Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PANIEK. Nederland is een ultracriminele vrijstaat

“miniard.jpg"Meest verrassende nieuws van de dag! De capaciteit bij politie en het Openbaar Ministerie is op een dusdanig laag niveau gekomen dat de burger het vertrouwen verliest in de rechtshandhaving. En criminelen zijn vogelvrij. Goh. Trouw is in het bezit van een ultrageheime notitie van politie en OM die na 15 maart aangeboden gaat worden aan het nieuwe kabinet. De wérkelijke criminaliteitscijfers zijn vijf keer zo hoog. Er is een 'onoverbrugbare achterstand' op criminaliteit. We doen geen aangifte meer van criminaliteit, want zaken als struikroverij en fietsenjatterij accepteren we simpelweg als maatschappelijk verschijnsel. We doen geen aangifte meer van criminaliteit, want de politie doet er in 57 procent van de gevallen toch helemaal niks mee. In Den Haag loopt iedereen al jaren met boter op het hoofd rond en Arglist van der Steur (vuistdik dossier hiero) propt en vormt criminaliteitscijfers naar zijn eigen gading in alle kieren en gaten om maar te kunnen roepen ‘daling, daling’. Mooi niet, er heerst anarchie in misdaadland en iedereen is het zat. Met pappen en nathouden bleef het Haagse Jengahuis wonderwel overeind, maar langzaam maar zeker is de boel in elkaar aan het donderen. Hé Van der Steur, hoe vond je het zelf gaan, twee jaartjes MinJus? En verder geen zorgen. Als je een stukje over de stoep fietst, je achterlamp het heeft begeven of je dol bent op motoren ben je uiteraard wél aan de beurt.

Reaguursels

Inloggen

@mallekater | 14-01-17 | 08:50

Iedereen die de waarheid ziet, weet al te veel daar.

Markuz2661 | 14-01-17 | 11:45

En voor de zoveelste keer heeft v.d.Steur de tent weer eens belazerd.
Hoe lang wil een partij die zichzelf fatsoenlijk schijnt te vinden deze brokkenpiloot nog handhaven?
WEET v.d. Steur gewoon iets te veel, net als de vorige niksnut die daar zat, Opstelten, die ook tegen alle fatsoen in maar bleef zitten?
Bij de VVD maakt men er een gewoonte van stuntelaars, fraudeurs, niksnutten, sjoemelaars en zelfverrijkers de hand boven het hoofd te houden( als het al niet om pedo's gaat).
En DIE partij is dus al jaren de grootste en dus de regeringspartij????

mallekater | 14-01-17 | 08:50

-weggejorist-

D.Trumph | 14-01-17 | 07:28

Dat van der Steur nog steeds minister is na het maken van fout naar fout.
Maar goed over twee maanden is die als nog weg

Volcontas | 14-01-17 | 01:20

Weer een zetel voor Geert.

Nehemia | 13-01-17 | 22:49

Smerig leugenkabinet.

Nehemia | 13-01-17 | 22:48

-weggejorist-

Rhinoperator | 13-01-17 | 21:40

Ons land is superveilig! Iederjaar komt onze dorpsveldwachter immers controleren of mijn jachtgweer volgens voorschrift in de wapenkluis staat. Net zoals bij iedere jachtaktehouder, ook al ben je 82 jaar en heb je nooit iets fout gedaan. Maar een woonwagenkamp controleren op wietplantages, dat gebeurt alleen met 100 man M.E.

In Brabant zijn er kampers die in enkele jaren tijd miljonair worden door wiethokken aan te leggen. Het vuile werk wordt gedaan door Bulgaren en de kampers rijden rond in een mercedes 500 met Luxemburgs kenteken. Weten jullie nog dat het gemeentehuis van Waalre in 2012 door kampers in brand werd gestoken??:
www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-o...

theo-is-dood | 13-01-17 | 21:09

Participatiesamenleving: Criminaliteit los je op samen met je buren en familie. De politie bellen is voor ratten en mensen zonder buren, vrienden, of familie.
Iedereen die anders denkt kan vast met zijn kontje omhoog gaan zitten, de ellende is nog maar net begonnen.
Bouw aan je netwerk.. kan nog eens van pas komen.

geen koning | 13-01-17 | 20:34

Liefst natuurlijk bij overzichtelijke voorrangswegen met gescheiden fietspaden en trottoirs.

dr.andus | 13-01-17 | 18:29

Geld graaien mbv snelheidsovertredingen is natuurlijk veel belangrijker.

dr.andus | 13-01-17 | 18:29

Zojuist wel in het TV-Journaal. Valt me mee maar het onderwerp uitdiepen in de actualiteiten- en discussierubrieken is er dus niet bij.

Ni fallor | 13-01-17 | 18:03

Even op teletekst gekeken welke onderwerpen er worden behandeld in EenVandaag, Nieuwsuur, DWDD en Jinek. Dit nieuwsfeit komt niet aan de orde. Staatsomroep in optima forma.

Ni fallor | 13-01-17 | 17:58

Dit is een van de grootste redenen dat wij uit Nederland zijn vertrokken. Ik wil mijn kinderen niet opvoeden met de stelling dat ze hun eigen boontjes moeten doppen, wat voor crimineel ze ook voor zich hebben. Helaas heb ik iets teveel in mijn eigen omgeving gezien.
Ik ben opgevoed met respect voor de politie en overheid maar daar is in Nederland helemaal niets meer van over.
De politie (buiten de mooie verhalen die ze nu af en toe plaatsen) gaat inderdaad voor het laaghangend fruit en kunnen zich inmiddels beter belastingincasso noemen. Ze zijn er steeds minder voor de burger.

Koos8173 | 13-01-17 | 17:57

-weggejorist-

Rhinoperator | 13-01-17 | 15:25

Hier in het dorp zijn inmiddels 2 buurtpreventie patrouilles actief. Aantal (pogingen) tot inbraken in deze wijken gereduceerd naar nul. De leugens van Den Haag worden nog door te veel mensen geslikt. Maar de mensen zijn niet gek. Die nemen langzaam doch onherroepelijk het recht weer in eigen hand om hun veiligheid te waarborgen. Iemand vertelde mij dat er in het dorp vroeger een politiekorps zat van meer dan 10 man. Nu zijn er nog twee BOA's die f#kking parkeerboetes schrijven (foei geen blauwe schijf 100 euries). Niet beboet worden appende automoblisten, 30km zone+++ razers, zebra parkeerders en zebra negeerders, wild poepende honden bezitters en afval om zich heen strooiende jonge gasten. Eigenlijk kun je het kabinet prima vergelijken met een BOA. Wat aangepakt had / zou moeten worden, wordt niet aangepakt. Spreek ik zelf de poepende hondenbezitters aan en de jeugd? Jawel en dat werkt prima, maar het zou fijn zijn als meer mensen hun medemensen, die soms asociale trekjes vertonen, zouden aanspreken op hun gedrag..

Oh ja. Ik word kotsziek van al die pre verkiezingspropaganda van VVD en PVDA etc.

Runabout | 13-01-17 | 15:16

Ben echt DOL op stripverhalen. Maar wmb had Billie Turf zich moeten blijven bezighouden met zichzelf nog vetter te mesten. Want om minister te worden, tja, daar heb je minstens een veterstrikdiploma voor nodig..........

pennestront | 13-01-17 | 15:09

Valt wel mee allemaal, opsporing verzocht duurt nog steeds even lang.

PindaPoep | 13-01-17 | 14:42

Criminaliteit loont in dit land, en staat te boek als *beroep*. Voor de overheid maakt 't geen zak uit of je mensen uitmoord of dat je als werkende netjes je belasting betaalt, de immorele club uit Den Haag snoept altijd van 2 walletjes. En VVD... tja... die hebben wat met foutje boefjes, want ze zijn 't zelf ook.

Sweetlakecity | 13-01-17 | 14:35

Hoe zou het eigenlijk "echt" zitten met werkeloosheidscijfers, groei economie,MH 17 enz....?

Wienerschnitzel mit | 13-01-17 | 14:26

-weggejorist-

Rhinoperator | 13-01-17 | 14:12

Hoofdeconoom CBS: "Hoe je het ook meet, NL is steeds veiliger: minder misdrijven, minder slachtoffers, minder gevoel van onveiligheid"
twitter.com/phvmulligen/status/819878...

Prof. D.A.H. Vintik | 13-01-17 | 14:01

Stel:
Iedere erkende* crimineel krijgt een vast inkomen als hij/zij afziet van crimineel gedrag.
Bij overtreding: 5-25 jaar opvoeding/werk/opleiding-kamp.
*veroordeelde
.
Het betreft een moderne versie van het Rijkswerkkamp De Fledders in de jaren dertig.
.
Dit kost miljarden, maar levert nog veel meer miljarden op:
kosten politie, justitie, zorg, ambtelijke bureaucratie, lichamelijke- psychische- en materiële schade, adviseurs enz. enz.
En... de samenleving wordt natuurlijk een stuk veiliger (rust, reinheid, regelmaat) en wordt er een dam opgeworpen tegen de onbeheersbare, exponentiële groei van de criminaliteit - zeker gelet op de miljoenen bootzwervers in de EU waarvan vele duizenden BLIJVEND in NL.
.
Het is maar een meedenkertje, meer niet.

Musset | 13-01-17 | 13:57

De echte problemen in dit land worden onder het tapijt geveegd. Straks komt het klapvee er nog achter dat het grotendeels de islamimport is die de samenleving kapot maakt.

Antitheïst | 13-01-17 | 13:53

Het is maar goed dat het braafste jongentje van de klas Koenders de computers van de staat gaat beveiligen,anders hebben de Russen het weer gedaan als Wilders premier wordt.
Alles moet boven water komen,advies,blijven hacken.
En kijk eens over de muur van de gevangenis tijdens luchten, je ziet misschien 2 blanken en dan heb je het gehad.

rexm | 13-01-17 | 13:47

Als je nou begint met softdrugs te legaliseren. Dan heb je als politie opeens zeeen van tijd.

boccelullus | 13-01-17 | 13:38

Kom hoe heet ie-10.32-/ Idd., als je iemand daarvoor gaat beboeten, en idd. met een nekklem iemand om zeep helpt, en de agenten gaan weer vrijuit, wat verwacht je dan? Oma die met de rollator door het rode licht wandelt, is "makkelijk", de bende hangnaffers waar de hele buurt over klaagt hebben ze dan steevast "geen signalen over ontvangen"......

Wienerschnitzel mit | 13-01-17 | 13:17

Die firma "waakzaam en dienstbaar" is alleen in the picture als "er iets te verdienen is", dmv. absurd hoge boetes in NL./ Ik heb een tijd stage gelopen bij een rechtbank in NL, de bekende draaideur "Mo" zat dan voor de rechter met z'n advocaat, heel serieus te kijken. Na de uitspraak zag je zo'n kerel lachend de gang betreden. Er waren daar lieden met hele telefoonboeken aan strafblad, die vaak zelfs gewoon huiswaarts werden gestuurd. Wat verwacht je dan? dat het boevengilde je serieus neemt? Ik zag er wel met name oudjes die hard aangepakt werden omdat ze zogegegd verzwegen hadden dat ze samenwoonden, en dus voor de wet met hun AOW hadden gesjoemeld. Die werden daar behandeld als crimineel.

Wienerschnitzel mit | 13-01-17 | 13:11

Pinokkio, Rubberen Rutte en consorten menen dat de mensen niet weten hoe de vork in de steel zit.Dat zullen we ze dan eens fijn laten zien aanstaande verkiezingen.Niet dat het veel zal helpen maar het geeft eventjes een fijn gevoel de boel eens lekker overhoop te gooien.

tegenalles | 13-01-17 | 13:03

Wij worden geregeerd door criminelen en die hebben liever minder minder minder Politie.

BigShow | 13-01-17 | 12:58

Veiligheid is een gevoel de cijfers zeggen dat het met criminaliteit heel erg meevalt in Nederland. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/... De uitleg voordat de notitie verscheen in Trouw.
Blijkt dat de onderbuik, oftewel de intuitie bij het stemvee toch weer klopt.
Dat verklaart misschien ook wel waarom men de onderbuik meer vertrouwt dan de feiten. Het blijkt dus weer dat feiten worden achtergehouden. Dus wordt het stemvee voorgelogen. Én dus is dit weer een stukje informatie dat verklaart waarom de kloof tussen stemvee en politiek groeit.
Deze blanke man blijft boos door deze info.

ratelaar | 13-01-17 | 12:54

Zo'n 15 jaar terug, zag ik een vrouwke dat beroofd werd door 2 Marokkanen in de avonduren op een A'damse gracht, zeer toevallig: er was een politie-auto zeer dicht in de buurt. Na enig aandacht trekken kwamen ze mijn kant op, ik legde ze uit, wat er gebeurd was, en wees op de vrouw die op een afstandje op de grond zat. Een vd bromsnorren vroeg mij uiteraard om een signalement, logisch. Ik zei toen: 2 Marokkanen. Toen werd bromsnor nogal boos op mij, ik discrimineerde!!! Ik mocht dat niet zo maar zeggen. Intussen waren de twee Marokkanen eh sorry, de 2 straatrovers natuurlijk zo goed als verdwenen. Ik wist echt niet wat ik meemaakte. Die twee eikels sjeesden ervandoor, en die andere 2 eikels deden gewoon niets, alleen MIJ op MIJN uitlating aanspreken.... HUH????? Ze bekijken het verder maar, horen- zien- zwijgen is het motto sinsdien.

Wienerschnitzel mit | 13-01-17 | 12:47

Als criminelen "vogelvrij" zouden zijn, zouden ze door iedereen mogen worden afgeknald "on sight". Volgens mij worden ze juist aardig in de watten gelegd en genieten ze een, volgens sommigen, wat overdreven bescherming. Lees even bij als het gaat om Middeleeuws recht heren.

superjan | 13-01-17 | 12:40

@kom hoe heet ie | 13-01-17 | 10:32 Flikker op man. Mafklapper.

LaPetite | 13-01-17 | 12:38

Onder jarenlange hegemonie van de VVD heeft de criminaliteit de ruimte gekregen, want goed voorbeeld deed goed volgens en vriendjes vervolgen elkaar niet.

mallekater | 13-01-17 | 12:35

Nou ja, met een vrijwel ononderbroken reeks VVD-ministers van justitie kun je met enig fatsoen niets anders verwachten dan een walhalla voor crimineeltjes.
Het zit ze in het bloed, als het ware.

mallekater | 13-01-17 | 12:32

Wie haalt het reeds verloren Nederland weer uit het slop? Zeker niet de praatjesmakers van nu!

ALLESANDERSSHOW | 13-01-17 | 12:29

Deugende wegkijkjongens van 'De Kwis', lezen jullie mee?

LaPetite | 13-01-17 | 12:28

De gevangenissen hier , zijn voor Noord-Afrikanen 5sterren hotels met reis en verblijf vergoedingen.

alshetware | 13-01-17 | 12:26

Trump mag dan een onbeschofte eikel zijn, ik zou hem heel graag als onze regeringsleider zien.
Snoeien in subsidieland maakt gelden vrij die gebruikt kunnen worden voor politie, defensie, zorg etc. En oprotten met die graaiende nonvaleurs in de openbare sector. Ontwikkelingshulp had al 40 jaar geen effect en moet noodhulp worden.
Maar vooral: uit de bloedzuigende EU.

ALLESANDERSSHOW | 13-01-17 | 12:24

Ik roep het al jaren: flitsen en boetes uitdelen is de enige prioriteit van de politie in Nederland.
*
Verder ben ik van mening dat politie en justitie massaal bedreigt worden door zware criminelen om vooral de andere kant op te kijken, of om effe een 'vormfoutje' in het dossier te zetten.
*
Hoe kan het anders dat het oplossingspercentage van zware criminaliteit (bedreiging, beroving, wapenhandel enz) zo laag is, en dat het handjevol criminelen die wel opgepakt worden iedere keer de dans m.b.t. een veroordeling keer op keer ontspringen c.q. een aai over hun bolletje krijgen?

Xirdalan | 13-01-17 | 12:17

@Road to serfdom
Vraag jij nog even aan je mama wat ook alweer je linker- en wat je rechtervoet is.

wapster | 13-01-17 | 12:15

Rutte zal hier "zo spoedig mogelijk" mee aan de slag gaan! Mwoehahaha...

funkyd | 13-01-17 | 12:12

Dit wisten we toch allemaal al wel. Een goede kennis van me was politieofficier op een bureau van een grote stad in het westen des lands zo rond de eeuwwisseling en ging over de nachtrapporten en de daaraan gekoppelde al- of niet verdere op- vervolging. Zijn eerste opmerking was, dat het gros van de aangiften en P.V.'s in het "rond archief" verzeilde: zo'n 95% en enkel bij hele simpele zaken zoals een bekennende verdachte, een heterdaadje of een grote hoeveelheid aanwezige, betrouwbare getuigen er verder werd gerechercheerd. Voor meer werk ontbrak de capaciteit. Verder zei hij dat het leek alsof hij voortdurend in het telefoonboek van Marrakech zat te bladeren.
En dan willen die regerings-pinokkio's beweren dat het anders is. Bij het CBS weten ze waarschijnlijk ook wel beter, dus kun je de conclusie trekken, dat het CBS ook een politiek instrument is en n.a.w. niet alleen op dit gebied.

oliebolletje123 | 13-01-17 | 12:05

Het land Mokum, afd. West

Lefgozer | 13-01-17 | 12:03

@Lefgozer | 13-01-17 | 11:52
Klinkt goed, in welk land woon je?

Slipsnifter | 13-01-17 | 12:00

Er WAS een politieburo op het Leidseplein. Nu Coffeeshop Bulldog.
Er WAS een politieburo op het Rembrandtplein. Nu Café Los.
Er WAS een politieburo in Warmoesstraat. Nu in handen van criminelen.
Er WAS een mooi Nederland...

Stoned Hengst | 13-01-17 | 11:53

Komt door de belachelijk lage straffen. Dit is nog maar het begin, tenzij er nu keihard wordt ingegrepen.

Paintertje | 13-01-17 | 11:53

In het verleden heeft de politie me inderdaad wel eens een paar keer in de steek gelaten, maar ik moet zeggen dat mijn evaringen voor 99% positief zijn. De afgelopen weken heb ik twee keer met ze te maken gehad: een keer was ik op straat in elkaar geslagen door een Marokkaan. Toen hebben ze me eerst naar het ziekenhuis laten brengen, toen gingen ze achter de dader aan, en twee weken later kreeg ik telefoon dat ze 'm hadden opgepakt.
Paar dagen geleden lag een bejaarde vriend van me bewusteloos in huis, ik had met hem afgesproken maar hij deed de deur niet open. 8844 gebeld, en die waren zo binnen.
Nee, ik klaag niet over de politie. Natuurlijk, in elke grote organisatie lopen wel een paar eikels rond, maar in het algemeen ben ik maar wat blij met ze.

Lefgozer | 13-01-17 | 11:52

@R.B.Scott | 13-01-17 | 11:49
Ach ja, volgende maand weer even een flinke landelijke PvdA campagne en ze zitten weer boven de 20 zetels.
Been there, seen that.
Fijn weekend.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:51

Welke nobele agent gaat zijn leven riskeren om een notoire crimineel op te pakken, wetende dat de kans groter is dat die dezelfde dag nog op straat staat? Ik ben geen agent, maar ik zou het ook vertikken.
.
Gisteren nog op TV: Buch in de bajes. Dus een notoire crimineel die onder andere weleens een pistool op iemands hoofd heeft gezet krijgt een team van "hulpverleners" (zo heet het echt!) om zich heen. Want ja, zo'n iemand is slachtoffer en heeft hulp nodig. Hij krijgt zakgeld om te kunnen eten naast zijn standaard Wajong uitkering. Verder rookt hij de hele dag weed en doet hij niks. Zelf zegt hij ook, ik heb jaren gewerkt (hij is gecensureerd maar klinkt als iemand onder de 35 jaar) o.a. als vakkenvuller bij de AH en is het nu tijd om te genieten van het leven (pensioen dus). Ook haalt hij een dik pak 50 Euro biljetten uit zijn broek want die heeft hij netjes eerlijk waar gespaard. Oh en zijn vriendjes willen allemaal niet voor de camera.
.
Welkom in Nederland.

lulkoekhapper | 13-01-17 | 11:49

@boccelullus | 13-01-17 | 11:46
Ik verwacht altijd besodemieterd te worden in dit land, dan kan het alleen maar meevallen.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:49

@Slipsnifter 11:40
Gezien de opeenstapelingen van wanbeleid en slappe knieën-politiek kan ik me dat deze keer nauwelijks voorstellen,maar in de resterende 2 maanden kan het idd nog alle kanten opgaan.
Fijn weekend.

R.B.Scott | 13-01-17 | 11:49

wapster | 13-01-17 | 11:32
Ga maar lekker trollen op Joop, kom je een stuk beter tot je recht. En nu terug naar de klas! Mobieltje in je kluisje en braaf luisteren naar de meester. Steek je misschien nog wat van op.

Road to serfdom | 13-01-17 | 11:47

Mijn oren vallen van mijn hoofd. Weer besodemieterd !

boccelullus | 13-01-17 | 11:46

In de geschiedenis komen overeenkomstige perioden van teloorgang veelvuldig voor. Niet dat wij met deze kennis ons voordeel doen. Integendeel zelfs! Het is altijd weer net anders dan toen doet men ons geloven, maar het komt steeds op hetzelfde neer en lopen wij weer met onze kop tegen een muur. Een vorm van masochisme of steeds opnieuw het wiel uitvinden? Een ezel daarentegen stoot zich zelden twee keer aan dezelfde steen.

Een vrije paling | 13-01-17 | 11:44

Het rapport bevestigd dus wat de Nederlandse burger al jaren weet en door de politiek al jaren wordt weggewuifd als zijnde onderbuik gevoelens. De door de overheid verstrekte misdaadcijfers zijn dus vals en de onderbuik weet dat.

Graaf van Egmont | 13-01-17 | 11:44

En nu is het wachten op de volgende onderzoeksrapporten over echte werkeloosheid, reële groeicijfers van de economie etc.
Rommelende Onderbuik | 13-01-17 | 10:41
=
Die komen in April als sukkels er WEER ingetrapt hebben en we met een VVD/D66/CDA kabinet zitten.
* "Helaas zijn er vele set-backs en moet er extra bezuinigd worden"
* "De 65000 extra vluchtelingen dit jaar MOETEN we van de EU opvangen, daar zijn we aan gebonden door EU-regels".
* "Helaas kunnen er niet omheen, door het overheidstekort moeten pensioenen en AOW moeten verlaagd worden".

meneer Q | 13-01-17 | 11:40

@R.B.Scott | 13-01-17 | 11:28
Iedereen heeft het steeds over 15 maart, maar ik kan je nu al vertellen dat er niks gaat veranderen.
Zoals altijd stemmen we gewoon weer op de gevestigde orde.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:40

Misdaad bestrijding 2017 /2.0

* Zorg voor geen getuigen
* Laat je telefoon thuis
* Kijk uit voor de camera,s
* Zorg voor geen bewijslast.
* Vertel het niemand.
* Ontken alles of nog beter zeg niets (zie punt hiervoor)
* Goede gratis advocaat.

Ik ben meer van het DIY.

Ce ca! | 13-01-17 | 11:39

www.google.nl/maps/@51.8070743,5.7286...
Hier stond de politie elke donderdag huisvrouwen te bekeuren die bij de AH al op de fiets stapten. Van mijn laatste 3 auto en woonhuis inbraken heb ik maar geen aangifte meer gedaan. Het helpt niet,..

Wilhelmina kudtje | 13-01-17 | 11:37

Drain the swamp! Drain the swamp!

Muggenmepper | 13-01-17 | 11:36

Zoveelste opsteker vlak voor de verkiezingen voor Wilders. Waar blijft zijn tweet eigenlijk over dit rapport?

Road to serfdom | 13-01-17 | 11:34

@wapster | 13-01-17 | 10:48
Bovendien klopt het proces verbaal ook niet wat ze tegen mij opgemaakt hebben.

Claude Jacque | 13-01-17 | 11:33

@Road to serfdom
Nee, het is dus een rechtse vvd-minister die wegkijkt. Dan kun je wel dom gaan zitten lullen dat 'links' dat gedaan heeft, maar dat ministerie is al jáááren in handen van de rechtse vvd. Dus je bent of een trol, of gewoon heel erg dom.

wapster | 13-01-17 | 11:32

@wapster | 13-01-17 | 10:48

Ik ben gewoon een hard werkende burger met een mooi huis en idem auto. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat mijn frustratie en daarmee de adrenaline iets omhoog ging toen de pliesie hem liet lopen. De pliesie was mij juist aan het provoceren omdat ik kwaad op ze was geworden dat ze hem lieten lopen.

Claude Jacque | 13-01-17 | 11:32

"ultrageheime notitie"
Wordt daar ook in gepist?

plaszak | 13-01-17 | 11:31

Het motto is een beetje: het aantal geboorten is hoger dan het aantal overlijdensgevallen, dus Nationaal gezien gaan er minder minder mensen dood. Ergo: criminaliteit daalt! Aldus de vvd dat over een uurtje weer aan de bitterballen zit.

Jos Tiebent | 13-01-17 | 11:31

En maar blijven herhalen dat de misdaad afneemt terwijl iedere burger wel beter weet.

WatZalIkErvanZeggen | 13-01-17 | 11:29

Het aantal moorden daalt ook niet aantoonbaar. Door bezuinigingen kunnen door het NFI niet meer voldoende autopsies worden uitgevoerd, waardoor minder 'ongelukjes' en 'zelfmoorden' onderzocht worden.
2005: 617 gerechtelijke secties, 2016: 279. Daardoor zijn mogelijk minstens 25 moorden 'gemist' (aldus het NFI). 'Zorgelijk signaal' vond Steur, en gaat het laten onderzoeken. Uitkomst van dat onderzoek na maart 2017 natuurlijk. Want tot die tijd gaat het uitstekend met de daling van de criminaliteit, dankzij het beste kabinet sinds onze jaartelling.

piloot47 | 13-01-17 | 11:29

Het punt is nu toch écht bereikt dat Rutte niet meer wegkomt met zijn "weglachkunstje" en de pathetische bezoekjes van überschandknaap Jesse Klaver aan PVV stemmers werken slechts op de lachspieren dankzij dit onderkruipsel.
15 maart...?Ik kan niet wachten.
Wat míj betreft:Martin Bosma,nr 6 op de PVV lijst.

R.B.Scott | 13-01-17 | 11:28

officiele reactie met de woorden "herkent zich niet terug"in...

starbuck280 | 13-01-17 | 11:28

"Het rapport (…) is opgesteld voor een nieuw kabinet …"
Angst, dat is het.
Wel tegen een volgend, fictief kabinet durven zeggen: "Gaan jullie eens iets ANDERS proberen", maar niet tegen het huidige, zittende kabinet durven zeggen: "Wat jullie doen is FOUT."

simpelman | 13-01-17 | 11:28

wapster | 13-01-17 | 11:21
Ach ja, Van der Steur. Maar die telt niet mee, want totaal ongeschikt. Het gaat mij om de discussie die al jaren speelt over de criminaliteitscijfers. De relativisten en wegkijkers zitten toch voornamelijk in de hoek van links (incl. linkse VVD'ers). Wapster SP-trol?

Road to serfdom | 13-01-17 | 11:28

Je kunt niet straatarme, kansloze en in misdaad oververtegenwoordigde moslims blijven importeren en dan ook nog verwachten dat de misdaadcijfers daadwerkelijk dalen. Dan moet je iets aan je meetmethode doen om Nederland 'veiliger te maken'.

accijnstoerist | 13-01-17 | 11:27

Mensen, blijf op 15 maart ver weg van de VVD en de PvdA. Het zijn leugenaars en volksverlakkers.
Ziehier in dit verband ook het "briefjevanjan.nl" waarin hij het volgende schrijft:

Beste meneer Asscher,
In de zendtijd voor traditionele politieke partijen mocht u gisteren op Nederland 1 minutenlang vertellen waarom u Diederik Samsom op uiterst schofterige wijze een mes in de rug stak en waar uw PvdA naartoe wil met dit land.
Ik erger me er niet eens meer aan. Niet aan het feit dat de Staatsomroep u zonder een krachtige ondervraging uw reclamespotje de wereld in laat slingeren, bedoel ik.
En eerlijk gezegd: ook niet meer aan u. Elke keer als u die 4045 klemtonen per kwartier de wereld in slingert, sterft er ergens een pluizige kitten.
Inmiddels kan ik dat hele verhaal van u sowieso wel dromen.
Dus dan verliest u mijn aandacht. En dan ga ik altijd een beetje googelen. Gisteravond bijvoorbeeld dacht ik: die Partij van de Arbeid waarin Lodewijk Asscher al vanaf 2002 politiek actief is, heeft die eigenlijk ooit ergens mee gedaan aan het bestuur? Heeft die Lodewijk Asscher ooit de kans gehad die mooie praatjes van ‘m uit te voeren?
Wat blijkt?
Alle veertien jaren waarin u politiek actief was, stond uw partij aan het roer. Veertien, meneer Asscher! Veertien jaar kon u de wereld mooier maken. Voor onze kinderen, voor onze zieken, voor onze bejaarden. De laatste vier zelfs als vice-premier van dit land. Dus als íemand de mogelijkheid heeft gehad om Nederland te redden, was het Lodewijk Asscher wel.
Me dunkt dat u uw kans heeft gehad. Maar u verzaakte, meneer Asscher. U verzaakte. Pim Fortuyn had er een boek over kunnen schrijven, als zo’n linkse sneuneus ‘m niet had afgeschoten. ‘De puinhopen van veertien jaar Asscher’.
Het wordt tijd dat de kiezer zelf aan het roer komt.
En dat dit land weer éérlijk en rechtváárdig wordt. Maar dat heeft ú nooit éne seconde geboeid, zegt álles aan uw lichaamstaal.
Groet, Jan Dijkgraaf

Frans Bierings | 13-01-17 | 11:26

Wat een ontzettende open deur. Alsof het een verrassend resultaat is. Elke euro besteed aan dit onderzoek is er 1 teveel. Toch wel verontrustend hoe de bestuurders van dit land in hun eigen werkelijkheid kunnen leven. Het lijkt wel of iets pas reëel is als er een lijvig rapport is. Zal mij niet verbazen als er nu geroepen wordt om aanvullend onderzoek om nog langer niets te hoeven doen.

Dit is ook geen incident meer. Keer op keer blijkt dat de mensen die ons besturen mijlenver van de realiteit staan. Een reorganisatie van de politie die 2 x duurder uitvalt en 2x langer duurt. IT systemen die keer op keer falen in wat ze zouden moeten doen. De vertrekregeling bij de Belastingen. De hogesnelheidstreinen.

En dan vinden ze het nog raar dat de burger zich afkeert van de politiek en de traditionele partijen.

Sunir | 13-01-17 | 11:25

@hansvanvoren | 13-01-17 | 11:17
Ik heb ooit de politie eens gebeld omdat ik hoorde dat er bij de buren werd ingebroken.
Ik heb de politie 3 keer gebeld, de derde keer nadat de inbrekers (inclusief buit) weer waren vertrokken.
Om ze te bedanken namens mijn buren.
Zelf had ik ook weinig zin om in te grijpen, want of ik zelf nou gewond raak of de inbreker, in beide gevallen ben ik de lul.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:21

@road to seldom
Het is de rechtse excellentie Ard van der Steur die het onder de pet houdt. Een beetje merkwaardig dat je dat gemist hebt. Vvd-trol?

wapster | 13-01-17 | 11:21

Ik vraag mij af, voor wie is dat nou nog nieuws, dat weten we toch al jaren. Ja, de Linkse Politiek die kijkt liever de andere kant op, want kom vooral niet aan hun (toekomstige)kiezers. Nog meer reden dus om niet meer op die Partijen te stemmen, denk eerst eens aan de toekomst van je kinderen.

FreeVogelaar | 13-01-17 | 11:20

Gelukkig kunnen we al bijna weer stemmen! Dat zal de voorgaande kabinetten leren!
*proest*

Is dit nog nieuws? | 13-01-17 | 11:19

Ben benieuwd hoe links Nederland dit onwelvallige bericht deze keer weer probeert weg te moffelen / onder het tapijt te vegen / goed te praten / relativeren.

Gokje: er zal wel weer een sociale wetensfopper de onderzoeksmethode onderuit proberen te halen. Een Koopmannetje doen, zeg maar.

Road to serfdom | 13-01-17 | 11:18

En zo goochelt deze roverheid de geweldige wanprestaties tot vooruitgang.
Misdaad, integratie, economie, en werkeloosheidscijfers worden met de grootste creativiteit naar een positief resultaat gebogen.
Stemmem op VVD - PVDA is het in stand houden van een misdadige schijndemocratie.

pannekoekgezicht | 13-01-17 | 11:18

@Boy Cot | 13-01-17 | 11:15
En moslims.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:18

Je zou denken dat de hoge heren zelf betrokken zijn bij al die criminelen,anders zou je verwachten dat er zo een eind aan zou komen,ik heb een voorstel pak het net zo hard aan als de automobilist aangepakt wordt,als die 5 km te snel rijd.

janmetdepet | 13-01-17 | 11:17

Maar ja, als het OM zeeën van tijd heeft om die idiote aanklacht tegen Geert Wilders wel uit te melken, blijft er minder tijd over voor de echt belangrijke zaken. Vertrouwen in 'Nederland als Rechtstaat' hebben langzamerhand alleen nog maar trouwe D66 adepten.

Boy Cot | 13-01-17 | 11:15

@Jan Slot | 13-01-17 | 11:07
Heb een paar jaar bij Minjus gewerkt. De minister van justitie is de baas van het OM en het is in feite een grote kliek. Het probleem is dat de rechterlijke en handhavende macht onder 1 ministerie vallen.

ChatBot | 13-01-17 | 11:14

@jan slot
zo werkt dat. Gisteren had de minister van plascontracten ineens 100 miljoen liggen voor de verzorgingstehuizen. Die had hij natuurlijk al eerder, maar de oudjes moesten nog even in hun stront blijven marineren tot vlak voor de verkiezingen, opdat we allemaal jichend pvd8 gaan stemmen.

wapster | 13-01-17 | 11:14

Het enigste wat wel lukt is de gewone man kapot maken,zeg maar de laag opgeleide werknemer,die voor een schandalig laag loon voor de VVD'ers met hun kastelen en bedrijven moeten werken

janmetdepet | 13-01-17 | 11:13

15 a 20 jaar geleden meldden de kranten dat de meeste drugs via Schiphol binnenkomen. Toen als was er sprake van een onderbezetting van de marechaussee.
In hoeverre is dan de Nederlandse staat facilitair aan de drugscriminaliteit?

Einde van de Domheid | 13-01-17 | 11:13

Nou ja, de politie zit ook in een moeilijk parket. Pakken ze de misdaad echt aan dan is de kans groot dat ze worden beschuldigd van etnisch profileren. Om de zaak wat in evenwicht te houden moeten ze wel gewone Nederlanders beboeten voor 'misdaden' als fietsen over de stoep en dan ook nog geen richting aangeven wanneer je het fietspad op wilt. Nondeju!

Rottevanger | 13-01-17 | 11:11

@sickworld | 13-01-17 | 11:01
En aan de wijkagent heb je dus ook helemaal niks.
Hier in de buurt waren laatst ook wat akkefietjes, inclusief bewijsmateriaal, maar hij heeft niet eens "tijd" om te kijken.
Ik heb die "wijkagent" trouwens ook nog nooit gezien, ik betwijfel of hij ooit dat lekker warme politieburo uitkomt.

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:08

het heeft toch ook allemaal geen zin. Niemand gaat toch de straat aanvegen met een slappe vaatdoek:
Als er dan een boefje is aangehouden, loopt-ie een paar uur later weer op straat. In het ergste geval een taakstrafje maar dan moet het wel heel erg erg zijn.
De politie moet weer recht op handhaven krijgen!

Franz_K | 13-01-17 | 11:08

Hmm wacht even. Is het nu zo dat het rapport nu al beschikbaar is, maar dat gewacht wordt tot na de verkiezingen om het aan te bieden? Dat klinkt verdacht veel als het OM die haar politieke broodheren uit de wind wenst te houden. Niet een houding die je zou mogen verwachten van wat een onafhankelijk OM zou moeten zijn. Het lijkt er verdacht veel op alsof het OM hier politiek aan het bedrijven is.

Jan Slot | 13-01-17 | 11:07

@ gl.a.himsa | 13-01-17 | 11:00 ... Op de staatsomroep is het inmiddels gedowngrade.... met name cyber criminaliteit is het probleem...

Check ook even mijn post van gisteren om 18:41 (daskapital.nl/2017/01/werkloos_kind_ho...) wel zo actueel.

sickworld | 13-01-17 | 11:06

Als de afdelingen in een bedrijf zouden samenwerken als de trias politica in dit land, dan was het allang failliet.

Wil de staat overleven en niet afdalen tot het vlak van bijvoorbeeld Nigeria of Honduras, dan zal zij toch iets radicaals moeten gaan doen.

ChatBot | 13-01-17 | 11:04

ProAsfalt | 13-01-17 | 10:57
Exact. Door de cijfers heen kijken en achtergronden verschaffen is er niet bij. Het beroep van journalist is gedevalueerd tot knippen en plakken van internetberichtjes, statistieken en geselecteerde "feiten" van persbureaus.
Woningmarkt is ook zoiets. Daar gaat miljarden in om. Ooit een kritisch onderzoek gelezen over het verband tussen de overbevolking door migratieachtergrondiërs in onze grote steden en de exploderende huizenprijzen in die delen die nog wél leefbaar zijn?

Gajus | 13-01-17 | 11:03

Fijnstoffer | 13-01-17 | 10:55
langzaam maar zeker is inmiddels met een sneltreinvaart geworden !

blauwe zander | 13-01-17 | 11:03

"De Leidse rechtseconoom Ben van Velthoven becijferde een paar jaar geleden al dat de werkelijke pakkans voor criminelen in Nederland 1,8 procent is.
Van Velthoven deed dat in het boek ‘Economie van misdaad en straf’ Het zijn percentages die dichter bij ‘zero pakkans’ dan ‘zero tolerance’ liggen."

decorrespondent.nl/2038/opheldering-v...

Ongeveer de helft dus van wat ik, opgewekt als ik van nature ben, vermeldde in mijn comment 10:32.

Ichneumonidae | 13-01-17 | 11:03

Dat dogmatische inkrimpen van de overheid werpt wel zijn vruchten af. Of het nu de politie is, het OM, de rechterlijke macht, het leger, de belastingdienst, marechaussee, douane, gevangenissen: overal hetzelfde verhaal.

wapster | 13-01-17 | 11:02

Hier in de wijk zo'n Whats-app groep. Wijkagent zit er uiteraard ook in is mij gezegd. Toen ik een melding maakte van illegaal gestort slachtafval (van je-weet-wel-wie-schapendarmen, kek fotootje erbij) werd ik binnen de minuut door de moderator gecorrigeerd: dáár was de groep dus niet voor opgezet! Alleen verdachte situaties melden! Alsof het milieu en ziekteverspreiding (spelende kinderen) er niet toe doen. En die melding "slachtafval"? Die moest ik maar aan de wijkagent doorspelen... ***zucht***

In mijn ogen het zoveelste voorbeeld van een alsmaar dommer wordend Nederlands volk. Glimmende auto's, mooie spullen, maar het verstand van een dronken aardbei. Gaat 15 maart niets worden mensen. We sukkelen gezellig "alles komt goed roepend" naar het afvoerputje. En mensen als SW, die zien alles zoo somber. Jaja...

sickworld | 13-01-17 | 11:01

"dat de burger het vertrouwen verliest in de rechtshandhaving"
Dat punt ben ik 25 jaar terug al gepasseerd..

Slipsnifter | 13-01-17 | 11:01

Gelukkig werd ik onlangs wel gewoon staande gegouden door boas omdat ik met mijn hond een balletje aan het gooien was op een veldje in de bebouwde kom, resultaat 90 euro boete plus 9 fu#king euro admin kosten.
Dus dit topic kan gerust als fake nieuws worden bestempeld.

Sunburst | 13-01-17 | 11:01

Op de staatsomroep is het inmiddels gedowngrade.... met name cyber criminaliteit is het probleem... hoe belachelijk kun je jezelf maken??.....15 maart wordt DE iq test van de eeuw...

gl.a.himsa | 13-01-17 | 11:00

Iedereen die wel eens geprobeerd heeft aangifte te doen laat het wel een volgende keer achterwege. Hooguit als het echt moet van de verzekering mag je een halve dag vrij nemen en een poging wagen.

sinar2 | 13-01-17 | 11:00

Dat krijg je met weg kijken en weg wuiven.En niks onderneemt daartegen .Ook krijg je dat,als vreemde zich maar alles kunnen veroorloven.

altijdfeest | 13-01-17 | 11:00

En de gevangenissen staan leeg en criminelen krijgen geen of lage taakstraffen. Fijn land dit!
Kijk trouwens ook nu live mee naar rechtszaak FVD tegen de staat! Hoe meer kijkers hoe beter om een statement te maken.

dalskog | 13-01-17 | 10:59

Woon in buitenland, brief verkeersovertreding voor 13 km te hard rijden binnen bebouwde in huurauto komt niet aan, boete loopt op van Euro 69 naar 300. Bij aankomst op Schiphol keek Marechaussee op een lijstje om me eruit te kunnen pakken om te btalen. Dat kan dan weer wel in Nederland.

zo_2012 | 13-01-17 | 10:57

Hoe dan ook, iedere journalist die dit nieuws acht is zijn beroep niet waardig.
Meeroever | 13-01-17 | 10:36

Er zijn wel meer aspecten waarom de journalist zijn beroep niet waardig is, hierbij denkende aan dat verreweg de meesten achter het klimafaat hobbelen. 200 tot 500 miljard kost het klimafaat en de journalistiek haalt de schouders op alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
1 miljoen 'te veel' aan onderhoud van de Gouden Koets van het Koningshuis en de hele journalistiek staat op de achterste benen.

Ik vraag mij af hoe zich dat verhoudt.

ProAsfalt | 13-01-17 | 10:57

Open grenzen, veel te weinig politie. Tuig en immigrantiërs hebben vrij spel en lopen vrolijk in en uit, geholpen door de EU-veerdiensten en de zieligheidsindustrie. Onze privacy gaat er aan, maar tuig wordt er niet mee opgeruimd.
Oftewel, hoe een klein land langzaam maar zeker wordt verkloot. En de VVD ('Law and order' en een grote muil gedurende verkiezingstijd) zag dat het goed was.

Fijnstoffer | 13-01-17 | 10:55

Het wordt natuurlijk ook aangemoedigd. Stel je heb de keuze:

Een carriere in de wetenschap, bijv in baanbrekend kankeronderzoek of quantummechanica of i.d.

Een carriere als tuigvlogger met bijbehorende criminaliteit.

Wie denk je dat er in Nederland het eerste op een schild wordt gehesen in de landelijke media.

kadoendra | 13-01-17 | 10:55

De criminaliteit is niet gedaald maar de bereidheid tot het doen van aangifte is gedaald. www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/article/... Daardoor lijkt het alsof Nederland veiliger is geworden maar ik geloof dat Nederland steeds onveiliger wordt en dat het openbaar ministerie en politie al op veel plaatsen het gezag kwijt zijn in bepaalde buurten en gebieden in Nederland waar mensen die in de criminaliteit zitten de baas zijn en ik denk dat het alleen maar meer zal worden als er niks aan gedaan wordt. Misschien wordt het tijd om honderden miljoenen aan het om en politie te geven en dat straffen weer echte straffen worden voordat Nederland een no go zone dreigt te worden.

Jezusismijnheer | 13-01-17 | 10:54

In Nederland kan je nu eenmaal van veel dingen geen aangifte doen.
Zoals verkrachting, want je kan bij een man de broek niet uittrekken als die dat niet wilt, werd mij hardop lachend verteld door de agent aan de balie.
Of mishandeling, als je op rustig op straat lopend in je rug wordt getrapt door iemand die je niet kent. Je zou namelijk wel wat gezegd kunnen hebben, terwijl er getuigen bij stonden die verklaarden dat het niet zo was.
Of diefstal, als de dader bekend is, als je getuigen van de diefstal hebt, een bekentenis, en een getuige die het gestolene bij de dader thuis heeft gezien. Het zou namelijk een civiele zaak kunnen zijn, als je van een natuurlijk persoon steelt.
Dus tja, geen wonder dat mensen dingen gaan accepteren. Van politie hoef je niets te verwachten. Maar ook van justitie niet.
Bijvoorbeeld als iemand een rechtszaak tegen iemand op jouw woonadres voert die je niet kent. Dan wordt je gewoon veroordeeld tot betalen van een niet betaalde rekening, en hoeft het bewijs niet getoond te worden. En krijg je dan nog een 2e rechtszaak daarna over diezelfde rekening, maar dan wel met jouw naam erboven en wordt je nogmaals veroordeeld. Want ja, jij was dan wel veroordeeld in die 1e rechtszaak, maar op de aanklacht stond niet jouw naam, alleen op de veroordeling, en dan telt het niet en kan je gewoon meerdere keren voor hetzelfde feit veroordeeld worden, of je er nu iets mee te maken hebt of niet.
(En ja, dat was civiel, maar justitie is justitie)
Om het over de politiek maar niet te hebben. En dat zijn maar een paar voorbeelden van een enkel persoon.

destemmert | 13-01-17 | 10:53

Claude Jacque | 13-01-17 | 10:44
Huisvredebreuk is dan ook geen recht waarop men, puur juridisch gezien, geen zelfverdediging mag toepassen. Je had moeten wachten tot de beste fin iets in zijn handen had.

keizeradmiraal4 | 13-01-17 | 10:53

-weggejorist-

Kruithof | 13-01-17 | 10:53

Claude Jacque | 13-01-17 | 10:44
Huisvredebreuk is dan ook geen recht waarop men, puur juridisch gezien, geen zelfverdediging mag toepassen. Je had moeten wachten tot de beste fin iets in zijn handen had.

keizeradmiraal4 | 13-01-17 | 10:53

wlodek | 13-01-17 | 10:51
Belastingdienst is een zooi, daar kun je van profiteren.

Mark_D_NL | 13-01-17 | 10:51

moet je eens proberen om je parkeerbonnetje of je belasting te laat te betalen dan zul je meteen merken dat de politie over ruim voldoende capaciteit beschikt om je deur in te trappen en dat geld bij je op te halen

wlodek | 13-01-17 | 10:51

Hoe kan dit?

Dit is helemaal niet waar!

Nederland wordt steeds veiliger volgens statistici en politici.

Kortom uw fiets blijft gewoon staan en hoeft over een paar jaar helemaal niet meer op slot. Ook het touwtje kan gewoon uit de brievenbus hangen. Iedereen is tegen die tijd opgevoed met 'stelen/ inbreken/ overvallen/ noem maar op doe je gewoon niet Punt'.

ProAsfalt | 13-01-17 | 10:50

Claude Jacque | 13-01-17 | 10:44
Is ook het beste wat je kan doen. Net zo hard erop los gaan dat die niet meer zijn naam kent en dan loslaten. Aangifte gaat die toch niet doen!

Mr_Pikibelly | 13-01-17 | 10:50

Claude Jacque | 13-01-17 | 10:44
Dat meen je?

Dirk III | 13-01-17 | 10:49

*doet etnisch profileren toevoegen* en Geert, kom er maar in..

Tom Hagen | 13-01-17 | 10:48

@claude jacque
cbr cursussen zijn voor alcomobilisten en leegschedels die als een mongool over de weg gaan. Tot welke categorie behoorde jij?

wapster | 13-01-17 | 10:48

In werkelijkheid 5 keer zo hoog?
Laat.mij.niet.lachen.
Tussen de 10 en 25 keer komt meer in de buurt, en dan reken ik de gelegaliseerde criminaliteit van de politieke elite nog niet eens mee.

jemagookniksmeer | 13-01-17 | 10:47

@Meeroever | 13-01-17 | 10:36
De meeste aandacht gaat nu eenmaal uit naar de meest zichtbare schakel, in positieve of negatieve zin. Daar zal de (sociale) psychologie dan wel weer een mooie verklaring voor hebben.

Dus moet er meer blauw op straat, het OM moet hoger inzetten met strafeis, of de premier komt met een diepzinnige filosofische beschouwing om 'het debat aan te zwengelen'. Ondertussen verandert er niets substantieels in de keten.

atheïstisch stemvee | 13-01-17 | 10:47

Ik las gister dat de patserfeesten in Bloemendaal niet meer doorgaan. 80% van de auto's van de gasten was van figuren die "een geschiedenis hadden met politie en justitie". Op deze feesten waar veel mocro maffia op af kwam deden ze hun best elkaar af te troeven met de meest dure drank (en hoeren waarschijnlijk).
Wat zijn we toch een mooi land.

Dirk III | 13-01-17 | 10:47

Nou ja... nu Frank van der Linde is gestopt met zijn miljoenmiljard aangiftes per jaar tegen foute meningen zal er toch wel wat capaciteit bij politie en justitie vrij komen?

Stormageddon | 13-01-17 | 10:45

"De capaciteit bij politie en het Openbaar Ministerie is op een dusdanig laag niveau gekomen dat de burger het vertrouwen verliest in de rechtshandhaving."

Let me fix that for you:

De capaciteit bij politie en het Openbaar Ministerie is op een dusdanig laag niveau gekomen dat de burger het vertrouwen heeft verloren in de rechtshandhaving.

You're welcome.

Tapu | 13-01-17 | 10:44

Laatst werd er's morgen vroeg bij mij een poging tot inbraak gedaan. Nadat ik me snel had aangekleed en de dader zelf had opgespoord terwijl ik ondertussen de pliesie had ingeseind, lieten ze hem doodleuk weer zijn weg vervolgen.. want geen nog geen schade (was aan het flipperen). Toen ik vervolgens dan zelf maar zorgde dat hij zich niet meer in mijn buurt zou vertonen werd ik bestraft met een CBR cursus.. Volgende keer vinden ze zo'n knakker gewoon in de sloot. Zoeken ze het maar uit.

Claude Jacque | 13-01-17 | 10:44

Opeens weet je het, je wordt crimineel!
Met een gepakt-worden kans van 3,8%.

Nuchternederland | 13-01-17 | 10:44

Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 13-01-17 | 10:42

Mosterd begrijpt vogelvrij niet

Bokito ergo sum | 13-01-17 | 10:42

Er staat "dreigt te verliezen". Velen hebben dit "reeds verloren".

Statler en Waldorf | 13-01-17 | 10:42

@gerrit5042 | 13-01-17 | 10:39

De politie doet wat haar wordt opgedragen, ze flitsen dus helemaal niet liever dan dat ze een crimineel oppakken.

Maar ook voor jou: een agent lost geen misdaden op, tenminste agenten die ook flitsen niet. Rechercheurs lossen misdaden op, en daar hebben we bar weinig van.

Zolang de burger/kiezer dat niet begrijpt komen partijen als de VVD weg met kreten als "meer blauw op straat".

Meeroever | 13-01-17 | 10:42

Wel erg leuk dat dr. Evil rechts op de foto staat, haha.

Ichneumonidae | 13-01-17 | 10:42

knerf | 13-01-17 | 10:30
Ik verwacht nog een flinke toename van lijken. Uit de kast.

metzonderzijwieltjes | 13-01-17 | 10:41

Ik schreef er gisteren al over, als reactie op Joost2

Gajus | 13-01-17 | 10:41

En nu is het wachten op de volgende onderzoeksrapporten over echte werkeloosheid, reële groeicijfers van de economie etc.

Rommelende Onderbuik | 13-01-17 | 10:41

Alle drugs decriminaliseren, net als Portugal, is al een stap in de goede richting. Maar ik vermoed dat een nieuw kabinet alleen maar voor meer repressie gaat.
Op dit moment gaat 77% van de capaciteit op aan drugsgerelateerde criminaliteit.

hStripe | 13-01-17 | 10:40

22 jaar in Delft gewoond. 13 fietsen van me zijn gejat. diverse auto inbraken gehad. 2 x de autoruiten eruit, los van de gemaakte krassen erop en 2 motorfietsen zijn ook nog van me gejat. 1 motor onder water teruggevonden (Kawasaki Vulcan 750) Kawasaki ZX9R, Volvo S40 etc... en dan nog maar niet van de andere zaakjes. Dus bij toeval 1 motor teruggevonden, maar total loss bij Rotterdam. Al het andere nooit opgelost. De laatste fiets heb ik geen aangifte gedaan maar een agent heeft me onderweg wel gezegd ervan aangifte te doen, dat dus niet gedaan. Zinloos. Ben 10 jaar gelden verhuist. Geen problemen meer gehad.

Mr_Pikibelly | 13-01-17 | 10:40

HET is toch bedroeft dat de politie het liefst bekeuringen schrijft dan misdaden oplost.
DE bekeuringen worden meestal geschreven om de verkeers veiligheid te bevorderen
Zegt men maar het is gewoon de staatskas spekken en 9 euro administratie kosten staat gewoon gelijk met de burgers oplichten Onze regering weet heel goed wat de echte kosten zijn .

gerrit5042 | 13-01-17 | 10:39

Als je 5 man nodig hebt om iemand met een varkenshoedje te arresteren, dan blijft er weinig ruimte over om andere criminele zaken aan te pakken.

maar toch | 13-01-17 | 10:38

De VVD heeft ontdekt aangiftes verminderen als je bezuinigt op de politie. En zo maken we Nederland veiliger.
i.imgur.com/FazkLQ4.png

Ravissant | 13-01-17 | 10:38

Het volk is verkwanseld aan de belangen van de narcostaat.
-
Toen wij eindelijk durfden inzien dat 'gedogen' misschien toch iets meer aan risico opleverde dan Tante Miep in Valkenswaard die een paar stekkies op zolder had, was het héél veel te laat.

bisbisbis | 13-01-17 | 10:38

Er valt heel wat achterstallig onderhoud te plegen na alle zegeningen van het beste kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog.

Muggenmepper | 13-01-17 | 10:37

Is het toeval dat dit rapport boordevol negatief nieuws en een brevet van onvermogen voor het gehele kabinet aanvankelijk over de verkiezingen heen getild zou worden?

Jonkheer Wttewaall | 13-01-17 | 10:37

Precies zoals de vvd het bedacht had: een zo klein mogelijke overheid. Straks zullen ze wel gaan pleiten voor meer bevoegdheden voor private beveiligers.

wapster | 13-01-17 | 10:37

Het lijkt wel alsof de studie criminologie voor het grote publiek totaal onbekend is. Het aantal aangiften in Nederland kun je niet los zien van de aangiftebereidheid. Het houden van enquetes is daarnaast de enige manier om goed zicht te krijgen op de werkelijke criminaliteit in Nederland.

Daarnaast is het algemeen bekend onder criminologen dat er veel te weinig rechercheurs in Nederland zijn in verhouding tot het aantal agenten.

En dat komt deels weer door de politiek (met name rechts) die constant hameren op meer blauw op straat, terwijl je misdaad beter bestrijd door de pakkans te vergroten, en dan helpen meer agenten op straat niet.

Hoe dan ook, iedere journalist die dit nieuws acht is zijn beroep niet waardig.

Meeroever | 13-01-17 | 10:36

Als je écht slecht bent en de intelligente hebt van een mug kun je minister worden hier! Kijk maar naar onze volvette kasteelheer die slinks zijn zakken vult. Wat een weerzinwekkend land is dit geworden. Op naar de verkiezingen!!!

hans6100 | 13-01-17 | 10:36

Doe eens onderzoek naar hoeveel moslims er in de gevangenissen zitten (in Europa), en wat er gebeurd met "niet moslims" die voor iets "anti moslims" de gevangenis in moeten.
De meneer die vorige jaar in England wat lapjes bacon op de klink van een moskee gehangen had, kreeg een jaar celstraf, in een gevangenis met 70% moslims, en is niet heel lang geleden dood in z'n cel aangetroffen. Zo zijn er nog tig zaken meer.

DaJonkel | 13-01-17 | 10:35

Gehe, goed dat dit nu ook eens onderbouwd is. Iedereen behalve de Correspedant e.a. voelde dit al lang aan natuurlijk. En ook best wel schokkend, die lage diender-dichtheid tov bijv. België

Gen. Maximus | 13-01-17 | 10:34

In een land waarin een beroepscrimineel door de Saatsomroep op het schild wordt gehesen, met egards wordt ontvangen in een programma dat College Tour heet en daar vriendelijk en beleefd wordt geïnterviewd over zijn glansrijke carrière, ten overstaan van een zaal vol studenten die de elite van morgen gaan vormen, in een land waarin misdaadjournalisten met de misdaad hoererende entertainers zijn geworden en, al entertainend en hoererend, de Nederlander alsnog de maat menen te moeten en kunnen nemen als het om normen, waarden en fatsoen gaat, in zo'n land is het geen wonder dat handhaving niet is wat het moet zijn.

Schoorsteenveger | 13-01-17 | 10:33

Das Dunkelfeld

atheïstisch stemvee | 13-01-17 | 10:33

In Nederland is een criminele loopbaan heel aantrekkelijk.

Mark_D_NL | 13-01-17 | 10:33

Als er 170.000 zaken uiteindelijk het vervolgingsproces ingaan van de 4.500.000 misdrijven (dus geen overtredingen), dan is de pakkans 3,8%.

Is uiteraard gemiddelde, maar geeft wel aan dat het inderdaad vrij zinloos is om aangifte te doen.

Ichneumonidae | 13-01-17 | 10:32

De puinhopen van Rutte worden iig steeds duidelijker. Weglachen lukt niet meer.

Muggenmepper | 13-01-17 | 10:32

Moeders met kinderen achterop de fiets beboeten omdat ze 30 meter door de binnenstad fietsen kunnen ze prima en zonder schaamte. En vergeet die nekklem van Mitch Henriquez vooral nooit. Soms heb ik wel begrip voor geweld tegen wetsdienaars.

kom hoe heet ie | 13-01-17 | 10:32

Je zou bijna denken dat politici geen gevoel meer met de maatschappij hebben.

dedwarsligger | 13-01-17 | 10:31

He, verdorie. Kan ik me ook a niet meer aansluiten bij een vredelievende en gezag-respecterende naaikransjesclub als No Surrender zonder een SWAT team-inval te riskeren? Waar gaat het heen in dit land.

Schroedinger | 13-01-17 | 10:31

Zo lang we een regering hebben waarvan de meerderheid braaf doet wat Brussel zegt zal het alleen maar erger worden. Maart roert zijn staart, of wordt het weer Rutte.

doskabouter | 13-01-17 | 10:31

Ja, want zolang politieagenten vervolgd worden zodra ze even wat doorpakken en allochtoon treitertuig op een podium gehesen wordt zal het alleen maar erger worden. Burgers zijn het vertrouwen in de overheid al een tijdje kwijt en het moment dat recht in eigen hand genomen wordt nadert dan ook snel.

Mr. Neon | 13-01-17 | 10:31

Ik zou wel eens een grafiekje willen zien met mensen die dit echt niet zagen aankomen en politieke kleur.

Ik doe al lange tijd geen melding meer van criminele activiteiten. En dat terwijl ik er iedere maand vaker getuige van ben. Ook van ernstige delicten. Het duurt ten eerste bij 112 al onacceptabel lang voor je iemand aan de lijn krijgt waar je je melding kunt doen. Vervolgens wordt je melding gewogen door je gesprekspartner. Is het wel zo? Zit er niet teveel beleving in? Heeft u de indruk dat ze het vrouwtje bestelen of is het echt zo? Spuugzat. En dus komen ze helemaal niet opdraven of is het veel te laat. Dat laatste nu al te vaak meegemaakt na een telefonische melding die 10 minuten wordt uitgerekt met onnodige vragen en weerleggingen.

metzonderzijwieltjes | 13-01-17 | 10:31

Die Agenten gaan alleen voor laaghangend fruit. En geef ze eens ongelijk. Denk maar niet dat criminelen bang zijn voor Nederlandse agenten of straffen.

illuminated | 13-01-17 | 10:31

eerstneukendanpraten | 13-01-17 | 10:27

Nee, het aantal lijken, dat gevonden wordt, daalt.

knerf | 13-01-17 | 10:30

Wie waren ook weer die leugenaars die de burgers al jaren voorhielden dat de criminaliteitscijfers daalden?
Kunnen die even op een lijstje?

En wie was ook weer die reaguurder die dat ook maar bleef beweren? Iets met DKS...

knerf | 13-01-17 | 10:29

Maar het aantal moorden daalt wel, echt!

eerstneukendanpraten | 13-01-17 | 10:27

U mag dus eerst stemmen, daarna pas krijgt u te horen hoe slecht het gaat onder Flutte 2.

Dat is een schending van de grondwet. U weet wel, waar het kabinet verplicht is de kamer te informeren, en via hun ook u, de kiezer.

Feynman | 13-01-17 | 10:27

VVD partij van 'Law and order', laat me niet lachen!

Wie helpt ons dit Haags moeras droog te leggen?!

Muggenmepper | 13-01-17 | 10:26

Woorden als 'misdaad ervaren' en 'aangiftebereidheid' geven aan hoe krankzinnig Nederland is (geworden).

keestelpro | 13-01-17 | 10:25

We zijn wel heel goed in het verdraagzaameren van kopschoppende voetbalidioten, dat dan weer wel. En knuffelen met terugkeervredessoldaten.

Handsomeboy | 13-01-17 | 10:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken