Filmpje. Rapper Emms laat zich op onacceptabele manier uit over het behaalde succes van Feyenoord
Rapper Emms heeft spijt van de onacceptabele manier waarop hij zich heeft uitgelaten over het behaalde succes van Feyenoord, dat vorig jaar de KNVB Beker won. Wij zijn nog met een team van deskundigheidsdeskundigen aan het uitzoeken wat er nu precies onacceptabel is aan de leuzen in bovenstaande video. 'Elia in Oranje' zou natuurlijk kwetsend kunnen zijn voor de huidige spelers van het Nederlands Elftal. Die doen ook maar gewoon hun best. 'Hand in hand kameraden' is kwetsend voor vuurwerkslachtoffers die geen hand meer hebben, maar om dat nu 'onacceptabel' te noemen gaat ons een beetje ver. Misschien dat Emms na afloop heeft gezegd dat het succes mede te danken is aan het 4-3-3 systeem onder Van Bronckhorst, terwijl onder hedendaagse voetbalanalisten de consensus is dat niet het systeem, maar de manier waarop je het invult bepalend is voor de manier van voetballen. Hoe dan ook, het is goed dat dit soort onacceptabele manieren van zich uitlaten over voetbalsuccessen KEIHARD wordt aangepakt. Met een laf om de hete brij heendraaiend excuusje, een helikoptervlucht door Nederland en Kees de Koning die bij DWDD gaat zitten uitleggen dat 'Hamas, hamas, joden aan het gas' een interessante artistieke uiting is die past binnen de urban supporterscultuur en die vaker wordt gebruikt 'om een tegenstander te intimideren'. Dat zal hem leren.
Reaguursels
InloggenDe Koninklijke familie gaat temidden van de Groenlinks-jeugd weer uit de elitaire plaet op de bevrijdingsfestivals bij deze rapmuzak; spring voor Hamas, spring voor Hamas, gooi je handuh in de lucht alsof je geen fuck geeft !
Klinkt erger als minder minder niet?Aanklachten indienen en kijken of er ook vervolgt gaat worden.Zo niet dan is alles wel duidelijk en gaat onze stem uit principe naar Wilders.Dit profiterende kompleet mislukte niet geintegreerd zandbak volkje moet lekker verder gaan in het M.O met zichzelf uit te roeien .Ze hebben geen gas nodig .Minder minder...
Vergelijkbare zaak, zie de uitspraak. Rechters dienen iet langer meer voor het leven aangesteld te worden. Al wat macht heeft, en niet ontslagen kan worden, heet een dictator.
Weg met de neprechters, ik eis verkiesbare, die ik weer weg kan sturen als ze teleurstellen.
"Hij bedoelde natuurlijk "Hamas, Hamas, geen Mubarak, geen Abas" "In de eerste plaats sluit het hof niet uit dat in plaats van "Hamas Hamas, alle Joden aan het gas" is geroepen: "Hamas, Hamas, geen Mubarak, geen Abas", zoals uit het onderzoek ter terechtzitting in hoger beroep naar voren is gekomen. Deze laatste zin kan bezwaarlijk als beledigend of haatzaaiend worden opgevat en is in ieder geval ook niet tenlastegelegd." uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Fuck de rechterlijke macht!
Daarom ben ik dus voor afschaffing van Art.1 en onbeperkte vrijheid van meningsuiting. Opdat dit hypocriete gejank over gesproken of gezongen woorden eens ophoudt. "Kijkt u even mee" Geenstijl? www.dumpert.nl/mediabase/1311191/704ed...
Rotterdam heeft het allergrofste klootjesvolk van Nederland.
"minder, minder minder" is veroordelen waard.
"Hamas hamas, joden aan t gas" is rel jongeren. Wat een kutland is dit ook.
En nog steeds snapt niemand dat dit niets te maken heeft met de Joodse gemeenschap. Het gaat namelijk over een rotclub in 020 die de pesttyfus kan krijgen. Jammer genoeg accepteren hunnie dit ook, en zingen het hardop. Deze jongen is een Rotterdammer die met deze uitspraken opgevoedt is, en ziet het niet als een belediging richting het Joodse volk. Media wel, dus nu is hij de lul. Wel ben ik het eens dat als je een publieke functie hebt, je je daar naar moet gedragen. Jammer voor je boef, die mei viering kun je nu wel vergeten.
"rapper"is dus op educatie-les geweest naar Auschwitz ?! Hopelijk heeft hij hier voor moeten betalen. Maar ja, hij is het product van het hedendaags onderwijs. Weet niets meer van de geschiedenis. Mij hoeven ze niet naar Auschwitz te sturen om te realiseren wat een gruwelijkheden er begaan zijn tijdens de 2e Wereld Oorlog. Maar ja, verbaasd mij niets dat het comité dit soort artiesten vraagt als zij de reden van dodenherdenking naar achterschuiven.
-weggejorist-
Voor sommige taken is meneer duidelijk niet geschikt, hij moet leren dat je pas een vorm van maatschappelijk respect krijgt als je die zelf ook hebt en hij laat duidelijk zien dat hij niks maar dan ook niks op school heeft geleerd en ook in zijn huidige maatschappelijke loopbaan wordt hem dat niet geleerd want dat is er ook een van eisen waaraan voldaan moet worden voor hij uberhaupt uit zijn bed komt.
Holy... Man, ik hoop dat hij nog ontslagen wordt. Dit is toch niet normaal, beetje doen alsof het achter je ligt. Je moet gewoon gvd boeten. Spijt is niet genoeg. Ik hoop dat hij ontslagen wordt als Ambassadeur!
Maar wel janken om minder minder, over joden mag je alles zeggen in dit land, ik ben klaar met dit antisemitisch schorem, en dat is gewoon ambassadeur op 4 en 5 mei, een gotspe om het op het joods te zeggen.
Als het niet met de Joden te maken heeft omdat idd doelt op een tot geuzennaam aangenomen bijnaam van Amsterdamse voetbalfans waar is dat weinig subtiele bruggetje naar de Holocaust dan voor nodig? En als dit dan zo weinig met joden te maken heeft heeft t dan ineens veel met smaak te maken?
Zwakbegaafd aso-tuig dat in het voetbalstadion thuishoort. Niet serieus nemen. Zolang er "voetbal" is, zijn mensen in de samenleving veilig, en de joden ook. Bij escalatie => elkaar de hersens in laten slaan. Geen probleem. Carlo Picorni!
Het lijkt me niet fijn om een Zwitsal te zijn.
Iedereen denkt dat je een Libero bent.
Dus die gesubsidieerde deugclub van 4&5 mei heeft een antisemitische hooligan als ambassadeur? En die gaan ze per helikopter het land in sturen om dat onnozele 3FM volk te vertellen dat racisme niet 'flex' is? Bijzonder.
Ligt het aan mij of heeft elke halve zool zichzelf tegenwoordig de naam "Rapper" toegeëigend???
Oke,excuses gemaakt,zand erover.
Denk zo'n ton of 40-45.
Mijns inziens zit er weinig verschil tussen het schreeuwen "en wie niet springt is een jood" - vaak gebillijkt omdat Ajax dat ook zou doen, hetgeen overigens geen reden is - en het schreeuwen "Hamas, hamas Joden aan het gas".
Hiermee diskwalificeer je voor een ambassadeursfunctie.
@ Oh dan kunnen jullie ineens niet de context zien hahaha
XAUUSD | 04-03-17 | 13:03
Leg uit dan lutser
Toen Giel Beelen (waar ik overigens ook geen fan van ben) een flauw grapje maakte over mevrouw Simons was de wereld te klein en werd hij gelijk gemoved uit de antidiscriminatiespot. Nu doet een zwarte man iets wat mij iets meer lijkt dan een flauwe grap en gaan we kijken hoe we hem toch ambassadeur van de vrijheid kunnen laten blijven.
Dus institutioneel racisme bestaat eker wel alen de vraag is wie het slachtoffer is. vul zelf maar in
Vooral Geert Wilders vervolgen voor minder-minder-minder. Wat een land zijn wij, schaam me kapot.
Dit :http://www.dailymail.co.uk/news/article-4281088/Zuma-wants-land-owned-white-occupiers-taken.html staat ons hier ook te wachten .
Hij is niet de enige Feyenoord fan die dit zingt
www.youtube.com/watch?v=I8scjha9ljg
www.youtube.com/watch?v=R7Mi5VZJLzI
Nederland lijdt aan overdraagbare ziektes.
@necrosis
Het is ook maar net hoe je het interpreteert. In die situatie zoals jij hem schetst geeft het te denken. Ik ben ook zeker voorstander van zelfbevochten euthanisie.
-weggejorist-
Als ik ergens 'Kees de Koning legt uit' zie staan pak ik preventief ibuprofen.
@lingo star | 04-03-17 | 15:46
Ach so. Dat was me ontschoten.
Grappig je ziet dat wel vaker, dat men compleet ongeschoolde half geletterde dan een filosoof of schrijver aanraad. terwijl men vaak niet verder komt met luisteren naar slechte sinterklaasrijmpjes op een ritme (rap)
www.youtube.com/watch?v=aDH-1VdTVXc
miko | 04-03-17 | 14:16 en zosima
Mijn opmerking over Sartre was cynisch bedoeld. Toen in Frankrijk de banlieus in brand stonden was er ook zo'n gek die schreef dat de reljongeren een Sartre nodig hadden. Alsof die rotzooi aangebracht door die klotejongeren te rechtvaardigen was, typisch weer zo'n wereldvreemd idealisme. Sartre is in sommige kringen nog steeds heilig, en natuurlijk valt daar heel wat op af te dingen.
5 generaties geleden zat ze oma nog aan de kettingen wat een lef.
@Tom Hagen | 04-03-17 | 15:22
Dat is een rapper, je weet toch, zangers die 100.000 mensen trekken tijdens een optreden?
*Moehaha*
Ik vind juist degene die hem aanwijst als 4-5 mei ambassadeur een totale imbeciel
@mck72 | 04-03-17 | 15:14
Laat hem zingen bij Beitar,kunnen we lachuh man.
-weggejorist-
miko | 04-03-17 | 15:09
Nah, meer in het algemeen.
Eh, wie is Emms?
@gemarineerd | 04-03-17 | 14:57
Volgens mij snap jij de tekst niet.
Eeuwig leven bestaat niet en sommige mensen gaan nu eenmaal eerder dood dan anderen.
Artsen doen wat in hun vermogen ligt om je in leven te houden, maar wat als je nog jaren ligt te vegeteren in je bed?
Ik heb een collega gehad die een hersentumor had ter grote van een mandarijn.
Een gedeelte daarvan konden ze niet verwijderen omdat hij dan op de operatietafel zou komen te overlijden.
Ondertussen was hij bijna blind vanwege de operaties en zijn opties waren nul!
Hij was 'opgegeven', in dat geval zou ik euthanasie willen, om de simpele reden dat je nooit meer beter wordt.
En nee, je hoeft niet naar Joop.
Overigens is mijn collega overleden aan de gevolgen van die ziekte met hoofdletter K in zijn hersenen, het was een gevecht wat hij niet kon winnen.
Hij liet een vrouw en een jong kind achter, zelf was hij pas 31.
@Mannes | 04-03-17 | 14:32
Gratis een wedstrijd bijwonen van bepaalde voetbal teams in Rusland Polen of Kroatie, eens kijken of hij rasiscisme nog zo leuk vind
Degrelle | 04-03-17 | 15:13
Van mij mogen ze zowel Ajax als Feyenoord verbieden, ze zijn geen haar beter van elkaar.
-weggejorist-
-weggejorist-
Gewoon ajax verbieden, dan sterven dit soort liedjes vanzelf uit. Volgend probleem...
Vriendelijk verzoek: alles wat zich 'rapper' noemt doodzwijgen. Geen aandacht aan besteden. Menselijk afval.
Het an sich verwerpelijke gebruik van deze leuzen door Feyenoord supporters, wordt nu op zijn beurt misbruikt door mensen die er een daadwerkelijke anti-semitische label aan willen hangen.
Toen ik namelijk de eerste berichten las, dacht ik, "dit kan niet waar zijn". Hoe kun je immers iemand die zo openlijk Joden de dood toewenst ooit uitnodigen voor zo'n viering.
Echter toen ik er achter kwam dat het scanderen gebeurde na afloop van een voetbalwedstrijd werd het me al weer duidelijk dat de context van de geschiedenis wel even heel belangrijk was.
Waar veel linkse media zich schuldig aan maken, het vertellen van het halve verhaal, wordt nu ook gedaan door media die graag rappers met een kleurtje even flink verdacht willen maken.
Rappers heb ik niets mee. Emms ken ik niet, wil ik niet kennen. Het hele zooitje kan mijn rug op. Echter als we dit soort dingen gaan misbruiken om punten te scoren dan kunnen we beter stoppen met het hele toneelspel.
Feyenoordsupporters zijn vaak 100% anti-Joods. Dat betekent anti-Ajax. Die gaan daar niet lekker politiek correcte discussies over voeren.
Ik vind de leuzen ook niet bepaald getuigen van fijngevoeligheid.
@Zosima | 04-03-17 | 14:57
Euh,ja weet ik dus was je plemp misschien aan chigago river of lingo star gericht??
-weggejorist-
@Gajus | 04-03-17 | 14:34
Blind illusion
Ajacieden noemen zich joden. En die moeten dood van Feyenoord.
Niet de joden zelf. Maar de joden.
Hoe lang roepen ze dit nu al?
Natuurlijk verwerpelijk. Maar al zolang verwerpelijk dat het geen enkele antisemitische waarde meer heeft.
Kom met iets nieuws jongens.
Dit is uit de tijd.
Boring as fuck.
@necrosis Ik kan niet zoveel met die tekst.
Het leven is veel te mooi om waar te zijn.
Kijk om je heen!
plz dont tell me to go visit Joop :D
miko | 04-03-17 | 14:16
Franse intellectuelen bleven communistische regimes steunen totdat het echt volstrekt duidelijk was dat het absolute mislukkingen waren, de term 'murderous' is nog te licht om die regimes te beschrijven. Dit kwam onder andere aan het licht door het boek De Goelag Archipel van Solzjenitsyn, die zelf de nodige tijd in Siberië heeft doorgebracht. Toen zijn de Franse intellectuelen overgestapt op postmodernisme, een nihilistische filosofie die alles in het Westen bekritiseert (het Westen zou misogyn, homohatend, rascistisch, kortom oppressive zijn) terwijl het andere culturen negeert want die kunnen we niet begrijpen. Deze gedachten hebben vandaag de dag nog steeds hun invloed zoals u zult begrijpen. Feitelijk is het dus een soort nihilistische culturele zelfhaat, die het Westen bekritiseert omdat het niet voldoet aan een utopisch ideaal.
Sartre de communist en zijn vrouw Simone de Beauvoir de feminist hebben overigens meerdere minderjarige meisjes seksueel misbruikt, eentje was 13 jaar oud. Dit zou u genoeg moeten vertellen over de morele integriteit van extreem-linkse wereldverbeteraars.
@Gajus | 04-03-17 | 14:36 - spreek dan ergens anders af, omdat jullie te lui zijn om iets te ondernemen, wil jij dat iemand anders iets onderneemt? Typerend.
@Gajus | 04-03-17 | 14:25
Ik ken het verhaal, hij is overleden aan hersenstamkanker.
Overigens schreef hij dit nummer jarenlang voordat hij ziek werd.
Ik heb in de panelen destijds een korte discussie gevoerd met een man die samen met zijn vrouw een doodskist hadden uitgezocht omdat de vrouw euthanasie ging plegen op een specifieke datum en tijdstip (ik weet niet meer welke reaguurder dat was).
En toen was ik even stil want dat soort dingen hoor/ lees je niet vaak.
Ik wilde toen ook de tekst/ song plempen, maar heb toen besloten het toch maar niet te doen.
Soms moet je dingen gewoon niet plempen, het dient geen enkel doel.
5 mei, een groot subsidiefeest voor jodenhaters.
Gajus | 04-03-17 | 14:34
Van Slayer vind ik Divine een van hun tofste platen. Met Paul Bostaph, en strak geproduceerd (nr 3, .5, nr 9). Seasons in the Abyss vind ik qua sfeer dan weer meer. South of Heaven moet ik altijd op 1 of andere manier zin in hebben.
@ijskogel | 04-03-17 | 14:25
Zo iets als def rhymz in een Alabama windchime?
cdn.meme.am/cache/instances/folder195...
@Gajus | 04-03-17 | 14:28
www.parool.nl/sport/-waar-komt-de-geuz...
Einde van de Domheid | 04-03-17 | 13:51
Maar het is negermuziek dus dat is vet cool en andere cultuur. Alles is te 'wit' dus moeten we niet-blanken (Aziaten daargelaten) ophemelen als ze een halve prestatie leveren.
Nationaal Comité 4 en 5 mei... een kwak paardestront krijgt van mij meer aanzien.
@Geenstijl: is het een idee om een topic te plaatsen à la DasKapital, maar dan over muziek? Hoeven wij de andere reaguurders niet te vervelen met onze bizarre hobby :-)
chicago river | 04-03-17 | 14:27
Tja, tegenwoordig heb je van die mensen die Metallica als vaandeldrager van het genre beschouwen. Jammerrr. Maar je hebt gelijk, pathetisch.
Rust in Peace (niet Piece) is geweldig. En vergeet Testament niet (Legacy/New Order). En van Slayer vind ik alles tot en met Divine Intervention geweldig.
Luisterde zelf indertijd meer naar het wat hardere werk (Carcass, en Pestilence's oude werk)
Verplichte excursie naar het Anne Frank Huis en het in alle eenzaamheid en in het donker laten kijken naar Schindler's List. Misschien dat deze krijsende "rapper"
dan begrijpt hoe kwetsend zijn gedrag is.
Dit allemaal door een paar bunnikside supporters die eind jaren 70 wat vlaggen ophingen bij een station in Utrecht waar ajax supporters zouden aankomen.
ok, nog een keer, iets meer leesbaar:
Het moet joden, die geen joden zijn, verboden worden zich als jood uit te geven zodat niet-joden, die andere niet-joden, die zich als jood voordoen, 'nep antisemitisch' behandelen niet ten onrechte beschuldigd kunnen worden van 'echt antisemitisme' terwijl er geen jood in de buurt is....
Nee, 'Elia in Oranje' gaat over de kleur van het uit én thuistenue van de FC Halve Maan Guantanamo Bay...
Schepvogel | 04-03-17 | 14:27
Het lijkt me om te beginnen al moeilijk om uit te leggen dat "joden" voor de Ajaxsupporters een geuzennaam is... Wat heeft het in hemelsnaam met voetbal te maken.
Het moet joden die geen joden zijn verboden zich als jood uit te geven zodat niet-joden die niet-joden die zich als jood voordoen 'nep antisemitisch' behandelen niet ten onrechte beschuldigd kunnen worden van 'echt antisemitisme' terwijl er geen jood in de buurt is....
Gajus | 04-03-17 | 14:08
Van Death eindigt voor mij de typische Death sfeer bij Symbolic uit 1995. - rip Chuck Schuldiner -
Bij Megadeth kom ik steeds terug op Rust in Piece, die metal parel, die zijn weerga niet kent. Mogen ze zo integraal op m'n crematie draaien.
Bij Maiden blijf ik altijd steken op Fear of the Dark.
En bij Metallica, tja, daar valt en staat alles bij the dark album.
Nog los van hoe die mannen zich aanstelden in die pathetische documentaire. Cliff Burton onwaardig. Jason Newsted was dan ook relatief snel weg bij die club.
hoe leg ik dit eens uit aan m'n Israëlische vriendin?
necrosis | 04-03-17 | 14:23
En pijnlijk ook, deze tekst, voor wie het levensverhaal van Chuck Schuldiner kent.
Een spijtoptant OK, maar om daar nu op 5 mei nou naar te gaan moeten luisteren is weer een andere zaak.
Ik raad rapper Emms aan eens wat vergelijkbare rijmpjes te maken die op hemzelf zouden kunnen slaan, natuurlijk niet met gas maar gewoon met iets anders dat gewoonlijk tot de dood leidt. Voorbeelden genoeg in de geschiedenis van de wereld.En dan gewoon kijken hoe dat aankomt bij jezelf, gewoon om even het gevoel te ondergaan. Het is oké om spijtoptant te zijn, maar je moet wel de keerzijde van de medaille met je meedragen.
@Gajus | 04-03-17 | 14:08
Het beste nummer dat Death ooit heeft geschreven was 'pull the plug', een zeer goed nummer met een tekst waar je koude rillingen van krijgt:
Death Pull The Plug Lyrics
Memories is all that's left behind
As I lay and wait to die
Little do they know
That I hear their choice of life
End it now, it is the only way
Too cruel, that is what they say
Release me from this lonely world
There is no hope - Why don't you
Pull the plug
Let me pass away
Pull the plug
Don't want to life this way
Once I had full control of my life
I now behold a machine decides my fate
End it now it's all to late
What has now been days, it seems like years
To stay like this is what I fear
Life ends so fast, so take your chance
And make it last
End it now, it is the only way
Too cruel, that is what they say
Release me from this lonely world
There is no hope - Why don't you
Pull the plug
Let me pass away
Pull the plug
Don't want to life this way
Franker | 04-03-17 | 13:13
Helemaal waar!!!
Ah, een gevalletje 'plug de neger' van DWDD lees ik in de comments.
Dat verklaart waarom ik er nooit van gehoord had, en hij nu de kans krijgt al 'deugend' over Nederland te helicopteren.
necrosis | 04-03-17 | 14:02
Ja, je weet er veel van, al eerder gemerkt. Vooral in mijn studententijd luisterde ik veel naar death metal, daarna ebte dat een beetje weg. Kennis is niet helemaal op peil gebleven.
Maar altijd een teringhekel gehad aan rap (dat zeg ik om speciaal voor Joris ontopic te blijven...)
Zojuist geluisterd, en vind de versie van lowlife van ND een stuk beter dan die van Cryptic Slaughter.
En? Boeiuh. Voetbal supporters roepen de meest rare dingen, ik kan hier niet zo mee zitten.
@lingo star | 04-03-17 | 14:05
Die Pol Pot aanhanger?
www.fornewintellectual.com/2016/07/jea...
lingo star | 04-03-17 | 14:05
Ja. En die hebben ze dus niet, een Sartre.
Hafid Bouazza komt nog het verst in de buurt en die wordt door man en muis verguisd.
Sartre, trouwens, weigerde zijn nobelprijs voor de literatuur.
Net als Dylan onlangs, die hem kreeg na jarenlang gesteggel. Of nou ja, hij zond iemand om hem op te halen want hij had belangrijkere dingen in zijn agenda staan.
Kan zo de kamer in bij DENK!
necrosis | 04-03-17 | 14:07
Low life... grijns. Toch ontopic dus, Joris ;-)
Zal ik zo even googelen.
Waar zijn de voorgedrukte aangifte formulieren.... ow wacht...
chicago river | 04-03-17 | 13:35
necrosis | 04-03-17 | 13:50
Dat is waar, de latere ND is veel evenwichtiger. Zoals elke band een hoogtepunt kent: op de weg van onstuimig beginnend bandje tot ingekakte meuk zit er altijd halverwege een mooie mix tussen frisheid en ervaring..
Van Death bijvoorbeeld vind ik Human nog steeds de beste plaat. Nog steeds stevig genoeg, maar de technische kant komt al mooi naar voren.
OT: er zijn dus meerdere reaguurders die rap he-le-maal niets aan vinden. Dat doet me deugd, maar ik vraag me ook af of we dit soort gajes (yep... pun) niet teveel aandacht geven met z'n allen.
@chicago river | 04-03-17 | 13:59
Google eens op 'low life', oorspronkelijk van Cryptic Slaughter en gecovered door ND.
Extreem en vervolgens nog extremer.
Eigenlijk hebben deze mensen een Sartre nodig
peterdh | 04-03-17 | 13:59
Tja, we importeren onze eigen ondergang terwijl we discussiëren over gender-neutraliteit.
Eenzelfde zaak toen de Turken aan de poort van Constantinopel stonden.
Wat al die blankenhaat betreft: Een komische noot.
www.youtube.com/watch?v=pQcPbyjDKEs
Hij gaat met de helikopter het land door op 5 mei? Laat hem maar met de trein gaan
@Gajus | 04-03-17 | 13:42
En dan te bedenken dat de halve plaat volstaat met gejatte riffs van Repulsion
*ja, ik ben een kenner*
@Abject | 04-03-17 | 13:38
Idem hier, we zijn helemaal gek geworden als mensheid. En die zelfvoldane smoel van die gek (de schrijfster) onderaan het artikel zei mij al genoeg, een generatie snowflake social justice warrior... En jaa hoor sla haar twitter er maar even op na, de ene na de andere dit is rascistisch dat is rascistisch en "the white man" heeft het gedaan. (Niet in de gaten hebbende dat "the white man" benoemen als iemand in haar ogen iets fout doet *exact* even rascistisch is als zeggen "Negers stelen" als je ziet dat toevallig een neger iets gestolen heeft.
En het verneukeratieve hiervan is dat wij ook deze kant op gaan, wij hebben nu straks zelfs zo'n type in de tweede kamer zitten als we niet ons gezonde verstand gebruiken en Sylvana geen stemmen geven.
necrosis | 04-03-17 | 13:50
Maar de 'Harmony Corrupion' LP heeft qua sound, vooral de bas en drums, gewoon doodsgewicht. Maar dit is heel offtopic, sjorrie, joris!
Dit soort droeftoeters zijn juist de reden dat er ambassadeurs nodig (zouden) zijn. En dan maken ze zo'n droeftoeter zelf ambassadeur. Dus iemand die een voorbeeldfunctie zou hebben. Die club is met zijn deelname niet meer serieus te nemen.
Misschien een petitie beginnen om Emms alsnog te weren en het bestuur de dwingen af te treden?
-weggejorist-
lachenjoh | 04-03-17 | 13:39
Logisch dat de Joop zwijgt als het graf. Emms Broederliefde is een projectje van DWDD-VARA.
Dan moet hypocrisie maar zegevieren.
Een vergiassing is menselijk en ook een typefout is een onhandigheidje. De a en de i liggen weliswaar niet naast elkaar maar toch.
Het lijkt mij dat het succes van broederliefde vooral te danken is aan het feit dat de naam sympathiek is. Ik bedoel, van hun muziek hebben hoeven ze het niet te hebben.
@chicago river | 04-03-17 | 13:35
De teksten van de latere Napalm Death (met 'Barney' als zanger) zijn van een veel hoger niveau, maar dat kan ik de reaguurders niet wijsmaken.
*snik*
Nehemia | 04-03-17 | 13:37
Scherp. Dat is een vroege www.youtube.com/watch?v=HE-vZzRC4Ys waard. Lol!
Voetbal zorgt voor IQ verlaging tot in gevaarlijke mate..
Gajus | 04-03-17 | 13:42
Ha! Een soortgenoot. Ook ik ken 'scum' van N.D. (ja, een pun).
chicago river | 04-03-17 | 13:35
Dan hoor ik liever "scum", ook van Napalm Death. Ja, een pun als het over die rappertjes gaat :-)
Blunder van het comite, gevolgd door een laffe reactie. Nooit eens echte consequenties verbinden aan misdragingen van dergelijke types.
Minder rappers (of is dat ook een ras, dan heb ik niks gezegd).
Ik zal overigens alle vormen van jodenhaat benoemen ongeacht wie deze uitingen doet, zwart of wit dat maakt mij niet uit. Lex Immers was ook een klootzak toen hij na een overwinning van ADO op AJAX jodenhaat zaken riep.
En als je iets over moslims zegt ben je een racist. Ehmm.
Werkelijk waar met geen woord over gesproken op joop.nl... Dit land is ziek.
Als zelfverklaard vriend van Israël zie ik het probleem niet echt -buiten het feit dat dit kennelijk het slag mensen is, waar onze jeugd idolaat van is. De 'Joden' waar deze hersenloze naar refereert zijn niet het Joodse volk, doch de Ajax-supporters, die zich zo noemen. Dat blijkt uit de context.
Kwalijker vind ik het feit dat er tegenwoordig geen herdenkingsceremonie gehouden kan worden, zonder dat er een saluut wordt gebracht aan de dappere soldaten uit Marokko, om hen te bedanken en te eren voor het op grote schaal verkrachten van Italiaanse vrouwen, toen zij het land binnen konden vallen omdat de Italiaanse mannen aan het front vochten.
Het antisemitisme onder onze Marokkaanse medelanders is overigens, in tegenstelling tot dit smakeloze hooliganliedje, wel een echte bedreiging voor het Joodse volk in Nederland.
Het is dit soort cultuurverrijkers onder de Nieuwe Nederlanders waar ons land echt niet op zit te wachten. Uitzetten naar Zandbakkië. Rot toch op, man.
Godsammekraken | 04-03-17 | 12:44
Ergens in mijn hoofd barstte er een adertje toen ik dat las.
Eten nu ook al racistisch.
Hamas Hamas - ik draag een trainingsbroek van Adidas.
necrosis | 04-03-17 | 13:30
Ghehe.
Die blauwe vuilniszak meneer is inderdaad weer van een niveau... konden ze beter Napalm Death met Harmony Corruption (pun) inzettten dacht je niet?
Cultuur...
Verrijking...
Op kosten van de staat...
Reisjes...
Nog weinig Libero-infiltratie hier.
@Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:19
Ah, het rottende vingertje ging wel erg snel naar het [!]
Dom van mij ook, proberen een grapje te maken naar de paneelvlieg...
Vreemd, ik had begrepen dat de leus "hamas, hamas, joden aan het gas" tegenwoordig helemaal bon ton was onder het deugvolk.
Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:29
Dat is een liedje, ja, opgenomen door verschillende artiesten. Een antwoord op mijn vraag blijf je schuldig.
Wellicht moet je even naar de wc. En neem een tissue mee.
Ik begin steeds meer te geloven dat er gedacht wordt: ach, die Marokkanen hebben nu eenmaal niet meer intelligentie en ze staan zo leuk op een podium..
@chicago river | 04-03-17 | 13:12
Weet je waarom je linkje ontbreekt?
Omdat hij iets riep als : Hamas, hamas, Palestina vrij.
Net als die oude taart Gretta.
En Harry is schijnbaar vergeten dat het hele gebied destijds een mandaatgebied van Engeland was, wat ze hadden veroverd op de Ottomanen, het huidige Schurkije.
Maar ik dwaal af want het topic ging om een rapper gekleed in een blauwe vuilniszak en wat domme uitspraken.
Schandalig gedrag, alsof hij blij is als er oerwoudgeluiden worden gemaakt in een stadion jegens zijn kleur. Maar ja, je kunt djoeka's uit het bos halen maar het bos haal je nooit uit een djoeka.
@chicago river | 04-03-17 | 13:25
Cry me a river?
En reken maar dat ze Emms niet loslaten, want onder aanvoering van de VARA is Broederliefde een van de nieuwe iconen van links, DWDD heeft er al veel in geïnvesteerd, die hele kliek aan stichtingen en omroepen hangen aan allerhande financiële en persoonlijke belangen aan elkaar. Als Emms valt, zakt het hele Broederliefde project in elkaar, en moet men weer op zoek naar iets anders om mee te verbinden.
Soepsidieland Nederland liegt en bedriegt zich overal doorheen.
Zolang het maar geen PVV'ers betreft: (Jole heeft de kop gewijzigd en het bericht van de hoofdpagina gehaald nadat dit filmpje op tv verscheen, de kop ging eigenlijk over het niet toelaten van PVV'ers want foto van Agema.)
www.joop.nl/opinies/fleur-agema-schend...
Hans de Koning, wat is dat een droeftoeter. Totaal niet grappig. Weet je wel wat grappig is, hem tijdens een optreden live met een toneelhaak van het podium trekken.
Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:15
-
zoiets...?
www.youtube.com/watch?v=OiCMn4ecEVw
Gaat Emms tijdens 4 en 5 Mei nog ergens optreden?
.
En zou het een keer kunnen dat zoiets geboycot wordt ipv dat het vol staat met lekker gezellig mensen die bij de eerstvolgende politieke discussie weer vol trots staan te vertellen hoe superieur ze wel niet zijn met hun hoge opleiding en nu.nl soundbites?
Maar wel huilie huilie doen als er een apengeluid klinkt.
Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:10
Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:15
Is dat een soort klaarkomen, voor je, eindigen in je comment in het Engels?
Commite 4 en 5 zit tot de nok gevuld met policor grachtengordelvolk waaronder Hans Laroes en voorzitster Gerdie Verbeet. Dan weet je dus hoe laat het is. Die mensen staan mijlenver verwijdert van de maatschappij en komen dus aankakken met types als Emms. Want zoals dat baasje zich daar toont is dus zijn ware aard al verontschuldigt hij zich honderd keer.
Het is pas antisemitisch als het daadwerkelijk tegen joden zou zijn geroepen, en niet tegen de geuzennaam Joden aka Ajax fans. Spijkers op laag water en een media hype-je om de pagina's te vullen.
Dus hij is voor Feijenooit. En roept Feijenooit fan rijmpjes. Allemaal joehoe doen.
Voor een "rapper" komt er wel een afschuwelijk kutgeluid uit.
Ik denk dat hij aan alle kanten als excuusTruus gebruikt gaat worden.
attritie
berouw uit vrees voor straf (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op www.etymologiebank.nl/trefwoord/attrit...
Fuck off man doe normaal meneer is een Joden hater. Maar dit mag allemaal. Bevrijdingsfestival is zo fucking nep.
-weggejorist-
Wat mij betreft mag heel stichting 4-5 Mei met de trein naar het Oosten, gaan ze daar maar subsidie aanvragen voor hun multiculturele verkrachting van onze dodenherdenking.
Ik vergat deze link: www.google.nl/amp/www.nu.nl/buitenlan...
Is het nieuws op of zo? Ik zou iedereen willen aanraden om teletekst pagina 131 te lezen en met name de 2e alinea. Onderwerp betreft die gekke Turk die in Nederland campagne wil gaan voeren voor een of ander Turks referendum.
@Franker | 04-03-17 | 13:06
Emms is die wereldberoemde rapper die 100 platen heeft verkocht.
Als ik een gitaar pak en een single uitbreng, verkoop ik minstens het dubbele.
*gnehehe*
-weggejorist-
@Kanarie_Geil | 04-03-17 | 12:50
Wellicht dat de vergunners van dat ambassadeursschap dit jaar even a la moffenhoeren gevijfmei-d zouden moeten worden?
.
The enemy within...
Zo'n stuk rappert-stront weer toelaten tot iets wat ook maar zijdelings te maken heeft met 4 en/of 5 mei staat weer symbool voor het faillissement van ons land..
Het idee dat je die primaten nog wat kunt bijleren of kunt corrigeren is onbegonnen werk. Dat zit in hun systeem.
Broederliefde? Toch sneu dat je in die kringen op zo'n subtiele manier uit de kast moet komen omdat je anders je leven niet meer zeker bent...
"Na de bekendmaking kwam een filmpje van bijna een jaar geleden opnieuw onder de aandacht."
Comite 4/5 mei doet pathetische poging zich te verschonen met een "Das war einmal". Dat het al een jaar geleden was betekent dat ze al een jaar in de gelegenheid waren deze meneer en zijn clubje puberrijmelaars NIET in die helicopter te hijsen.
Had het filmpje nog niet bekeken, maar dit stuk vuil roept het niet slechts, hij start bewust het spreekkoor op. En dit uitschot vertegenwoordigt straks officieel het comité 4-5 mei.
Ja, en nu? | 04-03-17 | 13:06
Voor het rappersgilde (proest) waar deze Emms toe behoort, is jodenhaat gewoon.
Palestijnen zijn fijn.
Voor mij is het rapaille, en hun voor hun niet.
Nou, dat maakt duidelijk dat we duidelijk van mening verschillen.
Harry van Bommel (SP) is trouwens ook een groot roeper van gas icm hamas en joden. Linkje ontbreekt.
Binnenkort een reclame filmpje met de lijsttrekkers en dhr Rutte die antwoord geven op de vraag kiest u voor rapper Emms of dhr Wilders......... Ik zeg het Europa is verloren.Maar waar naar toe?
@Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 13:00
Even voor de goede orde:
Een witregel produceer je door op enter te drukken na een zin, daarna spatie en dan nog een keer enter.
Zo dus.
En verder heeft Feyenoord waarschijnlijk de trouwste fans van de eredivisie, al vraag ik me af of Emms wel een echte supporter is.
tja minder minder minder is dan ook vele malen erger ,
15 maart Dday,
@chicago river | 04-03-17 | 13:05
Hahahaha. U begrijpt duidelijk niet dat je heel erg superieur moet zijn om dat te begrijpen en met zo'n erudiet plempje even te melden. Hahahahaha. Die gelegde lat haalt u nooit. Hahahaha.
.
You've just met a superior lifeform and you haven't even realized it...
Het filmpje, de rapper (ken die gast absoluut niet), de omstanders, eigenlijk het hele topic wekt alleen maar treurnis bij mij op...
Meneer zegt alleen sorry uit commercieel belang. Het ambassadeurschap voor 4en5mei levert natuurlijk wel de nodige pecunia op.
Hey als 4 en 5 mei dit geen probleem vindt, waarom zou ik het dan nog een probleem moeten vinden. Wat een land mensen. Zijn er dan echt geen principes meer. Waarom stappen die mannen niet zelf op en zeggen ze dat ze hierdoor niet op 5 mei kunnen optreden. Hebben ze dan geen eer? geen rechte rug? Nope. Maar ja wat verwacht je ook van dit tuig dat nu in nederland de baas is. mede mogelijk gemaakt door slappe linkse weggevers. bah
Wie is Emms? En waarom zouden zijn mening of uitspraken überhaupt van belang zijn? Los daarvan, waarom vernoemt een rapper zich naar de Middelbare Meisjes School?
XAUUSD | 04-03-17 | 13:03
Hahahaha! Kun je zelf anders misschien de context uitleggen want zo begrijp ik er nog geen bal van. Hahahaha.
Oh dan kunnen jullie ineens niet de context zien hahaha
@panadol_extra | 04-03-17 | 12:58
Het is een 'rapper', dat verklaart een hele hoop.
Ik snap die plotselinge overgevoeligheid omtrent Joden niet zo.
.
De afgelopen 20 jaar zijn honderdduizenden Christenen in het Midden Oosten uitgeroeid of verdreven. Leek niemand echt belangrijk te vinden, waarschuwers werden weggedemoniseerd.
.
De afgelopen dertig jaar zijn honderdduizenden moslims die openlijk jodenhaat verspreiden en beleiden geimporteerd. Leek niemand echt belangrijk te vinden, waarschuwers werden weggedemoniseerd.
.
Waarom zijn een paar duizend hooligans met domme lompe liedjes en dito meningen wel verontwaardiging waard?
.
Pathetic...
Wat een zwakzinnige.
Alweer een rapper......
*diepe zucht*
Zou hij trouwens weten dat hij onwijs voor lul loopt in die blauwe vuilniszak?
Repper Emms - wie is dat - doet wat reppert Appa doet. Anti-joods geluid laten horen en er mee weg komen ook. Zielige figuren met een muzieksmaak van je laatste kost komend in kots uit je mond. Rapper Emms.
Emms bezit de ultieme "get out of jail card", pigment, en de Jood is sowieso vogelvrij, zeker in verband met broederliefde dus helemaal niks aan het handje .
Uw Psychiater | 04-03-17 | 12:44
Sylvana? Ha humor die geeft niks om de zwarte man. Heeft zelf altijd een blanke. Zegt genoeg denk ik.
"Joden aan het Gas!!!!"
-
en dat is een ambassadeur voor 4 en 5 mei????
-
Wat moet ik hier nog over zeggen...?
Tsja rappers vormen samen met modellen, zangers, acteursgilde, en porno-actrices dan ook het intellectueel kapitaal van de globale samenleving.
.
Als die iets zeggen, weet je dat het tegengestelde dichterbij de waarheid zit.
.
U begrijpt dat bijvoorbeeld de oscaruitreiking velen wist te overtuigen dat Trump zo slecht nog niet is.
Ajax is helemaal geen jodenclub. WVHEDW bijv is dat veel meer.
@Ronaldo
'vuurwerkslachtiffers'?
Doe eens fixen, het doet pijn aan mijn oogballen.
Benieuwd naar de reacties als zou blijken dat een van de mensen achter de slavernijherdenking oerwoudgeluiden had gemaakt richting een donkere voetballer. Iets zegt me dat diegene zich niet met een slap excuusbriefje er vanaf had kunnen maken.
Weer een uiterst schandalige vertoning van anti Semitische. En weer wordt er niks aan gedaan. En vindt men het gek dat er een totale exodus van joden uit Europa naar Israël is.
Straks weer iemand die roept " ja maar hullie noemt zichzelf ook joden.". Alsof dat vergassen kan billijken.
Och we zijn toch allemaal jong geweest? Uitbundige jongeren waarvan we de cultuur onvoldoende begrijpen. Nee dan zaken die er *echt* toe doen!
www.bbc.com/news/blogs-trending-391422...
Het besluit om deze racist mee te nemen in die helikopter zal toch wel onmiddellijk worden teruggedraaid?
-weggejorist-
varkens horen in de blubber.
REAGEER OOK