Dit wil je ook lezen

LIVE! Grande finale van Het Grote Splinterdebat
Mag niet van Fleur Agema, wij doen het toch: gezellig debatteren over de komende Tweede Kamerverkiezingen. Zo gaat dat namelijk in een democratie: wij geven een fuck you aan de Turkofascisten in de vorm van vrije burgers die mogen zeggen wat ze willen terw...
@Ronaldo |
12-03-17 | 20:09 |
110 reacties

GeenTalkshow. Hoe dood is het referendum in NL?
Talkshow! We hadden 1 zondagmiddag over in ons overvolle campagneschema en daarin hebben we drie talkshows opgenomen. Achter elkaar. En die zenden we vanaf vandaag in drie avonden uit. Achter elkaar. Voor de massa? Neuh. Die kunnen bij Pauw & Jinek terecht...
@Van Rossem |
12-03-17 | 18:04 |
34 reacties

ALLE ERDOTURKEN TERUG NAAR ERDOTURKISTAN
Landgenoten en Nederlandhaters van linkse danwel koranisch/levantijnse persuasie. Round-Up Turkije Rel Topic. Hier verder met de berichtgeving inzake het met fluisterstille diplomatiek wieberen van ongewenste ottomaantjes met een grote muil omdat er verkie...
@Pritt Stift |
12-03-17 | 16:34 |
511 reacties

Minister van Orde en Beschaving doet monoloog
We voorzien dat de TK-voorzitter er straks de handen vol aan heeft, want heer Bommel stopt pas met praten als u het hem vraagt, het liefst twee keer. Maar, nou en? Voor deze rant van een volle 10 minuten gaan we natuurlijk gewoon even zitten. Hij raakt wel...
@Spartacus |
12-03-17 | 14:49 |
167 reacties

Turkije, De Correspondent en Peter R. de Vries eisen excuses Nederlandse regering
Turkije eist excuses van Nederland, maar Rutte weigert ze te geven https://t.co/QtaMj9qWPt #turkijerel pic.twitter.com/TXu1m6efvy— RTL Nieuws (@RTLnieuws) 12 maart 2017 Weet u nog, toen de Turkse minister hier campagne kwam voeren? In 2015?https://t.co/xHA...
@Ronaldo |
12-03-17 | 13:21 |
263 reacties

Bassiehof: Inzake <s>GroenLinks</s> Turkije/Rotterdam
Een kandidaat-Kamerlid van GroenLinks bleek afgelopen week directeur van een postbusfirma in een ver belastingparadijs. Haar naam figureert in de Panama Papers, de uitgekiende belastingontwijking constructie opgezet door de Panamese juridische dienstverlen...
@Bas Paternotte |
12-03-17 | 11:29 |
263 reacties

FOTO'S. Een ode aan Politie Rotterdam
Zo lui, dat was ons het avondje weer wel. Maar dankzij het resolute optreden van Aboutaleb en zijn knuppelmacht is het toch duidelijk wie er (vooralsnog) de baas is als het erop aankomt. Kuzu noemt deze actie natuurlijk een "escalatie". Maar tegenover een ...
@Spartacus |
12-03-17 | 09:29 |
407 reacties

LIVEBLOG ESCALATIE - Turkse minister als 'ongewenste vreemdeling' terug naar Duitsland, rellen in Rotterdam
Waterkanon word ingezet #Rotterdam pic.twitter.com/93IAYut8va— Arrestatieteam 🌐 (@arrestatieteamz) 12 maart 2017 Aboutaleb: "Situatie in centrum stabiel. Slechts nog enkelen die confrontatie met politie opzoeken." https://t.co/BYsjSVs0Xv pic.twitter.com/JC...
@Ronaldo |
12-03-17 | 00:02 |
1052 reacties

Feynman en/of Feiten - Emotioneel besluit
Het was een bedroevende campagne. De 8 miljard per jaar van GroenLinks, de 12 miljard van 50+ of de miljarden die de PvdA in paniek aan het beloven is, allemaal voorbeelden van de gouden pot aan het einde van de regenboog. Rutte beweerde eerst dat grenzen ...
@Feynman |
11-03-17 | 21:34 |
58 reacties

GeenPeil is het beste idee van Nederland
-GeenPeil Propaganda- GeenPeil is het beste idee van Nederland. GeenPeil komt precies op tijd. GeenPeil is het meest briljante alternatief voor de zwevende kiezer. GeenPeil belooft geen vliegdekschepen waar JSF's niet op kunnen landen. GeenPeil bazelt niet...
@GeenPeil |
11-03-17 | 20:29 |
40 reacties
Reaguursels
InloggenGelieve die lievve pliesiehond wel even te laten controleren op de e-colibacil (peopbacil).
80% van alle kebaphutten zit er vol mee.
En ik ben tegen dierenmishandeling.
Ik vind dat Rutte wel een beetje gelijk heeft als hij zegt dat we niet moeten gaan terug schelden. Erdogan ziet dat hoogstwaarschijnlijk als een compliment als we zeggen dat hij een Fascist of Nazi is. Nu ik er over nadenk heeft de politie de betogers te snel opgepakt voor het uitbrengen van een Hiltergroet. Hoogstwaarschijnlijk is dat de gebruikelijke manier waarop AKP sympatisanten elkaar begroeten.
Wat zal die hond een vieze smaak in zijn bek hebben. Moeten we voor de honden niet een lekker bot kopen.
De echte bazen zitten in het Nieuwe Torentje van Den Haag ben ik bang.
www.telegraaf.nl/binnenland/27794221/_...
Ik zeg C. Of anders de portugezen
Donderdag 16 maart zijn de Turken en Marokkanen weer de baas in NL. Let maar op.
P.eter R!
De particraten zijn hier de baas. De meeste relevante 5% van de 1% mensen die lid is van een politieke partij. Die zijn vervolgens corrupt en/of incapabel.
Stem FvD.
Herdershonden en grijze wolven gaan niet echt goed samen.
Wij. Laat ze maar komen met de sancties. Als wij dan de geldkraan richting dat apenland dichtdraaien is het op korte termijn gewoon weer een 3e wereld land. Aanpakken dat volk!
Wij zijn hier de baas,...... maar wel de werkgevers blijven verplichten om allochtonen in dienst te moeten nemen,...... beleidsmakers met hun visie op de ideale wereld,.
Stelletje kl#teLinksche k#tpartijen, ik ben er klaar mee, allemaal de zak. Bam eruit.
Bravo Holland ! er waren inderdaad weinig Hollanders op straat, maar ik heb een vermoeden dat we het een en ander in de overwegingen meenemen op 15 maart...
GEENPEIL 150 zetels !!!
Het partijkartel te Brussel is de baas,maar daar hoor je de schandknaapjes in den haag nooit over.
Hoop dat de kiezers beseffen dat Rutte als een blad aan de boom zal draaien om sorry te zeggen aan turkije, als hij als grootste uit de verkiezing zou komen. En dat volgens Asscher turkse organisaties nederland steunen geloof ik ook niks van. Misschien zeggen ze het, maar dat zegt niet zoveel in die cultuur.
Naar verluid, moest de bek van die Mechelse Herder drie keer ontsmet worden en stink hij nu nog een uur in de wind.
negatief reis advies voor heel Turkije, gevolg geen reisverzekering meer mogelijk, leid tot 'n hoop minder toerisme. handels boycot (doet 'n beetje pijn maar we handelen niet zo heel veel met Schurkije wij kunnen 't hebben is minder dan 1% van onze handel) ambassade sluiten, hier onze vertegenwoordiging terugtrekken. alle steun, en uitkeringen naar dat land stop zetten/bevriezen. 100% controles inclusief visitatie van reizigers van en naar Turkije op Schiphol en andere luchthavens. Verbod op de Turkse Nationale vlag in het straat beeld. Personen die lid zijn van de Turkse regering en hun directe familie als blacklisten en niet toelaten in Nederland. Eventuele Turkse overheidstegoeden in Nederland bevriezen. zomaar een paar mogelijkheden die bij mij opkomen en zeker als je ze allemaal neemt toch best pijn gaan doen.
door Rutte en z'n vriendjes hebben we geen politie en leger meer. Maar wel een teringzooitje.
dus: Rutte oprotten en Geert direct leger opschalen
In Turkenland gebruiken ze bij opstootjes geen waterkanon maar een echt kanon.
Mooie foto van die Turk die in zijn schamele ballen wordt gebeten door een politiehond.
Smaakt naar meer!
-weggejorist-
-weggejorist-
G) Anders, namelijk Peter R. De Vries :-)
NaJoris | 13-03-17 | 11:59
Dat misplaatste superioriteits gevoel komt voort uit een minderwaardigheidscomplex bij menig Turk. Jij en ik weten, als je echt "cool" bent dan lul je daar niet over. Dat Turk gevoel BS verhaal komt voort uit het feit dat ze eigenlijk niet thuis horen in "Turkije", Klein Azie, geef het een naam. Het was een steppevolk uit centraal Azie die uit pure armoede richting Europa zijn getrokken. Daarnaast islam was ook een perfekt excuus en tool voor die stammen om alles en iedereen een kopje kleiner te maken die op hun weg kwam. Dat ze daar niet de populariteitsprijs mee hebben gewonnen is inmiddels wel duidelijk. Ik zeg nog steeds gekscherend tegen mijn vrouw. Jullie kwamen op vakantie naar de Egeïsche zee. Nadeel was dat jullie na de vakantieweken niet meer terug naar huis gingen. "Gast en vis" uitspraak ;-))
A) Nederland is een Turkse provincie dus De Grote Leider Erdogan en zijn vriendjes zijn hier de baas. En Rutte is zijn dienaar.
www.youtube.com/watch?v=_Z_RAbOJcu0
25% wereldwijd is 300 miljoen potentiële activisten/jihadi's : www.youtube.com/watch?v=_Z_RAbOJcu0
Tel daarbij 50% meelopers die je bij iedere stroming hebt en die wakker worden als het uur U slaat.
En ja manneke Pechtold en Klaver: er zijn ook vreedzame moslims en zelfs maatschappelijk geslaagde moslims.. die jullie zo dolgraag ten tonele voeren .. de tandarts uit Aleppo weet je nog waar je je zo onsterfelijk belachelijk mee maakte .
Maar er zijn maar tien nodig om een samenleving te ontwrichten.
18konijn | 13-03-17 | 12:10
Ik snap dat "raszuiver" niet echt fijne associaties bij u opwekt, maar in zekere zin dekt het woord wel de lading. Helaas misschien een wat beladen woord maar ik zou niet weten welk ander woord ik ervoor in de plaats had moeten gebruiken om dezelfde mate van ongemengde roots te moeten aangeven. Oer-Hollands is technisch gezien ook niet van toepassing op een groot deel van de Nederlanders die WEL hun roots al eeuwen hier hebben... laat staan dat ik die claim kan maken.
Of er űberhaupt iets bestaat als een (excusez le mot) "raszuivere" Nederlander is dan weer een andere discussie, en ik vermoed dat wij daarin redelijk overeenkomstig van mening zijn.
klön | 13-03-17 | 11:59
Hahaha. Gaat de boeken in als de "1e Döner oorlog." Lmao.
Quizje: Zet drie politici - Asscher, Wilders en Pechtold - op een willekeurige plek b.v. de Osdorperban in Amsterdam. Asscher zwaait met de Israelische vlag, Wilders met de Nederlandse en Pechtold met de Turkse. Hoeveel meter kunnen ze afleggen alvorens ..... ?
D
En met alle respect: als je dat niet denkt, dan begrijp je het volgens mij niet helemaal.
Net zoals je het niet begrijpt door 15 maart op een van de de policor partijen stemmen: (klein)kindermoord by proxy (in de tijd gesproken). Kent niemand de verhalen over slavernij en bloedgeld, over de feitelijke positie van de vrouw? Heeft niemand moslims privé met vrouwen, zussen en echtgenotes zien omgaan? Echt niet? Tsja, dream policor on dan maar. Maar je moet wel zo een bijkans gestoorde optimist als Rutte zijn wil je niet enige vermoedens hebben...
WIJ zouden idd de baas moeten zijn.
Stem daarom op PVV of FvD.
Dikkat köpek!
A. , want vorig jaar hebben Mark. en Angela. aan Erdolf beloofd, jaarlijks 150.000 tot 250.000 syrische vluchtelingen direkt uit Turkije naar Europa te halen. (vandaag pas bekendgemaakt in duitse pers). En dus is CHAOS hier de baas.
Het bij correct blijven hoort ook *meer* kritisch kijken naar Erdo's buitenpost in onze 2e kamer: DENK.
Hum,
Het juiste antwoord is natuurlijk F,
maar deze pagina vind ik wat te opjuttend.
.
Gewoon correct en nietjes bijven.
Dictator Erdo afstoppen, maar niet afzakken naar zijn nivo.
@IntegereVoorzitter | 13-03-17 | 11:52
Ja sorry, ik ben nu eenmaal allergisch voor die krankjorume term, die werkelijk geen enkele inhoud heeft en allerlei nare associaties opwekt, en snap wat u bedoelt.
En Brussel gaat achter Erdogan staan, kijk maar uit voor die verraderlijke honden zoals Verhofstadt en die andere plofkip.
@Realisties | 13-03-17 | 10:46
Ah, ik snap het. Het is onze schuld, we waren niet nederig genoeg voor de Kalif. Nee duidelijk. Bukken zullen we, en diep.
Intrekken dat verdrag van 63, het is toch van de zotte ze hoeven niet eens in te burgeren! Welke malloot heeft dit bedacht, je haalt gewoon een vreemd mogendheid binnen je landsgrenzen die als doel hebben Nederland te koloniseren.
Echt realistisch ben je niet ondanks je nick
Vraag: waarom is de Turkse vlag voor 95% rood? Antwoord: dat is ter nagedachtenis aan het Armeense bloed dat heeft gevloeid tijdens de Turkse genocide. Daarbij werden honderdduizenden mensen door de Turken afgeslacht.
Ik vind de weerstand bij de burgers alleen zo mak. Turken gaan massaal de straat op en de Nederlander blijft thuis zitten wanneer er iets aan de hand is. Af en toe het gevoel dat de burger zelf meer moet strijden voor zijn land.
Plakanus | 13-03-17 | 08:55 Er is überhaupt geen weerstand bij de burgers zolang vakantie of voetbal niet in het geding zijn. Dat is dus ook waarom "onze" cultuuur niet samengaat met die van de 5e colonne; democratie via een rood potloodje vs de wil op straat afdwingen middels intimidatie en geweld.
@Basil Fawlty | 13-03-17 | 10:34
Maar het zijn er wel veel en daarbij voelen ze zich superieur. In mijn optiek gewoon persona non grata, net zoals Canada. NL paspoort kwijt en tot ziens dan maar. De groetjes aan Erdo de babana man
Basil Fawlty | 13-03-17 | 11:38
Ok ok, al goed, het laatste wat ik wil is een Döner oorlog met jouw Turkse madam.
Nu we het toch over MUST-SEE's hadden : zie Theo Hiddema de vloer aanvegen met de pluche-klevers.Briljant!
Let even niet op de geestverschijning genaamd Harry Mens.
www.youtube.com/watch?v=FjUcZvgMaxE
(ps : ook om te lachuh..)
F: de Klonijnen. Word wakker mensen.
Wij zijn hier de baas! Indien ik (Neder)Turks zou zijn zou ik nog geloven ook.
Turbocharger | 13-03-17 | 10:00
Jein, haha. Punt is de Turken en Marokkanen hebben per definitie altijd die nationaliteit.
Maarrrrr ..... het is voor de Turken heel makkelijk om de nationaliteit op te zeggen (los van dienstplicht dingetje dat af te kopen is). Dat kan gewoon bij dit consulaat, adres is nu bekend.
Overigens is het aardige van de NLD'se nationaliteit dat je die automatische verliest als je een andere aanneemt.
-
Oftewel je zou het kunnen omdraaien. Omdat het voor Turken zo makkelijk is afstand te doen, is het niet doen dus een keuze voor de Turkse nationaliteit, en daarmee verlies je dus de Nederlandse.
@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 10:20
Hee? Ik ben het met je eens.
Nooit gedacht dat deze dag zou komen.
Ik ga er lekker van genieten
Dat mag, heb jij je testosteron niveau nog wel eens gemeten? Als je onder de plak van je vrouw zit heb je mogelijk lage levels en om die reden ben je misschien wat geirriteerd.
Solar666 | 13-03-17 | 10:04
Onder de plak? Misschien moet je even begrijpend lezen toepassen. Of je Nederlands op orde brengen. Maar goed. Libido en testosteron bevinden zich nog altijd in hetzelfde spectrum.
@Theo-Pim-Riv | 13-03-17 | 11:46
Dank voor de link! Kende de dame niet , maar eenvoudig , helder en briljant betoog .
Zou verplichte kost moeten zijn als oppepmiddel voor de comateuze Gutmensch
18konijn | 13-03-17 | 11:39
Hoe had ik het dan beter kunnen verwoorden? Feit blijft namelijk dat ik niet bepaald kan claimen dat mijn voorouders hier allemaal al eeuwenlang werden geboren en het punt waar ik op reageerde was dat dit wel noodzakelijk zou zijn voor een bepaalde mentaliteit. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Deze mevrouw Brigitte Gabriel vertelt hoe het zit en er zijn tientallen filmpjes van haar speechen en het maakt niet uit welke je bekijkt, maar je komt onder de indruk en niet alleen van dat mooie bos hout voor de deur.
Nee deze mevrouw verteld moslims even hoe het zit en haar inhoudelijke kennis en feitenkennis en historische kennis zijn fenomenaal. Tevens is zij een selfmade arabist, maar als de link niet werkt (dat gebeurt hier vaker) dan zet ik ook nog even de naam van dit leuke stukje erbij zodat je even kunt Utuben.
www.youtube.com/watch?v=_Z_RAbOJcu0
Brigitte Gabriel's Epic and Brilliant Answer To "Most Muslims Are Peaceful..."
@Hettiet | 13-03-17 | 09:36
? Trots. We hebben niets gedaan, in ieder geval niet veel. Rutte doet voor de bühne of hij stoer is. Pakt hierdoor genoeg zetels en 16 maart, belt hij al met ome Erdo om zijn excuses te maken
Ik was pas trots, als hij nu alle betrekkingen met Erdo land had verbroken. Al die Turken die illegaal demonstreerde opgepakt hadden en een maandje werkkamp had gegeven of liever nog NL paspoort had ingenomen en naar Erdo had toegestuurd
daytripper | 13-03-17 | 09:43
Uw computer loopt op kolenstook? Dat wist ik gisteren al ;-)
Bijtendehond | 13-03-17 | 10:34
Ik verblijf aan de andere kant van deez aardkloot .. een complete nacht verschil . Maar dank voor de aandacht:)
@watmagjenogwel | 13-03-17 | 09:36
Eerste maatregel zou zijn, bevriezen uitkeringen richting Turkije. We kunnen het toch niet maken om als nazi's, fascisten deze goede mensen ons vieze geld op te dringen.
@IntegereVoorzitter | 13-03-17 | 11:22
"Raszuivere Nederlandse" is een volstrekt idiote term.
klön | 13-03-17 | 11:26
Neu, neu, neu. Mijn Mrs komt uit Istanbul en die vertelde mij: men kent al heel lang kebab, zoals jij al zei, maar Döner is niet uit die contreien. Ik denk dat je het moet zien als de uitvinder (als die er al is) van het patatje oorlog, alle ingredienten waren er maar je moet het wel effe bijelkaar gooien. ;-))
Wij zijn in iede geval niet de baas.
Immers wij achten de hordes met rode Turkse vlaggen als zeer onwenselijk en toch laten wij ze telkens toe bijeen te komen en Allah akhbar, Nederland fascisten, leve Erdogan etc te roepen..
Zodra de Turken niet meer op deze manier de straat op gaan , niet meer durven, pas dan zijn wij hier de baas.
Wij zijn pas de baas zodra we lieden die voor Erdogan demonstreren het Ned paspoort afnemen en uitzetten.
Zodra wij zeggen, kiezen of delen, je bent Nederlander en toont je loyaliteit omdat je hier woont en profiteert van onze voorzieningen, en onze wetten ,onze koning daar zweer je trouw aan. Je leider is onze premier ( ook al is het een dwaallicht) of de koning en niet Erdogan. Dwing ze te kiezen en ontneem het Ned paspoort en zet uit.
Dan pas zijn wij de baas.
@TheEgg | 13-03-17 | 09:22
Daarom Nexit. Geen van onze EU vrienden is opgestaan tegen Turkije.
Oftewel ze zijn bang voor Erdogan
Toch is het D en dan D met een voorliefde voor A, B en E want die moet je pamperen anders worden ze boos en dat moeten we niet willen met zijn allen.
Daar had moeten staan: wij zijn hier(nog enigszins) de baas, maar de vraag is thans voor hoe lang nog?
.
Turkije komt bij de EU dat is slechts een kwestie van tijd, ongeacht wat (VVD c.s.) politici roepen.
Via Turkije is het de korste weg naar Georgië, Azerbeidjan en Armenië en die wil de EU er ok graag ij hebben al was het alleen maar om Poetin dwars te zitten.
.
Het idee is echter verschrikkelijk
@Mediondng | 13-03-17 | 09:20
Ho ho, je vergeet onze jongens die met hun laser guns langs de weg staan en nooit missen. Nee dat durft Erdogan nooit.
Ben al jaren de baas in mijn eigen huis en eigen portemonnee. Dus nog nooit naar turkye geweest. Liever dood dan daar gezien te zijn en die smerige snackbar-zooi mijd ik als de pest. En een turkse bakkerij en supermarkt en groenteboer mogen ook failliet gaan. Aangezien ik nu officieel een nazi bent en die mohammedanen mij toch haten, is mijn geld te goed voor die debielen. Helaas zullen deze zomer weer hele volksstammen zonder lange termijnsgeheugen weer naar zo´n goedkope turkse resort. Als zij echt karakter hebben, dan kiezen zij een andere vakantiebestemming. Zal ze leren die galbakken als zij op deze manier worden aangepakt.
Ik ben wel heel benieuwd wie hier nu de vruchten van gaat plukken. Erdogan en DENK sowieso, maar dan: Mark opRütte of onze stille Greet? Moeilijk in te schatten.
Dappere ridder Dodo Rutte trok zijn blankesabel zaterdagavond tegen het Ottomaanserijk, nu zit hij vol met littekens maar voor een verkiezingsstunt wil hij wel wat pijn hebben. Vreemd dat al zijn EU holmaten in Brussel hem laten vallen als een baksteen
Basil Fawlty | 13-03-17 | 11:15
Broodje Döner pas in 1972 bedacht? Broodje aap verhaal uit de wijde Turkse mouw. Overal in de Oriënt al eeuwenlang bekend. In Griekenland bijv. heet het broodje Gyros, rechtstreeks van de Ottomaan overgenomen.
Plakanus | 13-03-17 | 08:55 Antifa is in opperste verwarring over of ze hier nou juist wel of juist niet tegen moeten demonstreren, de NVU en pegida weten dat ze het metro station nog niet eens uit komen voor ze de bak ingedraaid worden en de rest van Nederland heeft iets dat die Turken duidelijk niet hebben en dat heet beschaving.
Wat we nu zien is dat dat wel degelijk uitmaakt. [...]
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een van de redenen voor dat gevoel en het accepteren en respecteren van die kernwaarden precies is dat je voorouders hier zijn geboren en dus die kernwaarden mede hebben gemaakt. [...]
Enig idee hoeveel van onze cultuur in het protestantisme is terug te vinden? Het concept "eigen verantwoordelijkheid" is daar mee verbonden.
omanders | 13-03-17 | 10:10
Ik ben zelf ook geen raszuivere Nederlandse. Een deel van mijn voorouders heeft roots in de Hollandse klei hoor, maar een ander deel in Zuid-Europa en weer een ander deel in een voormalige kolonie. Mijn Hollandse voorouders waren geen protestanten en mijn niet-Hollandsche voorouders niet eens allemaal christelijk.
Mijn eerste taal is ook niet Nederlands, al zal ik doorgaans gewoon Nederlands spreken in de openbare ruimte en mijn best doen correct Nederlands te schrijven waar nodig. Verder geloof ik heilig in eigen verantwoordelijkheid, en daar waar dat vanuit huis danwel geloof misschien niet direct meekomt kan scholing een hoop goedmaken. Ik heb het privilege gehad naar een goede Nederlandse school te mogen en daar was o.a. Sartre gewoon een vast onderdeel van het curriculum.
Ondanks culturele verschillen hebben mijn voorouders en verwanten zich hier goed kunnen settelen. Zij namen zelf de verantwoordelijkheid zich aan te passen aan hun nieuwe thuis, waar dat noodzakelijk was. Wat mij betreft is afkomsts dus niet anders dan een slap excuus om geen moeite te doen, en daar beroept lang niet iedereen zich op. Dat er letterlijk hele volksstammen zijn die het wel doen maakt het nog geen absolute waarheid.
@mezelf aan die mensen hier die roepen geen Dönner meer eten een pluim, want op de Blaak riepen ze, we pissen over jullie dönner. Wel leuk was toen (jammer was er maar 1) dat er vanaf het balkon een Nederlands Groen leeg flesje Heineken op een huilturk viel, dat dan weer wel. Maar een broodje half om is trouwens lekkerder dan dat dönner met kattenvlees.
Als je nu 'associatieverdrag' intypt vult Google als eerste Turkije aan.
De interesse lijkt dus gewekt. Volgens dit verdrag was integreren totaal niet nodig.
Kom je bij een NOS artikel waarin staat dat dit alleen opgezegd kan worden via de EU.. anoniem ook nog.
Is in 1963 getekend, en toen was er nog geen EU maar EEG. De mensen toen hadden ook nauwelijks van extrapoleren gehoord.
Wat hebben we toen in het referendum daarover gestemd? O wacht even..
Wij, maar we moeten van Mark en Alexander wel eerst aan hun baasje Verhofstad vragen of hij dat goed vindt.
@Roadblock | 13-03-17 | 10:42
Een weinig inhoudelijke reactie. Het ging mij overigens om de typografisch lachwekkende slechtzienden-opmaak en agitpropistische kop van de Telegraaf, niet om de alleszins adequate reactie van Onze Regering.
@Turbocharger | 13-03-17 | 10:00
Zie het verschil niet. Nu worden de dubbel paspoort dragers ook niet uitgezet en hun NL paspoort ingetrokken.
Nee gewoon de keuze je bent Nederlander, NL paspoort, Je bent Turk, Turks paspoort en veel plezier in Turkije
Misdraag je jezelf, dan straf maakt niet uit of je NL'er bent of iets anders
Al ruim 1400 jaar vecht de islam tegen ONS de Vrije mensen in het voor hun Westen.
Al 1400 jaar komt die haatreligie via hun haat-tempels/-predikers elke keer van een koude kermis thuis.
Want in elk van ONS schuilt een KRUISRIDDER en als het omslagpunt dan eindellllllllijk bereikt wordt, gaan de linksche kerkmensen beseffen, dat hun kinderen/kleinkinderen ge-islamiseert gaan worden.
Stem daarom op de enige echte Kruisridder van de PVV (of op de nummer 3 op die lijst waar ik van droom)en maak Nederland weer van ONS.
De allochtoon met twee paspoorten moet kiezen of Nederlander worden of het Nederlandse paspoort inleveren en oprotten naar hun islamheilstaat, maar zonder oprotpremie van de linkschegutmenschen deze keer.
Na 15 maart doorpakken en gaan voor NEXIT en de kinderbijslag stopzetten bij meer dan 2 kinderen.
Mensen met twee paspoorten moeten vanaf nu geen financiele hulp meer krijgen, waarom ONS geld geven aan allochtonen die geen Nederlander willen worden.
Waarom mensen tolereren die ons vermoorden/hoofd afsnijden/opblazen en haten want wij zijn ondermensen in de ogen van hun islam.
En na 1400 jaar is de islam erachter dat ze met het zwaard niet van ONS kunnen winnen, dus neuken ze ons nu in aantal weg, mo.... is al naam nr 1.
Door hun aantal en hun immigratie zullen er meer meer meer DENK islamietjes in ONZE politiek komen en zal de islamiseren gestaag doorgaan, tot net als Libanon we ineens onder de sharia vallen en die geitenneuker (even een glimlach van onze vermoordde Theo van Gogh) zal hier niet op Zandvoort aan het strand kunnen liggen.
Nederland moet weer van ONS worden, stem op een Kruisridder/vrouw van de PVV.
A, voor diegenen die allang wakker zijn geworden.
WIJ voor diegenen die nog moeten ontwaken omtrent er in onze maatschappij speelt.
geen broodjes Döner meer kopen
effedenke | 13-03-17 | 11:06
Effe wat zinloze trivia op deze maandagochtend. www.bbc.com/news/world-europe-24685617... Doner kebab 'inventor' Kadir Nurman dies in Berlin. BBC. Maw Döner wordt vaak gezien als een oude Turkse traditie (ook door Turken zelf). Blijkt dat dat pas in 1972 door een Turkse immigrant die naar Berlijn was gegaan is bedacht. Hahahaha. Wel lekker trouwens (een goede Döner kebab). 1 of 2 keer per jaar bezondig ik mij, na een zware avond stappen, er aan. ;-))
@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 09:54
Eigenlijk zou ik u met gelijke munt moeten betalen en u geen antwoord geven zoals u mij ook weigert te beantwoorden maar vooruit ik wil niet de beroerdste zijn:
De Nederlandse regering zou om te beginnen eens aan elke immigrant of zijn nazaten enkele minimale eisen kunnen gaan stellen:
1) Binnen afzienbare tijd (1 jaar) de nederlandse taal zodanig in woord en geschrift beheersen dat men in de openbare ruimte kan communiceren.
2)De normen en waarden in het land te eerbiedigen en omarmen.
3) In de openbare ruimte communiceert men in de voor dat gebied gangbare taal(dialect) of minimaal in het Nederlands.
Indien dit geweigerd wordt cq hieraan binnen een jaar niet voldaan wordt is er voor hem/haar geen plaats(meer) in onze samenleving.
Lijkt dit iets voor u om mee te beginnen?
Hoe snel zal Kuzu c.s. van mening en politieke kleur veranderen bij het in elkaar donderen van Erdogans kaartenhuis? De tijd zal het leren. De geschiedenis leert dat dit soort machtswellustelingen, zeker bij een fifty fifty steunverhouding onder de bevolking, niet op een natuurlijke wijze aan hun einde komen. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten. Dat weer wel natuurlijk, maar ook een burgeroorlog in Turkije behoort wel degelijk tot de mogelijkheden.
"ja en het mediahuis dus" +1
De afgelopen 50 jaar iig het partijkartel. Hopelijk komt daar nu eindelijk eens een einde aan.
Even over die economische sancties: goed plan. Geen all inclusive meer naar turkije, en geen broodjes Döner meer kopen. Ga maar naar de Mac of de KFC. Eens kijken wat er dan gebeurt.Oehoe, eu lidstaten, jullie zijn toch wel solidair neem ik aan?
Buma heeft helemaal gelijk: éénzijdig het Associatieverdrag met TR opzeggen,onze Ambassade sluiten en Erdo-Turken die hier met de Turkse vlag zwaaien terug sturen naar Constantinopel.!
Geen AOW uitkeringen en Kindernekskag meer over laten boeken naar TR.. Stoppen met de import van Turkse producten.Wij zullen die Turken eens laten zien wie er de Baas is in Nederland!
@Cookieman | 13-03-17 | 08:53
Dacht het niet. Dat heb ik al een hele tijd geleden al besloten.
Laat Erdogan maar bananen gaan eten
"Wij begint bij mij"
Inderdaad, "Wij zijn hier de baas!". Voor de Nederland hatende Turken daar en hier een behoorlijk gezichtsverlies. Hun grote leider staat voor tereyağı mektup(roomboterletter). Opmerkelijk dat de Nederlandse vlag strijkende Nederturk nog leeft. In Ankara moet hij eens proberen de Nederlanse vlag te hijsen op een regeringsgebouw. Dan ben je in onze ogen pas een vent. Aan de intelligentie en goede bedoelingen van Kuzu hoeven wij ook niet meer te twijfelen. Aan de kwade gevoelens van dit demagogische subversieve element ook niet. De inlichtingendiensten houden hem en zijn aanhang zeker in de gaten. DENK blijkt toch een buitengewoon ongelukkige naamskeuze te zijn geweest. DOM(Demagogie Opstand Macht) past beter bij dit clubje. Maar wat let hun? Uit vrije wil gekomen om er beter van te worden, dus wees ook zo vrij om terug te keren naar het fantastische democratische land van Erdogan. Wij zwaaien jullie van harte uit! Echt waar! Nu over tot de orde van de dag. What's next? A Nexit? Cheers!
Volgens mij bevestigt de Telegraaf foto toch echt de woorden van Erdogan en de gehele Turkse pers wie hier de baas zijn: Nazi remnant honden!
De Turkse tv-zender A Haber meldt dat Turken in Turkije richting vliegvelden zijn vertrokken om naar Nederland te vliegen voor demonstraties.
Pappie | 13-03-17 | 09:46
Zijn er al weer vrouwen opgetrommeld met bordjes en liedjes "welllkooommmm in mijn land"?
Diegenen die de wapens heeft is de baas. Daarom is het verboden, hahaha, om in NL wapens te hebben. Wanneer ik MP wordt is het eerste wat er gebeurt is het zorgen voor wapens voor iedere Nederlandse burger (1 paspoort!)! Dat zal de democratie stevig neerzetten. Stem op lijst .50!
www.fr.de/rhein-main/referendum-in-der... Anzeige gegen Erdogan wegen Volksverhetzung. Hahaha heel goed van die vrouw, koekje van eigen deeg (overigens voor indirecte bron credits aan Joop.nl en blogger Allard van Gent anders had ik dit artikel niet gezien).
Verder zijn jullie natuurlijk wel köpekleri-jers.
Zij, en sorry voor zwarte Piet.
Antwoord: G) Een beperkt aantal multinationals in de olie-, voedsel- en wapenindustrie.
Het is een farce te denken dat politiek, of nog erger, het volk daadwerkelijk iets te zeggen heeft.
Een ding weet ik zeker, hier lopen einde jaar ook twee Herders om huis, eerst nog even orienteren welke het meest Lethal zijn.
En nog de complimenten aan Rotterdamse Politie, wat een vakmensen.
@Realisties | 13-03-17 | 10:42
Zie quote uit NRC: "Minister Koenders van Buitenlandse Zaken herinnerde er zondag in Buitenhof aan dat alleen een staatshoofd, premier en minister van Buitenlandse zaken per definitie in het buitenland diplomatieke immuniteit genieten."
@Ikbeneenzelfbouwer | 13-03-17 | 09:53
Diplomatieke onschendbaarheid is er om ervoor te zorgen dat diplomaten niet opgepakt en gemarteld worden, ook al verkeren beide landen in oorlog. Om een diplomatiek lijntje open te laten. Het betekent dus inderdaad dat je zo iemand bijna niets kunt doen als ze in het land zijn.
Maar het weigeren van landingsrechten staat daar buiten. Net als het tot ongewenst vreemdeling verklaren. Diplomatiek paspoort of niet, je komt er niet in. Het is diplomatieke onschendbaarheid, niet een toegang-tot-alles pasje.
Ik begrijp die Turken niet. Als ze zo graag Turk blijven, zich duidelijk afzetten tegen het land waar ze wonen en toch die Nederlandse paspoort willen houden, wat doen ze dan in godsnaam hier? Kan het wel raden natuurlijk...
F., maar dan wij hier in het Oosten des Lands, want "wij" zijn de Randstedelijke overheersing een beetje beu
Gen. Maximus | 13-03-17 | 10:34
De Turken zijn vriendelijk edoch ferm vertelt dat ze niet welkom waren op een keurige en diplomatiek krachtige wijze. Door Bertje Koenders. Erdogan had schijt en dan moet je dus eventjes laten zien je niet "neukt" met Nederland.
Laten we niet afdwalen. Dit gaat puur om Erdogan zijn macht te laten consolideren à la Poetin. De Turken zijn zelf verantwoordelijk voor hun dictatuur maar dit wil niet zeggen dat wij het gaan faciliteren. Fuck jou Erdogan. Smerige dictator.
Pierrepoint | 13-03-17 | 10:26
Niet té somber zijn. De 2e en 3e generatie van de eerste golf gastarbeiders zijn volkomen geintegreerd en volstrekt loyaal aan NL (goed misschien dan met het WK voetballen niet, maar is dat echt belangrijk ?). Op hun Italiaanse, Griekse, Portugese of Griekse achternaam na zou je ze niet als allochtoon meer herkennen. Daarnaast kan NL ook rekenen op de loyaliteit van met name Surinamers maar ook Antillianen. Waarom denk je anders dat een Wilders zoveel steun vanuit Surinaamse hoek krijgt. Hier hetzelfde. Natuurlijk heeft mijn geboorteland een speciale betekenis voor mij en zal ik nooit een "echte" autochtone Nederlander worden, maar voel mij daarentegen wel 100% Nederlandse staatsburger. Dit hier is mijn land en hier ligt mijn loyaliteit. Niet aan de andere kant van de oceaan in "onze land" en als zeker niet bij de huidige "onze president" Bouta.
@Gen. Maximus | 13-03-17 | 10:35
Ministers van Buitenlandse zaken wel
18konijn | 13-03-17 | 10:19
Daar hebben we onze Libero trol weer.
En, hebben ze op Joop al een mening of zijn ze nog steeds in verwarring aan het wegkijken.
Turkse beschaving lijkt het wel.
WIJ zeiden met 61% NEE tegen het Oekraïne referendum.
Maar bleef het NEE?
NEE.
Daarom zijn WIJ niet de baas.
Zijn wij trouwens vergeten waarom Geert 12 jaar geleden de VVD heeft verlaten?
Nee?
Vanwege het Turkije standpunt dat dat land nooit bij de EU mocht komen.
De VVD vond van wel.
En zo denken ze er nog steeds over.
We worden hier met open ogen belazerd door de VVD.
Denk daaraan overmorgen.
Realisties | 13-03-17 | 10:31
Ministers hebben géén diplomatieke onschendbaarheid
Nu doorpakken en zelf alle mogelijke sancties tegen Turkije inzetten. Verder alle investeringen daar terugtrekken, Nederland is tenslotte de grootste investeerder en het gevolg zal een compleet instorten van dat land zijn. Dat hebben ze geheel aan zichzelf te danken.
daytripper | 13-03-17 | 09:43
Uw computer loopt op kolenstook? Dat wist ik gisteren al ;-)
De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 10:13
Hear, hear. Maar vergis je niet. Wat daar in Rotterdam stond wordt zelfs in Istanbul als de onderkant van de maatschappij gezien. Zoals een Turkse vriend typeerde: "Chaps that in Istanbul sell tissues from car to car during a trafficjam on the E5 (benaming van een van de rondwegen van Istanbul). Oh ja. Hij schaamde zich natuurlijk kapot.
18konijn | 13-03-17 | 10:19
Meh. In tegenstelling tot de vorige edities is deze kruistocht een thuiswedstrijd....
Had dit weekend hoop feessies en vrijwel alle mensen die ik hierover sprak zijn unaniem in hun oordeel dat de Turken zeer onbeschoft waren en terecht op hun nummer zijn gezet. Dit was gewoon een keer nodig. En gezien de duitse en deense reacties zijn we zelfs een keer écht gidsland. Maar niet als dominee of koopman, go figure...
Erdogan bezint zich op strafmaatregelen tegen Nederland : desnoods haalt hij alle Turken terug naar Turkije : dit heeft grote gevolgen voor Nederland : minder criminaliteit, meer sociale huurwoningen, minder uitkeringen en een metamorfose van Rotterdam-Zuid; we zijn gewaarschuwd !!!!!
Onzegrotebroer | 13-03-17 | 09:57 logisch , men wil het daar niet weten ,zeker de NYtimes niet als links draaiend orgel.
Zelfs Breitbart maar kleine stukjes .
Trump en poetin beiden boos op nederlands verraad t.o.v. kontakten in nederland op zakelijk vlak.nu een week of anderhalf geleden.
Koenders en vriendjes bedankt.........
FlYnn had kontakt hier .... zoek zoek.
Een goede min. v buitenlandse zaken doet wonderen , een kind op die stoel verkloot alles.
Hoop wel dat die Herder een bak lekkere brokken heeft gekregen om die vieze smaak uit zijn bek te krijgen.
18konijn | 13-03-17 | 10:19
Erdogan is een smerige boef en de man dient keihard aangepakt te worden. Het is toch al lang tijd dat Europa wakker wordt. We hebben teveel problemen en je kan en moet op een gegeven moment actie ondernemen.
-weggejorist-
Humor hebben die Turken wel. Uitgerekend op Plein 40-45 protesteren tegen het nazistische Nederland. Zou niemand zich afvragen waarom dat plein zo heet?
Als ik mijn krantje (AD) goed heb gelezen, blijkt uit een reconstructie dat Nederlandse diplomaten nog tijdens de besprekingen over het bezoek van de Turkse MinBuza als eerste het intrekken van landingsrechten 'als drukmiddel' inzetten. Dat schoot de Turk in het verkeerde keelgat, waarna hij op de Turkse Turkse CNN met sancties begon te dreigen en de zaak hopeloos escaleerde.
.
Nu, het blijkt dus dat NL is begonnen met het inzetten van drukmiddelen, nl. het dreigen van de toegang van een diplomatiek onschendbaar persoon uit een bevriende natie. Dat is nogal wat. Dat de Turken vervolgens als een razende olifant tekeer gingen in de porceleinkast is hoewel te verwachten natuurlijk onacceptabel, en de reactie van NL daarop is alleen maar te prijzen.
.
Maar de bron van het probleem is het staatsburgerschap. Nederland heeft toegestaan, nee aangemoedigd zelfs, dat zich hier 400.000 Turkse staatsburgers (want paspoort en stemrecht) binnen de landsgrenzen ophouden. Dan is een logisch gevolg dat bij belangrijke Turkse stemmingen de Turkse politici ook in dit land een politieke campagne willen voeren, immers het zijn haar burgers met stemrecht. Dat tegen te willen gaan (hoe inhoudelijk te verdedigen ook, want meer macht voor Erdogan is terecht een slecht idee) is in essentie het beperken van de democratische rechten van de Turkse staatsburgers (die vanwege uitkeringen e.d. in NL wonen en een NL paspoort hebben, maar het blijven Turken).
.
Kortom, als je en de Turkse democratie wil belemmeren, en dreigt met het weigeren van de Turkse MinBuza, neem je als land een groot risico. Rutte heeft deze escalatie voor een belangrijk deel aan zichzelf te wijten. Dit feit wordt nu onterecht in de media weggemoffeld.
.
Er is voor de toekomst maar een optie. Wil Nederland dit soort dingen voorkomen, en er voor zorgen dat de invloed van buitenlandse mogendheden op haar eigen burgers in haar eigen landsgrenzen wordt ingedamd, moet Nederland er alleen maar weer zijn voor de Nederlanders. Dus geen dubbele paspoorten, uit de EU en waar nodig het terugtrekken uit internationale verdragen (zoals het Europese Mensenrechtenverdrag, op basis waarvan Marokkanen als 'ras' gezien worden en Wilders veroordeeld is). Doet Nederland dit niet, dan is Nederland niet meer van de Nederlanders, maar van de globalisten/buitenlanders. Zo simpel is het.
10 jaar geleden Nederland al verlaten.
Hier in Griekenland krijgen Turken geen poot aan de grond, daar hebben ze het niet zo op 'de buren'. De paar honderd jaar geschiedenis hier in Griekenland heeft genoeg geleerd. Nederland begint pas......
Als ik dit zo allemaal zie vanuit Griekenland dan weet ik wel dat er iets goed mis is in NL.
Wij natuurlijk!
18konijn | 13-03-17 | 10:19
Nee. Nederland is meer dan terecht verontwaardigd. Een beetje Telegraaf doen maakt niet uit. Van links tot rechts is de Erdogan-haat terecht toegenomen. Fuck die Turken. Ze zouden eigenlijk gedeporteerd moeten worden.
Wij echte Nederlanders zijn nu nog wel de baas. Maar dat kan snel anders worden. Echte Nederlanders krijgen te weinig kinderen en emigreren.
De reden dat het geboortecijfer in NL op ongeveer 2 staat, komt op het conto van de "nieuwe nederlanders".
Dit is de strategie van Erdogan en mohamedanen in het algemeen: Trek naar het Noorden en zet de verovering in via de baarmoeder. Lebensraum daar gaat het ze om.
Niet voor niets hebben de rechtse turken het over de "Holanda Eyalet" oftewel het "Rijksdeel Holland".
De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 10:13
Verrek, couldn't agree more! Well said sir.
Domste wat je kunt doen is Turken, Marokkanen en andere allochtonen een enkele nationaliteit opdringen. Als ze de Nederlandse kiezen, kun je ze NOOIT uitzetten, al vermoorden ze de koning.
Turbocharger | 13-03-17 | 10:00
Dat is te eenzijdig beredeneerd. Het allergrootste probleem rondom die oneindig erfelijke dubbele nationaliteit, is de ingebouwde belemmering die het vormt voor integratie. Die toch al extra moeizaam verloopt voor de mediterrane moslimvolkeren, en dan druk ik me nog mild uit..... Daar moeten we echt vanaf. En ik hoop echt dat dit incident de katalysator vormt om deze discussie opnieuw aan te slingeren in de politieke arena. En dat het dit keer dan ook leidt tot wetgeving.
Maar waarom nu de turkse rel ? : een week na het bezoek aan poetin , waar handel met rusland en een samenwerking tegen een koerdisch deel van Syrië de inzet waren.
daarvoor moet hij (Erdosnor) uit de NAVO en EU .http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/08/turkije-neemt-afstand-van-navo-wil-defensiezaken-doen-met-andere-landen/
Vluchtelingen over het hek kieperen en zijn turkse staat kan weer verder. Voor wie wil weten waarom dan nederland ? omdat het de snelste en minst kwalijke weg is , en omdat poetin(welliswaar vriend tegen NWO )er niet zo blij mee was dat er gesprekken tussen amerikanen en russen op zakelijk vlak in Nederland , genoemd en afgeluisterd zijn door nederland in het trumpverhaal en de kontakten met russen.Vault 7.
Backfire in het kwadraat.
VS america first en EU op ploffen .
tijdstip kon niet beter , prima timing.
Maar nog steeds wemelt het niet van de nederlandse vlaggen in dit land ,nog steeds zijn er maar een paar fora /topics waar je je mag uiten , want Rascist / fascist xenofoob en islamofoob.
Maak van het malieveld maar een merelveld /hondenuitlaatzone ;-)
Islam hoort hier niet en ik wil het ook niet.
Woensdag weer een keer stemmen en hopen dat de oogjes van veel mensen geopend zijn na de afgelopen dagen.
we gaan het zien en beleven. groet
II
@Guusje Nadorst 8.56 uur.
De beste opmerking van alle reageerders.
Want U voorspelde de juiste afloop van de laffe Rutte.
duitse herder | 13-03-17 | 09:01
Jij bent een Duitse herder met migratie-achtergrond. Jij telt niet. :-P
Wie nu nog naar Turkije met vakantie gaat is een rund van de eerste orde.
Ze pakken je op en stoppen je in de gevangenis omdat hun grote leider ons nazi's heeft genoemd !!
Bovendien Turkije is een gevaarlijk land geworden met aanslagen en terreur met een bevolking waarvan 50%
de dictator Erdogan niet willen.
Dus advies: wegblijven uit Turkije.
omanders | 13-03-17 | 10:10
Nee. Wat we zien is wat er al jaren en jaren was. Turken zijn vaak nationalisten. Ze zien Turken als übermensch en de wolf in schaapskleren laat zijn echte gezicht zien. Grappig genoeg heeft dit echt weinig met islam te maken. Dit Turkse gevoel van superioriteit stamt uit de tribale gebieden uit een waanzin dat ze superieur zouden zijn. Het is beter te vergelijken met nazisme.
En ja. Ze mogen oprotten. Flikker maar op met je halfslachtige 'superioriteit'.
Ik zie geen andere mogelijkheid.
@
Roadblock | 13-03-17 | 09:44
Het verzoek om na onze verkiezingen te komen is wel heel duidelijk gedaan door de man zonder enige oplossing, Alexander Pechthold. Deze laffe, natte ruft van D66 kan dat niet ontkennen want er zijn beelden van deze uitspraak.
Rutte verdenk ik van het uitspreken van de wens tot uitstellen in zijn diplomatieke onderhandelingen maar heb hem nog niet kunnen betrappen op een publiekelijke uitspraak in die richting.
De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 09:08
Die hond is heel verbaast dat er geen ballen zijn. Hahahaha.
Probeert de Telegraaf hier nou in de beste fascistoïde ophitstraditie het Nederlandse PVV-smaldeel te mobiliseren? Zal niet meevallen om Henk en Ingrid van de neplederen bank af te krijgen om zich bij de Joods-Christelijke Kruistocht naar Turkije aan te sluiten...
En de briljanten strategische stemmers zullen weer 4 jaar met het schaamrood op de kaken lopen.
Boy Cot | 13-03-17 | 08:59
Hadden ze maar zoveel zelfrefllectie. Het zal eerder een "wir haben es nicht gewußt" zonder blikken of blosen worden.
De Bilderberg groep en/of illuminati, natuurlijk.
Er zal best een aanzienlijke groep Turken zijn die Erdogan niet zien zitten, maar ik ben bang dat een veel groter deel dat wel doet. Die staan, net als wij, doorgaans niet op straat stenen te gooien maar dat laat onverlet dat er zich een vijfde colonne in ons land bevindt die niet wil integreren en primair loyaal aan het, in sommige gevallen zelfs vermeende, thuisland. Die types moeten we definieren als expats en ook als zodanig behandelen. Dat ze hier willen wonen is geen probleem maar dan gelden er andere regels. Geen permanente verblijfsvergunningen meer, terugkeer naar het land van herkomst na een bepaalde tijd beroep op uitkering gedaan te hebben en hetzelfde na misdragingen waarop 6 maanden of meer celstraf staat. Wil je de volle rechten hebben dan dien je Nederlands staatsburger te worden en je ten volle te conformeren aan de hier geldende wetten en normen. Wie zich alsnog blijft uitlaten over "onze president" en "onze land" geeft er blijk van niet loyaal te zijn aan Nederland en dient gedenaturaliseerd te worden. Je mag best expat zijn, maar op onze voorwaarden. geen 5e colonne in dit land. En dat geldt met name voor die DENK mannetjes.
De Telegraaf heeft normaal gesproken meer sympathie voor buitenlandse invasies geleid door sterke mannen met een scheiding. Na ruim 70 jaar blijkt toch dat ze van hun fouten uit het verleden hebben geleerd.
@Solar666 | 13-03-17 | 09:38
Die claim mag je even met een linkje onderbouwen. Ik geloof het vooralsnog niet. En weet: Een enkele studie is nog geen bewijs.
Statler en Waldorf | 13-03-17 | 10:06
Wie is 'wij'? Onze liberale waarden en normen? De basis van onze beschaving?
In mijn visie hebben we gewoon een dikke middelvinger gegeven aan Erdogan en zijn trawanten. En meer dan terecht. Dat de Turken lekker hysterisch lopen te janken is gewoon de kers op de taart.
Hoe meer we deze mensen terug in hun hok schoppen hoe beter.
Ik ben niet te remmen! Ik weet op wie ik overmorgen ga stemmen!
Volle buit voor Erdogan: Hij heeft hiermee DENK als 5e colonne in NL voor altijd groot gemaakt en zijn winst in het referendum binnen gehaald. Rutte moest wel hard doorbijten om Greet geen munitie te geven.
@Ikbeneenzelfbouwer | 13-03-17 | 09:53
op de tenen getrapt... Nou en? In wat voor sprookjeswereld leef jij? Heb jij nou werkelijk nu nog steeds niet door dat je met een primitieve cultuur te doen hebt die jou zonder probleem 1 meter 80 onder de grond brengt als dat zo uitkomt? Nee hoor, laten we lekker lief zijn, dat helpt werkelijk, dat heeft de recente geschiedenis wel getoond.
@IntegereVoorzitter | 13-03-17 | 10:01
"Waar zij (of hun ouders) ooit geboren zijn maakt niet uit-"
Wat we nu zien is dat dat wel degelijk uitmaakt.
"zolang zij zich Nederlander voelen en de (kernwaarden van) de Nederlandse rechtstaat maar accepteren en respecteren."
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat een van de redenen voor dat gevoel en het accepteren en respecteren van die kernwaarden precies is dat je voorouders hier zijn geboren en dus die kernwaarden mede hebben gemaakt. Dus dat je in je eigen "familie-project" woont, als het ware.
Enig idee hoeveel van onze cultuur in het protestantisme is terug te vinden? Het concept "eigen verantwoordelijkheid" is daar mee verbonden. Kan je je iets voorstellen van hoe weinig voeling immigranten uit het Midden-Oosten daarmee hebben?
Hap Hap Waf . . .
Turki ballen af!
@Pappie | 13-03-17 | 09:46
geweldig toch, hoe meer hoe beter, laat maar zien hoe de vork echt in de steel zit.
eerstneukendanpraten | 13-03-17 | 08:53
Die vraag heb ik mijzelf ook al gesteld maar ik berust erin.
Zij begonnen..........
Wij zijn niet de baas. Dat is het hele punt. Het wordt tijd om weer de baas te worden. Echter dat zal bepaalde handelingen vragen die door 60% van onze bevolking niet gesteund zal worden. Er is geen wil, dus er is ook geen weg.
Ik ben dus erg sceptisch ten opzichte van jouw uitspraak.
Joosthoudtervan | 13-03-17 | 09:43
Dat mag, heb jij je testosteron niveau nog wel eens gemeten? Als je onder de plak van je vrouw zit heb je mogelijk lage levels en om die reden ben je misschien wat geirriteerd.
Honden hebben een baas
In Nederland zijn Nederlanders de baas. Waar zij (of hun ouders) ooit geboren zijn maakt niet uit- zolang zij zich Nederlander voelen en de (kernwaarden van) de Nederlandse rechtstaat maar accepteren en respecteren.
Wat Turken in Turkije en Buitenlanders in Buitenlandistan doen en willen moeten ze zelf weten, maar zolang Nederland nog een onafhankelijke soevereine staat is (of zegt te zijn), heeft de Nederlandse regering gewoon het recht bepaalde figuren als persona non grata aan de poort te weigeren. Sterker nog, dat zou onze overheid best nog wat vaker mogen doen.
De acties van Erdogan en zijn buklaven zijn een directe poging het Nederlands gezag op Nederlands grondgebied te ondermijnen. Turken in Nederland die dergelijke acties steunen kunnen wat mij betreft inpakken en wegwezen naar hun geliefde moederland, die hebben hier niets te zoeken.
-weggejorist-
Vlak voor de verkiezingen moeten we even denken dat we de baas zijn. Daarna bepaalt de EU weer volop wat we moeten, tenzij we eens massaal anders stemmen.
daytripper | 13-03-17 | 09:45
Ik zal het je nog sterker vertellen:
Als je als turk werkzaam bent bij de overheid bijvoorbeeld in nederlandse krijgsdienst of bij de nederlandse politie of als ambtenaar werd de turkse dienstplicht met hulp (renteloze lening) van de overheid afgekocht.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nede...
decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvd...
Nu nog D). Maar er is een hele grote kartelschaar onderweg
Vanochtend de New York Times doorgenomen...... geen woord ( als in nul ) over deze hele toestand.
Waarom staat F niet op A?
Haha, wat een cover! Ik denk dat ik de voorpagina uitprint en boven m'n bed hang.
Het blijft dweilen met de k(o)raan open met die mannen. Uiteindelijk is er voor hen maar 1 (eind)baas en dat is Allah. Geen enkel ander gezag en zeker niet van de Nederlandse overheid zullen zij accpeteren. De ingezette lijn is goed en moet niet alleen gelden voor Turkse ministers, maar voor iedereen die zich niet aan onze wetten en normen en waarden wil houden. Paspoort innemen en over de grens kieperen als ongewenst vreemdeling. Jammer is alleen dat dit nieuwe beleid slechts tot 15 maart zal duren en men daarna weer overgaat tot de orde van de dag.
We zijn met huid en haar verkocht aan Europa, linksom of rechtsom.
Rutte vraagt of men na 15 maart wil komen, dan is er dus blijkbaar geen enkel probleem. (want Wilders)
bianet.org/english/politics/184348-we...
Verder is het oorverdovend stil in Europa (op een natte scheet van Denemarken na) want, m.telegraaf.nl/article/27787662/mogher...
Na 15 maart zal Rutte de poort voor de Ottomanen wijd opengooien.
Ik verbaas me hogelijk dat de media niet helemaal los gaan. Dit is ongekend laag en laf spel van een zittende regeringspartij.
G, Wall Street
pa_niek | 13-03-17 | 09:51
Wat stel je voor?
pa_niek | 13-03-17 | 09:51 koenders ;natte dweil.volksverrader nr 1 .via diplomatieke (kijk mij nou belangrijk zijn zeg) weg... WEG.
en m'n haar wuift in de wind.
De reden waarom de landingsrechten werden geweigerd voor de Turkse minister van Buitenlandse Zaken wordt helemaal niet behandeld in Nieuwsuur. Die had wel politieke onschendbaarheid. Aboutaleb doet dan wel huilie huilie dat hij is voorgelogen door de consul en die andere minister met fop volgauto's vanuit Duitsland kwam. Ik trek geen partij voor Erdogan maar met die landingsrechten hebben we de Turken op hun tenen getrapt en de reactie op onszelf afgeroepen. Raar dat de hele NPO het hier niet over heeft maar het BRT-journaal wel!
Het woord "R4BIA" lees ik als "RABIA", het Spaanse woord voor hondsdolheid.
Suske | 13-03-17 | 09:49
"Juist ja. Egypte, Iraq, Mauretanie en Tunesie. Parels van democratie, stabiliteit, seculariteit en economische welvaart. Onvermoeibare strijders voor de Trias Politica. Je zou daar als Nederlander graag politiek asiel aanvragen."
Ja. Het is lachwekkend.
Lodewijk Asscher:'De Turkse beschuldiging van nazisme en fascisme moet van tafel. Gebeurt dit niet 'dan blijven de verhoudingen stroef'.
Bert Koenders: 'Het zou prettig zij als de Turken excuses zouden maken'
Mark Rutte: 'Wij eisen dat de Turken excuses maken'
Zie hier het 'krachtige' beleid van onze huidige regering.
De vijfde colonne.
Zojuist gelezen op Anadolu News agency (verwant aan KCNA?): World condemns Netherlands for row with Turkey aa.com.tr/en/europe/world-condemns-net...
"ANKARA - Egypt, Iraq, Mauritania and Tunisia on Monday joined an international chorus of condemnation after the Netherlands barred Turkish ministers from meeting Turks in Rotterdam."
Juist ja. Egypte, Iraq, Mauretanie en Tunesie. Parels van democratie, stabiliteit, seculariteit en economische welvaart. Onvermoeibare strijders voor de Trias Politica. Je zou daar als Nederlander graag politiek asiel aanvragen. Oh wait.
He Recep, met de steun van zulke vrienden heb je toch zeker geen vijanden meer nodig? Btw, hoe is het met de geit?
F. Nog 2 dagen, begin maar vast de koffers in te pakken, doei!
De Antifa was nogal onzichtbaar dit weekend. Die hadden toch die Nederturken aan moeten pakken.
dr Rechts | 13-03-17 | 09:21
Zijn ze niet beiden van hetzelfde ras.
Het Noorden | 13-03-17 | 09:27
Massale demonstraties zonder geweld, maar massaal heeft meer kans. De demonstraties tegen diverse azc's waren niet echt massaal te noemen en plaatselijk. Geweld is altijd uit den bozen, behalve voor afa natuurlijk.
Eerst OT.: Merkel Juncker en rotte tanden verzamelaar Guy- verhofstadt zijn hier de baas.
Via loopjongen Rutte en Koenders ,geflankeerd door Jeroen (poep aan je volk ) dijselbloem .In navolging van Bakellende die zelfstandig het verdrag van lissabon achter de rug van nederlanders tekende , en daarmee de soevereniteit van ons land weggooide en verkocht voor wat baantjes voor vriendjes.
Hoogverraad wat nog steeds getolereerd wordt.
Verder zijn hier de baas: de NWO die ons land via soros trekpoppen besturen via constructies in handel en industrie. Met een oranje kliek die via Shell enz ,de belangen van anderen vertegenwoordigen ,is het ook al niet veel beter voor het volk geworden .
Dan zijn er nog de vriendjes van de vriendjes van de bazen van de belangenverenigingen ,( blijven opletten Hé ) die tenslotte ook nog alle goede ideeën wegkapen en verpanden voor een grijpstuiver , zodat de afspraken met de voornoemde vriendjes gestand kunnen worden gehouden.
Oh ja dan is er nog de VN (het hoofd daarvan kunt u zelf opzoeken, lachu) , de NAVO , en nog honderd organisaties waaraan wij ons gecommiteerd hebben .(OESO en bilaterale verdragen met jan en alleman ( andere naam voor vriendjes)).
Dus op de vraag wie de baas is in dit land ,het antwoord iedereen behalve de nederlander zelf.
En dat verdient hij/zij ook niet getuige het stemgedrag . De partijen die de afgelopen 30 jaar het land voor de gek gehouden hebben en verkocht , staan na woensdag gewoon weer daar waar ze willen .Op de markt , want op de markt is nederland geen stuiver meer waard ,(nog 2,1 eurocent).
-----7 famillies zijn de baas.-------
kweethetooknietbeter | 13-03-17 | 09:16
gij snapt het. met nog wat poppetjes erbij is dat de waarheid, en of u allen maar ff doet wat zij willen .
agenda 21 en het vervolg is de baas.
Daar heeft u zich allen al lang geleden aan gecommiteerd .
gedwongen en ongïnformeerd , via gefractioneerde politieke partijen . Tot Woensdag. Kies en Stem.
Tjonge, tjonge, dat is nog eens optreden van de Rutte! Nu wel! Verkiezingen op komst zeker. De PVV de wind uit de zeilen proberen te nemen.
Volgende week weer het gewone slappe gelul:'Brussel, internationaal recht/verdragen, diplomatiek mores, bondgenoot, dit was een 'betreuringswaardig' incidentje, goede betrekkingen gelukkig hersteld, ruim baan voor de islam, .......'
Trap er niet in!
Ik heb wat tegen de omschrijvingen "Nederturken" en Turkse Nederlanders"; zoiets bestaat niet. Juist is alleen "Turkse profiteurs met een Nederlands paspoort".
De Turkse tv-zender A Haber meldt dat Turken in Turkije richting vliegvelden zijn vertrokken om naar Nederland te vliegen voor demonstraties.
@eerstneukendanpraten | 13-03-17 | 08:53
Tijd voor de gedigd!
Het simpele feit dat Turkse jongeren woonachtig in NL met dubbel paspoort dáár in Militaire dienst gaan .
Hoe krankzinnig wil je het hebben?
En dan nog met droge ogen praten over integreren!
KomodoVaraan | 13-03-17 | 09:33
Die game-changer wordt een boemerang als voor woensdag duidelijk wordt dat paling Rutte de turken gevraagd heeft om NA de verkiezingen te komen.
Nu maar hopen dat Rutte onze handtekening onder het Oekraïneverdrag heeft geruild tegen onvoorwaardelijke steun van de EU. Dat lult wat makkelijker richting Turkije.
RichardBandler | 13-03-17 | 09:34
Denk van niet. Peter vaart op zijn eigen morele kompas, en dat instrument is niet bepaald een goed werkend ding. Peter heeft last van eigendunk en loopt waarschijnlijk nog steeds rond met een kater. Hij was zo graag gevierd politicus geweest, maar we lustten hem niet met z'n malle praatjes, en zo nu en dan kan hij het niet nalaten om opnieuw een scheet te laten.Hij kan zich niet inhouden, denkt welriekende geuren te verspreiden en ruikt al lang niet meer hoe hij stinkt, hoe alles wat hij zegt stinkt en alles wat hij doet stinkt.
Als je het aan je tafel lekker wilt laten stinken, dan nodig je Peter uit.
Nu maar hopen dat Rutte onze handtekening onder het Oekraïneverdrag heeft geruild tegen onvoorwaardelijke steun van de EU. Dat lult wat makkelijker richting Turkije.
Grijzen wolven in de Nederlandse regering, hier kan het.
Dubbel paspoort moet zo snel mogelijk afgeschaft worden!! Bijvoorbeeld met ingang van 2020. Erdogan-Turken zijn kortzichtige egoïsten. Hier in Nederland de vrijheid genieten en hun landgenoten in Turkije de dictator geven door deze verderfelijke grondwet goed te keuren. Dat is pas verrot!!!!
Als ik zoveel Turkse vlaggen zie zwaaien in Rotterdam of andere steden hier in Nederland dan gaan mijn haren rechtop staan. Vooral de aanleiding waarom deze neder Turken dit doen doet mij walgen.
Het valt me op dat dit soort opstanden onmiddellijk ontstaan in onze grote steden!
De rekening van deze inzet van politie en de schade in Rotterdam en andere steden opsturen naar Erdogan.
Klopt, de laatste wetenschappelijke inzichten linken testosteron helemaal niet aan agressie.
(...)
Solar666 | 13-03-17 | 09:38
.
Dan mogen de wetenschappers nog wel een keertje aan de slag. Als moeders vrouw van huis is of vergeet haar best te doen, dan heb ik aantoonbaar een korter lontje tegen de rest van de wereld. Ik ben dus erg sceptisch ten opzichte van jouw uitspraak.
bramannema | 13-03-17 | 08:48
Van een Mechelse of van een Duitse herder?
Bijtendehond | 13-03-17 | 08:50
Er komt net een bericht binnen dat Duitse herder's NL hart goed zal doen : "De diplomatieke rel tussen Ankara en Den Haag heeft ook Denemarken bereikt. Premier Lars Lokke Rasmussen heeft voorgesteld een deze maand gepland bezoek van de Turkse premier Binali Yildirim aan zijn land uit te stellen." ( bron : Azijnbode)
Rudi, want die toont zelf inzicht. Hij heeft immers een leuk liedje gezongen over zijn hond, waarin hij zich ook al afvraagt wie er de baas is.
"En ik vraag me af, terwijl ik naar hem fluit
Wie laat wie nu uit"
www.youtube.com/watch?v=N_KZhGKzlGA
Overigens voor degenen die op de VVD willen gaan stemmen:
"Beim Flüchtlingsdeal mit der Türkei hat es konkrete Zusagen für ein legales Flüchtlingskontingent gegeben.
Deutschland und die Niederlande versprachen, jährlich bis zu 250.000 Flüchtlinge aus der Türkei nach Europa zu holen. Die Zahl wurde den übrigen Europäern jedoch nicht genannt" (Bron: Welt.de)
solcama | 13-03-17 | 09:20
Het 4-vinger gebaar of R4BIA-gebaar, is het gebaar van steunbetuiging aan de moslimbroederschap.
debuitenlandredactie.nl/2014/01/wat-is...
Het grijze wolvengebaar wat in Rotterdam veelvuldig in beeld kwam is als volgt:
www.gelderlander.nl/default/turken-mak...
F: GeenStijl is de baas. Wij reaguurders zijn de trouwe volgelingen. We kunnen zelfs stemmen op dat dingetje op de frontpage, GeenPeil heet dat. GeenStijl -> GeenPeil -> GeenPartij, the future of The Netherlands. Jeuj!
akoya | 13-03-17 | 08:58
"En voor de Europa-hater mag je ook gerust Nederland invullen. Moet je wel bij de keuze vakantie een paraplu erbij nemen."
En je portemonnee open trekken.
Es war mir ein vergnügen
www.nu.nl/politiek/4002880/nederlandse...
Ah gelukkig onze patroits zijn terug. Wat een dankbaarheid om dat een ministertje niet het land in mocht man man man
Ik zou iedereen willen vragen nog even te wachten met juichen voordat we (rechts) eindelijk de verkiezing gaan winnen. Er kan nog van alles misgaan en de Rechtstwijfelaar en/of Linkschmens is niet snel overtuigd.
Wij zijn de baas,maar hoelang nog is adwachten,ik denk namelijk dat er na de verkiezingen uitgebrijde excuuses gaan komen.Dat gaan de nederturken als een overwinning zien,waardoor ze een nog veel grotere bek gaan opzetten meer eisen gaan stellen meer uitkeringen.zullen ontbangen ,voorrang krijgen ip overheidsbanen enz.
Want anders het toverwoord rasist
Stop de demonisering van testosteron!
solcama | 13-03-17 | 09:24
Klopt, de laatste wetenschappelijke inzichten linken testosteron helemaal niet aan agressie. Wat men wel kan linken aan agressie is de gevaarlijke indoctrinatie van nationalisme, cultuur en religie.
Dat er hier mannen komen uit vreemde culturen is geen probleem, het probleem is Islam en hun achterlijke cultuur. Bij veel Turken mag je daar ook nog eens een gevaarlijk gevoel van superioriteit bij optellen.
zonder verkiezingen zijn de allochtonen volledig de baas. Rond de verkiezingen tijdelijk iets minder en dat zijn ze duidelijk nog niet gewend.
G: de Islam en de EU gefaciliteerd door de zwijgende meerderheid via het partijkartel.
@Roadblock | 13-03-17 | 09:29
Ja, veel Hollanders zitten nu echt in de rats, weten niet of ze nog vakantie kunnen houden, in het goedkope al inclusief Turkije hotel.
De baas is het volk. Dat in meerderheid achter het huidige beleid staat.
Ik moet eerlijk zeggen ik ben best trots op de Nederlanders.Eindelijk weer een moment waarin je kan zien dat een klein land groot kan zijn.
Oh?, jullie denken dat er wat gaat veranderen?? Nee toch...
Als ik vandaag het bericht weer lees in de televaag van Asscher: De Turkse beschuldiging van nazisme en fascisme aan het adres van Nederland moet ,,van tafel". Dat zei vicepremier Lodewijk Asscher maandag in het Radio 1 Journaal. Gebeurt dit niet ,,dan blijven de verhoudingen stroef"..... maar....
Maar het kabinet zal geen strafmaatregelen nemen tegen de regering in Ankara als ze de woorden niet terugneemt. Het is volgens Asscher belangrijk dat de rust terugkeert. Wel moet ,,er een andere manier van communiceren uit Turkije komen".
Die denken in dat Haagse nog steeds dat die turken ook maar millimeter toegeven? Dat geloven ze nog steeds na 40 jaar.
Inderdaad er zijn mensen die leren het nooit, en dan maakt het niet zoveel uit of het een turk is of iemand van het Nederlandse parlement. Blijven volhouden dat het wel goedkomt, en oh ja, het heeft natuurlijk niets met de is-lam te maken, dat zou ik bijna vergeten.
Gewoon wij. Ik bedoel wij in de breedste zin. Mensen die hier mooi leven willen opbouwen. Fijne is Kuzu is nu echt door het ijs gezakt met zijn turken partij. De wijk in Rotterdam waar dit gezeik gebeurde is een diverse wijk. Wijk van verschillende nationaliteiten. En daar houden deze demonstranten geen rekening mee. Ze hebben schijt aan het gezag. Maar rotterdammers die laten dit niet nog een keer gebeuren. Aboutaleb heeft goed gehandeld. Die heeft zijn werk als burgervader goed gedaan.
@Vogelbeest | 13-03-17 | 09:12
Heh. Maar dat was natuurlijk de hele grap. Erdogan is een "mannetje". Erdogan heeft twee belangrijke groepen achter zich in Turkije: De hardcore Islamisten, en een groep die hij paait met een lidmaatschap van de EU. Die laatste, die gaan nu twijfelen. Score 1.
Maar terug naar hoe de zaak kon escaleren: Erdogan heeft een soort persoonlijkheids cultus opgericht. Hij gaat het nieuwe kalifaat leiden. Maar de figuren die dat een goed idee vinden, dat zijn die van de macho-cultuur. De mannen die zich niet laten zeggen wat ze moeten doen. Die die westerse slappe ruggegraatjes wel even laten zien wie de baas is.
Dus als Rutte vraagt: doe het na 15 maart, dan moet Erdogan wel voor de 15e. Als Rutte dan vraagt: Doe het nou even niet, dan móet hij wel. Dat het zo uit de hand liep, is vooral te danken aan het macho-gedrag van Erdogan. En, en dat is dan wel leuk, net als de macho-met-grote-bek die op het schoolplein door het jongetje-met-bril in elkaar wordt geslagen, gaat ie af voor al zijn vrienden/meelopers.
Wilders heeft, puur door een bedreiging te zijn voor Rutte in de verkiezingen, meer gedaan voor de democratie in Turkije dan de laffe EU in de afgelopen 10 jaar onderhandelingen met Turkije.
De pro-EU aanhangers die Erdogan had, gaan nu nog een keer nadenken of Erdogan die belofte wel waar kan maken, en de macho-aanhang van Erdogan ziet Erdogan op zijn neus geslagen worden door het underdogje.
Het was wel smullen.
Zou Peterrrr de Vries stiekem een grote zak geld hebben gekregen van Erdo om zo pro-Turkije te ageren ? Of is hij aan het daten met een moslima ? Hij raakt steeds meer de weg kwijt...
Nederlanders zijn als een puber welke heel hard tegen z'n ouders roept dat ie 't allemaal zelf héél goed weet en wel op zichzelf gaat wonen. Als het moment dáár is en de zenuwen door z'n onderbuik gieren vanwege de koudwatervrees toch maar even niet.
Waar is de tijd van de mannen van stavast die de wereld gingen ontdekken en veroveren. Veel te veel Nederlanders lopen nog netjes aan het handje van de gevestigde orde en Brussel. A.s. donderdag zal er wel niet veel veranderen bleeehhh.
Gewoon die Turken die Erdogan het dictatorretje, aan hangen terug steuren naar hun beloofde land Turkije
Ze hebben toch al een Turks paspoortje.
Maar ja, dit wilde Rutte noch Erdogan.
HeelStijl | 13-03-17 | 09:06
Onjuist. Erdogan is hier al weken naar op zoek in Europa. De EU wilde al weken geleden dit als EU verbieden (campagne voeren in de EU door Erdogan vanwege het Turkije van NA de coup, nuance en detail). In DLD en FRA hebben ze het redelijk volgens de samenwerking laten verlopen. Maar Ankara moet gedacht hebben, hoppa Holland doen we even.
-
Daarom de leugens en trucjes en alleen maar daarom de enig juiste reactie. Opzouten, op deze manier (jullie manier) doen we niet aan het spelletje mee.
-
De politieke winst voor Erdogan is evident, hij heeft er een vijand bij in de EU nu ie zo dik is met Putin. De winst voor Putin had kunnen zijn bij een slappe reactie van Holland, hoppa dikke winst PVV en meer instabiliteit.
-
De winst voor Rutte, evident en terecht, keurig, correct, en krachtig genoeg opgelost. De gamechanger is binnengehaald.
-weggejorist-
F: Duidelijke zaak lijkt me, maar voor de dwaaldwazen op links; na woensdag 15 maart is het gezeik van jullie ook klaar.
We zijn het zat!
De enige reden dat Rutte eindelijk eens iets deed is de hete adem van de PVV.
Als dit volgende maand zou hebben plaatsgevonden, dan had Rutte de Turken geen strobreed in de weg gelegd.
@HeelStijl | 13-03-17 | 09:00 - mooi commentaar. Ik heb een tip voor je, probeer minder geleerd te schrijven. Nu slaat het werkelijk nergens op. Als wij niet hadden verboden, kan Erdolulletje niet OOK verbieden.
Tijd voor koffie?
Y) Poetin
Een Duitse herder in Nederland die een hap neemt van een Turkse islamiet.
Wat moeten we daar nu weer van vinden?
Kafkaëske toestanden zijn het.
Raad_maar_raak! | 13-03-17 | 09:26
Totdat je je stem hebt uitgebracht. Dan moet je weer je muil houden. En als je dat niet doet, dan schrijft Rutte weer een inlegvelletje vol om je te dwingen je muil te houden, een inlegvelletje dat vervolgens blanco blijkt te zijn.
F: maar dan moet Mark Rutte na 15 maart wel zijn biezenpakken, want alleen in verkiezingstijd optreden uit eigenpartijgewin is niet wenselijk.
Clearly not a proper feeding procedure of K9 unit.
Where is Marianne Thieme fo God's sake?
Plakanus | 13-03-17 | 08:55
Stel u voor:
Een groep nationalistische autochtonen gaat met nederlandse vlaggen de straat op voor een tegendemonstratie.
1.Hoever denkt u dat zij komen?
2.Hoe denkt u dat de linkse goegemeente dit gaat framen?
3.Hoe schat u de reactie van de pers in?
4.Hoeveel mensen denkt u dat u daarvoor op de been krijgt?
Als boze burgers in Geldermalsen met stenen gooien verdwijnen zij als relschoppers achter de tralies.
www.nu.nl/binnenland/4276811/gevangeni...
Hoeveel van de stenengooiende turken in Rotterdam zullen veroordeeld worden?
Nee, het moet eerst hier heel veel erger worden eer dat de Nederlander de straat opgaat.
Nationalisme is nu een vies woord dank zij ons links onderwijs.
Wij laten ons als Nederlanders voor rotte vis uitmaken door een nazi-duitsland bewonderaar als Erdogan, die dagelijks mensen op laat pakken en martelen.
Zo diep zijn we gezakt.
Boycot Corendon
Er is geen baas.
En er is ook geen "wij".
@Solar666 | 13-03-17 | 09:26
Ik hoop dat hij iedere keer dat hij gep**pt wordt nog nachtmerries eraan overhoudt of herbeleeft......
stroopa | 13-03-17 | 09:17
Kijk naar de NLers die zich hebben ingezet tegen een AZC in hun -te kleine- dorp. Praten lost niks op, een beetje fysiek geweld geeft als meer zoden aan de dijk, enkel door de kromme rugjes in de overheid worden deze jongens hard aangepakt. Dus de NLer past wel op, iig onder deze regering.
Ik vrees dat bij winst van de VVD op 15 maart de excuses nog dezelfde naar Turkije gemaakt worden. Eventueel onder druk van EU/Duitsland of de NAVO.
Jeeej, ik mag weer trots op Nederland zijn! Mag van Rutte
Wat jammer dat die hond die man zijn ballen er niet heeft afgebeten, nu kan deze landverrader zijn zaad alsnog gebruiken om nog meer van zijn soort op de wereld te brengen.
@Abject | 13-03-17 | 09:08
Wat denk je zo vlak voor de verkiezingen van een premier die nog nooit daadkracht heeft getoond en alle problemen weg lacht?
een_mike | 13-03-17 | 09:16
Van meneer DENK kunnen we het wel raden. Meneer DENK zet moskeebesturen onder druk om de moskeebezoeker aan te praten DENK te stemmen. Dan weet je het wel.
Laten we eerst maar eens beginnen om de Erdogan fanclub van Kuzu per onmiddellijke ingang te verbieden in ons land!!!
@LJBrinkhorst | 13-03-17 | 08:57
"iets teveel testosteron in zijn donder"
Stop de demonisering van testosteron!
(G) Ik, en als je dat niet bevalt sodemieter je maar op!
Aan alle Turken, voor de duidelijkheid :
F. Hollandi patron vadir.
Domme voorkant van de telegraaf. Beter zou het nog zijn Hek Krol met Marianne Thieme hun hoofd er boven te zetten. Sukkels weer met wilders.
Wij. Tot 15 maart. Want zonder verkiezingen, en een Wilders die dit kan uitspelen, had Nederland gewoon, net als tijdens alle andere onderhandelingen met Turkije afgelopen jaar, uiteindelijk braaf zijn keutel ingetrokken.
Erdogan volgt al 10 jaar het spoorboekje van Hitler. Maar ja, de EU kent maar één ding om af te leiden van de interne ellende: uitbreiden. En zo heel veel landen zijn er niet meer over, dus gold Turkije als serieuze kandidaat. Daarom werd er, bijvoorbeeld bij de vluchtelingendeal, braaf ja en amen geknikt bij alles wat Turkije flikte. Rutte heeft nu ook de EU toetreding van Turkije definitief een decennium terug gezet.
Onzin denk je misschien? Vraag je even af hoeveel je afgelopen weekend hebt gehoord vanuit Brussel.
Anyway, met de aanstaande verkiezingen kon Rutte dit niet op zijn beloop laten. Maar het zou ook goed zijn als iedereen zich herinnert hoe Rutte en consorten zich opstellen naar Erdogan als er geen verkiezingen voor de deur staan.
Siegen aber nicht triumphieren Tele-opportunista!
@een_mike | 13-03-17 | 09:16
Opvallend bij DENK (er niet in te trappen):
-NL moest deescalernder optrreden
-NL had gamatigder moeten zijn
-NL NL NL NL deed alles fout.
Een land nazisten noemen, dreigen met economische en politieke sancties dat is schijnbaar normaal.
Dus in die trent:
Erdogan die nazist moet zijn bek eens dichthouden, anders kon hij wel zijn economische sancties beantwoord zien met hele andere maatregelen.
....
En DENK moet helemaal die pro-turkse standpunten in hun reedt steken
Nog steeds de PvdA met al zijn burgemeesters en regenten maar vooral door het 100% in het bezit hebben van onze publieke omroep.
De Antifa was nogal onzichtbaar dit weekend. Die hadden toch die Nederturken aan moeten pakken.
Walgelijke voorpagina van Telegraaf.
Probeert wellicht nog een overname-slaatje te slaan uit de nieuwe politiek die niet meer door twitters maar door schijnrevoluties wordt gedomineerd.
Ik ben van mening dat de onderstaande(n) hier de baas zijn:
H) Rothschild/Soros/Bilderberg
Of is dit mijn paranoia dat nu spreekt?
kweethetooknietbeter | 13-03-17 | 09:16
-
Nee hoor, je hebt gelijk. Geld, dus macht, is de baas.
Het grijze wolf handje kende ik al, het acht vingers de lucht ingooien nog niet.
Lastige....
A en B zijn de linkse wegkijkers de baas
F is het ook niet. Onze volledige strijdmacht bestaat uit slechts 48.000 mensen met verouderde wapens, groot gebrek aan munitie, 2 inzetbare helicopters, geen tanks en een hoop oninzetbaar rijdend materieel.
Dit alles onder de leiding van een door het personeel verachte minister.
Als alle Turken (of Marokkanen) hier de straat op gaan hoeft op enige weerstand van ons leger niet gerekend te worden
Misschien toch maar F: De kiezer is aan zet. Woensdag maakt u de keuze tussen een premier die Erdogan en Brussel aankan of eentje die terugkrabbelt en alsnog excuses aanbiedt. En nee dan bedoel ik niet Buma die op dit moment een hoop verkiezingsretoriek blaat. Vanavond de 'gamechanger'?
Die ophef ook over 'Wij', echt. Wij in 'Wij zijn hier de baas' slaat gewoon op een ieder die Nederlander is én zich ook Nederlander voelt. Het is niet allemaal niet zo moeilijk.
Abject | 13-03-17 | 09:08
"De Grijze Wolven (Turks: Bozkurtlar of Bozkurtçular) is een extreemrechtse Turkse groepering. In het Turks politiek bestel zijn de Grijze Wolven voornamelijk geïnstitutionaliseerd in de Partij van de Nationalistische Beweging (MHP). In het westen staat de groepering bekend als een fascistische en racistische beweging en is in het verleden namens, dan wel via de Turkse staat, leger of maffioze organisaties betrokken geweest bij liquidaties en aanslagen op andersdenkenden en leden van linkse groeperingen. De naam van de beweging is deels afgeleid van een pre-islamitische Turkse mythologie, waarbij de wolvin Asena een rol speelt. Naast de extreemrechtse signatuur worden de Grijze Wolven ook als panturkistisch, neofascistisch en islamofascistisch gekarakteriseerd."
Neuh volkomen legaal zo'n groep fascisten.
Wij??
Ik vind de weerstand bij de burgers alleen zo mak. Turken gaan massaal de straat op en de Nederlander blijft thuis zitten wanneer er iets aan de hand is. Af en toe het gevoel dat de burger zelf meer moet strijden voor zijn land.
Plakanus | 13-03-17 | 08:55
Helemaal gelijk.
Wacht donderdag op de tank van Kaas.
Maar vooralsnog woensdag gehaktdag!!
Rutte is een slappe l*l die alleen dit weekend stijf geworden is van Erdol*l.
Weten we gelijk waar zijn affectie ligt.
Rutte is een slappe l*l die alleen dit weekend stijf geworden is van Erdol*l.
Weten we gelijk waar zijn affectie ligt.
Ik ben van mening dat de onderstaande(n) hier de baas zijn:
H) Rothschild/Soros/Bilderberg
Of is dit mijn paranoia dat nu spreekt?
Ben toch nieuwsgierig wat Meneer de Vries en Meneer DENK gezegd zouden hebben als Nederland een referendum eiste te kunnen verdedigen in een willekeurig ander land, en het land zou weigeren. Vervolgens direct met sancties dreigen en tijdens de onderhandeling stomweg het vliegtuig al sturen, en na weigering daarvan een auto onder valse voorwendselen sturen en openbare veiligheid in gevaar brengen door op te roepen een demonstratieverbod te negeren. En daarna het land uit te maken voor nazi's en oorlogstaal uit slaan via de krant met een berekening tussen aantal burgers en soldaten. Dan zouden zij Nederland NIET van provocerende oorlogophitsend handelen betichten? Dit is geen hypocrisie meer, dit is absurd.
Gelukkig weten we via Twitter dat Peter satire in een Donald Duck niet vindt kunnen als vrijheids van meningsuiting, daar moeten beperkingen op komen, en kun je reacties op verwachten. Maar wat dit weekend gebeurd is valt volgens hem gelukkig WEL onder vrijheid van meningsuiting.
@Plakanus | 13-03-17 | 08:55
Echte Nederlanders worden wél gearresteerd en veroordeeld. Iedere poging tot enig verzet wordt de kop ingedrukt.
Duidelijk niet de voorpagina van de Volkskrant.
Hé Kuzu! Wat ben je stil vandaag?????
@pa_niek | 13-03-17 | 08:52
'Ik hoop wel dat die politiehond ingeënt is tegen rabiës.'
Die hond heeft niets te vrezen.
Hondsdolheid komt nog nauwelijks voor bij Turken.
@De Bovenbuik | 13-03-17 | 09:00
Je kunt je wel aanmelden, maar als je nog PANG PANG moet roepen, heb je er weinig aan. Materieel > personeel is wat tegenwoordig een leger sterk maakt.
@HeelStijl | 13-03-17 | 09:00
Turkije speelt hoe dan ook de slachtofferrol. Turkije had hoe dan ook willen provoceren. Ze hebben Rutte gewoon uitgedaagd en reactie gekregen. Niks meer, niks minder. Wat er ook gebeurde, de media kon daar toch wel wat omheen spinnen. Als ze wel speechten was het zo'n ongelofelijk success en werden we weggezet als laffe schapen. We konden onmogelijk winnen. En een gelijkspel met Turkije is ook niks waard.
Rutte. 2 kabinetsperioden lang levert hij zijn bevolking uit aan de de islamisten, de EU, iedereen die maar vraagt krijgt ons geld.
Geen geld voor bejaarden, maar wel 17 miljard naar Griekenland
600 miljoen naar Oekraine.
en dan 5 dagen voor de verkiezingen heeft hij 1x ruggegraat.
En weet je waarom: nog niet eens omdat hij het niet met Erdogan eens. is.
Hij had gevraagd of ze NA de Verkiezingen die minister konden sturen om de PVV niet in de kaart te spelen.
Maar Erdoturk moest zo nodig vóór de verkiezingen.
Dáárom werd Rutte boos.
Wij zijn hier de baas en woensdag slaat de baas met zijn vuist op tafel en krijgen de allochtonenknuffelaars (PvdA) wegkijkers (PvdA) en weg-met-ons activisten (PvdA) ongenadig de deksel op de neus (hoi Lodewijk).
Zelfs na de Turkse inval van zaterdag wordt de 5e colonne van Turken met een islam achtergrond door de burgemeesters van Amsterdam (PvdA) en Rotterdam (PvdA) geen strobreed in de weg gelegd om onze steden te terroriseren.
@T-Max | 13-03-17 | 08:47
Maar ZIJ zijn met meer...
Wij in ieder geval niet meer!
Peter R. de Vries moet maar snel weer zijn snor laten staan. Kiest ondubbelzinnig partij voor de Turk.
@akoya | 13-03-17 | 08:58
Er zullen weinig mensen zijn die Europa haten. Daarentegen heb velen wel genoeg van de EU.
F. de Verkiezingen-spindokters.
langzullenweleven | 13-03-17 | 09:01
Symbolisch misschien wel van enige waarde. Maar verder helemaal niet nodig. Slechts 1% van onze export gaat naar Turkije, en die Turken met hun grote bek zijn economisch met handen en voeten gebonden aan handel met Europa.
Maar goed, ik doe mee. Makkelijk genoeg. Nog nooit naar Turkije op vakantie geweest en ook nooit van plan geweest om dat te doen. En dat Turkse bakkertje en die kebab-zaak, ach...
En voor de Europa-hater mag je ook gerust Nederland invullen. Moet je wel bij de keuze vakantie een paraplu erbij nemen.
akoya | 13-03-17 | 08:58
.
Gelukkig maken we die ook
@eerstneukendanpraten | 13-03-17 | 08:53
Nazi's waren ook racisten, dus dat kan wel ja.
Heeft die hond nu de ballen van die Turk te grazen genomen? Ziet er niet prettig uit.
Staan Diyanet en de Grijze Wolven inmiddels al op de lijst van verboden organisaties of is dit gewoon een verkiezingsstunt?
Het pijnlijke antwoord is nu nog
G: De EU, banken en verzekeraars
Dat moét anders.
atheïstisch stemvee | 13-03-17 | 08:48
Ik ben het met u G. eens
Diplomaten verbieden of wegsturen was domme actie. Speelt Erdogan in de kaart.<...>
HeelStijl | 13-03-17 | 09:00
.
Maar ja, dit wilde Rutte noch Erdogan.
.
Rutte wil zich via dit toneelstukje (over de ruggen van zowel Nederlandse als Turkse burgers) profileren als net zo'n sterke man als Erdogan (understatement alert). In de hoop: exit Wilders als kanshebber.
.
En Erdogan ... ach wat die wil snapt een kind: Ottowanen ...
@Pedronegro | 13-03-17 | 08:58
Het Trojaanse paard zal vol met Grieken die vervolgens Troje van binnenuit overnamen. Als ik je tegel correct interpreteer, dan heeft NL momenteel te weinig te vertellen en de Turken teveel. Als je dan toch de vergelijking maakt, doe het dan goed en zeg "G) De Grieken"
Los daarvan: Ja, de Trojanen zijn vooralsnog de baas en dat paard moet gewoon de fik in.
En nu doorpakken. De keuzevrijheid wordt: Turks of Nederlands paspoort.
Kies je voor Turks, krijg je een jaar om jouw ideaal te verwezenlijken en naar het land van Allahdogan te verhuizen.
Kies je voor Nederland, de Turkse vlag alleen nog maar als schilderij in jouw huiskamer.
Dat is democratie: keuzes maken!
Erdogan met zijn grijze wolven en dyanet moskeeën is nog steeds de baas over de in Nederland wonende Turken. En hij laat geen kans voorbij gaan om ze daar aan te herinneren.
Haat die schreeuwerige stijl van de Telegraaf
@langzullenweleven | 13-03-17 | 09:01
Oops, inderdaad. Ook daar moeten we gewoon even wegblijven.
F) 17 miljoen kapiteins op dit schip. Woensdag weten we hoe de verhoudingen liggen.
Koop Europees, huur Europees, Vier vakantie Europees.
@akoya | 13-03-17 | 08:58
Heb jij het ook zo warm gekregen van al die steun uit Europa? Steun uit Duitsland, uit Frankrijk, uit Brussel. Allemaal steun, liefde en warmte. Kan ook zijn dat ik in mijn broek geplast heb.
F. Wij zijn hier de baas en desnoods tonen we dat met een lange lat.
Zulen we met de vakantie dan maar een Trumpje doen:
Koop Europees, huur Europees, Vier vakantie Europees.
En voor de Europa-hater mag je ook gerust Nederland invullen. Moet je wel bij de keuze vakantie een paraplu erbij nemen. akoya | 13-03-17 | 08:58
Helemaal eens, maar een deel van die erdocratie is ook Europa. Dus... Koop Europees maar niet Turks), ....(maar niet Turks)...
Ik ben de baas.
F, en dat zal woensdag uit mijn stemgedrag blijken
Mooie woorden van de Telegraaf. Maar, als je blaft, moet je ook kunnen bijten. Hup! allemaal baan opzeggen en aanmelden bij het leger. Ik geloof namelijk niet dat we op dit moment Turkije de baas kunnen zijn.
Diplomaten verbieden of wegsturen was domme actie. Speelt Erdogan in de kaart.
DE slimme oplossing was geweest: koekje eigen deeg:
Koenders naar Turkije sturen en daar in alle vrijheid van meningsuiting laten pleiten tegen referendum.
Dat had Erdogan niet gepikt natuurlijk. Hij had OF moeten laten (als democraat) of had ook verboden.
Dan was het tenminste 0-0 geweest en had hij in elk geval niet dit incident in zijn voordeel kunnen provoceren en Turkije de rol van slachtoffer kunnen laten innemen.
Wij zijn hier de baas? Hoe dat zo ineens! Pas nog een referendum voorbij zien komen dat volstrekt genegeerd werd door degene die hier de baas speelt en nu de held probeert te spelen, op het risico af opnieuw de EU tegen zich in het harnas te jagen.
Nederland staat in zijn dapperheid vooralsnog alleen, en als dat zo blijft, wil ik wel eens zien wie hier de baas is of de baas wil gaan spelen.
Het islamitisch turks kalf is verdronken!
Tijd om de put te dempen!
De grote broek die Rutte nu in de Turken kwestie aantrekt zal, mocht hij weer tot PM benoemd worden (wat god verhoedde) snel tot aan zijn enkels afzakken. Want zo kennen we Markie, draaien tot die scheel ziet, en de schuld bij Geert Wilders leggen. En de briljanten strategische stemmers zullen weer 4 jaar met het schaamrood op de kaken lopen.
-weggejorist-
Na decennia van kruipen, slijmen en masochisme flikkert iedereen van zijn stoel als er een lijn wordt getrokken. Dat is wel begrijpelijk. Uiteindelijk zouden wij de baas moeten zijn. Indien we het labbekak gedrag uit het verleden rap gaan repareren kunnen we over tien jaar misschien zeggen dat we weer iets hebben te vertellen in ons land.
Het antwoord momenteel is derhalve: G) De Trojanen.
Zulen we met de vakantie dan maar een Trumpje doen:
Koop Europees, huur Europees, Vier vakantie Europees.
En voor de Europa-hater mag je ook gerust Nederland invullen. Moet je wel bij de keuze vakantie een paraplu erbij nemen.
Man man, de chef nieuwsdienst bij de Televaag had iets teveel testosteron in zijn donder. Jammer dat het hoofd van onze puddingpremier Rutte er weer bij staat. Want daar is het aan de Basisweg om te doen. Dat de Veeveedee weer de grootste wordt.
Maar buiten dat maakt het herwonnen nationalisme me wel een beetje vrolijk. Al zullen de stoere worden van Marcos Ruttos na 15 maart weer geen moer waard blijken. Dan wordt het weer ouderwets likken naar Brussel...
D. En ná 15 maart F!
16 maart worden er gewoon nederige excuses aangeboden aan Erdoban.
Zat ik @%£#$ vanochtend naar Peter Errrr de Vries te luisteren op Q-Music die even zijn zegje mocht doen tegen Rutte die daar te gast was. Alleen Rutte was al heftig genoeg voor de maandagmorgen.
Wie zien nog wel wie de baas is. Na de verkiezingen worden we keurig op onze vingers getikt door de EU dat dit echt niet kon. Dan mag de komende premier op zijn knietjes naar Erdo om sorry te zeggen. Afhankelijk van woensdag weten we of onze nieuwe premier dat gaat doen. Mark my words, dit is wat gaat gebeuren. We zijn helemaal geen baas hier.
Ik vind de weerstand bij de burgers alleen zo mak. Turken gaan massaal de straat op en de Nederlander blijft thuis zitten wanneer er iets aan de hand is. Af en toe het gevoel dat de burger zelf meer moet strijden voor zijn land.
F is aanstaande donderdag ook een mogelijkheid maar dan alleen onder leiding van Geert anders wordt 't wéér vier jaar een beetje van dit en een beetje van dat.
ik sluit me aan bij @eerstneukendanpraten
hetzelfde effect veroorzaakt door eindeloos gesol met nederlanders met een autochtone achtergrond
Kan niet wachten tot de 15e !
D.
Overmorgen krijgen we de kans om dat te veranderen.
Daarna moeten we weer 4 jaar bukken en doorslikken.
Rid Carell was wel de enige Duitser met humor. Oh wacht...
F. Driewerf F.
En dat zal aanstaande woensdag duidelijk worden, ook.
Paul de Leeuw. We are doomed.
En van de zomer allemaal weer voor weinig naar de al-inclusive.
Dankzij Sylvana en Kwinsie werd ik 100% racist maar dankzij Erdogan ben ik ook een nazi. Is dat wel verenigbaar?
Ik denk F
F) En ook die Duitser met tanden!
De doggy's van Rutte.
Ik hoop wel dat die politiehond ingeënt is tegen rabiës.
F: Wij en daar staat geen woord Turks bij
G: Kaas de Vies.
Overduidelijk de Duitse Herder
bramannema | 13-03-17 | 08:48
Van een Mechelse of van een Duitse herder?
F. Wij. Laat het duidelijk wezen.
Of G: degene met de grootste bek...
G) Anders, namelijk Brussel en Brusselse lobbyisten.
Juist WIJ! Op naar 15 maart......
REAGEER OOK