Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Op straat lastiggevallen vrouwen Rotterdam etnisch profileren zich helemaal de moeder

racismeismoord.pngHee. Weer een onderzoekje waarover je op je vingers kunt natellen dat het binnen een paar dagen door een of andere nieuwschecker gedebunkt gaat worden omdat de vragen niet eerst met een fax naar het wetenschappelijk bureau van de Landelijke Vereniging voor Vroedvrouwen zijn gestuurd en je daardoor de uitslag niet serieus mag nemen. Het gaat over intimidatie van vrouwen op straat in Rotterdam, u kunt het hier (pdf) zelf nalezen en JE RAADT HET NOOIT. De onderzoekers hebben aan de geïntimideerde vrouwen (een whopping 68% van alle vrouwen tussen de 18 en 45 die meededen) gevraagd of ze wisten wat voor een kleurtje de daders hadden. Maar liefst 32% wees op de Marokkanen, 18% noemde Antillianen, 15% stemt GroenLinks had eigenlijk geen idee, 14% identificeerde 'meerdere bevolkingsgroepen' (een soort Denk, dus) en MAAR LIEFST 4% was geïntimideerd door blanke blanje bleue Hollanders. En waarom lees je daar nou nooit eens over in de media? 4%! Weet u wel hoe veel dat is? Al die getraumatiseerde fijne multi-culturele Rotterdamse vrouwen die als ze Francisco van Jole zien uit voorzorg een blokje omgaan omdat hij misschien wel bij die 4% hoort. Denk daar maar eens aan! Maar nee hoor, wij voorspellen u hoe dit gaat: die gemene en nare ophitsende ophitsers van de media en de rechtse partijen gaan dit onderzoek voor hun politieke karretje spannen om hardwerkende Marokkaanse jongens die ook eens een verzetje willen te demoniseren en tot een plan B te dwingen. Bah!

Reaguursels

Inloggen

Die 4% Nederlanders zijn vast van die macho Trump types van grab them by the pony !

Observer1961 | 23-02-17 | 06:14

Islam, met zijn seksuele segregatie van man en vrouw, leidt tot een gefrustreerde seksbeleving bij moslims. Het is een zieke, tegennatuurlijke leer die niemand gelukkig maakt.

lekker wijf | 22-02-17 | 20:51

lingo star | 21-02-17 | 18:17
Het is voor feministen cognitief onmogelijk om kritiek op minderheidsgroeperingen te uiten. Zo zit hun linkse brein nou eenmaal in elkaar.

Zosima | 22-02-17 | 19:28

De onderzoekers hadden helemaal niet naar de etniciteit gekeken in hun onderzoek. Vonden ze niet van toegevoegde waarde....

Dat is pas later meegenomen en gelukkig wilden veel dames dat nog wel even toelichten.

Franz_K | 22-02-17 | 16:39

Vroeger waren het vooral de stratenmakers die wel eens wat riepen naar dames.
Of zijn er nu zoveel Marokkaanse stratenmakers?

Franz_K | 22-02-17 | 16:35

chinezen hoor je nooit iemand over, noch in de negatieve, noch in positieve zin. Deze mensen komen ook uit een andere cultuur, mixen ook niet echt met hollanders, blijven ook veilig binnen de voor hun vertrouwde kaders en spreken na 20 jaar in Nederland soms ook nog geen woord hollands. Toch hoor je nooit over problemen bij deze, zeker in Rotterdam, toch relatief grote groep. Wellicht kunnen de sissers onder ons hier eens stage gaan lopen?

kudt met dt | 22-02-17 | 14:03

-weggejorist-

Joop2768 | 22-02-17 | 13:03

Gisteren bij Opsporing Verzocht: twee 'licht getinte' mannen in BMW die 's nachts op straat een meisje lastig vallen, en als ze zegt 'rot op' uitstappen en twee sigarettenpeuken uitdrukken op haar borst. Littekens voor het leven. Ik vraag me wel eens af: hoe zou dat zijn voor die twee laffe klootzakken: je bent crimineel (hoe komen ze anders aan die BMW)en je behandelt Nederlandse vrouwen als oud vuil waar je mee kan doen wat je wilt want je weet: je wordt door de Nederlandse politiek bijna kamerbreed in bescherming genomen tegen die enkeling die jouw gedrag wél ter discussie stelt. Dat moet toch bijna een surreële ervaring zijn voor die laffe klootzakken als ze daarover nadenken, lurkend aan hun waterpijp in de shishalounge...

Zenzeo | 22-02-17 | 10:58

Vrouwen zijn racist. Allemaal!
En terecht.

Mr. Happy | 22-02-17 | 10:47

Ah kijk eens aan. Het probleem is niet moslims maar mannen in het algemeen.

andywatt | 22-02-17 | 10:37

Dat is niet alleen in Rotterdam het geval. Als je dit onderzoek in elke grote stad laat uitvoeren krijg je vrijwel hetzelfde resultaat. Marokkanen zijn het kanker van de samenleving in Nederland en nog meer Europese landen.

chrisjuh | 22-02-17 | 09:56

kom hoe heet ie | 21-02-17 | 18:17

Al sta je op klaarlichte dag op Schiphol Plaza op je bus / trein te wachten, altijd wel een of andere creep die je lastigvalt. Het maakt niet uit wat je doet of zegt, afdruipen doen ze doorgaans niet en de menigte kijkt omhoog, omlaag, opzij... maar vooral niet jouw kant op want dan moeten ze voor zichzelf erkennen dat ze te laf zijn om bij te springen.

Ik spreek uit persoonlijke ervaring- dit was tot niet zo heel erg lang geleden dagelijkse kost. De enige reden dat het nu niet meer zo is, is omdat ik tegenwoordig met de auto naar mijn werk ga. Die paar keer dat ik wel nog met het OV ergens heen moest was het meteen weer raak, zelfs toen ik overduidelijk zwanger was.

Dik, dun, zwanger, een trouwring dragend waarmee je iemand kan neerknuppelen, leuk jurkje of vuilniszak... het maakt allemaal geen verschil, lastiggevallen wordt je toch wel. Eerlijkheidshalve moet ik daarbij wel vermelden dat ik ook het hokje "meerdere bevolkingsgroepen" zou aankruisen, omdat het kleurtje van de creep niet elke dag hetzelfde is.

Absoluut dieptepunt (of komisch hoogtepunt, het ligt eraan hoe je het bekijkt) was de kansloze lutser die dacht dat hij met een zin in de geest van "alle vrouwen zijn overspelige dames van lichte zeden" serieus nog kans had dat ik met hem mee naar huis zou gaan.

En dan ben ik "gewoon" een leuke dame zoals er zo veel zijn, en bij lange na geen Doutzen Kroes.

IntegereVoorzitter | 22-02-17 | 09:52

Mop (met baard): Komt een Marokkaan bij de dokter: "Dokter, iedere keer dat ik seks wil, krijg ik erge pijn in mijn ogen". Arts: "Het lijkt wel een epidemie hier in de wijk, die allergie voor pepperspray".

Ci Ty33 | 22-02-17 | 09:27

en het meest tergende is, als jeje als vrouw verdedigt met een anti-aanradingsspray..zo een met een mooi smurfenblauw kleurtje (recht into the face)krijg je van deze rechtstaat als vrouw een proces en straf aan je rok/broek..

voor verkrachting en aanranding/bewezen met bewijs..een taakstraf met 1 dag cel!!!!voor de dader, en! een advocaat onder toevoeging die je bijstaat.

voor het slachtoffer, je NAW voor de dader op te vragen ,een trauma,en levenslang wetende dat de groep aanvallers zich in rap(e)tempo uitbreidt,met de goedkeuring van elite politici, die goed voor de eigen veiligheid zorgen.

mooi land, man...

fikkieblijf! | 22-02-17 | 09:16

Hoe een paar rotte appels je maatschappij verdeeld.

In Rotterdam is 4,5% van de bevolking van Marokkaanse komaf.
Toch komen vrouwen lastigvallers voor meer dan 30% uit deze kleine groep.
8x zo vaak als je het verwacht is de vrouwen lastigvaller een Marokkaan.
Hoe kan dit zo extreem scheef zijn?

Flappie2006 | 22-02-17 | 02:50

Hoeveel Marokkanen zijn er eigenlijk in Rotterdam?
Slechts 4,5% is van Marokkaanse komaf.
En dan zo zwaar vertegenwoordigd in deze onderzoeksresultaten.
Er is iets fundamenteel fout met deze groep medelanders.
rotterdam.buurtmonitor.nl/jive/report...

Flappie2006 | 22-02-17 | 01:54

-weggejorist-

Up2me | 22-02-17 | 01:51

De bekende Pavlov-reactie van de partijen wordt als volgt:
VVD: hier moeten geen overhaaste conclusies aan worden verbonden;
PvdA: wij willen 'n ander onderzoek met tegenovergestelde uitkomsten;
CDA: vreselijk, áls 't waar is, maar wij willen geen overhaaste conclusies trekken;
D'66: dit onderzoek kan niet kloppen; ik ken persoonlijk Marokkaanse jongens die dit nooit zouden doen;
GL: dit is 'n manier om Jesse Klaver in 'n kwaad daglicht te zetten, gesponsored door de Telegraaf; maar omdat die Marokkaanse jongens werkloos zijn, en niets te doen hebben, oh, wacht..;
SP: dat gebeurt niet in devolkswijken waar wij, de SP het voor 't zeggen hebben; daarom, mensen, stem SP, en dan verdwijnen de problemen;
CU: deze wereld is niet Christelijk genoeg; wij moeten meer naastenliefde tonen, en de vijand de andere wang toedraaien. En eh, dan maar hopen op 'n wonder, of zoiets;
SGP: wij vinden dat hiermee is aangetoond, dat een geloof niets met misdrijven te maken heeft, want je maakt mij niet wijs, dat al die daders dat doen 'door hun geloof'; bovendien, die meisjes op straat moeten zwarte kousen dragen, dan gaat 't probleem vanzelf over;
PVV: hup, dat Marokkaanse tuig hun Nederlandse nationaliteit afnemen, en uitzetten; dat zal ze leren, zodra we worden weggestuurd van onze honingpotten; en dumpen die jongens, ergens op de kust bij de Westelijke Sahara. Want wij willen ook onze naaktstranden weer terug; is Nederlandse cultuur; en door de Islam verdwijnt ons uitzicht op al die blanke toppen..

Der Paulie | 22-02-17 | 00:29

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:06

Plus 10. U klinkt als een van mijn oud collegae.
Culturen kunnen prima samen gaan en van elkaar leren, mits op basis van het onderschrijven van dezelfde basis.

toetssteen | 21-02-17 | 23:38

Ik ben nu 7 jaar vrijgezel (man, hetero), het is 1 groot drama, een lieve en leuke vrouw/ vriendin vinden. 1 Groot drama, en dat al 7 jaar lang!!!!
Ing. Van der Pik | 21-02-17 | 22:56
Islamisten hebben kennelijk geen enkele probleem om vrouwen te vinden. Gewild of ongewild. Lieve/leuke vrouw of niet. Bekeren is voor u de enige optie.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-17 | 23:20

Eens kijken wat het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders (SMN) hiervan vindt.
Blijkbaar komt de Marokkaanse gemeenschap alleen in actie al Asscher de uitkeringen naar deze bevolkingsgroep naar beneden bijstelt maar verder hoor je ze niet. Nooit excuses of hand in eigen boezem steken. Welnee het licht aan de witte Nederlander en islamofisme.

Sander_Mokum | 21-02-17 | 23:05

En ik ben de legendarische Van der Pik, uit Zuid-Holland.

Ing. Van der Pik | 21-02-17 | 22:58

Ik ben nu 7 jaar vrijgezel (man, hetero), het is 1 groot drama, een lieve en leuke vrouw/ vriendin vinden. 1 Groot drama, en dat al 7 jaar lang!!!!

Ing. Van der Pik | 21-02-17 | 22:56

Wanneer begint de grote schoonmaak?
Nooit vrees ik.

Jan Dribbel | 21-02-17 | 22:55

Hoeveel onnodige nieuwe slachtoffers heeft het wegkijken van PVDA/D66/GL/CDA gekost de afgelopen jaren ? De wegkijkers zijn medeschuldig van het in stand houden van een klimaat waar geweldplegers hun prooien konden blijven belagen. Driewerf kots.

Rest In Privacy | 21-02-17 | 22:46

Inderdaad. De Islam maakt hen Westen-vijandig.
Lezen jullie nooit de Marokkaanse fora? Ik geregeld. Dan word je niet erg optimistisch.
Komt bij dat het overgrote deel van het Nederlandse volk nog niks in de gaten heeft en zich blijft wentelen in zelfgenoegzame deugdzaamheid ("allochtonen zijn wat arme sloebers die het hier zwaar hebben").

Carmelita | 21-02-17 | 22:41

Hoe kun je nou het verschil zien tussen Antilliaan, Surinamer en Kaapverdiaan? Of moet je daar zelf Antilliaan, Surinamer en Kaapverdiaan voor zijn?

Captain Pervert | 21-02-17 | 22:40

Graaf_van_Hogendorp

We hebben het in dit draadje over tuig. Zoals je ziet zijn Turken nagenoeg net zo erg als Nederlanders. Dus je betoog slaat als een lul op een drumstel.

Overigens.
Kaap Verdianen, Antillianen, Nederlanders, Surinamers en Oost-Europeanen zijn nagenoeg allemaal christelijk. Toch zo'n 31%.
De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:32
Achtergronden:

38% Mocro+Turk = islamitisch

24% (Nederlands, Antilliaans, Oost Europees, Kaapverdiaan) = christelijk, atheïstisch

7% Surinaams = Hindoestaans, christelijk, islamitisch

18% Anders, onbekend = ? (kan islamitisch zijn of niet, het slachtoffer weet het niet)

14% meerdere etniciteiten = zouden ook moslims tussen kunnen zitten, geen uitsluitsel hierin gegeven

Ik zie wel een patroon wie het meest schuldig is, namelijk degene met een islamitische achtergrond. Suri's zijn helemaal niet 100% christelijk. Maar zelfs als je de Suriprofs met de overige christelijke groepen optelt, kom je op 31%, nog altijd minder dan de zekere islamitische groep. En dan heb je nog het fenomeen dat slachtoffers het niet weten of dat er personen met een islamitische achtergrond ook meededen met andere achtergronden. Ik schat dat personen met een islamitische achtergrond die zich misdragen, richting de 50% gaat.

Taghoet.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-17 | 22:11

-weggejorist-

Goedheiligman | 21-02-17 | 21:58

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:23 - ik heb een goede dag, dus leg ik uit hoe het werkt.

Iemand zegt iets, u verwijst hier naar en zegt daar iets over. Vervolgens zeg ik dat u uit u nek lult, dat er meer mensen dingen goedpraten behalve het tuig.

Dus lees van beneden naar boven telkens de quotes, aangegeven door u en anderen met de @ vooraan in het bericht.

U komt nooit met feiten overigens, maar met uw mening / visie waarvan u meent dat het feiten zijn.

MarcS | 21-02-17 | 21:46

Ichneumonidae 2104
Ah - die hond Rataplan. Dat is me er eentje.
http://img00.deviantart.net/7ee8/i/2009/260/b/4/rataplan_by_martijnpipoo.jpg

Nehemia | 21-02-17 | 21:21

De Koreaanse Slet 21:06
Clown? Het Daltoneffect is helegaar geen grap.

http://taaluniebericht.org/artikel/woordstraat/over-het-daltoneffect-en-de-mipster

Nehemia | 21-02-17 | 21:18

De Koreaanse Slet
Niet dat ik zo ben van grof geweld, als liberaal wil ik zo min mogelijk dingen verboden zien en straffen in proportie zonder blijvende (fysieke) schade aan te richten. Maar straffen werkt natuurlijk wel. Zoals meerderen in deze draad al aangaven gaat het ook simpelweg om wraak en genoegdoening. Als jij verkracht of bestolen wordt wil je waarschijnlijk ook vergelding. Zo niet, ben je een apathische heilige of een deurmat, maar de meeste mensen en hun naasten willen ook dat er leed wordt toegevoegd.
|
Afgezien daarvan kun je geen misdaden plegen zolang je zit opgesloten. Ik vraag me ook af wat je onder "rehabilitatie" verstaat dat je hier meerdere keren noemt, maar dat is in feite ook een straf. TBS kan erger zijn dan gewoon een paar jaar in de bak (One flew over the cuckoo's nest) en TBS kan levenslang duren als er geen teken van verbetering is. Dat je mensen in de gevangenis aanspoort om een vak te leren of in therapie te gaan (mits dat kosteneffectief is en helpt) prima, maar als dat niet helpt is simpelweg isoleren van de maatschappij iets wat 100% preventief werkt tegen recidive. Je moet ze alleen niet meer vrijlaten na de zoveelste keer als het om ernstige geweldsdelicten gaat...
|
En ouders bestraffen voor de daden van hun kind is een afglijden richting de totalitaire staat en een soort Sibberecht wat ook in nazi-Duitsland (sorry, Godwin) en in Noord-Korea gold en geldt. Helpt misschien wel tegen misdaad, maar doodstraf voor iedere overtreding ook, evenals een permanente avondklok voor iedere burger. Dat maakt het nog niet "goed". Het betekent ook dat onschuldige ouders worden gestraft die feitelijk niks aan het gedrag van hun psychopaat geboren kind kunnen doen. Risico-aansprakelijkheid dat ze de financiële schade moeten vergoeden die hun minderjarige kind aanricht en dat dan later op hun kind verhalen ben ik misschien nog voor te porren, maar dat gaat al vrij ver aangezien de meeste 12+ kinderen toch echt wel een concept van goed of kwaad hebben. Het zou je kind maar wezen...
|
Oplossingen zijn er wel, maar die vind jij vast niet leuk. Stimuleren (niet dwingen) tot emigratie van mensen die niet in deze cultuur of maatschappij passen, sluiten van de grenzen, bestraffen van materiële misdaden met boetes voor kind en ouders (pak die merkgoederen en bontkraagjes en scootertjes af), stokslagen voor geweldsmisdrijven en gewoon opsluiten als ze ernstige geweldsmisdrijven plegen met grote kans op herhaling of zolang ze dreigen met of oproepen tot geweld.
|
Als je ze daarnaast nog sensitiviteitscursussen wilt geven op jouw of hun eigen kosten, moet je dat zelf weten. Maar in principe is het de vervuiler betaalt, niet het slachtoffer en de rest van de wereld.

Wol | 21-02-17 | 21:17

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 21:04
"Maar Antillianen en Marokkanen? Die zitten veel dieper in de shit."

Dat geloof ik wel, hebben ze zelf om gevraagd. Gevraagd? Gebedeld.

Opsluiten die troep, sleutel weggooien.

Dat zij tot de onderlaag behoren is toch serieus hun eigen schuld, in elk geval niet de mijne. Waarom zijn ze hier denk je? Zouden ze hier zijn als wij geen verzorgingsstaat zouden hebben?
Allemaal nee. Het zijn godverdomde uitvreters die hier het slachtoffer komen uithangen, een uitkering krijgen en dan ook nog eens begrip krijgen van mensen zoals jij.

Helaas ontbreekt me de tijd om verder te gaan met m'n eloquente betogen, ik ga nog even met m'n Veyron rondrijden in 020-Oost, maar ik kom je wel weer tegen.
Al denk ik niet in Oost;).
Laterz.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 21:12

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:46
Ik heb je er al vaker op gewezen. Het haalt overduidelijk niks uit.

Maar fijne avond verder.

TeeJee | 21-02-17 | 21:07

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:56
Waar doet DKS dat dan? Lees zijn reactie op mijn tegel maar eens:
De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:46
Dan zie je dat hij het cultureel-sociale probleem van de Marokkaanse gemeenschap volledig onderkent, en die jonge gastjes benoemt voor wat ze zijn.

Gajus | 21-02-17 | 21:07

Nehemia | 21-02-17 | 20:58

Clown. Ik vind je wel lievvv hoor.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 21:06

Nehemia | 21-02-17 | 20:58
Joe, William, Jack and Averell?

Dat waren me ook een stel boefjes, haha.

Edoch, gelukkig was daar Lucky Luke! De eenzame strijder voor vrijheid en recht, gewapend, zittend op een maf paard, ook nog een hond erbij en, to top it off en wat je verder niet in de geschiedenisboeken leest - hij stemde PVV!

Toen al!

Ichneumonidae | 21-02-17 | 21:04

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:56

Hahaha. Ik ben een stuk harder dan je denkt. Maar ook oplossing gericht. De vraag aan jou is wil je meer of minder Marokkaanse crimineeltjes? Punt is en blijft dat zowel Marokkanen als Antillianen de absolute onderlaag zijn in Nederland.

Surinamers hebben een Toko of werken op Schiphol of elders. Turken idem.

Maar Antillianen en Marokkanen? Die zitten veel dieper in de shit.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 21:04

@Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:32
Oké. Ik heb de afgelopen weken een aantal onderzoeken (met enige tegenzin) doorgeworsteld. Veel kun je vrij objectief signaleren (de feiten). Alleen de interpretatie daarvan lijkt wel te verschillen afhankelijk van wat voor ideologische bril iemand draagt.

Beeld dat telkens naar voren komt, is dat het een vrij uitzichtloze situatie is. Ondertussen blijven veel criminologen roepen dat straffen vooral niet werkt. Nou oké, wat werkt dan wel?
Nu weer verder opsporing verzocht kijken. Gezellig.

atheïstisch stemvee | 21-02-17 | 21:03

Hulpverleners noemen het het Dalton-effect. Als je er één zo een galbak uithaalt staat de volgende alweer in de rij om zijn taken over te nemen. Deze draak is ontstaan door een pedagogisch falen, schooluitval, een relatief laag intelligentiequotiënt en ook schizofrenie steekt met regelmaat de kop op. Alahu klakbar!

Nehemia | 21-02-17 | 20:58

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:44
Uhh, ik heb het niet over afschrikwekkend, maar in feite over het handhaven van wetten. Bist du nicht willig, so brauch ich Gewalt, van die dingen.

De taak van de staat is in de eerste plaats om de burgers te beschermen en niet om criminelen te pamperen. Jij draait de zaken om. Straffen werkt volgens jou niet, als ik je goed begrijp (je gooit het op resocialiseren of, erger nog, nog dieper in de buidel tasten om die criminelen af te kopen), maar in feite is het strafrecht de basis van elke, zelfs de meest primitieve, samenleving.

Ik ben niet verhard, jij bent versoft. Dat onderlaag-verhaal van jou begrijp ik wel, maar ik vind het werkelijk te bizar voor woorden dat je doet of de NL-overheid de, in dit geval, Marokkaanse onderlaag laat stikken.

Schei toch uit man. Ze deden geen flikker, doen geen flikker en gaan nooit ene flikker doen in dit land. Dat, mevrouw of meneer, is de cultuur die zij meegebracht hebben en waar Nederlanders niet voor kiezen. Daarom ook dat 'minder'. Veel minder, zou ik menen.
Ik ga niet als een jankende hond met m'n tepels omhoog liggen om nog eens nagetrapt te worden.

Jij lijkt daartoe te neigen.
Moet je niet willen.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:56

Ik zit naar Opsporing Verzocht te kijken.
Bah, wat een racistisch programma.

Mr_Natural | 21-02-17 | 20:54

TeeJee | 21-02-17 | 20:44

Zoals wie dan? Volgens mij ben ik redelijk tegen een ieder die redelijk (tegen mij) is.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:46

Rehabiliteren zal we effect hebben op een enkeling, maar het probleem is dat er na rehabilitatie geen oplossing in de vorm van werk is en het ook al niet afschrikt, dus e komt trug in de samenleving geen werk vrienden die crimineel zijn kinderen die daar tegenop kijken want ze komen als held uit het "rehabilitatie process"
Doe maar zwaar straffen dat schrikt af, als de grote held na jaar als oud mannetje uit de lik komt, dan zeggen kijk dat is er wat er van je terechtkomt
Natuurlijk houft je die hard criminelen over maar het zijn niet meer de grote helden die ff vast hebben gezeten en daarna weer lachend de held uit kunnen hangen in da hood

marrretje | 21-02-17 | 20:45

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:32

Nee hoor. Het wordt niet stil. Straffen, inclusief de doodstraf, werkt niet afschrikwekkend, het creëert criminelen - zeker in de jeugd - en het lost niets op. Mensen die toch allemaal ooit eens een lieve baby waren verharden, zoals jij verhard bent, en gaan dan op 'survival mode' voor sommigen is dat bedelen of teren op andermans kosten. Anderen gaan stelen.

Ik ben absoluut tegen communisme of socialisme maar ik concludeer toch dat als je de onderlaag laat stikken dat je op een dag beroofd wordt of erger. Dus dan maar betalen. De verzorgingsstaat is niets meer dan een afkoopsom van de rijkere en meer succesvolle mensen.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:44

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:15
Neuh, niet op mij deze keer. Waarschijnlijk omdat ik het met je eens ben.
Ik zie het echter al wel weer gebeuren in dit draadje, richting anderen, dus dan haak ik gewoon preventief af.

TeeJee | 21-02-17 | 20:44

Maar de Turkse jongeren doen het alleszins aardig in vergelijk met andere groepen. Je hebt rotte appels en Turks fruit.

Nehemia | 21-02-17 | 20:44

Straks weer opsporingverzocht kijken, daar is 90% lichtgetint (lees) Noord Afrikaans.

etnisch_profileerder | 21-02-17 | 20:43

Gajus | 21-02-17 | 20:31

Dat is een gigantisch cultureel probleem de conservatieve ouders willen niet accepteren dat hun 'lieve' 'kleine' 'schattige' Mohammed een goor stuk straattuig is geworden (of erger) en dat zij daar deels voor verantwoordelijk zijn.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:36

Wat zei Hans Spektrui van de Rode Roos ook al weer? Onze socialistische morele hogepriester ging vol op het orgel tegen ze. ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.’
Dat zei die destijds in een interview voor Vrij Nederland. Ik ben het niet vaak met Speaksweater eens, maar hier was het in de roos.

Nehemia | 21-02-17 | 20:36

atheïstisch stemvee | 21-02-17 | 20:16
Te soft. Mensen verwarren nogal eens het wezen van straf en de (mogelijke) doelen van straf.

Dat is vrij dom. Kijk, het doel van straffen kan zijn dat je voortaan zindelijke cavia's moet gaat fokken, ook die met een verstandelijke handicap, maar heel veel heeft dat niet te maken met de omstandigheid dat je vorige week een oma van 85 verrot hebt getrapt.

Straffen is gewoon vergelding, de maat daarvan bepaalt de samenleving of, in ons geval, de wetgever. Denk dat de strafmaat behoorlijk omhoog zou gaan als je daar eens referenda over zou houden.

En ja, dan zeggen mensen dat je dat niet moet doen omdat je anders de doodstraf weer ingevoerd krijgt. Naja, dan zeg ik gewoon dat je die mensen dan al überhaupt geen stemrecht zou moeten geven want als ze op een enkel punt al idioot doen doen ze dat op 1001 punten natuurlijk nog meer. Ja toch, niet dan?

En dan wordt het stil.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:32

Graaf_van_Hogendorp

We hebben het in dit draadje over tuig. Zoals je ziet zijn Turken nagenoeg net zo erg als Nederlanders. Dus je betoog slaat als een lul op een drumstel.

Overigens.
Kaap Verdianen, Antillianen, Nederlanders, Surinamers en Oost-Europeanen zijn nagenoeg allemaal christelijk. Toch zo'n 31%.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:32

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:20
Klopt. Het is een niet te negeren probleem. Maar elke oplossing tot nu toe, stoer of soft, is niet toereikend gebleken.
Het zal, vrees ik, vooral uit de Marokkaanse gemeenschap zelf moeten komen. Maar zoals Afshin Elian al eens betoogde in Elsevier is het zelfreinigend vermogen van die gemeenschap gering.

Gajus | 21-02-17 | 20:31

Die D66-aangerandiërs zijn misschien wel gewoon bang. Als het waren wie ze meenden te zien kunnen ze niet meer deugen en als ze beweren dat ze er anders uitzagen, voelen ze zich leugenaars.

Een duivels dilemma voor elk deugmens: de waarheid of deugen.

Beiden kan niet.

Devadip | 21-02-17 | 20:24

MarcS | 21-02-17 | 20:01

Welke feiten negeer ik dan? Volgens mij kom ik binnen fietsen met keiharde feiten. Maar vertel.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:23

Ik vind heet heel knap als je Kaapverdiaans hebt aangekruist!

marrretje | 21-02-17 | 20:23

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:06

Het punt wat je negeert is dat straffen niet werkt. We doen in Nederland niet (meer) aan barbaarse straffen (alhoewel? Levenslang is levenslang) punt blijft dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de overlast/criminaliteit en dit een reëel probleem is. Ik heb het hier over snotapen van tien tot twintig jaar oud.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:20

Minder minder minder Marokkanen!

In de aanrandingsstatistieken.

Minder minder minder!

Devadip | 21-02-17 | 20:19

Het zijn niet allemáál Marokkanen? Nou dan!

Devadip | 21-02-17 | 20:17

Zolang Qatar, Koeweit en Saoedi Arabië miljoenen in radicalisering pompen via moskeeën en zolang hun boodschappers wijzen op taghoet, zal er niks veranderen.

Haat imams het land uit kieperen. Snotneuzen streng straffen en hun ouders korten op de uitkering. Remigratie van veroordeelden stimuleren (incluis familie, uiteraard korten op de uitkering bij terugkeer naar goedkopere eigen land).

Leuk dat iedereen roept dat de huidige knaapjes aangepakt moeten worden maar de volgende generatie staat te trappelen om het wangedrag over te nemen. Zolang ze nog in taghoet geloven en het vanuit de moskee wordt omgeroepen wordt verandert er niks.

En ja ook straatcriminelen die op dit moment geen belijdend moslim zijn en de helft wat de imam wauwelt niet begrijpt, weet genoeg over taghoet. Ze krijgen in ieder geval voldoende islamitische cultuur mee om (straat)terreur te plegen. Immers geweld op kuffar is toegestaan, profeetje Mo-tje als perfecte man gaf het voorbeeld.

Graaf_van_Hogendorp | 21-02-17 | 20:17

@Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:06
Maak je me toch nieuwsgierig. Wat is volgens jou de oorzaak van het probleem: maatschappelijke positie, cultuur of is de maatschappij gewoon te soft (straffen)?

atheïstisch stemvee | 21-02-17 | 20:16

TeeJee | 21-02-17 | 19:53

Waar scheld ik op jou? Volgens mij niet. Maar vertel.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:15

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:52
Andermaal dank voor je reactie. Jij gelooft kennelijk in heropvoeding van criminele jongeren. Ik niet. Wat stel je je in godsnaam voor bij gedwongen rehabilitatie? Dat die etters hun peergroep de rug toekeren als ze zijn 'gerehabilteerd'? Tsja. Ik zie het al voor me, twaalf van die mocro-etters in een soort van Gestaltgroep, geh.

Die heropvoeding zou trouwens toch een jaar of 5 in beslag moeten nemen, zou niet weten waarom we daar ons geld aan zouden moeten verspillen.

Het gaat er mij niet om dat die criminelen weer op het goede spoor komen op onze kosten, maar dat ze gestraft worden en na recidive het dubbele krijgen en bovenal dat burgers geen last hebben van tuig op straat. Jij mag ze van mij rustig een jaar of 5 in een TBS-kliniek stoppen (daar komt jouw rehabilitatie op neer), ik doe het liever goedkoper, gewoon, hoppa, vijf jaar in de bajes. Tweede keer 10 jaar. Derde keer 20 jaar. Samen toch 35 jaar, ben je er van af.

Worden ze misschien niet beter van, maar daar geef ik dan weer geen reet om. Heb ik er geen last van en de rest van de welwillende Marokkanen ook niet.

Fyi, ik ben zelf Marokkaan.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 20:06

Ron van Zon3948 | 21-02-17 | 19:56

Vrijwel iedereen wil een plekje in de maatschappij. Het probleem is dat vooral Marokkaanse jongeren het verkeerde plekje vinden. Dat willen ze niet maar uitzichtloos met beperkte mogelijkheden gaat snel mis. We kunnen niet stellen dat neef/nicht huwelijken positief zijn voor de genetische opmaak van de gemiddelde Berber. Dus ja. Intelligent zijn ze niet. Maar misplaatste trots en arrogantie doet ze meer willen dan ze sociaal economisch kunnen bereiken. Dus daar zit je probleem. Marokkanen staan nagenoeg schizofreen in hun wereld tussen traditie en de moderniteit.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 20:06

-weggejorist en opgerot-

Gringo_de_Holanda | 21-02-17 | 20:03

@TeeJee | 21-02-17 | 19:53
Gewoon omheen lezen.

@Ron van Zon3948 | 21-02-17 | 19:56
Strenger straffen werkt in die zin niet, je wordt er geen beter mens van. Heeft wel preventieve werking en de maatschappij heeft iets langer geen last van je. Denk dat strengere aanpak altijd een twee sporen beleid moet zijn.

atheïstisch stemvee | 21-02-17 | 20:01

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:07 - fact free je mening uiten, jij kunt het!
Zoek eens op Google, Marokkanen vallen ambulance aan gutmensch zegt kennen ze niet in thuisland' dat jongeman is goedpraten.

U lult weer als immer, fact free.

MarcS | 21-02-17 | 20:01

TeeJee | 21-02-17 | 19:38

Cynisme is een zwaktebod in deze. De oer-Amsterdamse tante Bet of Rotterdamse Nel die de jochies aanspreekt op hun wangedrag kan meer uitvoeren en presteren en dus een verschil maken dan welke regering dan ook. Het is een lokaal probleem. Het moet dus ook lokaal door de buurt worden opgelost worden.

De meeste vooral oudere Marokkanen zijn conservatieve en trotse mensen die uit schaamte de boel negeren. Dat kan dus niet. Dat moet aangepakt worden. Er moet op alle niveaus verantwoordelijkheid genomen worden. Desnoods op straffe van.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:59

TeeJee 1953
Het ligt nu eenmaal in Sletje zijn aard om veel te schuimbekken en ruzie te zoeken. Dat krijg je als de medicatie niet aanslaat. Het is niet anders.

Nehemia | 21-02-17 | 19:57

@De Koreaanse slet,
telkens hoor ik van jou dat strenger straffen niet helpt.
Maar het helpt wel.

In een overbevolkte wereld moet je mensen die niet mee willen draaien in de maatschappij uitsluiten door ze op te sluiten, levenslang. Water en brood en met z'n dertigen in een hok. Lekker goedkoop en het bevolkingsoverschot flink ingedamt.
Dat geeft weer ruimte aan de goedwillenden en een veel prettiger leefbare wereld

Ron van Zon3948 | 21-02-17 | 19:56

Het kan zijn dat ik de uitkomsten niet zo snap.

Maakt het uit voor de plegers van de intimidatie wie zij voor zich hebben? Sissen Marokkanen naar iedereen, of enkel naar kufar? Zijn NLse plegers omnivoor of zwaar discriminerend (enkel fluiten naar Germaansche Dames)? Door wie worden Marokkaanse dames geïntimideerd?
Ook zou een tabelletje duidelijker maken welk percentage van de verschillende nationaliteiten zich geïntimideerd voelt, en door wie.

Of NLse mannen de vrouwen in hun leven (willen) verdedigen?
Tsja... NLse mannen hebben over het algemeen wat te verliezen als zij "eigen rechter" gaan spelen: werk, sociale omgeving.
Verder zijn NLers meer individualistisch, itt zekere kansenparels die vooral in roedels opereren.
Tel daarbij op dat onze overheid dader en slachtoffer nogal eens door elkaar haalt, en je hebt een verklaring voor de passiviteit.

klimgek | 21-02-17 | 19:55

Zucht. DKS heeft zijn doelwit gevonden en het schelden is begonnen.


Laat het me even weten als we weer inhoudelijk verder kunnen?

TeeJee | 21-02-17 | 19:53

Ichneumonidae | 21-02-17 | 19:47

Mooi betoog. Maar straffen werkt niet rehabilitatie wel. Gewoon puur cijfermatig blijkt dat drie maanden in de bak geen zoden aan de dijk zet. Zo hele gang heropvoeden wel. Als je ze uit hun bubbel schopt worden ze wakker. Als je dit niet doet dan worden ze erger.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:52

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:47'
'Ik' en 'we', ga iets zinnigs doen met je leven.

smdyasc | 21-02-17 | 19:49

-weggejorist-

Nehemia | 21-02-17 | 19:49

smdyasc | 21-02-17 | 19:39

Och ik heb tenminste een stel hersenen. Dat kunnen we over jou niet zeggen. Je kan niet eens jouw punt onderbouwen.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:47

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:30
Dank voor je reactie.
Denk dat je de essentie van 'straf' niet begrijpt. Dat is alleen maar vergelding, anders zou je immers niet hoeven te straffen. De vraag die dan overblijft is hoe je vergeldt. Dat kan op meerdere manieren en of het resocialiseert is van geen enkel belang. In de regel doet het dat niet.

Edoch, als het tuig van de richel elke keer wegkomt met een paar maandjes of misschien een jaar, tsja, dan hou je het probleem in stand. Neem nu in mijn voorbeeld eens 3 maanden straf bij een eerste vergrijp (een misdrijf, geen overtreding uiteraard) en dat dan vlg. de door mij bepleite meetkundige reeks vervolgt. Dan zitten die eikeltjes na 5 x al 3^5 maanden vast ofwel 243 maanden, een 20 jaar dus.

Nah, tegen die tijd lopen ze dan al tegen de 40-50 en is het qua risico-management beheersbaar.

Jouw voorstellen zijn dan niet nodig.
1. Ouders hebben er in feite niks mee te maken (tenzij je een risico-aansprakelijkheid zou invoeren, gaan mee de bak in of zoiets, ben ik wel voor).
2. Heropvoeding na je 14e is, zoals eerder gezegd, totaal nutteloos.
3. Aan welwillende mensen, Marokkanen of niet, hoef je geen aandacht te besteden, waarom zou je? Het rolmodel is niet opa die voor de moskee aan z'n waterpijp zit te lurken, maar types als Badr Hari, enfin, verder irrelevant.

En tenslotte, je laatste zin. Die vind ik werkelijk te stuitend voor woorden. 'Wij hebben tenminste ons best gedaan'. Juist dat zou je verwachten van mensen die hier naar toe komen, zoals vrijwel alle Nederlanders deden (hun best doen, een leven opbouwen) die in de jaren '50 emigreerden en hun kinderen niet voor galg en rad opvoedden. Grote schaamte op jou, Koreaanse, gevangen als je zit in het Westerse schuld- en boetedenken. Erger, het is in wezen een 'weg-met-ons' gedachte. Als je het al een gedachte zou willen noemen.

Verder natuurlijk allerlei liefs.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 19:47

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:45

Als de linker kolom absolute aantallen bevat dan is het percentuele aandeel van marokkanen nog veel groter aangezien ze maar een klein deel van de bevolking uitmaken.

Wekkertje | 21-02-17 | 19:43

Erg stigmatiserd weer voor die 4% wél aangepaste Marokkanen.
Muggenmepper | 21-02-17 | 18:13
@ Sneu voor ze! Wij moeten ook altijd onder de kwade lijden!

Lexus01 | 21-02-17 | 19:42

lost zich vanzelf binnen enkele jaren op..geen autochtoon meer te vinden in Rotterdam. Die wereldstad gaat een enclave worden voor enkel migranten..en als je je als vrouw dan niet wil aanpassen (in doeken gehuld, 1 stap achter een man)ja dan ja dan, je hebt het dan als vrouw zelluf gewild..hoerrrrrrrrrrr

fikkieblijf! | 21-02-17 | 19:41

@De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:07
Meid, dat je niet in staat bent verder te denken dat je eigen beperkte wereld is triest. Probeer eens de wereld anders te bekijken, je wordt je er gelukkiger van, sukkel.

smdyasc | 21-02-17 | 19:39

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:35
Gelet op de politieke verhoudingen en de houding van de partijen verwacht ik bijzonder weinig op dat vlak.


Maar ja, ik ben dan ook bijzonder cynisch.

TeeJee | 21-02-17 | 19:38

Nou, veel vrouwen die ik ken zijn sterker dan ik hoor. Die hebben me daar een partij schouders! Als er zo eentje naar me uithaalt, lig ik meteen gestrekt.

Van Duyvenbode | 21-02-17 | 19:36

TeeJee | 21-02-17 | 19:25

In landen zoals Noorwegen is recidive het laagst omdat de focus ligt op rehabiliteren. Natuurlijk een figuur als Anders Breivik komt nooit meer vrij maar de meeste criminelen kunnen rehabiliteren.

Kijk in Sharia lossen ze het nogal effectief en barbaars op. Maar wij zijn zo niet. Dus moeten we het anders oplossen. Zeker omdat het doorgaans gaat om overlast, intimidatie en kleine vergrijpen zoals stelen en roven.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:35

Die multicul is *kuch* echt een verrijking.
.
Die cabokka is echt da bomp. Easy pussy - makkelijke chi om te baksen.

Nehemia | 21-02-17 | 19:33

Ichneumonidae | 21-02-17 | 19:15

Het probleem met jouw gedachtegang is dat je niet snapt dat straffen niet helpt. "When you ain't got nothing, you got nothing to lose"

Het staat wetenschappelijke vast dat straffen enkel een "training day" is voor tuig en dat het van kwaad tot erger wordt.

Dus daar los je niets mee op.

Je moet dus.

1.) De ouders aanpakken en heropvoeden.
2.) De overlastgevende kutmarokkanen heropvoeden.
3.) Welwillende Marokkanen een echte kans geven en als voorbeeld stellen.

Als ze echt niet willen meedoen dan kunnen ze altijd in Marokko gaan wonen maar hebben wij tenminste ons best gedaan.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:30

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:22
Het is niet dat we het op dit onderwerp niet eens zijn.

Ik denk alleen niet dat onze cultuur/politiek met een antwoord kan komen. We zijn boterzacht en dat is bekend.

TeeJee | 21-02-17 | 19:25

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:13
Tot nu toe hebben alle plannen niks uitgehaald.
Buurtvaders, taakstraffen, gevangenis, buurthuizen, pluk-beleid etc etc. Allemaal dat aww-zielig-help-ze gedoe, meestal van linkse snit, wat al sinds mijn jeugd (dus decennia) als beleid en oplossing aangedragen wordt.


Het helpt niet.
En we zijn als land blijkbaar niet in staat om dan maar hard te worden.

TeeJee | 21-02-17 | 19:23

Het zijn niet alleen Naffers ook de nodige Antillianen ontbreken niet. Yo kijk daar, a sma ede weri man! Die heeft mooie babelooba's.

Nehemia | 21-02-17 | 19:22

TeeJee | 21-02-17 | 19:04

Het probleem is vooral sociaal economisch en deels cultureel. Waar blanke mannen het over het algemeen hebben afgeleerd om vrouwen als seksobjecten te zien en ze zo te behandelen, homo's in elkaar te beuken en respectloos in het leven te staan zitten Marokkaanse jongeren in een idioot psychotische situatie waar ze enerzijds oer-conservatief in het leven staan en anderzijds de stoere knapen willen zijn en dan verontwaardigd boos zijn dat iedereen ze uitkotst.

Dit speelt al jaren en niemand komt met haalbare oplossingen.

Ik weet niet hoe jij in het leven staat maar ik ben het benoemen beu en nu moeten er maar constructieve oplossingen komen vanuit de buurt, wijk, straat gemeenschap en uiteindelijk ook de politiek.

Ik pleit dus voor heropvoeding voor deze jongens want valt en rad is een understatement.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:22

brughslurph 1918
Een uitstekende keus.

Nehemia | 21-02-17 | 19:22

Vrouwen lastig gevallen?.. Gelukkig heeft de PVV er weer een zetel bij
https://www.znieuws.nl/nieuws/item/3248-pvv-stijgt-naar-31-zetels

telelezer | 21-02-17 | 19:20

Nehemia [21-02-17] 19:12
En direkt weer dicht.

brughslurph | 21-02-17 | 19:18

Als je dan ook nog eens corrigeert voor het feit dat slechts 4,5% van de Rotterdamse huishoudens Marokkaans is en maarliefst 54.7% autochtoon (Bron: rotterdam.buurtmonitor.nl/), dan vallen Marokkanen niet acht maal (32 / 4 = 8) zo vaak vrouwen lastig als Nederlands, maar 97 maal! ((54.7 / 4.5) * 8 = 97)

FakkelBrigadierNr4 | 21-02-17 | 19:17

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:02
Ik hou niet zo van mensen die denken in termen van 'het kan niet', 'de wet verbiedt het', 'hoe kom ik m'n moeder nog onder ogen' etc.

Die 'gastjes', zoals jij ze noemt, kun je via meetkundige reeks straffen. Eerste keer 2 maanden, 2e keer 4, de 10e keer is dan 2^10 ofwel 1,024 maanden. Dat is 85 jaar, enfin, komen ze niet eens aan die 10e keer toe. Beter dan het 3 times strike systeem, althans, lijkt mij.

Heropvoeding heeft na pakweg je 14e geen enkele zin. Misschien bij meisjes, bij jongens in de puberteit en mannen niet. Kinderen worden gevormd in hun eerste jaren, op z'n best tot hun tiende, maar waarschijnlijk is het cassettebandje al volgespeeld voor hun zesde. Da's nu juist het probleem met die mocro's. Zijn op de lagere scholen al doorgaans de grootst denkbare etterbakken die juflief uitmaken voor kankerhoer e.d. - weten niet beter, hebben ze van thuis meegekregen, en gaan het ook nooit beter weten.

Eigenlijk zou je voor ouders/kinderen een risico-aansprakelijkheid moeten invoeren, een systeem dus waarin schuld (een nogal Westers begrip) geen rol speelt. Wat vind je?


Ichneumonidae | 21-02-17 | 19:15

roze_bril | 21-02-17 | 18:58

Wat weet jij eigenlijk over het Nederlandse immigratiebeleid? Volgens mij niets.

Er komen helemaal geen hordes Marokkanen naar Nederland. Die mogen hier helemaal niet komen wonen. Waar we nu mee zitten zijn de nazaten van gastarbeiders omdat de babyboomers te besodemietert waren om de vieze klusjes te klaren.

Zoals altijd haal je allerlei verschillende problemen voor het gemak door elkaar.

Marokkaans tuig is niet hetzelfde als radicaal islamisme wat weer iets totaal anders is als het vluchtelingen vraagstuk. Het zijn allemaal problemen met andere oorzaken en andere oplossingen. Leer dat nu eens.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:13

"Nagesist of geklakt worden (bijvoorbeeld ‘psssst’, klakgeluid)"
.
Alle klakmocro's te Rotjeknor verzamelen. We gaan de mijnen weer openen.

Nehemia | 21-02-17 | 19:12

John Lamaer | 21-02-17 | 19:07
Sarcasme of serieus?
Strak hoor, zo'n tegel die mij doet twijfelen!

TeeJee | 21-02-17 | 19:09

Vlaan | 21-02-17 | 18:50
Comment valt bij mij nog te zien, geen ninja-edits aanwezig!

HaatAth3ist | 21-02-17 | 19:08

smdyasc | 21-02-17 | 18:54

Nee. Dat soort achterlijke denkwijzen zijn onderdeel van het probleem. Waarschijnlijk denk je dat je grappig bent en probeer je hier wat plusjes te halen ter compensatie van iets maar er is dus letterlijk niemand (behalve het tuig zelf) die dit goed probeert te praten. Dat zou je kunnen weten als je eens uit die rare bubbel van je stapte.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:07

Wethouder Eerdmans noemt de cijfers verbijsterend!
Eigenaardig om dat te zeggen, vrijwel iedereen weet dat al jaren, hij dus niet.
Duidelijk ongeschikt om wethouder te zijn.

Gags Beasley | 21-02-17 | 19:07

-weggejorist-

John Lamaer | 21-02-17 | 19:07

Staat tegenover dat ik als jongeman best vaak lastig gevallen ben door blanke verwarde vrouwen die je nu als Djembévrouwtjes zou beschrijven. Vreselijke types. Had ik weer.

Bigi Bana Boy | 21-02-17 | 19:06

Gias | 21-02-17 | 18:47
Het probleem is hoe dan ook getint.
De rest is policor gelul.

TeeJee | 21-02-17 | 19:04

Denk je al gauw, die jongens en meisjes studenten weten wel waar ze het over hebben in zo'n onderzoekje. Maar deze uitslag zegt mij niets. De geïnterviewden zijn dus op straat uitgezocht, in hoeverre gebeurde dat objectief ; ). Hoeveel vrouwen weigerden mee te werken staat er niet bij. Hoeveel vrouwen daarvan "het" als niet irriterend ervaren wordt ook niet aangegeven. Ik zie de laatste jaren beduidend meer jonge vrouwen met marrokaanse vriendjes rondlopen. Ik bedoel maar ....

CleaudeSacke | 21-02-17 | 19:04

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:56

Je verzint het gewoon ter plekke. Niemand wil meer meer meer irritante, onbeschofte en criminele kutmarokkanen. Zelfs Marokkanen niet.

Die gastjes zijn het uitschot van Nederland alleen Antillianen zijn crimineler.

Als we eens ophouden met zeiken over bijzaken en dit schuim der aarde aan gaan pakken met lik op stuk en heropvoeding dan komen we ergens.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 19:02

Schaam mij plaatsvervangend voor die 44 boelers.

Bigi Bana Boy | 21-02-17 | 19:02

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 18:53
Juist! daar hamer ik al tijden op.
Samen werken met andere politieke partijen om het op een slimme manier op te lossen.
Maar nee, de tendens is hier om een messias te volgen die het zgn benoemd maar in een wettelijke kader absoluut geen oplossing heeft.
Door al dat gedram komt er steeds geen oplossing en die gasten lachen der eigen te barsten met een advocaat in de hand.

botbot | 21-02-17 | 19:01

@De Koreaanse slet, er in ieder geval voor zorgen dat er niet meer binnenkomen. En verder beleid maken op terugkeer. Dat kan allemaal heel goed in een rechtstaat, maar de wil is er niet. Een rechtstaat heeft meestal ook grenzen. Laten we die eerst weer eens op orde maken. We kunnen ze ook heel goed onderwijs geven of allemaal een baan en huis. Zeg het maar.

roze_bril | 21-02-17 | 18:58

Van Duyvenbode | 21-02-17 | 18:33

Asociaal crimineel gedrag is geen peiler van multiculturaliteit. Beetje domme opmerking van je. Vind je het gek dat je voor racist wordt uitgemaakt. Dat klopt kennelijk gewoon.

Als je goed kijkt zie je dat er dus een probleem is met Marokkaanse jongeren en dat dit een enorm probleem is. Iedereen is dat met je eens. Waar het aan schort is een oplossing en jij bent onderdeel van het probleem omdat je niet eens de moeite doet om na te denken over een oplossing.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 18:58

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 18:53
Wetgeving aanpassen en, jawel, als op een schilderij van Goya.

Klaar. Je hoeft niet te komen kijken hoor als het je tere zieltje zou kwetsen.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:57

@eerstneukendanpraten | 21-02-17 | 18:54,

Oooooo.... LOL

basweetutwel | 21-02-17 | 18:57

Gias | 21-02-17 | 18:47
Je moet wel een halvegare zijn als je Marokkanen niet weet te onderscheiden van Surinamers, Antillianen en Kaapverdianen. Met de laatste drie zou ik ook moeite hebben (kom ze zelden tegen, ligt in Rdam mss anders), maar die 32% is nogal extreem hoog. Er zijn in NL in totaal een 400.000 mocro's, waaronder veel ouderen die weinig meer doen, willen of kunnen.
Doe jij de rekensom maar bij een totale populatie in NL van circa 17 mln.

En dan willen we meer, meer, meer. Goed, ik niet en daarom stem ik PVV.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:56

basweetutwel | 21-02-17 | 18:50

Maar dan moeten ze wel een volle blaas hebben want van Jole laat zich met plezier vol in zijn muil zeiken, de pisnicht...

eerstneukendanpraten | 21-02-17 | 18:54

Alleen deze feitelijke constatering is volgens de D66-rechter al strafbaar.

smdyasc | 21-02-17 | 18:54

Nuchternederland | 21-02-17 | 18:21
De Kaapverdianen die ik ken zijn hele beschaafde mensen en volgens mij hebben ze ook een goed imago waar ik woon.

lingo star | 21-02-17 | 18:53

Het mag geen nieuws zijn dat Berbers ruim oververtegenwoordigd zijn als het gaat om overlast, criminaliteit en andere zaakjes die het daglicht niet kan verdragen. Maar hoe los je het op naar westerse maatstaven in een rechtsstaat?

Dat is de vraag.

De Koreaanse Slet | 21-02-17 | 18:53

Het is gewoon een plaag!

Marvin_NL | 21-02-17 | 18:52

Altijd weer die Rifsissers.

Nehemia | 21-02-17 | 18:50

Inderdaad, die arme sissers gaan vroeg of laat over op plan Mohammed B.

De Vrijlansier | 21-02-17 | 18:50

Onzin, Francisco intimideert alleen jongens tussen de 16-25 jaar.

basweetutwel | 21-02-17 | 18:50

HaatAth3ist | 21-02-17 | 18:34
Waar is die Feynman tegel gebleven die jij kwootte? Heeft de kernfysicus een edit functie die ik niet heb?

Vlaan | 21-02-17 | 18:50

Wie stemt er meestal links , juist ja . Sinds de invoering van het vrouwenstemrecht is de misere pas echt begonnen . je kan altijd je haar nog gaan verven , dat dan weer wel .

likmegaties | 21-02-17 | 18:48

Maar hoeveel mensen kunnen nou echt Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Turken uit elkaar houden?

Sinds Marokkanen nu eenmaal de slechte naam hebben is het ook makkelijker aanvinken.

Sorry hoor, maar dit onderzoek kan je nou ook niet echt serieus nemen.

Gias | 21-02-17 | 18:47

Van Duyvenbode | 21-02-17 | 18:33
Van harte mee eens.

Carmelita | 21-02-17 | 18:47

Tsja, zonder die buut'nlanders zou mooi 100% van alle incidenten worden veroorzaakt door Nederlandse mannen. Dus bedankt!

Badderbeest! | 21-02-17 | 18:47

op dumpert wemelt het van de moslimtrollen

eriksweet | 21-02-17 | 18:45

fredjuhh | 21-02-17 | 18:40
Komt ook niet zo precies. Je hebt naffers en kassers.
Meer hoef je eigenlijk niet te weten;).

Eenvoudiger zou zijn om te spreken over 'donkere kansenparel'. Weet iedereen wel wie bedoeld wordt.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:45

En toch stemmen de meeste vrouwen links, want knuffel / achzielig.

Realisties | 21-02-17 | 18:44

Die 4% blanken zijn politici en hoge Pieten bij VN, IMF, NGO´s etc.

Wij nemen daarbij als voorbeeld billenknijp Lubbers, Dominique kamermeisje Strauss Kahn, sigaartje clinton en in mindere mate Van Bommel en grab them by their pussy.

bergsbeklimmer | 21-02-17 | 18:42

Maar jongens, Trump is toch het echte probleem? Daarvoor staan ze wel allemaal te krijsen bij een demonstratie in Amsterdam en op alle sociale media...

Gies van Agt | 21-02-17 | 18:41

-weggejorist-

dydxsq | 21-02-17 | 18:41

Ik zou een Kaapverdische, Antilliaanse, of Surinaamse man volgens mij niet van elkaar kunnen onderscheiden. Of lieten ze hun legitimatie zien tijdens het lastigvallen?
Misschien wonen er niet genoeg bij mij in de buurt, of mis ik een allochtoon-zintuig?

fredjuhh | 21-02-17 | 18:40

Goh GS ageert weer eens tegen een zelfverzonnen stroman. Verassend. In de media zie je heel vaak dit soort berichten. Iedereen kent deze cijfers. Alle partijen onderkennen dit probleem. Men verschilt alleen in de oplossing. Opvoeding? Wegsturen? Gevangenis? Met de boot naar Marokko (Ookal zijn het 3e generatie == Nederlanders)? Hoe dan? Daar kunnen we 15 Maart over beslissen.

jekkkaas | 21-02-17 | 18:35

Met andere woorden: Wilders is niet de oorzaak, maar het gevolg en bovenal de enige weg naar de oplossing. Andere smaken zijn er niet.

WhiteShark | 21-02-17 | 18:35

En toch blijven we gutmenschen die roepen "niet alle Marokkanen" of "je mag ze niet allemaal generaliseren!". Helaas is het in bijna al dit soort voorvallen weer te zien dat wat er gezegd wordt klopt.

Feynman | 21-02-17 | 18:14
Eigen groep eerst, dat is het enige wat de naffers begrijpen. Ongeacht in welk land ze zich als parasieten gedragen.

HaatAth3ist | 21-02-17 | 18:34

de Voorzittert | 21-02-17 | 18:24
Juist ja. De gemiddelde autochtoon heeft heel wat te verliezen, de gemiddelde mocro niks dus die kan doen wat hij wil - die paar dagen schoffelen is geen probleem, ontslagen wordt hij niet (want geen baan) en verder loopt de uitkering gewoon door.

't Zal anders worden als autochtonen ook niets meer te verliezen hebben. Op dat moment bestaat NL niet meer, dat weten de meesten wel.

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:34

Ze moeten niet zeiken. Als je een multikul samenleving wilt, hoort dit erbij. Ja, je kunt wetjes ertegen uitschrijven, maar dat haalt geen malle moer uit. In een multikul samenleving kun je als vrouw niet meer alleen over straat. Wat dachten ze dan?
Dat al die brave nieuwkomers beleefd de hoed afnamen?
Kortom, geen medelijden mee. Laat ze maar op de blaren zitten.
Wel sneu voor de vrouwen die al jaren pvv stemmen overigens.
De rest kan gaarkoken in het eigen sop.

Van Duyvenbode | 21-02-17 | 18:33

@Nuchternederland [21-02-17] 18:21
In een tabel waarin beide genoemd worden, ja. Verder zijn Kaapverdianen een slag of twee donkerder, zul je een Kaapverdiaan herkennen aan het feit dat hij wél wil werken. En zodra één van de twee zijn mond opendoet weet ik het zeker.

brughslurph | 21-02-17 | 18:31

101%?

Bread_Pitt | 21-02-17 | 18:31

Het is gvd echt zo he?
Iedereen mag roepen dat het door de Marokkanen komt: homo's, vrouwen, PvdA-ers, Marokkanen, joden, andere allochtonen, maar O WEE als de boze witte man het zegt: dan is het direct rassies, discriminasie, tokkie en PVV.

jemagookniksmeer | 21-02-17 | 18:27

@kom hoe heet ie | 21-02-17 | 18:17
Merkwaardige onzin tettert u. Zal een dochter van 16 leuk vinden, zo'n chaperonne mee naar school, de stad in of naar het lokale winkelcentrum. Stuk voor stuk plekken waar je anno 2017 niet zonder sissen, schelden of opdringerige behulpzame Noord-Afrikanen wegkomt. Het is niet te voorkomen, laat staan af te straffen door de gemiddelde boze blanke man zonder wapen/strafblad. En juist dát feit weet de gemiddelde schijt-aan-alles Marokkaan als geen ander.

de Voorzittert | 21-02-17 | 18:24

En dan nog zijn er mensen die meer, meer, meer roepen, tsss.

Toch, lichte hoop, lijkt NL beetje wakker te worden na Brexit en Trump. Goed, de echte linkse randdebielen lezen hun Volkskrantje of NRC-tje, maar goed, hoeveel abonnee's hebben die eigenlijk nog? En who gives a shit.

Ik ga PVV stemmen en zeker niet strategisch (wat ongeveer neerkomt op ongefundeerde wegloperij).

Ichneumonidae | 21-02-17 | 18:24

@ Arnold Layne | 21-02-17 | 18:13
en ik maar denken dat het de schuld van Wilders is..

telelezer | 21-02-17 | 18:24

je zou ook de percentages van de grote van die groepen in heel NL er bij kunnen nemen.
bijv. Marokkanen was 32% maar ze maken maar 2,5 % van de bevolking uit.
dan zie je hoe groot het probleem eigenlijk is.

pejoar | 21-02-17 | 18:23

-weggejorist-

Terry_Beaudette | 21-02-17 | 18:22

Ze zoeken het maar uit, de dames. Ze zijn toch voor de multilul samenleving? Nou, daar is ie dan, de multilul. Deal with it.

Van Duyvenbode | 21-02-17 | 18:22

Kaapverdianen ( gezien hun aantal in Rotterdam) gedragen zich dus heel fatsoenlijk. Mag ook wel eens gezegd worden.

brughslurph | 21-02-17 | 18:17
U ziet het verschil tussen een kaapverdiaan en een antilliaan blijkbaar?

Nuchternederland | 21-02-17 | 18:21

4% van de Rotterdamse medemens bestaat uit albino's, daar hoor je dan weer niemand over.

Kapitein Stijlvol | 21-02-17 | 18:21

Nog een paar jaar en dan gaan ze zichzelf discrimineren?
Dutchbeaurouge | 21-02-17 | 18:09

Gebeurt al jaren aan de ingang van discotheken:

http://www.demorgen.be/buitenland/hoe-disco-uitbaters-met-vluchtelingen-omgaan-b8d67e26/

Vlaan | 21-02-17 | 18:18

Kaapverdianen ( gezien hun aantal in Rotterdam) gedragen zich dus heel fatsoenlijk. Mag ook wel eens gezegd worden.

brughslurph | 21-02-17 | 18:17

Wat vinden de feministen hiervan ?

lingo star | 21-02-17 | 18:17

Er zijn in Rotterdam helemaal geen 4% blanke mannen te vinden.

Fappelmoes | 21-02-17 | 18:17

Wat zijn de mannen toch watjes in dit land. Al die lastig gevallen vrouwen hebben toch een vriend, vader, man of broer? Ik lees nooit over het aanpakken van de daders.

Rest In Privacy | 21-02-17 | 18:17

Het lijkt er op dat Joris met vakantie is en dat Jeauleau vandaag de honneurs waarneemt.

peilschaal | 21-02-17 | 18:16

4% die lekker zijn witte privileges op de vrouwen aan het botvieren is.

VincentTheSaint | 21-02-17 | 18:16

4% is een grove overschatting van het aantal blanke boze mannen in Rotterdam. Die enkele die er dus nog in Rotterdam te vinden zijn zijn allemaal eng.

erics | 21-02-17 | 18:14

-weggejorist-

Arnold Layne | 21-02-17 | 18:13

Bovenal is het natuurlijk de schuld van geenstijl

Arnold Layne | 21-02-17 | 18:13

Erg stigmatiserd weer voor die 4% wél aangepaste Marokkanen.

Muggenmepper | 21-02-17 | 18:13

De gegevens statistisch profilerend, kom ik tot de conclusie dat Anna en Marie de smurfenspray onder handbereik moeten houden. Dan zal smurfenblauw de couleur locale zijn.

toetssteen | 21-02-17 | 18:12

Forward ff naar Fox News. Kunnen we lachen!

de Voorzittert | 21-02-17 | 18:12

Je ziet in 1 oogopslag wie hier de verkiezingen dik gaat winnen.

logicavanhetgevoel | 21-02-17 | 18:09

Niemand vind Marokkanen meer leuk, behalve de Marokkanen. En zelfs daar twijfel ik steeds vaker aan. Nog een paar jaar en dan gaan ze zichzelf discrimineren? Of elkaar intimideren? Je weet het niet. Ze moeten tenslotte iemand dwars zitten want gewoon meedoen is blijkbaar geen optie.

Dutchbeaurouge | 21-02-17 | 18:09

Oh ja, dat is die kleine 96% die het verpest voor de rest

VincentTheSaint | 21-02-17 | 18:09

-weggejorist-

peilschaal | 21-02-17 | 18:07

Bij van Jeauleau lopen ze een blokje om, omdat ze denken dat het om een verwarde man gaat.

roze_bril | 21-02-17 | 18:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken