Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK! ANIS. A NEERGESCHOTEN IN MILAAN

In 2011 kwam de beste man met zijn broers aan in Italië, dus hij weet waar de goede tentjes zitten. De shoot-out lijkt dan ook in een pizzeria te hebben plaatsgevonden. Eerder waren er berichten dat hij gesignaleerd was in Denemarken. Anis schreeuwde Allah Akhbar en schoot op twee agenten. Zie foto's van de aftermath hier. Guardian live-blog alhier. Moeder Amri geeft Merkel trouwens de schuld van de aanslag, weet u dat ook weer.

Reaguursels

Inloggen

En weer wist de overheid er van en deed niets.
www.ad.nl/nieuws/marokkaanse-ambassade...
Afgelopen keer in Frankrijk kregen ze ook al tips van de Turkse overheid en daar werd niets mee gedaan, in de USA exact hetzelfde.

endofdays | 24-12-16 | 09:21

Bij Postnl zou je er ontslagen voor worden maar als meneer de terrorist gewoon verzopen was in z'n Middenlandse zeebootje hadden er nog 12 Duitsers vertikaal kunnen rondlopen op een Kerstmarkt in Berlijn en pas veel later een natuurlijke dood kunnen sterven net als een Poolse chauffeur.

IndoFortuyn | 24-12-16 | 09:13

Per terrorist altijd -1...

Hemmenaar7 | 24-12-16 | 00:52

Zie een duidelijk patroon van deze terroristen. Eerst gebruiken ze drugs bij het leven, drinken ze en zitten in kleine of grotere criminaliteit. Vervolgens radicaliseren ze na hersenspoeling van ingevlogen radicale IS etc. imams en slaan ze vervolgens helemaal om in het religieuze idiote uiterste.

Bron van het kwaad begint dus bij deze radicale IS etc. gerelateerde imams. Precies deze genoemde imams mogen van mij hardstikke worden gedood. Want dáár ligt de bron van dit duivelse ophitsende kwaad.

Jan, Leiden | 23-12-16 | 21:42

het best was geweest als de man was opgepakt.. dagen later het persbericht: Hij is niet de dader van Berlijn.. een paar jaartjes vasthouden i.v.m eerdere overtredingen, waarna hij bij vrijlating ergens rondom 2031 (kan in italie.. proces begint pas rondom 2027) de deur wordt uitgeschopt als een pratende rat.
resultaat..
Geen martelaar, geen geld naar zijn familie, indirecte doodstraf, kennis voor de veiligheidsdiensten, vele mede vlooien baarden in paniek.

Helaas heeft een Italiaanse stagiair dit stuk vullis doodgeschoten.
Ik had betere plannen met deze verrotte parmaham.

geen koning | 23-12-16 | 21:33

Standaard alle dode terroristen met slachtafval van een varken bedekken en dan cremeren. Dat filmen en op sociale media delen.

Margot2973 | 23-12-16 | 20:01

Meestal maken italianen ergens een teringzooi van. Nu ruimen ze een keer iets op

zeiksmurf | 23-12-16 | 19:56

eu=shit | 23-12-16 | 19:35

Dat is het nadeel van een parlementaire democratie, het systeem geeft 100% volmacht aan een parlement, en de rest...wij dus...zijn te achterlijk om te poepen. Dus burgers, blijf met je poten af van terroristen...je bent te stom om te ademen, uitsluitend parlementaire bureauraatjes zijn hiervoor gemachtigd.

Sweetlakecity | 23-12-16 | 19:54

Apart dat ze bij de twin towers tussen al die troep een paspoort van attah de pilot vinden. Zo liet een knullige dader bij de aanslag op charlie hebdot ook een paspoortje achter en nu laat anis zijn id achter in de truckcabine. En dan vinden ze vanavond ook nog eens een telefoon van dit snotjong. Goed doorzoeken jongens want dan beschikken we morgen vast over zijn dagboek.

vluggehenkie | 23-12-16 | 19:45

Maar goed dat dit Italië gebeurd is, in Nederland krijgt zo'n agent 15 jaar + tbs.

eu=shit | 23-12-16 | 19:35

Zal de beloning van 100.000 euro uitgekeerd worden aan de agent die hem doodschoot of niet?

Eshek | 23-12-16 | 18:36

Mooi, dit menselijk afval in een vuilniszak stoppen en met de vuilniswagen mee, next .

phman68 | 23-12-16 | 18:00

-weggejorist-

eigen-mening | 23-12-16 | 17:17

-weggejorist-

eigen-mening | 23-12-16 | 17:16

Marokko heeft de Duitse veiligheidsdiensten 19 september en 11 oktober gewaarschuwd dat hij toe zou slaan. Jaja, wir haben es nicht gewusst achteraf.

Sweetlakecity | 23-12-16 | 17:15

-weggejorist-

automobilaterealist | 23-12-16 | 17:11

Gne gne gne, wat ik dan wel weer grappig vind is dat zie die baardaap uren dood op het asfalt hebben laten liggen. Hopelijk heeft hij geleden, gehuild, en geschreeuw om zijn oerlelijke moeder met snor. Op het moment kun je de nabestaanden niet harder beledigen dan die baardaap te laten rotten op straat, hopelijk doen ze ook lekker rustig aan bij de sectie, en stellen ze zijn lichaam vervolgens ter beschikking aan de wetenschap. Cremeren is ook goed, dat vinden ze namelijk ook niet bepaald grappig in vlagverbrandistan.
.
En zo kom ik ineens tot de oplossing voor het immigratieprobleem: ALLE doden worden verplicht gecremeerd in Nederland, na een afkoelperiode van minimaal 5 dagen. Geen vlagverbrandiër die hier nog dood gevonden wil worden, en rationele mensen blijven gewoon welkom :)

automobilaterealist | 23-12-16 | 17:04

Dit alles toont eens temeer aan dat het ontbreekt aan een Europees beleid m.n. t.o.v. moslimlanden, die hun landgenoten (afgewezen asielzoekers) niet terug willen nemen. Juist op dit punt dient Europees beleid te worden gemaakt. Nu is elk land afzonderlijk bezig met Marokko, Tunesië enz. om afgewezen gelukszoekers naar de landen van herkomst terug te sturen. Belachelijk. Alleen Duitsland heeft al 200.000 afgewezen gelukszoekers en Nederland w.s. 40.000 waaronder duizenden potentiële moordenaars. De veiligheidsdiensten kunnen dezen onmogelijk allemaal in de gaten houden en zullen dus regelmatig falen, ten koste van tientallen doden. Deze Tunesische moordenaar had door Italië (met Europees beleid en geld) onmiddellijk moeten worden teruggestuurd. Dan was deze aanslag voorkomen. En geloof maar dat die moslimlanden willen meewerken als met een totale boycot wordt gedreigd.

echt niemand | 23-12-16 | 16:58

Oh ja en ik moet minstens vier keer per jaar naar de burgermeester voor een handtekening voor een levensverklaring, die ik moet opsturen naar Nederland.en elke week liggen er wel 3 belastingbrieven in mijn postbus vanuit Nederland.

Daarom snap ik niet hoe men illegaal in een land kan leven.

gatito | 23-12-16 | 16:46

Prima
Al dat laffe tuig afbonken.

ftI | 23-12-16 | 16:41

ca12nag3 | 23-12-16 | 16:02

Dat klopt, ik heb een Nederlands paspoort en sofienr,
Ik heb een Spaans NIE.nr (sofie nr) anders kan je zelfs geen koelkast
kopen in Spanje, je moet overal je NIEnr tonen.
Ik heb een residentienr van de gemeente, die moet ik iedere keer vernieuwen.

Maar ik ben wel europeaan, Hollander, geen illegaal.

Bij spaans rijbewijs moest ik zelfs geboorteakte van ouders hebben en geboorteakte van mezelf.

gatito | 23-12-16 | 16:35

Krijgt de betreffende agent daar nu ook een boete en een taakstraf?

leaupveaugel | 23-12-16 | 16:31

"Zie foto's van de aftermath hier"

Die Anis is dus niet te zien, allemaal afgedekt. Dus moeten we maar aannemen dat hij ook echt onder die thermosdeken ligt.

XaleX_2 | 23-12-16 | 16:24

Leest als een spannend jongensboek.

Pedronegro | 23-12-16 | 16:20

Zijn er al namen van de doden bekendgemaakt.En wanneer die begraven gaan worden.

gatito | 23-12-16 | 16:11

@Hem | 23-12-16 | 11:30
Voor de informatie, t is een duitse ID. Die krijg je namelijk als je je als asielzoeker inschrijft. De status staat er ook op. Iedere in een land wonend mens heeft van dat betreffende land een ID. Of dat nu een Visa, ID, Paspoort of verblijfsvergunning is.
Dus niet een overboord gegooid Tunesisch vodje.

ca12nag3 | 23-12-16 | 16:02

De beste oplossing. Geen eindeloze rechtszaken, geen advocaten die 'ontoerekeningsvatbaarheid' (want 'verwarde man') uit de kast gaan trekken, geen gezanik over de strafmaat, en vooral: geen kans op (vervroegde) vrijlating.

Prima zo. Opgeruimd Staat Netjes.

EefjeWentelteefje | 23-12-16 | 15:59

ministerSinister | 23-12-16 | 15:00
Nee dat vind ik respectloos tegenover het varken. Varkens zijn intelligente dieren die een waardige begrafenis verdienen.

Zenzeo | 23-12-16 | 15:38

Telegraaf noemt de foto van de dode Amri schokkend, persoonlijk vind ik 'n foto van 'n levende Amri vele male schokkender....

Witlofmaffia | 23-12-16 | 15:15

Tja.
Ik kan er niet rouwig om zijn.
Intussen blijkt overduidelijk dat onze veiligheidsdiensten nergens voor deugen.
En wij moeten dat soort WELKOM heten in ons land?

mallekater | 23-12-16 | 15:05

-weggejorist-

mallekater | 23-12-16 | 15:03

Begraven in een zak van varkenshuid met de kop er nog aan.

ministerSinister | 23-12-16 | 15:00

Fijn. Scheelt weer kosten van een rechtszaak en van de gevangenis.

Mahatma | 23-12-16 | 14:41

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:38
Tragisch eigenlijk, dat niemand het weet, behalve Jesse. Jessup. Yessur. Yasser Geitenbreierplasser.

LibertasSimplex | 23-12-16 | 14:37

och en hij had nog wel nét zijn verjaardag gevierd... zie geboortedatum 22-12 op RTLZ...

cinica | 23-12-16 | 14:32

De foto's:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27302076/__Schokkende_foto_dode_Amri__.html

Maxx! | 23-12-16 | 14:29

http://www.hln.be/hln/nl/38822/Aanslag-Berlijn/article/detail/3038566/2016/12/23/Dit-zijn-de-agenten-die-Anis-Amri-onschadelijk-maakten.dhtml

Yep, daar heb je het al *Grinnik, grinnik* Een van die die Agenten zijn naam was Scatá, Hermes leest dat dus op zijn Phonetisch Grieks, Stront schiet Stront Dood!
Enfin, Hermes gaat zijn boodschapjes doen voor de kerst. Twijfelt nog tussen Tartaar of Slavink?

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 14:22

Carabinieri is het beste "politie" apparaat in Europa.

ondanks dat toch eens gaan afvragen of je criminelen gelukszoekers en blijkbaar dus ook terroristen (die vergelijking is nu wel te maken dacht ik zo) niet meteen moet uitzetten.
Want volgens mij is dat de enige manier van voorkomen.
Dat genezen dat we nu om de zoveel weken doen heeft veel weg van dwijlen met de kraan open.

Eens kijken of Rutte's twitter het nog doet ;)

fukallahalhollandi | 23-12-16 | 14:22

Desmoulins | 23-12-16 | 12:14
En ik was niet aan het opletten en goed aan het feeden ghehe.
Fijne feestdagen!
P.s. Joris, of je gebruikt geen goede webkit of hebt ergens anders css beetje verprutst, maar de postknop box-shadow is niet heel goed.

Hem | 23-12-16 | 14:00

Zie net verschijnen dat dr. Swaab nog steeds zegt dat het een malfuntion van de menselijke hersenen zijn.

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 13:51

Van Tunesië naar Lampedusa. Van Lampedusa naar Sicilië. Van Sicilië naar het vasteland. Dan naar de gevangenis in Milaan. Van Milaan naar Dortmund. Van Dortmund naar Emmerich. Van Emmerich naar Hamburg. Van Hamburg naar Berlijn. Van Berlijn naar Milaan. En onderwijl een smerig slakkenspoor achterlatend van bedrog, fraude, valsheid in geschrifte, geweldpleging, brandstichting, roof, en terroristische massamoord.

En dat doet maar. Dat kan godverdomme-nog-an-toe allemaal maar gewoon zijn gang gaan hier.

Die subversieve kakkerlakken kruipen van hot naar her in heel Europa met zijn open grenzen. En met zijn 'wilkommen-wir schaffen das'-politici. En met zijn "jij bent welkooooom, welkooooom in mijn lààààànd"-wijven. En met zijn duujjjzame Judith Sargentini-wijven. En met die idiote, gedegenereerde Luxemburgse zuipschuit aan het hoofd.

Hoe lang moet dit nog duren?
Hoe lang moet de woede nog voortwoekeren?

Peter Emile | 23-12-16 | 13:49

Het grote probleem zijn de haathuizen. Begin daar maar eens zou ik zeggen.

rawone | 23-12-16 | 13:47

Het grote probleem zijn de haathuizen. Begin daar maar eens zou ik zeggen.

rawone | 23-12-16 | 13:47

hosenignorance | 23-12-16 | 13:43 Dat is nog steeds een vraag waar Politici, Theologen, etc. het nog niet over eens zijn!

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 13:46

Typische 'Leeuw van Tahweed' nietsvermoedende ongewapende burgers vermoorden lukt nog wel, maar bij de eerste huis-tuin-en-keuken agent met een .22 dienstpistool legt 'ie het af. Deze keer had de strijder van Allah blijkbaar niet genoeg aan de hulp van de almachtige. Das wel vreemd. Of zou die toch niet bestaan?

chosenignorance | 23-12-16 | 13:43

Zielig voor die vredelievende moslim. Reis je heel Europa door voor een stageplaats, wijzen al die blanke hufters je af en uiteindelijk wordt door die racistische Italianen ook nog voor je Islamitische flikker geschoten.

~ Peter R. De Vries

Labanda | 23-12-16 | 13:42

DenkenDanDoen | 23-12-16 | 13:34

Daar dacht ik ook al aan.

gatito | 23-12-16 | 13:41

Waar is Franz Beckenbauer als je hem nodig hebt?

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 13:41

Voer voor de krokodillen in de plaatselijke dierentuin.

Fi-Bu-Bla | 23-12-16 | 13:41

Moeders heeft toch een puntje, door het slappe Europeesche beleid is het mogelijk dat dit soort figuren zonder controle door heel Europa heen racen. Los daarvan ligt de schuld van de uiteindelijke daden compleet in moslim handen

opruimen | 23-12-16 | 13:38

Duitsland staat dus getalsmatig nog altijd achter, 12-1?

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 13:36

Ras = Ras - 1

kadoendra | 23-12-16 | 13:34

En in ruil zal Duitsland het reddingsplan voor Monte dei Paschi di Siena goedkeuren...

DenkenDanDoen | 23-12-16 | 13:34

U heeft dus ook Sun Wu Tzu gelezen?

Hermes Trismegistus | 23-12-16 | 13:33

Fijn dat hij zich verzette.
Want een slepende rechtzaak zou alleen maar volgelingen werven.
En de verdiende doodstraf kan hij dan niet krijgen.

hotmint | 23-12-16 | 13:30

En moeders geeft Merkel de schuld....... zelfreflectie doen die Berbers niet aan, direct alweer de slachtoffer-kaart trekken.

slipsniffer | 23-12-16 | 13:30

Allah is groot, ik ben dood. Next.

Cor Netto | 23-12-16 | 13:28

Gelukkig hier in Italië. Als het Nederland was gebeurd dan was de kon de agent de kerstdagen doorbrengen in de gevangenis wegens etnisch profileren en het zonder aanleiding neerschieten van een zielige vluchteling.
Die lul van een Verhofstadt zal nu wel weer gaan pleiten voor een Europees Openbaar Ministerie om dergelijke situaties in de toekomst te voorkomen.

o vos omnes | 23-12-16 | 13:26

Die ID bewijzen zijn er na de weerzinwekkende daad ingesmeten, wat ik je brom. Deze neergeschoten man is niet de dader, maar een pion die geofferd werd.

Vout | 23-12-16 | 13:26

Volgens zijn broer was zijn broer helegaar niet gelovig, bad nooit, dronk en vertrok op 19 jarige leeftijd uit het veilige Tunesië..om meteen in Europa voor 4 jaar de cel in te gaan en binnen een jaar na vrijlating, uit naam van IS? als massamoordenaar de 72 maagden tegemoet te treden.
Die gast ook niet als islamiet begraven, volgens zijn familie was ie dat niet nl en het zou een schande moeten zijn voor alle goede islamieten.
Geef hem een crematie te tezamen met de slachtafvalresten van een varkens slachtbedrijf..

Ik doneer daarvoor een euro!

Graag live de wereld in zenden!En volop delen via social media..

fikkieblijf! | 23-12-16 | 13:23

Treurig voor zijn familie, maar mijn hemel wat ben ik blij dat deze droplul dood is.

Nogmaals sorry voor zijn mammie en papsie, zijn broer en wat er nog meer aan vast zit, maar de drol was geen zak waard, zelfs geen zwijnenzak, en op zich is zijn dood een statement, namelijk dat dergelijke zwakzinnigen gedood zullen worden en dat dat geouwehoer over die 70 maagden gewoon belachelijk is.
Met zoveel idioten die zichzelf geweldig vinden is het aantal beschikbare maagden ernstig verminderd, zoal niet totaal afwezig.
Een béétje maagd kijkt wel uit voor ze zich aan een dergelijke idioot onderwerpt.

mallekater | 23-12-16 | 13:19

-weggejorist-

Gepenvisser | 23-12-16 | 13:15

Mooi !

Anjin Mohammed | 23-12-16 | 13:11

Op hoeveel security camera's zou hij nou geregistreerd geweest zijn van in Berlijn tot Milaan, het grootste stuk met het openbaar vervoer? 50? 100?

Ben Anoniem | 23-12-16 | 13:11

Open grenzen is leuk als er geen terreurverdachten rondlopen en dus overal naartoe kunnen gaan. Gooi die grenzen eens dicht!

zwarte_weduwe | 23-12-16 | 13:06

frankrijk zet met kerst 91000 man politie gendarmerie en militairen extra in niet wir schaffen das maar so macht man das

Peter7536 | 23-12-16 | 13:04

Dit toont weer aan dat het pleidooi van Verhofstadt voor een Europese inlichtingendienst nergens op is gebaseerd. De nationale diensten werken prima samen om zo'n varken te kunnen slachten. Of heeft Guy soms stiekeme bedoelingen met zijn EU Stasi? Anti-EU meningen monitoren bijvoorbeeld?

Steinway | 23-12-16 | 13:03

En zo kan niemand meer controleren of hij inderdaad de chauffeur van die vrachtwagen in Berlijn was.
De vraag blijft dus waaròm Duitsland hem zogenaamd niet kon uitzetten terwijl de Spiegel in amper twee dagen met zijn moeder in Tunesië een interview had.
Hij was dus wel degelijk een Tunesiër die naar Tunesië uitgezet had moeten worden.

Dostranamus | 23-12-16 | 13:03

@Graaisnaaiert: mikt "kosten" naar boven, oprechte vluchtelingen kosten ons geld, leveren ons geen geld op, lutsert.

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 12:59

Lekker gewerkt pik!

guppy | 23-12-16 | 12:58

Karskens gaat nog gelijk krijgen ook als dit zo doorgaat, met zijn voorspelling over een burgeroorlog in Europa. We kunnen geen potentiele terroristen met bootladingen tegelijkertijd binnen blijven hengelen en zelfs als ze oprechte vluchtelingen zijn gaan ze ons heel veel geld en nog meer integratieproblemen opleveren. Je kunt niet van aanslag naar aanslag toe blijven hinkelen en ondertussen net doen alsof er niets aan de hand is en we het allemaal in de hand hebben. Dat kan gewoon niet. Dat uitschot zorgt ervoor dat - wat Bigi zegt - de stemming in het land dusdanig wordt verziekt dat ook hier geborenen met een andere achtergrond er last van gaan krijgen en dat moeten we dus absoluut niet willen. Gaan een paar interessante maanden worden tot aan de verkiezingen...

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 12:57

Routinecontrole my ass.
Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 12:35

Onzin. Ze hadden helemaal geen idee waar ie was, er deed zelfs niemand z'n mond open na die prijs op z'n hoofd. Als je weet dat hij uit een trein gaat stappen, ga je hem toch niet om z'n ID vragen? Je staat 'm dan met een eliteteam op te wachten en er gaat geen politieagent deaud.

Ben Anoniem | 23-12-16 | 12:56

Ben ik het of doen zowel politie als terroristen gewoon geen moeite meer? In dit geval leverde het hele speurwerk en alle digitale monitoring dus helemaal niks op. Nul, nada. Hij begint gewoon te schieten als twee agenten hem z'n papieren vragen, in plaats van die van een zevende alias. Gelukking kan al die surveillantie-apparatuur prima gebruikt worden om u te bekeuren als u ene paar km per uur te snel rijdt.

Ben Anoniem | 23-12-16 | 12:51

Laat hem maar lekke bij die vuilniszakken op de stoep laten liggen. Btw kan de EU ook deze foto's in het inburgeringspakket doen? Dit is wat er met je gebeurt als je je salafistische (nooit hoofdletter) achterlijkheid hier uitoefent.....

Risingson | 23-12-16 | 12:50

Het is de schuld van Merkel, moe Amri is weer danig de (islamitische) weg kwijt, maar goed, "ze" zijn nou eenmaal zo. Merkel heft wel schuld aan de aanslag, ze had al die haatlui niet binnen moeten laten. Nu een beetje huichelen bij de kaarsjes en bloemetjes.

Wienerschnitzel mit | 23-12-16 | 12:49

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:32
Vroeger in de zandbak veel gepest zeker? De laatste die werd gekozen bij gym op de lagere school? Dan maar je vriendjes erbij lappen bij de juf omdat ze stiekem een sigaretje hadden gerookt? Zo'n matennaaier lijk je me wel. Die gelooft in het systeem en niet in de mensen.

Armin Langbaard | 23-12-16 | 12:49

De duitse veiligheidsdienst was volledig op de hoogte en heeft het gewoon laten gebeuren.

Angst kweken bij de bevolking zodat er meer beperkende maatregelen kunnen worden opgelegd aan u en ik.

Als het om een aanslag op regeringsfuctionarissen was gegaan hadden ze ingegrepen. Veiligheid voor hen en angst voor u, dat is waar het om gaat. Hoe banger u bent, hoe meer u op hen vertrouwt. Gegene die u het meest onveilig laat voelen krijgt straks de meeste stemmen.

Zolang u de moslims de schuld geeft, kunnen zij blijven doen wat ze doen. En zullen ze moslims blijven binnenhalen en beschermen en de zaak blijven ophitsen zodat u zich nog onveiliger voelt.

Als ze het probleem echt wilden oplossen zouden ze geen olie meer afnemen uit het midden oosten. Dan is het probleem binnen een paar maanden weg.

Maar ik heb nog nooit iemand uit de politiek horen zeggen dat ze het probleem echt willen oplossen. Kijk maar eens goed. Ze zullen alles doen om het probleem (al dan niet in gewijzigde vorm) in stand te laten, zodat zij op het paard kunnen blijven zitten.

president osama | 23-12-16 | 12:47

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:38

Altijd pakkend om de reacties van EU-juichaapjes te lezen en vooral zij die niet door hebben dat ze in de maling worden genomen...

Desmoulins | 23-12-16 | 12:46

EA 827 | 23-12-16 | 12:42
Merkel is medeplichtig

EA 827 | 23-12-16 | 12:44

"Moeder Amri geeft Merkel trouwens de schuld van de aanslag, weet u dat ook weer."
Moeilijk; Merkel zat niet achter het stuur van de vrachtwagen of had niet de vrachtwagen gekaapt, maar vanwege Merkels (vrijwel ongecontroleerd)open grenzen beleid zit er wel een kern van waarheid in; imho is Merkel daarom zeker medeschuldig.

EA 827 | 23-12-16 | 12:42

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:32
Retoriek van lik mijn aars. Als ik het niet eens ben met de meerderheid ben ik vijand van het volk, sure. Ik word al jaren stelselmatig verraden AAN de vijand door mijn politiek en daarmee mijn eigen volk. Behoorlijk verschil met de onzin die jij uit je dorre brein hebt opgediept.

Armin Langbaard | 23-12-16 | 12:40

"Moeder Amri geeft Merkel trouwens de schuld van de aanslag,"

Valt nog mee dat de Joden niet de schuld krijgen.

Heeft u ooit een moslim gezien die de oorzaak of schuld bij zichzelf zocht?
Inderdaad, ik ook niet.

James Lastig | 23-12-16 | 12:40

One down, countless to go. *zucht*

Suske | 23-12-16 | 12:40

Tis jammer dat hij niet levend is gepakt, hij had van mij rustig neergeschoten mogen worden en door chirurgen opgelapt mogen worden maar had hem zo geraakt dat hij geen leven meer had onder de nek, en ook geen voortplantingsorgaan, en dan levenslang kan ie lekker nadenken over hoe het is om in jezelf gevangen te zitten en je niet kunnen voortplanten. das de horror voor deze mannen. Maar aan de andere kant dood is ook beter, kan er ook nooit iemand meer sterven omdat iemand hem vrij wil hebben.

Umberto die trotzoni | 23-12-16 | 12:39

batvoca2 | 23-12-16 | 12:31
Ik weet niet welke Duitse fractieleider van die Linke je bedoelt. Ze hebben er twee. Maar ook linksen kunnen wel eens gelijk hebben. Vooral als die fractieleider de hoogintelligente en eloquente Sahra Wagenknecht is, die trouwens door haar eigen partijkader verweten wordt dat ze wat betreft de immigratiepolitiek te rechts is.

WirMachenMusik | 23-12-16 | 12:39

LibertasSimplex | 23-12-16 | 12:23
"En wie is eigenlijk, die "overheid van Europa"?"

Tragisch dat je dit niet weet, deze leiders komen namelijk regelmatig bij elkaar om besluiten te nemen over ideeen vanuit het Europees Parlement. De EU wordt aangestuurd door de landen van de EU. In het EU parlement worden de zaken voor heel de EU uit onderhandeld maar het blijven de overheden van de landen van de EU die bepalen wat er gebeurd.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:38

president osama | 23-12-16 | 12:33

Ik denk .. chips...

gatito | 23-12-16 | 12:36

gatito | 23-12-16 | 12:14
Ik ben niet zo'n conspiracy denker, maar voor mij staat wel vast dat alle berichten over "routinecontroles" doorgaans cover ups zijn om niet het werkelijke verhaal te hoeven vertellen. Routinecontrole my ass.

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 12:35

Malta "hijacked airplane with 118 on board"
confirmed by La STampa news site

gatito | 23-12-16 | 12:34

Raar verhaal. Ik geloof er niks van. We worden vreselijk voor de gek gehouden.

Er zal wel weer iets doorgedrukt moeten worden om zogenaamd onze veiligheid te garanderen.

president osama | 23-12-16 | 12:33

En zijn god maar de schuld geven! Alla, holle vaten klinken het hardst.

Carryon | 23-12-16 | 12:32

Armin Langbaard | 23-12-16 | 12:17
"Ik wou dat ik me niet continue negatief hoefde uit te laten over de Europese en Nederlandse politiek omdat deze verantwoordelijkheid zou dragen en op de hoogte is van wat er om ons heen gebeurd."

Lekker weertje in Moskou?
De Nederlandse politiek is een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging. Wanneer je commentaar geeft op de democratisch gekozen vertegenwoordiging van het vrije volk geef je commentaar op de meerderheid van het Nederlandse volk. Wanneer je dit vanuit een vijandig land doet dan is dat je goed recht want dat wordt verwacht van een vijand. Wanneer je echter onderdeel bent van het Nederlandse volk dan verraad je je landgenoten, misschien ongemerkt, aan de vijand.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:32

En dat reist maar prinsheerlijk door grenzenloos Europa. Waar betaalde hij het allemaal van, overigens? Trouwens allemaal onze schuld vindt Duitse fractieleider van die Linken. Haar devies Wie hulpwind in Afghanistan en elders zaait zal terreurstorm oogsten.

batvoca2 | 23-12-16 | 12:31

JackRyan | 23-12-16 | 12:06
Twee zielen, één gedachte. Denk er precies zo over.

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 12:31

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 12:17 "Het blijft hoe dan ook een verhaal waar een luchtje aan zit. Verschillende getuigen zien man wegrennen van plaats delict, een getuige achtervolgti de verdachte en deze verstopt zich in de bosjes. Het gaat om een terreurdaad, maar de verdachte wordt toch vrijgelaten en is sindsdien spoorloos. En plotseling, na 24 uur, duikt er opeens toch nog een id kaart op van een bekende moslimextremist. En die wordt 'toevallig' bij een 'routinecontrole' gezien en doodgeschoten. Opgeruimd staat netjes, No questions asked."

Ik vind het ook een vreemd verhaal.

Dr. Dr. Bartholdy | 23-12-16 | 12:30

De agent die dit varken neerknalde staat net naam en toenaam op internet ... lekker goed bezig, spaghetti-vreters!

Fijnstoffer | 23-12-16 | 12:28

Is pizza wel halal eigenlijk?

postmodernismisdead | 23-12-16 | 12:27

Maak zijn doodkist uit een uitgeholde varken.

Brainder | 23-12-16 | 12:26

-weggejorist-

WirMachenMusik | 23-12-16 | 12:23

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:12
Waar baseer je je verwachting op, dat "de overheid van Europa" dit tot op de bodem zal onderzoeken en afdoende maatregelen gaat nemen.
En wie is eigenlijk, die "overheid van Europa"? Is dat "de overheid van Europa" die dit veroorzaakt, kennelijk moedwillig? En is die "overheid van Europa" dezelfde "overheid van Europa" voor wie onze overheid van Nederland werkt, nu uit is dat de bevolking van Nederland niks te vertellen heeft, als "de overheid vasn Europa" met schimmige dingen tegen het landsbelang bezig is?
Nou wie. Flapdrol.

LibertasSimplex | 23-12-16 | 12:23

Als ie nou gewoon snel een stageplek had gekregen was hij vast niet geradicaliseerd, maar ja Duitsland discrimineert en/of zit niet op Noord-Afrikanen te wachten.

IndoFortuyn | 23-12-16 | 12:18

Het blijft hoe dan ook een verhaal waar een luchtje aan zit. Verschillende getuigen zien man wegrennen van plaats delict, een getuige achtervolgti de verdachte en deze verstopt zich in de bosjes. Het gaat om een terreurdaad, maar de verdachte wordt toch vrijgelaten en is sindsdien spoorloos. En plotseling, na 24 uur, duikt er opeens toch nog een id kaart op van een bekende moslimextremist. En die wordt 'toevallig' bij een 'routinecontrole' gezien en doodgeschoten. Opgeruimd staat netjes, No questions asked.

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 12:17

Ik wou dat ik me niet continue negatief hoefde uit te laten over de Europese en Nederlandse politiek omdat deze verantwoordelijkheid zou dragen en op de hoogte is van wat er om ons heen gebeurd.
Maar helaas kan ik mij zulk luxueus links gedachtegoed niet permitteren tijdens de kerstdagen omdat ze niet alleen hun eigen leven maar ook het leven van mij als guurrechtse rabiate xenofoob in gevaar brengen. Zucht.

Armin Langbaard | 23-12-16 | 12:17

starbuck280 | 23-12-16 | 12:09

Er is beeldmateriaal dat hij een moskee heeft bezocht voor de aanslag. De Duitse politie heeft al aangebeld met wat springstof maar ik verwacht meer van dit soort moskee bezoekjes.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:15

Hem | 23-12-16 | 12:10

Maak je niet zo druk.
Ik 'trollde' u een beetje.
Klopt maar anno 2016 is het geduld een beetje op bij sommigen en dat is ook best te begrijpen.
Ik wens u fijne Kerstdagen en een gezegende jaarwisseling.

Desmoulins | 23-12-16 | 12:14

Het is iedere keer hetzelfde script, een aanslag zonder
getuigen op tv (naderhand pas mensen hoe erg ze het vinden)
Niemand die met zijn telefoon opnames heeft gemaakt en op yuotube heeft gezet. Ineens wordt ID gevonden en zelfs vingerprints.
De getuige, die de man achterna ging, nooit gezien
De pakistani, spoorloos
De dader met een heel misdadig verleden, rijdt door drie landen, niemand die hem herkent.
Wordt in een miljoenenstad als Milaan opgemerkt, zomaar tussen al die miljoenen bingo en neergeschoten.
Geen proces dus, reden weten we niet, maar de Duitse politie heeft zijn best gedaan, gelukkig nog net voor Kerst.

gatito | 23-12-16 | 12:14

@Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:05
Dat zou nog beter zijn.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 12:12

Tis nie waar! | 23-12-16 | 12:02
"Welke hulp heeft ie hierbij gehad?"

De dreiging is weggenomen maar het probleem is er nog steeds. Daarom verwacht ik van de overheid van Europa dat dit voorval tot op de bodem onderzocht wordt en er maatregelen genomen worden om de kans te verminderen.
Laten we niet vergeten dat de kans dat je door je bellende overbuurman aangereden wordt is vele malen groter dan dat je het slachtoffer wordt van een terroristische aanslag voordat we al de vrijheden van de burgers overdragen aan de overheid.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:12

Nou nou, wat geweldig zeg. Hij was er dus in geslaagd om de grens over te vluchten, wat een succes is die EU toch.
Toch vind ik het een raar verhaal, want die andere gast was door diverse getuigen gezien toen hij uit die vrachtwagen ontsnapte. Net als de vorige aanslag in Duitsland zijn er vreemde dingen met deze voorgevallen. Maar in Merkels nieuwe DDR met een Stasi medewerkster die media controleert, kun je vanalles verwachten.

DearMud | 23-12-16 | 12:11

Jammer dat hij niet levend is gepakt; zo krijgt hij teveel 'eer'. En waarom naar Italie gevlucht? Ik zou naar Nederland zijn gevlucht voor een stageplek bij DENK.

darmflora | 23-12-16 | 12:10

Desmoulins | 23-12-16 | 11:58
.
Zeker niet. Leer graag nieuwe dingen en/of van mn fouten. Als je wel afblaft maar niet stuurt ben je een slechte leermeester. Maar geeft niks, het is goed. Fijne feestdagen.

Hem | 23-12-16 | 12:10

@starbuck280 | 23-12-16 | 12:00
Ja. Ik vrees het ook.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 12:09

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:02

Van de ene kant is dat niet zo moeilijk, en van de andere kant is het pure speculatie.
Als hij een aantal uren na de aanslag is gefilmd terwijl hij uit een moskee kwam, dan is het heel goed mogelijk dat hij daar even gerust heeft (en zijn eventuele verwondingen mogelijk verzorgd zijn) door een of meerdere contactpersonen. Diezelfde contactpersonen zullen hem wellicht op transport hebben gezet richting Milaan.

Het lijkt trouwens ook wel een beetje op de manier waarop Abdeslam vanuit Parijs terug naar Brussel kwam..

starbuck280 | 23-12-16 | 12:09

Zoooomaar even twee, TWEE!, grenzen overgestoken. De duits/Oostenrijkse en de Oostenrijks/Italiaanse grens.
Welke hulp heeft ie hierbij gehad?
Tis nie waar! | 23-12-16 | 12:02

Zou via Frankrijk gereisd hebben. Met de trein!

"In de rugzak van Amri vond de Italiaanse politie een Frans treinticket. Hij zou vanaf Chambéry, in de Savoie, naar Turijn gereisd zijn. Daar nam Amri een trein uit Milaan."

http://www.standaard.be/cnt/dmf20161223_02642082

Vlaan | 23-12-16 | 12:08

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:50
Het huidige slappe beleid moet 180 graden gedraaid worden. Inderdaad, ik wil liever ook niet met Wilders en le Pen opgescheept worden.
Een brede groep onomstreden capabele bewezen intellectuelen/professionals zou een nieuwe partij moeten oprichten, die het door mij opgesomde beleid na willen leven. Wie er partijleider wordt is eigenlijk niet relevant, meerdere partijleiders zou misschien wel beter zijn, zodat het geen poppetjes-verkiezing wordt, maar puur op de inhoud. Gegarandeerd minstens 50 zetels, als het niet meer is. Wellicht zelfs een kamermeerderheid in één keer.
Natuurlijk zou dit Europabreed moeten gebeuren, maar NL zou het goede voorbeeld kunnen vormen, waarna andere landen volgen.
Noem het de Partij van het Gezond Verstand o.i.d.
Van amateuristische partijtjes als VNL en FvD moeten we het echt niet hebben. En de PVV stuit teveel (realistisch midden-rechtse) kiezers tegen de borst wegens diverse welbekende redenen, ook al zijn ze het met veel punten eens. Die "beschaafde" en redelijke kiezers vormen een enorm potentieel electoraat.

JackRyan | 23-12-16 | 12:06

heb gezien en ervaren dat veel moslims gebukt gaan onder het islamisme dat duidelijke facistoïde trekken heeft en verdacht veel lijkt op het westers nationalisme dat Europa afgelopen eeuw een paar keer in uiterst geweldadige oorlogen heeft geworpen.
ratelaar | 23-12-16 | 12:00

Daarom moeten we Europa, in navolging van de de-nazificatie na WOII, de-islamiseren.

Vlaan | 23-12-16 | 12:05

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:59
"Het lijk van deze moordenaar zou in zee moeten worden gegooid. Zoals ook met het lijk van Osama bin Laden is gebeurd."

Zonde van goed vlees, laat een paar varkens ook eens een fijn winterfeest hebben.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:05

@MarcS | 23-12-16 | 11:18
Bachmann , een Pegida oprichter, twitterde maandag 2 uur na de aanslag, ca 22.16 dat het om een "tunesischer Moslem" ging. Zijn bron : Berliner Polizei.
Toen zat die Pakistaan vast nog tot de volgende avond of later. Tweet is verwijderd maar nog wel hier te vinden: www.az-online.de/politik/anschlag-in-b...

Zwizalletju | 23-12-16 | 12:04

Zoooomaar even twee, TWEE!, grenzen overgestoken. De duits/Oostenrijkse en de Oostenrijks/Italiaanse grens.
Welke hulp heeft ie hierbij gehad?

Tis nie waar! | 23-12-16 | 12:02

Wilde zeker nog graag de nieuwste italiaanse mode scoren .Staat je goed Amri, zo'n gouden dekentje!

duitsel | 23-12-16 | 12:02

De man die de dader doodgeschoten heeft wist niet eens dat hij de dader van Berlijn te pakken had. Hij schoot op de om die op zijn partner schoot.
Interessant is te weten hoe hij 1500km ongezien kon reizen en waarom hij een moskee bezocht vlak voor de aanslag.

Nathan R Jessup | 23-12-16 | 12:02

hovawart | 23-12-16 | 11:41

Kom kom Kerstfeest.

Gut Shabbes.

Desmoulins | 23-12-16 | 12:01

Grotere kans dat zijn familie hem terugkrijgt, Lewis.

starbuck280 | 23-12-16 | 12:00

Op zich goed nieuws. Tot nu toe worden aanslagplegers toch steeds terug gevonden. De man wilde waarschijnlijk dus dood. Zelfs voor terroristen is bloed aan de handen niet te verenigen met het geweten. Blijft nog steeds de vraag; hoe voorkomen we radicalisatie van andere labiele moslims? Het salafisme lijkt deze mensen te vinden en andersom. Ondanks dat het terrorisme enorm lijkt, door de aandacht die er is voor de aanslagen die ze plegen, plegen de meeste moslims geen aanslagen.
Ik denk daarom toch, ondanks dat ik woedend wordt om elke aanslag, dat de meeste moslims gewoon op hun manier in vrede willen leven in Europa. De enige vraag die ik mij blijf stellen; wie heeft een antwoord tegen islamisten en geweld en voor intergratie van kansloze moslims. Ik weiger namelijk te geloven dat de westerse normen en waarden haaks staan op de overtuiging van de meeste moslims.
Ratelaar is vaker in Afghanistan en Mali geweest. Ik heb samengewerkt met moslims tegen islamisten en heb gezien en ervaren dat veel moslims gebukt gaan onder het islamisme dat duidelijke facistoïde trekken heeft en verdacht veel lijkt op het westers nationalisme dat Europa afgelopen eeuw een paar keer in uiterst geweldadige oorlogen heeft geworpen.

ratelaar | 23-12-16 | 12:00

Gaat IS nu Anis' testament-filmpje releasen?

appelboor | 23-12-16 | 12:00

Hadden ze eerder moeten doen, had 12 doden gescheeld. Richt maar een Europees legertje 007's op, die met een license to kill Europa veilig houden. Bij deze terrorist stonden alle seinen allang op rood. Maar vanwege onze Europese 'mensenrechten' was er onvoldoende rechtsgrond om hem vast te zetten. Het wordt tijd dat de Europese burger door zijn eigen wetten beschermd wordt ipv vogelvrij verklaard.

medusa324 | 23-12-16 | 12:00

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:50
Spijker op zijn kop!

ParaPiet | 23-12-16 | 12:00

Het lijk van deze moordenaar zou in zee moeten worden gegooid. Zoals ook met het lijk van Osama bin Laden is gebeurd.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:59

MarcS | 23-12-16 | 11:38
Het zal wel aan de definitie van gek liggen zeker. Voor mij hoef je niet onderzocht te worden om gek te zijn.

ho4x | 23-12-16 | 11:59

Hem | 23-12-16 | 11:45

Snowflake.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:58

Even Syl bellen. Er zal vast sprake van etnisch profileren geweest zijn...

ParaPiet | 23-12-16 | 11:56

MarcS | 23-12-16 | 11:36
Nou ja, dan moeten we met z'n allen stemmen op de partijen die dit zeer restrictieve zero-tolerance beleid nastreven. Bij de VVD-CDA-PvdA-D66 zie ik het niet gebeuren, die hebben deze puinhoop juist veroorzaakt.
Ik wil namelijk graag in een superveilig land leven (zoals bijv. Singapore of Australië), waar je zonder enig risico over straat kan in een grote stad, waar je zonder problemen de achterdeur open kan laten,, waar je zonder problemen je fiets kunt stallen zonder allerlei slootwerk, waar het leven simpel en onschuldig is, waar de gezondheidszorg op alle terreinen de beste ter wereld is (ok, hier scoort Nederland al erg goed, behalve bij de ouderenzorg dan), waar de filosofie van de bevolking het zoveel mogelijk vergaren van kennis is (d.m.v. verhoudingsgewijs veel budget naar béta R&D), waar het loont om te werken/sparen en waar de door onze voorouders opgebouwde welvaart optimaal beschermd wordt tegen invloeden van buitenaf door een sterke defensie (2% BNP i.p.v. de huidige 1%). Een land waar de overheid de gasbaten in een gigantisch staatsfonds stopt (a la Noorwegen), zodat de eigen bevolking nog tot in de lengte der dagen kan profiteren van constante stroom dividenduitkeringen daaruit.
.
De grap is; laat Nederland nu samen met de van oudsher heersende superieure en verlichte cultuur&mentaliteit een perfecte geografische locatie hebben in deze Rijndelta om al deze doelen moeiteloos te bereiken. Nederland had allang veruit het meest welvarende land in de EU of zelfs ter wereld kunnen zijn, als er in de afgelopen decennia verstandigere politieke keuzes gemaakt waren. Nederland had serieus het lichtende voorbeeld voor de rest van de wereld kunnen zijn, samen met andere overpresterende landen als Zwitserland, Noorwegen en Singapore. Maar wat niet is, kan nog komen....

JackRyan | 23-12-16 | 11:54

Ik zie op de foto's dat de vuilniswagen nog niet is langs geweest, dat is handig want dan kunnen ze hem gelijk meenemen.

Onderwegnaarzorgen | 23-12-16 | 11:51

JackRyan | 23-12-16 | 11:35
Idd. Dat zou zo helpen. Kom je als "vluchteling" in Europa aan met een lulverhaal uit een veilig land zoals Marokko dan zou je gewoon twee jaar de cel in moeten. En daarnaast moet Europa, zoals Arnold Karskens onlnags zei, veel harder moeten optreden tegen die Noord-Afrikaanse regeringen die weigeren hun mensen terug te nemen. Zij hebben ons harder nodig dan wij hun. Bevries bijvoorbeeld maar eens alle geldtransacties zodat de geldstroom vanaf hun geëmigreerde burgers opdroogt. Moet je een zien hoe snel ze van mening veranderen. Want onderschat het belang en omvang van die geldstromen niet. Wat mij vreselijk stoort is dat die groep etters zo'n enorme negatieve impact op alles heeft. De bereidheid om echte vluchtelingen op te nemen is er onder Nederlanders over het algemeen altijd best wel geweest maar staat enorm onder druk door de misstanden die door dit tuig veroorzaakt worden. En daarnaast zitten wij straks met Wilders en Le Pen opgescheept. Ik heb het nog niet eens over de veranderende hoduing van NL'ers tov migranten in het algemeen, wat zelfs mij als perfect geintergreerde NL'er maar met migratieachtergrond grote zorgen baart. En alleen maar omdat niemand een keer de problemen met dit gajes durft aan te pakken.

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:50

Als je naar zo een film had zitten kijken , denk je , wat een ongelooflijk onrealistisch verhaal.

gatito | 23-12-16 | 11:50

Is dit nog nieuws? | 23-12-16 | 11:43
Dank. Kijk Lewis, zo kan het ook.

Hem | 23-12-16 | 11:45

Die aanhouding lijkt weer op etnisch profileren, wanneer houdt het nu een keer op?

grandjury | 23-12-16 | 11:45

'Das Problem: Die Beamtinnen hatten die Magazine nicht in die MP5 eingeführt, sondern trugen sie in den Innentaschen ihrer Westen. Ein Polizeisprecher sagte gegenüber der "Rheinischen Post": Die Trageweise entspreche nicht den Vorgaben. Die Waffen müsse einsatzbereit mitgeführt werden. Das Magazin in der Westentasche reiche dafür nicht aus. Nun soll es ein Gespräch mit den Vorgesetzten geben.'
.
Over prutsers gesproken....
Wordt er op je geschoten moet je eerst nog even je magazijn uit je binnenzak halen. En DAT moet het publiek beschermen? Om je rot te lachen.

Lupuslupus | 23-12-16 | 11:45

Ben Anoniem | 23-12-16 | 11:38.
.
Precies, het boeit ook totaal niet of hij het was of een ander. Zolang IS-fanboys hier nog vrij mogen rondlopen, asilio's geen meldingsplicht hebben als ze zich eenmaal hebben aangemeld en de boven ons gestelden weigeren een eind te maken aan migratiestromen, haatsites en haatpredikers hoppen we gewoon van het ene "incident" naar het andere.

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 11:45

Hovawart: shalom!

vanBarchum | 23-12-16 | 11:44

@Betweetert | 23-12-16 | 11:41 - sorry, maar dat helpt echt niets! Zijn vrindjes staan stil op de snelwegen en melden dat gezellig. Meneer vraagt zijn tomtom om een route zonder autosnelwegen, waardoor hij iets later aankomt bij zijn favoriete pizza tent.

MarcS | 23-12-16 | 11:43

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 10:39
R van Perzie | 23-12-16 | 10:40
Mr aarsch | 23-12-16 | 10:40 (hahaha)
Conan de Rabarber | 23-12-16 | 10:41
Hem | 23-12-16 | 10:53
en.wikipedia.org/wiki/Satam_al-Suqami...
Papieren paspoortjes overleven zelfs 9/11 twintowers :)
On-Topic: Toch apart hoe zo'n gezocht persoon dan een aantal "bewaakte" grenzen kan overschrijden zonder papieren om dan vervolgens gevonden te worden in/bij een pizzatent en niet ergens op een zolderkamertje met de gordijnen dicht. Misschien onder de gedachte : "hij moet toch ergens eten?" Vreemd. Eerder was in het nieuws": " Het lijkt erop dat Amri had banden met de salafistische kring van Abdelazziz Ahmad, ook bekend als Abu Walaa, een in Irak geboren predikant gearresteerd in de Duitse stad Hildesheim in november op beschuldiging van de nabijheid van de Islamitische Staat. "
Je zou dan toch denken dat die lui wel ergens een schuilpaats hebben. Toch?
*alu hoedje afzet*

Is dit nog nieuws? | 23-12-16 | 11:43

Dat alles, niet om een aanslag, maar om een Joods ongeluk. Hij gleed uit, en viel op een islamitisch gaspedaal.

LibertasSimplex | 23-12-16 | 11:42

Next!..... las dat hij een goed geziene gast was bij diverse haatgeloofshuizen in EU, .... mogen van mij nu direct plat nu is gebleken dat zijn een enorm gevaar zijn voor de samenleving.

ali komijnekaas | 23-12-16 | 11:42

Hulde en winterwensen voor de dappere polizia municipale in Milaan, het is echter schrijnend duidelijk dat kwaadwillenden binnen de Europese gatenkaas, al vrijreizende en over genoeg fondsen beschikkende om te kunnen voorzien in hun dagelijkse benodigdheden, (reiskosten, onderdak, eten, legitimatie, visa, vuurwapen en munitie), al moskeehoppende geen strobreed in de weg worden gelegd.
Fijne aanslagvrije winterfeestdagen en een buon natale.
גוטע ניטל

hovawart | 23-12-16 | 11:41

Hit en run dus. Een aanslag plegen en onderdak zoeken ver weg. Met de hulp van talloze vriendjes die dezelfde fanatieke denkbeelden erop na houden. Na een aanslag moeten de landsgrenzen gewoon tijdelijk op slot. Zeker op autosnelwegen. Dat bemoeilijkt wegkomen naar andere landen.

Betweetert | 23-12-16 | 11:41

Wat wordt het volgende, meer cameras, of krijgt iedereen een chip.
Zijn ze in Belgie al mee begonnen.

gatito | 23-12-16 | 11:39

Tja. Het is best mogelijk dat hij de dader was, maar het kan evengoed een andere uit de paar duizenden potentiele terroristen in Europa zijn. Maar goed, business as usual, op naar de volgende aanslag. Zolang de meesten onder ons - tegen beter weten in - blijven geloven in een samenleving die volledig ten dienste staat van nooit-aflatende economische groei verandert er helemaal niets.

Ben Anoniem | 23-12-16 | 11:38

@ho4x | 23-12-16 | 11:27 - WEL een aanname, er is bij geen van alleen onderzoek gedaan naar gek zijn. Dat u ze gek vind is dus op uw conto. Je kunt van alles recht proberen te lullen, maar je zou ook gewoon kunnen toegeven dat jij misschien in een discussie terecht bent gekomen waar jouw argumenten minder sterk zijn dan die van de anderen?

MarcS | 23-12-16 | 11:38

@Casus Lou | 23-12-16 | 11:33
Jij bent naar verluidt totaal mislukt als taalnazi.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:38

T-Max | 23-12-16 | 10:35
Ze zullen maar eens te horen krijgen dat onze gluiperige overheden er op een of andere manier bij betrokken zijn.
De hoeveelste is dit al niet die onklaar is gemaakt voor enig verhoor.

endofdays | 23-12-16 | 11:38

@Mr aarsch | 23-12-16 | 10:40
Klopt... 2 vliegtuigen en 2 torens kapot, bijna 3000 doden en het ongeschonden paspoort van Mohammed Atta.
Goed spul , dat onkapotium.

loze stijl | 23-12-16 | 11:37

Mooi, kunnen we die andere 550 terroristen die reeds op de Duitse watchlist staan ook gelijk preventief ruimen?

Banana008 | 23-12-16 | 11:37

Die moeder heeft geen ongelijk. Hij had al maanden geleden gearresteerd en naar tunesie uitgezet moeten zijn. Dan was dit voorkomen.

woestijnvos | 23-12-16 | 11:37

@Hem | 23-12-16 | 11:30
Respect moet je verdienen.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:36

Vergeet bovenstaande reactie :)

Casus Lou | 23-12-16 | 11:36

@JackRyan | 23-12-16 | 11:27 - Vind jij, vind ik, vind necronis, vinden hier een heleboel ..... maar ik schijn geen politicus te zijn, die dit in kan brengen in de kamer(s).

Nogmaals, ALLES kan als er politieke wil is. Kijk maar naar de hoeveelheid vluchtelingen wij konden opnemen.

MarcS | 23-12-16 | 11:36

ik zag gisteravond laat ook nog iets voorbij komen over de mogelijke verhindering van een aanslag bij een winkelcentrum in Oberhausen...
starbuck280 | 23-12-16 | 11:05

Deze dus: www.tagesspiegel.de/politik/womoeglich...

FrankVeer | 23-12-16 | 11:35

Illegale immigratie zou totaal verboden en (financieel en strafrechtelijk) ontmoedigd moeten worden. Het is totaal van de zotte dat West/Noord-Afrikaans tuig hier zomaar naar toe kan varen in een bootje (ze worden zelfs vlak voor de kust opgepikt door Frontex) en van alle kanten in de watten worden gelegd, terwijl het voor bijv. Zuid-Koreanen zo goed als onmogelijk is om naar de EU te migreren. Dan zie ik toch liever Zuid-Koreanen onze samenleving verrijken, aangezien Aziaten zich doorgaans wel moeiteloos assimileren en van toegevoegde waarde zijn in de maatschappij.
Zie bijv. de Nederlandse Chinezen, daar hoor je nooit iets negatiefs over.

JackRyan | 23-12-16 | 11:35

"Die Mutter des Terrorverdächtigen fragt, warum die Behörden ihren Sohn nicht vor dem Anschlag in Berlin festnahmen."
.
Omdat binnen ons rechtssysteem hij vroeger of later weer vrij man is en dat kunnen we ons niet veroorloven.
Ik vraag me af waarom jij, broedbak van haat en terreur, niet gewoon aan de pil bent gebleven of je moordende legsel niet wat beter had kunnen opvoeden, dan hadden we hier nu niet met z'n allen gezeten.
Terreur is namelijk een keuze, het is geen "moetje"...

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 11:35

Leve de open grenzen! Iedereen beweegt zich zonder problemen door heel Europa en de politie staat machteloos want de Duitse politie spreekt geen Italiaans en de Italiaanse politie geen Duits.

Bytemaster | 23-12-16 | 11:34

Die Mutter des Terrorverdächtigen fragt, warum die Behörden ihren Sohn nicht vor dem Anschlag in Berlin festnahmen. ....
julesxxx | 23-12-16 | 11:27
.
Omdat de Behörden prutsers zijn. Daarom. Steeds.maar.weer. is de moordenaar een klootzak die bij de veiligheidsdiensten bekend is.

Lupuslupus | 23-12-16 | 11:34

-weggejorist-

Casus Lou | 23-12-16 | 11:33

Jongens even wachten er staat binnenkort een Dougles MC. Arthur en een General Pershing op.
.
I shall return

elcidisback | 23-12-16 | 11:33

maar je hebt echt ook goede moslims. gekke is daar horen we niet zoveel van

Peter7536 | 23-12-16 | 11:33

Waar is de rest, ik geloof nog niet dat hij het alleen gedaan heeft.

corbiere | 23-12-16 | 11:33

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:22
Exact.

vanBarchum | 23-12-16 | 11:33

ho4x | 23-12-16 | 11:27
Jij hebt ook niet snel iets door hè? Maar ja, nog jong en naïef. Succes met de studies, maar kijk vooral veel, heel veel door het raam.
Niet teveel lullen in een roze wolk. Ikzelf ben opgegroeid in een 'multiculturele' wijk met 40% autochtonen, Spanjaarden, Italianen, Grieken, Polen, Turken en Marokkanen. Je krijgt GEEN prijs al je raadt welke 2 groepen de enige overlast veroorzaakten.

Notenkraker | 23-12-16 | 11:33

Dit is nog maar het begin. Ga er maar van uit dat ook in Nederland er op dit moment aanslagen worden geplanned. En dat er een aantal daadwerkelijk worden uitgevoerd is een kwestie van tijd.
We zullen straks net als in Israël overal controles en blokkades hebben om het nog enigszins in te dammen maar leer er mee leven dat er regelmatig islamitische aanslagen gepleegd gaan worden.
De vraag is alleen of we net als Israël blijven vasthouden aan een democratische en open samenleving of verzinken in een islamitisch geregeerde shariastaat. En met de huidige machthebbers gaan we helaas toe naar het laatste.

sinar2 | 23-12-16 | 11:32

Moeder Anus speelt slachtoffer. Altijd succesvol.

Kamervraag | 23-12-16 | 11:32

Dit scheelt de samenleving tenminste weer wat geld; nu in een kist bekleed met varkenshuid in zee dumpen aub.

dalskog | 23-12-16 | 11:30

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:55
.
Jammer weer dit. Wat een respect. Ik vraag me iets af, heb niet de kennis die jij blijkbaar wel hebt maar dat is geen reden zo uit de hoogte te gaan doen.
.
Ik vraag me af hoe hij dan aan een id-kaart komt? Die worden overboord gegooid toch?

Hem | 23-12-16 | 11:30

Astroturfer | 23-12-16 | 10:47
Ze lezen massaal over uw schrijven heen. Te druk met touwtrekken, en met elkaar beschuldigen van wie het mis heeft en wie het juist heeft. Bizarre ruzies onderling in de panelen hier, en wat m.i. de waarheid is raakt dan 'hidden in plain sight.'

Ik vermoed iig hetzelfde als wat u zegt. Ik ben er alleen nog niet over uit of doodschieten nou beter is dan berechten - nou ja, met onze D66-rechters kom je er met een fopstraf vanaf, dus dan toch maar liever de kogel voor dit soort barbaren. Maar het is wel hypocriet van het zgn. vrije westen waar je toch een eerlijk proces zou moeten krijgen. Maar goed, maar goed. Liever dat dit soort ideologische krankzinnige tegenstanders met wortel en al wordt uitgeroeid dan dat ze de gevangenissen populeren en daarvandaan trouw blijven aan hun overtuigingen, en druk blijven plotten. Zoals gen. Mattis uit de VS zegt: we moeten ze met wortel en al uitroeien want dat willen ze namelijk ook met ons. En de ideologieën zijn onverenigbaar.

vanBarchum | 23-12-16 | 11:30

sweet_as | 23-12-16 | 11:25

Ik vind het aleen vreemd dat ze maar 1 ID telkens vinden maar wel kunnen vermelden van 10 aliassen.
Ik verdenk die jongens ervan dat ze in meerdere landen een status hebben en geld opstrijken.
Maar ja dit verwarde persoon heeft rust gevonden, hoop voor hem dat het niet tegenvalt.

enra | 23-12-16 | 11:29

Dood! Blijft de vraag wel of het de echte terrorist was van de aanslag. Ergens ook wel erg gemakkelijk zo, te gemakkelijk? Paspoort gevonden, geliquideerd = opgelost voor het volk?
Gewoon een crimineel moslimpie opgeofferd voor "het goede doel", de rust?
Op de een of andere manier heb ik moeite met de hele gang van zaken. Glas, plas, voordat het kerstmis was?

Neem wel aan, mocht hij de "echte" zijn, dat ze iedereen oppakken, die hem geholpen heeft en/of zelfs gezien/gesproken heeft, dat zijn immers allemaal handlangers en medeplichtigen.

Burpppp(sorry) | 23-12-16 | 11:29

@Lupuslupus | 23-12-16 | 11:17
Alweer vergeten hoe je een witregel maakt?
En inderdaad lopen hier mensen rond die hier helemaal niet rond zouden moeten lopen.
Het is makkelijk roepen vanuit een duur pand in een buurt met private beveiliging (en daar bedoel ik u niet mee).
De meeste mensen hebben die keuze niet.

necrosis | 23-12-16 | 11:29

Ik had hem toch liever een andere dood gegund. Overrijden met een 30ton zware vrachtwagen of levend in de fik steken. Dat is toch hoe IS rolt?

doskabouter | 23-12-16 | 11:29

Goed pleidooi voor grenzen dicht van die terrorist. Ach. Ze zijn al binnen. Niemand wordt gecontroleerd. Allemaal vergiftigt met de islam. Waar en wanneer de volgende. Benieuwd of we de kerst nog halen.

Wim Venijn | 23-12-16 | 11:28

MarcS | 23-12-16 | 11:15
In Trump's "contract to the American voter" (zie: www.donaldjtrump.com/press-releases/d... ) voor de eerste 100 dagen staat dit punt:
"FOURTH, begin removing the more than 2 million criminal illegal immigrants from the country and cancel visas to foreign countries that won’t take them back"
.
Als de VS een dergelijke strafmaatregel kan invoeren voor niet-meewerkende landen, dan kan de EU dat toch ook? Dat heeft niets met zogenaamde verlichting te maken, dat heeft met het beschermen van je eigen bevolking te maken.

JackRyan | 23-12-16 | 11:27

Admiraal_de_Ruijter | 23-12-16 | 11:24
Beslist geen expert, maar logisch denken. Zo moeilijk is het niet om tot de conclusies te komen die ik gepsot heb.

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:27

Die Mutter des Terrorverdächtigen fragt, warum die Behörden ihren Sohn nicht vor dem Anschlag in Berlin festnahmen. ..... Tja, wanneer we ze arresteren voordat ze mensen dood schieten krijgen we te horen dat we islamofobe racisten zijn.....

julesxxx | 23-12-16 | 11:27

MarcS | 23-12-16 | 11:24
Dat eerste is geen aanname, dat is wat ik heb gezien in het nieuws in mijn bescheiden bestaan. Maar ik heb nog nooit een homo gezien in SA. Die zal er vast zijn, maar zeker weten doe ik dat niet. Daar zijn ze niet zo openlijk.

Notenkraker | 23-12-16 | 11:24
U gaf de suggestie dat ze bestonden.

ho4x | 23-12-16 | 11:27

Dat het smerige zwijn maar heeft mogen kruipen van de pijn om in zijn eigen pis en schijt te moeten rollen.

Ofzo.

Prettige Kerst allemaal.

RenHoek | 23-12-16 | 11:26

Admiraal_de_Ruijter | 23-12-16 | 11:24:
.
Je hoeft geen expert te zijn om je gezond verstand te gebruiken, vriend...
Dublin kon worden opgeschort want siehlug. Waarom Schengen niet?

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 11:26

En nu maar hopen voor Angela dat dit 'incident' de Duitsers kan genezen van hun 'Das Leben der Anderen-syndroom', zodat mutti ongelimiteerd camera's kan ophangen. Dat was blijkbaar nogal een dingetje. Waar zo'n anus al niet goed voor is.

Petrus Poortwachter | 23-12-16 | 11:26

Hem | 23-12-16 | 10:53

Geen enkele terrorist wil vlak voor het uitvoeren van z'n plannen tegen de lamp lopen door een politiecontrole op z'n papieren. Daarom hebben ze volgens mij altijd hun verblijfsvergunning op zak.

sweet_as | 23-12-16 | 11:25

WirMachenMusik | 23-12-16 | 11:10

Mee eens. Ik ben zelf wel benieuwd naar wat daar nog meer uit gaat rollen.

starbuck280 | 23-12-16 | 11:25

Knap hoor. Helemaal de Alpen overgestoken een daarbij nog tenminste een ander land doorkruist. Je verwacht het niet, in het Europa van vandaag.

metzonderzijwieltjes | 23-12-16 | 11:24

ho4x | 23-12-16 | 11:21
Je denkt dat die bestaan? Tenzij vallend van een gebouw?
Naïef zeker?

Notenkraker | 23-12-16 | 11:24

-weggejorist-

DeTT | 23-12-16 | 11:24

@ho4x | 23-12-16 | 11:17 - Dus er zijn idioten onder iedere soort / religie (aanname), maar volgens uw waarneming geen homo's in SA? Terwijl homofilie een gegeven is binnen iedere cultuur / religie / ras.

MarcS | 23-12-16 | 11:24

necrosis | 23-12-16 | 11:13
Vingerafdrukken, ze kunnen alles vertellen, want wij kunnen niks nagaan.
Hij was al in de smiezen van de politie, dus makkelijk hem als dader te gebruiken.Goh zelfs een filmpje vinden ze ineens in Berlijn met hem in de zomer.
Wat is er met die Pakistani gebeurd, niet meer te vinden, spoorloos.

gatito | 23-12-16 | 11:24

Veel experts in dit draadje. Probeer eens te solliciteren bij de AIVD jongens, want daar kunnen ze altijd vaklui gebruiken.
.
Of formeer jullie eigen denktank van waaruit jullie Europa advideren over veiligheid en de werkelijke daders van aanslagen en Reptilians. Ik stel "GeenTank" voor als naam voor de denktank.

Admiraal_de_Ruijter | 23-12-16 | 11:24

Claude Jacque | 23-12-16 | 11:15

aan de andere kant kende hij Italie wel. Had er oa al in de bak gezeten en had er misschien wel radicale ex-bajes vriendjes die hem wilde helpen. Mensen gaan altijd zo snel mogelijk terug naar de buurt die ze kennen. Ook, met de boot ben je van zuid Italie zo in Noord Afrika en dan was hij safe geweest. Dus het verbaast me niet dat hij in Italie opdook. Maar gelukkig is de politie in Italie inderdaad doortastender.

Basil Fawlty | 23-12-16 | 11:23

En dat zonder hulp van een EU inlichtingendienst!
Mooi man

niemand specifiek | 23-12-16 | 11:22

Voor wat betreft de dader en achtergrond, met alle respect maar we kunnen en mogen niet verwachten dat veiligheidsdiensten volledig openheid van zaken kunnen en zullen geven. Dus het achterhouden van informatie en het bewust geven van verkeerde informatie zullen we helaas moeten accepteren. Veiligheidsdiensten kunnen het zich nu eenmaal niet permiteren om inzicht in hun werkwijzen en informatiepositie te geven. Dat staat altijd op gespannen voet met een democratische rechtsstaat, maar wat moeten we anders ?

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:22

@brughslurph | 23-12-16 | 11:16
Juist.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:22

Fuck, wat een kromme zin.

Dutch_Holland | 23-12-16 | 11:21

Notenkraker | 23-12-16 | 11:19
Oei, net per internationaal pakketpost een Saudisch-Arabische homo uw kant opgestuurd.

ho4x | 23-12-16 | 11:21

blijkt toch erg nuttig, dat etnisch profileren in Italie

krelus | 23-12-16 | 11:20

En of het hem wel of niet is boeit me niet. Zoals hij lopen er - voorzichtige schatting - 1000en, misschien wel 10.000en rond in Europa, en we moeten echt niet wachten totdat er weer eentje een aanslag pleegt en dan pas gaan zoeken. Meerdere identiteiten, vastzetten. Afgewezen asielzoeker, vastzetten. Contacten met bekende jihadi's, vastzetten. een half jaar - of langer - onder de radar verdwenen, vastzetten. Gewoon, bij twijfel, vastzetten. Alleen zo kun je de veiligheid enigermate garanderen.
En dan gaat de Pruis grensbewaking tussen NL en Du invoeren. Maar wel 6 uur per etmaal want Schengen. Los van het feit dat een dichte grens onmogelijk is en ze wel via bos/weiland/geitenpaadjes zullen trekken is dit natuurlijk van de zotte. "O, u staat tussen 12 en 18.00 bij Emmerich, rpima, dan probeer ik wel in dat tijdsvlak er bij jullie doorheen te glippen, anders is het ook niet eerlijk." Was getekend, Mohammed El Kalifatia.
Bah!

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 11:20

Heb 4 paarden, die had ik graag in alle windrichtingen laten wegrennen, met een touw laten wegrennen. Beetje barbaars maar wel effectief.

Dutch_Holland | 23-12-16 | 11:20

Met betrekking tot alle complotten en soortgelijke gedachtes; vergeet niet dat meneer gewoon niet zo slim is.
Hij is makkelijk beïnvloedbaar en gelooft nog in sprookjes.

Rico Tampeloerus | 23-12-16 | 11:20

ho4x | 23-12-16 | 11:17
Nee, maar ik hoop ook niet dat u 'm stuurt. Wil niet zien wat er dan gebeurt.

Notenkraker | 23-12-16 | 11:19

Vogelbeest | 23-12-16 | 11:16
Naïeveling. Je weet toch dat het beleid is om militante moslims binnen te halen? Anders wordt het natuurlijk nooit wat met die volksvervanging. Met succesvolle, kansrijke en goed Nederlands sprekende VWO-scholieren uit Georgië redden we dat natuurlijk niet. Daarom krijgen die nou juist géén verblijfsvergunning.

De echte Stolwijker | 23-12-16 | 11:19

laten we allah de brenger van liefde en vrede gewoon verbieden.

Peter7536 | 23-12-16 | 11:19

Zoals voorspeld; dood zonder verhoor. Het echte verhaal zullen we dus nooit weten.

PeterSimons | 23-12-16 | 11:18

@ho4x | 23-12-16 | 11:04

Klopt. 1 op de 25 aanslagen is geen moslim.
De verhoudingen zijn toch redelijk duidelijk volgens mij.

Vogelbeest | 23-12-16 | 11:18

Brakke Obama | 23-12-16 | 11:16

Bewust achterlaten. Het is immers een eer te sterven voor Allah terwijl je ongelovigen afgeslacht hebt.
Zet dat foliehoedje maar weer af.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:18

ho4x | 23-12-16 | 11:04
Inderdaad, maar ze roepen nooit de hakbar-kreet als reden en motief voor hun waanzin.
het kerstf..., sorry, winterfeest blijft een tijd van wollen sokken.

Notenkraker | 23-12-16 | 11:18

@necrosis | 23-12-16 | 11:13 - Wie zegt dat zijn vinger afdrukken gevonden zijn? Precies!

Ik vond meest opvallende dat iemand, uur na aanslag al riep wie de dader was maar politie ontkende en druk deed met verkeerde verdachte. Weet niet meer wie was, ga niet opzoeken ook :-)

MarcS | 23-12-16 | 11:18

Dit zaakje stinkt ID achterlaten in truck, toevallig tegen politie aanlopen in Italië?

wijzepik | 23-12-16 | 11:18

@Parel van het Zuiden | 23-12-16 | 11:13 Grenscontroles aangescherpt hoor je dan... staan er wat typmiepen die vanachter het bureau zijn gehaald met een geel hesje in auto's te gluren en raciaal te profileren.. Hoe heet die donkere rapper Sjors ook alweer, Typhus ofzo, schreeuwt alweer moord en brand van binnen.

Handsomeboy | 23-12-16 | 11:17

Blijkbaar laten we echt álles hier binnen.
Vogelbeest | 23-12-16 | 11:16
.
Klopt.

Lupuslupus | 23-12-16 | 11:17

Notenkraker | 23-12-16 | 11:15
Ik kom daar nooit. Mag ik aannemen u wel, gezien u er dus bekend mee bent dat daar een homo zit.

ho4x | 23-12-16 | 11:17

shark666 | 23-12-16 | 10:35
Kijk eens uit het raam. Daar links, iets verder dan die lantaarnpaal. (ja, ik weet waar je huis woont, waar die chemtrails al niet goed voor zijn).
Daar, voorbij die lantaarnpaal: zie je die conifeer? Is je wel eens opgevallen dat die van vorm verandert? Elk jaar weer? Als ik jou was zou ik betreffende conifeer de komende jaren verdòmd goed in de gaten gaan houden.

De echte Stolwijker | 23-12-16 | 11:17

Ophangen aan de stadspoorten of wat daar nog van over is in Milaan. Werkte vroeger ook als afschrikeffect.
Vuur moet je soms met vuur bestrijden.

Mecca Delenda Est.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:17

Je identiteitsbewijs bij hebben in geval van dood, dat kan ik nog geloven. Je identiteitsbewijs verliezen bij je vlucht? Sorry, dat is echt bullshit.

Brakke Obama | 23-12-16 | 11:16

Mark_D_NL | 23-12-16 | 11:15
Helaas, ik ben gewoon een student. Met het enige dat ik krijg van de overheid een OV-kaart.

ho4x | 23-12-16 | 11:16

J*zus g*dver tering kriebel!
www.volkskrant.nl/buitenland/persburea...

Wat moet je eigelijk doen om GEEN verblijfsvergunning te krijgen?
-quote VK-
Twee broers van Amri zeggen tegen Sky News Arabia dat hij mogelijk is geradicaliseerd in de gevangenis op het Italiaanse eiland Sicilië, waar hij zeker vier jaar vastzat na vergrijpen als diefstal, dreigementen en het in brand steken van een opvangkamp voor vluchtelingen.

Amri, die in de nadagen van de Jasmijnrevolutie in Tunesië als jonge vluchteling op een boot naar Europa stapte, stond bekend als een problematische gevangene. Hij pestte mede-gevangenen en probeerde opstandjes uit te lokken.
-unquote VK-

Blijkbaar laten we echt álles hier binnen.

Vogelbeest | 23-12-16 | 11:16

Mooi, pleurt dat geval maar in een anoniem graf, met z'n gezicht niet naar Mekka en overgoten met varkensbloed en ingewanden!

BadLieutenant | 23-12-16 | 11:16

Met een .22 revolvertje op de carabinieri schieten, dat klinkt meer als suicide by cops.

brughslurph | 23-12-16 | 11:16

ho4x | 23-12-16 | 11:10
Ja hoor, hulde voor uw tegel.
Laat u 'm eens aflezen hardop door een homo in Saoudi-Arabië.

Notenkraker | 23-12-16 | 11:15

@JackRyan | 23-12-16 | 11:04 - Het is ook niet echt lastig, het wordt pas lastig / listig als de politiek dit besluit zou moeten nemen. Dat gaan ze niet doen, want stel je eens voor wat de rest van de wereld wel niet over ons zou denken. Dat wij Hitler in eigen persoon zijn, alleen maar omdat wij bang zijn.

Dat het in andere landen normaal is, maakt niet uit.
Dat andere landen de internationale regels schenden geeft niets.
Wij, EU / NL, zijn verlicht .... wij dienen goede voorbeeld te geven.

MarcS | 23-12-16 | 11:15

Wat een sukkel.. Duitsland, Denemarken en dan eindigen in Italië.. de pliesie daar is over het algemeen wat doortastender dan in Nederland. Hier had hij gewoon een leuk huis en graties geld gekregen en hadden ze hem verder gewoon met rust gelaten

Claude Jacque | 23-12-16 | 11:15

ho4x | 23-12-16 | 11:06
Laat me raden. Jij wordt in leven gehouden door de overheid. via een uitkering, subsidie, ambtenaren baan of EU baantje... Kut voor je dat je bezweken bent onder de goedmensch groepsdruk.

Mark_D_NL | 23-12-16 | 11:15

Als katholiek opgevoed mannetje hoop ik ergens dat er toch echt zoiets als de hel bestaat. Brand er voor eeuwig, rechtoplopende zak stront.

Bigi Bana Boy | 23-12-16 | 11:14

-weggejorist-

Indoneesje | 23-12-16 | 11:13

shark666 | 23-12-16 | 10:35 Wanneer iemand een aanslag pleegt, dan wil deze dood of levend bewijs achterlaten wie de aanslag heeft gepleegd. Daarnaast wil een terrorist niet tijdens een routine controle tegen de lamp lopen vanwege het bij zich hebben van een ID of paspoort. Zo vreemd is dat dus niet, daarnaast kan een zorgverzekeringspass ook al gebruikt worden ter identificatie. Afijn, jou mening is niets anders dan aannames en natte vingerwerk zonder enig inhoudelijk sterk argument. Dus ja, mijn mening is flikker op met die aluhoedjes meuk! Door mensen zoals jij geloven moslims er heilig in dat terroristen een zionistisch complot zijn.

Indoneesje | 23-12-16 | 11:13

Ondanks een "manhunt" weet hij vanuit Berlijn Italië te bereiken?
.
Nou, schort Schengen dan maar op. En als we toch bezig zijn schaf Maastricht ook maar af.
.
Wissel mijn geld wel na een rigoreuze grenscontrole.
.
In tegenstelling tot politiekcorrecten is het leven van medeburgers mij wel het wachten in de rij en risico van wisselkoers waard. Maar goed, het vergt dan ook een duister hart en leeg brein om een politiekcorrecte te zijn.
.
Politiekcorrectheid. The enemy within...

Parel van het Zuiden | 23-12-16 | 11:13

En nu weer afwachten waar de volgende mongool ergens in Europa z'n kop op steekt...
Ongelooflijk, hoeveel van die tikkende tijdbommen zullen er ondertussen wel niet vrij rondlopen!?

davimore | 23-12-16 | 11:13

Zou het hem echt zijn?

van heinde en verre | 23-12-16 | 11:13

@Sano | 23-12-16 | 11:09
Verklaar dan eens hoe de vingerafdrukken van Anus op die vrachtwagen terecht waren gekomen?
Of kijk jij teveel films als Se7en?

necrosis | 23-12-16 | 11:13

Wie gaat er nou weer naar Italië. Had dan naar Nederland gegaan, dan was ie nog niet gevonden.
ho4x | 23-12-16 | 10:40
Dan had ie een stageplek gekregen.

GS410 | 23-12-16 | 11:13

Nu er voor zorgen dat ie niet in het paradijs kan komen door zijn lijk in te smeren met reusel en te cremeren. Dat schrikt potentiële daders meer af dan de dood.

Zatkniss | 23-12-16 | 11:13

De agent die hem aanhield is gewond maar niet levensgevaarlijk.
Niemand in de trein die zag wie hij was, of zat hij in een groep.Hoe kon hij aan kaartjes komen.
Ik geloof er geen steek van. Blijf erbij dat het die Pakistani was, die nu spoorloos is.

gatito | 23-12-16 | 11:12

Ah, confirmed dead. Mooi!

wijnvlek | 23-12-16 | 11:12

Dood? Dan komt ie er te gemakkelijk vanaf, jammer!

Burpppp(sorry) | 23-12-16 | 11:12

@Evocatus | 23-12-16 | 11:08 - Ha Ha Ha, alsof deze meneer echt wat zou weten. Die weet hooguit wie zijn ronselaar is, zijn ronselaar weet verder niets.

Doodschieten heeft niet het door mij gewenste afschrik effect, wat ik zou voorstaan kan ik beter maar niet schrijven.

MarcS | 23-12-16 | 11:11

Jammer dat het opeens wel rap kan na die terreurdaad. En pak nu eens preventief al zijn contacten, al die haatpredikers en al die Islamfanboys die op websites en social media hun boodschap van dood en verderf zaaien op, sluit zaken die opvallend regelmatig geld naar dubieuze accounts wegsluizen en pak ook die mensen op. Dat gelul over straffen uitgezeten en rechtsstaat, we zijn in bloody oorlog met een vreselijke Ideologie en de soldaten en hun sympathisanten van die Ideologie lopen goddomme vrij rond. Bij twijfel, vastzetten, ook al zijn ze 9 of 10 jaar,l gewoon vastzetten, risico niet nemen. Geen Guantanamo Baypraktijken, geen willekeurige executies, gewoon vastzetten totdat de situatie in Halvemania uitgekristalliseerd is en dan alles wat hier niet geboren is definitief uitzetten. De rest blijven volgen met meldingsplicht.
Het is inmiddels bijna elke dag wel ergens raak met verdenkingen en waarschuwingen ( nu ook weer Oberhausen ), het gaat zo niet langer, deze mensen/hondsdolle Relihyena's zijn niet middels de normale terreurwetgeving aan te pakken en ik verdom het om hun onze vrijheid en veiligheid - beschermd door hun papieren rechten - op te laten blazen...
Beschouw ze desnoods als Partizanen, dat maakt al veel meer mogelijk...

Graaisnaaiert | 23-12-16 | 11:11

Verder, laat de UAE en Saudi-Arabië ook eens vluchtelingen uit Syrië opnemen (let wel, nul (0) vluchtelingen opgevangen), i.p.v. ze nog meer olie op het vuur te laten gooien door terrorisme te financieren.
Ook dit valt simpel op te lossen door voor elk van deze landen een EU-handelsembargo in te stellen, zolang ze geen vluchtelingen uit Syrië opvangen.
Zonder de EU zijn ze nergens met het bouwen van al die wolkenkrabbers, pretparken en skihallen.
Waarom kunnen onze EU-leiders dit zelf niet verzinnen? De EU heeft de grootste economie ter wereld, is in potentie supermachtig, maar maakt geen enkel gebruik van deze macht door verlammende politieke correctheid.

JackRyan | 23-12-16 | 11:11

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:08
En jij kijkt met maar één oog.

ho4x | 23-12-16 | 11:11

One down, millions more to go.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:11

starbuck280 | 23-12-16 | 11:05
De Duitse regering(en) inclusief politietop hebben zich inmiddels zo geblameerd dat we de komende weken over de ene na de andere door de Duitse politie nog net verhinderde aanslag zullen horen.

WirMachenMusik | 23-12-16 | 11:10

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
En uw punt is? Moslims plegen geen terreuraanslagen, dat doen de PVV aanhangers om de moslims in een kwaad daglicht te zetten of zoiets.
van Gogh is ook niet neergestoken, hij is zelf in een mes gevallen terwijl hij een appeltje aan het schillen was op zijn fiets.

Tostiman | 23-12-16 | 11:10

Desmoulins | 23-12-16 | 11:07
Het gaat alleen niet voorbij aan de natuur van de mensheid. Ziek is die, ongeacht islamiet, christen, atheïst of wat dan ook. Als we allemaal lief zouden zijn en elkaar de ruimte gunden die men echt nodig heeft, zou het veel mooier zijn op aarde. Echt waar. Maar dat is moeilijk, heel moeilijk. Voor iedereen, zelfs voor mij.

ho4x | 23-12-16 | 11:10

shark666 | 23-12-16 | 10:35

Interessante opinie, maar het zijn vermoedens, aannames en zonder enig bewijs. Dit valt voor mij onder het kopje chemtrails, alien abductions, graancirkels en Illuminati.

Donkersloot | 23-12-16 | 11:09

Neeh, dit is veels te doorzichtig, dit is een andere staatsgevaarlijke. Het gezichtsverlies dat de echte dader niet meer gepakt kan worden gaat de EU nl niet overleven.

Rest In Privacy | 23-12-16 | 11:09

ho4x | 23-12-16 | 11:06

Nee, die naaien ze pas als iedereen die niet bij oemmah hoort al genaaid is. Dan begint het onderlinge vuurwerk pas echt.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:09

100% confirmed !
Happy Christmass

Der Schnitzeljäger | 23-12-16 | 11:09

@Lupuslupus | 23-12-16 | 10:48 Bij mijn lokale moskee (op 500 meter) staat het wekelijks vol met Belgische kentekens.. Betekent waarschijnlijk niets....

Handsomeboy | 23-12-16 | 11:09

Opgeruimd staat netjes.
Maar helaas zijn er nog veel meer van dat soort...

Roken Toegestaan | 23-12-16 | 11:08

@ho4x | 23-12-16 | 11:04
Mijn punt is dat jij een wegkijkende wegkijker die wegkijkt bent.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:08

Hoop dat deze tiefuslijder erg veel pijn tijdens zijn sterven had

Toiletflush | 23-12-16 | 11:08

Hè Zjeezus, zijn er helemaal geen methoden om een Ghadaffi- of Bin Laden-oplossing te vermijden.
.
Stompzinnig afknallen terwijl dit soort personen een Fundgrube van informatie kunnen zijn. OK, Ghadaffi en Bin Laden wisten natuurlijk übermeer dan deze sneuneus, maar dat altijd maar doodschieten, wat heb je er aan.
.
Knullige kortstondige korte-termijn behoeftebevrediging is leuk en ook dom voor de consument die zo nodig weer iets nutteloos aan wil schaffen bij Zalando of een andere hufterbedrijf, dat levering garandeert één uur voordat je je aankoop gedaan hebt.
.
Politie, ME of hoe al die diensten in diverse landen ook mogen heten, zou toch beter moeten weten.
Komt dat schot! Evocatus

Evocatus | 23-12-16 | 11:08

Zo zie je maar: routine verkeerscontroles en preventief fouilleren zijn misschien effectiever dan grenscontroles.

Paljas | 23-12-16 | 11:08

ho4x | 23-12-16 | 11:04

Benoem vooral het probleem; de essentie niet.
U veralgemeniseert de problematiek tot louter 'gekken' en dat voelt vast heel weldenkend en verheven maar gaat voorbij de aan natuur van de islam; de kern van deze allesomvattende, onfeilbare leer.
Relativist.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:07

Desmoulins | 23-12-16 | 11:05
Moeten ze dat of zeggen ze dat dat ze dat doen? Het zijn barbaren, die naaien hun eigen broeders nog.

ho4x | 23-12-16 | 11:06

FrankVeer | 23-12-16 | 10:59

ik zag gisteravond laat ook nog iets voorbij komen over de mogelijke verhindering van een aanslag bij een winkelcentrum in Oberhausen...

starbuck280 | 23-12-16 | 11:05

ho4x | 23-12-16 | 10:59

Hey simpleton, u denkt weer als een typische zelfverklaarde kritische westerse geest maar mist de essentie van het leven van een jihadist. Het is een eer voor ze; dat hangen ze dus gaarne aan de grote klok. Voor de terreurorganisaties is het ook wel handig om te weten wie het is. De familie moet immers van een beloning voorzien worden en ook bij het benoemen van pleinen, straten etc. is het wel handig dat men weet om wie het gaat.

Desmoulins | 23-12-16 | 11:05

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:02
En er worden ook zelfmoordaanslagen gepleegd door niet-mohammedanen. Wat is je punt? Dat er gekken zijn op deze wereld? Dat weet iedereen. En daar moeten we van af. Hoe? Dat weet niemand, want er zullen altijd weer andere gekken opstaan. De mensheid heeft al oorlogen en gekken sinds de begin der tijden.

ho4x | 23-12-16 | 11:04

Nog iets; waarom is het zo moeilijk om uitgeprocedeerden uit te zetten, ook al werkt het (vermoede) land van herkomst niet mee?
Dat is toch simpel op te lossen door alle visumaanvragen van inwoners uit die niet-meewerkende landen voor onbepaalde tijd op te schorten. Op die manier kan de lokale (bestuurs)elite ook niet meer gaan winkelen in de EU en dat willen ze natuurlijk niet. Als dat nog niet helpt; strenge handelsembargo's instellen, net zo lang tot ze meewerken.
Tunesië wist 2 dagen na de aanslag in Berlijn ineens wel met een noodpaspoort te komen voor deze terrorist. Toen het land reputatieschade dreigde op te lopen kon het ineens wel! Dat zegt al genoeg.

JackRyan | 23-12-16 | 11:04

Lekker die open grenzen in EU. Hij was in Denemarken gesignaleerd. Treinkaartje vanuit Frankrijk en uiteindelijk in Milaan, Italië. En dat alles in een paar dagen. Waarschijnlijk geholpen door meerdere goede moslims!

Mariolo | 23-12-16 | 11:03

Als hij in Nederland was gevonden had hij allang bed, bad en brood gekregen. Gelukkig zijn die Italianen niet zo kinderachtig.

Steinway | 23-12-16 | 11:03

Mooi!

Provocative | 23-12-16 | 11:03

Gelukkig hebben wij realistische leiders en beleidsmakers als Judith Sargentini die het islam-terreur probleem adequaat aanpakken.

Harry Turtle | 23-12-16 | 11:02

@ho4x | 23-12-16 | 10:59
Meer dan tien jaar lang worden er zelfmoordaanslagen gepleegd door mohammedanen. Je hebt alle tijd gehad je erin te verdiepen, maar jij wil liever wegkijken, wegkijker.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 11:02

necrosis | 23-12-16 | 10:57
Nee, je verzekert je nergens voor. Het wordt je beloofd als je het zus en zo doet. Maar het zou ook prima op een andere manier kunnen. Maar dat vinden de IS-leiders niet leuk genoeg. Die doen namelijk aan leedvermaak, hoe hun mongolen zich laten belazeren door hen en zij met het geld er van tussen gaan.

ho4x | 23-12-16 | 11:01

Over die paspoorten en ID's als je wordt aangehouden voor je daad kun je er nog mee wegkomen. Na je daad zijn ze waardeloos en laat je ze na als je visitekaartje. Voor je 15 minutes of fame.
Politie zou heel dom zijn om meteen alles wat ze vinden te delen met het publiek.
Stel dat het de verkeerde persoon is, of dat je dader laat weten je geen idee hebt wie hij is, waardoor die onvoorzichiger word en de pakkans vergroot.
Gelukkig hebben we onze toetsenbord helden hier die elke misdaad online oplossen.

Hiesjes | 23-12-16 | 11:01

Niet slim van die terrorist om naar Italië te gaan, want daar hadden ze hem al eens 4 jaar achter de tralies.
In Duitsland, vooral in Berlijn of NRW, daarentegen had hij waarschijnlijk makkelijk zijn pensioen gehaald. En zelfs rijk kunnen worden met een stuk of 10 verschillende identiteiten en bijbehorende uitkeringen.

WirMachenMusik | 23-12-16 | 11:00

shark666 | 23-12-16 | 10:47

Dat doen jullie normaal wel maar niet als de islam het lijdend onderwerp is, opvallend...

Desmoulins | 23-12-16 | 11:00

Routinecontrole.
-
Ethnisch profileren werkt.

bisbisbis | 23-12-16 | 10:59

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 10:56
Gelijk kapot geschoten nadat ie zelf begon te schieten.

Admiraal_de_Ruijter | 23-12-16 | 10:59

-weggejorist-

ho4x | 23-12-16 | 10:59

Duik op in Milaan, Terreur in Berlijn beetje rondreizen door Duitsland, als hakbar zie je nog wat van de wereld. Klein vraagje, waar leef je van als rondreizend terrorist?

Bennie Boos | 23-12-16 | 10:58

@ shark666 | 23-12-16 | 10:47

Natuurlijk mag je een mening hebben. Net zoals ik de mening mag hebben dat ik je mening kut vindt. Fijne Kerstdagen, kijk je uit met de scherpe messen, daar kun je je aan snijden.

Enter Yeti | 23-12-16 | 10:57

Hem | 23-12-16 | 10:53

Dat is een eer voor ze. Onze mindset loslaten op de soldaten van Allah leidt tot nul inzicht.
Moorden voor Allah is een eer en financieel aantrekkelijk voor de nabestaanden.

Desmoulins | 23-12-16 | 10:57

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
Terreurorganisaties als IS zorgen voor financiële steun aan de familie van zogenaamde 'martelaren'.
Door je ID achter te laten op de plek van een bomaanslag, verzeker je je familie van voedsel.

necrosis | 23-12-16 | 10:57

Een piazzza is geen pizzeria maar een plein. De shootout was bij een verkeerscontrole !

Oldtimer50A | 23-12-16 | 10:56

En misschien is het een goed idee om in ieder geval tijdelijk (voor bijv. 5 jaar) 100% binnengrenscontroles in te voeren in de EU. Grensovergangen herstellen in oude staat, zodat ze op elk gewenst moment in gebruik kunnen worden genomen. Voor geverifieerd vrachtverkeer en geverifieerde forenzen/zakenlui kunnen met moderne technieken wel "Fast Lane" systemen gebruikt worden, zodat zij er geen overlast van zullen ondervinden (ter voorkoming van onnodige economische schade).
In die 5 jaar kan dan het terrorisme en de grensoverschrijdende criminaliteit een flinke slag toegebracht worden. Hoognodig achterstallig onderhoud zou je het kunnen noemen.
Dat in combinatie met een zeer restrictief immigratiebeleid en een zeer restrictief drugs&criminaliteits beleid á la Singapore (excl. de lijfstraffen natuurlijk) in de gehele EU en ons mooie continent zou enorm opknappen, gegarandeerd.

JackRyan | 23-12-16 | 10:56

1 dooie naffer tegen 12 gedode Europeanen is geen goede score, mensen. Enne: heeft het waterhoofd van D66 al geroepen dat het niets met de islam te maken heeft?

Admiraal_de_Ruijter | 23-12-16 | 10:56

Dit was alweer voorspeld, was dus niet de dader. Gelijk kapot geschoten voordat hij iets kon zeggen.
Op naar de volgende aanslag....

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 10:56

Opgeruimd staat netjes.
Geen lange processen, geen extra media aandacht, geen dure gevangeniskosten.

kneuterzak | 23-12-16 | 10:55

Mooi, frontaal n@kschot voor dat zwijn. En die moskee waar dat varken kwam zou ook gewoon op zijn Israëlisch gebuldozerd moeten worden.

bakermat | 23-12-16 | 10:55

Hij is nog niet dood, maar in levensgevaar.

gatito | 23-12-16 | 10:55

@Hem | 23-12-16 | 10:53
Verdiep je eens in de soldaten van Allah, dude, in plaats van onder je steen te blijven zitten. Lees je eens in. Doe eens veel beter je best.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:55

Viel natuurlijk op. De enige islamiet die naar het zuiden reisde. De rest gaat allemaal noordwaarts om hun "geluk" nog te beproeven.

dulcinea | 23-12-16 | 10:54

Angela Merkel gaat vandaag een aantal maatregelen aankondigen vanuit de Bundeskanselerei. Ik ben benieuwd, misschien gaan de Duitsers eindelijk wat minder naïef worden mbt ' wir schaffen das' en de rotte appels uit de mand halen?

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 10:53

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:38
.
Ik ben het niet met alles eens maar vind het wel opvallend dat ze allemaal een ID-kaart of paspoort bij zich hebben. Als je weet dat jezelf zal sterven gaat het verhaal van eer in de achterban wel op, maar waarom laat je die liggen als je op de vlucht slaat?
.
Ik wil niet zeggen dat het conspiracy is, maar ik vind het een uitermate vreemd fenomeen. Ik denk juist dat er geroepen wordt dat er ID's zijn gevonden maar die er niet zijn. Omdat de overheden géén idee welke niet-geregistreerde, nieuwe migrant er nu weer bezig is. Maar als men dit zou uitspreken komt uit dat de veiligheidsdiensten geen idee hebben waar het gevaar vandaan komt en dat zou totale paniek des doods veroorzaken.
.
Conclusie: het is raar, het heeft een reden maar ik heb geen idee waarom terroristen hun paspoort of idkaart meenemen.

Hem | 23-12-16 | 10:53

@die_kale | 23-12-16 | 10:46
En dan nu van u graag het èchte scenario aub?

keestelpro | 23-12-16 | 10:53

DDNL | 23-12-16 | 10:50

Gewoon. Met de auto. Er zijn toch geen binnengrenzen.

kwark001 | 23-12-16 | 10:53

DDNL | 23-12-16 | 10:50
Berlijn - Milaan in 16 uur is prima te doen denk ik.

ho4x | 23-12-16 | 10:53

Gaarne zijn hoofd tussen een aantal varkenshoofden op een mooi pleintje in Milaan of Berlijn posteren voor een week.

Ja, het dunne laagje vernis dat beschaving heet is er bij mij inmiddels van afgebladderd.

RandomAct | 23-12-16 | 10:53

Schengen. De rode loper voor horden gelukzoekers en terroristen. En het begin van het einde van Europa.

Zeddegeizot | 23-12-16 | 10:52

Sorry dat ik niet vergevingsgezind ben, maar ik zal hem niet missen.

necrosis | 23-12-16 | 10:52

Joop.nl gaat nu klagen over het schandaadelijk ethnisch profileren dat de politie in Milaan deed.
Vraag is, hoe kwam hij daar? Had hij hulp?

Zzzzooooffff | 23-12-16 | 10:51

Lewis Lewinsky.

Internetheld

deonbekendebekende | 23-12-16 | 10:50

Hoe kom je ongezien van Berlijn helemaal naar Milaan als heel Europa je aan het zoeken is. Deze hele zaak stinkt een uur in de wind.

DDNL | 23-12-16 | 10:50

-weggejorist-

ho4x | 23-12-16 | 10:49

"Hè, jammer, ik had nog een selfie met hem willen maken"

Aldus Mark R. te 's Gravenhage.

Cuyahoga | 23-12-16 | 10:49

Dat van dat paspoort is omdat er dan goed gezorgd wordt voor de familie desbetreffende als deze naar paradijs is heengegaan.
Geen idee hoe die financiering ineensteekt.Zou zeggen follow the money instanties maar dat mogen we niet weten denk ik zo maar eens.Vermoedt iets rijks wat de jihad tegen het westen opgezet heeft.
Vooral doorlopen mensen.

Vliegendtapijtje | 23-12-16 | 10:48

En iedereen weer in de achteroverleunstand bij de inlichtingendiensten.
Handsomeboy | 23-12-16 | 10:42
.
Hoeveel moorden zijn er al gepleegd door lieden die bij de inlichtingendiensten bekend waren? Deze ook hoor, mocht zelfs de VS niet meer in.
.
In Nederland worden 500 jihadisten.in.spé 'gevolgd' door de AIVD-prutsers. Ik hou mijn hart vast....

Lupuslupus | 23-12-16 | 10:48

@shark666 | 23-12-16 | 10:47
Rot. Op.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:48

Open grenzen, een ware zege voor Europa.

Von Bohemen | 23-12-16 | 10:48

@allemaal
Goh,mag toch wel een eigen mening hebben,of moet ik ook zoals de 95% reaguurders,alles als zoete koek slikken wat de mainstream media ons voorschotelt?

shark666 | 23-12-16 | 10:47

Er worden opsporingsmethoden gebruikt die geheim moeten blijven. Om dan toch het bewijs rond te maken drukt de overheid nogmaals het identiteitsdocument af. En dat afknallen heeft ook een reden. De rest van de terror groep voelt zich veilig, waardoor de monitoring blijft werken.

Astroturfer | 23-12-16 | 10:47

Waarom is die man niet direct, maar zeker nadat hij een gevangenisstraf had uitgezeten - naar Noord-Afrika uitgezet?
Als in mijn fruitschaal een appel rot is, dan leg ik die appel na inspectie ook niet terug in de fruitschaal.

El Rico Grande | 23-12-16 | 10:47

Joepie Anis Anus deaud! En nu in een varkenshuid naaien en in de fik steken dit stuk vuil!

Blonde Nel | 23-12-16 | 10:47

shark666 | 23-12-16 | 10:35

Bij de Appie is de alufolie deze week in de aanbieding.

eerstneukendanpraten | 23-12-16 | 10:46

Het bekende scenario;

-terrorist pleegt aanslag
-laat ID achter op plaats delict
-klopjacht volgt
-vermeende dader wordt gedood

Zaak gesloten...

die_kale | 23-12-16 | 10:46

Shit, ik hoop dat hij met lekker veel pijn is dood gegaan.

Mali | 23-12-16 | 10:46

Aan alu-hoedjes: geode kerst.

TheseDays00 | 23-12-16 | 10:46

Nu begrijp ik wel dat het wegens economische redenen niet aantrekkelijk is om de Europese binnengrenzen af te sluiten, maar waarom zijn de buitengrenzen van de EU nog niet hermetisch afgesloten middels een state-of-the-art dubbel hekwerk met wachttorens om de zoveel km en een degelijke grootschalige Europese kustwacht naar Amerikaans model? Dat zou voor de verandering eens een nuttige besteding van belastingopbrengsten zijn.
Dan kan daarna de interne grote schoonmaak in de EU beginnen, al het gespuis dat zich niet wil aanpassen of geen recht heeft op asiel resoluut uitzetten!

JackRyan | 23-12-16 | 10:44

Van af nu vermelden als Anus A.
Die haathut waar hij zo graag kwam per direct sluiten en de prekers enkeltje Allepo.

Hiesjes | 23-12-16 | 10:44

@R van Perzie 10:40: Sterker nog: bepaalde organisaties geven de familie van aanslagplegers een uitkering.

Muxje | 23-12-16 | 10:43

Het blijft vreemd dat de meest gezochte man van Europa zich niet gedeisd houdt en nu op de vlucht is doodgeschoten in Milaan. Doden praten niet, case closed.

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 10:43

shark666 | 23-12-16 | 10:35
Amen!
En nu kunnen 'we' nog meer wapens en/of troepen inzetten in Syrië en daarna nog meer vluchtelingen opnemen.
Maar de vraag is: welk land is het volgende slachtoffer?

deonbekendebekende | 23-12-16 | 10:43

klinkt als fahrenheit 451

geenspam | 23-12-16 | 10:42

De schietpartij was vannacht rond 3 uur. Volgens twitter.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:42

En iedereen weer in de achteroverleunstand bij de inlichtingendiensten. VrijMiBo kan beginnnen, goed werk jongens, de rest v/d moslims is vredelievend want islam is vrede. Nu weer focus op bestrijding islamofobia want stel je die zielige halalzusjes eens voor, die voelen zich gediscrimineerd door de boze witte man.

Handsomeboy | 23-12-16 | 10:42

Mooi zo, gewoon kapotschieten. Anders kunnen we ons hier over een jaar boos maken dat hij er met 5 jaar vanaf komt

Bertie Wooster | 23-12-16 | 10:41

@Carmelita | 23-12-16 | 10:39
Gniffel.

keestelpro | 23-12-16 | 10:41

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
Inhet geval van 911 was op andere manieren te achterhalen wie de "helden" waren. Zowieso, iedere moslim aan boord, op de hoogte of niet, stierf volgens die zieke redenering als martelaar. In het geval van Anus, als zo'n varken overleefd na een 'succesvolle' slachting, is het zaak om weer naar het hoofdkwartier te geraken, genieten van zijn pas verworven heldenstatus en misschien nog eens een poging te wagen om een aanslagje te plegen. Zo werkt het. Zoek niet overal een samenzwerinkje achter,

Conan de Rabarber | 23-12-16 | 10:41

Goh, dood. Je verwacht het niet. Dat komt even goed uit.

roze_bril | 23-12-16 | 10:41

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
Paspoorten zijn gemaakt van onkapotium en zijn daarom altijd terug gevonden..

Mr aarsch | 23-12-16 | 10:40

Wie gaat er nou weer naar Italië. Had dan naar Nederland gegaan, dan was ie nog niet gevonden.

ho4x | 23-12-16 | 10:40

Wat zei ik nou eergisteren?

Ik ga eens een gokje doen. Meneer Anis wordt gespot en komt om in een vuurgevecht met de politie. Weer een terrorist die niet levend in handen komt van justitie en die niet verhoord kan worden en daarmee niets zal vertellen over het netwerk waaruit hij opereert. Zie ik daarin een patroon?
Libertinowitz | 21-12-16 | 18:10

Libertinowitz | 23-12-16 | 10:40

shark666 | 23-12-16 | 10:35
De aanslagplegers willen inderdaad gevonden worden. Dit omdat ze graag als martelaar gezien willen worden door familie, vrienden, sympathisanten en ander ziek salafistentuig.

R van Perzie | 23-12-16 | 10:40

Hmm, geloof ik niet. Hij was toch gezellig op de thee bij Asscher?

Handsomeboy | 23-12-16 | 10:40

@ shark666 | 23-12-16 | 10:35

Goed verhaal, lekker kut...

Enter Yeti | 23-12-16 | 10:40

Ik heb dit Lee Harvey Oswald scenario voorspeld. Het was al uiterst vreemd dat de eerste 24 uur niets in de vrachtauto was gevonden en ... voila opeens liggen daar kennelijk toch identiteitspapieren van de dade ook lekker logisch allemaal, maarnietheus. En nu is de meest gezochte

Schweinchen Dick | 23-12-16 | 10:39

Toch knap, dat ze zo'n man zo gauw vinden.

Carmelita | 23-12-16 | 10:39

Mooi, die wordt nu met z'n "veelheid aan druiven" (niet: "72 maagden") uitgewoond door Satan.

Muxje | 23-12-16 | 10:39

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
Wat zijn deze 'terreuraanslagen' dan wel, en wie zit er achter?
De zionisten?

keestelpro | 23-12-16 | 10:39

Daar nemen we er nog eentje op. Allah hakkenbar en een gelukkig KERSTfeest.

bergsbeklimmer | 23-12-16 | 10:39

Dat met die ID-bewijzen en paspoorten? Ik ruik iets en het stinkt behoorlijk.

kwark001 | 23-12-16 | 10:39

Weer geen verhoor , ik zie een patroon.

ja,diedus! | 23-12-16 | 10:39

Nou ja dat is er één die geen moorden meer kan plegen maar er staan nog duizenden te trappelen om zijn plaats als moordenaar in te nemen.

Lupuslupus | 23-12-16 | 10:38

@shark666 | 23-12-16 | 10:35
Ga eens deaud.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:38

Jammer dat hij niet net als zijn onschuldige slachtoffer heeft mogen lijden.

Mr aarsch | 23-12-16 | 10:38

Das zeker TOP nieuws...

freakin77 | 23-12-16 | 10:38

op naar de volgende..

Mesmer | 23-12-16 | 10:38

Onderweg naar Tunesië? Jammer dat ze 'm niet leven hebben.

Muggenmepper | 23-12-16 | 10:37

Mooi! Ik vind helemaal goed.

Lewis Lewinsky | 23-12-16 | 10:37

Milaan zien en sterven.

keestelpro | 23-12-16 | 10:36

Zat al in Milaan dus... Hoera voor vrij verkeer van personen en goederen door heel de EU!

Amalrik | 23-12-16 | 10:36

-weggejorist-

shark666 | 23-12-16 | 10:35

Waarom direct deaud? Een 24/7 kruisverhoor met IS dingetjes zou ik hem wel gunnen.

T-Max | 23-12-16 | 10:35

Eindelijk eens goed nieuws op deze vrijdag.
Oei... vrijdag... slechte dag voor het moslim humeur.

keestelpro | 23-12-16 | 10:34

Jammer. Aan de andere kant, scheelt weer een slepende rechtzaak

Drs. Lampelul | 23-12-16 | 10:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken