Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Islamoloog Anne Dijk mocht iets zeggen bij Pauw

Kunstenaars zijn het daar bij de NPO, niets minder. En gisteravond leverde het weer een surrealistisch meesterwerkje. Even voorstellen: Anne Dijk, religiewetenschapper en islamologe. Ze studeerde ooit aan de VU en dan kan je als meisje natuurlijk nog maar twee kanten op. Of je wordt een Simone van Saarloos en verheft existentiële paniek tot verdienmodel, of je wordt moslima. Dijk koos optie twee, en herinnert ons er met verve aan hoe going native er ook alweer uitziet. Een roomblanke zandvrouwtjes-Larper die de bronnen er uit de goedheid van d'r hart nog eens op heeft nageslagen, en de wereld uitlegt dat de islam gewoon een soort Arabisch boeddhisme is. Eentje bovendien waarover ze zegt: "Het voelde voor mij als heel natuurlijk, iets wat ik met mijn rationele geest goed kon volgen." Oké. We wensen deze rationele geest het allerbeste. Ondertussen blijven de kijkers met vragen achter en ook Dennis Mening heeft een honing. hahazoetehoning.jpg

Reaguursels

Inloggen

Generatie_1984

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn, gij addergebroed. Lees Exodus 14 vers 21 en 22 er nog maar eens op na: het onverwachte einde van de terreur bendes... begint je het al te dagen?

Veluwse-Eikel | 09-12-16 | 20:48

islam gaat winnen
staat in de bijbel

Generatie_1984 | 09-12-16 | 13:11

Christendom , jodendom , islam het domst .

alshetware | 09-12-16 | 13:11

Dit soort dames doet me altijd denken aan die meisjes die zo graag met een terdoodveroordeelde corresponderen en er uiteindelijk trouwen. Sommige (gelukkig niet alle) vrouwen hebben nu eenmaal morbide trekjes.

oliebolletje123 | 09-12-16 | 11:24

Opvallend is het dat moslims die zich tot het christendom bekeerden nooit een podium bij de NPO krijgen. Het beeld dat de NPO doet ontstaan is dat zich slechts één richting mensen bekeren en wel richting islam. En toch zijn er genoeg moslims die afscheid nemen van de islam, met name onder Iraniërs. HP/De Tijd schreef zo'n 15 jaar geleden hier als eens artikel over.

Ik weet van een gezin uit Afghanistan, dat gedwongen werd te verhuizen naar een andere provincie. Het gezin werd vanwege "afvalligheid" herhaaldelijk bedreigd en de overheid stond machteloos. Dit gebeurde overigens in de gemeente Ooststellingwerf, waar amper moslims wonen. En dat gebeurt terwijl de staat zogenaamd godsdienstvrijheid garandeert. Maar wat wil je in een land waar in vluchtelingencentra al de toon wordt gezet en moslims ruimschoots de gelegenheid krijgen om andersgelovigen te discrimineren.

jochum1980 | 09-12-16 | 10:44

Jeroen Pauw weet dat dit weer woedende reacties oplevert en verder aanzet tot polarisatie en toch blijft hij dit soort vreselijke idioten uitnodigen. Deze vrouw is heel erg de weg kwijt, waarschijnlijk sinds haar geboorte al. Ze ergert zich aan het feit dat islam met geweld in verband wordt gebracht. Punt. Dat is wat ze te zeggen had per saldo. Ze gaat niet mee in de suggestie dat geweld misschien inherent is aan islam of de islamitische cultuur. Dan is islam niet rationeel voor haar maar puur emotioneel. Ze liegt.

ILF2 | 09-12-16 | 09:08

Oplossing voor mensen die voor een oplossing willen gaan: religie uit de grondwet. Let's make one thing clear, deze religie en al die andere kán je niet serieus nemen en daarmee prima referendummetje over te maken.

Datkanjenietmenen | 09-12-16 | 00:55

Je ziet wel meer leipe mensen de islam ingaan, erg lelijke wijven, zoekende verwarde mannen. Social outcasts. Jammer is dat, korte samenvatting... Over mijn lijk dat ik deze zandmensen ga integreren in mijn samenleving. We gaan naar de klote als we deze shit blijven pikken.

rattenvanger XL | 08-12-16 | 22:37

Wienerschnitzel mit | 08-12-16 | 18:15

Pauw produceert zijn programma zelf in opdracht van de VARA die hem ongetwijfeld de richtlijnen verstrekt waar hij zich aan te houden heeft en ja, wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Net de Reichskulturkammer maar dan net effe anders.
Overigens is die "liefde" voor de islam van de (salon)socialisten verbazingwekkend want ook zij hebben niet veel goeds te verwachten van de islamitische doctrine als deze eenmaal aan de macht is gekomen via het misbruiken van onze soms wel heel erg argeloze democratie. Volgend jaar maart kunnen de Henken en de Ingrids nog tegenwicht bieden via hun stemgedrag, want daar moet het voornamelijk van komen. Van het "gepeupel" dus en niet van de zelfbenoemde "elite" en "intellectuelen" op een paar uitzonderingen na dan.
Die verkiezingen worden cruciaal want nog eens 4 jaar doormodderen op de huidige doodlopende weg wordt de doodsteek voor ons land.

Nelis SplitBloes | 08-12-16 | 22:12

-weggejorist-

PookaE | 08-12-16 | 19:56

Mijn rationele geest zegt dat wanneer een Nederlandse vrouw zich bekeerd tot de islam ze totaal niet spoort, en tegen zichzelf in bescherming dient te worden genomen. Die mensen kan je niet serieus nemen.
Op de school van mijn dochtertje loopt er ook zo eentje, in een zwarte boerka.
Ze is echt dom, dat zie je aan het gezicht al, het stukjedat zichtbaar is. Sommige mensen hebben dat gewoon en dan ben je ook niet verbaasd als het beroep dat ze uitoefenen iets laagdrempeligs is.
Is dat trouwens een racistische opmerking? Laat ik dan tot mijn verdediging opmerken dat ik niet kieskeurig ben qua racisme. Ik discrimineer iedereen, anders worden mensen maar boos dat ik ze buitensluit.

MyCatIsDoingThis | 08-12-16 | 19:26

Mevrouw, ik heb ook de islam bestudeerd. Mijn conclusie: het is een misogyne doodscultus.

Dr.Dushkind | 08-12-16 | 19:18

Pauw, het programma met alleen "de goeden" aan tafel, die het "juiste" vertellen.....

Wienerschnitzel mit | 08-12-16 | 18:15

Geweldig commentaar van Dennis Honing.

omanders | 08-12-16 | 18:14

Anne is knettergek.
Religie is opium van het volk.

Orakel1958 | 08-12-16 | 18:04

Lees vers 9:123 bijv.....?

Weer geen vrede.... ik blijf zoeken hoor,... naar vrede.

ali komijnekaas | 08-12-16 | 17:58


Brussel onze grote machtige leiders, wakker worden, islam is geen religie vrede als je weigert er in te geloven.

Toch maar meer korans uitdelen dan kunnen zij het zelf lezen.....

ali komijnekaas | 08-12-16 | 17:52

Aldus Hans Janssen destijds in de Volkskrant:

Het nut van godsdienst schuilt niet in het geloof in oncontroleerbare stellingen over God, Zijn boeken, Zijn engelen, of de inrichting van het Hiernamaals. Het nut zit in het voorschrijven en ophemelen van allerlei soorten gedrag die niet zo voor de hand liggen of misschien wel tegen de menselijke natuur ingaan. Te denken valt aan het bekennen van schuld als je een fout hebt gemaakt. Op grond van een hersenspoeling door vele eeuwen christendom dient het bekennen van schuld haast als iets prettigs gezien te worden. Bekennen is goed voor de ziel, het lucht enorm op, wordt ons hier in het Westen al eeuwenlang voorgehouden.

Kan ethiek zonder godsdienst? Wie weet. Maar misschien zouden veel mensen zonder het godsdienstig gezag van het jodendom of het christendom, de ethiek van wederkerigheid afwijzen. Die ethiek is samen te vatten met 'Zoals gij wilt dat de mensen u behandelen, behandelt gij hen dan alzo'. De consequenties van de acceptatie van deze regel bestrijken alle menselijke transacties. De westerse, joods-christelijke wereld is er diepgaand door beïnvloed. Brede acceptatie van die regel heeft geleid tot een brede stijging van de welvaart. Die 'gouden regel' van de wederkerigheid wordt in oorlogstijd als vanzelfsprekend geschonden. In de ontwikkelingslanden gebeurt dat ook in vredestijd, en dat leidt via corruptie en roverij tot armoede en dood.

De wederkerigheidsethiek is nagenoeg het monopolie van de joods-christelijke cultuur. Veel belangrijke godsdiensten en culturen kennen die ethiek niet, of bevelen zelfs nadrukkelijk aan bij de bejegening van de medemens streng onderscheid te maken tussen de ene groep en de andere, bijvoorbeeld geloofsgenoten en ongelovigen, of mannen en vrouwen.
--
Veel moderne progressieve mensen weten het zeker: 'godsdienst is apekool'. Maar dat klopt niet. Godsdienstige voorschriften beïnvloeden het individuele en het collectieve gedrag, en dat raakt het wel en wee van de maatschappij.

In de 20ste eeuw zijn miljoenen levens opgeofferd om de triomf van het een of andere politieke doel naderbij te brengen. Zo doen we het gelukkig niet meer.

Maar er worden sinds het begin van de 21ste eeuw nog steeds levens geofferd, soms één voor één, soms bij duizenden tegelijk. De rechtvaardiging voor het vergieten van het bloed van de slachtoffers wordt door de slagers niet meer in de politiek gezocht. Er is een oude, betere rechtvaardiging in opkomst: 'Onze godsdienst schrijft het voor'. Wie daar de ogen voor sluit, leeft roekeloos.
www.volkskrant.nl/opinie/hans-jansen-h...
--
Zoals Janssen al terecht opmerkte:
"Godsdienstige voorschriften beïnvloeden het individuele en het collectieve gedrag, en dat raakt het wel en wee van de maatschappij". Het Westen is geworteld in het christendom en is geworden wat ze is geworden, maar zo zullen we ook de vruchten gaan plukken als we de islam alsmaar laten voortwoekeren in onze samenleving...

matrixbluepill | 08-12-16 | 17:47

@Glasgow Argus | 08-12-16 | 12:29
Inderdaad! Ik heb het "zogenaamd" over het hoofd gezien.
Sorry.

Pieter V | 08-12-16 | 17:40

De media komen altijd met dezelfde beschuldigingen naar de islam: extreem dit en extreem dat. Het is echter gewoon islam! Vraag het de gewone moslims in de zaal.
Hoeveel van jullie zijn het er mee eens dat de straffen de Koran de juiste zijn, of het nou de dood, stenigen of wat het ook is. Handjes?

2.15m Can we have this camera focussing on all the audience sir?

It's Not the ''Radical Shaykh'' it's Islam - Fahad Qureshi
www.youtube.com/watch?v=bV710c1dgpU

Roltong | 08-12-16 | 17:40

@keestelpro | 08-12-16 | 12:22

beroemd of beroerd? Volgens mij het laatste.

Pieter V | 08-12-16 | 17:38

@Pieter V | 08-12-16 | 17:34

gesloten inrichting = gesloten inrichtingen

Pieter V | 08-12-16 | 17:34

@jatheïst | 08-12-16 | 14:20

Nee hoor, valt in dezelfde categorie als "Ik ben een vliegtuig" of "Ik ben Napoleon".
Knettergek dus en daar hadden we vroeger gesloten inrichtingen voor.
Die zijn vrijwel allemaal opgeheven maar één van die gesloten inrichting bestaat nog is vrijwel dagelijks op de TV te zien en heet "Pauw".

Pieter V | 08-12-16 | 17:34

@Notenkraker | 08-12-16 | 14:09
"Islam loog"

Zal wel betekenen dat de islam loog, nee één grote leugen was en nog steeds is.

Pieter V | 08-12-16 | 17:29

-weggejorist-

threewing | 08-12-16 | 17:28

@Peter Emile | 08-12-16 | 13:50

Voor mij blijven het kopvodden!
De definitie van een kopvod is: "Boodschappenmandje voor compleet krankzinnige en gehersenspoelde hersens, of eigenlijk wat daar nog over is, tevens oorlogsvaandel"".

Iets met gemiddeld IQ in een "cultuur" waar incest al generaties de gewoonte is?

Pieter V | 08-12-16 | 17:26

Waarom geloven deze klootviolen in allah?
Als je denkt dat er een God is, waarom dan niet die van het christendom.
Het uitgangspunt is neem ik aan dat je gelooft dat de wereld gemaakt is?
Welke demente afslag moet je dan nemen als je graag allah als je schepper wilt? Dat kan alleen aan een gebrek in je zelfbeeld liggen, omdat je jezelf wilt straffen voor je imperfecties.

crankshaft | 08-12-16 | 17:21

Voor dit mens geldt hetzelfde als voor Honing: allah bestaat niet als je daar toch in gelooft ben je af. Jij doet niet meer mee.

crankshaft | 08-12-16 | 17:17

@Hetkanverkeren | 08-12-16 | 13:09

Dat is inderdaad een mogelijkheid, net zo goed als dat er miljoenen islamitische kinderverkrachters zijn.
Ik durf zelfs te beweren dat de moslims winnen.

Pieter V | 08-12-16 | 17:16

@dopinie | 08-12-16 | 13:23

"En als je vandaag de dag de wreedheden die in enkele hoofdstukken zijn gepredikt en vastgelegd letterlijk gaat nemen, dan verdien je het predicaat 'religekkie' inderdaad met verve."

Enkele hoofdstukken? Zeker alleen de eerste 3 hoofdstukken gelezen?

Maar, een betere definitie voor die islamitische vernietigingsbrigade is nauwelijks te verzinnen.

Inderdaad, dit is precies waar de jihad op gebaseerd is.
Ieder kufar mag, nee moet, vermoord worden omdat het in hun achterlijke geschriften staat. En die nemen ze heus letterlijk!

Pieter V | 08-12-16 | 17:13

-weggejorist-

piratenpartij | 08-12-16 | 17:11

Pas mij bij de woorden van Dennis aan. Dit soort lieden geen media aandacht geven.

piratenpartij | 08-12-16 | 17:11

61% van de koran, en 75% van de hadith gaat over het terroriseren en afslachten van de infidel. En niet in de context van "het is vroeger gebeurd". Nee, er wordt opdracht toe gegeven. ISIS handelt volledig volgens de koran, hadith en sira. Kan ook niet anders, Abu Bakr al-Baghdadi, de leider van isis heeft een graad in islamitische wetenschappen.
en.wikipedia.org/wiki/Abu_Bakr_al-Bag...
freethoughtnation.com/what-does-the-ko...

Freija | 08-12-16 | 16:32

Ja mevrouw Dijk, geloof verbindt maar uw doctrine verbindt vrouwen in lappen.

Nelis SplitBloes | 08-12-16 | 16:30

Zo, deze vrouw heeft dus gewoon gelijk. Die 2 procent die oproept tot oorlog moet altijd in verband gelezen worden, en in context, en roept eigenlijk op tot vrede.
Dus, moord alle mensen van het boek (christenen/joden) uit, onderdruk de ongelovigen (dus alleen de niet-echtemoslims, best wel gematigde boodschap dus) en dan zal het vrede zijn voor de moslims.
Echt, geen speld tussen te krijgen.

Flapuidt | 08-12-16 | 16:26

Aristotalloss | 08-12-16 | 13:36 :

Ik was het Duitse succes nog vergeten. Het eerste punt is iets wat ik ook al jaren roep wat in Nederland nog veel meer zou moeten gebeuren, het duale beroepsonderwijs (hier een uitleg: duitslandinstituut.nl/artikel/3057/du... Deutschland ist mit seinem Modell der dualen Berufsausbildung extrem erfolgreich. Ansätze, das zu kopieren, sind bisher gescheitert, weil die Voraussetzungen fehlen.

Duitsland koos voor vakmensen: Was die deutsche Wirtschaft für ihre nachindustrielle Maßschneiderei brauchte, waren gut qualifizierte Facharbeiter, keine Fließbandarbeiter ohne Ausbildung.

Verder blijkt dat onder Helmut Kohl de chequeboekdiplomatie werd gehanteerd om de Duitse economische belangen in Europa te vergroten. Dat gebeurde in stilte, zonder dwang.

Allerdings zeichnet die deutsche Wirtschaftspolitik auch aus, dass sie innerhalb Europas nie fordernd aufgetreten ist, sondern Veränderungen lieber im Stillen angeschoben hat, um Deutschlands Rolle als Zahlmeister Europas nicht überzustrapazieren.

FrankVeer | 08-12-16 | 16:19

Aristotalloss | 08-12-16 | 13:36 :

1. Vluchtlingen opnemen is niet nodig, hulp in de thuisgebieden is beter (waarom dat niet gebeurt, is onduidelijk aldus de onderzoeker). Invullen van werkplekken door vluchtelingen is ook niet nodig want de Europese markt met 500 miljoen mensen beschikt zelf over voldoende man-/vakkracht.

Die Aufnahme der Flüchtlinge heute erfolgt ja aus humanitären Gründen, auch wenn nicht ganz einsichtig ist, warum man diese humanitäre Hilfe nicht besser grenznah in den Heimatländern der Menschen anwendet. Es gibt aus wirtschaftlicher Sicht für Deutschland keinen Grund, Flüchtlinge aufzunehmen, um den Bedarf an Arbeitskräften in Zukunft decken zu können, wie das manchmal suggeriert wird. Im europäischen Binnenmarkt mit seinen 500 Millionen Menschen lässt sich der Bedarf an Facharbeitern mühelos decken.

2.De euro hebben we niet nodig, vaste wisselkoersen tussen de stabiele valuta is voldoende. Volgens de auteur de meest waarschijnlijke en juiste uitweg. Het tweede punt is de vraag hoe we dat moeten realiseren. Antwoord, dat hadden we al, nl. het Europese valutasysteem met vaste wisselkoersen en regels. Wie economische problemen had, kan er even tussenuit knijpen om z'n valuta af te waarderen, de zaken weer op de rails zetten en terugkomen.

- Aber aus historischer Perspektive muss man sagen: Wir brauchen den Euro nicht. Was wir brauchen, sind feste Wechselkurse zwischen stabilen Währungen. Das ist der wahrscheinlichste, aber auch richtige Ausweg, wenn der Leidensdruck irgendwann doch zu groß wird.

- Wir hatten ein solches System schon, nämlich das Europäische Währungssystem mit seinen festen Wechselkursen und Regeln. Wer wirtschaftliche Probleme hatte, konnte kurzfristig austreten, seine Währung abwerten und mithilfe der Partner wieder zurückkommen.

Nog een mooie afsluitert:

Die EU krankt daran, dass sie versucht, alles über einen Kamm zu scheren. Man hat nicht verstanden, dass es ganz unterschiedliche Wirtschaftskulturen in Europa gibt, mit denen die Länder über Jahrhunderte gut gefahren sind.

Juist de economische diversiteit is het sterke punt van Europa

Vraag: Dann ist der Ruf nach mehr Europa falsch?

Abelshauser: Wer das heute fordert, denkt geschichtslos. Es ist ein Fehler, Europa etwas überzustülpen, was gar nicht in der DNA des Kontinents liegt. Europa ist ja gerade durch seine Vielfalt groß geworden. Jeder Versuch der groben Vereinheitlichung muss scheitern.

Kortom, de roep naar meer Europa is zinloos. Europa is juist groot geworden door zijn veelzijdigheid. Wie alles in een grote EU-mal probeert te persen, zal falen. En dat is wat de meeste EU-critici nu al jaren lopen te verkondigen. (Bron: Die Welt).

FrankVeer | 08-12-16 | 16:06

Ik zeg Vote Dennis for Buurtvader! Hij zal ze fatsoen leren dat geteisem uit de Rif e.o.

Jesses Klaver | 08-12-16 | 16:00

Zo, daarmee is Pauw nu ook totaal afgefakkeld, wat mij betreft.

Eerst een stel gristelijke mafklappers laten verklaren dat we de weerzinwekkende agressie in de bijbel niet letterlijk moeten nemen en daarnaast een nog krankjorummer wijf uitnodigen, met een om de kop geworpen lap afval, die gaat lopen mekkeren dat het met die moslims ook best wel meevalt.

Intussen brandt de halve wereld af vanwege dat kutgeloof van haar en zijn alle aanslagen direct gevolg van al even gestoorde mafkloten die hun bijbel of wat dat haat zaaiend boek als handleiding zien van hun daden(over de mening m.b.t. homo's en de manier van de omgang met vrouwen en mensenrechten durfden ze niet eens te spreken), en zat de bekopdoektetruffel te janken dat men zo lelijk sprak over haar zo FANTASTISCHE geloof.

mallekater | 08-12-16 | 15:57

Enige wat ik uit de theedoek hoorde komen wat... ''uhh uhh uhh.... uhh uhh uhh''

Brulaapje | 08-12-16 | 15:54

goede vergelijking van Honing

nStilgar | 08-12-16 | 15:27

@superjan
Om dat deze nuttige idioten een podium blijven krijgen op onze linkse gutmensch TV,
Blijft het nodig om ze elke keer te blijven ontmaskeren.
Net zo lang totdat de meerderheid van de kiezers uit rationele geesten bestaat,
En ook overeenkomstig stemt.
Nog een paar maandjes....

hotmint | 08-12-16 | 15:22

Vroeger had je op de radio het speelletje zeg eens euhhhh. Mw u bent af.

franck7020 | 08-12-16 | 15:20

Toch weer argh,
Universitair opgeleid maar een comleet gebrek aan ratio.
( nee Anne, jij hebt geen rationele geest, je bent een domme muts )
.
Dus islam is geweldig, allen de 99,999 % van de verpest het een beetje voor de rest?
En dat is de schuld van Nato?
Wapper wapper

hotmint | 08-12-16 | 15:19

+ heel veel voor Dennis Honing. Vooral die laatste zin: steek die maar in je wegkijkende vieze face Alexander.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 15:19

Dus mevrouw dacht op een dag: laat ik van nu af aan een god aanbidden die mijn tot dwaling kan brengen, die wraakgierig is, die samenwerkt met satan de duivel, een boosaardige god.. allah ik aanbid u. O, barmhartige god met je ongelofelijk gemene gemene hel waar jij de baas van bent. Om te laten zien dat ik het meen doe ik een doekje om mijn hoofd, zo van kijk , ik ben gekke Henkie. Overigens alle opsommingen over allah put ik uit koran en verzin niets

Aboe la | 08-12-16 | 15:14

"Er staat een olifant in de hoek van de kamer", zo constateerde een groot deel van de wereldgemeenschap. "Nee hoor" zei Anne, "jullie zien het gewoon verkeerd."

devil13 | 08-12-16 | 15:01

Noltie | 08-12-16 | 14:27
Het dhimmie-gehalte was erg hoog kan ik je vertellen. Maar waarom zo'n muts uitnodigen als je het over de explosiviteit van de Koran en de Bijbel wilt hebben? Dan weet je toch van tevoren al dat die in de verdediging schiet. En als je haar dan binnenhaalt als een "exempel", zet er dan een radicaal moslimmens naast en laat ze lekker mekaar de tent uitvechten.
Mijn God, erger dan deze muts heb je ze niet.
fahminstituut.nl/wp-content/uploads/20...
Wat Islam is, is een kwestie van interpretatie. "Zoveel mensen, zoveel interpretaties."
En wat feminisme is, is óók een kwestie van interpretatie. "Maak geen waarheidsclaim op wat werkelijk feminisme is, want daar sluit je meer mee uit dan je lief is."
Dus, niemand heeft gelijk, iedereen heeft gelijk, en alle kritiek op het feminisme of op de Islam kun je afdoen als onterecht, niet ter zake, onjuist, of zelfs onheus, en je kunt je lekker aangevallen gaan zitten voelen.
"Islamitisch feminisme bestaat uit mensen die zichzelf als moslim zien, overtuigd zijn van de islam en voor feministische doelen strijden gebaseerd op de islam."
Dat betekent dus ook tegelijk alles en helemaal niks. Vooral geen kritiek op proberen te hebben, want, zoals die muts gisteren ook zei, "Islam is emancipatie."
Jeroen luisterde aandachtig toe en liet de boel de boel. Morgen weer een dag, moet hij gedacht hebben. Het kan niet elke dag raak zijn.

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 15:01

Wat is er mis met wat ze zegt?
Leg eens uit!

Einde van de Domheid | 08-12-16 | 15:00

CoffeePatch | 08-12-16 | 12:10

ahaha

1+1 | 08-12-16 | 14:52

VU ..... zucht

Keerf II | 08-12-16 | 14:50

Lupuslupus | 08-12-16 | 12:11

Je moet wel een erge hekel aan je ouders hebben. Eerst laat je ze je peperdure studie betalen en dan doe je ze extra verschrikkelijk veel verdriet door voor de Islam te kiezen. Je vader is dominee en dan kies je voor de antichrist. Hoe krijgt je het in je bolle hoofd. Er moet wel iets heel ergs in haar jeugd zijn voorgevallen, anders is dit niet verklaarbaar.
Zum Kotsen!!!!

rooie vogel | 08-12-16 | 14:46

Die doeken moeten het wel erg heet hebben gehad onder die studiolampen. Snel, de verwarming uit en de ramen open. En ijsjes voor ze halen. Wat de Nederlanders daarvan zullen zeggen? Niks, want links, begripvol en vol liefde voor het eis- en haatvolk.

Nivelleermarionet | 08-12-16 | 14:45

Het is landverraad door te rebelleren met hetgeen je ouders / omgeving het meest haat.

Lyin Ted | 08-12-16 | 14:34

Islamietjes. Niet het meest zelf-critiserende volkje. Komt door een ongelukkige combinatie van kleine piemel (kort lontje), laag IQ, een walgelijk kut geloof die mensen die niet (voldoende/verkeerd) in het haatsprookje geloven als minderwaardig en verachtelijk beschouwd. En dan als klap op de vuurpijl een gigantisch minderwaardigheidscomplex omdat er al 1000 jaar niets meer van belang uit hun cultuur komt. Olie tel ik niet mee want daar hebben ze niets voor gedaan.
Kortom kutvolk. Maar de ergste soort is toch zonder twijfel wel de bekeerde westerling. Willens en wetens zo'n cultuur binnenstappen is voor mij toch echt een soort landverraad.

WatZalIkErvanZeggen | 08-12-16 | 14:29

-weggejorist-

Noltie | 08-12-16 | 14:27

Werkelijk waar wat een gewauwel, er is geen touw aan vast te knopen.

"Als ik over de koran spreek, nog minder dan twee procent dat soort verzen... altijd in context en merendeel altijd tot vrede oproepend. Een specifiek soort oorlogsrecht is, dat je naast de VN kan leggen."

*ZUCHT*

Heeft iemand nog gezien of ze terecht gewezen wordt door iemand of heeft iedereen instemmende de Gütmensch ja-knikker uitgehangen aan die tafel?

Waarom nodigen ze zo'n idioot uit? De domheid regeert.

Noltie | 08-12-16 | 14:27

@Lupuslupus | 08-12-16 | 12:11
Heel treurig, inderdaad. Ik, komende uit een zeer christelijke omgeving, zoals mijn gebruikersnaam zeker al doet vermoeden, heb eensch uit nieuwsgierigheid de koran gelezen. Dat gedaan hebbende, en met degelijke kennis van de bijbel, kan niet anders concluderen dat het een slap aftreksel is. Een slap aftreksels is smakeloos, en dat is wat er dan ook naar bovenkomt, de oogst, wat uit het zaaigoed naar voren komt: smakeloosheid.

Van Urk | 08-12-16 | 14:24

Wat zijn dat toch voor vrouwen, die zich als westerling bekeren? Houden zij ervan om onderdrukt te worden? Lijkt wel alsof ze daar een natte poes van krijgen. Ga de moeite niet nemen om dat filmpje te bekijken.

jatheïst | 08-12-16 | 14:20

Peter Emile | 08-12-16 | 14:04 Ik had graag wijlen Robert Long een islamitische versie van "Jezus Redt" horen doen.

BokoHalal | 08-12-16 | 14:15

De Islam is m.i. slechts de eerste laag van een probleem. Stel dat je de Islam kon uitroeien: wat hou je dan over? En wereld vol stammen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Dat gaat m.i. nooit veranderen. De ruzies worden vermoedelijk bij krimpende hoeveelheden grondstoffen en toenemende hoeveelheden wapens, klimaatproblemen en globalisering alleen maar erger. HEt is natuurlijk bijzonder dom om die stammenstrijd hier in Nederland te importeren. Dus die import moet stoppen. Stem PVV. Op een andere manier kun je dat helaas niet duidelijk maken. VEel mensen, zoals die gelovigen op de buis, zijn m.i. nog in een ontkenningsfase. Ga ik nog een laagje dieper, dan zijn er m.i. gewoon veel te veel mensen. Wat echt zou helpen is een onbehandelbare ziekte die ons decimeert. En die komt vanzelf, want dat is een natuurwet, zie de intensieve veehouderij. Dus het lost zichzelf uiteindelijk wel weer op.

Poes Fiep | 08-12-16 | 14:14

Weinig gerichte kritische vragen hoor, van Pauw. Had ook niet anders verwacht, maar we weten allemaal wel dat volgens links IS niet de ware Islam vertegenwoordigt. Wat ik van deze mevrouw wil weten is waarom ze er zo bijloopt, terwijl dat geen geloofsvoorschrift is maar een culturele uiting die integratie in de weg staat. Waarom er nog steeds geen tegengeluid in de Moskeeen te horen is, waarom de Islam zich als geloof niet ontwikkelt en heruitvindt maar juist probeert die 7e eeuwse regeltjes van Mo! zoveel mogelijk te benaderen, waarom de vrouw nog steeds eigendom van de man is ( de Koran een geemancipeerd boek noemen, dan spoor je niet ), waarom sodomie nog steeds verboten ist enzovoorts enzovoorts. Maar ja, Pauw levert wat zijn achterban wil horen, tegen een riante beloning...

Graaisnaaiert | 08-12-16 | 14:10

'Islamoloog'
Is trouwens zoiets als 'domheidkundige'.
Plezier d'ermee, maar wel elders graag.

Notenkraker | 08-12-16 | 14:09

Oh.. mijn mensenkennis meter slaat tilt.. Dit soort beestje ken ik maar al te goed..

Een blik in de ogen, een klank van de stem en een paar seconden luisteren was genoeg om haar tot mierenneuker, doorgeslagen feministe en betweter met groot bord voor de kop te bestempellen. gooi daar "de echte" waarheid van Islam bovenop en je hebt dat gedrocht wat aan tafel zit. Die kan je niets wijsmaken ook al is het waarheid want er is maar een waarheid.. haar waarheid :)

fukallahalhollandi | 08-12-16 | 14:09

Peter Emile | 08-12-16 | 13:50
En net dat verbieden van de kromgetrokken geest maakt de zaak zo moeilijk.
Want gedachten zijn vrij. Ook als ze van het kromgetrokken kleine agressieve verstand afkomstig zijn.
Zelfgenezing is nog de enige optie: je moet zoveel mogelijk de muzel confronteren met z'n eigen kromgetrokken onhoudbare realiteit, zodat ook hij/zij een verlichting kan doormaken.
Reeds meer dan 1,8 miljard patiënten te gaan...

Notenkraker | 08-12-16 | 14:07

@maar toch | 08-12-16 | 13:55

Kan zó in vergulde sierletters op een tegel:

"Waar de islam begint, eindigt de vrijheid".

Mooi geschreven.

Peter Emile | 08-12-16 | 14:04

@eismctwee2

Hahaha dan krijg je een programma zo kort als een Donald duck cartoon filmpje!

Accident_Prone | 08-12-16 | 14:03

Een groter gezichtsverlies van dit geloof is er nog niet geweest.

ali komijnekaas | 08-12-16 | 14:01

Kan er naaste een filter voor fake nieuws op FB ook een filter voor fake argumenten bijde NPO komen. De uitzending was een aaneenschakeling van onwaarheden

eismctwee2 | 08-12-16 | 13:57

Islam valt niet te redden voor gezichtsverlies. Ik vraag me af of die meid nou tot de islam kwam door eigen inzicht en keus of kwam ze gewoon een Marokkaan tegen die riep: "Hee meisje!" En dat ze daar dan is ingestonken. Vragen, vragen...

Accident_Prone | 08-12-16 | 13:57

Waar de islam begint, eindigt de vrijheid, en worden de ongelovigen (mond)dood gemaakt (zie Turkije)

maar toch | 08-12-16 | 13:55

simplesimpie | 08-12-16 | 13:36
het zou wellicht enige verbazing wekken als Frau Merkel opeens met hoofddoek voor fotomomentje met de Europese regeringsleiders verschijnt.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 13:55

@dopinie | 08-12-16 | 12:59

De percentages die u noemt (de rotte 5 procent die het verpest voor de overige 95) kunt u gevoeglijk omdraaien als het de islam betreft.

Peter Emile | 08-12-16 | 13:54

Ik klik al heel lang niet meer op filmpjes van pratende hoofddoeken.

'Pratende hoofddoeken'. Doet me aan iets denken. Namelijk dat het mij opvalt dat al mijn vrienden, vriendinnen, kennissen en familieleden - net als ikzelf overigens - altijd spreken over "een hoofddoek" als ze "een islamitische vrouw" of "een moslima" of "een vrouw met een hoofddoek" of "een Nederlandse met een immigratie-achtergrond" bedoelen.

Bijvoorbeeld:
"Ik kwam een hoofddoek tegen".
"Er zat een hoofddoek naast me in de tram".
"Een hoofddoek gaf me een grote bek".
"Ik zag weer zo'n hoofddoek op tv".
"Het barst hier van de hoofddoeken".

Da's nou precies wat die barbaarse ideologie die wij ten onrechte 'religie' noemen, met vrouwen doet: vrouwen worden van hun wezen beroofd. Beroofd van het feit dat ze vrouw zijn. Ze worden beroofd van hun seksualiteit. Gereduceerd tot anonieme 'hoofddoeken'. Ingepakte, bewegende objecten. Wandelende hobbezakken. 'BMO's'. 'Black Moving Objects'.

De hijab (hoofddoek), of de niqaab of de boerka of hoe die verschrikkelijke islamitische verstopdoeken en rouwlakens ook mogen heten, zijn niets anders dan de muffe streepjes-pyjama's waarin de Duitsers hun concentratiekampgevangenen hesen in de Tweede Wereldoorlog.

Je ziet een islamitische vrouw niet anders dan als "een hoofddoek". Een vrouw, door haar mannelijke dwingelands en haar primitieve geloof gedegradeerd tot een wandelend object.

Als ik een vrouw-met-hoofddoek tegenkom, word ik niet geconfronteerd met een vrouw, met een mooi dan wel minder mooi vrouwelijk mens, maar met een doek, met een religie. met een wandelend symbool van de islam.
Elke hoofddoek is een vlag in de islamitische vlaggenparade die dag in, dag uit onze openbare ruimte ontsiert.

Er is geen religie ter wereld die zichzelf op zulk een schaamteloze en dwingende wijze aan de buitenwereld opdringt.

Er is geen religie ter wereld die op zulk een dwingende, schaamteloze en brutale wijze de helft van de mensheid de-humaniseert. En op die de-humanisering dan ook nog eens het etiket 'respect' durft te plakken.

De islam maakt krom wat recht is, en lult vervolgens recht wat ze krom gemaakt heeft.

En overigens ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.

Peter Emile | 08-12-16 | 13:50

Het was één grote "No True Scotsman" litanie. Maar de "Scotsman" Abu Bakr al Baghdadi "doesn't give a fuck" wat ene mevrouw Dijk roept als minderwaardig wezen, neukvee en potentieel bezit van een ware moslim.
Wat een genaturaliseerde Scotwoman te melden heeft over doedelzakken, haggis, whisky en shortbread zal voor de geboren Scots krankzinnig in de oren klinken, zelfs als de Scotswoman een universitaire graad in Scotologie heeft.

Stormageddon | 08-12-16 | 13:50

Ik zie wel overeenkomsten tussen de islam en de Satanskerk. Is dat al eens onderzocht aan de VU?

Veritas Splendor | 08-12-16 | 13:50


Anne Dijk

religiewetenschapper - islamoloog - begrijpen/analyseren/onderzoeken.

Tsja.

komtdatschot | 08-12-16 | 13:45

"Ik ga in de koran moslim vervagen door blanke man. Dat dus de blanke man superieur is en naar wereldheerschappij moet streven. Hoe lang zou het duren voordat de politie op de stoep staat na de uitgave?"
mr. Quispel | 08-12-16 | 12:27
-
Dat is wel verdraaid leuk en handig om mee te nemen in een discussie met dom links vuilnisvolk. Bevlogen en bloedserieus één van de vele haatverzen in moderne spraaktaal inzetten waarin de moslim de blanke man is en de kufar de moslim. Als ze dan los gaan, staan ze weer eens schaakmat. Niet dat dat die domlinkse ogen ook maar enigszins zal openen, maar is wel leuk :)

De Bredaonaar | 08-12-16 | 13:44

dopinie | 08-12-16 | 13:23
"Het ligt niet aan de geschriften of de religie, maar wat mensen ermee doen."
Hoe ook jij het formuleert, dat is nou precies het probleem. Wat mensen met bepaalde geschriften en bepaalde religies kunnen doen hangt direct samen met de status van die geschriften en/of de status van die religie. Religekkies kunnen enkel bestaan in een wereld die religekkies de ruimte geeft. Anders waren het gewoon gekkies, en geen religekkies.
Als je, zoals bijvoorbeeld Tariq Ramadan stelselmatig doet, de Heilige Teksten verbijzondert, en alles wat fout is aan een religie als "interpretatie" en dus als "foute interpretatie" betitelt, dan immuniseer je daarmee die Heilige Teksten, en kunnen ze onverminderd hun invloed blijven uitoefenen, ook op volgende groepen van religekkies.
Zo kun je Mein Kampf ook onschadelijk maken, door steeds te beweren dat mensen die de inhoud op een bepaalde manier uitleggen en daar hun handelen op baseren, een foute interpretatie hanteren. Terwijl we met z'n allen gewoon weten dat die teksten, hoe slecht ook geschreven, explosief zijn.
Het gaat niet enkel om wat die Koran zegt, maar vooral om de positie die die teksten in kunnen nemen. Elk woord wordt gezien als het Woord van Alllah, als geopenbaard, en dat gaat die tekst wereldwijd macht en aanzien, en die religekkies komen als vliegen op de poep op die macht en dat aanzien af, en eigenen die zich toe door simpelweg te claimen dat hun interpretatie de juiste is.
De Donald Duck geeft die macht niet.

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 13:37

FrankVeer | 08-12-16 | 13:23 |
Kun je dat artikel onder de tweede link eens beknopt weergeven; zit achter een betaalmuur maar lijkt me wel een boeiend artikel. Wat is de historische kern van de succesvolle Duitse economie en waarom hoeven ze geen 'vluchtelingen' op te nemen in dat verband?

Aristotalloss | 08-12-16 | 13:36

Dochter van een dominee. Er zat dus al iets niet goed in haar jeugd.
CleaudeSacke | 08-12-16 | 12:15 Dochter van een domine.... waar had ik dat meer gehoord ?... Aber Ja , natürlich !!

simplesimpie | 08-12-16 | 13:36

@dopinie | 08-12-16 | 12:59
De uitspraak is zo omdat al wil je een goed mens iets in en in slechts laten doen, je religie nodig hebt. Daarom zegt men dat religie vergiftigd.
Daarbij is het een gigantische verspilling van tijd en middelen.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 13:35

Religie is nuttig voor mensen die de wereld om hen heen niet kunnen verklaren.
Religie is nuttig voor mensen met een gebrek aan zelfvertrouwen.
Religie is een voertuig voor mensen die anderen willen overheersen.
Daarom zijn mensen zonder religie ook zo strontvervelend voor anderen, want ze snappen de wereld, hebben zelfvertrouwen en willen zich niet laten overheersen.

Koos Knak | 08-12-16 | 13:34

Geloof is een zwakte. De Islam is een geestesziekte!

Arknow | 08-12-16 | 13:31

Hennis Doning was toch minister van defensie?

Breinbrouwsels | 08-12-16 | 13:28

Je moet toch wat als je een aandachtshoer bent en helemaal nergens in uitblinkt.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 13:27

Thijs van de E.O. had best wel goede dingen te zeggen. Hoofddoek dacht hem te kunnen weerspreken! Dat lukte absoluut niet.

deoudererijperevrouw | 08-12-16 | 13:23

Betterworld | 08-12-16 | 13:07 (+ ook Schoorsteenveger | 08-12-16 | 13:15)
Ik blijf het ook zeggen: Het ligt niet aan de geschriften of de religie, maar wat mensen ermee doen. En als je vandaag de dag de wreedheden die in enkele hoofdstukken zijn gepredikt en vastgelegd letterlijk gaat nemen, dan verdien je het predicaat 'religekkie' inderdaad met verve. Da's net zoiets als wanneer de schipper uit Urk zijn knecht op de Noordzee kielhaalt, omdat die op de werkplek gerookt heeft. Dus, dat idioten zich focussen en (uit)leven op die hoofdstukken, wil toch niet zeggen dat wij dat ook moeten doen? Daarmee bevatten niet ineens alle geschriften grote onzin, bedoel ik te zeggen. Wanneer men het goede eruit weet te halen, heb ik geen problemen met de religieuze medemens.

dopinie | 08-12-16 | 13:23

Zo'n Anna Dijk figuur... ik ken ze wel.
Niemand die op haar lette op school, wat ze ook probeerde. Het was altijd fout. Dan komt ze via een toevallige Marokkaanse scharrel bij zo'n clubje die haar ineens aandacht geven, haar wel tof vinden omdat ze een stuk doek om haar hoofd bindt en zo. Ja, dan gaat ze daar lekker in mee. Telkens als ze uit naam van dat clubje uit de band springt, krijg ze applaus van d'r nieuwe vriendjes. En dan ineens, een paar jaar verder zit ze daar aan tafel. Als geradicaliseerd Westers meisje, d'r achterlijk clubje te verdedigen op de televee, maar o, o ,o, wat heeft ze veel vrienden ineens, hè muurbloempje Anna...

beschuitfluiter | 08-12-16 | 13:21

Tenenkrommend was het. Mevrouw was op haar clit getrapt toen Jeroen bij de introductie niet meteen meldde dat ze wetenschapper was. Want dat moest er toch duidelijk bij, dat ze dat was. Maar het bleek al gauw dat ze er niet als wetenschapper zat, er niet als wetenschapper wilde zitten, en er wellicht ook als wetenschapper niet kón zitten. Eén kritische vraag namelijk over die Islam was genoeg om haar te laten antwoorden dat ze zich "aangevallen" voelde. Een slechtere houding kun je als wetenschapper niet hebben. Als je je aangevallen voelt wanneer iemand een kritische vraag stelt over het onderwerp dat je zegt te bestuderen, dan bewijs je daarmee geen wetenschapper te zijn, en dan is de gepikeerdheid richting Pauw dat hij dat meteen niet breed uitmeet volkomen misplaatst. En de manier waarop ze meende zich te moeten verdedigen (waarom toch die neiging om te verdedigen?) was doorzichtig. Alles wat die Islam in een kwaad daglicht stelt, zo kapittelde ze, is simpelweg terug te voeren op een verkeerde interpretatie van die Islam. En ja, dat die Heilige Teksten zelf oproepen tot geweld, dat is ook niet zo, dat is ook maar hoe je het interpreteert. Alsof je Tariq Ramadan hoorde praten, die bruggenbouwende "professor in Islamic Studies" die ook meteen vergeet de wetenschapper uit te hangen, zodra hij zijn mond opendoet.
Tenenkrommend ook die Pechtold, die haar dan nog een beetje gaat bijvallen ook
.

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 13:15

@ Vlaan | 08-12-16 | 12:57
Daar heb ik het toch helemaal niet over?

Lewis | 08-12-16 | 13:14

Blijf vooral lekker wegkijken.
www.geenstijl.nl...
General Dripple | 08-12-16 | 12:59

Afvalligheid wordt niet één keer genoemd in het artikel. Wat is je punt.

koter | 08-12-16 | 13:13

Ja, als je alle oppositie uitroeit heb je vrede, dat hebben ze goed bekeken.

sarcastro | 08-12-16 | 13:12

Snap niks van haar verhaal

Student1994 | 08-12-16 | 13:12

De minimale vooruitgang hebben jullie aan het westen te danken
tegenalles | 08-12-16 | 13:02
.
Kijk dit is nu eens een waarheid waar best wat meer op gehamerd mag worden.

Vlaan | 08-12-16 | 13:12

Bekeerlingen zijn vaak het fanatiekst.

martymcfly | 08-12-16 | 13:11

die omgeturnde zijn nog erger!!! geen aandacht aan schenken , maar bij pauw en dwdd zijn ze altijd welkom,als het maar links is.

bekijket | 08-12-16 | 13:11

Een pratend bruin laken. Ooit waarschijnlijk een vrolijke jonge Nederlandse vrouw in minirok en met wapperende haren.
Pfftt misschien vind ik deze vrouwen nog wel het meest irritant.Arme ouders van mw Dijk.Die moeten zich toch dagelijks afvragen waar hebben wij dit zaadje gepland?

Hettiet | 08-12-16 | 13:11

Er zijn negen landen waar de doodstraf op afvalligheid van de islam in de wet staat. Daar heb je je bewijs.
Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:57

Gast, dat het in de wet staat wil niet zeggen dat het wordt toegepast. De wet bevat vaak dode letters. De mensen die in de problemen zijn gekomen zijn mensen die openlijk oppositioneel zijn; dus van de daken gaat schreeuwen dat de islam en moslims allemaal de moeder ge... moet worden (een Sylvana Simonsje doen dus). Dat moet je dus niet doen in een islamitisch land. Zolang je je behoorlijk gedraagt en mensen niet opzettelijk tegen de schenen schopt is er in de praktijk weinig aan de hand. Het hangt ook echt af in welk land je bent. Er zijn zo'n 50 moslimlanden in de wereld. Varierend van ultraconservatief tot liberaal.

koter | 08-12-16 | 13:10

Islam zou verbinden...... volgens mij zijn het de eerste hulp troepen die de verwondingen na ontmoetingen met deze " Vredelievende" Islam verbinden......

Donnie Brasco | 08-12-16 | 13:09

Ik ben formeel Rooms Katholiek. Ik ben een kinderverkrachter.

Hetkanverkeren | 08-12-16 | 13:09

@doedeljantje | 08-12-16 | 12:19

Christendom bestreedt de heksenvervolging juist. Waarom dacht u dat er zoiets als een heksenwaag bestond? Elke vrouw bleek te zwaar. Beetje meeveren met de bijgelovigen en hup.... weer een vrouw gered.

Tarak | 08-12-16 | 13:09

Geweldige tv is dit. Een roomblanke vrouw die zich vrijwillig bekeerd tot de islam en daar bloedserieus over praat zonder dat de rest in de lach schiet. Ik moest gelijk aan deze klassieker denken, waarbij veel kijkers destijds dachten dat het echt was, omdat Arjan Ederveen het zo serieus bracht. www.youtube.com/watch?v=KFvT99HNpuI

salsaparilla | 08-12-16 | 13:09

Ik vraag me af wat de mening van deze moslima er toe doet in de moslimwereld? Het is een vrouw dus ik vermoed zero.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 13:08

Ook al zet ze zichzelf te kijk dan is dat nog geen reden om dit soort religekkies een podium te geven.

jemagookniksmeer | 08-12-16 | 13:07

80% is vredelievend wat er in den geschriften staat! WAT!!! Dus die 20% haatzaaiende en tot moord oproepende teksten moffelen we weg??!! Dit is toch werkelijk niet te geloven. Als Wilders 1 scheet laat wordt hij voor het gerecht gedaagd.

Kan dat trouwens de KORAN en de Bijbel voor het gerecht dagen? Wat een haatzaaierij staat daar in zeg!

Betterworld | 08-12-16 | 13:07

Arabist Hans Jansen draait zich om in zijn graf. Dat is zeker.

Lupuslupus | 08-12-16 | 13:05

@ Bakkeleures | 08-12-16 | 12:20
Jammer. En nogal kort de bocht, er zijn zat gelovigen met wie je prima kunt discussiëren.
Lewis | 08-12-16 | 12:28

Ja inderdaad! Hoe kun je dominee Gremdaate vergeten??

Sarcastisch varken | 08-12-16 | 13:04

Moslim zijn is zo vredelievend dat ze elkaar al ongeveer 2000 jaar aan het afslachten zijn en niet verder gekomen zijn dan de wereld met hun olie te vervuilen en vergiftigen.De slavernij bestaat er nog altijd en jullie vrouwen hebben nog steeds niks maar dan ook niks te zeggen en te willen.De minimale vooruitgang hebben jullie aan het westen te danken .Jullie haten ons en onze religies maar willen wel ons geld.Hypocrieten met lange tenen.In het M.O was je zelfs helemaal niet als vrouw op de tv aan het woord gekomen .

tegenalles | 08-12-16 | 13:02

Ik stem op Wilders in de hoop ende verwachting dat hij alle sociale studies aan de VU sluit. Het is genoeg.

IncomingHuey | 08-12-16 | 13:01

God is niet groot en religie vergiftigt alles.
Solar666 | 08-12-16 | 12:15

Dat is een opvatting, daarmee niet noodzakelijk feit (al ziet menigeen hier dat anders). Feit is wel dat beide religies miljarden aanhangers hebben; logischerwijs is er dan een gedeelte dat overdrachtelijk met die verhalen aan de haal gaat. Maar "Religie vergiftigt alles"; dat is een dooddoener waar je ook weinig mee opschiet. Dat valt ook te zeggen over bijvoorbeeld geld, of politiek; het is maar waarmee je je verwant, of waartegen je verzet voelt. Ik weet dat bij 95% christenen (en denk dat dit ook zo voor de moslims geldt) de religie ze helpt en inspireert om de wereld en medemens met open vizier tegemoet te blijven treden, en te blijven proberen het goede in de mens te zien; te helpen waar en met wie het niet goed gaat. Het grootste probleem is, dat deze 95% zich grotendeels afzijdig houdt tegenover de wanstaltigheden die de rotte 5% zich meent te mogen permitteren. En durft iemand dat wel, dan wordt 'ie in het mooiste geval weggezet als godsdienstgekkie, en in het ergste de hals doorgesneden. Maar, nogmaals, om al die miljarden mensen meteen maar af te serveren als idioten die sprookjesboeken lezen, dat lijkt me als reddingsmiddel uit deze situatie ook weinig effectief.

dopinie | 08-12-16 | 12:59

@koter | 08-12-16 | 12:54
Er zijn negen landen waar de doodstraf op afvalligheid van de islam in de wet staat. Daar heb je je bewijs.

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:57

Lewis | 08-12-16 | 12:18
Ik kan je alleen maar aanraden om eens de koran te lezen. Dan kan je zelf vaststellen dat wangedrag zoals dat van de IS-strijders niet "ondanks" de islam is, maar gewoon aanbevolen wordt in de koran.

Vlaan | 08-12-16 | 12:57

Wat die ingepakte gezichten toch altijd aan die tafel moeten is me een compleet raadsel. Nooit iets anders te melden dan onzin en te stom om te poepen. Volkomen onbenullig. Je kan het net zo goed een kwartier over Paulus de Boskabouter hebben. Gaat ook nergens over.

arc-en-ciel | 08-12-16 | 12:57

Stomme kutclubjes gaat haken of breien leert een vak schilder/stukadoor wordt dokter....

RigorMortis | 08-12-16 | 12:56

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:45

Bewijs? Valt met op dat mensen hier veel beweren maar weinig bewijzen. Dacht dat we hier met rationele mensen van doen hebben?

koter | 08-12-16 | 12:54

Van mij mogen alle religies fijn de pleuris krijgen z.g rechtschapenen.

RigorMortis | 08-12-16 | 12:54

Filmpje bekijken is zonde van je tijd. Je weet exact wat deze slaafse Moslima gaat zeggen. Heb medelijden met haar. Ze weet niet beter. En zit zo gevangen in haar situatie dat het triest is.

Mark_D_NL | 08-12-16 | 12:53

Maarrr nog steeds geen dialoog met de moslims uit onze samenleving waar echt een gesprek mee gevoerd moet worden. Dit is dus gewoon een gesprekje met een Hollandse kut die een hoofddoekje heeft opgedaan nadat ze een beetje vanuit een Nederlands perspectief heeft besloten dat de islam iets voor haar is.
Maar de gesprekken, discussies en debatten moeten dus gevoerd worden met immigranten, die in de islamitische cultuur zijn opgegroeid en zich in Nederland afzonderen van onze maatschappij.
Daar kunnen geen duizenden bekeerlingen iets aan veranderen. Kortom Pauw slaat plank weer mis! En nou opbokken!

ratelaar | 08-12-16 | 12:53

@Veni_Vidi_Vici | 08-12-16 | 12:50
Juist. Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:52

-weggejorist-

koter | 08-12-16 | 12:51

De mens deel 98 procent van zijn genen met de chimpansee. Slechts 2 procent is anders. Waar praten we over? *banaan eten doet*

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:51

Zeker, haar geloof "verbindt", ja ,de schiet- en snijwonden van de slachtoffers.

Foezela | 08-12-16 | 12:51

Deze week bestuderen wij waarom er mooie beelden staan op het paaseiland.....
Fuck all religie .... er is niks.... nada .... nakkes.... niks je bent gewoon doooooooooood je gaat nergens heen behalve kist of urn in de grond of op de schoorsteen.

RigorMortis | 08-12-16 | 12:50

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:10
.
En deze keer laat ik wèl de alcoholische versnaperingen op tafel staan! (+4)
.
Bekeerde Nederlanders naar Islam, grotere landverraders bestaan er simpelweg niet.
Recht praten wat krom is en krom praten wat recht is.

Veni_Vidi_Vici | 08-12-16 | 12:50

Ik vind 9-11 eigenlijk ook best meevallen.
Slechts 2% van de passagiers in die vliegtuigen waren terroristen, dus waar hebben we het over?

Cuyahoga | 08-12-16 | 12:47

Ook hier, veel kletsen en weinig zeggen.

ijskogel | 08-12-16 | 12:46

@koter | 08-12-16 | 12:43
"De islam heeft al eeuwen een schare trouwe volgelingen." En dat komt echt niet omdat de doodstraf staat op afvalligheid. Heus niet. Echt niet. *haal je kop eens uit je kont*

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:45

De hoofdoek versie van :Zeg eens "euhhh".

Allahrik | 08-12-16 | 12:45

Het spijt dat ik moet zeggen tegen je Anna. Maar je hebt waarschijnlijk een keer te hard je hoofd gestoten en er is een draadje los gegaan. Het kan ook zo zijn dat je teveel gepest werd of een zwaar complex hebt. Ik ben zelf 50/50. Heb tegelijk op een christelijke school een een islamitische school gezeten en ben aardig geïnformeerd in beide werelden. Beide zijn drama en beide boeken zijn gemaakt door mensen. In de bijbel en in koran staan teksten die gewoon niet accepteerbaar zijn in onze maatschappij. Als je zo nodig in iets moet geloven, geloof in jezelf. Ik zeg dit want als je een gezond verstand had, was je niet in de islam gaan geloven en al helemaal niet een hoofddoek op je hoofd gehad.

Izziek | 08-12-16 | 12:45

Pieter V | 08-12-16 | 12:36

Misschien is dat juist het sterkste punt aan de islam i.e. dat onveranderlijke? Daarmee heeft het al eeuwen een zeer trouwe schare volgelingen. Dat veranderlijke heeft ervoor gezorgd dat het met het Christendom (in ieder geval in het Westen) niet zo goed gaat. Sinds de jaren 60 lopen de kerken namelijk leeg. Je zou het ook principieel kunnen noemen (lijkt me handig voor een moreel stelsel).

koter | 08-12-16 | 12:43

@een_mike | 08-12-16 | 12:25
U verwacht een eerlijk antwoord van een volksmenner van het ergste soort? De demagoog in optima forma die het altijd heeft over de splinter in het oog van Wilders en niet door heeft dat hij niet alleen een balk in zijn eigen oog heeft maar ook nog een betonnen bunker voor zijn kop.

Pieter V | 08-12-16 | 12:43

Een moslim die islamoloog is is net zoiets als dat een arts die zich zelf diagnosticeert; dat kan niet goed gaan.

IslamPislam | 08-12-16 | 12:42

NSB had ook zulke zalvende woorden over het fascisme. We hebben deze bezetters zelf binnengehaald.

funkyd | 08-12-16 | 12:41

ti ta toverkuffar | 08-12-16 | 12:33
Precies, het argument het is maar 2% tekst dat zo is, ok stel dat zo zou zijn.. en 98% is wel goed... dan blijven er toch altijd mensen die ook naar die 2% kijken en zich daar op richten... dan kan je die mensen ook niet ongelijk geven want het staat gewoon in die 2%... dus het maakt geen bal uit hoeveel procenten het zijn.. wat er staat... dat is het belangrijkste.

Julia | 08-12-16 | 12:39

Sommige vrouwen vinden het gewoon gemakkelijk als een ander alles voor hun bepaald. Hoeven ze niet na te denken, geen keuzes maken enzovoort. Lekker doen wat een ander voor je voorkauwt.
En dan is voor die vrouwen de islam een heerlijk warm bad. De man en schoonfamilie bepaald en regelt alles en jij kan als ondergeschikte je hersenen op nul zetten. En die paar tikken die je krijgt omdat je niet direct doet wat ze willen neem je op de koop toe.

sinar2 | 08-12-16 | 12:39

koter | 08-12-16 | 12:11
Het verbreken van contact is inderdaad een ieders goed recht. Probleem met islam alleen is dat het niet hier bij blijft. Ze laten je niet met rust maar komen je juist achterna. Eerwraak.

General Dripple | 08-12-16 | 12:38

@doedeljantje | 08-12-16 | 12:19

Nou doedeljantje, ook jij bent niet slim genoeg om het verschil te snappen. Dat kan ook niet anders want als je ook maar iets van de islam af weten had je ook geweten dat vernieuwingen in de islam principieel onmogelijk zijn simpel omdat er aan het woord van hun god niets veranderd mag worden en letterlijk opgevolgd moet worden.

Pieter V | 08-12-16 | 12:36

Ehh, slechts 2%, ehh,ehh, vooral oproepend tot vredelievend euh ehhh. De vn kun je er zo naast leggen. En altijd geheel in context... Wanneer je kopvod zo strak zit dat je er geen volzin meer uit krijgt, dan weet je dat je een goed moslim bent. Maar dan nog, ze poogt waarschijnlijk te zeggen dat slechts 2% van de soera oproepen tot geweld. Als dat al zo was, dat doet niets af aan het feit dat dit vuile boek oproept tot geweld jegens iedereen die niet in het duistere plaatjes past. De koran is ook niets meer dan een boek met regels uit het jaar 700. Met betrekking tot bijvoorbeeld het behandelen van slaven, vrouwen, homo's. Het is mij dan ook een raadsel hoe het nog legaal is dat men vandaag de dag volgens dit wetboek leeft

ti ta toverkuffar | 08-12-16 | 12:33

Lol. Islamitische landen hebben het vedrag universele rechten voor de mens niet ondertekend... in plaats daarvan hebben ze zelf een islamitische verdrag in elkaar geflanst... want ja, je weet toch... die westerse mensenrechten en gelijke rechten voor minderheden, vrouwen, andersgelovigen en criticasters van de islam... die moeten natuurlijk niet evenveel rechten hebben, als de ware islamitische gelovige!
Julia | 08-12-16 | 12:30
www.youtube.com/watch?v=vQYRM6jAvnI

koter | 08-12-16 | 12:33

@Pieter V | 08-12-16 | 12:32
het etiket uiteraard

Pieter V | 08-12-16 | 12:33

@koter | 08-12-16 | 12:29
Klopt. En het uitlichten valt onder persvrijheid.
We kunnen niet alleen maar stukjes laten zien waar jij mee instemt.

ZegMaar | 08-12-16 | 12:33

Oeleflaffel | 08-12-16 | 12:29

Zo is de man met de bloksnor ook begonnen...

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 12:32

@EefjeWentelteefje | 08-12-16 | 12:18

Net zoiets als een Diederik Stapel of Roos Vonk crimineel.
Slechts twee voorbeelden die de etiket wetenschap hebben misbruikt om de boel te belazeren. Helaas zijn het er in werkelijkheid tientallen

Pieter V | 08-12-16 | 12:32

@Lewis | 08-12-16 | 12:18
Welnee. Hij heeft gewoon een goed lopend verdienmodel bedacht.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 12:31

Hey Anne, wat vervelend voor je zeg! Ik leef met je mee.
Wil je nog iets kwijt over de ECHTE slachtoffers, of kwets ik je met die vraag?

ZegMaar | 08-12-16 | 12:31

Als een vrouw zich tot de islam bekeert komt ze op de tv; dat zegt toch eigenlijk alles. Maar als ik naar ganzen wil kijken, doe ik dat wel in de dierentuin.

niemandzielig | 08-12-16 | 12:30

jaap932057795966 | 08-12-16 | 12:25
Lol. Islamitische landen hebben het vedrag universele rechten voor de mens niet ondertekend... in plaats daarvan hebben ze zelf een islamitische verdrag in elkaar geflanst... want ja, je weet toch... die westerse mensenrechten en gelijke rechten voor minderheden, vrouwen, andersgelovigen en criticasters van de islam... die moeten natuurlijk niet evenveel rechten hebben, als de ware islamitische gelovige!

Julia | 08-12-16 | 12:30

-weggejorist-

koter | 08-12-16 | 12:29

Pauw zit bij verkeerde omroep. Maar hij verdient er zo lekker dus staat ie dit soort nonsens toe. Gewoon een hoer. Of heeft ie een deug-dinnetje? Dan ook een hoer.

FnurkY | 08-12-16 | 12:29

Aristotalloss | 08-12-16 | 12:22

En na de aanslagen in Parijs zei Pechtold letterlijk op de radio: "En het allerergste vind ik nog dat dit zo slecht afstraalt op de islam". Wordt het geen tijd dat die man in een dwangbuis afgevoerd wordt? Weg met de staat Nederland en laat de islamisten het allemaal maar overnemen, de zegen van Pechtold hebben ze voor de volle 100%.

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 12:29


Pieter V | 08-12-16 | 12:25

Dixit Anne Dijk.

Glasgow Argus | 08-12-16 | 12:29

@keestelpro | 08-12-16 | 12:22
LOL

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:28

@CleaudeSacke | 08-12-16 | 12:15

Dat verklaart wel heel veel! Net zo knettergek als Merkel dus!

Pieter V | 08-12-16 | 12:28

@ Bakkeleures | 08-12-16 | 12:20
Jammer. En nogal kort de bocht, er zijn zat gelovigen met wie je prima kunt discussiëren.

Lewis | 08-12-16 | 12:28

Vinden jullie het heel erg dat ik dat filmpje niet bekijk?

kwark001 | 08-12-16 | 12:01

Nee kwark, helemaal niet, ik ga ook niet kijken.Hoe is het mogelijk dat ze hier een platform voor geven op TV.

R0ckhound | 08-12-16 | 12:28

Ik ga in de koran moslim vervagen door blanke man. Dat dus de blanke man superieur is en naar wereldheerschappij moet streven. Hoe lang zou het duren voordat de politie op de stoep staat na de uitgave?

mr. Quispel | 08-12-16 | 12:27

Strafrecht hetzelfde als 10 geboden?

Niemand vereren behalve God, geen beeldje maken van een dier, niet werken op zondag, niet iets anders begeren. Staat bovendien allemaal de doodstraf op, lees maar na Meneer Pechtold. Kunt u aangeven welke artikelen uit ons strafrecht hiermee overeenkomen?

een_mike | 08-12-16 | 12:25

@Glasgow Argus | 08-12-16 | 12:04

Rationeel? UVA en rationeel?

Pieter V | 08-12-16 | 12:25

VN regels kun je naadloos naast islamregels leggen volgens deze dame.
Zo en hoe staat het in de islamitische landen met de universele rechten van de mens?

jaap932057795966 | 08-12-16 | 12:25

En daarom de patriottische revolte in het Westen. Puur met gezond verstand en uit lijfsbehoud. Wat je hier ziet bij Pauw en hoe lauw daarom gereageerd wordt is niet normaal mensen. Trap er niet in! Pauw en AnneDijk zijn beiden nuttige idioten gebruikt om islam salonfähig te maken.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 12:25

@superjan | 08-12-16 | 12:01

Ken je vijand! En dit is er weer zo een! Een linkse halve zool, geheel gehersenspoeld op de enige Nederlandse madrassa, de UVA, die ons het liefste uitlevert aan de ergste samenleving ontwrichtende, criminaliteit propagerende, misogyne en gewelddadige doctrine.

Even voor alle duidelijkheid, het propageren van criminaliteit geldt alleen voor gelovigen richting kufars.

Pieter V | 08-12-16 | 12:23

Surrealistisch was het wel inderdaad, om me in de hoek van poephoofd te wanen (bij gebrek aan beter, dat dan weer wel). Hij was de enige die nog enigszins kritisch trachtte te zijn. De onbalans aan zo'n tafel.. Pechtold was er ook bij gezet. Die zag z'n kans via VARA nog wat PvdA-afvalligen te scoren, door het hoofddoekje te vragen of ze daar nu niet moe van werd, om die zich altijd maar te moeten verdedigen.

dopinie | 08-12-16 | 12:23

Nationaal socialisme is vrede! Leg gewoon de VN wetten er maar eens naast, dan zie je het meteen.

echt_links | 08-12-16 | 12:23

Ik begrijp wel waarom sommige mensen zich bekeren tot de islam. Deze mensen zijn niet helemaal honderd en vinden het fijn om geheel onderdanig door het leven te gaan. Toch blijft het jammer dat ze zich niet bij de locale SM-clubje hebben aangesloten, dat had meer vermaak gegeven dan dit walgende filmpje.

heldheino | 08-12-16 | 12:22

"Haters gonna hate,
lovers gonna love,
I don't even want
none of the above

I want to pee on you,"
D. Chappelle

Sans Comique | 08-12-16 | 12:22

@superjan | 08-12-16 | 12:01
Jeroen Pauw is al best beroemd hoor.

keestelpro | 08-12-16 | 12:22

Het domme wicht zei verderop in het programma ook nog dat ze niet Donald Trump, maar Anja Meulenbelt als persoon van het jaar zou kiezen.

Alsof je zo'n cutaway scene bij Family Guy zit te kijken, maar dan eentje waarvan je zegt; "Nee, dit gaat echt té ver"
Nu ik erover nadenk is dat hele Pauw-gebeuren één grote cutaway scene, maar dan van de echte wereld.
Benieuwd of die onzin straks nog doorgaat als de vara hun 9 zetels van de peiling gaat halen.

Cuyahoga | 08-12-16 | 12:22

En het ergst vind ik toch altijd weer D666 en Peggold: bij de uitholling van het christendom stonden ze vooraan (en terecht!) maar de islam..... alleen maar pamperen!
En die domme doos ('arabist'... laat me niet lachen!) die daar maar zat om de islam te verdedigen. "Terroristen zijn geen echte islamieten." Bah!!! Jij bent geen echte islamiet! Jij doet het niet zoals het in het 'heilige' (kuch!!!) boek staat!!! Bimbo!!!
En niemand die het had over de sharia die nagenoeg alle Turken, Marokkanen, Bosniërs die hier wonen uiteindelijk ook willen. (En de zwijgende meerderheid die zich willens of niet willens er naar schikt...) Ik heb met velen van hen gewerkt en allemaal wilden ze maar één ding: een sterke man aan het hoofd van de regering, islamitisch, die islamitische regels maakt en uiteindelijk de sharia invoert.
Democratie vinden ze inferieur! (Nou vraag ik je...)

Aristotalloss | 08-12-16 | 12:22

"t was weer eens een walgelijk rondje pro Islam, ik ergerde me nog meer aan die kudt dominee en leugenaartje Pechtold dan aan de niets, maar dan ook niets zeggende Islam-aanhangster.

etaleur | 08-12-16 | 12:20

Stijlicoon | 08-12-16 | 12:12

Ik ook en daarom boycot ik in de supermarkt alles wat uit een islamitisch land komt.

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 12:20

Gelovigen beschouw ik al geruime tijd als ballast. Ik discussieer niet meer met gelovigen want elke discussie wordt dood gemaakt met verhalen over een denkbeeldig opperwezen.
Zoals George Carlin (ghzz) zei: “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”

Bakkeleures | 08-12-16 | 12:20

Volgens Anne Dijk kun je de oorlogshandvesten van de Islam (waarom heeft de religie van de vrede een oorlogshandvest?) naast die van de VN leggen. Dat kan inderdaad, maar volgens mij probeerde ze daarmee te zeggen dat ze grote gelijkenissen vertonen. Nu wil het dat ik enige kennis van het internationaal recht bezit. De regels over hoe men vrouwen van de vijand tot seksslaaf mag maken en dat alle mannen van tussen de 14 en de zoveel jaar oud afgeslacht mogen worden heb ik echter nog niet gevonden.

Gualtiero | 08-12-16 | 12:19

Even met een bril op waarmee je duizenden jaren kan overzien: zouden we met terugwerkende kracht het Christendom hebben moeten willen? Als we het allemaal nog eens over zouden kunnen doen, bedoel ik? Met alle heksenverbrandingen en onzachtzinnige kruistochten en inquisities. Stel dat de softe vorm van Islam wint, gevolgd door een Verlichting, en over 200 jaar iedereen vredelievend met elkaar omgaat terwijl dit door de atheïsten en al of niet ontkerkelijkte christenen maar niet voor elkaar gebokst wordt, wat dan? Een onmogelijk en onzinnig gedachtenexperiment, maar het is wel een argument dat ik gehoord heb uit de Islamhoek: 'Ik ben het niet met alles eens, maar als het resultaat is dat grosso modo de Islamisten beter met mensen en de natuur omgaan dan atheïsten en christenen, dan doe mij dit maar - dat van die radikalen, ach, dat hadden jullie ook en dat waait wel over.'

doedeljantje | 08-12-16 | 12:19

Chapeau, Fatima en Dennis!

Overigens, wat moet ik mij precies voorstellen bij een 'religiewetenschapper'???

EefjeWentelteefje | 08-12-16 | 12:18

@ KlunsJohannus | 08-12-16 | 12:01
Omdat hij redenen heeft om aan te nemen dat de islam ondanks alles wat er in de naam van die religie/ideologie gebeurt wáár is, natuurlijk. Het pleit alleen alleen maar voor hem dat hij zo eerlijk is over misstanden binnen het geloof dat hij aanhangt.

Lewis | 08-12-16 | 12:18

Islam is slechts één ding: een haatideologie.

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 12:18

Dennis Honing is mijn held voor deze week voor zij heldere en scherpe analogie. Hij verwoord in minder dan 10 regels waar ik met een A4 nog niet helder gestructureerd uitkom in dit moeras van argumenten tegen dit pro-islam debat.
Noltie | 08-12-16 | 12:11
.
Ook u trapt er in. Dennis Honing is een islamiet die naar de moskee gaat en zijn kinderen naar een islamitische school stuurt. Ik trap er niet in.
.
Islam = islam, koran = koran. Een gematigde islam bestaat niet.
w.g. Erdogan.
.

Lupuslupus | 08-12-16 | 12:17

Je moet er toch niet aan denken dat een van je kinderen die stap neemt. Ik vind het al heel erg als westerse meiden zich tot de islam bekeren, maar het moet helemaal pijnijk zijn als het écht dichtbij gebeurt.

Lewis | 08-12-16 | 12:17

CleaudeSacke | 08-12-16 | 12:15

Net als Freek de Jonge........

kwark001 | 08-12-16 | 12:17

En die Calvinisten meegillen (een "dominee"in de uitzending) hoe slecht wij zijn. Luister eens naar het Mediaforum Radio1 10.40 uur. Een Calvinist heeft besloten dat een journalist niet de politiek in mag. Het gepeupel is namelijk te dom om een onderscheid te maken. Ik zou zeggen. Loop naar je kerk en hoop dat je resterende schaapjes braaf in de hoek gaan liggen.

Kamervraag | 08-12-16 | 12:16

als de meerderheid van de moslims zo voor vrede zijn, waarom vinden er dan geen grote klopjachtenplaats op aanslagplegers en straat-terroristen, die uit naam van de islam het westen onleefbaar proberen te maken?
Waarom zijn er dan geen grote gerechtelijke processen, waarin de daders gestraft en uit de maatschappij gehaald worden?
Waarom moeten de blanke westerlingen hun mond houden en mogen zij geen kritiek uiten, want racistisch?
Waarom mogen wij dan geen haatbaarden uitzetten?
Waarom worden agenten en andere orde-handhavers belaagd, bedreigd en vermoord als zij optreden tegen de uitwassen uit naam van de islam? Waarom worden zij niet geholpen door de vredelievende moslims?

Trap er niet in. Elke moslim is aan de basis ervoor om het vrije westen te vernietigen of minstens te destabiliseren. Laat ze lekker in hun eigen zandbak de wet uitmaken, maar pas je aan of verdwijn uit mijn land en laat mijn cultuur met rust!

de islam is een vijandige ideologie en zal het altijd blijven. En deze Anne is mijn ogen niets anders dan een landverraadster en dient als zodanig te worden aangepakt.

Niederländer | 08-12-16 | 12:16

Uiteraard bij Pauw, die uiteeraard Vara is. Ga het niet kijken er komt toch geen enkele kritische vraag uit zijn mond/oortje

Bokito ergo sum | 08-12-16 | 12:16

Pauw zal en moet deugen. Iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen weet dat Islam niet een religie van vrede is. Religie in het algemeen heeft geen vreedzame track record. Zowel de bijbel als de koran staan vol teksten die oproepen tot onverdraagzaamheid (leest OvJ Bos even mee!) het Christelijke en Islamitische 'ras' heeft nog het nodige uit te leggen m.b.t. alle ellende die het gevolg is van idiote claims en de daarop volgende behandeling van anders denkenden.

God is niet groot en religie vergiftigt alles.

Solar666 | 08-12-16 | 12:15

Dochter van een dominee. Er zat dus al iets niet goed in haar jeugd.

CleaudeSacke | 08-12-16 | 12:15

Religiewetenschapper die in God gelooft. Dan heb je niet erg opgelet tijdens de les.

Meneert | 08-12-16 | 12:15

Je zou toch denken dat de NPO binnenkort door de voorraad Islam apologeten en knuffelaars heen is. En wat moeten ze dan? Zichzelf opheffen lijkt me geen slecht idee.

contramien | 08-12-16 | 12:14

Misschien kan deze mevrouw met haar verdriet om het misbruik van de Islam de christelijke, atheïstische en/of homosexuele asielzoekers in de diverse asielzoekerscentra in Nederland gaan troosten.

J. Jarig | 08-12-16 | 12:14

Walgelijke opmerking van meneer pechtold ook; de tien geboden zijn praktisch het zelfde als ons strafrecht.

MrLahey | 08-12-16 | 12:14

Het zal je kind maar zijn.
Daar heb je dan als ouders al die poepluiers voor verschoond, broodtrommeltjes gesmeerd, schoolmusicals aangezien en op zaterdagochtend om half negen in de vrieskou langs een hockeyveld gestaan.
Dan zou je toch willen dat je die ene keer 1,50 voor een condoom had uitgegeven (of wat kosten die dingen, Anja?).

Nee, flauwekul natuurlijk, mijn dochter gaat deze psychose niet krijgen.
Weet je waarom?
Omdat ze thuis leert over goed en fout en omdat ze nevernooit naar een indoctriversiteit in Amsterdam zal gaan, daarom.

Cuyahoga | 08-12-16 | 12:14

@Pieter V | 08-12-16 | 12:12,

je vergeet "door en door kwaadaardig" als optie

rode peper | 08-12-16 | 12:14

Voor dat soort compleet ontspoorde lieden zijn maar twee kwalificaties mogelijk:

Debiel of knettergek.

Sorry er is ook nog een derde mogelijkheid: allebei

Pieter V | 08-12-16 | 12:12

Ik veracht alles wat met de islam te maken heeft. Alles.

Stijlicoon | 08-12-16 | 12:12

Och och och wat een domme meid. Studeren aan een universiteit en je vervolgens bekeren tot een godsdienst. Dan heb je werkelijk niet begrepen wat de bedoeling daar was. Inhoudelijk heb ik weinig zin om op dit 'wij van WC-eend'-verhaal in te gaan.

rickstick19 | 08-12-16 | 12:12

Uit een christelijk gezin komen en dan later de kant van de grote tegenstander van God kiezen. Ik kan niets bedenken dat treuriger is.

Lupuslupus | 08-12-16 | 12:11

Opmerking van Dennis over die bumper vind ik dan wel weer heel erg een gevalletje van spijker,kop en raak.

IJzervreter | 08-12-16 | 12:11

Grappig dat Dennis Honing erover begint. Die jongen was in zijn radicale periode niet van de buis te slaan... inclusief bij Pauw. De klacht van El Mourabit is me onduidelijk ze is zelf duidelijk 'uit de kast'i.e. ze is zelf het bewijs dat het wel kan.

Dat je familie en vrienden het contact met je verbreken is hun goed recht. Je bent in NL niet verplicht contacten te onderhouden. Als een goede vriend of familielid vandaag besluit lid te worden van Scientology komt hij/zij er bij mij ook niet meer in... al het contact zou dan verbroken worden. Wens daar in mijn peroonlijke sfeer gewoonweg niet mee geconfronteerd te worden.

koter | 08-12-16 | 12:11

Maar wat zeg ze nu eigenlijk?

wijzepik | 08-12-16 | 12:11

Dennis Honing is mijn held voor deze week voor zij heldere en scherpe analogie. Hij verwoord in minder dan 10 regels waar ik met een A4 nog niet helder gestructureerd uitkom in dit moeras van argumenten tegen dit pro-islam debat.

Noltie | 08-12-16 | 12:11

Ik dacht eerst dat zij de nieuwe vriendin van Pauw was.

CoffeePatch | 08-12-16 | 12:10

Pauw: *Ik deug geweldig. Ik nodig een moslima uit (+1) en stel een soort van kritische vraag (+2). Man, man, man, wat deug ik toch (+3 voor mij). Applaus voor mezelf*.

Lewis Lewinsky | 08-12-16 | 12:10

Onze agenda wordt beheerst door islam, Arabieren, Midden-Oosten, moslims, NAffers, etc. etc. Is dit een strategie van gewenning van normalisering en wat is daarin de rol van de media en de invloed op de publieke opinie. Is Wordt het geen tijd eens te denken aan de eigen agenda.

J.Slavink | 08-12-16 | 12:09

Usefull idiot....

StijlvolRechts | 08-12-16 | 12:09

Moslim-zijn en wetenschapper-zijn..... daar zit al teveel spanning tussen.

Not_again | 08-12-16 | 12:07

Die vredelievende delen staan aan het begin van je heilig boek. De meer oorlogszuchtige delen staan richting het eind. Islam geleerden zijn het er algemeen over eens dat de laatste verzen leidend zijn. Deze zijn als laatste uitgesproken door die geitenneuker. Jammer.... Islam is kut.

KamikazeKut | 08-12-16 | 12:07

Argumenteren met moslims. Als je jezelf als een rationeel wezen beschouwd dan zou je inmiddels genoeg moeten weten om daar mee te stoppen.

Soms zijn bommen en kogels *wel* het antwoord.

Godsammekraken | 08-12-16 | 12:05

Hé, een rake typering door Dennis Honing!

En zo'n juffrouw Al-Dijk, die moet je niet uitnodigen. die praat tien minuten onzin zonder ademhalen.

Guido | 08-12-16 | 12:05

-weggejorist-

Eduardo- | 08-12-16 | 12:04

Ook zogenaamd rationele mensen kunnen leiden aan cognitieve dissonantie. Zo waren er veel afgestudeerde en gepromoveerde juristen, ethici, antropologen en economen actief binnen de sonderkommando' s die de joden in de Oekraïne, wit-Rusland en het Blaricum hebben uitgemoord. Allemaal zeer goed opgeleid en wellevend.

Glasgow Argus | 08-12-16 | 12:04

deugt

Willy Keutel | 08-12-16 | 12:04

Ze had het ook nog over dat geloof juist zo verbindt?? In bijna elk geloof heb je de gelovige en de ongelovige en mag jij raden wie er in de geschreven teksten van het geloof niet deugd. Als dat verbinden is, dan weet ik het niet meer. Godallejezus.

Willy Keutel | 08-12-16 | 12:03

+1 Voor Hennis Doning! Die man heeft veel zinnigs te melden en durft veel vingers op de zere islamitische plekken te leggen. Maar waarom dan toch moslim blijven?

KlunsJohannus | 08-12-16 | 12:01

waarom blijven jullie, voorheen totaal onbekende, idioten beroemd maken?

superjan | 08-12-16 | 12:01

Vinden jullie het heel erg dat ik dat filmpje niet bekijk?

kwark001 | 08-12-16 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken