Faalvideo. Ben Cramer piswoest op geluidsman
"Jongens hoe kan dit nou? Ik word gek!" De seniele babyboomer die bij 50PLUS verantwoordelijk is voor de economische berekeningen, moest kennelijk ook de goede muziekband opzetten bij het optreden van Ben Cramer (93) op het partijcongres. Dus dan gaat het mis. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Je zou kunnen zeggen dat dit faalfilmpje de staat van de Nederlandse politiek symboliseert, maar dat is overdreven. Minder overdreven dan het feitenvrije gejank van 50PLUS, trouwens. +11 voor de medewerker van de Staatsomroep die deze epic fail heeft vastgelegd.
Reaguursels
Inloggendie man op 2:07 begint spontaan uit de maat te klappen als hij merkt dat die gefilmt wordt lol!
LuckyTV: www.luckytv.nl/blijf-van-mijn-poen-af/...
En die geluidsman maar denken: "Welke band heeft ie het ovet? Heb alleen 1 USB stickie!"
volgens mij ligt dit niet aan geluidsman
en ook niet aan de instrumentale band (die blijft overigens telkens hetzelfde, al start je hem 100 keer opnieuw in)
Iemand (ome Ben of Ome Henk?)heeft teveel woordjes tekst geschreven (voor te weinig maatjes muziek)
tja, dan wordt het lastig zingen cq schreeuwen
Eigen schuld Ben. Moet je ook maar gewoon 1 bandje meenemen met de juiste versie. Dom dom dom.
Verder natuurlijk dolgeestig dat absolute nonvaleurs altijd beginnen te emmeren over het geld dat anderen, al of niet verdiend en al of niet waar, in hun verbliinde oogjes hebben verdiend.
Na hun jaloezie te hebben geventileerd nemen ze nog een blikje pils en steken ze nog een saffie op.
Helemaal nieuw!
Stijlloze pc-riddertjes zeiken ongezien en ongekend les af wat mogelijk een andere mening heeft(dat weten de GS riddertjes niet, want weten zij veel).En dan maar janken dat we ze -kort gezegd-niet zo slim ofwel aarsjestom vinden.
.
Dat soort reacties brengt mij ertoe niet op de PVV of andersoortig GP/GS-verwantspul te stemmen.
HELAAS.
Wilders verdient beter.
Is het wel bewezen dat de geluidsman zelf 50+ was? Misschien is het wel een 50 minner! O ja,en Krol zal hem inmiddels wel hebben gefeliciteerd hij zit in het filmpje in de zaal.
Die geluidsman hè, is dat wellicht een PvdA stemmer?
Dacht even dat dit een fragment uit Koefnoen was maar toen bleek dat dit echt is moest ik nog harder lachen 😂
Je mag vaqn 50+ vinden en denken wat je wilt. Maar om zo'n pietluttig item aan te grijpen om je gram te halen en/of te bewijzen dat de partij faalt was vroeger alleen voorbehouden aan de linkse kerk propaganda. Niet meer dus. Voorlopig staat 50+ op 10 zetels en GP op 0. Mischien zit hem daar de kneep. Afgunst is een slechte raadgever zoals hierboven en vaak ookk daaronder blijkt.
Peter Koelewijn zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit nog kon horen.
Osdorpertje | 11-12-16 | 18:43
Check your facts zwitsal voor je dergelijke dingen schrijft, de man is nog springlevend....
Wat een sukkel!
@niemandzielig | 12-12-16 | 08:45
Daar zat ik ook aan te denken, die geluidsman denkt waarschijnlijk dat hij een bouvier is.
Nou had Ben natuurlijk zelf wel kunnen zorgen voor een juist bandje. Zo moeilijk kan het toch niet zijn Ben? anno 2016? Dit soort misverstanden hoeven niet als je zelf zorgt voor de juiste materialen..
Dementie bij geluidstechnicie komt ook voor.
50 plus... uh da's toch de partij van 65 plus.. asjeblieft verander die naam. Geen enkele 50 plusser herkent zich in deze bejaardenclub.. en bejaard BEN je dus als je met pensioen bent!
Hij was maar een clown......
Die man heeft hard gewerkt voor z'n centen. Mag ie een dikke Bentley rijden. Niks wat zure figuren daaraan af kunnen doen.
Welke idioot neemt dan ook de verkeerde band mee? Te armlastig om een USB stick te kopen speciaal voor deze nieuwe versie?
Of verwachtte hij dat er we want more gescandeerd zou gaan worden?
Wat een pauper
Overigens, wanneer worden jullie nu eens verstandig, ala: Harry Turtle 19:17; Dulcinea 18:46; DaZe 18:48; Veren.v.Dieven 18:54; Carmelita 18:57; Lupuslupus 19:01;, en vele anderen.
Namelijk, we worden allemaal tegen elkaar uitgespeeld door de roverheid, iedereen krijgt een beurt, kennelijk hebben velen dat niet door.
En het gaat gezien jullie comments de roverheid goed af, dat is wel gebleken.
.
Vroeguh, ja vroeguh, had die roverheid minder vat omdat iedereen gelijktijdig gepakt werd. Toen kon er nog wel eens gestaakt worden, maar nu is het een vals spel van verdeel en heers. `zo ontstaat er feitelijk kleine groepjes die allemaal hun eigen belangen hebben.
EllaRouvoet | 11-12-16 | 18:54
Als u familie van Steef bent, moet u ook al in de 80 zijn.....
Hij heeft trouwens poen genoeg.
Cramerdulcinea | 11-12-16 | 18:46
Tja, als je op je 69e nog aan het optreden ben, mag dat toch wel?
Donkersloot, 23:34, u bedoelt de held die door kortzichtigen verweten wordt geen oplossing te hebben voor problemen die alle anderen niet eens durven te benoemen? Die held die andersdenkenden ontzettend graag de mond zouden willen snoeren, zoals ze dat in het verleden ook hebben gedaan? Nu maar met weer een politiek proces, want nog een moord zou wel erg opvallend zijn?
Nee, de politiek van de afgelopen vier a vijf decennia heeft ons echt gebracht in het fantastische Nederland van vandaag de dag. Voedselbanken, zorg als vrijwilligerswerk, plascontracten, uitverkoop van onze cultuur, voortwoekerende overgave aan een volkomen foute ideologie en iedereen die het maar waagt daar iets van te zeggen is xenofoob, rascist, fascist of erger. Met dank aan tiepjes zoals u.
Hoogste tijd voor een ander, een realistisch, beleid. Niet omdat het kan maar omdat het moet.
Ben ik de enige die denkt dat het nep / geacteerd is? Het ligt er allemaal nét iets te dik bovenop bij Cramer. Die maniertjes ook... En dat smoesje: de verkeerde band. Alsof een zanger van één nummer allerlei verschillende orkestbanden bij zich heeft.
Volgens mij is dit allemaal in scène gezet, om zo wat extra aandacht voor 50PLUS te genereren. Je zult zien dat dat nummer van Cramer op single uitkomt, cq. digitaal beschikbaar komt. Je kunt je geen betere promotie wensen dan gratis media-aandacht.
De vorige eeuw vroeg zijn geluidsbanden weer terug. Nu maar hopen dat Krol de royalties aan Peter Koelewijn betaalt.
Ach, laat hier iets misgaan, wat dan nog. Ben Cramer heeft zich destijds erg ingezet voor het behoud van de zeezender Radio Veronica, dan kun je bij niet meer kapot.
Volgens de legende staat hij daar nu nog steeds te zingen..
-weggejorist-
Ben Cramer is een prima artiest. Het is Krol die de onbetrouwbaar is.
Met die verdomde geluidsband is niks mis, met de mentale staat van de heer Cramer des te meer.
Als ie z'n huiswerk had gedaan wist ie dat na het refrein eerst weer wat coupletten komen.
Wat een amateur !
""De mensen die geboren zijn tussen (grofweg) 1945 en 1955 worden doorgaans aangeduid als babyboomers. Deze generatie heeft een aantal gemeenschappelijke ervaringen. Ze groeide op in de naoorlogse opbouwperiode waarin de welvaart voor het eerst sinds vele jaren toenam, en ging studeren in de woelige periode tussen 1965 en 1975."" (aldus Wiki)
--
Dus ja @Janneus | 11-12-16 | 22:06... jij bent ook een babyboomer, net als ik (66), wij hebben op de bevroren Noordzee gelopen in 62/63, moesten met -15 graden vorst de kolenkachel aanmaken, houtjes hakken in de sneeuw en ga zo maar door.
Overigens heb ik niks te klagen over het pensioen en AOW samen, geniet er al bijna 1,5 jaar van.
Copycrauw | 11-12-16 | 21:41
Zeker de laatste alinea's, helemaal eens.
Maar "de jeugd van tegenwoordig" zwijgt als het graf en laat zich als makke schapen naar de slachtbank leiden.
Dat was in de jaren 60 wel even anders, revolte.
koter | 11-12-16 | 22:37
Er zijn leuke homo's en er zijn valse nichten. Henk Krol is toch wel een gladde aal, vind ik.
is ook om gek van te worden als iemand zo loopt te kutten met geluidsbanden en jij maar steeds volg gas alles in staat te zingen.
Sadomassochristus | 11-12-16 | 22:19
Je nick zegt het al:).
Wat is die Krol toch eigenlijk een ontzettend enge vent.
De echte Stolwijker | 11-12-16 | 18:31
Dat zeg je alleen maar omdat hij homo is.... homofoob.
Het is niet eens dat het me iets interesseert maar ik word gewoon boos hiervan. Ik stel me zo'n nietszeggende figuur voor achter de installatie, thuis niks te vertellen, zo'n persoon die nergens opvalt en daarom tegen de kassameisjes van de supermarkt op het pleintje loopt te kankeren, gewoon zo iemand. Die echt niet met crisissituaties om kan gaan, want let wel, dat is het hier zeker.
Plaatsvervangende schaamte.
50+ De partij van de toekomst....
Waarom moet ik nu de hele tijd aan Freek de Jonge denken?
Tja nou ben ik 64. Is dat nou net wel of net geen baby boom? Ben cramer wad 50 jaar teleden al niet interessant.
Op 50 plus ga ik pas stemmen als ik 90 haal,
PVV moet het worden, ik hoor het steeds meer om me heen.
Waar je schrijft babyboomers, moet je politici schrijven.
de honden blaffen... | 11-12-16 | 20:53
Ook, maar ik probeer juist duidelijk te maken dat het ook de verwende doordram socialisten, de gierige werkgevers en het linkse subsidievolk uit de babyboomer generatie evengoed schuldig zijn. Overigens denk ik niet dat het allemaal bewust is gegaan, het was het idee dat welvaart meer geluk zou brengen en dat welvaart oneindig zou doorgroeien
Maar het welzijn heeft er heel veel onder geleden. Er is nergens meer een gevoel van dat men onderdeel is van een groter geheel, het is nu allemaal ieder voor zich.
Ik denk dat heel veel mensen liever wat minder welvaart hadden gehad maar weer gewoon gezelligheid in de buurt en meer tijd voor kinderen en familie, een veilige buurt en amper immigratie.
Hoewel Oost-Europa wel wat problemen heeft op te lossen is het wel zo dat langzaam begint door te dringen dat het daar toch best wel fijn is zonder al die immigratie, islam, egoïsme en hebzucht die we hier hebben.
Eh... er had een live band moeten zijn dus, met bandje bedoel ik de geluidsopname.
Hoe kun je je nou keer op keer vergissen in het opzetten van de muziek ? Dat moet een rommelige technicus geweest zijn, het is toch een kwestie van aan of uit ? Natuurlijk had er een bandje moeten zijn, dat kon er niet af bij 50+ ? Moet Ben zich verlagen met een bandje dat ook nog eens steeds verkeerd wordt afgedraaid ? Dus 50+ wilde niet betalen, en slaat een flater met de incompetente technicus, die waarschijnlijk ook pro deo geregeld was, jammer, ik had Henk Krol hoger ingeschat.
Ik zie het probleem niet zo, veruit de meeste aanwezigen zijn het 10 minuten later al lang weer vergeten... 50+ klinkt ook als kaas. Oude kaas, dat dan weer wel.
miko | 11-12-16 | 21:05
Het is een studie. Overigens een docent zei eens (dat was in de jaren negentig): wat sociologie was in mijn tijd is bedrijfskunde nu.
@MarcS | 11-12-16 | 21:07
Tja de bekende cadeautjes.
Helaas zonder na te denken over hoe en door wie met rente die cadeautjes moeten worden betaald.
@datzouzomaarkunnen | 11-12-16 | 19:50
Blijkbaar kan iemand dat dus niet.
Daarom altijd je eigen mensen meenemen. Nooit een ander de schuld geven van je eigen gierigheid...
Ben Drama. Die lul die het altijd leuk vond om met jongens van de gestampte pot op te trekken. je weet wel de concurrenten van de overheid, beroepsdieven. Ben Cramer verdient een ongeluk, een faillissement of een megaaanslag van de fiscus. een LUL dat is het.
@von Strumpfhausen | 11-12-16 | 20:55 - ik denk ook niet dat ze de gevolgen konden overzien. Neemt niet weg, dat ze mede schuldig zijn. Net als mijn generatie, die de ongebreidelde import + EU (nog) niet stopt.
We zijn allemaal 'schuldig' maar de babyboomers moeten niet zo zeuren over de huidige schuldigen met hun mobile telefoon. Ze zaten ook luxe voor de televisie, toen die er eenmaal was. Iedere generatie zal (on)terecht neerkijken op de generaties na hen.
Kijk naar hun 'recht' op scootmobiel.
Ooit een proef geweest in (ik meen) Roosendaal, daar stuurde de gemeente iedereen die een vervangend exemplaar bestelde een pro-forma rekening dat ze 25 euro zelf moesten betalen. 50% werd geannuleerd. Ze bestelden alleen maar nieuwen omdat ze volgens de regels 'recht' hadden. Tja ......
Een geluidsband van Ben Cramer is toch met je pink in het gaatje van de cassette het bandje spannen, C-90 cassette in een Grundig cassettespeler stoppen en op play drukken?
Wat kan daar nou fout mee gaan? Met je technicus.
@lingo star | 11-12-16 | 20:08
Moet je voor sociologie studeren?
@koekje erbij? | 11-12-16 | 20:32 - kom kom, de ellende wordt niet opgelost door die kostenpost van 25 euro te schrappen heur.
Overigens, waarom zouden die oudjes niet die 25 gekort kunnen worden. Kosten hebben ze niet meer.
@GateKeeperNL | 11-12-16 | 19:23
Tja dat is naar mijn mening een gevolg van.
Kan je dat de babyboom generatie kwalijk nemen ?
Vanaf 1975 begint de staatsschuld omhoog te schieten door toedoen van voornamelijk de politiek die de cadeautjes die men beloofden absoluut niet uit de inkomsten konden betalen en hun tekorten op vrije markt gingen lenen.
Helaas zag het merendeel van de bevolking na een periode van armoe alleen de beloofde cadeautjes en niet de gevolgen van dergelijk beleid voor de volgende generatie die de ontstane schuld moest gaan aflossen.
Het probleem hiermee is dat de staat schuldslaaf wordt en daardoor chantabel door de krediet verstrekkers banksters, multinationals en dergelijke.
Een van de gevolgen hiervan is dat, en wat ook de oorzaak is van dat je nog nauwelijks een vaste arbeidsovereenkomst in NL kan krijgen, dat die het bij de politiek voor elkaar hebben weten te krijgen om hun producten in lage loon landen te laten produceren en deze zonder noemenswaardige importheffing vanwege oneerlijke concurrentie op NL markt af te zetten, de EU deed daar nog een schepje bovenop door te verplichten de import van goedkope arbeidskrachten toe te staan op de NL arbeidsmarkt waar de NL arbeider onmogelijk tegen kan concurreren, althans als die na het werk niet onder een brug wil slapen.
De gevolgen hiervan zijn desastreus gebleken voor NL zie alleen al de maakindustrie de afgelopen dertig jaar uit NL is vertrokken naar lagelonenlanden.
Het weinige van enig economisch belang wat NL nog rest is dozenschuiven.
En natuurlijk een leger ambtenaren die netto weinig tot niets bijdragen en alleen gehandhaafd kunnen worden door de staatsschuld nog verder op te laten lopen, wat dan ook grif wordt gedaan, zo'n 335 euro per seconde op dit moment.
Dus zijn de huidige problemen het gevolg van de keuzes van de babyboomer generatie ?
Ik zeg ja, maar of men dit bewust heeft gedaan en de gevolgen kon overzien betwijfel ik, op de politici uit die generatie na die donders goed moeten hebben geweten wat gevolgen waren van hun handelen voor de volgende generatie, maar ach politici... na mij de zondvloed, die we dan ook hebben gekregen:-(
@DaZe | 11-12-16 | 18:48
Dus jij keurt diefstal goed?
Copycrauw | 11-12-16 | 20:48
Waar je schrijft babyboomers, moet je politici schrijven.
Geef die geluidsman een lintje.
Seniele Ben geeft graag andere de schuld van zijn dementeren.
De achterban van 50plus heeft wel reden om boos te zijn, maar die hele partij is een grote trieste bende. Als je dit soort liedje gaat zingen ben je klaar voor de kist.
De babyboomers hebben gezorgd voor de multiculti-zooi die we nu hebben. Allereerst om als verwende socialisten van alles op te eisen met vakbonden en stakingen. Daarom haalden de werkgevers, zielloos als ze zijn, maar "gastarbeiders" uit Zuid-Europa en Marokko etc. Die waren analfabeet en snapten van vakbonden al helemaal niets, lekker goedkoop en makkelijk!
Dat er vervolgens hele blanke volksstammen niet meer aan de bak konden hebben ze maar (om zichzelf vooral baantjes te geven) uitkeringsinstanties in het leven geroepen en de overheid laten exploderen. Alles is opgesoupeerd.
@Eppo | 11-12-16 | 19:18
Jij snapt het echt niet
@Smoezelbaard | 11-12-16 | 19:57
Nee, ik ben met 16 jaar begonnen met werk en jij? 25?
@koekje erbij? | 11-12-16 | 20:32
Volgens mij snap jij het niet. Dat zeg ik nergens.
@elevator | 11-12-16 | 19:12
Juist, hier ook, maar wel PVV
lingo star | 11-12-16 | 20:31
Het feit dat er nu geen werkgever iemand nog een vast contract geeft, is te danken aan de vakbonden en met name de PvdA die de werknemers veel te veel beschermd en gepamperd hebben.
En uiteraard de concurrentie van goedkope arbeidskrachten uit het oostblok.
@GateKeeperNL | 11-12-16 | 19:23
En dus de schuld van de ouderen?
@Carmelita | 11-12-16 | 19:11
Carmelita snap het tenminste,VerenigingVanDieven denkt dat smartfoon en onbeperkt internet ook bij levensonderhoud hoort.
Mc Marx 20-22. Heb ff wiki gekeken, hij is idd. reeds 108.
de honden blaffen... | 11-12-16 | 20:23
Laat ik vooraf zeggen dat ik voor uw groep hardwerkende mensen vanaf 16 veel meer sympathie ervaar, dan de luidkeelse wereldverbeteraars die alleen heel erg goed voor zichzelf hebben gezorgd en daar zit uw generatie ook vol van. Maar is het niet zo, dat zij meer met vaste contracten hebben gewerkt en dan ook een aardig pensioentje hebben kunnen opbouwen? Ik heb overal her en der gewerkt, niet zoals door babyboomers onophoudelijk wordt gezegd alleen om er zelf beter van te worden, maar gewoon omdat het niet anders kon. Naar mijn pensioen kan ik wel fluiten.
lingo star | 11-12-16 | 20:18
Dat is waar, Nieuw Links nam de PvdA over in die tijd.
Maar dat doet allemaal niets af aan wat ik om 20.06 beweer.
@Wienerschnitzel mit | 11-12-16 | 20:09
Man, die gast was er al toen ik net uit de luiers kwam en ik ben nu reeds een ouwe lul.
de honden blaffen... | 11-12-16 | 20:15
Nee, dus. wiki.regionaalarchieftilburg.nl/Karl_M... Al eind jaren zestig, begin jaren zeventig namen de vervelende baarddrammertjes de universiteit over.
@Maxim253 19:58 - seriously? De frauduleuze, hackende, zakkenvullende Krol bedoelt u, die journalisten fysiek aanvalt en mensen feliciteert die allang dood zijn? Vriendelijk en bedachtzaam?
@Corrie-Corky
Ik vrees dat het adagium van deze 'rolling stones' nu 'na ons de zondvloed' is geworden. Moet daar altijd aan denken als ik mijn oude buurman weer los zie gaan met een tank vol Roundup op zijn rug. Solidariteit tot aan de gazongrens.
Maxim253 | 11-12-16 | 20:13
Asielzoekers gaan voor.
Maxim253 | 11-12-16 | 20:13
Ah nou ik denk dat de idealistische rijke babyboomer graag deelt in zijn rijkdom met de armere babyboomer is het niet?
lingo star | 11-12-16 | 20:08
Die zijn van een generatie later.
Het gaat niet om de groep ouderen die het goed hebben.
Het gaat om een grote groep ouderen die rond moeten komen van enkel een AOW tje, al dan niet aangevuld met een klein pensioen.
Die mensen zitten op het randje van de armoede grens. En daar MOET iets voor gedaan worden.
Ik zie nix wat duid op de titel, iets gemist?? Zie alleen die mega ouwe vent "zingen".
de honden blaffen... | 11-12-16 | 20:06
Waar kwamen al die sociologen dan vandaan die tien jaar studeerden en daarna manager werden?
Corrie-Corky | 11-12-16 | 19:51
In de jaren 50/60 van de vorige eeuw was hetvrij normaal dat je op je 15e of 16e jaar ging werken.
En er waren weinig mensen die studeerden.
Maar weet jij veel..
Een beetje (amateur-)artiest en (amateur-)geluidsman hebben een playlist.
Start geluidsman verkeerde muziek, zingt artiest gewoon dát liedje.
*ervaringsdeskundige, overigens deden in dit geval de door de organisatie professionele ingehuurde geluidsmensen dit, niet ik :-) *
Maxim253 | 11-12-16 | 19:58
Zie hier het idealisme van de volgevreten babyboomers waarop ze hun vermeende morele superioriteit baseren: Geef me mijn poen terug!
Ik heb een neef en die zijn buurman kent iemand die wel eens een plaat van deze meneer heeft gekocht.
Een roedel volgevreten Babyboomers als klapvee, afgericht door meesteroplichter Krol".
Ja, Krol is nog een redelijke heer. Vriendelijk en bedachtzaam. Wees maar blij met Krol, Nederland.
Want zijn achterban begint ECHT boos te worden.
Die wordt volgend jaar zeventig.verder is hij samen met zijn publiek een generatie van een weg met ons faal mentaliteit.
@Carmelita
Nergens in Europa zijn ouderen zo rijk als hier. Het vermogen van ouderen is de laatste tien jaar bijna verdubbeld. Onder ouderen komt in Nederland de minste armoede voor: 3% leeft onder de armoedegrens tegenover 12% van de kinderen die moeten opgroeien in armoede. Zo scheef is de situatie, maar klaarblijkelijk is jullie solidariteit ver te zoeken. De AOW van de ouderen op dit moment is niet door henzelf opgespaard, maar wordt betaald uit de premies van de nu werkende bevolking. Omslagstelsel. Twee jaartjes later met pensioen moet voor de 'forever young' generatie toch een peuleschil zijn?
Het is 5 voor 8, begint de NZG al?
Vaste contracten, niet vaste contracten, pensioenen, enz..., de elite vindt het prachtig als het volk der generaties boos wordt op elkaar. Dan kunnen zij het volk ongegeneerd verder leegroven en het geld weggeven aan nieuwkomers voor hun grote project.
Verdeel en heers.
Een roedel volgevreten Babyboomers als klapvee, afgericht door meesteroplichter Krol. In de jaren 50 en 60 luid dartelend door de wei met een vette joint peace uitkramend, gestudeerd tot hun 33 en vervolgens half in de 50 met pensioen gegaan. Daarna luid lopen roeptoeteren dat ze 'heel hun leven toch zo hard hebben gewerkt'. Tijdens dit traject elk subsidiefondsje, regelinkje, aanvullinkje tot op de bodem toe leeggeschraapt te hebben... nu met hun drie dubbele pensioenen lopen liggen te janken dat ze in moeten leveren. En let wel, ik heb het hier over de Babyboomers, want die hebben toch een potje voor zichzelf gezorgd. Iedereen plus 80 heb ik het niet over, daar zitten hartverscheurende voorbeelden tussen. Maar de Babyboomer, zoals altijd, jankt en klaagt het hardst. Er is geen één Babyboomer in dit land die het ooit slecht heeft gehad.
Als je te zeikerig bent om een eigen geluidsman mee te nemen dan verdien je niet beter...
da wizard | 11-12-16 | 18:52
Je mag toch wel verwachten dat iemand even een bandje kan starten? Kom om zeg.
Die Ben Kramer heeft eerlijk gezegd nog best wel wat geduld. Je moet toch iedere keer opnieuw dezelfde prestatie leveren en dat doet hij ook nog. Frustrerend als er dan zo iets eenvoudigs misgaat.
Verder heb ik natuurlijk helemaal niets met die partij.
Zodra ze groter worden, weet je 1 ding zeker. Binnen de kortste keren vechten ze elkaar de pan uit. Ouderen onderling geeft gedonder. Stem er niet op. Daarmee voorkomt u leed
Idioten in herhaling....
Voor alle 60-plussers die de feiten en cijfers niet meer paraat hebben: kijk even naar deze meesterlijke uitzending van Arjen Lubach, die het probleem zoals altijd heel helder weet uit te leggen. www.youtube.com/watch?v=5Mmz3NUWYcw
Geweldig dit... nu nog zoiets van het CDA , PVDA en VVD en de komende Dumpertreeten is gevuld..
@Carmelita | 11-12-16 | 19:33
Wat interesseert ons die luxe nou, het zijn de troostmiddelen om ons even aan de realiteit te onttrekken die voorgaande generaties voor ons achter gelaten hebben.
Wtf is dit?? Dit zit straks in de tweede kamer? Dit land is echt af. Niets meer aan doen.
@elevator | 11-12-16 | 19:30
Ik wil niet naar een bevolkingsgroep wijzen als schuldige, maar het aantal vaste contracten blijft dalen.
www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2015/46/...
(scrollen)
Help! Dit land is compleet de weg kwijt. We zijn verloren.
VerenigingVanDieven | 11-12-16 | 19:24
Ik denk dat het vroeger wel 'gemakkelijker' was om arm te zijn; niemand had luxe, het was er nauwelijks.
GateKeeperNL | 11-12-16 | 19:23
Je moet gewoon positief blijven en je best doen dan komt dat vaste contract vanzelf .
Zo ging het in 1970 ook , en altijd voor je eigen kansen gaan , lukt het niet bij huidige werkgever moet je verder kijken .
Heb ik ook heel veel last van. Van die (post)babyboomers die onder het mom van 'dat hoeft toch niet' er met de pet naar gooien. Stelletje verantwoordelijkheid ontduikende prutsers.
Dit vond ik meer Ben miskramer .!
Dus maak je borst maar nat!
He Eppo.
Ik praat niet van de 20 % van de ouderen die het goed hebben. Ik praat over het enorme percentage ouderen die rond moeten kwakkelen met een klein AOW tje. Daar moet iets aan gedaan worden!
En dat gaat ook gebeuren. De ouderen hebben macht.
Ook de tijd, maar helaas niet veel geduld. En ze zijn met miljoenen, Eppo.
En ja ik chargeer.
Eppo | 11-12-16 | 19:18
Je meent het.
@Carmelita | 11-12-16 | 19:11
Vroeger was levensonderhoud goedkoop, en luxe duur. Nu is levensonderhoud duur, en luxe goedkoop.
Lupuslupus | 11-12-16 | 18:59
Geef me nou maar eest eens een vast contract. Dan praten we wel verder over presteren. Ik voel me een wegwerp artikel en zo behandelt het systeem me ook.
Ik heb moeten ploegen voor een opleiding, stages, certificering. En nog zit ik met tijdelijk werk omdat "Tja, zo gaat dat nou eenmaal". Terwijl mn ouders binnen liepen ergens en zo aan de bak konden.
Enig idee waarom men Wilders stemt? Daarom dus. Jij ken ongezien de tyfus krijgen en de Banken en elite krijgt een reddingsvest als ze royaal lopen te fucken.
-weggejorist-
Harry Turtle | 11-12-16 | 19:17
Volgevreten??? Het is niet de generatie van de obesitas. (Dat is de huidige generatie).
Babyboomers die volop de vruchten van de goede economische tijden hebben geplukt met dikgevulde portemonnaies, goede pensioenen, profijt van de waardestijging van onroerend goed.
Lui die op van die accu fietsen het hele fietspad opeisen en met een grote bek in de winkel tekeer gaan tegen het personeel als er een schroefje verkeerd zit.
Volgevreten ontevreden dikke pensen met kort pittige kapsels en zure koppen rondracend in scootmobielen omdat men de 100 meter niet zonder hijgen kan halen.
Ziedaar het resultaat van decennialange welvaart, het mag van mij een onsje minder en wat toontjes lager.
Hulde voor de pensionado's die zich inzetten als vrijwilliger of gewoon doorwerken zonder te zeuren.
En ja ik chargeer.
Het heeft wel wat koddigs, zo'n zaaltje volgevreten bejaarden die jarenlang veel te weinig pensioenpremie hebben betaald, verongelijkt zingen over dat ze nu minder in moeten leveren dan de jongere generaties.
waarom niet gewoon een bandje inhuren? m'n neefje en zijn vrienden hadden het wel gedaan voor een reiskostenvergoeding...
sennholz | 11-12-16 | 18:30
In een van mijn eerste bandjes (kwart eeuw geleden) heb ik Ben Kramer een keertje begeleid en meer van dat soort B artiesten destijds. Gelukkig ben ik zelf verder wel muzikaal doorgegroeid :)
' Kom van dat dak af' uit 1959, toen Nederland voor het eerst kennismaakt met RockandRoll. Alleen Koelewijn is geen Elvis. Wat een slap lied.
@Lupuslupus | 11-12-16 | 18:59
Ik zeg verder niets over hoe er met ouderen omgesprongen wordt in de zorg, dat vind ik ook verschrikkelijk. En u hoeft mij niet te vertellen om iets te presteren, ik heb een full time baan en mag maandelijks de helft afstaan aan vadertje staat.
-weggejorist en opgerot-
Omdat ik 62 ben , militaire dienstplicht vervuld jarenlang premies betaald voor AOW , VUT WW ,pensioen , kinderopvang en nooit hoeven te profiteren van sociale voorzieningen en nu moet ik doorwerken tot 67 , dan gaat mijn stem echt naar 50 plus of de PVV .
Wellicht heeft de geluidsman Alzheimer?
Het blijft toch 50+.
@DaZe | 11-12-16 | 19:03
Generatie X (waar ikzelf toe behoor) krijgt geen pensioen. Het is op, geroofd of waardeloos. Maakt niet uit hoor. Zitten we niet mee.
Je denkt met een opname kan het niet fout gaan maar dat is blijkbaar niet zo. Tip: bij ieder crematorium werken mensen die de juiste band kunnen opzetten.
-weggejorist-
Parel van het Zuiden | 11-12-16 | 19:03
Wat een onzin. Die generatie had niet zoveel noten op hun zang: niks huis kopen en meteen een nieuwe keuken en badkamer er in, naar de wintersport of vliegreisjes, kant en klare maaltijden of thuisbezorgd, 3 tv's, pc, i-pad, luxe! En hun kinderen voedden ze zelf op.
Ach, die oudjes horen toch niks, dus waar maakt ie zich druk om. Denk aan je hart, opa!
Gelukkig kan Henk Krol niet zingen, maar het moet hem uit het hart gegrepen zijn: blijf van mijn poen af. JD wil de 700.000 bleue blanke kiezertjes die hun electorale maagdelijkheid op dienen te offeren komende maart. Dit zijn 11 zetels voor het oprapen. En dan zwijg ik nog maar namens de rest van het afgeramde stemvee. Beste GeenPeil, het is u eerder deze week gezegd: verdiep u in de speltheorie. Wees de lachende derde. Alstublieft.
@Carmelita | 11-12-16 | 18:57
U bent van die generatie, hè.
U lijkt namelijk niet helemaal in de gaten te hebben dat jongere generaties veel minder inkomen hebben en veel hogere lasten. Voor vergelijkbaar werk mind you.
.
Een van de vele fraaie dingen die babyboomers ons land in hebben gestemd...
.
Gelukkig gaat de boemerang, zoals @verenigingvandieven zojuist mooi stelt, keihard terugkomen.
.
Nu maar hopen voor u en de uwen dat onze jonge generaties niet zo egocentrisch en asociaal zijn als de befaamde boomergeneratie.
@VerenigingVanDieven | 11-12-16 | 18:54
ik denk dat ze het hardst genaaid worden door de pensioenfondsen die in al hun wijsheid op de een of andere manier niet konden voorzien dat er na een babyboom misschien wel eens schralere tijden konden volgen. Alhoewel, misschien zijn Gen X'ers daardoor nog wel meer de sjaak.
Toch... Toch moest ik grinniken aan het einde, ondanks de totale droefenis van begin tot eind.
Hij was maar een zangert
en nu is hij gek
*even vrij naar, kom hoe heet die dinozangiër toch
25 jaar geleden al eens met 'meneer' aan de stok gehad. Ik deed het zaalgeluid en een ander deed het zendergeluid. Ging die lul klagen dat ik mee zat te schuiven tegen de feedback. Te dom om te snappen dat ik de zender niet deed...
Sven Kramer is snel oud geworden!
EllaRouvoet | 11-12-16 | 18:54
.
Ik vind hem nog steeds leuk. Net zoals Rob de Nijs.
Babyboomers die 'blijf van mijn poen af' zingen terwijl ze stuk voor stuk minstens 200% winst hebben gemaakt op hun huis en vrijwel constant in tijden van hoogconjunctuur geleefd hebben. Verder totaal niet egoistisch ofzo.
DaZe | 11-12-16 | 18:48
.
De ouderen leveren al 8 jaar in terwijl alles steeds maar duurder is geworden. Daar hoor ik u niet over. Nee u brabbelt de msm na.
.
Ouderen in de pis, eenzame ouderen aan hun lot overgelaten, ouderen bij de voedselbank enz. enz.
.
Misschien kunt u zelf eens iets gaan presteren i.p.v. te hakken op mensen die dat wèl hebben gedaan? Hun leven lang gesjouwd en nu als oud vuil aan de kant gegooid.
Bah zeg.
Begrijp nog steeds niet wat die geluidsmeneer nu verkeerd doet....
@da wizard | 11-12-16 | 18:52
LOL, jij ouwe knoppendraaier van me ;-)
DaZe | 11-12-16 | 18:48
Als jij nou eens een tijdje net zo zuinig gaat leven als die generatie krijg je net zoveel.
@DaZe | 11-12-16 | 18:48
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen gaat deze groep het hardst gepakt worden, door zowel regering als cultuurverrijkers, omdat zij zich slecht kunnen verdedigen. Zij gaan in rap tempo over de kling gejaagd worden, is het niet door armoede, dan door geweld.
Sven Kramer is snel oud geworden!
très cool | 11-12-16 | 18:47
Mee eens. Ik kan dit niet meer lezen als een onpartijdig tegengeluid. Jammer.
DaZe | 11-12-16 | 18:48
Egoitisch of niet , een beetje gelijk heb je wel.
Oude mensen moeten ook niet zoveel schreeuwen
Goede zanger, maar bandparodisten moeten niet zeuren.
Als je te zeikerig bent om een eigen geluidsman mee te nemen dan verdien je niet beter...
Waarom fluister ik PvdA nog
Geef VVD mijn stem
Wat is er met Wilders gebeurd toch
'T is net of ik hem niet meer ken
*tralala*
Babyboomers die 'blijf van mijn poen af' zingen terwijl ze stuk voor stuk minstens 200% winst hebben gemaakt op hun huis en vrijwel constant in tijden van hoogconjunctuur geleefd hebben. Verder totaal niet egoistisch ofzo.
Huur een band. Fuckers.
Stijl ^
GeenPeil gaat niet alleen 0 zetels halen, het haalt ook nog eens de waarde van Geensteil onderuit. Want ieder politiek commentaar is inmiddels niet meer serieus te nemen vanwege schrijnend gebrek aan integriteit. En dat allemaal omdat safespacer Nijman zich omringt met fans en ja-knikkers en geen kritische geluiden in zijn buurt duldt. Treurig!
Hij heeft trouwens poen genoeg die Cramer
petersmulders.nl/500px/Nov2011/Ben%20C...
Wanneer gaat GeenPeil een ludieke cover maken? Op een liedje van Bennie Nijman (natuurlijk).
Zo'n Ben Cramer heeft al meer bereikt dan een paar van die zure zeikerdjes hier in de comments die bijzonder weinig blijk geven van het respect dat deze goede vaderlandse artiest gewoon verdiend.
Ben Cramer is 69 .
Ben Cramer is een toffe goser .
Ben Cramer heeft heel veel geduld.
Peter Koelewijn zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit nog kon horen.
Dit wordt tenminste niet wereldwijd uitgezonden. Je zult maar Patty Smith heten (van de partij 125+).
Het enige wat niet klopte is de tekst op het schermpje wat niet meeging. Die oude zanger wist zelf die tekst niet meer... Moehahaha!
Jiskefet is terug
Nou, nou! Als de bestemming van mijn proteststem, valt die volgevreten dikke oude mensen club dus ook af. Een seniele alcoholist die een dikke fraudeur staat toe te zingen... :"-)
verkeerde band jaja, meneer weet gewoon het verschil tussen couplet en refrein niet meer.
*zet muziek in* lalala, komt ie:
Wat is nu toch het probleem?
Dit liedje was vroeger ook al lame.
Zing toch gewoon even door,
die oudjes hebben dat toch niet door
Applaus voor mij!
-weggejorist-
Is simpel te verhelpen hoor ben:
www.beterhoren.nl/maak-een-afspraak
Het zal wel aan mij liggen maar wat is er mis met dat geluidsfragment dan?
Zo, alle politieke partijen krijgen dit weekend een character assassination?
.
Ik kan dan ook niet wachten tot het volgende topic waar Geenstijl dat nieuwe splinterpartijtje eens even de maat neemt.
.
Hoe kan het toch zijn dat een blog met zeker een miljoen lezers per dag, een blog dat miljoenen in beweging kreeg voor een referendum in één week tijd slechts 2000 leden weet te werven? is misschien een leuke onderzoeksvraag om mee te starten...
Nog een paar keer mis en dan hoeft het ook niet meer. Ouderdom is vergankelijk immers.
Ben wie??
Wat spontaan !!!
Omg, dit is veel leuker als t echte liedje
Wat is een Ben Cramer?
Dus Ben Cramer leeft nog en hij treedt ook nog op! * tegen betaling van een krat pils en een bak Chinees eten *
Wat is die Krol toch eigenlijk een ontzettend enge vent.
waarom niet gewoon een bandje inhuren? m'n neefje en zijn vrienden hadden het wel gedaan voor een reiskostenvergoeding...
Sinister-President | 11-12-16 | 18:23
Zeg tante truus, dit is als humor bedoelt, niet aan alles hoeft een feitje te zitten.
Hoogste tijd dat Krol deze artiest eens feliciteert.
Kom op Ben waar is dat improvisatievermogen?
The show must go on mannn!
Inderdaad vette faal.
-weggejorist en opgerot-
Hij was maar een clown maar nu is hij dood.
Weet je wat ik graag zou willen zijn?
Een kamerbreed tapijt een kamerbreed tapijt!
REAGEER OOK