Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NSB Handelsblad: 'Joh. Niets aan de hand in Zweden'

Regelmatig bereiken ons geluiden dat het in Zweden niet zo heel erg lekker gaat met de lokale cocktail van hyperpolicor blondmensen, inwaartse migratiestromen en de in sommige wijken hard scheefgroeiende verhouding Westerse waarden/woestijnreligieuze cultuur. Maar hoe zit het nou echt? NSB Håndelsblååt stuurde sterreporter Wilmer Heck naar de sinkhole van Europa om het uit te zoeken. Hij maakte er zelfs een filmpje bij. Helaas komen we er niet achter, want Wilmer maakt er een potje van. Ten eerste lijkt zijn enige doel te zijn om terug te werken vanuit de conclusie dat noem het maar radicaal-rechtse media altijd fout zijn (en dat er dus eigenlijk weinig aan de hand is in Zweden), en ten tweede snapt Wilmer geen fuck van statistiek. Wij ook niet, maar wij bellen dan iemand die het wél snapt. Een geschokte statisticus reageerde als volgt op de video: "Als je iets wilt zeggen over allochtone jonge mannen als groep, moet je statistieken nemen van allochtone jonge mannen als groep, en niet van heel Zweden. Dat geldt andersom net zo goed: op basis van 1 gesignaleerde politieauto in een no go area, kun je no way uitspraken doen over het gemiddelde no-go-area-eske karakter van wijken in het land (of zelfs ook maar die ene specifieke wijk waar Wilbur op een zonnige zondag doorheen heeft gewandeld). Zoiets heet een ecologische fout en daarop zakken in de statistiek alleen wat eerstejaars studenten. Dus ik verdenk Wilmer ervan niet het scherpste mes in de keuken te zijn." Zelf verdenken we mensen van het Type-Wilbur ervan dat ze nog in staat zijn om tegen hun bloedeigen moeder te zeggen dat ze niet zo provinciaal moet doen op het moment dat ze laat weten het niet zo prettig te vinden om omringd te worden door 20 baarden met grijpgrage handen op het Tahrirplein. Maar daarom vallen we bij Wilbur waarschijnlijk onder de noemer 'radicaal-rechtse media'. Ach ja. Liever een groeiend probleem tijdig uitlichten in de hoop dat er nog ingegrepen kan worden, dan fake news produceren om te kunnen doen of er niks aan de hand is.

Reaguursels

Inloggen

Als je een krant uitgeeft ,en je pikt al het nieuws uit kranten die je wel aan staan ,je laat het een en ander weg ,krijg je de krant wel vol,er zijn altijd wel een paar gekken die je pulpzooi wel kopen

fleurtje | 24-03-17 | 23:53


Daneel Orlivaw | 24-03-17 | 14:38
Helemaal waar!

XaaD666 | 24-03-17 | 17:37

Wat me vooral fascineert aan types als Wilmer is de selectieve bewijsvoering per thema. Een duidelijke toename van verkrachtingen: 'Geen aantoonbaar verband met immigranten.'
Een klein beetje stijging van gemiddelde temperatuur: '100% veroorzaakt door de mens!'
Uiteindelijk zakt Europa niet weg door de islam, maar door types als Wilmer die zelfs als het schip al aantoonbaar zinkt het nog zullen bagatelliseren.

Daneel Orlivaw | 24-03-17 | 14:38

Misschien is het een idee om het filmpje te voorzien van Zweedse ondertiteling, om het vervolgens te vertonen aan Zweedse vrouwen die door immigranten zijn verkracht of aangerand, dit als therapie bij de verwerking van de traumatische gbeurtenis. Wat een geruststelling te kunnen horen dat "de problemen niet erger zijn dan op andere plaatsen in Europa"!

Rhenium | 24-03-17 | 13:15

Ach die Wilmer is blij dat hij een baan heeft al is het dan bij de vanderMeer-bode .. wat dacht je : redelijk salaris , tripje naar Zweden .. beetje exposure... alles is te koop dus waarom onze jonge vriend Wilmer niet.
En we weten dat Wilmer de Havo heeft doorlopen .. en we weten vantevoren uit welke hoek de wind gaat waaien.
En de baas zag dat het goed was!

daytripper | 24-03-17 | 10:23

Om de ecologische fout uit te leggen is dit voorbeeld van Nassim Nicholas Taleb erg mooi. Een mens moet gemiddeld 2 liter vocht to zich nemen. Als je een gevangene 6 dagen niets te drinken geeft en daarna 14 liter is hij dood, maar heb je hem wel gemiddeld twee liter per dag gegeven.

omanders | 24-03-17 | 10:00

"Ja maaaaaaaaaar in andere Europese landen zijn ook wijken waar je als vrouw niet wil komen!" DUS is het in Zweden niet zo erg.
Lieve reportert: wat is de overeenkomst tussen die wijken??

IK heb hier rondgelopen en weinig gemerkt hoe het voor vrouwen is. Sprak hij als 1.85 NL vent.
Verder: hoe policor is Zweden, hoezeer durven Zweden (net als veel andere Europeanen) nog een rechtse/ EU-ongewenste mening te verkondigen, hoe neutraal/open zijn de vragen gesteld?

klimgek | 24-03-17 | 09:51

Je bent wel erg naief als je dit soort berichten daadwerkelijk gelooft.
De vrije pers heeft nooit echt bestaan, altijd wel ergens een broodheer, die je het leven onmogelijk maakt.
Dus lieve beeldschermkindertjes, oogjes dicht, en snaveltjes toe.

cat22 | 24-03-17 | 09:21

Als je een gemiddelde Zweed iets hierover vraagt schieten ze meteen in een policor modus dus zullen ze zich zeker niet zomaar kritisch uitlaten. Dat zit er hard ingestampt in deze gefeminiseerde samenleving. Het is zelfs illegaal.
Als je echter een beetje een vertrouwensband met ze opbouwd dan komt er wel degelijk een bak met kritiek tevoorschijn.
De berichten zijn legio van politieagenten die aangeven dat het een totale fuckup is daar. Geloof niet een gutmensch als hij alles aan het downplayen is. Het hoofd van deze "journalist" of beter evangalist zegt mij al genoeg. Een PvdA/D66/Groenlinks stemmer if ever I saw one.
Hier op Geenstijl weten we wel beter.

WatZalIkErvanZeggen | 24-03-17 | 08:59

Lekker makkelijk, de laatste keer dat er statistieken zijn vrijgegeven door Zweden waarin cijfers stonden over de link tussen een migratie achtergrond en misdaad was 2005, daarna hebben ze nooit meer iets vrijgegeven.

niemand specifiek | 24-03-17 | 08:56

#nothingwronginsweden tuurlijk NRC = NYT. Lekker geloofwaardig.

HipsterBrood | 24-03-17 | 08:43

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:26
.
Er is wel degelijk een groot verschil!
.
Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.000

Totaal: 636.692

De grenzen zijn open.
---

Aantal immigranten naar Denemarken:
2014: 14.792
2015: 10.849
2016: 7.494

Totaal: 33.135

De grenzen zijn gesloten.

duitse herder | 24-03-17 | 08:38

Paul Joseph Watson deed een oproep aan de linkse media: Hij betaalde een trip naar Rinkeby voor een reportage voor elke journalist die zei dat er niks aan de hand was daar. Nou, dan krijg je dus dit:

www.youtube.com/watch?v=WLOrVRcQPbo

(korte samenvatting van Random Rants of Ryan)

beschuitfluiter | 24-03-17 | 07:03

"Selkukozturk" ... wat is dat nou weer??

Wienerschnitzel mit | 24-03-17 | 01:36

We hoeven ons nu nog niet druk te maken. Leun achterover en geniet. Op het moment dat de moslims echt massaal over de schreef gaan, kunnen ze krijgen waar ze om gevraagd hebben.

Graaf van Egmont | 24-03-17 | 01:29

Jullie profstatistieker is niet helemaal wakker.
Of gewoon dom.
statistiek 101:
"alle zwanen zijn wit" wordt ontkracht door het spotten van een enkele zwarte zwaan.
Sure, dat zegt nog niet dat alle zwanen zwart zijn maar wel dat niet alle zwanen wit zijn.
"op basis van 1 gesignaleerde politieauto in een no go area, kun je no way uitspraken doen over het gemiddelde no-go-area-eske karakter van wijken in het land (of zelfs ook maar die ene specifieke wijk waar Wilbur op een zonnige zondag doorheen heeft gewandeld)."
Dat is echt maar op een manier uit te leggen: de wijk die eerst als no-go is aangewezen is dus blijkbaar niet no-go. Het is nog niet een 'veilige wijk' maar in ieder geval geen no-go wijk.
Al moet ik toegeven dat we een wat semantische discussie krijgen als we daar op focussen, terwijl de kern; 'zweden heeft ontzettend slechte wijken waar een veel te groot percentage import leeft' een valide constatering is die zeker niet ontkracht wordt door een enkele politiewagen die er is gespot.
maar laten we het wel zuiver houden. dus geen feiten weg bagatelliseren en ook geen overhaaste conclusies trekken.

two ball cane | 24-03-17 | 01:09

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:23
Bizar.
Krijgen we dan ook psychiaters die zich gaan specialiseren in de diagnose en de behandeling van deze dodelijke ziekte?

de honden blaffen... | 24-03-17 | 00:59

Wat zou die deugdmens denken als ie het zelf terugkijkt. " Het valt in de zweedse steden allemaal wel mee want het is in andere europese steden niet anders."
Oftewel het is overal doffe ellende met al dat importtuig.

Ben Hetzat | 24-03-17 | 00:40

De Canadese Tweede Kamer heeft zojuist een motie aangenomen die van de regering vraagt islamophobia te veroordelen.
news.nationalpost.com/news/canada/cana...

Nee, dat lees je niet in de NRC.

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:23

De NRC maakt zich ook zo belachelijk met al die artikeltjes "NRC checkt", alsof dit Belgische boulevardblaadje wel eventjes zal vertellen hoe het nou toch wérkelijk zit. Ja ja, dat zien we nou mooi bij deze Politiek Correcte propaganda van Wilmer, die totaal niets met de werkelijkheid te maken heeft. Die Zweedse dagbladen zijn zeker ook "kwaliteitskranten"... laat me niet lachen! Gelukkig hebben we nog onafhankelijke bronnen die heel wat beter geïnformeerd zijn.

Argyronauta | 24-03-17 | 00:19

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:04

Een gevalletje van hersenverweking.

Jan Dribbel | 24-03-17 | 00:13

@Petrus Poortwachter | 24-03-17 | 00:07
Ha! Voor hetzelfde geld zitten die er wel onder. Dat maakt mohammedaanse moordenaars niet uit, want zij krijgen in dat geval een vrijkaartje voor de hemel.

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:11

@Petrus Poortwachter | 24-03-17 | 00:03
Ik heb kinderen en kleinkinderen. Maar angst ken ik niet. Ik kan me ook moeilijk verplaatsen in de denkwereld van bange mensen. Zal aan mij liggen.

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:09

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:04
Dat daar geen islamieten onder zaten is hem zeker niet opgevallen?

Petrus Poortwachter | 24-03-17 | 00:07

@Ichneumonidae | 24-03-17 | 00:00
Schitterend gezegd. Hulde! En dan heb ik het niet over de gejurkte paus, maar over jou.

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:07

Tweet over Engelse NRC-sjoernalistachtige:
*UK sjoernalist verheugt zich over de diversiteit van de 30 toeristen die zijn overreden door een Jihadist en beschouwt dat als bewijs voor multicultureel succes*
twitter.com/primalpoly/status/8449342...

Lewis Lewinsky | 24-03-17 | 00:04

Dan Zweden. Je hebt de vikingen, mensen die daadwerkelijk de hele wereld wilden ontdekken. En eventueel overheersen. Dan word je gekerstend. Eén god. En dan komt de reformatie. En Marx. En voor je het weet ben je een natie die verkracht wordt terwijl je het zelf ontkent en het NRC met je mee. Die vikingen leggen als een wokkel in hub graf.

knutsel | 24-03-17 | 00:03

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:59
Heb je geen kinderen? Ik heb er drie. Ik maak me in een crisis niet zo druk over mezelf. Ik kan redelijk met geweld omgaan en als het fout gaat, ik heb mijn langste tijd hier sowieso al gehad. Maar mijn kinderen daar maak ik mij wel druk om.
En ik vind mezelf dan nog niet eens bij de bangeriken horen.

Petrus Poortwachter | 24-03-17 | 00:03

#mezcal
out

Ichneumonidae | 24-03-17 | 00:02

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:44
Zit nooit zonder. Sommigen, waaronder ik, hebben dat nu eenmaal;).

Verder wel met je eens dat de islam nooit ergens iets goeds gebracht heeft en dat uit de aard van de islamitische veroveringsideologie ook nooit zal kunnen.

Ik daag mensen wel eens uit om te vertellen welk land gebaat is geweest met de import van moslims.

Hoor ik nooit wat op. Logisch, die landen zijn er niet. Een kind kan, kortom, de was doen. Ga jij dat ff mailen aan dat nrc-vodje? Bedankt;).

Zoals de vorige paus al zei, zoek het lekker zelf verder: „Zeig mir doch, was Mohammed Neues gebracht hat, und da wirst du nur Schlechtes und Inhumanes finden wie dies, daß er vorgeschrieben hat, den Glauben, den er predigte, durch das Schwert zu verbreiten“.

Slechtes und Inhumanes... Was een citaat van pausje, maar wel terecht en zeer to the point.
Goed, je bent lui, hier de link. w2.vatican.va/content/benedict-xvi/de/...

Ichneumonidae | 24-03-17 | 00:00

@Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:57
Bang. Okee. Ik moet dat even verwerken.

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:59

@ewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:42 Ze hebben überhaupt geen idee dat het overgrote merendeel van de mensen iets moet geloven. "Wij" atheïsten zijn zo zwaar in de minderheid. Je zou er spontaan van gaan radicaliseren :)

knutsel | 23-03-17 | 23:58

-weggejorist-

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:57

@Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:50
Dus wegkijkers zijn gewoon lui? Is dat de conclusie? Niet slecht en dom, maar lui?

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:56

Excuus

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:54

-weggejorist-

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:50

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:46
Ze willen niet perse dat de islam lief is. Ze weten wel beter.
Veel mensen denken echter wel dat veel moslims gewoon aardig zijn. En dat zal ook best. Het gaat er alleen om, als het uit de klauwen loopt welke kant kiezen ze dan?
En als we nu met zijn allen eensgezind accepteren dat islam slecht is (in ieder geval voor onze samenlevingen) zullen we actie moeten ondernemen. En de consequenties daarvan zullen verschrikkelijk kunnen zijn. Daarom laten we in ieder geval de 'lieve vrede' behouden.
Ondanks alle nieuwsberichten...

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:50

@Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:45
Hûh?

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:46

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:42
mmm, volgens mij meer omdat de consequenties verschrikkelijk kunnen zijn.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 23:45

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 23:09
Je hebt weer een vrouw?

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:44

Lees nu net dat een mohammeddaan in Italië gisteren hetzelfde heeft geprobeerd als zijn sektegenoten in Londen en Antwerpen.

www.ansa.it/english/news/2017/03/22/no...

Op NOS-teletekst staat niks.
Zal wel niet belangrijk genoeg geweest zijn.

Dandruff | 23-03-17 | 23:43

@knutsel | 23-03-17 | 23:00
Omdat ze het niet willen zien. Ze willen dat de islam liev is.

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 23:42

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:25,

Ik verweet je geen "oordeel" over christenen vs katholieken.
Maar je noemde wel barmhartig en ruimhartig als christelijke grondslagen waardoor hier meer moslims zitten. Ik denk dat daar weinig verschil zit.

En ook dat conservatieve valt tegenwoordig wel mee. Ze krijgen daar 1,3 kind per vrouw; dat is dramatisch te weinig. Hier is dat nog 1,7 terwijl tenminste 2,0 noodzakelijk is om de populatie op peil te houden. Gelukkig heeft Erdogan het voormalig PvdA-stemvee al opgeroepen om daar wat aan te doen...

Dandruff | 23-03-17 | 23:33

@LuckyGirl | 23-03-17 | 23:25 Katholieken hangen een zuiverder geloof in het christendom aan dan alle protestanten bij elkaar. Jezus is de eniggeboren zoon van God belijd je op je dertiende ofzo. Vergelijkbaar met bar mitswa. Geen discussies over preciesheid en rekkelijkheid van de uitspraken van zijn volgelingen.

knutsel | 23-03-17 | 23:33

Die ouwe Friedman zei het al ooit. You can't have a welfare state and open borders.

Wie dat niet begrijpt hoort natuurlijk thuis in de gesloten afdeling van het gekkenhuis aka Zweden.

Of NL, waar ze net zo onnozel zijn.

Kijk er maar eens naar. www.youtube.com/watch?v=3eyJIbSgdSE. Leuke, authentieke sprekerT.

Samengevat, aan die maffe socialistische Gutmenscheritis hebben we helemaal niets.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 23:32

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:29:
Hahaha ik schenk net een Baco in!

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:31

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:20:
En ik persoonlijk vind alle geloofs- en levensovertuigingen tot op zekere hoogte hersenspinsels.
Zelfs atheïsme.
Ik ben meer iemand van "Besef je zoveel mogelijk dat je weinig weet".

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:30

@LuckyGirl | 23-03-17 | 23:26
ai! ik stop de wijn nu.

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:29

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:20:
Ik denk dat je refereert aan "apologeet".
Dat is wat anders dan "apologist".

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:26

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:05
Dandruff | 23-03-17 | 23:11

Begrijp me goed, ik gaf geen oordeel over christenen vs katholieken.
In ieder geval niet over de mate van barmhartigheid.
Maar katholieke landen zijn ook de minder welvarende landen in Europa en dat maakt ook iets traditioneler, behoudender.
Moslims hebben ook flink huisgehouden in Zuid-Europa en dat zijn ze niet vergeten.

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:25

@LuckyGirl | 23-03-17 | 23:15
geloofsverdediger? geloof kan ook je eigen hersenspinsel zijn.

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:20

Ja, de NRC, de courant van hoofdredacteur Peter vanderMeersch.
Die weet nog te vertellen dat het Brusselse Molenbeek de veiligste en plezierigste wijk in België is.
De opper-wegkijker in de journalistiek.

Jan Dribbel | 23-03-17 | 23:17

De beste term is "apologisten", het is een Engelse term die geen Nederlandse evenknie kent.
We zijn vooral sinds Hitler massaal naar antwoorden op zoek over waarom mensen doen wat ze doen.
Normaal gesproken een goede zaak, alleen je moet die vraag beantwoorden zonder agenda.
Een apologist is dus iemand die naar een maatschappelijk gewenst en "geaccepteerd" antwoord op zoek gaat, en daar gaat het mis.
De apologist weet dus eigenlijk altijd het antwoord maar het komt hem/haar niet goed uit.
Dat verklaard meteen waarom zoveel intelligente mensen zoveel onzin uitkramen: men is niet dommer geworden maar men gebruikt de aanwezige intelligentie verkeerd.
Zo jammer dat dit woord ontbreekt in de Nederlandse taal, vooral omdat het een perfect verzamelwoord is.

LuckyGirl | 23-03-17 | 23:15

LuckyGirl | 23-03-17 | 22:59,

Katholieke kerk is ook nogal van barmhartige Samaritanen, andere wang toekeren en vergeving.

Ik denk dat de zuidelijke opstelling naar de islam vooral bepaald wordt door de geschiedenis. Bijna 1.000 jaar lang werden Zuid Europese kusten regelmatig door de Barbarijse zeerovers aangevallen en geplunderd; de vrouwen en kinderen als slaven weggevoerd.
Sterker nog; Spanje en Portugal werden eeuwenlang bezet door Berbers, terwijl Griekenland en de Balkan door de Turken waren gekoloniseerd. Die moesten ook "bloedbelasting" betalen aan de Turken, oftewel 10% van de kinderen inleveren. Vandaar dat Grieken zo goed zijn in belasting ontduiken.

En inderdaad, dat is nou typisch een stukje slavernijverleden en kolonialisme waar je Sylvana en andere DENK-trollen nooit over hoort.

Dandruff | 23-03-17 | 23:11

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 22:57
Hoorde dat nieuws vanochtend van m'n vrouw en zei: Die verdomde kut-boeddhisten ook altijd.

Je hoeft eigenlijk nooit te raden welke religie zo'n imbeciel aanhangt. Je kunt je soms vergissen, maar in 95% van de gevallen hoef je niks te raden.

Ik denk dan wel eens aan dat 'minder'. Vraag ook dikwijls aan nrc-achtigen of zij er liever meer willen.
Nee, dat dan weer niet.

Schijnheilige klootzakken.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 23:09

Ik word best moe van die NRC deugjihadisten.

padbuffel | 23-03-17 | 23:08

@LuckyGirl | 23-03-17 | 22:59
je schrijft altijd goede stukken, maar christelijk en katholiek is wat mij betreft gelijk. Wellicht is het de mentaliteit (temperamentvol) van de zuiderling en het tegenovergestelde van de noorderling; de verzorgingsstaat die hier beter is ingericht wat die gasten met sprookjes in hun inteelt hoofdje aantrekt. Let wel, dit geeft uiteindelijk ook wel aan dat de wereld nooit ten ondergaat door de mekka's. Maar ze brengen helaas zoveel ellende op dit moment...

Bill Cosby | 23-03-17 | 23:05

LuckyGirl | 23-03-17 | 22:59
NL is ook niet ingericht op moslims. Nou ja. Die zogenaamde vluchtelingen willen gratis geld en dat krijgen ze in de door mij genoemde landen.

Een bijdrage aan de samenleving gaan ze niet leveren, en de Zweden en de Groenlinkse bosneukende haarboeren cs. doen niet meer dan wegkijken.

Ik kots daarop. Kortom, we zijn het geloof ik niet oneens.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 23:05

Hemmenaar7 | 23-03-17 | 22:27,

Mooi man, die NOS berichtgeving.
Als ik dronken ben ga ik ook met mijn auto over de stoep rijden.
Gezellig met mijn drinkebroertjes Riot Gun en Messen Set.
Niks aan de hand dus.
Heeft niemand op die redactie een geweten?

Dandruff | 23-03-17 | 23:01

@Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 22:57 Blijft de vraag: Waarom?

knutsel | 23-03-17 | 23:00

Vlaan | 23-03-17 | 22:23:
Goed geïnformeerd, zover is zeker.
Je schrijft alsof je er vaak komt.
Blijft staan dat alle informatie aangedragen door welgeïnformeerde mensen erg gewaardeerd worden.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:26
Ik meen dat de zuidelijke landen vooral omdat ze overwegend katholiek zijn niet ingericht zijn op moslims.
Aan het weer ligt het niet.
Vergeet ook niet dat bijvoorbeeld Italië de islam niet erkent als godsdienst.
Ik zit nu in Portugal en je ziet hier Indiërs (handel en restaurants), Chinezen (handel) en Nepalezen (fruitplukkers) maar ik heb nog geen moslim gezien.
Ik denk dat het noorden van Europa trekt vanwege de meer christelijke inslag (barmhartig, ruimhartig) en rijkdom.
In Portugal hebben ze niets te zoeken want geen gratis geld.

LuckyGirl | 23-03-17 | 22:59

Boeser_Onkel | 23-03-17 | 22:54
Antwoord is simpel. Men wil bij de 'goeien' horen.
We zijn in essentie kuddedieren. En de media hebben uitdrukkelijk bepaald wie de goeien zijn.
Ennuh, niks exfiltratie. Standhouden en meeknokken.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:58

De NRC is een wegkijkende wegkijkkrant. Over de mohammedaanse moordenaar van Westminster, Khalid Masood, schrijven ze een heel verhaal, maar ze "vergeten" te vermelden dat hij een moslim was.
www.nrc.nl/nieuws/2017/03/23/verdacht...

Wegkijkers zijn het, die NRC-mensen. Of had ik dat al gezegd?

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 22:57

Je vraagt je af na het lezen van de berichten van de reaguurders hoe het kan, dat de meerderheid van de oorspronkelijke bevolking van Zweden niet alleen de ontwikkelingen ontkent te zien maar vooral diegenen die deze wél zien aanvallen en beschimpen. Maar eigenlijk hoef ik voor het antwoord alleen maar maar naar de mensen om mij heen te kijken (familie, vrienden, collega's) en dan zie ik van nabij de gevolgen van deze trans-Europese collectieve hypnose. Hoe het precies werkt weet ik niet - maar het werkt.

En toch..... een enkeling begint wakker te worden. Hij leest over de dubbele paspoorten en ergert zich daaraan, ziet die Erdogan-demonstratie in Rotterdam, realiseert dat die drie zetels van DENK er snel meer worden. Maar wat duurt het ongelofelijk lang voordat hij helemaal wakker is en iets probeert te veranderen. Te lang.

Zweden is verloren. Frankrijk ook. Net als België. Duitsland staat op omvallen. Denemarken houdt moedig stand. Nederland is nog net niet verloren maar ingeklemd tussen Duitsland en België/Frankrijk. Oost-Europa blijft wel behouden - en weet Oostenrijk en Beieren te verdedigen. Misschien moet ik dat nastreven: Exfiltratie naar Midden-Europa.

Boeser_Onkel | 23-03-17 | 22:54

Vlaan | 23-03-17 | 21:57,

Bizar dat er gewoon een wikipagina is voor "granaat aanvallen in Zweden".
Onvoorstelbaar dat iedereen dat ook gewoon normaal vindt.
Naast alle andere ellende, in alle andere islamiserende steden van West Europa.

Ongelooflijk.
En dat het NPO-kijkende plebs slecht geïnformeerd is begrijp ik nog wel. Maar je hoort zó vaak dat 0,1% van de Nederlandse journalisten graag eens iets met goede onderzoeksjournalistiek zou willen doen.
Waarom proberen ze dat dan nooit?

Dandruff | 23-03-17 | 22:52

@tipo | 23-03-17 | 22:46
stockholmsyndroom is daar niet voor niets ontstaan.

Bill Cosby | 23-03-17 | 22:52

In Gothenburg is nu bijvoorbeeld een toneelstuk gaande, met als doel "humanisering van de terrorist". Want de terrorist kan zijn slachtoffers weliswaar de-humaniseren, maar de Zweden zullen dat niet terug doen. Nee, zij willen de terrorist gaan begrijpen door middel van het aanbrengen van nuanceringen.
Bron (Zweeds): nyheteridag.se/teaterpjas-ska-nyansera...
Bron (Engels): speisa.com/modules/articles/index.php/...

tipo | 23-03-17 | 22:46

@Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:35
Dat is wel een heldere verklaring idd.

Bill Cosby | 23-03-17 | 22:37

@duitse herder | 23-03-17 | 22:18 By the way, om de een of andere duistere reden valt meneer Bron hier niet zo goed. Ik weet ook niet waarom.

knutsel | 23-03-17 | 22:36

Bill Cosby | 23-03-17 | 22:34
het is die vikingen hetzelfde vergaan als de VOC.
Ze hebben allemaal een hypotheek en een auto van de bank.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:35

Het kan toch niet zo zijn dat de Zweedse mannen zich massaal laten indoctrineren dan wel bang maken door de overwegend vrouwelijke gezagsdragers? Dit rijmt totaal niet met de aloude vikingenmentaliteit. Er moet wat anders zijn, maar wat?

Bill Cosby | 23-03-17 | 22:34

knutsel - 2224
Huh? Duitse auto's zijn toch best solide? Een BMW of een Mercedes zijn helegaar geen slechte auto's. Mijn vorige was een BMW 3 serie.
Vroeger reden al die Turken in zo een Mercedes 190, maar dat is 'way back'. Onder mocro's is de Volkswagen Golf het summum. Het lijkt wel onderling afgesproken. Zoveel als daar in rijden. Nu zeer tevreden met de Volvo S80.

Nehemia | 23-03-17 | 22:32

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:26
Ik ben het, na onze voorgaande discussie, niet graag met je eens, maar hier leg je de vinger op de zere plek.
Geen gratis geld voor nieuwkomers en, zoals ik een tijd geleden hier al plempte, alle bestaande import eens door laten lichten door de belastingdienst.
Nooit bijgedragen? Dan ook nooit meer geld. En opsodemieteren. Wel goed meegedaan? Welkom.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:31

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:28 Ach het rijdt natuurlijk fantastisch. Tis gewoon niet mijn smaak.

knutsel | 23-03-17 | 22:30

FW Ta-183 Huckebein | 23-03-17 | 22:24
Die zal wel vakkundig in Pauw style geschoren gaan worden. Aan tafel die kale "objectieve" journalist en 2 gestudeerde Gülen aanhangers.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 22:30

knutsel | 23-03-17 | 22:24
Ja, die rijden allemaal in een zogeheten Turken-Ferrari. Een Mercedes 190D uit de vorige eeuw.

In een fatsoenlijke X5 zie je ze zelden tot nooit;).

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:28

Wat een slechte film en presentatie. De spreker kijkt de hele tijd scheef in de camera. Zijn non verbale gedrag zorgt ervoor dat hij ongeloofwaardig overkomt.

franck7020 | 23-03-17 | 22:28

Als we hier een soort petersweden zouden hebben die migrantgerelateerd geweld keer op keer zou benoemen Dan zouden we internationaal ook heel wat meer ophef over ons heen krijgen. We zijn er zelf aan gewend en kijken weg.

Bert Konterman | 23-03-17 | 22:28

duitse herder | 23-03-17 | 22:19
Al die gelukszoekers gaan, het woord zegt het al, op zoek naar het geluk. Dat bestaat dan uit gratis geld. Daarom trekken al die gelukszoekers naar landen als Zweden, Duitsland, Denemarken, Nederland en het VK.

Waarom blijven ze niet hangen in Italië of in andere Zuid-Europese landen? Ik denk, stiekem, omdat ze daar genoeg apothekers, raketgeleerden en hersenchirurgen hebben. En, bovenal, een waardeloze verzorgingsstaat - zouden we hier ook niet moeten hebben. Trekt alleen maar ongewenste bagger aan. En ja, it shows.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:26

waarschuwing voor iedereen: DENK-alert voor Pauw; om 23.05

FW Ta-183 Huckebein | 23-03-17 | 22:24

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:06 Geinig, ik zou juist niet in een Duitse auto dood gevonden willen worden. Is toch meer iets voor Turken naar mijn smaak.

knutsel | 23-03-17 | 22:24

Dank voor je insider informatie.
LuckyGirl | 23-03-17 | 22:16

Daar ik nog nooit een voet heb gezet in Zweden is dit geen insider informatie. Dit is gewoon het uit de hand gelopen gevolg van mijn verslaving aan geenstijl.nl, tpo.nl en andere internet-achtige constructies.

Vlaan | 23-03-17 | 22:23

De koekwaus had het verkeerd verstaan; linkse meisjes worden geil van RECHTSE praatjes, niet van linkse.

dysdiadochokinese | 23-03-17 | 22:22

-weggejorist-

duitse herder | 23-03-17 | 22:18

Vlaan | 23-03-17 | 21:57:
Dank voor je insider informatie.
Daar moeten we het voornamelijk van hebben hier.

LuckyGirl | 23-03-17 | 22:16

-weggejorist-

duitse herder | 23-03-17 | 22:15

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:07
Ik moet bescheiden blijven. Had ook liever een Lexus gehad, maar ik weet nu dat dat een overrated Toyota is. Zolang er geen sanglier voor mijn bumper verschijnt ben ik een tevreden mens.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 22:14

W de Heck van Nrc geeft aan dat de getallen veel hoger uitkomen dan de jaren ervoor omdat bij wet iedere verkrachting binnen het huwelijk nu telt en niet als een eenmalige daad wordt gezien.
Dat zij dan 364 per jaar.
Dan zou je landelijk al snel op astronomische getallen uitkomen. W de Hack is fake. Maal 364 per jaar

bodemloos | 23-03-17 | 22:07

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 22:02
Ah, Toyota, van die beroemde krik.
Heb zelf een Alfa, een echte Italiaanse Dame. Je verstaat er geen kudt van en ze doet nooit wat je wilt.
Echter een trosje moslims zijn geen probleem voor de V6 3.0 met die lekkere brede sloffen. (Volvo is waarschijnlijk beter)

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 22:07

Wat een koekwaus!
Hear say, niets meer niets minder.

MarcS | 23-03-17 | 22:07

Overigens, en dat moge niet onvermeld blijven, is het de Zweden wel aan te rekenen dat ze de lelijkste auto's op aarde bouwen.

Volvo's!

Je zou er niet dood in gevonden willen worden en je hond zou je er niet in willen laten dekken. Zo dan. Vroeger hadden ze nog Saabs, waarvan de tweedehandsjes gereden worden door linkse bosneukende en zwaar gesubsidieerde haarboeren maar ook die lelijke krengen verdwijnen stilaan uit het straatbeeld. Maar... ook die Saab's waren klotenauto's.

Een normaal mens rijdt in een BMW, Mercedes of desnoods een Audi , maar hee, een Volvo? Dat alleen al is tekenend voor de Zweedse wegkijkerij plus en dat want, ik denk dat er geen NRC-kliederaar het in de verte ook maar durft om in een BMW op z'n werk te verschijnen.

Hebben ze ook wel een reden voor hoor - mag niet van de baas en bovendien, ze kunnen het niet betalen, moehaha!

Dat soort mensen noemden we lang geleden 'proto-fascisten'. En terecht, vroeger hadden we het vaak bij het rechte ijnd, ook qua spelling.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 22:06

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:59 Wat Dirk III | 23-03-17 | 21:16 ook al vraagt: Waarom die leugens?

knutsel | 23-03-17 | 22:04

Als je in Zweden komt en het onderwerp ter sprake brengt bij de nette beschaafde Zweden valt er een pijnlijke stilte en begint men daarna met downplayen. NRC doet dit op zijn beurt bij bezoek aan Zweden ook nog eens, en nog valt het eigenlijk niet te ontkennen. Een beetje met cijfers goochelen en een pretty boy vlotjes laten uitleggen dat het allemaal wel meevalt. Walgelijk en schuldig. Schuldig aan het vooruit blijven schuiven van een probleem wat daardoor alsmaar groter en moeilijker oplosbaar wordt.

Rest In Privacy | 23-03-17 | 22:03

"Als je iets wilt zeggen over allochtone jonge mannen als groep, moet je statistieken nemen van allochtone jonge mannen als groep, en niet van heel Zweden".

Lijkt wel een Duitsche policor wetenschapper, welke onlangs plechtig verklaarde:

1) er komen meer allochtonen
2) sexueel geweld daalt al jaren
3) conclusie: allochtonen zijn lieev en vrouwen die zich niet veilig voelen ivm allochtoon sexueel geweld hebben ongelijk want het sexueel geweld in Duitsland daalt al jaren...

FW Ta-183 Huckebein | 23-03-17 | 22:03

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:56
Ik heb een Toyota. Ik moet niks hebben van die Franse meuk. Als een Franse auto het al goed doet, dan weten die monteurs in de garage het wel te verkloten met een onderhoudsbeurt.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 22:02

Off-topic:
Laat hem doorreizen naar de Oekraïne.
Daar begint radicaal rechts de dienst uit te maken.
Porosjanker schijnt de controle kwijt te raken.
De rechterflank van de ultrarechtse partij (zeg maar gerust neo-nazi's) meent dat Porosjenko's regering te weinig doet en neemt steeds meer het heft in eigen handen.
www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag/onde...

en een stuk uit Trouw uit 2014 voor het broodnodige perspectief (en om niets met de Oekraïne te maken te willen hebben):
www.trouw.nl/home/wie-zijn-die-fascis...

*Terug on topic*

LuckyGirl | 23-03-17 | 22:01

Ach, over 10 jaar komen deze dhimmies tot inkeer en komen de huilverhalen dat ze het helemaal fout hadden en dat Wilders een visionair was.

Maar dan is het al te laat natuurlijk en dan gaan ze alle voordelen van de Sharia in beeld brengen, want zo zijn ze wel de linkse gutmenschen. Geen enkel probleem om met de vijand te heulen.

RenHoek | 23-03-17 | 22:01

Nu heb ik heel lang samen gewerkt met Zweedse mensen, sterker ik zat daar iedere maand wel een paar dagen in Stockholm of Malmö. Uiteraard ging ik ook wel eens wandelen daar; met collega's, alleen, s'avonds.
Zelf geen nare dingen meegemaakt, maar mijn postuur, incluis wilde blik, doet zelfs de Vikingen verbleken. Lang verhaal kort, er zijn wijken, nu no-go, waar ik 4 jaar geleden al dacht, wauw hoe moet dit goed gaan. Nog wel contact met de mensen daar, die balen als een stier dat ze relocatie aanbod van mij toen niet hebben gepakt. Een collega zijn vrouw is verkracht & mishandeld door islam import.

MarcS | 23-03-17 | 22:01

Vlaan | 23-03-17 | 21:52
Complimenten voor je comment. Ergens ergert het mij dat iemand dit soort algemeen bekende feiten over de zegen van de immigratie in Zweden nog eens op een rij moet zetten.

Mensen die een abonnement op de NRC hebben zijn fout voor de oorlog. Zet u dat maar in de NRC, meneer.

Tsja, ik kots van die NRC-leugens.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:59

(re-post. Deze keer wel werkende linkjes?)

Hier is een goede samenvatting van het standpunt van de Zweedse regering:

Facts about migration and crime in Sweden, hierna genoemd "FAMACIS":
www.government.se/articles/2017/02/fac...

Het is een reactie op de heisa die ontstond toen de media een zinnetje in een Trump speech interpreteerde als bewering dat de avond ervoor er een terreuraanslag was geweest in Zweden.

De algemene teneur van het document: De misdaad daalt. Er zijn een aantal wijken waar lokaal een stijging is maar dat zijn geen no-go zones. Verkrachtingsstatistieken zijn onbruikbaar want de definitie is veranderd van wat als verkrachting beschouwd wordt. Islamofobie daarentegen is een groot probleem en moslims zijn het slachtoffer van o.a. bedreiging, geweld, pestgedrag op school en discriminatie op de arbeidsmarkt. En wij kunnen het weten want wij (de Zweedse overheid) "have nothing to gain from covering up statistics and facts; [we] seek an open and fact-based dialogue."

Welnu, dat document is een leugenachtig stukje misleiding. Ziehier 5 redenen waarom ik dat denk:


1. "Keulen"-achtige taferelen gebeurden al jaren op Zweedse muziekfestivals, maar werden stilgehouden.

In de nasleep van de massa-aanrandingen in Keulen op Oud & Nieuw 2015/2016 berichtte de krant Dagens Nyheter dat gelijkaardige incidenten ( en.wikipedia.org/wiki/We_Are_Sthlm_se... ) zich al jaren voordoen op iedere editie van het muziekfestival "We Are Sthlm" ( www.spectator.co.uk/2016/01/its-not-on... ) in Stockholm. Op de vraag waarom dit nooit naar buiten werd gebracht antwoordde politiechef Peter Ågren dat hij aan zelfcensuur doet ( www.dn.se/nyheter/sverige/assaults-at-... ) om de anti-immigratie partij Sverigedemokraterna niet in de kaart te spelen. Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


2. Granaatexplosies zijn normaal geworden in Zweedse steden.

Vanaf 2014 zien we een forse stijging ( en.wikipedia.org/wiki/List_of_grenade... ). Een dergelijke mate van granaataanvallen ( uk.reuters.com/article/uk-sweden-grena... ) is ongekend in de rest van de beschaafde wereld en alleen maar te vergelijken met landen in oorlog-achtige omstandigheden ( translate.google.com/translate?sl=aut... ). Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


3. Joodse hoofdrolspeler van de crimi-reeks "The Bridge" geeft er de brui aan wegens antisemitisme op straat in Malmö ( www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur... ).

Blijkbaar is er in Zweden toch een probleem op dat vlak ( en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in... ). Merk ook op dat FAMACIS hier geen gewag van maakt. Dus dit probleem wordt minder belangrijk geacht dan de "islamofobie" van de autochtonen.


4. FAMACIS suggereert een moslimpercentage van 1.5% in plaats van 6%.

Ze beperken zich tot de erkende "muslim faith communities" en laten na om het werkelijke cijfer van 6% te vermelden. Misschien willen ze ons doen geloven dat de andere 4.5% seculier is geworden?


5. Van de 163.000 asielzoekers in 2015 hebben minder dan 500 werk gevonden ( www.independent.co.uk/news/world/europ... ).

Op een totale bevolking van 10 miljoen zijn er honderdduizenden relatieve nieuwkomers (velen onder hen ongeletterd of functioneel ongeletterd) die van de bijstand leven zonder enig vooruitzicht om ooit een rol te kunnen spelen in de Zweedse economie waar minder dan 5% van de jobs als laaggeschoold kan worden beschouwd( www.economist.com/news/finance-economi... ).


Dus het contrast tussen enerzijds de teneur van FAMACIS en anderzijds enkele ontnuchterende vaststellingen (waarvan alleen punt 3 kan weggezet worden als anekdote) is opvallend.

Vlaan | 23-03-17 | 21:57

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:55
Dat zullen die francofielen niet leuk vinden.
Met zo'n C5 kom je volgens mij ook een heel eind ;)

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:56

Als je vanaf 5:35 tot 5:37 eindeloos herhaald lijkt het wel een mantra van een of andere sekte.

Dr. Doom | 23-03-17 | 21:56

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:47
Ga er meteen 2 kopen. Één voor de gravin en één voor mij.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:55

Helaas Wilmer, beetje bruinen, baard wat meer laten groeien en elke vrijdag naar de plaatselijke moskee, dan ga je t wel begrijpen, helaas Wilmer...

ademende aarde | 23-03-17 | 21:54


Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:40
over de wegkijkerij van die laffe autochtone en buitengewoon verachtelijke Zweden.
Dat is zo ongeveer in elk land in Europa, Erdogan die de oorlog verklaard aan Europa een aantal aanvallen op Engeland en bijna Belgie, en hij staat achter Engeland tegen terreur. Waarschijnlijk heeft hij niet kunnen vermoeden dat zijn wensen spoedig ingewilligd zouden worden. En WIJ doen ook helemaal NIETS.

Implants | 23-03-17 | 21:54

Walgelijk. Fortuyn draait zich om

Rest In Privacy | 23-03-17 | 21:54

knutsel | 23-03-17 | 21:49
Toch best opvallend dat ze overal in Europa (eigenlijk op de hele wereld, zelfs in hun eigen land) in datzelfde hoekje zitten. Ook zo'n detail wat nooit benadrukt is...

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:52

-weggejorist-

Vlaan | 23-03-17 | 21:52

Nehemia | 23-03-17 | 21:39

Adriaan Sonneveld, kapitein van Pro Activa, spreekt van "het grootste massagraf ooit in de vijver van Europa's achtertuin".

Sonneveld is gespeend van elk historisch besef, zoals het torpederen van de Gallia op 4 october 1916 tussen Sardinië en Tunesië

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:51

Als je door Angered in Gothenburg loopt als NRC-Journalist, dan zie je niet, dat alleen al uit die wijk 100 Syrie-gangers komen. foreignpolicy.com/2015/02/23/from_the_...

Als je als NRC-journalist vervolgens net doet alsof vluchtelingen pas in 2015 in Zweden zijn gekomen en niet al sinds 1990 uit Irak en Somalie, dan zit je de boel gewoon te flessen.

tipo | 23-03-17 | 21:51

@jemagookniksmeer | 23-03-17 | 21:43 Vanmiddag hier ook nog een goeie gelezen; Als je ze in het verdomhoekje duwt gaan ze vanzelf radicaliseren. Goh wie zei dat ook alweer?

knutsel | 23-03-17 | 21:49

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:44
Moet ie hooguit in de car-wash

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:47

Nee, dat van die handgranaat lees je niet in de NRC.

Lewis Lewinsky | 23-03-17 | 21:45

Nee hoor, niets aan de hand in Zweden... (?!?) OMG, wat een idioot die NSB-journalist. Iedereen op het internet, die een beetje het (online) nieuws volgt, weet wel beter!
 
Ongezien de typhus met die wegkijkers!

saintinel | 23-03-17 | 21:45

Wilmer Heck neemt klakkeloos de Zweedse regeringspropaganda over zonder zelf onderzoek te doen. Laten we de officiële Zweedse statistiek eens bekijken: www.bra.se/bra/bra-in-english/home/cr... . Slachtoffers van seksuele delicten tussen 16 en 79 jaar en kijk dan vooral naar de cijfers van vrouwelijke slachtoffers. In 2011 was 1,1% van deze laatste groep slachtoffer. In 2015 was dit percentage gestegen tot 3%. In 4 jaar tijd bijna een verdrievoudiging hetgeen de term explosieve stijging rechtvaardigt. In dezelfde periode is er een stroom van meer dan een half miljoen immigranten binnengekomen.

Een verdere aanwijzing tussen massa-immigratie en seksuele delicten blijkt ook uit de volgende cijfers. In 2015 vond 59% van de seksuele delicten plaats in de openbare ruimte en was 69% een onbekende (zie bovenstaande link). In 2011 waren deze getallen respectievelijk 37% en ruim 50%: www.bra.se/download/18.22a7170813a0d1... .

Laten we ook even inzoomen op de 3% van de vrouwen die in 2015 slachtoffer zijn geworden. Nu zou je kunnen zeggen dat 3% per jaar nog meevalt. Maar in de groep jonge vrouwen van 16 t/m 24 jaar was het percentage al 9%. Als je de verschillende cijfers uit het rapport met elkaar combineert moet het percentage jonge vrouwelijke slachtoffers in de grote steden al meer dan 15% bedragen. Best heel veel als je bedenkt dat het over een betrekkelijke korte periode van een jaar gaat. Merk ook op dat de jongste groep vrouwen tot 16 jaar uit deze grafieken worden gehouden. Uit het volledige rapport blijkt dat het aantal slachtoffers ook onder deze groep zeer aanzienlijk is.

Ik sluit af met een artikel uit de BayernKurier van ruim een jaar geleden: www.bayernkurier.de/ausland/9476-afri... . Kijk NRC Handelsblad, dit is echte onderzoek journalistiek! Alle Zweedse flutargumenten worden hier ontrafeld.

Ni fallor | 23-03-17 | 21:45

@Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:38 Ghehe. Daar heb je geen Volvo voor nodig, kunnen ze zelf ook al goed genoeg. Als je niet eens met zijn allen rond een steen kan lopen...
www.nu.nl/dvn/4132142/overzicht-grote-...

knutsel | 23-03-17 | 21:44

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:38
Ontwijken is hier geen issue. Wat gebeurt er met een Volvo als je een moslim niet ontwijkt.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:44

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:40
Lees je eigen comment van 20:56 nog eens rustig door. Daar ging mijn reactie namelijk over. Wat er in Zweden aan de hand is raakt mij zeer. Maar zolang niemand bereid is er werkelijk iets aan te doen kan ik er ook niks mee.
Met hier blijven typen hoe erg het is verbetert er daar niets. En hier ook niet.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:44

Ach, Wilburrrrjj zit nog in de ontkenningsfase. Dat vind ik op zich minder irritant als de volgende fase: de sxcuusfase:
- Ja, maar die Zweden weigeren ook om zich aan te passen
- Ja, maar die mensen zijn zo geworden omdat extreem rechts niet lief tegen ze zijn geweest
- Ja, maar ze kunnen ook geen stageplek krijgen.
- Ja, maar het is ook zo fucking koud in Zweden
Etc.

jemagookniksmeer | 23-03-17 | 21:43

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:28
Dat je niet kijkt is me opgevallen ja. Mss een idee om eens te kijken waar het topic over gaat.

Niet over landschappen, niet over elanden, niet over toeristen, maar over de wegkijkerij van die laffe autochtone en buitengewoon verachtelijke Zweden.

Heb je nu het plaatje vierkant? Goed zo!

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:40

knutsel | 23-03-17 | 21:37
Ja zoiets. Maar ik had meer de hadj in Mekka voor ogen.

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:38

7 dagen per week is er op NPO en op RTL alleen maar een links geluid te horen. Nederland wordt eenzijdig geïnformeerd.

Hoe kunnen we bewerkstelligen dat er voor rechts in ieder geval de helft van de zendtijd beschikbaar komt en deze dus eerlijker verdeeld wordt van ons belastinggeld ?

Ron van Zon3948 | 23-03-17 | 21:38

Gelukkig maar, ben helemaal gerustgesteld!!

Op naar nederland met zweeds model!

Ignorance is a bliss!

maasdonk | 23-03-17 | 21:38

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:35
Niet nodig. Zijn stevig genoeg om zo'n smalheupige met zijn tasje in het asfalt te verwerken.
De elandproef is om elanden te ontwijken. Dus helemaal niet van toepassing hier.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:38

@Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:35 Je bedoelt of ie stevig genoeg is om door mensenmassa's heen te ploegen?

knutsel | 23-03-17 | 21:37

Ik heb gehoord dat de Volvo wordt getest met een zogenaamde eland proef. Weet niet wat het inhoudt, maar bedenk me net: moet Volvo ook niet eens aan een moslim test onderworpen worden?

Graaf van Egmont | 23-03-17 | 21:35

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:24
Oh nee!! Ik sluit nergens mijn ogen voor. Ik kijk alleen niet meer zo goed.
Dat ga ik pas weer doen als we er iets aan gaan doen.
Is beter (veel beter) voor de bloeddruk.
Ziet er vooralsnog niet echt naar uit. Dus blijf lekker typen.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:28

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:22
Yep. Middle of nowhere, zoals je zelf al zegt. In de grotere steden (zijn er niet zo veel) is het another ballgame.

Daar sluit jij je ogen voor, prima.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:24

Gangbangs, mishandelingen, aanrandingen, enkele moord en/of poging tot mag allemaal van islam en is verder culturele verrijking dus niks aan de hand idd.
Ik vind dat iedereen die op VVD en de overige NSB wegkijk partijen heeft gestemd een soort eigen risico moet krijgen: indien aangevallen/ aangerand/ bestolen/ kind aangerand etc. door import al dan niet islamiet dan valt het bij die gasten onder eigen risico en mogen ze geen aangifte doen want dat zijn toch allemaal lieve mensen en er is dus niks aan de hand.

Ezeltjeprik | 23-03-17 | 21:24

Je moet daar als NRC journalist ook geen heel ander deuntje willen fluiten dan het 'profiel' van de krant naar buiten wil brengen, want anders kun je je biezen pakken. Dan maar schrijven in de gewenste gietvorm om de hoofdredactie tevreden te houden. Je baan eraan geven zal voor velen een stap te ver zijn.

Nehemia | 23-03-17 | 21:24

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:12
Niks platteland valt nog wel mee... Geen allochtoon te zien. Zelf vriendin mee genomen dus geen hoeren nodig.
Rust, regelmaat en reinheid.
Kwam op één van mijn strooptochten in de middle of nowhere een authentieke Zweedse tegen. Hey Hey en geen spoor van angst. Dat kan hier in een winkelstraat al niet meer. Dan kijken ze al weg. (ik ben ook heel lelijk).
Tenslotte: je begon zelf over Zweden als vakantieland af te kraken en dat laat ik niet over mijn kant gaan.
Hey snikare!

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:22

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:18 Welnee, ik adapteer het Zweedse model. Volledig policor. Het gaat natuurlijk om het karakter :)

knutsel | 23-03-17 | 21:20

knutsel | 23-03-17 | 21:01
Als je lelijk ook wel o.k. vindt dan moet er toch iets mis gegaan zijn tijdens je geboorte. Zuurstoftekort?

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:18

Ik vraag me alleen af waarom...
Waarom proberen een feitelijkheid te ontkrachten.
Valt dan het eigen zorgvuldig opgebouwde kaartenhuis van wensdenkbeelden in elkaar of wat?
Zijn dit de mensen die er de grootste moeite mee hadden toen ze hoorden dat Sinterklaas niet bestond?
Prangende vragen want wat ze doen is allerminst logisch te noemen.

Dirk III | 23-03-17 | 21:16

Eén lichtpuntje: de oude Van Rossem lijkt terug te zijn!

de drijfsijs | 23-03-17 | 21:13

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:01
Platteland valt nog wel mee ja. In de grotere steden verven Zweedse vrouwen hun haar donker zodat de kans op verkrachting kleiner is.

Als toerist zie je dat niet. Ik heb jaren geleden in Brazilië ook een topvakantie gehad, ondanks de kilometerslange favela's.

Daar ging ik er niet voor naar toe. Ik zag het wel natuurlijk en 't was gewoon horror.

Wat dan weer wel een voordeel is, is dat de hoeren in Brazilië goedkoper zijn dan in Zweden. Dus, jongeman, volgende keer de beentjes gestrekt en hup, niet naar dat maffe land kijken met al die gare meren, maar gewoon hoppa, op de kut zoals Mart Smeets ook zei. Kun je beter naar B. gaan.

Overigens was ik ooit in Zweden, weer was kudt, zonzekerheid vrij klein en dat je niemand tegenkomt - ach, op Rottum ook niet. Enfin, dit topic gaat niet over het landschap, maar over verkrachtingen e.d.
Na Lesotho, tss. En jij hebt er wel leuk gevonden.
Dat kan, al is het totaal irrelevant. De Alpen zijn ook leuk. Had ik Marken al genoemd?

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:12

1)Was vorig jaar in Griekenland en het regende die dag, dus het weer is meestal slecht in heel Griekenland.
2)Ben op bezoek geweest in Beverly Hills, alle Amerikanen zijn rijk en hebben grote huizen.
3)Rij ik op de snelweg 130 waar je 120 mag, geen boete. Dus eigenlijk kun je dat altijd doen want ze controleren daar blijkbaar niet op.
4)Zit ik in de auto in Drente zie ik die wolf lopen, dus in Drente stikt het van de wolven en je ziet er altijd wel één.
-
Tja ik heb momenteel een baan bij het Centraal Bureau Statistiek, maar ik wil eigenlijk bij een folderbureau werken. Zit in de tweede sollicitatie ronde, want ik kan zo goed ieder1 met een andere mening afschilderen als radicaal rechts. Ben benieuwd of ik uw nieuwe columnist wordt bij de NRC . . . ..
-
Even artikel lezen op tpo.nl over het ombouwen van een politiebureau naar bunker. Je zal maar als vrouw aangerand (of erger) zijn en dan ook nog eens een keer geconfronteerd worden met zo'n wegkijk eikel. Dat is pas erg!

bananabanana | 23-03-17 | 21:11

Engels is ook een moeilijke taal: Look at what's happening in Sweden == Kijk wat er aan de hand is in Zweden. Dit is wat anders dan wat al die journalisten denken te horen met "Look at what happened in Sweden == Kijk wat er gebeurt is in Zweden. De eerste optie had Trump helemaal gelijk in.

Speertjespunt | 23-03-17 | 21:09

Je zal maar werken bij het NSB handelsblad. Hoe kan je dan nog met droge ogen en zonder schaamte thuis komen?

Uw Psychiater | 23-03-17 | 21:08

"Maar daarom vallen we bij Wilbur waarschijnlijk onder de noemer 'radicaal-rechtse media"
Apart. Ik moet me steeds meer door mensen laten vertellen dat GS alt-right is.

Boerentrut | 23-03-17 | 21:08

@Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:03 Lol. En anders is er wel een NRC-reporter die beweert dat het niet gebeurd is.

knutsel | 23-03-17 | 21:06

Net zo vermoeiend als DWDD, Pauw en het Journaal die voortdurend op zoek zijn naar die ene moslim die wel meeleeft. Als we de Duitsers vroeger ook zo benaderd hadden, hadden ze nooit verslagen kunnen worden.

Toninhocerezo | 23-03-17 | 21:05

Het zou een verademing voor de inheemse Zweedse bevolking zijn als de Russen dat stukje grond zouden anexeren die Russen weten wel raad met riftuig.

Koeienflat | 23-03-17 | 21:04

Zweden zijn net lemmingen.

Mr_Natural | 23-03-17 | 21:04

knutsel | 23-03-17 | 21:01
Als die cijfers kloppen kun je ze idd gewoon pakken.
Zullen onderhand wel denken dat het zo hoort.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:03

'Aller sneeuwvlokken verenig u. We moeten dat rabiate rechtse geluid de kop indrukken.' Het had een tekst van Anne-Fleur kunnen zijn.

Nehemia | 23-03-17 | 21:02

@Ichneumonidae | 23-03-17 | 20:56 Ik vind lelijk, kleinburgerlijk en bang wel geil eigenlijk. Heb je ook geen versiercoach nodig zeg maar.

knutsel | 23-03-17 | 21:01

Ichneumonidae | 23-03-17 | 20:56
Allemaal lulkoek (behalve dat van die vrouwen dan)
Prachtig land, prachtige meren, bossen en vooral relatief weinig mensen. Reed een tijdje geleden op de E4 (de 'drukste snelweg van Zweden') met, zover het oog kon zien geen tegemoetkomend verkeer, geen achtervolgers, helemaal alleen. Heerlijk. En 25 graden en zonnig. Heerlijk land (behalve het eten).

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 21:01

Zweden laat precies zien waar een 'weg-met-ons' instelling toe leidt.

Werkelijk, een van de ziekste Westerse (als je Zweden daar nog toe kunt rekenen) landen denkbaar.

Natte droom van GL, PvdA en andere linkse shit. Moeten we dat willen? Denk zomaar van niet.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 21:01

"Zelf verdenken we mensen van het Type-Wilbur ervan dat ze nog in staat zijn om tegen hun bloedeigen moeder te zeggen dat ze niet zo provinciaal moet doen op het moment dat ze laat weten het niet zo prettig te vinden om omringd te worden door 20 baarden met grijpgrage handen op het Tahrirplein."

Totdat z'n moeder wordt overvallen, z'n vriendin wordt verkracht of hij door twee toppers in elkaar wordt geslagen en beroofd, dan is ie ineens de draad kwijt.

sarcastro | 23-03-17 | 21:00

Dat dit in overtal de modus operandi bij de meeste pers is, is te verklaren. Het Brussels mantra van - we moeten meer massa-immgratie binnenhalen mag natuurlijk niet verstierd worden door onwelgevallige misdaadexplosies naar buiten te brengen. Zo valt heel je publieke draagkracht en geloofwaardigheid weg. Dus het linksche mediakartel spint als een dolle om vooral te benadrukken dat het allemaal reuze meevalt en die verderfelijke meer rechts georiënteerde mediakanalen gooien bij die gutmensqueeste voortdurend roet in het eten.

Nehemia | 23-03-17 | 20:59

Statistiek en (s)links is nooit een goede combinatie geweest en zal het niet worden ook. Ligt niet aan statistiek; zij is altijd eerlijk en loepzuiver (mits ze goed behandeld wordt, toch Diederik).

Verder niks aan de hand mensen. Gelieve uw bolletje weer in het zand te steken om de zaligmakende zandmannetjes ruim baan te geven op onze trottoirs, boulevards en pleinen.

Bottleneck | 23-03-17 | 20:59

Mijn kat is nog wel blij met het NRC

Bram van Ojik | 23-03-17 | 20:58

Hans Gruber | 23-03-17 | 20:54
Nee hoor. Delen van de grote steden misschien maar Zweden is nogal groot.

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 20:56

Beetje terzijde, maar Zweden is sowieso een kutland om met vakantie naar toe te gaan. Als het niet regent, dan regent het en veel meer dan al die tyfusbomen, die nog nadruppelen ook, heb je er niet. Ja, elanden - niet te vreten gewoon.

Plus, belangrijker, de Zweedse vrouwen zijn doorgaans erg lelijk, kleinburgerlijk en bang.

Goed, waar een mens zin an hep.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 20:56

Zweden is kapot.

Hans Gruber | 23-03-17 | 20:54

Hoeveel leden heeft zo'n internetachtig gebeuren nodig om helemaal zelfstandig te worden?
Ik bedoel, met meer dan driehonderdduizend leden moet toch best iets onafhankelijks te construeren zijn?

Petrus Poortwachter | 23-03-17 | 20:52

Kijk aan, we moeten dus Zwedenistan 2.0 worden.
The Angry Foreigner weet de situatie zoals gebruikelijk aardig te duiden.
www.youtube.com/watch?v=2lsoZ0uDOGY&a...
En
www.youtube.com/watch?v=0GWdWGGhULY&a...

Nee joh, helemaal niets aan de hand. Dat de Zweedse overheid statistieken vervalst om de bevolking rustig te houden is slechts een kleine formaliteit.

Interessante link: www.independent.co.uk/news/world/europ...

Een quote uit datzelfde artikel:

''Last year, the Gatestone Institute named Sweden the “rape capital of the west”, based on data collected in 2010, which put it only behind Lesotho in southern Africa in terms of occurrence of rape.''
-

Nee joh, niets aan de hand in Zweden! Gewoon doorlopen en je bakkes houden.

Alpengeist | 23-03-17 | 20:52

Wel aardig om dit eens te lezen. nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden...

"Veertig jaar nadat het Zweedse parlement besloot het voormalig homogene Zweden om te vormen tot een multiculturele samenleving, is het aantal gewelddadige misdaden met 300% gestegen, en het aantal verkrachtingen met 1472%. Zweden is nu qua verkrachtingen nummer 2 op de wereldwijde lijst, alleen het Zuid-Afrikaanse Lesotho staat hoger."

En die Zweedse autochtonen, ach, die mogen niks. Grappig genoeg zie je op bv. Netflix aardige Zweedse series waarin soms een moslim verdacht wordt maar... maar natuurlijk, aan het eind heeft een autochtoon alle misdaden gepleegd.
Te ziek voor woorden.

Ichneumonidae | 23-03-17 | 20:50

-weggejorist-

Abject | 23-03-17 | 20:49

Ben zo stom geweest een abonnement op NRC te nemen. Ik ben verbijsterd. De krant is bewust aan het framen en sturen. Over het algemeen vind ik een krant die (links) opinieert helemaal niet zo erg. Maar dit is gewoon nepnieuws.
Toe maar, nagel me maar. Ik heb het verdiend.

De echte Stolwijker | 23-03-17 | 20:47

Godverdegodver, het google cache trucje werkt niet meer door de persistente cookie-melding.

Abject | 23-03-17 | 20:46

Politiebureau in beruchte migrantenwijk Stockholm wordt een fort Doodsbange Zweedse agenten mogelijk in bussen van en naar bureau vervoerd.
nieuws.tpo.nl/2017/03/22/politiebureau...

Frosco | 23-03-17 | 20:45

Natuurlijk en in Duitsland is er ook echt niks aan de hand. U kunt rustig slapen.

"Zoveel delicten pleegden migranten het eerste kwartaal in Duitsland"
Een nieuw politierapport schijnt licht op de misdaadcijfers onder migranten in Duitsland. Daar worden migranten in verband met 69.000 delicten of pogingen daartoe in het eerste kwartaal van 2016.

www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond...

Nehemia | 23-03-17 | 20:44

Jammer dat Wilmer niet even noemt welke extreem-rechtse media het dan zijn. Ik ben altijd op zoek naar lees- en kijktips.

knutsel | 23-03-17 | 20:42

Ik woon in een Nederlandse stad waar veel Antillianen wonen en waar mocro-criminelen samenkomen voor 'dealtjes' in het uitgaansleven.
Maar ik woon liever hier dan in Malmö

necrosis | 23-03-17 | 20:42

Doen Bolle & Heck ook verzoekjes?
De volgende aflevering over London City!
Daar is ook niks aan de hand.
Graag met het geluid van didgeridoo's op de achtergrond, dat zit in hetzelfde stock-music pakket.

keestelpro | 23-03-17 | 20:41

Mijn Zweedse vriend Pelle klaagde 5 jaar geleden al steen en been. Toen was het ook te vroeg om er conclusies uit te trekken.
Bij de NRC zijn ze iets minder scherp dan bij Charlie H.

bambi1970 | 23-03-17 | 20:39


Bagatelliseren is de makkelijkste manier om van een probleem af te komen..
Het valt allemaal wel mee. Londen een aanslag, maar vandaag toch niet... nou dan valt het toch mee ???

Al_Bundy | 23-03-17 | 20:39

Het zal steeds lastiger worden voor de (linkse) media om de kikkers in de kruiwagen te houden.

Nehemia | 23-03-17 | 20:38

Hij is ook lekker creatief met grafiekjes, statistiekjes en beeld- en geluidseffecten.
Erg sfeervol die Indonesische gamelan muziek op de achtergrond.
Alsof je zelf echt in Zweden bent.

keestelpro | 23-03-17 | 20:37

Tim Pool Says hi!

fukallahalhollandi | 23-03-17 | 20:36

Vooral dat gedeelte waarbij Wilburrr zelf met de camera in de hand door deze wijken liep heeft me van zijn verhaal overtuigd.

deministerpresident | 23-03-17 | 20:35

Laat me raden, Rinkeby heeft hij overgeslagen?

padbuffel | 23-03-17 | 20:34

Nee hoor, helemaal niets aan de hand in Zweden.
Met een betonplaat voor je harses, zie je de olifant in de porseleinkast ook niet meer, je zou het de linkse ziekte kunnen noemen..
www.youtube.com/watch?v=xkxA4BliUwM

Batavi Magistralis | 23-03-17 | 20:34

Wat de heck?
Deze gast geeft deels toe dat de verhalen kloppen!
Wat een foute populist zeg.
*snelkoppeling NRC in folder rechts radicale media sleept*

keestelpro | 23-03-17 | 20:33

Een special snowflake hoeft ook geen statistiek te beheersen. Het hebben van een mening is veel belangrijker.

Trekhaas | 23-03-17 | 20:30

Klopt want Nederland is veel erger want wij hebben drie aartsengelen van Erdogn in ons parlement...

eerstneukendanpraten | 23-03-17 | 20:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland