Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trump ontslaat FBI-directeur Comey

In de bovenstaande brief werd FBI-directeur Comey ervan op de hoogte gesteld dat hij toch minder goed bij het bedrijfsprofiel past dan aanvankelijk gehoopt. Dus, doei. Comey was degene die daags voor de Amerikaanse verkiezingen aankondigde dat de FBI een hele sloot aan nieuwe gelekte Hillary-mails had opgedoken, wat Trumps campagne natuurlijk sterkte. Maar Comey was tevens degene die onderzocht of Trumps campagne zich in liet met ZE RUZJANS. Comey zelf zag het nieuws op TV tijdens een spreekbeurt op z'n werk, en andere officials zagen het ook niet aankomen. "Other top officials learned just before it happened and were unaware he was considering firing Comey. "Nobody really knew," one senior White House official said." Het onderzoek kostte eerder Trumps NatSec adviseur General Flynn de kop, ondanks dat er destijds geen sluitend bewijs was dat hij chantabel was of illegaal handelde. De 'waarom' achter het ontslag is volgens het Witte Huis dat Comey z'n onderzoek naar Hillary verneukt heeft, maar zelfs Fox gelooft 't niet. Immers, waarom werd hij dan niet ontslagen tijdens de transitie? Maar goed, je FBI-directeur sacken terwijl hij je campagne onderzoekt, dat staat natuurlijk weinig netjes. Zowel de Ezels als Olifanten spreken nu massaal van NIXONIAANSE TOESTANDEN. Gelukkig wordt dit alles kundig ondervangen door het communicatieteam van POTUS.

Reaguursels

Inloggen

Comey had Hillary toch carte blanche gegeven toen ze secretary of state was. Dat betekende dat Hillary allerlei dingen kon doen die niet binnen de wet pasten. Hillary had gewoon de wet uitgeschakeld. Dus Comey deed gewoon z'n werk niet.
.
Dat probleem hebben we hier ook. Dat containerladingen met drugs het land binnenkomen met goedkeuring van justitie.
.
En Trump zal inderdaad ook nog de CIA en de NSA moeten aanpakken.
.
Ik had overigens op T_D getikt dat GDP EU > GDP USA. En dat Obama had gezegd dat Merkel de leiding in de wereld moest overnemen. Nou... toen begonnen ze: Murcia dit en Murcia dat. That damn slab bitches (de EU). En dat zelfs de Russen de USA terzijde zouden komen staan om de EU in de pan te hakken. En dat ze juist Trump tot hun leider hadden benoemd om de USA weer in control te maken van de wereld.
.
Dus komt goed met Trump. (Overigens hoe de mensen van T_D de USA beschrijven komt aardig overeen met mijn eigen beeld van de USA. Dat het allemaal niet zo geweldig gaat dat daar aan de overkant van de oceaan. Verlaten steden, verlaten fabrieken, etc...)

Príncipe | 11-05-17 | 07:42

Stinks like high hell. Dit presidentschap wás al een farce en nu wordt het alleen maar erger. Schrap het nieuwe seizoen House of Cards maar; denkbeeldig potentaat Underwood is een subtiel opererende liberaal vergeleken met de onderwereldfiguren in het Witte Huis momenteel plaatsnemen naast het stel schapen die tot de directe familiekring horen van Gekke Trumpmans.

Trump zou wel even een frisse wind door het moeras in Washington laten waaien.... wat een puttenmeur! Gelukkig hebben we aan hem te danken dat Geert en Marie in Europa geen grote overwinningen hebben behaald; de mensen hebben ineens door dat je wrokkige oude mensen vooral niet in de buurt van de macht moet laten komen.

Donkersloot | 10-05-17 | 21:03

Er zijn wel meer landen waar 'lastige' mensen opzij worden gezet. Noord-Korea, en wat dichterbij ook....

kloopindeslootjijook | 10-05-17 | 20:08

Er is een tijd van Comey en er is een tijd van ganey
en die tijd van ganey is nu geComey.

De_ontwarrende_man | 10-05-17 | 19:57

En dan ook nog alle informatie bij hyper-linkse sites vandaan halen anders geloofd meneer het niet, dat exact dezelfde transcripts zijn als bij de kwade alt-right sites.

dooiekadaver | 10-05-17 | 18:44

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 18:15

Moet ik nu echt werkelijk alles voor je voorkauwen?

dooiekadaver | 10-05-17 | 18:39

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 18:15

Tussen 3 en 17 zit volgens jouw geen verschil? ok dan.

www.washingtonpost.com/news/post-poli...

Referring to the assessments, Clapper stated: “As you know, the I.C. was a coordinated product from three agencies; CIA, NSA and the FBI, not all 17 components of the intelligence community. Those three under the aegis of my former office.”

Later in the hearing, Clapper corrected Sen. Al Franken (D-Minn.) when Franken claimed that all 17 U.S. intelligence agencies concluded Russia attempted to influence the election.

Here is a transcript of that exchange:

FRANKEN: And I want to thank General Clapper and – and Attorney General Yates for – for appearing today. We have – the intelligence communities have concluded all 17 of them that Russia interfered with this election. And we all know how that’s right.

CLAPPER: Senator, as I pointed out in my statement Senator Franken, it was there were only three agencies that directly involved in this assessment plus my office…

FRANKEN: But all 17 signed on to that?

CLAPPER: Well, we didn’t go through that – that process, this was a special situation because of the time limits and my – what I knew to be to who could really contribute to this and the sensitivity of the situation, we decided it was a constant judgment to restrict it to those three. I’m not aware of anyone who dissented or – or disagreed when it came out.

The January 6 U.S. intelligence community report is titled, “Background to ‘Assessing Russian Activities and Intentions in Recent US Elections’: The Analytic Process and Cyber Incident Attribution.”

The report makes clear it is a product of three intelligence agencies and not 17.

dooiekadaver | 10-05-17 | 18:37

Trump is ene dictator haha ontslaat de politieagent die een onderzoek naar hem doet,die mafkees gaat wereldoorlog 3 ontketenen heren en dames....

dalouiman | 10-05-17 | 18:29

dooiekadaver | 10-05-17 | 18:08

Wat is je punt? Dat Clapper spreekt vanuit drie diensten? Dat verandert niets.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 18:15

dooiekadaver | 10-05-17 | 14:06

Ik moest even werken, sorry voor de vertraging

- Van Manafort zijn de documenten die dat aantonen "public record":

"Manafort proposed in a confidential strategy plan as early as June 2005 that he would influence politics, business dealings and news coverage inside the United States, Europe and the former Soviet republics to benefit the Putin government, even as U.S.-Russia relations under Republican President George W. Bush grew worse. Manafort pitched the plans to Russian aluminum magnate Oleg Deripaska, a close Putin ally with whom Manafort eventually signed a $10 million annual contract beginning in 2006, according to interviews with several people familiar with payments to Manafort and business records obtained by the AP. "

- Het bewijs tegen Kushner haalde je niet onderuit met dat citaatje -integendeel

- Guccifer 2.0 is geen Roemeen, maar een door russische veiligheiddiensten gecreeerde persona

- Je vergeet over Flynn te vermelden dat het een Rus was die dat verklaarde.

- Over Prince weet je niet te weerleggen dat hij optrad als backchannel tussen Trump en Poetin

Naomi71 | 10-05-17 | 18:12

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 18:00

Mijn god

Referring to the assessments, Clapper stated: “As you know, the I.C. was a coordinated product from three agencies; CIA, NSA and the FBI, not all 17 components of the intelligence community. Those three under the aegis of my former office.”
Later in the hearing, Clapper corrected Sen. Al Franken (D-Minn.) when Franken claimed that all 17 U.S. intelligence agencies concluded Russia attempted to influence the election.

dooiekadaver | 10-05-17 | 18:08

Fox zit momenteel in een soort transgendering richting CNN dankzij de zoons van Rupert Murdoch, nog even en alle zenders roeptoeteren wat de Democraten willen, iets wat de Nederlandse media al meer dan 30 jaar voor mekaar hebben, inclusief weblogs.
Ik heb het allemaal heel lang geloofd, maar die tijd is echt voorbij. Zolang Nederlandse betweters het echte nieuws vermijden te publiceren, neem ik Amerikaberichtgeving alhier dan ook niet serieus.

DearMud | 10-05-17 | 18:07

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 18:00

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:38

Referring to the assessments, Clapper stated: “As you know, the I.C. was a coordinated product from three agencies; CIA, NSA and the FBI, not all 17 components of the intelligence community. Those three under the aegis of my former office.”

Later in the hearing, Clapper corrected Sen. Al Franken (D-Minn.) when Franken claimed that all 17 U.S. intelligence agencies concluded Russia attempted to influence the election.

Here is a transcript of that exchange:

FRANKEN: And I want to thank General Clapper and – and Attorney General Yates for – for appearing today. We have – the intelligence communities have concluded all 17 of them that Russia interfered with this election. And we all know how that’s right.

CLAPPER: Senator, as I pointed out in my statement Senator Franken, it was there were only three agencies that directly involved in this assessment plus my office…

FRANKEN: But all 17 signed on to that?

CLAPPER: Well, we didn’t go through that – that process, this was a special situation because of the time limits and my – what I knew to be to who could really contribute to this and the sensitivity of the situation, we decided it was a constant judgment to restrict it to those three. I’m not aware of anyone who dissented or – or disagreed when it came out.

dooiekadaver | 10-05-17 | 17:53

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:30

Oh shit je gaat nu full conspiracy mode. In plaats van op de materie in te gaan demoniseer je de bron, goeie oude beproefde strategie.
Je kan natuurlijk ook gewoon de statements van James Clapper zelf lezen. Maar vooral niet toegeven dat je fout zat.

www.nbcnews.com/meet-the-press/video/f...

Is nbcnews links genoeg voor je?

www.washingtonpost.com/news/post-poli...

Als WaPo niet goed genoeg is voor je weet ik het ook niet meer.

theduran.com/james-clapper-commits-pe...

Het begint m 03.45.

dooiekadaver | 10-05-17 | 17:48

@De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:38
"of gewoon volledige gelogen"

De beste leugen berust 99% op de waarheid om de leugen te verbergen.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 17:44

@dooiekadaver | 10-05-17 | 17:25
Hoe werkt nep-nieuws?

Betaalde propagandisten of soms charlatans of soms simpelweg krankzinnige idioten gaan met een stofkammetje door het MSM nieuws heen op zoek naar iets wat ze kunnen verdraaien. Dan tikken ze er snel een stukje omheen en linken ze naar andere propagandisten etc. om net alsof te doen dat ze bronnen hebben. Dit is precies zoals elke dictatuur het doet. De enige tool ben jij omdat jij slaaf bent geworden van desinformatie. Geloof je me niet? Ga zelfs eens vragen of het wel klopt. 99/100 keer is het verdraait of gewoon volledige gelogen. Dat is dus nep-nieuws.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:38

@dooiekadaver | 10-05-17 | 17:25
Hij heeft niets gecorrigeerd. Jij lijdt aan waanbeelden dat de MSM een lugenpresse is en dat achterlijke 'alt-rechtse' websites met anonieme bloggers de waarheid spreken. Dat is dus niet zo. Hier hij zei het laatst nog: www.cnet.com/news/ex-intelligence-chi...

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:33

@dooiekadaver | 10-05-17 | 17:17
Ik begrijp wel waarom je zo in de war bent. Je zit op een non-stop dieet van (Russisch of hun geflipte Amerikaanse helpertjes) nep-nieuws. Ik lees het ook hoor. Maar die meuk klopt zelden of slechts half.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:30

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:12

Klapper heeft zichzelf 2 dagen geleden gecorrigeerd. Sorry maar je bent er weer lekker ingestonken.
Hoe voelt dat nu om een tool van de MSM te zijn?

dooiekadaver | 10-05-17 | 17:25

@club662_new | 10-05-17 | 16:51
Jij bent optimistischer dan ik. Hij blijft zweven rond 40% approval. Die republikeinen willen eerst hun programma erdoor drukken. Trump-stemmers zijn te dom om door te hebben dat ze genaaid worden. Nee ik vrees het ergste.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:16

@dooiekadaver | 10-05-17 | 16:52
Je kan wel gaan lopen schelden maar Clapper heeft het toch echt gezegd. Dat is al 'YUGE' want normaal zeggen ze niets vanuit de IC.

Jij en die andere ongeïnformeerde zelfbenoemde 'experts' die alles denken te weten hebben gewoon niet eens het kleinste benul hoe het werkt in de IC en waarom het zo werkt. Gewoon geen flauw idee. Die zitten lekker vanachter hun PC 'waar is het BEWIJS' te brullen zonder iets te snappen van het begrip 'top-secret' en waarom dit zo is. Het is dom, kinderachtig en getuigt van geen enkele kennis van zaken om met je beperkte 'logica' en absolute onwetendheid met je simpele boerenverstand te gaan blaten over zaken waar je niets van snapt of weet. Gewoon niets dus hé. Helemaal niets.

En nee, wat flutartikelen geschreven door veelal 'alt-rechtse' nitwits kan je niet een bron noemen.

Ik stel voor dat je voor straf eens gaat uitzoeken hoe het wel werkt en waarom het zo werkt.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:12

@club662_new | 10-05-17 | 16:44
Dat zeg ik toch.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 17:03

Sally Yates onderzoekt Trump kabinet: Ontslagen door Trump administratie.

Preet Bharara onderzoekt Trump's kabinet: Ontslagen door Trump administratie.

Comey onderzoekt Trump's kabinet: Ontslagen door Trump administratie.

Maar verder allemaal 100% kosher hoor.

Namen als Flynn (die zelf nog eens aanbood om voor immuniteit alles op te biechten),

Jeff Sessions die zichzelf uit het onderzoek moest terugtrekken (en nu ineens advies geeft over de FBI directeur).

Nunes die onafhankelijk onderzoek zou moeten , maar zichzelf duidelijk buiten het boekje begeeft door eerst PRIVE de president te briefen.

Het nooit gepubliceerde telefoongesprek tussen putin en trump.

Het bezoek morgen van lavrov in de VS (lekkere timing ook weer).

Het constante hemel in prijzen van Comey door trump, tot het onderzoek ineens te serieus wordt.

De grote vraagtekens rondom trump's zaken en de rosneft deal die is geblokkeerd door de waakhonden in de VS.

de lijst gaat maar door.

Trump maakt geen jaar rond in het witte huis, en als hij via zijn wezeltrucjes en de russische steun toch de bijl weet te ontkomen, dan ligt hij er alsnog uit in 2018 wanneer de democraten het huis overnemen en hem alsnog eruit knikkeren.

club662_new | 10-05-17 | 16:51

@dooiekadaver

hoho, laten we even niet doordraven. de CIA gaf onder druk van, jawel, de republikeinen, misleidende info, die stonden op dat moment in de presidentszetel.

Dat de CIA en nog 16(!!!!) andere veiligheidsdiensten nu unaniem spreken over russische inmenging, terwijl de president spreekt van een hoax, zegt genoeg.

Een democraten inmenging in de gang van zaken bij de CIA is sowieso onwaarschijnlijk en al helemaal gebakken lucht bij een republikeinse president.

kortom, lulworst en breinruften al dat gelul over de WMD's en een soort analogie met het hoogverraad van team trump.

club662_new | 10-05-17 | 16:44

@dooiekadaver | 10-05-17 | 16:29
Daar gaat dit topic niet over slimmerik. Met je 'whataboutism'.

Die WMD's waren er overigens ook. Alleen niet in de hoeveelheid als verwacht. Ook waren alle laboratoria en wetenschappers er nog dus Saddam kon gewoon nieuwe maken.

Maar goed. Was het een catastrofale blunder om Irak binnen te vallen. Ja.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 16:38

Briljante zet van Trump.
Nu is dit poppetjesgelul de komende weken het gespreksonderwerp, in plaats van het schandalige feit dat hij miljoenen Amerikanen hun ziektekostenverzekering afpakt om zijn miljardairsvrienden belastingvoordeel te gunnen – beleid dat haaks staat op de leugens die hij vertelde om gekozen te worden.

simpelman | 10-05-17 | 16:32

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 16:19

Je bent dus echt zo naief. De CIA was ook Highly confident dat ze WMD's zouden vinden.

dooiekadaver | 10-05-17 | 16:29

@dooiekadaver | 10-05-17 | 16:07
"Gebrek aan aan bewijs."

Nee hoor het bewijs is topgeheim.

"Als ze zo stellig waren zouden ze geen 'Weasel Words' gebruiken. Moderately/highly confident zijn typische voorbeelden hiervan. Kunnen ze over 6 maanden zeggen, ja maar we waren er niet 100% zeker van, kijkt u maar."

Dat is gewoon diplomatieke praat.

"Als jij aan je buurman vraagt of hij je auto gesloopt heeft, en hij zegt ik ben er redelijk van overtuigd dat ik het niet heb gedaan. Gaan er dan niet allerlei belletjes bij je rinkelen, of ben je echt zo naief?"

Appels, peren.


De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 16:19

@dooiekadaver | 10-05-17 | 16:12
"Maw moderately/highly confident zijn gluiperige woorden om iemand zwart te maken zonder dat je strafrechtelijk aansprakelijk kan worden gesteld."

Nee dit is de manier waarop de veiligheidsdiensten moeten werken omdat het oordeel over schuldig of onschuldig altijd ligt bij een rechter of commissie.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 16:15

dooiekadaver | 10-05-17 | 16:07

Maw moderately/highly confident zijn gluiperige woorden om iemand zwart te maken zonder dat je strafrechtelijk aansprakelijk kan worden gesteld. Dit wist je natuurlijk al maar je houd je expres van de domme.

dooiekadaver | 10-05-17 | 16:12

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 15:51

Gebrek aan aan bewijs. Als ze zo stellig waren zouden ze geen 'Weasel Words' gebruiken. Moderately/highly confident zijn typische voorbeelden hiervan. Kunnen ze over 6 maanden zeggen, ja maar we waren er niet 100% zeker van, kijkt u maar.

Als jij aan je buurman vraagt of hij je auto gesloopt heeft, en hij zegt ik ben er redelijk van overtuigd dat ik het niet heb gedaan. Gaan er dan niet allerlei belletjes bij je rinkelen, of ben je echt zo naief?

dooiekadaver | 10-05-17 | 16:07

@observer59 | 10-05-17 | 15:42
"Vraagje aan al die Trump haters hier: wat is er mis om zaken te doen met Rusland?"

Niet mogelijk omdat Putin een handelsboycot tegen de EU in heeft gesteld waardoor hij zijn eigen volk voedsel onthoudt.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 16:03

@club662_new | 10-05-17 | 15:48
Hear hear!

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 15:58

@club662_new | 10-05-17 | 15:37
"Die gast mag dit advies helemaal niet geven!"

Tenzij hij iets te verbergen heeft, dan is het lijfsbehoud.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 15:55

@dooiekadaver | 10-05-17 | 15:15
"Als je je wat had verdiept in deze discussie had je geweten dat deze 17 veiligheidsdiensten allemaal dezelfde hete lucht verkopen. Allemaal anonieme bronnen. En termen zoals we zijn 'vrij zeker', 'mogelijk' en 'redelijk vertrouwen'. "

Niet dus. Ze zeggen stellig dat Rusland er vuistdiep inzit. Maar vertel eens waarom wil jij zo graag dat Rusland er niets mee te maken heeft? En waar baseer je dat op?

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 15:51

@Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 15:06
Het heeft niets met geloof te maken. Je snapt er gewoon helemaal niets van en doet hier en daar wat luie aannames met je 'boerenverstand'.

Bijvoorbeeld hier de diensten van de kustwacht of 'Coast Guard Intelligence'

"Mission: Although CGI is technically an intelligence agency, its primary mission is as an investigative arm of the Coast Guard. CGI special agents "conduct criminal, counterintelligence and personnel security investigations within the Coast Guard's area of responsibility," with the majority being criminal offenses violating military law, according to the Coast Guard's official website. However, the Coast Guard does have specialists conducting analysis and collection of intelligence."

www.businessinsider.com/17-agencies-of...

En ja ze zeggen stellig dat Rusland zich heeft bemoeit met de verkiezingen. Nu kan jij dat niet geloven omdat het bewijs geheim is en waarschijnlijk voorlopig niet openbaar wordt gemaakt maar die diensten zeggen dat niet voor niets ofzo.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 15:50

@observer59

rusland is een grote mafia teringzooi, censuur en politieke moorden.

rusland is de vijand.

trump is een leugenaar die zijn eigen zakken vult en amerika en de wereld 10-20 jaar achteruit helpt om zelf vooruit te komen.

fuck trump, fuck putin en fuck rusland.

club662_new | 10-05-17 | 15:48

Vraagje aan al die Trump haters hier: wat is er mis om zaken te doen met Rusland?
Is het dan niet veel erger om zaken te doen met Saudi Arabie?

Ik hoop werkelijk dat het Westen de betrekkingen met Rusland zo snel mogelijk normaliseert. Veel beter dan al die dreigementen richting Putin, terwijl onze Zuidelijke grenzen al jaren door de vijand worden overlopen.

observer59 | 10-05-17 | 15:42

@eismctwee2

het probleem is dat comey IS ontslagen, maar dat trump hem tot nu toe de lucht in prees, maar ineens ontslaat wanneer het rusland-onderzoek dichtbij komt.

Dit is de eerste flinke dominosteen in de val van die trump. Aftellen is begonnen.

club662_new | 10-05-17 | 15:38

@keestelpro
@sinar2

lezen jullie wel? Jeff Sessions? De man die zich terug moest trekken als Attorney General in het rusland onderzoek, vanwege dreigende conflicts of interest?

Die gast mag dit advies helemaal niet geven!

club662_new | 10-05-17 | 15:37

Voor een ieder die de NPO/CNN Fake News bij het ontbijt vanmorgen als zoete koek door hebben geslikt en uiteraard alle andere Liberalen/Linkse malloten in dit land en over de grote plas, zou ik willen beginnen met jullie erop te willen wijzen dat deze meneer Comey de gebeten hond was voor de Democraten, 10 dagen voor de verkiezingen vorige jaar. En ook na de door Hilliary verloren verkiezingen moest hij het ontgelden als zijnde een van dde hoofschuldigen aan haar megga failure.
En nu dat Omme Donald zowel de Democraten als de Republikeinen, op advies van van minister van justitie Jeff Sessions en diens plaatsvervanger Rod Rosenstein, eindelijk hen hun zin geeft, namelijk Comey ontslaat, dan zijn de Democraten alweer in Rep en Roer.
je kunt als weldenkend mens toch niets anders concluderen dat de Democraten niet alleen vreselijke slechte losers zijn maar ook gewoon een stel REL NICHTEN.

Overigens, deze Jeff Sessios is gekozen met overweldigende meerderheid van stemmen, n.l. met 94 stemmen voor en slechts 6 tegen.
Had Trump hun advies dan in de wind moeten slaan.

Bovendien, het dreggen van het moeras waar Trump het al die tijd het over heeft, kon niet beginnen zolang deze Comey boven op de putdeksel zat.

Deze meneer Comey was niets meer en niets minder dan een Obama stromannetje.
Dictatorship by the unelected is the biggest threat for democracy.

observer59 | 10-05-17 | 15:33

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 14:39

Als je je wat had verdiept in deze discussie had je geweten dat deze 17 veiligheidsdiensten allemaal dezelfde hete lucht verkopen. Allemaal anonieme bronnen. En termen zoals we zijn 'vrij zeker', 'mogelijk' en 'redelijk vertrouwen'.
Pagina's vol speculaties en insinuaties en ergens tussen neus en lippen door vertellen dat het eigenlijk nergens op gebaseerd is. Goeverneurs die formele ontmoetingen hebben met Russische ambassadeurs, ja lekker belangrijk. EN ga zo maar door.

dooiekadaver | 10-05-17 | 15:15

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 14:39
Ik geloof niet dat je niet weet waar ik op doel en ga het hier dus ook niet punt voor punt uitwerken voor je.

Mocht je het echt niet doorhebben dan zou ik voorstellen om H A Goodman te volgen. Of een andere echt neutrale journalist.

Trouwens; Zeggen ze dat ze bewijs hebben? Als je goed leest zeggen ze dat niet. Bovendien, waarom zou de kustwacht daar informatie over inwinnen... maar goed, geloof wat je wilt geloven

Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 15:06

@Naomi71 | 10-05-17 | 14:00
The Guardian was nooit echt happy met Wikileaks, maar toen het over Hillary ging werd het helemaal stil daar. The Guardian zou wel iets objectiever mogen zijn.

bambi1970 | 10-05-17 | 15:05

@Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 14:33
Ik begrijp niet zo goed waar je op doelt. Als zeventien (17) veiligheidsdiensten zeggen dat ze bewijs hebben dat de Russen hun 'KGB' apparaat hebben gebruikt om zoveel mogelijk mensen te beïnvloeden en er van te overtuigen dat Hillary een demon is en Trump de enige juiste keuze dan is dat gewoon zo. Dat Trump veel handel doet met Russen zeg ik niet dat zeggen zijn eigen zoons Don Jr en Erik. Dat veel van de Trump klaasjes met de Russen hebben gesproken en zelfs zijn afgeluisterd (als bijvangst) zegt ook alles. Wat het precies is weten we (nog) niet maar het is niet niets.

En dit gewoon afgezien van het feit dat Trump totaal ongeschikt voor het ambt president van Amerika en leider van de vrije wereld.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 14:39

@Lupuslupus | 10-05-17 | 12:19
"Wat een intens vuile opmerking."

Ik raad je aan de verhalen van de Nederlandse oud Oostfront strijders over de Russen te lezen. Verder vraag maar aan Polen, Oost Duitsers of Hongaren wat voor beesten de Russen zijn. Het zijn de daden van de Russen die er voor zorgen dat je Russen niet tot het menselijk ras kunt rekenen.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 14:38

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 14:25

Trump is volgens mij inderdaad een gekkie, maar iedereen die dingen gaat geloven omdat ze vaak genoeg herhaalt zijn is dat zeker ook.

Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 14:33

Tsja als je niet vindt dat dit een uur in de wind stinkt dan heb je echt gigantische oogkleppen op. Maar inderdaad hoor de 'usual suspects' melden zich alweer om Trump en dus hun bizarre hersenspinsels te verdedigen.

Vreemd genoeg als je Trump vervangt voor Obama dan zijn de rapen gaar.

En er wordt overigens ook weer feitenvrij en lekker selectief geshopt. Wat een wanstaltigheid. Ik snap best dat men niet staat te juichen als Trump inderdaad de narcistische gek blijkt te zijn waar al ruim 18 maanden voor gewaarschuwd wordt door pundits op links en rechts. Sterker nog zijn zijn 'life-long' republicans die op Hillary hebben gestemd omdat het alternatief Trump veel en veel erger zou zijn. En wat blijkt... Inderdaad.

De Koreaanse Slet | 10-05-17 | 14:25

Naomi71 | 10-05-17 | 12:53

Kun je ook een artikel noemen die jouw rusland theorie ondersteund zonder dat deze gebasseerd is op anonieme bronnen binnen officiele instanties die er van overtuigd zijn dat die link er is.

Want ik heb een anonieme bron die er van overtuigd is dat je goedgelovig bent en geen enkele vorm van bewijs nodig hebt voor je iets gelooft.

Als je alleen maar naar feiten kijkt en logisch na kan denken leer je misschien propaganda te herkennen.
Probeer het eens

Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 14:22

-weggejorist-

WimCock | 10-05-17 | 14:21

WimCock | 10-05-17 | 13:53

Het net sluit zich. We hebben in ieder geval Flynn die toezeggingen deed over de opheffing van sancties aan de Russische ambassadeur (quid pro quo heet dat), Prince die een backchannel tussen Trump en Poetin opzette, niet te vergeten Carter Page, die directe contacten had met Podobnyy, een Rus die nog aangeklaagd werd voor deelname een Russische "spy ring", Stone's contacten met "Guccifer 2.0", een FSB hacking clubje, de lijst gaat door. Ik vind dat toch best wel ehh "illegale beinvloeding van buitenlandse overheden" en ruimschoots binnen de Logan act vallen.

Naomi71 | 10-05-17 | 14:10

Naomi71 | 10-05-17 | 13:39

Manafort- The officials interviewed in recent weeks said that, so far, they had seen no evidence of such cooperation.

Kushner- Mr. Kushner’s omissions were described by people with direct knowledge of them who asked for anonymity because the questionnaire is not a public document.

Stone- "Guccifer 2.0," the online persona US intelligence officials believe is a front for Russian intelligence, claimed responsibility for the hacks.
Guccifer 2.0 is een Roemeen.

Flynn- The official said he was told there was no quid pro quo and that there has been no finding inside the government that Flynn did anything illegal.

Sessions- ambassadeur ontmoet. ja en?

Page- storm in een glas water.

Prince- Though Prince had no formal role with the Trump campaign or transition team, he presented himself as an unofficial envoy for Trump to high-ranking Emiratis involved in setting up his meeting with the Putin confidant, according to the officials, who did not identify the Russian.

dooiekadaver | 10-05-17 | 14:06

bambi1970 | 10-05-17 | 13:42

Nee, het is selectief winkelen om de Guardian te diskwalificeren als die berichtgeving doet die niet in je straatje past, terwijl je in datzelfde berichtje Wikileaks prijst, waar de Guardian nauw mee samenwerkte. Dat deed @Nehemia.

Ik was ook niet zo gelukkig met Comey en vond zijn acties zo vlak voor de verkiezingen een onrechtmatige daad. Het gaat me vooral om Trump's redenen voor zijn ontslag. Comey maakte wat fouten in zijn verklaring en overdreef het één en ander over Hillary, waarop hij door zijn eigen FBI gecorrigeerd werd en Hillary in wezen vrijgepleit. Als ontslaggrond gebruikt Trump nu ineens de dingen waar hij Comey eerst voor bedankte. Een "senior law enforcement official" vatte het mooi samen:

"Basically [Trump] is saying, ‘I’m firing Comey for doing the things that got me elected because I’m afraid people are going to find out who did the rest of the things to get me elected’,” the official said. The things that got Trump elected being Comey’s handling of the Hillary Clinton e-mail case. The other things being the Russian interference in the election.
The official is certainly not convinced that Trump was disturbed by Comey’s departure from the usual Department of Justice protocol in his pursuit of the president’s political opponent.
“If that’s the case, then why the f—- did you wait five and a half months to fire him?” the official asked. “The real reason is he’s inching closer to Trump. He’s getting uncomfortably close to people who are uncomfortably close.”
And after nearly 6 months, there was a sudden rush."

www.thedailybeast.com/articles/2017/05...

Naomi71 | 10-05-17 | 14:00

@Naomi71 | 10-05-17 | 13:39
Het is niet illegaal om contacten met de Russen te hebben, medewerkers van Obama hadden ook contacten met de Russen in 2008, het draait om illegale beinvloeding van buitenlandse overheden (logan act), en daar is vooralsnog geen enkel bewijs voor geleverd.

WimCock | 10-05-17 | 13:53

Oeleflaffel | 10-05-17 | 11:26
Het hele kletsverhaal over de vermeende Russische collusie is opgezet om Trump bij Poetin weg te houden zodat Poetin niet kan vertellen wat de Clintons en dear Obama allemaal mispeutert hebben, de hele Democratische top, Clintons Podesta , hebben allemaal WEL bewezen banden met Russische banken en bedrijven, HRC heeft 20% van de Plutonium voorraad van de VS aan Poetin verkocht, en daarvoor heeft zowel de Clinton Foundation en Bill's eigen foundation, vele miljoenen ontvangen.
Dat Comey ontslagen is, is een teken dat de Swamp aan de beurt is, en dat Comey niet wil meewerken.
Vorig jaar is een militair die op een geheime duikboot zat voor 1.5 jaar opgesloten, omdat hij foto's van hemzelf aan boord van dat schip, geappt had, maar duizenden emails van de regering, w.o. ook geheime op de server in de wc, zou dan volgens Comey geen punt zijn, want het was niet verkeerd bedoeld.

Nu is James Comey's broer, de man die de boekhouding enzo deed/ doet voor de Clinton foundation en Comey woont ook in een huis (van 2 Miljoen) wat eigenlijk van zijn broer is.

corbiere | 10-05-17 | 13:46

Goeie keize en in overeenstemming met zijn verkiezingsbeloften, Trump begintbsteeds meer in aanzien bij mij te stijgen.

WimCock | 10-05-17 | 13:43

@Naomi71 | 10-05-17 | 13:15
Selectief winkelen van The Guardian, je legt het netjes uit.
Misschien kun je ook uitleggen waarom de WSJ Trump nog niet heeft bedankt voor het ontslag van Comey.
"Wall Street Journal: Comey should resign"
thehill.com/policy/national-security/f...

bambi1970 | 10-05-17 | 13:42

Dat was in antwoord op dooiekadaver | 10-05-17 | 13:12, scusi

Naomi71 | 10-05-17 | 13:40

Sure, als je belooft dat je inhoudelijk commentaar op de geleverde citations geeft in plaats van dat geleuter over de meenstriemmiedia.

Allereerst de algehele consensus bij veiligheidsdiensten dat de Russen cyberwarfare deden met de Amerikaanse verkiezingen:

"Director of National Intelligence James Clapper affirmed an Oct. 7 joint statement from 17 intelligence agencies that the Russian government directed the election interference — and went further. "We stand more resolutely on that statement," Clapper said during a Senate Armed Services hearing with the intelligence chiefs into the politically charged issue."

En dan het lijstje van Trump campagne kopstukken waarvan contacten met de Russen aangetoond werden:

- Manafort: www.nytimes.com/2017/02/14/us/politic...

- Kushner: www.nytimes.com/2017/04/06/us/politic...

- Stone: edition.cnn.com/2017/03/20/politics/kf...

- Flynn: www.nbcnews.com/news/us-news/official-...

- Sessions: www.theguardian.com/us-news/2017/mar/...

- Page: www.pbs.org/newshour/rundown/senate-co...

- Prince (jeweetwel, die fijne vent van Blackwater): www.washingtonpost.com/world/national...

Al deze campagnekopstukken stemden af met de Russen, maar er zou geen sprake zijn van samenwerking met de Trump campagne? LOL.

Naomi71 | 10-05-17 | 13:39

Naomi71 | 10-05-17 | 13:08

Dit is waarschijnlijk de reden van zijn ontslag, iemand die de wet overtreedt niet aanklagen omdat er geen 'intend' is.
Maw je mag de wet breken als je niet weet of beweert niet te weten dat je de wet breekt. Doe eens open die ogen. Moet jij of ik of de gemiddelde Amerikaan eens proberen met zulke onzin aan te komen.
En dit topic gaat niet over de russen, dat maken door de MSM gehersenspoelde schapen zoals jij ervan. Een land(Rusland) met een economie zo groot als Spanje heeft de halve westerse wereld volgens de MSM in haar macht. Tuurlijk joh.
En ik wacht nog steeds op je overweldigende aangetoonde bewijs.

dooiekadaver | 10-05-17 | 13:22

Nehemia | 10-05-17 | 13:09

Die Guardian die ook nog de door jou zo geroemde Wikileaks verspreidde toen Assange nog relevant was bedoel je? Over selectief winkelen gesproken. Het getuigt wel van enige gotspe om met allerlei waantheorietjes uit de altright endeldarm van het internet aan te komen zetten en op basis van dat drijfzand de "MSM" de maat te gaan nemen. Het zou hilarisch zijn als het niet zo schadelijk was.

Naomi71 | 10-05-17 | 13:15

Maar tegen iedereen zeg ik. Kijk gerust eerst eens deze 100 most damaging wikileaks rustig even door. Dan begrijpt men dat we niet of amper zijn ingelicht door de pers (behalve de alternatieve media natuurlijk)

100 most damaging wikileaks.
www.mostdamagingwikileaks.com/

Nehemia | 10-05-17 | 13:13

Naomi71 | 10-05-17 | 12:53

Citation needed.

dooiekadaver | 10-05-17 | 13:12

Fisccon | 10-05-17 | 13:01
Theguardian. Haha. Totaal uitwisselbaar met CNN, ABC etc. Geloof alles van de MSM met hun selectief winkelen als je dat wil. Succes ermee.

Nehemia | 10-05-17 | 13:09

Nehemia | 10-05-17 | 13:06

Tiswat allemaal. Maar nu gaat het even over het ontslag van Comey en de eventuele samenwerking van de Trump campagne met de Russen.

Naomi71 | 10-05-17 | 13:08

En kijk eens wat er onlangs allemaal voor shit over de CIA naar buiten is gekomen via Wikileaks. Ze kunnen met hun technologieën alles en iedereen afluisteren middels smart-tv, labtob en mobieltje etc. Ze kunnen alles horen en registreren van iedereen. Ze kunnen content op je labtob zetten wat jij er niet hebt opgezet. Ze kunnen je chanteren. Ze weten alles van je. Dan krijg je natuurlijk de dooddoender - ik heb toch niks te verbergen. Hou toch op! Ze weten wanneer je met vakantie bent (ook handig voor internetcriminelen - kunnen ze je huis leeghalen) . Ze weten je politieke voorkeuren en of je sites bezoekt die als staatsonvriendelijk worden beschouwd. Ze kunnen alles achterhalen wat je over politici en andere 'kopstukken' hebt geschreven. Ze kunnen een heel dossier opbouwen. Dit is Big Brother. 1984 - Orwelliaanse tijden. Men beseft niet dat deze ontwikkelingen alleen maar verder en verder gaan.

Nehemia | 10-05-17 | 13:06

Nehemia
En Trump is de meest corrupte van allemaal:
www.theguardian.com/us-news/2017/may/...

Man, man, man, toen God het verstand uitdeelte stond jij blijkbaar niet vooraan in de rij. Alles geloven wat de ARM (Alt Right Media) uitkotst daar, raak je van in de war. Er zijn medicijnen voor!

Fisccon | 10-05-17 | 13:01

En zo gaat deze incompetentie idioot
stapje voor stapje richting dictatorschop
om zijn kansloze positie te beschermen.
.
Dit is een actie van het nivo Erdogan;
Zonder *gegronde* reden onwelgevallige wetsuitvoerders verwijderen.

hotmint | 10-05-17 | 12:57

#DumpTrump .

cat22 | 10-05-17 | 12:55

Herstel - dertigduizend e-mails.

Nehemia | 10-05-17 | 12:53

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:45

De vraag is even bewijs waarvan. Dat hulpjes van Trump massaal afstemden met de Russen werd aangetoond, dat die Russen de verkiezingen saboteerden evengoed, daarover bestaat unanieme consensus bij alle veiligheidsdiensten. Het ligt natuurlijk in de rede om te veronderstellen dat als zoveel Trump hulpjes in bed waren met de Russen, dat dit staand beleid van de Trump campagne was en het is wat minder logisch om te veronderstellen dat dit puur toeval was.

Naomi71 | 10-05-17 | 12:53

www.dailymail.co.uk/news/article-44899...
Comey, who was appointed in 2013, was dismissed after he provided false testimony to the Senate Judiciary Committee about classified emails from Hillary Clinton aide Huma Abedin found on Anthony Weiner's computer.
En wat De_Beste_Stuurlui | 10-05-17 | 11:16 zegt. Het heeft allemaal een buitengewoon hoge amusementswaarde.
Are you not entertained?
youtu.be/OLOhyuqFg7g

Turdnudger | 10-05-17 | 12:53

Comey is door en door corrupt en of fout. Dat geldt ook voor ratten als Mc Master, John Mc Cain, Maxine Waters, Condoleeza Rice, Nanci Pelosi, Eliczabeth Warren en nog veel meer slangen. Eerst de 650.000 emails van Anthony Weiner (pedofiel) die hij (Comey) weigert goed te onderzoeken. Alle criminaliteit van Huma Abedin. Alle criminele activiteiten van Hillary Clinton en natuurlijk Obama - zie Podesta mails. De derigduizend email die Hillary vernietigde van haar prive server (sic). Hillary's cover-up van Benghazi. Er zijn bibliotheken vol te vinden over alle criminele gedragingen en corruptie van de lieden aldaar. Niet voor niks klinkt - drain de swamp (trek het moeras leeg). Wat we zien en zagen in Amerika en de slaafse Pentagonpers in Europa. Is dat de corporate mainstreammedia alles uit de wikileaks en andere zaken genegeerd hebben of er slechts dingen uit gehaald hebben die niet zoveel kwaad konden. Waarom? Omdat ze de belangen van dit tuig moeten dienen. De presentatoren van CNN krijgen bijvoorbeeld miljoenen van Saoedi Arabië. Ze krijgen betaald om te liegen. Dat zag je ook met al die fakepolls tijdens de verkiezingen. Veel mensen hebben het nog steeds niet door dat ze continu worden voorgelogen door de MSM omdat ze liever de leugens geloven. Eat your hart out.
The 100 most damaging wikileaks
www.mostdamagingwikileaks.com/

Nehemia | 10-05-17 | 12:52

Fisccon | 10-05-17 | 12:44

Ik heb nooit beweert dat dat niet zo is. Maar het toont de partijdige, kinderachtige praktijken van de MSM.
Door de alternative facts uitspraak van Conway heeft de MSM zich nog een week langer belachelijk gemaakt met deze onzin.

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:49

Moonwarrior | 10-05-17 | 12:37

Het ontslag van Comey is natuurlijk een evidente sabotage van dat onderzoek.

Er is inmiddels bewijs dat het inderdaad Rusland was die cyber warfare inzette om Trump gekozen te krijgen, ook werd bewezen dat veel van Trumps hulpjes (Flynn, Stone, Manafort, Kushner etc) geregeld afstemden/ backchannelden met de Russen, het enige dat nog niet aangetoond werd is de DIRECTE connectie van Trump met de Russen, omdat hij via zijn hulpjes "plausible deniability" poogde in te bouwen. Of die deniability standhoudt vraag ik me sterk af, het net lijkt zich nu toch echt te sluiten rond Trump. Flynn wilde al uit de school klappen in ruil voor immuniteit van vervolging maar kreeg nul op rekest en wordt nu gewoon gedagvaard. Zal mij benieuwen wat daar uitkomt als je die gaat waterboarden. Er hoeft er maar eentje uit de school te klappen en Trump gaat down.

Naomi71 | 10-05-17 | 12:47

zeeman73 | 10-05-17 | 12:03
Zelfs dat niet.

corbiere | 10-05-17 | 12:46

Naomi71 | 10-05-17 | 12:28

"Volgens mij is dat bewijs vrij overweldigend aanwezig"
CNN reports FBI may have proof is alles behalve overweldigend bewijs, sterker nog het is compleet waardeloos.
Interessante timing is allesbehalve overweldigend bewijs.

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:45

dooiekadaver
Er was bij de inauguratie van Trump véél (heel véél) minder publiek dan bij die van Obama in 2009. Ik was er bij (in 2009 én in 2017) Niet alles geloven wat de AFM (AltFactMedia) uitkotst.

Fisccon | 10-05-17 | 12:44

Trouwens de claim dat nu het onderzoek gesaboteerd is klopt net. Volgens de linkschemensen waren er 17 intelligence organisaties die bewijs tegen Trump hadden, waaronder dus de Coast Guardian uhum, dus ook al zou de FBI nu niet meer mee doen er is massa's bewijs dus dat komt helemaal goed niet? Maar het zal dan wel heel overtuigend bewijs moeten zijn want al het bewijs tegen Clinton toen ze 20% van de uraniumproductie verkocht heeft ook niemand aan de linkerzijde overtuigd om niet meer Hillary te steunen.

Moonwarrior | 10-05-17 | 12:37

Kom op jongens, als je dit nog loopt te verdedigen ben je echt van het padje hoor. Meneer wordt door de persoon in kwestie momenteel onderzocht op extreem strafbare praktijken . Turmp zou direct afgezet en vervolgd worden. Waarom ontslaat hij hem dan juist nu? Nixon was hier niks bij, dit is een dictatoriale idioot die elke vorm van een eerlijke gang van zaken probeert te frustreren. Of je nou voor of tegen hem bent, je zal je nu echt achter de oren moeten krabben of dit überhaupt nog wel kan kloppen. De man liegt vanaf het begin alles bij elkaar, presteert niets en gaat ook direct tegen zijn eigen verkiezingsbeloften in. Obamacare afgeschaft? Heeft iemand zich hier verdiept in het republikeinse alternatief? Donkere dagen dit...

suqmadic | 10-05-17 | 12:36

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:18

Zeker, met een landverrader als president moet je natuurlijk voorzichtiger omgaan met die bewijslast, want voor je het weet rolt je kop, zoals het ontslag van Comey (en ook Yates) illustreerde. Daarnaast ga ik helemaal niet op voorhand uit van schuld (in tegenstelling tot mensen die Clinton vanwege die emails in de gevangenis wilden hebben), waar het me vooral om te doen was, is dat Trump een PAAR UUR na die dagvaardingen Comey ontsloeg. Interessante timing, nietwaar?

Naomi71 | 10-05-17 | 12:28

Ondergronds waren er heel veel problemen bij de FBI. Comey was binnen de FBI een bijzonder gehaat persoon door zijn weigering Clinton te vervolgen en de werksfeer is daar grondig verpest en ook dondert het tussen de NYPD en Comey dus heel gek is het niet.

Moonwarrior | 10-05-17 | 12:25

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 12:15

In de tachtiger jaren plakte ik het al over de anti kernwapen stickers van mijn muflinkse ouders: "liever een raket in de tuin, dan een rus in de keuken". Ik blijf erbij.

Naomi71 | 10-05-17 | 12:21

Omdat Russen geen mensen zijn
Nathan R Jessup | 10-05-17 | 12:15
.
Wat een intens vuile opmerking. Weet u wie ook vond dat een bepaalde groep geen mensen waren?
Smeerlap!

Lupuslupus | 10-05-17 | 12:19

Naomi71 | 10-05-17 | 12:11

Misschien nu inhoudelijk reageren op de 2 waardeloze links de je poste?
Link 1: CNN reports FBI MAY have proof... nadruk op may
Link 2: dagvaarding betekent schuld?

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:18

Naomi71 | 10-05-17 | 11:54

Ik kan je the Hill ook aanraden voor objectief nieuws.
thehill.com/

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 12:17

@kindapaas | 10-05-17 | 12:10
"Waarom heeft iedereen zo een hekel aan Rusland vraag ik me soms af."

Omdat Russen geen mensen zijn waardoor een mensenleven niet telt voor een Rus. Vraag maar eens aan Hongaren of Polen hoe blij ze al die jaren zijn geweest toen hun land werd bezet door Rusland.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 12:15

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:08

Thanks. Accepted.

Naomi71 | 10-05-17 | 12:11

@Ruud5 | 10-05-17 | 11:23
Waarom heeft iedereen zo een hekel aan Rusland vraag ik me soms af. De grootste Rusland haters maken op mij de indruk er nooit te zijn geweest, hebben zich niet verdiept in de taal, geschiedenis en literatuur en lijken vooral te lijden aan een merkwaardig vertekend beeld, gecreëerd door de "betrouwbare" nieuwsbronnen.

Als dankzij Russische inspanningen de wereld meer realistisch wordt waar het voordien onhaalbaar idealistisch was dan hebben ze ons eigenlijk een dienst bewezen.

kindapaas | 10-05-17 | 12:10

Naomi71 | 10-05-17 | 11:58

OK vergissing. Excuses.

dooiekadaver | 10-05-17 | 12:08

maxi1000 | 10-05-17 | 12:01

Het kan best hoor, dat hij ook FBI connecties heeft. Zelf denk ik dat het eigenlijk alleen de mafia connecties zijn die echt aangetoond werden en dat Trump de gelegenheid had om te piggybanken op de FBI connecties van Giuliani, maar dat die laatste relatie niet verder reikt dan dat. www.thedailybeast.com/articles/2016/11...

Naomi71 | 10-05-17 | 12:06

maxi1000.
Trump is natuurlijk geen Russische mol, maar de russen hebben Trump een handje geholpen de verkiezingen te winnen, en dit was in overleg, geen spontane actie van de russen.

zeeman73 | 10-05-17 | 12:03

Naomi71 | 10-05-17 | 10:45
Dat is precies wat ik zeg. Hij werkte samen met maffiosi EN de FBI, alleen NAMENS de FBI, ergo: Trump is de FBI president.

maxi1000 | 10-05-17 | 12:01

Lieverd, lees gewoon even terug, want nu toon je alleen maar aan dat mijn "denigrerende toontje" in wezen nog te mild is. @Dezitzak reageerde op mijn reactie van 10:59, die betrekking had op de emails van clinton.

Naomi71 | 10-05-17 | 11:58

corbiere | 10-05-17 | 11:49

Dat een mongool als Trump denkt dat hij waarheidsvinding kan belemmeren door serieuze journalistieke publicaties verdacht te maken, betekent natuurlijk niet dat het in de grotemensenwereld ook zo werkt. Ik bezoek inderdaad de NYTimes site, WaPo, neem CNN zeker ook serieus.

Maar goed, jouw joetjoep kanaaltje met een schuimbekkende commentator is natuurlijk een veel betrouwbaarder nieuwsbron. LOL!

Naomi71 | 10-05-17 | 11:54

Naomi71 | 10-05-17 | 10:45
Welke websites bezoek jij, volkomen bullshit.

corbiere | 10-05-17 | 11:49

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:31

Even teruglezen schat, het ging nu om die emails. Je bent een beetje in de war.

Naomi71 | 10-05-17 | 11:41

Ik hou van daadkrachtige leiders zoals Trump, niet lullen maar poetsen.

Die linkse geitenwollensokken zijn decennia lang aan de macht en hebben het Westen met de islam besmet en verwijft, het wordt hoogtijd dat wij ook in Europa wakker worden en op de juiste partijen gaan stemmen, om die linkse landverraders uit hun macht weg te jorissen.

Wonderful-Life | 10-05-17 | 11:38

Oeleflaffel | 10-05-17 | 11:26

Misschien is je Engels niet zo goed, maar Yates verklaart toch heus in je Washingtonpostlinkje: "They found that the Russian government pursued a multifaceted influence campaign in the run-up to the election, including aggressive use of cyber capabilities." In antwoord op de vraag naar "collusion" tussen de Trump campagne en deze Russische operatie, antwoordde ze: "my answer to that question would require me to reveal classified information. And so, I — I can't answer that."

Dat Flynn aangesteld werd door Obama is natuurlijk niet het hele verhaal. Hij werd namelijk ook door Obama ontslagen, tijdens de transitie waarschuwde Obama Trump zelfs tegen Flynn, Yates waarschuwde ook en Trump koos ervoor om één van zijn Rusland liaisons uit de wind te houden.

Naomi71 | 10-05-17 | 11:37

@jemagookniksmeer | 10-05-17 | 10:46
Helemaal mee eens, Comey eruit (incapabel) en *alle* onderzoeken opnieuw, te beginnen met de Hillary emails.
Hillary gaf Comey vorige week nog de schuld voor haar verlies. "I was on the way to winning until the combination of Jim Comey’s letter on October 28 and Russian WikiLeaks..." www.startpage.com/do/dsearch?query=I+...
Beide partijen hadden grote problemen met Comey.

bambi1970 | 10-05-17 | 11:34

DeZitzak | 10-05-17 | 11:28

Dus een dagvaarding betekent schuld? Leuk om te weten.

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:31

@Naomi71 | 10-05-17 | 10:59
Nee, Naomi. Dat snapt 'ie niet. Feiten gaan er gewoon niet in bij dit soort volk.

DeZitzak | 10-05-17 | 11:28

Naomi71 | 10-05-17 | 11:22

Innocent until proven guilty.

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:27

Die Comey is een engerd. Hoe Obama deze religek ooit heeft kunnen aanstellen is hogere Washingtonkunde. Dat uitgestreken gereformeerde smoelwerk alleen al.https://www.youtube.com/watch?v=GwR_yS_c1Ls De eerste goede daad van Trump als POTUS. Nu alleen nog Mike Pence wegpromoveren. Oh, en manneke Flynn is weggestuurd om liegen tegen het Congres, niet om de eventuele onderliggende feiten.

Hetkanverkeren | 10-05-17 | 11:27

@JTKDM | 10-05-17 | 10:39
Comey is een discutabel figuur geworden. De Democraten hebben zeer veel commentaar op hem gehad, daar kunnen zij nu mee om hun oren geslagen worden.

En die pers was toch al niet op Trumps hand...

Comey is door Obama van buiten uit geparachuteerd, en handelde tegen de principes van de FBI door Clinton niet te vervolgen. Als Trump een lang dienende FBI'er zou benoemen, dan zou die veel meer steun hebben.

Peter_K | 10-05-17 | 11:27

Ik was helemaal niet tegen Trump, zijn plannen om criminele illegalen aan te pakken en de infrastructuur flink te verbeteren leken me wel wat. Wat je nu ziet na ruim 100 dagen is een flinke puinzooi. Belangrijke mensen die ontslagen worden, 360 graden-draaiingen van Trump zelf, zie bijvoorbeeld zijn eerdere scheldpartijen op China, en nou dit weer. Het wordt met de dag duidelijker dat Trump ongeschikt is voor het ambt. Dan hadden we maar beter Clinton kunnen hebben, misschien wel corrupt maar wel een stuk beheerster en in control. Wie zegt me trouwens dat Trump niet corrupt is, nu ook weer het verhaal dat hij geld zou hebben gekregen van de Russen voor zijn golfbanen. De man heeft het laatste vrijwel alleen maar lovend over Rusland en Poetin gesproken. Dat valt toch wel op. Weg met deze gevaarlijke man.

Ruud5 | 10-05-17 | 11:23

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:18

Welnee joh, volledig ongefundeerd CNN verdacht maken zonder in te gaan op die subpoenas kwalificeert niet als "inhoudelijke reactie", maar als zuivere stompzinnigheid. Of wilde je ontkennen dat die subpoenas, onder meer aan het adres van Flynn een paar uur voor het ontslag van Comey uitgevaardigd werden? denk je dat CNN dat uit de duim zoog?

Naomi71 | 10-05-17 | 11:22

Naomi71 | 10-05-17 | 11:07

Ik heb net al inhoudelijk gereageerd op jouw 2 waardeloze links, van CNN nog wel. Zijn niks meer dan aantijgingen, geen enkel bewijs, die jij KIEST te geloven.
En als je het niet meer weet gaan we komen met Ad Hominems.
En Conways alternative facts was een meesterzet waardoor de MSM zichzelf nog een week langer belachelijk maakte door te stellen dat er meer publiek was bij Obama's inauguratie.

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:18

@ keestelpro | 10-05-17 | 10:05

Je bent je er wellicht niet van bewust dat deze meneer Sessions al gedwongens is zich terug te trekken uit het onderzoek naar Trump, omdat hij er zelf bij betrokken is.
Vanuit die positie probeert hij nu alsnog het onderzoek te saboteren. De heer Sessions dient af te treden.

Gerard | 10-05-17 | 11:17

M'n favoriete reality show. Trump in the Whitehouse.

De_Beste_Stuurlui | 10-05-17 | 11:16

-weggejorist-

Naomi71 | 10-05-17 | 11:13

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:02

Religie? Toe maar! Volgens mij baseer ik me op feiten en jij dan weer op ehh "alternative facts", zoals Conway dat noemde.

Naomi71 | 10-05-17 | 11:07

@keestelpro | 10-05-17 | 10:05

Onzin, de brief van Rosenstein bevatte de argumentatie. Sessions gaf alleen maar aan dat hij op basis daarvan zijn conclusies had getrokken.

Rimmer | 10-05-17 | 11:07

@Parafernalio | 10-05-17 | 11:00

Trump is perfect voor de Republikeinen. Alle aandacht gaat naar hem terwijl het Congress de ene na de andere cynische wet er doorheen krijgt. Donald kijkt er vervolgens niet naar en zet blind zijn handtekening er onder.

Rimmer | 10-05-17 | 11:04

Hij heeft 'm eruit geflikkerd omdat ie Hilary weigerde aan te pakken. Hij heeft alleen even gewacht, want anders kreeg ie weer gezeik dat ie het Trump/Rusland onderzoek zou saboteren. Snap niet dat het alsnog zoveel gezeik oplevert, hij had iedereen er per direct uit moeten flikkeren en gewoon overnieuw beginnen met een schone lei.

sarcastro | 10-05-17 | 11:04

Naomi71 | 10-05-17 | 10:52

Veel succes nog met je nieuwe anti-Trump religie. Hopen dat iets waar is en de waarheid zijn 2 compleet verschillende dingen.

dooiekadaver | 10-05-17 | 11:02

Donald heeft wel een handtekening als een aardbeving, maar ik had ook niets anders verwacht.

skoftig | 10-05-17 | 10:06

Hij heeft de handtekening van een psychopaat. Zijn gedrag en acties wijzen daar ook op. Het lijkt er sterk op dat de Havikken hem (ondanks of dankzij zijn grenzeloze stupiditeit) stevig in de tang hebben, want anders was ie al met pek en veren overgoten het witte huis uitgetrapt.

Parafernalio | 10-05-17 | 11:00

Naomi71 | 10-05-17 | 10:52

EN jij haalt je informatie van CNN? Geen wonder.

Eerste link: FBI may have.. verder dan dat hoef je niet te lezen.
Tweede link: Je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

dooiekadaver | 10-05-17 | 10:59

necrosis | 10-05-17 | 10:57

Je realiseert je dat de "reden" die Trump uit zijn mouw schudde om Comey te ontslaan de onheuse bejegening van Clinton was? Dat het toch niet helemaal klopte met dat email verhaal?

Naomi71 | 10-05-17 | 10:59

-weggejorist-

Teleo | 10-05-17 | 10:58

Naomi71 | 10-05-17 | 10:54
Oh, sinds wanneer staat feiten benoemen gelijk aan antisemitisme? De beste man heeft gewoon gelijk in zijn beweringen.

Alpengeist | 10-05-17 | 10:57

@niks mis mee | 10-05-17 | 10:54
Hij is nog altijd de minst slechte keuze tussen hem en HiLIARy.

necrosis | 10-05-17 | 10:57

En wat Pepe betreft, vanavond staan kikkerbilletjes op het menu.

Naomi71 | 10-05-17 | 10:56

Comrade Trump krijgt het al benauwd. Wat een prutser.

niks mis mee | 10-05-17 | 10:54

De brief van zijn onderknuppel bij de FBI en mede Republikein Rod Rosenstein heeft Comey zijn hoofd gekost. Op basis daarvan kon Sessions gemakkelijk zijn conclusies trekken en Trump adviseren Comey te ontslaan.

Rimmer | 10-05-17 | 10:54

Teleo | 10-05-17 | 10:53

Wat dit met jouw antisemitisme te maken heeft is me niet helemaal duidelijk, maar het zal wel iets betekenen in dat koppie van je.

Naomi71 | 10-05-17 | 10:54

Maar je hebt natuurlijk altijd nog het soort mensen als Йоост Ниемоллер die als Trump een scheet heeft gelaten, zeggen:
"Sjonge jonge, wat ruikt het hier lekker,
net of iemand lever met uien staat te bakken."...

JTKDM | 10-05-17 | 10:54

#draintheswamp

accijnstoerist | 10-05-17 | 10:53

Naomi71 | 10-05-17 | 10:45

Je bedoelt al die Russische joden die in de 70s naar Brooklyn gingen, little Odessa vormde en en aardappelen verkochten als roebels, credit card scams uitvonden. Dat die toen met Trump samenwerkte?

Teleo | 10-05-17 | 10:53

dooiekadaver | 10-05-17 | 10:41

Volgens mij is dat bewijs vrij overweldigend aanwezig, waardoor mensen als Flynn en Manafort al via de zijdeur vertrokken en Sessions zijn handen van het Rusland onderzoek aftrok. Dat de FBI hard bewijs tegen Trump heeft was al duidelijk in maart www.dailykos.com/story/2017/3/22/16462... en het is toch wel heel opvallend dat een paar uur nadat aanklagers namens de FBI wat subpoenas uitvaardigde, Comey op het hakblok ligt. edition.cnn.com/2017/05/09/politics/gr...

Naomi71 | 10-05-17 | 10:52

Als iemand zijn werk niet goed doet, of in deze positie chantabel of besmet blijkt te zijn, kan het gegeven dat hij een onderzoek doet naar de campagne van Trump natuurlijk geen exoneratiegrond zijn op basis waarvan hij toch maar aan moet blijven; juist dat zou onrecht doen aan de maatschappij.
Of dat hier het geval is... we weten het niet.

jemagookniksmeer | 10-05-17 | 10:46

maxi1000 | 10-05-17 | 10:41

Trump koos dus voor samenwerking met de mafiosi. Hij is al heel veel jaren in bed met de Russische mafia, zeker al sinds 1979, zoals keer op keer aangetoond werd.

Naomi71 | 10-05-17 | 10:45

Hoen | 10-05-17 | 10:40

De vraag is meer wie ze zo gek krijgen om het te doen.

Teleo | 10-05-17 | 10:44

De Russen! De EU is veel explicieter geweest in haar voorkeur voor Clinton dan Rusland in haar voorkeur voor Trump. Er wordt echter niet gesproken over inmenging van de EU in de verkiezingen.

solcama | 10-05-17 | 10:43

zeeman73 | 10-05-17 | 10:23
Doe niet zo dwaas. Als Trump daadwerkelijk een russische mol is dan was hij ALLANG onschadelijk gemaakt.
Het is vrij simpel. Trump is een FBI man. In New York kun je simpelweg niet groot worden zonder samen te werken met de Feds en/of de maffiosi. Trump is een stroman van de FBI. De Clintons en Obama zijn stromannen van de CIA. Het betreft hier allemaal een strijd tussen verschillende veiligheidsdiensten. Comey wordt op dit moment geslachtofferd omdat zijn rol is uitgespeeld en hij blijkbaar niet meer bruikbaar is.

maxi1000 | 10-05-17 | 10:41

Naomi71 | 10-05-17 | 10:35

Gelukkig dat de meeste amerikanen niet in dat Rusland/Poetin gezeik geloven.
Het is niet meer dan een geloof, letterlijk. Er is namelijk nul komma bewijs.
Het zijn aantijgingen, niks meer.

dooiekadaver | 10-05-17 | 10:41

Ik ben benieuwd welk ervaren en gekwalificeerd individu de grote mannen en vrouwen van de FBI gaat leiden.

Hoen | 10-05-17 | 10:40

Voor de inhoudelijke kant van de materie kan ik adviseren om onder andere morgen de noagendashow mee te pakken voor achtergrond en duiding

cucaracha | 10-05-17 | 10:38

Als 'onze' MinPres half de doortastendheid van Trump zou hebben had bijvoorbeeld Ard (u weet wel die bolle incapabele VVD'ert, nee niet die, ook niet deze, die vorige, weet u nog wel) al veel eerder kunnen wieberen. Toegegeven; niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar, maar zeer zeker voldoende raakvlakkken.

Toch denk ik dat 'goed'Nederland massaal gaat wauwelen van zie je wel en oh oh ok, want Trump=fout

cucaracha | 10-05-17 | 10:37

Really great. Niks mis mee. Deze Comey ruikt naar links liberaal gedachtengoed.

nerugaer | 10-05-17 | 10:36

Goed nieuws.

Iedereen die nog steeds gelooft dat wikileaks en Donald Trump iets met rusland te maken hebben moeten zich beter verdiepen in de materie (en dan niet meteen het eerste geloven wat je leest).

Trump is een dwaas, maar het lijkt tenminste wel of hij iets wil doen tegen corruptie.

Piebe_Stiemel | 10-05-17 | 10:36

Volgens James Comey mag je de wet breken zolang je maar niet weet(of zegt dat je het niet weet) dat je de wet breekt.
Wat een tool.

dooiekadaver | 10-05-17 | 10:36

Dit is het begin van het einde van Trump, die nog te dom is om iets subtiel in de doofpot te stoppen. Het ontslag van Comey vestigde alleen maar extra de aandacht op het Rusland onderzoek, dat steeds dichter bij Trump zelf begin te komen. Wat er denk ik gaat gebeuren is dat er een "special proscecutor" benoemd wordt op initiatief van zowel de republikeinen en democraten, die Trump helemaal aan stukken gaat scheuren. Republikeinen zullen steeds minder geneigd zijn om Trump te verdedigen, want die zien de backlash die ontstaat als gevolg van het intrekken van Obamacare. Dat gaat dus een slachting worden voor de republikeinen tijdens de volgende midterm verkiezingen, dus republikeinse congresleden zullen proberen zoveel mogelijk afstand tussen henzelf en Trump te creëren.

Naomi71 | 10-05-17 | 10:35

Heeft de Killary, CF, DNC en Podesta mails niet onderzocht maar gezien het minimale tijdsbestek tot uitkomst cart blache afgedaan als niet vervolgbaar. Diverse financiele touwtjes ook. Lock her up (& him too) twitter.com/Ian56789/status/862066410...

HdJ | 10-05-17 | 10:27

Het hele verhaal suggereert dat de Russische hack van de democratische partij om deze in een kwaad daglicht te stellen, plaatsvond in contact/overleg met het Trump kamp, en dat ditzelfde Trump kamp nu wil voorkomen dat dit aan het licht komt.
Dat is niet al te moeilijk te zien.

zeeman73 | 10-05-17 | 10:23

@Festucam | 10-05-17 | 10:14
Nee, daar moet je aantreden in een witte broek terwijl Trump zijn schoenzolen insmeert met zwarte schoensmeer.

necrosis | 10-05-17 | 10:22

@ keestelpro | 10-05-17 | 10:05

Juist. Op basis van advies van de man die onder vuur ligt vanwege zijn contacten met de Russen tijdens de presidentscampagne.

Die Trump legt het moeras wel droog. Maar creëert er tegelijkertijd zelf één. Wat een poppenkast is dit aan het worden.

Enter Yeti | 10-05-17 | 10:20

two ball cane | 10-05-17 | 10:17
Zover komt het nog.
Geen hond die gelooft dat de Trumpert z'n 4 jaar zal uitdoen.
Indien ze voor Hilary hadden gekozen misschien wel, maar zij was even corrupt.
Zoals Frank Zappa zei: het blijft kiezen tussen Tweedle Dee of Tweedle Dum.

Notenkraker | 10-05-17 | 10:20

Het was wel een van zijn belangrijkste verkiezingsbeloftes om Hillary in een rechtzaal te krijgen dus wie weet komt dat er nu aan. Hypocriete democraten weer boos die om Comey's bloed riepen toen hij het emailonderzoek heropende nu weer boos, prachtig.

Ommie de HaatMoker | 10-05-17 | 10:19

Democraten willen hem al maanden weg hebben, is hij weg, weer niet goed.....

eismctwee2 | 10-05-17 | 10:17

Even serieus. Trump kan het echt niet. Heeft geen ervaring en leert niet 'on the job'.
Geen enkel weldenkend mens, republikein of democrat, kan vinden dat deze meneer z'n werk goed doet.
Ik denk dat het beter is zo snel mogelijk van hem af te komen maar de middelen daartoe zijn erg beperkt. Impeachment, maar dan moet hij echt iets tegen de wet hebben gedaan of dood. En ondanks zn leeftijd lijkt hij geen slechte gezondheid te hebben.
Of kan hij ook tussentijds worden weggestemd? Want ik vrees echt dat we nog 3 jaar aan deze incapabele clown vast zitten.

two ball cane | 10-05-17 | 10:17

Krijg je daar dan ook 6 jaar wachtgeld?

Festucam | 10-05-17 | 10:14

Helemaal goed.

TheOneWhoKnocks | 10-05-17 | 10:12

@keestelpro | 10-05-17 | 10:05
Maar daar hoor je ze niet over in de anti-Trump hoek.

sinar2 | 10-05-17 | 10:12

Ongeveer wanneer in Nederland de procureur-generaal aan Rutte adviseert het hoofd v/d dienst Nationale Recherche te ontslaan omdat het een tiefuszooi is binnen die club?

Teleo | 10-05-17 | 10:12

''I am not a crook.''

DeZitzak | 10-05-17 | 10:11

Dit stinkt gewoon. Jammer, Trump had echt wat kunnen veranderen. Nu wordt hij de verdediging van FBI, belastingen, etc ingezogen.

ik.zou.haar.doen | 10-05-17 | 10:10

Net The Apprentice "You're fired"

Osdorpertje | 10-05-17 | 10:10

Donald heeft wel een handtekening als een aardbeving, maar ik had ook niets anders verwacht.

skoftig | 10-05-17 | 10:06

REAGEER OOK