Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Rikko Religek wil Dodenherdenking kapen

Wel godverdomme. Daar is de volgende mafklapper die Dodenherdenking wil uitbuiten voor zijn eigen morele rukfeestje. De bekende veerboot-ondernemer Rikko Voorberg wil op 4 mei 3000 witte kruisen in Amsterdam plaatsen, voor alle 'vluchtelingen' (lees: door EU-mensensmokkelaars verzopen dobbernegers) die op de Middellandse Zee bleven. Nee, gewoon nee. Nee. nee. Joe, Eberhard, doe eens gewoon VERBIEDEN dit soort feestjes. Het is al druk genoeg op de Dam, met al die Hamas-vriendjes.
Ondertussen, in Palermo. 500 goedkope aspergestekers arriveren in de haven.

Reaguursels

Inloggen

We worden niet meer gevormd. Dat is het echte probleem. Ouders hebben te weinig tijd en aandacht voor hun kinderen. De media zijn fake en richten zich enkel nog tot bijzaken en verstrooiing. De kerk is uitgerangeerd. De overheid blijkt keer op keer onbetrouwbaar en voornamelijk met zichzelf bezig. De markt belazert je waar je bij staat.
Het resultaat is een verweesde samenleving, waarin alles relatief is en niemand nog over een moreel kompas beschikt.
Het wrange is, dat dit het resultaat is van ruim 7 decennia vrede. Er is oorlog, dreiging, tekort en geweld nodig om mensen samen te brengen, de rangen te laten sluiten en het verschil tussen goed en kwaad, recht en onrecht, vriend en vijand weer scherp te laten zien.
Wreed, maar daarom niet minder waar. En geen 4 of 5 mei dat daar ook maar iets aan verandert.

Stijlicoon | 03-05-17 | 09:22

Lees: Door NGO's hun sterfbed ingelokte Afrikanen. Dank jullie wel Artsen zonder Grenzen.

omanders | 01-05-17 | 09:15

Ja want het ligt aan U!
U had allang zelf veilig een paar duizend afrikanen op kunnen halen en in uw slaapkamer laten slapen! Alle mensen die honger hebben en een nare dictator MOETEN naar Nederland komen! We zijn eigenlijk gore kloodtzakken, allemaal!

ReligionSucks | 01-05-17 | 07:06

Men had na vijf jaar al, in 1950 dus, moeten stoppen met die herdenkingsflauwekul. Ik zou werkelijk niet weten hoeveel Nederlanders destijds moedig en in volle overtuiging zijn gestorven voor het vaderland. Ik weet wel dat de vaderlandsliefde van veel stemgerechtigde landgenoten tegenwoordig verbleekt bij hun vluchtelingen- en/of vreemdelingenliefde. In 1940 noemde men die vreemdelingenliefde nog landverraad. Het kan verkeren. Laten we blij zijn dat die oorlog intussen 72 jaar achter ons ligt. Van mij mag Rikko Gekmans die herdenking kapen, zolang hij zijn kruizen maar in zijn eigen achtertuin neerzet.

JvanDeventer | 01-05-17 | 00:20

Mar menier Rikko... vloegtelieng allemal moeslim! Die nie wille kruisjes! Kruisje ies kaffiers!

EnNouJijWeer | 30-04-17 | 20:08

Typisch, ik grapte hier ongeveer 15 jaar geleden nog over tegen iemand dat ooit ergens een stel niet-witte mensen dood zullen gaan aan een tragedie die politiek gevoelig ligt, waarna gek-links dodenherdenkingsdag kaapt en politiek zal uitbuiten.

Bij deze voorspel ik ook alvast dat dodenherdenking binnen 10 jaar gereduceerd zal zijn tot een dag waar iedereen eens stil moet staan bij de verbaal gekwesten in de wereld.

Uitvindert | 30-04-17 | 19:52

En weer kunnen tienduizenden zich in hun graf omdraaien. Ga weg Rikke, je bent een fluim.

drs. P | 30-04-17 | 19:04

Iedereen die deze Dobbernegers Zielig vind mag ze in zijn of haar eigen huis opnemen,te eten geven en zorgen voor de ziektekosten (dus een verplichte verzekering ervoor afsluiten) ik denk dat het dan snel is afgelopen.

Geevee | 30-04-17 | 18:16

Hoe respectloos: witte kruisen.

De_ontwarrende_man | 30-04-17 | 17:38

Over aspergestekers gesproken, het zal eens tijd worden dat deze ook hun eigen krans mogen leggen op 4 mei.

GormSuil | 30-04-17 | 17:35

Ik denk dat zelfs Jezus nu Rikko irritant begint te vinden.

lingo star | 30-04-17 | 17:24

Hoe staat het trouwens met het onderzoek van Italiaanse autoriteiten die diverse NGO's verdachten van betaalde banden met mensensmokkel mafia?

Nou_Kwelgeest | 30-04-17 | 16:12

De slachtoffers van terrorisme mogen wel herdacht worden toch?

Ben5570 | 30-04-17 | 15:57

3 procent. 3 procent van de dobberaars is uiteindelijk erkend vluchteling. En daarvoor moeten ze wel alle 100 procent door de ambtelijke molen.
Er is maar 1 oplossing: concentratiekampen op Ceuta, Malta, wat andere onbenullige eilandjes in de Mediterranee en daar mogen ze dan op brood en water de uitslag afwachten, die wellicht 4/5 jaar duurt.

Zware | 30-04-17 | 15:52

Wat een parel van de priesterkaste.
Mentale masseurs die van oudsher voor een elite anderen onderdrukken met een theater van schuld, schaamte, haat, angst, sprookjes, desinformatie,gedragsgevangenissen, geweld en last not least valse stemmen van god en of de doden.
Hoeveel witte kruizen voor de slachtoffers van religie?

MistaRazista | 30-04-17 | 15:11

Vooral de kruizen laten neerzetten.
-
Dan kunnen wij daar mooi meteen die Marokkaanse vlaggen (voor al die Marokkaniërs die gevochten hebben voor onze vrijheid in de meidagen van 1940, jewettoch) tussen zetten.

bisbisbis | 30-04-17 | 14:03

Maar dan ook een dodenherdenking voor de gevallen IS kuch strijders die hun leven gaven voor de islam.
*pinkt een traantje weg*

komtdatschot | 30-04-17 | 14:00

Je kunt ze verdomme toch veilig naar Afrika terug brengen met dit schip, sodemieter toch op met al die negers, we hebben al zoveel moeilijkheden met de gene die hier al wonen, ouwehoeren over discriminatie of slavernij en anders hoor je niet van die negers.

Havenwerker | 30-04-17 | 13:56

Op 1 van de schoorstenen van dit schip staat TS. Dat is bijgewerkt want eerst stond er IS.

gnor | 30-04-17 | 13:46

Het wordt onderhand net zo'n Nederlandse traditie als de Elfstedentocht, de lintjesregen, en oliebollen met Oud en Nieuw: bij nadering van 5 december zwelt het Zwarte Piet gezeik weer aan, en bij nadering van 4 mei de discussie over wie we eigenlijk herdenken gedurende de 2 minuten stilte.

Over het officiële standpunt kan geen enkel misverstand bestaan: we herdenken op 4 mei alle Nederlandse gevallenen in WW2. Later zijn daar Nederlandse militairen aan toegevoegd die in het kader van vredes-missies etc zijn gesneuveld. Maar de nadruk blijft liggen op WW2.

Onder Nederlandse gevallenen worden begrepen: de militairen die - oa bij de Grebbenberg - in de meidagen van '40 5 dagen met de moed der wanhoop tegen de Duitse overmacht hebben gevochten met geweren die ongeveer net één generatie verwijderd waren van de voorlader, terwijl de Duitsers voorzien waren van state-of-the-art bewapening. Verder: zeelieden op de Ned. koopvaardijvloot die door Duitse torpedo's getroffen werden; verzetsmensen die hier op 10 minuten van mijn huis op de Waalsdorpervlakte geëxecuteerd werden; ''doodgewone'' Nederlanders die als represaille door de Duitsers tegen de muur gezet werden.

En, o ja, ook inderdaad joodse Nederlanders die afgevoerd werden naar de vernietigingskampen. Die vormen de grootste groep, maar dus niet de enige. Antisemitische randdebielen die je tegenwoordig ieder jaar hoort klagen: "Maar dodenherdenking is toch geen jodenherdenking?" slaan de plank dus volkomen mis.

We herdenken op 4 mei dus geen dooie Duitsers, Japanners, Engelsen, Fransen, of Amerikanen. Ook geen verdronken dobbernegers, zoals deze Rikko Voorberg nu kennelijk wil initiëren. Althans, niet officieel van overheidswege. Wil jij als individuele burger op 4 mei langs de graven van 10 Wehrmachtsoldaten lopen en bloemen leggen (zoals vorig jaar, of 2 jaar geleden in Vorden), dan mag dat, het is een vrij land. Echter, de burgemeester van Vorden is het verboden om mee te lopen. Die vertegenwoordigt de overheid en die herdenkt geen dooie Duitsers op 4 mei.

Zo ook deze Rikko Voorberg. Als hij op 4 mei 3000 kruizen in zijn eigen tuin wil plaatsen om dobbernegers te herdenken, moet hij vooral zijn goddelijke gang gaan. Maar we gaan hem niet toestaan om die kruizen in de openbare ruimte te plaatsen, want nogmaals, officieel herdenken we op 4 mei alleen NEDERLANDSE slachtoffers.

Dr_Johnson | 30-04-17 | 13:42

"Ship docks at port of Palermo in Sicily. According to OP there were 467 Men, and 10 women."
.
zucht.

Claude_Vieaul | 30-04-17 | 13:41

-weggejorist-

De Droit | 30-04-17 | 13:39

Als Rikko dat op 4 mei 3000 doet, zal het me verder aan mijn anus oxideren.

Ik veronderstel dan al overleden te zijn.

Rikko ook.

De Droit | 30-04-17 | 13:39

En binnen no-time is het asperge seizoen voorbij, kunnen ze weer een jaartje in de wacht .

fleurtje | 30-04-17 | 13:38

Wanneer gaan normale mensen zoals jij en ik hier tegen protesteren?
GrowNoodlyAppendages | 30-04-17 | 10:58
.
Het is een feit dat de NWO (EU) in samenspan met hun fascisten leiders de uitkeringen, lonen, tegemoetkomingen enz. ten koste van een steeds hoger en hoger staatsschuld bewust laten oplopen om het volk rustig te houden.
De dag komt gestaag, dan klapt dit opgezet imperium volledig in duigen maar dan is er inmiddels een Europees leger dat oproer , opstanden en burgerongehoorzaamheid met harde hand neerslaat en de roep om hulp van het dan verarmde slavenvolk naar de veroorzakers van deze neergang de (EU) deze dan aanbidden om de orde te herstellen , de NWO is dan een feit met een slavenvolk dat gehoorzaamd en makkelijk te besturen.

Koeienflat | 30-04-17 | 13:28

Bedoeld of onbedoeld... maar toch onze schuld.

En het lijkt erop dat bepaalde mensen die associatie, WO2 (Auchwitz) en de verdonken bootmigranten, makkelijker maken. Een Zweedse politica stelde Auschwitz en de verdrinkingen letterlijk gelijk en kennelijk is staat ze daarin niet alleen.

(åsa romson was dat geloof ik)

nikolaos | 30-04-17 | 13:21

bevrijd van nazisme en gevangen in kapitalisme ? de miljoen slachtoffers aan beide kanten ontlopen mekaar niet veel,is maar net aan welke ideologie je meer waarde hecht,
nooit meer was de slogan,sinds 1945 hebben we hoeveel oorlogen,bezetting,concentratiekampen,volkerenmoord,onderdrukking,uitbuiting verhinderd of opgestart?

alanya666 | 30-04-17 | 13:10

En mijn huisarts maar zeggen dat mijn bloeddruk onverminderd hoog blijft.
Raar he ?

Anjin Mohammed | 30-04-17 | 13:09

kwark001 | 30-04-17 | 10:52
Categorie lulkoek. De vuilnisophaler en leerkracht worden ook van belastinggeld betaald. Zijn die dan niet productief?

Bruine Beer | 30-04-17 | 13:09

Mij=mei (en mijn bril eens poetsen). Verder idd slachtoffers van laffe islamitische aanslagen zou ik eerder gaan verdenken als zijnde slachtoffers van islamitische invasie van Europa, dan verzopen parasieten.

Ezeltjeprik | 30-04-17 | 12:53

Ik heb een voorstel alternatieve viering van zowel 4 als 5 mij: Viktor Orban als leider van EU zooi met voldoende rechten om shit op te ruimen. Eens kijken hoe snel vluchtelingenstroom opdroogt als ze dus geen veerdienst meer krijgen en overal leuke hekken... en grenswachten die de grenzen BEWAKEN.

Ezeltjeprik | 30-04-17 | 12:50

Rikko Voorberg is de vleesgeworden implosie van de Vrijgemaakt Gereformeerde Kerk. Toen die hun eigen confessie door de plee spoelden kwam er ruimte voor allerlei malligheid zoals deze geflipte aandachtshoer.

Dr.Dushkind | 30-04-17 | 12:49

www.thereligionofpeace.com...
Het zijn er 1845. Achttienhonderdvijfenveertig slachtoffers van de profeet in deze eeuw, alleen al in Europa. Is het een ideetje om voor elke moskee op 4 mei op de straat 1845 kruisjes te stoepkrijten? Als iedereen 4 mei dan toch gaat kapen voor een eigen moreel zelfbevlekkingsfeestje om willekeurige slachtoffers te herdenken dan kan dat ook best.
Stormageddon | 30-04-17 | 12:30

In vrijwel geheel Nederland is stoepkrijten in openbare ruimtes verboden. Ja, echt waar.

Kaasvangegeten | 30-04-17 | 12:47

Gadverdamme. Wat een gotspe.
Ik ben NIET meer stil op 4 mei om 20:00 uur. Sorry!
EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 10:47
|
Wees WEL stil op 4 mei! JIJ herdenkt wél de slachtoffers van WO2, net als ik, en met ons de zwijgende meerderheid.
Niet stil zijn en -staan betekent een overwinning van het kwaad dat onverschilligheid en deug-denken heet.
|
Het idiote is dat links altijd het collectief propageert, het "wij". De NEDERLANDSE nationale traditie van 4 en 5 mei geeft die saamhorigheid, het idee ergens bij te horen, stil te staan bij wat ons land ons land maakt, en wat wij te verliezen hebben. Dat mensen 70 jaar geleden hun leven hebben gegeven voor vrijheid, dat we stilstaan dat we geen totalitair systeem meer willen hebben. DAT is voor mij 4 en 5 mei.
|
En ja, de wereld is veranderd, en wellicht is vernieuwing nodig om ook de jongere generatie aan te spreken en te overtuigen van het belang, de waarde van vrijheid. Dat doe je niet door de boel zodanig breed te trekken dat het eigene homeopathisch verdund raakt en DUS niet meer appelleert aan jongeren.
Dat doe je niet door de doden van 45 voor JOUW policor karretje cq baantje/inkomstenbron te spannen en "racisme!!" te roepen als jouw scheet niet wordt gehonoreerd.
|
Egoïsme? Je kan pas van een ander houden als je van jezelf houdt. Dat geldt ook voor een land / volk. In Nederland kunnen we niet de hele wereld redden. Net als met EHBO, hoofdregel 1: eigen veiligheid eerst, anders hebben we 2 slachtoffers ipv 1.

klimgek | 30-04-17 | 12:44

"aspergestekers" tuurlijk .. alsof ze ook maar 1 slag zullen werken. Daar komen ze helemaal niet voor. Bijstand is een fortuin voor ze.

doskabouter | 30-04-17 | 12:40

www.thereligionofpeace.com/attacks/eu...
Het zijn er 1845. Achttienhonderdvijfenveertig slachtoffers van de profeet in deze eeuw, alleen al in Europa. Is het een ideetje om voor elke moskee op 4 mei op de straat 1845 kruisjes te stoepkrijten? Als iedereen 4 mei dan toch gaat kapen voor een eigen moreel zelfbevlekkingsfeestje om willekeurige slachtoffers te herdenken dan kan dat ook best.

Stormageddon | 30-04-17 | 12:30

Zoals eerder gezegd, meneer is zelf mede verantwoordelijk voor de vele doden. Door succesverhalen van vluchtelingen die een plaatsje hebben bemachtigd in europa waar ze een grspreid bedje vinden worden de volgenden aangemoedigd om in een wankel bootje hun leven op het spel te zetten.

pili-pili | 30-04-17 | 12:27

Haha!!... haha!!.. weg met ons!! Hahaha.

pacmann | 30-04-17 | 12:26

Verder vind ik wit en kruis in 1 zin stigmatiserend, rascistisch en islamofoob.
Ik stel voor rode halve manen te gebruiken. (schijt ik daar wel op)

plaszak | 30-04-17 | 12:24

4 en 5 mei worden al decennialang misbruikt om politieke redenen. het aloude 'dit mag nooit meer gebeuren' klinkt hol en leeg als het feitelijk ieder paar jaar weer opnieuw gebeurt. Als het niet de hutu's en tutsi's zijn, is het Bosnië, en niemand heeft het over de genocide die plaats vindt in het Midden-Oosten op Christenen en Yezidi's. Nee, wij maken deals met mensensmokkelaars en halen enkel moslims binnen, niets anders. En om alle kritiek monddood te maken, halen we Anne Frank weer uit de kast en schelden een ieder uit voor Hitler die niet eenzelfde empathie kan veinzen voor zogenaamde vluchtelingen. Feiten worden in de wind geslagen, brengers van deze feiten vervolgd en bedreigd, en onze samenleving ondergaat nu een transformatie die een onderdrukking tot gevolg zal hebben van ons, onze vrijheden en ons manier van leven. Uiteindelijk zal de sharia worden gebruikt om ons in het gareel te houden.
Er valt niets meer te vieren, wij hebben de zwaar bevochten vrijheid niet verdiend. Wij laten ons koeieneren en intimideren door een lawaaiige minderheid. En ik doel hier niet op de moslims, maar op links, die in wanhoop vanwege teruglopende aanhang nu steeds meer grijpt naar fascistische methodiek. En wij staan erbij en kijken ernaar.

DearMud | 30-04-17 | 12:22

Mogen er asjeblieft ook 26.100 kruizen bij ? (Verkeersdoden in 2016 op de europese wegen)

simplesimpie | 30-04-17 | 12:22

Ik denk dat ik mijn oude belastingaangiftes ga herdenken op 4 mei. Toen we nog aftrekposten hadden, en redelijke belastingschijven, voordat nivelleren een feest werd. Fuck die economische heilzoekers, ik zal er geen traan om laten als er weer een zinkt.

Banana008 | 30-04-17 | 12:19

Toch is het wel opmerkelijk dat al deze nieuwe joden zo ontzettend graag naar de kampen gaan dat ze er zelfs de boot voor pakken. Dat was in 40-45 toch wel anders.

HoogToontje | 30-04-17 | 12:17

Eén kruis voor Rikko? Komt in orde!
*grijpt hamer en spijkers uit gereedschapskist*

knutsel | 30-04-17 | 12:16

-weggejorist-

captain-caveman | 30-04-17 | 12:14

Walgelijk, onze grootouders hebben de verzorgingsstaat opgebouwd voor hun kinderen, kleinkinderen en mede Nederlanders, niet om het cadeau te doen aan een stel profiteur die geen enkele band met ons land hebben en die niets ophebben met onze normen en waarden.

Osdorpertje | 30-04-17 | 12:05

Tis een beetje eenzijdig dat de mensen die de tocht maken dan wel worden herdacht maar de duizenden die sterven aan hongernood worden genegeerd. Nee ik zou ze ook niet herdenken, belachelijk zelfs en het is gewoon weer eens gek links gedrag dat weer eens een podium word gegeven, ik bedoel als je voor vluchtelingen bent wees dan ook echt voor vluchtelingen, enige wat ze herdenken is Noord Afrikanen die het zwemexamen niet hebben overleefd omdat dit nu in de populariteit zit en de aandacht krijgt.

Blauwe Wafel | 30-04-17 | 12:02

plaszak | 30-04-17 | 11:57

Met jouw nick dacht ik aan iets anders..

kwark001 | 30-04-17 | 12:00

necrosis | 30-04-17 | 11:48

Ja dat is wel een goed idee eigenlijk! Altijd beter dan die brainfarts van ome Rikko...

Sarcastisch varken | 30-04-17 | 11:59

Ik zal een dikke bolus leggen op 1 van die witte kruizen.
Mogen ze dat gaan herdenken.

plaszak | 30-04-17 | 11:57

Niks mis met stilstaan bij veel gestorven, verdronken mensen die liever nog leefden.
Het is echter de dubbele bodem die bij deze zelfberoepen missionarissen, met als diepste drijfveer vaak een 'onrustig karakter' dat 'gereligieusifeerd' wordt, de kop op steekt, dat irriteert.
En hun eigen 'reli-winkeltje' dat drijft op websites en nieuwsbrieven met steevast een rekeningnummer ter financiering, dat als doel mee hobbelt in de golf der onbaatzuchtigheid.

hfakker | 30-04-17 | 11:54

Braboblanke | 30-04-17 | 11:18

Die rookt nog steeds...

Sarcastisch varken | 30-04-17 | 11:54

Wilders sprak destijds al van een tsunami (en geen golf) aan migranten uit Afrika en het midden-oosten... het blijft maar komen en koken en komen...

Sarcastisch varken | 30-04-17 | 11:51

necrosis | 30-04-17 | 11:48

Ik zou ze in Mekka droppen. Bovenop die vierkante kist.

kwark001 | 30-04-17 | 11:50

Wil hij dit op 4 mei a.s. doen, of op 4 mei 3000? In het laatste geval heb ik geen bezwaren.

Rhenium | 30-04-17 | 11:50

Wat een enorme ijdeltuit deze theoloog Rikko.Met zijn hippe kleertjes en haartjes.Blijkbaar gaat het toch vooral om Rikki zelf.

huistuin&keukenvrouw | 30-04-17 | 11:50

@ Conan de Rabarber | 30-04-17 | 10:28

Natuurlijk niet! Islam is vrede.

HoogToontje | 30-04-17 | 11:49

Kunnen we geen dobberbootje vol kruizen naar de kust van Libië sturen?
Gewoon om een signaal af te geven?
Of ben ik nu erg onaardig?

necrosis | 30-04-17 | 11:48

Beste Rikko engnek , deze is ook leuk om wat kruisjes te plaatsen ..... toneel opima forma ..
He links dogmakerkgangers .. wordt wakker.
www.youtube.com/watch?v=7DzwesXaOR4.
Spread please

medelmo | 30-04-17 | 11:48

@ TheBigKirth | 30-04-17 | 11:37
Dhr. Voorberg weet best dat zijn initiatief vrijwel geen kans van slagen heeft, zoals Berbaar al aangaf, dat moet toch ook langs een commissie en die zullen wel moeilijk gaan doen. Dhr. Voorbind, pardon Voorberg, weet dit best, maar het doel is al bereikt; aandacht voor 'zijn nobele zaak'.

Kouwe Kees | 30-04-17 | 11:44

De enige humane manier om van die toekomstige verdronken bootjesmigranten af te komen is ze te ontmoedigen de reis te ondernemen. Opvang in de regio als het echte vluchtelingen zijn en investeer als het westen in door het westen geleide handelsondermeningen, fabrieken, voedselvoorzieningen etc. waar zij onder toezicht en tegen een eerlijk loon + sociale voorzieningen voor het gezin kunnen werken. Wordt het welvaartsniveaud aar stukken beter, verdwijnt er geen geld in corrupte opperhoofden en ambtenaren daar, hebben wij geld om verder in de 3e wereld te investeren en, het belangrijkste, komen ze niet hier. Win-win-winw-in.

Graaisnaaiert | 30-04-17 | 11:44

Is het niet beter om deze mannen op suikerrietplantages in de nieuwe wereld te laten werken?

RickTheDick | 30-04-17 | 11:40

En trouwens, Rikko mag dan reli zijn, maar absoluut niet gek. Meer aandacht = meer geld vangen.
Hoe belachelijk de plannen zijn maakt niet uit, als het maar reuring veroorzaakt. Vervolgens zijn er altijd een paar bij die hem financieel willen steunen, ker-ching. Rikko doet het allemaal uit naastenliefde, echt heus wel waar hoor, maar je begrijpt dat Rikko ook moet eten..

Kouwe Kees | 30-04-17 | 11:38

Initiatiefnemer Rikko Voorberg wil Nederland daarmee dwingen tijdens de dodenherdenking ook stil te staan bij de slachtoffers „die wij, bedoeld of onbedoeld, zelf maken.”
De man is volsalgen krankzinnig, en de debielen bij de gemeente die hier toestemmimg voor hebben gegeven diene onmiddelijk de zak te krijgen.

TheBigKirth | 30-04-17 | 11:37

Volksvervanging in uitvoering. U, die vervangen wordt, betaalt de morele zelfpijpfeestjes van de Rikko's van deze wereld.

Fijnstoffer | 30-04-17 | 11:34

Tyfus ,difterie, cholera , tb en open tb .armoede en honger .
Luizen zo groot als duimnagels , allemaal in werkkampen.
Is wat we herdenken op 4-05.

medelmo | 30-04-17 | 11:33

@ Berbaar | 30-04-17 | 11:30
Alsof vriend Rikko dit heeft besproken met de organisators van 4/5 mei , nope, die drukt dit wel op eigen houtje door.
Zelfde als met die haha auto-ophaal-actie in Italië: 'We gaan toch!!'

Kouwe Kees | 30-04-17 | 11:33

Steinway | 30-04-17 | 11:26,

Natuurlijk niet.
Als moslims iemand vermoorden, al is het een baby, dan is dat "onze eigen schuld". Hadden we maar meer stageplaatsen als bankdirecteur aan criminele analfabeten moeten geven. Eigenlijk zou de terrorist die jaren de gevangenis indraait herdacht moeten worden, niet zijn slachtoffers.

Maar als mensen vanwege een levenslange gratis uitkering hoge risico's nemen door hun eigen boot lek te steken als ze een ander schip zien is dat ook "onze schuld".
Dat moet dus onmiddellijk worden herdacht.

Dandruff | 30-04-17 | 11:32

nl.wikipedia.org/wiki/Rikko_Voorberg
Rikko is net zo krankzinnig als de IS strijders. En de geest -wat dat ook zijn mag- van Rikko zal nooit genezen.

Mijn ouders hebben de kerk verlaten toen ik nog kind was. En daar begreep ik niets van. Ik miste de andere kinderen van de zondagsschool. Nu ben ik hen dankbaar voor de stap die ik dus niet heb hoeven te zetten. Als kind heb ik "vrome" liedjes gezongen over de verovering van Jericho, 1300BC, door het volk Israël. Toen ik veel later de bijbeltekst nog eens goed las stond er: "En de strijders van het volk Israël trokken hun zwaard en lieten geen in leven". Alleen de hoer Rachab werd gespaard omdat die hen geholpen had. En daar heb ik dus "vrome" liedjes over gezongen.

De echte waanzin van de kerk zit echter veel dieper. Totale rotheid. Tot georganiseerde pedofilie aan toe.

Orakel1958 | 30-04-17 | 11:31

@Carmelita | 30-04-17 | 11:18
Meldt U aan bij het nationaal committee 4&5 mei daar wordt beslist over de vorm en inhoud.

Berbaar | 30-04-17 | 11:30

Steinway | 30-04-17 | 11:26
Nee, want dat wekt geen directe schuldgevoelens bij ons op. Kan Voorberg dus niet gebruiken.

Schoorsteenveger | 30-04-17 | 11:28

Moeten die 3000 kruizen dan 's avonds ook naar binnen worden gehaald? Net als de kransen tegenwoordig? Of gaan onze Finse medelanders daar níet mee voetballen...

Muskatnuss!!! | 30-04-17 | 11:28

Komen er ook 3000 kruizen voor de slachtoffers van 9/11? En nog meer voor die van Parijs, Berlijn, Brussel, Madrid, Londen, Stockholm, etc. etc?

Steinway | 30-04-17 | 11:26

Op dodenherdenking herdenken we doden van de tweede wereld oorlog, niet de doden van de lokroep van wat waarschijnlijk zijn biologische dochter (Merkel) is

Bokito ergo sum | 30-04-17 | 11:26

Voorberg is sinds medio 2016 vaste, dagelijkse columnist bij het magazine Lazarus.
'Nuf said.

Ernst Oosters8389 | 30-04-17 | 11:23

@dysdiadochokinese | 30-04-17 | 10:49

En voor haar die gremlin van de EU Van Rompuy.

Het Coudenhoven-Kalergi plan is door de EU geïnstitutionaliseerd om de autochtone bevolkingen van Europa monddood te maken uit te persen als citroenen en uiteindelijk te vervangen.

Pieter V | 30-04-17 | 11:22

McMarx | 30-04-17 | 11:15
Cynical bastard.

Mark_D_NL | 30-04-17 | 11:21

Dat nog geen 3% daadwerkelijk een vluchtelingen status krijgt in Italië is slechts een detail. Dus wat voor kronkel heb je in je hoofd om deze economische migranten te vergelijken met joden die zijn afgevoerd en vermoord?

Duifmans | 30-04-17 | 11:21

Waarom hebben al die axievoerende mafkezen eigenlijk hun eigen wikipedia pagina?
Echt... allemaal. Bedenk een idioot die ooit bij een demonstratie is geïnterviewd of stukjes schrijft op een activistisch blogje dat niemand leest, of het nieuws heeft gehaald vanwege een stompzinnig idee of een gewelddadige axie zogenaamd uit idealisme: ze hebben een wikipagina. Waarschijnlijk zelf gemaakt, uit puur narcisme en eigenpijperij... en niemand die er wat aan doet.
En Jimmy Wales ondertussen maar bedelen om centjes met pop-ups en headers.

Stormageddon | 30-04-17 | 11:20

3000 kruizen is alleen maar valse propaganda om in te spelen op de emoties van naïeve gutmenschen. In werkelijkheid verdrinken er nauwelijks asieleisers en andere gelukszoekers omdat ze vlak voor de kust van Libië al worden opgehaald door de veerboten van de NGO's.

Osdorpertje | 30-04-17 | 11:20

Er zijn allang voorspellingen dat nog VEEL MEER vluchtelingen naar Europa gaan komen.
helodia | 30-04-17 | 11:13
Vervang "Voorspeld" maar rustig door besloten. De Timmrzwansjes van deze wereld zien de EU als een experiment. Net zoals Hitler experimenteerde met Joden en Zigeuners, experimenteert de EU met de Europese bevolking.
--
Frans Timmermans kan je langzaam vergelijken met kampbeulen zoals John Demjanjuk.

Mark_D_NL | 30-04-17 | 11:19

@EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 10:47
Die lieden zitten niet in lekke dobberbootjes, die steken ze pas lek als er een Europees schip in de buurt is.
*iets met maritieme wetgeving*

necrosis | 30-04-17 | 11:19

Als het aan mij ligt worden alleen de slachtoffers van de WO2 herdacht.
Met een minuut stilte. Met een kranslegging door de koning. En verder niks. Dus ook geen voorgelezen verhaaltje door een scholier en dergelijke.
Laat die flauwekul weg.

Carmelita | 30-04-17 | 11:18

Eberhardt, hoe is het daar eigenlijk mee? Die was toch ernstig ziek?

Braboblanke | 30-04-17 | 11:18

Het Kalergi-plan oftewel white genocide gaat in volle hevigheid voort, met o.a. dank aan achterlijke lemmingen die wederom hun stem op weg-met-ons partijen hebben gebracht welke deze tragedie faciliteerd.
Begin maar vast voor te bereiden op een ongekende neergang van het Europese volk en continent want de destabilsereing gaat gestaag voort net zoals Stalin zijn volk geniepig uitmoordde zo is de EU met zijn ongekozen leiders Stalins voorbeeld aan het volgen om uiteindelijk het toekomstig overblijvende verarmde en gedemoraliseerde mengelmoesvolk als slaven in een dan NWO tijdperk als tirannen over te heersen.

Koeienflat | 30-04-17 | 11:16

Morgen, op de dag van de arbeid, tegen protesteren.

McMarx | 30-04-17 | 11:15

4 Mei is voor mij al een paar jaar iets waar ik me gigantisch aan stoor. Alle linkse en religie clubjes die dit zo graag willen stelen en veranderen ten faveure van de eigen groep.
--
4 Mei is dan ook een betekenisloze dag geworden, idem trouwens aan 5 mei. En als weldenkende Nederlander moet je ook niet meer meedoen aan dit feestje van de zogenaamde fatsoenrakkers.
--
Stel dan ook een nieuw burgerinitiatief voor dat wel de historie volgt, wel de gevallen respecteert en niet allerlei larie erbij verzint. En buiten de 4/5 mei stichting een echte herdenking gaat organiseren in 2018. Uitgezonden wordt het via hut Internet en verslagen door de online media.
--
Het wordt tijd dat we dit soort organisaties mijden en negeren. De Burger kan zijn eigen events wel organiseren en managen. Daar heb je geen leger gekwetsten, blankenhaters en jodenhaters voor nodig!
--
Boycot 4 en 5 mei. Wanneer je dat niet doet, trap je in een hele grote val!

Mark_D_NL | 30-04-17 | 11:15

Voorberg, de nieuwe Arie Boomsma, heeft een religieus-politiek programma, en vanuit dat programma gaat hij de dwingeland uithangen? Wat een arrogant mannetje. Hij gaat ons de maat nemen?
Waarom dobbernegers, en bijvoorbeeld niet de doden die gevallen zijn ten gevolge van aids? Voorberg kiest willekeurig, zoals het een dominee betaamt, hij pikt er die doden uit wier vreselijk lot ons maximaal een schuldgevoel kan bezorgen. Want daar teert Voorberg op, op schuld en schuldgevoel. Dat geeft hem macht over het volk, daar krijgt hij een goddelijke erectie van. Voorberg wil schuldigen, of liever gezegd simpelen van geest die zich schuldig voelen en willen boeten voor hun zonden, want anders heeft hij geen boodschap, hij wil met schuld overgoten zwakkelingen, doodsbang gestraft te zullen worden, kuddedieren die mea culpa schreeuwen en knielen, kruipen voor de God waar Voorberg een deal mee heeft.
Voorberg is hypocriet, Voorberg denkt aan zijn eigen winkeltje en aan niets anders.

Schoorsteenveger | 30-04-17 | 11:15

Vergeet goedkoop! Alsof die luilakken hier aan het werk gaan! Proest! Droom verder. Next!

Accident_Prone | 30-04-17 | 11:15

Ned. is af... we gaan nu ook al mensen herdenken die geen gratis Miele hebben gekregen.

The_Max | 30-04-17 | 11:13

Er zijn allang voorspellingen dat nog VEEL MEER vluchtelingen naar Europa gaan komen. Om dat te bekostigen worden dan de belastingen verhoogd. Vervolgens trekken investeerders zich terug. Vervolgens ontstaat er hongersnood en burgeroorlog.

Kijk, die investeerders interesseert het geen reet of Nederland sociaal is voor half afrika. Als er geen geld verdient kan worden, dan is het gewoon over.

helodia | 30-04-17 | 11:13

Sjefke7807 | 30-04-17 | 10:52,

Je spelling is bijna goed; een extra H;
nl.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

Oftewel; zo zien "Keulse toestanden" eruit als moslims bewapend zijn; zo'n 2.000 vrouwen van 11 tot 86 die vaak meermaals werden verkracht in één nacht.
Ben trouwens benieuwd hoe lang Italianen die oorlogsmisdaad nog mogen herdenken.
Onze door de EU aangestelde nieuwe overheersers vinden slachtoffers van verkrachting immers maar "hoeren".

Dandruff | 30-04-17 | 11:11

Wat heb ik toch een hekel aan mafkezen zoals die rukko

tsjajaja | 30-04-17 | 11:09

@Dandruff | 30-04-17 | 11:05

+ heul veul.

EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 11:08

Sjefke7807 | 30-04-17 | 10:52 Vandaar.... mijn opmerking;-)

medelmo | 30-04-17 | 11:07

Dandruff | 30-04-17 | 11:05

helemaal mee eens. Maar.... wat doen we eraan?

kwark001 | 30-04-17 | 11:07

Een veerboot gaat toch heen en weer?
Dan kunnen die 500 aspergestekers ook weer terug naar zand van herkomst.
Wat is daar zo moeilijk aan?

necrosis | 30-04-17 | 11:06

@GrowNoodlyAppendages | 30-04-17 | 10:58

Als deze gotspe doorgaat, dan stel ik voor: massaal allemaal wegblijven bij welke 'herdenking' dan ook.

En BOYCOT nou eens die belachelijke 'bevijdings'feesten: slechts een excuus om jezelf compleet kachel te drinken op festivals met 'muziek' voortgebracht door een overdosis afschuwelijke 'rapperts'.

Ga 't bos in. Maak een strandwandeling. Geniet van de rust, de stilte en de natuur, zolang die er nog is...

EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 11:06

EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 10:47,

Precies, de dodenherdenking heeft haar functie verloren.
Niet in de laatste plaats omdat voorstanders van de holocaust uit het "akxsie wereltje" in hun hamas-sjaaltjes de dodenherdenking hebben overgenomen.
In Zweden zijn joden inmiddels niet meer welkom bij dodenherdenkingen; hun veiligheid kan niet worden gegarandeerd.

Voor de day after, bevrijdingsdag, geldt natuurlijk hetzelfde.
Welke vrijheden vieren we eigenlijk?
Die om joden, homo's en vrouwen uit islamiserende wijken te verjagen?
Controleerbare feiten worden gecensureerd en meningen worden verboden; islamcriti worden bedreigd of vermoord; en bijna elke week wordt er West Europa wel een islamitische aanslag gepleegd; maar we mogen dat niet aan de islam koppelen.

Ondertussen komt 75% van onze wetten uit een ongecontroleerde baantjescaroussel in Brussel; onze verkiezingen zijn een farce en referenda worden genegeerd.

En het gros van de Main Stream Media zoekt niks uit, maar onderschrijft het standpunt van de ongekozen EU-elite.

Dandruff | 30-04-17 | 11:05

herdenken van de 2e ww doen we .
Voor al die andere doen we een andere dag.
medelmo | 30-04-17 | 10:39
Ho ho. We herdenken Nederlandse oorlogsslachtoffers. Dus ook die Nederlanders die in oorlogen anders dan WWII zijn omgekomen. Bijvoorbeeld de Korea-oorlog en meer recent Afghanistan. Los van het politieke ervan lijkt me dat niet meer dan correct en respectvol.
.
In dat licht kunnen we gelijk bovenstaande suggestie even toetsen:
-Nederlandse nationaliteit? Nee
-Oorlogsslachtoffer? Nope
Conclusie: Bovenstaande groep wordt niet herdacht op dodenherdenking.

Tha Man | 30-04-17 | 11:04

Over asperges gesproken... Harry Mens heeft een nieuwe politieke partij ontdekt. Dadelijk bij Business Class: de Nationale Asperge Partij.
Of hij leest de autocue verkeerd en gaat het om een narionale asperge party. Een vreetfeestje met die witte stengels. Kan ook nog.
Ben benieuwd.

Stormageddon | 30-04-17 | 11:03

Rikko Voorberg zou moeten beginnen met het herdenken van christenen die door moslims overboord werden gegooid en onnodig verdronken! Maar niet op 4 mei, prik daar een andere dag voor. In de media hebben 12 christenen het nieuws gehaald, omdat er nog christenen waren die het overleefd hebben, maar in hoeveel gevallen zijn alle christenen aanboort overboord gegooid? www.eo.nl/geloven/nieuws/item/moslims-...

JI-HAAT | 30-04-17 | 11:02

Wanneer gaan normale mensen zoals jij en ik hier tegen protesteren?

GrowNoodlyAppendages | 30-04-17 | 10:58

@Dandruff | 30-04-17 | 10:52
*kuch* Australisch Model *kuch*
Als ze dat vanaf dag één gedaan hadden was het binnen 3 maanden klaar geweest. Maar neehee! Verder wat @dysdiadochokinese | 30-04-17 | 10:49 zegt...

Sjefke7807 | 30-04-17 | 10:58

Hadden we nu maar de PVV gestemd , dan zag het nieuws er geheel anders er uit .
Dank u VVD en D666en Groenslinks en PvdA en CDA stemmers dank u wel

witchmaster | 30-04-17 | 10:58

Hey Rikko, je wilt de Dodenherdenking op 4 mei niet kapen maar je dat doe je dus heel bewust wel....... flikker op met je 3000 kruizen en ga je eigen feestje op 11 mei houden of zo, samen met de rest van je groepje droeftoeters en graag zover mogelijk van de bewoonde wereld af.... !!

Fatwabuster | 30-04-17 | 10:58

Rikko, een grotere narcist bestaat er niet.

FlorisJanvanFleppest | 30-04-17 | 10:54

Waarom zou je EU-genocide willen herdenken? Wat een nare man die Voorberg.

Rimini | 30-04-17 | 10:54

De EU is verantwoordelijk voor de snel stijgende aantallen verdrinkingsslachtoffers. De EU biedt elke kansloze een levenslange gratis uitkering, indien hij erin slaagt Europa te bereiken. Eenmaal binnen krijgt hij gratis geld, gratis zorg, gratis opleidingen en extra subsidies voor een gratis huis.

Als de EU vandaag besluit elke illegaal direct terug te sturen, is deze "vluchtelingenstroom" binnen een week gestopt.

Dandruff | 30-04-17 | 10:52

Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. Nein. NEIN!

Houd gvd eens op met het bezoedelen van de nagedachtenis van al die mensen die voor onze vrijheid gestorven zijn! Houd eens gewoon op! Ga je morele eigenpijperij maar elders uitventen. Maar. Niet. Híer. Niet op deze dag. Die dobberaars kiezen er zélf voor. Ze kunnen ook daar blijven, de schouders er onder zetten en proberen hun éigen land op te bouwen. De arme drommels die in de kampen stierven hadden geen keuze! Die waren slachtoffer van een megalomane dictator.

@medelmo: die "Marokkaanse bevrijders" zijn hier nooit geweest. Het is een leugen. Niet meer en niet minder! En waar ze wel waren vanwege lid van het Vreemdelingen Legioen konden ze zich óók niet gedragen. Google maar eens op "marochionate". En verexcuseert u mij als ik dat niet goed gespeld heb.

Sjefke7807 | 30-04-17 | 10:52

Er zijn zo'n 7 miljoen werkende mensen in Nederland. Daarvan zijn er zo'n 3 miljoen niet productief in de zin dat ze van belastinggeld betaald worden. Blijven er dus nog 4 miljoen over die de rest aan het vreten moet houden.

Dat kan nooit goed gaan.

kwark001 | 30-04-17 | 10:52

dodenherdenking is toch voor de gevallene tijdens oorlog..

Vluchtelingen??; Een vluchteling is iemand die zijn woongebied is ontvlucht uit vrees voor geweld of zijn leven.

Wat hebben Afrikaanse economische migranten daar nu mee te maken.
Tot nog toe zijn dat vooral de dobbernegers die verdrinken in de Middellandse zee nadat ze eerst voor die ondergang een paar duizend euro hebben betaald en met zijn allen in een lek bootje stappen..

Ik pleit er overigens wel voor om al die onschuldige burgers die op walgelijke wijze zijn vermoord in EUropa, de laatste jaren door Islamitische Staat, vanaf dit jaar OOK te herdenken als gevalle in een oorlog.

Immers, we zijn volgens onze eigen demissionair Minister President in oorlog met IS.

fikkieblijf! | 30-04-17 | 10:51

In '45 kwamen de geallieerden vanuit allerlei delen van Europa en per schip rechtstreeks uit eigen land naar Nederland.
Tot zover de analogie met de bootjesmensen uit Afrika en de zandbak.
De geallieerden gaven hun leven om ons te bevrijden van het fascisme.
De bootjestoeristen komen nu om hun intolerante fascistoïde ideologie te verspreiden.
No Pasaran!

leo de pejo | 30-04-17 | 10:50

De man achter de wolken zei het tegen me. Ja meneer, jas aantrekken en in de bus.

rattenvanger XL | 30-04-17 | 10:49

@Quinzinho | 30-04-17 | 10:32

Reken maar. Google maar eens " Coudenhove Kalergi Plan". Merkel heeft een prijs in de wacht gesleept met dezelfde naam.

dysdiadochokinese | 30-04-17 | 10:49

En hoeveel 'vluchtelingen' heeft die Rikko Voorberg in zijn eigen woning opgenomen? Nul, daar durf ik heel wat om te verwedden. Pas als zijn huis hiervan uitpuilt heeft hij enig recht van spreken.

Butters | 30-04-17 | 10:49

Doe nou eens niet zo moeilijker, beste raguurders. Dit land is allang niet meer van u, uw tradities worden afgeschaft en u wordt uitgefaseerd. Wilt u aub uw mening niet meer delen en blijft u vooral werken zodat we nog meer vluchtelingen kunnen helpen.

h3* | 30-04-17 | 10:49

Rikko heeft het echt helemaal niet begrepen... De zogenaamde vluchtelingen komen hier om tot hun graf verzorgd te worden. Daar heeft Nederland een "vangnet" voor, waar gretig misbruik van gemaakt wordt door lieden die daar nog nooit enige eurocenten aan hebben meebetaald.
De man snapt nog steeds niet dat een ongebreidelde import van deze mensen catastrofale gevolgen heeft.

Ommezwaai | 30-04-17 | 10:48

"500 goedkope aspergestekers arriveren in de haven."
--
Er is een aspergesteker robot ontwikkeld. Aspergestekers kan je binnenkort alleen nog vinden in het museum. www.agreon.be/nl/nieuws/n/2186/maken-r...

Mark_D_NL | 30-04-17 | 10:47

Stuitend, dit.

We zullen het die meneer Voorberg dus nòg maar een keertje uitleggen: het overgrote merendeel van deze 'sieluge floegtelingen' is gelukszoeker, en helemaal vrijwillig, OP EIGEN INITIATIEF, in zo'n lekke dobberboot gestapt, waarschijnlijk in de veronderstelling dat het verdere vervoer wel door de EU-veerdienst geregeld zou zijn, waarna de oetkering, huis en Miele op hen zouden wachten.
Soms echter pakt het iets anders uit... ach ja sielug hoor.

En dit dan vergelijken met de doden uit WW II - de meesten volstrekt onschuldige mensen, weggevoerd, verpakt in veewagens op weg naar de vernietiging. Of soldaten die gedwongen werden om hun levens in de waagschaal te leggen voor de idiote dromen van een dictator. Konden nergens heenvluchten, en als dat nog wel mocht lukken, dan moest je bang zijn dat je buren je niet gingen verlinken...

Gadverdamme. Wat een gotspe.
Ik ben NIET meer stil op 4 mei om 20:00 uur. Sorry!

EefjeWentelteefje | 30-04-17 | 10:47

Als je nagaat wat zo'n ritje kost en dat dit ritje alleen bedoeld wad om die nutteloze paupers op te halen: 1 + 1 = 2! Dit is door door directie bepaald en niet door de kapitein. Anders is die zo zijn baan kwijt. Maar hoe overleefd zo'n rederij als ze alleen ladingen niet betalende klanten ophalen? Oh wacht...

Sarcastisch varken | 30-04-17 | 10:47

Voor asperge steken heb je overigens een uitmuntende oog-hand coördinatie nodig.

Nuff said.

kwark001 | 30-04-17 | 10:46

En op een bepaald moment weet je niet meer waarom je iets herdenkt. Hetzelfde als de steeds overtreffende trap in het aantal minuten stilte dat gehouden wordt als er ergens een cavia is overreden.

Montu | 30-04-17 | 10:45

Goedkoop is duurkoop, ook als het aspergestekers zijn.

HerDietrich | 30-04-17 | 10:41

Alleen de naam al van zijn actiegroep: "Wij gaan ze halen", zegt mij alweer ruim voldoende.
Trouwens, laat hem ze maar halen....

Ommezwaai | 30-04-17 | 10:41

Zullen wel veel vrouwen en kinderen op die boot zitten .... toch?

sallandstrots | 30-04-17 | 10:40

-weggejorist-

c0ne | 30-04-17 | 10:39

herdenken van de 2e ww doen we .
Voor al die andere doen we een andere dag.
oh ja dit jaar is het duidelijk ... marrokaans verzet en strijd was miniem en kan wegblijven...

medelmo | 30-04-17 | 10:39

Asperges moet je door Polen laten steken. Anders smaakt het nergens naar.

Raskahn | 30-04-17 | 10:39

Biem... daar gaat mijn bloeddruk weer!

Sarcastisch varken | 30-04-17 | 10:38

Gewoon nee!

Kaas de Vies | 30-04-17 | 10:38

Vluchten kan niet meer.....

Jack Berenburg | 30-04-17 | 10:33

-weggejorist-

Quinzinho | 30-04-17 | 10:32

Zet maar een groot kruis op de dam voor Theo van Gogh en een voor Fortuyn.

kwark001 | 30-04-17 | 10:32

Statistisch gezien zie ik 2 vluchtelingen.

NiftyFifty | 30-04-17 | 10:32

Staat dodenherdenking dit jaar dan ook stil bij Berlijn, London, Parijs, Nice etc waar vluchtelingen zovele doden op hun geweten hebben??

Conan de Rabarber | 30-04-17 | 10:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken