Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#Teevendeal. Rutte: 'Mijn assistenten kunnen niks'

ruttesangelsquodnon.jpgDie kwamen deze week ook nog voorbij: antwoorden van MinPres Marketing op vragen van de leden Roemer, Segers, Pechtold, Van Haersma Buma en Klaver (ook wel: alle andere lijsttrekkers behalve LoLo en GreetGreet) over de Teevendeal. Rutte zit, zoals wij dinsdag schreven, in een lastig parket: óf hij liegt, óf zijn assistenten kunnen niks. Omdat de vvd-bewindslieden in dit verhaal een reputatie hebben hoog te houden qua ambtenaren de schuld geven van hun eigen falen, gaat Rutte vol voor optie 2. Volgens hem hebben Bart van Poelgeest, Sophie Hermans en Stephan Schrover zondagavond 8 maart 2015 een mail gekregen met informatie over een politiek supergevoelig dossier maar hebben zij daar NIET naar gekeken ondanks het verzoek van hun lagergeplaatste collega om vóór 9 uur 's ochtends maandagmorgen een reactie te sturen én ondanks het feit dat een van de ambtenaren de mail wel doorstuurde naar diens eigen privé-account. Oh ja, en daar gaat Don Mark geen bewijs van leveren. "Verlening van inzage in onderliggende ambtelijke mails is niet verenigbaar met het wezenlijke belang dat is gemoeid met een goede voorbereiding van besluitvorming die wordt gediend door de vertrouwelijkheid van een vrije en open gedachtenwisseling. Voorts is verlening van inzage niet verenigbaar met de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van medewerkers." De minister-president maakt in feite deze drie zeer naaste adviseurs uit voor slome duikelaars die niet over de 24/7-mentaliteit beschikken die vereist is in de Haagse slangenkuil en/of niet snapten dat ze over supergevoelige informatie beschikten, die drie bewindslieden de kop zou kosten. Gelukkig hebben wij uit het boek van Bas Haan één ding geleerd: telkens als ambtenaren in dit dossier de zwartepiet krijgen toegespeeld om leugens van hun politieke bazen te verhullen, laat iemand dit niet over zijn kant gaan en verschijnen er nieuwe documenten op Bas' bureau. Dus kom op, ambtenaren van AZ! Find your inner Deepthroat en LEKKEN MET DIE HANDEL!

Reaguursels

Inloggen

Mensen kunnen stelen.
Allemaal.
Mensen kunnen liegen.
Allemaal.
Mensen kunnen vermoorden.
Allemaal.
Dat betekent niet, dat alle mensen áltijd stelen.
Dat betekent niet, dat alle mensen áltijd liegen.
Dat betekent niet, dat alle mensen altijd vermoorden.
Maar.
Wetende, dat wij onszelf als mens, en alle anderen als medemensen goéd in de gaten hebben, is het wel zo realistisch en handig, elkaar telkens te controleren.
Wie niet gecontroleerd wil worden, houdt daarmee (soms) even bewijs van zijn stelen, liegen of vermoorden tegen, maar de verdenking blijft als 'n onaangenaam odium rond iemand hangen, als die alsmaar z'n straatje aan 't schoon vegen is, én tegelijk blijft ontkennen, dat er helemaal niets 'was', om gauw uit beeld weggeveegd te worden.
Bill Clinton zei 't al: 'I had no sexual relationship with that woman'.
Strikt juridisch en strikt technisch genomen klopte dat: Bill had geen relation with Monica L; just 'sex'.
En deze woord-acrobatiek treffen wij ook aan bij onze Mark R.
Ook hij zegt: 'I had no knowlegdge of the numbers of the Teeven-deal'.
Wat gaat de uitleg in de toekomst worden (?); nou, dat onze inmiddels naar 'n leuke, fris-uitdagende EU-betrekking weggepromoveerde premier gaat zeggen: Ik had geen wétenschap van de cijfers van de Teeven-deal; want wetenschap is bij mij echte, objectief zekere wetenschap; gebaseerd op echt bewijs; en ja, ik had natuurlijk van mijn collega's wél gehóórd van de precieze cijfers en de ware omvang van de Teeven-deal, maar dat was alleen maar 'van horen zeggen'; dat zijn alleen maar geruchten geweest; en u begrijpt, dat 'n premier, met al zijn verantwoordelijkheden, dáár natuurlijk niet op in kan gaan, door mee te doen aan al die rondzingende gonsgeluiden; ik ga geen bijdrage leveren aan wat misschien daarna ook wel weer eens niet waar kan zijn; snapt u?' Geitenpaadje 2.0 Tefal 2.0 We blijven bijleren, maar zijn allang niet meer verbaasd. We worden van voren en van achteren tegelijk genómen; we bewegen heen en weer als 'n zuigerstang; maar links of rechts worden we steeds dieper genááid. En reken er maar niet op, dat we achteraf nog zalf krijgen om de pijn weer wat te verzachten. Breek me de bek nie open.

Der Paulie | 20-02-17 | 18:02

"Voor iedere werkende Nederlander 1.000 euro" - Hier heeft hij niet gelogen. Hij heeft dit doorgevoerd. Jij snapte het niet, maar dat is wat anders. Afhankelijk van je inkomsten ben je er als werkende Nederlander tussen de 500-2000 euro p/j op vooruit gegaan. Gemiddeld ongeveer 1000 euro dus.
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 19:49

U zou als spindoctor van markie aan de gang moeten. Hij heeft nota bene hoogstpersoonlijk sorry gezegd voor het niet nakomen van die belofte, maar U weet het zo te spinnen dat hij die belofte wel degelijk is nagekomen.

Snorro | 20-02-17 | 13:09

Dacht eerst dat Barbara Barend op de foto stond,maar bij nader inzien leek het de dochter te zijn van Loek Hermans.
Maar goed,daar kunnen de dochters ook niks aan doen dat ze op hun vader lijken.

komtdatschot | 20-02-17 | 12:45

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 19:49
Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, ook met betrekking tot de bonnetjes show.
.
Maar goed, zoals u antwoord, nee bagatelliseert, zo kun je je natuurlijk overal een punt aan lullen.
.
Wat betref MH17, u weet net als ik dat hij deze belofte nooit waar kan maken. Dus hou dan gewoon je snavel.

Ommezwaai | 19-02-17 | 20:12

@Ommezwaai | 19-02-17 | 16:22

Oh deze gemist... Hier...

"Geen cent meer naar de Grieken" - Klopt maar je hebt af en toe geen keuze. In deze had Rutte geen keuze, buigen of breken.

"Er wordt niet gemorreld aan de hypotheekrente aftrek" - Klopt. Concessies zijn nodig wat betreft HRA heb je mazzel met Rutte zijn minimale knieval.

"Voor iedere werkende Nederlander 1.000 euro" - Hier heeft hij niet gelogen. Hij heeft dit doorgevoerd. Jij snapte het niet, maar dat is wat anders. Afhankelijk van je inkomsten ben je er als werkende Nederlander tussen de 500-2000 euro p/j op vooruit gegaan. Gemiddeld ongeveer 1000 euro dus.

"De onderste steen zal boven komen" - Dit is totale klinkklare onzin van je. Er staat geen tijdslimiet op namelijk. Vooralsnog loopt er een strafrechtelijk onderzoek om de steen boven te krijgen. Kinderachtig van je. Hou een sop.

Dus eigenlijk valt het allemaal hartstikke mee.

Als je zo boos bent om zo'n minuscuul lijstje dan denk ik toch dat je eventjes tot rust moet komen en de ware problemen in je leven identificeren.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 19:49

"zondagavond 8 maart 2015 een mail gekregen met informatie over een politiek supergevoelig dossier"

"Rutte: mail doorgestuurd naar privemail, maar niet gelezen; 'bijna 100% zeker' geen reactie; en niet belangrijk, maar u mag het niet zien..."

Tijdens de amerikaanse verkiezingen was daarover grote ophef. Zou de beveiliging van de privemail hier beter geregeld zijn? Stel je eens voor, misschien dat de russen hacken.
Vraag het eens aan de PM. Denk dat het verzenden naar privemail plots verkeerd begrepen is.

swapper | 19-02-17 | 19:48

Tja, dat krijg je als je bij het aannemen van personeel je meer laat leiden door vriendjespolitiek dan door deskundigheid.

watazooi | 19-02-17 | 18:52

Die hele Haagse tombe is één groot terrarium. Het krioelt er van de leugenachtige slangen.

Nehemia | 19-02-17 | 18:09

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 17:13
Die had ik wel verwacht... Het gaat nu even over Rutte en niet over Trump.
.
Maar voorlopig komt Trump wel zijn (verkiezing)beloftes na.

Ommezwaai | 19-02-17 | 18:02

Maar wat valt er nu te lekken nog? De mail die Rutte claimt niet te hebben gelezen en die we is gebruikt voor beantwoording van de Kamervragen is bekend en het is bekend wie de mail hebben ontvangen. Zij ontkennen niet de mail te hebben gehad maar zeggen dat ze m niet hebben gelezen. Dat is erg onwaarschijnlijk want de input is gebruikt voor beantwoording Kamervragen. Ook zat de mail in de stukken van Oosting maar dat is gezien de onthulling van de Ardmail in het boek van Bas Haan niet de meest alerte persoon. Hoe dan ook. Een van de in het topic genoemde adviseurs zal zelf een mailtje - bijvoorbeeld een doorgestuurd mailtje aan Rutte - moeten gaan lekken maar die kans is niet zo groot.

Kwaliteitszorg | 19-02-17 | 17:43

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:53

? Dan heb ik iets gemist. Leg uit mijn beste want ik ben niet bekend met de levenswandel van Paul Wilders.

Basil Fawlty | 19-02-17 | 17:22

die m rutte probeert op alle manieren zijn imago op te vijzelen, het is eigenlijk al weer een teken van minachting voor de mensen, het denkt dat wij allemaal achterlijk zijn en dat niet door hebben, wat een enorme eikel is het toch.

bekijket | 19-02-17 | 17:18

telelezer | 19-02-17 | 16:59

Nee hoor. En velen hier kunnen dat beamen. Wel scheld ik zonder gêne terug. Dat dan weer wel. En zeker als men niet met een inhoudelijke reactie komt. Je draait de zaken dus weer lekker hypocriet om. Jij begint. Jij beticht mij. En dan draai je het weer om.

Dat spoort toch niet.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 17:16

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:57

Och Mark heeft wel een handje van marketing maar alles met alles genomen valt het wel mee.

Maar Trump? Die liegt er maar wat op los. Praktisch over alles. Wat vind je daar van.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 17:13

nomo | 19-02-17 | 17:08
In ieder geval De Koreaanse Slet....

Ommezwaai | 19-02-17 | 17:09

wie gelooft hem nog?

nomo | 19-02-17 | 17:08

alphapapatango | 19-02-17 | 16:54
Sommige mensen zijn nu eenmaal onverbeterlijk.
Het gezegde: "Veel beloven en weinig geven, doet de gek in vreugde leven" is nimmer zo actueel geweest als bij Mark Rutte.
.
Noem mij principieel, maar zo'n opeenstapeling van valse beloftes en leugens is een minister-president simpelweg onwaardig.

Ommezwaai | 19-02-17 | 17:07

"discussie aangaan is gezond. Maar goed. Leef lekker verder in je wereldje. De echte wereld toch door. Met of zonder jou."
@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:45
-
Discussie aangaan is inderdaad gezond maar wat u (te) vaak doet is geen discussie aangaan maar met beledigingen en scheldwoorden en uitdagingen wild en onbeheerst om u heen slaan.
-
U kunt zelfs een vriendelijk woord mijnerzijds (zie telelezer | 19-02-17 | 16:25)
slechts met beledigingen en scheldwoorden afhandelen en er eerdrre minder vriendelijke uitlatingen mijnerzijds bijslepen.
-
Uw paranoide reactie op mijn oprecht vriendelijk bedoelde opmerking was:
"Wat ben je toch een gore hypocriet" (De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:32)
Misschien begrijpt u wellicht dat velen u hier niet al te graag mogen.
En dat is beslist niet omdat u een andere mening hebt maar slechts omdat u meestel een grof scheldkanon bent.

telelezer | 19-02-17 | 16:59

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:54
U vraagt naar de -inmiddels- alom bekende weg.
Al rijzen de bomen tot in den hemel, ik hou niet van mooipraters, veel-belovers en leugenaars.
.
Iemand met een beetje intellect en bestuurlijk inzicht heeft deze strapatsen namelijk niet nodig.

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:57

Dit is al oud nieuws.
Wat wel grappig is, dat rutte zijn leugens steeds belachelijkere vormen aannemen.
Wat denkt hij nu ?
Dat nederland denkt dat ze zogenaamd alle drie het niet gelezen hebben?
Natuurlijk hebben ze het gelezen ,maar orders van bovenaf etcetc.
Haha.
Hij blijft je verbazen, die bebrilde liberale aal.

alphapapatango | 19-02-17 | 16:54

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:51

Maar waarom dan? Waar baseer je dat op? Een gevoel?

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:54

Basil Fawlty | 19-02-17 | 16:43
Ik noem het rancune van een gewezen CDA spindokter...

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:53

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:40
Waarschijnlijk had iedere Jan Joker het net zo of nog beter gedaan. In mijn opinie meer geluk dan wijsheid. Temeer omdat er maatregelen zijn getroffen die aantoonbaar de economie schaden (belastingen/btw verhogen).
.
Maar gaat u nog eens in op mijn plempsel m.b.t. de gemaakte beloftes van deze hofnar?

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:51

Ton8695 | 19-02-17 | 16

Zolang alles vooruit gaat lijkt me dat het redelijk goed gaat. Dus daar let ik op. Dat is dan ook de enige eis die kan hebben. We betalen en gaat het jaar op jaar beter of slechter. Beter oké ga zo door. Slechter oké tijd voor een andere koers.

Vooralsnog gaat het gewoon, algemeen gezien, beter.

Natuurlijk kan je altijd wel iets vinden om te zeiken. Doet mijn vrouw ook als ze ongesteld is. Gewoon iets zoeken om over te zeiken. Maar of dat nuttig is?

Nee. Helemaal niet dus.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:50

telelezer | 19-02-17 | 16:39

Collega's? Je hebt last van waanbeelden. Het is niet jouw of jullie clubhuis. Verder is het een zwaktebod want een discussie aangaan is gezond. Maar goed. Leef lekker verder in je wereldje. De echte wereld toch door. Met of zonder jou.

Succes!

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:45

Ligt het aan mij maar ik ben niet geinteresseerd in de gedachten van de broer van Wilders net zo min als ik geinteresseerd ben in de gedachten van de broer of zus van Asscher, Buma of Klaver, om er maar een paar te noemen. Wat is de meerwaarde van Paul Wilders want hij is immer niet verkiesbaar? Het schijnt dat ze hem al vaker hebben opgetrommeld tijdens verkiezingen. Dat hij het niet eens is met zijn broer. Prima, maar hou dat binnen de familie maar ga niet oreren via Twitter. Publiciteitsgeil noemt men dat.

Basil Fawlty | 19-02-17 | 16:43

Koos Knak | 19-02-17 | 16:39

Nee. Maar af en toe vraag ik me af of dit wel verstandig is. Het maakt me overigens niet uit of je dom of slim bent. Wat me wel uitmaakt is als je de feiten negeert en dan een mening wil vormen op basis van leugens, fantasie en verdraaiingen.

Dat is altijd fout. Welke politieke voorkeur je hebt. Het gaat uiteindelijk om keiharde feiten.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:43

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:31

Hop. Weer nergens op gebaseerd. Dit terwijl alle cijfers van onafhankelijke instituten anders zeggen.

Waar haal je het toch vandaan?

Je kan en mag Rutte een enorme lul vinden. Je mag het niet eens zijn met het beleid en daar inhoudelijk steen en been over klagen. Je mag gewoon boos zijn omdat het je allemaal niet mee zit.

Maar de feiten blijven de feiten.

De feiten stellen simpelweg anders.

Geloof me maar je zal je beter voelen in je leven als je jezelf meer zou bezig houden met feiten.

Economie? Groeit gestaag.
Islamisering? Het aantal moslims in Nederland blijft nagenoeg gelijk.
Vluchtelingen? We hebben van de zes miljoen Syrische vluchtelingen zo'n 50,000 (tijdelijk) opvang gegeven.
Werkloosheid? Neemt gestaag af.

Natuurlijk is het verre van ideaal. Maar een utopie zal het nooit worden.

Conclusie. Rutte doet het best prima.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:40

Ton8695 | 19-02-17 | 16:33
Wie weet... Veel slechter kan dat inmiddels niet meer uitpakken. Een minister-president die aantoonbaar liegt en bedriegt, het is een regelrechte schande.
Andere woorden heb ik er helaas niet voor.
.
Dat er nog mensen zijn die deze aartsleugenaar nog geloven en hem enig gezag en kunde toedichten. In mijn opinie zou je voor minder opgenomen moeten worden....

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:39

Onbegrijpelijk dat mensen zoals jij die zo kortzichtig zijn mogen meepraten over de toekomst.
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:30
Het concept 'democratie' voorziet niet in uitzonderingen voor dom of blond of vul maar in.

Koos Knak | 19-02-17 | 16:39

@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:32
1/ Als ik of onze collegae door u uit de tent gelokt worden met beledigingen dan reageer ik daarop. Maar ik blijf in tegenstelling tot u toch nog alijd redelijk vriendelijk
2/ Als iemand (ja zelfs U) iets positiefs zegt dan reageer ik daar ook positief op. Als u vriendelijkheid niet kunt waarderen dan zegt dat alleen iets over uzelf en bent u kennelijk geen vriendelijk woord waard.
--ook deze discussie nu mijnerzijds gesloten--

telelezer | 19-02-17 | 16:39

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:31

Misschien kunnen we Jaap Aap nog overhalen om zich verkiesbaar te stellen... Tuut Tuut Tuut..

Alles beter dan Rutte en zn vrinden..

Ton8695 | 19-02-17 | 16:33

telelezer | 19-02-17 | 16:25

Wat ben je toch een gore hypocriet. Of vind je deze commentaren keurig?

"@ Ton8695 | 19-02-17 | 15:23
eigenlijk zouden we niet eens moeten reageren op die Koreaanse snollen trol, maar ach ja, soms worden ook realisten uit de tent gelokt, zelfs door een randdebiel.
telelezer | 19-02-17 | 15:27"

"@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:34
zie mijn reactie van telelezer | 19-02-17 | 15:27
eigenlijk zouden we niet eens moeten reageren op die Koreaanse snollen trol, maar ach ja, soms worden ook realisten uit de tent gelokt, zelfs door een randdebiel.
telelezer | 19-02-17 | 15:39"

Met andere woorden er is er maar eentje die grof teweeg gaat en dat bent u. Verder is een discussie met feiten aangaan niet uitdagen maar converseren.

Snapt u?

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:32

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:26
Dat u een VVD adept bent, mag geen nieuws heten. Maar doet u nu niet alsof Rutte een verrijking is voor dit land.
.
Waarschijnlijk had een chimpansee betere en vooral eerlijkere beslissingen genomen.

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:31

Marie Curieux | 19-02-17 | 16:24
+1

telelezer | 19-02-17 | 16:26

kloopindeslootjijook | 19-02-17 | 15:54

Dat is geen neiging. Dat is onkunde en zwakte.

Ik sta open voor 'Nee DKS want...' Helaas komen mijn 'nihilistische' tegenstanders niet verder dan 'sletje, flikkert toch op naar Joop' niet wetend dat ik behoorlijk aan de rechterzijde van het VVD programma sta. Dus wat zou ik op Joop moeten zoeken? Een theekransje?

Ik bedoel maar. Het toont temeer aan hoe het niveau door de influx van incompetente aluhoedjes met praktisch geen kennis van zaken over hetgeen waar ze het over willen hebben daalt. Dag in dag uit.

En ja. Veel prachtige reaguurders waar ik het mee eens of oneens ben blijven weg omdat men moe is geworden van de 'idioten'.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:26

"Volgens mij lever ik juist een boodschap van hoop dat het allemaal bij lange na niet zo erg is als sommigen hier kennelijk willen geloven. (..)"
@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:11
Kijk, dat vind ik nou een enorm positieve opmerking..!
Als u dit zonder schelden en uitdagen kunt blijven doen dan zou ik u wellicht nog gaan bewonderen.
Mbt uw reactie: inderdaad hebben wij het hier (nog steeds maar hoe lang nog..) enorm goed. De lieden (o.a.ikzelf) die hier kritiek uitoefenen op de regering enz enz, willen dat dan ook zo houden en we hebben kritiek omdat wij gewoon zien dat bepaalde groepen en politieke partijen dit fijne land van u en mij stelselmatig steeds verder in gevaar brengen,
Ieder zegt het dus op zijn/haar eigen manier.

telelezer | 19-02-17 | 16:25

telelezer | 19-02-17 | 15:12
Gisteren gaf Frits Wester in RTLnieuws al het advies om niet op de PVV te stemmen want die zou toch nooit gaan regeren en nu dat interview met Paul Wilders, een lulhannes die alleen tijdens verkiezingen opduikt om zijn broer te beschadigen en door niemand meer serieus genomen wordt, behalve door RTL.
Het is gewoon een smerige wraakactie van RTL omdat Greet het premierdebat heeft afgezegd nadat RTL zelf de ruim van te voren gemaakte afspraak heeft geschonden door opeens meer dan 4 fractieleiders voor dat debat uit te nodigen.
Om dezelfde reden doet ook Rutte niet meer mee aan dat debat.

Ik kan me nog een smerige reactie herinneren van de toenmalige hoofdredacteur van RTL nieuws Kees Berghuis, nu hoofd voorlichting VVD) Die presteerde het om in 2012, na het bekend worden van de kandidatenlijst van de PVV, op twitter mensen op te roepen zich bij hem te melden als ze iets wisten van die kandidaten.

Afijn, Geert heeft groot gelijk met zijn beslissing om ook niet mee te doen aan dat Carré-debat. Hij heeft RTL nl niet nodig. Zij hem wel. Voor de kijkcijfers, that is.

En er blijven nog twee grote debatten over:
Op 13 maart tegen Rutte bij EenVandaag en op 14 maart tegen Asscher bij de NOS.

Marie Curieux | 19-02-17 | 16:24

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:11

Wij betalen met zn allen belastingen, tenzij je die ontwijkt. We hebben een regering gekozen die dat geld moet beheren en met dat geld zaken moet uitvoeren die ons als maatschappij, en als volk, verder moeten helpen. Vervolgens komen we erachter dat de penningmeesters die de pot beheren en de regering leiden, ons bestelen en kaalroven.

Kan je leuk blijven doen alsof het allemaal zo slecht nog niet is. Dan kijk je dus weg en kan je er op wachten tot het zo slecht wordt. Door weg te kijken los je een probleem niet op. En teveel mensen kijken weg. Jij predikt nu dat iedereen maar wat klaagt en zeikt, maar ik zie juist dat er mensen zijn met hart voor hun land en verdriet hoe dat land naar de kloten wordt geholpen. Veel kleine stappen achteruit vormen uiteindelijk een enorme afstand achteruit. Kan je gaan struisvogelen, maar uiteindelijk haal je je kop uit het zand en zie je dat alles om je heen is vernietigd. Als je zo optimistisch kan doen over de neergang van de maatschappij.. kan je beter naar een andere website verhuizen.

Ton8695 | 19-02-17 | 16:23

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:13
Bent u echt niet snuggerder?
Ik noem: "Geen cent meer naar de Grieken", "Er wordt niet gemorreld aan de hypotheekrente aftrek", "Voor iedere werkende Nederlander 1.000 euro", "De onderste steen zal boven komen" (MH17)
En zo kunnen we er nog wel een aantal opnoemen..
.
Maar goed, als u dit soort valse beloftes slikt ten faveure van een lichte economische groei, bent u nog idioter dan ik al vermoedde...

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:22

Beroep = Boerenlul | 19-02-17 | 15:56

Dat probleem ligt niet bij het CBS. Dat probleem ligt bij de burger. Het CBS zijn een zooitje cijfernerds die alle statistieken bij elkaar zoeken en die publiceren of ze nu goed of slecht uitkomen.

Het grootste probleem in deze dagen is dat mensen op hun 'gevoel' afgaan. Vaak beïnvloed door agitprop en bullshit van idioten waardoor ze gaan geloven dat er zoiets is als 'alternatieve feiten'. Dat is dus niet zo. Er worden maar X moorden per jaar gepleegd. De economie groeit of krimpt maar X % per jaar.

Men zou er goed aan doen om te kijken naar de feiten.

En als je echt gelooft dat deze onjuist aangeleverd worden dan is het aan jou om het tegendeel te bewijzen.

En daar zit 'm de crux. Niemand doet dat dus. Daarom zullen jullie niets presteren.

Ik sta open voor een Nexit. Prima. Zolang iemand maar kan uitleggen hoe en wat en hoe we meer gaan verdienen. En dat garandeert.

Ik wacht nog steeds.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:19

Jaren geleden tijdens studie sociologie aan de UvA ( jawel!!) een keer een gastcollege gehad van iemand die lange tijd als adviseur had gewerkt op ministeries.

hij vertelde toen dat het werk best interessant kan zijn, maar niets voor mensen die rekbaar met de waarheid om willen gaan. Daarom was hij uiteindelijk vertrokken. Bottomline: gaan dingen goed dankzij die werkdieren van een ministerie dan zul je nooit de credits krijgen want die gaan naar de minister. Maakt de minister een fout, bewust of onbewust, dan krijg jij de schuld. Zo werkt dat.

Nuuk | 19-02-17 | 16:16

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:59

Kom maar op met die lijst.

Verder vertellen de feiten ons dat het beter gaat met Nederland en de voorspellingen zijn dat het dit jaar en volgend jaar nog beter zal gaan.

Maar vertel. Ik wil het graag van je horen.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:13

Ton8695 | 19-02-17 | 15:55

Volgens mij lever ik juist een boodschap van hoop dat het allemaal bij lange na niet zo erg is als sommigen hier kennelijk willen geloven. Die denken kennelijk dat ze een vreselijk leven hebben en dat dit de schuld is van de regering, moslims en links.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:11

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:42

Een fiks gedeelte van die emigranten zijn allochtonen die naar huis gaan. Dan heb je een fikse groep jongeren die in Frankrijk, Ierland, Zwitserland, Hongarije of Tsjechië gaan werken. Een zooi pensioenados die naar Spanje of Portugal gaan (kan allemaal dankzij de Europese Unie) en uiteindelijk een veel kleiner groepje echte expats die naar Nieuw-Zeeland, Australië, Amerika of elders gaan.

Wat was je punt ook alweer?

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 16:07

Ton8695 | 19-02-17 | 16:02
Kijk, dat siert u. Respect.
.
Ik kan u zeker wel volgen. Ons sociale stelsel is hoogst noodzakelijk. Echter voor lieden die hier structureel misbruik van maken, heb ik geen enkel respect.
Maar zoals u al terecht aangeeft vinden misstanden op allerlei gebieden plaats.

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:06

Iets naar je privé mail sturen doe je niet voor de lol, daar hangt een gewicht aan.
Je kunt liegen en bedriegen van de eerste tot en met de duizendste graad, maar er is maar 1 waargeid en die sluipt er op kousenvoeten achteraan.
Ik hoop het nog bij leven mee te maken dat Rutte op both counts, MH17 en de Teevendeal, op zijn huichelachtige dakpan gaat.

Memek | 19-02-17 | 16:05

Berbaar | 19-02-17 | 16:00
Grotendeels eensch.. Echter voel ik mij totaal niet verantwoordelijk hetgeen mijn familieleden allemaal uitspoken. Het zijn volwassen mensen en daar hoef ik geen verantwoording over af te leggen dunkt me.

Ommezwaai | 19-02-17 | 16:02

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:55

U heeft gelijk.. ik rectificeer mijzelf.

Met de kanttekening dat mensen niet in de gaten hebben hoe dun het lijntje is tussen rendabel en onrendabel. Er is weinig voor nodig om structureel afhankelijk te worden van het sociale vangnet dat momenteel wordt verkracht door misbruikers en ontmanteld voor een hoger staatsrendement. Ondertussen verdwijnt het echte geld in belastingontwijking, fraude, wanbeleid, wanpresteren, oplichting, corruptie, omkoping, grootkapitaal, etc, etc..

Ton8695 | 19-02-17 | 16:02

3 strebers op een rijtje. Mark heeft ze in het torentje al medegedeeld vrijdag. Jongens ik moet jullie effe netjes afzeiken maar maak jullie geen zorgen dat is slechts voor de pers en het gepeupel. Jullie zijn nog steeds mijn beste vriendjes.

Basil Fawlty | 19-02-17 | 16:00

@Ommezwaai | 19-02-17 | 15:52
"een keer buiten de pot pist" zal het probleem niet zijn, stelselmatig over de schreef gaan waarschijnlijk wel.
Maakt trouwens niet uit wat U of ik vinden over die tweet van broer Wilders, feit is dat hij er is en dan mag daar aandacht aan besteed worden.

Berbaar | 19-02-17 | 16:00

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:51
Incompetent is iets anders dan onbetrouwbaar.
We kunnen inmiddels wel een forse lijst maken met beloftes die Rutte gedaan heeft en die hij niet heeft kunnen waarmaken.
.
Ik heb altijd van mijn ouders geleerd om niets te beloven als je het niet kunt waarmaken....

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:59

Ok zometeen ff een leuk artikel GS.

Ik kan al die koppen niet meer zien.

Dankjewel

Nacho_Vidal | 19-02-17 | 15:57

@De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:51
FYI. er was deze week een enquête in het FD hoe betrouwbaar men het CBS nog achte. Meer dan 50% van de stemmers gaf aan weinig tot zelfs de cijfers van het CBS ongeloofwaardig te vinden. Dat juist het FD hier aandacht aan begint te besteden moet ook jouw aan het denken zetten.

Beroep = Boerenlul | 19-02-17 | 15:56

-weggejorist-

Shoarmamasutra | 19-02-17 | 15:56

Ik wil wel een constructieve bijdrage van je horen.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:53

Wij willen nou wel eens een constructieve bijdrage van jou horen. En geen vergelijkingen met de bodem van de oceaan of het leven op planeet Klingon..

Ton8695 | 19-02-17 | 15:55

Ton8695 | 19-02-17 | 15:50
U moet eens goed leren lezen...
Klaarblijkelijk is dat ook al teveel gevraagd. Ik spreek niet over mensen die (tijdelijk) gebruik maken van dit vangnet, maar lieden die van de wieg tot het graf een uitkering trekken. U weet vast wel wie en wat ik bedoel...

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:55

-weggejorist-

Flomar | 19-02-17 | 15:55

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:35
Sommige mensen hebben de neiging op de man te spelen in plaats van met vlijmscherpe argumenten te komen. IInhoudelijk is dat een geweldig zwaktebod, maar dat heeft ook een onderhoudende kant, als het een beetje creatief is tenminste. Al kost het soms wat moeite om door de jijbakken en verwensingen heen te lezen, uiteindelijk is het ook maar een manier van reaguren. Soms wel een vermoeiende als het uit 90% gescheld bestaat en het jammere is dat als GS alleen nog maar bestaat uit gejijbak en verwensende bijvoegelijke naamwoorden, het einde GS is. Zou jammer zijn. Dus deal with it.

kloopindeslootjijook | 19-02-17 | 15:54

telelezer | 19-02-17 | 15:50

Wat is goed voor Nederland dan? Wat moet anders? Beter?

Ik wil wel een constructieve bijdrage van je horen.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:53

Berbaar | 19-02-17 | 15:46
Zegt overigens meer over die broer dan over Greet.
Ik heb een flinke familie, maar als er eens een keer buiten de pot pist, ga ik daar toch niet mijn excuses voor aanbieden? Wat een Josti die vent....

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:52

bijna_raak | 19-02-17 | 15:46

Nee. Jij vindt Rutte incompetent en je hebt daar geen aantoonbare feiten voor. Waarom? Omdat alle cijfers het tegendeel bewijzen. Economie groeit. Het is veiliger. Gezondheidszorg is één van de beste ter wereld. Etc.

Je baseert je relaas dus op een 'gevoel'. Iets wat jij gelooft. Maar dat maakt het niet waar.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:51

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:42

Als de man met de hamer bij jou langskomt (en die komt bij iedereen een keer) ben je maar wat blij met dat vangnetje van 'gratis geld'. Wat een domme uitspraak ook. 'Gratis geld'... hahaha... dat je zoeits kan zeggen geeft wel aan wat voor lege totaal onervaren ziel jij bent.

En geen woord over de mensen die in 1 dag verdienen wat die 'gratis geld' mensen in een jaar aan steun ontvangen. Likken naar boven en schoppen naar beneden heet dat. Wacht maar tot je erachter komt dat het leven en de wereld niet maakbaar zijn.

Ton8695 | 19-02-17 | 15:50

telelezer | 19-02-17 | 15:27
Als ik onder een item de dropl*l KDS zie reaguren, scrol ik alleen nog maar door, voorbij die trol, leest lekker snel.
Ongelooflijk dat zo een iemand niet er af gegooid wordt.
Bij het FD, was ook zo'n figuur, reaguurde onder de naam v.Binsbergen, heb eens gevraagd of hij van Jiskefet was, uiteindelijk ook door het FD af-geserveerd.

watmagjenogwel | 19-02-17 | 15:50

"Je bent dus eerder een fantast, dramaqueen en prutser. Want als je klaagt over Nederland dan weet je dus niet wat je hebt. (...)"
@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:34
Ja hoor het is weer schelden-galore bij u. Normaal reageren gaat zeker niet in uw milieu?
Als u eindelijk eens een keer leert lezen dan zult u zien dat ik niet over NL klaag; INTEGENDEEL..! Ik houd zoveel van mijn goede vaderland (waarvoor ik ook mil.dienst heb vervuld) dat ik juist klaag over de proleten en landverraders die ons ooit zo mooie goede fijne Nederland kapot maken.
Maar niet alleen begrijpt u dat duidelijk niet, maar dat MAG ik kennelijk zelfs ook niet en daarom moet ik maar oprotten en aldus de, door naieve (ja ik blijf vriendelijk) vazallen zoals u, gesteunde vijanden van Nederland vrij spel geven.
-
Jeee, nou heb ik me dus alweer uit de tent laten lokken.
Geachte snol, U bent inderdaad een meester in het zuigen
--Discussie gesloten--

telelezer | 19-02-17 | 15:50

kaasfondue | 19-02-17 | 15:37

Nee helemaal niet. De staat Californië zat een tijdje in een dip. Maar desniettemin werd daar veruit het meeste geld verdiend.

Verder niets zogenaamd. Je hebt mensen die terug willen of stil willen blijven staan en je hebt mensen die vooruit willen. Dat is het verschil tussen progressief rechts en conservatief rechts in Amerika. De samenleving is daar keihard rechts op alle vlakken. In de achtergebleven Staten wil men graag terug naar de fabrieken en mijnen die al 30 jaar geleden zijn gesloten omdat ze achterlopen. Op de plekken waar wel geld verdiend wordt willen ze vooruit.

Dit is dus de leugen van Trump. Afgezien dat de man totaal ongeschikt is als president en dat dagelijks bewijst zijn zijn stokpaardjes slecht voor de toekomst. Hij heeft bijvoorbeeld per decreet een wet terug gedraaid die het verbiedt om giftig afval uit de mijnen in water te dumpen. Gif zo giftig dat je het niet kan zuiveren. Nou. Je hoeft niet links te zijn om te weten dat dit achterlijk is. Maar de mijnen kunnen dan eventueel tijdelijk open zodat de eigenaren flink wat centjes kunnen verdienen en wat arbeiders longkanker kunnen oplopen. Op zich een keuze. Wel jammer dat het drinkwater vergiftigd wordt voor de komende tig generaties. Maar ach. Die moslims toch.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:48

Rutte kan rustig toegeven dat hij liegt en bedriegt. Dat doet niets met zijn imago.

Joffri | 19-02-17 | 15:47

De gebruikelijke trollen beginnen next te roepen, mis botbot nog en jackdawn of heeft die een permaban. Rutte is en incompetent en een leugenaar, dat die man stand kan houden is voor mij volslagen onbegrijpelijk, hoop dat de peilingen er net zo naast zitten als bij Brexit en VS.

bijna_raak | 19-02-17 | 15:46

@telelezer | 19-02-17 | 15:38
Daar gaan we weer met de "alternative facts" maarja het is gekke Greet dan is kritiek foei natuurlijk.
Het was toen interessant omdat het de vader van van Rijn was die eea aan de kaak stelde net zoals het nu "nieuws" is dat nota bene de broer van Geert het noodzakelijk vindt zijn excuses aan te bieden voor de Twitter-debiliteiten van zijn broer.

Berbaar | 19-02-17 | 15:46

Deze Nee lijkt me overduidelijk een Ja.

The_Black_Knight | 19-02-17 | 15:43

Ophouden over dat bonnetje.

Pirata piraticus | 19-02-17 | 15:42

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:34
Prima wonen hier inderdaad, vooral als je geen zin hebt om wat te doen, wordt men in Nederland nog steeds van de wieg tot het graf voorzien van gratis geld. Geen wonder dat velen het hier goed toeven vinden.
.
Jaarlijks verlaten zo'n 100.000 Nederlanders het land, dus zullen er heus landen zijn waar het beter is....

Ommezwaai | 19-02-17 | 15:42

Noem drie landen waar het beter is dan hier.
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:32

Geef jij maar aan wat je onder 'beter' verstaat, want NL wordt steeds sneller een holle kies en alles in die kies begint inmiddels langzaam te ontsteken. Je maakt vergelijkingen die echt nergens op slaan. We wonen niet in andere landen, we klagen en zeuren over de werknemers van het Nederlandse volk, die uit de kas stelen en iedereen in het land kaalroven, oplichten en vastzetten in allerlei wurgconstructies. We hebben het niet over andere landen of plekken waar het slechter is dan hier. We hebben het over Nederland.

De maan schijnt trouwens helemaal een klote plek te zijn, geen enkele sociale zekerheid, slechte infrastructuur en naar het schijnt is het klimaat onleefbaar. Klinkt als een plek waar jij en je ondergekliederde aan elkaar geplakte foto's lekker zouden gedijen.

Ton8695 | 19-02-17 | 15:41

@ De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:34
zie mijn reactie van telelezer | 19-02-17 | 15:27
eigenlijk zouden we niet eens moeten reageren op die Koreaanse snollen trol, maar ach ja, soms worden ook realisten uit de tent gelokt, zelfs door een randdebiel.

telelezer | 19-02-17 | 15:39

@Berbaar | 19-02-17 | 15:22
Van Rijn liet zijn eigen moeder (samen met honderduizenden andere NL oudjes en zieken) in hun eigen poep en pis verrekken. Als MSM dat publiceren hebben ze groot gelijk.
Maar als MSM er familie bij gaan slepen die om persoonlijke redenen iemand ("heel toevallig" vlak voor de verkiezingen wat bij Van Rijn niet het geval was) zwart maken om een futiliteit,en dus puur om de publiciteit en niet om een schandelijke misstand zoals bij Van Rijn, dan is dat inderdaad laaghartig

telelezer | 19-02-17 | 15:38

Sukkel
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:27
Absoluut waar op dit moment. Maar ik kan met het bijna faillissement van California ook nog herinneren. Maar goed: 'resultaten uit het verleden etc..'
Hoofdzaak was mijn eerste stelling. California was grotendeels verantwoordelijk voor de zogenaamd zo wezenlijk belangrijke populair vote overwinning van Clinton. Dat zal wel moeilijk gaan worden. Ben benieuwd hoeveel steun het California Libre initiatief van de MSM gaat krijgen. Toch gevalletje in de eigen voet schieten.

kaasfondue | 19-02-17 | 15:37

am*dam | 19-02-17 | 15:23

Iemand met feiten om de oren slaan is niet trollen. Leer dat eens. Dat. Of leer de feiten eens.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:35

telelezer | 19-02-17 | 15:27

Jij bent héél veel dingen. Maar realist ben je zeker niet. Als je dat wel zou zijn dan zou je jezelf aan feiten houden.

Je bent dus eerder een fantast, dramaqueen en prutser. Want als je klaagt over Nederland dan weet je dus niet wat je hebt. Of je nu meedraait of een lutser bent. Je kan beter in Nederland wonen dan elders.

#Patriottisch

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:34

Bas Haan van de verwerpelijke msm is een held

Rest In Privacy | 19-02-17 | 15:33

Ton8695 | 19-02-17 | 15:23

Ik geef aan dat je een fantast en een zeurkous bent. En erger, geen idéé hebt hoe goed het vertoeven is in Nederland. Heb ik ongelijk? Noem drie landen waar het beter is dan hier.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:32

kaasfondue | 19-02-17 | 15:21

Toelichting: Het geld wordt verdiend in Californië, New York en Texas. Zonder democratische bolwerken Californië en New York blijft alleen Texas over als verdiener de rest teert op deze Staten.

Onbegrijpelijk dat mensen zoals jij die zo kortzichtig zijn mogen meepraten over de toekomst.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:30

@ Ton8695 | 19-02-17 | 15:23
eigenlijk zouden we niet eens moeten reageren op die Koreaanse snollen trol, maar ach ja, soms worden ook realisten uit de tent gelokt, zelfs door een randdebiel.

telelezer | 19-02-17 | 15:27

Rutte.. tja wie doet 'm wat ? Hij liegt omdat mogelijk is en maakt daar schaamteloos gebruik van . U zult zien dat hij ook voor de komende 4 jaren herkozen wordt .

Koning BongoBongo | 19-02-17 | 15:24

Doe niet zo hysterisch. Je bent toch geen wijf. Ik raad je aan om een aantal jaren ergens anders te gaan wonen. Somalië o.i.d. zodat je tenminste weer kan waarderen hoe mooi en fantastisch Nederland is in vergelijking met de rest van de wereld. En als je dan nog baalt. Rot op.
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:19

Hahahahahahahaha... wat een sterk argument. Somalië en NL met elkaar vergelijken en afsluiten met 'Rot op'. Hahahahahahaha... niemand neemt jou serieus. Ga lekker verder met rukken op foto's van jezelf.

Ton8695 | 19-02-17 | 15:23

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:19

ubertrol

am*dam | 19-02-17 | 15:23

am*dam | 19-02-17 | 15:20

Mensen zoals jij zouden echt een paar jaartjes elders moeten gaan wonen. Kennelijk begrijpt men pas hoe fijn het is in Nederland als het er niet meer is. Verwend nest.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:23

@telelezer | 19-02-17 | 15:12
Humor om te lachen.
Dus zijn broer geeft een mening die volledig openbaar is want twitter maar niemand mag het er over hebben?
Zal eens opzoeken wat gekke Greet zijn standpunt was toen de vader van staatssecretaris van Rijn in de publiciteit kwam met zijn mening.
Kan me niet herinneren dat hij de media toen ook als "laaghartig tuig" bestempelde maarja hypocrisie is hem allerminst vreemd.

Berbaar | 19-02-17 | 15:22

Rutte is zo enorm onbetrouwbaar dat hij gewoon niet anders kan worden dan PM in het nieuwe kabinet. Nederlanders en andere prutsers voelen zich graag bedrogen!!!

Use less | 19-02-17 | 15:22

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:21

Bij gebrek aan Trump-topic maar even een off-topic verkiezingsonderwerp hier met permissie. Grappig is dat als California zich van de VS afscheidt, de kansen voor een volgende verkiezingsoverwinning van de Democrats aanzienlijk verminderen. De populair vote is dan helemaal onhaalbaar. En California zelf zal bezwijken onder de last van het eigen sociale stelsel.

kaasfondue | 19-02-17 | 15:21

Ton8695 | 19-02-17 | 15:14
+veel.
bananen koninkrijk, derde wereldland, ...

am*dam | 19-02-17 | 15:20

Hermans zal nooit gaan lekken. Die staat garant voor een lifetime aan fopbaantjes via papa/vvd.

de Voorzittert | 19-02-17 | 15:20

Ton8695 | 19-02-17 | 15:10

Doe niet zo hysterisch. Je bent toch geen wijf. Ik raad je aan om een aantal jaren ergens anders te gaan wonen. Somalië o.i.d. zodat je tenminste weer kan waarderen hoe mooi en fantastisch Nederland is in vergelijking met de rest van de wereld. En als je dan nog baalt. Rot op.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 15:19

Die Rutte is nog onbetrouwbaarder dan een 2e-hands autohandelaar.

Boy Cot | 19-02-17 | 15:16

Ton8695 | 19-02-17 | 15:10
+1

telelezer | 19-02-17 | 15:14

Blijft bij mij de vraag wel overeind waarom er eigenlijk die deal met die drugsbaas gesloten moest worden. Iemand?
LaatmaarLu? | 19-02-17 | 15:08

Corruptie, afpersing, omkoping, lobby, ontduiking, ontwijking, oplichting, bedrog, criminaliteit, medeplichtigheid, fraude, etc, etc, etc, etc... kies er maar een paar uit.

Ton8695 | 19-02-17 | 15:14

BREAK:
Wilders laat via Twitter weten niet aanwezig te zijn bij het aankomende Carré-debat. Dit heeft hij besloten nadat RTL Nieuws een interview met zijn broer, Paul Wilders, publiceerde. Voor het debat zouden de lijsttrekkers van de acht grootste partijen worden uitgenodigd. Hij laat in een reactie weten het ’ongelooflijk laag’ te vinden dat RTL zijn familie bij hun campagne betrekt.
www.telegraaf.nl/binnenland/27648041/_...
Hier het linkje naar het betreffende "broer" artikel
www.telegraaf.nl/binnenland/27647486/_...

telelezer | 19-02-17 | 15:12

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 14:59

Tja.. als je het zo brengt. Dan laten we alle criminelen gewoon hun gang gaan, recht en waarheidsvinding schaffen we af. Net als in Noord Korea. Gewoon zwijgen, stoppen met vragen stellen en mensen ter verantwoording roepen. Ja.. er zijn veel grotere problemen, moet je dit soort zaken daarom maar laten liggen? Onder welke steen woon jij? Ons hele politieke systeem is gebouwd op leugens, fraude, bedrog, zwendel en agressie richting zijn eigen burgers... als we nooit beginnen aan de ontmaskering en ontmanteling van dit systeem, gaan we die grotere problemen ook nooit oplossen.

Ton8695 | 19-02-17 | 15:10

Zou Rutte deze keer nu eindelijk eens de waarheid vertellen of zou hij weer eens, gewoontegetrouw zoals wij nu wel van hem gewend zijn geraakt,liegen/jokken/selectief omgaan met de feiten of gewoon de zaken simpelweg verdraaien????
Vragen, vragen. Proest.
Blijft bij mij de vraag wel overeind waarom er eigenlijk die deal met die drugsbaas gesloten moest worden. Iemand?

LaatmaarLu? | 19-02-17 | 15:08

-weggejorist-

Berbaar | 19-02-17 | 15:07

Muxje | 19-02-17 | 14:46
+1

telelezer | 19-02-17 | 15:06

De VVD en hun ambtenaren onder controle krijgen: gaaf!

Bon-sens | 19-02-17 | 15:01

Ton8695 | 19-02-17 | 14:53

De rekening is al betaalt. Er is geblunderd en einde verhaal. Weet je hoelang dit speelt en dat vrijwel niemand in het huidige 'spel' er iets mee te maken had?

Er zijn véél belangrijkere zaken waar MinPres en MinJus zich mee bezig moeten houden. Dit begint belachelijk te worden.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 14:59

Is het misgegaan? Ja. Waar hebben we het nog over.
De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 14:49

Jij hebt gelijk... betaal jij dan ook ff de rekening... dan hebben we het er hier niet meer over.

Ton8695 | 19-02-17 | 14:53

Maar Rutte is en blijft eindverantwoordelijk.
Dus de allergrootste prutser is?

Ommezwaai | 19-02-17 | 14:53

Wat een valse nicht is die Rutte toch om de dochter van Loek Hermans voor de bus te gooien.

Osdorpertje | 19-02-17 | 14:52

Serieus? Who gives a flying fuck? Je zou toch zeggen dat dit hoofdstuk al ik weet niet hoelang afgesloten zou moeten zijn.

Is het misgegaan? Ja. Waar hebben we het nog over.

De Koreaanse Slet | 19-02-17 | 14:49

"Voorts is verlening van inzage niet verenigbaar met de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van medewerkers". Wacht even. Als politici menen dat mijn persoonlijke financiële gegevens ingekeken mogen worden voor belastingdoeleinden, als mijn persoonlijke correspondentie ingezien mag worden in het kader van terrorismebestrijding, als mijn persoon mag worden gevolgd om te zien of ik mijn leaseauto niet misbruik, dan kan je als *dienaar van het volk* niet claimen dat datzelfde volk (of hun vertegenwoordigers) jouw correspondentie of die medewerkers (die ons evenzeer dienen) niet ingekeken mag worden teneinde re regering te controleren. En zelfs dan: we vragen niet om al jouw emails zoals jij mijn om al mijn bankrekeningen, emails en reisbewegingen vraagt, we willen 1 specifieke email in 1 specifieke zaak die al loopt.

Muxje | 19-02-17 | 14:46

Op zondagavond hangt een ambtenaar voor de TV en heeft z'n dienstmobieltje uitgeschakeld.

bisbisbis | 19-02-17 | 14:45

En dit is nog maar de helft van het verhaal.

Tijdens de avond waarop Minister Ard van der Steur zijn ontslag aanbood gaf Mark Rutte drie dingen tijdens het debat toe:

1) Er waren vijf medewerkers van Marks Ministerie van Algemene Zaken die mail ontvingen waarin Kamerlid van der Steur kritiek leverde op een concept beantwoording van Kamervragen. In dit concept stonden WEL de juiste bedragen, in de definitieve versie niet meer.

2) Zijn hele Ministerie was volgens de premier bevangen door de dynamiek van de situatie. (dit lijkt me eerder een reden om een mailtje met vitale informatie die de dynamiek van de situatie veroorzaakte WEL door te sturen of intern te bespreken dan niet.)

3) Er werken maar 400 mensen op het Ministerie van Algemene Zaken.

Samengevat wist ruim een procent van AZ cruciale details, die volgens de premier niet met hem gedeeld zijn, terwijl dit dossier volgens de premier prioriteit had. Sorry het is het ene of het ander. Of je bent druk met _andere_ dingen en dit mailtje blijft liggen, of je bent druk met _deze_ dingen en hij wordt opgepakt. Rutte beweert in dit dossier dat men druk is met _dit_ onderwerp en vervolgens een mailtje over exact _dat_ onderwerp laat liggen.

Rutte hoopt nu dat deze ambtenaren hun mond houden. Ambtenaren die heus hun werk wel doen en dit heus wel intern geëscaleerd hebben. Waarschijnlijk niet schriftelijk, om hun meerderen niet in verlegenheid te brengen.

Ard van der Steur hoopte destijds dat enkele ICT-ers hun mond zouden houden toen hun zoektocht naar het bonnetje gesaboteerd werd. U weet wel, de reden waarom er een Commissie Oosting II nodig was, die helaas niet kon vaststellen waarom er geen toestemming werd gegeven het juiste archief te openen.

Nadat die ICT-ers openlijk voor prutsers waren uitgemaakt door de opperprutser Ard werd het bonnetje wel gevonden. Werd ook de hele gang van zaken openbaar. Denken de politici nu echt dat ze een andere set ambtenaren onder de bus kunnen gooien zonder dat er eentje gaat praten?

Vooral nu de baantjescarrousel gaat stilvallen omdat de PvdA gedecimeerd wordt en de VVD gehalveerd?

Gaan mensen zichzelf wel opofferen als daar NIETS tegenover staat?

Feynman | 19-02-17 | 14:44

tja. als je privémail gebruikt kunnen pvda-ambtenaren het natuurlijk niet naar de pers lekken. hoe paranoïde moet je wel niet zijn als vvd?!

sennholz | 19-02-17 | 14:40

Denkt Rutte nou echt dat hij met liegen en bedriegen kan bereiken dat er een kabinet Rutte III komt? Waarschijnlijk wel.

Osdorpertje | 19-02-17 | 14:38

Gewoon aan Jesse Klaver vragen of hij een nieuw CV voor je wil schrijven en bij Teeven en vd Steur afkijken hoe je met je armen en benen binnen de banencarousel blijft.

Ton8695 | 19-02-17 | 14:34

Rutte liegt nooit, dat weet iedereen

Botte Hork | 19-02-17 | 14:32

De pers is de vijand van het volk. De pers is de vijand van het volk. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: de pers ....
Kijk Rutte, daar kom je mee weg. Niet met dit verhaal.

Koos Knak | 19-02-17 | 14:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl