Stemwijzerbaasje dreigmailt naar knutselstudent
Stemwijzen moet anoniem, vond een knutselstudent, en hij reverse engineerde de privacy hatende prutstool van ProDemos om in een paar uur tijd de Offline Stemwijzer te maken. Een simpel offline tooltje waarmee je zonder internetverbinding (en dus zonder trackers van ProDemos en Google) 100% anoniem de stemwijzerstellingen in kunt vullen. Nou. Dat mag dus niet van Stemwijzerbaasje Jochum de Graaf van miljoenensubsidieclub ProDemos. GeenPeil - een politieke beweging met sterk mediabereik - kreeg een keurige sommatie via een advocaat toen we met onze parodiewijzer een punt maakten over zijn onvolledige, slecht functionerende en kiezers misleidende prutstool, maar een Gronings studentje op een klein kamertje in een verwegge provincie ontving een soort dreigmail van De Graaf. Nogal een David versus Goliath-benadering van de verbaal agressieve semi-ambtenaar: Jochum mailde in een al dan niet beschonken toestand over zijn stemwijzerspeeltje dat het fopding is voorzien van "Een ijzersterke reputatie niet alleen door miljoenen gebruikers bevestigd, maar ook door een aantal juridische uitspraken. Maar ik heb niet zo veel vertrouwen dat ik daarmee tot je eenzame bestaan achter een laptopje op een Groningse zolderkamer zal door dringen." Publiekelijk durft De Graaf zijn prutsende prutstool met 25 jaar oude techniek niet te verdedigen tegenover critici, maar een student met < 100 Twittervolgers per mail afsnauwen, daar heeft ie dus geen enkele moeite mee. Knutselstudent in kwestie mocht de mail van Jochum niet delen 'met zijn 93 volgers op Twitter' want 'je actie heeft maar zeer beperkt resultaat gehad en zal verder niet veel aandacht trekken'. Prima, om dat te compenseren delen wij het wel ff met ons miljoenenpubliek. Hieronder het hele mailtje van de hondsarrogante ProDemos-prick. From: Jochum de Graaf [emailadres@prodemos.nl] Date: 2017-02-08 21:13 Subject: Stemwijzer offline To: [Steven - NAW bij GS bekend] Beste Steven, Graag zou ik je een reeks van je misvattingen over de StemWijzer uitleggen. Misvattingen over onze zogenaamde peilactiviteiten, over miljoenen subsidie voor de StemWijzer was het maar waar-, over het niet beschermen van de privacy van onze gebruikers, over onze dubbele agenda. De StemWijzer is een integer samengestelde en volstrekt transparante tool die al meer dan 25 jaar zijn dienst bewijst als hulpmiddel om kiezers wijzer te laten stemmen. Een ijzersterke reputatie niet alleen door miljoenen gebruikers bevestigd, maar ook door een aantal juridische uitspraken. Maar ik heb niet zo veel vertrouwen dat ik daarmee tot je eenzame bestaan achter een laptopje op een Groningse zolderkamer zal door dringen. Ik stel vast dat jij met offlinestemwijzer inbreuk maakt op het auteurs- en merkenrecht van ProDemos en StemWijzer. Ik verzoek je dringend doch beleefd daar onverwijld mee op te houden en de offlinestemwijzer daadwerkelijk per direct offline te stellen. Je actie heeft maar zeer beperkt resultaat gehad en zal verder niet veel aandacht trekken. Dus hou er gewoon mee op en ga wat nuttigs doen. En eh, alsjeblieft doe me een lol en ga deze mail niet met je 93 volgers op Twitter delen. Groet, Jochum de Graaf Projectleider StemWijzer [bewijsscreenshot] ProDemos teruggefloten privacybewakers Het ergste van deze mail is niet eens het toontje. Het is het feit dat De Graaf uit zijn gezwollen voorhoofdsaderen zwamt, want zijn geliefde stemvervormer werd door zowel de Autoriteit Persoonsgegevens als door Autoriteit Consument & Markt gedwongen om trackers uit de Stemwijzer te jorissen. Best wel sneu dus, om als taxpoetclub met diepe zakken zo'n grote dreigbek op te zetten tegen een armlastige student die een valide principieel privacypunt wilde maken over de prutstool van ProDemos. Student Steven: "Ik wil best mee denken en mijn idee geven over een aantal technische verbeterpunten voor de StemWijzer, maar aan de telefoon ving ik al bot." Het mailtje van De Graaf bewijst de rest: ProDemos wil helemaal geen goed werkende tool bouwen. Ze willen gewoon cashen op clicks.Goed, gast met goede intenties op zolderkamer word gesommeerd te stoppen door club met 4 miljoen subsidie. David & Goliath
— Offline Stemwijzer (@Offlinestmwzr) February 8, 2017
Net gebeld met Jochum van @prodemos
— Offline Stemwijzer (@Offlinestmwzr) February 8, 2017
1. hij wou niet ingaan op de berisping van gister
2. ik overtreed het merkrecht - wat ik doe is verboden
Reaguursels
InloggenGeinig. Kieskompas is nu ook online, maar die gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat....
Maar eh, Jochum. Iets wat met publiek geld is gefinancierd en gemaakt is per definitie geen merk, maar valt in het publieke domein, dus rechtenvrij. Deel dat eens even met je 20 volgers bij ProDemos
De graaf... t zit m in die achternaam!
Vraagje aan Jochum: hoe groot acht u zelf de kans, dat u over 14 dagen nog voor ProDemos werkt?
Wat zijn er toch een hoop vervelende, nare, zelfingenomen kwallen in Nederland. Waaschijnlijk heeft dat mannetje van de stemwijzer van dat makelaarshaar en een duimring. Ewwww
Slappe email. Beetje boe roepen en dan bang moeten worden? Onderbouwing van zijn 'vastgestelde' inbreuk moet wel onderbouwd worden.
Als RTV Noord het mag doorgeven, mag ik het ook.
Instructies om een offline stemwijzer te maken staan hier:
www.stevenliemberg.nl/stemscript/
Even simpel kopieren en plakken, en je krijgt een lokale stemwijzer (een html file, evt. opslaan en opstarten maar).
Gatver, die mail... voordat er überhaupt over de inhoud gesproken zou kunnen worden dient er eerst een vuistgevecht plaats te vinden om duidelijk te maken dat het toontje niet deugt.
Eat this Jochumpje twitter.com/Offlinestmwzr/status/8300...
Wat moet die Jochum gefrustreerd zijn. Opleiding aan de UvA en afgestudeerd als drs. economische en organisatie socologie. Een mooie toekomst voor de boeg. En dan ben je uiteindelijk na 23 jaar projectleider bij een door subsidie op de been gehouden club en wordt je binnen een paar dagen na het uitkomen van je nieuwe project door 'een student op een zolderkamertje achter zijn laptop met 93 volgers op twitter' om de oren geslagen met je eigen falen. Het enige wat je dan nog kan doen is met een zo arrogant mogelijke toon proberen 'dat studentje'te kleineren en hem je eigen superioriteit te tonen. Als je de ander kleineert lijk je zelf weer wat groter. In dit geval gaat dat echter niet helemaal op voor dit sneue figuur die het boekje 'hoe kom je in de media'schreef. Nou zo dus!
koter | 10-02-17 | 18:36
Laat me raden. Jij stemt al sinds jaar en dag op een partij, zonder ook maar één keer het partijprogramma gelezen te hebben.
Ik heb op het moment nog geen flauw idee waarop ik wil stemmen. Ik heb een redelijk duidelijk beeld van wat mijn meningen zijn, en voel me niet of nauwelijks vertegenwoordigd door één van de grote partijen. Daarom informeer ik me met alle mogelijkheden die ik heb over mijn stem.
Er staat niet voor niets dat het een ADVIES is. Als in: oh, je bent voor deze dingen en tegen deze dingen? Neem deze partij dan eens in overweging.
Ik zag net bij de Stemwijzer geen trackers meer. Kennelijk heeft men zich de kritiek van GS aangetrokken. Ik hoop dat Geen Stijl nu stopt met de aanvallen op de Stemwijzer en dat GS nu zelf ook zo sportief is de eigen trackers weg te halen.
Als je een stemwijzer nodig hebt om te bepalen op wie je wil stemmen ben je sowieso niet geschikt als deelnemer in een parlementaire democratie. Je stemrecht zou eigenlijk direct ingetrokken moeten worden. Het is een tool voor luie leuters die niet weten waarmee ze bezig zijn.
Als iets met publiek geld is gemaakt, zou het publiek eigendom moeten zijn.
met klem | 10-02-17 | 16:49
Mij ook niet. Daarom onbegrijpelijk dat er geen reactie van genoemde partijen komt.
@Mannes | 10-02-17 | 15:58
Langs deze weg wil ik U bedanken, reaguurders als u zijn juist de reden geweest dat ik ooit naar GeenStijl kwam!! Voorheen had ik nog nooit van tjanlul, orrents en piratebay of kickass gehoord, en dankzij u ken ik nu Ghostery!! De laatste jaren is GeenStijl wel echt magertjes met handige IT dingetjes, het piratenschipje wat altijd bovenin van links naar rechts voer is weg, en van fuck Tim Kuijk (als ik het me goed herinner) lezen we ook al niets meer.... Een reaguursel zoals de uwe maakt een groot gemis weer een beetje beter!!!
Martec001 | 10-02-17 | 17:16
Bedankt! Nu kan ik m'n off-line stem advies uitslag doorgeven, zodat Jochum z'n statistieken compleet kan houden.
@Martec001 | 10-02-17 | 17:16
Als je googled op prodemos en Jochum de Graaf dan krijg je inderdaad dat emailadres te zien in het resultaten scherm. En daarna inderdaad geen emailadres op de site zelf.
Het nieuwe script is een meesterwerk. De bezoeker moet er zelf de data in plakken. Die data wordt door de pruts-wijzer zelf beschikbaar gesteld op hun pruts-website, aan alle 7 miljard mensen op deze bol. (en zoals in de comments, er zitten alleen rechten op het logo van de stemwijzer, en er zijn ook nog een aantal situaties waarin het gebruiken van het logo van iemand anders gewoon is toegestaan.)
"Ik verzoek je dringend doch BELEEFD"
Sinds wanneer is beledigen beleefd? Onsympathieke en onprofessionele mail.
@Marie Curieux | 10-02-17 | 16:00
Het is inderdaad echt oorverdovend stil 5 weken voor de verkiezingen, dat verraadt dat ze iets heel anders van plan zijn, iets wat de kiezer niet verwacht maar wel gaat gebeuren!! Waarom is het anders zo oorverdovens stil??
Alle Email adressen (behalve die van Jochem) staan op www.prodemos.nl/afdeling/op-locatie/
Maar aan de opbouw van de adressen te zien zou dat dus j.degraaf@prodemos.nl moeten zijn. We kunnen dus al die Email adressen bashen!!!
Drain the Swamp
-weggejorist-
Scherp verhaal.
En 'dus' nu ook gedoe over het niet betrouwbaar functioneren van de stemwijzer van ProDemos.
En vooral, dat de gegevens van de gebruikmakers niet via niet gemelde cookies mogen worden opgeslagen, om met die bulk aan data-informatie bijvoorbeeld te willen 'peilen', bij wie en op welke pijnpunten de pro-PVV-stemmers aanhikken tegen de gevestigde orde.
Kortom, dat de stemwijzer van ProDemos geen spion mag zijn voor bijvoorbeeld de gevestigde partijen, om met die informatie nog wat leuke dingen in verkiezingstijd te kunnen roeptoeteren, zodat er misschien toch nog wel wat stemmers van de PVV kunnen worden overgehaald, te alsnog gehoord, dan maar te willen gaan stemmen op PVV-light-teksten.
Want zo betrouwbaar zijn de media niet.
Want zo betrouwbaar zijn de regeringspartijen niet.
Want zo betrouwbaar zijn de subsidieclubjes als ProDemos niet (want waarom zouden ze ander met harde hand moeten worden gecorrigeerd (?); óf door onwetendheid (dan ben je echt 'n amateur); óf door geslepenheid (dan ben je echt diepzwarte slechterik). Ik ben echt enthousiast over de moderne media, alleen al omdat je daarmee de gevestigde kliek van oude media kunt omzeilen met hun censuur en hun streken.
Trump weet dat. Wilders weet dat. Maar de gevestigde partijkliek wil er nog niet van weten, die kijken nog weg ('je weet maar nooit en misschien loopt 't nog goed af'), en de partijen gaan zich pas 'hergroeperen' met realistische taal, als ze niets meer te verliezen hebben en als dode bomen geveld zijn.
Hoe heette dat VVD-dametje ook al weer, die zei 'dat de komst van jonge mannen uit Afrika moet stoppen; dat we anders 'Eurabië' worden; en dat de integratie 'van geen meter' gelukt is (?), kijk, dat bedoel ik; die dame is niet herkiesbaar, zal dus snel uit beeld verdwijnen, en zegt ineens wat politiek correct verzwegen werd.
Zo gaat 't in de toekomst ook met de PvdA; de VVD, en 't CDA. (GL en SP blijven sowieso knetter); zodra ná de verkiezingen bij deze politici blijkt, dat ze niets meer te zeggen hebben met hun oude spelletjes; en ze anders niets meer te verliezen hebben; pas dán zullen ze (voor korte tijd) weer echte tekst uitspreken. Als verliezers. Zij die sterven gaan, spreken soms nog over iets wezenlijks.
Laten we hopen dat na half maart, onze politici voor 't blok worden gezet. (en exit ProDemos)
4.2 Mio
50k max voor veredeld poll web appje
100k huur
100k kosten
350k projectmedewerkers
-
Rest 3.6 mio voor 12 FTE
-
Heb geen boekhouden gestudeerd maar dit riekt naar misbruik publieke gelden en zelfverrijking
Jochum lijkt me typisch zo'n figuur die met een sjaal voor z'n muil mensen zou peppersprayen bij een Anti-Wilders demonstratie.
Marie Curieux | 10-02-17 | 16:00
Het zal me niet verbazen als 'onwelvallige' stemmen 'verdwijnen' tijdens het tellen van de stemmen na 15 maart. Komt het toch nog 'goed' met linksch nederland.
Het zou mooi zijn wanneer er à la het SVB-automatiseringsdebacle wat ex-medewerkers eens uit de school zouden klappen om Jochumpje eens de stront in te trappen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij geen vijanden heeft gemaakt gedurende zijn "carrière".
Er word geklaagd dat het emailadres van prodemos niet te vinden is, maar dat is er wel hoor..
www.mupload.nl/img/lbyq5sw2tovmq.png
Jochem is de enige in het gezelschap zonder email. Zou hij toch voorspellende gaven hebben?
Wat een sneue reactie van die Jochum. Ook al zou hij valide argumenten hebben, ik kan me niet voorstellen dat ie iets schrijft over 'niet doortwitteren', dat is toch super kinderachtig?
Ongelofelijk, wat een ontzettende haatopa die Jochum. Hij moet fuseren met Hanneke Groenteman. Van een dergelijk sarcasme en passief agressieve ondertoon in een mail krijg ik altijd direct moordneigingen. Je ziet dit nl. bij slechts één soort mensen: dat van de deugende, zelfgenoegzame en met het verheven vingertje reutelende karkassen. Gefeliciteerd, Jochum, je ouders konden niet spellen toen ze je naam opgaven bij de gemeenteambtenaar en jij bent officieel brandhout. Zuurstof-misbruikende bak ellende.
Het is een grote schande dat niet alles, wat geheel of gedeeltelijk met belastinggeld gefinancierd is, copyright en rechtenvrij is en/of waarvan de broncode en/of al dan niet zakelijke vermenigvuldiging voor een ieder vrij is.
We moeten voorkomen dat "de Russen" onze verkiezingen kapen. Stemmen moet zo ouderwets mogelijk. Potloden, telramen postduiven. Je noemt het maar.
Het beïnvloeden is daarvoor al gebeurd in de stemwijzer. Je moet wel ontzettend je best doen om niet bij gevestigde 'orde' te komen.
Merkenrecht laat me niet lachen.
Laat maar aankomen op een proces, we lusten hem rauw.
Jochem is projectleider en organiseert "De nacht van de Dictatuur".
Duister mannetje
@miko | 10-02-17 | 14:27
Nee hoor. Werkzaam bij prodemos, stemwijzer, etc..
Yups. Jochum de Graaf is een arrogante bokkenlul en nog dom ook: 'En eh, alsjeblieft doe me een lol en ga deze mail niet met je 93 volgers op Twitter delen.'
Nu staat-ie op GS met zijn dreigmail, trololo.
En ja, die Stemwijzer is ook kut qua alles, maar wat ik persoonlijk veel kutter en zeer verontrustend vind, is het volgende bericht dat de NOS gisteren naar buiten bracht:'Leden stembureaus nauwelijks gescreend'
"Leden van stembureaus in ons land worden nauwelijks onderzocht of gescreend. Dat blijkt uit een rondgang van BNR onder grote en kleine gemeenten.
De gemeenten die BNR sprak geven aan geen Verklaring omtrent gedrag te vragen. Ook doen ze geen onderzoek naar de achtergrond van leden van stembureaus.
Volgens de Kiesraad zijn gemeenten in eerste instantie verantwoordelijk voor het goed verlopen van het stemmen en het tellen. In de Kieswet staat dat leden van een stembureau minimaal achttien jaar moeten zijn. Ze moeten verder een korte cursus volgen.
Minister Plasterk besloot vorige week dat alle stemmen bij de verkiezingen op 15 maart handmatig moeten worden geteld. Het kabinet ging daartoe over nadat RTL Nieuws meldde dat de verkiezingsuitslag makkelijk te hacken is. Het systeem waarmee de stemmen geteld worden is volgens beveiligingsexperts zo lek als een mandje.
(...) Gemeenten lieten dit weekend weten problemen te verwachten bij het handmatig tellen van de stemmen; er zullen meer middelen en mankracht nodig zijn."
nos.nl/artikel/2157237-leden-stemburea...
Het lijkt mij dat het systeem van handmatig tellen door niet gescreende leden van stemlokalen ook zo lek is als een mandje.
Er staat deze verkiezingen veel op het spel. De angst en afschuw bij Links dat Wilders de verkiezingen gaat winnen en wellicht met hulp van WNL, FVD, 50plus een coalitie zou kunnen vormen, mits deze partijen goed scoren, (met de VVD is ook nog steeds een optie) is nog nooit zo groot geweest. De kans op gesjoemel met het tellen van stemmen ook niet. Veel stembureaus, m.n. in de grote steden, worden bevolkt door deugmensen van de PvdA, SP en Groenlinks. Nou wil ik niet beweren dat dit allemaal fraudeurs zijn, maar links is wanhopig en tot bijna alles in staat.
Je zou denken dat GS dit nieuws had opgepikt; het is n.l. wederom een grote faal van PvdAer Plasterk. Ik had ook verwacht dat de PVV en nieuwe partijen als WNL, FVD en GeenPeil de noodklok hadden geluid over de huidige stand van zaken en een oproep aan hun kiezers/leden hadden gedaan om zich op te geven als stemmenteller of om bij de telling aanwezig te zijn, zoals @VanRossem in 2014 met groot succes deed.
We zitten nota bene 5 weken voor de verkiezingen maar om mij onbegrijpelijke redenen blijft het oorverdovend stil ter rechterzijde van het politieke spectrum. Jaja, weet dat GeenPeil rechts noch links is, maar dan nog. Doe iets!
O,o,o .... Wat heeft Geen Stijl het moeilijk met de Stemwijzer, een tool die veel succes heeft en in de loop naar de verkiezingen massaal gebruikt wordt en waarschijnlijk op de 15 wegens succes wel even plat zal liggen. Natuurlijk is privacy belangrijk en het is goed dat Geen Stijl dat hoog in het vaandel heeft.... Trackers kun je met Ghostery blokkeren. Werkt heel goed. Als het goed is heeft GS mij dan ook niet via de 4 trackers die bij dit item aangegeven staan (Google Publisher Tags, ScoreCard Research Beacon, Google Analytics, Twitter Button) kunnen traceren. Niet helemaal waar natuurlijk, want bij de aanmelding voor een account vraagt GS ook om gegevens. Overigens: wel even benieuwd: hoeveel geld genereert GS met hun trackers?
"Een ijzersterke reputatie niet alleen door miljoenen gebruikers bevestigd, maar ook door een aantal juridische uitspraken", yup, goede argumentatie hoor. "Eat shit, 5 billion flies can't be wrong." Meneertje Blaaskaak heeft argumentatieleer kennelijk nooit ter hand genomen op zijn zolderkamertje.
Prodemos is gevestigd op hofweg 1h in den haag oftewel boven restaurant dudok. Een armlastig onderkomen. Zelf vaak mogen vergaderen. Bovendien is prodemos huis van de democratie een instelling die valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van binnenlandse zaken. Volgens de site van BZK dan.
Misschien heeft Jochum als projectleider de beschikking over een persvoorlieger.
Beroep = Boerenlul | 10-02-17 | 15:34
Mag hopen van niet eigenlijk... dit gezien de houding in de mail, zou een zéér slechte voorliegert zijn.
Dit gezegd hebbende zou het dus zomaar wél eens zo kunnen zijn... *facepalm*
Oh my gawd wat is die Jochum de Graaf een maximale kneus door zo'n sneue e-mail te sturen! Het is ongelooflijk hoe dom-arrogant zo'n babyboomer kan zijn wanneer zijn centjes op 't spel staan.
Dat aanmatigende toontje en het kinderachtige op de man spelen. Het is dus echt een volwassen kerel die deze gefrustreerde bagger heeft zitten typen, en dat ook nog eens in naam van zijn werkgever. Het is maar goed dat figuren als Jochum altijd bij de (semi-)overheid of een subsidiespons belanden, want in private sector was hij al lang op de keien getrapt voor dit incompetente gedrag.
Beter als bovenstaande mail kan de arrogantie van de (politieke) elite niet worden geëtaleerd.
De boven ons gestelden worden steeds ENGER.....!!!
fart majeur | 10-02-17 | 13:33
Ja die met die trui om zn schouder en smerige zonnebril op die de foto in zn profiel zet omdat ie een microfoon onder zn neus heeft gehad. En daar behoorlijk prat op gaat.
.
Droeftoeter Jochum. En was het maar waar 4,2 miljoen subsidie. Was in in 2015 5,3 miljoen. oh ja en 8 ton andere inkomsten: you tell me. 20% niet direct gesubsidieerd.
.
Nee die worden door de markt gerationaliseerd... Die Jochum. Harde baas hoor. Die weet hoe het werkt. man man man
Enquete Telegraaf gisteren: 59% gebruikt stemwijzer helemaal niet ( is trouwens niet nodig ook).
Jochem is toevallig ook projectleider van de Nacht van de Dictatuur.
nachtvandedictatuur.nl/
@T-train | 10-02-17 | 15:23
Misschien heeft Jochum als projectleider de beschikking over een persvoorlieger.
Gezien het lettertype dat afwijkt in de aanhef en de laatste zin is de tekst gekopieerd en geplakt, wellicht door een ander voorgekauwd ;)
10ct per download vind ik prima.
Aan het taalgebruik van de mail dacht ik dat Jochem een opgeschoten student was... blijkt het een verzuurde babyboomer te zijn.
Dat die man niet eens het fatsoen kan opbrengen om een nette, zakelijke mail te sturen vanuit zijn functie. Ik kan er echt met mijn pet niet bij. Zo heurt het in ieder geval niet. En dan de arrogante toonzetting. Hij is gewoon ongeschikt voor zijn werk en voelt zich kennelijk onaantastbaar. Netto ontvanger uit de gemeenschapsruif. En daarom dus: stemt allen FvD!
@ChupaChupa | 10-02-17 | 14:52
Oh srry las te snel en ik miste de ironie. Oops.
Naja ik was iets explicieter!
Daar werken alleen maar 'projectleiders' bij prodemos. Deze mensen zijn een schande voor het vak, met name pferdenloel Jochum.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
-weggejorist-
In de kern zal het waarschijnlijk zo zijn/worden dat iedereen die voor zijn geld (zoals medewerkers Pro Demos) van subsidie en/of de collectieve sector afhankelijk is PVDA-GL-SP-D66-VVD(?) stemt en iedereen die een echte baan heeft op de andere partijen stemt: cliëntisme? Nb. ik reken daarbij medewerkers die de kerntaken van de overheid uitvoeren zoals verpleegsters, politie, brandweer etc. ook tot degene die een echte baan hebben. Dus niet de beleidsmedewerkers en overige.....
Ik heb die hele stemwijzer nog nooit geraadpleegd. Ik volg wat de politieke partijen lopende het jaar nakomen van wat ze beloven. Dan ben je snel klaar en kan al dat geld voor de stemwijzer aan de zorg besteed worden.
Mensen moeten deugen. Als ze niet goedschiks willen deugen dan maar kwaadschiks. Het axioma is 'Wij deugen', dus wat wij ook doen om u te laten deugen, deugt vanzelfsprekend.
Iemand met blaasproblemen plast tegen een boom. Oom agent ziet dat. Mag niet zegt ie, bekeuring. Maar ik heb een blaasprobleem, ik kan niet anders.
Agent : Wilt u nu zeggen dat de wet voor u moet wijken ? Nee, dat zeg ik niet. Ik heb een blaasprobleem. Agent : Verveldn voor u maar een reden om nu moeilijk te gaan doen ?
Meneer de wet is geen doel maar een richtlijn, ik geloof niet dat die wet bedacht is om mensen met blaaskanker hun broek onder te laten plassen.
Hoe dan ook, vier weken later was mijn vader dood, dit was zijn laatste uitje ooit. een fijne herinnering voor ons nabestaanden aan het laatste uitje met zijn allen. Er zit nu zo'n onuitstaanbare (maar hij deugd) politie agent in die herinnering.
Slaap lekker overheid. U deugt !
Jochem lijkt me een heel nare man als ik hem zo zie...
www.prodemos.nl...
DerFoehrer | 10-02-17 | 13:14
zijn email en telefoon nummer zijn zeker snel van de site WEGGEJORIST. Die maaghonden zitten ook nog in mijn stadje.
Nou, offlinewijzert heeft Jochum's dreigbericht in ieder geval niet
met die precies 93 volgers gedeeld
In één opzicht heeft Jochum gelijk. Het is een inbreuk op het merkenrecht, dus daar heeft hij juridisch een punt. Verder is het een arrogante droplul. En nog dom ook. Ze kunnen ook met zo'n student in zee gaan, de tool overnemen en dan op hun website ter download aanbieden. Dan heb je download clicks om op te cashen, en toon je aan dat je inderdaad mensen hun privacy gunt.
Het wordt voor de PVV als ze de verkiezingen winnen nog een hele kluif om grip te krijgen op de geldstromen en daarvan afhankelijke personen en organisaties. Neem Pro Demos krijgt 9 mln. Dat laten deze mensen zich niet zomaar afpakken, democratie of geen democratie.
Boris die Sauertopf | 10-02-17 | 14:18
Kijk eens in de linkerhoek van de adressbalk in je browser, wat mis je daar?
Wanneer komt die offline stemwijzer online te staan op GeenStijl? Ik wil ook eens mijn stem controleren ZONDER de antwoorden te delen.
Elvira Sweet is commisaris bij Prodemos, evanals Guikje Roethof van D66, verder is Nel van Dijk (GL) een tijdje directeur geweest. Gevolmatichgde Roelof Martens is bestuurslid geweest van de PvdA in de stad Utrecht. Directeur is nu Eddy Jansen.
In 2010 2.6 miljoen in kas. Lekker links, objectief clubje dat handelt in persoonsgegevens via de stemwijzer.
Jochem heeft een kut week. Z'n site ligt telkens plat, is bewezen brak qua privacy en zijn inkomsten dubieus. Nu komt een studentje met een tool die wél werkt, níet privacy-schendend en níks kost, is meneer natuurlijk in de kuif gepikt.
Jochem ouwe rukker, bij een echt bedrijf ging je nu met vervroegd pensioen met een schop onder je hol. Als je na zoveel jaar projectleiderschappen nog niet weet hoe dit moet, dan heb je dus niet opgelet.
@DerFoehrer | 10-02-17 | 13:39
verkeerde.
Beste Jochem.
www.rijksoverheid.nl/documenten/rappo...
Link PDF pagina 34 van 85 of papieren pagina 28.
Geen miljoenensubsidie was het maar waar?
Ik vind Jochem niet zo aardig. Het zou Prodemos sieren als ze deze Jochem per direct op non-actief stellen en publiekelijk afstand nemen van een deel van de e-mail.
Overigens meen ik toch begrepen te hebben dat er wel miljoenen subsidie richting Prodemos gaan. Kan daar geen WOB-je van opgevraagd worden. En dan eens heel politiekcorrect behandeld met een blanke stift ipv steeds maar weer een zwarte stift.
Geef de offline tool een andere naam en voila!
De stemwijzer is niks anders dan een populaire vergelijk site, dus niks inbreuk op anything, prick indeed!
Hulde Steven!
Pure intimidatie. Werkt vaak. Gelukkig is er nog GS!
Zijn er dan nog echt mensen die het internet op gaan zonder deze trackers en andere troep te blokkeren?
Hoe kun en durf je anno nu nog zonder noscript.net/ , addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/b... , addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/r... en addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/u... dat internet op te gaan..
De policor elite wordt inmiddels zó pissig en gefrustreerd van dat domme populistenvolgersvolk dat ze steeds minder moeite doen om hun minachting te laten merken. Goed gedaan Jochum, laat iedereen maar zien wat voor mentaliteit je hebt.
"Dringend en beleefd." Juist.
@Openbaar Mysterie | 10-02-17 | 14:04 Ja want als je iets niet leuk vindt dan snoer je het de mond. Goeie reactie man, beetje in de trant van boekverbrandingen enzo.
Kift. Allemaal kift. Joggum mocht willen dat hij meer volgers had dan de knutselstudent, en wél iets bereikt had in de maatschappij, en wél een studie had gedaan die relevant is, en wél rendabel is. De mail van Joggum druipt van de frustratie, als iemand die links en rechts door iedereen ingehaald wordt en door zijn pedante manier van doen schreeuwend om aandacht vraagt. Maar niemand luistert naar Jankende Joggum, dus dan maar een student afbekken.
ProDemos, een heel erg eng links clubje. Die alle subsidies bij elkaar participeren.En waarbij bijna de helft met een dubbel paspoort rond loopt.
En het is weer erg stil uit de 2e kamer, geen/kritiek/ vraag aanmerking, door niemand?
Steven kan gewoon aangifte doen tegen ProDemos wegens intimidatie en bedreiging. Gewoon doen. Dergelijke bullshit hoef je je niet te laten welgevallen. En er dan bovenop zitten bij het politie en OM zodat het ook daadwerkelijk wordt vervolgd, dit soort intimidatie komt zo vaak voor, het zou fijn zijn als er eens jurispredentie over komt.
Niemand die de stemwijzer plat kan gooien, en morgen weer en daarna ook ?
en weer
en weer
en nog een keer.
Samen komen we er wel uit.
Wie?
"En eh, alsjeblieft doe me een lol en ga deze mail niet met je 93 volgers op Twitter delen."
Pedante lul, die Jochum.
Ik zou als ik Jochum was sowieso een toontje lager zingen. Na een miljoenmiljard jaar internet nog geen website kunnen presenteren die niet de eerste dag plat ligt. In het bedrijfsleven kun je dan vrij snel op zoek naar een andere baan maar Jochum niet. Jochum vindt wel weer een ander subsidiebaatnje.
Wow wat een miezerige mannetje die de Graaf om op zo'n toon te mailen. Ik dacht nog, het zal wel een jonge mannetje zijn die hard aan zijn carrière werkt. Zie ik die foto is meneer dik 60+. Ik zou mn ogen uit mijn kop schamen. Ik snap ook wel dat Jochum verdrietig is. Als ik op die leeftijd niet verder ben gekomen dan projectleider van de stemwijzer moet ik denk ik ook huilen.
Disclaimer
Iedereen die kieswijzer invult is een domme lul of kut of neutro (moeten wel modern zijn) en mag daarom 15 maart niet stemmen. U kunt deze van ongedaan maken als uw creditcardgegevens etc aan het eind van de sessie nog even geheel belangeloos bij ons achterlaat.
Botte hork. Maar zo kennen wij ze wel.
Linksmensen van het type socioloog zijn nou eenmaal bitches zonder eergevoel, die het niet kunnen hebben wanneer ze (politieke) tegenstand ondervinden. Dus dan ga je maar persoonlijk aanvallen.
Krijgt GeenStijl eens een tendentieus antwoord, gaan jullie huilend om jullie mama roepen.
Bovendien was het ook wel te verwachten dat een stemwijzer niet werkt bij partijen zonder mening. Of hadden jullie gedacht dat jullie je eigen stelling zouden krijgen die - als je voor een 'app-democratie' bent - 100% GeenPeil als uitslag zou geven? Nee, tuurlijk niet.
Beste student
Dank je wel voor je opmerkzaamheid.
Graag willen wij van kieswijzer je op korte termijn uitnodigen voor een gesprek met koffie en gebak. Zijn hier namelijk enorm geschrokken van je snelle bevindingen en wellicht kun je ons helpen snel de diertjes te dichten. We laten JE per taxi oppikken en zien je snel. Morgenochtend?
X
-weggejorist-
Natuurlijk wil ProDemos het antwoord op iedere vraag weten zodat politici die beloftes kunnen maken die het volk wil horen om stemmen te trekken. Om ze na de verkiezingen bij het oud vuil te zetten.
Miljoenen mensen die naar eer en geweten alle vragen invullen is natuurlijk een enorme marketing tool als je al die gegevens hebt.
Vullen veel mensen in dat ze zorg belangrijk vinden dan beloof je 2 miljard voor de zorg terwijl je de afgelopen 4 jaar de zorg hebt lopen slopen.
Aanvulling;
Jochum, je bent een vlerk en een asociaal DEMOCRATIE minachtend manneke!
kanon0503 | 10-02-17 | 13:49
Dank u!
5 minuten google leert dat je dit heel prima persoonlijk kunt maken. jochun de graaf is socioloog, econoom en journalist. Heeft natuurlijk een boek geschreven met media-adviezen aan de zittende macht. En dan nu zo'n baantje.
Oftewel, hij is een verpersoonlijkheid van het misselijke ons-kent-ons van media en politiek.
25 jaar? dus in 92 was er al een kieswijzer,
en gij geleuft da?
hoe dan? als dode boom?
In 92 was Internet alleen nog maar voor de echte Nerds/pioniers, webbrowsers waren er pas sinds 1993 (Mosaic), met een acoustisch modem of anders hooguit 12k6 als het geen 9k6 was. kijk maar naar de grafiek hier: www.marketingfacts.nl/berichten/intern...
in 1995 (waar grafiek begint) was er nog bijna niemand aangesloten.
Eerst iemand kleineren, en dan "dringend toch beleefd" (is het niet "dringend doch beleefd"?) een eis stellen? Volgens mij is er niets dringends aan als je zelf de veiligheid en privacy-eisen van je site niet op orde hebt, en de beleefdheid was je een alinea eerder al compleet aan voorbij geschoten.
Jochum, je bent een vlerk en een asociaal minachtend manneke!
Die Jochem is een achterbakse lul. Maar GeenStijl, kom eens door met een download-linkje naar die offline versie! Op deze manier slaat deze post als Jochem op Dirk. Kan er niets mee. Behalve Jochem een irritante nutteloze subsidie-slurpende zak hooi vinden. Dat dan weer wel.
Doet blijkbaar veel pijn wanneer je miljoenen kostende overheidsproject in middagje is omgehackt door een verveelde reaguurder uit Groningen
Wel lekker overzichtelijk, 23 jaar lang projectleider van hetzelfde "project".
Deetman, dat is de baas van deze volkmanipulator-club
Demmink beschouwt zich met zijn 40 overheidsdienstjaren, waarvan 38 bij het rijk, een klassiek voorbeeld van de stabiliteit van het Nederlandse systeem. In het 210-jarig bestaan van het ministerie van Justitie zijn 60 ministers de revue gepasseerd en ik ben de 18e SG.
Hoe bedoelt u elite?
Ad Hominem | 10-02-17 | 13:40
Links lullen rechts vullen.
fart majeur | 10-02-17 | 13:33
Ja dat is dat stuk stront inderdaad, hoe zielig kan je zijn. Aan het subsidie-infuus en dan zo`n groot spraak. Zum kotsen!
Iets met dictatuur.
Lekker professionele brief van Jochum. Nooit een bedrijf van binnen gezien aan het hautaine toontje te horen.
Dat meneer de directeur niet echt wijs is, bleek al op de perspresentatie van de burgergegevensdoorverkoopwijzer, toen hij het niet kon nalaten Jan Dijkgraaf even 'Wat een onzin' toe te bijten.
Hoe kan het toch dat zulke oliedomme figuren toch zo slim zijn om de vetst betaalde niksbaantjes te hengelen?
-weggejorist-
Hmmmm..... merkenrecht... ok! Noem het dan maar *offlinekieskompas*
Even los van de inhoud, het valt mij op dat de mail in de screenshot 2 verschillende lettertypes heeft en een handvol leestekens die niet op orde zijn.
Mensen die hun uitgaande mails/brieven op deze manier versturen, neem ik niet serieus. Jochum is wat mij betreft een prutser in de marge.
DerFoehrer | 10-02-17 | 13:14
O ja, wat een arrogante tering kop, zonde dat ik het zeg.
@fart majeur | 10-02-17 | 13:33
Nee, dat is een ander. Die van jou probeert de Turkse verkiezingen te manipuleren. ;-)
www.facebook.com/photo.php?fbid=71056...
Meteen even op Facebook gedeeld. Leve het vrije www :D
Bakkeleures | 10-02-17 | 13:13
Inderdaad, dan worden ze vuil, ze zouden zomaar Greenpies, of Milieudefensie kunnen heten.
Wat een kliek is het toch aan de overheidstiet.
Dat die projectleider van groen links is. Geen stemmer, maar van het gestaalde kader. Brrr. Stalin heeft een gezicht. Wit overhemd. Opgerold. Ze noemen hem Jesse.
Jochum vind het dus nodig om grappen te maken over eenzame studenten op een zolderkamer? Jochum was vroeger natuurlijk ook al de leukste thuis. Helaas werkt dat natuurlijk niet heel erg in je voordeel als je met je vuile was op geenstijl terecht komt.
Jochum - haar achterover en een trui over je schouders - de Graaf ? Deze Jochum: www.facebook.com/jochum.degraaf.3 ?
Zoveel ophef om een stemwijzer aar je geen reedt aan hebt. Kijk verdomme naar het verleden, zwijgende meerderheid! Wat was het stemgedrag? Welke beloftes werd waarheid?
.
Willen jullie méér of minder EU? Willen jullie méér of minder Islam in de wijk? Willen jullie méér of minder PvdA burgermeesters? Denk na. Kijk uit je doppen. Maak het verschil.
.
Nooit meer VVD-CDA-PvdA-D66-GroenLinks(jugend)
Als je kijkt naar de website van ProDemos zie je weer een hele reeks aan van de collectieve sector profiterende figuren waardoor de belastingdruk bij de loodgieter en schoonmaakster boven de 50% zit. Allemaal mensen die nog nooit een echte baan hebben gehad en bezig zijn met nutteloze beleidsnota's die weer extra geld kosten. De PVV krijgt nog heel veel moeite om dit soort organisaties af breken.
Even een ad hominempje omdat het moet. Die Jochum heeft precies zo'n zelfingenomen academicusbek als je zou verwachten uit het mailtje.
En, heeft iemand die offlinestemwijzer gebackupt?
Is Jochum niet die man die Paay in de mond piest?
"integer samengestelde en volstrekt transparante tool"
ROFL
Rechtstreeks uit de soepsidieketel zal ie bedoelen.
Als je 4 miljoen taxpoet slurpt wordt je vanzelf een pedante lul blijkt maar weer.
Jochum de Graaf stelt zich op als een schurftige arrogante kwal. Omdat hij dat in moreel opzicht is? Het lijkt er sterk op.
De hele leidende klasse in Nederland zit vol met dit soort arrogante figuren.
Na 23 jaar aan het staatsinfuus zo'n muil opzetten, je moet het maar durven. Ik weet dat het een socioloog is van nature, maar ik heb nog nooit zo'n leeg CV gezien, overigens.
Mooi. Aan de schandpaal die corrupte NepDemos lui.
je zou die hele stemwijzer toch gewoon platleggen. Wat een manier van communiceren. Als je zoveel schijt hebt aan de privacy van de burger en je zoveel blijk geeft van nul waardering voor enige kritiek dan ben je gewoon uitgespeeld.
Sowieso eens beginnen aan een wob mbt de subsidiestromen richting de stemwijzer.
Begrijpt Gollum de Graaf niet dat die hele tool bij de gratie van de belastingcenten van het volk daar is neergekwakt? Arrogante flapdrol, vooral de toon van de mail, buiten alle onwaarheden en aannames die erin staan. Ik ga even zoeken naar de offline versie van die topstudent uit Groningen. Die komt er wel.
-weggejorist-
-weggejorist-
@Raad_maar_raak! | 10-02-17 | 13:17
Dat zou een dikke vinger naar Steven op z'n zolderkamertje zijn, want die zal er voor gepakt worden.
Je raadt het nooit, die Jochem is een tot projectleider uitgebloeide socioloog. Mijn lievelingswetenschap, sarcasme nl.linkedin.com/in/jochum-de-graaf-12...
Volgens Jochem zijn Linkedin is hij zijn zo'n 786 jaar projectleider of projectmanager geweest. Dan weten we wel weer met wat voor iemand we te doen hebben... Geen eigen ervaring, maar wel met je zure kop overal overheen pissen. Jochem, bedankt voor de fijne stemwijzer. Lul.
Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-17 | 13:13
Ooh, okee.. LOL
Die Jochum is een engnek trouwens, heb ik wel eens zien spreken. Typetje PRdV gemixt met Duyvendak-debiel-idealisme.
Maar waar kan je nou dat programma'tje downloaden? Dat zou helemaal een dikke vinger richting prodemos zijn.
Wat een arrogantie. GS juridische afdeling zou deze student bij moeten staan. Eventueel een crowdfunding organiseren als hij een proces aan zijn broek krijgt.
Hup Steven.
De invloed van Soros op de nederlandse verkiezingen reikt ver. Maar oh oh wat janken de media alleen maar over totaal onbewezen invloed van Rusland.
Quote van zijn profiel" hij is projectleider van de Nacht van de Dictatuur." Nuffsaid
Jochem lijkt me een heel nare man als ik hem zo zie...
www.prodemos.nl/afdeling/op-locatie/
*voorspelt: binnenkort een brand in Gronings studentenhuis. Bewoner van zolderkamer overleeft het niet*
Programmaleider ProDemos = Fractievoorzitter GroenLinks Zwolle ( twitter.com/patrickrijke )
Maar verder is het een héél onpartijdige stemwijzer hoor.
ProDemos, het "huis voor democratie en rechtsstaat."
Dan wel een heel andere dan waar ik in wens te leven...
Als je bij dit soort lui aan hun subsidie dreigt te komen, dan worden ze vuil. Weet je wel gelijk dat je bent doorgedrongen tot de kern van hun verdienmodel.
Ik heb geen onvolledige stemwijzer nodig om PVV te stemmen, ik weet zo ook wel dat de 6 grootste partijen het behoorlijk hebben verneuqt de afgelopen 4 jaar. Tijd voor een nieuwe wind.
Kunnen we ook hiermee uiteindelijk afrekenen na 15 maart?
Jochum jokt en stelt zich erg arrogant en autoritair op.
Ook Jochum zou zo de politiek in kunnen. Regent in de dop.
Tjee wat hebben we toch een hoop verborgen talenten in ons kleine landje...
"Een deel van de inkomsten van ProDemos bestaat uit subsidie van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Daarnaast ontvangt ProDemos voor afzonderlijke projecten subsidie van derden."
Aldus de website van ProDemos... Dus wat lullen ze nou uit hun nek?
Arme knutselstudent, ome Soros zorgt wel dat hij de rest van zijn leven een miserabel bestaan zal lijden (mocht hij niet een 'ongelukje' krijgen).
REAGEER OOK