Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. FRAMBOZEN KIEZEN MACRON ALS PRESIDENT

Enfin. Die bankier met die vrouw heeft dus gewonnen van die vrouw waar u niet voor mocht zijn. Driekleur weer een kwartslag draaien en gewoon naar het Balaton-meer op verkansie dus. Verwacht tigmiljoen felicitaties van alles en iedereen in Europa, een dansende Verhofstadt, Juncker die d'r eentje op neemt en de beurzen in majeur. En ondertussen sluimert de onvrede door, wordt La Kloof dieper en dieper en de man met de alpinopet en het stokbrood onder zijn arm in de straat bozer en bozer. Dus of u even niet wilt geloven dat het voorbij is allemaal.
macrongagne.jpgOui. Gewonnen dus.

Reaguursels

Inloggen

Zouden jullie Marine doen?
Of steek je 'm ook liever in een bak salpeterzuur?

Frankasd | 09-05-17 | 04:19

un macron, ca trompe enormement.

oliebolletje123 | 08-05-17 | 21:44

Als ik deze gast live op tv zie speechen ,dan heb ik het idee dat het een robot is die gewoon van afstand bestuurd wordt.
En wij dachten dat mensen die op de gevestigde kliek olv rutte stemden naief waren.
Maar de fransen bewijzen,dat zij de overtreffende trap zijn..
Want zij hebben vele aanslagen om hun oren gehad ;en ze zijn nog steeds niet wakker daar.
Ik dacht dat ze zo patriotisch waren die fransen.?
Het blijken een stel suffe schapen: Die aanslagen? ''Daar zijn we al aan gewend''.

alphapapatango | 08-05-17 | 18:34

Mooizeau. Laat maar lekker gaarkoken die onvrede. Beetje net als een pijl die je niet moet afschieten tot de pees voldoende gespannen is. Als Frankrijk eerst op de voet van burgeroorlog moet staan voordat het die Frambozen voldoende de strot uit komt, c'est ça.

His Lordship | 08-05-17 | 15:16

Le Pen zit met 24% van de stemmen van de kiesgerechtigden aan haar glazen plafond door haar anti EU houding. Wanneer le Pen net als haar vader pro EU geweest zou zijn dan zou zij de nieuwe President van Frankrijk zijn.
Nathan R Jessup | 08-05-17 | 11:22

Jaja, en wanneer Wilders vóór de EU en vóór de islamisering was geweest dan was hij nu Minister President van Nederland geweest.
Helaas waren we daar dan wel niets mee opgeschoten natuurlijk.
Le Pen is gewoon, net als Wilders, het slachtoffer van een policor cordon sanitair en een MSM haat campagne.

Ravian | 08-05-17 | 14:02

En dan liegbeest Farage opvoeren als 'deskundige'....
In ieder geval goed voor Frankrijk en de EU; al heeft de EU nog werk aan de winkel als het gaat om de strijd tegen de eigen machtswellust.
Donkersloot | 08-05-17 | 07:43

Misschien ligt het aan de humorloze koppen van Geert en Marie, constant verbeten op zoek naar de slachtofferrol. En ze zouden eens wat minder vaak moeten liegen, uiteindelijk kost dat ze nogal veel stemmen.
Donkersloot | 08-05-17 | 11:24

Wel jammer dat wat goed is voor de EU(SSR) veel armoede voor, en geweld tegen, de Europeaanse bevolking betekend, en daar horen de Fransen dan natuurlijk ook bij.
En als ik naar het succes van Rutte kijk dan liegen beiden blijkbaar bij lange na niet genoeg.

Ravian | 08-05-17 | 13:57

En wederom: ieder land krijgt de leider die het verdient!

Rest In Privacy | 08-05-17 | 12:23

@hunny | 08-05-17 | 10:24
Gewoon-Nieuws is een complottheorieënwebsite die artikels publiceert van paranoïde aard, over onderwerpen zoals chemtrails, 9/11, de fictieve planeet Nibiru en de al even fictieve Illuminati en New World Order, en nog heel wat andere onzin, pseudowetenschap en kwakzalverij.
Doe maar ff niet dus.

plaszak | 08-05-17 | 11:58

Precies dit is mijn punt. Het is blijkbaar niet voor te stellen dat er geen meerderheid is in de meeste landen voor het anti-Islam geluid van Le Pen en Wilders? Er zijn namelijk ook voorbeelden waar het wel lukt, waar men ook de invloed van msm ervaart.
jawor36 | 08-05-17 | 07:48

Misschien ligt het aan de humorloze koppen van Geert en Marie, constant verbeten op zoek naar de slachtofferrol. En ze zouden eens wat minder vaak moeten liegen, uiteindelijk kost dat ze nogal veel stemmen.

Donkersloot | 08-05-17 | 11:24

@Goldfinger | 08-05-17 | 11:00
"Niemand had verwacht dat Le Pen zo ver zou komen;"

Volgens extreemrechts Europa zou le Pen winnen, Frexit uitvoeren waarna de EU in elkaar zou storten.

Le Pen zit met 24% van de stemmen van de kiesgerechtigden aan haar glazen plafond door haar anti EU houding. Wanneer le Pen net als haar vader pro EU geweest zou zijn dan zou zij de nieuwe President van Frankrijk zijn.

Nathan R Jessup | 08-05-17 | 11:22

@JTKDM | 08-05-17 | 08:07 Niemand had verwacht dat Le Pen zo ver zou komen; daarnaast is dit de hoogste score voor het FN ooit. Tevens een zeer lage opkomst en veel blanco stemmen - beetje zielig en kansloos, die reactie van je.

Goldfinger | 08-05-17 | 11:00

Heel anders dan Trump,deze Macron de marionet!

Lexus01 | 08-05-17 | 10:50

Rothschild,s Macron,

Zij wentelen zich in een rijkdom die zijn weerga niet kent. Niet zo verwonderlijk natuurlijk omdat zij voor de schulden, die voor ons angstig reëel zijn, zelf geen cent hebben hoeven investeren. Deze uit het niets getoverde geldstroom levert hen al 250 jaar lang dag in dag uit astronomische rente inkomsten op.

hunny | 08-05-17 | 10:47

De Duitsers zijn Gek met Merkel ( Duitsland is totaal naar de kloten, de welvaart van weleer is totaal naar oost Duitsland gegaan en naar de arme EU staten , en naar de Booslims opvang .
Nu hebben de Fransen nog zo,n idioot gestemd.
Nu hadden de fransen al niet veel , maar nu krijgen ze nog minder. Door zo,n Rothchild / Soros loopjongen.

A.C.H.M.E.D | 08-05-17 | 10:39

leuk,met zijn moeder op de foto,felicitaties aan de Rothschild familie het is gelukt.

www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/voor-iede...

Het zou toch ook leuk zijn als Rutte met zijn moeder op campagne ging........

hunny | 08-05-17 | 10:15

-weggejorist-

Newcastlebrownale | 08-05-17 | 09:59

Ik vind de uitslagen moeilijk te geloven. Ook in Frankrijk leeft het anti-elite sentiment stevig. Mede gezien de voorrondes vind ik het een merkwaardig resultaat. Of het moet zijn dat de bangmakerij jegens een rechtse kandidaat in Frankrijk wel gewerkt heeft.

@pedro300 | 08-05-17 | 09:18
Dat gevoel roept het ook bij me op inderdaad.

Braboblanke | 08-05-17 | 09:39

Meer EU.
Meer moslims.
Meer immigratie.
Dank jullie wel domme Frambozen.

meneer Q | 08-05-17 | 09:34

die verkiezingen zijn die nog wel te vertrouwen.het feit dan rechts (le pen en co) en socialisten geen stemmen trekken ,klopt niet met de realiteit van wat volk in de wandelgang wil

pedro300 | 08-05-17 | 09:18

Absoluut slecht nieuws wat betreft EUropa.
Macron is bankier genoeg om te weten dat ie lekker op de euro moet blijven leunen ten koste van zijn Germaanse buren.

Rommelende Onderbuik | 08-05-17 | 09:02

Zie het positief: een derde van de Frambozen is al wel wakker.

Wekkertje | 08-05-17 | 08:54

Zelfs tegenover een liberaal weet Le Pen met haar grote waffel nog geen kwart van de kiesgerechtigden achter zich te krijgen. Wat een afgang.

JTKDM | 08-05-17 | 08:07

Desmoulins | 07-05-17 | 22:29

Precies dit is mijn punt. Het is blijkbaar niet voor te stellen dat er geen meerderheid is in de meeste landen voor het anti-Islam geluid van Le Pen en Wilders? Er zijn namelijk ook voorbeelden waar het wel lukt, waar men ook de invloed van msm ervaart.

jawor36 | 08-05-17 | 07:48

En dan liegbeest Farage opvoeren als 'deskundige'....

In ieder geval goed voor Frankrijk en de EU; al heeft de EU nog werk aan de winkel als het gaat om de strijd tegen de eigen machtswellust.

Donkersloot | 08-05-17 | 07:43

Niemand? Het Balaton meer ligt in Hongarije...

Mark van Leeuwen | 08-05-17 | 07:41

Net zoals de Jessias hier, een gelikte show puur voor het plaatje. Inhoudelijk moet nog maar blijken.

ThePeet | 08-05-17 | 07:12

Het wil niet lukken. Sorry.

klinkklaar | 08-05-17 | 07:09

Het merendeel heeft gestemd om dat ze niet op Le Pen willen stemmen. Dat houdt dus in dat het partijprogramma van Macron niet hun programma is.
Dat zal ze tijdens zijn regeerperiode stevig opbreken. Inclusief stakingen op de werkvloer. Want daar zijn de Fransen wel goed in. Dat staken.

duitse herder | 08-05-17 | 06:32

Het zielige Europese schapenvolk heeft weer een overwinning behaald,
Tezamen met hun hun kansloze Afrikaanse moslim makkers die natuurlijk een groot deel van de stemmen genereerden is er weer een nagel in de doodskist van Europa geklonken.
Moedeloos elke keer weer.
Weer moet je aanzien hoe het klootjesvolk achter de volksmenners aanhuppelt en te bang is gemaakt om echte veranderingen door te voeren.
De EUSSR trein dendert door Europa!!

klinkklaar | 08-05-17 | 05:13

-weggejorist-

klinkklaar | 08-05-17 | 04:54

-weggejorist en opgerot-

alanya666 | 08-05-17 | 04:34

Ben ik de enige die zelfs de uitslagen van stemmingen niet meer vertrouwd,ik bedoel de politici zijn bijna zonder uitzondering corrupt en liegen tegen de klippen op, de staat als geheel is onbetrouwbaar,en dan zou het stemmen wel eerlijk gaan.Jammer.

corbiere | 08-05-17 | 03:45

Cut the stokbrood.

Bram van Ojik | 08-05-17 | 03:10

@ Lewis Lewinsky | 08-05-17 | 01:49

Ik vraag mij wel af hoeveel van die "44% deugende fatsoensrakkers" een zandbak achtergrond hebben.

Ravian | 08-05-17 | 02:51

Frankrijk heeft vandaag een enorme kans gemist, en blijkt te bestaan uit 33% stomkoppen (thuisgebleven, blanco gestemd, ongeldig gestemd), 44% deugende fatsoensrakkers die werkelijk kapodt gaan aan het overtollig deugvet, en slechts 23% verstandige mensen met het hart op de juiste plaats. Helaas.

Lewis Lewinsky | 08-05-17 | 01:49

Bij 98% geteld is de stand als volgt.

Macron: 20,3 miljoen stemmen (66%)
Le Pen: 10,6 miljoen stemmen (34%)

Blanco: 3,0 miljoen stemmen
Ongeldig: 1,1 miljoen stemmen
Niet opgekomen: 11,6 miljoen stemgerechtigden

Totaal: 46,6 miljoen stemgerechtigden

Van de stemgerechtigden heeft 44% op Macron gestemd, 23% op Le Pen, 6% heeft blanco gestemd, 2% ongeldig en 25% is thuis gebleven.
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...

Lewis Lewinsky | 08-05-17 | 01:44

Wat een deugfestijn.

MaxiCosi24 | 08-05-17 | 00:45

botbot | 08-05-17 | 00:23
Ja, en?
De gemiddelde boer ontvangt € 4000 subsidie.
Per jaar.
Zet dat eens af tegen de gemiddelde statushouder.
Welterusten.

de honden blaffen... | 08-05-17 | 00:44

Macron gefeliciteerd.
En Marine, respect dat je überhaupt zover gekomen bent tegen de policor stroom in. Petje af.
En nee Berbaar, niet vanwege het zelfrespect. Vanwege angst.

ristretto | 08-05-17 | 00:40

@Nehemia | 08-05-17 | 00:21
Ik ken heel veel verhalen en sommige uit 1e 2e hand, maar jah - ik kan je linkjes sturen van wat in de krant staat ;). Of wikipedia (Klaus Barbie kwam afgelopen dagen nog langs, pleegde 'cocacoups' in Bolivia.. speelde een ex-vriendin van mij vroeger thuis.. wat ik weet is ongetwijfeld anekdotisch en summier). Zwerver op een idyllisch bankje in een warm land kan je van het ene onderwerp naar het andere zappen (soms zijn die mensen trouwens ook overal geweest, hebben ze vroeger gevaren of zo.. ).

nickolaas | 08-05-17 | 00:32

toetssteen | 08-05-17 | 00:19
Die muzelmannen zullen er wel een uiterst lucratief verdienmodel in zien. Ook voor drugshandel draaien ze hun hand niet om. Van de islam hoor je niks anders dan ellende. Een gruwelijke ideologie. Een antimenselijk systeem in alle opzichten, maar goed. Dat is een mening.
Singapore is goed bezig. Zo een zero tolerance beleid werkt uiterst preventief. Zag laatste een docu over Yemen. Onder een verkorte video. Dat land is helemaal naar de haaien doordat de bevolking en masse aan de khat is. Die blaadjes die je moet kauwen om een euforisch gevoel te genereren. Zonde als zoveel mensen aan drugs ten gronde gaan.

www.youtube.com/watch?v=2wBE8nY-LlQ

Nehemia | 08-05-17 | 00:30

nickolaas | 08-05-17 | 00:17

U krijgt last van de Frits Jansen kwaal op Joop.

toetssteen | 08-05-17 | 00:25

de honden blaffen... | 08-05-17 | 00:10
Met de oorlog nog vers in het geheugen wilden men er voor zorgen dat er voldoende voedsel was.
Men kreeg de melkplas en boterberg.
Door het melk quotem in te voeren kregen de boeren betere prijzen mede door EEG en later EU subsidies.
Het leeuwendeel van de EU begroting gaat naar de landbouw toe.

botbot | 08-05-17 | 00:23

nickolaas | 07-05-17 | 23:58
Het is allemaal natuurlijk zeer gelaagd. Drugs is handel en de onder en bovenwereld zijn met elkaar versmolten en of verweven. Voor de bühne worden natuurlijk mooie praatjes verkocht aan het publiek maar de werkelijkheid is veel grilliger. Datzelfde geldt voor de wapenhandel. Onlangs een prima docu over de internationale wapenhandel gezien op de VPRO - 'Shadowworld'. Je schellen vallen van je ogen hoe corrupt en doortrapt veel internationale staatshoofden zijn. Waaronder Thatcher, Tony Blair, Obama, de Bushes, Dick Cheny, Rumsfeld en nog veel meer kopstukken. Een (oud) wapenhandelaar - Riccardo Privetera zei: Politici zijn net als prostituees, maar dan duurder. Iedereen is te koop was zijn evangelie en hij putte uit eigen ervaring. Geld, escortbedrijven, wulpse dames. Wat Trump betreft. Ik denk dat niemand miljairdair wordt zonder vuile handen te maken. Hoe hoger je op de financiële apenrots komt, hoe schimmiger het spel.

Nehemia | 08-05-17 | 00:21

Huilie huilie van alt-right en de putinistas. Schitterend. Vanavond heeft het verstand gezegevierd!
rzer0 | 07-05-17 | 21:14

Stukje zelfreflectie zou de rechtse populisten niet misstaan. Als Le Pen een goed verhaal had gehad, had de MSM daar weinig aan kunnen veranderen.
jawor36 | 07-05-17 | 22:15

OnnozelaarsÂ…
De pen is machtiger dan het zwaard, en de MSN is machtiger dan beide samen.
Wat vanavond in Frankrijk gezegevierd heeft is policor indoctrinatie en MSM manipulatie.

Ravian | 08-05-17 | 00:19

Nehemia | 08-05-17 | 00:10
Als het lukt trekt zo'n jongmens een hele familie mee naar de toekomst.
Ach, als ik in Singapore ben dan schuif ik wat dollars af, gewoon omdat ik dan weet dat het nu gebruikt wordt voor zijn studie.
Maar wat u moet weten is dat islam daar ook de infiltrant is. Drugs worden gepushed door de moslimmaffia. Nog maar luttele jaren terug was de jeugd er beroer aan toe.
E.e.a. doet me denken aan een bezoek aan een museum aan Pagoda Street. Ik zag wat drugs teweeg hadden gebracht in Singapore. Het was onvoorstelbaar!!!
Tja, en toen begreep ik waarom er daar de doodstraf was ingesteld op drugs. Ik begreep en begrijp het harde beleid van Lee Kuan Yew,(Singapore) een man die ik de laatste eer nog heb mogen bewijzen.

toetssteen | 08-05-17 | 00:19

@toetssteen | 08-05-17 | 00:11
Ik zat aan hetzelfde bureaueiland als degene die het denkwerk heeft gedaan voor een van de verhuizingen van de AIVD (dwz de beveiligingsnorm/ eisen opgesteld.. ). Een van de mensen die mij heeft begeleid in het leren van dat vak destijds (de andere deed dat soort werk voor toen nog de landelijke politie - weet het niet precies meer, 15 jaar geleden of zo.. ). Met die laatste was het toen niet altijd makkelijk werken, want die dokterde dan zelf en wilde daar een 'standaard' van maken..
Anyway, wat ik hier gepost heb over muurtopics (100 reaguurders tegen 1 vaak of iets in die orde), heb ik in die tijd dus geleerd.. en dat zijn prima inzichten geweest.

nickolaas | 08-05-17 | 00:17

Nou, ja, Le Pen's voorstellen konden toch niet betaald worden.
35 urige werkweek.
Hogere lonen terwijl de lonen in de maakbaarheid-industrie al hoger liggen dan in de buurlanden.
Met 60 op pensioen.
Wat een land waar de talloze vakbonden nu al aankondigen dat ze weer eens gaan staken.
Laatst nog een staking bij Air-France, kosten een half miljard, te betalen door de KLM.

Jan Dribbel | 08-05-17 | 00:15

Geen groter feest dan cut and paste?
@toetssteen | 08-05-17 | 00:06
Qua 'geen feest' moet wel ff opletten dat ik niet iedere zin met 'En' begin als ik tussen schermen wissel ;).

nickolaas | 08-05-17 | 00:11

nickolaas | 08-05-17 | 00:03

Beweerde ik ergens dat een een afscheiding 100% zou zijn? Neen! Wat ik zeg is dat het beste is dat men zou kunnen doen!
Wat u en lalala personen willen is de vos noden in het kippenhok om kennis te komen maken.

toetssteen | 08-05-17 | 00:11

toetssteen | 08-05-17 | 00:03
Dat zal Duterte wel hebben opgelopen toen het echt pokkeweer was ; ). Drugs is als kanker en als overheid moet je daar keihard tegen optreden. Mooi dat die zoon van de nanny gaat afstuderen en een toekomst kan opbouwen. Drugs kan hele landen ontwrichten en daar moet op geacteerd worden.

Nehemia | 08-05-17 | 00:10

botbot | 08-05-17 | 00:03
Dat weet iedereen die enige kennis van de recente geschiedenis heeft:
Europese Commissie[bewerken]
In 1958 werd Mansholt een van de commissarissen van de pas opgerichte Europese Commissie en werkte hij als landbouwcommissaris aan de modernisering van de Europese landbouw. Mansholt was de geestelijke vader van het Gemeenschappelijk landbouwbeleid. Subsidiëring van de landbouw vormde voor Mansholt een oplossing voor het traditionele socialistische vraagstuk tot welke klasse de agrarische bevolking behoort (de Agrarfrage). De subsidies zouden van boeren arbeiders maken, meende Mansholt, omdat ze een vast inkomen zouden hebben en zo deel konden nemen aan de delen van de burgerlijke cultuur die voor arbeiders openstonden, zoals vakanties. Een belangrijk onderdeel van het "arbeider" maken van de boeren was dat Mansholt vond dat de staat alle grond tegen een redelijke prijs van de boeren zou opkopen, en dat de boeren daarop pachter zouden worden, waardoor de staat zou kunnen bepalen wat, en hoeveel er verbouwd zou gaan worden.[1]

Als landbouwcommissaris was Mansholt de centrale figuur in Brussel. Van zijn derde en laatste Commissie (1968 - 1973) was hij ook vicevoorzitter. Toen voorzitter Malfatti in 1972 aftrad om zich kandidaat te stellen voor het Italiaanse kabinet, werd hij gedurende 7 maanden voorzitter van de Europese Commissie. Hij had in die periode een relatie met de 39 jaar jongere Petra Kelly, later één van de oprichtsters van Die Grünen.

Terugtreden[bewerken]
In de periode na zijn pensionering werd hij sterk beïnvloed door de Club van Rome. Mansholt kreeg spijt van de invoering van de landbouwsubsidies en schaalvergroting. Maar zijn pogingen om deze ongedaan te maken mislukten, onder andere door verzet van de boeren die inmiddels in groten getale afhankelijk waren geworden van subsidie uit Brussel.

Van 1984 tot 1989 was Sicco Mansholt voorzitter van het Humanistisch Vredesberaad (HVB).

de honden blaffen... | 08-05-17 | 00:10

LuckyGirl | 07-05-17 | 23:53

Zie Obama. Hun blik gaat naar de volgende tekst die geprojecteerd staat.

toetssteen | 08-05-17 | 00:08

Negentig procent geteld. Macron 65%, Le Pen 35%.

Lewis Lewinsky | 08-05-17 | 00:07

nickolaas | 07-05-17 | 23:58

Geen groter feest dan cut and paste?

toetssteen | 08-05-17 | 00:06

de honden blaffen... | 07-05-17 | 23:48
Mooi mis, man waar haalt u die onzin vandaan.
Jaren ging het voor iedereen redelijk goed toen het melk quotem bestond boeren die geen opvolgers hadden stopten en verkochten deze melkrechten.

botbot | 08-05-17 | 00:03

@toetssteen | 07-05-17 | 23:48
Leg mij eens uit hoeveel mensen er bijvoorbeeld door de muur tussen Israel en de Westoever komen - pak em beet maandelijks.. kan je nu al vertellen dat het er letterlijk tienduizenden zijn, vaak Palestijnen die in Israel werken zonder papieren..
Er zijn ook redenen om zo'n muur niet waterdicht te maken (maar dat hoeven politici gelukkig niet aan jou uit te leggen, als je staat te juichen om zo'n muur te bouwen.. beeldvorming over zo'n ding is politiek handig - maar je mag het Nederlandse voorzitterschap van de EU destijds dankbaar zijn dat ze naar een minder populistische, en tot nu toe waarschijnlijk effectievere oplossing hebben gezocht.. ).

nickolaas | 08-05-17 | 00:03

Nehemia | 07-05-17 | 23:13

Hij heeft pokken gehad. Inzake zijn bewind: een van mijn zoons heeft een nanny, een Filippijnse. Ze is blij met Duterte! Haar zoon gaat in plaats van het hosselen in het moslimcircuit (jawel) terug naar school. Blijft met zijn tengels van de drugs and guess? Juist hij gaat dit jaar afstuderen!

toetssteen | 08-05-17 | 00:03

Je moet het als BELEIDSBEPALENDE elite toch compleet verkloot hebben als iemand als Le Pen aan de macht kon komen, laat staan zo'n enorm resultaat behaald.

@LuckyGirl | 07-05-17 | 23:53

Het is ene typische EUroscist-staar... dat zie je vrijwel bij alle EUroscisten. Komt omdat ze constant naar beneden moeten kijken om te zien of het volk daar laag bij de grond net voldoende in toom gehouden kan blijven om hun fantoomrijk overeind te houden.

litebyte | 08-05-17 | 00:00

@Nehemia | 07-05-17 | 23:42
We gaan wel een beetje 'offtopic', maar heel veel nieuws is er ook niet geloof ik..
Anyway.. de hele skyline van Miami bestaat uit geïnvesteerde drugsgelden (maar iets van 5% vloeit terug naar Zuid-Amerika en daar moeten ze een hele papierwinkel invullen als ze 100 dollar willen storten.. ). Wiki over Miami "Growth as a global city - In the 1980s, Miami became one of the United States' largest transshipment point for cocaine from Colombia, Bolivia, and Peru.[36] The drug industry brought billions of dollars into Miami, which were quickly funneled through front organizations into the local economy. Luxury car dealerships, five-star hotels, condominium developments, swanky nightclubs, major commercial developments and other signs of prosperity began rising all over the city. As the money arrived, so did a violent crime wave that lasted through the early 1990s." en.wikipedia.org/wiki/History_of_Miam...
Trump gaat echt niets aan dat witwassen doen (maar daarmee zou het ook een heel stuk kunnen worden opgelost - maar boven en onderwereld en de verweving daartussen en dat is echt een probleem, gaat ook om echt grote bedragen en echt grote macht.. en op een bepaald niveau weten dus veel mensen hoe het werkt en ook dat ze bijna helemaal onaantastbaar zijn ook.. die worden nooit gepakt).
En dus de vraag proberen te beperken - zijn methodes zijn niet erg effectief gebleken in het verleden.. ik wil niet al te zwart denken, maar als mensen uit het vastgoed de grootste witwassers van die geldstromen zijn.. in New York kon je trouwens ook niet bouwen zonder op goede voet te staan met de maffia (oa verweven met de vakbonden daar.. ). En hij schijnt jarenlang de vriendin van een maffiabaas voor bijna niets een penthouse aan te bieden. Aardig verhaal dit om te lezen: "The Party Girl Who Brought Trump to His Knees - Verina Hixon, who lived below Trump in his tower, was protected by wealthy and powerful men—the kind of men who, it is said, could make young Donald cry." www.thedailybeast.com/articles/2016/11...
En er zat meer maffia in die toren lees ik nu: "There WAS wiretapping at Trump Tower: FBI eavesdropped on Russian money-laundering ring that operated out of iconic skyscraper for two years" www.dailymail.co.uk/news/article-43361...

nickolaas | 07-05-17 | 23:58

FrankVeer | 07-05-17 | 22:40

Is het u ontgaan dat er problemen waren inzake de beveiliging van Wilders?

toetssteen | 07-05-17 | 23:54

toetssteen | 07-05-17 | 23:48
Uhm, ik moet niet corresponderen in het Engels en vervolgens overgaan naar Geen Stijl.
='was' de Jood enzovoort.

toetssteen | 07-05-17 | 23:51

nickolaas | 07-05-17 | 23:36

Punt 1: zonder dat hekwerk had de Jood nu deaud geweest. Komop Hamas kletst er samen met wat Arabisten lekker omheen, maar de doelstelling is nog eender. Joden in de zee.

Mexico... Die muur staat er al grootdeels, jaja. Gebouwd onder; taratataaa: Obama. Grensbwewaking geschied nu door verbeterde drones.
Nou hup sinterklaas, wiegje in of wellicht eens even verder onder het dekbedje uitkijken.

toetssteen | 07-05-17 | 23:48

botbot | 07-05-17 | 23:29
En die overproductie is ontstaan door de, vanwege de overheid (Mansholt heeft daar een grote rol in gespeeld) afgedwongen schaalvergroting.

de honden blaffen... | 07-05-17 | 23:48

nickolaas | 07-05-17 | 23:29
Ik kan de site www.globalresearch.ca/ van harte bij u aanbevelen. Dat staat vol met allerlei diepgaande achtergrondartikelen over het mondiale schaakspel. Engelstalig, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Nehemia | 07-05-17 | 23:46

Algerijnen/Marokkanen vreselijk!
vooral het gitarenspel! Santana!
m.youtube.com/watch?v=RvK19xgAxSU
Veel succes met het vooruitzicht dat 2022 zal brengen (not) .
Ook zo ondemocratisch hè het verloop van de franse verkiezingen.
Of anders ff gatestone/xandern/breitb/ fulmineren:
www.complete-encyclopedie.nl/Woordenbo...
Vooraleer pas op dat het muurtje niet op u valt in uw kamertje!! mwahoehahohie.. of snel onder het beschermde dekentje duiken!
tja dacht ff een muzakje te beluisteren en plemp ff deze. Die associatie van muzak en emotie? Lol..

Dr. Frambozenjam | 07-05-17 | 23:45

nickolaas | 07-05-17 | 23:29
Het probleem is dat Mexico vergeven is van de drugsbendes en ook andere Zuid Amerikaanse landen als Colombia, Venzuela. Je hebt daar onder andere een paar giganten als het Los Zetas kartel en het het Sinaloakartel en ook MS 13 timmert aan de weg en is nu geïnfiltreerd in Amerika. Ze maken ongekende hoeveelheden slachtoffers en slachten elkaar af met machetes en kettingzagen. Niet echt lieverdjes dus. Ik denk dat de muur wel preventief kan werken, maar waterdicht is het natuurlijk niet, maar je moet iets. In ieder geval goed voor de werkgelegenheid.
.
De afgelopen jaren is de drugstoevoer epidemisch gestegen en dus ook het aantal doden. Laten we hopen dat de maatregelen die Trump neemt effectief zullen zijn. Probleem is dat de bovenlaag van de CIA zwaar gecorrumpeerd is. Bijna alle opium komt uit Afghanistan. Dat land is niet voor niks zo belangrijk voor de CIA. Daarmee wordt heel veel gefinancierd zoals wapens etc. Clandestien natuurlijk, maar daarmee zal ik u niet gaan vervelen.

Nehemia | 07-05-17 | 23:42

De Franse revolutie was nog nooit zo ver geweest.

Rest In Privacy | 07-05-17 | 23:41

Het maakt niet uit wie er gewonnen heeft. De EU sterft een zekere dood. En niks kan dat stoppen. Als de Britten die enorme rekening van de EU niet gaan betalen zijn wij toch weer het haasje. En dat betekent het einde. The end.

Accident_Prone | 07-05-17 | 23:38

@mezelf | 07-05-17 | 23:29
Oh en de bouw van die Israëlische muur: "With the help of 1500-2000 foreign workers, the construction of the underground barrier designed to prevent tunnels between Gaza and Israel is now being accelerated; barrier expected to be complete in two years, and is estimated to cost approximately 1 billion dollars." www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-493... Als het puntje bij het paaltje komt zal Trump hem ook wel door Mexicanen laten bouwen (net als in Israel hotels ook door 'foreign workers' worden gerund vaak - want goedkoop.. iets dat Trump trouwens ook veelal doet). Retoriek is goedkoop.. (wat dat praten over muren in eerste instantie vaak al is.. ).

nickolaas | 07-05-17 | 23:36

Eh..., heeft de man met de alpinopet niet in grote meerderheid voor Macron gekozen dan?

thijs4419 | 07-05-17 | 23:34

@Nehemia | 07-05-17 | 23:13
De 'nieuwe muur' (niet de eerste 'nieuwe') is 30meter diep om dat tegen te gaan.. kost miljarden (voor dat land een ongehoord bedrag.. ). Denk jij dat het de definitieve oplossing zal zijn (en anders voor hoe lang? ). Is dat een goed plan voor de VS ? (die laatste vraag heeft een van de meest vooraanstaande - zo niet de leidende - expert in Israel al negatief beantwoord.. kan de ik meen Nieuwsuur-uitzending er nog even bij zoeken).
Doosje pillen wordt voor 1000 dollar verkocht soms (meen zelfs dat ik nog hogere bedragen las.. ).. als die muur ietwat zou werken, is er vervolgens weer corruptie of motivatie om nog dieper te graven of op een andere manier om die muur heen te smokkelen.
Ondertussen stelt ie dus voor om geld van verslavingszorg over te hevelen naar die muur (al is dat dus geloof ik geblokkeerd - maar belastingverlaging zal het dan nu zijn.. ). Maar in tegenstelling tot Obama had Trump Duterte dus ook geprezen (naast dat uitnodigen op zich ook al een vorm van waardering is). We verschillen over Obama - maar dit lijkt toch meer dan "alles wat 'linkse' mensen boos maakt speelt ons in de kaart, want dan heeft de achterban - gratuit - iets te juichen". Erg cynisch allemaal..

nickolaas | 07-05-17 | 23:29

de honden blaffen... | 07-05-17 | 23:22
Ik woon tussen de boeren en weet dus van de hoed en de rand.
En ja veel boeren moeten er aan geloven omdat dat er overproductie is.

botbot | 07-05-17 | 23:29

MultiPlex | 07-05-17 | 23:08
Macron wordt een centrist genoemd, maar zijn agenda is een globalistisch linkse agenda.

Nehemia | 07-05-17 | 23:21

RIP la France...

Ali Bi | 07-05-17 | 23:18

@MultiPlex | 07-05-17 | 23:08
Nouja als je voor een groot centraal machtsorgaan bent, met dus heel veel macht. Ben je nou niet bepaald rechts te noemen. Maar het is zeker een flinke verbetering ten opzichte van Hollande.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 23:13

de honden blaffen... | 07-05-17 | 22:57
We zullen maar zeggen dat u verstand van boeren heeft.
De EU stimuleert juist de landbouw en veeteelt.
Neem nu Nederland sinds de laatste ingrepen lopen de melk en varkensprijzen weer op zodat er weer een boterham te verdienen valt.

botbot | 07-05-17 | 23:13

nickolaas | 07-05-17 | 23:03
Die Duterte gaat wel heel drastisch tekeer, maar met zijn pokdalige gezicht lijkt het zelf wel een drugsdealer, maar goed - dat is een plastisch dingetje. Stiekem vond ik het toch wel leuk dat hij Obama destijds doodleuk hoerenzoon noemde. Gezien de 'antecedenten' van Barack aka Barry Soetoro had Duterte daar ook wel recht toe, maar diplomatiek was het allemaal niet. Maar Obama is natuurlijk een oorlogsmisdadiger van het zuiverste water (Libië) en zijn steum voor die jihadgroepen in Syrië en Irak. Dronebama.
.
Het bleek dat er tientallen drugstunnels zijn ontdekt in Amerika bij de grens. Dankzij Israëlische expertise/apparatuur hebben ze die mede ontdekt omdat zij op hun beurt weer met andere tunnels te maken hadden waar clandestien wapens door gesmokkeld werden. Die drugsepidemie die Amerika teistert is verschrikkelijk. Afijn. In Nederland hebben we de Somaliërs die helemaal los op khat gaan.

Nehemia | 07-05-17 | 23:13

Tachtig procent geteld. Macron verder gestegen naar 64%, Marine nu op 36%.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 23:09

@Desmoulins | 07-05-17 | 23:04
Ja. Eens. Gister dacht ik terug aan 6 mei 2002, 15 jaar geleden, de dag van de moord op Pim Fortuyn. Toen liepen hier op de gracht nog best veel Nederlanders. Veel meer dan nu. En dat gaat door, de omvolking.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 23:08

Dus een rechtse bankier heeft gewonnen van een rechtse populist. En hier hebben reaguurders alsnog over links... Niveautje hoor. Het blijft lastig dat politieke spectrum.

MultiPlex | 07-05-17 | 23:08

Ook in departement nummero 02 (Aisne) heeft Le Pen gewonnen. Zij behaalde hier 53% van de stemmen.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 23:05

@Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:48

21 aanslagen, and counting, na Charlie Hebdo waren blijkbaar nog niet genoeg, laat staan de dagelijkse beslommeringen in het Europese hart van Eurabië. Het is inderdaad een trieste avond. Ons lot in de EU lijkt voor nog jaren vast te staan.

Desmoulins | 07-05-17 | 23:04

French presidential

Turnout 75.9% - 9.4% Blank = 66.5%

61,7% of 66.5% = 41.03% pro establishment / #macron

58.97% Contra

Leefbaar | 07-05-17 | 23:04

@Nehemia | 07-05-17 | 22:49
Armere mensen stappen over op heroine-achtige drugs (of goedkope kopieën - waarvan een deel wordt binnengesmokkeld). Maar over het algemeen wordt de epidemie toegeschreven aan te makkelijk voorschrijven door reguliere zorg en onverantwoordelijk gedrag van de industrie (daar zijn ook veroordelingen over geweest en er lopen opnieuw zaken). En dus dat die groepen het zwaar hebben (sociale verbondenheid zou groter zijn onder andere groepen). Maar ook zijn er onderzoeken - meerdere in de afgelopen pakweg 20 jaar - waaruit blijkt dat er een soort van 'bias' is waardoor men blanke mensen eerder die opiaten voorschrijft (lijkt onbewust - het gaat dan om eerstehulpafdelingen, etc). Maar al na 5 dagen schijnen er toch al veel mensen voor langere tijd aan te hangen (het geeft een soort roes.. als mensen soms al eenzaam zijn of een ander lijden ervaren, is dit iets dat een echte 'killer' schijnt te zijn).
Trump heeft trouwens ook nog Duterte van de Filipijnen uitgenodigd in dezelfde week als ie dat budget voorstelt met 95% te korten.. die schiet drugsverslaafden gewoon dood ter plekke of zet ze vast (schijnen agenten ook nog aan te verdienen.. ) - dealers schijnt ie dus gewoon te laten lopen.. dat is ook een soort 'sociaal Darwinisme' of gewoon 'opruimen' - 'Es ist wieder da!' zou je deze dagen bijna uitroepen.. in ieder geval geeft Trump 0-f*ck over hoe iets potentieel overkomt (oh wacht... dat deed ie volgens mij alleen maar.. ).

nickolaas | 07-05-17 | 23:03

@de honden blaffen... | 07-05-17 | 23:00
Thx. Zo kan je het ook zien.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 23:03

Je weet het niet maar..... zou dit kunnen?:
.
Macron was bij voorbaat de gewenste presidentskandidaat bij de machtige elite, banken politiek bedrijfsleven.
En Le Pen bij die elite juist de meest ongewenste kandidaat.
.
Misschien is er daarom een scenario opgevoerd waarin alle kandidaten, behalve Macron en Le Pen, in de eerste ronde moesten sneuvelen.
.
Door Macron en Le Pen in de eerste ronde te laten winnen zou een overwinning van Macron in de tweede ronde bij de burger geloofwaardiger worden (omdat men dan denkt dat de elite Le Pen serieus neemt) omdat Le Pen dan een tweede 'eerlijke' kans heeft gehad.
Hierdoor zal de burger rustig gehouden worden en gaat hij niet speculeren over bijvoorbeeld verkiezingsfraude.....

Rest In Privacy | 07-05-17 | 23:01

Live vanuit Frankrijk... De teleurstelling.

Inderdaad hebben de Frambozen zich een EU-rad voor de ogen laten draaien. Morgen is Merkel de baas in Frankrijk.

De DGSE (www.defense.gouv.fr/dgse) zoekt overigens op dit moment drie bontkraagjes die mogelijk vanavond nog zouden willen toeslaan (op het feestje van Macron, wellicht?).

Macron is -net zo als Mark Prutte- hélemaal ingepakt door de EU (en daarmee Deutsche Bank, Crédit Agricole); al diegenen die in Griekenland veel geld zijn verloren en die dat graag terug willen zien - over de rug van de belastingbetaler.

Maar het wordt interessanter. Macron heeft een "beweging", géén politieke partij (als Wilders dat doet, dan is de wereld te klein, maar bij Macron rept daar niemand met een woord over).

In juni volgen hier de "législatives". Kijk: de president is bekend (Angela Merkel ;-) ), maar het parlement...

En wie gaat daar in zitten? Niet "de partij" van Macron; die is er immers niet.

Het worden vijf lange jaren, aan het eind waarvan in Frankrijk de facto de burgeroorlog woedt en waarna rechtse krachten de ondankbare taak krijgen de schier onoverkomelijke problemen op te lossen.

De Droit | 07-05-17 | 23:01

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:48
Toch niet, een derde van de stemmen voor het Front zou 10 jaar geleden ondenkbaar zijn geweest.
Omwentelingen gaan langzaam.

de honden blaffen... | 07-05-17 | 23:00

JTKDM | 07-05-17 | 22:49


Dat zag je ook al bij die Obama-gekkies. Man, wat waren doe trots op zijn speeches...

omanders | 07-05-17 | 22:59

Yes! Le Pen heeft tenminste in één departement gewonnen! In Pas de Calais (62) heeft zij 52% van de stemmen gehaald.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:59

@JTKDM | 07-05-17 | 22:49


Speeches zijn een soort reclame. Er spreekt nooit wat uit. Het enige waar je een politicus zijn vaderlandsliefde uit kan herleiden is zijn BELEID.

omanders | 07-05-17 | 22:58

botbot | 07-05-17 | 22:51
De EU maakt door wet en regelgeving de complete boerenstand van een continent kapot.
De subsidie's die de boeren daarvoor terug ontvangen, zijn een grijpstuiver.

de honden blaffen... | 07-05-17 | 22:57

De helft van het kansloze West-Europese electoraat stemt nog geen Wilders of Le Pen als ze letterlijk in hun bek worden gescheten door een eurocraat of moslim. Het zij zo. We zijn niet de eerste beschaving die naar de sodemieter is geholpen. Wel de eerste die het helemaal zelf heeft gedaan. Voorwaar een prestatie.

WhiteShark | 07-05-17 | 22:56

JTKDM | 07-05-17 | 22:49
O ja?
De woorden "viva la France viva la République" kreeg hij amper uit zijn strot.

de honden blaffen... | 07-05-17 | 22:54

BREKEND, 12 procent ongeldige en blanco stemmen. Dat is VIJF keer zoveel als in de eerste ronde!

Feynman | 07-05-17 | 22:52

de honden blaffen... | 07-05-17 | 22:39
Het is de hoogste tijd dat die Franse boeren eens wat landbouw subsidie van de EU krijgen.

botbot | 07-05-17 | 22:51

Uit zijn speech spreekt trots op en geloof in de kracht van Frankrijk. Dat is pas echt vaderlandsliefde.

JTKDM | 07-05-17 | 22:49

nickolaas | 07-05-17 | 22:35
Die epidemische bodycount ten aanzien van drugs is ongekend afgelopen jaren. Dit jaar zullen ze waarschijnlijk wel de vijftigduizend doden aantikken in het land van Uncle Sam. Vooral MS-13 een bende die tegenstanders en slachtoffers met machettes het zwijgen oplegt is zeer zorgelijk. Een typische narcobende die uit Mexico is overgekomen. Deze nieuwe drug carfentanil die honderd keer sterker is dan heroïne is extreem dodelijk.

www.independent.co.uk/news/uk/home-new...

Nehemia | 07-05-17 | 22:49

@Desmoulins | 07-05-17 | 22:46
Jup. Het is een trieste avond. Weinigen beseffen dat.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:48

@Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:14

Zelfmoord met het touw van de politieke correctheid.
Frankrijk is niet meer. 2022 is te laat.
De reactie van de EU-paten op de exit van de Britten krijgt een nog fanatiekere dimensie met lieden als Macron en straks Merkel of Schulz, lood om oud ijzer, aan de macht in het hart van de EU.

Desmoulins | 07-05-17 | 22:46

Nu driekwart van de stemmen geteld. Macron gestegen naar 63%. Le Pen op 37%.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:45

Ook daar kan de boel weer lekker 4 jaar lang dooretteren.

Slipsnifter | 07-05-17 | 22:44

Het wil maar niet lukken met Le Pen, Wilders e.d.
Hun aanpak zou eens een andere wending moeten nemen want op deze manier zullen zij het establishment niet omver krijgen.
Memek | 07-05-17 | 21:34

Van Le Pen weet ik het niet, maar bij Wilders heb ik sterk het vermoeden dat ie helemaal niet wil regeren. Dat zie je ook in de aanloop naar verkiezingen. Als-ie echt had gewild, had ie m.i. met meer optredens meer stemmen kunnen winnen, maar hij vond het wel prima zo: een aantal zetels erbij, in de oppositie en geen regeringsverantwoordelijkheid, waardoor hij tegen alles aan kan blijven schoppen.

FrankVeer | 07-05-17 | 22:40

-weggejorist-

Rest In Privacy | 07-05-17 | 22:40

Een bankier die ook nog liet weten dat Henk Kamp een goede vriend van hem was. Dat voorspelt ook niet veel goeds. Laten we maar hopen dat dat tenminste gelogen is.

johannijhof | 07-05-17 | 22:39

Frankrijk zal nog verder leeggezogen worden.
Nu op Canvas een film over hoe het Franse boeren vergaat.

de honden blaffen... | 07-05-17 | 22:39

@Diabhal | 07-05-17 | 22:33


Misschien moet je gaan argumenteren in plaats van insinueren.

omanders | 07-05-17 | 22:38

En Macron loopt plechtig, in z'n eentje naar het podium, begeleid door Beethovens negende.

JTKDM | 07-05-17 | 22:38

@mezelf | 07-05-17 | 21:52
Ik zal een voorbeeldje geven over 'niet-altruïstische' politici (en als ik er iemand mee in de kaart zou spelen is het misschien wel de PVV? - alhoewel die volgens mij hetzelfde doen in grote lijnen). En ik heb de Leefbaar Rotterdam-plannen niet tot op de letter gelezen, dus corrigeer maar als ik ergens naast zit.. maar ik heb dat plan in grote lijnen (ik meen de intentie) me wel laten uitleggen door dus mijn toen deelraad-LR politica).
Het gesprek ging als volgt dat 'linkse besturen' alle mensen met geld de stad hadden uitgejaagd, was haar opvatting - ik dacht juist dat die 'linkse besturen' alle minima richting randgemeenten hadden gedropt door in ruil voor de metro van al die gemeenten 'sociale woningbouw' te eisen (niets ten nadele van ooit rustiek Portugaal.. maar misschien als de toenmalige bewoners iets zouden willen kunnen terugdraaien.. ;) ). Anyway, ik heb geconcludeerd toen dat gemeentebesturen iedereen de stad hadden willen uitjagen en ik heb nieuwe biertjes gehaald geloof ik - het was iig wel een gesprek in een leuke sfeer.
Maar neem nu dat nieuwe plan voor Feijenoord, klinkt allemaal leuk en aardig.. maar belangrijk is het woordje 'doorstroming', niks aan de hand nog steeds als ze mensen goed behandelen.. maar er zit toch iets in die partijen dat ze 'het kleedje onder mensen willen vandaantrekken' - een soort van sociaal Darwinisme en ook echt spelen op haat van de ene groep jegens de anderen (hun woonplan van een jaartje terug brachten ze doodleuk onder de aandacht met een cartoonfilmpje waarbij de sloopkogel tegen een rijtje huizen ging met schotelantenne's aan de gevel). Maar neem van mij aan dat de minima in die stad, die toch het meeste op ze aangewezen is net zo hard gesloopt wordt (maar de angst voor de schotels is denk ik onterecht groter dan de scepsis denk ik die ze ten aanzien van zo'n plan zouden moeten hebben.. en ja, die grijpen hun kans nu de zaak dus aan een kampioenschap kan worden opgehangen.. maar goede kans dat dit om grote belangen en veel geld gaat, maar dat dus mensen die er echt bij in gaan schieten in dit plan de slag gaan missen.. feitelijk wordt ze in het algemeen vaak iets voor ogen gedraaid dus) en ik denk dat ze de komende verkiezingen ook echt kritisch zullen moeten kijken wat LR (maar ook de PVV) tot nog toe echt voor ze gedaan heeft (bij mij stonden ze altijd vooraan als er iets aan het park moest gebeuren al kostte dat klauwen geld of als de tram teveel piepte bij appartementen die menen dat ze een op elkaar gestapeld Wassenaar zijn.. ). Dat geld wordt dus niet elders in de stad besteed.. (waar er soms echt lullige bezuinigingen zijn, die een fractie kosten).
Hetzelfde zie je in de VS - het federale bureau dat opiumverslaving bestrijdt, groot probleem onder metname blanke burgers op een of andere manier en vooral ook Trumpstemmers en traditioneel Republikeinse staten, is onlangs met 95% gekort.. drugsdoden zijn nu al 47.000 per jaar - zoveel als in de hele Vietnamoorlog. En al zouden lokale staten meer belastingen kunnen gaan heffen als de federale overheid dat minder doet en dan nog steeds lokale behandeltrajecten in stand houden.. maar met name dus die Republikeinse staten als Kansas en Ohio hebben grote tekorten en de echte 'deep red states' als Kentucky gaat sowieso veel geld van de federale overheid naar bijvoorbeeld onderwijs maar ook dus gezondheidszorg voor verslaving en/of minima, omdat die steden zelf armer zijn (niet in de laatste plaats geld trouwens van 'blauwe staten' als New York.. ). De kansen van mensen in die 'red states' worden dus sowieso een stuk slechter tov van rijkere staten en die tweedeling dreigt daarmee nog groter te worden (al varen de Republikeinen daar dus paradoxaal wel bij.. daarnaast kunnen ze politie en commerciële gevangenissen uitbreiden - wat ook in hun straatje past vaak.. ).
Iets dat dit schetst (van 2 dagen geleden) "Trump’s new opioids strategy ‘devastates’ advocates
A proposal to slash funding for the drug control office is the latest worrying sign, advocates say." www.politico.com/story/2017/05/05/dona... Mensen in de comments die 7 mensen in hun omgeving zijn verloren aan dus dit soort problemen - Trump heeft een eigen broer die aan alcoholmisbruik gestorven is.. geeft 0-f*ck kennelijk..

nickolaas | 07-05-17 | 22:35

Ik ben benieuwd wat Rutte tegen Macron zegt.

*Meneer Macron, er hebben meer Fransen niet op u gestemd dan wel. Waar wilt u het inlegvel?*

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 22:34

@omanders | 07-05-17 | 22:30

Is niet het utopia van alt-right?

Diabhal | 07-05-17 | 22:33

Gewonnen.
En nu naar buiten brengen wat er gehackt is.
Of dat alsnog geha(c)kt van hem maakt?

Rest In Privacy | 07-05-17 | 22:31

@Diabhal | 07-05-17 | 22:28


Daar kan ik geen kaas van maken. Leg het maar wat beter uit.

omanders | 07-05-17 | 22:31

@Diabhal | 07-05-17 | 22:27


Alleen in Nazistisch Duitsland en Stalinistisch Rusland.

omanders | 07-05-17 | 22:30

Diabhal | 07-05-17 | 22:27
Ik ken je niet en dat wil ik graag zo houden. Met wegkijkende struisvogels kan ik niet zoveel.

Nehemia | 07-05-17 | 22:29

jawor36 | 07-05-17 | 22:15

Slaap lekker verder. Als u de vooringenomenheid, selectieve verontwaardiging en de nauwe banden van de MSM met de globalistische politieke elite nu nog niet wil zien... Zult u het nooit zien. De goedgelovigheid voorbij.

Desmoulins | 07-05-17 | 22:29

@omanders

>En immigranten hou je wel degelijk tegen met dichte grenzen.

Want criminelen houd je tegen met wetten.

Diabhal | 07-05-17 | 22:28

@Bruine Beer | 07-05-17 | 22:19


Want wat niemand, helemaal niemand durft te erkennen is dat Europa een low intensity etnisch conflict heeft geimporteerd en dat Salafistisch geweld daarop groeit.

omanders | 07-05-17 | 22:28

-weggejorist-

Diabhal | 07-05-17 | 22:27

@Bruine Beer | 07-05-17 | 22:19


WBT feit 5: Terroristen bestaan wel dankzij de zee waarin ze kunnen zwemmen. En dat zijn immigranten. De aanslagpleger die maanden in Molenbeek kon verblijven terwijl de hele gemeenschap wist dat hij daar was geeft PRECIES aan waar de zere plek is.


En immigranten hou je wel degelijk tegen met dichte grenzen.

omanders | 07-05-17 | 22:25

Bruine Beer | 07-05-17 | 22:19
Le Pen houdt ze niet tegen maar wil er in ieder geval wel iets aan doen. Macron zit nog steeds in de ontkenningsfase.

spanarchist | 07-05-17 | 22:22

Voorspelbaar. Ook omdat le Pen zich van haar slechtste kant heeft laten zien, zie Ephimenco. We gaan het van de Thierry's moeten hebben qua verkiezingen. Maar veel, veel belangrijker is deze waarneming:


De linkse meningen die momenteel door taboe worden afgedwongen alsof het *normale* meningen zijn, zijn niet door verkiezingen aan de macht gekomen. Verkiezingen hebben in het westen erg weinig linkse regeringen opgeleverd. Nee, ze zijn aan de macht gekomen door cultuuroorlogen te winnen.


En dat moeten wij nu gaan doen, die cultuuroorlogen winnen. Wij zijn nu provo, punk. Of moeten dat gaan worden.

omanders | 07-05-17 | 22:22

Hoewel Le Pen een duidelijk signaal afgegeven heeft, kiezen de meeste Fransen toch voor de zekerheid van Europa. Groot-Brittannië komt daardoor meer geïsoleerd te staan. Neemt niet weg de de nieuwe generatie politici meer met de onvrede van een toch groot aantal kiezers moet doen, anders wint extreemrechts later alsnog. En dat zou dan nog geheel onverdiend zijn.

Mannes | 07-05-17 | 22:22

@Bruine Beer,
Er waren twee goeroes van het boos, waarvan er een de ander als ergste vijand ziet, nog erger dan de huidige niet-boze winnaar. Er wordt veel te gemakkelijk aan voorbij gegaan dat die andere, linkse goeroe van boos, bijna de tweede ronde heeft gehaald, zodat het weinig heeft gescheeld of we hadden een finale boos-boos.

JTKDM | 07-05-17 | 22:21

spanarchist | 07-05-17 | 22:11
Yep, Le Pen had er vast voor gezorgd dat al die figuren die al twintig jaar boos in de banlieu's wonen, niet gaan schieten.

Feit 5: terroristen hou je niet tegen met een grenspost en een douanier.

Bruine Beer | 07-05-17 | 22:19

Rationele Mocro | 07-05-17 | 21:20
Je maakt hier een redeneerfout; je veronderstelt consistentie bij de gemiddelde bullshitter. Ik zal de redeneertrant voor je analyseren:

Feit 1: de grote meerderheid van de mensen is boos.
Feit 2: er zijn verkiezingen
Conclusie 3: dus de goeroe van het boos zijn gaat winnen.
Feit 4: Hee, de goeroe heeft niet gewonnen.

Als feit 1 en 2 kloppen, volgt conclusie 3. Maar die is in tegenspraak met feit 4. Dan zou het kunnen dat feit 1 niet klopt, feit 2 niet klopt, of dat uit 1 en 2 niet altijd 3 volgt. Dan controleer je die drie. Wellicht zijn toch zoveel mensen boos, of stemmen ze niet altijd op boze blonde mannen.

Een andere aanpak zie je veel in Arabische culture. Feiten mogen elkaar best tegenspreken, als de conclusie maar logisch is. Ik zie veel boze mensen (hier), dus feit 1 klopt. Feit 2 klopt, dus zowel conclusie 3 als feit 4 klopt.

Soms voeg je dan toe dat er nog een feit is (verkiezingsfraude), en dat verklaart dan de discrepantie. Maar dat hoeft niet, feit 1 herhalen maakt het ook al waar.

Een soort moslims dus.

Bruine Beer | 07-05-17 | 22:16

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:50
Antidemocratische manipulatieve krachten gaan neer. Zet maar een LP van Michael Jackson op.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 22:15

Mark_D_NL | 07-05-17 | 20:58

Stukje zelfreflectie zou de rechtse populisten niet misstaan. Als Le Pen een goed verhaal had gehad, had de MSM daar weinig aan kunnen veranderen. De nederlaag is te groot, die heeft ze aan zichzelf te danken.

jawor36 | 07-05-17 | 22:15

hStripe | 07-05-17 | 22:04
De Fransen zijn failliet daarom had ik graag gezien dat ze uit de EU zouden stappen.

botbot | 07-05-17 | 22:13

Ik begrijp nu dat Fillon aan de zijlijn moest.

toetssteen | 07-05-17 | 22:11

Bij de volgende aanslag in Frankrijk mag 65,2% van de slachtoffers er niet over klagen omdat ze hier zelf voor gekozen hebben.

spanarchist | 07-05-17 | 22:11

De periferie in Frankrijk heeft het maar moeilijk, steeds minder werk en de politici kijken alleen naar de metropolen en luisteren niet naar de kiezers in de periferie. Als het niet voor de EU subsidies was, dan was de periferie allang ten onder gegaan.
Aan de ene kant zijn ze in de steek gelaten en aan de andere kant kunnen ze niet zonder de subsidies uit Europa overleven.
In de metropolen wordt het geld verdient, maar daar profiteert slechts een kleine minderheid van.
Metropool of periferie, ze hebben vandaag allebei verloren. Maar dat was ook het geval geweest als de andere kandidaat gewonnen had.

Osdorpertje | 07-05-17 | 22:10

@tipo | 07-05-17 | 21:33
Klopt. Hij wilt iets dat ook heel veel Fransen absoluut niet willen. Maar de roep dat het moet hervormen is tevens iets waarmee hij aan geeft dat het nu dus ook niet goed is. Veel Fransen zullen straks pas zien wat hij echt wilt en daar niet blij mee zijn. Hij brengt het echter wel alsof deze hervormingen er zijn voor de mensen die anti-EU zijn. Ook al wilt hij nu nog meer van juist datgene dat die mensen nu al slecht vinden aan de EU.

-

Uit het artikel waar ik eerder aan linkte, een quote van hem: “Maar tegelijkertijd moeten we oog hebben voor de mensen die extreem boos en ongeduldig zijn. Het disfunctioneren van de EU kan zo niet langer.“

en

“Het zou volgens Macron zelfs ‘verraad’ zijn als hij de EU toestaat om op dezelfde weg door te gaan. ‘Dat wil ik niet,’ zegt hij, ‘want anders hebben we straks toch nog Marine Le Pen aan het roer, met als consequentie een Frexit.’ ”

-

Hij doet dus wel degelijk alsof hij iets wilt dat de EU-kritische graag willen. Al zijn ze natuurlijk juist kritisch op de invloed van de EU en wilt hij de EU nog meer invloed geven. Maar dat zal dus eerder voor juist meer negatieve EU-sentimenten gaan zorgen met dus een nog grotere kans op een Frexit tot gevolg.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 22:08

Nou feli Frambozen, jullie gaan krijgen waar je voor koos. Na Afrika en Turkye ook maar niet meer naar la douce dan.

krijgdetiefusmaar | 07-05-17 | 22:06

Jammer! De Fransen hadden voor Frankrijk kunnen kiezen maar, gezien de enthousiaste reacties vanuit technocratisch Europa, hebben ze zich een rad voor ogen laten draaien door het populistische geslis van die slang Macron.
De Fransen zullen er binnen een paar maanden wel achterkomen dat ze verraden zijn.

hStripe | 07-05-17 | 22:04

Ga niet meer naar Frankrijk zolang Merkel en de EU daar de scepter zwaaien. Misschien over 4 jaar weer eens kijken. Tot die tijd is FRA net als TURK een no-go zone/land.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 22:01

Ga niet meer naar Frankrijk zolang Merkel en de EU daar de scepter zwaaien. Misschien over 4 jaar weer eens kijken. Tot die tijd is FRA net als TURK een no-go zone/land.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 22:01

Berbaar | 07-05-17 | 22:00
Dat weet geen mens nu.

Russ Meyer | 07-05-17 | 22:01

@Vrijhetzelaar | 07-05-17 | 21:58
En met Marine zou het wel veiliger geworden zijn?

Berbaar | 07-05-17 | 22:00

@Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 21:29
“De overgrote meerderheid in 0031 kiest nog altijd voor de EU. Misschien niet leuk hier om te typen maar helaas een feit.” Zelfs dat durf ik in twijfel te trekken. Als ik met mensen praat die zeggen pro-EU te zijn, blijkt vaak al snel dat ze eigenlijk tegen de EU zijn, maar voor Europese samenwerking. (“Ja ik ben wel voor de EU maar niet tegen dat gedoe in Brussel.. DAT IS DE EU!”) Dit verschil wordt door de media en eurofielen bewust onduidelijk gehouden. Als dit eenmaal wel duidelijk is dan zal dat al veel uitmaken. Daarbij moeten 'we' een alternatief voor de EU voorleggen.

-

Daarbij hebben momenteel de wat meer EU-kritische partijen (Nouja, de VVD praat tenminste vaak EU kritisch al is daar in de praktijk niets van de merken) toch echt een meerderheid.

-

Daar komt nog bij dat aan de rechter zeiden mensen vaak gevoelsmatig weinig keus hebben. Anti-EU? Ja, maar vervolgens willen ze niet de PVV stemmen. FvD was voor de massa nog te onbekend. We hebben rechts nog een echt liberale partij nodig. Dan geeft dat de mensen die nu nog VVD stemmen ook meer keus en buigt de VVD zelf ook nog wel voldoende mee.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 21:59

De Nationalistische partijen in Europa winnen niet, maar groeien wel. De overwinning van Macron betekent niet dat het nu veiliger wordt. Integendeel.

Vrijhetzelaar | 07-05-17 | 21:58

En de Fransen blijven gezellig aan het infuus van het EU reich hangen.
Maar goed,volgende keer beter.

komtdatschot | 07-05-17 | 21:56

Rothschild-mol Macron wordt dus president van Frankrijk, mooi, dat land gaat dus verder de vernieling in de komende jaren!
Volgende keer beter, Marine, en die volgende keer komt er op zekers. Nog effe op de tandjes bijten dus.
De Europese landen willen geen rigide politieke omslag om het tij te keren, het zij zo zeg ik dan maar!

BadLieutenant | 07-05-17 | 21:53

Mastermattie | 07-05-17 | 21:50
Geluiden over fraude zijn heel sterk.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:53

Wat ik me nou afvraag he... Hoe kan Macron de victorie claimen als er nog geen enkele stem geteld is? Hmmm....

Alpengeist | 07-05-17 | 21:52

@krem | 07-05-17 | 21:35
Wat ze dus de vorige keer gedaan hebben in regio's (ik zat verkeerd met lokaal - moest regionaal zijn) waar 'Het Front' dreigde de grootste te worden (lokale verkiezingen) is dus zoals ik al zei partijen zich laten terugtrekken. Op die manier kan men zo'n partij dus ook een heel stuk van de winst houden (kan niet onbeperkt.. maar je moet dus een heel goed plan hebben om daar langs te komen). Maar ik denk ook wel eens dat mensen zich al snel teveel voorstellen van dus 'rechts populistische' politici - in plaats van op een altruïstische agenda campagne te voeren (regel het voor iedereen goed, inclusief 'zwakkeren') kiezen ze iemand die zegt het vooral voor 'de eigen groep' te gaan regelen (waarvan zo iemand dan de suggestie wekt dat dat de kiezers zullen zijn, maar in praktijk bedienen ze vooral zichzelf en mensen nauw om zich heen - het zijn nu eenmaal geen 'altruïsten' ). Zie je meen ik te constateren ook bij Trump.. (had de mond vol over het golf spelen van Obama en vakanties - zelf let ie nergens op qua kosten om maar iets te noemen.. iemand ergens verantwoordelijk voor houden is alleen handig als het om een politieke tegenstander gaat, zelf haalt ie gewoon zijn schouders op..).
Hier hoe het is gegaan bij de regionale verkiezingen in 2015:
"Runoff elections were held on 13 December 2015 in regions where no candidate was able to win outright in the first round.
After the first round, the Socialist Party withdrew its lists in the regions of Provence-Alpes-Côte d'Azur and Hauts-de-France, where they finished in third place, in an attempt to block the Front National from winning seats in the second round due to split opposition from the centre-left and centre-right blocs.[4] However, despite instructions from the party, the Socialist candidate chose to maintain his list in the region of Le Grand-Est, which similarly had them in third and the FN with a sizable lead after the first round.[5]
The result was a disappointment for the Front National, which was unable to win any of the regional presidencies in the face of concerted tactical voting. However, in both the north and the south, they managed to increase their share of the vote from the first round.[6] Of the 12 regions in mainland France, 7 were won by the Republicans and 5 were retained by the Socialists." en.wikipedia.org/wiki/French_regional...

nickolaas | 07-05-17 | 21:52

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:47
Dat begint er nu wel op te lijken ja...

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:50

De steun voor Macron is ook flinterdun. 3 mei wilde maar 48% van de respondenten aangeven op hem te gaan stemmen, tegen 35% voor haar. 17% van de respondenten hebben vier dagen later op hem gestemd, maar dus niet openlijk of van harte.

Zie de infographic van BBC, onderaan deze pagina: www.bbc.com/news/world-europe-39802776...

Feynman | 07-05-17 | 21:49

En de EU elite gaat door alsof het enge "populisme" nu dood is. Toch is 1 op de 3 fransozen klaar met het huidige. Dat gaat gewoon een keer mis.

Henk de Vries2074 | 07-05-17 | 21:49

@Memek | 07-05-17 | 21:34
Dat is een beetje het probleem, c'est le ton qui fait la musique.
De toon moet wel extreem zijn want anders geen stemmers maar diezelfde toon stoot de benodigde coalitiepartners af.
Catch 22

Berbaar | 07-05-17 | 21:48

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:25
Allemaal voor het goede doel, toch?

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:47

Macron = Teacher's pet.
Knar van hem doet me denken aan Peter R.

Russ Meyer | 07-05-17 | 21:46

@TegenBeterWetenIn | 07-05-17 | 21:39

Komt rechtstreeks uit die lek.
Blijf maar lekker, comfortabel wegkijken.

Desmoulins | 07-05-17 | 21:45

2002 Jean-Marie Le Pen 17.8%
2017 Marine Le Pen 34,9%
Dochterlief deed het TWEE keer zo goed als papa.

Die voorspelling van Farage is niets nieuws onder de zon. Macron zal niets oplossen en Frankrijk heeft een enorme stap gezet richting nieuwe politieke geluiden. De tijd van pappen en nathouden is eindig.
Feynman | 07-05-17 | 20:47
Logisch dus dat de ouwe "Le Pen" en plein publique uit de partij wordt gezet. De "Alte Kameraden" uit 40-45 zijn vrijwel allemaal uitgestorven, dus electoraal niet meer belangrijk. Nieuwe zakken voor de oude (Vichy-Franse) wijn.

TB2318 | 07-05-17 | 21:45

TegenBeterWetenIn | 07-05-17 | 21:39
Dat is gewoon data uit de Macron leaks van 9 gigabyte welke overigens door Wikileaks als authentiek werd gekwalificeerd na uitvoerig onderzoek.

Nehemia | 07-05-17 | 21:41

Macron meteen op Moeilijk Kijken les morgen want de eerste Lone Wolf zal zich vast snel aandienen.

de Voorzittert | 07-05-17 | 21:40

Extreem-links heeft er verstandig aan gedaan zich niet achter Macron te scharen en massaal blanco of niet te stemmen. Het verschil met Le Pen is zo al groot genoeg, en die mag dan een boel stemmen hebben binnengehaald, ze kan zich er onmogelijk op laten voorstaan "het Franse volk" te vertegenwoordigen noch de enige oppositie te zijn. Uit de speech van Mélenchon bleek nog maar eens duidelijk dat Macron waarschijnlijk nog meer tegenstand van links dan van rechts kan verwachten. En volgende keer kan extreem-links wellicht de tweede ronde halen.

Wie denkt dat "links" vandaag heeft gewonnen vergeet dat Macron voor veel Fransen juist als rechts wordt beschouwd, als vijand van de "sociale verworvenheden" (zoals de pensioenleeftijd van 60, die door Le Pen werd verdedigd). Als de conservatieven straks de parlementsverkiezingen winnen, zullen die ook prima met Macron kunnen cohabiteren.

JTKDM | 07-05-17 | 21:39

Nehemia | 07-05-17 | 21:34

Als u zulke websites serieus neemt, dan raad ik u aan iets later op de dag te beginnen met drinken.

TegenBeterWetenIn | 07-05-17 | 21:39

Waarom is het eerste wat ik denk bij verkiezingen dat de uitkomst na zoveel omvrede toch weer een degelijke uitkomst is. Daarnaast een bankier die wint. Een bankier die geld weet te fixen voor de greedy. Maar vooral manupilatie, omkoping, corruptie enz wat er bij komt kijken. 100% zeker gesjoemel in deze tijd met verkiezingen.

Indig0 | 07-05-17 | 21:38

En uiteraard is Nigel Farage een voormalig...... investment banker. Zo is het cirkeltje weer helemaal vierkant. Toedelz!

Rest In Privacy | 07-05-17 | 21:35

Benieuwd wat deze man voor elkaar gaat krijgen. Als hij het tij niet weet te keren zal Le Pen met 2 vingers in de neus de volgende verkiezingen winnen. Het is voor haar ook ideaal, het was gewoon nog te vroeg om aan de macht te komen. Ze zal de komende jaren haar machtsbasis verder uitbouwen, lokaal en regionaal en uiteindelijk zal haar partij ook nationaal breed gedragen worden en dan pas is voor haar de tijd gekomen om president te worden. Nu zou ze een vleugellamme president geweest zijn met te weinig steun om haar beleid door te voeren. Nee, voor Le Pen is het goed zo, ze heeft geen gigantische nederlaag geleden, ze heeft zelfs meet steun dan ooit gekregen !

krem | 07-05-17 | 21:35

Jirai | 07-05-17 | 21:26

Holy f*ck. Begrijpelijk dat die gelekte data van Macron niet naar buiten mocht komen. Er staan dus complete draaiboeken in hoe Macron Frankrijk wil gaan islamiseren.

Nehemia | 07-05-17 | 21:34

Het wil maar niet lukken met Le Pen, Wilders e.d.
Hun aanpak zou eens een andere wending moeten nemen want op deze manier zullen zij het establishment niet omver krijgen.

Memek | 07-05-17 | 21:34

De champagne gaat hier open in de compound.

rzer0 | 07-05-17 | 21:34

DerUnterMensch 21:17
Macron wil dat de Eurozone een zak geld krijgt van Nederlandse belastingbetalers met het enkele doel om de Euro (en dus Franse bankiers) te redden. Hij wil dat de EU hervormt tot datgene wat Guy Verhofstadt ook wil: Een transferunie, waarin Nederland en Duitsland net zo arm worden als Italie en Frankijk, via belastingtransfers. De hervorming van de EU komt dus neer op meer EU, niet op minder of zo.

tipo | 07-05-17 | 21:33

Nou gefeliciteerd mes amis met het vervolgen van de sousmission.
Weer wat jaartjes jezelf vernederen, onderwerpen, neer laten schieten en plat laten rijden.
Ik kom wel weer eens buurten als het gezond verstand weer terug is gekeerd.

Eppo | 07-05-17 | 21:32

Waar is dat f*cking chauvinisme van die frambozen gebleven?

Mastermattie | 07-05-17 | 21:30

@Rationele Mocro | 07-05-17 | 21:20
Beste Mocro, U moet dat "het volk" niet te letterlijk nemen.
We praten over voornamelijk clubjes faalhazen die andere mensen/volkeren de schuld geven van hun niet gelukte of mislukte leventje.
Lekker laten gaan, ze krijgen geen poot aan de grond maar de frustraties moeten er uit zeg maar.

Berbaar | 07-05-17 | 21:29

Ik ben niet zo van het vluchten. Als de vrijheid onder druk staat dan zijn wij de mensen die in het 'verzet' gaan. Ik heb er vertrouwen in dat we deze politieke strijd ook gaan winnen. Het anti-EU sentiment is (terecht) groeiende in de hele EU en ik heb nooit de illusie gehad dat de EU na de verkiezingen van vandaag voorbij zou zijn.
DerUnterMensch | 07-05-17 | 21:17
Ik riep ook niet op om te vluchten maar typte slechts de opties.

De overgrote meerderheid in 0031 kiest nog altijd voor de EU. Misschien niet leuk hier om te typen maar helaas een feit.

Als bron gebruik ik 15-3. De PVV won een paar zeteltjes maar de SP niet. En FvD kwam in de kamer. Voor de rest stemde het Nederlandse volk massaal op VVD, CDA, GL en D66. En een paar oudjes nog op de PvdA. Kortom meer EU. De meerderheid. Kan het helaas niet leuker maken wel makkelijker.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 21:29

achja, als er weer eens een aanslag wordt gepleegd gewoon lekker lachen. Het hoort er nu eenmaal bij volgens de nieuwe president en 65% van de fransen.

Jirai | 07-05-17 | 21:29

De fransen zijn al net zo blind als de nederlanders

Gags Beasley | 07-05-17 | 21:28

-weggejorist-

Schweinchen Dick | 07-05-17 | 21:26

Wanneer de gehele media, onderwijs, vakbonden en de rest van 'zij die deugen' non-stop verkondigen dat Macron de Franse reïncarnatie van JFK is en als die racist, fascist Le Pen wint de hemel naar beneden komt, tja, dan wint de globalistische EU-fiel Macron.
Murw belogen en bedrogen Fransen.

Desmoulins | 07-05-17 | 21:26

Macron is ook een wegkijker. Deze socialistist heeft alleen een supergelikte campagne gevoerd en had het voordeel dat het alternatief nog minder aansprak. saat Bb aast had Marine een heel beroerd einddebat. De Fransen hebben in meerderheid tegen Marine le Pen gestemd. Dezel uitslag zal de tweedeling in Frankrijk echter alleen maar versterken. Over 5 jaar is het nichtje Marchal-le Pen een betere kandidaat.

Schweinchen Dick | 07-05-17 | 21:26

-weggejorist-

Schweinchen Dick | 07-05-17 | 21:26

Patatter | 07-05-17 | 21:12
Dat land zit samen meet Italië zo diep in de stront,dat alleen van mens naar strontvlieg veranderen hen nog kan redden.

kzegje | 07-05-17 | 21:26

We zijn niet in het tijdperk van de populisten, maar in dat van kleur- en smaakloze trekpoppen die zich sociaal-liberaal of progressief laten noemen. Ze halen stemmen bij mensen die wel zien dat het de verkeerde richting uit gaat, maar door jarenlange indoctrinatie toch niet op rechts willen stemmen.

Dat deze mensen uiteindelijk linkse coalities krijgen maakt hen wel een beetje boos, maar over vier/vijf jaar stemmen ze weer exact hetzelfde. En krijgen ze ook weer hetzelfde.

Vreetkonijn | 07-05-17 | 21:25

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:23
Kan,jij hebt toch ook 2 of 3 nicks? Maar dit is te OT en niet interessant.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:25

@Orakel1958 | 07-05-17 | 21:12
Macron heeft oa Sci(ence)Po(litique) gedaan.. dat is de Franse opleiding Bestuurskunde. Heeft toevallig mijn zus een paar vakken gedaan (2 of 3 uit een curriculum, waar ze dan al full time aan bezig was - studenten die daar het reguliere voltijdprogramma deden zaten iedere dag tot ze naar bed gingen te studeren en allemaal topdocenten.. internationaal waren Franse politici ook bijna altijd een maatje te groot voor de rest - heel veel onderhandelingen waar dat uit blijkt, al is het resultaat wel een beetje de slag gewonnen maar 'wat dan?' - tweede verstiging parlement in Straasburg is een beetje een symbool van verspilling geworden en die EU-landbouwsubsidies was Frankrijk altijd kampioen in, maar jah.. tijdgeest heeft het een beetje ingehaald en misschien heeft die praktijk het hele draagvlak ervoor wel mee aangetast.. ).
Maar vlak die politici niet uit (ok, Hollande zal ook wel SciPo gedaan hebben.. ) - maar bijvoorbeeld Le Pen werd de vorige keer overal buiten gehouden omdat bij de lokale verkiezingen ineens 'links' volgens mij zich terugtrok uit de strijd - waardoor 'rechts' maar niet Le Pen kon winnen.. hogere strategie - iig creatief - is dat (en iets dat je hier denk ik niet zo snel zal zien - is ook niet alleen strategie misschien.. ).

nickolaas | 07-05-17 | 21:24

Rip Europa, nog een jaar of 5 EU

BenHetZoZat | 07-05-17 | 21:24

Ook voor George Soros natuurlijk geweldig nieuws deze uitslag.

Nehemia | 07-05-17 | 21:24

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:19
Toch raar, het zijn dezelfde mokkels.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:23

Las in een dode boom een stukje. De franse familie van de auteur had al aangegeven dat:'als Macron wint, er een burgeroorlog aan zit te komen.'

En dat zou me niets verbazen. Hoogstens maak ik me zorgen om mijn kinders maar alleh, hopelijk dient België als buffer.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-17 | 21:22

Wat kan democratie toch mooi zijn.

Hoen | 07-05-17 | 21:22

net zo bizar als de uitslag in nederland

eriksweet | 07-05-17 | 21:21

Dit is wat ik niet begrijp van de meeste reaguurders. Als het "volk het zat is", waarom hebben al die grote rechts partijen dan niet de macht? Ik bedoel maar, de ergste terroristische aanslagen zijn zowat geweest, wat voor "triggers" moet er dan zijn?
Of willen jullie simpelweg de wanhopige realiteit niet onder ogen zien dat jullie "Wilders-stijl" rechts niets meer dan holle woorden en daden heeft en never, maar dan ook never, meer voor elkaar zal krijgen dan een burka-verbod?

Rationele Mocro | 07-05-17 | 21:20

Goede zaak. De Franse hebben economische hervormingen nodig. Niet nog meer bureaucratie met een muur eromheen.

ui | 07-05-17 | 21:19

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:15
Zols je zegt, een aangever met IQ, perfect. Maar dat is @Berbaar niet. Heeft geen humor, geen IQ, geen creativiteit en geen ballen...

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:19

Wol | 07-05-17 | 21:16
Ou, pardon, Louis XVI naturellement...

Wol | 07-05-17 | 21:17

Heb Farage altijd hoog zitten, maar het zou wel getuigen van weinig breedte als Le Pen in 2022 de nieuwe president wordt. Er zijn toch genoeg andere mensen die een tegengeluid kunnen laten horen tot die tijd? Dat zou je verwachten als de weerstand zo breed gedragen is (een derde van de stemmen).

Watching the Wheels | 07-05-17 | 21:17

@tipo | 07-05-17 | 20:39
“Met Macron zal geen enkele bank failliet gaan.” Goed, dan zeg ik het verkeerd, dat een bank op omvallen staat en wij daarvoor mogen gaan betalen.

-

“Macron heeft zich nooit negatief over de EU uitgelaten.” Zeggen dat de EU flink moet hervormen ( www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond... ) is negatief uitlaten over de EU. Als alles goed is, hoeft niets hervormt te worden. Dat was mijn inziens ook vooral om de mensen die kritisch waren op de EU ook nog aan zich te binden.

Maar als iemand zegt dat de EU flink moet hervormen, dan kun je toch niet zeggen dat hij niet negatief is over de EU zoals het nu is.

–

@Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:39 & @Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:41
Dat Frankrijk juist zo veel krijgt van de EU is inderdaad ook in mijn inziens juist waarom ze nu niet voor een Frexit zouden stemmen (En nu ook niet voor Le Pen). En dus ook waarom ik het niet erg vindt dat Le Pen nu niet wint. Toch zie je dat ondanks dat ook de kritiek op de EU in Frankrijk flink groeit. Zien ze dan bijvoorbeeld dat Engeland het juist goed doet buiten de EU en krijgen ze zelf nog te maken met wat nadelen van de EU dan denk ik dat het anti-EU sentiment uiteindelijk wel de overhand gaat krijgen.

-

Specifiek @ Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:39
“We zijn een minderheid en zwaar bedreigt, en zullen ons moeten schikken met deze nieuwe Sovjet-unie of moeten vluchten.” Ik ben niet zo van het vluchten. Als de vrijheid onder druk staat dan zijn wij de mensen die in het 'verzet' gaan. Ik heb er vertrouwen in dat we deze politieke strijd ook gaan winnen. Het anti-EU sentiment is (terecht) groeiende in de hele EU en ik heb nooit de illusie gehad dat de EU na de verkiezingen van vandaag voorbij zou zijn.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 21:17

Het moet gewoon nog erger worden. En dan nog erger waarna er een soort Hitler(es) opstaat. Ondertussen islamiseert Europa lekker door en de elitairen zagen dat het goed was.

Sliptong | 07-05-17 | 21:17

Orakel1958 | 07-05-17 | 21:12
Wel eens van de Deutsche Bank gehoord?

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:17

En zo feest het zoveelste Ancien Régime door... De adel, neerkijkend op het grauw, het gepeupel, het vulgus met hun ordinaire, banale probleempjes zoals armoede, werkloosheid, ruzie met hun import-buren die in dezelfde misère zitten en wiens zoon hun auto in brand steekt omdat hij zich achtergesteld voelt en hun dochter voor hoer uitmaakt omdat ze een kort rokje of geen hoofddoek draagt. Oh ja, dat is ook seksisme hè, maar dan erger dan iets vulgairs op het internet plempen. Als daar nou eens 100 vrouwen un petit petitie tegen tekenden...?
|
Veel succes met die (overigens wat mij betreft juiste) hervorming en liberalisering van de Franse economie monsieur Macron... Dat zal u vast heel erg populair maken. Louis VXI wist ook heel goed de juiste snaar te raken bij het arme, uitgehongerde volk door de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en z'n dure Oostenrijkse vrouw te bekostigen met hogere belastingen. Nu zitten de Fransen bij lange na niet in zo'n ellende als hun voorouders, maar ze hebben nogal de neiging de barricades op te gaan voor hun principes, goed of fout, als ze in hun belangen geraakt denken te worden.
|
En hervorming van de EU terwijl je tegelijk (volgens onze onpartijdige Teletekst) meer samenwerking in de EU wilt? Hoe denk je die vierkante cirkel te gaan produceren? Meer monnaie et pouvoir richting La douce France zeker?

Wol | 07-05-17 | 21:16

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:08
Net als DKS een aangever, anders lopen de draadjes niet.
Maar zeg nou zelf, hoe kan je nou een discussie voeren met alleen gelijkgestemde zielen, ook al zijn die alleen maar hier.
Dan maak je die toch aan? Beetje IQ eroverheen en gaan met het draadje.
Doe niet zo hypocriet zeg, van mij mag het.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:15

Huilie huilie van alt-right en de putinistas. Schitterend. Vanavond heeft het verstand gezegevierd!

rzer0 | 07-05-17 | 21:14

Goed om te lezen dat ik de Fransen niet heb overschat. Wat een kneuzen!

Dinand | 07-05-17 | 21:12

Singe, note, Mies, Wim, sœur, Teun, feu, Gijs, agneau égorgé rituellement .. nous sommes de haas ..

Watching the Wheels | 07-05-17 | 21:12

Och, een paar jaren nog meer ellende en de Fransen nog meer geld kwijt als dezelfde onzin die wij hier bekostigen en nog meer terrorisme en onleefbare steden. Dan gaat wel wat veranderen. Er zou een andere partij moeten komen in Frankrijk, een partij met normale mensen.

Rest In Privacy | 07-05-17 | 21:12

Meer geld voor Europa,
Meer geld voor de gezondheidszorg,
Kleinere schoolklassen,
Reorganiseren overheid,
Reorganiseren pensioenstelsel,
2% BNP voor defensie.
Geen echte eigen politieke partij. Deze is "under construction". Wordt dus een verzameling miskende talenten.
Ik ben toch benieuwd hoe deze financieel specialist dit voor elkaar gaat krijgen. De onbetaalbaarheid van Jesse Klaver zijn plannen is kleiner. De man heeft bovendien nog nooit in zijn leven iets afgemaakt. Gaat overal na 2 jaar met ruzie weg. Voor het laatst toen hij vorig jaar uit de Franse regering stapte.

Conclusie: Emanuel Macron is een TELLSEL verkoper.

Orakel1958 | 07-05-17 | 21:12

Succes Frankrijk!

Russ Meyer | 07-05-17 | 21:11

Europa bekert verder. Kokosmacron man of the match.

Droop | 07-05-17 | 21:10

Gefeliciteerd Frankrijk met deze trekpop van Hollande/Merkel!

Moonwarrior | 07-05-17 | 21:10

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:54
Jij blijft dus en laat je onderwerpen. Misschien dat optie 3 beter is en dat je vecht voor je bestaan.
Ik ga dat niet voor je doen. Kies maar.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 21:09

Berbaar | 07-05-17 | 21:00
Ach reaguurdertje berbaartje, deze trol over de PVV hebben we al te vaak gehoord heur... Niet interessant. Aangezien er andere drivers zijn die jij als simpele accountmanager nooit zal herkennen. En nou weer genieten van dat dikke mokkel naast je op die Ikea bank, heur.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 21:08

Je kan concluderen als Wouke van Scherrenburg dat Marine Le Pen vet onder de voorspelde 40% blijft, je kan ook zeggen als Saskia Dekkers dat de FN alsnog 10 miljoen kiezers trekt.

Rest In Privacy | 07-05-17 | 21:08

Als fascist kun je alleen maar over een land heersen als je bereid bent met geweld een staatsgreep uit te voeren,zo zijn alle fscistische landen ontstaan.Verder moet je ook met harde hand alle bedrijven in dat land onteigennen,wat uiteraard meestal op verliesgevende pruductie eindigd.

kzegje | 07-05-17 | 21:08

Vive l'Eurabia!

Desmoulins | 07-05-17 | 21:06

*gaat aandelen Frontex inslaan*

LuckyGirl | 07-05-17 | 21:06

Gefeliciteerd. Zittend pluche is al om zeep, nu mag dit paard het nog eventjes proberen en op naar de volgende ronde! Het blijft interessant, kijken vanaf de zijlijn naar een zelfmoord, van een land.

Mr_Pikibelly | 07-05-17 | 21:05

Het wordt nu tijd voor de Fransen om de Koran uit hun hoofd te leren.

Nehemia | 07-05-17 | 21:03

@Reviaan | 07-05-17 | 21:01
Je weet dat dit voor mij doen kort is, dus nee ;) Had trouwens wel @topic moeten zijn (niet nagelezen ook ;) ).

nickolaas | 07-05-17 | 21:03

Het zombieleger heeft zich even gedeisd gehouden in de aanloop naar de verkiezingen. Maar ik vrees dat het spoedig gedaan is met de rust.

dihydrogenmonoxide | 07-05-17 | 21:01

@nickolaas | 07-05-17 | 20:57

Ehh... Kunt u even kort samenvatten wat u precies wilt zeggen?

Reviaan | 07-05-17 | 21:01

@IslamPislam | 07-05-17 | 20:53
Haha dat clubje heeft zichzelf voornamelijk uitgesloten.
Je kan de collega's niet uitmaken voor "nepparlement" en dan denken dat dat geen gevolgen heeft.
Wist iedereen en zijn/haar moeder al voor 15 maart dus als je toch er op stemt deal with it en niet jankeballen.

Berbaar | 07-05-17 | 21:00

Dit verkiezingsresultaat gaat ons, onze kinderen en onze kleinkinderen al ons spaargeld kosten: "Deshalb müssen wir jetzt unsere finanzpolitische Orthodoxie aufgeben. Wir sollten als Deutsche jetzt gemeinsam mit den Franzosen an einem deutsch-französischen Investitionsfonds arbeiten. Deutschland muss jetzt gemeinsam mit Frankreich Verantwortung übernehmen. Es ist in unserem politischen, aber auch in unserem wirtschaftlichen Interesse, Frankreich diese Unterstützung zu geben. Helmut Schmidt und Helmut Kohl haben das gewusst. Wir sollten genauso klug handeln." Sigmar Gabriel (BuZa Duitsland) www.auswaertiges-amt.de/DE/Infoservice...

tipo | 07-05-17 | 20:58

Nu is het extreem links en de bilderberg sock puppets nog gelukt om met behulp van de MSM de andere kandidaat, le Pen, zo slecht af te schilderen dat er veel twijfel en angst is ontstaan. Lukt ze maar 1x. Net zoals bij de volgende verkiezingen in NL, zal Frankrijk de volgende keer massaal conservatief/rechts gaan stemmen.
--
Je kan niet verwachten dat na 60 jaar links extremistische propaganda, dat het binnen 10 jaar weg is. Ze zitten diep in de haarvaten van NL en FRA, dat links extremistische NSB tuig (Ook de VVD behoort daartoe). Maar 1 voor 1 zullen ze geëlimineerd worden.

Mark_D_NL | 07-05-17 | 20:58

En ondertussen sluimert de onvrede door, wordt La Kloof dieper en dieper en de man met de alpinopet en het stokbrood onder zijn arm in de straat bozer en bozer.
@Ronaldo | 07-05-17 | 20:14 | Link | 39 reacties
Niemand kan stilzitten - dus zinnetje dat op zichzelf mij niet boeit.. 'Deugmensen' van afgelopen week gaan ook niet stilzitten trouwens en over hier hoorde je ook dat het even een dipje leek te hebben (oa @Marianne Zwagerman refereerde daar aan) - voor te stellen ook post 2017 verkiezingen, waar toch ff plan B voor moet worden opgestart (misschien heeft plan A ook geld en middelen gekost) en is de toekomst op dit moment even onzeker met overnames etc, waardoor een nieuw 'plan A' zich nog even moeilijk laat aftekenen.. in die zin misschien niet eens zo slecht dat wie of wat het ook wat binnen of rond NRC en de Volkskrant er even de 'startkabels' opzetten (je kan toch wel zeggen dat de opzet niet helemaal gelukt is en ik zie ook niet hoe het had kunnen werken - ik denk dat ze iets hebben willen kopiëren uit de VS en lichtvaardig zijn geweest.. maar daar zullen ze ook wel van leren). En ik heb de afgelopen 3/4 jaar gemakkelijk +1000 uur Fox News gekeken - ik denk ook dat ze de situatie en veranderingen die Fox op dit moment doormaakt ook niet snappen.. Anyway, laat dit een mooie week worden en een mooie zomer (best wel wat dingen die op til staan, waaronder dus die fusies.. en wat Frankrijk en de rest van de wereld - shit is ook aan, dus leren wat je leren kan.. ik ben wel benieuwd naar die toekomst - en wat heel veel betrokkenen hebben gezegd is dat GS vanaf het begin altijd wel bestookt is (en qua verhouding uitdelen en incasseren nog altijd top staat.. maar met die koers zal de waterlijn om de buitenmuren altijd hoog staan en je kan dus niet teveel naden of kieren laten vallen.. ik geloof dat die columns dus ook wel een provocatie zijn geweest - die dingen zijn denk ik ook waarschijnlijker als men even dreigt stil te vallen of misschien twijfelt over een nieuwe koers.. en al lijkt dus de shit aan in de halve wereld - volatiliteit biedt meestal ook kansen en het zijn de partijen die stilvallen of zaken verkeerd inschatten die je uiteindelijk achter je kan laten.. ).

nickolaas | 07-05-17 | 20:57

Zal wel weer uitgelegd worden als een overwinning voor Europa en dat er nog veel meer Europa moet komen en het populisme verslagen is.
Kijk naar de cijfers en je ziet dat anti-EU ruim in de lift zit.

Steinway | 07-05-17 | 20:55

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:39
Ik denk dat jij gaat vluchten en niet geassocieerd wil worden met het domme stemvee dat willens en wetens voor hun eigen ondergang heeft gekozen.
Mensen als u zijn de grootste verraders voor de eigen identiteit die er zijn. U laat het afweten als het moeilijk wordt en zadelt dus onze nakomelingen op met de problemen die u achter laat.
Alleen denken aan uzelf, vast een vvd stemmer.

Ik blijf liever.
Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:50
Ik heb geen floes om te vluchten, niet hoogopgeleid of genetwerkt genoeg, en geen inclinatie daartoe, had het ook niet over mezelf of het *uiteraard* erudiete en wel geïnformeerde publiek hier. Maar over de blanken sorry witten die VVD, CDA, GL, PvdA (die paar) en last but not least D66.

Mijn stem ging overigens naar de Hiddemeister.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:54

Bewijst dat Fransen een enorm dom volk zijn. Wij Nederlanders zijn in ieder geval nog netjes voorgelogen door VVD en CDA dat ze nu toch wel wat aan de migranten zouden doen. Plus er werd een hele partij uitgesloten van het democratisch proces zoals het een fascistenstaat betaamt. Geen idee in welk land je als realist slechter af bent trouwens.

IslamPislam | 07-05-17 | 20:53

De drie van Breda, uhm bedoel de honderd gleuven van Holland zagen dat het goed is.

Koeienflat | 07-05-17 | 20:52

Ondertussen vergeten wij maar even dat de norm die Frankrijk moet halen niet aan de orde is geweest .
Al 10 jaar zitten zij al zwaar boven de norm van 3% en wij domme Hollanders eh ik bedoel die klote regeringen van de laatste jaren geven bij de E.U niet thuis .
Want als netto betalers houden wij net als de grieken en spanjaarden en italianen gewoon in het zadel genoeg geld te halen in dit land

witchmaster | 07-05-17 | 20:51

Iedereen die tegen het homohuwelijk is, is per definitie geretardeerd.

Stelio kontos | 07-05-17 | 20:51

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:39
Ik denk dat jij gaat vluchten en niet geassocieerd wil worden met het domme stemvee dat willens en wetens voor hun eigen ondergang heeft gekozen.
Mensen als u zijn de grootste verraders voor de eigen identiteit die er zijn. U laat het afweten als het moeilijk wordt en zadelt dus onze nakomelingen op met de problemen die u achter laat.
Alleen denken aan uzelf, vast een vvd stemmer.

Ik blijf liever.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:50

Dan nog liever een stroopwafel.
dihydrogenmonoxide | 07-05-17 | 20:46

Ja, liever geen kokosmakron.

Droop | 07-05-17 | 20:50

@Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 20:28
Klopt maar waar ik bij Brexit aan de exit-poll (terecht) weinig waarde hechte. Ik ook bij de verkiezingen in Nederland (terecht) ervan uit ging dat het uiteindelijk toch nog wat beter zou uitvallen voor 'rechts', denk ik dat het nu wel klopt dat Macron wint (Waarschijnlijk wel met een lager percentage).

–

En zoals ik al eerder aan gaf zie ik dit zeker niet als een probleem. Als Le Pen gekozen zou worden (of alsnog blijkt te zijn geworden..) was dat denk ik een hele groot risico geweest. Want dan was dat referendum voor Fexit er gekomen, en ik betwijfel of de Fransen nu daarvoor zouden stemmen. Zouden ze dan tegen stemmen dan was dat erger geweest. Laat het nog maar even door rotzooien, dan is de kans dat ze over enkele jaren voor een Frexit zouden stemmen waarschijnlijk een stuk groter. Mag Le Pen dan winnen.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 20:50

aight.. 20:42
Macron is geen liberaal, maar corporatist, redder van de Euro kostte wat het kost. Al zijn het duizenden levens. Mussolini al over.

tipo | 07-05-17 | 20:50

We komen niet meer uit het EU-harnas, brexit was een goed begin, een referendum in Nederland is niet meer mogelijk betreft Nexit en kent geen waarde, Frankrijk had de laatste oprisping kunnen zijn, wat zou kunnen resulteren in een kritischer blik naar de EU. Weinig lichtpuntjes in het verschiet. En Hongarije bepaalt jammer genoeg niet de Europese politiek.

Rest In Privacy | 07-05-17 | 20:50

Macron zal een volkomen tandeloze president zijn omdat er geen partij achter hem staat maar een beweging. Dit betekent dat de urgente hervormingen weer niet worden doorgevoerd. Het enige gevaar voor NL is dat Macron pleit voor een eurozone parlement, een Europees minister van financiën en natuurlijk Eurobonds. Voor de Nederlandse belastingbetaler is het te hopen dat Rutte 3 hier niet mee instemt... Het gevoerde ECB beleid laat duidelijk zien dat de belangen van Duitsland en Nederland bij dergelijke constructies het onderspit delven.

therealbraindump | 07-05-17 | 20:49

@aight.. | 07-05-17 | 20:42
In het sterk socialische/communistische nederland is ook op de vvd gestemd.
De vvd heet dan wel "liberaal" te zijn, maar veel verschil de socialistische wegmetons partijen is er niet.

Slipsnifter | 07-05-17 | 20:47

2002 Jean-Marie Le Pen 17.8%
2017 Marine Le Pen 34,9%
Dochterlief deed het TWEE keer zo goed als papa.

Die voorspelling van Farage is niets nieuws onder de zon. Macron zal niets oplossen en Frankrijk heeft een enorme stap gezet richting nieuwe politieke geluiden. De tijd van pappen en nathouden is eindig.

Feynman | 07-05-17 | 20:47

H. van Mierlo felicipaart Macron.

Dr. Frambozenjam | 07-05-17 | 20:47

Dan nog liever een stroopwafel.

dihydrogenmonoxide | 07-05-17 | 20:46

Jaaaaaa, weer een man. Het sterkste geslacht heeft weer gewonnen.
overdrijfnietzo | 07-05-17 | 20:40

Er is een groot verschil tussen van het mannelijk geslacht zijn en EEN MAN zijn.

koter | 07-05-17 | 20:46

Nigel Farage die treurt om een de deconfiture van een fransman met een kudt, terwijl hij maar wat graag geylt met die baviaan generzijds de Atlantische oceaan. Lieve GS, hoe vaak moet u nog anaal genomen worden door dit kostschoolproduct om tot zinnen te komen? Alsof deze verkiezing er praktisch gezien ook maar enigszins toe doet? www.youtube.com/watch?v=hkZir1L7fSY Wat ze in de VS een end run noemen. Maar dan bij voorbaat hopeloos verloren.

Rest In Privacy | 07-05-17 | 20:46

Zijn ze nu meer fucked dan wij hier met Rutte 3?
Balletje Mayo | 07-05-17 | 20:30
Evenveel. Beiden staan voor een pro-Europese koers, wat in de praktijk betekent dat Duitsland regeert over Europa; de Nederlandse en Franse kiezer kiezers hebben dus in feite Angela Merkel herverkozen.
Dus meer Brussel, meer belasting, meer immigratie en sneller naar de bodem racen.

jemagookniksmeer | 07-05-17 | 20:45

Kun je leven op Pluto?

Kun je dansen op de maan?

Is er een plaats tussen de sterren, waar ik heen kan gaan?

Dat verrekte Belgie gaat hem zeker niet worden.

Foolonthehill | 07-05-17 | 20:45

het land van de socialisten en de nationalisten kiest de liberaal... de wereld is echt totaal onbegrijpelijk geworden.

aight.. | 07-05-17 | 20:42

Ik had de ijdele hoop dat er inmiddels wel voldoende onschuldige slachtoffers zijn opgeofferd in naam van de multicul en de islam, maar dat blijkt helaas nog niet zo te zijn. Er moet klaarblijkelijk nog meer onschuldig bloed vergoten worden. Macron moet wel even zijn "ik-ben-diep-geschokt" hoofd voor de spiegel gaan oefenen. Dat zal met de onheroeppelijke aanslagen deze zomer zeer van pas komen.

Ceristimo | 07-05-17 | 20:42

@Brainder | 07-05-17 | 20:24
die aanslagen hadden ze ook al 30 jaar geleden, daar gaat de fransman echt niet anders voor stemmen.

sennholz | 07-05-17 | 20:42

Huh, in dat ene land moest die vrouw het worden, en werd het die bankier.
Hier moet die vrouw het NIET worden en moet de bankier winnen?
Maar met zo'n kleine opkomst geld het toch niet? Referendum iemand?

Reden | 07-05-17 | 20:41

DerUnterMensch | 07-05-17 | 20:30
De Fransen hangen aan het EU infuus en dat weten ze maar al te goed.
Poen weegt meer op dan aanslagen door moslims, als mensen er zelf geen last van hebben interesseert het hun niet.
Dat scenario van jou gaat dus niet gebeuren.

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:41

Jaaaaaa, weer een man. Het sterkste geslacht heeft weer gewonnen.

overdrijfnietzo | 07-05-17 | 20:40

@brutus68 | 07-05-17 | 20:32
Oh hij, Nicolas ''metissage'' Sarkozy.

Alpengeist | 07-05-17 | 20:40

Waarschijnlijk worden de Fransen vandaag al voor het eerst tegen de schenen getrapt. Reken er maar op dat de media gaat vertellen dat de Fransen pro-EU hebben gestemd. Dit terwijl veel Fransen die voor Macron stemde, vooral niet Le Pen wilde, maar zeker ook niet Pro-EU stemden. Vergeet ook niet dat Macron zich (puur voor de verkiezingen) ook negatief over de EU uit late. Dus vanavond al zullen heel wat Fransen een trap krijgen.
DerUnterMensch | 07-05-17 | 20:30
De Fransen hebben uit eigenbelang zeker pro EU gestemd. En doelbewust op een bankier en hoofdvertegenwoordiger van het huidige financiële globalistische systeem.

Misschien dat Fransen wel nationalistisch willen stemmen, maar als de croissant afhankelijk is van EU subsidie en overheidsbaantjes dan ga je toch twijfelen als Framboos.

En de eerstvolgende incidenten worden helemaal geen bankencrisis (daar gaat zijn aangetrouwde familie voor zorgen) maar de Bosnie 2.0's die in de vele banlieus gaan losbarsten. Maar dan is het voor de EU subsidie afhankelijke Frambozen veel te laat en zullen ze moeten vluchten uit eigen land. Vele arme witte Frambozen zullen dat niet kunnen en zullen op de blaren moeten zitten, maar het is hun keus geweest.

Ondertussen gaat de Sovjetivering van Europa in sneltreinvaart door. De EU heeft het tij gekeerd, want ook onze Duitse vrienden gaan kiezen voor Sovjet-unie 0.5. En de Nederlandse kiezer vindt dat prachtig.

We zijn een minderheid en zwaar bedreigt, en zullen ons moeten schikken met deze nieuwe Sovjet-unie of moeten vluchten.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:39

DerUnterMensch 20:30
Met Macron zal geen enkele bank failliet gaan. Nederlanders betalen toch wel. Macron heeft zich nooit negatief over de EU uitgelaten. Zijn opmerking over Frexit was bedoeld als schrikbeeld, niet als bevrijding. De hervorming van de EU waar hij het over had, was een hervorming naar een situatie waar banken niet meer failliet kunnen en de schuldslaven in Europa bang gehouden worden door 'verwarde mannen'. Perfect!

tipo | 07-05-17 | 20:39

Bankier toch? Oh...... dan komt het allemaal goed!
Heeft de juiste vriendjes op de juiste plaatsen.
Ja.... buiten de politiek natuurlijk.

demaup | 07-05-17 | 20:39

Gefeliciteerd met jullie suïcide, Fransen! Blaas 'm maar lekker op!

Lauwe Koffie | 07-05-17 | 20:38

Macron lijkt wel een beetje op Mocro.

broodjemetkaas | 07-05-17 | 20:37

WellusNietus | 07-05-17 | 20:30
"En mocht die Macron winnen.. kan die meteen weer aftreden door zijn illegale belasting ontduiking wat vorige week ineens boven kwam drijven."
.
Nee joh. Ook al zou die 9 gigabyte datalek allemaal belastende documenten voor Macron zijn. Dat wordt volkomen genegeerd door het establisment en de meeheulende mainstreammedia. Ze hebben ook genoeg materiaal om Hillary Clinton levenslang op te bergen. Gaat ook niet gebeuren. Degene die het hoogst op de apenrots zitten zijn onaantastbaar.

Nehemia | 07-05-17 | 20:37

Beurzen in Majeur? Denk eerder andersom.

harry21 | 07-05-17 | 20:36

Yoka Berretty is toch al 12 jaar dood?

Reviaan | 07-05-17 | 20:35

Soros leunde tevreden grijnzend achterover, en zag dat het goed was.

Slipsnifter | 07-05-17 | 20:34

Die kenau van Le Pen zou natuurlijk een aanfluiting zijn geweest. Maar die Macron gaat ook un dans le sac worden. Sarkozy 2.o

brutus68 | 07-05-17 | 20:32

Ondanks alle ellende heeft ook frankrijk -net als nederland-
dus weer gekozen voor meer immigranten en meer islam.
Het was te verwachten van een europees land.
Félicitations et force.

Slipsnifter | 07-05-17 | 20:31

Wanneer volgt de strafklacht en zaak inzake belastingontduiking? Of geniet het heerschap nu immuniteit?

Marcello Christiani | 07-05-17 | 20:31

Gecondoleerd. De Fransen (en de rest van de EU) kunnen zich opmaken voor nóg meer islam en nóg meer niet-westerse import en nóg meer aanslagen. Net zoals bij ons zien de meesten blijkbaar het gevaar niet en denkt men gewoon dat alles blijft zoals het is. Ze zullen raar opkijken.

broodjemetkaas | 07-05-17 | 20:31

De exit polls waren ook zo handig bij de Brexit.

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 20:30

Ik denk dat dit helemaal niet zo'n ramp is. Dat riep ik overigens al na de vorige ronde. Ik betwijfel namelijk of Frankrijk op dit moment zou stemmen om uit de EU te stappen. Een referendum dat er met Le Pen zou zijn gekomen. Stemmen ze dan tegen eruit te stappen dan gaan ze er voorlopig ook niet uit.

–

Dan deze optie met Macron. Macron riep al voor hervormingen in de EU, wat natuurlijk niet gaat gebeuren of juist aanpassingen die mensen niet willen. In de komende 4 jaar zullen hopelijk de effecten van Trump en Brexit (ook na de eerste 3 jaar) duidelijker worden. Pakken die dan uiteindelijk toch goed uit dan valt de hele angst-retoriek in elkaar.

–

Waarschijnlijk gaat in de EU in de tussentijd ook nog meer fout. Nog een bank die omvalt. Grieken die niet willen betalen, mogelijk nog een crisis. Met een beetje gelukt doet Macron ook nog wat dingen die die populariteit schade toebrengen. Dan is de kans over 4 jaar dat de Fransen zouden stemmen om uit de EU te stappen veel groter.

–

Waarschijnlijk worden de Fransen vandaag al voor het eerst tegen de schenen getrapt. Reken er maar op dat de media gaat vertellen dat de Fransen pro-EU hebben gestemd. Dit terwijl veel Fransen die voor Macron stemde, vooral niet Le Pen wilde, maar zeker ook niet Pro-EU stemden. Vergeet ook niet dat Macron zich (puur voor de verkiezingen) ook negatief over de EU uit late. Dus vanavond al zullen heel wat Fransen een trap krijgen.

–

Dan over 4 jaar dan kunnen we de EU opruimen en door wat nieuws vervangen. Kunnen we ondertussen ook een alternatief gaan opzetten. Nee, ik zie de winst van Macron helemaal niet als heel slecht. En we zijn van Hollande af.

DerUnterMensch | 07-05-17 | 20:30

En mocht die Macron winnen.. kan die meteen weer aftreden door zijn illegale belasting ontduiking wat vorige week ineens boven kwam drijven..

WellusNietus | 07-05-17 | 20:30

Zijn ze nu meer fucked dan wij hier met Rutte 3?

Balletje Mayo | 07-05-17 | 20:30

Exit polls. Die hadden het in Amerika toch ook goed?

Lewis Lewinsky | 07-05-17 | 20:29

De keuze was tussen een Marxist, een corrupte conservatief, een globalist en een hysterisch wief. Veel viel er dus niet te kiezen. Dat een land als Frankrijk zulke zwakke leiders voortbrengt zegt veel over de natie als geheel i.e. futloos, moe en inspiratieloos.

koter | 07-05-17 | 20:28

Vertrouw nooit een man die z'n eigen oma neuqt.

Kapitein Stijlvol | 07-05-17 | 20:28

Merkel is president van Frankrijk geworden. Bankiers en islamisten zijn allemaal uitgenodigd voor het feest!

tipo | 07-05-17 | 20:27

-weggejorist-

TegenBeterWetenIn | 07-05-17 | 20:27

Tsja, de bankier verslaat de fascist. Lood om oud ijzer.

TegenBeterWetenIn | 07-05-17 | 20:27

Lekker laten sudderen, is nog steeds een broeinest en dat blijft het. Economisch gaat het kudt en dat blijft voorlopig zo.

JdelaT | 07-05-17 | 20:27

Dat belooft nog wat voor Frankrijk:
.
"Emmanuel Macron, a "Useful Infidel," is not a supporter of terrorism or Islamism. It is worse: he does not even see the threat.
.
Louizi's article gave names and dates, explaining how Macron's political movement has largely been infiltrated by Muslim Brotherhood militants.
.
Is Macron an open promoter of Islamism in France? It is more politically correct to say that he is a "globalist" and an "open promoter of multiculturalism". As such, he does not consider Islamism a national threat because the French nation, or, as he has said, French culture, does not really exist."

www.gatestoneinstitute.org/10310/emma...

Nehemia | 07-05-17 | 20:26

Bij deze mijn felicitaties aan de EU voor de winst van de door hen naar voren geschoven kandidaat.
Het feestje op uw kosten mag nog 4 jaar doorgaan want de EU gaat pas kapot als de Fransozen op de rem trappen.
Ik ben normaal niet zo van het stemmen op basis van gevoel, maar ik heb bij die LePen hetzelfde unheimische (pardon my French) gevoel als bij Killary. In dat opzicht kan ik de uitkomst wel een beetje begrijpen.

jemagookniksmeer | 07-05-17 | 20:25

"En ondertussen sluimert de onvrede door, wordt La Kloof dieper en dieper en de man met de alpinopet en het stokbrood onder zijn arm in de straat bozer en bozer." Maar de meerderheid is nog niet boos, dus wat is nu het punt? Een behoorlijke meerderheid vindt Macron de geschikte kandidaat om de onvrede en boosheid weg te werken. We zullen het over vijf jaar zien. Het komt allemaal vanzelf als het al moet komen.

ho4x | 07-05-17 | 20:25

Gefeliciflapstaart Macron!!
Marine ging het toch nevernooitniet winnen, daar hebben de Fransen te veel zelfrespect voor.
Nu wel snel even een partij optuigen want er komen weer verkiezingen aan.

Berbaar | 07-05-17 | 20:25

Tja, we zijn aanslagen ondertussen bijna gewend. En het gratis geld geven aan asielzoekers ook. Verkrachtingen maken hun niet zoveel meer uit.

Brainder | 07-05-17 | 20:24

Wat doet Marijke Helwegen naast de nieuwe president?

Titje | 07-05-17 | 20:24

PureYak | 07-05-17 | 20:19
'Leuk dat ie z'n moeder meeneemt! Is ie net zoals Mark homo?'
.
Het is Emanuel zijn vriendin.

Nehemia | 07-05-17 | 20:23

De belangen van de Eu waren ook wel erg groot.
Als LePen had gewoon dan was de EU meteen dood geweest.

Anyway, Zuid Nederland, Noord Frankrijk, West-west Duitsland. Ik zie mogelijkheden.

General McAuliffe | 07-05-17 | 20:22

Je kan het resultaat ook zo opvatten:

Voorlopig nog niet "c'est ca". Er kunnen nog een paar druppels.

rtxpow | 07-05-17 | 20:21

Tot de volgende verkiezingen in Frankrijk boycot ik macaroni, en maak alleen nog pasta-maaltijden met penne.

OverdaanDerOnderheid | 07-05-17 | 20:20

Alsof je van de Rothshields gaat winnen. Zoiets als dat Go Ahead de ECI wint. Er zijn sowieso maar weinig instanties te vinden waarbij burgers hun heersende elite met succes omver werpen sinds de neolithische revolutie. Het zit nou eenmaal in onze aard om te volgen.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-17 | 20:20

Frambozen kiezen net als de hollandesen hebben gedaan voor de ondergang.

Koeienflat | 07-05-17 | 20:19

De grenzen gaan straks wagenwijd open in Frankrijk, maar toch gefeliciteerd hoor met jullie Rothchild bankier.

Nehemia | 07-05-17 | 20:19

Leuk dat ie z'n moeder meeneemt! Is ie net zoals Mark homo?

PureYak | 07-05-17 | 20:19

24-07-69 | 07-05-17 | 20:17
Mooi he. Champagne!

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:18

> En ondertussen sluimert de onvrede door, wordt La Kloof dieper en dieper en de man met de alpinopet en het stokbrood onder zijn arm in de straat bozer en bozer.

.

Dit vat het resultaat treffend samen.

rtxpow | 07-05-17 | 20:18

Wie is die mummie naast hem?

Ongeblustekalk | 07-05-17 | 20:17

Niet zo zuur, het volk heeft gesproken!

24-07-69 | 07-05-17 | 20:17

Nou, gefeliciflapsteerd dan maar.

subsidistan | 07-05-17 | 20:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl