Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Britse autoriteiten gewaarschuwd voor in Pakistan geboren aanslagpleger Londen'

Zucht. Grmbl. Pfff. Goedemorgen en welkom bij het traditionele post-aanslag bericht over dat de dader eigenlijk helemaal geen rustige jongen was die altijd zo netjes goedendag zei, maar een geradicaliseerde moslim waar de autoriteiten al voor gewaarschuwd waren. De politie heeft gevraagd om de namen van de terroristen niet vrij te geven en media lijken aan die oproep gehoor te geven. Maar verschillende Engelse media weten dus al wel dat een van de daders in de buurt bekend stond als geradicaliseerde gek die voor IS aan het ronselen was. Ook meldt The Times dat deze dader in Pakistan is geboren. De Daily Mail heeft (geblurde) beelden uit een Channel 4-docu van een 27-jarige dader (al dan niet dezelfde) die met ISIS-vlaggen in de weer was (hele docu hieronder). Ander traditie-ding: IS claimt verantwoordelijkheid voor de aanslag. Ondertussen gaat de politie verder met arrestaties en is de eerste naam van een dodelijk slachtoffer bekend: Christine Archibald, een 30-jarige Canadese die in een daklozenopvang werkte. RIP.
HELE DOCU INCLUSIEF BEELDEN DADER:
WEGKIJK-MOGELIJKHEID: Als u liever voetbal alsdan de islam de schuld geeft: Salman Abedi was een Manchester United supporter, een van de drie daders DROEG EEN ARSENAL SHIRT!!!

Reaguursels

Inloggen

Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44

De wet zodanig aanpassen dat men dergelijke pipo's dood mag schieten is wat ingewikkeld. Echter dergelijke figuren het land uitzetten is eenvoudiger en dat zelfs weigert men te doen.

Te zot voor woorden dat de UK dergelijke figuren niet mag uitzetten van Brussel, de EU.
Verder stikt het van dergelijke figuren in de UK en elders en men kan een noodverordening maken die zegt dat dergelijk gedrag indirect en direct gevaar oplevert op basis waarvan men ze wel op kan sluiten.

Het beste blijft een blauwe boon tussen de ogen.

Moneytron | 06-06-17 | 00:38

Zolang ze deze ratten nog onderdak bieden zullen ze aanslagen blijven plegen.
De Engelsen zullen met deportatie van IS aanhangers moeten beginnen plus het uitzetten van de haatpredikers.
En ook de rest van Europa zal moeten volgen en ons niet verlaten op Druncker en Timmerzwans.
Ophouden met 1 Europa want we worden her bevolkt de veerdienst vaart dagelijks.

Toontje-lager | 05-06-17 | 22:48

Zulke gasten als in dat filmpje kan je het beste gewoon in het holst van de nacht afvoeren en stilletjes laten verdwijnen. De wereld is beter af zonder hun.

Highwoodman | 05-06-17 | 22:10

Morgen eens een dagje zonder islamgerelateerde narigheid?

Montesquieue | 05-06-17 | 22:02

Montesquieue | 05-06-17 | 19:00

Dat komt omdat onze beleidsmakers ver weg wonen van het gevaar en van dit soort lui.

Dus het zal ze aan de bips roesten,vanuit hun luxe wijkje.

alphapapatango | 05-06-17 | 19:53

Wat me zo teleurstelt is dat het maar door gaat. Telkens weer worden er onschuldige slachtoffers gemaakt terwijl we weten waar de bron zit. Maar zolang we die bron niet strafbaar stellen kunnen we de volgerd ervan niet oppakken. Maar ik ben bang dat mij generatie het niet meer mee gaat maken dit probleem op te lossen, simpelweg omdat iedereen met zijn achterlijke kop diep in het zand zit...

Grote stamper | 05-06-17 | 19:52

Precies zoals ik na manchester al voorspelde.
De veiligheidsdiensten wisten wie het was ,maar deden weer niets.
En weer een complete fail.
Allemaal op staande voet ontslaan die lutsers.
Misschien dat ze de volgende keer dan eens wat sneller handelen in hun leven.
Als ze bij de drive -in van de mac werken of zo.

alphapapatango | 05-06-17 | 19:52

De overheid faalt. Uitzetten bij vijandigheden jegens onze maatschappij moet regel worden. Waarom wordt toegestaan dat onze jongeren aan deze haatmannen overgeleverd worden? Dat moet stoppen.

Montesquieue | 05-06-17 | 19:00

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:19
Het is een geluk bij een ongeluk,dat veel van die aanslagen gepleegd worden door iemand met het iq van een visstick.
Daardoor vallen er inderdaad minder slachtoffers.

alphapapatango | 05-06-17 | 15:17

-weggejorist-

tegenalles | 05-06-17 | 15:02

@ Joostmochtnietsweten | 05-06-17 | 10:33

In Verona en Brescia zag het trouwens zwart van het Afrikaanse volk, waar je maar keek....

Paintertje | 05-06-17 | 14:00

@Lupuslupus | 05-06-17 | 10:08
Dat zal voor mij dan lastig worden mijn waarde Lupuslupus, want mijn onderburen zijn moslim. Evenals het grote deel van de wijk hier... Verder sta ik volledig achter hetgeen u zegt.

Sjefke7807 | 05-06-17 | 13:42

Ik wil wel eens weten wat er nou eigenlijk gebeurt met waarschuwingen voor - wat later blijkt - een aanslagpleger is. Wie filtert dat? Wie bepaalt of er wel of niet moet worden opgetreden? En wat gebeurt er met diegene die ten onrechte besloten heeft dat de informatie "koud" is. Krijgt die een berisping, wordt die ontslagen, weggepromoveerd en worden zijn/haar antecedenten onderzocht?
Er zitten mij teveel Yasmina Haifi's binnen de veiligheidsdiensten, en ik vind dat niet prettig.

Graaisnaaiert | 05-06-17 | 13:32

Politiek veroorzaakt haat, en proberen dat met "geleerden " weer op te lossen. Eruit met die Islam ,en eerder krijg je geen rust in de tent .

fleurtje | 05-06-17 | 13:13

@ authentic | 05-06-17 | 12:05
Dat had ik ook al bedacht. Kijk maar naar de vele onregelmatigheden met het stemmen ronselen en tellen. "Het waren de Russen" stempeltje erop en met de hand tellen door mensen MET een partijbelang en klaar is kees.
-
Stemmen per PC is ook van verre af te raden (zie USA)Maar het huidige stelsel is ook niet fraude bestendig.

Ce ca! | 05-06-17 | 13:12

botbot | 05-06-17 | 12:17

Weet ik, vandaar mijn sarcastisch vervolg.

Jan, Leiden | 05-06-17 | 12:47

van wege = vanwege.

ikkrijgjewel | 05-06-17 | 12:47

Gek, je ziet geen druppel bloed bij die dooie moslims.
Ik dacht dat ze in hun domme kop geschoten waren van wege achteraf fake bomgordels

ikkrijgjewel | 05-06-17 | 12:45

@EefjeWentelteefje | 05-06-17 | 11:56
+1 en nog veel meer. Wat dat is wat elk mens met gewoon, goed verstand denkt!

LaatmaarLu? | 05-06-17 | 12:45

@vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 12:35
De D66 stemmer woont dan in townships, afgegrendeld van de rest van het land en blijft dan nog steeds roepen hoe geweldig land we zijn.

McMarx | 05-06-17 | 12:44

"De politie heeft gevraagd om de namen van de terroristen niet vrij te geven en media lijken aan die oproep gehoor te geven."
.
Dat moet natuurlijk zijn de mainstreammedia. Fijn dat de pers zal meehelpen om het gewenste narratief de wereld in te slingeren. Bij niemand gaan de wenkbrauwen fronsen? Wordt dit dan straks de gebruikelijke modus operandi? Er hoeven zelfs geen namen meer overlegd te worden. Ideaal basisrecept als je een 'false flag' wilt orkestreren met als doel om de politiestaat verder te implementeren.
.
Verder is het opvallend dat 22 heel populair is om een aanslag te plegen.
Norway Attack 22-7-2011
Brussels Attack 22-3 -2016
Munich Attack 22-7-2016
London Attack - 22-3-2017
Manchester Attack - 22-5-2017

Wat grappig is - is dat 322 het getal van Skull and Bones is (een duister clubje waar de nodige presidenten in America lid van waren en of zijn - bv GHW Bush)
Genesis 3:22 New King James Version (NKJV) 
22 Then the Lord God said, “Behold, the man has become like one of Us, to know good and evil. And now, lest he put out his hand and take also of the tree of life, and eat, and live forever”.
.
This interview was recorded 2 days before the London attack.
www.youtube.com/watch?v=fNntN-RbAfw

Nehemia | 05-06-17 | 12:44

McMarx 12.18
veel bekenden stemmen het verderfelijke D66 want vrijheid, blijheid (denken ze). Die gaan denk ik wel anders piepen als ze worden opgescheept met een kalifaat. Een soort omgekeerde verelendungstheorie, maar zoiets kan lang gaan duren omdat de meesten zich alleen door pc media laten informeren.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 12:35

@Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:36
Persoonlijk denk ik dat je daar groot gelijk in hebt. Ik zit er echter (nog altijd) niet op te wachten dat het zover komt.
Overigens is dat scenario zo'n beetje het enige scenario waarin dat "wij zijn met meer" er daadwerkelijk toe doet.

Den Heerscher | 05-06-17 | 12:34

Ja; dat zag je aan de foto al dat het een pakistaan was ,hoe duidelijk wil je het hebben.

En op ccn : ''we have no idea who is behind this attack.'' ;terwijl de foto allang online was.

alphapapatango | 05-06-17 | 12:32

GerbenW | 05-06-17 | 12:25
.
Ben je van de pot gerukt of zo , heb je geen principes ongeloofelijk zeg met jou zou ik samen aan het front willen zitten.

Koeienflat | 05-06-17 | 12:30

Volgens mij kunnen wij als westerlingen onszelf beter maar aanpassen aan de moslims. Het is duidelijk dat ze superieur zijn. Ik geef me gewonnen. Dus we kunnen beter net zo doen als de moslimlanden. Doodstraf weer invoeren. Mensen die niet het juiste versie van de islam beleiden vervolgen. Politieke tegenstanders in de gevangenis. Vluchtelingen weigeren.

GerbenW | 05-06-17 | 12:25

@vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 12:10
De oplossing wordt anders al een tijdje lang gebezigd: de vlucht vooruit totdat de eindoplossing gestalte heeft gekregen: het kalifaat.

McMarx | 05-06-17 | 12:18

Dandruff | 05-06-17 | 11:14
Jan, Leiden | 05-06-17 | 11:19
Ik gaf het louter aan uit sarcasme.
Het is toch te gek voor woorden dat een sharia rechtbank officieel erkent is in een democratische rechtstaat.
Ze willen het VK omtoveren tot een islamitische staat ze worden op hun wenken bediend er zijn pakweg 3.000 martelaren voorhanden en nog zo'n 37.000 zitten er op de reservebank.

botbot | 05-06-17 | 12:17

BELANGRIJK: Juncker is inmiddels bezig om wat volgens hem fake news sociale media met Europese wetgeving te willen sluiten volgens Elsevier. Dit betekent dat hij alleen nog main stream media wil en blogs als geenstijl en soortgelijk wil sluiten. De persvrijheid wordt hier straks via "legale wetgeving" dictatoriaal door hen beheerst.

Zeg het maar alvast: internet persvrijheid is straks dood. GEENSTIJL, ga daar maar een artikel aan wijden want nu kan het nog, straks is dit blog dicht, dan wel verboden.

Jan, Leiden | 05-06-17 | 12:12

@Lupuslupus | 05-06-17 | 11:56
Hoofdtelefoon opzetten. Dan denken de mensen dat je een hipster bent.
Verder heb je natuurlijk gelijk.

McMarx | 05-06-17 | 12:12

Als reactie op klinkklaar | 05-06-17 | 11:56

Dr_Johnson | 05-06-17 | 12:10

Loze stijl 11.45

Hoofddoeken en grotere lappen zijn vlaggen van Islam die veroverd gebied markeren!

Nl vrouwen droegen hoofddoekjes om kapsel te beschermen tegen wind en regen, of om de krulspelden te verbergen, geen enkele ideologisch-religieuze grondslag lag daaraan ten grondslag.

Door westerse overheden is aan islam een soort status aparte toegekend die je itt christendom niet mag bekritiseren, belachelijk maken etc. etc. Ze hebben zich vanaf het begin de submission die islam predikt en agressie die daarmee gepaard gaat niet onderkend en de oren laten hangen naar types die het hadden over gematigde islam, de wolven in schaapskleren. En zich laten chanteren middels de Oil for Immigration tactiek, lees Eurabië van Bat Ye'Or.

Immigranten zouden de eerste 10 jaar geen recht mogen laten gelden op de voorzieningen van onze verzorgingsstaat (maar artikel 1 staat dat in de weg) en ons land is te klein om de ellende die dat met zich mee zou brengen, nog grotere onveiligheid en criminaliteit en nog grotere rotzooi. We hebben ons in het pak laten naaien en een oplossing is (nog)niet in zicht en als die er komt zal de onrust erg groot worden.

vlijtig liesje 50 | 05-06-17 | 12:10

En we kunnen weer lekker ons stoom even afblazen in een paar regels. Boos roepen dat het anders moet en helaas verandert er niks. Wat een k-zooi...

Montu | 05-06-17 | 12:10

@EefjeWentelteefje | 05-06-17 | 11:56
Men is veel te bang voor onlusten. Liever kop in het zand en en op hoop van zegen doormodderen.

McMarx | 05-06-17 | 12:09

"Ariana Grand. The best way to stop violence is with love!! Auw, die hakt erin he vuile islamist."

Ach, dat kun je dat arme kind toch niet kwalijk nemen. Voor die aanslag had ik nog werkelijk nooit van dat zangeresje vernomen, maar ze blijkt dus heel populair bij jonge meisjes van 8 tot 14 jaar. Zelf is ze ook nog heel jong, lijkt me.

Die leeftijdsgroep is in het vrije, moderne, seculiere westen eraan gewend om plezier te hebben, en naar optredens van hun idolen te gaan. Niet om opgeblazen te worden door een doorgeradicaliseerde muzelman met minderwaardigheidscomplex.

Ik vind het heel mooi van die Ariana Grande dat ze terug is gekomen voor dat benefietconcert, en dat ze slachtoffers in het ziekenhuis heeft bezocht.

Ik vind het te prijzen in haar dat ze islamitisch geweld met "liefde" zegt te willen stoppen. Dat hoort nou eenmaal bij die leeftijd.

De boven-ons-gestelden, die zouden zich moeten realiseren dat dit moslimgeweld nooit en te nimmer met "liefde" gestopt gaat worden. Die zouden eindelijk de passende maatregelen eens moeten nemen. Maar die geven niet thuis, al jaren niet.

Dr_Johnson | 05-06-17 | 12:09

En dit schrijft de NOS : NOS‏Geverifieerd account @NOS · 17 u17 uur geleden

Een van de aanslagplegers schreeuwde 'dit is voor mijn familie' toen hij iemand neerstak.

ikkrijgjewel | 05-06-17 | 12:09

Bvdb | 05-06-17 | 12:02
Maar als aanhanger van denkbeeldige vriendjes heeft u geleerd mij te vergeven. Dank u.

Rommelende Onderbuik | 05-06-17 | 12:07

Wordt tijd dat de dag van afrekenen met dat gespuis komt ik ben er klaar voor en mee, zum kotsen wat Europa ongemoeit binnen komt draven met die grote bek en beestengedachten.

Koeienflat | 05-06-17 | 12:06

@Ce ca! | 05-06-17 | 11:36

Ik vraag het mij nog steeds af of de kiezer het allemaal wel best vind (vond), 20 zetels zeggen in ieder geval van niet en het blijft erg vreemd en toevallig dat afgelopen verkiezingen de verkiezingsuitslag ineens niet werd gepubliceerd en de stemmen zo snel mogelijk vernietigd werden...
Oh en ik heb de zetels van FVD nog niet meegeteld, ik ben benieuwd hoe het met de gemeenteraadsverkiezingen zal gaan waarmee de kiezer alsnog een statement zou kunnen maken...

authentic | 05-06-17 | 12:05

Fiets eens wat rond op de Bezette Westelijke Amsteloever in 020, en je ziet dit soort types bij bosjes rondlopen - of beter: 'rondhangen'. Want met zulk een uiterlijk maak je jezelf willens & wetens arbeidsongeschikt:

- Onsympathiek, dom hoofd met een witte dop erop;
- Kakement vol woekerend schaamhaar;
- Muffe soepjurk;
- Sandalen.

Bij tientallen, wat zeg ik, bij honderden hangen ze er rond.
Als ratten knagend aan de wortels de samenleving en de beschaving, en zuigend aan de uier van de westerse welvaartsstaat. Tot die zeer doet en ontstoken raakt.

Ze doen niets anders dan het nest bevuilen waarin ze vegeteren.

Je wilt niet weten hoe veel van die losers bereid zijn het zelfde beestengedrag te vertonen als die lui in Londen. Of Manchester. Of Nice. Of Berlijn. Of Parijs. Of Toulouse. Of Orlando. Of Brussel. Of Mumbai. Of New York. Of... Ach, laat ook maar.

Ik voorspel gouden tijden voor de verkopers van bloemen, kaarsjes, teddyberen, waxinelichtjes en voor de promotors van al dan niet belegen zeik-liedjes over liefde & zo.

Peter Emile | 05-06-17 | 12:03

@Rommelende Onderbuik | 05-06-17 | 11:58:

Die laatste zin maakt je een enorme lafaard!

Ik ben toevallig christen, vergeef me de bias, maar omdat er een Islam probleem is worden alle religies op één hoop gegooid. Anders moet je een moeilijk standpunt innemen en bijvoorbeeld zeggen dat voor de Islam niet dezelfde rechten gelden als voor het christendom.

Bvdb | 05-06-17 | 12:02

Sorry voor de aardige en lieve mensen die denken dat er gematigde islam bestaat en dat wel een prettige hobby vinden.

Ondanks mijn liberale inborst, ben ik vanaf nu voor een verbod op de islam. En om het eerlijk te maken, policor gutmensch als ik ben, doe dan maar voor elke georganiseerde vorm van religie.

Rommelende Onderbuik | 05-06-17 | 11:58

Deja vu bestaat dus wel. Altijd hetzelfde. Incompetentie die veroorzaak wordt door een krampachtig vast proberen te houden aan een totaal misplaatste correctheid wat betekent dat alles van moslims goedgepraat moet worden en ze nooit echt verdacht mogen zijn.

Patatter | 05-06-17 | 11:57

En àls er al een hoofddoek gedragen werd was dat niet en nooit zo'n strakgetrokken lap.
Carmelita | 05-06-17 | 11:50
.
loze stijl probeert appels met peren te vergelijken. De kopvodden van de islam zijn de *veroveringsvlaggen* van de fundamentalistische islam en niets anders.
In geen enkel opzicht te vergelijken met de stapel mooie hoofddoeken die ik nog steeds in de kast heb liggen.
Helaas kan ik ze niet meer dragen - b.v. bij wind om mijn oren te beschermen i.v.m oorontsteking - vanwege de kopvodden. Men zou zomaar kunnen denken dat ik van dat soort ben.

Lupuslupus | 05-06-17 | 11:56

@Zathras | 05-06-17 | 10:08

Het zou al enorm helpen als de regels m.b.t. verplichtingen die een uitkeringstrekker heeft - die op papier gewoon bestáán - eens daadwerkelijk gehandhaafd zouden worden.

Je wil in je soepjurk blijven lopen vanwege je achterlijke 'geloof'? Je vertikt het om enigszins fatsoenlijk Nederlands te leren? Korten, en desnoods compleet stopzetten die PW-uitkering, want werkt volstrekt niet mee aan de verplichting tot het serieus zoeken naar WERK.

Ophouden met het pappen-en-nathouden, met de 'sielug'-doctrines, en daadwerkelijk handhaven die verplichtingen.

EefjeWentelteefje | 05-06-17 | 11:56

Ach het is weer zover hoor.
Op het benefiet concert in Manchster worden de terroristen weer aangevallen met hele zware tegelwijsheden.
Ariana Grand. The best way to stop violence is with love!!
Auw, die hakt erin he vuile islamist.
Daar sta je dan met je bomgordel.
Nog zo één. Van good old Bieb.
You have to fight evil with good!! Bham!!!
Steek die maar in je pocket moslim fundamentalist.
Ik denk dat we nu van alle problemen af zij na deze keiharde realistische woorden van de steenrijke aanwezige artiesten die dit akelige lot zijn ontsprongen.
Alle kwaadwillende moslims worden nu bedolven onder een gigantische berg liefde en goedheid.
We hebben gewonnen!!

klinkklaar | 05-06-17 | 11:56

@Deug-niet | 05-06-17 | 11:32
Blijf maar lekker wensdenken. Gaat niet gebeuren want het zou een te directe oorlogsverklaring aan de islam zijn. De consequenties dat zou hebben, hoef ik hoop ik niet uit te leggen.

McMarx | 05-06-17 | 11:55

Hoe zat dat ook alweer ? o ja..., wegens onvoldoende deugkracht capaciteit worden vluchtelingen in Nederland amper gescreend, de asielcheck is lek.

www.dagelijksestandaard.nl/2016/12/geh...

Nederland staat wagenwijd open voor extremisten.
"Jammer genoeg doet de staat daar niets aan, en Dijkhoff vindt dat blijkbaar wel best. Waarom zou je zogenaamde asielzoekers immers goed screenen? Dat kost tijd en moeite en is daarnaast ook nog eens buitengewoon racistisch."

www.dagelijksestandaard.nl/2016/12/geh...

authentic | 05-06-17 | 11:55

danuska | 05-06-17 | 11:03
Wettelijk kader (definities):

Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft.

squadra | 05-06-17 | 11:51

loze stijl | 05-06-17 | 11:45
Mijn moeder niet en oma's ook niet.
De buurvrouw 's ochtends, over de krulspelden.
En àls er al een hoofddoek gedragen werd was dat niet en nooit zo'n strakgetrokken lap.

Carmelita | 05-06-17 | 11:50

Mijn moeder droeg in de jaren 70-80 hoofddoekjes... dan eens rood met witte stippen, dan eens kikkergroen, soms zwart... gewoon, omdat dat toen hip was. In de basis dus niets mis met hoofddoekjes maar het is van belang wat je ermee uit wilt venten.

loze stijl | 05-06-17 | 11:45

Aangezien ik lees hoe moslimkinderen al op de basisschool extremistisch blijken te zijn (in hun jeugdige eerlijkheid zijn ze dan nog open), ga ik ervan uit dat vrijwel de gehele moslimgemeenschap in wezen radicaal is.

Carmelita | 05-06-17 | 11:45

-weggejorist-

Rayboogie | 05-06-17 | 11:45

De islam is de bron van alle kwaad. De kruisridders waren de laatste Europeanen die opkwamen voor onze Christelijke waarden en normen, nu gooien onze politici en multiculti knuffelaars onze toekomst ten grabbel. Moslims haten elkaar én de rest van de wereld. En daar moet dan wat goeds van komen? Ik denk dat het tijd is voor een grote schoonmaak in Midden-Oostië. Soenieten tegen Sjiïten en nog wat van die andere mafkezen die mee willen doen. De rest van de wereld verkoopt ze wapens, alle grenzen dicht en dan kijken wie er wint en daarop gooien wij dan een grote bom en wordt het een heel vredige wereld... Denk ik.

Mike Gaatjeniksaan | 05-06-17 | 11:41

De Islam is zo walgelijk. Dat daar ooit door ook maar 1 westerling begrip voor is opgebracht, dat ontgaat mij volledig.

Waarom moet ik respect hebben voor mensen die Mohammed als idool hebben?

Wat een vreselijke klote tijd leven we in en wat hebben we er een potje van gemaakt. Zo vies ook dat afkeer tegen de Islam afgedaan wordt als racisme. Wat ben ik boos op links. Ik ben geen racist, maar kan wel een prima onderscheid maken tussen een mooie cultuur en een afschuwelijke, lelijke, donkere, onderdrukkende cultuur.

Oproep: Bljf met je poten van onze Joods-Christelijke wortels af en hak de Islam tot aan de wortels af. Islam tot aan de voordeur, geen meter verder.

Bvdb | 05-06-17 | 11:40

Ik werd zo een beetje afgebrand toen ik zei dat er "hopelijk" een aanslag voor onze verkiezingen kwam. Deze bleef gelukkig uit,maar had toen een heleboel stemmers, de ware islam kunnen laten zien.
-
Nu is het bijna verkiezingstijd in Engeland en zijn er deze aanslagen geweest. Hopelijk kan men er iets mee tijdens deze verkiezingen, maar ik weet niet op welke partij de Engelsen kunnen stemmen om deze waanzin te stoppen.
-
Ook werd ik afgebrand toen ik aangaf dat de grondwet en de daaruit volgende wetten aangepast kunnen worden. Alsof deze vaststaan in steen.
Nieuwe tijden vragen om nieuwe wetten. Helaas vind de Nederlandse stemmer het allemaal wel goed zo. Er zullen nog duizenden doden volgen hierdoor. Men heeft liever dode tieners in plaats van concreet beleid. Barfbeu ben ik hiervan.

Ce ca! | 05-06-17 | 11:36

@Den Heerscher | 05-06-17 | 11:13

Die burgeroorlog is al een gegeven. Ontwikkelingen naar zulke toestanden verlopen in de geschiedenis niet lineair. Op een gegeven moment begint de escalerende tred. Dat is al begonnen. Kritische massa is al bereikt. Motive, numbers, means, supportnetwork. Het is duidelijk dat deze randvoorwaarden al zijn ingevuld.
.
Neem Frankrijk bijvoorbeeld. Een werkelijke crack down op terreur zal de banlieuex ontsteken op een schaal die we niet gezien hebben. Een twijfelachtig incident tussen politie en tuigh was al voldoende om het halve land wekenlang te laten branden.
.
We staan aan het begin van het begin, maar het zal steeds sneller gaan.
.
De aard van de burgeroorlog is wel nog te veranderen. Lokale, regionale brandhaardjes verspreid over Europa, tit for tat aanslagen of volledig Syrië gaan. Dat hangt dus af van hoe snel er daadwerkelijk ingegrepen wordt.
.
Weinig positief. Ik denk echter gelijk te hebben. Ik ben nogal een krijgshistorie-student en kan hiervoor een waslijst aan argumenten + verwijzingen voor oplepelen.
.
Darkness rises. The beacons must be lit. We need to start fighting for our countries, our lands, our lives!

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:36

Waarom hebben de stasi's (Vara, NPO, Radio1, Tros, Avro) het nog steeds over lieve moslims die eigenlijk slachtoffer zijn ? Als je een lieve moslim bent, weiger je dat boekje wat vrouwen vernedert, homo's van een toren naar beneden laat vallen, kinderen verkracht, vrouwen in een kuil dood stenigt, "ongelovigen"de keel laat afsnijden, enz enz. Dan pas ja daar afstand van neemt ben je een lieve moslim. Maar geen enkele moslim zweert dat boekje af. Dus zijn het gewoon moslims die de voorgeschreven geloof verdedigen.

Kamervraag | 05-06-17 | 11:36

@Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:22
Vergoelijken is geenszins mijn bedoeling, en doe ik ook niet. Maar doe niet of wij niet eerder last hebben gehad van terreur, communistische terreur. Zij het dat communisten wat makkelijker te infiltreren waren.

Wat de laatste alinea betreft: de sympathisanten van de socialistische terreurgroepen hebben nog steeds vooraanstaande functies in Europa - zo hard zijn zij niet bestreden...

Guido | 05-06-17 | 11:34

Op deze manier aandacht vragen voor godsdienst lijkt me

niet echt een goed plan.

Ik vraag me dan ook af wie hier echt achter zit.

cat22 | 05-06-17 | 11:33

Zo'n shirt is zoveel zeggend. Het maakt niet uit wat ze uit onze gebieden of van onze normen en waarden overnemen omdat ze toevalllig hier zijn, ze gaan nooit en te nimmer integreren.

netniet | 05-06-17 | 11:33

Deze is ook mooi youtu.be/ro4hsTSY1JE tijdens! de aanslag ontkennen dat het moslims zijn.

Opco Engering. | 05-06-17 | 11:32

Als het OM het lukt om motorclubs te verbieden omdat niet zozeer de organisatie maar de leden zich bezighouden met criminele activiteiten dan kunnen we straks dat ook toepassen op Moskeeen en de Islam!!!!

Deug-niet | 05-06-17 | 11:32

Het is trouwens tijd voor een iets ander post-aanslag draaiboek.
Nu: deugtweets politici, lekker samen zingen, persco's waar bekend gemaakt wordt dat daders bekenden waren, stil tochtje, nog meer samen zingen en uiteraard hoofdschuddend melden dat we tegen dit soort aanslagen niks kunnen beginnen.
.
Lijkt me beter iets meer schandpaal-taktiek te hanteren. Aangezien we vooraf niks mogen doen in onze rechtstaat, dan maar achteraf. Dus per direct alle eerste graads familie oppakken. Namen, CV's en wandegangen publiceren in alle tabloids. Elke vriend, kennis of buurman met enige verdachte link (zie "bekendenlijst") oppakken, waterborden en het land uit. Alle tweede graads familie ondervragen, monitoren en bij contact met de dader in afgelopen 12 maanden: oppakken en/of land uit.
.
Verder de opgeblazen lijken van de dader goed HD fotograferen en publicerennin alle landelijke dagbladen, posten op jihadi-fora's en in postformaat op alle ROC's en middelbare scholen in gans Europa.
.
Rigoreus? Huidige aanpak werkt niet. Dat kunnen we nu toch we constateren.

de Voorzittert | 05-06-17 | 11:32

Jihadi killer in an Arsenal shirt? Het is dus weer de schuld van die kut gunners? Altijd hetzelfde liedje.

Ziekeconstipatie | 05-06-17 | 11:30

www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...
''Minister van der Steur (VenJ) informeert de Tweede Kamer over de mogelijkheid om teruggekeerde Syriëgangers te dwingen tot het volgen van een deradicaliseringsprogramma. Daarnaast gaat hij in op de mogelijkheid van administratieve detentie. Ook stuurt hij een overzicht mee van de huidige wettelijke bevoegdheden die in het kader van de bestrijding van terrorisme kunnen worden ingezet.''

theo-is-dood | 05-06-17 | 11:29

@Wering | 05-06-17 | 11:24

Ideeen zat :-) Op de achterkant van een sigarendoos uit te werken zo simpel...... gaat dus niet gebeuren wegens incompetente politici

Zathras | 05-06-17 | 11:27

Een feit is dat het inmiddels vijf over twaalf is geworden.
De ,,moslimgemeenschap,, zit al in alle haarvaten van de samenleving.
Bij huisartsen.ziekenhuizen,apotheek,gemeenteloketten,
leger enz enz.
The enemy within!!

maasdonk | 05-06-17 | 11:27

@Mark_D_NL | 05-06-17 | 11:07
Ik woonde in Den Haag (gijzelingen) en kwam meermaals per jaar in de UK, en daar was de voortdurende dreiging van de IRA heus voelbaar. Maar, inderdaad, in Nederland bestond de terreur niet uit grote en kleine (bom-)aanslagen op willekeurige doelwitten, en dat is nu anders. Klopt helemaal.

Guido | 05-06-17 | 11:25

Fan van de Gunners en dan met een mes in de weer gaan. Ze doen maar wat hè? Die IS-fanboys.

de Voorzittert | 05-06-17 | 11:24

De allermakkelijkste oplossing voor Nederland is het afschaffen van de uitkeringen. Zathras | 05-06-17 | 10:08

Misschien beter:
Alleen uitkeringen, huis, zorg, e.d. voor mensne die minimaal 20 jaar lang ALLEEN in bezit zijn van een NL pasport en daarnaast minimaal 10 jaar hebben gewerkt en belasting hebben betaald.
.
Dan ben je ook af van al die buitenlandse vrouwen die op hun 21e al twee kinderen hebben en dan eerst 15 jaar als zgn. alleenstaande moeder netto een modaal inkomen vangen en daarna bijstand (wegens geen opleiding en inmiddels te oud voor de arbeidsmarkt), rustig aan en levenslang door ons volledig gefinancierd richting AOW glijden....
.
Dan kan voor iedereen die het hele systeem + politici moet financieren, misschien nog iets van het oude systeem overeind blijven.

Wering | 05-06-17 | 11:24

Idee?

Bij een filmpje van biddende moslims bij de Trump Tower, vertelde iemand dat zo'n gebed goed verstoord kan worden door op een sjofar te blazen. Het gebed wordt dan ook ongeldig verklaard.
Een sjofar is een hoorn, die in Joodse erediensten wordt gebruikt. Van ram, geit of antilope. Klinkt een beetje als iets uit Ivanhoe. Mooi hoor!

Poesmobiel | 05-06-17 | 11:24

@Guido | 05-06-17 | 10:57

Slechte vergelijking. Weet u ook wel, maar vergoeilijkers vergoeilijken nou eenmaal. Ik zal tegen beter weten in even een aantal punten weerleggen. Niet voor u hoor, maar voor de passerende lezer. Immers, lafheid of belang, de drijfveren voor het vergoeilijken van een bloedige stelselmatige aanval op onze samenlevingen laten zich niet stuiten door rede.
.
De terreurgroepen die u noemt waar sterk regionaal georienteerd. Geenzins sprake van een gecoordineerde ideologisch gedreven oorlog tegen tegen alle burgers van het westen.
.
De modus operandi is anders. Omvang, doelen, methoden, maar vooral frequentie van aanvallen is niet te vergelijken. Veel aanslagen waren gericht op militaire of politieke doelen. De IRA verloor later haar draagvlak toen ze moslimtactieken gingen gebruiken (omahg)
.
In die periode werden deze terreurgroepen ook nog eens bikkelhard bestreden en niet onbelangrijk, burgers mochten boos zijn op die terreur, de daders en ideologieën verachten, ageren tegen die smeerlappen. Dat alles zonder politiekcorrecte messentrekkers in politiek, media, en samenleving.
.
Mmm. Kan doorgaan maar dit lijkt me voldoende voor zulks als u.
.
The taint of treason. You reek of it.

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:22

Toen het er in de zeventiger jaren om ging om katholieke Ieren op te pakken en te interneren (=opsluiten zonder proces), toen kon dat wel.
Zie:https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Demetrius

theo-is-dood | 05-06-17 | 11:22

@Elessir | 05-06-17 | 11:18
Dichte buitengrenzen voorkomt influx, maar daarmee heb je nog geen oplossing voor wat al in Europa vertoeft. Overigens is dat wel een stap die per direct op Europees niveau genomen dient te worden.

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:22

Barre_de_k | 05-06-17 | 11:18
Brighton, Australie trouwens

Barre_de_k | 05-06-17 | 11:21

Zulke mannetjes zie ook steeds meer en meer in A'dam rondlopen: mutsje, baardje, djellabbaatje, slofjes. Geen enkele sprake van enige terughoudendheid bij alle aanslagen, nee, vól op het orgel, met gestrekt been erin, alsof ze willen zeggen: we zijn aan de winnende hand, nú doorpakken! Máár, mind you... niks met de islam te maken hè, mondje dicht, wat jij, Judith in Europa? By the way, heb je 'hallo witte mensen' al gelezen Judith? Belangrijk!

Zenzeo | 05-06-17 | 11:20

@Mark_D_NL | 05-06-17 | 11:07
Nee dat klopt. De moslims zijn echt amateurs qua aanslagen plegen als je het vergelijkt met de terreur van de jaren '70-'80. Ze bakken er niets van, qua hoeveelheid slachtoffers en dingen kapot maken.
Qua achterliggende ideologie zijn ze wellicht gevaarlijker (i.v.m. de hoge stervensbereidheid en het feit dat ze geen directe politieke doelen hebben) en de slachtoffers die ze maken zijn willekeuriger (i.v.m. "ongelovigen"), maar de uitvoering van de aanslagen is (zoals alles wat islamitisch is) verreweg inferieur aan de uitvoering van de aanslagen destijds.
Natuurlijk wil ik niet bagatelliseren, maar als je dit soort geweld vergelijkt met bijv. een bomaanslag van de IRA dan stelt het vrij weinig voor.
Ik heb het wel vaker geroepen: Islamieten zijn nergens goed in.

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:19

Ik ga er vanuit dat de politie de medeplichtigen naar de officieel erkende sharia rechtbank die in Londen gevestigd is zal brengen.

botbot | 05-06-17 | 11:09

Nou, inderdaad, om daar vervolgens te worden vrijgesproken? Inderdaad totaal idioot dat er ooit is toegestaan die rechtbanken toestemming van vestiging te geven. Opheffen die zooi! Meer dan 90% van de mannen die hun vrouwen slaan worden er vrijgesproken, want vrouw moet gehoorzaam en onderdanig zijn aan de man. Laat ze oprotten die vrouwenonderdrukkers naar het Midden Oosten, niet in ons Europa!

Jan, Leiden | 05-06-17 | 11:19

@ Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44

Die oplossing is er wel, alle niet vluchtelingen afkomstig uit veilige landen terugsturen maar voordat die in overweging genomen zal worden vrees ik dat er nog eerst heel veel onschuldige slachtoffers zullen moeten vallen.

Elessir | 05-06-17 | 11:18

Dandruff | 05-06-17 | 11:05
Ja, je hebt "gelijk". maar hoe serieus moet je een Muiswinkel nog nemen. Ik heb respect en sta open voor mensen die wel graag een immigrate tsunami willen. Snap dat ze veel liefde in hun hart hebben. En dat willen geven aan de wereld. Daar wil ik graag de discussie mee aan gaan. Want ze weten niet beter. Maar een figuur zoals Van Muiswinkel. Moet je die echt nog serieus nemen?
--
Ik heb een vent in dit dorp wonen. Zeer slimme vent, hele rij aan studies en titels. Ik praat graag met hem, wanneer hij nuchter is. Dan leer ik van die kerel. maar wanneer de alcohol er in gaat dan neem ik afstand want dan komen de meeste wierde fantasies uit zijn brein. En nogal extreem. En kan ik hem niet meer serieus nemen.
--
Ieem aan Muiswinkel. Die moet je niet serieus nemen, maar naar de AA sturen.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 11:18

Waren er 3, geen 5 daders?

Einde van de Domheid | 05-06-17 | 11:17

Het hoort nu eenmaal een beetje bij een Europese stad he...

Axelvon | 05-06-17 | 11:17

Bron: NU.nl

BBmetR | 05-06-17 | 11:17

Las vandaag dat alle burgers uit Qatar 4 soenitisch islamitische staten binnen een paar dagen dienen te verlaten.
Collectief uitzetten kan dus wel daar waarom niet hier?

BBmetR | 05-06-17 | 11:16

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:06
Het 1 gaat idd niet zonder het andere.... u geeft het terecht aan

Dulacs | 05-06-17 | 11:15

botbot | 05-06-17 | 11:09,

Liever niet.
In de sharia is het doden van ongelovigen toegestaan, dus dan gaan ze vrijuit.

Dandruff | 05-06-17 | 11:14

Misschien had ik meneer de Paki toch maar een stageplaats moeten aanbieden. Zou vast geholpen hebben!

Johnny_Longbone | 05-06-17 | 11:14

@Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:06
Juist. De socialisten dus wegstemmen.
In Nederland is met het decimeren van de PvdA een goede stap gemaakt, wat dat betreft. In het VK gaat Labour ook eindelijk maar toch voor de bijl.
Die cultuuromslag is momenteel gaande in zowat heel Europa. Het is niet voor niets ondertussen salonfähig om de uitspraken van Pim Fortuyn te herhalen waar hij destijds voor vergruisd werd.
.
De tweede stap is op EU-niveau de buitengrenzen dicht gooien. Stap drie is aanpakken van wat er binnen de grens vertoeft.
.
De grote vraag is of dit alles tijdig plaats gaat vinden of de hel losbarst. Ik verwacht dat de politieke omslag hierin nog zo'n 10-15 jaar nodig heeft, gezien het huidige tempo qua verandering van discours.
In hoeverre wensen de islamitische radicalen in Europa zich te mobiliseren voor die tijd - Wordt het daarmee een burgeroorlog op Europees grondgebied of wordt dat op het nippertje voorkomen?

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:13

Lekker bezig, idioot is bekend bij de overheid en doet niks. Gevalletje politieke correctheid wederom. Gelukkig krijgen we meer dragnet internetsurveillance. Hier de vertrouwde duiding na iedere aanslag van Stefan www.youtube.com/watch?v=3HEyuEtriGs

DeEeuwigeZwitsal | 05-06-17 | 11:13

Dit is toch heel duidelijk een teken aan de wand dat er spoedwetten gemaakt moeten worden om dit te verbieden en er levenslang op te kunnen geven, dat er, helaas voor onze eigen privacy, wel degelijk bij die groepen achter de deur en via hidden internetwerken etc. mee wordt gekeken? Opsluiten die jihadisten, allemaal! Van welke groepering dan ook, verbieden bij wet en monitoren die zooi.

Hier heeft de intelligence, terwijl dit zo helder is, duidelijk totaal gefaald door deze idioten zoveel bewegingsvrijheid te geven. Hoe kan dit?

Dit kunnen we niet laten gebeuren of toestaan dat door mazen in de wet dit gruwelijke tuig kan doen en laten wat het wil en onze democratieën ondermijnen.

Ben bijzonder verontwaardigd, deze aanslag had moeten worden voorkomen.
Het kan niet zo zijn dat door mazen in de wetgeving in Europa dit tuig van de richel op straat mag lopen.

Jan, Leiden | 05-06-17 | 11:12

Ik ga er vanuit dat de politie de medeplichtigen naar de officieel erkende sharia rechtbank die in Londen gevestigd is zal brengen.

botbot | 05-06-17 | 11:09

Osama Bin Laden was ook Arsenal-supporter

morgenweerndag | 05-06-17 | 11:09

@D-Fens_1963
Van intermediate fasting schijnt je testosteron omhoog te schieten, misschien verklaart dat de prestaties van die voetballers.

RickTheDick | 05-06-17 | 11:08

-weggejorist-

Patje2011 | 05-06-17 | 11:08

De simpelheid van die moslims ook. Terror in London? Dan zegt de burgermeester dat dat kan voorkomen in een grote stad. Terror in London en de moslims zeggen dat we niet moet klagen want er gaan nog altijd meer moslims dood in de wereld door moslims. Terror in Manchester waarbij kinderen dood gaan, dan zeggen de lieve gematigde moslims dat wij hun kinderen vermoorden in het midden-oosten en dat het dus actie reactie is. En wij als brave sufkutten staan erbij en laten dit zeggen.

Patje2011 | 05-06-17 | 11:08

Guido | 05-06-17 | 10:57
Terroorisme jaren 80 Europa, is niet te vergelijken met de huidige aanvallen van de Islam. Maar dat weet je zelf ook wel. Je wilt alleen weer wat zand strooien. lukt niet meer. Doei.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 11:07

Op zich is het een pittige kluif om iedere potentiële bomgordel te schaduwen en bij de lurven te grijpen als hij op pad gaat om een paar infadels af te slachten. Maar ik vrees dat het hier wel weer een gevalletje Rotherham zal zijn. 'Is arme Paki, dus we laten hem gewoon lekker zijn gangetje gaan'.

Johnny_Longbone | 05-06-17 | 11:06

Ik zie een hoop ideeën over wat er zou moeten gebeuren. Allemaal fout.
.
Eerst moet de politiekcorrecte kliek uit ambten, uit instituten, uit posities van invloed verwijderd worden. Deze kliek maakt het onmogelijk om stappen te zetten. Deze kleik is het mes in de rug van de Westerse natiestaat.
.
Pas dan zal het mogelijk zijn om ideeën ten uitvoer te brengen. Immers, voor succes in een oorlog elimineer of encapsuleer je eerst de vijfde colonne.
.
Jammer dat nog zo weinigen inzien in welke volgorde de weg naar hoop weer ingeslagen kan worden.

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 11:06

Mark_D_NL | 05-06-17 | 10:26,

Hufters die aanzetten tot politiek geweld ("knokploegenn tegen Baudet-jugend") moet je niet doodzwijgen, integendeel. Je moet ze ontmaskeren als zijnde; hufters die aanzetten tot politiek geweld.
Juist BN-ers zoals Erik van Muiswinkel.

Laat van Muiswinkel zich vooral dooddrinken, om zichzelf en dit land een dienst te bewijzen.
Maar hij moet herinnerd worden als een hufter die opriep tot politiek geweld.
Niet als de grappenmaker die hij ooit was.

Dandruff | 05-06-17 | 11:05

Scuadra, mee eens!

danuska | 05-06-17 | 11:03

@Dr_Johnson | 05-06-17 | 10:59
Mooie tegel. + 1

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:02

Ik krijg steeds meer afkeer tegen de Islam. Ze verzieken mijn levensvreugde. In de buurt waar ik woon wonen een aantal van die gasten. Wanneer ik naar buiten ga en ik zie vanuit mijn ooghoek zo'n vent in een lange jurk, baard, mutsje en allah-nikes lopen dan gaan mijn nekharen al weer overeind staan. Ik irriteer mij en denk automatisch daar heb je weer zo'n (tyfus) moslim. Toegegeven, de ene dag kan ik er beter tegen dan de andere dag. Het is maar net hoe ik zelf in mijn vel zit op een dag.
In de winkel waar ik werk komen uiteraard ook moslims. Wanneer ik ze zie binnen komen dan denk ik automatisch pleurt op. Dat komt door de vele negatieve ervaringen met die gasten. Heel af en toe komen er 2 nonnen in de winkel. Dan heb ik geen negatieve gedachten. Help ze graag bij hun aankopen en dat ze geen Nederlands maar Frans spreken boeit mij niet. Met gebrekkig Engels van hun kant en handen en voeten taal kom ik er wel uit.

Eshek | 05-06-17 | 11:02

Toch iets mis met wetgeving? Islaam terreur vraagt om andere wetten. Islaam gelovigen zouden onder extra wetgeving moeten komen. Nee, mensen zijn niet gelijk.

danuska | 05-06-17 | 11:02

@kees
Islamitische voetbalspelers that is.

D-Fens_1963 | 05-06-17 | 11:01

Volgens de regels is dit probleem nooit op te lossen. Wel als je keuzes gaat maken. Bij de minste uiting van crimineel gedrag, haatzaaien, salafisme enz. door moslims, deze het land uitzetten. Ze hebben toch allemaal 2 paspoorten, degene die ze alleen voor het geld hebben, pakken we af.

Dutch_Holland | 05-06-17 | 11:00

@Kondor1971 | 05-06-17 | 10:55
Ik ben een van de weinige voorstanders van de EU alhier. Wel pleit ik consequent voor het sluiten van de buitengrenzen alsmede voor het stemmen op liberale partijen op EU-niveau. De PvdA / Timmerfransen van deze wereld vormen de socialistische vleugel op EU-niveau - Die kunnen me niet snel genoeg gedecimeerd worden, qua fractie-omvang in het EP / de EC.
Kan het dus alleen maar met je eens zijn.
.
Qua immigratie:
1. Oorlogsvluchtelingen opvangen in de regio.
2. Alles wat met lekke bootjes, via Finland of via de Balkan, of via de Spaanse enclave binnen probeert te komen per kerende post retour.
3. Alleen kansrijke migranten binnen laten (greencard- of puntensysteem)
.
Het wordt tijd dat het vluchtelingenverdrag weer gebruikt wordt waar het voor bedoeld was: Die enkele Noord-Koreaan die politiek asiel nodig heeft e.d., niet als excuus om de barmhartige Sameritaan uit te willen hangen voor heel Afrika.

Den Heerscher | 05-06-17 | 11:00

@keestelpro 09:46 is
Tsja, essentiële stofjes voor de hersenen he?
Moslims doen iig geen alcohol en drugs dus die "voorsprong" hebben ze al.
Voor de rest nemen ze de essentiële voedingsstoffen natuurlijk gewoon wel, alleen op een andere tijdstip.
Hoe dat dan weer werkt mbt spijsvertering en bioritme.....
Ik knap er niet zo van op maar ik heb ook voetballers tijdens rammedan hun beste prestaties zien leveren!

D-Fens_1963 | 05-06-17 | 10:59

Ja, achteraf is het altijd makkelijk praten: de aanslagpleger was "in het vizier" van de inlichtingendienst, men heeft verschillende keren gewaarschuwd dat de aanslagpleger bezig was te radicaliseren.

Het grote probleem en waar het telkens misgaat zijn de giga-aantallen. Ik las dat in de UK er sprake is van 23.000 (ik bedoel: jesusfuckingchrist, DRIEENTWINTIGDUIZEND!)verdachten, waarvan er 3000 (DRIEDUIZEND!) min of meer actief "gemonitord" worden. Ik neem aan dat over al deze 3000 personen waarschuwingen zijn binnengekomen dat ze bezig zijn te radicaliseren. Maar het is nu eenmaal ten enenmale onmogelijk om zoveel verdachten echt in de gaten te houden. Een jaar of 4 geleden, toen er hier in Nederland sprake was van de eerste terugkeerders uit het kalifaat - ik meen ca 8 tot 12 "strijders" uit Delft - klaagde de burgemeester van Delft al in de media dat hij de mankracht niet had om al die mensen voortdurend in de gaten te houden. In Frankrijk was na Bataclan sprake van 6000 verdachten; Duitsland had het over 1200. Cijfers over België en Nederland heb ik nooit gelezen, maar ik vermoed dat het er meer zullen zijn dan drie dozijn.

De diverse inlichtingendiensten kun je m.i. niet zo heel veel verwijten (een enkele echt laakbare blunder daargelaten). Een Leidse onderzoeker heeft vastgesteld dat ca 95% van de aanslagen op tijd ontdekt wordt en voorkomen. Mbt de UK werd gisteren gezegd dat er sinds 2013 18 aanslagen waren verijdeld. Dus ik geloof niet dat inlichtingendiensten maar wat aankloten en stilzitten. Een Dick Schoof neem ik niets kwalijk; die moet ook maar roeien met de riemen die hij van de politiek krijgt toebedeeld.

De kritiek moet zich m.i. richten op de politiek, zowel de nationale politiek als de Brusselse. Die politiek zou eindelijk eens moeten inzien dat de huidige problemen en grote aantallen verdachten een rechtstreeks gevolg zijn van het feit dat moslims de afgelopen 40 jaar in ongelimiteerde aantallen West Europa zijn binnen gegolfd, zodat er nu een aanwezigheid van vele miljoenen muzelmannen in West Europa is.

Ik neem het de politiek kwalijk dat er tot op heden geen echte "sense of urgency" is mbt tot die aanwezigheid, en er nog steeds geen passende maatregelen getroffen worden. Vergelijk het met de Watersnoodramp in Zeeland van 1953. Daarna was er in Nederland wel degelijk een "sense of urgency", met als resultaat de Deltawerken.

De EU heeft maatregelen van Deltawerken-achtige allure nodig: hermetische buitengrenzen, wat betreft immigratie van derdewereldlanders moet "de nul in zicht komen"; wettelijke maatregelen om criminele/geradicaliseerde moslims te denaturaliseren en voorgoed uit te zetten; automatische denaturalisering van Syriëgangers, zodat "terugkeer" onmogelijk wordt.

Als dit alles geïmplementeerd wordt, zal dat dan betekenen dat er geen aanslagen meer zullen plaatsvinden? Nee, natuurlijk niet. Maar je reduceert de risico's "significant", en moslims zullen zich gaan realiseren dat verblijf in West Europa niet langer vanzelfsprekend en vrijblijvend is, hetgeen hopelijk tot een gedragsaanpassing ten goede leidt.

Nou ja, gaat allemaal niet gebeuren, ben ik bang.

Dr_Johnson | 05-06-17 | 10:59

Ik word misselijk van dat allahuakbar, ik moet stoppen met kijken.

Asimov6 | 05-06-17 | 10:58

@nonloso | 05-06-17 | 09:57
De jaren 70 en 80 waren helemaal niet zo veilig. Dat waren de hoogtijdagen van ETA, IRA, PLO, RAF, Rode Brigades, CCC, en niet te vergeten, de Molukkers en de maffia (aanslag Bologna). En dit is niet eens een uitputtende lijst.

Guido | 05-06-17 | 10:57

@Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44 , Laten we dan eerst eens beginnen met het sluiten van de grenzen (liefst in EU verband) voor al die nepvluchtelingen en ander tuig. Nu importeren we niet zoals die gek avn een Timmermand het doet voorkomen "diversity'(want islam is niet divers)maar importeren we terrorisme en oorlog.

Kondor1971 | 05-06-17 | 10:55

@tragic1911 | 05-06-17 | 10:39
Dat eilandje ligt er al. Inclusief de juiste uitrusting. Vliehorst op Vlieland. Zoek maar op.

marcoplarco | 05-06-17 | 10:55

@Flow82 | 05-06-17 | 10:45
Bij tijd en wijle...
en.wikipedia.org/wiki/List_of_unsucce...
en
en.wikipedia.org/wiki/List_of_thwarte...
.
Er wordt zelfs meer verijdeld dan dat uitgevoerd wordt. Helaas is dat natuurlijk nog steeds te weinig. Overigens is het in het tweede lijstje wel aardig om te zien hoe groot de toename van (het plannen van) dit soort acties in Europa daadwerkelijk is.

Den Heerscher | 05-06-17 | 10:53

@Gen. Maximus | 05-06-17 | 10:40
In de UK bestaat die mogelijkheid al, werd gebruikt toen de IRA nog actief was. Maar dat waren maar blanke, roomse Ieren en nu gaat het om gekleurde mohammedanen. Die kun je niet ongestraft in administratieve detentie zetten.

Guido | 05-06-17 | 10:53

Zucht, bekend als geradicaliseerd maar binnen de rechtssystemen die we hebben niet aan te pakken (land uit te zetten).
-
Dit verklaard ook waarom ze binnen een etmaal 12 arrestanten hebben inclusief huiszoekingen, ze stonden allemaal al lang op de radar! Maar ja, ze moesten ze allemaal op heterdaad betrappen.
Nou de arrestanten staan met een paar dagen weer in de maatschappij, want ja het is achterbaks en makkelijk genoeg om te ontkennen en hard bewijs is lastig.
-
Of er volgen nog honderden tweets, waarin de Noord Europese politici oe en ahhh roepen en hun medeleven betuigen. Of men gaat echte maatregelen nemen, waaronder aanpassen van het rechtssysteem.
Kun je aanvoeren dat die eigenlijk niet passen binnen jouw eigen normen en waarden, maar de wetten moeten worden afgestemd op de normen en waarden van degenen die er mee wil aanpakken!
Zover hebben we het al laten komen, vanwege onze normen over vrijheid en tolerantie. Die andersdenkenden maken er misbruik van!

bananabanana | 05-06-17 | 10:52

De hele moslimgemeenschap is hierbij betrokken. Ook de zogenaamde 'vreedzame' types. Wij, de Westerse samenleving MOETEN hen als groep verantwoordelijk houden voor deze idiote aanslagen. Moslims moeten de keuze krijgen. Je bent VOOR ons, of je bent TEGEN ons.
.
Ben je VOOR ons, dan zet je je 100% in om je eigen gore smeerlappen van de straat te krijgen. En pronto. Voor iedere aanslag die nog plaatsvindt gaan er 1000 moslimfamilies het land uit. Randomly selected. Maakt me niet uit of ze lief voor oude vrouwtjes waren, optyfen.
.
Ben je TEGEN ons, dan wordt je per direct uit onze samenleving verwijderd. Inclusief je kudt niqaab, je iftar, je moskee, je minaret en je godvergeten teringkoran. Je wordt gedwongen geïnterneerd tot je een land gevonden hebt wat je op wil nemen. Zo niet, dan leef je op water en brood.
.
Laat de goeden dan maar onder de kwaden lijden. Dit kan zo niet langer. VECHT TERUG!

marcoplarco | 05-06-17 | 10:52

Wel consequent. Zo'n beetje elke dader van de recente Islam geinspireerde slachtingen was wel bekend bij de inlichtingendiensten.
.
Het heeft er inmiddels alle schijn van dat politieke aansturing deze diensten verhinderd tijdig maatregelen te nemen.
.
Het gebeurt namelijk simpelweg te vaak om e.e.a. aan toeval of incompetentie toe te schrijven.
.
De Europese burgerij wordt verraden.

Parel van het Zuiden | 05-06-17 | 10:51

Ow ja alle mensen die roepen dat iets niet mogelijk is. Wie maakt nu de wet? Dat doen wij als maatschappij toch? Als wij iets willen dan kan het geregeld worden. Probleem is echter onze knuffelaars in bepaalde politieke partijen (en goedgelovigen) die dergelijke zaken tegenhouden (waarom weet ik niet, maar het begint een beetje op landverraad te lijken). Trouwens nog erger, cultuurverraad. Willens en wetens toestaan dat de Westerse/Europese vrije cultuur wordt vervangen door een restrictieve cultuur onder het mom van 'globalisme'. Ze willen gewoon lekker een burgeroorlog, zowel in de oorlog en in de opbouw daarna zijn gewoon veel centjes te verdienen.

tragic1911 | 05-06-17 | 10:51

@Gen. Maximus | 05-06-17 | 10:40
Hoewel ik me er in kan vinden is dat natuurlijk wel een hellend vlak. Begrijp me niet verkeerd: Voor het hedendaags islamitisch extremisme maak ik graag een uitzondering.
Echter - wanneer gaat wat als "extremisme" gelabeld worden?
We kunnen er niet vanuit gaan dat we altijd een relatief welwillende technocratie houden, zoals we nu (gelukkig) nog hebben.
De vraag is dan ook hoe we zowel een rechtstaat kunnen behouden, als islamitisch gedachtengoed kunnen indammen.
De sleutel op lange termijn ligt sowieso bij gedegen seculier onderwijs en het ridiculiseren van alles wat ook maar iets met islam te maken heeft.
Op korte termijn alles wat naar extremisme ruikt jorissen zal allicht werken, maar dat is dus direct pleiten voor razzias in de achterstandswijken.
Zoals ik al zei: Het wachten is helaas op een burgeroorlog als de wat vromere moslim zo doorgaat.

Den Heerscher | 05-06-17 | 10:50

Apart, ik woon in het VK, en Cahnnel 4 filmpje mag ik hier niet kijken kennelijk.

Sketcher | 05-06-17 | 10:49

Precies vandaag 73 jaar geleden stonden er honderd duizenden geallieerde soldaten klaar in zuid Engeland om Europa van de onderdrukking door de nazi's te bevrijden waarbij zoveel geallieerde doden gevallen zijn voor onze vrijheid, anno 2017 vraag ik mij echt af heeft hun dood zin gehad nu hun kleinkinderen als beesten afgeslacht worden door 'mensen' die dankzij hun strijd naar het vrije westen konden komen en die 'mensen' nu dood en verderf zaaien met een politiek die liever de andere kant opkijken en elke week weer duizenden uit afrika en het midden oosten importeren.

Autobonker | 05-06-17 | 10:48

De Islam heeft vele onderafdelingen van dezelfde gewelddadige moordidiologie.

Je hebt de uitvoerders zoals afgelopen weekend in Londen en de instemmers zoals iedere baard of hoofddoek die je op straat of in de AH achter de kassa ziet.

Canalcruiser | 05-06-17 | 10:47

-weggejorist-

Flow82 | 05-06-17 | 10:45

Is dr ooit al eens een aanslag opgerold?! Ze houden elkaar allemaal de hand boven t hoofd en ze koesteren allemaal sympathie voor de daders. Ze komen notabene in dezelfde geloofsgemeenschappen. Wij zijn niet in oorlog met hun maar zij zijn zeker weten in oorlog met ons!

Flow82 | 05-06-17 | 10:45

Ik zie onderhand ook nog gebeuren dat als beïnvloedbare gek bij de ene dienst op de radar verschijnen, ze via een lek bij een andere dienst gesnaaid worden door een stel idioten met geld en een hang naar macht (via populisme, een kalief, messias, 'christelijke waarden' of weet ik veel wat.. ) om dus juist iets te ondernemen. En er zijn dus voorbeelden van mensen die na een paar app-jes alles in een boom vonden hangen wat ze nodig hadden: "In the most basic enabled attacks, Islamic State handlers acted as confidants and coaches, coaxing recruits to embrace violence. In the Hyderabad plot, among the most involved found so far, the terrorist group reached deep into a country with strict gun laws to arrange for pistols and ammunition to be left in a bag swinging from the branches of a tree." ("Not ‘Lone Wolves’ After All: How ISIS Guides World’s Terror Plots From Afar" www.nytimes.com/2017/02/04/world/asia... ).
Ook in de VS was er een terroristische aanslag door een oud-militair op een luchthaven in Florida, met een vreemde voorgeschiedenis: "In November, Santiago had walked into an FBI field office in Alaska saying the U.S. government was controlling his mind and forcing him to watch Islamic State group videos, authorities said." www.salon.com/2017/01/10/watch-florida...
En dan waren er ook nog de 'extreem-rechtse' Duitse militairen die zich voordeden als vluchtelingen en een vuurwapen verstopten op een luchthaven in Wenen: "German soldier posing as a Syrian refugee arrested for planning 'false flag' terror attack" www.independent.co.uk/news/world/europ...
En door dat populisme zijn er inmiddels leiders aan de macht die zo uit jaren '60 spionageromannetjes lijken te zijn gekomen, met een vulgaire smaak ('dictator-chic') die op alles (blad)goud lijken te moeten plakken. En die kliek dus van ideologische steunpilaren eromheen is dus ook op zijn minst half niet goed snik en ondanks rijkdom zouden ze net als Trump zelf niet misstaan in B-film met siamese-kat-aaiende-schurken die plannen maken voor 'werelddominantie' (Bannon maakte ook nog zelf slechte films over samenzweringen). Bizarre tijden nog steeds..

nickolaas | 05-06-17 | 10:44

@ salonsocialist | 05-06-17 | 10:27

Nee. Dit is het gevolg van een gebrekkige afhandeling van de ineenstorting van het British Empire, en de influx van migranten uit vroegere koloniën. Tel daarbij op een drukkende politiek-correcte cultuur waarbij de Nederlandse pc-polizei verbleekt. Google maar op Rotherham om te zien wat daar gaande is geweest & onder de mat geveegd.

Het pappen en nathouden, en de culturele Midden-Oosterse achtergrond, zorgen voor deze situatie. The UK brengt veel moord- en sneuvelbereide Jihadi's voort. Komt ook door de landen waar de migranten vandaan komen. Nedermaroc's en Turken willen wel hypocriet doen en zich moslim voelen wanneer het uitkomt, maar ze willen ook leven, roken, neuken en zuipen. De meer Arabirische en west-Aziatische (Pakistan, etc) Britse allochtoon lijkt wat meer handelingsbereid.

Daarbij heeft de UK veel van de problematiek in het Midden-Oosten helpen creeren (Sykes-Picot). Daar krijgen ze - onschuldige mensen, nooit de elite die het allemaal heeft uitgestippeld - nu de rekening voor.

Dat een Jemeniet een hekel heeft aan de Britten is niet zo raar. Jemen wordt kapot gebombardeerd door Saoedi, met materieel dat door de Britten wordt geleverd. Dat is op geen enkele manier bedoeld om dit goed te praten, maar het is wel een antwoord op de vraag 'goh waarom hebben ze zo'n hekel aan GB'.

Sjors W. | 05-06-17 | 10:42

Feitelijk heeft Nederland redelijk rechts gekozen de laatste keer. Maar ja, Greet mag niet meedoen van Rutte en Buma. En we staan erbij en kijken er naar.

padbuffel | 05-06-17 | 10:42

Geef mij maar de namen van potentiële killers in mijn buurt, dan hou ik en mijn buren ze wel in de gaten. Misschien moeten we dat dan maar doen, als ze weten dat er op ze wordt gelet dan houdt dat ze in het gareel. Vroeger noemden ze dat sociale controle, nu een pre-emptive kliklijn.

ad melkert | 05-06-17 | 10:42

Ja dat is altijd het geval. En dan vinden ze straks de paspoorten van die lui (als dat al niet is gebeurd) die dan "toevallig" op de zitting van de stoel zijn achtergelaten. Dan komt er een verhaal van de ouders van betreffende rukkers; het waren lieve jongens maar geradicaliseerd doordat ze geen kansen kregen in de witte maatschappij, dus begrijpelijk, dus eigenlijk de schuld van de maatschappij, dus hen treft geen blaam, eigenlijk waren de voetgangers de schuldigen hadden ze maar niet voor dat busje moeten gaan lopen. And the beat goes onnnnn....

Dutchbeaurouge | 05-06-17 | 10:40

Wat Franker zegt.

zwarte_weduwe | 05-06-17 | 10:40

Had iemand de Manchester bomber gevolgd, al is het maar periodiek, dan is er een kans dat tijdens een huiszoeking materiaal voor de bom / schematieken etc. gevonden waren. En dat is een erg valide reden om iemand een tijdje vast te zetten.
Sjors W. | 05-06-17 | 10:17

Preventieve vastzetten is mogelijk, dat deed Engeland destijds wel met IRA leden, dus waarom niet met Jihadi's of Jihadi suspects. Simpelweg een noodwet en handel ernaar.

Extremistisch jihadi tuig is de giftige slang, de gematige islam is het gras waarin de slang zich verscholen houdt.
Het gras moet hoognodig gemaaid worden.

Memek | 05-06-17 | 10:40

Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44
De oplossing? Per wet vastleggen dat preventief opsluiten wel mogelijk is bij bewezen extremistische sympathieën. Zet daar gewoon rechters op voor zorgvuldig proces. Zo'n geval als dit, Isis vlaggen, ronselen etc lijkt me tamelijk clear cut. De rechtstaat is feitelijk nu ook al uit balans. Wat weegt zwaarder, het recht van mensen om niet uit elkaar gereten te worden of het recht van jihadisten om ongestoord verder te kunnen?

Gen. Maximus | 05-06-17 | 10:40

Op het moment dat er wordt vastgesteld dat er sprake is van radicaal gedoe. Vastzetten (met familie) op een opgespuit eilandje in de Noordzee en maar eens op ons gemak kijken wat er mis is in het brein van deze persoon. Als naderhand blijkt dat het meevalt mogen ze terug de populatie in, is het niet vast te stellen blijf je daar lekker zitten tot sint juttemis om de normale bevolking die belasting betaalt te beschermen. Ik weet het, glijdende schaal, maar stilzitten is geen optie.

Ow ja, ze mogen ten alle tijden uiteraard kiezen om uitgezet te worden naar land van herkomst. Betalen we de tickets (humaan toch).

tragic1911 | 05-06-17 | 10:39

De koran en aanverwante haatlectuur zijn een aaneenschakeling van oproepen tot geweld tegen niet-moslims. Iedereen die zich als moslim identificeert is dus per definitie fout.
Alleen het afzweren en verbannen van de haatislam biedt perspectief voor Europa, een burgeroorlog is helaas het andere alternatief.

Antitheïst | 05-06-17 | 10:39

Wanneer moeten Europese overheden zich eens verantwoorden voor hun moorddadige immigratiebeleid?

Muggenmepper | 05-06-17 | 10:39

@Dandruff | 05-06-17 | 10:23
WW blijft gewoon bestaan, betalen we sowieso al zelf. DUs eerst werken en dan pas uitkering. Eventueel vervallen in bijstand kan pas als je eerst WW gehad hebt dus gewerkt hebt.
Kinderbijslag, huursoepsidie, geemente belasting kwijtschelding schaffen we allemaal af.
Loonbelasting omlaag zodat werken loont en een uitklering niet.
AOW krijg je als je minstens 50 jaar actief meegedaan hebt in de maatschappij.
Is best zo in te vullen dat de uitkeringstoeristen niets krijgen en de normale mensen wel :-)

Zathras | 05-06-17 | 10:39

@roze_bril 10:01
Wie er eerst is begonnen.....?
Dat kan een eindeloze discussie worden.
Het lijkt mij wijzer na te denken (en te handelen naar) over hoe/wie/wat/waar als eerste gaat eindigen.

D-Fens_1963 | 05-06-17 | 10:39

Liberaal en socialistsich Europa heeft ons continent naar de afgrond gebracht waar we nu zijn.. nog eventjes en we vallen er recht in. Ook NL heeft zojuist weer gekozen voor die richting.. dus niet straks jammeren als het bu bij ons gebeurd.. Alhoewel die 2 dode meisjes vind ik wel heel erg verdacht, zeker met betrekking tot die oproep van IS om ongelovigen af te slachten.

Kondor1971 | 05-06-17 | 10:38

@roze_bril | 05-06-17 | 10:01
Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat mensen liev zijn.
Het is meer dat door de schijnmaatregelen alleen onze rechten met voeten getreden worden, terwijl we er geen enkele vorm van "veiligheid" voor terug kunnen verwachten.
Wat betreft de moslimextremisten: Je kunt ze niet aanpakken binnen het huidige wettelijke raamwerk. Het is wat dat betreft gewoon wachten op de burgeroorlog - in dat soort tijden gelden andere regels. Echter: Daar zit de gemiddelde Europeaan simpelweg niet op te wachten.
Als het zover komt hebben we een tweede holocaust of een nieuwe reconquista op de agenda staan. De aggressor bepaalt per slot van rekening de aard van het conflict.

Den Heerscher | 05-06-17 | 10:37

Al die arrestaties helpen geen zak, want twee dagen later loopt het hele zooitje alweer los over straat, "hangende het onderzoek..". Stop met voordeel van de twijfel gunnen, hier helpt maar één ding tegen: PURGE!

marcoplarco | 05-06-17 | 10:37

Dit type lui loopt hier op Rotterdam Zuid ook los over straat. Vlasbaard, gebreid mutje op de kop, vale 3/4 lange jurk, blote benen met korte sokken. Ze lopen niet "gewoon" maar "benen" over straat. Kijken niet op of om maar gaan blind op hun bestemming af. 3 - 4 maal per dag. Ik zie ze vrijwel dagelijks. Nu, met de vakantie in aantocht, zal het waarschijnlijk wat minder worden.
Want.... vakantietijd! Waarschijnlijk zijn ook deze lui "bekenden" van de betrokken veiligheid instanties.

demaup | 05-06-17 | 10:36

Wat mij verbaasd is de hoeveelheid van aanslagen in Engeland. Kan dit geen reactie van de elite zijn op de Brexit? Dus jij uit de EU, wij geven je de aanslagen?
salonsocialist | 05-06-17 | 10:27
.
Je kunt de EU rustig een criminele organisatie noemen, net zoals de islam.

Eenmaal er in kun je er niet meer uit op straffe van....

Voor mij zijn ze precies van hetzelfde laken een pak (daarom wil Brussel ons werelddeel volplempen met islamieten, het zijn hun vriendjes). Want wacht maar totdat het EU-leger er is.... Dan komt er straks geen Ned. politie aan uw deur - mocht u iets op Twitter/facebook geschreven hebben dat niet polycolor genoeg is - maar een Spaanse militair.

Ik ben zo langzamerhand de mening toegedaan dat de overheid onze grootste vijand geworden is. In opdracht van Brussel.

Lupuslupus | 05-06-17 | 10:36

De autoriteiten hebben steeds meer rode verf aan hun handen.

padbuffel | 05-06-17 | 10:34

Iedere keer was al bekend dat de daders niet fris waren. ze moeten er dan wel achteraan vermelden. Het zijn er veel te veel en de een zeer groot deel van de moslimgemeenschap steunt ze al dan niet heimelijk. Oftewel het probleem is onbeheersbaar geworden.
.
Trouwens, wat is er in NL aan de hand? Twee jonge meisjes omgebracht 20km van elkaar en de zwarte auto met twee lichtgetinte mannen die meisjes klemrijden.

metdedag | 05-06-17 | 10:34

Hetkanverkeren | 05-06-17 | 09:53
Zucht. En de US en UK blijven maar voor tientallen miljarden wapens leveren aan die theedoeken en soepjurken

R van Perzie | 05-06-17 | 10:33

Zathras, je hebt volkomen gelijk.
Onlangs was ik in Bologna in Italië. Het verbaasde me hoe weinig Noord Afrikaans uitschot ik daar zag. Wel geteld 1 in vier dagen.
Na het te hebben gegoogled bleek inderdaad bijna 90% te bestaan uit Italianen en de overige 10% vooral Philipeinen, Roemenen en Albanezen.

Wat een bizar verschil maakt het wanneer een land wat minder gratis geld uit deelt.

Naast het uitzetten van extremisten, haatimams en Syrië gangers. Het verbieden van dubbele paspoorten op landsbelang gevoelige functies (politiek,politie,leger,etc) is het versoberen en strenger maken van de verzorgings staat een essentiële maatregel.

Joostmochtnietsweten | 05-06-17 | 10:33

@Tutanchamon
van muiswinkel is inderdaad een witte mannen hatende blanke vrouw. Maar nergens roept hij om verbinding hoor. En ik kom net van zijn Twitter.

RickTheDick | 05-06-17 | 10:30

En je zult zien: terwijl alle informatie over dit tuig gewoon in de krant staat, moeten er meer spionnen komen om ons allemaal in de gaten te houden.
Volgens mij heeft de regering daar last van cognitieve dissonantie, ondersteund door eigen agenda's.

frank87 | 05-06-17 | 10:29

-weggejorist-

R van Perzie | 05-06-17 | 10:28

Het probleem met een rechtstaat: Mensen die nog niets verkeerd gedaan hebben kan je niet preventief opsluiten of doodschieten.
Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44
Maar deze terrorist was geboren in Pakistan. Heeft dus waarschijnlijk naast de Britse ook nog de Pakistaanse nationaliteit. In dat geval had hij bij de eerste verdenking meteen gedenaturaliseerd moeten worden en op het vliegtuig naar Pakistan gezet. Of vastgezet totdat hij en/of Pakistan aan de uitzetting meewerken
Klinkt bruut, maar er zijn harde maatregelen nodig.
Zachte heelmeesters enz.

R van Perzie | 05-06-17 | 10:28

Wat mij verbaasd is de hoeveelheid van aanslagen in Engeland. Kan dit geen reactie van de elite zijn op de Brexit? Dus jij uit de EU, wij geven je de aanslagen?

salonsocialist | 05-06-17 | 10:27

-weggejorist-

Van Duyvenbode | 05-06-17 | 10:26

Tutanchamon | 05-06-17 | 10:17
Erik van Muiswinkel, je noemt hem, dus geeft hem waarde. Niet slim. Wanneer je dit soort figuren maar lijft noemen bereiken ze wat ze willen. Aandacht voor hun zieke ideeën.
--
Je moet policor doodzwijgen. Ze willen graag aandacht, dat is hun doel. die muiswinkel heeft een vergelijkbaar karakter als dat van een Moslim terrorist. De aandacht is van belang, de rest interesseert dat soort figuren niet veel.
--
Karakterloos menneke Muiswinkel gaat toch dood aan den alcohol. Die zuipt zichzelf in een gestaag tempo kapot volgens ingewijden in het policor wereldje.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 10:26

keep calm and carry on with your head in the sand.

sennholz | 05-06-17 | 10:25

Zathras | 05-06-17 | 10:08,

Geen uitkeringen voor immigranten, neem ik aan?
Mensen die jarenlang gewerkt hebben en al die tijd belastingen en sociale premies hebben betaald kun je niet straffen voor het falende beleid van al onze overheden. Van gemeentelijk niveau (illegalenopvang) tot op EU-niveau (gratis veerdiensten naar de kust van Noord Afrika), en alles daar tussen in. Om van de ontelbare gesubsidieerde missers (coa, art1, etc) nog maar te zwijgen.

Dandruff | 05-06-17 | 10:23

Heel het pinkster weekend weggeweest, in the middle of nowhere zonder internet of TV. IK hoorde gisteren einde middag dus pas de eerste flardjes van deze aanslag.
Bij thuiskomst TV aangezet. BBC en Belgie waren aan het berichten.
Op beide zenders werd medling gemaakt dat de daders 'Dit is voor allah!' riepen.
Daarna NOS. Heerlijk objectief. Met geen woord iets, dan ook maan iets van de minste connectie dat deze bloedige moslim anaslag ook maar iets met allah (Fuck em in the Ass) te maken zou hebben.
Heerlijk , man die door ons betaalde staatspropagnada.

Dick Luyenlomp | 05-06-17 | 10:23

Iedereen die zich zo kleedt ,als jongeman, dus zo'n petje, zo'n baardje, is waarschijnlijk een gevaar en dient per direct geïnterneerd te worden, voor onze en zijn eigen veiligheid, om te kijken wat er aan de hand is.
-
In de berichten van gister zag je ook dat er vier vrouwen in burka's uit die flat zijn gehaald. Om dat soort geradicileerde types gaat het dus, zijn er duizenden en duizenden maar maakt niet uit, ga die kampen maar inrichten en verwijder ze of uit het land (UK, Nederland, Europa) of stuur ze terug naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen , want hier horen ze duidelijk niet thuis.

Zwizalletju | 05-06-17 | 10:23

@ Tutanchamon | 05-06-17 | 10:17

Ik moet heel cynisch lachen om dat 'wij zijn met meer' en 'we moeten laten zien dat ze geen invloed op ons hebben, gewoon uitgaan'. Je zag bij die schreeuwende gek tijdens de dodenherdenking op de Dam een paar jaar geleden al hoe 'moedig' we zijn. Ze zitten in onze kop (begrijpelijk) en ze beinvloeden ons leven & de manier van denken, hoe graag we ook doen van niet.

Ook dat met meer zijn heeft niet zoveel zin, zie je nu. Veel mensen hebben hun best gedaan, maar je bent er nooit klaar voor en als je gewoon wil leven en uitgaan op zaterdag dan kun je niet op tegen een voorbereid persoon die onverschillig staat tegenover de dood.

Sjors W. | 05-06-17 | 10:22

In Engeland zijn er naar schatting 40.000 moslims die geradicaliseerd zijn waarvan ongeveer 3.000 bereid en instaat zijn om een aanslag te plegen.
Ga er maar aanstaan.

botbot | 05-06-17 | 10:21

@Prof. v.d. Neuq | 05-06-17 | 10:17
Kan mij geheel vinden in die lijst.

ChatBot | 05-06-17 | 10:19

@Zathras: Een goed punt, dat vaak onderbelicht blijft. De verzorgingsstaat is de voedingsbodem voor immigranten. Er wordt wel eens gezegd dat migranten naar de VS gaan voor de kansen en naar de EU voor de sociale zekerheid. Er is amper genoeg werk voor laaggeschoolden, dus dat is niet de reden dat we migratie zien. Uitkeringen, toeslagen, kinderbijslag, gezondheidszorg... dat zijn redenen waarvoor migranten willen komen.

KapiteinClaus | 05-06-17 | 10:19

De klot tikt verder.
Het is begrijpelijk waarom de autoriteiten weigeren te spreken van "islamic terror", en in plaats daarvan spreken van "extremism". Omdat ze de moslimgemeenschap nodig hebben bij het aangeven en opsporen van de jihadisten.
Maar werkt die moslimsgemeenschap wel mee?
Hallo moslims, en i.h.b. moslimleiders, werken jullie mee in het bestrijden van terreur uit jullie gelederen?
Want de klok tikt verder.
Doen jullie het niet, maar beschermen jullie juist de terroristen, zoals in Molenbeek, dat tikt de klok voor jullie verder. Er komt nl. een omslagpunt, en dat is het punt waarop jullie kansen zijn verkeken, het punt waarop de maat vol is. En jullie weten het. De klok tikt.

Van Duyvenbode | 05-06-17 | 10:19

Heeft Erik van Muiswinkel "ons" al gefeliciteerd ? Hij roept op om vooral te verbinden en elkaar te omarmen. Leg dat die zwakzinnige daders maar eens uit. Zo gaan we de oorlog niet winnen Erik/VARA/PVDA/DENK/JOOP/D66/EU. Het gaat nog vele honderden onschuldige doden en gewonden kosten voordat de gutmensch het licht ziet. Dat maakt ze simpelweg medeverantwoordelijk voor de ellende. Nederland heeft in Maart ook gekozen en accepteert deze vorm van terreur blijkbaar. Open grenzen, multiculti en geloofswaanzin. Op naar het volgende incident. Misschien Parijs ? Munchen ? Rome ? Of is Utrecht of Rotterdam binnenkort aan de beurt ? Op naar de volgende felicitatie van Erik van Muiswinkel. ZO lossen dat soort lui dit toch zeker op. Driewerf kots.

Tutanchamon | 05-06-17 | 10:17

Je kunt 'gewone' onschuldige mensen niet bij voorbaat vastzetten, wordt veel gezegd. Ik ben het daar ook mee eens.

Maar 'gewone' mensen staan niet op een watch list. En ik zie niet in wat er mis is met mensen die op een watch list staan te volgen en met regelmaat te controleren. Zeker omdat al deze lui tot op heden een nogal brandhaard-georienteerd reisverleden blijken te hebben. Had iemand de Manchester bomber gevolgd, al is het maar periodiek, dan is er een kans dat tijdens een huiszoeking materiaal voor de bom / schematieken etc. gevonden waren. En dat is een erg valide reden om iemand een tijdje vast te zetten.

Sjors W. | 05-06-17 | 10:17

Een begin zou zijn om ten eerste art. 1 van de grondwet af te schaffen en de rest discriminatoir toe te passen. Wie de democratische rechtsstaat niet omarmt maar verafschuwt zou er ook geen rechten aan moeten kunnen ontlenen. We moeten erkennen dat mensen niet gelijk zijn en in vele gevallen ook niet gelijkwaardig, dat is niets meer en minder dan een dogma waarvoor iedere wetenschappelijke grond ontbreekt.

Ten tweede: administratieve detentie invoeren voor bevolkingsgroepen waar een substantiële dreiging vanuit gaat.

Ten derde: preventieve actieve uitzetting van radicalen, inclusief familie tot in de derde graad.

Ten vierde: herinvoering van de doodstraf, sowieso voor voorbereiding van terroristische aanslagen.

Ten vijfde: immigratie van moslims per direct een halt toe roepen en geen enkele 'vluchteling' meer toelaten op nederlands - of beter nog, europees - grondgebied.

Over details kun je bakkeleien, maar dit frame zou als fundament moeten dienen. De rechtsstaat zoals we die kenden functioneert niet meer, daar is geen ontkennen aan. Dientengevolge moet het roer radicaal om.

Prof. v.d. Neuq | 05-06-17 | 10:17

Preventieve deportatie van dit soort lui en hun complete families. Oorlogsrecht voor IS terugkeerders. Sluiten van de grootste moskee na een aanslag. Bij aanslagen moet het de standaard policy zijn om de daders te elimineren. Hierna geen onderzoek door het OM toegestaan.

ChatBot | 05-06-17 | 10:16

@Zathras | 05-06-17 | 10:08

Klopt. In Slovenie zitten een paar vluchtelingen. Maar dat komt omdat je van een uitkering niet rond kunt komen. Toen ik mijn vriendin zei dat ze hier een huis en Miele kregen. Was het een en al ongeloof. Haar antwoord: sommige mensen hier hebben helemaal geen huis en wonen nog bij hun ouders.

roze_bril | 05-06-17 | 10:14

We hebben te lang weggekeken dat is wel duidelijk en worden nu overspoeld met dit soort vullis. Het is te laat mensen een mega knal tussen burgers is op termijn niet meer te voorkomen. Met dank aan alle politici in Europa.

Therapietje | 05-06-17 | 10:14

Lupuslupus | 05-06-17 | 10:08
Dat zijn geen echte Moslims. Echte moslims verspreiden alleen maar liefde. je weet toch!

Mark_D_NL | 05-06-17 | 10:13

De dagelijkse dosis moslimnieuws. Iedere dag maar weer.

Onnozelheid bij overheden en inlichtingendiensten schijnt internationaal beleid te zijn zo langzamerhand. Gewoon oppakken en terugschoppen naar de zandbak van herkomst. Of een andere willekeurige zandbak, who cares. En dan ook allemaal. Dan moeten die paar goeden maar lijden onder de 99% slechten, dat is triest maar waar gehakt wordt vallen spaanders.

Kansloos kudtvolk.

Reinaert | 05-06-17 | 10:12

Begin steeds meer begrip te krijgen voor oa de israeli's die na een aanslag het huis van de dader platgooien. Heel kut voor zn familie, hadden ze maar niet zo'n stuk stront op de maatschappij moeten loslaten. Laten we wel wezen, in de praktijk is de kans dat ze helemaal niet wisten wat er zou gebeuren nogal klein. Dat soort beleid is voor de dader mogelijk een reden om het niet te doen en voor de huisgenoot een reden om hem aan te geven. Als je weeet dat iemand een aanslag gaat plegen en je bek houdt heb je bloed aan je handen. Lastige situatie, simpele conclusie.
Ook begraven in een varkenshuid schijnt een zekere afschrikkende werking te hebben op religieuze barbaren. Vooral gebruiken waar ze gevoelig voor zijn zou ik zeggen. (waarom speelt iedereen in nl altijd het zielige slachtoffer? omdat we daar hyper gevoelig voor zijn).

noerg | 05-06-17 | 10:12

1. 75% van de moslims zouden radicalen niet aangeven
2. de media kijkt de andere kant uit
3. de politiek kijkt de andere kant uit, ze doen beloftes maar worden niet afgerekend als ze weer niets doen
4. de linksche stemmers kijken de andere kant uit
5. de politie kijkt de andere kant op want anders zijn de racisten
6. in plaats van islamradicalen aan te pakken, pakt men liever mensen als Michael Savage, Pamela Geller of Tommy Robinson aan. Dan opeens kan alles zoals een inreisverbod of een gevangenisstraf voor je mening

Dat is een dodelijk recept voor nog meer aanslagen want nu ook weer gaat er niets veranderen.

Moonwarrior | 05-06-17 | 10:10

De allermakkelijkste oplossing voor Nederland is het afschaffen van de uitkeringen. Heel de verzorgingsstaat op de schop.
Zodra er geen uitkeringen meer zijn is de instroom direct 0 en de reden voor vrijwillig vertrek erg groot.
Diefstal moet dan natuurlijk wel zwaar bestraft worden :-)

Zathras | 05-06-17 | 10:08

Hoort bij het integreren. We moet die mensen de kans geven.
Mark_D_NL | 05-06-17 | 09:56
.
Ik wens niet samen te leven met lieden die mijn hoofd willen afsnijden. Daarom distantieer ik mij in het dagelijkse leven 100% van alles dat ook maar zweemt naar 'islam'.

Lupuslupus | 05-06-17 | 10:08

@watazooi | 05-06-17 | 10:04
De burgemeester van Londen zei heel wat anders.
"Er zal de komende dagen erg veel meer politie op straat zijn dan normaal. Londenaren hoeven hierdoor niet in paniek te raken."

Kameroudste | 05-06-17 | 10:07

Als je zegt in oorlog zegt te zijn met IS moet je er ook naar handelen: terugkeerders zijn landverraders; krijgsraad; vuurpeloton.
nuf said

Geenzuiverkoffie | 05-06-17 | 10:07

@kaasfondue | 05-06-17 | 09:55 - dan sluiten ze Geert als eerste op.

MarcS | 05-06-17 | 10:06

Elke vent in zo'n soepjurk vind ik bij voorbaat al verdacht.

Manus Olie | 05-06-17 | 10:06

Vanochtend uiteraard weer op het NPO Radio 1 journaal een reportage zonder éénmaal de woorden "islam" of "moslim". De verslaggever in London had ook wat politiek correcte reacties verzameld waarvan er eentje regelrecht de Britten zelf de schuld gaf: moesten ze maar geen moslims bombarderen in het Syrie. Uiteraard ook weer geen enkele kritische vraag van flapdrol Jurgen van den Berg.
Wel de bijna dagelijkse plaat van junk Amy Winehouse.

tumult | 05-06-17 | 10:06

Trump had kritiek op de burgemeester van Londen, omdat die gezegd had dat er geen reden was voor paniek. Misschien kan Trump ook kritiek gaan leveren op onze informateur en rutte, dat het wel het allerdomste is om in deze tijd een kabinet met groenlinks na te streven. De razzia's in engeland drijven de terroristen naar het buitenland en klaver zal ze persoonlijk welkom heten.

watazooi | 05-06-17 | 10:04

Hier wat minder schattige moslima's die ronduit zeggen dat het doel van islam is om alle ongelovigen te elimineren.
Ze waren ook erg blij op 11 september 2001.
(verder onschuldig dus niet NSFW)
twitter.com/LisaHenegauwen/status/871...

keestelpro | 05-06-17 | 10:03

@Den Heerscher,

Nee, natuurlijk is dat niet lastig. Nu gebeurt het nog op een afstand. Ik durf te wedden dat het al minder lastig is als het een bekende is die slachtoffer is. Helemaal niet meer lastig is het als het een naaste is van je. Moet je kijken hoe graag je je nog aan de rechtstaat wilt houden. Jij praat nu vanuit een heel ander perspectief. Het perspectief dat de wereld heel liev is en dat mensen elkaar in essentie niet willen uitmoorden. Maar gewoon lekker over kunst en cultuur willen keuvelen. Dream on. Wil je jezelf beschermen, dan gaat het om wij of zij. Helaas het is niet anders. De intoleranter zijn begonnen. They drew first blood.

roze_bril | 05-06-17 | 10:01

"Chrissy Archibald believed strongly that every person was to be valued and respected."

She was wrong.

Kameroudste | 05-06-17 | 10:00

IS claimt verantwoordelijk te zijn maar wacht nog eventjes op de Londense politie omdat ze geen idee heeft hoe die gasten heten.

wapster | 05-06-17 | 10:00

Zucht, wat mis ik de jaren 70 en 80.
Tegenwoordig moet je met een wapen op straat lopen, heb je tenminste het gevoel dat je "veilig bent".

nonloso | 05-06-17 | 09:57

Hoort bij het integreren. We moet die mensen de kans geven.

Mark_D_NL | 05-06-17 | 09:56

Het wordt weer tijd om het onderwerp Politieke Gevangenen bespreekbaar te maken in de westerse wereld.

kaasfondue | 05-06-17 | 09:55

Ja en nu? Gaan de overheden de moskeeën aanpakken waar deze jongens hun gif ingespoten krijgen? Gaan de overheden de islamitische scholen verbieden of op zijn minst doorlichten? Gaan de overheden de instroom van deze haatbaarden stopzetten om eerst eens te kijken welke ellende er al binnen is?... ik vrees het niet.

Hettiet | 05-06-17 | 09:55

Elke moskee die door de daders bezocht is bestempelen als criminele organisatie en met de grond gelijk maken. Wat is het verschil met de gemiddelde motorclub, behalve het fake religieuze sausje?

witwas | 05-06-17 | 09:54

@Franker | 05-06-17 | 09:45
Ik kan me herinneren wat ik dacht als kind toen ik voor het eerst de hoofddoekjes op straat zag.
Het is extremistisch.
Als je zo nadrukkelijk met je geloof bezig bent dat je als een soort van dwangneurose koste wat kost een hoofddoek moet dragen dan sta je niet met twee voeten op aarde.
Ik ben er nu aan gewend en ik ken veel leuke moslima's maar dat neemt niet weg dat de symboliek verontrustend is.

keestelpro | 05-06-17 | 09:54

Ik begin mij pas ongerust te maken als ze niet bekend waren bij de autoriteiten.

miss error | 05-06-17 | 09:53

Begrijpelijk dat je geen tienduizenden jihadisten vast kan zetten als ze nog niks gedaan hebben.
Onbegrijpelijk dat we ze dan maar hier moeten houden.

Als ik mensen bij mij thuis uitnodig voor een etentje en ze jatten mijn spullen, dan mogen ze direct vertrekken. Als ik vermoed dat ze me willen vermoorden helemaal.
Die lui zijn hier te gast.
Het is van de zotte dat we gratis uitkeringen en huizen verstrekken aan onze vijanden. Aan "gasten" die keer op keer letterlijk roepen dat wij varkens zijn die mogen worden beroofd, verkracht en vermoord. Gasten die juichen als er een bom op een kinderfeest afgaat.

Crimineel of extremist?
Gewoon uitzetten.
Jezelf en je kinderen in gevaar brengen door je vijanden te vertroetelen heeft niks met *mensenrechten* te maken.

Dandruff | 05-06-17 | 09:53

Hopelijk on topic, maar een aanvullend kijkje op hoe de Britse overheid precies rolt, of liever gezegd bukt: www.theguardian.com/world/2008/feb/15... Het artikel is bijna 10 jaar oud, maar staat thans op plek 6 van meest gelezen Guardian artikelen. Dat gebeurt de laatste tijd steeds meer.

Oud nieuws is iets anders dan fake nieuws. Over dweilen met de kraan open gesproken.

Hetkanverkeren | 05-06-17 | 09:53

Nog even en hetwaren geen fascistische moslims maar lieve hockeymeisjes.

kaasfondue | 05-06-17 | 09:53

Alleen al in het Verenigd Koninkrijk 23.000 verdachte personen. Ook daar is bezuinigd op politie en justitie. Dan kan je niet iedereen in de gaten houden.

Mannes | 05-06-17 | 09:52

Feitelijk zijn het racistische aanslagen.

squadra | 05-06-17 | 09:49

IEDERE moslim die we binnengesleept hebben grondig in de gaten houden?

thepinkpainter | 05-06-17 | 09:49

zo zie je maar weer: met moslims weet je nooit waar je aan toe bent. Toch iets om te onthouden als je personeel zoekt of een stageplek in de aanbieding hebt.

Anjin Mohammed | 05-06-17 | 09:48

War Franker zegt.

Fijnstoffer | 05-06-17 | 09:47

Goh zo radicaal ziet hij er helemaal niet uit

Bokito ergo sum | 05-06-17 | 09:46

Het is opvallend dat tijdens de ramadan het islamitisch gerelateerd geweld toeneemt. Wereldwijd maar ook in Nederland.
Gisteren dus in Druten en in Helmond.
Het collectief aanbidden van een denkbeeldige entiteit is niet goed voor je geestelijke gezondheid en als je daarbij ook nog 4 wekenlang je hersenen onthoudt van essentiële stofjes dan wordt het op den duur spelen met vuur.
Zoals dus geschiedt.

keestelpro | 05-06-17 | 09:46

Tijd om eindelijk eens actie te ondernemen; alle fundamentalistische moslims per direct deporteren met familie. Tuurlijk zitten er ook een paar goedwillende tussen, maar de veiligheid van de autochtone bevolking gaat boven het welzijn van import uit verre landen. En de definitie van wat fundamentalist is kan mij niet streng genoeg; dragen van een hoofddoek zou al voldoende moeten zijn.

Franker | 05-06-17 | 09:45

Hij ligt er vredig bij... met je Arsenal shirt.

ZureJoop | 05-06-17 | 09:45

We kennen ze allang. Allemaal!

Normpje | 05-06-17 | 09:44

Het probleem met een rechtstaat: Mensen die nog niets verkeerd gedaan hebben kan je niet preventief opsluiten of doodschieten.
Hoe vervelend dat ook is als het gaat om die soepjurken.
Daarnaast hebben we niet de politiecapaciteit om 24/7 persoonlijke surveillance in te stellen op dat soort pipo's.
En inderdaad: 0% privacy en 100% camera-toezicht heb je weinig aan op het moment dat iemand besluit op killing spree te gaan.
Wat dan wel de oplossing is... Lastig.

Den Heerscher | 05-06-17 | 09:44

Iedere keer hetzelfde riedeltje. Godverdomme!

Yamapama | 05-06-17 | 09:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken