Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA-graaister gooit bonnetjes onkostenvergoeding Europees Parlement in prullenbak

Ja, dat kon het CDA niet zomaar laten gebeuren. De partij die een traditie hoog heeft te houden wat betreft vriendjespolitiek en gesjoemel werd de laatste jaren in de schaduw gesteld door de vvd. Maar gelukkig heeft het CDA Annie-Schreijer-Pierik. Annie zit in het Europees Parlement (gekozen met miljoenmiljard voorkeursstemmen van boeren die de zomertijd willen afschaffen) en krijgt daarom iedere maand 4300 euro onkostenvergoeding bovenop haar riante wedde van 8500 euro. De laatste tijd is iedereen benieuwd geworden naar wat Annie eigenlijk met die 4300 euro doet. Dat was namelijk geheim. Dat vond Annie een beetje vervelend, want nu konden de mensen zien wat zij voor die 154.800 euro heeft gekocht (onze gok: jurken). Daarom heeft Annie iets bedacht: ZE HEEFT ALLE BONNETJES IN DE PRULLENBAK GEFLIKKERD. Haar excuus? "Zo zat was ik het hele gedoe." Bedankt voor dit antwoord, Annie. Zo weten we weer hoe het werkt. Iedere Nederlander die ergens een komma verkeerd invult of een bonnetje uit 1983 van schaatsen bij de InterSport kwijtraakt, kan een boete krijgen. Maar een politicus die anderhalve ton krijgt kan bij lastige vragen de hele flikkerse bende in de prullenbak gooien omdat ze het gedoe zat is. Veel plezier in Brussel Annie. Veel succes met jullie integriteitsprobleem CDA.

Reaguursels

Inloggen

schande
<br/>
Moeten wij eens doen

Joris Klam | 11-06-17 | 15:27

mallekater | 11-06-17 | 08:31
Nou, rare poes, het geeft dus aan dat ze allemaal van hetzelfde hout zijn gesneden,
inclusief die houten pop met die lange neus.

kaolookchang | 11-06-17 | 14:54

Het CDA heeft deze dame allang geroyeerd, zij zal spoedig worden vervangen door een integer iemand Het OM is volop bezig met vervolging dus niemand hoeft zich ergens druk om te maken. Loopt allemaal gesmeerd.

ILF2 | 11-06-17 | 14:16

Mijn hele leven zelfstandige geweest... vind belasting betalen prima in een beschaafd land maar de hoeveelheid debiele belastingwetgeving die ik in die tijd over me heen gekregen heb grenst aan het ongelooflijke met het zzp-fiasco van Wiebes als laatste kunststukje . Heb al die jaren tussen schoenendozen met KUTBONNETJES gebivakkeerd tbv de IB en de BTW. Je moest wel anders werd je gefileerd. Maar die stoethaspels in den Haag en Brussel staan zelf boven de wet.... Ach,ben niet boos,weet wel hoe de hazen lopen maar blijf me wel verbazen over de mate van schaamteloosheid die deze dames en heren durven te tentoonspreiden.

drs kwenie | 11-06-17 | 11:40

GerMonster | 10-06-17 | 16:22

Nee, er hoeven geen personeelskosten van af. En reiskosten gaan ook apart. Daarnaast zijn er dagvergoedingen voor verblijfskosten (ruim 300 euro per dag). Geen idee eigenlijk waar ze onkosten voor krijgen...

4. Personeelskosten
Een Europarlementariër heeft recht op een bedrag van €21.209 per maand om uit te geven aan personeelskosten, daaruit worden de salarissen betaald van (lokale) medewerkers of stagiaires en hun eventuele dienstreizen.

Sommige Europarlementariërs hebben 10 medewerkers, sommige 1, of geen en sommige hebben familieleden in dienst. Medewerkers treden officieel in dienst van het Europees Parlement, maar op aanwijzing van het EP-lid. Slechts een medische test is vereist.

Bedragen zullen wel hoger liggen ondertussen, mijn bron is een jaar of vier oud:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/07/wat-verdient-een-europarlementari-r/

Rommelende Onderbuik | 11-06-17 | 11:37

die vrouw is gewoon een slang,zit een lizzard in

pedro300 | 11-06-17 | 10:03

Ach, dit zijn maar kleine visjes. Hoor net dat diverse leden van het koninklijke huis ook hoge kortingen op auto's gekregen hebben van Pon. Dacht ook al dat er meer aan de hand moest zijn als Pon starfvervolging voor 12 miljoen af moest kopen.
watazooi | 10-06-17 | 15:11

Iedere Nederlander krijgt korting bij de autodealer. Maar het koninklijk huis zou dat niet mogen? Onzin. Annie Schreijer en consorten zijn de grote vissen alles bij elkaar opgeteld. Miljarden jagen ze er doorheen en vervolgens willen ze ook nog Europese belasting heffen.

Stonecity | 11-06-17 | 09:47

iedereen die hier nog verbaasd op reaguurt is gestoord.

Cousin Eddie | 11-06-17 | 09:47

Da's ook toevallig, hé?
NET voordat er een controle op de onkostenvergoeding staat gepland gooit mevrouw Schreier alle bonnetjes weg.
Het lijkt goddomme wel een VVD-vrouwtje.

mallekater | 11-06-17 | 08:31

De parlementsleden leuken hun magere salaris ook nog op met presentiegeld. Iedere dag dat zij intekenen, ontvangen zij 300,00 euro. 16x 300,00=4800,00.
8500 salaris is netto. Parlementsleden behoeven geen belasting af te dragen.
8500+4300+4800=17.600.
Er zijn nog een paar emolumenten, zoals een zeer riante reiskostenregeling.
Het salaris kan opgeleukt tot zo'n 21.000,00 euro.

Er zijn voorbeelden van parlementsleden die vanuit Roemenië met een budgetticket van 50 euro naar Brussel vliegen. Ze doen alsof ze met de auto komen door een chauffeur hun prive auto dezelfde route te laten rijden, om de riante km vergoeding, wel te kunnen declareren.

Cucumber | 11-06-17 | 07:34

Laten we als nederlanders eens een punt maken en geen aangifte meer doen, zolang de politiek dat niet hoeft wij ook niet

hatschjoe | 11-06-17 | 05:24

CDA heeft zeker wat trucjes geleerd van de VVD.

HipsterBrood | 10-06-17 | 22:11

Wat een lage worm is dat en dan ook nog uitkramen dat bonnetjes bewaren zo vervelend is, is dit het CDA?

old shaterhand | 10-06-17 | 22:09

Om te kotsen! Eerlijk gezegd, ik ben een Nederlander en in principe ben ik vóór de Europese Unie. Echter word ik keer op keer teleurgesteld door dit soort wereldvreemde types die niet snappen dat hun gedrag een grote bijdrage levert aan de totale afbrokkeling van het draagvlak voor de EU. Kan iemand mij ook uitleggen wat de 'technische redenen' van de account zouden kunnen zijn om die bonnetjes niet openbaar te maken?

Tienxduurder | 10-06-17 | 21:35

Dit zijn de regeltjes van Brussel, wij Nederlanders zijn toch voor de EU, dus niet zeuren.
Wij stemmen toch op eurofielen Partijen dus niet zeuren, VVD CDA D66 ons moterblok is pro EU door ons gekozen,dus wederom niet zeuren.

storm op komst | 10-06-17 | 21:21

Dan kun je wel doen alsof je een nuchtere Tukkerboer bent, maar ben je gewoon een arrogante ruif-leegvretende trut.

Cor Netto | 10-06-17 | 21:07

Niet zeuren! Het systeem is verkeerd, maar Annie heeft volkomen gelijk. Ze heeft een baan met een vaste onkostenvergoeding, no strings attached, waarmee ze mag doen wat ze wil en waarover ze geen verantwoording voor hoeft af te leggen. Is al jaren zo, geregeld door het Europese Parlement. Als het CDA in Nederland nu plotseling gedetailleerde verantwoording wil is dat huichelarij voor de Bühne.
Waar het wel tijd voor is is een verandering in dit systeem, dat klopt. Bedoeling was goed (vergoeding van kosten voor dure kantoorruimte in Brussel) maar er wordt nogal misbruik van gemaakt.

Synecdoche | 10-06-17 | 20:55

Zomaar EUR 4300 onkostenvergoeding zonder verantwoording af te hoeven leggen. En in het bedrijfsleven mag geen kerstpakket of feestje aan het personeel worden gegeven want: "loon in natura". Ja, dat belastinggeld dat door de politici over de brug wordt gegooid moet toch ergens vandaan komen.

Vaartje | 10-06-17 | 20:52

Pierikke, - ikke, - ikke - en de rest kan - juist!

bisbisbis | 10-06-17 | 20:31

@Peter_K | 10-06-17 | 17:11
Heb je geen Chinees gehad www.hkbu.edu.hk/eng/search/search.jsp?q=Ferrier ?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 20:29

Wanneer komt er een opvolgster van Heintje Davids?
Die zong ooit het nummer "Draaien, draaien, draaien"
Alleen de eerste letter hoeft maar veranderd te worden....

knerf | 10-06-17 | 20:01

Bonnetjes weggooien onddr het mom van "ik was het gedoe zat" kan natuurlijk niet Annie, zo zijn wij niet getrouwd. Aanpakken dat wijf!

Ruud5 | 10-06-17 | 19:37

Bonnetjes weggooien onddr het mom van "ik was het gedoe zat" kan natuurlijk niet Annie, zo zijn wij niet getrouwd. Aanpakken dat wijf!

Ruud5 | 10-06-17 | 19:37

Kijken of het CDA haar eruit flikkert. Zal wel niet, want ze zouden allemaal hetzelfde doen in haar situatie.

gm40 | 10-06-17 | 19:07

Ze heeft natuurlijk gedacht de Heer ziet alles maar hij verraadt niemand!

Bena | 10-06-17 | 18:48

Graaiers en zakkenvullers die er voor zichzelf en de partij zitten maar niet voor volk en vaderland. Schandalig.

frisenfruitig | 10-06-17 | 18:25

"Die 4300 gaat heus wel op hoor!" Daar gaat het niet om muts!

Binnenbaan | 10-06-17 | 18:04

Je zou bijna gaan denken dat Annie iets te verbergen heeft, maar dat is natuurlijk wel heel cynisch gedacht van mij, en dat cynisme, daar moeten we nou in Nederland éindelijk eens vanaf met z'n allen. Al die zwartkijkers en 'boze witte mannen', dat 'hebben we kotsbeu', om het zo maar eens uit te drukken, of anders: 'zo zat zijn we het hele gedoe'. Maar dat laatste is natuurlijk wel heel cynisch geformuleerd van mij, want dan citeer ik Annie weer, en dat cynisme... affijn, u begrijpt me wel.

Zenzeo | 10-06-17 | 17:59

Ik word hier zo spuugzat en misselijk van. Hoe kan het dat dit soort klaplopers dit allemaal kunnen flikken? Dit is PUBLIEK geld. Flikkert gewoon de onderbouwing weg. Ik zou zeggen: SANCTIES tegen die vrouw. Maarja, wie ben ik, lid van het klootjesvolk...

Paintertje | 10-06-17 | 17:52

bonnetjes bewaren en verantwoorden is voor paupers.
Daar doet een overbetaalde freule niet aan.

Vitayalin | 10-06-17 | 17:37

@fleurtje | 10-06-17 | 17:12
Appels en peren of valt U ook onder hetzelfde belastingregime als EU-medewerkers?

Berbaar | 10-06-17 | 17:24

@TheseDays00 | 10-06-17 | 16:47
Welnee, ze hoeft helegaar geen bonnetjes te bewaren want het is een vaste onkostenvergoeding.
Gaat over niks, afgunst en de kift hoofdzakelijk.

Berbaar | 10-06-17 | 17:22

Schrijer- Klierik.

bisbisbis | 10-06-17 | 17:18

Ontslaan die tuthola,wij krijgen een aanslag waar je van gaat liggen ,wordt nooit goed gevonden door de belasting ,maar ben je minister van spek en bonen,kom je er mee weg

fleurtje | 10-06-17 | 17:12

Ze hoeft blijkbaar geen administratie te voeren anders dan deed deze brave gristen dat heus wel.(...)
@ ZureJoop | 10-06-17 | 16:24
-
Als de gewone man een keer geen bonnetje kan tonen bij een belasting check, dan komen ze als bloeddorstige jachthonden achter je aan.
Maar ja, het gaat hier immers om een Brusselse dictator en die gaat natuurlijk vrijuit.
George Orwell zei het al: Alle dieren zijn gelijk maar sommige dieren zijn meer gelijk dan anderen.

telelezer | 10-06-17 | 17:12

@Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:26
O ja, en waarom staat ze dan niet op de site van de Hong Kong Baptitst University?
www.hkbu.edu.hk/eng/staff/staff.jsp

Peter_K | 10-06-17 | 17:11

Dus ik kan nu, als de belastingdienst de kilometer verantwoording van mn lease bakje wil zien, zeggen(..) Ik was het zoooo zat dat bijhouden, ik heb echt nét, vorige week ofzo, álles weggegooid! Supertoeval. Maar geloof me ik rijd geen kilometer privé, echt waar heur!
@ Dutchbeaurouge | 10-06-17 | 14:02
.
+1

telelezer | 10-06-17 | 17:06

Effe de jongens van het forensisch team erop zetten. Die flansen de snippers op de composthoop zo weer in elkaar.

Sans Comique | 10-06-17 | 17:06

Niet alleen de VVD heeft "iets" met bonnetjes......
Oók het CDA............
En (vrijwel) al die laaielichters in Brussel en elders!
*
Europa: bananen werelddeel!

demaup | 10-06-17 | 17:04

CDA, was dat ook niet iets met normen en waarden?

Nietgek | 10-06-17 | 17:03

Ik moet dr gelijk geven dat het 'gezeur' is om een paar grijpstuivers.. vergeleken met de rest van de EU uitgaven, die ook niet verantwoord kunnen worden.
Ik kan er persoonlijk echt niet bij dat je als volksvertegenwoordiger niet de behoefte voelt om te verantwoorden waar je belastinggeld aan uitgeeft. Met de huidige regels kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je niet zo op de bonnetjes let, maar dat je ze actief laat verdwijnen.. dikke middelvinger TERUG naar deze cda'ert.
Wim van der Kamp is ook altijd goed voor dit soort uitspraken, zeurende volgevreten nederlanders die mokken over een paar miljard die over de eu-buitengrenzen gedonderd wordt. Zelfde partij.
Ik ben er niet tegen om samen te werken in europa, er mag zelfs een EU/EEG/whatever zijn, maar deze EU mag van mij best stuk.

noerg | 10-06-17 | 16:58

Je gelooft het gewoon niet. Die eurofielen leven echt in een compleet andere wereld. Hoe komen we ooit nog van deze frauderende graaiers af?

Arnold9638 | 10-06-17 | 16:57

Ze had per direct uit de partij geflikkerd moeten worden, maar nee, men dekt de zaak toe en komt met een lul-oplossing voor dat kutwijf. Het gewauwel achteraf: "naief geweest" en dergelijk sdoort vergoeilijkende kreterij. Gewoon een ouderwets pak rammel, met de vlakke hand is nog te goed voor dit onvolk!
Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 10-06-17 | 16:54

Ik zei nog zo: wel bonnetje!

lingo star | 10-06-17 | 16:54

Ik haakte al af bij €4300,- onkostenvergoeding . Daaraan zie je dat het gewoon fout is.

Accident_Prone | 10-06-17 | 16:53

Dit is niet goed te praten, leek me nog wel een nuchtere tante die zoiets niet zou doen

lingo star | 10-06-17 | 16:49

Is weggoien nietmet opzet belemmeren rechtsgang, of kwijtmaken van bewijs ofzo?

TheseDays00 | 10-06-17 | 16:47

Wat ik eigenlijk het meest zorgwekkende aan dit verhaal vind, is dat die CDA-dievegge hoogstwaarschijnlijk niet een op zichzelf staand verhaal zal zijn. Het zal eerder vooral symptomatisch zijn voor een instituut dat tot op het bot toe verrot is.
Maar ondertussen wel roepen dat de EU zo goed is voor alles en iedereen in de EU.

Johnny_Longbone | 10-06-17 | 16:34

Zulke mensen moeten per direct naar huis gestuurd worden zonder floes... omdat corrupt.

Opportunist | 10-06-17 | 16:33

@Guido | 10-06-17 | 16:23
Mee eens.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:27

@Peter_K | 10-06-17 | 16:20
Geeft Spaanse les aan Chinezen in Hong Kong http://www.parlement.com/id/vg9fgoprwbx2/k_g_kathleen_ferrier docent Spaanse taal en cultuur, Hong Kong Baptitst University, vanaf 2014

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:26

bananabanana | 10-06-17 | 16:00
Wat is nou jouw probleem. Ze hoeft blijkbaar geen administratie te voeren anders dan deed deze brave gristen dat heus wel. Of ze heeft schijt en en kopt een boete. En wat heeft Jessica hier mee te maken? De bonnetjes moeten natuurlijk in de papierbak want groen. Zoiets?

ZureJoop | 10-06-17 | 16:24

@Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:16
Daarin verschillen ze in niets met de andere 'grote' partijen. de motorblokkers zeg maar.

Guido | 10-06-17 | 16:23

Even voor de duidelijkheid, als EU parlement lid krijg je deze onkosten vergoeding om een kantoor aan te houden voor je werk daarbij kunnen dus ook personeelskosten zitten. In dat geval is het geld snel op.

ECHTER , vrijwel niemand doet dit en steek het geld netto in eigen zak ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Er zijn enkele uitzonderingen van partijen die eisen dat het ongebruikte deel weer terug komt.

Voor degene die het omrekenen naar bruto : Zo werkt dit niet in de EU en met belasting geld. Dit bedrag komt netto binnen bij de EU en wordt dito weer netto doorgegeven.

Mevrouw hoort overigens net als de andere 90% van de euro parlement leden achter slot en grendel wegens fraude en wanprestatie, dat is echter een ander verhaal.

GerMonster | 10-06-17 | 16:22

Heeft die Kathleen Ferrier inmiddels al werk gevonden?
nl.wikipedia.org/wiki/Kathleen_Ferrie...)
Of zit die nog steeds van wachtgeld feest te vieren in Hong Kong?

Ter herinnering: ladelichter Kathleen Ferrier was samen met Ad Koppejan destijds ontzettend tegen samenwerking met de PVV, vanwege morele redenen :-S

Peter_K | 10-06-17 | 16:20

@ Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 15:21
Dan maar zo snel mogelijk een NEXIT!

kommabijmebinnen | 10-06-17 | 16:17

@Guido | 10-06-17 | 16:09
C*rr*pte bende dat CDA, die stellen het liefst zo min mogelijk vragen. Smoezen liever een beetje in achterkamertjes. Regeltjes zwart op wit zijn er vooral voor het beeld naar buiten.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:16

@Johnny_Longbone | 10-06-17 | 16:08
Ja en daarbij kunnen ze de regeltjes nog helpen veranderen via hun lobby in Brussel, waarna ook de rest van de maffi* achterban aan het infuus kan blijven. Voorkeursstemmen, democratie. Leuk toch?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:14

-weggejorist-

vmk | 10-06-17 | 16:12

@krelus | 10-06-17 | 14:08
Het is iets genuanceerder in dit specifieke geval. Juist het CDA heeft hele strenge regels en vereist zwartopwit op papier dat kandidaten een nauwkeurige en open boekhouding bijhouden.

Deze mevrouw stond op een onverkiesbare plaats, en is voor de verkiezingen niet om een handtekening gevraagd, en na de verkiezingen hebben ze er niet meer aan gedacht om haar alsnog te laten tekenen (wat een geweldige bestuurders...). Dom.

Guido | 10-06-17 | 16:09

Begint me nu ineens duidelijk te worden waarom de dames en heren politici zo enthousiast zijn over de EU.
Vervang het obligate 'goed voor Nederland' voor 'goed voor mijn eigen portemonnee'.

Johnny_Longbone | 10-06-17 | 16:08

Bonnetjes weggegooid omdat ze het gedoe zat was.

Dit zegt;

1) dat bij dit soort lieden niet het besef bestaat dat ze voor hun zeer riant salaris en dito onkostenvergoeding verantwoording moeten afleggen. Wellicht heerst er een soort superioriteitsgevoel dat haar het idee geeft dat dat salaris en soort van natuurwet is en haar boven het gepeupel plaatst

2) dat dit soort lieden niet echt stressbestendig zijn en je kan je dus afvragen of de belangen van Nederland door dit soort lieden wel goed vertegenwoordigd is.

Sans Comique | 10-06-17 | 16:08

Ze kan een mooi blauw jurkje aantrekken, het blijft een CDA-varkenshoudster.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:07

hou jij me bonnen even vast :)

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:02

Want die gozer wil met me dansen ...

Watching the Wheels | 10-06-17 | 16:02

Dat is geen onkostenvergoeding, maar verkapt salaris. Daarom hoeft er ook geen verantwoording over afgelegd te worden. Je ziel verkopen is best profijtelijk.

VerenigingVanDieven | 10-06-17 | 16:01

ZureJoop | 10-06-17 | 15:08
Mensen die werken kunnen inderdaad een onkostenvergoeding krijgen. Deze onkostenvergoeding moet realistisch zijn en om bonnen gedoe te voorkomen, kan men dit achterwege laten. Maar deze vergoeding moet wel proportioneel zijn en steeksproefsgewijs wordt dit getoetst door de belastingdienst.
Een vergoeding van 4.300 euro netto, klinkt niet alleen als heeeel erg veeel. Maar is dat ook.
Dat dit soort bedragen klakkeloos worden verstrekt vanuit de belastingpot kan niet en zeker niet als de mensen die het erin stoppen wel aan allerlei regels moeten voldoen en zelf niet dit soort bedragen aan zichzelf netto mogen uitkeren.
-
Daar valt men hier over.
-
Is voor veel mensen logisch alleen bij mensen van het sociale VARA sterrenteam (van andermans geld) ook niet hoor, dus geeft niks. Probeer je vriendjes het maar eens uit te leggen.
Of als je ooit gaat werken gewoon vragen of je in plaats van salaris niet gewoon de helft netto als onkostenvergoeding kunt krijgen.
Misschien ga de wereld dan een beetje snappen en heb je een beetje minder sympathie voor je idool Jessie Klaver.

bananabanana | 10-06-17 | 16:00

NEXIT en gooi dat godvergeten graaiende CDA-mens in de afvalbak bij de bonnetjes.

Ernst Oosters8389 | 10-06-17 | 15:59

Opdoeken, dat hele corrupte zooitje van een EU in Brussel! En Nexit graag. Next!

Jan, Leiden | 10-06-17 | 15:58

Politici en "bonnetjes" is een onmogelijke situatie.
Zegt dit iets over de bonnetjes of over politici; ik gok op het laatste.

Anjin Mohammed | 10-06-17 | 15:58

Precies: dat gezeur ook met die bonnetjes. Straks willen de mensen ook nog democratische inspraak of erger nog .. vertegenwoordigd worden!

teevee | 10-06-17 | 15:53

Bankafschriften zijn al enige tijd digitaal. Een groot deel kan gewoon herleid worden. Anders, beste Buma, Even Hoffman recherche bellen.

Die bonnen zijn zo boven water.

RenHoek | 10-06-17 | 15:51

Omdat ik iedere maand € 150 euro onkostenvergoeding krijg van mijn baas (voor parkeren, auto vd zaak wassen, koffie en lunch onderweg, flesje wijn voor een klant etc.) moet ik eens per 4 jaar 3 maanden lang alles administreren om voor de fiscus aannemelijk te maken dat ik die kosten ook maak. €150,- per maand!! En die kloothommels van het EU-parlement kunnen doodleuk € 4300,- per maand netto in hun zak steken buiten hun salaris om. ik ben er doodziek van. Wat een zakkenvullers zijn het allemaal. En er is geen politieke partij uitgezonderd die verantwoording wil afleggen. Wat een verrotte mentaliteit heerst daar. Het is een elite die schijt heeft aan de bevolking. Bah bah bah!

Karel de 1e | 10-06-17 | 15:43

mooi man, die rolmodellen voor de burgert..en het leidt zo lekker af van de hoogte van die onkostenvergoeding, naast dat maandelijks salaris en de vele nevenbanen die ook wat fooi op levert..

fikkieblijf! | 10-06-17 | 15:42

Misschien dat Omtzicht zich hier ook eens mee kan bemoeien? Vragen stellen? Binnen én buiten het CDA !
Kijken wat 'ie hiermee doet!

demaup | 10-06-17 | 15:39

Die dame heeft nooit een betrouwbare indruk op mij gemaakt. Maar..... d'as natuurlijk persoonlijk!
Grote boerderij, veel land en dan bijbeunen in Europa!
Nooit genoeg en gewoonweg keihard liegen. Dát is de juiste mentaliteit! Vrijwel alle politici hanteren deze handelswijze. En wij Nederlanders? Wij zijn een stelletje kloothommels die het laten gebeuren!
We zijn eigenlijk véél te netjes! Het échte schorum zit in de politiek, het bankwezen, multi-nationals, besturen zorg en ga zo maar door! Heeft u al geld terug van de belasting?

demaup | 10-06-17 | 15:38

@ZureJoop | 10-06-17 | 15:08
ja snap de #ophef ook niet zo.
Men heeft een vaste onkostenvergoeding en hoeft de uitgaven niet met bewijzen te staven dus what's the problem?
Dat het CDA dat wel wenst te doen is prima maar mevrouw is op geen enkele wijze in overtreding.

Berbaar | 10-06-17 | 15:37

Een maat van mij werkt bij een van de grootste kantoor artikelen bedrijven. Ik zal hem eens vragen hoe vaak het voorkomt dat iemand elke maand voor 4300 Euro aan kantoor artikelen bij hem bestelt.

Memek | 10-06-17 | 15:34

En dan ook nog durven beweren dat ze eigenlijk wilde stoppen, vanwege het hele "gedoe"
Hoe krijg je de leugens verzonnen, werkelijk uniek, zo voor de vuist weg.
En daar zit het vol mee, in de EU, dit persoon is echt geen uitzondering.

kaolookchang | 10-06-17 | 15:33

Niet van Annie gedacht. Als boerin zou zij toch ook moeten weten dat je bonnetjes beter kunt bewaren. Nu weet ik niet of het hier gaat om een vaste vergoeding, of dat je ook de bonnetjes moet overleggen.

Mannes | 10-06-17 | 15:32

'Wanneer valt de aankoop van een jurk onder representatiekosten, wanneer is het privé?'

Vraag het eens aan de Belastingdienst, troela.

Harry Turtle | 10-06-17 | 15:31

-weggejorist-

miko | 10-06-17 | 15:28

Wat een gedoe ook he, moet je zo maar verantwoording afgeven.. Dat is toch niet de bedoeling?
-------
Ze gelooft het zelf. CDA zal het dit gegraai wel weer goedlullen.

donkieshot | 10-06-17 | 15:27

@Ce ca! | 10-06-17 | 15:16
Optie 2 lijkt mij wel de beste optie.

FreeVogelaar | 10-06-17 | 15:25

kommabijmebinnen | 10-06-17 | 15:17
In Nederland wel, in Brussel is het dus geen fraude.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 15:21

Zat worden van 4300 euro netto per maand, wie wil dat niet?
Dit is een van de vele, maar zeer belangrijke redenen voor mij om te hopen dat de EU z.s.m. ter ziele gaat.

Memek | 10-06-17 | 15:20

Goed excuus wanneer de belastingdienst uw boekhouding opvraagt: "weggeflikkerd want ik was het allemaal zo zat"...
En dat regeert ons...
Gelukkig hebben "wij" 15 maart laten zien dat we dit soort leiders zat zijn!
*proest*

Is dit nog nieuws? | 10-06-17 | 15:18

Ik zou zeggen, aangifte doen voor fraude!

kommabijmebinnen | 10-06-17 | 15:17

Nu krijgt deze EU trut het voor haar kiezen, maar dit is natuurlijk van toepassing op alle leden van het EU parlement, die hun lippen stijf op elkaar houden.
-
Ook de twitterende deugneuzen als Serengenti, die nog steeds in de veronderstelling leeft dat terreur en islam statitisch geen verband met elkaar hebben. Dit soort niveau zit capaciteitsloos rijk te worden, zonder er iets tegenover te stellen.
Enige je moet ertussen passen, neem bijvoorbeeld een Tofik Bibi veel incapabeler krijg je ze echt iet voor de camera. Maar meneer kon meedoen aan de lijsttrekkersverkiezingen van GrolschLinks.
-
Doordat sites als GeenStijl de mensen nog een beetje wakker houd, zit er nu een grens op achterlijkheid. Reken maar dat ze,als zich de mogelijkheid voordoet, wraak zullen nemen op media die hierover berichten.
Zelf houden ze het daarom bij voorkeur bij de weglaat folder Volkskrant en hangen daar allerlei labels aan vast als vrij, onafhankelijk, wel integer, niet vrouwonvriendelijk, diversiteitsvriendelijk (behalve de redactie zelf, gelijk aan de VARA) enzovoort.
-
Walgelijk.

bananabanana | 10-06-17 | 15:17

@ sinar2 | 10-06-17 | 15:10
Natuurlijk: Mores graviteren naar het laagste gemeenschappelijke punt. Heb je wel eens geprobeerd hoffelijk te blijven bij bijvoorbeeld het instappen van een trein?

Dan maar zo! | 10-06-17 | 15:16

@ FreeVogelaar | 10-06-17 | 14:44
-
Puntje voor de PVV of FvD. Afschaffen pikmeer arrest. Laat de verantwoordelijk maar eens zijn verantwoording nemen.
Optie 2, revolutie.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 15:16

lanexx | 10-06-17 | 15:12
We richten onze woede nu op Annie, maar die kan er ook niet zoveel aan doen dat het daar zo werkt.

Denkt u dat de Italianen, Grieken, Bulgaren in het parlement hun onkosten verantwoorden.

Annie had niet moeten liegen en moeilijk doen toen het CDA verantwoording vroeg en gewoon moeten zeggen "ik houd het niet bij, dat hoeft ook niet hier in Brussel".

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 15:15

Dit volk leeft in een totaal andere wereld dan de rest van ons, een zelfgecreëerde bubbel.
Er volkomen van overtuigd dat ze er recht op hebben en het waard zijn.
En wij laten het gebeuren.

Gags Beasley | 10-06-17 | 15:15

CDA was tegen toetreding van Oekraïne. Zeiden ze, want ze stemden voor.
En nu willen ze samenwerken met D66 die christenen haat.
En ze gaan samenwerken met GL om nog meer nep-vluchtelingen binnen te halen.
CDA=hufters.

En nu is het genoeg! | 10-06-17 | 15:14

Onbetrouwbaar stuk vreten, wel hoog van de toren blazen daar in dat EU bolwerk vol graaiers en oplichters. Annie dient per direct ontslagen te worden. Illusie, ze dekken elkaar allemaal.

lanexx | 10-06-17 | 15:12

Ach, dit zijn maar kleine visjes. Hoor net dat diverse leden van het koninklijke huis ook hoge kortingen op auto's gekregen hebben van Pon. Dacht ook al dat er meer aan de hand moest zijn als Pon starfvervolging voor 12 miljoen af moest kopen.

watazooi | 10-06-17 | 15:11

Hoewel ze in Brussel aardig bureaucratisch zijn ingesteld, zijn niet zo kritisch naar het gedrag van de europarlementariërs. Het verantwoorden van de onkostenvergoeding is dus in Brussel niet nodig, die krijg je gewoon. Geld van het gepeupel naar jezelf smijten is tenslotte best leuk.

Enkele partijen (uiteraard de VVD niet) laten hun parlementariers wel verantwoording afleggen, maar deze mevrouw vond dat wat overdreven van haar partij (op zich al verdacht). Nu heeft ze uiteindelijk ingestemd met het verantwoorden, maar niet met terugwerkende kracht (ook al verdacht). En om er voor te zorgen, dat het ook niet meer mogelijk is, heeft ze (net voor het besluit) de oude bonnetjes maar weggegooid (kan het nog verdachter?).

The_Black_Knight | 10-06-17 | 15:10

@Gravin v Kippenbouth | 10-06-17 | 15:00
Het ergste is dat dit geen fraude is maar gewoon toegestaan binnen de EU. De corruptie van de knoflooklanden is één op één toegepast op de regels binnen Brussel.

sinar2 | 10-06-17 | 15:10

EU, regering, parlement, provincie, B&W, gemeenteraad: Alleen nog een onkostenvergoeding geven voor aantoonbaar gemaakte kosten. Idealisten in de politiek en allen HOOFDELIJK aansprakelijk. Net u en ik. Het bestuur kan met 95% minder, minder, minder politici functioneren. Gauwdieven zijn het, van hoog tot laag! Oef, ik heb gesproken.

SlimmeBelg | 10-06-17 | 15:09

Waarom bonnetjes bewaren als je ze schijnbaar niet hoeft te bewaren?

ZureJoop | 10-06-17 | 15:08

CDA en liegen ?
Alles is toegestaan voor de aloude baantjes.
Burgemeester, CvK, bestuur.
Het gepeupel mag daar vooral niet over meedenken (referendum).
Trouwens, hoe komen die gasten aan hun stemmen. Iets met verkeerd geteld ?

Kamervraag | 10-06-17 | 15:08

Laten we ook vooral de riante pensioenreserveringen voor dit soort lieden niet uitvlakken..
Voor de geïnteresseerden: alle bedragen die €parlement bobo's en bobines incasseren zijn volslagen belastingvrij.
Geen wonder dat dit soort mensen buitengewoon trouw zijn aan het instituut waar ze voor werken.

loze stijl | 10-06-17 | 15:03

hypocriet christelijk graai wijf is die Schreijer... pek met veren en dan aan de hoogste boom... landverraadster

tintel | 10-06-17 | 15:02

Te ziek voor woorden. Als de gewone man ergens een paar tientjes schuldig is, wordt ie keihard aangepakt, maar zulke mensen komen weg met overduidelijke diefstal

John Dough | 10-06-17 | 15:00

Dit riekt op zijn zachtst gezegd naar fraude. Laat mevrouw alle uitgaven die ze niet kan verantwoorden, uit eigen zak terugbetalen. En vervolgens mag mevrouw ontslagen worden want ze heeft een levensgroot integriteits-probleem.
Zaak opgeslost.
Next.

Gravin v Kippenbouth | 10-06-17 | 15:00

@ Aan het typen... | 10-06-17 | 14:38
Bruteren? Nee hoezo? Belasting bestaat bestaat niet voor MEPs (ook niet voor Europese ambtenaren trouwens).

Dan maar zo! | 10-06-17 | 14:58

Besmet blazoen.
-
Zelfs de agrarische subsidieslurp-achterban -gewoonlijk ook niet vies van gratis geld- van 'onze Annie' zal hier waarschijnlijk toch even van moeten slikken.
-

bisbisbis | 10-06-17 | 14:57

Vuile trut, hoe kan je dit nu maken naar de Nederlandse ondernemers die gewoon elk kwartje moeten kunnen verantwoorden. We zijn mede door dit soort gesjoemel klaar met dat nepinstituut de EU.

Dirk III | 10-06-17 | 14:57

En ze hebben alle 750 zo'n onkostenvergoeding van 4300 euro daar bij EU Brussel, elke maand weer, bovenop het salaris.
U ook?
#Nexit

Gags Beasley | 10-06-17 | 14:55

Al kreeg ze het tienvoudige. Dat gereaguur hier in de panelen is slechts een gegeven wat de plucheklevers en baantjesjagers gewoon naast zich neer kunnen leggen. Met totale minachting voor het volk wat werkt om hun hobby's en hang naar macht te financieren.

Schaaldier | 10-06-17 | 14:53

Gelukkig bewaart de EU alle sepa bank transacties tig jaar, en worden ze daarna onbeschikbaar (maar niet onbruikbaar) opgeslagen. Of heeft ze de rekening leeg gepint en alles cash in een niet-internet-winkel uitgegeven?
Het wachten is dus op iemand die de sepa gegevens van alle EU rekeningen lekt.

W_F | 10-06-17 | 14:49

Even nagerekend maar het best hoor. Paperclips heb je 150 voor 1 Euro bij de Appie. Dus dit zijn 4300 * 150 = 645000 paperclips per maand, een 160.000 per week, een 32000 per werkdag, 4000 per uur, 67 per minuut. Dus als ze elke seconde een paperclip gebruikt kan dit best.

Patatter | 10-06-17 | 14:47

Dit is een goede weergave van het niveau wat daar zit en richting graaiers als Frenske en ome Druncker kan dat ook allemaal.
Het geeft pijnlijk weer hoezeer men daar buiten de werkelijkheid is geplaatst en stilletjes graait uit de pot met belastinggeld, die toch wel wordt aangevuld door al die hardwerkenden idioten. Ik neem aan de burgers nu ook onbeperkt en zonder bonnetjes vergoedingen kunnen krijgen, belastingvrij!
-
Er is maar één passende maatregel, de rest van het jaar alle bonnetjes publiekelijk laten verantwoorden. Alles wat onlogisch is, wordt in drievoud in mindering gebracht. Vanuit het eindgemiddelde terugrekenen en eveneens in drievoud terugvorderen.
-
En Frenske ook mee laten doen, allemaal! Dit stinkt aan alle kanten en ze denkt even weg te komen met dit soort kinderlijke reacties. Bewust vernietigen bewijsmateriaal, als ze de bonnetje had en haar onschuld zou kunnen bewijzen had ze dat wel gedaan.
-
Hoe kunnen ze nu voor 4.300 euro netto per maand (51.600 euro netto per jaar) aan onkosten krijgen, zonder verantwoording af te hoeven leggen aan de belastingdienst? In het bedrijfsleven is dit onbestaanbaar!
-
Natuurlijk staat in geen verhouding tot de som geld, die op dezelfde manier wordt verdeeld.

bananabanana | 10-06-17 | 14:47

Osdorpertje | 10-06-17 | 14:11
De 'onkostenvergoeding' is bedoeld voor kantoorartikelen, maar ze had inmiddels 7 pallets paperclips, 311 puntenslijpers, 18.934 potloden en 1187 Parker-pennen aangeschaft.
En ja, je moet het toch érgens aan uitgeven want het is gratis belastinggeld.
Dus dan koop je gewoon wat leuks voor jezelf...

alpha centauri | 10-06-17 | 14:45

@Ce ca! | 10-06-17 | 14:33
En dan te bedenken dat de overheid het voorbeeld zou moeten geven. Nee, dat is de grootste oneerlijke deler die er op aarden rondloopt. Jarenlang werk je als een idioot, en betaal je mee aan premie opbouw. Maar als je dan eindelijk met pensioen mag, dan stelen ze de helft van je AOW. Ja omdat je samen woont, ze hebben het grootste stuk touw in handen, dus trekken zij het met gemak uit je handen. Ik heb geen goed woord over voor die benden.

FreeVogelaar | 10-06-17 | 14:44

Nooit begrepen waarom er geen bonnetjes nodig waren om uberhaupt een vergoeding te krijgen. Maar goed, waarom klagen? Onze volksvertegenwoordiging heeft gewoon ingestemd met het huidige beloningsbeleid.

de Voorzittert | 10-06-17 | 14:42

Iedereen weet dat je bonnen van de belastingdienst 7 jaren moet bewaren. Dit is gewoon met opzet. De enige oplossing is alles terugbetalen.

Patatter | 10-06-17 | 14:42

*eigen administratie van de afgelopen 20 jaar in de vuurkorf gooit want "zo zat van het gedoe"*.
En een klop op de deur in 3, 2, 1, want gewone kudtburgert, u kent dat wel.

Graaisnaaiert | 10-06-17 | 14:42

Dit soort bedragen ongegeneerd in je graaierige hebberige egoistische zak steken. Bah. En dan de mensen die dit alles betalen een middelvinger geven als ze vragen waar hun geld heen gaat. Zo rolt de EU. En zo rollen pro-EU partijen blijkt elke keer weer. Miljarden het afvoerputje in. Maar op dit soort onfatsoenlijke graaiers stemt men massaal dus de gemiddelde Nederlander wil dit helaas blijkbaar. Dan even persoonlijk: Mevrouw Schreijer: U bent van het CDA ? Van christelijke normen en waarden ? Hoe zou Jezus U betiteld hebben ? Hoe kunt U zichzelf in de spiegel aankijken. Jezus zou U zat zijn geweest en mensen als ik ook. Maar wij hebben helaas niets om weg te gooien maar moeten het doen met de walgelijke arrogantie van ongekozen bestuurders die onze miljarden verkwanselen :-(

Rest In Privacy | 10-06-17 | 14:41

Verderfelijke mensen in dat Europarlement.

Dommelsch | 10-06-17 | 14:40

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 14:29
Of:
U krijgt een riant vast salaris, belastingvrij. Daarvan wordt u geacht ook alle onkosten -zoals kantoorhuur, representatiekosten, kantoorartikelen- te vergoeden.
Mocht u desondanks grotere bijkomende onkosten hebben, zoals bijvoorbeeld buitenlandse dienstreizen -u wilt bijvoorbeeld gaan oorlog-hitsen op het Maidanplein, dan kunt u de kosten declareren, mits u van te voren daarvoor toestemming heeft gekregen van...
En dan dacht ik aan een internetachtig dingetjes, zoiets als de stijlloze poll.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 14:40

Prachtig voorbeeld zo'n mevrouw. Dus ik kan nu, als de belastingdienst de kilometer verantwoording van mn lease bakje wil zien, zeggen; mannen! Ik was het zoooo zat dat bijhouden, ik heb echt nét, vorige week ofzo, álles weggegooid! Supertoeval. Maar geloof me ik rijd geen kilometer privé, echt waar heur!
Dutchbeaurouge | 10-06-17 | 14:02

Ik zeg tegenwoordig: Zo spoedig mogelijk. En begin net zo dom te lachen als Rutte.

zwartzondersuiker | 10-06-17 | 14:39

Dit is netto voor de duidelijkheid. Even bruteren (ong. X2) dus rond de €300.000 kost ons dit. Lijkt me redelijk veel.

Belachelijk dat je nu ineens durft te zeggen dat je de bonnetjes hebt weggegooid. Toeval bestaat niet.

Daarnaast ongehoord dat je niet uit jezelf de verantwoording hebt of neemt om openheid te geven. Waarom pas als de druk van buiten wordt opgevoerd? Gevalletje van schijnheiligheid.

Aan het typen... | 10-06-17 | 14:38

@Rimini | 10-06-17 | 14:04
Dat ze lid was van het CDA deed geen bellen rinkelen?? Nee??

miko | 10-06-17 | 14:33

Gij zult niet stelen.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 14:33

De regeling zou dus moeten zijn: u kunt gemaakte onkosten declareren. Tot de onkosten rekenen wij . . . . . . .
U kunt dit declareren tot een maximum van 4300 euro per maand, door overlegging van schriftelijke bewijzen.
Maar nee, gewoon de onkostenvergoeding geven, dat is een beter plan, want voorkomt bureaucratie en onnodige kosten voor administratief personeel.

Graaf van Egmont | 10-06-17 | 14:29

franck7020 | 10-06-17 | 14:13
Een vaste onkostenvergoeding geef je om bonnetjes te voorkomen.
Het transparant maken van de onkosten is in deze een CDA-initiatief.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 14:29

Er is niemand die denk dat ze onbetrouwbaar zijn, dat is gewoon een gegeven, en kan je dus op vertrouwen. Je heb gewoon weinig andere keus dan dit soort mafklappers die maar klagen over de rest van de wereld die niet in hun maat lopen.

Geen01 | 10-06-17 | 14:28

Debiel idee, een vaste zak geld vooraf. Mijn onkostenvergoeding werkt toch echt de andere kant op.

Snikkeldrift | 10-06-17 | 14:26

Niet heel erg Christelijk van haar. Maar goed, religie is nou eenmaal een beetje hypocriet en faken voor het plebs.

LangeTijdGeleden | 10-06-17 | 14:25

Onbetrouwbaarheid kun je het CDA wel aanrekenen. De kiezers waren blijkbaar Balkenende al vergeten met zijn EUgrondwet referendum waar hij hen schoffeerde, maar nee hoor we stemmen er gewoon weer op als of er niets gebeurd is evenals op de VVD en D66. Oekraïne referendum faal en D66 die alleen maar referenda wil als ze zeker weten het te winnen. Meer dan stront is de politiek niet. Voor het CDA, VVD en D66 zelfs dunne stront.

Therapietje | 10-06-17 | 14:23

Dat is zo schofterig aan die hele EU... de bevolking moet miljarden en miljarden betalen voor papierwerk. En over iedere stap die ze zetten verantwoording afleggen. En die figuren in Brussel weigeren ook maar over iets verantwoording af te leggen.

Príncipe | 10-06-17 | 14:22

Gevalletje fraude lijkt me dit. Ontslag en vervolging. Wordt tijd dat ook politici maar gewoon gaan declareren volgens de regels. Eerst inscannen, verklaren en dan pas geld krijgen.

mytec-unban | 10-06-17 | 14:22

Ongelooflijk dit, 12.800,00 en een AOW-er moet het met een schamele 1.480,00 pluro p.m.
doen, hoe scheef wil je het nog hebben.
Wat is dit toch een land van grote ongelijkheid, ik zou beter kunnen zeggen gauwdieven en sloebers.

FreeVogelaar | 10-06-17 | 14:21

Het ergste is nog die Paulus Potter imitatie op de achtergrond. Wat een wansmaak.

dulcinea | 10-06-17 | 14:19

Waarom moet die Sywert er steeds bijgehaald worden? Waarom verdient hij een podium om zijn mening te spuien. Vind t maar een raar mannetje.

ikkewa | 10-06-17 | 14:18

En dan gek vinden dat iedereen die hele EU uitkotst, wat een ziek stelletje is dat toch. zelfverrijking van belastinggeld. ik ben ze helemaal kotsbeu

spuit-12 | 10-06-17 | 14:18

Annie hou jij mijn tassie even vast.

Dutch_Holland | 10-06-17 | 14:16

Niet zeuren, 83% heeft er voor gekozen op 15 maart.
Succes er mee!

vmk | 10-06-17 | 14:15

-weggejorist-

AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 14:15

Slimme boerin die in Brussel alles aan het uitmelken is.

Goedverdoemme | 10-06-17 | 14:14

Goed geschreven. Pluim.

Magdatkandat | 10-06-17 | 14:14

Wat een bullshit. Alsof het een zak papieren bonnen betreft. Ze krijgt dat geld toch niet contant in een zakje? Als dat geld terecht is uitgeven om onkosten te dekken is er altijd een papertrail. Facturen, afschrijvingen, betalingen. Deze 'dame' heeft de boel dus gewoon zitten flessen. Fuck dat hele europarlement.

Snorkle | 10-06-17 | 14:13

751 graaiers. doe de beerput maar open. Zij is echt niet enige die haar bonnetjes heeft weggooid. Ze liegt ook nog over haar account een account zegt nooit gooi die bonnetjes maar weg. Deze vrouw is af. Wegwezen

franck7020 | 10-06-17 | 14:13

CDgrAai

Hemmenaar7 | 10-06-17 | 14:11

Het is toch knap als je €4.300,-- per maand aan onkostenvergoeding op kunt maken. * paperclips kopen gaat *

Osdorpertje | 10-06-17 | 14:11

De arrogantie van de macht is schofterig.

Yamapama | 10-06-17 | 14:09

Als ZZP'er moet ik zelfs de bonnen van de aanschaf van nietjes en postzegels kunnen tonen. Zo niet, dan krijg ik een pittige booete. Wat voor boete zou deze Eurograaier krijgen?

salsaparilla | 10-06-17 | 14:08

en juist door dit hele gedoe zijn wij niet alleen mevrouw de graaister, maar vooral ook het hele eu-parlement, sterker nog de hele eu spuug- en spuugzat. Het rechtsgevoel van de burger wordt andermaal beschadigd door uiterst dubieus handelen van boven-ons-gestelden.

krelus | 10-06-17 | 14:08

Kan iemand die wél bekend is in dat circuit even uitrekenen hoeveel uur aan Noord-Afrikaanse toyboys 154.800 euro is?

Kapitein Stijlvol | 10-06-17 | 14:06

Op zich is het idee van een vaste onkostenvergoeding niet zo gek. Alleen als het voor een werknemer in Nederland geldt, zul je wel moeten aantonen dat deze redelijk is.

Wat het CDA doet is op zich dus goed. Laat maar eens zien wat je er mee doet. Vraag is wel: als het niet klopt wat dan? Zou me niets verbazen als de EU als werkgever ook zo in elkaar zit dat mevrouw het teveel niet eens teruggeven.

Het lost het grotere probleem van "diversiteit" in "integriteit" binnen de EU ook niet op. Politici van de meeste andere landen zitten er echt niet mee om het hele bedrag in de zak te steken en daarnaast nog eens op zoek te gaan naar graties en extra.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 14:05

Sommige mensen zijn gewoon fout.

Mesmer | 10-06-17 | 14:04

Ik zag haar nog zitten bij Pauw. De eerlijke CDA-er uit de polder. Met een heerlijk Achterhoeks accent ook nog. Dat moet wel een eerlijk persoon zijn!1!!1!

Brussel en de EU corrumpeert iedereen blijkt zo maar.

#Nexit

Rimini | 10-06-17 | 14:04

Die Sywert kan zichzelf beter Sufferd gaan noemen, dat ie zoiets als dit als 'ongelofelijk' bestempelt. *not even surprised*

Nanker Phelge | 10-06-17 | 14:03

Prachtig voorbeeld zo'n mevrouw. Dus ik kan nu, als de belastingdienst de kilometer verantwoording van mn lease bakje wil zien, zeggen; mannen! Ik was het zoooo zat dat bijhouden, ik heb echt nét, vorige week ofzo, álles weggegooid! Supertoeval. Maar geloof me ik rijd geen kilometer privé, echt waar heur!

Dutchbeaurouge | 10-06-17 | 14:02

Dat was voor 15 maart allemaal al bekend wat voor farizeeërs het zijn,dus gewoon doorlopen.

komtdatschot | 10-06-17 | 13:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken