Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Traditionele bussteniging Haarlem ruw verstoord

buurtlegtlinkmetramadan.pngIn Haarlem hebben tien inzittenden van een stadsbus het traditionele stenengooien tijdens de ramadan verpest. De tien weigerden gewond te raken en zetten daarmee een streep door het kinderfeest in de plaatselijke Schalkwijk. Gelukkig lijkt er een dialoog op gang te komen tussen voor- en tegenstanders van het bussen bekogelen. Tegenstanders wijzen op de maatschappelijke kosten en het gevoel van onveiligheid dat het stenengooien oplevert, voorstanders doen dat af als 'gezeur' en klagen dat ze ook al geen 'negerzoenen' meer mogen zeggen. Volgens hen kiezen de jongeren er zelf voor de stenen te gooien en worden ze daar door niemand toe gedwongen. Als teken verzoening werden vannacht twee auto's in de fik gestoken. RTL Nieuws brengt vanavond een uitgebreide reportage over hoe het stenengooien van generatie op generatie wordt doorgegeven.
TOTAAL ONGERELATEERDE UPDATE:

Reaguursels

Inloggen

"Mensen die het weten kunnen" leggen de link met de ramadan/islam maar de meeste politici weigeren dat te geloven, waaruit blijkt dat diezelfde politici over weinig of geen realiteitszin beschikken.
En dat zijn dezelfde politici waarin de burgers vertrouwen moet hebben ?

Anjin Mohammed | 02-06-17 | 08:42

Grappig artikel vandaag in het Haarlems Dagblad.
Enkele insiders uit de gemeenschap weten wel hoe het komt en hoe het op te lossen. Mag niet van de Moskee.
Ondertussen speelt de politie stommertje.
Om het artikel te eindigen met de feel-good mededeling dat het probleem vanzelf wel over zal gaan: komende jaren valt Ramadan vroeger in het jaar en is het eerder donker en kouder.

www.haarlemsdagblad.nl/playlist/haarl...

Rommelende Onderbuik | 02-06-17 | 07:39

matrixbluepill | 01-06-17 | 12:16
Als het lieve en naive volk eindelijk door heeft dat stemmen zoals op 15 maart 2017 het land de verkeerde kant opstuurt, dan zal het door de exponnentionele groei (import en geboorte) van allochtonen, die ook stemrecht hebben, te laat zijn om dan nog het tij te keren.

weetjenog | 01-06-17 | 20:45

hfakker | 01-06-17 | 10:06
Dat komt omdat jij een andere cultuur hebt. We kunnen eindeloos blijven hopen dat die mensen op een dag dat soort 'normaal' gedrag gaan vertonen, gaat echt niet gebeuren.

noerg | 01-06-17 | 20:22

@william7055 | 01-06-17 | 15:30
-
Helaas. De wijkagent is op cursus, komt net terug van cursus of gaat naar cursus. En anders is hij/zij wel compensatiedagen aan het opsoeperen. Wat een Nederlandse wijkagent in ieder geval niet is, is : bereikbaar.

bisbisbis | 01-06-17 | 19:15

OMG!!!
Voor de 'nog niet zo begrijpende lezertjes'even een korte introductie in NL2017:
1. De Enig Acceptabele Religie is het Geloof-van-de-Liefde (ook wel Islam genoemd)
2. In de Meest Gezegende Maand van Ramadan wordt deze Liefde éxtra krachtig uitgedragen!
3. In Haarlem-Schalkwijk wil je niet dood gevonden worden; iets dat al geldt sinds de bouw van die ellende...
4. Het 'herbenoemen'in Hlm-Zuidwest zou voor menigeen teken-aan-de-wand moeten zijn; dat het inmiddels een monocultuur is verbaast mij dus niets!
5. Helaas vinden op andere plaatsen in dit land vergelijkbare dingen plaats: 030-Overvecht geldt inmiddels voor OV-bestuurders óók als 'oorlogsgebied', vergelijkbaar met 020-Floradorp rond de Jaarwisseling...
6. Het benoemen van deze excessen of het stemmen op partijen die dit benoemen wordt nog steeds weggezet als 'tokkiegedrag' of erger...
Wordt onze politiek ooit wakker??? (Ik vrees van niet)

François, La Haye | 01-06-17 | 18:58

Ben in een vergevorderd stadium om een baan te accepteren in Nieuw Zeeland. Dat betekent hier mn schepen achter me verbranden, iets waar ik 10 jaar geleden absoluut niet aan moest denken, maar inmiddels ben ik er hier wel klaar mee. De druppel was een paar maanden geleden toen 2 Marokaanse jochies in een supermarkt zich enorm misdroegen en niemand durfde of wilde iets doen. Ik heb ze toen zelf de winkel uitgeflikkerd, maar voor ik thuis was stond de politie al bij me aan de deur. Toen ging de knop om. Eind juli vertrek ik naar Auckland, dit is mijn Nederland niet meer.

LeBron | 01-06-17 | 18:44

Die mafklappers worden zoooo gefrustreerd van hun "geloof", en tjdens hun Ramadan, nog veeeel meer gefrustreerd, en wie moet het dan ontgelden? Juist, de smerige ongelovige, die niet meedoet aan hun ellendige -ELLENDIGE- "geloof". Verreweg de meeste marokkanen hier komen uit Noord Marokko, nog steeds geen stromend water, medische voorzieningen anno 1910, vaak geen Elektra, 80% analfabeet. Je gaat daar weg, want isz szlecht, dan kom je in NL, en wat ga je dan doen? Decennia lang de boel verzieken, omdat je hier een veel beter leven hebt. Probeer het niet te begrijpen, want dat gaat niet lukken.

Wienerschnitzel mit | 01-06-17 | 17:35

Op vakantie in ramadanland gooide ik ook altijd stenen naar bussen, elle mensen wuifden vriendelijk terug.(..)
@ Notenkraker | 01-06-17 | 10:09
-
En u kreeg daar natuurlijk ook een gratis huis angeboden met 10.000,00 Euro gratis inrichtinggeld, en gratis zorg, gratis hoerrrsoepsiedie, gratis onderwijs, gratis levenslange uitkering met gratis vakantietoeslag om 3 maanden op vakantie te mogen, en gratis........

telelezer | 01-06-17 | 17:09

Ach waar maken we ons druk om? Het is tenslotte ook niet strafbaar als je je enkelband afdoet...

Vla-moes | 01-06-17 | 16:19

Niet zeuren. Nederland wil het zo, anders had de PVV wel de absolute meerderheid gekregen. Nederland zit vol islamknuffellaars en dit willen dit blijkbaar.

Jozes | 01-06-17 | 16:08

Pauperwijk dat Schalkwijk in Haarlem, daar valt weinig meer aan te vernielen. Een mooie glimmende stadsbus daarentegen...

De_ontwarrende_man | 01-06-17 | 15:48

Gelukkig hebben we de wijkagent welk in den haarvaten samenleving zit NOT!

william7055 | 01-06-17 | 15:30

Gewoon een beetje aan niets gerelateerde amok. Je weet toch.

osolemio | 01-06-17 | 14:37

Ah, Schalkwijk is toch die gezellige multi-culti wijk in Haarlem?
Niets aan de hand mensen......

Het probleem (al mag ik dat natuurlijk niet zeggen als blanke) is al meer dan 20 jaar aanwezig, maar dat terzijde.
cybernijntje | 01-06-17 | 11:24
=====
Ben er zelf opgegroeid (jaren 70/begin 80) en toen was Schalkwijk al een 'wijk met een uitdaging'. Blijkbaar is het er niet beter op geworden.

malang | 01-06-17 | 14:34

Doe es stopzetten de kinderbijslag, studiefinanciering, bijstandsuitkering enz. enz. van die stenigers. Als ze wat moeten doen voor hun brood, dan houden ze misschien eens op met vernielen.

Paljas | 01-06-17 | 14:11
-weggejorist-
So-de-Juu | 01-06-17 | 13:47

-weggejorist-

bisbisbis | 01-06-17 | 13:43

@Chigago River.
Ja, ik spreek wel wat Lakȟóta ja. Helaas kan ik dat hier niet gebruiken dus versloft het een beetje. Ik ben een heel stuk vloeiender als ik er weer geweest ben^^ Ben ik trouwens de enige met problemen op de site (sinds gisteren)? Soms willen dingen niet posten, of kan ik ineens niet uitloggen ofzo.

Sjefke7807 | 01-06-17 | 13:39

Als ik toch een onder woorden kon brengen hóeveel kotsbeu ik toch heb (vrij naar ons alles Klavertje 4) van alles dat ook nog maar hint naar Islam. Zát ben ik het, spuugzat! En het ergste nog is dat het merendeel van NL zich met de laatste verkiezingen gewoon weer lachend in het pak heeft laten naaien. Wat zit er toch in het drinkwater dat zoveel mensen compleet de weg kwijt zijn. Werkelijk alles dat NL als volk identiteit geeft moet en zal kapot. 2e Pinksterdag, Ramadanjournaals, de idiotie neemt steeds kwalijkere en groteskere vormen aan. Mensen die er voor waarschuwen worden in de hoek gezet als racist, xenofoob, gaat u het hele rijtje maar af. *verlangen doet naar die hooch op de heuvel op het Pine Ridge Reservaat*

Sjefke7807 | 01-06-17 | 13:36

Sjefke7807 | 01-06-17 | 13:26
Precies. Ik vind Noord'Hollands geknauw, met een harde ´s´, die me niet aanstaat. Maar ik ben geboren in het zuiden net als jij als ik me niet vergis, ik heb een zwak voor Limburgs. Mooie, zachte en tegelijkertijd harde taal die Duits en Frans ook nog weet te vermengen.

Spreek je de taal van je voorvaderen nog, vroeg ik me af.

chicago river | 01-06-17 | 13:32

@chicago river | 01-06-17 | 11:18
Voor mij als Brabander klinkt alles boven de Rivieren onplezant. Het is die harde "G" en al die andere harde klanken. Doet gewoon zeer aan de oren.

Sjefke7807 | 01-06-17 | 13:26

oude = om de
sorry

Janneus | 01-06-17 | 12:59

-weggejorist-

Janneus | 01-06-17 | 12:59

CDA en VVD hebben oude keizers te paaien voor de verkiezingen gezegd iets te gaan doen aan immigratie, maar dat telt niet meer als ze met Groen sLinks gaan regeren. Ik verlang alweer naar nieuwe verkiezingen..

Janneus | 01-06-17 | 12:59

De carriere van zo'n stenengooier in een nutshell; rondhangen met de matties. Burgers het leven zuur maken. Dat filmen en die terreur vloggen. Uigenodigd worden op een of ander tv programma. Het stream bereik hiermee nog wat verder vergroten. Bij 1 miljoen hits je aanmelden bij Jouwbuisje. Dik betaald worden voor je treiter videos. Intussen ook nog even een hitje in elkaar flansen, want geld genoeg nu. vervolgens die dikke Lambo rijden, want dat is de prijs voor al je inspanningen. Je weet zelf....

Betweetert | 01-06-17 | 12:46

schalkwijk.. altijd gezellig

TDB | 01-06-17 | 12:30

Tijd van praten is toch wel een keer voorbij. Dit soort mensen mogen van mij oprotten, doodgaan of knieschot. Elk jaar weer dit gezeik

franck7020 | 01-06-17 | 12:24

In maart is er door ons lieve en naïeve volkje gestemd dat er op dit vlak niets zou gaan gebeuren dus gebeurt er niets. Zelfs de artikelen over de misdrijven zijn neutraal en inderdaad - zoals GS opmerkt - "ongerelateerd" want let wel op je woorden, je bent zomaar ineens - voordat je er zelf erg in hebt - een grote racist en dat is me toch een partij erger dan bovengemiddeld uit jouw groep mensen afrossen, vernielen, bedreigen, overvallen, maffia, oplichten, stelen, plofkraken, etc, etc.

matrixbluepill | 01-06-17 | 12:16

Stenenverbod?
Alleen nog maar rubberen stoeptegels.

Rommelende Onderbuik | 01-06-17 | 12:15

Cultuurverrijking aan het werk!

Moonwarrior | 01-06-17 | 12:13

chicago river | 01-06-17 | 11:33
Sorry dat ik me er ook mee bemoei, maar wij leerden dat reeds op de l.s in de jaren 50 van de vorige eeuw. Pardon reeds!

kaolookchang | 01-06-17 | 12:06

Schaaldier | 01-06-17 | 11:44
Precies. En, net als ik, zult u op school wel meer dingen geleerd hebben die niet waar bleken te zijn en ook zaken die geen discussie waard zijn.

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 11:52

Schalkwijk is niet multicultureel meer, maar monocultureel.

Nuchternederland | 01-06-17 | 11:46

Een van de inzittenden zat waarschijnlijk een broodje ham te eten waardoor deze jongeren zich niet meer thuis voelen in dit land. Het invechten van Rutte maar dan letterlijk. En na die postercampagne waarin ze verteld wordt dat ze ook zelf voor een huwelijk met hun nicht mogen kiezen, waren ze wat in verwarring. Geef die jongens maar snel wat kickbokslessen, want anders krijgen we weer te maken met de zoveelste verloren generatie en zoveel verdiencapaciteit kan deze maatschappij niet missen.

Titaantje | 01-06-17 | 11:46

Sja, als er geen Nederlander meer in dit land woont wordt het vanzelf een derdewereldland. Dat is een logisch gevolg. Het land onderhoudt zichzelf niet.

teevee | 01-06-17 | 11:45

chicago river | 01-06-17 | 11:33

Dat zou u aan mijn vroegere leraar Nederlands moeten vragen, of de leraren Nederlands van andere reaguurders. Maar ik vermoed dat er bepaalde regels zijn met betrekking tot uitspraak, dat er ooit een standaardisatie heeft plaatsgevonden, en dat bleek dat het Haarlems dat het dichtst benaderde. Maar is slechts een vermoeden. Het is niet iets wat ik verzonnen heb in elk geval. Afijn, u kon al eerder lezen dat ook andere leraren op andere scholen dit soort kennis deelden. Misschien heeft u zelf ook ooit een leraar gehad die dit zou kunnen beamen. Zeker eens navragen zou ik zeggen, als u het echt graag wilt weten. Succes!

Schaaldier | 01-06-17 | 11:44

-weggejorist-

kaolookchang | 01-06-17 | 11:44

Dr. Snoepjes | 01-06-17 | 11:31
Ik stel het me dagelijks voor en verlang steeds meer naar dat paradijs terwijl ik de afstand tot dat paradijs met de dag zie groeien. Dar war Einmal.

Dirk III | 01-06-17 | 11:40

Blijkbaar ben ik nog steeds de enige hier die het wél belangrijke nieuws over bussen volgt deze dag. Maar goed, voor wie het wellicht ook iets interesseert, al die gewonde Nederlandse kinderen langs de snelweg bij Calais, ze leven nog. Al zijn er enkele wel ernstig aan toe. Zoals ook de buschauffeur. Excuses voor het storen verder aan alle andere reaguurders. nieuws.tpo.nl/2017/06/01/persco-busong...

Schaaldier | 01-06-17 | 11:37

chicago river | 01-06-17 | 11:33
Volgens mij komt het beste ABN uit Sasha de Boer. FF googlen waar haar nest stond en dan is die levensvraag beantwoord.

Dirk III | 01-06-17 | 11:37

We moeten niet zeuren! Tijdens Kerst zetten we kerstbomen in huis en geven we elkaar cadeaus. Dat moet heel frustrerend zijn voor de moslims omdat dat niet mag van de islam. Dan krijg je natuurlijk dit soort reacties. Onderwerp je en het stenigen stopt vanzelf.
En als het toch doorgaat dan moeten gewoon alle witte mannen dood daarna stopt het echt vanzelf.

Dirk III | 01-06-17 | 11:34

Schaaldier | 01-06-17 | 11:25
Hoe meet je dat, dat in Haarlem het ´best´ ABN wordt gesproken? En niet in Diemen (zuid), Aerdenhout, Heemstede, Leiden of Katwijk, ja, zelfs Heemskerk? Nou, hoe meet je dat, dat beste ABN van Nederland?

chicago river | 01-06-17 | 11:33

Stel je toch eens voor hoeveel problemen we minder zouden hebben als er zomaar ineens geen Marokkanen en andere zwakzinnige moslims meer zouden zijn in dit land. Gewoon alleen onze eigen schobbejakken en vandalen, dat lijkt me al meer dan genoeg.

Dr. Snoepjes | 01-06-17 | 11:31

De rekels!

Dirk III | 01-06-17 | 11:29

@ chicago river | 01-06-17 | 11:25
Als je zo weinig hersens hebt is kopen geen optie. Palestijnen hebben veel bouwmarkten dan?

TheseDays00 | 01-06-17 | 11:28

chicago river | 01-06-17 | 10:59

Volgens mij leest u het verkeerd. Er staat "beste" i.p.v. "mooiste". Waarmee bedoeld wordt dat in Haarlem het ABN het beste wordt uitgesproken. Dat leerden wij ook op school. Was een feitelijke constatering, maar tegenwoordig doen feiten er blijkbaar minder toe dan meningen.

Schaaldier | 01-06-17 | 11:25

Oetiohnegentechnik | 01-06-17 | 11:20
Die stenen, die moeten toch ergens vandaan komen. Dus of je trekt een straat open (die de belastingbelater later betaalt, jij dus, en waarmee je ook nog gevolgen kweekt, qua verkeer ), of je gaat ze, die stenen, eerst netjes kopen bij de stenenverkoper.

Maar dat doen ze dan ook nog eens niet, de stenenwerpers.

chicago river | 01-06-17 | 11:25

Ah, Schalkwijk is toch die gezellige multi-culti wijk in Haarlem?
Niets aan de hand mensen...

... De Haarlemse coalitie, bestaande uit D66, PvdA, GroenLinks en CDA, vinden alles helemaal supergeweldiggoed wat zich daar allemaal afspeelt

Het probleem (al mag ik dat natuurlijk niet zeggen als blanke) is al meer dan 20 jaar aanwezig, maar dat terzijde.

cybernijntje | 01-06-17 | 11:24

Zucht, ik word hierdoor steeds minder tolerant, merk ik.

kommabijmebinnen | 01-06-17 | 11:23

Door meegaandheid van de samenleving krijg je dat in plaats van keihard aan te pakken. Vroeger speelde ik in struiken met vuurdoornen, tegenwoordig vraagt de gemeente of ze vuurdoornen uit je tuin mogen verwijderen omdat de kinderen zich eraan kunnen bezeren. Dat wat we hier zien is redelijk gelijk aan andere situaties, ook met de ramadan, zwartepiet en andere discussies.

Atlantis-95 | 01-06-17 | 11:22

Stenen gooien is absoluut een fantastische bezigheid voor het hele gezin, mits men wel over de juiste traditionele achtergrond beschikt

Oetiohnegentechnik | 01-06-17 | 11:20

Schalkwijk in Haarlem is zoals alle allochtonen enclaves in heel Nederland. Een plek waar je liever niet komt want totale treurnis flats en zoals gezegd alleen maar allochtonen. Maar het heeft vast niets met allochtonen te maken. Dat zou racistisch zijn om te stellen...............................

WatZalIkErvanZeggen | 01-06-17 | 11:19

Een traditie moet je in ere houden, en zijn er uiteindelijk activiteiten georganiseerd,dan is het weer niet goed.

cat22 | 01-06-17 | 11:19

Lewis | 01-06-17 | 11:08
Gheheheh. Waarom? Waarom apart? Je bent Noord-Hollander, Amsterdam zelfs dacht ik uit je eerdere posts. Het Leeehmburgs smaakt gewoon beter dan het Amsterdams. Kwestie van smaak. Ze zeggen: het oog wil ook wat, maar ik zeg: het oor wil ook wat.

chicago river | 01-06-17 | 11:18

Maar waarom bussen? Zijn bussen soms "haram"? Mogen bussen tijdens ramadan alleen na zonsondergang rijden? Ik snap het gewoon niet meer.

Kijk, dat je een Nederlands meisje op straat voor "carcinogene prostituee" uitmaakt als ze niet bereid is onmiddellijk haar benen voor je te spreiden, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Als naffer zou ik me ook gediscrimineerd voelen.

Maar bussen? Of zou er een grote reclame van een Big Mac oid op staan? Dan zou ik het weer snappen, want dat is gewoon nodeloos provocerend tijdens de ramadan. Nou ja, wie het weet mag het zeggen.

Dr_Johnson | 01-06-17 | 11:17

Stroopwafeltje | 01-06-17 | 11:06
Zie de EU als ene groet verf mengmachine. Niet eentje die mooie heldere kleuren maaat. Maar een mengmachine die bezig is een grote grijze matte verf aan het mengen is. En die grijze massa verf wprdt momenteel overal opgesmeerd. En wanneer het echt teveel is, dan zal de EU roepen. Ja maar we hebben ook mooie vrolijke kleuren, maar dan moet u wel doen wat wij zeggen...
--
De EU is het kwaad. Immigratie stop je niet zonder de EU te stoppen. Immigrate is een wapen van de EU.. dat moet nu toch wel duidelijk zijn voor iedereen.

Mark_D_NL | 01-06-17 | 11:16

En ondertussen in het rifgebergte maar protesteren dat het zo'n achtergebleven gebied is.

Gezien het gedrag van de bewoners vind ik het niet zo raar dat ontwikkeling en vooruitgang daar maar niet van de grond komt.

Muggenmepper | 01-06-17 | 11:11

@ chicago river | 01-06-17 | 10:59
Aparte taalsmaak heb jij.

Lewis | 01-06-17 | 11:08

@Frietje_Oorlog

Ik ben zelf een buitenlander hier, maar ik ben Europeese en "civilized", en ik ook vraag WAAR ik ben. Het is alsof ik in Noord-Afrika woon. Ik kan niet begrijpen waarom de Nederlandse overheid laat dit soort vreselijk ding gebeuren en waarom laat de overheid zo erg veel vreselijk mensen binnen komen - en nog steeds, elke dag, duizenden en duizenden!

Ik denk steeds meer om weg van Nederland te gaan want dit is geen Nederland, hoor, dit is Noord-Afrika. Ik ken mensen die niet meer konden met de situatie, buitelanders en Nederlanders, mensen die naar Oost Europa en Zuid-Amerika geweest zijn want er zijn bijna geen Moslems daar.

Rest In Privacy | 01-06-17 | 11:06

-weggejorist-

Rest In Privacy | 01-06-17 | 11:05

Laten we dit gedrag belonen met het instellen van een feestdag.

Schmalz | 01-06-17 | 11:04

Het kunnen toch ook de tooghangers van café De Reisduif zijn geweest? Al weet iedereen die de laatste twintig jaar niet onder een steen heeft gewoond dat het gaat om volk waar Wilders er minder van wil.

Als het zou mogen, mogen het er van mij ook wel minder worden. Maar het worden er steeds meer. Diversiteit, jeweettoch?

Mijn kop ontploft bijna bij het onbegrip over het beleid in Europa. Je kan het toch niet meer beredeneren dat de regeringen in West-Europa voor hun inwoners werken? Laat maar weten wanneer de opstand er is.

Vreetkonijn | 01-06-17 | 11:03

vraag me af of subtiel ludieke met varkensbloed gevulde waterballonnetjes teruggooien strafbaar is?

Geintjuh joh... moet je maar tegen kunnen.

DeviousDick³ | 01-06-17 | 10:59

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:48
Serieus? Haarlem?
Het mooiste dus beste Nederlands wordt uitgesproken in het Haags. Op een mooie tweede plek Rotterdams. Leeemburgers en Gruuningers en Brabo(negers)vind ik ook tof qua taalgebruik, Twentenaeren ook wel.
Noord-Hollanders kunnen er niks van, met dat al dat geknauw en die rare ´s´ van ze. Fucqk ABN.

sinar2 | 01-06-17 | 10:50
De buslijn van Palestina-Haarlem is kort. De stenen zijn van steen.

chicago river | 01-06-17 | 10:59

Hebben de inzittenden van de bus geen zware straffen gehad? En de stenigers krijgen toch zeker wel slachtoffer hulp en 10.000 euro schadevergoeding?

hakbarry | 01-06-17 | 10:55

Gelukkig wordt er opnieuw gepraat met GroenLinks om ze toch maar in de regering te krijgen. Meer meer meer islam, meer meer meer Ramdadan, meer meer meer gelukszoekers. Heerlijk, kan niet wachten.

spanarchist | 01-06-17 | 10:53

@Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:48
Bedoelde je dit: Oerend Hard in ut Hooghaarlemmerdieks: www.youtube.com/watch?v=uNV_FYYLzxc ?

kweethetooknietbeter | 01-06-17 | 10:52

@Redactie GS, dit is al een aantal jaren gaande in de gemeentes Heemskerk/Beverwijk: www.nhnieuws.nl/zoeken/1/connexxion
Het is in Heemskerk zo erg dat bussen gedwongen om moeten rijden, en een samenscholingsverbod is.
De politie heeft een groep "jongeren" op het oog van licht getinte persuatie.
Ondanks dat er de nodige camera's in het gebied hangen, en er een tiental bussen zijn uitgerust met frontcamera's, kan de politie het probleem niet oplossen.
Het is zelfs zo erg dat de gemeente Heemskerk de hulp heeft ingeroepen van Den Haag.
En dit "probleem" speelt zicht al een aantal jaren af !
Kunnen jullie daar eens uitgebreid aandacht aan besteden ?

Lenco | 01-06-17 | 10:51

Het is de jaarlijkse "mooie zomeravonden" problematiek in de politiek korrekte newspeak. Het suggereren van enige relatie met de Ramadan en Nederlanders met een migratieachtergrond is racistisch. Net als met ander dingen is daar geen greintje bewijs voor.

Bigi Bana Boy | 01-06-17 | 10:50

Tel deze schade maar op bij de tientallen miljarden die de islam ons jaarlijks kost.

sinar2 | 01-06-17 | 10:50

Vroeger leerden wij op school dat in Haarlem het beste Nederlands werd gesproken.
Dat zal nu ook wel anders zijn.

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:48

@ marcoplarco | 01-06-17 | 10:29
Zeker. Maar het erge is dat áls ere eens individuen de moed hebben het voortvarend aan te pakken, ze vroeg of laat altijd het onderspit zullen delven. Als puntje bij paaltje komt is een structurele aanpak van het probleem, zelfs op kleine schaal, niet mogelijk in dit land, vrees ik. Omdat vroeg of laat altijd de stigmatiserings- en/of racismekaart wordt gespeeld.

Lewis | 01-06-17 | 10:48

wat zijn we toch heerlijk verrijkt met deze culturen. Het gaat nu zo snel bergafwaarts in NL dat de schuldigen van dit verraad nog verantwoording af zullen leggen. Het is dan wel te laat.

npo | 01-06-17 | 10:45

Schalkwijk ik had daar een jeugdvriend man man dat was 30 jaar geleden al verloren vol cultuurverijkers en ander tuig. Toen greep de politie nog hard in vertelde hij wel eens... maar die tijden lijken ook voorgoed achter ons sinds de-escaleren het nieuwe oppakken is.

P-unit | 01-06-17 | 10:43

Schuilt in vrijwel élke moslim niet iets kwaadaardigs?

demaup | 01-06-17 | 10:41

Mochten ze er een oppakken ,ingraven en stenen erop,of beter ,betumen .

fleurtje | 01-06-17 | 10:40

Heeft verder helemaal niks met Ramadam te maken en zeker niet met de Islam. Gewoon doorlopen, niets te zien hier hoor!

Zzzzooooffff | 01-06-17 | 10:39

Oké, omdat het hier verder bij niemand schijnt door te dringen, dan maar een linkje erbij. Het mag een wonder heten dat de mensen voorin nog leven. nos.nl/artikel/2176056-nederlandse-sch...

Schaaldier | 01-06-17 | 10:36

@Lewis | 01-06-17 | 10:21
Je hebt gelijk, en hij kan er ook niks aan doen dat hij geïndoctrineerd (of geïnstrueerd?) is om alles maar goed te vinden. Ik mag toch dromen?

marcoplarco | 01-06-17 | 10:29

Ik gooide vroeger sneeuwballen naar de rijdende melkboer (leve de man van de SRV, ...), maar stenen? Totaal gebrek aan respect en moreel besef.

Foolonthehill | 01-06-17 | 10:26

Ik pleit voor belastingverhoging. Een hele erge belastingverhoging, die exclusief besteed aan het etnisch kapotprofileren van zekere soort landgenoten.
Oh, ja, dit moet wel in het geheim, anders hebben ze wat te zeiken.

Schadenfreude | 01-06-17 | 10:25

Interessant allemaal weer. Maar over bussen gesproken, op dit moment staat een heel schoolreisje kinders uit Geldrop in Frankrijk langs de snelweg na een zwaar ongeluk. Vele gewonden.

Schaaldier | 01-06-17 | 10:25

Vroeger haalden we ook wel kattenkwaad uit, belletje trekken of zo, dat was in het touwtje uit de brievenbus tijdperk dus lang gelee.

Vitiligo | 01-06-17 | 10:24

@ marcoplarco | 01-06-17 | 10:14
Alsof hij daar over gaat. ALsof hij in zijn eentje iets zou kunnen beginnen. Nee, de verantwoordelijkheid ligt bij de politiek en bij de publieke opinie, en zoals we allebei weten hoeven we daar wat dit betreft helemaal niets van te verwachten. Pappen, nathouden, gedogen, doorlopen.

Lewis | 01-06-17 | 10:21

Ik heb wel een oplossing, maar dat mag je tegenwoordig niet meer te berde brengen i.v.m tere zieltjes. Nederland was ooit goed, sorry Frans..

Vitiligo | 01-06-17 | 10:21

Spaanse Peetvader | 01-06-17 | 10:11
+1. Heel goed. 2030, zijn "we" een minderheid. En veel mensen zijn boos op ons de blanke mens, heel erg boos. En dat wordt van generatie op generatie doorgegeven. Of het nu wel of niet waar is, maakt niet meer uit. De blanke mensen zijn de nieuwe joden. Zie maar wat er in ZA gebeurt. heb je geld kan jezelf beschermen zo niet ben je niets meer en wordt je of vermoord of je leeft op straat en in tentenkampen.

Mark_D_NL | 01-06-17 | 10:20

kwark001 | 01-06-17 | 10:18
Het was gezien en begrepen :)

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:19

Foei, hoe kunnen die prinsjes er zeker van zijn dat ze geen geloofsgenoten verwonden met hun feestelijkheden?

Lewis | 01-06-17 | 10:19

aan mezelf: Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:13

Ja, dan brak de pleuris uit. Maar ja, die engelen he.

kwark001 | 01-06-17 | 10:18

Ach, ies koeltuur...

Manus Olie | 01-06-17 | 10:18

Een beetje begrip voor de belhamels graag. Hun trotse vaderland heeft geheel ten onrechte natuurlijk van het Nederlands elftal verloren. Dan begrijp ik dat er even wat stoom afgeblazen moet worden.

Andersom zouden Nederlanders die in Marokko op vakantie zijn toch ook met stenen gaan gooien als het Nederlands elftal had verloren? Oh wacht....

Road to serfdom | 01-06-17 | 10:17

Je bent jezelf niet als je honger hebt, hier, neem een Snickers.

edj44 | 01-06-17 | 10:16

ik pleit voor minder, minder, minder steniging van bussen.

langzullenweleven | 01-06-17 | 10:15

Ja, dan brak de pleuris uit. Maar ja, die engelen he.

kwark001 | 01-06-17 | 10:15

Weg met Pinksteren,hup Suikerfeest. Hebben die jongens tenminste de hele dag de tijd om goed te leren werpen en is vervolgens tijdens de avonduren elke steen raak.

Bennie Boos | 01-06-17 | 10:15

Is allemaal de schuld van GeenStijl en heeft niets met de islam te maken.

Dikkepaal | 01-06-17 | 10:15

Op zo'n moment begrijp je waarom in sommige landen de Shariah brood- en broodnodig is.
*driftig keien aan het inslaan is*

Graaisnaaiert | 01-06-17 | 10:15

-weggejorist-

Frietje_Oorlog | 01-06-17 | 10:14

Wie ontslaat die leerkrachten uit dat filmpje? Die meneer die roept "Dat kan niet anders..". JAWEL, LUL! Dat kan wel anders! Je kunt islam uit je klas bannen, kopvodden verbieden, en indoctrinatie met islamvergif tegengaan door ze te onderwijzen wat gezond verstand je vertelt. Je VAK, weet je nog?!?

marcoplarco | 01-06-17 | 10:14

kwark001 | 01-06-17 | 10:09
Misschien iet voor Trump? Zo'n mooie ballistische raket met op alle onderdelen het opschrift 'Made in Teheran'?

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:13

Ik stel voor de bussen met onmiddellijk ingang af te schaffen én méér EU natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf.

kweethetooknietbeter | 01-06-17 | 10:12

veel succes ermee, ik ben vertrokken, omdat ik mijn eigen toekomst niet wilt laten bepalen door een stel complete randdebielen uit DH.
Heb het in mijn oude Nederlandse buurt zien veranderen en met de geboorte en sterfte cijfers van de komende jaren in het achterhoofd kon ik maar 1 conclusie trekken en die was niet positief.

Spaanse Peetvader | 01-06-17 | 10:11

Nobele exotische diep-spirituele lichtgetinte verbindende heropvoedende reli-stenen. Namens de bus.. bedankt!

RickTheDick | 01-06-17 | 10:10

-weggejorist-

kwark001 | 01-06-17 | 10:09

Incidenten die 10 jaar geleden alleen nog in Frankrijk voorkwamen en waarvan werd voorgesteld dat dat in Nederland nooit zou gebeuren..

Kondor1971 | 01-06-17 | 10:09

@hfakker | 01-06-17 | 10:06
Dat zou jij doen omdat je het er niet mee eens bent dat het gebeurt.

Zeg maar net zoals jij je schouders erover op haalt als er een cartoon over jouw profeet wordt getekend, maar wel de straat op gaat als er uit jouw naam onschuldigen worden vermoord.

TheEgg | 01-06-17 | 10:09

Op vakantie in ramadanland gooide ik ook altijd stenen naar bussen, elle mensen wuifden vriendelijk terug.
Wat is dit toch een verzuurd land geworden.

Notenkraker | 01-06-17 | 10:09

,,Helaas konden we door personeelsgebrek niet de dinsdagnacht patrouilleren."
Personeelsgebrek?
De barman en toiletjuffrouw hadden nog een snipperdag?

hfakker | 01-06-17 | 10:08

even opzoeken in de NRC code... aha! alledaags vandalisme, niks aan de hand

Bert Konterman | 01-06-17 | 10:08

kwark001 | 01-06-17 | 10:05
U bent wel voor een nieuwe wereldoorlog?
Daarbij, die wordt beschermd door engelen. Kansloos dus.

Petrus Poortwachter | 01-06-17 | 10:07

"klagen dat ze ook al geen 'negerzoenen' meer mogen zeggen." moet natuurlijk zijn "dat anderen ook gewoon 'negerzoen' mogen zeggen".

TheEgg | 01-06-17 | 10:07

Als mijn groep, soort, culturele diversiteitsgroep, clan, kerkgenoten, soortgenoten, homies dot zou doen en STEEDS MAAR WEER het nieuws negatief zou halen.... ik zou uit schaamte al 10x een burgerwacht, ouderraad én knokploeg hebben opgericht.
Schandpalen had ik gebouwd op ieder plein waar meer dan 1x een 'incident' was gebeurd.

hfakker | 01-06-17 | 10:06

-weggejorist-

kwark001 | 01-06-17 | 10:05

Ze oefenen vast voor als de overspelige vrouwen aan de beurt zijn.

Mark_D_NL | 01-06-17 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken