Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

THEREXIT. Geen Mayrderheid voor Tories

Foutje bedankt Theresa May. De Britten hebben een gehangen parlement. Quite unexpected allemaal, smullen voor de politieke junkies en billenknijpen voor de financiële markten. Ondertussen zit iedereen en zijn Juncker klaar voor bikkelharde Artikel50-onderhandelingen en is het nog maar de vraag of de Britten na deze verkiezingen een nieuwe regering krijgen. Theresa May was eerst tegen Brexit en toen voor Brexit en wilde verkiezingen om Brexit erdoor te krijgen maar is nu de meerderheid in het Lagerhuis kwijt. Jeremy Corbyn was eigenlijk niet echt tegen Brexit maar zijn partij was wel tegen Brexit en nu wint hij allemaal zetels vanwege Brexit en is hij de succesvolle leider van een partij vol parlementsleden die hem niet kunnen luchten of zien. En dan zijn er de anti-Brexit LibDems die 12 zetels hebben om Brexit terug te draaien en in een coalitie zouden kunnen komen maar geen coalitie willen. En de enige echte Brexit-partij (die van ome Farage) is totaal van de kaart geveegd. Mayhem indeed. Om het allemaal nog ingewikkelder te maken hebben de Britten niet echt een grondwet (riep er iemand Tjeenk Willink?) en moeten ze wellicht opnieuw naar de stembus. Hoe dan ook. Therexit lijkt aanstaande. En we weten allemaal wie er dan zomaar ineens weer op kan duiken.
UPDATE: May laat via 'bronnen' weten dat ze voorlopig niet wil aftreden. Good luck with that, Theresa.
UPDATE: Sky & BBC melden allebei dat May om half 2 NL tijd naar de koningin gaat om aan te kondigen dat ze een nieuwe regering zal vormen. Kennelijk heeft ze de protestantse gekkies van de DUP zover gekregen dat ze haar steunen.
UPDATE: May doet alsof iedereen gek is. Kondigt met een droge toespraak een nieuwe regering aan. roflbotJOHNSONB.jpeg

Reaguursels

Inloggen

Iedereen heeft kritiek op May dat ze die verkiezingen uitschreef, maar ze zat er niet helemaal naast hoor. De conservative party is van 36% naar 42% van alle stemmen gegaan, maar door het gekke systeem pakt het anders uit

Ziekeconstipatie | 10-06-17 | 11:09

Upendo | 09-06-17 | 15:40
Zo werkt dat niet van een democratie heeft men nu eenmaal de lusten en de lasten.
In dit licht gezien mag u nog eens lezen wat u schreef.

botbot | 09-06-17 | 16:56

hoi:) | 09-06-17 | 13:04

Inderdaad.
En dus opdonderstralen ,met die sekte in brussel ,die hier in nederland alles in haar greep houdt.
De EU in brussel is alleen gebaat bij haar eigen dictatoriale gedrag,en hun eigen sekte in stand houden ,ten koste van ons belastinggeld.

alphapapatango | 09-06-17 | 16:15

De sneeuwvlokjes die May dwars zaten.
nos.nl/op3/artikel/2177361-we-zijn-kla...

Corbyn heeft kennelijk meer stufi beloofd.
En is dan opeens de eerlijkste politicus die ze ooit gezien hebben.

Rommelende Onderbuik | 09-06-17 | 15:57

henkvaningrid | 09-06-17 | 13:08

The DUP said "The alternative is intolerable. For as long as Corbyn leads Labour, we will ensure there’s a Tory PM."

Memek | 09-06-17 | 15:48

botbot | 09-06-17 | 12:52
Lezen is moeilijk he, ik bekritiseer de huidige staat van de 'democratie' en niet specifiek deze uitslag.

Upendo | 09-06-17 | 15:40

Wanneer vergroting van de meerderheid je meermaals uitgesproken doelstelling is en je haalt niet eens een meerderheid, dan rest er maar één ding: wegwezen. Kom er maar in, Boris!

poepaanmijngaatsie | 09-06-17 | 15:34

May was een remainer, wordt de opvolgende premier om de Brexit door te voeren, roept onnodig verkiezingen uit, voert de verkiezings campagne als een drol met vingers en verliest de meerderheid, zodat er niet kan worden onderhandeld over de Brexit.

Way to go. It smells to high heaven.

vanhetvarken | 09-06-17 | 15:21

LuckyGirl | 09-06-17 | 14:16
UKIP is organisatorisch een puinzooi. Logisch dat men zich van die club afkeert. Lijkt beetje op LPF qua toestanden na vertrek Nigel.

cocktailsmaak | 09-06-17 | 14:26

Politici beklaagden zich erover dat hun partijstandpunten ondergesneeuwd raakten door de Brexit.
Het lijkt me dat geen enkele partij zichzelf wilde profileren juist op hun Brexitstandpunt.
Geen enkele partij heeft zin in de Brexit en UKIP heeft hier de bal laten liggen.
Zeker met de aanslagen in acht genomen ziet het ernaar uit dat de Britten niet veel verschillen met het Europees vasteland qua verkiezingen.
Niemand had werkelijk iets te kiezen.

LuckyGirl | 09-06-17 | 14:16

Tja Labour of Conservative. Probleem is dat May nooit met zo'n ontzettende idiote partij programma had moeten komen en zich had moeten richten puur op Brexit. Dat was hetgeen waarmee ze punten scoorde. Ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaan.

HipsterBrood | 09-06-17 | 14:05

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 13:32:
Opzet.
Je roept doorgaans niet bij het kleinste beetje tegenwerking nieuwe verkiezingen uit.

LuckyGirl | 09-06-17 | 14:03

Supermuis | 09-06-17 | 11:46
Helemaal mee eens! En in de campagne heeft May ook nogal wat domme uitspraken gedaan. Daarnaast is ze niet erg welbespraakt. In feite hoefde Corbyn niet eens campagne te voeren. May deed het voor hem.
.
Overigens wat de meeste reaguurders vergeten. Heel veel mensen in UK maar ook in EU zitten tegen minimum aan en economisch gaat het ook niet al te best. Vooral als je de 40 gepasseerd bent gaat het heel moeilijk worden. De sociale stelsels in diverse landen staan onder druk. Het grote probleem is dat de meeste anti-migratie partijen nogal voor verdere afbraak van sociale stelsels zijn. Dus als je dan moet kiezen kijk je als arme of oudere kiezer naar de verwachtingen en dus zal keuze dan niet snel vallen op rechtse partijen die afbraak sociale voorzieningen hoog in het vaandel hebben staan.
En hier hebben we dan ook gelijk het punt waarom een partij als FvD nooit heel groot gaat worden, hun sociale beleid zal de grote massa niet aanspreken. Hoewel een groot deel van die massa misschien best wel strengere migratie eisen wil. Daarom referenda. Echter begrijpt het partijkartel dat ook en torpedeert referenda en zo zal er de komende tijd heel weinig veranderen.

cocktailsmaak | 09-06-17 | 13:40

Ik vond het nogal een domme? zet van May om nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Het Brexit referendum was al een hakken over de sloot uitslag, omdat met name de jeugd het af had laten weten. Die na de verkeerde referendum uitslag ook weken lang hebben lopen janken op straat.
Met het uitschrijven van deze verkiezingen had ze dus kunnen weten dat al die tegenstanders van de Brexit hun kans schoon zouden zien.
Nu staat ze met bijna lege handen. Ik vraag me af: domheid of opzet?

Graaf van Egmont | 09-06-17 | 13:32

@dreistein34 | 09-06-17 | 08:54
Stemmen tellen in de UK is veel eenvoudiger. Er is maar 1 kandidaat per partij in de districten en in de meeste districten staan er maar 5 of 6 partijen op het stembiljet.
Je kunt dus heel snel zien waar het kruisje staat.
In Nederland moet je eerst sorteren naar partij, dan de voorkeursstem van de kandidaten tellen en alle stemmen moeten overeenkomen met het aantal ingeleverde stemoproepen en stempassen. Nou ja, kijk maar eens naar een typisch Brits stembiljet en een Nederlands (met 20 partijen en 50 namen per partij) en je snapt onmiddelijk waarom het tellen sneller gaat in de UK.

In Nederland wordt op de stembureaus geteld, en de uitslag dan doorgegeven aan het hoofdstembureau in de gemeente en dan doorgegeven aan het hoofdbureau van het kiesdistrict. In de UK worden de stembussen na sluiting meteen naar een centraal punt gebracht, meestal een gymzaal of iets dergelijks en daar zitten tientallen tellers klaar. Dan heb je in die gymzaal meteen de gehele uitslag van het district en dat is het enige dat telt. Die stemmen hoeven niet te worden doorgegeven aan een hoofdbureau, want er is geen evenredige vertegenwoordiging. Winner takes the seat, that's it.

Stormageddon | 09-06-17 | 13:15

Hoezo 'protestantse gekkies', Ronaldo? In Noord Ierland heeft men gekozen voor Sinn Fein of DUP (of, in één constituency, een onafhankelijke MP: Sylvia Hermon). De ene partij is 'katholiek' (dat is: op Ierland gericht), de andere 'protestants' (dat is: meer Brits-angehaucht). Een vrij logische combinatie dus, die combi Conservatives - DUP. Niks protestantse gekkies dus.

henkvaningrid | 09-06-17 | 13:08

alphapapatango | 09-06-17 | 12:44
Natuurlijk gaat de Brexit door. Prima. Niemand verplicht je om in de EU te blijven. De EU is een team dat alleen gebaat is bij teamspelers die meewerken. Als je niet meer mee wilt spelen mag je op jezelf verder. Kijken wie het beste presteert...

hoi:) | 09-06-17 | 13:04

@TheEgg | 09-06-17 | 09:34
De meeste UKIPpers hebben strategisch op May gestemd.
ChatBot | 09-06-17 | 10:04

Dat hebben de voormalige UKIP stemmers nou juist niet gedaan. Dat was wél waar May en de Tories op hoopten, maar die stemmen zijn bijna 50/50 verdeeld over Labour en Conservative. Dat heeft Labour veel meer districten opgeleverd dan de Tories.
Het meest interessante is wel dat overall de Tories met 44% het grootste aandeel van de stemmen hebben gekregen sinds Thatcher. Thatcher's hoogste aandeel was ooit 46%, door niemand geëvenaard sindsdien, ook niet door Major, Blair, Brown en Cameron. Dus in die zin heeft May gewonnen. Maar ja, het districtenstelsel en hoge opkomst onder jongeren in steden met veel districten hebben Corbyn veel zetels opgeleverd.
Het is een interessante uitkomst... het zou best kunnen dat de nieuwe regering maar een paar dingetjes gaat doen, waaronder Brexit en dan weer nieuwe verkiezingen gaat uitschrijven, omdat ze met de Noord-Ierse DUP op veel fronten geen beleid kunnen maken.
Nou ja, boeiende tijden in de UK.

Stormageddon | 09-06-17 | 13:02

Upendo | 09-06-17 | 12:26
Iedereen kan zijn stem uitbrengen om zo de politiek te beïnvloeden dat noemt men democratie.
Nu u de uitslag niet bevalt is het opeens geen democratie meer.
Een rare redenatie mag ik wel zeggen.

botbot | 09-06-17 | 12:52

Dit heeft May puur gedaan om de Brexit te frustreren. Schaduwpolitiek.

Nehemia | 09-06-17 | 12:48

Het geeft wel aan hoe snel mensen zich laten manipuleren.
Gezien het aantal mensen dat gelijk denkt dat de brexit niet doorgaat ;omdat er op het npo journaal een paar eurofielen proberen om een bepaald beeld te scheppen.

alphapapatango | 09-06-17 | 12:46

De grootste grap is nog dat men gelijk weer is begonnen vanuit brussel met manipuleren.

Maar die brexit gaat gewoon door,het is dus tevergeefs.

alphapapatango | 09-06-17 | 12:44

De wereldwijde democratische politiek zit in een crisis. Hoe dat komt? Vooral een gebrek aan democratie. Partijen die niet meer voor hun standpunten opkomen, maar vooral de stemmer manipuleren en vervolgens hun eigen agenda erdoor drammen. Meningen die niet meer mogen omdat ze niet netjes zijn ("deugen"). Leiders die zwak, of nep, of lomp, of dom zijn, maar nooit meer inspirerend, sterk, oprecht en capabel. "Volksvertegenwoordigers" die het volk vooral zien als een dom hoopje mensen, dat volgens deze politici niet gerespecteerd moet worden in hun gezamenlijke wijsheid en rechten maar vooral gecontroleerd moet worden om hogere ideale te verwezenlijken. De media die steeds meer een kant lijkt te kiezen in plaats van oprecht en objectief te willen informeren. Democratische kies-systemen die ondertussen ver achterlopen op de mogelijkheden en snelheid van onze tijd en niet serieus genomen worden door de kiezer. En dan hier in Europa ook nog de EU, mijn god... Als dat niet het ultieme uithollen van de democratie is, dan weet ik het ook niet meer. Het gebrek aan democratisch gehalte in onze zogeheten democratieën gaat ons de kop nog eens kosten. En we kunnen er weinig aan veranderen ben ik bang. Deze tijd zal later bekend staan als de ondergang van het Westen. En de groep die het echt snapt is te klein om er iets aan te doen.

Upendo | 09-06-17 | 12:26

@Ardbeg | 09-06-17 | 11:25 Want? Er is een referendum gehouden en de uitslag daarvan was: we gaan voor de Brexit.

Goldfinger | 09-06-17 | 12:20

Lollig dat de MSM deze keer achter May stond. Nu hebben de reaguurders geen goede reden om de MSM weer aan te vallen en ten dode op te schrijven.
Als het aan May ligt is het internet ten dode opgeschreven dus kijk uit!

hoi:) | 09-06-17 | 12:10

noerg | 09-06-17 | 11:04
Omdat je vrijwillig een verkiezing hebt gestart die een mega verlies van je eigen partij heeft veroorzaakt? Dat getuigt niet van inzicht.

hoi:) | 09-06-17 | 12:07

Misvatting om te denken dat deze verkiezingen over Brexit gingen. Mensen stemden vanwege de NHS, onderwijs, huizenmarkt et cetera. LibDems en UKIP allebei verloren. May en Corbyn praatten tijdens de campagne nauwelijks over Brexit en de EU. (wel over de nuclear deterrent, gek genoeg)

Supermuis | 09-06-17 | 11:46

Deze puinhoop is niet aan Farage en Johnsom te danken maar indirect aan de EU.

De EU verdeelt. En heerscht nog steeds.

Ben-Bataaf | 09-06-17 | 11:36

Ik spreek de hoop uit dat May blijft, laat ze haar werk afmaken en laat die gore Corbyn stikken.
Die kaffer bleef na een vreselijke nederlaag en een vote of no confidence, dan blijft May ook.
In ons land verliest VVD zetels maar wint de verkiezingen en vormt een nieuwe coalitie, dan kan May ook.

Memek | 09-06-17 | 11:35

@gatito | 09-06-17 | 11:05
@mezelf 11:19
Hier is de antipathie iets duidelijker (mason kan je nog uitleggen als iemand die in de bouw werkt.. ).
"Yes, one could think so. The secret is to clearly understand where one lives. On this earth — and I also said this to the Salesian Family — at the end of the 19th century there were the worst conditions for young people’s development: freemasonry was in full swing, not even the Church could do anything, there were priest haters, there were also Satanists.... It was one of the worst moments and one of the worst places in the history of Italy. " w2.vatican.va/content/francesco/en/sp...

nickolaas | 09-06-17 | 11:30

gatito | 09-06-17 | 11:05
May is dochter van dominee, net als Merkel. En in religie denkt men niet in jaren doch in eeuwen. En daar hebben we nix aan.

Ci Ty33 | 09-06-17 | 11:25

Kan dan ook eindelijk die stekker uit dat belachelijke Brexit-plan getrokken worden of staat dat hier los van? De malloten die hebben zitten pokeren met hun land en dat Brexit verhaal gepromoot hebben zijn straks allemaal gevlogen, Farage wist ook niet hoe snel hij de benen moest nemen.

Ardbeg | 09-06-17 | 11:25

@gatito | 09-06-17 | 11:05
De Paus zou je gelijk geven, maar de Katholieke kerk heeft dan ook al een paar honderd jaar 'beef' met de Vrijmetselarie schijnt..
"The problem is not having this tendency, no, we must be brothers and sisters to one another, and there is this one and there is that one. The problem is in making a lobby of this tendency: a lobby of misers, a lobby of politicians, a lobby of masons, so many lobbies. For me, this is the greater problem. Thank you so much for asking this question. Many thanks." w2.vatican.va/content/francesco/en/spe...
en.wikipedia.org/wiki/Papal_ban_of_Fr...

nickolaas | 09-06-17 | 11:19

@KomodoVaraan | 09-06-17 | 11:13
"Heintje Davids"

Alleen wil hij nu terugkomen om een tweede EU-referendum te blokkeren.

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 11:18

LJBrinkhorst | 09-06-17 | 09:13

Farage was de hofnar van Brussels.

litebyte | 09-06-17 | 11:17

buicksquad | 09-06-17 | 10:43

Nee de EU... eigenlijk is dat ook weer niet waar. Diegene die beleidsbepalend zijn in de EU. Financiële en industriële instituten - de enorme lobby industrie van Brussels in zijn geheel.

May wilde helemaal niet winnen May wilde eruit. Dat gaat ze ook doen.

litebyte | 09-06-17 | 11:14

Farage komt waarschijnlijk terug als leider van UKIP: www.dailymail.co.uk...
ChatBot | 09-06-17 | 09:56
Heintje Davids

KomodoVaraan | 09-06-17 | 11:13

Prima uitslag, want alleen als je de groteske nadelen niet wilt zien, ga je voor een harde Brexit.
Hopelijk blijf het kakkineuze holle vat Farage waar hij hoort, aan de zijlijn.
LJBrinkhorst | 09-06-17 | 09:13
hahaha geweldig, maar goed ik schat in dat we brulboei Boris ipv May krijgen, wel humor en politiek cabaret naast Trump zo. Het neo-angelsaksische model blonde brallers aan de macht.

KomodoVaraan | 09-06-17 | 11:11

-weggejorist-

A.Men | 09-06-17 | 11:06

They don't tell you that Theresa May and husband are free masons.
Her husband has loads of government contracts
They are corrupt to the core
She was in charge for 6 years
How come she didn't do anything?
She has been PM for a year
Why didn't she do anything?
Because they suit her purpose and the purpose of the people behind her
They want to keep the people down so they can keep milking the system
Divide and conquer
These people are scum
You wont see any of that in the MSM
Because they are all in the same lodge
Her speech is all about clamping down on the internet
That is their agenda
Because they hate not being able to control the agenda

gatito | 09-06-17 | 11:05

Je moet aftreden als je met afstand de grootste bent, maar geen totale meerderheid hebt? Omdat?

noerg | 09-06-17 | 11:04

Nu. NPO1. Verklaring may

Jos Tiebent | 09-06-17 | 10:59

Nice_Wheels | 09-06-17 | 10:38
"De Eu heeft ons veel welvaart gebracht."
Statistieken wijzen anders uit. We kachelen relatief en absoluut achteruit: vroeger kon men leven van één inkomen, thans moet ook de vrouw werken.
De welvarendste landen zijn géén lid van EU. In de top-10 staan alleen belastingparadijs Luxemburg en Ierland. financieel.infonu.nl/geld/86950-top-10.... In de Europese top-5 staan slechts 2 Eu landen.

Ci Ty33 | 09-06-17 | 10:57

We wisten dat aan Brexit een prijskaartje zat en ik hecht zelf meer waarde aan navolging van democratische uitkomst dan het negeren van een democratische uitkomst om geld
niemand specifiek | 09-06-17 | 10:03

Makkelijk gezegd als je het goed hebt.
'Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral' (Brecht)

Bruine Beer | 09-06-17 | 10:45

Als Winston Churchill weer terugkwam, joh, dat zou ik spannend vinden. 't Is wa voor Theresia, je hebt de meerderheid, toch schrijf je verkiezingen it want je wil nog meer, ISIS denkt, joh die gaan we effe trollen met drie aanslagen, en nou zit Theresia met gebakken fish 'n chips . . . Meerderheid kwijt. Waarom toch die verkiezingen uitgeschreven? Wat er in het hoofd van een vrouw omgaat zullen we toch nooit begrijpen. Krijgen we nou Prime Minister Boris? GeenStijl zegt het, dus dan is het waar.

Twee Jeetjes | 09-06-17 | 10:44

Hebben de russen trouwens deze verkiezingen beïnvloed??

buicksquad | 09-06-17 | 10:43

Dat was toch een mooi een tweetje tussen het vierde rijkt te Brussel en May.Geen brexit en UPIK is ook kaltgestelt

komtdatschot | 09-06-17 | 10:39

Feynman: Zal kort antwoord geven, nog meer en belangrijker zaken te doen; Een probleem door een gebrek aan openheid en democratie ondervang je niet door minder openheid en democratie. De EU heeft ons al veel welvaart gebracht, die we op puur nationaal niveau niet gehaald hadden. Het project heeft veel weeffouten, maar die komen veelal doordat regeringen van de lidstaten te opportunistisch zijn, te veel macht op het nationale niveau willen houden en te weinig checks and balances in de EU willen toelaten. De beperkte interesse voor het EP komt door de beperkte macht die ze hebben. Hierdoor ziet het publiek het als een holle kies, wat het ten dele ook is. Die problemen los je echter niet op door een nationalistische reflex te tonen, maar door democratische organen beter te legitimeren en meer bevoegdheden te geven. Uiteraard dient het proportionaliteits- en subsidiariteitsbeginsel niet vergeten te worden, maar de reden dat het project zo moeizaam loopt, ligt voor een groot deel juist in de moeizaam samenwerkende nationale instituties. Hierdoor zou je het coördinerende orgaan beter meer bevoegdheden geven, zodat de samenwerking beter gaat, dan dat je juist weer de nationalistische grenzen dicht en we doen het zelf wel reflex trekt. Dat dat niet werkt en alleen maar tussen spanningen mbt grenzen en bevoegdheden leidt zien we nu bij de Brexit ook alweer.

Nice_Wheels | 09-06-17 | 10:38

@May had overweldigend moeten winnen.
De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:54

Want?
Onderbouwen ho maar, gewoon een beetje interessant meehuilen met de wolven in het bos.
Onder May is de NHS naar de knoppen geholpen, een groot deel van de politie weggejorist en is de nationale schuld als een dolle gestegen, om maar een paar punten aan te halen.
Nee die Theresa May was inderdaad een zegen voor het land.

ska ska ska | 09-06-17 | 10:37

Treedt die miep van de Schotse Nationale Partij nu ook af?
@wallenberg | 09-06-17 | 10:25
Die zijn een beetje tussen wal en schip gekomen door Brexit (en daardoor de vraag of Schotland wel of niet in het VK moest blijven als er een Brexit komt). Maar daar was in de eerste plaats nooit draagvlak voor een Brexit - en SNP heeft daar ook wel nadrukkelijk ander beleid gevoerd dan de Conservatieven (die sowieso moesten keren na Brexit en mensen als George Osborne naar huis sturen). Maar nog steeds een ruime meerderheid voor de SNP in Schotland hoor.

nickolaas | 09-06-17 | 10:34

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:54

Hij is een Marxist net als het gros van de islamofacisten van GroenLinks.

eerstneukendanpraten | 09-06-17 | 10:30

Treedt die miep van de Schotse Nationale Partij nu ook af?

Rest In Privacy | 09-06-17 | 10:25

May zag Brexit al eigenlijk niet zitten.
Dit was al duidelijk toen ze deze verkiezingen ging houden.
Nu maar hopen dat Brexit nog door gaat.
[May] Ongeschikt

Gags Beasley | 09-06-17 | 10:15

De oude systemen voldoen totaal niet meer en worden onbestuurbaar. Een makkelijke prooi voor de eurofielen en lobbyisten.
@P-unit | 09-06-17 | 09:52
Mwah, als je kijkt naar landen gebieden die nog wel redelijk bestuurbaar zijn (Schotland - heeft jaaaaren geleden afscheid genomen van de gevestigde partijen, Colorado in de VS - na heel veel fraude/ mislukte projecten als ze internationale luchthaven toch ook hun mensen aan de top ter discussie gesteld en de laatste jaren gaat het heel goed en lukken die dingen wel, Bolivia - idem, na jaren instabiliteit heeft de elite toen een stapje teruggedaan en iedereen inclusief zij zelf profiteerden daarvan). Ik denk niet dat het systeem faalt, maar een elite (en een reservaat creëren, waar in zo'n elite dan wel 'wel succesvol' is ten koste van de rest nog steeds of zelfs wel meer lijkt me niet de oplossing.. het zijn in het algemeen trouwens ook wel het slag mensen waar de grootste fouten zitten die het roepen.. eigen kon je trouwens voor 2000 al wel zien aankomen dat het met die mensen nooit zou gaan werken - iig niet voor lang.. maar niet op heel veel plaatsen dus dat een ander soort mensen alsnog de overhand hebben gekregen, maar ik noemde er dus een paar - en je kan dus niet zeggen dat die SNP in Schotland, de nieuwe leiders in Colorado of hoe het in Bolivia is gelopen, dat die mensen geen ideeen hebben gehad - het is daar voor iedereen beter geworden over het algemeen, niet een kliekje dat zichzelf heeft bediend.. enige waar sommige [soorten] mensen goed in zijn.. ).

nickolaas | 09-06-17 | 10:09

-weggejorist-

Lupuslupus | 09-06-17 | 10:05

@TheEgg | 09-06-17 | 09:34
De meeste UKIPpers hebben strategisch op May gestemd.

ChatBot | 09-06-17 | 10:04

Nice_Wheels | 09-06-17 | 08:54
Oh je hebt zin in een nieuwe project fear?!? Als er ergens leugens bij zaten...

Rekenen kon project fear ook al niet. VK heeft sowieso een EU handelsmuur om zich heen. Of zoals nu in de Atlantische oceaan, omdat ze geen eigen handelsverdragen mogen sluiten en daarmee afgesloten zijn van grote koloniën uit de commonwealth zoals India.

Het alternatief is een handelsmuur in de Noordzee bij een harde Brexit. De fear campagne rekent wel de kosten van de nieuwe muur, maar niet de baten van het wegvallen van de oude muur. Dat is Hollywood accounting en wensdenken.

Sowieso is de EU te draag om de EU concurrerend te houden. Europa is het meest welvarende continent geworden omdat het eeuwen bestaan heeft uit landen die elkaar scherp houden. Nu liggen in een vegatieve toestand te slapen terwijl economische groei, banen en kapitaal naar buiten vlucht.

Dromend over een welvaartsstaat die niet houdbaar is al steeds minder arbeiders loon hebben om belasting mee te betalen, steeds minder bedrijven belasting binnen de EU betalen en wat minder nette ondernemers het een keuze vinden te betalen. Samen met een influx van kansarmen die niet tien jaar fulltime onderwijs krijgen, zoals autochtone burgers genoten hebben ben je op weg naar een meltdown.

Je kan niet democratisch een EP kiezen, zolang er niet op de juiste manier een Europese Grondwet is gekomen. Zo ook de ECB. Het EP heeft een opkomst percentage rond de dertig procent, niemand kent die mensen. Hier zijn D66 en VVD hele andere partijen, in Brussel zitten ze samen in ALDE.

Je trapt precies in het rookgordijn van de eurofielen. De helft van de trias politica in elkaar flansen op basis van half uitgevoerde onleesbare internationale verdragen en dan het resultaat waarderen. Dat is hetzelfde als een boek beoordelen op de kaft of een huis op de afwerking.

Nederland kan beter eerst even een constitutioneel hof oprichten. Zodat onze grondwet geen dode letter is.

Feynman | 09-06-17 | 10:03

spuitje11 | 09-06-17 | 09:03
Ben niet heel op de hoogte van de Britse schuld, 1,8 triljard is veel maar wat was t voor may?

We wisten dat aan Brexit een prijskaartje zat en ik hecht zelf meer waarde aan navolging van democratische uitkomst dan het negeren van een democratische uitkomst om geld

niemand specifiek | 09-06-17 | 10:03

@Nice_Wheels | 09-06-17 | 08:54
.

*Bovendien heeft het Europees Parlement de mogelijkheid om de Commissie (dus Juncker) te torpederen.*
.
Dan hebben we het over hetzelfde parlement die geen inzage wil geven in hun rijkelijk royale maandelijkse toelage voor kantoren en dergelijke?
Muhahaha, dream on.
De EU gaat vroeger of later imploderen.
Dat kan gewoon niet anders wanneer je een monetaire unie baseert op een politieke unie.

Maya de Blij | 09-06-17 | 09:58

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 09:34
gatito | 09-06-17 | 09:37
De Brexit is al begonnen toen de artikel 50 procedure formeel werd ingeroepen. De termijn van twee jaar loopt dus al.
Het kan alleen nog worden gestopt als zowel GB als álle EU lidstaten daarmee akkoord gaan, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Bruine Beer | 09-06-17 | 09:55

Hmm, rare wereld dezer dagen - het lijkt er op dat Labour in Londen zwaar gewonnen heeft, omdat mensen de Conservatieven hebben willen straffen voor Brexit.. (mensen die in de financiële sector werken hebben op Corbyn gestemd ? ). www.nytimes.com/interactive/2017/06/0...

nickolaas | 09-06-17 | 09:53

Wat ik niet snap is dat je na 3 aanslagen in 3 maanden tijd 'labour' kunt stemmen..(?)

Kondor1971 | 09-06-17 | 09:52

Net als bij ons heeft de UK serieuste politieke en staatskundige hervorming nodig om de toekomst vorm te geven. De oude systemen voldoen totaal niet meer en worden onbestuurbaar. Een makkelijke prooi voor de eurofielen en lobbyisten.

P-unit | 09-06-17 | 09:52

De grootste partijen van VK onder leiding van een gewezen politici. De VS kon kiezen tussen Trump die de film Idiocracy nieuw leven in blies en Hillary die ook zonder haar neurologische uitvalverschijnselen totaal ongeschikt was geweest.

Zelf hebben we een homo die niet uit de kast durft te komen als premier die loopt te zwalmen dat homo`s het zo goed hebben hier. De EU wordt geleid door ongekozen politici die geen verantwoording afleggen.

Democratie is ver over de datum, helaas hebben we geen alternatief.

Feynman | 09-06-17 | 09:51

De Brexit stemming is niet gewijzigd, ook Corbyn wil dat. Elke rechtgeaarde Brit (en daar mee elke burger van een lidstaat) wil van de open grenzen af want het verziekt de arbeidsmarkt in West Europa en bovendien is Brussel incapabel om de buitengrenzen te dichten. Voor ons is er ook nog de Euro ramp. Het is onvergeeflijk en getuigd van diepe minachting van het volk dat politici zulke ingrijpende en ontwrichtende verdragen er door jassen met een (magere) parlementaire meerderheid zonder een volksraadpleging te houden. May is duidelijk geen Thatcher en heeft een slechte campagne gevoerd die rampzalig genoeg Brussel in de kaart speelt.

Johan1737 | 09-06-17 | 09:49

Precies wat je zegt Lupuslupus.
May was tegen Brexit en samen met de EU hebben ze het mooi gespeeld.

gatito | 09-06-17 | 09:44

Goede keus. Ik ben niet voor of tegen Brexit in principe, maar de koers die May van plan was te varen zie ik als een rampkoers.

Sjors W. | 09-06-17 | 09:40

Verder was het een enorm domme zet van May. Je hebt een meerderheid. Je hebt een moeilijke klus te klaren. Dan ga je dit soort achterlijke stunts uithalen. Alleen daardoor verlies je al stemmen.
TheEgg | 09-06-17 | 09:34
.
May was tegen Brexit dus dat ze deze verkiezing heeft uitgeschreven kan ook zomaar een vooropgezet plan zijn geweest.
Zo. Nu kan mijn aluhoedje weer in de kast.

Lupuslupus | 09-06-17 | 09:39

Ze krijgen enkel een zachte Brexit als ze een paar miljard per jaar betalen voor toegang tot de Europese markt. Is wel beter voor ze dan geen deal. Nog beter was het geweest als ze nooit aan de Brexit begonnen waren

Schelling | 09-06-17 | 09:39

Kunnen we dan vanaf nu stoppen met peilingen ?

Castor12 | 09-06-17 | 09:38

Om 10 uur geeft May een persconferentie.Stapt ze op is er geen regering op 19 juni als de Brexit gaat beginnen.
Bedankt May, goed gespeeld.
Mocht ze blijven duurt het maanden vooor de Brexit langzaam gaat beginnen.

gatito | 09-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Nanker Phelge | 09-06-17 | 09:36

@De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:16
"Zeker wel. Die Brexit komt er."

Tenzij May geen regering kan vormen. Op dat moment kan er een nieuw EU-referendum uitgeroepen worden waardoor opnieuw over Brexit gestemd gaat worden maar dan gebaseerd op feiten.

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 09:34

Dat UKIP verdwijnt is niet raar. Die partij had 1 standpunt: Brexit. Dat komt er, dus waarom zou je daar nog op stemmen?

(Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat buitengewoon positief. Gewoon: Dit moet gebeuren. Je dwingt dat af, en je verdwijnt weer. Anders eindig je maar met een parlement dat dient als entree voor een baantjesmolen)

Verder was het een enorm domme zet van May. Je hebt een meerderheid. Je hebt een moeilijke klus te klaren. Dan ga je dit soort achterlijke stunts uithalen. Alleen daardoor verlies je al stemmen.

TheEgg | 09-06-17 | 09:34

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:20
Die twee regels in jouw post spreken elkaar nogal tegen. Tegen zoveel domheid kan ik niet op.
Het democratisch proces stat erom bekend selectief te zijn, goed onthouden.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 09:31

@Nice_Wheels | 09-06-17 | 08:54
De EU is een ondoorzichtige transferunie. Er is een taxation/representation probleem. De EU mandarijnen kunnen ongestoord hun gang gaan want wegens de vele taalbarrières is er geen sprake van een EU-wijd publiek debat over hun handel en wandel.
Indien het zelfs met twee taalgemeenschappen niet langer verder kan zoals in België dan is de EU zeker gedoemd te mislukken. De mandarijnen zijn zich daarvan bewust en proberen via massa immigratie van kansloos schorriemorrie de sociale en culturele cohesie van de individuele lidstaten te vernietigen. Zodat de EU-superstaat uit de bus kan komen als redder in nood en meer bevoegdheden naar zich toe kan trekken.

Vlaan | 09-06-17 | 09:26

De Engelse verkiezingen zijn echt langs mij heen gegaan, en hun stand punten ook. Heeft nou een beetje rechtse partij gewonnen of een "wir schaffen das" partij,?

SinisterNL | 09-06-17 | 09:26

-weggejorist-

sinar2 | 09-06-17 | 09:26

May beschuldigde Corbyn van contacten met de IRA maar zal nu zelf in bed moeten met de Noord Ieren, karma is a bitch.

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 09:24

LJBrinkhorst | 09-06-17 | 09:13
Kakkineus? en dan een nick Brinkhorst?

lanexx | 09-06-17 | 09:22

Op de een of andere manier heb ik nooit in May en haar Brexit geloofd.
Laat een ander het maar doen.

gatito | 09-06-17 | 09:22

Een van de beste adviezen uit cursus ooit: Twijfel wel, maar aarzel niet. Brexit dus.

TheseDays00 | 09-06-17 | 09:22

Het argument dat maar 25% voor Corbyn heeft gekozen en dus naar de 75% die niet voor hem heeft gestemd moet worden gehoord gaat zeker nu niet op? Niet zo consequent beste remain aanhangers.

TheseDays00 | 09-06-17 | 09:21

@De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:50
"Verder is dit slecht nieuws. May had moeten winnen."

Niet voor iedereen, Noord Ierland heeft nu een machtspositie wat goed nieuws is voor de Noord Ieren. De UK gaat de EU verlaten maar blijft onderdeel van de vrije handelszone in de stijl van Noorwegen, iedereen blij.

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 09:21

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 09:11

Beetje selectief vind je zelf niet? Het blijft apart hoe uw soort over democratie denkt.

Persoonlijk vind ik dit dom en teleurstellend. Maar het is wel democratie.

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:20

Maar houden ze daar wel rekening met de zwijgende meerderheid?

Botte Hork | 09-06-17 | 09:20

Ouwe tinnef, tattoo figuren, varkens en lompe honden.

van Oeffelen | 09-06-17 | 09:17

buicksquad | 09-06-17 | 09:06

Zeker wel. Die Brexit komt er.

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:16

@buicksquad | 09-06-17 | 09:06
"Die Brexit gaat er niet komen....."

Een harde Brexit is van de tafel, Brexit gaat door maar in de stijl van Noorwegen, iedereen blij.

Nathan R Jessup | 09-06-17 | 09:14

Prima uitslag, want alleen als je de groteske nadelen niet wilt zien, ga je voor een harde Brexit.
Hopelijk blijf het kakkineuze holle vat Farage waar hij hoort, aan de zijlijn.

LJBrinkhorst | 09-06-17 | 09:13

Nice-Wheels 8.54. Dan wel graag de ware feiten van de EU. En niet het voor de Bühne geklets.Volledige transparantie.Ik weet zeker dat iedere Brit dan kiest voor Brexit.

Hettiet | 09-06-17 | 09:11

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:01
Het was dus niet slim van haar er was eigenlijk geen goede reden om verkiezingen uit te schrijven en dat is aan de uitslag te zien.
Fail! Brussel heeft terrein terug gewonnen en ik heb het idee dat May dat niet zo erg vindt, en ze zat toch al niet goed in haar rol, dat helpt ook.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 09:11

Spuitje11, 1.8 triljard?
1.800.000.000.000.000.000.000?

Jos Tiebent | 09-06-17 | 09:10

Wij blijven positief in de UK en gaan vrolijk door met Brexit.

Een vrije paling | 09-06-17 | 09:10

Als het aan de zijlijn bekijk hebben de haatbaarden veel invloed gehad op deze verkiezingen.
Het ontslag van duizenden agenten heeft haar weldegelijk parten gespeeld.
IS heeft zo indirect veel macht.

botbot | 09-06-17 | 09:10

UKIP verliest de enige zetel. Veelzeggend. Farage en zijn partij hebben het Verenigd Koninkrijk in chaos gestort. May verliest waarschijnlijk vanwege haar "slappe" houding rondom de aanslagen. Zo heeft het terrorisme toch behoorlijk wat invloed. Goed dat de socialisten de trend in Europa doorbreken en in Engeland wel goed scoren. Benieuwd of May vertrekt. In ieder geval heeft ze een imagoprobleem en is ze de autoriteit kwijt.

Mannes | 09-06-17 | 09:08

Die Brexit gaat er niet komen.....

buicksquad | 09-06-17 | 09:06

Nice_Wheels | 09-06-17 | 08:54

Hear, Hear!

Verder voor hen die de link EU, Brexit en het immigratieprobleem willen leggen en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Area

Tijd om de beentjes te strekken.....

Rest In Privacy | 09-06-17 | 09:06

Ah ik hoor net op de staatsradio dat die Corbyn de laatste weken van die leuke grapjes maakte in talkshows, en dat 'ie daarom terecht gewonnen heeft. Blijkbaar is het Zomergasten-effect in de UK ook real.

Makro777 | 09-06-17 | 09:05

May was een regelrechte ramp voor het land. Als je de nationale schuld tot 1,8 triljard pond laat oplopen heb je echt iets heel fout gedaan. Nog afgezien van het afglijden in armoede van het hele land, miljoenen hongerende kinderen en het verpatsen van de gezondheidszorg.

spuitje11 | 09-06-17 | 09:03

@bokkepruik | 09-06-17 | 08:53
Schiereiland, dank zij die landverbinding genaamd 'Kanaaltunnel'. Tijd om die navelstreng ook maar door te knippen dan, scheelt weer een UK-islamterroristen route richting het vasteland van de EU.

De_ontwarrende_man | 09-06-17 | 09:02

@De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:50 - zozo, gestrekt beentje ipv armpje?
MarcS | 09-06-17 | 08:55
.
Ach gewoon geen aandacht aan dat creatuur besteden. Naast de islam zijn de liberalen de grootste vloek op aarde. Voor *geld* (de afgod Mammon) verraden ze alles en iedereen. Zolang ze hun zakken maar kunnen vullen. Schuim der aarde.

Lupuslupus | 09-06-17 | 09:01

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 08:52

May is niet dom. Dit was enorm slim van haar. Wel is de uitslag een beetje boel teleurstellend. Onbegrijpelijk dat de mensen zo verdeeld zijn. Ik bedoel Corbyn? Choose the Bitch idiots!

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 09:01

Ja, maar als het aan de jongeren gelegen had...
Of heeft de anti-democratische NOS dit keer geen excuus nodig om de uitslag fout te noemen.

frank87 | 09-06-17 | 08:58

Mooiste korte reactie die ik net las op Twitter:
"May ended in June. Period."

De_ontwarrende_man | 09-06-17 | 08:57

@De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:50 - zozo, gestrekt beentje ipv armpje?

MarcS | 09-06-17 | 08:55

Feynman: Hoewel ze niet direct gekozen zijn, baseert hun macht zich wel op het electoraat van hun lidstaten. Bovendien heeft het Europees Parlement de mogelijkheid om de Commissie (dus Juncker) te torpederen. Schulz loopt alweer een tijdje voornamelijk in Duitsland rond, bovendien was de rol van voorzitter van het EP een democratisch gekozene, en dat Draghi niet gekozen is lijkt me logisch, dat geldt voor iedere bankpresident. Ook Wellink is nooit gekozen.

Stuitend hoeveel onbegrip voor democratische mechanismes je tentoonstelt, maar ja, alles om de EU in een kwaad daglicht te stellen he, ook al moet je er direct voor liegen. Jammer, want je economische analyses kloppen doorgaans wel.

Overigens nu een echt referendum in het VK, waarin niet meer door Boris en zn liegende kliek de boel verdraaid wordt maar gewoon de feiten aan de kiezer gepresenteerd worden, dan kunnen ze dit keer een well-informed keuze maken. Het vorige was ook niet-bindend dus waarom May zich daar nou aan opgehangen heeft terwijl ze weet dat ze haar economie naar de kloten helpt... Zal wel vanwege d'r vriendjes zijn die een nationale markt beter kunnen verdelen dan eentje waarop ook Europese mededingingsregels gelden.

Nice_Wheels | 09-06-17 | 08:54

Uiteindelijk zal ze aftreden, maar niet voor ze de helft van haar eigen partij onder de bus gooit. Vrouwen zijn van nature rancuneus en onbetrouwbaar. Als May weg moet besmeurt ze eerst nog even het eigen hok.

Nonkel Frituur | 09-06-17 | 08:54

eerstneukendanpraten | 09-06-17 | 08:47

Nee. Gewoon nee. Labour is een soort PvdA. Corbyn is echter slecht voor alles. May had overweldigend moeten winnen.

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:54

Iets van 45 miljoen kiesgerechtigden.... De volgende morgen (bijna) de uitslag. Bij ons duurt dat een tijdje. Hoe doen ze dat? Stemcomputer??

dreistein34 | 09-06-17 | 08:54

De 'manifestos' waren dan ook - van allebei de partijen - een absoluut staaltje van achterban verraad. Het leek er op dat ze in een of ander achterafzaaltje standpunten uit een hoge hoed hadden getrokken en daar de documenten op hadden gebaseerd.

Voter alienation in het kwadraat. Dat kan niet anders dan dit resultaat opleveren.

Don Bomgordello | 09-06-17 | 08:53

Krijgen we dan ook een referendum of we de UK er wel weer bij willen hebben?
.
Dat eiland zit vol islamgekkies met een hoge plofbereidheid. Iedere reisbeletsel is er een.

bokkepruik | 09-06-17 | 08:53

Je hebt al een meerderheid in het parlement, de brexit is er ternauwernood gekomen en dan ga je verkiezingen uitschrijven om de eigen positie te versterken.
Erg logisch allemaal.

Ongeblustekalk | 09-06-17 | 08:52

Lupuslupus | 09-06-17 | 08:42

U komt uit een NSB-nest?

Verder is dit slecht nieuws. May had moeten winnen.

De Koreaanse Slet | 09-06-17 | 08:50

“En dan zijn er de anti-Brexit LibDems die 12 zetels hebben om Brexit terug te draaien” Tja, hoe kun je jezelf liberaal noemen, en voor een groot machtig centraal alles-overkoepelend door de lobby gedomineerd systeem zijn? Dat is een onmogelijke combinatie, dan ben je geen liberaal.

-

Maar in het vorige artikel hier hield men er nog rekening mee dat Labour de grootste zou worden. Dat valt allemaal dus nogal mee. Daarbij zoals aangegeven was May in eerste instantie tegen Brexit, dus op zich geen ramp dat ze een tikje krijgt.

DerUnterMensch | 09-06-17 | 08:49

Alles is beter dan achter de ongekozen Juncker, Schulz en Draghi marcheren.
Feynman | 09-06-17 | 08:45
.
Die vinden de ontstane chaos in het VK geweldig en ontkurken nog een fles champagne.
Wat een dom volk die Engelsen. Maar gezien het stemgedrag in Nederland mag ik dat eigenlijk niet zeggen, iets met pot en ketel.

Lupuslupus | 09-06-17 | 08:48

Labour is een soort van GroenLinks, Pol Pot was zo gek nog niet...

eerstneukendanpraten | 09-06-17 | 08:47

Alles is beter dan achter de ongekozen Juncker, Schulz en Draghi marcheren.

Feynman | 09-06-17 | 08:45

Het allerstomste wat je kunt doen is verkiezingen uitschrijven terwijl je de meerderheid hebt. Vertrouw nóóit de kiezer!

Lupuslupus | 09-06-17 | 08:42

Een clusterfuck van jewelste. Logisch als er werkelijk niets te kiezen valt. Ze zoeken het maar lekker uit daar. Het is namelijk vrijdag dus dan weet je het wel vanmiddag.

de Voorzittert | 09-06-17 | 08:42

Wat een rommeltje... Daar zijn ze nog niet klaar mee!

PeterSimons | 09-06-17 | 08:42

Als je slappe leiders hebt, hé Rutte, dan krijg je dit geouwehoer.

Dutch_Holland | 09-06-17 | 08:39

Nigel Farage had nooit zo snel moeten opstappen hij was de drijvende kracht .Nu zijn de ukip stemmen naar labour gegaan.Maar goed na deze uitslag voelt Farage zich weer verplicht om de politieke arena te betreden alles om een nieuw referendum over Brexit te voorkomen.

Hettiet | 09-06-17 | 08:38

Precies volgens plan verlopen dit; alles om Brexit maar tegen te houden

beschuitfluiter | 09-06-17 | 08:37

Als die verdomde #Brexit maar doorgaat!

Mastermattie | 09-06-17 | 08:36

-weggejorist-

Parsons | 09-06-17 | 08:34

Ik was vooral erg verontrust over de uitspraken die May deed over het internet na de aanslagen in Manchester en London.
Dat internet medeschuldig is aan terrorisme en dat er zware sancties moesten komen.
Blij dat ze het niet gered heeft.

keestelpro | 09-06-17 | 08:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl