dat Avalanches gewoon kutmuziek maken en dat ze daarom een halfvolle zaal vullen?
The Communist Republic of Europistan brought to you by George Soros and The Rothschilds
Het overkomt ons niet, hier hebben 'wij' voor gekozen. Tenminste de boven ons gestelden.
De essentiële misvatting van Murray is zijn aanname dat het allemaal uit onnozelheid gebeurt in plaats dat het een vooropgezet plan is.
Geloof je nu echt dat de gemiddelde Europese leider met een IQ van boven de 120 niet in staat is in te zien wat er gebeurt? Het gebeurt omdat men dit wil.
Ja maar, is de beste man wel een expert. En komt hij wel met feiten. Want er zijn reaguurders met een open anus die zeggen ook aan feiten te doen en die toch de islam(inclusief strijders) liefhebben alsof het een dikke chocolade penis is. Die haten de woorden van medereaguurders meer dan heel die barbaarse religie van de haat. Het zal mij benieuwen. Not.
Ik hoop zo dat ik hier binnen 15 jaar weg ben....
@ Poesmobiel | 28-06-17 | 22:35
Stuk voor stuk waarheden als een koe.
Beangstigende, frustrerende, woedend makende waarheden, dat wel.
(En puik vertaald.)
als je als samenleving denkt dat je met de zachte hand een gevaarlijke ideologie kunt stoppen dan mis je 1400 jaar geschiedenis. De politiek correcten zullen ieg tot in eind der tijden worden vervolgd om hun wangedrag, kleine troost. Zo en nu weer wachten op de volgende aanslag...
En om die reden gaan we dit in in het voormalige Vrije Westen niet meer zien:
www.youtube.com/watch?v=eS3AZ12xf6s
The Avalanches in Paradiso gisteravond. Heel mooi.
Een soort half leeg Bataclan. Angst. In ooit Amsterdam.
Maar ik wil weldenkend verder de toekomst van je kleinkinderen niet duiden, heur.
Tenzij ze vanuit Lech met een plane naar Canada kunt vluchten.
Als de vijand aan de deur klopt.
Wat Douglas Murray als geen ander kan is logisch redeneren. Van hem zijn onder andere uitspraken als (losjes vertaald):
- wij bieden onderdak en een nieuw thuis aan aan allerlei mensen die we niet kennen, zonder zelf een alternatief te hebben. Wij hebben geen ander thuis.
- we geven Europa aan anderen om te gebruiken, zonder rekening te houden met de gigantische problemen die de volgende generaties daarmee krijgen.
- onze landen worden nu weggegeven terwijl ze eigenlijk aan de toekomstige generaties toebehoren. Het is niet aan ons om iets weg te geven wat niet van ons is.
- als Duitsland kampt met een geboortetekort, hadden er wellicht andere plannen gemaakt kunnen worden om dat tekort op te heffen. Dat het tekort opgeheven kan worden door tienduizenden Eritreeërs welkom te heten, is een belachelijke aanname.
- het is een heel raar idee om te veronderstellen dat mensen met een totaal andere achtergrond en cultuur Europeanen worden zodra ze de grens van Europa overgaan.
- vóór de toevloed van zoveel nieuwe mensen op dit continent, was al door de meeste West-Europese leiders vastgesteld dat de multiculturele samenleving niet was gelukt. Dat een multiculturele samenleving wel gaat lukken als je er met een noodvaart nog veel meer mensen met een totaal andere levenswijze aan toevoegt, is totaal onwaarschijnlijk.
- er zijn geen plannen en geen limieten. Eenmaal in Europa gaat niemand meer terug. De werkelijkheid is dat we helaas niet de hele wereld kunnen helpen. Deze werkelijkheid lijkt maar niet tot heel veel mensen door te dringen.
Het nazie Duitsland werd ook compleet genegeerd door europa totdat het te laat was.. we worden onderworpen aan de islam omdat we te weinig kinderen krijgen vind de eu/leiders
Wegens het niet naleven/ter zijde schuiven van het Verdrag van Dublin.
Goeie tip! Wederom een bewijs dat de beste gesprekken online plaatsvinden. Voor de enkeling die het nog niet kent, kijk ook Café Weltschmerz.
+t
Merkel hoor binnen nu en een jaar voor het tribunaal in Den Haag te staan.
Ik heb dat boek eens ehm... dat boek staat ineens op mijn ereader. heel gek.
Dank hiervoor.
Ik ga me eens meer in deze man verdiepen.
Nu eerst dit filmpje maar eens af kijken.
Zeer interessante kost.
Onder andere over het vacuüm dat is ontstaan doordat de kerk zich heeft teruggetrokken uit de wetgevende macht. En de verantwoordelijkheid die dat niet-kerkelijken geeft.
Een andere islamdeskundige en ex-moslim die de aandacht verdient is IQ Al-Rassooli, youtu.be/5qUcdPRdTu4
twitter.com/PieterOmtzigt/status/8801...
Zweden geeft IS ^strijders^ nieuwe identiteit.
OT:
Fake news CNN part XV, vast veel meer delen...
Commie Van Jones gaat nat:
www.breitbart.com/big-journalism/2017/...
Fijn om de heer Steyn hier op GS te zien.
Wijze man. Altijd het luisteren waard.
Steyngoed dus?
Het is niet de gekke dood van maar de vreemde dood van (strange)
REAGEER OOK