Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. STATIONSPLEINCHAUFFEUR VRIJGELATEN

Dat was een lange onwelwording. De suikerspiegel van de Stationspleinchauffeur is weer gestegen en de politie heeft hem vrijgelaten, al wordt ie nog wel verdacht van het overtreden van de Wegenverkeerswet. We krijgen geen naam van de politie, wel hebben agenten verklaard "dat het toerental van de auto heel erg hoog werd en de auto met een behoorlijke snelheid vanaf de trambaan het voetgangersgedeelte opreed". De politie "probeert inzichtelijk te krijgen hoe het kan dat de verdachte een “black-out” heeft gehad over een langere periode." Ja. Dat vragen wij ons nou ook al de hele tijd af. En (jawel) de camera's stonden uit. "Tijdens het incident op het Stationsplein stonden de toezicht camera’s in een pre-set modus. Het gedeelte waar de aanrijding plaatsvond viel niet binnen het zicht veld van de camera’s die vanuit de CCTR (Centrale Camera Toezicht Ruimte) bekeken kunnen worden. Dit is de reden waarom de politie geen camerabeelden heeft van de feitelijke aanrijding. Behalve de verklaringen van de slachtoffers en getuigen zijn er ook politiemensen die de feitelijke aanrijding gezien hebben." Uit niets blijkt dat de politie die beelden alsnog graag wil hebben. Dus ^KS, gewoon uploaden via Dumpert.nl dan maar.
UPDATE: Wokey Winter laat zich geen knollen voor citroenen verkopen.

Reaguursels

Inloggen

*staande gehouden door de politie

Agent: Jullie rijden te hard door de bebouwde kom, slingeren van links naar rechts, rijden over het fietspad en negeren een stopteken. Wat is er met de bestuurder aan de hand?
Bijrijder: Die is lam.
Agent: Okay, rijd maar door!

fak86 | 14-06-17 | 13:25

"nickolaas
Misschien is het ook niet werkbaar als de wielen van die tram piepen, dat door sofware wordt opgepikt"

zou kunnen maar in groningen testen/hebben ze software die gesprekken kan onderscheiden van conflict situaties.
Hoogste tijd dat A'dam ook meegaat.
In bepaalde gebieden moet je WEL alles willen zien.

Wajehie | 14-06-17 | 08:52

"nickolaas
Misschien is het ook niet werkbaar als de wielen van die tram piepen, dat door sofware wordt opgepikt"

zou kunnen maar in groningen testen/hebben ze software die gesprekken kan onderscheiden van conflict situaties.
Hoogste tijd dat A'dam ook meegaat.
In bepaalde gebieden moet je WEL alles willen zien.

Wajehie | 14-06-17 | 08:52

Ontkennen en bagatelliseren. Net doen of er niets gebeurd is, heeft NIETS met islam te maken en al helemaal niet met ramadan.

momferd69 | 14-06-17 | 08:47

Goh, lijkt het MH17 verhaal wel, alle radars stonden 'toevallig' uit of waren stuk, of in onderhoud.

Harry64 | 14-06-17 | 07:40

OverdaanDerOnderheid | 14-06-17 | 06:31 +100

Leefjeleven | 14-06-17 | 06:48

Ca12ny | 14-06-17 | 03:38

Bij wat u hier omschrijft - een enigszins academische discussie bij gebrek aan feitelijke informatie - lijkt het kunnen aantonen van "voorwaardelijke opzet" me toch best voor de hand te liggen (zoekt u het desnoods eens op; in het strafrecht wordt dat ook onder het begrip "opzet" begrepen), tenzij de verdachte in deze - vooralsnog wellicht slechts hypothetische - casus al een sterk verminderd bewustzijn zou hebben gehad toen hij de auto instapte, EN dit de hele rit heeft voortgeduurd (de verdachte zegt zich van de hele rit helemaal niks te kunnen herinneren, wat mij sterk lijkt, maar ik ben geen medicus), EN hij nooit eerder een dergelijke sterke vermindering van bewustzijn heeft ervaren als gevolg van zijn medische conditie, EN niet adequaat op dit risico is gewezen door zijn arts of anderen, EN dit zelf niet had kunnen bedenken.

Wat aanrekenen betreft moet u bij een hypothetische hypo-verdachte wellicht ook even kijken naar ontoerekeningsvatbaarheid (gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van de geestvermogens). Als diabeticus ramadan en autorijden combineren is daarvoor waarschijnlijk onvoldoende, maar wellicht heeft de verdachte een IQ onder de 85?

Ramadannen moet eigenlijk gewoon verboden worden voor mensen die auto rijden, zeker als ze aan een ernstige vorm van diabetes lijden.

Oeps, dat kan ik natuurlijk ook ietsje politiek-correcter herformuleren:
Auto rijden moet eigenlijk gewoon verboden worden voor mensen die ramadannen, zeker als ze aan een ernstige vorm van diabetes lijden. Kijk eens hoe progressief men wat dit betreft in de Golf-regio is, die beschermen hun geliefde vrouwen tenminste tegen dit kwaad!

(Poe, had ik toch bijna iets stoms gezegd over diabetes verbieden voor autorijders, zeker als ze aan een ernstige vorm van ramadan lijden... Toch lastiger dan ik dacht, dat politiek-correcte taalgebruik.)

OverdaanDerOnderheid | 14-06-17 | 06:31

Tarmac | 14-06-17 | 02:09
Lewis Lewinsky hoeft geen gegevens achter te laten omdat hij/zij geen acht mensen (wel of niet met opzet) heeft aangereden.

Leefjeleven | 14-06-17 | 05:08

Het grote probleem in deze zaak is dat als het een moslim was er automatisch vanuit gegaan word dat het een aanslag is. Mogelijk tuurlijk maar toch.
Waar ik wel moeite mee heb is dat als hij moslim is en hij toch aan ramadan mee doet terwijl hij suikerpatient is hij gewoon een gevaar is voor andrren in de auto.
Dat zou zeker aan te rekenen zijn.
Verder is het moeilijk aan te tonen dat het opzet is. Zn huis is doorzocht wat me wel doet vermoeden dat hij moslim is. En of hij zich echt wat herinnerd en of het misschien toch opzet was zullen we nooit weten.

Ca12ny | 14-06-17 | 03:38

@Lewis Lewinsky | 14-06-17 | 00:42;
'Haters Gonna Hate' is bij jou wel op zijn plek.
Er is zat informatie naar buiten gebracht, veel meer dan standaard is bij verkeersongevallen.
Om het even in cijfers uit te drukken (in Nederland):
Er vinden ruim 100.000 verkeersongevallen plaats, dik 21.000 mensen worden daarbij ernstig gewond of zijn lichtgewond en ruim 600 mensen kunnen het niet meer na vertellen omdat ze hartstikke dood zijn.
Hoor je niet echt de NOS over. Beter van niet, want er zitten maar 24 uur in een dag.

Maar nu moet jouw onderbuik gevoed worden.
Jij eist van dit specifieke ongeval wel even de nodige gegevens.
Je wil de naam weten, je wil de nationaliteit weten, je hebt er blijkbaar recht op om te weten wat de godsdienst is en je wil uiteraard ook nog wel even weten of hij aan de ramadan deed.
Wat je nog net niet vraagt, is de kleur van zijn onderbroek, zijn huisadres, zijn telefoonnummer en of hij wel of geen viooltjes in de plantenbak heeft staan.
Je bent totaal hier niet bij betrokken, maar JIJ vind dat je daar allemaal recht op hebt!

En dan ga je nog even door. Er waren drie joden onder de slachtoffers.
Waar zijn die namen? Wat hadden die gegeten? Wat deden ze daar, met welk doel waren ze in Amsterdam?
Durf te vragen! Jij hebt daar recht op hoor, om dat allemaal te weten.
Van die andere slachtoffers weten we nog helemaal niets! Nee, de politie weigert gewoon de NAW gegevens aan de NOS te geven, doofpotaffaire! Hoe halen ze het in hun botte harses om niet alle gegevens aan Lewis Lewinsky te geven.
Want Lewis Lewinsky is wel ehhhhhh.... damn...

Je reaguurt onder een nicknaam, niemand weet wat je echte naam is, wat je nationaliteit is, wat je godsdienst is en of je aan de ramadan doet. We hebben geen inzicht in je politiedossier, we weten niet wat jij aan ongevallen hebt veroorzaakt, etc...
Eigenlijk weten we helemaal niets van je, maar jij EIST dat wel van anderen.
Sterker nog, jij eist dat de politie dat doorgeeft aan de NOS zodat die dat even landelijk bekend kan maken.
Nu maar hopen dat de politie geen camerabeelden van je heeft, want die moeten ze ook maar vrij geven.
Alles voor de onderbuik, die moet je voeden als een malle...

Tarmac | 14-06-17 | 02:09

Dus ik mag aan nemen dat het rijbewijs is ingenomen van die gast. Als jij je niet kan herinneren wat je hebt gedaan in een half uurtje tijd in de auto .... Kan men dus alle rijbewijzen beter invorderen van ten minste iedere diabetes 1 zieken. Valt me dan mee dat er nog niet meer ongelukken zijn gebeurd door dat soort mensen, ze zijn een ongecontroleerd gevaar voor iedereen op de weg.

kereltie_ut_drenthe | 14-06-17 | 01:30

@pejoar | 13-06-17 | 15:13
Alle alternatieve feiten zijn waar; omdat we ‘nee’ hebben gezegd tegen hoofddoeken bij de Amsterdamse politie.

Bieslander | 14-06-17 | 01:22

Na de Amokfahrt in Graz, waarbij doden vielen, kwam de bestuurder met een mes uit de auto af op omstanders. Hij werd onmiddellijk ingerekend.

De politie van Graz verzweeg de voornaam, nationaliteit en godsdienst van de dader en riep onmiddellijk dat hij psychisch ziek was.

Binnen 24 uur werd desondanks bekend dat het een moslim was uit Bosnië.

De politie in Graz bleef echter bij de diagnose: psychisch ziek. Ze hebben nooit toegegeven dat het een aanslag was.

Die politie in Graz, die deugt niet.

Lewis Lewinsky | 14-06-17 | 00:53

@Gazbrom | 14-06-17 | 00:05
Die NOS toch. Ik had liever dat de NOS het volgende schreef:
1. De politie verzwijgt de voornaam van de dader.
2. De politie verzwijgt de nationaliteit van de dader.
3. De politie verzwijgt de godsdienst van de dader.
4. De politie verzwijgt of de dader aan de ramadan meedeed.
5. De poltie verzwijgt dat er drie joden onder zijn slachtoffers waren.
6. De politie liegt over de camerabeelden.

Lewis Lewinsky | 14-06-17 | 00:42

@Streamertje | 13-06-17 | 23:08
Het kan inderdaad waar zijn, maar het hoeft niet waar te zijn. Want ook een diabetespatiënt met een insulinepomp kan een aanslag plegen.

Lewis Lewinsky | 14-06-17 | 00:38

Politie zegt "Diabetes patiënt, onwel geraakt"
Oh ja ??? Sinds wanneer bepaalt de politie bloedwaarden bij een diabetes patiënt???
Je moet niet alles geloven.

Pierus | 13-06-17 | 23:23

Ik lees hier veel aannames en veronderstellingen over diabetes. Uit mijn eigen ervaring (ik ben type 1 LADA patient sinds 6 jaar, google maar eens).
Patiënten zoals ik die nog maar relatief diabetes hebben voelen een hypo aankomen. Je wordt wat licht in je hoofd, en als je hier niets aan doet ervaar je (tenminste ik) een dronken gevoel en dit wordt erger. Als je hier niets aandoet dan kun je inderdaad buiten westen (en later in coma raken)
Toen ik in het ziekenhuis lag en deze aandoening net was geconstateerd kwam er midden in de nacht een andere patient binnen die een ernstige hypo had en zeer verkrampt. Hij kon zich de dag erna niets meer van het voorval herinneren en voelde ook geen hypo aankomen. Hij was echter al 45 jaar patient.
Hoe langer je diabetes hebt, hoe lastiger het wordt om een hypo te herkennen dus het verhaal is niet helemaal uit te sluiten. Agressief en geïrriteerd gedrag is ook zeer goed mogelijk, ook ik ervaar dat wel eens dus dit KAN ook waar zijn. Wat Gazbrom ook al aanhaalde, iedere patient reageert anders dus ik vind het ,tot het tegendeel in bewezen, nog geen lulverhaal. Maar vertel het dan WEL goed zonder ruimte te laten aan speculaties. Als je te laag bent (hypo) moet je iets eten,of drinken waar suiker inzit, als je te hoog bent (hyper) dan moet je insuline spuiten.
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat ik na 10-15 minuten na een flinke hypo weer "terug op aarde ben" maar ook dat verschilt wel wat per patient. De eerder genoemde overbuurman uit het ziekenhuis was pas uren later weer wat meer aanspreekbaar en bleek toen in die verkramping fink in zijn tong te hebben gebeten...
Kortom, voordat je meteen gaat roepen... het KAN allemaal gewoon waar zijn.

Streamertje | 13-06-17 | 23:08

De nos doet zijn uiterste best om iedereen te overtuigen dat dit zomaar spontaan kan gebeuren als je diabetes hebt. Ik weet niet veel van diabetes maar wel dat met regelmaat eten en prikken nogal belangrijk is als je de boel op peil wil houden. De hamvraag is of het een vastende moslim betreft. Ik weet dat het een kromme redenering is maar bij een blanke dader zou men het niet nalaten dit te melden (remember volkert e.d.). Als dat zo is hoop ik dat iemand er links of rechtsom een zaak van maakt. Net als jij en ik is die man gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen handelen, vasten + diabetes werkt niet. Als je dan ook nog in een auto gaat zitten breng je willens en wetens mensen in gevaar. Voor zo ver ik weet hoef je ook helemaal niet te vasten als je daar een medische reden voor hebt.

noerg | 13-06-17 | 22:55

@Bieslander | 13-06-17 | 20:37
Ja en anders bent u een aluhoedje.

Joffri | 13-06-17 | 22:50

@Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 19:28
Hieronder plaatste ik een link naar een dumpert filmpje van een incident waarbij een persoon na wat duw en trekwerk met agenten, vergezeld van wat bedreigingen werd toegestaan in zijn auto te stappen, een zwarte golf. Tijdens het wegscheuren hing hij half uit zijn raam nog wat "kk" verwensingen te roepen.

Een vergelijkbaar scenario kan zich op het stationsplein hebben voorgedaan. Joris vond die tegel met link blijkbaar ongepast (om redenen die mij totaal ontgaan).

Echt daadkrachtig komt de politie in dat filmpje ook niet over. Ik zou dat dan ook liever niet verspreiden als ik hen was. Helaas waren het omstanders die met de mobiel de opnames maakten.

Joffri | 13-06-17 | 22:47

@Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 18:51
exact! En daarom vind ik het een stuk waarschijnlijker dat de wel degelijk opgenomen beelden heel slecht afstralen op de politie en een zekere bevolkingsgroep dan dat 15 camera's precies op dit moment een update aan het installeren waren.

Joffri | 13-06-17 | 22:35

En had de lage bloedsuikerspiegel iets te maken met de hongerlijmaand? En wat is de etniciteit en de religieuze overtuiging van de chauffeur? En is ie altijd zo vergeetachtig? En is er geen toerist met een mobieltje die wat gefilmd heeft, nu de camera's uitstonden en het fotorolletje van Scebrenica gewist is? En is er al een naam van de chauffeur bekend?
Kortom, genoeg Kamervragen.

IndoFortuyn | 13-06-17 | 21:24

Daarnaast; Als camera toezicht toch niet gebruikt wordt voor dit soort zaken doe mij dan mijn privacy maar terug.
Joffri | 13-06-17 | 20:18

Dat vind ik mooi gezegd!
Hulde.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 21:02

Dreigingsniveau staat in Nederland op 4, op een schaal van 5. Kans op aanslagen is statistisch het grootst tijdens ramadan. Waar? Natuurlijk in de hoofdstad. Op welke plek? Waar het ‘t drukst is, dus op het Stationsplein. Waarmee? Met een auto - gezien recente aanslagen in Londen. Wat zeggen ooggetuigen? Auto reed met hoge snelheid gericht op mensen af. Wat zegt de politie? Aanzienlijk sneller dan bij ongelukken door te veel alcohol krijgen we te horen dat er te weinig suiker in het bloed van de man zat. Geen woord over de identiteit van de man, ook na drie dagen niet. Wat is er op videobeelden te zien? Helemaal niks. Alle camera’s op het visueel best bewaakte plein van Nederland stonden uit. En dit moeten we allemaal geloven?

Bieslander | 13-06-17 | 20:37

Het is natuurlijk goed mogelijk dat dit helemaal geen terrorisme was, maar waarom wordt er zo angstig met de hele zaak om gegaan. het mag blijkbaar geen terrorisme zijn. Elke input die daar wel op zou kunnen wijzen, wordt meteen weggebabbeld .

Er mag van de toekomstige Vrijstaat Amsterdam ( wanneer? Snel aub! ) gewoon geen terrorisme in die stad zijn, zeker niet door een vredelievende moslim.
Zoek uit, hoor de getuigen, en als het niks was, dan was het ook niks. Maar nu lijkt mij het onderzoek helemaal niks.

Nuuk | 13-06-17 | 20:26

@Rallywally | 13-06-17 | 15:41
Ja dat én iemand die met een auto een voetgangersgebied inrijd zelfs nadat je als politie met hem in gesprek bent nog toestaan om vaart te maken en 8 man plat te rijden. Ik denk niet dat dit een terrorist is (geen wapens, geen suicide-by-cops) maar aan de politie heb je dus niets. Zelfs als ze er met de neus bovenop staan. Kinderlijk eenvoudig en als ontwapende burger zijn we kansloos.

Daarnaast; Als camera toezicht toch niet gebruikt wordt voor dit soort zaken doe mij dan mijn privacy maar terug.

Joffri | 13-06-17 | 20:18

Preset- bulshit. Politie gaat verhaal halen bij de ongenoemde zandnazi en de 360 camera heeft niets gezien? Die heeft alles gezien en ze er naar verwezen. Dit alles is natuurlijk niet te bewijzen tot de agent in kwestie uit de school klapt.

rattenvanger XL | 13-06-17 | 20:14

-weggejorist-

Joffri | 13-06-17 | 20:05

@Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 19:43
Ik geloof ook eigenlijk niet in een geplande aanslag. Volgens mij is het gewoon een islamiet met een kort lontje en een lege maag die met een kutsmoes ermee weg komt acht mensen aan te rijden.

Joffri | 13-06-17 | 20:00

@Tee Of Cup | 13-06-17 | 18:45
" Heb je dus die ziekte en dit is het gevolg van je daden ben je nalatig en strafbaar: ontoelaatbaar rijgedrag en roekeloos rijgedag."

Mee eens, iedereen die diabetes is moet het rijbewijs af gepakt worden.

Nathan R Jessup | 13-06-17 | 19:47

Joffri | 13-06-17 | 19:30
Ik ben op dit moment geneigd mee te gaan in het verhaal van de lage bloedsuikers.
Verschillende redenen, zie mijn eerdere posts, maar hoofdzakelijk omdat al mijnheer echt een aanslag wilde plegen, hij wel wat meer had meegebracht dat zo'n dameskappersautootje.

Ik geloof pertinent niet in de plotselinge onwelwording. En @Gazbrom heeft als "diabetes-expert" daar ook zijn licht over laten schijnen.
De enige aannemelijke mogelijkheid is dat de mijnheer de incidentpleger al in bonen verkeerde toen hij met de agenten sprak op stationsplein West.

De agenten hadden het moeten merken en moeten ingrijpen. Dat... of hij had nu echt niet vrij rondgelopen.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 19:43

@Alquest | 13-06-17 | 18:56
Als het met de zonnestand te maken zou hebben, kan je beter eerst ff meer cameras ophangen en mogelijk speelt het op meer plaatsen. Geen idee wat hun afwegingen zijn. In een ander topic stond dat het vanwege de vele verbouwingen daar een draadloos systeem zou zijn, dat storingsgevoelig is en misschien zijn de beelden wel niet zo goed.. ook iets dat je misschien niet prijs wil geven aan potentiele wetsovertreders.

nickolaas | 13-06-17 | 19:42

tipo | 13-06-17 | 17:55

Volgens de Diabetesvereniging is er geen wettelijke verplichting om diabetes te melden "Als je al een rijbewijs hebt als je diabetes krijgt", maar "Het CBR vindt het echter een morele plicht om dit wél te doen."
www.dvn.nl/diabetes/diabetes-type-1/a...

Gazbrom | 13-06-17 | 19:31

@Gazbrom | 13-06-17 | 15:25
Goed verhaal en lekker kort ook. Helaas wordt het overstemd door het gerommel in mijn onderbuik. Slechts twee woorden kan ik uit dat gerommel opmaken, "leugens" en "eigenrichting".

Joffri | 13-06-17 | 19:30

nelson | 13-06-17 | 19:22
Als die filmpjes er zijn, wat zou er op staan dat de politie graag geheim wil houden?

Een auto die uit de bocht vliegt? Dat zou helpen als je geen stuurbeweging kan herleiden die duiden op...
Maar toch, dat is al heel moeilijk om te concluderen.

Ik weet vrijwel zeker wat ze wel hebben, maar als irrelevant uit het nieuws houden.
Twee agenten die een bizar roekeloos crossende chauffeur aanhouden en hem na wat lichtvaardig gedoe zomaar door laten rijden!

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 19:28

'Fotorolletje Sebrenica' mompelen doet..

nelson | 13-06-17 | 19:22

*uitleggen. Kaktelefoon.

Makro777 | 13-06-17 | 19:05

@nickolaas | 13-06-17 | 17:24
Ik vind het oprecht een fantastisch verhaal kerel maar zou 't dan niet logisch zijn dat die blauwe petten dat zelf netjes uitlegge?. Door het zo vaag te houden creëer je lizzard-mensen.

Makro777 | 13-06-17 | 19:04

Hier moet nog even een NB bij betreffende de Rotterdamse Marathon. Vandaag bleek dat politie een ex-IS-er 2 dagen preventief heeft vastgezet, omdat de man had gezegd: 'Er gaat iets moois gebeuren bij de marathon; Boem!'
Ik krijg een 'unable to process'.

Alquest | 13-06-17 | 18:56

In pre set modus. Natuurlijk dat ik dit zelf niet kon bedenken. Je verwacht het gewoon niet.

Upharsin | 13-06-17 | 18:55

Tee Of Cup | 13-06-17 | 18:45
De politie trapt er ook niet in.
De politie beschermt twee agenten die medeschuldig zijn aan dit "incident".
Dit was geen aanslag, tenminste geen geraamde.
Misschien had de man wegens zijn aandoening een vlaag van Islamverbijstering. Dat zou kunnen, maar als ie een dag van te voren al had bedacht dat ie kwaad wilde doen, had het er anders uitgezien.

Het rijgedrag van de man, het feit dat hij "verdwaald" was en het gegeven dat hij toen waarschijnlijk al geen benul meer had waar ie precies was en wat ie aan het doen was, waren meer dan genoeg reden voor de agenten op het stationsplein die naar verluidt hem een proces verbaal zouden hebben aangezegd, hem uit de auto te halen en in hechtenis te nemen.

Ik raad alle slachtoffers aan de politie aansprakelijk te stellen.

Of dat... Als de agenten volhouden dat de persoon totaal bij zinnen was en een goed verhaal had en dat het standaard is om hem te vertellen rustig/voorzichtig het stationsplein te verlaten, dan had de man natuurlijk nooit vandaag vrijgelaten mogen worden.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 18:51

Diabetes mensen hoeven van hun godsdienst helemaal geen ramadan te houden qua eten. Buiten dat welke godsdienst dan ook je niet boven de wet plaatst. Heb je dus die ziekte en dit is het gevolg van je daden ben je nalatig en strafbaar: ontoelaatbaar rijgedrag en roekeloos rijgedag.

Ik snap niet dat de politie er in trapt. Er moet een extra dimensie aanwezig zijn rondom deze persoon die ze willen afschermen, er is dus iets aan de hand.

Tee Of Cup | 13-06-17 | 18:45

Vroeger , heul lang geleden , toen het leven nog simpel en overzichtelijk was heette dit gewoon " een verwarde persoon met onbekende migratie achtergrond " - gewoon duidelijk , geen woord Spaans aan
.
Tegenwoordig , In de moderne wereld " door lage suiker spiegel , onwel gewordenier in het zicht van 15 gepreset-teerde camera's ".
.
Het is wennen al die moderne termen.

enorme sukkelzak | 13-06-17 | 18:40

Aha, dus alle 15 camera's daar stonden in een preset modus waardoor ze niks konden zien. Een soort wegkijk-modus dus.

Schmalz | 13-06-17 | 18:38

Gears | 13-06-17 | 16:36;
Zo zie je maar weer waar al die indianenverhalen vandaan komen.
Ik neem aan dat je met die 'dronken Pool' doelt op die Pool die twee grootouders en één kind dood reed.
Die was dus NIET dronken of onder invloed.
Dat wordt eerst als aanname neer geplempt (want Pool = altijd dronken) en niet veel later als feit gebruikt.
Bovendien is die straf omgezet naar 15 maanden celstraf:
www.nrc.nl/nieuws/2015/09/23/zware-st...
.
Kind verkrachten en doden, max 1 jaar vast.
Hierbij doel je uiteraard op de verkrachting en moord op Romy.
De vermeende dader is echter 14 jaar en het is gewoon de wet die deze beperking oplegt.
Stamt al ergens uit 1901, dus je moet wel een stapje terug doen in de tijd om daar over te klagen.
arno.uvt.nl/show.cgi?fid=113603
Nota bene, ook in die topics was het een raden en gokken van jewelste.
Want de daders reden rond in een klein zwart autootje, de moord op Savannah werd er uiteraard bijgehaald (kon geen toeval zijn).
Reaguurders hadden uiteraard weer een lichtgetint vermoeden en alle AZC's werden op de kaart bekeken.
Want een blanke boerenzoon van 14 jaar die een meisje verkracht en vermoord, DAT was gewoon onmogelijk!
.
En nu gebeurd weer precies hetzelfde.
Het MOET en het ZAL een aanslag zijn.
Alle feiten die naar buiten komen en daar niet op wijzen, is gelijk weer een doofpotaffaire.
Er zitten hier meer CCTV specialisten dan dat er CCTV camera's hangen in Amsterdam en over suikerziekte heb ik ook hoop geleerd.
Dat het Joden waren die omver gekegeld werden was uiteraard geen toeval (in Amsterdam, duuuuhhh), en er wordt ingezoomd op foto's om maar te 'bewijzen' dat het een moslim bestuurder was (een moslim in Amsterdam, duuuuh).
En heel veel van die aannames zijn ondertussen ook alweer als feit aangenomen, of ze waar zijn of niet.

Tarmac | 13-06-17 | 18:35

Dat de politie huiszoeking doet, heeft natuurlijk niets te maken met de vermoedelijke etnische achtergrond van het "bloedsuiker slachtoffer". Het kwam natuurlijk omdat hij zei: "ik heb mijn rijbewijs niet bij me, die heb ik thuis laten liggen". En toen is de politie dat rijbewijs gewoon even gaan ophalen.
Wel zo aardig van de politie om een "slachtoffer" in ernstige nood te helpen want je laat zo'n sloeber niet in zo'n toestand zelf naar huis rijden.
Zo dat is dan ook weer opgelost.

Memek | 13-06-17 | 18:29

Dit zaakje stinkt natuurijk aan alle kanten, de doofpot komt naar je toe deze zomer.

Plassercheese | 13-06-17 | 18:28

@jowel
Wat druivensuiker, AA Drink of een Marsreep of zoiets. Maar ja, sommige mensen willen dat niet. Heeft iets met geloof te maken. Een ander in gevaar brengen is dan weer geen probleem.

Heiner | 13-06-17 | 18:27

Het is mij nog steeds niet duidelijk of meneer aan Ramadan deed dus aan het vasten was. Als hij dat doet en ook diabetespatiënt is dan is dat vragen om problemen en hij is wel degelijk verantwoordelijk voor de keuzen die hij daarin maakt.

Simon_GS | 13-06-17 | 18:26

Ik raad alle slachtoffers aan een goede letselschade-advocaat in de arm te nemen. Die zou iets moeten kunnen met meneer 'diabetes' (kuch), als ook met het geklungel van de Amsterdamse dienders.

MickeyGouda | 13-06-17 | 18:22

Voor de goede orde; het stuk van Bert Brusse op TPO vind ik buitengewoon terecht en goed geschreven.

Einde van de Domheid | 13-06-17 | 18:18

Wat voor een ding is eigenlijk een onwelwor-ding?

Lentehaas | 13-06-17 | 18:16

'T valt me op dat meerderen het hebben over "insuline nodig hebben" maar in 't geval van een hypo is iets zoets nuttigen veelal voldoende om die op te heffen. Insuline heb je nodig bij een te hoge bloedsuiker(hyper), niet een te lage..(hypo)

jowel | 13-06-17 | 18:06

@Gazbrom 16:17
citaat: "Heeft u plotseling en onverwacht last van bewustzijnsdaling of -verlies, veroorzaakt door hypoglycemie? Dan komt u niet in aanmerking voor een rijbewijs. Dit geldt voor elke rijbewijscategorie." Bron: www.cbr.nl/downloadbrochure.pp?id=15

De bestuurder had dus helemaal geen rijbewijs mogen hebben, want hij had zelf een formulier moeten kopen om zijn eigen rijbewijs te laten afpakken... De bestuurder toonde de agent een rijbewijs dat met een valse of zonder 'eigen verklaring' in stand is gebleven.

Of het moet toevallig de eerste keer zijn geweest, dat de bestuurder een hypo kreeg, toevallig in de auto, toevallig in een voetgangersgebied, toevallig op het drukste stuk van Nederland.

tipo | 13-06-17 | 17:55

BadLieutenant | 13-06-17 | 17:40
Dat is wel een dingetje aan de hele zaak.
Potentiële terroristen met een medische aandoening die verwardheid kan veroorzaken, weten nu dat de eerste aanslag "gratis" is.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 17:51

Door het belachelijke optreden van de incompetente Amsterdamse 'politie' is dat achterlijke linkse bolwerk Amsterdam dus prime target voor een aanslag geworden.
Het is daar gewoon te makkelijk om iets uit te vreten en als het dan mislukt kan je je altijd nog beroepen op je lage bloedsuikergehalte of iets dergelijks!

BadLieutenant | 13-06-17 | 17:40

Als de man al op wat oudere leeftijd is neem ik aan dat hij al langer diabetes heeft. En dus weet wanneer hij insuline nodig heeft. Nalatigheid is nog steeds strafbaar. Ik begrijp echt niet dat ze hem zomaar laten gaan. Er zijn tal van nalatigheden te bedenken die tot de dood van een ander kunnen leiden dan ben je dus schuldig aan doodslag, had hier ook kunnen gebeuren. Bizar dat de politie hem dan maarzo laten gaan. Dan lijkt het dus echt of hier meer achter zit.

Ca12ny | 13-06-17 | 17:38

Eén of andere gutmensch heeft de politie bereid gevonden te liegen. 't Gaat vooruit met de rechtsstaat nederland.
Woorden schieten mij tekort om mijn gevoelens van walging te beschrijven.

Anjin Mohammed | 13-06-17 | 17:37

@mezelf | 13-06-17 | 16:03
Ik zag in een ander topic dat niet iedereen 'preset' snapt. Preset is een positie (0-359 draaiing, 0-90 hoogte en een zoomniveau en soms nog wat instellingen). Soms heeft dus een camera wel honderd geheugenposities die heel snel zijn aan te roepen (bijvoorbeeld een deur, die aangeroepen wordt als een deur opengaat).
Kan dus ook dat men in verband met de stand van de zon door de dag heen verschillende 'presets' gebruikt (nadeel van dome-camera's is dus dat er geen zonkap/lenskap op zit en ze zijn daardoor dus kwetsbaar voor direct zonlicht - en hoe beter de camera dus, hoe gevoeliger de sensor).

nickolaas | 13-06-17 | 17:24

-weggejorist-

telelezer | 13-06-17 | 17:21

Ik heb net via AH kortingskaarten gekocht voor de Efteling, want ik ben toe aan wat realisme.

MickeyGouda | 13-06-17 | 17:12

Hoe nu verder? Als ik gedronken heb en ik kegel een aantal mensen omver, ben ik zwaar de klos. Dat is namelijk een misdrijf en ik ben niet verzekerd. Met medicatie idem dito. Als ik een bepaalde mate van diabetes heb, kunnen er ook issues zijn. Als ik onder controle van een neuroloog ben, vanwege bijvoorbeeld epilepsie of een andere kwaal, krijg ik een ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd, door die neuroloog. Als ik dan brokken maak, komt dat er tijdens een onderzoek uit en wordt het van ongeval tot misdrijf.
Hoe zit dat met het Islamitische hongerfeestje? Het is gevaarlijk bij het bedienen van machines en het deelnemen aan het verkeer en men doet het bewust. Wat zou daar dan uit moeten volgen bij een aanrijding?

Heiner | 13-06-17 | 17:02

Ik heb het gevoel dat de waarheid bij deze faal nog wel boven tafel komt. Zelfs fatsoenlijk doofpotten kunnen ze niet bij de overheid.

Makro777 | 13-06-17 | 16:52

Moest die man niet gewoon op zijn werk aanwezig zijn?

Nelis SplitBloes | 13-06-17 | 16:51

Gazbrom | 13-06-17 | 16:40
Ja, bedoelde ik eigenlijk, maar bij nalezing, schreef het wat anders op.

Desmoulins | 13-06-17 | 16:40
Rommelende houdt van pittig optrekken -maar houdt meestal netjes aan de snelheid.
In Amsterdam merk ik soms wel een slipeffectje als je dat op tramrails doet.

Voor mij is het falen van de agenten helemaal duidelijk. En ook dat dit tot onnodige onrust heeft geleid wegens onsamenhangend beeld van wat er is gebeurt door hun smoesjes. En dat is ernstig, want dat heeft speculatie in de hand gewerkt.
Op de camerabeelden is waarschijnlijk te zien dat het gedrag van de man voor de aanhouding al niet bepaald normaal was. Agenten hadden dit "incident" moeten en kunnen voorkomen.

Dat het geen geplande aanslag was, was mij al eerder duidelijk wegens gebrek aan messen en explosieven etc.
(En huur even wat anders dan die kappersmobiel).
De vraag die nog openstaat is of de man in zijn verwarde toestand op dat moment misschien toch iets heeft gedaan wat een dieper stemmetje in hem vertelde wat hij zou moeten doen. En dat verbaast mij wel.
Moet niet een psychologisch onderzoek plaats vinden alvorens hem weer los te laten in de samenleving?


Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 16:50

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 16:31

Zeer twijfelachtig met zo'n snelheid.
En wat is er van dat verhaal over waarin werd gezegd dat hij twee pogingen heeft gewaagd dus eentje voordat hij om zijn rijbewijs gevraagd werd? Het idee dat een verward iemand dus na die controle nog door mocht rijden... Buitengewoon ongeloofwaardig en bizar.

Desmoulins | 13-06-17 | 16:40

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 16:31

"Al is het waarschijnlijker dat de man geïrriteerd is weggereden en uit de bocht is gevlogen"

Nou, het een sluit het ander niet uit. Agressie en irritatie zijn bekende symptomen van hypo's.

Gazbrom | 13-06-17 | 16:40

Dronken pool die 2 kinderen dood rijd: schoffelen.
8 mensen aanrijden, 1 dag in de gevangenis.
Kind verkrachten en doden, max 1 jaar vast.
Wtf is er mis met dit land.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 16:36

nog een paar dagen wachten en het kan al niet meer bewezen worden dat hij ook daadwerkelijk gereden heeft.
auto is tegen die tijd waarschijnlijk ook al (per ongeluk) vernietigd.

isotope 465 | 13-06-17 | 16:32

Gazbrom | 13-06-17 | 16:17
Ok, als ik het goed begrijp zou het dus best kunnen.
Al is het waarschijnlijker dat de man geïrriteerd is weggereden en uit de bocht is gevlogen.

Iets wat op basis van foto's en getuigenverklaringen ook wel aannemelijk is.

De cover-up zit er dan dat met wat gesmoes het falen van de agenten wordt verhuld -die hadden wat scherper moeten opletten, gericht moeten doorvragen naar wat-hoe-waarom van het gedrag/aanwezigheid van de man en hadden dus moeten en kunnen optreden.
Ook iets wat gezien de eerste verklaringen van de politie en de geconstateerde tegenstrijdigheden met getuigenverklaringen zeer aannemelijk is.

Scenario kan dus aardig kloppen.
Een vraag die nog wel rest is... kan men van een hypo dusdanig in de war raken dat bepaalde je bepaalde eerder verworven religieuze inzichten -al praktiseer je die eigenlijk niet, toch- je gedrag gaan bepalen?

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 16:31

En moet zijn rechts af ... mijn bloedsuiker zakt zo aan het eind van de werkdag excuus.

P-unit | 13-06-17 | 16:28

2x

P-unit | 13-06-17 | 16:27

-weggejorist-

P-unit | 13-06-17 | 16:26

Tja op de foto's zie je toch dat de suikerpatiënt vol op het gas is gegaan nadat hij de tram perrons is gepasseerd. Het moment dat dit kan. Hij heeft door de voetgangers de nieuwe ingang van de metro niet gezien anders was ie zo links af richting Damrak geploegd dan hadden we tientallen slachtoffers. Of hij had een aanval... tja. Hadden we maar wat video beelden om te zien hoe het gebeurde... Repost: photos.google.com/share/AF1QipMIkgkJ4...

P-unit | 13-06-17 | 16:26

@Wajehie | 13-06-17 | 16:20
Ik weet dat ze dat in Eindhoven gebruiken, maar daar rijdt bijvoorbeeld geen tram. Misschien is het ook niet werkbaar als de wielen van die tram piepen, dat door sofware wordt opgepikt. En vaak dient het ook om een operator ergens op te wijzen, die dan daar zijn aandacht op kan richten. Onbeheerde stuks bagage op vliegvelden wordt bijvoorbeeld vaak automatisch opgemerkt en een operator kan dan snel onderzoek doen (iemand op afsturen en de beelden terugkijken over hoe dat zo gekomen is).

nickolaas | 13-06-17 | 16:26

Bovendien voelt een (ervaren) patiënt aan dat zijn bloedsuiker veel te laag is, daarom toch mijn vraagtekens erbij.
JI-HAAT | 13-06-17 | 16:08

Het kan iedere patiënt een keer overkomen dat hij een hypo niet tijdig merkt.
Daarnaast bestaat er nog een andere conditie genaamd 'hypo unawareness'. Sommige 'ervaren' patiënten voelen het helemaal niet meer aan, omdat het lichaam gewend is geraakt aan hypo's. Met deze conditie mag je uiteraard niet meer de weg op, maar als het CBR van niets weet...

Gazbrom | 13-06-17 | 16:23

@mezelf | 13-06-17 | 16:03
Het is inderdaad de westkant van het gebied, waar het heeft plaatsgevonden. Als de meeste camera's in het gebied voor centraal hangen, dan zouden ze dus zonlicht in de lens hebben als ze op het westen richting de laagstaande zon zouden registreren.
Dit zijn vermoedelijk dus hele lichtgevoelige (en dure) camera's, die dus ook bij weinig licht s' avonds of 's nachts goede beelden maken. Maar het is dus heel slecht voor dat soort beeldsensoren om ze in fel zonlicht te richten. Kans dus dat het westelijk gebied op dat moment even een uurtje of 2 slecht gedekt was (en hetzelfde misschien met oost als de zon opkomt).

nickolaas | 13-06-17 | 16:21

"Als er gegild is en er is geluidsdetectie/paniek-alarm dan schakeld de camera daar automatisch naartoe (naar die preset).
Wat een stumpers."

Wat een leugenaars ?

Wajehie | 13-06-17 | 16:20

@OverdaanDerOnderheid

Dat heeft mij ook nogal verbaasd. De politie hoort de feiten te onderzoeken. De schuldvraag is aan het OM volgens mij. Gezien hij wel een tijdje vast heeft gezeten zal hij wel voor de rechter commisaris zijn voorgeleid. Die zal wel besloten hebben dat er zwaar wegende belangen zijn om de man verder vast te houden. Hij blijft wel verdachte las ik. Het lijkt er dus wel op dat hij vervolgd gaat worden.

Iemand met een hypo heeft geen controle over zijn eigen handelen meer. Dat is waar. Het is ook een feit dat sommige mensen hele vreemde agressieve stunts kunnen uithalen gedurende een hypo. Een hypo heeft de kenmerken van dronkenschap. Het verschil is op het eerste oog vaak lastig te zien.

Een suikerpatiënt met rijbewijs hoort zorgvuldig met zijn ziekte om te gaan. op tijd eten, bloedsuiker gehalte meten en tijdig medicatie nemen. Dat wordt je meer dan duidelijk medegedeeld door arts en verpleegkundige. Hypo's treden eigenlijk alleen op indien men de aandoening verwaarloosd.

Zou het niet kunnen zijn dat de politie de situatie verkeerd heeft ingeschat. Misschien stond hij daar op de trambaan vanwege de bloedsuiker en hebben ze hem iets te makkelijk vermaand de auto te verplaatsen ? Die stress alleen al zou makkelijk een hypo kunnen veroorzaken. Stukje schuld dus ook bij de popo wellicht ?

Croisantneuf | 13-06-17 | 16:19

@Gazbrom | 13-06-17 | 16:17
Dank voor de info!
Het is prettig eens iemand te lezen die weet waarover hij praat ipv een horde alu-hoedjes.

Berbaar | 13-06-17 | 16:19

@Berbaar | 13-06-17 | 16:17
tijd = taak

Berbaar | 13-06-17 | 16:17

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 15:46

Op uw eerste vraag: Ja, als iemand de eerste symptomen van de hypo niet herkent, dan is het mogelijk dat hij in een dergelijke toestand raakt.

Mag hij met deze aandoening (diabetes) in de auto stappen? Ja, dat mag. Diabetespatiënten zijn echter wel onderworpen aan een aantal regels. Hun rijbewijs is slechts geldig voor 5 jaar i.p.v. en moeten bij iedere verlenging medisch gekeurd worden. Toch kunnen sommige diabeten dit ontwijken als ze hun rijbewijs al voor de diagnose gehaald hebben. Je bent in Nederland dan namelijk niet wettelijk verplicht je aandoening te melden bij het CBR.
Had hij in deze staat in de auto mogen stappen? Hier is het de vraag of hij al een hypo had op het moment dat hij in de auto stapte. Met een hypo in de auto stappen is vragen om problemen en mag dus niet. Er is natuurlijk wel altijd een kans dat iemand onderweg een hypo krijgt.

Hoe hij op een plek komt waar hij niets te zoeken heeft is een goede vraag. Het kan zijn dat hij door de verwarring net als een demente bejaarde niet meer weet waar hij naartoe moet. Maar, en dat is uw laatste vraag, dat zouden de dienstdoende agenten toch eigenlijk herkend moeten hebben.

Misschien is black-out niet het juiste woord. Ik doelde op het geheugenverlies van de man. Hij kon zich het voorval niet herinneren.

Of deze man uiteindelijk in een coma geraakt is vertelt de politie niet. Waarschijnlijk niet. Dan was hij wel meegenomen door de ambulance. "Door ambulance personeel werd tot twee keer vastgesteld dat hij een lage bloedsuikerspiegelwaarde had." Ik denk dat het personeel hem glucagon heeft toegediend. Daarmee is een zware hypo relatief makkelijk te behandelen.

Gazbrom | 13-06-17 | 16:17

@PeterSimons | 13-06-17 | 16:14
Maar wat moet de politie met die beelden dan?
Diverse agenten waren getuige en de brokkenmaker hadden ze ook gelijk te pakken.
Het is niet de tijd van de politie alu-hoedjes gerust te stellen, voor zover dat al kan.
Next!

Berbaar | 13-06-17 | 16:17

Hmm, als er opeens geen camerabeelden zijn, dan wordt het gebeuren alleen maar meer verdacht. Zeker nu er een motief is om geen beelden te hebben.

PeterSimons | 13-06-17 | 16:14

In principe zou dat hypo verhaal nog kunnen, maar door al het gedoe er om heen zet ik mijn vraagtekens erbij. Bovendien voelt een (ervaren) patiënt aan dat zijn bloedsuiker veel te laag is, daarom toch mijn vraagtekens erbij. De stad hangt vol met niet werkende camera's, is net zoals als filmrolletjes die ineens verdwijnen!

JI-HAAT | 13-06-17 | 16:08

dit is gewoon een mislukt figuur die een aanslag probeert te plegen maar faalt. Hij zal vast worden uitgekotst door zijn matties.

deluiegriek | 13-06-17 | 16:07

@mezelf
bemant = bemand..

nickolaas | 13-06-17 | 16:05

"pre-set modus" is de nieuwe onwelwording.
@Vlaan | 13-06-17 | 14:37
Het zijn zogenaamde "speed domes" die daar hangen. Die kunnen met de hand bediend worden en dan kan je er bijvoorbeeld personen mee volgen en ook kunnen ze vaak aardig zoomen en gedetailleerde beelden maken. Nadeel kan zijn dat ze een minder brede beeldhoek hebben. Voordeel kan wel weer zijn, dat omdat ze in alle richtingen kunnen je er minder van nodig hebt, dan met vast opgestelde camera's - in dit geval het nadeel misschien, want je registreert niet waar ie niet op gericht staat (Cruyf logica?).
Presets is heel typisch voor dus speeddomes - hang je zo'n ding aan je huis, dan kies je dus 1 positie. Kunst is om er dan sensoren aan te hangen, dat ie draait als iemand een hek openmaakt, bewegingssensor activeert en de duurdere kunnen dan automatisch een persoon of object volgen. Je spaart er vaak meerdere camera's mee uit (en het loont dan om voor die ene een duurdere te nemen - hogere resolutie of betere lichtgevoeligheid, etc).
Maar met dit soort camera's hangen er dus vaak minder (en als ze niet bemant zijn kunnen ze dit soort incidenten misschien ook misschien, ik denk dat hier presets worden gebruikt om automatisch te voorkomen dat bijvoorbeeld de lens in de zon gedraaid staat - staat de zon lager, dan kan het ook zorgen dat er toch wel een grote blinde hoek op kan treden.. eigenlijk moet je dan toch wat normale camera's met een brede hoek en wat vaak een behuizing is, die dus wel die zon een beetje afvangt).

nickolaas | 13-06-17 | 16:03

In Londen schieten ze om zich heen stekende terroristen in acht minuten dood.
-
In Amsterdam zal de meldkamer in acht minuten beginnen met de analyse of de binnengekomen paniektelefoontjes wel echt zijn.
-

bisbisbis | 13-06-17 | 16:01

Heeft ie geen misdrijf begaan om die suiker? Nou, dat kan weer gebeuren en daarom rijbewijs innemen.

danuska | 13-06-17 | 15:59

Stinkt als een beerput. Mislukte aanslag doordat hij tegen de betonnen reling aanreed alvorens meer slachtoffer te kunnen maken, dus snel een leugenverhaal bedacht. Ze zijn als de dood dat de toeristen wegblijven, net als in Parijs reeds het geval is.

oranjerood | 13-06-17 | 15:59

Een camera heeft een of meerdere preset modus, standen waar snel naartoe kan worden geschakeld. Ook automatisch gestuurd door software (geluidsdetectie, oid) naar een bepaald gebied met bepaalde zoom. Als er gegild is en er is geluidsdetectie/paniek-alarm dan schakeld de camera daar automatisch naartoe (naar die preset).

Wat een stumpers.

boerk | 13-06-17 | 15:54

Dit is een hele slechte slapstick.
van Oeffelen | 13-06-17 | 15:37
Vandaar noemde ik het al eerder de Keystone Cops, of Kops. Als het niet zo ernstig zou zijn was het hilarisch geweest, Laurel en Hardy Hilarisch.

Mark_D_NL | 13-06-17 | 15:53

Een aanslag in Amsterdam; weg toeristen/weg inkomsten ; ziet u het voor zich >

Wajehie | 13-06-17 | 15:53

Het heeft natuurlijk weer niks met insuline of de bloedsuikerspiegel te maken. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen. En ondertussen wordt de burger monddood gemaakt. En zo raakt de wereld meer en meer in handen van de mensen met de afwijkende bloedsuikerspiegel.

TB2318 | 13-06-17 | 15:52

dit zaakje stinkt van alle kanten

eriksweet | 13-06-17 | 15:52

De politie speelt de perfecte rol van de honden zoals in Animal Farm.

Princess_F.W.Bolkiah | 13-06-17 | 15:51

Rommelende Onderbuik 15:46
Andere vraag: Had de bestuurder aan het CBR verteld dat hij ernstige suikerziekte had, met doktersverklaring en al? Dat maakte in de UK wel uit voor een bestuurder die voetgangers tijdens een hypo aanreed, want die had eigenlijk helemaal geen rijbewijs mogen hebben door zware diabetes:
www.telegraph.co.uk/motoring/news/1008...

tipo | 13-06-17 | 15:50

Gazbrom | 13-06-17 | 15:34
Ja hoor, uw toevoegingen zijn welkom. We moeten niet zelf gaan doen wat we de politie verwijten. Namelijk. met oogkleppen op naar een bepaalde uitkomst speculeren.
Dank voor het delen van uw kennis.

Goeddeels wordt uw verhaal bevestigt door verschillende bronnen (ik had al eerder lopen zoeken, maar als je weet dat zulks hypo heet, gaat het wat beter):
www.diep.info/Diabetes-educatie-Lage-g...

Het is dus mogelijk dat de man zelf een hypo niet herkent en zeg maar versuft, geïrriteerd of wat in de war raakt -alle drie tegelijk?- en op een gegeven moment een black out krijgt. Ok, dat geloof ik best.

Terecht uw vraag. Had deze man met deze aandoening in zijn staat in de auto moeten stappen? Nam hij daarmee bewust een onacceptabel risico?

Ik vraag me toch verder nog steeds af of een hypo kan verklaren dat hij in zijn auto op een plek terecht komt waar hij niets heeft te zoeken. Zo'n vrachtwagen chauffeur vervolgt gewoon zijn weg.
Je zou zeggen dat als men versuft raakt, men eerder op de automatische piloot bekende wegen rijdt.

Ander punt. Black out? Wordt je voet dan zwaar en geef je gas?

En kun je daarna dan wel weer gelijk uit de auto gehaald worden en met de politie mee? Lig je dan niet in een soort coma?

Laatste punt. Hadden de dienstdoende agenten bij staande houding kunnen of moeten herkennen dat deze man niet helemaal bij zinnen was? En zo ja, waarom hebben ze dat dan niet gedaan?

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 15:46

@Einde van de Domheid | 13-06-17 | 15:39
Delete your account.

Parsons | 13-06-17 | 15:42

Dreigingsniveau in Nederland is 4 op schaal van 5, wat doen wij op 1 van de drukste punter van Adam? De camara's uitzetten....

Rallywally | 13-06-17 | 15:41

Youtube maar eens op deze verschijnselen.

Einde van de Domheid | 13-06-17 | 15:39

De top van de politie, de politiek en het koningshuis heeft partij gekozen voor de moslims. Er is voor ons geen houden meer aan. We worden vervangen en verworven tot slaven

Zezijngekinbrussel | 13-06-17 | 15:39

Dit is een hele slechte slapstick. Werkelijk alles is fout gegaan. Zijn de vragen aan de betrokken minister al gesteld, want van de Amsterdamse politie hoeven we helemaal niets meer te verwachten. Die gasten in de control room zaten of te toepen, te schijten, tv te kijken of waren vrij.

van Oeffelen | 13-06-17 | 15:37

Want in nederland verdient iedereen een tweede kans.
En een derde, vierde en vijfde.

Slipsnifter | 13-06-17 | 15:37

themanintheknow 15:30
Ik ben dol op hyperbolen. Maar deze keer is de verklaring van bestuurder en politie aannemelijk.
*Op bankrekening kijken gaat*

tipo | 13-06-17 | 15:36

themanintheknow | 13-06-17 | 15:30
.
Ik probeer wat uit te leggen over diabetes en hypo's. Bijzonder dat u daarin 'relativeren' en 'downplayen' ziet.

Gazbrom | 13-06-17 | 15:34

Wil Geenstijl bedanken voor de mogelijkheid hier kritiek te kunnen uiten zolang het nog duurt, zie nu.nl.
Geloof nl dat dit bijna geen recht meer is, gezien het steeds openlijker framen wat de boven ons gestelden doen.

ger1306 | 13-06-17 | 15:32

-weggejorist en opgerot-

themanintheknow | 13-06-17 | 15:30

-weggejorist-

HisDudeness | 13-06-17 | 15:29

Heeft iedereen z'n aluhoedje al opgezet?

HisDudeness | 13-06-17 | 15:29

-weggejorist-

themanintheknow | 13-06-17 | 15:28

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 15:17

Humor.
De ex-verdachte zal binnenkort wel als vermist worden opgegeven. Hij zou naar Mekka gaan, maar nooit meer iets van vernomen.

Misschien beter voor iedereen.
.
inderdaad de beste oplossing voor iedereen.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-06-17 | 15:26

-weggejorist-

Lefgozer | 13-06-17 | 15:25

Van zo'n hypo kun je dus inderdaad buiten bewust zijn raken.
Verklaart niet waarom je even naar het stationsplein rijdt om er beetje te gaan crossen.
Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 14:59
.
De politie heeft veel verwarring gezaaid met het woord 'onwel'. 'Onwel' wordt geassocieerd met buiten bewustzijn raken. Van een hypo kun je in buiten bewustzijn raken, maar dat is wel het 'eindstadium'. Eerst als de bloedsuiker slechts een klein beetje te laag is zal de patiënt andere symptomen krijgen. Het kan echter gebeuren dat de patiënt die symptomen niet opmerkt. Naarmate de bloedsuiker daalt (dit kan langzaam of snel gaan) wordt het tekort aan glucose in de hersenen steeds groter. Dat tast het beoordelingsvermogen aan en dat manifesteert zich bij iedere diabeet op een andere manier. Iemand kan in een verwarde toestand of zelfs 'dronken' toestand raken. Vermoedelijk bedoelt de politie met 'onwel' deze toestand die voorafgaat aan een coma.
Het getuigenverslag dat de man zich geïrriteerd gedroeg tegenover de agenten is helemaal niet onaannemelijk. Dat is zeker een mogelijk gevolg van een hypo.
Zelfde geldt voor het rijgedrag. Door een hypo kan iemand niet helder nadenken. Net als dronken hardrijders.
Ook een blackout is mogelijk. De hersenen functioneren door het gebrek aan glucose niet normaal.

Gazbrom | 13-06-17 | 15:25

Het lijkt er toch wel heel erg op dat de politie dit incident met alle middelen probeert in de doofpot te stoppen. Werkelijk alles wat ze aandragen lijkt enorm te stinken.

Therapietje | 13-06-17 | 15:25

Dan vragen we het toch gewoon aan Rutte, onze specialist van onderste stenen....

Ko Ranzig | 13-06-17 | 15:23

Sterkte in ieder geval aan eenieder dit het openbaar vervoer gebruikt. Als iemand onbedoeld al acht man kan aanrijden op één van de grootste en belangrijkste stations in Nederland (in een voetgangersgebied) kan je nagaan hoe makkelijk het is als je wel die bedoeling hebt. U wordt dus in zijn geheel niet beveiligd en bent vogelvrij verklaard.

Ofzo2 | 13-06-17 | 15:22

Rommelende Onderbuik 14:59
Zo een hypo kan lang duren. Hier een bericht van een vrachtwagenchauffeur die 20 kilometer roekeloos doorreed met een hypo door suikerziekte:
www.transport-online.nl/site/66801/pol...

Het verhaal van de politie en bestuurder kan dus wel kloppen. Belangrijkste schuldvraag is dan enkel: Had de bestuurder de hypo kunnen aan zien komen, voordat hij in de auto stapte?

tipo | 13-06-17 | 15:22

Iedereen heeft tegenwoordig 'n I-phone.
.
Is er dan niemand die dit 'incident', op zo'n beetje de drukste plek van Nederland, heeft opgenomen???
.
Vreemd?!?!?

Rest In Privacy | 13-06-17 | 15:20

Dus terroristen, neem een suikerpatiënt aan. Laat 'm door een winkelstraat rijden, en gooi het op suikerspiegel. Nederlands is een fijn land.

Brainder | 13-06-17 | 15:20

Overigens moet je wel van creatieve huize afkomstig zijn als je bij de afdeling 'doofpot' werkt.
Eerst was meneer de aanslagpleger een 'lonewolf', vervolgens een 'verward iemand' en nu zijn we bij 'een te lage bloedsuiker spiegel' beland. Wat zou het volgende smoesje kunnen zijn? Kunnen we dat tenminste al bij voorbaat herkennen.

Johnny_Longbone | 13-06-17 | 15:20

@tipo | 13-06-17 | 14:49
Voor mij is wel duidelijk dat er in alle gevallen iets goed mis is.

Het is vrij eenvoudig een auto dermate uit te rusten dat een bewusteloos iemand helemaal niet meer kan rijden. Dat lijkt mij voor dit soort figuren verplicht.

Helemaal nooit meer auto rijden lijkt mij een betere oplossing in dit specifieke geval.

Peter_K | 13-06-17 | 15:20

Als het op een filmrolletje had gestaan, dan waren ook die (weer)zoek of onbruikbaar geweest. Wanneer stoppen we nou eens met het accepteren van leugens en bedrog. We kunnen nu alleen maar hopen dat er een opnamen van is gemaakt door een toerist, als de popo die ook al niet heeft afgepakt. Nee, ik heb van die lui door mijn eigen ervaringen geen enkel vertrouwen meer. Je weet dat ze bestaan en veel geldkosten, maar het brengt bijna niets op.

FreeVogelaar | 13-06-17 | 15:18

De politie "probeert inzichtelijk te krijgen hoe het kan dat de verdachte een “black-out” heeft gehad over een langere periode."

Als dat je onwrikbare conclusie direct na het incident is, kan je nog heel lang zoeken.

Sans Comique | 13-06-17 | 15:18

Het stationsplein wordt van allerlei kanten met camera's gedekt. Door het GVB, de NS, de gemeente en particuliere cams.
En op geen enkele is iets te zien? Ik. Geloof. Er. Geen. Barst. Van.
Dat er op het moment suprême niemand zijn telefoon in de hand had, of in elk geval niet zo snel naar de camera app kon schakelen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar al die vaste bewakingscamera's op die plek? We hebben het niet over een kruispunt van boerenweggetjes in de Eempolder, of een zandpad op de Veluwe, of een duinpan op Vlieland. Nee, het gaat om het drukste stationsplein van Nederland. I don't buy it.

Stormageddon | 13-06-17 | 15:17

DerkArie-ut-de-Achte | 13-06-17 | 15:14
De ex-verdachte zal binnenkort wel als vermist worden opgegeven. Hij zou naar Mekka gaan, maar nooit meer iets van vernomen.

Misschien beter voor iedereen.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 15:17

Zo zie je maar weer, het is levensgevaarlijk en nu echt tijd om te beperken, dat vervelende internet.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het klootjesvolk achter de waarheid komt.

Opco Engering. | 13-06-17 | 15:17

Wij (de bevolking) worden bewust besodemietert door de overheid. De politie heeft een kadaverdiscipline en doen braaf wat ze van hoger hand aan bevelen krijgen door politici die koste wat het kost het beeld in stand houden dat we hier in NL, ondanks een substantieel dreigingsniveau door de NCTV, dat er hier geen aanslagen zijn/komen/plaats vonden. Want dan kunnen ze in ontkenning blijven m.b.t. het gevaar van de islam.
Als de die suikerspiegel coureur een autochtoon zou zijn/is c.q. geen aanhanger van die 'vredesreligie' had men zijn identiteit niet zo angstvallig geheim gehouden.

GeinPonempie | 13-06-17 | 15:16

Er zijn drie Israëlisch bij de slachtoffers. Mossad komt met de antwoorden let maar op.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-06-17 | 15:14

-weggejorist-

pejoar | 13-06-17 | 15:13

als we politie met hoofddoeken hadden gehad zouden de slachtoffers waarschijnlijk aangeklaagd worden.

pejoar | 13-06-17 | 15:13

Naast een voorlichtings-ambtenaar zullen ze ook een misleid-ambtenaar ergens in 'n doofpot hebben.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 15:12

Education to dumb down the people.
Judges deal injustice.
healthcare kills.
Police are the biggest gang.

(geparafraseerd naar enkele dooie comedianten)

hallevvezool | 13-06-17 | 15:12

De Amsterdamse politie weet donders goed dat Marokkanen kunnen liegen als helden.
Echt als ze een misdrijf plegen en op heterdaad gepakt worden, liegen ze Nog glashard.

Amsterdamse boefjes die zoiets doen, zeggen dan nogwel schoorvoetend "Ja vooruit agent, die heb ik gejat". Die hebben wel nog dat gevoel van "vooruit, ik ben gepakt, hij weet het, ik weet het, ik ben de lul"

Maar die gasten kunnen liegen!

Lefgozer | 13-06-17 | 15:09

Waar blijven de kamervragen over niet functionerende camera's?

General McAuliffe | 13-06-17 | 15:09

Menner moet natuurlijk meneer zijn.
* bloedsuiker ook te laag *

Johnny_Longbone | 13-06-17 | 15:08

-weggejorist-

Johnny_Longbone | 13-06-17 | 15:07

Binnenkort dus nog een incident en dan horen we maanden later dat het dezelfde vent betrof. Wedden?

Johnweer | 13-06-17 | 15:07

En hopla... in de herkansing dan maar. Acht man kreupel was ook best een lullig score, daar kan je niet mee thuiskomen.

ZureJoop | 13-06-17 | 15:06

Het lijkt MH-17 wel. Radarbeelden enzo. Nu kan het vertrouwen in de overheid alleen maar toenemen...

squadra | 13-06-17 | 15:06

-weggejorist-

themanintheknow | 13-06-17 | 15:06

Echt slecht van en voor de politie. Fout bezig!

McKtoom | 13-06-17 | 15:06

Volgens mij is er niks aan de hand.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 15:06

In het recht bestaat er zoiets als voorwaardelijke opzet. Die man heeft wellicht niemand met opzet aangereden maar had beter moeten weten. Is diabeet en viert ramadan. Dan hoor je geen auto te besturen. Mensen met epilepsie stappen toch ook niet achter het stuur ? Typisch gevalletje, bedekt met de mantel der politieke liefde. Erg ziek.

Croisantneuf | 13-06-17 | 15:05

Ns heeft de beelden. Go get them GS. Of doen jullie mee aan de cover up. En 1000 eddies voor de VVS filmert van dienst. Het is daar mudjevol. Toeristen dus hup via youthhostels en airbnb's. Flyeren daar. Politie heeft geen tijd want iftar en PR en uitknijpen gewone burgers.
.
Hoestende man in de regenjas van de Amsterdamse Popo: meld u SVP. Dit moet z.s.m. duidelijk zijn en stoppen anders lullen we er over twee jaar nog over. NEt zoals in Frankfurt waar de politie en lugenpresse samenwerkten met policor bestuurders om het uit het nieuws te houden. Kan niet, niemand heeft die macht. Tenzij we in een politiestaat leven. Of er een partijkartel aan de touwtjes trekt. We moeten het weten

Aan het werk

flat out | 13-06-17 | 15:05

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 14:59

Ja, buiten bewust als in: tegen de vlakte gaan. Ervaring mee. Had zoiets net in het andere topic ook geschreven, ik geloof er geen reedt van dat je met een zware hypo zelfs nog maar het stuur kunt vasthouden. Last staan een gaspedaal indrukken.

BokoHalal | 13-06-17 | 15:05

-weggejorist-

lasttango2016 | 13-06-17 | 15:04

Is er niemand die een foto van deze gast heeft gemaakt?

Dutch_Holland | 13-06-17 | 15:04

Moslims geven 8 van de 10 keer een ander de schuld. Tijdens de ramadan stijgt dit naar 9 van de 10.

Dutch_Holland | 13-06-17 | 15:02

Haha. Rechtstaat in Nederland. Debiel rijdt 8 mensen aan en 2 zwaargewonden en deze pannenkoek zit vanavond weer achter de barbecue halal vlees te braden.

Polska | 13-06-17 | 15:02

Misschien is het beter als de Israëlische veiligheidsdiensten deze zaak eens gaan onderzoeken. Of misschien zijn ze er zelfs al mee bezig.
Trouwens dit is weer zo'n gevalletje van de onderste steen moet boven komen. Maar die onderste steen is al geclaimd door onze grote staatman Rutte, dus de Amsterdamse zaak gaat als een nachtkaars uit.

Boy Cot | 13-06-17 | 15:02

Jammer dat we geen naam krijgen, maakt het iets moeilijker om over een jaar te zeggen: "was dat niet die man van Amsterdam Centraal?".

echtpaul | 13-06-17 | 15:02

Mijn BS meter slaat zwaar uit.

DANNY3960 | 13-06-17 | 14:59

tipo | 13-06-17 | 14:49
Interessant.
Van zo'n hypo kun je dus inderdaad buiten bewust zijn raken.
Verklaart niet waarom je even naar het stationsplein rijdt om er beetje te gaan crossen.

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 14:59

Simon_GS | 13-06-17 | 14:53

Klinkt niet aannemelijk.
De NS beschikt over de beelden.

Desmoulins | 13-06-17 | 14:57

Lage bloedspiegel, nou en?
Zelfs als het geen opzet was, heeft deze idioot toch genoeg gedaan om hem wat langer vast te houden?
"Steeds-maar-weer!!"

datzouzomaarkunnen | 13-06-17 | 14:57

Nu heb ik de ballen verstand van cctv maar dit leest alsof je een functionerend camera systeem bewust in preset modus moet zetten www.koyuncu.com.tr/content/cctv/samsun.... Oftewel, je moet als CCTR een hele goede reden hebben om je werk even doelbewust niet te doen.

Een moment van existentialistische zelfreflectie? Beter voor het milieu?. Wat? Of is ook hier weer eens door een oncorrupte ambtenaar wat voor weinig gekocht dat totaal niet werkt? Niet dat dat in ons land überhaupt voor komt. Van het officiële verhaal klopt ogenschijnlijk zo goed als niets.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 14:57

themanintheknow | 13-06-17 | 14:48
.
Je kletst.
Dat bericht is gedateerd op woensdag 10 juni 2015 | 08:56 dus niet een jaar, maar twee jaar geleden en de ramadan begon in 2015 pas een week later in de avond van 17 juni.

Gazbrom | 13-06-17 | 14:56

Echt, als precies daar geen camera's op gericht staan, dan kunnne we de camera's toch net zo goed weghalen? Is verdomme midden op het plein.

hendrikjandetuinman | 13-06-17 | 14:56

Is het rijbewijs van de man ingevorderd, om volgende black-outs in zijn Peugeot te voorkomen?

tipo | 13-06-17 | 14:56

ik herhaal:
preset mode is een automatische modus (zoals je ook wel hebt op gewone camera's zoals landschap/portret etc..). Dus dat betekent niet dat hij niets heeft opgenomen.
Vreemde opmerking in een officieel politiebericht. Wederom lulkoek gehalte.
Of heb ik het mis en snap ik niets van camera's?

Ofzo2 | 13-06-17 | 14:56

Het heeft er alle schijn van dat de politie het ook een ongeloofwaardig verhaal vindt maar dat ze verder niks hebben. Afgezien van lage suikerspiegel en aanslag zijn er nog wel meer scenario's denkbaar. Misschien is de chauffeur witheet van woede geworden wegens aanhouding en heeft deze plankgas gegeven.

Simon_GS | 13-06-17 | 14:53

Wat een gotspe. Die gast heet natuurlijk gewoon Mohammed Al-Q. maar dat klinkt niet zo lekker in het "gewoon doorlopen mensen niks aan de hand" plaatje, dat de politie ervan probeert te maken.
Dat ie op een stel Israelische Joden is ingereden, blijft ook geriefelijk onvermeld.
En dat lulverhaal van dat alle camera's op stand-by mode stonden, precies net toen de aanslag plaatsvond, geloof ik ook geen moer van.
Ik geloof dat ze iets van 1400 camera's hebben op CS? Die altijd en overal iedereen filmen? Is er een keer een aanslag, en dan hebben ze ineens toevallig geen beeld. Met een fopreden. Daag, en de groeten aan je schoonmoeder.

Lefgozer | 13-06-17 | 14:52

Schandalige wanprestatie Amsterdamse politie. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

van Oeffelen | 13-06-17 | 14:52

Gelukkig voor die man. Kan hij vanavond gewoon weer mee doen met de iftar en een andere keer opnieuw een poging wagen kufars dood te rijden, ik bedoel: onwel worden temidden van een plein vol voetgangers.

sinar2 | 13-06-17 | 14:52

@ thijs4419 | 13-06-17 | 14:34
Ja, die liepen met Israelische vlaggen te zwaaien. Da's zo ver gezocht, dat zelfs met Greta Duisenberg en Dries van Agt op de achterbank dat nog niet lukt.

TheseDays00 | 13-06-17 | 14:52

Gelen is gekeken verder wat ik rand onder het vorige stations item P-unit | 13-06-17 | 12:58 antwoorden a en b

P-unit | 13-06-17 | 14:51

@Peter_K 14:41
Het is in ieder geval strafbaar om op die plek te hard en roekeloos te rijden. Het enkele feit dat de man een hypo als gevolg van suikerziekte had, kan hem vrijpleiten van strafvervolging: uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfij...

Daarbij moet verdachte wel aannemelijk maken, dat hij de hypo redelijkerwijs niet aan kon voelen komen. Wanneer de man aan het vasten was, dan had hij (met externe insulinepomp een zware diabetespatient) nooit in de auto mogen stappen.

Of meneer aan de ramadan meedeed is voor eventuele rechtsvervolging dus wel degelijk van belang.

tipo | 13-06-17 | 14:49

Pre set modus? Er was dus niemand achter de knoppen om de camera's te sturen op een van de drukste plekken van amsterdam op zaterdag avond? Agenten gaan zonder overzicht een mogelijk gevaarlijke aanhouding doen van een voertuig in een soft target zonder dat er mee gelen word. Schande. Hoe kan dat? Deze man reed hard door de stad alvorens via de trambaan daar te komen. Kan ook een geval suden jihad syndroom zijn via de lagebloedspiegel beetje aan het cruisen... wel niet, twijfel, Hey agent aan het raam... nu maar beter niks meer weten. Er blijft een geur hangen rond deze zaak.

P-unit | 13-06-17 | 14:49

Er zijn nog altijd heel veel mensen die de officiële verklaringen klakkeloos geloven. Of de weergave van de feiten in de mainstream media.
En laten we wel wezen, er moet ook wel heel wat aan de hand zijn wil je zo ver komen. Alleen: zo veel *is* er natuurlijk ook aan de hand.
Neem deze zaak. Té veel toevalligheden. Alleen al het feit dat er Israëliërs onder de slachtoffers zijn zou bij iedereen alarmbellen moeten doen afgaan.

Lewis | 13-06-17 | 14:48

-weggejorist-

themanintheknow | 13-06-17 | 14:48

Nog steeds houdt de politie vol dat de man na de aanzegging van een proces verbaal rustig wegreed om daarna toeren te maken. Daar zit nog een groot gat met de getuigenissen van andere omstanders.

Het verhaal dat ie geparkeerd stond is wel aangepast.
De afwezigheid van camerabeelden betreft de feitelijke aanrijding.
Daaruit mogen we concluderen dat er wel beelden zijn dat de man wild kwam aanrijden en dat de lezing van de getuigen klopt die bijna door de man werden aangereden ter hoogde van de fietstunnel aan de westkant.

Dat hij "rustig" -of nu "voorzichtig" het stationsplein te verlaten, bevestigt het verhaal. Tegen een bejaarde slak hadden ze gezegd, snel een beetje, je blokkeert de trambaan.
Maar dus ook meer dan genoeg reden om de man niet zomaar te laten gaan.

Man beweert nog steeds geheugenverlies te hebben, maar kennelijk heeft het teleologisch onderzoek tot de gewenste uitgang uit de tunnel geleid:
"Het onderzoeksteam probeert inzichtelijk te krijgen hoe het kan dat de verdachte een “black-out” heeft gehad over een langere periode. "

www.politie.nl/nieuws/2017/juni/13/05...

Belastingdienst onderzoekt nog steeds hoe het kan dat wekelijks overmatig biergebruik van de heer Onderbuik heeft kunnen leiden tot het onbewust fingeren van aftrekposten over een periode van verschillende jaren.

Met zo'n politie heb je geen falend OM meer nodig.

Worden we hier nu collectief in het ootje genomen, of zijn het competentie-en intelligentieniveaus bij de politie echt zo laag?

Rommelende Onderbuik | 13-06-17 | 14:48

Het feit dat ze er juist zo geheimzinnig over doen zoals geen naam vrijgeven en zeggen dat er helemaal geen beelden zijn, wekt juist nog meer de indruk dat de bestuurder waarschijnlijk gewoon een migratieachtergrondiër was. Want... als het niet een migratieachtergrondiër was dan hadden ze ter geruststelling ongetwijfeld wel gezegd dat ene "Jan. P." achter het stuur zat.

Arijane | 13-06-17 | 14:47

Vrijgelaten... en voor verbrand gras of as op een moskee krijg je vier jaar, en ook nog vier jaar tussen moslims. Maar dat is geen verzachtende omstandigheid in de ogen van de rechters.

Rest In Privacy | 13-06-17 | 14:47

Kalmte. Als het een aanslag was is hij niet opgeëist.
Einde van de Domheid | 13-06-17 | 14:42
IS gaat geen mislukte aanslag opeisen. Dus die vlieger gaat niet op. Ook IS wil succesvol lijken. en zullen zich dus niet verbinden aan een mislukte aanslag zoals deze op Amsterdam CS.

Mark_D_NL | 13-06-17 | 14:47

Maar iedereen zit dezer dagen met zijn telefoon in zijn handen, is er geen amateurfilm voor op Dumpert? Desnoods in VVS.

Bertie Wooster | 13-06-17 | 14:47

Sterk het gevoel dat het niet Kobus uit Appelscha is.
It is he who must not be named.... niet zo best.

ger1306 | 13-06-17 | 14:47

Dit zaakje stinkt. Waarom hou je iemand drie nachten in de cel omdat hij een lage bloedspiegel heeft? Wat speelt hier?

SJUULDELATOERET | 13-06-17 | 14:46

Dit komt wel heel erg knullig over zeg. Op een gegeven moment kun je alles wel gooien op bezuinigingen. Geen politiebureau's meer, geen kogels, geen camerabeelden meer. Volgende stap is, geen politie meer?

mynameistrouble2 | 13-06-17 | 14:45

-weggejorist en opgerot-

Professor Bacterie | 13-06-17 | 14:43

ahh de gewoonlijke faalacties van het falende faalhazen politieapparaat.
Onwel of niet , poging tot moord cq zware mishandeling, times 8 zeg maar.
In Amerika bijvoorbeeld ga je gewoon de bak, en in nederland mag je gewoon lekker weer naar huis.

gijs geluk | 13-06-17 | 14:43

@Pindakaas Piet | 13-06-17 | 14:38
Het is je reinste newspeak. De camera's stonden precies op dát moment "toevallig" in de preset modus. Natuurlijk, en water is écht niet nat hoor. Écht niet! Zo doorzichtig dit.

Sjefke7807 | 13-06-17 | 14:42

Kalmte. Als het een aanslag was is hij niet opgeëist.

Einde van de Domheid | 13-06-17 | 14:42

@appelboor | 13-06-17 | 14:27
De opmerking "Als ie onschuldig is (want: lage bloedsuiker)" is vergelijkbaar met "Als ie onschuldig is (want: ladderzat)".

Aan diabetes kan de persoon (waarschijnlijk) niets doen. Aan die te lage bloedsuikerspiegel echter wel degelijk. Waarom rijdt die man in een auto tijdens de ramadan?

Peter_K | 13-06-17 | 14:41

Dan stond die Dome Camera in pre set modus, die vaste camera's hebben niet zoiets als een preset modus, of het moeten cams met een paar Megapixel zijn zodat je op een region of interest kan inzoomen.
--
BS verhaal van de Politie.

Mark_D_NL | 13-06-17 | 14:41

Maar goed, van de Nederlandse politie hoeven we dus niets te verwachten in dit onderzoek. Is de Mossad al gearriveerd?

Kapitein Stijlvol | 13-06-17 | 14:38

... En omdat de nachten zo kort zijn duurde het een paar dagen voordat de bloedsuikerspiegel weer op niveau was.
(Maar dat heeft niets met afkomst of religie te maken hoor!)

Stormageddon | 13-06-17 | 14:38

Flitscamera's staan nooit in de pre-set modus.

Mr_Natural | 13-06-17 | 14:38

Meneer bleek zeker lid te zijn van de VVD?

OverdaanDerOnderheid | 13-06-17 | 14:38

Het wordt eng...1984

Pindakaas Piet | 13-06-17 | 14:38

"pre-set modus" is de nieuwe onwelwording.

Vlaan | 13-06-17 | 14:37

De politie maakt rare sprongen: Srebrenica filmpjes van de aanrijding, huiszoeking om een insuline spuit voor deze man op te halen en deze persoon zéér verdacht maken door niets te zeggen over zijn identiteit.
Terwijl het gewoon een diabeet is die even de weg kwijt was, toch?

Homo homini lupus | 13-06-17 | 14:36

De Nederlandse Politie is een soort van Keystone Cops..
--
Voor wie niet weet wat de EKeystone Cops zijn/waren: The Keystone Cops (often spelled "Keystone Kops") were fictional incompetent policemen.

Mark_D_NL | 13-06-17 | 14:35

Ook stomtoevallig dat ie net een paar Israelische toeristen aanreed natuurlijk. Selectief suikerziek. Onze popo trapt ook echt overal in.

thijs4419 | 13-06-17 | 14:34

"Het onderzoeksteam probeert inzichtelijk te krijgen hoe het kan dat de verdachte een “black-out” heeft gehad over een langere periode. "

hoe naief kan je zijn

Ir. Wilhelmus | 13-06-17 | 14:34

@appelboor | 13-06-17 | 14:27
Aanrijding met nèt geen dodelijke slachtoffers, bestuurder die de weg letterlijk en figuurlijk kwijt was, een verhaal over insuline, de mogelijkheid van een aanslag: voldoende redenen om wat verder te kijken. Dat heeft men nu kennelijk gedaan, en het is jammer voor de chauffeur dat er een weekeinde tussen zat. Over tot de orde van de dag.

Guido | 13-06-17 | 14:34

tpook.nl/2017/06/13/ns-biedt-politie-a...

De Amsterdamse politie heeft naar eigen zeggen geen beelden maar hebben nog niet de moeite genomen die bij de NS op te vragen...? Terwijl de NS de beelden wel heeft.

Niets aan de hand mensen. Doorlopen!

Desmoulins | 13-06-17 | 14:33

-weggejorist-

De_Beste_Stuurlui | 13-06-17 | 14:33

Als ie onschuldig is (want: lage bloedsuiker), waarom is hij dan aangehouden en een paar dagen vastgezet?! Schande!

appelboor | 13-06-17 | 14:27

Is er al beeld, van die rit. Of hebben ze inkopen gedaan bij Oekraïense radarleveranciers...

frank87 | 13-06-17 | 14:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl