Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

4 Mei-kransen op Dam verwijderd uit vandaalvrees

We herhalen die zin nog 1 keer voor de cheap seats in de buitenwijken: "We moeten ze wel weghalen, want in het verleden is er met de kransen gevoetbald", verzucht de man die de kransen weghaalt en in gehuurde busjes laadt. Nederland, 2017. Fijne Bevrijdingsdag!

Reaguursels

Inloggen

We zeggen met deze daden eigenlijk dat we geen vertrouwen hebben in de toekomst van onze land. ipv opvoeden houden we rekening met dat jongeren niet functioneren. Wat een armoe.

Kaan78 | 07-05-17 | 19:57

Zielig ... een paar HQ camera's in de buurt plaatsen... krijg je mooie duidelijke face plaatjes mee .... online op de schandpaal plaatsen die koppies. En zo zwaar mogelijk straffen en tot schande maken die gasten. Ohwww wacht ff.. we zijn in Nederland .... hand boven de hoofd houden en kosten maken zodat ze het niet doen .... is ook geen nationale gedenksdag... mensen moesten werken ,dus niet erg dat ze er mee gaan voetballen.

kereltie_ut_drenthe | 06-05-17 | 01:27

Een land dat buigt voor korannen verliest meer dan.....

Mark zit te Dutten | 06-05-17 | 01:17

Nee zeg, weghalen omdat je bang bent voor vandalisme? Dan verwacht je dus dat bepaalde lieden de boel gaan slopen. Als je dat verwacht moet je daarop anticiperen door bijvoorbeeld aan te geven dat je grenzen stelt of dat je bewaking, bijvoorbeeld een erewacht, instelt. Weghalen is m.i een zwaktebod waarbij je aangeeft dat je de waarden wel met de mond belijdt maar niet durft te verdedigen. Dan ben je zwak en laf, dan durf je niet te staan voor de waarden die je op deze dag zegt te verdedigen en waarvan je zegt dat je er dankbaar voor moet zijn. Verschuil je maar achter de ruggen van de mensen die nog wel voor hun waarden staan en hebben gestaan en die de vrijheid voor jou bevochten hebben. Grenzen stellen is niet eng, het verschaft duidelijkheid en zorgt ervoor dat we herdenkingen als deze kunnen blijven houden.

devil13 | 05-05-17 | 21:24

Ze hadden er beter een paar poppetjes met wapenstok naast kunnen zetten lijkt mij ! Goedkoper en effectiever !

wattenstaafje | 05-05-17 | 20:37

Wordt Yarden nu de huisadverteerder? Dat is ook een tikkeltje treurig.

poepaanmijngaatsie | 05-05-17 | 19:06

De nationale herdenking volgende jaren ergens anders houden want Amsterdam verdient het niet meer!!!!!

armandj | 05-05-17 | 18:57

Zouden de moslims ook een herdenking houden nadat alle Nederlanders uitgemoord zijn? Vragen vragen...

Commando! | 05-05-17 | 18:35

Missschien een idee om het monument af te breken en te verwijderen uit Amsterdeam en het neer te zetten in een stad die het verdient en die er eerzaam mee omgaat.
Op de vrijgevallen plek op de Dam kunnen ze dan een kebab tent neerzetten en er tevens een honden toilet van maken, dat is meer in overeenstemming met de cultuur van die stad.

Memek | 05-05-17 | 17:46

En NL past zich weer eens aan. Aan het moslimtuig wat hier volgens de landverraders in 070 thuishoort.
Terwijl de overgrote meerderheid zegt/denkt:
Minder
Minder
Minder

pennestront | 05-05-17 | 16:39

Vier de vrijheid met rappers, intens betrokken.

lingo star | 05-05-17 | 15:41

Mmmm, het is eigenlijk de bedoeling dat je de vlag halfstok hangt vanaf 18.00 uur 's avonds tot zonsondergang. Het laatste ingeschat om 21.10 uur.
En dit is niet een van de nieuwe zeurregeltjes, maar altijd al zo geweest.
JayJay | 05-05-17 | 11:47
.
Dat geldt voor de *overheidsgebouwen*. De min.pres. kan dat veranderen. Er staat nèrgens beschreven dat ik mijn vlag op 4 mei niet de hele dag mag laten hangen. Als u zo'n regel kunt vinden hoor ik het wel.

Lupuslupus | 05-05-17 | 15:19

ThaNickster | 05-05-17 | 14:40
Erdogan wil de doodstraf weer invoeren. Heb je daar wat aan?

kloopindeslootjijook | 05-05-17 | 14:47

Stel je zou een Turkse vlag halfstok hangen op vier mei in Nederland... raken er dan vlaggenzwaaiers in de war?

kloopindeslootjijook | 05-05-17 | 14:45

-weggejorist-

ThaNickster | 05-05-17 | 14:40

De marechaussee er naast en wee degene die ook maar een gore klauw uitsteekt of een verkeerde blik vanuit de bontkraag werpt!
Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 05-05-17 | 14:35

Barkruk2 | 05-05-17 | 14:02
Graag zou ik ook gelijk mijn excuses willen aanbieden aan alle mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven..

.
____
.

Zoals deze mensen:
www.youtube.com/watch?v=ntt3wy-L8Ok

donjon | 05-05-17 | 14:32

Een volk dat voor de islam zwicht,zal meer dan lijf en goed verliezen,dan dooft het licht.

Rudolfalex | 05-05-17 | 14:31

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht..
.
Nou zie hier het zwichten.
.
Graag zou ik ook gelijk mijn excuses willen aanbieden aan alle mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven..

Barkruk2 | 05-05-17 | 14:02

Dus die *&*^stad heeft geen eigen busjes dus moeten zij die huren bij een - overigens leuk - bedrijf.
Waarom wordt er niet gewoon een paar agenten of soldaten op wacht gezet ?
Toen er in Deventer werd gestemd omtrent iets in Turkije stonden er alle dagen welgeteld 8 politie-busjes met bijbehorende agenten. Is er dan niet iets als nationale trots om bij die kransen gedurende een aantal dagen een agenten of soldaten op wacht te laten staan ?

loser | 05-05-17 | 14:00

Amsterdam moeten we beschouwen als verloren gebied.

Maytheforcebewithyou | 05-05-17 | 13:57

Tsja, vol-ko-men begrijpelijk natuurlijk, ik zou zelfs willen zeggen terecht.

Al die kransen voor iedereen die een beetje heeft meegestoeid in 40-45, van wat verdwaalde Engelse, Amerikaanse, Poolse en Canadeze soldaten, en geen enkele krans voor de werkelijke bevrijders van ons mooie land:

De koene, nobele Marokkaanse warrior-prinsjes Mohammed, waarvoor de schurftige Nazis het dun door de broek liep, en zonder wie we nu allemaal nog steeds in ganzenpas door de PC Hooft zouden marcheren.

Carlitros | 05-05-17 | 13:36

Het gaat niet allen om dadaen van wat rifaapjes,dit speelt al wat langer.
"Kransen al sinds 1987 's nachts naar binnen
Maar hoewel er in 2003 en 2006 weldegelijk kransen werden vernield in Amsterdam. (In Osdorp werden kransen in een gracht gegooid, op het Mercatorplein werd in 2003 met kransen gevoetbald) is vandalisme geen aanleiding voor het naar binnen halen van de kransen. Dit gebeurt namelijk al sinds 1987, laat het Comité 4 en 5 mei weten.

'De kransen liggen in één van de drukste uitgaansgebieden van Nederland', verklaart een woordvoerder. 'Op deze manier blijven ze netjes. We halen ze voor middernacht weg en plaatsen ze om 8.00 uur 's ochtends terug. Dit doen we tot en met zondag.'"
twitter.com/Comite4en5mei/status/8604...

kzegje | 05-05-17 | 13:32

... want de KMAR is er alleen voor het bekeuren van taxi ronselaars en het plebsvrij rondrijden van monarchen-, Rothshield- en anders EUlite tuig...

HdJ | 05-05-17 | 13:31

Was het niet beter geweest om die vandalen lekker op te wachten om er vervolgens mee voetballen? Schoenen met stalen neuzen uiteraard aan - veiligheid eerst. Vanzelfsprekend anoniem en iedereen met ishallah op z'n rug - dan mag het wel.

Ezeltjeprik | 05-05-17 | 13:26

ristretto | 05-05-17 | 12:36
Dát vind ik nou leuk. Dan vragen we stroom en een expresso-machine. Neem ik een drupje goede whiskey mee.

Poesmobiel | 05-05-17 | 13:18

@ergveelstijl | 05-05-17 | 12:01
Ik ben het volledig met u eens maar;
Mochten er dan inderdaad wat Kansenparels te grazen worden genomen dan kan ineens wél de volle Toorn der Wet op u neerdalen. Dat is waarom mensen niets meer doen. Omdat er hier niet met 2 maar wel met 5 maten gemeten wordt. En menigeen hier heeft nog wel het e.e.a. te verliezen qua huis, baan en familie om eens iets te noemen. Dat gegeven alleen al is meer dan triest.

Sjefke7807 | 05-05-17 | 13:15

@necrosis | 05-05-17 | 11:41
Ik kan uw muzakjes anders best waarderen hoor.
*YT opzwengelen doet*

Verder is het in- en intriest om te zien wat er van dit land is geworden. Dit soort ongein moet je elders eens proberen. Dan denk ik niet dat je het ziekenhuis op eigen kracht haalt. Maar met al die rubberen tegels hier laten we het "ons" maar allemaal aanleunen als volk... *verder head desken doet*

Sjefke7807 | 05-05-17 | 13:10

"er is een eeuw te winnen" zei Van der Laan.
"er is een halve eeuw verloren gegaan" zal hij bedoeld hebben.

Tjemig | 05-05-17 | 13:07

Zojuist de tv-uitzending gezien over Nationale Viering Bevrijding. Tenenkrommend! Nasrdin Dchar die wederom de vergelijking maakt van de joden van toen met de moslims van nu. Een jongetje die een brief voorleest waarin Hitler, IS en Trump in één adem worden genoemd. Een en al politieke correctheid. Er was weinig "Nationaals" aan deze viering.

Ni fallor | 05-05-17 | 13:05

Het gekke is.. zou er in het verleden ooit eens een keer een groepje "blanke" sympathisanten van een rechterflank zijn geweest die met de kransen hadden gevoetbald, dan hadden er nu idd bewaking/politie of zelfs mariniers gestaan.

Burpppp(sorry) | 05-05-17 | 13:04

Heeft Nederland nu alweer gecapituleerd?

Dutch_Holland | 05-05-17 | 12:57

De stad met de meeste ambtenaren krijgt niets voor elkaar. Huurbusjes. pffft. Niemand beschikbaar voor bewaking. Wel enorme politieinzet bij voetbalwedstrijd Ajax. Prioriteiten zijn volkomen fucked up.

ristretto | 05-05-17 | 12:54

Dan zet je er toch een lint omheen en eenieder die het lint passeert krijgt de gummiknuppel over zijn harses(..)
@ Ziekeconstipatie | 05-05-17 | 12:48
-
mag niet, iesse raassjieesjt

telelezer | 05-05-17 | 12:51

Dan zet je er toch een lint omheen en eenieder die het lint passeert krijgt de gummiknuppel over zijn harses. Jezus wat kan ik me ergeren aan Amsterdam

Ziekeconstipatie | 05-05-17 | 12:48

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:21
Hele mooie post!

Om het maar te zeggen zoals een politicus dat zou uitdrukken:
"Ik herken mij niet in het geschetste beeld dat wij zouden leven in een vrij en veilig land".

Wering | 05-05-17 | 12:47

Waar is het toch misgegaan met de maatschappij :-(
@ Rob3997 | 05-05-17 | 11:20
-
Dat is simpel te beantwoorden:
EU-Open grenzen en hun bewakers, de deugfascisten die ons land hebben (en nog steeds) verraden

telelezer | 05-05-17 | 12:46

Een handjevol Marine lost dit probleem zo op. Wij waren erbij op 25 augustus 1970. Mocht officieel niet, maar hielp wel. De taart was lekker!
Een vrije paling | 05-05-17 | 12:17

Ik heb het net zitten lezen. (iemand plaatste hier een link van om 11.16 uur)
Zoiets is nu gewoon ondenkbaar, jammer genoeg.

Kaasvangegeten | 05-05-17 | 12:46

Foute actie, kransen haal je 's nachts niet naar binnen. Die laat je waar ze horen en dat is bij het monument.
Wat je moet doen is mariniers met geladen uzi op wacht zetten.

Frans Bierings | 05-05-17 | 12:41

Wellicht is het een idee om ipv 'voetkransen' koeschijten te organiseren.
Maar dan met politici en marokkanen.
De marokkanen mogen dan van te voren laxeermiddel drinken (halal uiteraard)
Politici hebben dat niet nodig.

donjon | 05-05-17 | 12:38

Wat poesmobiel zegt. Ik wil ook wel meedoen met een "nachtwacht".

ristretto | 05-05-17 | 12:36

A.S. Perien | 05-05-17 | 12:26
U heeft gelijk. Rutte stond er. De koning stond er.
De burgemeester stond er. De commandant der strijdmachten stond er. Plechtige poespas, om vervolgens de boel af te laten schepen in het zelfde soort busje dat ik gebruik om mijn 12 jaar oude koelkast van huurwoning naar huurwoning te slepen.

Vage_eddie | 05-05-17 | 12:34

Gelukkig kan je tegenwoordig met pin betalen in de bussen en trams. Er komt een moment dat symptoombestrijding niet meer werkt, maar hé, dat zoeken ze in de toekomst maar uit.

Gibbon | 05-05-17 | 12:29

Ik vrees dat het verwijt niet bij de erewacht, maar hogerop ligt.
Vage_eddie | 05-05-17 | 12:11 "hogerop" stond er gisterenavond in eerste grijs (als dat begrip u iets zegt) bij en keek er naar. Letterlijk.

A.S. Perien | 05-05-17 | 12:26

Vage_eddie | 05-05-17 | 12:11
Precies!
In Nederland zijn ze uit angst voor escalatie zelfs te bang om zich (zichtbaar) te verdedigen. Angst om geweld uit verdediging te moeten gebruiken tegen een aanval van agressie en geweld.
We maken ons liever "onzichtbaar", kruipen liever onder een steen, steken de kop in het zand...

Burpppp(sorry) | 05-05-17 | 12:25

Sarcastisch varken | 05-05-17 | 11:56
want u bent toevallig aantoonbaar behendig met zo'n ding?

aight.. | 05-05-17 | 12:24

@ergveelstijl | 05-05-17 | 12:01
Probeer het maar eens uit. U wordt eerder afgevoerd dan de kransen, en niet in een busje van Bo-Rent.

Nogood Boyo | 05-05-17 | 12:18

Een handjevol Marine lost dit probleem zo op. Wij waren erbij op 25 augustus 1970. Mocht officieel niet, maar hielp wel. De taart was lekker!

Een vrije paling | 05-05-17 | 12:17

Schandalig. De betreffende jongens oppakken en verplicht 24 uur lang naar de vreselijke beelden uit de oorlog laten kijken. Misschien dat dit dan helpt. Maar dat is natuurlijk weer niet goed voor de tere kinderzieltjes.

Mannes | 05-05-17 | 12:15

Dat kan je verwachten van de Moslim stad Amsterdam en een burgermeester die meeloopt met de Linkse en Geitenwollensokken mensen.
Dus PVDA en Groenlinkers.

gerrit5042 | 05-05-17 | 12:13

Voordat de Westermoskee er dankzij burgervader Job Cohen kwam lag daar een soort Joods gedenktekentje op de stoep. Had ook iets met W.O.II te maken. Het zou na de bouw weer terug geplaatst worden of iets van die strekking luidde het commentaar toen. Ik heb geeneens zin meer om uit te zoeken hoe dat verhaal is afgelopen. Ik geloof het allemaal wel.

Nanker Phelge | 05-05-17 | 12:11

@Ruikbaard | 05-05-17 | 11:29
In de ene hand dodenherdenking en Bevrijdingsdag en in de andere hand 'is een genetisch dingetje'.
Ofwel weet je niets van genetica, ofwel snap je niet dat De Duitser rondom die 4, 5 mei dat genetische dus misplaatst als reden zag om te oordelen, ipv culturele en institutionele verschillen te zien onder genetisch één en dezelfde mensen species, met raciale verschillen die niet ongelijkwaardigheid impliceren.
In het kader van 'nie wieder' raad ik aan er eens op na te slaan hoe de nazis deden aan structurele karaktermoord van de groepen waar ze het op gemund hadden.
Propagandaboekjes (heb er enkele liggen) vanuit a-specifieke hoek, net rond de rand van grappig en serieus, via de onderbuik druppel voor druppel de haat, het ongenoegen voedend.
De bureaucratie pakte de maatschappelijke problemen niet aan, de vuige extremisten sprenkelden in dat ongenoegen hun aperte en rabiate genetica-gif.
Denk na! Is mijn boodschap.

hfakker | 05-05-17 | 12:11

A.S. Perien | 05-05-17 | 12:03
Ik vrees dat het verwijt niet bij de erewacht, maar hogerop ligt. Als wij ons er al zo aan ergeren, ga er maar vanuit dat er genoeg militairen zich de ogen uit hun kop schamen en daar graag hadden gestaan. Ik vrees dat dit op politiek niveau is besloten. Men ziet assertiviteit tegenwoordig nogal snel aan voor onnodig afsturen op escalatie. Dat voor escalatie 2 zijdes nodig zijn en dat de schuld weleens zou kunnen liggen bij de agressor, wordt vergeten. In Nederland lossen we conflict niet op door de agressor terug te fluiten, maar door onszelf niet te verdedigen.

Vage_eddie | 05-05-17 | 12:11

en dan vieren we vandaag de 'vrijheid'. Om na 2 minuten eer aan de vermoordde en gevallene Nederlanders in oorlog, de erekransen binnen no-time af te voeren met een goederenbuisje..

man,man,man wat een land wat een verraad keer op keer..

fikkieblijf! | 05-05-17 | 12:08

@ergveelstijl | 05-05-17 | 12:01
Ik snap je punt, maar vind het belangrijk dat ons land, ons bestuur laat zien dat ze dit belangrijk vinden. Daar ligt ook primair de taak van handhaving. Bovendien wil je voorkomen dat lieden van dubieus allooi de herdenking naar zich toe proberen te trekken.

atheïstisch stemvee | 05-05-17 | 12:07

Kan van Leeuwen volgend jaar niet een nachtje kamperen naast de kransen? Mooie TV

Behangdelul | 05-05-17 | 12:06

@Memek | 05-05-17 | 11:52
1588

McMarx | 05-05-17 | 12:04

Heeft ook alles te maken met dat u en ik er niet gaan 'staan' om het te voorkomen.
We klagen maar doen niks.
En ook daar past een pareltje van een Godwin.
1940 all over again.
Met trapt op onze vrijheden, schoffeert onze norm, de labbekakende bureaucraten zeggen al jaren dat we rustig kunnen gaan slapen.
En dat doen we dus ook.
Kun je een ambitieuze (krans)voetballer verwijten dat hij schopt?
Kwajongens zijn kwajongens, criminelen zijn criminelen.
Niet optredende slappe zakken met een slappezakken regering zijn etc
Waarom loopt in Bagdad niemand in een kort rokje?
Omdat men het simpelweg niet accepteert.
Denk je dat in Mekka iemand met de memorabilia van de herdenking van de profeet (fhridp) gaat voetballen?
We staan erbij en kijken ernaar.

hfakker | 05-05-17 | 12:04

Bewakers er bij? Wat dacht je van snipers op de daken? Godgeklaagd dit!
Behangdelul | 05-05-17 | 11:49 Het zag er gisterenavond zwart, blauw, grijs en groen van de gewapende erewacht. Ze stonden er gewoon voor het uitkiezen maar wisten niets van eer. Geen benul wat staan voor de vrijheid in de praktijk betekent. Gewoon de wacht houden naast wat bloemen voor hen die voor jouw vrijheid vielen. Volgend jaar een erewacht van 1 pizzakoerier. Die krijgt de bloemen mee naar huis.

A.S. Perien | 05-05-17 | 12:03

We zijn zo slap geworden als land dat we vrijheid niet verdienen.

Keerf II | 05-05-17 | 12:02

Wil daar zelf wel een nachtje gaan staan hoor, geen punt. Als die kransen maar blijven hangen. Verdomme.

Poesmobiel | 05-05-17 | 12:02

In een extra uitzending van Langs de Lijn wordt kort voor middernacht op 4 mei overgeschakeld van Hugo Borst in de studio naar Hugo Walker op de Dam, "en Hugo, hoe staat het er voor bij de jaarlijkse finale van de Kransencup ?". "Nog 0-0 Hugo, beste luisteraars, in deze bloedstollende finale tussen Anadoluspor en de Mohos. Aan de rechterkant van het veld is het inmiddels Mo die de door de veteranen gelegde krans heeft en Hakan probeert te omspelen. Maar Hakan kan de krans veroveren en naar zijn broer Murat passen, Murat, Murat jongen wat ga je doen, komt dat schoooot... Net over, wel een ruit aan diggelen bij Krasnapolsky maar dat is bijzaak". Nou Hugo, wel spannend hoor, meld je je straks weer, we moeten nu even naar het journaal van middernacht, gepresenteerd door Willem Ruis. Gute Nacht Freunde.

van Oeffelen | 05-05-17 | 12:01

En maar klagen hier vanachter je comfort zone.... zoveel gelijkgestemden hier. Niemand die verbindt, laten we dan zorgen dat er volgend jaar een burgerinitiatief is wat de kransen minimaal een dag of wat bewaakt. Waarom altijd maar oplossingen verwachten van de overheid. PAk dan zelf aan en regel het.... niet zeiken maar doen....!!!

ergveelstijl | 05-05-17 | 12:01

Nederland in het klein zoals het ook in het groot gaat. Ze pakken liever het boeltje bij elkaar, dan een paar kansenparels.

Burpppp(sorry) | 05-05-17 | 11:59

"Kunnen ze er geen politiebusje bij zetten voor een nachtje?"
Akiron | 05-05-17 | 11:00

Natuurlijk kan dat. Maar wat als de daders een profiel hebben waar de politie, maar eigenlijk meer hogerhand, zich liever niet over uitlaten? Dan is voorkomen de makkelijkste weg. Zie daar deze oplossing.

Mark van Leeuwen | 05-05-17 | 11:58

atheïstisch stemvee | 05-05-17 | 11:02

EENS!!! #mijnidee

A-Safari | 05-05-17 | 11:58

Ik zou best wel een een nachtje op een dak willen liggen met een sniperrifle. Dan kunnen ze die kransen gerust laten staan, maar bestaat het risico dat ze één-en-ander op moeten ruimen de volgende ochtend...

Sarcastisch varken | 05-05-17 | 11:56

Freddie Stobart | 05-05-17 | 11:53
Echt he? Wat herdenken we nog? Op deze manier wordt het een symbolische herdenking, voor de bühne. Er worden verdomme VERZETSMENSEN herdacht, terwijl we nu te laf zijn om onszelf te verdedigen.

Vage_eddie | 05-05-17 | 11:56

Één agent met één hond is genoeg.
Stelletje ruggengraatloze lafbekken.

Freddie Stobart | 05-05-17 | 11:53

Gadverdamme. Wat zenden we als land/volk toch slappe signalen uit aan eenieder die de boel wil verkloten. Gister al dat plechtige gedoe. De Koning. Het volkslied. Eresaluut. Allemaal geen flikker waard, kennelijk. Al bovenstaande mag je gewoon mee voetballen, als je wilt.
Er zijn levens gegeven voor onze vrijheid en we zijn te mietig om een gedenkmonument te beschermen.

Vage_eddie | 05-05-17 | 11:52

Men is bang..................
Een damschreeuwer wordt gepakt en vastgezet, een dam vernieler wordt met zachte middelen bestreden.
Ja ruggegraat tonen, wanneer was dat ook al weer voor het laatst.

Memek | 05-05-17 | 11:52

minnenman | 05-05-17 | 11:44
je maintiendrai... haha! alsof de grondwet, een nationaal motto, een nationaal monument, een nationale cultuur, ook nog maar iets betekent voor de huidige politieke klasse. het is een bende slangen, ezels en schapen, met hier en daar een wolf die zich tussen de schapen mengt.

aight.. | 05-05-17 | 11:50

Bewakers er bij? Wat dacht je van snipers op de daken? Godgeklaagd dit!

Behangdelul | 05-05-17 | 11:49

@T-Max | 05-05-17 | 10:57
Er stond kransenparels maar da's flauw.

keestelpro | 05-05-17 | 11:49

NEE, je hangt 30 HD camera's op en verwittigt de mensen over de camerabewaking en de daarbij behorende uitzonderlijke straffen van 10 jaar in 5 talen. En wie dan nog oneerbiedig met die kransen omgaat, pak je op en straf je zonder kutsmoesjes van advocaten.

Barbarous_Relic | 05-05-17 | 11:49

Als je een laken over een beerput spreidt, dan houdt de stank spontaan op natuurlijk.
Het doet mij aan de oude Looney Tunes cartoons denken, Wile E. Coyote met zijn huis op een spoortraject, stoomtrein komt aanrazen en hij doet de gordijnen dicht. Opgelost!

Kouwe Kees | 05-05-17 | 11:49

Ik krijg zo een zin om bij grote menigten "allahu akbar" te schreeuwen.

Rest In Privacy | 05-05-17 | 11:48

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:01
Mmmm, het is eigenlijk de bedoeling dat je de vlag halfstok hangt vanaf 18.00 uur 's avonds tot zonsondergang. Het laatste ingeschat om 21.10 uur.
En dit is niet een van de nieuwe zeurregeltjes, maar altijd al zo geweest.

JayJay | 05-05-17 | 11:47

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:41
als we logische consistentie mochten verwachten van links, zouden er nu massale protesten gehouden worden om de emigratie van europeanen richting zuid-afrika te bevorderen. hoe raciaal diverser de samenleving, hoe beter, nietwaar?

oh nee, wacht, 'divers' betekent vooral 'minder blank' en logische consistentie is niet iets waar het links ooit om gegaan is. en inderdaad, vvd en cda die gaan regeren met een communistisch front met anderskleurige sticker. wanstaltelijk. onder is boven, links is rechts, voor is achter.

aight.. | 05-05-17 | 11:47

Wat stelt herdenken dan nog voor.

janmetdepet | 05-05-17 | 11:46

-weggejorist-

Newcastlebrownale | 05-05-17 | 11:46

@van Oeffelen | 05-05-17 | 11:34
-
Mijn bovenstaande tegel was voor U bedoeld. Excuses, Amateur Aborteur!

bisbisbis | 05-05-17 | 11:44

Carmelita | 05-05-17 | 11:38
Nonsens, het is virulente jodenhaat op zeer kleine schaal getoond. Bovendien 'willen' zij zich geen onderdeel voelen van de NL maatschappij en zijn de bushokjesvernielers in het overgrote deel van de gevallen jonge Nederlandse hangjongetjes, waarvan de papa's en mama's te druk zijn met het zoeken naar weer een nieuw liefje en zich zelf dus maar een beetje moeten vermaken... Het is dus werkelijk iets totaal anders!

Lood om oud ijzer | 05-05-17 | 11:44

Kransen weg want er wordt mee gevoetbald, pinautomaten weg ze worden opgeblazen. Wat is het volgende? Homo's weg, want ze worden vaak mishandeld? Ga eens handhaven.

minnenman | 05-05-17 | 11:44

@Amateur_Aborteur | 05-05-17 | 11:27
-
Ga uw huiswerk doen: deze hobby is begonnen in Wageningen (toen Pechthold daar nog burgemeester was)

bisbisbis | 05-05-17 | 11:43

Ipv van aanpakken kiezen we weer voor vermijden.... het probleem in een notendop

Dulacs | 05-05-17 | 11:43

Maar Nederland was toch bevrijd door de kransen-voetballers? Dat heb ik uit gezaghebbende bron.

Angel_eyes | 05-05-17 | 11:41

Dat we op die manier wijken voor vandalisme, haat, totaal gebrek aan respect.
Lewis | 05-05-17 | 11:29
.
U, ik en vele anderen wijken niet hoor. Het is de overheid. Maar ja, die is weer gekozen door 'het volk'.
Wat willen we eigenlijk; al 2 generaties van 'alles moet mogen en kunnen, geen God, geen meester'.

En dan krijg je precies dit dus. t Zal wel pessimistisch klinken maar er valt niets meer te redden. Straks een regering met 3 ministers van de Groene Khmer. Horror zoals we nog nooit hebben meegemaakt.

Elders lees ik: 'Zwarte leiders Zuid Afrika willen blanke bevolking binnen 5 jaar uitroeien(!). Westerse linkse media zijn muisstil nu blanke Christenen het doelwit zijn'.

Tja, óók het voorland van de christenen in ons land hoor. Zéker met GL aan de macht want die partij háát christenen. Dan wordt het boek van Martin Bosma 'minderheid in eigen land' ook voor ons werkelijkheid.

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:41

vrijheid is veel méér dan de afwezigheid van oorlog.
@Lupuslupus | 05-05-17 | 11:21

Boosmaakmuziekje die je woorden onderstrepen: Impaled Nazarere - absence of war does not mean peace.
*opzoeken en afluisteren op eigen risico*

necrosis | 05-05-17 | 11:41

In andere landen is het niet geheel ongebruikelijk om een ... erewacht bij monumenten te zetten tijdens en na een herdenking. Wat zou er op tegen zijn om die erewacht een nachtje te laten staan - mét aflossing...- tot zonsopgang 5 mei?
-
En wat zou er op tegen zijn, om even een busje met drie dienders -of zes gewone beveiligers, mag ook - voor de Groote Club te zetten?
-
Dit komt een beetje sneu en ook wel wat respectloos over...
-
(en wij capituleren hiermee voor de zoveelste keer impliciet voor het geteisem...)

bisbisbis | 05-05-17 | 11:41

Ze hebben de vrijheid, om die van ons te beknotten.

Rest In Privacy | 05-05-17 | 11:40

Laten ze de Koning ook nog eens voor L*L staan, bedroeft een krans leggen die daar niet kan blijven, omdat je onderdanen dit niet verdragen.
Stop er toch helemaal mee.

Flatuleerder | 05-05-17 | 11:40

symbolisch voor de staat van het land. in plaats van een paar agenten weg te zetten, verwijderen de kransen maar. de nationale identiteit en waardigheid maakt een pas op de plaats. dit is nou de échte verhuftering van de samenleving.

in italië moest ik me gedragen in de aanwezigheid van carabinieri met automatische vuurwapens om me in de nabijheid van nationale monumenten te kunnen begeven. en dat was bijna tien jaar geleden, toen de terreurdreiging veel kleiner was. IS heette nog ISI en was nog wonden aan het likken van het pak op zijn donder dat het had gehad van de amerikanen in anbar, zelfs irak was de rust zelve en abu bakr al-bagdadi was niet eens in beeld.

aight.. | 05-05-17 | 11:38

Zo'n krans is best wel lasting koppen, maar een panna moet kunnen, toch ?

van Oeffelen | 05-05-17 | 11:38

Lood om oud ijzer | 05-05-17 | 11:33
De overeenkomst is het gebrek aan loyaliteit aan Nederland, waarvan zij zich geen onderdeel voelen.

Carmelita | 05-05-17 | 11:38

Je zou er ook -ik noem iets geks- een nachtje 2 militairen bij kunnen zetten. Ik denk dat er genoeg soldaten zijn die het een eer zouden vinden om de gedenkenis van gesneuvelde collega's te beschermen.
Maarja, soldaten op straat, brr, dat moeten we niet willen in Nederland. Dan maar de kransen weghalen, zodat het probleem 'kransenvoetbal' verdwenen lijkt. Dat het werkelijke probleem -niet de kransen, maar de teringlijers die ermee zouden voetballen- nog bestaat, maakt niemand wat uit.

Vage_eddie | 05-05-17 | 11:36

Kansenkransen

bisbisbis | 05-05-17 | 11:36

Kransenvoetbal rond middernacht op de Dam. Schitterend. Is wel een randstaddingetje, dit flikt in de provincie echt niemand.

van Oeffelen | 05-05-17 | 11:34

Carmelita | 05-05-17 | 11:24
Sorry hoor, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde, of 'gewoon vandalisme'. In eerdere gevallen waren de daders namelijk geen dronken malloten, of gewone hangjongeren, maar aanhangers van een bepaald geloofsclubje. Je kent ze wel, die gasten wiens idool en veelal naamgenoot ook maar al te graag deed, waar Hitler om bekend staat.

Lood om oud ijzer | 05-05-17 | 11:33

Mijn vlag hebben ze vorig jaar gejat omdat er een (oude) eastpak rugzak aanhing vanwege het slagen op school. Ze konden net bij het puntje van de vlag komen en hebben met zoveel kracht getrokken dat er alleen nog een stompje hout in de vlaghouder zat, vlag weg, schooltas weg. Zal Jantje wel geweest zijn pfff.....
Ik ga geen nieuwe vlag meer kopen want ik blijf niet bezig.

sjeetje | 05-05-17 | 11:33

@Sans Comique | 05-05-17 | 11:22
Dan zijn er vast nog wel een paar andere militairen of stoere marechaussee te vinden. Want dit is waar het om gaat. We poetsen steeds meer weg om te de-escaleren of vanwege veiligheidsrisico's. Daarmee geef je een signaal af aan rotjochies zonder opvoeding die hun grenzen blijven opzoeken.

Kun je om 20:00 uur wel heel formeel en plechtig doen. Maar wat is dat waard als je het eerbetoon daarna weer moet verbergen? Want die boodschap zend je uit: we vinden dit belangrijk, maar als het te moeilijk wordt dan wijken we wel.

atheïstisch stemvee | 05-05-17 | 11:33

zet aub een paar mariniers neer op de dam met een licence to shoot. Hoe moeilijk kan het zijn? A L L E S van Nederlandsche waarde moet K A P O T

*uitleg culturele genocide opzoekt en Kalergi Plan nog eens bekijkt*

Koning één oog | 05-05-17 | 11:32

De eerste de beste die daar mee voetbalt rechtvaardigt het fenomeen kopschoppen. Even lekker voetballen met je hoofd. Ik stem voor een buurtwacht-knokgroep die dit soort dingen letterlijk en figuurlijk de kop indrukt.

Droppot_dk | 05-05-17 | 11:32

Deze regering dus overheid heeft maar één belang, hoe trek ik zoveel mogelijk financieel naar ons toe.
Stop er maar mee met dat herdenken en vieren, we worden belazerd waar we bijstaan, brood en spelen is het geworden onderwijl trekt VVD het land leeg.

Flatuleerder | 05-05-17 | 11:29

Blij te zien dat je weer meedoet hier, trouwens, was je een tijdje weg? (Achterhaalde vraag waarschijnlijk, maar toch even.)
Lewis | 05-05-17 | 11:27
.
Ja het ging niet zo goed met mij maar ik ben er gelukkig nog. Dank voor uw interesse hoor.

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:29

Ben er op Twitter intussen op gewezen dat dit kennelijk al decennia lang gebeurt en dat de kransen de volgende ochtend weer worden teruggezet.

Maar ook als dat zo is verandert het natuurlijk geen bal aan het principe: dat het absurd en beschamend is dat het gebeurt. Dat we op die manier wijken voor vandalisme, haat, totaal gebrek aan respect.

Lewis | 05-05-17 | 11:29

Uiteraard waren het Marokkanen, alweer zucht. Respectloos volk, maar dat is een genetisch dingetje bij die bontkraagjes. Helaas hebben we een volkomen ruggengraatloze regering die de gevolgen aanpakt in plaats van de oorzaak. Lekker makkelijk en kun je je geen buil aanvallen rekening houdend met het feit dat menig politicus ook weer in een nieuw baantje geschoven moet worden tzt. Na aanslagen zien we weer het gemeenschappelijk huil-momentje bij deze heren (dames ook). "We laten terroristen niet winnen" en we plaatsen 1500 kg zware zandzakken op wegen waar festiviteiten zijn. "we laten tuig ons leven en land niet verpesten" en we verwijderen herdenkingskransen. Zucht. Een nachtje toezicht door de politie werd reeds in een eerdere tegel geopperd als oplossing. Een briljante oplossing eigenlijk als we er rekening mee houden dat de politie-top al jaren gratis naar het voetballen mag kijken. Het is een kleine stap om alle korps-chefs in een busje te zetten op 4 mei en die een nachtje laten waken terwijl de voetbal-pareltjes zich uitleven op de dam.

Ruikbaard | 05-05-17 | 11:29

Van Randwijk werd gisteren al door de burgemeester in zijn toespraak aangehaald, nu blijkt dat de gemeente Amsterdam zwicht voor de tirannen die onze samenleving willen kapotmaken.

kommabijmebinnen | 05-05-17 | 11:28

Valt me mee dat er nog kransen worden gelegd. Dat is toch echte op de blanke manier herdenken. Volgend jaar staan er waarschijnlijk een stuk of wat moslims zichzelf te geselen voor wat multiculti details tijdens 4 Mei.

Mark_D_NL | 05-05-17 | 11:27

A.S. Perien | 05-05-17 | 11:26

+1

komtdatschot | 05-05-17 | 11:27

Kransjongeren...

Amateur_Aborteur | 05-05-17 | 11:27

@ Lupuslupus | 05-05-17 | 11:21
Ja, dat is het zeker. Zoals er intussen véél treurig is in Nederland.
Blij te zien dat je weer meedoet hier, trouwens, was je een tijdje weg? (Achterhaalde vraag waarschijnlijk, maar toch even.)

Lewis | 05-05-17 | 11:27

@Thierry Baudet, maak hier aub een einde aan en zet een militaire ere wacht daar neer. De rest gooit ons land in de uitverkoop.

Bobdesloper | 05-05-17 | 11:26

Zelfs bloemen voor de overledenen wenst men niet te bewaken. Kransen moeten op 4 mei onderduiken. Ze worden wellicht opgeborgen een paar straten verderop in het Achterhuis. Het maakt de plechtigheid van 3 uur daarvoor tot een hypocriete schijnvertoning en is een minachting voor de duizenden die oprecht hun gevoelens hebben getoond. Weg met ons.

A.S. Perien | 05-05-17 | 11:26

Welkom in holland waar de schijn democratie hoogtij viert.

komtdatschot | 05-05-17 | 11:26

Disrespectvol, zeker. Toch zie ik het als 'gewoon' vandalisme, net als bushokjes stukgooien.Zelfde disrespect.
De doden wordt hiermee geen kwaad aangedaan. Die kunnen elk moment herdacht worden door ieder die dat wil.
De enige rechtvaardiging van 4 mei is het feit dat het tegelijkertijd en samen wordt gedaan. Wat verbindend hoort te werken in een maatschappij.
Maar de verbinding is allang zoek.
Er is niet meer 1 maatschappij. Het is een tribale samenleving geworden.

Carmelita | 05-05-17 | 11:24

We moeten dankbaar zijn dat ze tijdens de herdenking gewoon zijn blijven liggen.

Elessir | 05-05-17 | 11:24

Ja je zou ook een wake kunnen houden of een erewacht bij kunnen zetten. Paar potige mariniers bijvoorbeeld. Maar dat zou handhaving zijn en te nationalistisch. #holdyourground
atheïstisch stemvee | 05-05-17 | 11:02

Die mariniers zijn op buitenlandse missies, dus het is wachten op het EU-leger.

Sans Comique | 05-05-17 | 11:22

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

Asimov6 | 05-05-17 | 11:22

Zeg niet dat je er verkeerd aan doet om die vlag binnen te halen, ik wéét het gewoon niet.
Lewis | 05-05-17 | 11:04
.
Ik weet het ook niet helemaal zeker, Lewis. Maar niets doen is/was geen optie. Het is allemaal toch hoofdzakelijk voor het 'eigen gevoel'. Want niemand maakt het iets uit of mijn vlag buiten hangt of niet.

Gisteren hing mijn vlag als enige in de hele straat. En daar heeft ook vast niemand wakker van gelegen.
Als klein kind ging ik al mee naar de Waalsdorpervlakte maar dat gaat helaas niet meer. En ik word ook daar echt niet gemist, anderen hebben het stokje overgenomen. En dat is goed zoals het is.

Maar zoals ik onder een ander topic al opmerkte: vrijheid is veel méér dan de afwezigheid van oorlog.
Véle ouderen durven s avonds de straat niet meer op. De Staat weet alles van ons. Het geteisem in Brussel bepaalt ons leven.

Moet ik dan blij zijn? Ja ik ben blij dat er hier geen bommen vallen maar van binnen uit wordt ons land opgevreten. En mede dáárom - maar er zijn nog veel meer redenen die u vast wel kent -, beste Lewis, ligt mijn vlag vandaag in de kast i.p.v. dat hij buiten wappert. En dat is treurig, heel erg treurig.

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:21

Typisch links, capituleren voor arabisch extremisme.
.
Ik stel voor dat we Ams ontdoen van linkstuigh en volgend jaar een erewacht instellen. Een woord, respectloos.

General McAuliffe | 05-05-17 | 11:21

Waar is het toch misgegaan met de maatschappij :-(

Rob3997 | 05-05-17 | 11:20

Bytemaster | 05-05-17 | 11:16
Je moet ergens beginnen...

Lood om oud ijzer | 05-05-17 | 11:20

@ necrosis | 05-05-17 | 11:18
In Nederland?
Ach, dit land...

Lewis | 05-05-17 | 11:20

@Trans_Fimmermans | 05-05-17 | 11:06
Eén agent?
Doe maar tien Mariniers, met vergaande bevoegdheden.

necrosis | 05-05-17 | 11:18

Vroeger, als klein poortwachtertje, de oudere bouwvakkers eens een jongere collega uit zien dagen om een potje te voetballen.
Die voetbal hadden ze eerst met beton gevuld.
Gaf aparte aanblik.

Petrus Poortwachter | 05-05-17 | 11:16

Laat staan die kransen. Zo missen we kans om te zien met wat voor tuig we mee te maken hebben.

Sans Comique | 05-05-17 | 11:16

Mariniers hebben al eens eerder orde op zaken gesteld daar op die plek! Maar waarschijnlijk zijn die nu ergens bezig met een vredesmissie in één of andere moslim-hel.

demaup | 05-05-17 | 11:16

En zo wordt er weer om het probleem heen gewerkt. Marokkaanse jongens voetbalden met kransen omdat ze zich totaal niet weten te gedragen in een westerse samenleving. Dit komt doordat ze een islamitische opvoeding krijgen die gebaseerd is op middeleeuws gedachtegoed en achterlijkheid.
Dát moet opgelost worden. Kransen weghalen of beveiligers neerzetten is slechts symptoombestrijding.

Bytemaster | 05-05-17 | 11:16

Zet er gvd 4 militairen naast en laat zien hoe we onze vrijheid verdedigen. Slappehap altijd hier.

LanzVonLiebenfels | 05-05-17 | 11:15

Op de Dam worden de kransen van respect verwijderd uit voorzorg voor verwacht vandalisme... ik zou zeggen niet doen,maar hang achter elke krans de vandalist die het waagt de krans te slopen.... opdat zij nooit vergeten.

deraderendraaien | 05-05-17 | 11:15

Commando er naast zetten die pang pang roept. Hoe moeilijk kan het zijn?

Normpje | 05-05-17 | 11:13

De volgende keer zo'n kamphek met roestg prikkeldraad en een wachttoren om die kransen een paar dagen te beschermen.
De foto daarvan kan dan mooi op de voorpagina van een of ander EU geschrift als ze dat verrote nationalisme van de lidstaten aankaarten.

bodemloos | 05-05-17 | 11:12

hahaha, en dan als alternatieve oplossing aanbrengen om er de hele nacht een agent naast te zetten. Dan is er tenminste niets gebeurd en is het ook opgelost.
Terwijl er veel creatievere oplossingen zijn zoals 220 volt op die kransen zetten, of het kransenvoetbal gewoon te laten beginnen en dan pas met een clubje te komen ter hoeking en ter kreupeltrapping.

skoftig | 05-05-17 | 11:12

Die kansenparels het land uit gooien. Is dat geen idee?

SicSeb | 05-05-17 | 11:12

Wat verwacht je anders in deze geitenwollensokkenstad.

Panos88 | 05-05-17 | 11:11

Ja, als je het leger afschaft, dan is er niemand meer om op de bloemetjes te passen.

tipo | 05-05-17 | 11:10

Met kransen kan je niet voetballen. Je kan wel er wel mee kransschoppen. Dat dekt te lading ook beter. Schoppen tegen iets. Kapot schoppen.

McMarx | 05-05-17 | 11:10

*ons overheidsapperaat. (excuse moi)

Trans_Fimmermans | 05-05-17 | 11:10

Wij gaan liever in dit land lafjes op ons rug liggen dan ergens voor te staan en te bewaken.
De mensen die voor onze vrijheid de hoogte tol betaalden worden vandaag alweer verraden

Nuffniet | 05-05-17 | 11:09

Wat voor straf staat er op rouwkrans-voetbal? Vermoed een boete. Zie daar het probleem. Is er een politieke partij die een wet ingediend heeft om dit soort vandalisme hard aan te pakken? Precies - geen enkele partij.

de Voorzittert | 05-05-17 | 11:09

Tijdens de herdenking staan er honderden militairen, maar een erewacht bij het monument voor 1 nacht kan er niet af?

Jantje2056 | 05-05-17 | 11:08

@Normpje

Daar viel jij ook over? Die vent, Vliegenhart, is in 1 klap zijn geloofwaardigheid kwijt.

houtvlot | 05-05-17 | 11:08

Anders zet je er een agent de hele nacht naast. Infantiele capitulatie tegen vrijheid hatende niet-westerse mensen is ongekend in onze overheidsapperaat.

Trans_Fimmermans | 05-05-17 | 11:06

@ Professor Superhirn | 05-05-17 | 11:04
Ook dat ja, vréselijk. Heb dan in elk geval het fatsoen daar een mooi busje voor te gebruiken.
Maar ach, dat zou natuurlijk ook niets veranderen aan de treurigheid van wat hier gebeurt.

Lewis | 05-05-17 | 11:06

Bewakers erbij.
En met mogelijke vandalen kan dan hetzelfde gebeuren als met hen voor wie die kransen bedoeld zijn.

Bastie | 05-05-17 | 11:06

precies 11 jaar na dato wordt er verkeerd gereageerd door de organisatie van 4 en 5 mei.
Of geenstijl is zo druk met adverteerders bellen dat ze niet doorhebben dat ze verder achterlopen dan dode bomen.

two ball cane | 05-05-17 | 11:05

Vandaalvrees los je heel makkelijk op door met de vandalen hetzelfde te doen als hetgeen zij deden. Dus voetballen mat bloemenkransen? Dat wordt voetballen met vandalen. etc... vul maar in, het werkt gegarandeerd!

Solar666 | 05-05-17 | 11:05

Dat is natuurlijk wat Eberhard bedoelde toen hij zei dat we vooral verdraagzaam moeten blijven...

Lood om oud ijzer | 05-05-17 | 11:05

Respectvol afgevoerd ook, in zo'n rijdende Bo-rent advertentie. Kransenvoetballende jeugd/toeristen heeft/hebben in 90% van de gevallen een buitenlands paspoort, dus gewoon oppakken en uitzetten.

Professor Superhirn | 05-05-17 | 11:04

@ Lupuslupus | 05-05-17 | 11:01
Ik begrijp je volkomen, maar ik ben dubbel over die reactie.
Net als niet meer naar de Dam of een andere herdenkingsbijeenkomst gaan op 4 mei. Ik sta daar ook met kromme tenen, aan de andere kant verdienen veteranen, overleveden en het afgrijselijke verleden nog steeds ons respect, onze aanwezigheid. Zelfde met de vlag op 5 mei: ja, dit land is aardig kapot, blijft 5 mei op zich iets om bij stil te staan. Ik weet niet of je je dat moet laten afpakken door de (doorgeslagen) politiek correcten.
Zeg niet dat je er verkeerd aan doet om die vlag binnen te halen, ik wéét het gewoon niet.

Lewis | 05-05-17 | 11:04

In plaats van weg te kijken had je er ook een agent naast kunnen zetten.

Osdorpertje | 05-05-17 | 11:03

Capituleren mensen, weghalen wat aanstoot geeft ipv bewaken wat waarde heeft, gatver

sko | 05-05-17 | 11:03

Gdvr. Ik gok zo dat er vast wel een handjevol mariniers is die hier de boel wel had willen bewaken.

error503 | 05-05-17 | 11:03

Ja je zou ook een wake kunnen houden of een erewacht bij kunnen zetten. Paar potige mariniers bijvoorbeeld. Maar dat zou handhaving zijn en te nationalistisch. #holdyourground

atheïstisch stemvee | 05-05-17 | 11:02

SP wethouder over Koranlessen op AT5: "we weten ook niet wat er op ballet gebeurd. "

Normpje | 05-05-17 | 11:02

Zo lossen wij dingen op in Nederland.

Om je helemaal kapot te schamen.
Lewis | 05-05-17 | 10:57
.
En (ook) daarom heb ik mijn vlag vanmorgen weer in de kast opgeborgen. (Nadat hij gisteren de hele dag halfstok hing).

Lupuslupus | 05-05-17 | 11:01

Kunnen ze er geen politiebusje bij zetten voor een nachtje? Lijkt me niet al te duur, en dan geef je in ieder geval niet toe aan die rifapen die nergens respect voor hebben.

Akiron | 05-05-17 | 11:00

Joh, dat is de nieuwe generatie; die wil zelf iets om te herdenken...

Axelvon | 05-05-17 | 11:00

Zo lossen wij dingen op in Nederland.

Om je helemaal kapot te schamen.

Lewis | 05-05-17 | 10:57

"Werd er met de kansen gevoetbald?" Stond er soms niet eerst "Werd door de kansenparels mee gevoetbald"

T-Max | 05-05-17 | 10:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken