Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Immer alerte NOS: 'Holocaustlessen steeds lastiger'

Buiten de filterbubbel van de staatsmedia is het al jaren onderwerp van discussie: Holocaustlessen op scholen met veel moslimleerlingen, of hoe moeilijk dat is want omdat islam <3 antisemitisme. Maar het is bijna 4/5-5, dus toevallig was er een conferentie in 010 waar leraren bij elkaar uithuilen over dit groeiende probleem en daar had de NOS een persbericht van bij de post gevonden. Dus hup d'r heen en Androgyn Steenhuizen mocht zelfs de zinsnede "...met name als er leerlingen in de klas zitten met antisemitische ideeën" uitspreken om te duiden waarom Holocaustles lastig kan zijn. Team #WerkenbijdeNOS ging zelfs mee naar een islamitische school in Ramallah Rotterdam. In een klas vol piepjonge, door hun religie nu al sociaal en maatschappelijk beperkte hoofddoekmeisjes beaamt een druif van een docent nogal schaapachtig dat het ook best echtwel bestwel lastig uit te leggen is waarom joden zo massaal uitgemoord werden in de Tweede Wereldoorlog, als een van je leerlingen zelf een Palestijn is die grootouders kent die door joden zijn verdreven. "Ja dat is natuurlijk wel een een moeilijke vraag", lispelt de leraar. [LUIDE FAALBUZZER] FOUT! Dat is helemaal geen moeilijke vraag, malle apologeet van de profeet. Het antwoord is heel simpel en luidt: "Hoewel het bepaald niet netjes is van de joden (of specifieker: de Israëli's) dat ze jouw grootouders hebben verdreven, betekent dat natuurlijk niet dat het daarom minder erg is wat de Duitsers in WOII met de joden deden, of dat het slecht is dat we die zwarte bladzijde uit de geschiedenis uitgebreid onderwijzen om er van te leren hoe het niet moet omdat we zo niet met elkaar omgaan." En dat dan eventueel gevolgd door: 'En nou je antisemitische excuusmuil spoelen, leren van de geschiedenis en ga tevens dat verdorven haatgeloof van je onderhand eens liberaliseren voordat de Holocaust een geschiedenis herhalend praktijkvak wordt waar helemaal niemand zin in heeft", maar we snappen het ook wel als die stap nog een beetje te groot is voor gefeminiseerde onderwijsmensjes op Scholen met den Koran waar ze de taak hebben om hun leerlingen "in hun cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling naar verantwoordelijke burgers te begeleiden." Het stille gif van het item zit overigens in de staart. "Niemand moet zomaar worden afgemaakt zonder belangrijke reden", beaamt een jochie. Oh. Geef eens 1 'belangrijke reden' dan? En niet spieken in je geloofsboek!
Instant Update: Goh. Het AD doet precies dezelfde repo, maar dan op papier. Tot en met de staatssecretaris aan toe. Right. Van A tot Z ingestoken overheids-PR dus.

Reaguursels

Inloggen

ichnaton | 23-03-17 | 19:25

Ik zie ik dat linkje een hoop verwijzingen naar satan/666, illuminati, vrijmetselaars en meer van dat soort onzin.
Mooi verhaal man. Maar zet nu je aluhoedje even af, volgens mij knelt het een beetje en ga he daar raar van denken.

Boerentrut | 23-03-17 | 20:52

Tegenstrijdig ? De Asjkenazi's (niet-)Joden vernietigen alle andere (de wel-)Semitische volken. De andere Joodse groepen, de Palestijnen en natuurlijk de Koerden (oh ja dat doet Isis).

Lange versie: er is 1 groep aan de macht in Israël, bankenland en Hollywood, de Asjkenazi's. Rond 800 opgeborreld uit de regio Kazachstan en hebben zich Joods verklaard, maar verder geen relatie met de oudere Joodse volkeren en de vwewante Semitische volken. Die ze allemaal systematisch uitmoorden.

Kijk anders even deze 500 dia's powerpoint.
www.slideshare.net/czaragon/the-histo...

ichnaton | 23-03-17 | 19:25

@EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 12:54

@-weggejorist en opgerot-
User email: [email protected]
User author Nsdap2017
User ip 95.211.188.31
Fipo op: March 23, 2017 10:08
Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08

Mooi opgerot staat netjes, neo-nazi's zijn bloedhonden.
Vielen dank.

ska ska ska | 23-03-17 | 17:00

Altijd dat gezeik over Palestijnen en Israël, als het aankomt waarom de booslims boos mogen zijn op Joodse mensen. Dan werkt zelfs die ene goed werkende hersencel maar op halve kracht!

Kennethhagers | 23-03-17 | 15:31

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:44

Herkenbaar. Van de ongeveer 100 studenten in mijn jaar van de opleiding was ik vaak de enige die de colleges gewoon kon volgen zonder elke twee minuten verdwaasd uit mijn ogen te staren als er weer een nieuwe naam of term voorbij kwam. Dingen die ik zes jaar lang als algemene (basis)kennis had gezien en ervaren, bleken voor veel medestudenten totaal onbekend. Ook ik ben toen tot de conclusie gekomen dat de gemiddelde school de onderwijskwaliteit al flink had weten te nivelleren.

Die conclusie werd onder andere bevestigd door het feit dat, een jaar of twee na mijn eigen Centraal Schriftelijk, het essay-onderdeel uit het eindexamen Geschiedenis (VWO) werd geschrapt wegens "veuls te moeluk".


Den Heerscher | 23-03-17 | 14:51

Ik kijk geen debatten meer, ze zijn zo tenenkrommend slecht dat ze de titel "debat" onwaardig zijn. Ook ik mis het niveau van onze politici van weleer, toen er nog gewoon inhoudelijk over bestaande issues gesproken kon worden. De afgelopen jaren zijn al onze politieke partijen volgelopen met schreeuwlelijkerds en leeghoofden. Gelukkig zit er af en toe nog iemand van enig niveau tussen, maar ze lijken met uitsterven bedreigd te zijn.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 15:29

Ik zit ook al een poosje op deze opmerking te kauwen, er is dus blijkbaar een criterium om wel afgemaakt te mogen worden??

@Spaansche Griep | 23-03-17 | 13:28

Kennelijk dus wel inderdaad, in de (ver)ziek(t)e geest van dat jochie.
Ik ben (gelukkig) geen onderwijzer, maar je zou toch hopen dat een béétje docent dan toch even doorvraagt wat hij precies bedoelt met "belangrijke reden"???


Ik zou 'm subiet de opdracht geven om een werkstuk van 20 pagina's te maken over dit onderwerp.
En voor iedere taalvaut trek ik één punt af, waarbij d/t-fouten uiteraard dubbel tellen.
Het werkstuk is daarnaast beslissend voor overgaan dan wel behalen van het diploma.

Waarschijnlijk zit dat jochie over 10 jaar nog steeds in dezelfde klas.

Ik word er gewoon niet goed van, hoe overduidelijk fascistisch-eng gedachtengoed getolereerd wordt zolang het maar wordt geuit door gehersenspoelde 'gelovigen'.

EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 15:14

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:31
Helaas wel. Dat dat binnen de politiek zo is moge bekend zijn.
Ik heb tijdens mijn 2e bachelor (taalwetenschap) ooit een argumentatieve analyse van het debat tussen Maria Verhoeven en de kamer over het al dan niet onderwijzen van "intelligent design" geschreven.
Geheel tegen de verwachtingen in was het niet mevrouw Verhoeven die zich van de drogredenen bediende, terwijl zij als CDA'er toch het idiote "ID"-proefballonnetje opgelaten had. - In een debat van misschien 45 minuten viel de ene na de andere stroman haar ten deel.
Het moge uiteraard duidelijk zijn dat "ID" gelukkig geen onderdeel van het curriculum geworden is.
Het zou prachtig zijn geweest als Fortuyn de kamer gehaald had en we nu nog figuren als een Van Mierlo, Bolkestein en Wiegel in de kamer hadden, in plaats van Jesse "oneliner" Klaver, Geert "u bent een lafaard" Wilders en Tunahan "klaagzang" Kuzu. Zelfs het klassieke midden ontkomt niet meer aan de oppervlakkigheid en raakt verdwaald in het zwarte gat van non-issues. Zie ook de campagnes en "debatten" die nu vertoond worden...

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:51

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:10

Otto Frank is de de Co-Auteur van het boek.

dooiekadaver | 23-03-17 | 14:47

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:26
Dat klinkt geheel bekend. Discriminatie was ontoelaatbaar - zowel bij het binnenkomen van de school, als bij leerlingen onderling.
CITO's onder de 548 betekende een toelatingsgesprek met de basisschoolleraar erbij. Van mijn basisschoolklas was ik de enige met 550, in de eerste klas had zo'n beetje de helft van de leerlingen die score. Alsnog viel in die zes jaar tijd ongeveer 50% van de leerlingen af. Als je op je schoolexamen een 4 stond, dan haalde je op het centraal schriftelijk alsnog een 8 en kon je met zesjes op je eindlijst aan je bachelor beginnen. Het kaf was op dat moment wel van het koren gescheiden in de eerdere jaren.
Ook het gedeelte met een Ouderraad die veelal uit doctoren, advocaatjes, etc. bestond klinkt hetzelfde. - Mijn ouders (gewone middenstanders) vonden die ouderraad destijds dan ook een nogal elitair clubje en hebben zich actief ingezet op mijn basisschool, maar hadden bij mijn voortgezet onderwijs toch het gevoel "daar niets te zoeken te hebben".
Goed onderwijs in die tijd scheelt een boel. Mijn eerste jaren universiteit waren wat dat betreft ook behoorlijk teleurstellend. Het voelde als het grotendeels "inhalen" van wat je na de middelbare school had moeten weten was.
Ik vraag me oprecht af of ik nou zo bevoorrecht ben, of dat het met het onderwijs in het algemeen gewoon erbarmelijk gesteld is. Het is in elk geval feit dat een "hakken-over-de-sloot"-mentaliteit door de criteria van de onderwijsinspectie gestimuleerd wordt heden ten dage. Zo kijken ze niet naar het eindniveau, maar naar "onvertraagd diploma halen" en "onvertraagd de onderbouw" doorlopen. Met andere woorden, de school wordt gestimuleerd om het niveau net zolang naar beneden aan te passen dat het net de criteria voor het Centraal Schriftelijk Examen met een zesje halen weet te implementeren.

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:44

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:26

Is helaas niet meer zo vanzelfsprekend, de maatschappelijke trend lijkt toch echt het direct vervallen in ad hominems te zijn. Onze heren en dames politici kunnen er over meepraten.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:31

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:00

Van de pak 'm beet 1200 bij ons hadden er misschien 5 of 6 een kleurtje. 7, als ik mijzelf meereken, maar ik ben na twee generaties mengwerk in Nederland al dusdanig lichtgetint dat ik amper van "gewoon" blank te onderscheiden ben. Er was op een gegeven moment wel een meisje (Egyptisch geloof ik, zat niet in haar klas of zelfs jaar, geen idee verder anders dan van horen zeggen) die na een paar jaar een hoofddoekje ging dragen maar dat was het dan ook wel zo'n beetje qua culterele diversiteit.

Had desondanks niks met discriminatie te maken- het was een keurige dwarsdoorsnede van wat er in de directe omgeving woonde. Daarbij was het geen publieke school en sowieso al wat duurder, en gezien de school landelijk goed stond aangeschreven (voor zover ik weet nog steeds) waren er nog wat toelatingseisen waaraan moest worden voldaan omdat ze gewoon niet alle aspirant-leerlingen konden aannemen. Met een CITO-eindscore van minder dan 548 hoefde je er bijvoorbeeld niet aan te kloppen.

Ik had ook vooral docenten van D66- of PvdA-allooi, altijd prijs dus in sociaal-economische discussies met leerlingen waarvan pappie danwel mammie (of allebei) fervent VVD-er waren en een bonus van om het even welke ouder gemiddeld hoger lag dan het jaarsalaris van de docenten. Gevolg was wel dat het onderwijs op die manier niet zo politiek eenzijdig was en zowel docent als leerling uitgedaagd werd de standpunten goed te verdedigen. Ben ik nog steeds dankbaar voor.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:26

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:10
Zoals dat hoort in een argumentatieve discussie of een volwassen debat, noem het hoe je wilt.

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:26

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo belangrijk of er daadwerkelijk lampenkappen van mensenhuid gemaakt zijn. De wel bewezen monsterlijkheden maken dat behoorlijk onbelangrijk.
Experimenten zoals de studies naar tweelingen (proberen Siamese tweelingen te 'maken' bijvoorbeeld), experimenteren met mosterdgas en andere gruwelijke stoffen, experimenteren met huid- weefsel- en bottransplantaties, onderzoekjes waarbij pillen geslikt moesten worden die bloedstolling versnelden waarna de testpersonen neergeschoten werden of waarna ledematen geamputeerd werden.... alles onverdoofd, en heel vaak uitgevoerd op kinderen. Dan zijn een paar lampenkappen niet het gekste wat je kunt bedenken.
En of Anne Frank of Otto Frank nou dat boek geschreven heeft zal me ook aan mijn bips oxideren.
.
We mogen nooit vergeten hoe dit soort haat kan aflopen, en dat mogen we er bij de 'nieuwe Nederlanders' ook best in rammen. Er moet veel meer duidelijk gemaakt worden dat holocaustontkenning en het een goed idee vinden alle joden uit te roeien hier NIET geaccepteerd wordt. Inderdaad Shoah laten kijken, verplicht, vastgebonden op een stoel desnoods, nadat ze compleet uitgekauwd zijn voor het hebben van zulke denkbeelden.

Boerentrut | 23-03-17 | 14:18

De Anne Frank Foundation heeft zelf toegegeven dat het boek merendeels door Otto Frank is geschreven, maar laat je vooral niet beinvloeden door feiten.
dooiekadaver | 23-03-17 | 13:49

Ik hou juist enorm van feiten, heeft u een bron? En dan bedoel ik niet een link naar een of ander vaag blog waar men beweert dat de Foundation dit zou hebben erkend, waarbij de bron dan weer een ANDER blog is etc. Nee, gewoon, uweetwel, een link naar de persverklaring van de Foundation zelf. Zoiets. Ik ben oprecht geinteresseerd, maar tot nu toe heb ik dit nooit hard gemaakt zien worden.


Jij hebt ze dus alleen gezien of heb je ook wetenschappelijk onderzoek gedaan naar waarvan het is gemaakt? [...]
ironpill | 23-03-17 | 13:53

Zoals ik eerder al zei- ik heb ze gezien, had geen testkit bij me. (Jong, schoolreis, wie heeft dat wel eigenlijk?) Had van jongs af al genoeg over andere wreedheden meegekregen om die lamp niet nodig te hebben om te geloven dat die Nazi's niet zo heel erg lief waren geweest in de oorlog. Het stukje "opsluiten in kampen en doodwerken" zonder verder enige inkleuring was voor mij echt al voldoende.

Ik vind het belangrijk om kritisch te blijven- ook over mijn eigen overtuigingen en standpunten. Wie met goede bronnen en argumenten komt, kan met mij prima in discussie. Dan ben ik zelfs bereid toe te geven dat ik er misschien ook wel eens naast kan zitten.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 14:10

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 12:35
Niets aan toe te voegen.
Qua Sylvana-proef: Nu zijn zelfstandige gymnasia / VWO scholen wel vaker vrij blanke bolwerken op de een of andere manier. We hadden van de om en nabij 450 leerlingen welgeteld 1 Turk en naast hem en blank slechts 2 met een kleurtje.
Bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad waar de school staat. (En nee, het is niet in de randstad, maar toch)
Met discriminatie heeft het echter niets te maken - als er ergens een relatief links evangelie gepredikt werd dan was het wel op mijn middelbare school. Allemaal deugende, hoog opgeleide D66-leraren.

Den Heerscher | 23-03-17 | 14:00

dooiekadaver | 23-03-17 | 13:28

Ach, ik was piepjong en vond de snuisterijen niet echt het meest relevante onderdeel van de reis. Ik heb ze zien staan en dat heb ik onthouden, maar ik vond het niet zo belangrijk. Geen idee ook of die dingen er nog staan of met voortschrijdend inzicht inmiddels weg zijn. Ik heb overigens nergens gelezen over DNA-onderzoek op die dingen, wel over getuigenverklaringen die het verhaal ontkrachten. (Ik werd bij het verder inlezen zojuist enigzins afgeleid door het volgende wikipedia-kopje over Ed Gein, die kennelijk WEL een lampenkap had van mensenhuid, onder andere. Heb de volledige lijst niet af kunnen lezen. Werd misselijk. Even water gehaald.)

Wat me veel meer bij is gebleven, en wat ik vele malen indrukwekkender vond, waren de barakken in de twee kampen die ik toen bezocht. De poort, de hekken, het eindpunt van de trein. Dat werk. En daarbij in mijn achterhoofd de verhalen van mijn grootouders en andere survivors van deze en andere kampen, die het plaatje compleet maakten. De dingen die mijn opa heeft meegemaakt waren een stuk minder abstract qua wreedheid, maar hebben juist daardoor een veel sterkere indruk achtergelaten.

Ik ben verder altijd bereid nieuwe dingen te leren en een mening bij te schaven. Is een dingetje voor mij, dat niet geloven dat ik de absolute waarheid in pacht heb, namelijk. Gewoon normaal in discussie gaan, zonder daarbij meteen mijn zintuigen en persoonlijke waarnemingen in twijfel te trekken, werkt doorgaans prima. Bronnetje of twee erbij, en dan zijn we ineens een stuk dichter bij elkaar qua standpunt.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:55

@IntegereVoorzitter
Jij hebt ze dus alleen gezien of heb je ook wetenschappelijk onderzoek gedaan naar waarvan het is gemaakt? Er is bijvoorbeeld laatst nog onderzoek naar een "jodenzeepje" gedaan waaruit bleek dat deze geen menselijke resten bevat.
historiek.net/verkoper-jodenzeep-niet-...
Juist dit soort onzin propaganda van vlak na de oorlog stug blijven volhouden zorgt er voor dat mensen minder gaan geloven van wat er echt is gebeurd.

ironpill | 23-03-17 | 13:53

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:12

De Anne Frank Foundation heeft zelf toegegeven dat het boek merendeels door Otto Frank is geschreven, maar laat je vooral niet beinvloeden door feiten.

dooiekadaver | 23-03-17 | 13:49

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:16


Er ging een tijdje een verhaal de rondte dat er een lampenkap in New Orleans is gevonden van mensenhuid gemaakt. Er is zelfs een boek over verschenen:

en.wikipedia.org/wiki/The_Lampshade:_...


Het bleek uiteindelijk gemaakt van koeienhuid.

omanders | 23-03-17 | 13:41

Ik ben docent geschiedenis, en ik vind dat mijn collega's die niet weten hoe ze holocaust les moeten geven, of dat niet durven slappe idioten die hun bevoegdheid moeten inleveren. Direct.

Ik maak zelf wel uit wat en hoe ik stof behandel in mijn lessen, niet Mo en zijn sprookjesboek. En hebben Mo en zijn vriendjes daar geen zin in, dan flikkeren ze lekker op, en mogen je er daarna een werkstuk over maken dat voldoet aan mijn eisen. Die keuze maken ze maar een keer...

Henri-Bardouin | 23-03-17 | 13:32

@EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 12:36
Ik zit ook al een poosje op deze opmerking te kauwen, er is dus blijkbaar een criterium om wel afgemaakt te mogen worden??
Ik hoor de docent ook lispelen over "vluchtelingen" uit Egypte, hoe moet ik mij dat eigenlijk voorstellen??

Spaansche Griep | 23-03-17 | 13:28

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:16

Gelukkig dat er ook nog minder naieve mensen rondlopen en die de moeite wel hebben gedaan. Je bent er met beide ogen ingestonken. Gefeliciteerd!

dooiekadaver | 23-03-17 | 13:28

dooiekadaver | 23-03-17 | 13:07

Waarom? Omdat ik Auschwitz lampenkappen met tattoo heb zien staan? Toegegeven, ik had toen geen DNA-testkitje op zak om even te controleren wat voor soort huid (mens danwel dier) erop zat, maar dat die dingen er (onder andere) stonden blijft een feit. Heeft niets te maken met wel of niet kunnen zien of lezen.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:16

cabbit | 23-03-17 | 13:07

Nee, want haar dagboek is propaganda geschreven door een volwassene, aldus Holocaustontkenners. Als ze dat eenmaal in hun botte kop hebben dan krijg je het er bijzonder moeilijk weer uit. Helaas.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:12

Blijkbaar gaat een sprookjes-geloof wat er op Nederlandse scholen nog aan lessen worden gegeven. Karakterloze en totaal ongeschikte patat-generatie-docenten die nooit geleerd hebben überhaupt een eigen mening te hebben ontwijken liever onderwerpen want er kon eens een punt-slof-gelovige in de stress schieten. Hou dat idee nog even een generatie vast mensen en over 20 jaar weet niemand nog iets van de oorlog. Het was allemaal verzonnen, totally fake. Homoseksuele geaardheid ? Bestaat niet, is aangepraat. Islamitische kindertjes moeten natuurlijk wel naar scholen kunnen waar dergelijk onwaarheden niet worden behandeld. Stel je voor. Dierenliefde is dan weer wel toegestaan (mits wollig en in bezit van hoeven). Opvallend is dat na de golf van ouders die gemengde scholen nog wel een kans gaven 10 jaar geleden, ik nu niemand meer ken in mijn omgeving die niet op zoek gaat naar onderwijsvormen waar bepaalde groepen niet te vinden zijn (Dalton, Montessori of desnoods vlak buiten de stad zelf. Het Nederlandse onderwijs is een groot succes, het is maar precies wat je wilt zien en vooral wat je niet wilt zien.

FrummelPummel | 23-03-17 | 13:11

Daar is Anne Frank toch voor? Om kinderen te leren dat een kind, wat toevallig joods is, niks te maken heeft met misdaden van andere joden? (zoals bv in israel)

cabbit | 23-03-17 | 13:07

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:01

Het is een bewezen fabeltje, sorry. Misschien maar eens langs bij de opticien.

dooiekadaver | 23-03-17 | 13:07

dooiekadaver | 23-03-17 | 12:48

Gekrompen hoofden heb ik niet met eigen ogen gezien. Lampenkappen wel. Soviets heb ik nooit gesproken. Auschwitz-overlevenden en overlevenden uit andere kampen wel. Hoefde ik ook niet ver voor te zoeken, ik heb (had) ze in mijn directe familie.

Ik geloof niet ieder spookverhaal over WOII, maar ik geloof ook niet zomaar iedere complottheorie die voorbij komt zeilen. Heeft niks met enige propaganda te maken verder.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 13:01

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 12:40


Dat van die lampenkappen is inderdaad niet waar.
en.wikipedia.org/wiki/Lampshades_made...


@ironpill | 23-03-17 | 11:36


De voorbeelden die je aandraagt kloppen. In het boek Duister Continent noemt dee schrijver Mark Mazower de tweede wereldoorlog dan ook heel treffend een oorlog van legers tegen bevolkingen. Maar ik blijf de Holocaust van een andere orde vinden.


Maar het moet maar eens gedaan zijn met de gedachte dat die misdaad ons grootste morele kompas zou moeten zijn.

omanders | 23-03-17 | 12:55

Vriendelijk verzoek aan Joris:
Zou u de stormfront-verdwaalden alhier even willen wegjorissen?

Dank, dank.

EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 12:54

Zyklon-B is gewoon blauwzuur oftewel HCN,ook uitgetest door onze amerikaanse vrienden in het begin van de vorige eeuw, als alternatief voor de electrische stoel.

cat22 | 23-03-17 | 12:52

-weggejorist-

dooiekadaver | 23-03-17 | 12:48

ironpill | 23-03-17 | 11:36

Breng eens een bezoekje aan Auschwitz. Daar hebben ze een aardige collectie lampenkappen en andere paraphernalia met horrorfilm-waardige achtergrond staan. Wel even het aluhoedje thuislaten graag.

Het waren vast uitzonderlijke gevallen hoor, maar ga niet beweren dat het niet waar is.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 12:40

@Den Heerscher en @IntegereVoorzitter:

+ heel veel.

EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 12:38

Kan dat jochie eens even nader uitleggen wat hij bedoelt met "zonder belangrijke reden"?

Laat me eens raden, die "belangrijke redenen"...

Vrouwen: geen zin hebben om zich in een zwarte vuilniszak te verstoppen? Zèlf willen bepalen met je wil trouwen, of zelfs maar het lef hebben om zelf te bepalen met wie je de koffer induikt? Niet beschouwd willen worden als broedkip, maar als volwaardig mens?

Homo's: menen dat met wie je seks wil hebben een volslagen privézaak is waar niemand verder iets mee te maken heeft, en waar ook niemand 'last' van heeft?

Ongelovigen: tsja het zal toch wat hè, menen dat de (exacte!) wetenschap betere antwoorden heeft over "de vraagstukken in het leven" dan een of ander imaginair-maar-kwaadaardig bebaard vriendje op een wolk?

Joden:... tsja, Joden, hè. Die mogen sowieso al niet meedoen, toch?

Nou, verklaar je eens nader, jochie?

EefjeWentelteefje | 23-03-17 | 12:36

Nogal pijnlijk hoe de NOS het zinderende islamitische antisemitisme (honderden jaren oud overigens) probeert te verpakken als antizionisme tov de -door de VN erkende- staat Israël. Hoe zit het trouwens met de behandeling van joden in Arabische landen? www.israelvideonetwork.com/hillel-neue...

His Lordship | 23-03-17 | 12:36

Den Heerscher | 23-03-17 | 10:27

Helemaal eens hoor, en ik heb in min of meer dezelfde periode middelbaar onderwijs mogen genieten. Ook mijn school hanteerde verschillende straffen afhankelijk van wat de leerling in kwestie had uitgevroten, beginnend bij 1 uur nablijven en eindigend bij van school getrapt worden, met allerlei opties ertussenin. In de zes jaar dat ik er heb gezeten heb ik alle mogelijke straffen ook daadwerkelijk toegepast zien worden.

Ik dacht duidelijk te hebben aangegeven dat ik van mening ben dat dergelijke antisemitische sentimenten ook zeker meer dan 1 uur nablijven verdienen, ik vrees echter dat in het Nederlandse onderwijs anno 2017 een minimumstraf-mentaliteit overheerst, hoe anders verklaar je de brutaliteit van zoveel leerlingen? Daarom dus: verplicht Shoah kijken als bijbehorende straf, om te beginnen. Dat is ruim 9 uur aan rauw materiaal, dus daar zijn die etters wel eventjes zoet mee. Scheelt de arme docent ook weer een paar minuten schaapachtig wauwelen.

Shoah was voor ons overigens vast onderdeel van het curriculum Maatschappijleer in de vierde klas, en ik heb nooit over een medeleerling gehoord die er NIET van onder de indruk was. Daar moet ik dan wel even bij bekennen dat mijn school alleen VWO deed, en gesitueerd was in een nogal blank-welvarend deel van Nederland, dus het publiek was niet bepaald Sylvana-proof.

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 12:35

@Boerentrut | 23-03-17 | 11:51
U ziet het heel scherp. Slavenhandel was in het M.O lang voor de W.I.C. gemeengoed. Tot ver voorbij de Nederlandse kust werden dorpen zodanig leeg getrokken door de Barbaarse slavenhalers uit het M.O. (met name blond harige, en blauwogige slaven waren zéér geliefd voor de harems!) dat hele dorpen ontvolkt werden(!).

en.wikipedia.org/wiki/Barbary_slave_t...

Maar de waarheid kunnen we toch zeker niet gaan onderwijzen??? Want dan valt het hele "unicorns and rainbows out of your @$$" sprookje in duigen. En dat moeten we natuurlijk niet willen met zijn allen *head desk*

Sjefke7807 | 23-03-17 | 12:29

@Den Heerscher | 23-03-17 | 10:29 Kunnen we deze @Piet3178 | 23-03-17 | 09:50 vuilniszak dan ook even aan de straat zetten? Die moet ook nog mee....

*zwaaien doet*

@@Piet3178 | 23-03-17 | 09:50
U moet zich dood schamen. Dankzij de mensen die zich toen hebben opgeofferd voor uw en mijn vrijheid heeft u nu de verworven- en vrijheden waar u dagelijks van genieten mag. Een volk dat zijn geschiedenis vergeet is deze gedoemd te herhalen...

Sjefke7807 | 23-03-17 | 12:19

-weggejorist-

Alco-de-Holist | 23-03-17 | 12:08

Tijd om de holocaust ze net zo hard door de strot te drukken zoals ze bij ons met islam doen.
Gewoon een verplicht examenvak van Vaderlandse Geschiedenis maken.
Je mag toch immers wel wat afweten van het land dat je van wieg tot graf gaat berzorgen?

pennestront | 23-03-17 | 12:04

En waar blijft die documentaire over de IND?

zwarte_weduwe | 23-03-17 | 12:04

Hoogste tijd om atheistische scholen te starten.

Ben Hetzat | 23-03-17 | 11:56

TheOneWhoKnocks | 23-03-17 | 10:16

Ja.... maar.... dan moet je het over de V.O.C. etc gaan hebben, en dat is ook viesbah.
Overigens wordt er daarover wel onderwezen, maar dan met een nadruk op de slavenhandel, wat zeker van de V.O.C. een piepklein deel was (dat was voornamelijk de W.I.C, waarvan de gemiddelde leerling zal zeggen 'wat is dat?', en die waren verantwoordelijk voor ongeveer 2,5% van de totale slavenhandel, dat was NLs grootste aandeel).
Ook het feit dat in NL zelf slavernij niet was toegestaan, alleen in de koloniën, is de meeste mensen volledig onbekend. De protesten tegen de slavernij ook.
Er zou ook eens meer wereldgeschiedenis onderwezen moeten worden in plaats van alleen Nederlandse geschiedenis, zeker op belangrijke thema's. Slavernij en kolonisatie waren geen puur westerse verschijnselen, verre van zelfs. Maar door de gekleurde manier van onderwijs wordt die suggestie wel gewekt.
Het grote verschil mijns inziens is dat wij wel inzicht hebben verworven op dit gebied (vrijwel niemand uit de westerse cultuur zal nog zeggen dat dat acceptabel is, enkele idioten daargelaten), maar dat er hele grote en significante delen van de wereld zijn waar dit inzicht niet bepaald is doorgedrongen, maar waar het ze wel verdomd goed uit komt ons ervan te beschuldigen, want minderheid in de westerse wereld. Iets met splinter en balk.

Boerentrut | 23-03-17 | 11:51

probleem met de joden is dat hun economische output veel hoger is als dat van andere volken deze verhoogde output verschaft hun de mogelijkheden die anderen dus minder hebben en ze daardoor een steeds grotere achterstand oplopen en dat zet kwaad bloed en opgeven moment zal dat uitdraaien op geweld we zien dat keer op keer gebeuren zelfs op dit moment, dat zou de les moeten zijn kom van je luie reet af als je tegen joden bent en ga aan het werk en loop niet te zeuren over discriminatie en hoofddoekjes dat kost geld en je loopt achterstand op.

Umberto die trotzoni | 23-03-17 | 11:50

omg je kind zal toch in zo'n klas zitten met kinderen van de kebab boer. brrr. In onze buurt heb je dat gelukkig niet.

Henk de Vries2074 | 23-03-17 | 11:48

-weggejorist-

Demrocks | 23-03-17 | 11:48

Aan het eind van het filmpje: niemand mag zomaar worden afgemaakt zonder belangrijke reden.
Noem eens een belangrijke reden?
Ik ken er wel een zonder belangrijke reden: afgemaakt worden door Islamieten.
.
Er hoeft maar 1 stuk geschiedenis op school te worden gegeven: Nederland is en was geen Islamitisch land, daar is geen woord aan gelogen.
.
Maar als ik zo in die klas kijk vrees ik het ergste.
En komen die Islamitische aanlagen ook in de geschiedenis boeken?

Memek | 23-03-17 | 11:39

Godskolere wat zit de verrotting diep. De agressieve tumor van islamisering en linkse useful idiots heeft de politiek, het onderwijs, de media en grote delen van de openbare ruimte terminaal vergiftigd.

npo | 23-03-17 | 11:36

-weggejorist-

ironpill | 23-03-17 | 11:36

Het is ook niet makkelijk uit te leggen waarom er circa 110.000 Joodse nederlandse menschen zijn afgevoerd in ww2.
Kom je al snel op de collaboratie van de nederlandse gutmenschen met de nazi,s en dat willen de gutmenschen liever vergeten.
Uitzonderingen natuurlijk nagelaten.

komtdatschot | 23-03-17 | 11:31

@chicago river | 23-03-17 | 11:18
Misschien is nickolaas al/nog dronken, dat zou het een en ander kunnen verklaren.

Den Heerscher | 23-03-17 | 11:29

Het is zorgwekkend dat het jongetje al een buitenlandse tongval heeft. Wordt thuis dus geen ABN gesproken.
Alco-de-Holist | 23-03-17 | 10:53

Het grappige is dat veel autochtone jeugd in de Randstad exact dezelfde tongval hebben.

koter | 23-03-17 | 11:28

@Dr.Dushkind | 23-03-17 | 10:27
Klopt het land Palestina heeft nooit bestaan. Was gewoon een gebied wat in handen was van een paar Arabische grondbezitters en waar wat schapenherders\neukers over heen liepen.
Maar de GL stemmer draait dit graag om.

NaJoris | 23-03-17 | 11:28

Ook al zijn er uitzonderingen, migratie sloopt de facto de eenheid van een land.

Het echt probleem is niet de islam, het is zelfs niet de gefaalde intergratie. Het probleem is migratie.
omanders | 23-03-17 | 11:00

Nederland is altijd al een pluriform land geweest van eenheid was hier nooit sprake. Maar ik begrijp je punt. De overheid zag geen probleem in migratie omdat zij een individualistisch land voor staat... ze wil helemaal geen collectiviteit(en) - de gedachte is dat dit progressie in de weg staat. Typisch een verlichtingsidee. Dit gaat natuurlijk moeilijk samen met zeer homogene culturen die sterk op gemeenschapszin zijn gestoeld.

koter | 23-03-17 | 11:25

@Szymon | 23-03-17 | 10:11
Mag ik raden wat volgens hem een goede reden is. Je bent geen moslim dus je mag (lees moet) dood.
Best wel een goede reden, vind onze Jesse Klavertje 3

NaJoris | 23-03-17 | 11:24

@Nsdap2017 23-03-17 | 10:08

Heee Olav Schollaardt/Eite Homan/Constant Kusters/Marcel van Velzen, ben je verdwaald.
Is stormfront dicht?

ska ska ska | 23-03-17 | 11:23

Zag de beelden op tv. Schrok me rot van wat die meisjes op hun hoofd hadden. Dat kun je geen 'hoofddoekjes' meer noemen, dat zijn halve tenten, burkarettes!

Zenzeo | 23-03-17 | 11:18

Den Heerscher | 23-03-17 | 11:17
Hahaha!
Waar je het met een mede-commenter het 100% eens kunt zijn op hetzelfde moment.

chicago river | 23-03-17 | 11:18

nickolaas | 23-03-17 | 10:53
Interessant comment. Helemaal uitgelezen. En dat duurde even, want:
Mijn hemel, man. Waag je eens aan spaties/enters, beter geplaatste komma´s, eventueel puntkomma´s. Een verhaal met die lengte verdient een kop en staart. *ik fucqk taalnazi´s maar dit was lastig doorkomen en heeft niets met taal te maken*

chicago river | 23-03-17 | 11:17

@nickolaas | 23-03-17 | 10:53
Wat een wartaal. Geen touw aan vast te knopen.
Wat bedoel je en wat heeft dat met het topic te maken?
Wellicht kan je er ook eens over nadenken om het ")"-leesteken te plaatsen waar nodig.

Den Heerscher | 23-03-17 | 11:17

@demaup | 23-03-17 | 09:47
En aan elkaar, want die ander is geen echte moslim

NaJoris | 23-03-17 | 11:15

Daar sta je dan met je bril voor de klas. Totaal gemangeld tussen de feminazi's met hun 'iedereen is gelijk' opgelegde regels van bovenaf, en je kennis dat het totaal kut en zinloos is wat je staat te doen.
Je ziet het door heel Nederland: een klas met 20 a 30 moslims en zo'n roomblanke klootzak m/v ervoor die op kosten van andere roomblanke mensen (lees: netto belastingbetalende mannen) buigt voor een middeleeuwse ideologie.

crankshaft | 23-03-17 | 11:12

"Het stille gif van het item zit overigens in de staart. "Niemand moet zomaar worden afgemaakt zonder belangrijke reden","

Het herinvoeren van de doodstraf zien behoorlijk wat Nederlanders ook wel zitten. Je kan wel wat misdaden bedenken waarbij de doodstraf niet zou misstaan: massamoord, terrorisme, kindermisbruik etc.

koter | 23-03-17 | 11:05

""Hoewel het bepaald niet netjes is van de joden (of specifieker: de Israëli's) dat ze jouw grootouders hebben verdreven, betekent dat natuurlijk niet dat het daarom minder erg is wat de Duitsers in WOII met de joden deden,""

Zeker niet. Maar ik begrijp wel dat je er dan minder oor naar hebt. Misschien is het handig les te geven over de WW2 in het algemeen en WW2 niet gelijk te schakelen aan jodenvervolging. De holocaust is een onderdeel van deze periode niet de periode op zich. Er zijn ook ongeveer 20+ miljoen Russen en Chinezen omgekomen, een paar miljoen Duitsers... in totaal zijn meer dan 70 miljoen mensen de dood ingejaagd. Zou zeggen trek het breder.
en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_ca...

koter | 23-03-17 | 11:01

Dit is precies wat het grote manco van migratie is. Het verhaal dat over generaties gaat, het gedeelde lot is er niet meer. Ik weet van de oorlog via mijn ouders en grootouders en kan mijn kinderen hun ervaringen doorgeven. Voor migranten zijn het maar verhalen. Ook al zijn er uitzonderingen, migratie sloopt de facto de eenheid van een land.


Het echt probleem is niet de islam, het is zelfs niet de gefaalde intergratie. Het probleem is migratie.

omanders | 23-03-17 | 11:00

@TheOneWhoKnocks | 23-03-17 | 10:16
Die geschiedenis is relevanter dan ooit.. ik ben geïnteresseerd in geschiedenis en in de jaren '90 werd er ook heel veel over die periode uitgezonden op toen nog vrij nieuwe zenders als Discovery Channel. Maar in die context (koude oorlog was net voorbij.. 'clear blue skies/ nothing but green lights ahead'.. zeg maar )kon je nooit helemaal mee krijgen (net alsof de Duitsers van toen een soort collectieve vorm van verstandsverbijstering hadden gehad.. ). Ik las ook veel boeken voor mijn literatuurlijst in die tijd, die in de jaren '20 en '30 van de vorige eeuw geschreven waren - het is pas de laatste jaren dat ik wat feitelijk de sfeer was uit die boeken (ook al waren sommige dus voor de WO II geschreven en de auteurs konden met geen mogelijkheid dat voorspellen denk ik), begin terug te herkennen.. lees gewoon de krant.. misschien herhaalt de geschiedenis zich wel gewoon. Ik ben geneigd daar ook persoonlijkheidseigenschappen van mensen in te betrekken - ik zal je een 'geheimpje' verklappen (iets dat op psychopathie/ sociopathie kan wijzen in mensen - dat is een hele vroege stoornis en die mensen hebben soms uiterlijke kenmerken die daar dus soms op kunnen wijzen.. kom ik dus zo op). Maar op het moment dat dus dat soort mensen boven komen drijven (en die mensen moeten dus een hoop manipulatie daarin stoppen - want ze hebben heel andere vaardigheden, maar met oa goed samenspannen en een goede neus voor wat dus feitelijk de grootste gemene deler en dus de meest primitieve sentimenten van de mens zijn).
In de periode die voorafging aan WO II zaten overal knotsgekke regimes aan de macht (Hitler in Duitsland, maar hij leerde weer dingen Mussolini in Italië,in Spanje was er Franco, etc). Dat meen ik nu weer te herkennen (heb ik het nog niet eens over de oligarchen die dat soort regimes voor hun eigen ideologische doelen en belangen gebruiken - was bij de Nazi's ook een punt,vaak zijn die regimes er helemaal niet voor het volk op de manier die ze pretenderen.. eerst voor zichzelf, en dan voor de mensen die daar met belangen achter staan.. ). Trump is waarschijnlijk een narcist (en hij lijkt ook zonder schroom zijn eigen belangen te dienen - hij is tot nog toe nooit 'presidentieel' geworden en ik denk dat de hoop ook wel is afgenomen).
Nou, wat wordt beschouwd als iets dat kan wijzen op psychopathie (ik sla dan aan - maar ik waarschuw dat ik geen expert ben en ook voordat ik voor mijzelf een oordeel ga maken, begin ik naar meer criteria te kijken die in meer formele wetenschap/diagnostiek gegrond zijn - ik ken deze man absoluut niet goed genoeg voor een echt oordeel.. en ik weet ook niet of er misschien een klein deel is, die misschien op jonge leeftijd toch misschien die 'lichamelijk eigenschappen' opdoet, maar misschien later in het leven toch nog misschien andere tendensen ontwikkeld - waardoor zo'n 'oordeel' misschien toch niet gerechtvaardigd zou kunnen zijn).
Maar toevallig vandaag zag ik dit filmpje (en ik ken de man trouwens, omdat hij de meest uitgesproken pro-Israel - feitelijk supremacist - politicus in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden is en ook tot dezelfde groep behoort (dezelfde prominente donors als Trump, waaronder Sheldon Adelson - die feitelijk Israelische belangen ook boven Amerikaanse lijkt te plaatsen, voordat ie aan een politicus geld geeft - nou ja, eerst zijn eigen belang natuurlijk - want de man is casinomiljardair en heeft dus gunstige wetgeving nodig en ik denk zo'n Israelvraagstuk is iets waar je de nodige mensen mee achter iets kan groeperen om dat soort wetgeving 'te controleren' - een deel van dat geld uit de gokindustrie verdwijnt dan weer naar politici en nederzettingen).
Wanneer dus dat soort mensen komen bovendrijven.. zit je denk ik aan het einde van een cyclus (mensen als Stephen Bannon zien dat ook zo- hij stelt om op iets van 80 jaar.. en beroept zich op Griekse Mythologie). Maar sommige mensen hebben dus een 'lage knipperreflex' in hun ogen (knipperen minder vaak dan andere mensen - soms proberen ze het een beetje te verhullen, de onderwereldfiguren die met zonnebrillen in talkshows zitten bijvoorbeeld.. ). Acteurs proberen ook altijd een soort 'psychopathische staar' uit te drukken, wanneer ze een psychopaat spelen.
Maar dit filmpje krijg ik dus persooonlijk 'de bibbers' van: chicagotonight.wttw.com/2017/03/15/key... (2e filmpje op de pagina.. ). Gaat trouwens over 'grote onderwerpen' op dit moment, stelsel van gezondheidszorg in de VS en het komende budget/ belastinghervorming... daar zit trouwens ook een behoorlijk 'hard' gedachtegoed achter (kenmerkend voor dus ook die 'knotsgekke' regimes waar ik het over had, net als de smaak van Donald Trump ook wel eens 'dictator chic' wordt genoemd.. dat soort mensen compenseert voor iets dat ze in persoonlijke ontwikkeling gewoon missen.. ).

nickolaas | 23-03-17 | 10:53

-weggejorist-

Alco-de-Holist | 23-03-17 | 10:53

'Hitler was een hele onaardige man en had een hondje die Blondie heette'.

Nacho_Vidal | 23-03-17 | 10:51

Als GL in de regering komt, is dit probleem zo opgelost.

"Dan halen we die hele nare periode maar even uit de geschiedenis hoor, het is alweer zoooo lang geleden".

RenHoek | 23-03-17 | 10:51

99% van de gehoofddoekte meisjes en ongehoofddoekte jongetjes in 010 en +31 zijn geen Palestijnen maar Berbers, Marokkaanse Arabieren en Turken. Die hebben dus geen grootouders die door Israël zijn verdreven en dus geen enkele directe reden voor antisemitisme of haat jegens joden. Voor het gemak ook maar niet meegenomen.

batvoca2 | 23-03-17 | 10:50

Een onderwijzer is verantwoordelijk voor de overdracht van kennis en inzichten. En niet het pleisteren van de zwakke privé zieltjes van zijn leerlingen.

duitse herder | 23-03-17 | 10:48

Interessant is hoe die media gecoordineerd en aangesturd worden. Welk ministerie/overheidsorgaan zit hier precies achter? Wie helpen daarbij mee? etc.

Kan GS hier niet wat doorgraven? Misschien dat er nog mensen zijn met een geweten die wat informatie op dit gebied van binnen de NPO (mailtjes etc.) kunnen delen?

ChatBot | 23-03-17 | 10:47

Oh en de soyouthinkyoucandenk partij lost dit wel op:
Voorstel tot gesegregeerd lesgeven voor moslim kinderen. Hoppa, geen ruzie, geen probleem, toch?
We (regering / bestuur) zijn decadent aan het worden, elk conflict wordt stelselmatig uit de weg gegaan, 'de lieve vrede, mensen!'. Hoe je van een probleem nu, een ramp in de toekomst maakt.

Kouwe Kees | 23-03-17 | 10:46

Achterhoede gevechten ... de overname is onderweg .. Zwarte Piet , Pasen , WOII.... Kerst ..
nog steeds leeft onder 60% (?) van de bevolking het geloof in " aanpassing" en het PvdA fossiel de *kuch* " maakbaarheid" (kan het bijna niet uit mn strot krijgen)

daytripper | 23-03-17 | 10:45

II. Het is ook aan diezelfde pvda te danken dat de onderwijzer op school weer gewoon door iedereen Koos genoemd mocht worden.
De autoriteit van de onderwijzer/onderwijzers werd daardoor aangetast. Lekker links he!
Maar de pvda had aan autoriteit toch al een" broertje dood", behalve als het voor hen goed uitkwam, dan werd die autoriteit en arrogantie misbruikt.

Dat het vak vaderlandse geschiedenis op de basis scholen nauwelijks meer wordt onderwezen,is mede veroorzaakt door het beleid van de pvda. Over de holocaust hoefde men geen les te geven. De miljoenen joodse mensen, waaronder heel veel Nederlanders, die vermoord zijn, moest men van de pvda maar negeren.
De pvda heeft zo wie zo een hekel aan geschiedenis, want dat is slecht voor hun imago.
Bezwaren van moslim ouders en moslim instituten wogen bij de pvda zwaarder. Aan het antisemitisme dacht men niet meer.

Hopelijk zal de nieuwe regering al die zaken eens recht trekken.
Inderdaad ook ik vind, dat Nederland weer van de Nederlanders moet zijn.

Maar ja, Rutte he. Die vertrouw ik nooit meer.

joost2 | 23-03-17 | 10:43

Nuchternederland | 23-03-17 | 10:38

Is geen argument.

dooiekadaver | 23-03-17 | 10:42

Komisch ook dat joden voor de buitenwereld altijd of kapitalisten zijn, met veel geld, of juist dan opeens weer lenin-marxisten.

Waar ik zei komisch zet ik in het woord triest.

Want er is 1 simpele les. En die sluit aan bij de Westminster Bridge. Heeft er ooit een jood een bom onder U gelegd? Nee? Dan weten we meteen wie superieur is aan wie. En dat zijn joden.
Daar kunnen die Pali´s en ander midden-oostenvolkeren niet tegen dus gaan ze als kleuters lopen bleren. En met steentjes gooien. Want ze zijn nog te stom om een behoorlijke legermacht op te bouwen.

chicago river | 23-03-17 | 10:41

dooiekadaver | 23-03-17 | 10:34
It is on the internet so it must be true!
Zucht...

Nuchternederland | 23-03-17 | 10:38

Misschien is onderwijs aan leerkrachten over de Islam zinvoller dan geschiedenisles voor moslimkinderen.

Carmelita | 23-03-17 | 10:37

@R van Perzie | 23-03-17 | 10:34
Wellicht. Toch heb ik daar zo mijn twijfels over en verwacht ik dat er een aannemelijker uitleg voor dat zinnetje is - iets over kafirs, afvalligen en zionisten.

Den Heerscher | 23-03-17 | 10:36

Ze lopen een beetje achter de feiten aan...

zwarte_weduwe | 23-03-17 | 10:35

"Niemand moet zomaar worden afgemaakt zonder belangrijke reden"? Wellicht bedoelt deze jongen dat hij voor herinvoering van de doodstraf is voor zeer zware mooordzaken zoals de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.

R van Perzie | 23-03-17 | 10:34

@Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08

Dag lul!

Sarcastisch varken | 23-03-17 | 10:34

@Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08
Meestal laat ik het [!]-werk aan necrosis over, maar aangezien hij waarschijnlijk nog niet wakker is doe ik het dit keer zelf wel even.
*zwaait*

Den Heerscher | 23-03-17 | 10:29

De PvdA heeft systematisch de kant gekozen voor de islam,cq. moslim immigranten die naar Nederland zijn gekomen. De afrekening ervoor is duidelijk, ze zijn weggeblazen al die arrogante klojo's.

Men heeft arrogant de waarschuwingen van veel deskundigen, politici ( Pim Fortuyn) etc. genegeerd.
Men heeft ze gepamperd tot in het oneindige.
Er werd zelfs kinderbijslag naar Marokko en Turkije overgemaakt voor 7 kinderen, terwijl men er maar 3 had.
Hun integratie politiek is volkomen mislukt en nu zitten we met bakken vol anti Nederlanders, die wel alle rechten willen maar niet de plichten.
Het verstrekken van dubbelpaspoorten is een grote fout geweest.
DePvdA heeft heel erg anti Nederland bestuurd, maar voor hun bestuurders ( ik kan er zo 50 opnoemen) goed gezorgd. Links lullen en rechts zakken vullen was hun credo en het gebeurd nog elke dag. Een grote kliek werd het.

Links heeft de verkiezingen verloren, alleen popie jopie Jassar Klaver heeft met zn grote muil jongeren misleid. Groen Links heeft een communistisch programma.
Nederland gaat onder GL failliet. Lees hun programma maar.
Rutte wil hoe dan ook MP worden, al moet hij daarvoor zijn moeder verkopen of de kont likken van Erdogan.
Maar ja, die man heeft verder niks om handen.
Het zal me niet verbazen als hij die communist Klaver in zijn regering haalt.
Ongelofelijk dat er nog mensen op die leugenaar Rutte gestemd hebben. Ons land zal met hem er niet beter op worden.

En dan die NPO.
Ook een links elitaire kliek, die zelfs nu nog het verlies van de socialisten goed praten en omarmen.
Mensen die gewonnen hebben of, zoals Baudet, nu in de kamer komen, daar steekt de NPO de "gek" mee. Men probeert hen nu al te diskwalificeren. Echt misselijk.
Nog elke avond moeten we van deze gasten hun linkse eenzijdige gelul aanhoren, met dat domme tokkie klapvee er omheen, terwijl Nederland ze heeft afgewezen.
Die NPO moet nodig eens op de schop.

M.i. kan de NPO best met één TV net af.
Maar dan wel neutraal en onpartijdig en eerlijk.
Dat zijn ze nu niet.
3 netten is teveel en kost teveel gemeenschaposgeld, met teveel aan linkse hobby's.
Ook de radio 2 en 3 mogen verdwijnen. Niemand luistert er naar.

En als de vara zo graag hun pvda programma wil blijven uitdragen met de ergerlijke linkse voorkeur, laten zij dan hun eigen broek ophalen.
Leden en sponsors zelfs maar zoeken, dus commercieel worden.
Maar de vara weet, dat als zij geen gemeenschap geld KRIJGEN , is het heel gauw afgelopen met hun indoctrinatie programma's.

joost2 | 23-03-17 | 10:28

@ Muhhh it was 6 million!!!! Wanneer stoppen we met het geloven van die joodse leugens??? We worden allemaal misleid en leven hier in een slavenstaat dankzij die ratten.
Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08

Toedels

Apollo | 23-03-17 | 10:28

En weer sluipt de leugen naar binnen, zelfs bij geenstijl, dat de joden de palestijnen hebben verdreven. Dit is simpelweg geschiedvervalsing.

Dr.Dushkind | 23-03-17 | 10:27

@IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 10:12
Hoezo 1 nablijf uurtje?
Ik kon op het gymnasium een hele week nakomen tot 16:30 i.v.m. een paar biertjes op een schoolfeest, terwijl ik de 16 reeds gepasseerd was.
De les een keer verstieren leverde ook rustig een hele middag op. Drie keer te laat en je kon je een week lang om 7:30 's ochtends melden.
Dan heb ik het over de periode 1998 tot 2004, zo oud ben ik nog niet. Ik ben er totaal niet minder van geworden en heb ook niet het idee dat we "zwaar gestraft" werden. Je wist gewoon dondersgoed waar je aan toe was.
De jeugd moet simpelweg gestimuleerd worden en daarbij ook duidelijke verwachtingskaders opgelegd krijgen. Gedraag je je niet, dan draag je de consequenties. Ze hebben het altijd over de jeugd burgerschap, sociale vaardigheden en maatschappelijke vorming bijbrengen - Doe dat dan ook. Geen tolerantie voor de intoleranten hoort daar gewoon bij.

Den Heerscher | 23-03-17 | 10:27

Het is tijd om politieke correctheid bij het oud vuil te gooien.

Apollo | 23-03-17 | 10:27

Sarcastisch varken | 23-03-17 | 10:10

Woensdag moet wordt zijn.. oepsie!

Sarcastisch varken | 23-03-17 | 10:25

@ Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08
Alles goed verder?
OT: Vroeger was de leraar / meester de baas in de klas, en kreeg zijn gezag ook van de ouders. Je zal vandaag de dag voor de klas moeten staan, zeg. Scheldkanonnades van niet alleen leerlingen, maar ouders doen vrolijk mee. Het schoolbestuur laat je 9 van de 10 keer in de steek... hell-of-a-job. Afstompen of gek worden.

Kouwe Kees | 23-03-17 | 10:24

Muhhh it was 6 million!!!! Wanneer stoppen we met het geloven van die joodse leugens??? We worden allemaal misleid en leven hier in een slavenstaat dankzij die ratten.

Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08
Nou, tot ziens dan maar! *zwaait*

Nuchternederland | 23-03-17 | 10:23

-weggejorist-

klaas.heitinga | 23-03-17 | 10:21

Inderdaad weer zo'n alerte NOS-kop *zucht*.
Niet de holocaustlessen worden lastiger, maar wel:...

Notenkraker | 23-03-17 | 10:20

Ik begrijp alleen nooit zo goed waarom de focus van het geschiedenisonderwijs steeds op WO2 en met name de holocaust ligt. Nederland heeft een zeer rijke geschiedenis, kan het ook eens over iets anders gaan?
TheOneWhoKnocks | 23-03-17 | 10:16
Hoe recenter de geschiedenis, hoe meer er binding is met het heden.
Dat we vroeger de VOC hadden, valt tegenwoordig verkeerd. Toch, Sylvana?

Nuchternederland | 23-03-17 | 10:20

Fout is dat mensen denken 'als we nou maar zus of zo uitleggen' dan snappen ze het wel. (Overigens opvallend dat als je gaat praten over "wij" en "zij" iedereen meteen snapt dat er moslims worden bedoeld).
Maar zo werkt het niet!
Dat is denken vanuit een super Westers conceptueel karakter.
De Islam is totaal anders: alles staat vast, geen ontwikkeling in mogelijk.

Carmelita | 23-03-17 | 10:19

De Holocaust was het gevolg van klimaatverandering, dat weet toch iedereen.

De Vrijlansier | 23-03-17 | 10:19

kunnen we de EU ook niet gaan ontkennen?
bert.s | 23-03-17 | 10:01

Precies!

Kijk, de Linkse Kerk is gewoon pissed off dat hún brainwashing/indoctrinatie effe iets minder effectief is dan die van de lokale moskee (de Lange Arm van Erdogan), de Turkse/Marokkaanse media, en/of de ouders.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou hier absoluut géén pleidooi voor antisemitisme, maar ik vind die hersenspoeling nog veel gevaarlijker.

Kinderen worden in Nederland bijna permanent gebrainwasht, door de linkse SP/GL/D66 stemmende onderwijzers, door het Jeugdjournaal, door de rest van de mainstreanmedia, door Facebook, en 'kinderen met een bepaalde migratieachtergrond' worden ook nog eens gebrainwasht in de moskee.

Xirdalan | 23-03-17 | 10:19

Ik begrijp alleen nooit zo goed waarom de focus van het geschiedenisonderwijs steeds op WO2 en met name de holocaust ligt. Nederland heeft een zeer rijke geschiedenis, kan het ook eens over iets anders gaan? Hen toch al sterk het idee dat het onderwijs over de holocaust gericht is op het aanpraten van een schuldgevoel en kinderen wijsmaken dat het bedrijven van rechtse politiek onherroepelijk tot het afslachten van groepen mensen leidt. Terwijl vooral het nationaal-socialisme van de Nationaal SOCIALISTISCHE Duitse ARBEIDERSPARTIJ hieraan schuldig was. De COMMUNISTEN vermoordden in dezelfde eeuw zo mogelijk nog meer mensen. En moslims hebben er door de eeuwen nog veel meer over de kling gejaagd, hielpen de nazi's nota bene. Hitler en Himmler hadden grote bewondering voor de islam. Maar horen schoolgaande kinderen ooit over die geschiedenis? Welnee. Het blijft bij oppervlakkigheden en vingerwijzen naar rechts en Wilders en Trump en dus ook Israël. Kun je net zo goed niks erover onderwijzen want niemand wordt er wijzer van.

TheOneWhoKnocks | 23-03-17 | 10:16

Godsammekraken | 23-03-17 | 09:53
En de week daarop geen Israel meer.

K. Van Daal | 23-03-17 | 10:14

Den Heerscher | 23-03-17 | 09:55

Tijdens het nablijven verplicht Shoah kijken. Ok, dat past niet in 1 nablijf-uurtje, maar de Holocaust bagatelliseren of geheel ontkennen is m.i. ook wel meer dan een uur nablijven waard.

En dan dat joch met zijn "zonder belangrijke reden", brrrrr. AIVD, kijkt u mee?

IntegereVoorzitter | 23-03-17 | 10:12

James Lastig | 23-03-17 | 09:55

Ik ben blij dat ik wel op de PVV heb gestemd deze verkiezing ;)

Sarcastisch varken | 23-03-17 | 10:12

Die slotzin legt precies uit waar het mis is gegaan."Niemand moet zomaar afgemaakt worden zonder belangrijke reden".

We hebben het over een goed Nederlands sprekende jongere die bovengemiddeld islamitisch onderwijs geniet. Zelfs in zijn utopische multiculti bubbel heeft hij een overtuiging ontwikkeld dat er een legitieme reden is waarvoor je iemand mag "afmaken". Hoe effectief zal het onderwijs dan zijn in de krochten van de madrassa's die wat minder pro-westen zijn.

22 maart 2016 rookte Brussel, 22 maart 2017 loopt er bloed door de straten van London. De term incident mag nooit meer gebezigd worden, dit is een langdurige tereurcampagne direct gefaciliteerd door de multiculturele staatsmedia.

Het is aan iedere burger om zijn ogen te openen en zichzelf te beschermen tegen de islamtische terreur.

Szymon | 23-03-17 | 10:11

"... met name als er leerlingen in de klas zitten met antisemitische ideeën..."
Gier zit de angel die niemand er uit durft te trekken. Er wordt, tegen beter weten in, gesuggereerd dat het hier een probleem tussen leraar en individuele leerling zou betreffen, en dat de oplossing zou liggen in het vakkundig bespelen van de geest van die ene individuele leerling. Maar het gaat helemaal niet om individuele leerlingen, om "lone wolfs" die met wat rare ideetjes rondlopen, het gaat hier om een coollectief gedachtengoed waar al die antisemitisch denkende leerlingen 's morgens uit stappen en na schooltijd weer in terugkeren. Dat collectief gedachtengoed is wat ter discussie zou moeten staan, maar daar wil men zijn vingers niet aan branden, dus wordt het hele probleem, o ironie, afgewenteld op die jonge geest die in een double bind situatie is beland, die in het gunstigste geval op school wel een beetje wil nadenken en wil beseffen dat het toch allemaal best wel erg was wat die Duitsers hebben geflikt, maar thuis weer volop te horen krijgt dat alle joden dood moeten.
Clash of cultures die pijnlijk zichtbaar wordt in de schoolklas, en of de docent het even rechtbreit. Kan-ie niet en zou-ie ook niet mee opgezadeld moeten worden. Dat is te veel gevraagd. We zwijgen, draaien om de hete brij heen, snijden dag na dag telkens weer een stukje van die Islam af om dier Islam kunstmatig "goed" te houden, maar de gezwellen zijn te talrijk en groeien te snel.

Schoorsteenveger | 23-03-17 | 10:10

Ik maak altijd met goede reden mensen dood dus dat moet dan gewoon kunnen.

MyCatIsDoingThis | 23-03-17 | 10:10

Ik had gisteren voor de verandering het staatsjournaal weer eens op staan en heb dit ook met verbijstering zitten kijken. Dan denk je: hee eindelijk laat de NOS zien hoe moslims het bespreken van dit onderwerp op school onmogelijk maken, maar dan wordt het van alle kanten goedgepraat en gebagatelliseerd, stuitend...
Bieronimus Josch | 23-03-17 | 09:53

Ik kijk het ook al jaren niet meer! Omdat de hele NPO-club uit een groep infantiele mensen bestaat. De NOS denkt dat zij een serieuze nieuwsbrenger zijn, terwijl ze vaak achter de feiten aanlopen (zoals nu) en vaak onvolledig nieuws presenteren. De NOS is een lachertje. Daarnaast zijn ze politiek gekleurd, terwijl je van een journaal verwacht dat deze altijd neutraal zijn. Als je er op begint te letten, zie je steeds meer onwaarheden, onvolledige waarheden en feiten die je op straat al jaren ziet en vervolgens als nieuws woensdag gebracht.

Sarcastisch varken | 23-03-17 | 10:10

Aboutaleb zegt het goed in het AD-artikeltje.
Die "wij-samenleving" die hij bedoelt, is echter wel gebaseerd op het principe van wederkerigheid en laat dat nou precies het probleem zijn bij de orthodox-islamitische doctrine. Voor wat hoort wat - dat mogen we als samenleving best eens wat duidelijker maken aan dat haatspuwende zandbakvolk.
.
Als de neo-orthodoxe moslims hun zin krijgen, dan wordt het inderdaad wij tegen zij - dan gaan die treinen naar het oosten. Wat ze zich niet realiseren is dat de Europeanen niet degenen zullen zijn die in die treinen zitten. Wat ze zich ook niet realiseren, is dat als wij daadwerkelijk zo anti-islam en anti-moslim waren als zij het willen doen voorkomen, ze al lang uitgeroeid waren.
.
Zij willen ons (of in elk geval onze ideeen) uitroeien, maar kunnen het niet. Wij kunnen hen uitroeien, maar willen het niet.

Den Heerscher | 23-03-17 | 10:10

-weggejorist en opgerot-

User email: [email protected]
User author Nsdap2017
User ip 95.211.188.31
Fipo op: March 23, 2017 10:08

Nsdap2017 | 23-03-17 | 10:08

Waarom moet de (r)overheid/scholen überhaupt mensen brainwashen in wat "goed" is en wat "fout?"

Scholen moeten zich beperken tot feiten en basistaken zoals rekenen, schrijven, geschiedenis, aardrijkskunde enz, de persoonlijke inschatting ("goed" of "fout") ervan is voor als men volwassen is en voor de ouders. Als die (import) ouders antisemieten zijn, dan moet daar misschien eens naar gekeken worden? Oh wacht... misschien dat dáár het schoentje juist wringt?

What's next? Kinderen brainwashen dat Wilders "fout" is? Kinderen brainwashen dat de EUSSR "goed" is? Scholen zijn niets anders dan linkse indoctrinatiecentra waar men zijn kind verplicht naar toe moet sturen.

Xirdalan | 23-03-17 | 10:07

Als je moeilijk gaat lopen doen over de holocaust etc dan,
ben je niets meer of minder dan een ordinaire fascist.
-
Dus erdootje heeft wel degelijk gelijk,
in Nederland zitten behoorlijk veel fascisten,
dit maal, itt de vorige eeuw, ter LINKER zijde,
van het politieke spectrum.

Kanarie_Geil | 23-03-17 | 10:07

Die 'onrust' in het Midden-Oosten gaat nog steeds door ook.. Er zijn experts die beweren (Defensenews.com o.a.) dat Syrië vorige week een Scud-raket zou hebben afgevuurd op de regio Jeruzalem.. (maar dat men dus probeert om de bevolking rustig te houden met een 'cover story'.. ).
"Arrow system intercepted a surface-to-air missile on Friday – though it's programmed only against Scuds." [..] ""Apparently the software of the Arrow [2] system is flexible enough to cope with unexpected situations," he added. “It’s an impressive achievement for which we all should be very proud" – and thankful, it might be added." www.israelnationalnews.com/News/News.a...

nickolaas | 23-03-17 | 10:06

Inderdaad is genocide pietsie anders dan verdrijven. Net als die genocide gebeurt dat verdrijven door moslims zelf overigens al eeuwen. Tenzij je moslim wordt natuurlijk. Dan mag je blijven.
Maar het is weer die typische éénrichtinggedachte. Provocerend, intimiderend. Precies zoals het in Medina allemaal verzonnen. Want het eerste verhaal van Mekka sloeg niet zo aan. Te lief, te redelijk. Dus moest er een beetje dwang en vrees bij. Vanaf toen werd het een halve wereld hit.

squadra | 23-03-17 | 10:06

En hoe smerig weer. Aboutaleb probeert jodenhaat als algemeen probleem te framen en niet als vooral een islamitisch probleem. "Hunnie doen het ook".
Alsof die paar autochtone kaalkoppies in verhouding staan tot die enorme aantallen antisemitische allochtonen.

spanarchist | 23-03-17 | 10:05

Steeds meer moskeeën en islamitische scholen in Nederland, belachelijk om te denken dat het nog 50 jaar duurt voordat de moslims het voor het zeggen hebben.,wakker worden mensen.

blauwe zander | 23-03-17 | 10:04

kunnen we de EU ook niet gaan ontkennen?

Rest In Privacy | 23-03-17 | 10:01

Duizenden Moslims gingen wederom de straat op met T-shirts met de tekst "not my Islam".
[kuchkuch... dagdroom]

Zeddegeizot | 23-03-17 | 10:01

@James Lastig | 23-03-17 | 09:55
Ja, maar eh..... bij de verkiezingen in 2021 zal het tij keren hoor!
Of anders wel in 2025 of 2029!
Misschien wel hoor!

Slipsnifter | 23-03-17 | 09:58

Raar, ik kan mijn kinderen prima uitleggen waarom de broers van opa het einde v/d oorlog niet hebben meegemaakt, maar dat de Duitsers van nu daar niets meer aan kunnen doen.

MarcS | 23-03-17 | 09:58

Op naar het nieuwe normaal : de holocaust was zo gek nog niet.

Acidbrain | 23-03-17 | 09:58

@Bokito ergo sum | 23-03-17 | 09:51
"Mein Kampf" is niet voor niets een zeer populair boek in de arabische landen, ze zien Hitler daar als een soort messias.

Slipsnifter | 23-03-17 | 09:56

Gelukkig hebben jullie massaal gestemd op de partijen die het tij gaan keren en de West-Europese waarden zullen gaan verdedigen ..... o wacht ....

James Lastig | 23-03-17 | 09:55

"Niemand moet zomaar worden afgemaakt zonder belangrijke reden" - Eerst de video gekeken, daarna gelezen. Deze lispelquote viel mij inderdaad ook op.
Ook "Ik vind het best wel zielig" - Best wel zielig is Deense vlaggen in de fik steken als iemand een tekeningetje maakt van je profeet. Een compleet volk proberen uit te roeien is niet "best wel zielig" voor dat volk, dat is een oorlogsmisdaad van de bovenste plank. "Best wel zielig" is denken dat je een hoofddoek op moet van je godje, terwijl de werkelijke reden is dat papa anders uit z'n dak gaat.
.
De holocaust (betekent: "Grootscheepse vernietiging") gewoon bespreken moet en mag helemaal geen probleem zijn. Als er dan van die kutkoters de les gaan verstieren, dan laat je ze maar nakomen en verplicht docu's over het onderwerp bekijken.
Een beetje discipline in de klas is niets mis mee en juist het tuig wat van huis uit meekrijgt om moeilijk te doen bij dergelijke onderwerpen kan je daar prima aan onderwerpen.
Behandel trouwens ook de Armeense genocide en overige pogingen tot volkerenmoord in de loop van de geschiedenis. - De islam komt daar niet al te rooskleurig uit de bus.

Den Heerscher | 23-03-17 | 09:55

Tjemig
Zo is het. We moeten gewoon naar zones / reservaten toe waar moslims en niet-moslims leven. Met muren ertussen. En dan over 100 jaar zien hoe we er aan beide kanten van de muur voorstaan en de balans opmaken. Zij de zandbak (exclusief Israël), wij Europa.

Toninhocerezo | 23-03-17 | 09:54

Het blijft verbazen dat een volkeren uit het Verre Oosten in een door Duitsland gedomineerd Europa, een algemene afkeer weten te bewerkstelligen. Hoe kun je nu niet weten dat dat niet al te goed gaat aflopen? Oh ja, daar gaat het topic over.

Alquest | 23-03-17 | 09:54

Blij om te horen dat ik niet de enige was die gisteren met verbazing hier naar aan het kijken was. De staatssecretaris durfde zelfs 'moslimhaat' bij dit onderwerp te betrekken. Kan echt janken om deze domheid, naïviteit en wegkijkerij.

Mordax | 23-03-17 | 09:54

@Joosthoudtervan | 23-03-17 | 09:46
Het is voor niets geweest, net zoals de moord op Theo en Pim voor niets is geweest.
We hebben er niets van geleerd.

Slipsnifter | 23-03-17 | 09:54

Dit land heeft haar joodse onderdanen keihard verraden. Voor de tweede keer al in de afegelopen eeuw.

panadol_extra | 23-03-17 | 09:54

Als de Israelis zouden doen met de palestijnen wat de palestijnen willen doen met de Israelis dan hadden we volgende week geen palestijnse kwestie meer.

Godsammekraken | 23-03-17 | 09:53

Ik had gisteren voor de verandering het staatsjournaal weer eens op staan en heb dit ook met verbijstering zitten kijken. Dan denk je: hee eindelijk laat de NOS zien hoe moslims het bespreken van dit onderwerp op school onmogelijk maken, maar dan wordt het van alle kanten goedgepraat en gebagatelliseerd, stuitend...

Bieronimus Josch | 23-03-17 | 09:53

Wat ze niet snappen is dat veel moslims het prachtig vinden wat de nazi's gedaan hebben. Linkse mensen snappen dat niet en zijn vaak zelf eigenlijk ronduit anti-semitisch, altijd 'ja maar Israel'.

Bokito ergo sum | 23-03-17 | 09:51

Ik denk dat ze er nog niet aan toe; immers de holocaust vindt pas over circa 1400 jaar plaats.

kweethetooknietbeter | 23-03-17 | 09:51

Nog even en NPO ontkent de Holocaust.

maar toch | 23-03-17 | 09:50

pff begint dat 4/5 mei gedram weer. stop er toch eens mee. interesseert geen mens meer.

Piet3178 | 23-03-17 | 09:50

Moslims hebben geleerd dat de rest van de wereld tegen hen gekeerd is en dus van nature in de slachtofferrol schieten als het over het leed een ander gaat (DENK ik zo maar). Het is bijzonder dat ze nog babymelk uit Nederland aan hun kroost voeren want er zijn ook palestijnse koeien omgekomen op de westbank.

Tjemig | 23-03-17 | 09:48

Eens een moslim, altijd een moslim.(m/v)
En moslims hebben een hekel aan Joden én alle andere religies én iedereen die geen moslim is.
.

demaup | 23-03-17 | 09:47

Misschien dat (de jood) George Soros óók een handje kan helpen, door zijn vunzige acties te staken.

Peter_K | 23-03-17 | 09:47

Wat ik nog zou willen zeggen als toevoeging: onze grootouders zouden zich omdraaien in hun graf als ze wisten hoe weinig wij doorgeven van hun lijden. Het is straks voor niets geweest en wachten op de volgende sessie met de moezelmannen aan het roer en 'Nederlandse wijken'.

Joosthoudtervan | 23-03-17 | 09:46

Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan

Wilhelmina kudtje | 23-03-17 | 09:46

De opmaat naar het afschaffen van de holocaust in het onderwijs. Ter bescherming van de lieve vrede deze genocide van 6 miljoen doodzwijgen. Het gaat echt gebeuren.

Joosthoudtervan | 23-03-17 | 09:44

Alsmaar verbinden, verbinden, je weet zeker: over 10 jaar is dit probleem alleen maar groter

Bert Konterman | 23-03-17 | 09:43

Dromen over een "wij-samenleving" terwijl hun onze geschiedenis afwijzen.

Een eenzijdige drang naar een inclusieve samenleving vanuit de gütmensch of de docent is net zo kansloos als een puber die eenzijdig verzint dat hij een meisje mag zoenen.

Je kan alleen mensen helpen die geholpen willen worden.

Feynman | 23-03-17 | 09:42

Krampachtige symtpoombestrijding, we weten allemaal dat er geen redden meer aan is, moslims blijven moslims hoeveel geld je er ook in steekt.

Chicagoo | 23-03-17 | 09:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken