Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo LOL! Anna Steijn kwaad over kritische vraag

Hallo neutrale toeschouwers! Effe lachen om twee fragmentjes radio. Anousha Nzume Anna Steijn, schrijfster van het boekje Huidskleur voor Dummies, was op FunX (dat is een soort 3FM maar dan wel met een groeiende achterban en toekomstperspectief) telefonisch te gast bij Morad Elouakili en Veronica van Hoogdalem (<3). Morad deed wat geen enkele witte talkshowhost of krantenman zou durven: kritische vragen stellen. Over de afkomst van mevrouw Steijn (1 witte ouder), over haar gezin (1 witte echtgenoot) en over haar geprivilegieerde carrière als gesubsidieerde cultuurmevrouw die op alle (media-) podia met open armen ontvangen wordt. NOU. Dat was ff niet de bedoeling zeg. Het bovenstaande hilarische interview was het gevolg. (Het bijbehorende nieuwsberichtje is alweer offline - raarrr, maar hier cache.)
Bonusmateriaal: Anousha zat ook bij NPO1 nachtradio en daar voelde ze zich OOK al geracismineerd door de "witte heteroseksuele valide cisgender man" die haar nota bene netjes uitgenodigd had om over huidskleur te komen praten.
Dat krijg je hè. Als je geen steekhoudend verhaal hebt over "institutioneel racisme" in een van de meest gelijkwaardige landen ter wereld, Dan kun je alleen nog maar jij-bakken. En daar hebben de SJW's dus een miljoenmiljard nieuwe woordjes voor bedacht, die ze gelukkig vooral lekker op elkaar botvieren omdat normale mensen nou eenmaal geen fuck geven:

Reaguursels

Inloggen

Zwartjes horen toch niet in een blank land?

R. Ketelsteen | 27-04-17 | 12:55

Jij heet misschien Ketelsteen, maar je bent vervelender dan een niersteen.

Usumani | 27-04-17 | 13:44

Mijn God, ze heeft een donker kind geadopteerd. Wat een racistisch mens zeg. Ze heeft weloverwogen een kind gekozen op basis van huidskleur. Pure racisme. Moeten we haar serieus nemen?

Dikkerd108kg | 26-04-17 | 13:36

Ja, dat is toch ook wat. Moest ze nog even de huidskleur van haar geadopteerde kindje noemen.. Waarom? Hallo bruin vrouwmens, kom eens uit je zwart-wit bubbel.

Usumani | 27-04-17 | 13:42

-weggejorist-

R. Ketelsteen | 27-04-17 | 12:55

Dus als ik het goed begrijp, zijn ze hier bezig met een wedstrijdje " wie heeft het beste / grootste " minderwaardigheidscomplex hahahahahahaha

Nou voor mij zijn ze allemaal winnaars hoor lol

Mallepietje1001 | 27-04-17 | 11:54

Jeetje wat is ze dik geworden, zou het haar soms te goed gaan? Ik ben deze mevrouw gaan negeren toen ze een keer op de radio een betoog hield tegen de discriminatie ofzoiets van zwarte scholen, dat daar niks mis mee is of iets dergelijks, maar ze begon te vertellen dat haar eigen kids per ongeluk ook op een witte school, dus gewoon zeiken om het zeiken, zoeken naar zaken waar je zelf ook hypocriet in staat. 1 ding weet ik in godsnaam zeker, deze mevrouw had met een witte huid bij de Hema gewerkt. Meer zeg ik niet

Tirade | 27-04-17 | 11:07

De engerdjes willen 't alleen maar over 'hun' bij elkaar bedachte stukje onrecht hebben.
En iedereen moet meedoen.
En iedereen moet ja-en-amen-zeggen.
En iedereen die niet aan die egoïstische en egocentrische egotripperij 'van-'t-eigen-gelijk' wil meedoen; en bewieroken, is af met 'n grote BOE.
Wat 'n kinderachtige lolly.
Verongelijkte drammertjes, zoals je ook wel bij peuters ziet die hun ouders willen chanteren met gekrijs.
Dit is de tekst.
Alle mensen hebben meer of minder dezelfde eigenschappen.
Alle mensen kunnen elkaar pijn doen op allerlei manieren.
Alle mensen misdragen zich tegenover anderen zolang ze de kans krijgen.
Het heeft geen zin te doen-alsof, dat er mensen uitgesloten kunnen worden, ook te moeten worden bekritiseerd, als er 'n misstand te melden is.
Nog simpeler gesteld: blanke mensen misdragen zich; gele mensen misdragen zich; rode mensen misdragen zich, èn zwarte mensen misdragen zich.
En niemand mag uitgesloten worden, ook kritiek te hebben op degenen die zich beklagen.
Want je moet er tegen kunnen, dat jij niet de enige bent die zich mag beklagen; omdat ook anderen zich over jou mogen beklagen.
Daar wordt jouw beklag niet minder om.
Geen exclusieve verontwaardiging claimen dus.

Der Paulie | 27-04-17 | 03:45

Anna wordt gewoon boos op iedereen die het niet met haar eens is want rassies! Wat een pedante KUT!

NACademicus | 27-04-17 | 03:26

Huidskleur voor Dummies hahaha .... een boek daarvoor uitbrengen??? Als man kan het in een paar zinnen uitleggen... blank zwart, bruin geel of halfbloed en mixed gekleurd .... Huidskleur voor Dummies ... iedereen is geil en neukt wat men tegenkomt ... geen Huidskleur voor Dummies nodig .... of mis ik iets ?? Whahaha

kereltie_ut_drenthe | 27-04-17 | 02:38

isitsoornot | 26-04-17 | 17:11
Vooral die ongemakkelijke stilte was veelzeggend. Als je goed luistert hoor je de facepalm.

Harry Turtle | 27-04-17 | 00:57

Valt me op dat die SJW'erts maar wat graag Engelsche woorden laten vallen in hun verder net zo inhoudsloze betoogjes die duidelijk gestoeld zijn op een kretologiemixer zoals daar is deze vrenken.com/qdd/varia/kretologie.htm Allemaal descriptieve vortex-achtige aggregatieniveau's. Overigens zou een ReaguurderTs Kretologiemixer eigenlijk niet mogen ontbreken in het Stijlloze Reauze Stijlboek. In het Duits dan natuurlijk, dass dann wieder wohl. Tja, Pritt, snleuk project toch, het Stijlloze Reauze Stijlboek?

F. von Zeikhoven | 26-04-17 | 22:22

man man man: wat ben ik blij dat ik zo ver van Amsterdam en dat zielig zooitje woont. Wat een onzin en maar te zwijgen over die hele twitter-discussie. Welk normaal mens kan dit nog volgen of uitleggen ?

loser | 26-04-17 | 19:56

Morad is ook een bokkelul dat ie dat boek niet gewoon gelezen heeft zeg prutser.

Braadlul | 26-04-17 | 19:50

Maar die vrouw had gelijk, ze hadden het boek niet gelezen, dus waar gaat dat interview dan nog over.

Doe mij maar twee ! | 26-04-17 | 19:09

Lol @ ervan overtuigd zijn dat je boekje zoveel waarheid in zich heeft dat er over discussiëren alleen mogelijk is als je het boekje gelezen hebt. In werkelijkheid is ieder dit boek volgende maand vergeten... hoe sneu moet je dan zijn eigenlijk?

Overigens vinden dat de witte mensen in zijn algemeen rassisten zijn in welke vorm en hoedanigheid dan ook is rassisme, maar goed wij kunnen het wel hebben hoor Anouska ;)

Opportunist | 26-04-17 | 19:00

Interessant is waar zij in het interview vertelt over haar ouders. Haar vader de Afroafrikaan was de eerste communistische knuffelallochtoon. het is ook nooit genoeg.

J.Slavink | 26-04-17 | 18:54

Ik vind wel dat we diegenen die vandaag de dag nog... eh... last van hun slavernijverleden hebben, genoegdoening moeten bieden. Terug brengen naar het land van oorsprong met een uitkering van 5 jaar. Hebben ze vijf jaar de tijd om werk te vinden. Dan alle banden verbreken en nooit meer hier laten komen.

Maria.1 | 26-04-17 | 18:16

En wij - de haters - dulden geen tegenspraak!

Ikkelille | 26-04-17 | 18:16

isitsoornot | 26-04-17 | 17:11

Ik meende ook zoiets te bespeuren. Ik vind het een wonder dat hij het heeft uitgehouden, persoonlijk was ik opgestaan. Laat haar maar tegen de tafel aanpraten, die kan er beter tegen.

toetssteen | 26-04-17 | 17:46

Als ik Anaal Stijf zou heten, zou ik ook een andere naam kiezen.

Nuchternederland | 26-04-17 | 17:46

Maar eens een boek schrijven met de titel:
Hallo domme mensen

Subtitel: huidskleur is geen excuus.

Rommelende Onderbuik | 26-04-17 | 17:40

NBPOC, political blackness, afrofobie zeg is er nog iemand bij de potjeslatijnverenging die hier de ironie van inziet, qua hokjesdenken en integratie zullen we maar zeggen.

Dan maar zo! | 26-04-17 | 17:26

Ik ben dat toch een partij beu dat gezeik over kleur, snapt dan niemand dat je op deze manier maakt, dat iedereen een hekel krijgt/ zeer argwaanend gaat kijken naar iemand die niet hetzelfde tintje heeft.
Hier komt toch gewoon burgeroorlog van, niet vanwege de kleur maar omdat er een groep ontstaat, die dat gezeik om niks echt beu is. Ja er is verschil in kleur, en nee het is geen excuus, nooit.
Bedankt Simons, je zal grote bonus krijgen van Sorros/BLM.

corbiere | 26-04-17 | 17:18

Nou dat was lachen vannacht, die Van der Wielen is doorgaans een wonder van nuance, maar tijdens het interview met die volkomen geschifte mevrouw Steijn hoorde ik hem af en toe wel knarsetanden.

isitsoornot | 26-04-17 | 17:11

Hahaha, geweldig die Morad Elouakili. Eindelijk eens een kritisch interview met Anna Steijn. En het is haar aan te horen dat ze dat niet bij de NPO gewend is. Daar mag ze zonder tegenwoord alle onzin van de wereld uitkramen. Maar één kritische vraag en ze valt direct door de mand.

Angelica | 26-04-17 | 17:06

ik heb het boek ook niet gelezen en ga het ook niet lezen

eismctwee2 | 26-04-17 | 16:51

Ik heb een paar zwarte vrienden, en het idee dat zij in één of ander opzicht onderdrukt of gediscrimineerd worden is werkelijk om te lachen. Ze hebben stuk voor stuk meer kans om aangenomen te worden bij sollicitaties omdat de werkgevers meer diversiteit willen (tonen), ze verdrinken in chicks die met ze naar bed willen en worden werkelijk nooit buiten gesloten, belachelijk gemaakt, en al helemaal nooit fysiek geweld aangedaan omdat iedereen weet hoe snel je dan als racist wordt bestempeld. Natuurlijk is er een minderheid onder de blanke bevolking die hun nog wel discrimineert en buitensluit, maar die mensen kunnen weinig schade doen in de hedendaagse samenleving. Ik denk dat lelijke vrouwen, kleine mannen en transgenders veel meer tegengewerkt of als minderwaardig worden beschouwd door de samenleving vandaag de dag. Een jammerlijke realiteit van de diersoort mens, maar dat betekent niet dat ze machteloze slachtoffers zijn. Ik zie in dit soort types als Stein (of die zielepoot van een Typhoon) weinig anders dan ijdeltuiten, of kleine kinderen die ieder eigen verantwoordelijkheid willen ontlopen. Wat een belediging aan hun voorouders die daadwerkelijke onderdrukt werden.

stampertje85 | 26-04-17 | 16:35

Tja deze huppeltutjes denken een slag te slaan uit vanuit de VS geimporteerd roeptoeter gedrag. Sylvana Simons ook. Heeft altijd een blanke man. Heeft alles waar velen in NL van kunnen dromen. En de baantjes/bijbaantjes voor het oprapen.
Trouwen Simons was na de rechtzitting iets genuanceerder over de "daders" van discriminatie en bedreiging. Ze snapte toch wel dat sommige blanken ook echt moeten werken voor die paar rotcentjes die ze hebben. Goh ging het licht bij haar toch heel heel even aan. De schrijfster van dit boek is nog even een tikje irritanter.
Ik snap best dat het niet leuk is om gepest te worden als kind. Voor zwarte piet uitgemaakt worden. Tja net zo min als het leuk is als je scheve tanden hebt of mank loopt of rood haar of noem het maar op. Kids pesten elkaar boehoe. Daardoor hebben alle gekleurde mensjes zich verheven tot eeuwige zielepoot.

ca12nag3 | 26-04-17 | 16:34

@koter | 26-04-17 | 14:27
Ho pas op hè? Met die pilletjes van tegenwoordig is hoogbejaard worden net zo goed een keuze.

Pierre Tombal | 26-04-17 | 16:26

Nederland ver(z)wart.

ad melkert | 26-04-17 | 16:25

Schrijf lekker een boek over het land dat gelijkwaardiger perspectieven biedt dan Nederland en je komt er vanzelf achter dat dat land nooit zal bestaan.
En alleen al de titel van je boek maakt juist jou een racisme ontkennende racist.
En zo'n titel kiezen maakt je een aandachtshoer die probeert te shockeren en over de rug van die paar linksdragende boekenkopers die er nog zijn die zichzelf moreel verplichten dit werkje op de salontafel te moeten etaleren wat centjes te verdienen.
Daarmee profileer je jezelf juist als een luie negerin.
Je bent niet eens in staat je ideeën adequaat uiteen te zetten wanneer je geïnterviewd wordt.
Ik denk dat menig gekleurden je hoofdschuddend aanschouwen.
Maar dan zal je het wel gooien op:"Ja maar dat komt omdat die 2 zwarte ouders hebben en ik maar 1".
Sterkte voor je man en kinderen.
Ik kies ervoor om hier aandacht aan te schenken maar zij zitten de godganse dag met je opgescheept.

LuckyGirl | 26-04-17 | 16:23

@Hoen | 26-04-17 | 15:59
jij weet niet waar je het over hebt want jij hebt kleurtje x. ook geen ad hominem?

geenspam | 26-04-17 | 16:19

-weggejorist-

katja69 | 26-04-17 | 16:16

lekker makkelijk- want dat de mensen haar niet mogen en misschien hondsbrutaal vinden, wijt zij steevast aan haar getintheid en niet aan haar karakter. En erg racistisch en generaliserend om alles in dat teken te willen zien. Maar het verkoopt goed
Interviewer van der Wielen is een doetje. Hij zegt 'blank' maar zegt oh sorry want ze staat erop dat dat hij 'wit' zegt.

J.Slavink | 26-04-17 | 16:11

Anna Steijn dacht natuurlijk: interviewtje met twee allochtonen. Kat in het bakkie, twee jonge ja knikkers. Goed voor de promotie.
Mooi niet. Die Morad, wat een leuke brutale kerel zeg. Zo zie je maar weer. Het gaat niet om kleur of allochtoon. Het gaat erom of je een kritische rationele scherpe geest bent, of een verongelijkt, borderline beroepsslachtoffer.
Meteen aannemen bij GS! Echt moeite voor doen!

Rest In Privacy | 26-04-17 | 16:06

Bestaat dat nog, racisme?
.
Volgens mij is racisme, de haat naar een ander ras al geruime tijd niet meer aanwezig. Wellicht misschien onder een kleine groep.
Wat mij opvalt, en dat is geheel mijn mening, is dat juist de wat zwakkeren op zoek zijn naar erkenning.
.
een schuiderklop van de meester, manager. of als ondernemer een blik van blijdschap als je je werk hebt geleverd.
.
Een tiental jaar terug, namen we de zwakkeren in bescherming. (Vooral ook tijdens de grote instroom van surinamers in de jaren 90) omdat "racisme" bestond, althans het onbegrip om kennis te nemen van een ander cultuur.

Nu jaren later zien we dat de zwarte of bruine of donkere man zich best wel zelf kan bedruipen. En doordat deze groep heeft aangetoont zichzelf te kunnen bedruipen, wordt de zacht hand van bescherming weggehaald, en moet je laten zien wat je kunt. Of niet kunt.

En dan komt het:
- Ik ben niet succesvol omdat ik zwart ben.
- Ik krijg niet de rol in het theater omdat ik zwart ben.

Nee. gelijkheid betekent gelijk. dus wanneer iemand beter is dan jij, wordt hij of zij die beter is geselecteerd.
.
*de globetrotters wilde mij niet aannemen omdat ik wit ben*

Anne,
ik las op wikipedia dat je vader arts isen naar kameroen is vertrokken. Wellicht om zich te bekommeren om de kameroenezen. Niet om jou. dat heeft (de naam doet vermoeden) een blanke witte man gedaan.

jij hebt gekozen voor de naam van je vader in de tijd dat de gemeenschap rekening hield met jou exotische achternaam. Jij was het die privileges kreeg en hebt misbruikt door gebruik van jouw achternaam.

Ik ben echter niet boos. je kan er niets aan doen. Je bent beperkt. en dat heeft helemaal niets met je huidskleur van doen.

Sterkte in de toekomst, wanneer ook de kleurgenoten, jouw drang naar erkenning, gaat vervelen.

o0hdw0o | 26-04-17 | 15:55

Haha, die Anna. Ze probeert mensen te raken door ze wit te noemen en vindt het dan gek dat blanken het niet lezen. Ik voel me niet uitgenodigd om iets te lezen wat gericht is aan witte mensen.

Maria.1 | 26-04-17 | 15:41

Hahaha, Anousha zal even uitmaken dat een blanke interviewer (Nooit meer slapen) zichzelf niet mag benoemen als zijnde 'Blanke'want 'onbevlekt', maar als 'Witte'.
Net zoals die Erik Corton zich altijd zo over policor moet gedragen van zichzelf, slappe lul!
Begrijp totaal niet dat deze zwarte ... zoveel aandacht krijgt van de volgens haar witte media, gewoon doodzwijgen deze egomane intrigant!

BadLieutenant | 26-04-17 | 15:37

Hoe komt het toch dat de afdronk van dit gesprek mij een naar gevoel geeft. Als Vrije Paling, de zgn. Liber-Alen, die altijd openstaand voor iedereen van welk ras, geaardheid of wat dan ook, krijg ik nu het gevoel een minderwaardigheidscomplex aangepraat te krijgen, waarvan ik indien het nog niet te bezitten aldus het levend bewijs ben van de stellingname die Anousha Nzume in haar boek poneert. Wie is nu eigenlijk waarover gefrustreerd? Zelf is zij het levende bewijs geen genoegen te nemen met de achterste rij. Fantastisch toch! Iedereen, ook de witte mensen krijgen het niet aangewaaid. Onder witte mensen bestaat wel een soortgelijke frustratie. Wij noemen dat het socialisme. Een constante onvrede over de ander, maar worden er niet socialer door. Integendeel. Poeh,poeh, daar krijg je dorst van! Cheers!

Een vrije paling | 26-04-17 | 15:30

@DeviousDick³ | 26-04-17 | 14:20

kutje steijn's gezeik kun je vergelijken met een gozerT in een trainingspak die boos is omdat hij bij de rolls royce dealer niet serieusgenomen wordt en niet beoordeeld word op "wie hij echt is" enzo. Als alle mensen in een trainingspak veel geld zouden hebben zouden alle rolls royce dealers binnen de kortste keren mensen in een trainingspak verwelkomen, tot die tijd kleed je je gewoon zoals de doelgroep en houd je je bek.

Het kwalijke aan kutje steijn is dat ze normaal menselijk gedrag (groepsdenken) afschildert als "racisme" (en daarom zijn de witte mensen van de weg met ons kerk ook zo dol op haar).

geenspam | 26-04-17 | 15:29

ik vind 3FM kut. maar nu ik dit hoor, ga ik op eenzame ritten toch weer eens afstemmen.

.

o0hdw0o | 26-04-17 | 15:28

Gelukkig kom je dit soort types voornamelijk tegen bij de publieke omroep en die is binnen nu en 10 jaar toch overleden dus het probleem lost zichzelf op.

krem | 26-04-17 | 15:19

Inmiddels hebben verschillende gekwetste gekleurde mediafiguren de revu gepasseerd... who's the fuck next?

Ik zou die muts weleens willen horen discussiëren met Shurandy Martina ;)

Sarcastisch varken | 26-04-17 | 15:17

Ik luister zeer regelmatig naar 'Nooit meer slapen'. Pieter van der Wielen is bij uitstek een presentator die respect opbrengt voor zijn gasten, zich uitermate goed voorbereid op de vraaggesprekken. Als deze dame zich door hem aangevallen voelt, logt dit bij haar niet bij Pieter van der Wielen, dat weet ik zeker.
Zij zit zo vastgeroest in de slachtofferrol, dat ze elk zicht op een beetje rationaliteit is kwijtgeraakt.

Nebuchednezzar | 26-04-17 | 15:15

Het wordt met de dag gekker met die SJW's.

Meer en meer krijgen ze een podoium, Pauw, Netwerk, Eenvandaag, DWDD, RTL late night, etc. Dus wat doe je als relatief kansloze op de professionele arbeidsmarkt waar je niet aan de bak komt omdat je de omgeving als een racistisch universum ziet. Dan ga je hierover laten om subsidie krijgen zoals subsidienslurper Anna Steijn en een Sunny Berg man etc.

Prima alleen niemand zou er aandacht aan moeten geven maar toch krijg je meer en meer een houding van. Donder op naar een land waar je geen last hebt van blanken.
En dat terwijl je nooit zo dacht, je zag la Surinamers etc als gezellige mensen die onze maatschijpij met hun positieve houding verrijken (.op aantal nietsnutten die je overal hebt na dan)

Moneytron | 26-04-17 | 15:14

Na islamofobie nu ook afrofobie als slachtoffer verdien model ?

Castor12 | 26-04-17 | 15:10

Doodvermoeiend... heb het NPO interview tot het einde geluisterd... half uur luisteren naar een mens wat zich als een halve intellectueel voordoet en zich vaak als een domme klink tegenspreekt..

A-Safari | 26-04-17 | 15:07

Het radiointerviewtje leidt tot deel 2: Hallo, Marokkanen.
Oh nee, die zijn geen afzetmarkt.

LuckyGirl | 26-04-17 | 15:03

@keestelpro | 26-04-17 | 13:41
Na vandeweek het schutblad hier op GS al te hebben kunnen zien met de inhoud/hoofdstukken was ik al klaar voordat ik überhaupt begonnen was. Dat boek is het papier waar op het gedrukt is niet waard...

Sjefke7807 | 26-04-17 | 14:40

Ziehier het resultaat van intersectionele identity politics. Een raar soort gewauwel over welke groep het meest slachtoffer is van de boze witte man.
Lachwekkend.
Oh, wat zeggen ze van witte mannen die aan identity politics doen, die hun politieke motivatie en mening ophangen aan hun identiteit, hun afkomst en cultuur? Dus zeg maar PVV, FN, AfD, UKIP enzo? Dat zijn fascisten, uiteraard.

Dat zou voor de meest geharde linksdraaiende zelfgebreide donkere sneeuwvlokjes en helper whiteys genoeg reden moeten om in 1 klap te begrijpen dat ze met die flauwekul op een heilloze, zelfdiscriminerende en fascistische weg zijn, maar nee... het muntje valt niet. Volkomen krankzinnig

Stormageddon | 26-04-17 | 14:40

@koter | 26-04-17 | 14:27
Helaas voor jou zijn sommige stoelen gereserveerd voor zwangeren en bejaarden.

Rest In Privacy | 26-04-17 | 14:38

Sprakeloos van dat zoveel onzin uit één mens kan komen.

Henri-Bardouin | 26-04-17 | 14:37

@Den Heerscher | 26-04-17 | 13:28
Zeau, viel dat mens even binnen 30(!) seconden na de start van het interview door de mand zeg! En dan zeggen; "Ik begrijp de vraag niet." als het een beetje te moeilijk wordt of te dicht bij de waarheid komt. Graag méér van deze kritische interviewers!

Het mens doet alsof wij hier in Nederland ooit ook maar in de buurt zijn gekomen van de overduidelijk aanwezige rassenscheidingen in de States, en dan met name in het Zuiden waar de meeste vroegere slavenstaten zitten. Hier zijn er nooit gescheiden gedeeltes in bussen, gemeentehuizen, fonteintjes etc. geweest. Maar als we niet oppassen gaat die er wél komen. Met name dankzij de steeds verder oprukkende Islam. Nu zien we al in diverse gemeentehuizen (Hoi Utrecht!) gescheiden loketten voor man/vrouw. Wat een dírecte en flagrante schending van Artikel 1 van de Grondwet is.

Sjefke7807 | 26-04-17 | 14:37

Wat de neuq is NBPOC, laat staan Black PoC, muslim en niet-moslim Poc,
is dat zoiets als LHBT maar dan anders
Kortgezegd aandachttrekkerij middels moeilijke afkortingen

Tobi | 26-04-17 | 14:35

Dat NPO interview is nog een stuk tenenkrommender dan FunX.
Elke mild-kritische vraag als micro-aggression ervaren en als bevestiging zien van je eigen gelijk. Hoe wil je dan in godsnaam die 'open discussie' voeren die je steeds oproept?
Ze mag echt in het rijtje Quincy Gario, racisme als verdienmodel, aandachtgenerator en als middel om jezelf enige relevantie wijs te maken.
En daarmee juist de inhoudelijke discussie te blokkeren of laten ontsporen.

Harry Turtle | 26-04-17 | 14:34

Is "Nzume" trouwens een zoeloe naam?

geenspam | 26-04-17 | 14:04
Nee, het is Nieuw-zeelands.
Nieuw-Zeelandse Uitermate Meelijwekkende Erfzondedraagster.

Nuchternederland | 26-04-17 | 14:33

Mooie tweets.
Maar waar het nou over gaat, ontgaat mij als kleurloze heteroman zonder knotje volkomen.
Ook dat is racisme, gelukkig.

Nuchternederland | 26-04-17 | 14:30

Het is onmogelijk naar haar te luisteren zelf vermoeiend. Ze komt alleen maar verongelijkt over.
Dat zij Elvis verhaal aanhaalde, tja dan kun je ook met de The Funk Brothers (Motown Band) komen grotendeels zwarte muzikanten die heel weinig betaald hebben gekregen voor de liedjes die zij geschreven hebben voor oa Marvin Gaye.
Ik heb geprobeerd haar boek ook te lezen. Ik lees niks positiefs en ik mis wat wij gemeenschappelijk hebben. We zijn mensen. En we kunnen de geschiedenis niet terug draaien. We moeten verder en op deze manier lijkt mij niet de goeie manier. Want de wereld is niet zwart/wit.

franck7020 | 26-04-17 | 14:30

Anousha, je leeft in een kramp. Ontspan, humorloze tuthola en zie dat de meeste mensen in het dagelijks leven helemaal niet nadenken over huidskleur. Jij vindt dat natuurlijk een symptoom van wit privilege (want jij denkt dat ik met 'de meeste mensen' alleen witte mensen bedoel), maar wij, normale mensen, vinden dat een teken dat het leven te kort is om je druk te maken over zoiets triviaals, laat staan anderen steeds met je brainwash lastig te vallen.

TL;DR: Anousha, je hebt véél te lange tenen.

Joris Draaksteker | 26-04-17 | 14:30

Of heb jij die in bus of tram ooit wel eens op zien staan voor een zwangere vrouw of een bejaarde?
Pierre Tombal | 26-04-17 | 14:22

Niet dat ik met het OV ga, maar ik zou ook niet opstaan voor een zwangere vrouw... ja, mits het mijn eigen kind betreft. De enige die moet stoel zouden krijgen zijn zwaar fysiek gehandicapten en hoogbejaarden. Zwanger worden kies je zelf voor... ik weiger dat dus mijn probleem te maken.

koter | 26-04-17 | 14:27

@Zeddegeizot | 26-04-17 | 14:09
Dat "Rosa Parksen" doen mocrootjes al jaren. Of heb jij die in bus of tram ooit wel eens op zien staan voor een zwangere vrouw of een bejaarde?

Pierre Tombal | 26-04-17 | 14:22

Beste gekleurde medemens.
Kunnen we alstublieft een keer ophouden .
Ik ben uw gezeik zo zat

Ik moet rekening houden met uw kleur, uw gewoontes en wat al niet.

maar kunt u 1 keer iets van mij aannemen?
Er zijn maar weinig mensen die hun huidskleur worden verweten.
Uw kleur boeit me geen reet.
waar u vandaan komt boeit me ook geen reet.
Waar ik( persoonlijk) helemaal gek van word is uw gedrag.
U vindt dat er met u rekening gehouden dient te worden?
Waarom dan? bent u anders dan alle anderen waar ik geen rekening mee houd? Of mag ik van mijn vrijheid gebruik maken om zelf te bepalen met wie ik rekening houd en wie ik "anders" vind?
Als u dit ook zou doen ( zonder zichzelf anders te vinden) is uw probleem opgelost.

DeviousDick³ | 26-04-17 | 14:20

lol over die vragen van Morad. Als dat 'kritische vragen' zijn ben ik een pot spruitjes van HAK.

Schadenfreude | 26-04-17 | 14:19

@ miko | 26-04-17 | 13:33
Ghe ghe ghe,...."serieus genomen worden"
-
Maar dat ter zake, deze muts komt dus binnenkort naar Vlissingen toe om op te treden, wie gaat er mee voor een tegen demo? Kunnen we gelijk langs de cursus "hoe om te gaan met de boze witte man"
Ik betaal de drankjes & protestborden ;)

Rest In Privacy | 26-04-17 | 14:17

-weggejorist-

blandurego | 26-04-17 | 14:15

-weggejorist-

Kanarie_Geil | 26-04-17 | 14:13

Originaliteit is weer om te huilen. -1

Maar het dan ook een k* Lente

blandurego | 26-04-17 | 14:12

Moet niet gekker worden, een Mocro die de vuur aan de schenen legt van een Russisch Joodse negert omdat halve negert nietlieve dingetjes schrijft over kaaskoppen. Omgekeerde wereld.

koter | 26-04-17 | 14:12

@miko | 26-04-17 | 14:10
GS is ook niet heel erg handig overigens.

geenspam | 26-04-17 | 14:11

@jacobh | 26-04-17 | 13:51
Twitter is het meest onhandige discussie platform.

miko | 26-04-17 | 14:10

Ik ga niet alle zwarte mensen over één kam gooien. Maar godsamme wat zitten er een opportunistische beroepszieligerts tussen. Mijn tenen schieten in de kramp (i) omdat iemand nog serieus denkt te moeten gaan "Rosa Parksen" in Nederland en (ii) omdat zo iemand dan nog aandacht krijgt ook.

Zeddegeizot | 26-04-17 | 14:09

Anna Steijn weet diep van binnen heus wel dat ze het vermeende racisme als verdienmodel heeft gebruikt voor eigen gewin. Het enige wat dan nog rest, is het verdedigen alsof er echt een probleem zou bestaan.
.
Nou, Anna. Ik kan je uit de droom helpen. Het probleem wordt in stand gehouden. Ik heb jongere collega's van Afrikaanse en Aziatische komaf die stukken beter boeren in hun werk, stukken beter begrijpen wat hun werk behelst en ik gun het ze bijzonder van harte. 't Zou merkwaardig zijn als 't niet zo was.
.
Het witte privilege waarover je in het boek spreekt is de wens van de klagers die vastklampen aan een afgesloten periode van slavernij en achterstelling om hun eigen ambitieloze drive te valideren. De groep mensen die wel wil, ongeacht kleur, komt er wel. Ik kom uit een achterstandsgezin en heb verdomde hard moeten werken om nu te kunnen zeggen dat ik beneden-modaal verdien. Dat is wat ik tot nu toe heb kunnen halen uit het leven. Ik verwijt of misprijs daarbij niemand. Ik ben verantwoordelijk voor 't behaalde en te behalen resultaat. Net als ieder ander individu.
.
Om dan echter in een boekje te prediken dat er nog onderhuids racisme zou zijn die er voor zorgt dat de startlijn obv. kleur/afkomst per individu anders zou liggen, is het paard achter de wagen spannen en via een racistische construct de witte medemens maar weer de schuld ervan te geven, puur omdat historisch gezien het aan kaders te koppelen zou zijn. Totale bullshit. Alleen met hard werken, op de muil gaan, incasseren en weer opstaan kom je er. Ongeacht afkomst, kleur, geur of raar accent.

klamme.vla | 26-04-17 | 14:04

Ze zit liever bij de Staatspropaganda via Buitenhof.

Ko Ranzig | 26-04-17 | 14:04

Is "Nzume" trouwens een zoeloe naam?

geenspam | 26-04-17 | 14:04

Dit eeuwige 'links/rechts' gelul. Wie wordt er net als mij schijtziek van? Disclaimer: het is een metafoor.

blandurego | 26-04-17 | 14:02

Wel jammer dat de blanken zonodig de wereld moesten verkennen en wilden leren....
als iedereen hier in europa gebleven was , hadden we nu allemaal een paleis met dikke muren .... en een dikke muur rondom EU.
Wat is er eigenlijk ( behalve oorlog) ontdekt door niet blanke(witte) mensen....?
-
-
Denk dat 2 regels voldoende zijn.

medelmo | 26-04-17 | 14:02

Ik vind "wit" ook erg discriminerend en denigrerend. Het is maar een stap verwijderd van bleekscheet etc. Ik wens te worden aangeduid (als ras) als Kaukasisch.

Dus graag bij de 2e drek (pun intended) "Hallo Kaukasische mensch"

Duck Twacy | 26-04-17 | 14:01

Klaver kwam ook prima weg met zijn lichtzinnige, nietszeggende gewauwel over 'economisme'. Lijkt mij dat deze bijzonder dommige vrouw ook vrijwel geen kritiek te verduren zal krijgen over de stellingen in haar buitengewoon racistische boek. Het zijn haar woorden dus daar mag ze best op afgerekend worden.
Morad heeft haarfijn aangetoond dat Anna Steijn tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Is die 020-subsidietent toch nog ergens goed voor behalve het draaien van misselijkmakende allochtonen-hiphop.

Desmoulins | 26-04-17 | 13:59

Dus als je shit uit Amerika hier wil importeren, ga je automatisch ook Amerikaans lullen en Amerikaanse bullshit projecteren op een land duizenden kilometers verderop.

En als klap op de vuurpijl gaan zeiken over culturele toe-eigening. Dan heb je echt niets begrepen van hoe de mores in Nederland is, dan laat je echt zien hoe erg je jezelf tussen 2 culturen heb gezet. En voor die aandachttrekkerij moeten wij begrip en aandacht hebben???

Alsjeblieft zeg...

Acar_ketimun | 26-04-17 | 13:57

Near Black Product Of Crimes

Jos Tiebent | 26-04-17 | 13:57

Kritiek hebben is zoveel makkelijker dan kritiek krijgen.

ikdenkwat | 26-04-17 | 13:57

De Zeur Pieten tijd is inmiddels het hele jaar aan de orde. Hierover heb ik trouwens nog maar weinig kritiek gehoord: openlijke slavenhandel in een moslimland. Gut, je zou het niet verwachten van een voorbeeldprofeet die slavenhandelaar is geweest: www.theguardian.com/world/2017/apr/10...

matrixbluepill | 26-04-17 | 13:56

@Aristotalloss | 26-04-17 | 13:47
Mevrouw spiegelt alles naar de grijze oude witte mannen die het land runnen, dat is niet anders in afrika alleen zijn ze daar zwart.

miko | 26-04-17 | 13:54

Radio 1 (Vara)on 13.40. Frank Boeien (nationaal gutmensch) onthult:
Ik ben bedreigd door die Blonde man uit Venlo met zijn aanhang en de populisten. En de Vara knikt instemmend.
Ik zou zeggen aangifte.

Kamervraag | 26-04-17 | 13:53

Dodelijk vermoeiende en ontzettend onbelangrijke types.

van Oeffelen | 26-04-17 | 13:53

hahaha. Als je gesrpekspartner kwaad wordt weet je dat je goed zit.

gatij | 26-04-17 | 13:52

Ik heb het langzamerhand kakkend zwaar als witte, heterosexuele ongehandicapte man door alle krampmensen. Ik ben de nieuwe neger.

Zeddegeizot | 26-04-17 | 13:52

@een_mike | 26-04-17 | 13:46
Deze welopgevoede en welbespraakte vrouw is blanker dan menig reaguurder. Daar doet haar donkere uiterlijk niets aan af.

keestelpro | 26-04-17 | 13:52

Ik snap geen klote van dat getwieter. Volgens mij gaat het over zwarte viooltjes, of antizwarte, maar het kan ook ergens anders over gaan, vermoed ik. Leve de Koning en de Antikoning volgens de termijn van de specificistische nuancomolitariteit.

jacobh | 26-04-17 | 13:51

Opmerkelijk dat mocro's proberen mee te varen op deze progressieve hype. Verreweg het meest racistische volk van Nederland. Is sowieso nogal gebruikelijk onder allochtonen om louter in huidskleur en afkomst te kunnen denken.

Desmoulins | 26-04-17 | 13:51

"Dus het gaat om het belang van specifiteit en nuances tussen NBPOC, Black POC, non-muslin POC, muslim POC, en alle intersecties daartussen"

Ik kom niet uit de Randstad. Ik heb geen idee wat hier staat. Is dat raar? Moet ik nu dat rare boek gaan lezen?

Enter Yeti | 26-04-17 | 13:48

De grootste racist is Steijn zelf!
White Privilege my ass! Zeg dat maar eens tegen alle arbeiders die kort na de industriële revolutie volkomen uitgebuit werden en die werden uitgekotst als ze niet meer nodig waren. En zeg het tegen alle blanken die in Drente werden opgesloten om te worden heropgevoed. En zeg het tegen alle blanken die in de diverse oorlogen als kanonnenvoer hebben gediend in strijd tussen aristocraten en andere vertegenwoordigers van het grote geld. En zeg het tegen alle blanken die eens per week naar de voedselbank moeten omdat ze geen nagel meer hebben om aan hun reedt te krabben.
Kap er nou eens een keer mee stelletje vuile 'zwarte' racisten!!1!@!
Blijf niet maar altijd hangen in die 'blues'-mode maar span je eens in om je leven te verbeteren!

Aristotalloss | 26-04-17 | 13:47

Qua racisme en controversiële boeken...
"The Bell Curve" is een aanrader. Schrijvers werden uiteraard direct vergruist wegens vermeend racisme (i.v.m. een hoofdstuk over ras-intelligentie-correlatie)
Recent was een van de schrijvers (Charles Murray) te gast bij Sam Harris in zijn Waking Up podcast - een interessante aflevering over een ijzersterk boek.
De podcast: www.youtube.com/watch?v=Y1lEPQYQk8s
Voor iedereen onder jullie die z'n buik vol heeft van continue racist genoemd worden en klaar is met onzinnig geschreeuw vanuit de SJW-hoek wellicht even een rustmomentje.

Den Heerscher | 26-04-17 | 13:46

Anna: "WIT dit, WIT dat, WIT fout, WIT schuld, ZWART perspectief, ZWART slachtoffer"

-"Hoe wit is jouw afkomst?"

Anna: "He! Je mag niet in kleuren denken!"

een_mike | 26-04-17 | 13:46

-weggejorist-

Oprisp | 26-04-17 | 13:45

Die geweldige GL-leider had het voor de verkiezingen vooral over hoe hij gediscrimineerd werd vanwege zijn Marokkaanse afkomst.
Volgens voormalig GS-columniste (proest) Anne Fleur waren de aan haar gerichte negatieve reacties een gevolg van het feit dat zij een vrouw is.
En Anna Steijn wordt uiteraard haar hele leven al gediscrimineerd omdat ze zwart is.

Sekse, afkomst, geslacht, alles wordt door dit soort lui maar gebruikt om vooral niet op de feiten in te hoeven gaan en met deugelijke argumenten te komen.
Nee, het ligt niet aan je afkomst, aan je geslacht, aan je huidskleur, het is jullie karakter wat jullie tot walgelijke personen maakt.

spanarchist | 26-04-17 | 13:44

-weggejorist-

medelmo | 26-04-17 | 13:42

Met al die zeik berichten die hier tegenwoordig de revue passeren, zit ik te overwegen om me ook maar in te laten enten tegen het heersende aanstelleritus virus.
|
Wellicht is het een idee om dit soort Sylvanaap wannabe's eens massaal te negeren. Geen posts meer, geen meme's of proberen met deze mensen in gesprek te gaan. Zodra je opmerkt dat je met zo'n jankbal te maken hebt, gelijk 180 graden omdraaien en het geven van aandacht stopzetten. Aandacht is immers de drug of preference van deze lui.


De_Beste_Stuurlui | 26-04-17 | 13:41

Volgens mij heeft Sylvana haar meerdere gevonden in Anna Steijn.
Wat een arrogantie om te vragen of de interviewer het boek gelezen heeft. Een boek met als titel 'Hallo Witte Mensen' ga je niet lezen als weldenkend mens.
Net zo goed als dat je niet in gesprek gaat die je begroet met 'hallo blanke man'.

keestelpro | 26-04-17 | 13:41

Zoveelste gevalletje daddy issues, met haar afwezige Kameroenese vader. Ironie is dat ze dat onbewust herhaald met de adoptie van het negerkindje. Leuk al die aandacht voor al die bordies hier en in de talksheaux iedere dag, maar mag het een onsje minder?

Nanker Phelge | 26-04-17 | 13:41

Anna Steijn is het vleesgeworden bewijs dat
er ook mulatten sneeuwvlokjes bestaan
Hier alvast een idee voor je volgende epistel; 50 Tinten Mulat

Tobi | 26-04-17 | 13:40

Vroeger hadden we negerzoenen, maar dat mag niet meer.

maar toch | 26-04-17 | 13:40

@trip666 | 26-04-17 | 13:24
Dank u. Ik ging ook al onmiddellijk op zoek naar een vertaling.

hotnot | 26-04-17 | 13:39

@Bakkeleures | 26-04-17 | 13:20
dit gaat niet over racisme, waar het in feite om gaat is "bij de groep willen horen" maar te lui zijn om er wat voor te doen. In Nederland heb je ongeacht je kleurtje genoeg kansen om wat van je leven te maken. Maar als je geaccepteerd wilt worden door een groep zorg je ervoor dat je hun gedrag/kledingstijl etc. overneemt, huidskleur gaat uiteraard niet lukken maar als mensen doorhebben dat alle mensen met een kleurtje eerlijk/hardwerkend etc. zijn vervalt verdwijnt dat onderscheid ook als sneeuw voor de zon.

geenspam | 26-04-17 | 13:38

SJW's zijn meestal niet goed bij hun volle verstand, dat blijkt weer keer op keer op keer.

Solar666 | 26-04-17 | 13:37

Schmutz Geilmacher | 26-04-17 | 13:16
Nee. Ze hebben niet eens door dat er ook binnen de randstad maar een klein groepje van brooddeugers en oudlinkse warhoofden is die hun geleuter serieus neemt.

aardappelninja | 26-04-17 | 13:37

Mijn God, ze heeft een donker kind geadopteerd. Wat een racistisch mens zeg. Ze heeft weloverwogen een kind gekozen op basis van huidskleur. Pure racisme. Moeten we haar serieus nemen?

Dikkerd108kg | 26-04-17 | 13:36

"Geilligaliseerde, zwarte, moslims. Trans, bantu, ongeletterd en niet gender normatief."
Hoeveel kul kan je opschrijven. Gooi alle zieligheids-argumenten maar op een hoop.
En dat ongeletterde, daar is een oplossing voor, namelijk onderwijs. Maar probeer dat maar eens uit te leggen aan deze beroepsslachtoffers.

spanarchist | 26-04-17 | 13:35

Morad powned dat wijf ff de moeder!

Dinand | 26-04-17 | 13:33

'Ik voel me door jou niet serieus genomen'
Aha, zie je wel, dat wil ze uiteindelijk! serieus genomen worden. Aan de reaguurders om in te vullen wat dat is.
Maar interviewer hakt haar even af! Die vent kun je beter AN TAFEL!! hebben dan al die andere slijmers.

miko | 26-04-17 | 13:33

Grappig hoe zij zichzelf zwart maakt.

Homo homini lupus | 26-04-17 | 13:33

aandachtsgeilehoerenzijnhet

ennooitnietanders

harries | 26-04-17 | 13:33

@A.S. Perien | 26-04-17 | 13:29
Hoewel die Morad een hork is, maakt mevrouw het er toch echt zelf naar door direct te schreeuwen. Ze had zijn eerste vraag gewoon netjes moeten pareren en daarna naar de inhoud over kunnen schakelen. De vraag was, hoewel op de man, overigens gewoon terecht.

Den Heerscher | 26-04-17 | 13:32

Nu ga ik mezelf eerst even institutionaliserend intersectioneel informeren over het privilege van continu wit genoemd te worden terwijl je blank bent.

His Lordship | 26-04-17 | 13:31

Anna Steijn is gewoon een LARPer. Speelt al vanaf haar 18de doelbewust het zwarte slachtoffer. Net als die Rachel Dolezal. Jammer dat dit soort patienten zo serieus worden genomen.

Lagonda | 26-04-17 | 13:31

Hahaha, die Morad, wat een held.

je_schoonvader | 26-04-17 | 13:31

Inhakken op alleen een titel en daarna gaan schreeuwen tegen een gast is ongemanierd en ongepast. Wat de inhoud van een boek ook mag zijn. Bovendien vraag ik mij af of luisteraars naar dit soort radio überhaupt nog weten wat een boek is.

A.S. Perien | 26-04-17 | 13:29

Het is zaak deze ziekte, Links regressief "SJW" gedrag, zo snel mogelijk uit te bannen. Wat een armoe zeg, gelukkig dat zelfs de "urban" radiozender zich tegen dit soort hysterische gekte uitspreken.
.
Die hele twitterdraad is ook letterbrij waar ik geen wijs uit wordt, weet iemand waar het in godsnaam over gaat? Zie wat "gender" bullshit en "opression olympics voorbij komen maar t.o.v. welke fictieve "onderdrukking" het gaat is me even onduidelijk (niet gek als je een stel losers met een slachtoffersymdroom met elkaar in discussie laat gaan).
.
Hartje naar Veronica trouwens, top wijf.

HaatAth3ist | 26-04-17 | 13:29

vroegaaah op de witte melkflessen zaten zilverpapierdoppen die spaarde je dan voor de zwarte mensen

dat deden de witte mensen voor de zwarte mensen maar ja dat was toen

soms heel soms denk ik als ik toen had geweten ...
kortweg ik had dan geen zilverpapier gespaard

harries | 26-04-17 | 13:28

Ongelooflijk wat een domme kut in dat Funx-interview.
Meneer stelt een hele normale vraag ("Waarom schrijf jij, met jouw op het eerste oog goede achtergrond, een boek over dit onderwerp?") en direct kan er alleen nog maar gejengeld worden.
.
Ook dat "ik hoef me niet te verdedigen" - Nou, je maakt nogal wat claims in dat boekje... Een standpunt innemen betekent hem verdedigen. Je gooit het zelf op "onbewust racisme" en "privilege" vanuit de achtergrond van de zgn. discriminator. Natuurlijk dien je dat dan te verdedigen.
.
Dat je niet wenst dat er daarbij op de man gespeeld wordt, prima. Je mag echter van een oh zo verheven schrijfster die een maatschappelijk debat aan wenst te zwengelen toch hopen dat ze met een ad hominem om weet te gaan en bovenal heeft nagedacht over hoe haar eigen achtergrond in het hele plaatje over, nou ja, achtergrond past?
.
Als dat argumentatie in dat boek van hetzelfde kaliber als deze rhetoriek (op het zwakbegaafde af) is (en ik vrees het ergste) dan hoeft eigenlijk niemand de inhoud (of het gebrek daaraan) van dit boek tot zich te nemen.
.
[x] Ongeschikt.

Den Heerscher | 26-04-17 | 13:28

kansloze kut doet een Sylvanaatje en Mai Li Voxtrotje. Wat mankeert deze aandachtshoeren allemaal dat ze zichzelf dit aandoen?

simplie | 26-04-17 | 13:26

Whahahaha, die tweets en deze mensen.

Dirk III | 26-04-17 | 13:26

Na racist, fascist, islamofoob en vrouwenhater ben ik nu ook al een afrofoob..... weer wat geleerd

Fatwabuster | 26-04-17 | 13:25

Wie is die NBPOC waar iedereen het steeds over heeft?
paulvink | 26-04-17 | 13:18

Een Non Black Person Of Color. Zo iemand als Tofik Dibi en Nadia Ezzeroili dus. Over Arzu Aslan twijfel ik een beetje. Die is volgens mij hartstikke wit.

fredflange | 26-04-17 | 13:25

Maw koop mijn boek.
Ik zou zeggen, stuur me op jouw kosten een exemplaar, dan kijken we wel of we verder dan pag 1 komen....

Duck Twacy | 26-04-17 | 13:25

Wat vermoeiend allemaal. Nu heb ik trek in kip en meloen.

brutus68 | 26-04-17 | 13:25

paulvink | 26-04-17 | 13:18 Non Black People Of Colour dat zijn de Marrekane

trip666 | 26-04-17 | 13:24

Dat zielige kind heeft mij geblockt op twitter zonder dat ik maar enig woord met haar gewisseld heb. Who the fuck cares. Maar om even de context te verbreden.

1+1 | 26-04-17 | 13:23

@Schmutz Geilmacher | 26-04-17 | 13:16

Hou het maar op niemand buiten hun eigen 'cirkeltje', wat een stakkers.

ska ska ska | 26-04-17 | 13:23

Pauperradio

Speitoptantje | 26-04-17 | 13:23

Dit is een vergelijkbaar Twitter draadje van gisteren: twitter.com/Foaroan/status/8568739366...
Met gedeeltelijk dezelfde hoofdrolspelers. Zelfs links krijgt de kots van die social justice warriors en intersectioneel feministen.

fredflange | 26-04-17 | 13:23

Iets over Zwart Witjes?

onnosel | 26-04-17 | 13:22

Dat jij überhaubt al in dat draadje zat LOL

Conan de Rabarber | 26-04-17 | 13:22

Man man, wat een doorgeslagen mensen allemaal. Waarom wordt er tegenwoordig niet gewoon meer gewerkt en lekker geleefd. Iedere gek meent maar zich overal mee te bemoeien en overal over te moeten zeveren. Man man, ga lekker werken voor je geld en ga leuke dingen doen!

F1802 | 26-04-17 | 13:22

Mompelt iets over"anti christelijk racisme , en anti wit racisme , en anti logica racisme , en anti westers racisme.
Anti witte boze man racisme,.anti rechts racisme.enz enz.
Anti le-pen racisme , anti wilders racisme , enz enz .
maar gelukkig mag alleen de beetje gekleurde mens dat.
Gelukkig maar dat alleen het rijke westen al jaren de betere schoolopleiding krijgt ... anders was de hele wereld racistisch.;-).
En zelfs institutioneel...

medelmo | 26-04-17 | 13:22

Monomane preoccupatieve obsessie met de eigen intersectionele identiteit. Terwijl deze planeet zoveel meer te bieden heeft, deze mensheid zo node behoefte heeft aan heel andere perspectieven. Ik bedoel dus: wat een zielige eigenpijperij voor eigen parochie.

trip666 | 26-04-17 | 13:22

De uitdrukking "oppression olympics" van H. Christelle laat onbedoeld zien waar zij en de haren mee bezig zijn.

PrinsesStoepje | 26-04-17 | 13:22

Ik zie Nederlands in de tweets maar ben na 2 woorden de draad kwijt. Hetzelfde had ik bij de Illias, maar die verwacht ik niet op twitter.

h3* | 26-04-17 | 13:22

Mag ik hier uit?

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 13:22

Hallo "bruine"mensen.

cat22 | 26-04-17 | 13:21

Ze hebben zelfs hun eigen woorden en afkortingen om over hun zieligheid te praten. Afrofobie is dus racisme uitsluitend tegen niet-blanken? Betekent dit dan dat racisme tegen blanken inmiddels wel racisme is?

Max Navelstaar | 26-04-17 | 13:20

Nederland, het meest tolerante land op aarde. Misschien in de ogen van sommigen nog niet tolerant genoeg maar ik - blanke hardwerkende man - snap werkelijk niet waar men zich druk om maakt. Je kunt in alles discriminatie zien, racisme zelfs, maar je kunt ook je lange tenen iets naar binnen schuiven. Ik word ook overal buitengesloten of geconfronteerd met zaken die ik niet wil, maar ik doe niet moeilijk. Ik relativeer dat en pak alleen de relevante dingen eruit. Neem positieve discriminatie: alleen vrouwen of mensen met niet-Westerse immigratie-achtergrond die worden geprefereerd bij functies, zonder naar de kwaliteit te kijken. Geen blanke man die zich daar druk om maakt, tot je het omkeert en dan staat de bruine vrouw ineens op de kast. Flikker toch gauw op. En zo te horen vallen ze snel genoeg door de mand.

Bakkeleures | 26-04-17 | 13:20

Raar gesprek. Je geeft een schrijfster de kans om aan een niet-lezer uit te leggen waarom hij haar boek zou moeten lezen, en in plaats daarvan maakt ze die niet-lezer uit voor kloothommel.

simpelman | 26-04-17 | 13:20

Lastig discussieren als er geen onderwerp is. Fantastisch!

van heinde en verre | 26-04-17 | 13:19

Wie is die NBPOC waar iedereen het steeds over heeft?

paulvink | 26-04-17 | 13:18

Logisch, als NBPOC zich gaan bemoeien met FHGT-kwesties dan duurt het niet lang voordat KWHT-ers zich gaan aanschuren tegen BKSS-people of FGT. IK begrijp de ophef wel.

Teen | 26-04-17 | 13:17

Die achterban is op zijn beurt dan weer ZONDER toekomstperspectief.
Godsammekraken | 26-04-17 | 13:04
Maar achterbannen zonder toekomstperspectief zijn vervolgens weer de toekomst voor Nederland.

jemagookniksmeer | 26-04-17 | 13:16

Leuk zo'n Amsterdamse circle jerk.

Zouden deze narcisten wel in de gaten hebben dat NIEMAND buiten de Randstad dit volk serieus neemt?

Schmutz Geilmacher | 26-04-17 | 13:16

Haha vannacht bij Nooit Meer Slapen op Radio1 ook al zo'n moeizaam gesprek. Blijkbaar verwacht ze overal applaus.

PrinsesStoepje | 26-04-17 | 13:15

Ghe. Ghe. Ghe.
Schitterend hoe ze zich in alle mogelijke bochten brengen om hun marketingmodel van Slachtofferzwart op de markt te brengen, ten koste van de concurrentie.
Lachwekkend zielig zooitje. Ga werken, ipv op onze kosten zielig doen.

Graaisnaaiert | 26-04-17 | 13:15

Goh, wat is die Tofik helder, transparant en eenvoudig te begrijpen...

batvoca2 | 26-04-17 | 13:13

Iets permanenter archieflinkje van dat verwijderde Funx stukje, googlecache is ook maar 48uur:
archive.fo/TyTMq

Dat mensen hier al ophef over kunnen maken en een boterham mee kunnen verdienen geeft eigenlijk wel aan dat het prima gaat in Nederland en de (multiculturele) samenleving in ieder geval op dat gebied nog best gelukt is.

Bert711 | 26-04-17 | 13:11

Als Tofik Dibi het slimste statement in een discussie maakt dan weet je wel hoe laat het is.

Godsammekraken | 26-04-17 | 13:07

Nederland loopt altijd achter Amerika aan maar Nederland is totaal niet vergelijkbaar met de USA.
Wat de SJW's in Nederland gedaan hebben is de geest van racisme uit de fles gelaten die er in honderden jaren zorgvuldig in is gedaan. Juist het afschaffen van slavernij en gelijke rechten voor iedereen is een verdienste van onze Westerse beschaving.
Enfin, die geest is uit de fles en die gaat er nooit meer in komen nu Nederlands zo 'divers' is geworden.
En dit boek gaat het niet beter maken, integendeel.
Olie op het vuur!

keestelpro | 26-04-17 | 13:05

".. met een groeiende achterban en toekomstperspectief.."

Die achterban is op zijn beurt dan weer ZONDER toekomstperspectief.

Godsammekraken | 26-04-17 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl