Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Guy Verhofstadt geeft toe: hij wil een "Empire"

guytjeeeeee100.jpgNou lui, het hoge woord is eruit. VVD-keizer Verhofstadt geeft het eindelijk toe. Hij wil een keizerrijk. En niet zomaar een keizerrijk, nee, want Guy is niet zomaar een man. "Let's create a European defence union, let's take on our responsibilities... Let's become an empire, an empire of the good " Het redactiestatuut verplicht nu WEET JE WIE OOK te schrijven. Nee maar even serieus. Dat fietsenrek in dezelfde zin horen briesen over een defensie-unie en een keizerrijk van het goede, daar zou je dus spontaan van languit op een piano gaan liggen. Maar goed, zijn plan hiervoor is als volgt. "Not based on unanimity, but based on what every federation in every corner of the world has," he said. That is majority ruling, a government, a treasury, a common defence – that doesn't mean member states will disappear, they will not disappear, but there has to be a balance between the efficiency in which we can take decisions at a federal level and the autonomy and identity of our member states." Oh, fijn. De natiestaat verdwijnt dus niet, maar nationale parlementen beperken zich voortaan tot het plaatsen van speeltuintjes en het aanleggen van kinderboerderijen. Want dat is een efficiënte balans.

Reaguursels

Inloggen

Verdient Verhofstadt zo weinig dat hij zich geen tandarts kan veroorloven?
Ik kan het me niet voorstellen.

necrosis | 30-11-16 | 17:08

Hij wordt met de week gekker….

kommabijmebinnen | 30-11-16 | 17:09

En wie gaatvdat betalen,nafguyees.

van stampij | 30-11-16 | 17:10

Maar goed, die Trump.... das een heel nare man hoor.

basweetutwel | 30-11-16 | 17:11

-weggejorist en opgerot-

fap_cave | 30-11-16 | 17:11

@necrosis | 30-11-16 | 17:08 Het liefst een tandarts uit Aleppo, zonder diploma.

knutsel | 30-11-16 | 17:12

Zoals Feynman al eerder zei: "Een sekte toont haar ware aard zodra je jezelf naar de uitgang begeeft."

Amen.

Noltie | 30-11-16 | 17:12

Laten we daar eerst maar eens een referendum over houden.......

Donnie Brasco | 30-11-16 | 17:12

De koude rillingen lopen gewoon over mijn nek.... brrr..

Carib | 30-11-16 | 17:12

The Empire Strikes Back !

Nichtsneues | 30-11-16 | 17:12
gentle giant | 30-11-16 | 17:12

We kunnen trouwens al een enorm bedrag besparen door te stoppen met de maandelijkse verhuizing van Brussel naar Straatsburg.
Maar daar hoor ik dat mismaakte gebit dan weer niet over.
En wat betreft zijn plannen over een Europees leger, hij stuurt zijn eigen kinderen maar naar het Oostfront als de EU dat kut-Oekraïne zo nodig bij de EU wil.
Jouw probleem, Guy, niet de mijne!

necrosis | 30-11-16 | 17:13

"An empire of the good for his wallet" ja.
Zich lekker laten fêteren door zijn vriendjes bij corrupte megacorporaties.

metzonderzijwieltjes | 30-11-16 | 17:13

Kunnen ze nou niet Guy eens TBS met dwangverpleging opleggen ?

Gemeen Mosje | 30-11-16 | 17:13

Europese deelgemeente Brussel....er zit een fietsenrek los bij jullie.
Of jullie hem even stevig in het beton willen verankeren. T liefst ondersteboven.

Tuborg øl | 30-11-16 | 17:14

Ik ken helaas heel veel mensen die dood zijn gegaan door 1 Europa met 1 leger........

Donnie Brasco | 30-11-16 | 17:14

We can save 100 billion euro a year by NEXIT !!!

Vozz023 | 30-11-16 | 17:14

'100 miljoen besparen'

waar besparen staat moet budgetoverschrijding staan.

Stop de tijd.

No Worries | 30-11-16 | 17:14

Kan die gevaarlijke kutbelg niet uitgezet worden naar een of ander onbewoond eiland?
Het liefst aan de andere kant van de wereld.
Kan hij daar zijn eigen keizerrijk stichten.

Jackanders | 30-11-16 | 17:15

Totaal losgeslagen van de werkelijkheid. Zittend in een ivoren toren, dromend over zijn keizerrijk. Compleet gestoord

Taxi!! | 30-11-16 | 17:16

Straks "europese" (lees: italiaanse en spaanse) militairen in nederlandse straten om er voor te zorgen dat de geldstroom van Noord naar Zuid Europa niet in gevaar komt en de noord-europeanen niet voor afscheiding kunnen kiezen.

sinar2 | 30-11-16 | 17:16

Die vent mag van mij heel snel verdwijnen. Gestoord en een ramp voor burgers.

Akiron | 30-11-16 | 17:16

Europese samenwerking op het gebied van defensie is prima maar daar hebben we geen empire voor nodig. De budgetten voor defensie moeten in de lidstaten wel flink omhoog anders verliezen we het van de boeven. Trump is een zegen voor de Europese strijdkrachten wat dat aangaat.

Road to serfdom | 30-11-16 | 17:16

Levensgevaarlijk, die lul.

PaardvanTroje | 30-11-16 | 17:17

Als hij dat wil, dan doe ik hem de suggestie om zich net zoals Napoleon te organiseren en zijn keizerrijk veilig te stellen (wel oppassen met ambities richting Rusland, iedereen loopt zich daarop stuk).Succes Guy!

devil13 | 30-11-16 | 17:17

@knutsel | 30-11-16 | 17:12
Ken je de film 'Marathon man'?
(is it safe?)

necrosis | 30-11-16 | 17:17

Deze figuur is het slechtste wat de EU zich kan wensen. Toch is het goed dat hij er is; het versneld het door zeer velen zo verlangde afbraakproces van de reeds half verrotte EU. Zelden zo'n verwaande
Flapdrol gezien.Farage had gelijk.

ALLESANDERSSHOW | 30-11-16 | 17:18

Citaat: "Not based on unanimity, but based on what every federation in every corner of the world has," he said. That is majority ruling, a government, a treasury, a common defence – that doesn't mean member states will disappear, they will not disappear, but there has to be a balance between the efficiency in which we can take decisions at a federal level and the autonomy and identity of our member states." Einde Citaat.

Volgens mij hebben wel al zoiets toch? From every corner of the world? De VN misschien? Als er in Frankrijk ineens oorlog uitbreekt is de VN ook 1 van de eersten die paraat staan.

Maar eigenlijk geeft hij toch maar even het gelijk van Trump aan! VN leden dienen hun budgetten op orde te hebben

Raad_maar_raak! | 30-11-16 | 17:18

@Gemeen Mosje | 30-11-16 | 17:13
Nee, want hij is gekozen door eh...eh...
Oke, dwangverpleging dus!

necrosis | 30-11-16 | 17:19

Moet opeens aan een Franse zonnekoning denken......

Bolesmales | 30-11-16 | 17:19

En Rob Riemen wordt dan zijn adviseur. Die gaat hem bij het slapen gaan het sprookje "De Nieuwe Tanden van de Keizer" voorlezen.

Schoorsteenveger | 30-11-16 | 17:19

Wie heeft deze gek weer losgelaten.
Retourtje GGZ dan maar?!

endtotrolling | 30-11-16 | 17:20

Je moet er toch niet aan denken dat Juncker of Verhofstad een enorm leger kunnen aansturen ;dit kan alleen maar fout gaan.
Ik heb het al eerder gezegd ; dit leger wordt ook tegen u ingezet als u in opstand komt tegen deze EU doordrijvers.

Koning BongoBongo | 30-11-16 | 17:20

@necrosis | 30-11-16 | 17:17 Lol ja die ken ik wel.

knutsel | 30-11-16 | 17:21

Haha, Brussel....dat was schrikken hèh...8 november ??, als Guy ballen heeft gaat hij Mexico-City eventjes Kiev-en...wellicht met opperplofkip van Baalen.

Sweetlakecity | 30-11-16 | 17:22

No Worries | 30-11-16 | 17:14
100 miljoen? 100 miljard zul je bedoelen... 100 miljoen is een lachtertje, heb je nog geeneens een JSF voor.

liggend_streepje | 30-11-16 | 17:23

Darth Vader vond ook dat hij aan de goede kant stond.

Fapfap | 30-11-16 | 17:23

@Noltie | 30-11-16 | 17:12
Daarom wil ie ook een Europees leger. Zodat je je wel bij de EU kan aansluiten maar je er nooit meer uit kan stappen. Om al die opstandige staten onder controle te houden. En om dezelfde reden moeten wij straks onze pensioenfondsen afstaan, zodat zij die kunnen gijzelen, of nog waarschijnlijker, gewoon over de balk gooien.

Osdorpertje | 30-11-16 | 17:23

Guy Verhofstadt leeft nog met het idee dat de EU een voorspoedige toekomst voor zich heeft liggen. Dat de realiteit hem allang heeft ingehaald deert hem niet,want zijn ivoren toren is hier goed tegen beschermd. Er zal nog heel wat moeten gebeuren voordat deze despoot zich erbij zal neerleggen dat hij al die tijd in een illusie geleefd heeft.

Specimen 5101 | 30-11-16 | 17:24

Europees leger met allemaal import moslims zeker, zo dat voelt veilig.

Patje2011 | 30-11-16 | 17:24

"an empire of the good", hoe krijg je het uit je bek.

Muggenmepper | 30-11-16 | 17:24

De Romeinen rekruteerden hun legioenen in de door hun veroverde gebieden en zonden deze militairen uit naar andere gebieden, zodat ze loyaal aan het rijk waren wanneer een opstand ontstond. Ze hadden immers geen band met dat gebied. Wat de relevantie met Guy is? Ik insinueer verder niks.

Prof. Cor Rupt | 30-11-16 | 17:24

Het zou strafbaar moeten zijn. Wellicht nieuw wetsvoorstel voor na de verkiezingen. De EU als criminele organisatie bestempelen en vervolgens aanklagen de idioten.

deEerlijkeLeugenaar | 30-11-16 | 17:25

We hebben al een defense force. Die heet NAVO. Dus een Europees leger is nergens voor nodig en zal bovendien bergen met (belasting) geld gaan kosten. Het doel laat zich raden, want anders dan de Navo zal dit leger worden aangestuurd door politici uit Brussel. Die dit leger zullen gaan inzetten binnen de EU waar zij dat willen. Niet om de Russische beer buiten de deur te houden, maar om een eventueel onwillige bevolking binnen de lidstaten onder de duim te houden. Langzaam aan gaan de masker af. Het gaat niet snel genoeg dus zie hier de ware aard van het fascistische monster....

kunnenzedanniks | 30-11-16 | 17:25

@Osdorpertje | 30-11-16 | 17:23

We zijn onze pensioenen al kwijt dankzij het instemmen van ons parlement met de IORP 2 richtlijnen.

Noltie | 30-11-16 | 17:26

#I(sl)amEuropean

drie_keer_links | 30-11-16 | 17:26

Een ongekozen ondemocratische demagogische lul met vingers een eigen leger geven. Ik denk dat ik even oversla. Nexit!

a1a2a3 | 30-11-16 | 17:26

Deze malloot heeft niet alleen in zijn gebit gebreken maar ook in zijn hersenpan

Titje | 30-11-16 | 17:27

Net als het Romeinse Rijk: met goedkope slaven om het werk te doen. Die worden momenteel al flink geïmporteerd...

macmiep.nl | 30-11-16 | 17:27

Zou iemand kunnen uitzoeken welke financiële eigenbelangen ome Guy hierbij heeft?

vankoetsbeen | 30-11-16 | 17:29

Volgens mij is het al zo ver dat de natiesstaten alleen nog over speeltuintjes mogen beslissen.
We gaan GVD niet eens meer over ons eigen geld!

gestopt | 30-11-16 | 17:29

Prof. Cor Rupt | 30-11-16 | 17:24
Die relevantie is er wel degelijk. Nu al bestaat er een EU politiemcht, bestaande uit uitsluitend paramilitaire eenheden zoals Marechaussee, Guardia Civil, Gendarmerie, Bundes Grenzschutz en hoe die eenheden in hun land ook maar mogen heten. Het zal toch niet zo zijn dat bij een giga demo in Brussel, de aanwezigen door de ME van de Guardia Civil in elklaar worden geslagen?

Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:30

Ik ben het er roerend mee eens. Maar NIET gebaseerd op wat zij willen, maar gebaseerd op de verdediging van het voortbestaan en de belangen van de Europese volkeren en culturen. En niets anders.


Guy vindt dat ongetwijfeld een "Empire of Bad".

omanders | 30-11-16 | 17:30

Idealisme leidt tot tirannie. Altijd. Ook nu.

postmodernismisdead | 30-11-16 | 17:31

Ingefluisterd door de navo, lees de vs om de defensie uitgaven omhoog te stuwen. Goed voor mijn aandelen in wapenfabrikanten.

Ongeblustekalk | 30-11-16 | 17:31

Gelukkig wil hij geen voetbalclub, Gutmensch United klinkt toch niet...

Kapitein Stijlvol | 30-11-16 | 17:32

Laat hem lekker oorlogje gaan spelen met de buurtjongetjes, in Oekraïne ofzo. Verder gewoon oprotten!

Geen01 | 30-11-16 | 17:32

En zijn kantoor moet vast ovaal van vorm zijn.

McMarx | 30-11-16 | 17:33

@mezelf:
Er zitten zware shag en brood en koekkruimels tussen mijn toetsen. Zo schiet typen niet op natuurlijk.

Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:33

Namens wie zit die mafkees daar eigenlijk?

prov1nciaal | 30-11-16 | 17:33

De Vlamingen en de Walen kunnen niet eens samen een normaal land/unie zijn laat staan heel Europa.

Patje2011 | 30-11-16 | 17:34

Wat is de overeenkomst tussen Juncker of Verhofstad .
Ze stinken beide uit hum bek.

gerrie de perrie | 30-11-16 | 17:34

m=n

gerrie de perrie | 30-11-16 | 17:34

Dictatoriale ongekozen graaiers met een afkeer van democratie een eigen legertje geven. Ik moet er niet aan denken.

Bobbbe | 30-11-16 | 17:34

Vieze enge griezelige man die verhofstadt. Weet je guy? Je kunt ook een hoop besparen om de EU besprekingen telkens in dezelfde stad te houden. ipv te switchen tussen straatsburg en brussel. Begin daar eerst maar eens mee.

mason1753 | 30-11-16 | 17:35

Guy heeft net zoals zijn tandarts vooral vergezichten. Zouden ze beide ook wat dichter bij huis kijken, dan zouden zowel Guys gebit als zijn voorstellen er enorm op vooruitgaan.

dulcinea | 30-11-16 | 17:35

@Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:33
Af en toe even je tikplank op zijn kop houden, flink schudden en de Gravin met de stofzuiger langs laten komen.
Of koop deze:
www.nowthatsit.nl/media/catalog/produ...

necrosis | 30-11-16 | 17:36

Dat leger gaat dus gewoon gebruikt worden om het Europese volk onder de duim te houden... onder het mom van rechts-extremisme uit roeien... zoals PVV aanhangers en zo. Ik kan er geen citaat van terug vinden, maar ik kan me herinneren dat een EU pipo een aantal jaren geleden zei dat we daar ook een Europees leger en een Europese veiligheidsdienst voor nodig hebben. Die gevaarlijke EU malloten moeten we geen enkele macht toe vertrouwen.

XaleX_2 | 30-11-16 | 17:36

@kunnenzedanniks | 30-11-16 | 17:25
Maar Trump heeft geen zin meer om voor de EU de hete kolen uit het vuur te halen, want die gaat waarschijnlijk richting een vorm van isolationisme. Zeker omdat de EU-landen consistent geen fuck aan defensie uitgeven want 'de VS lost het wel op'. Nou ja, loste...

dlseth_ | 30-11-16 | 17:36

'let's take on our responsibilities'. Graag. Wordt Democratisch! Dan praten we verder.

van heinde en verre | 30-11-16 | 17:37

gevaarlijke gek, net als die Druncker. Moedwillig aansturen op chaos en oorlog en dan blaten dat het volk zijn kinderen kan opofferen. Voor het Empire van die k*t elite die zonder dat je er iets tegen kunt doen miljoenen op hun bankrekening bij schrijven en nog gratis eten en drinken ook op kosten van de EU burger..d'ruit NEXIT

fikkieblijf! | 30-11-16 | 17:37

Die vent is gek. Onde zijn premierschap in België zijn er nog nooit zoveel vreemdelingen binnengekomen in dat land. In volksmond de konijnentand genoemd was toen de premier van de vreemdelingen. Onder zijn bewind is de sociale zekerheid afgebroken en heeft de verkrachtingscultuur zijn intrede gedaan.

Zezijngekinbrussel | 30-11-16 | 17:38

Zoals al vaker gezegd: een pan-Europees leger is de laatste nagel in de doodskist van de nationale soevereiniteit. Omdat een natie die haar eigen grenzen niet meer zelfstandig kan bewaken en verdedigen ophoudt, een natie te zijn.

Laat het even bezinken: een Europees leger.

Al over een paar jaar de pleuris uitbreekt en het volk in opstand komt tegen de elite komen we niet tegenover ons eigen leger maar tegenover een veredeld vreemdelingenlegioen te staan.
Vreemedlingen, die ongetwijfeld minder scrupules hebben om keihard op te treden tegen mensen die niet hun eigen landgenoten zijn.

Steeds verder wordt de onomkeerbaarheid van de Europese integratie doorgedreven. Wie ziet hoe onvoorstelbaar moeilijk het voor de UK is om zich los te weken van de mafia-organisatie die EU heet, en wie beseft dat wij, met dank aan decennia van kritiekloos eurofiel bestuur, als veel verder zijn dan de UK op het pad naar volledige federalisatie, slaat de schrik om het hart.

Als Europese burgers zitten we in een volgeladen vrachtwagen, die met kapotte remmen een bergpad afdendert. Snelheid minderen is onmogelijk, om maar te zwijgen van stoppen en omkeren.

Leipniz | 30-11-16 | 17:38

Heil Verhofstadt, keizer zonder kleren van het vierde rijk! De treinen naar het Oosten (Oekraine) rijden straks weer....

ZwarteDag | 30-11-16 | 17:38

@mason1753 | 30-11-16 | 17:35
Dat willen de Frambozen niet en die hebben daar een veto op.
Maar ondertussen zitten de Frambozen wel het grootste deel van de landbouwsubsidies op te slokken en stimuleren ze hun eigen auto-industrie.
Ik zou ze gewoon voor het blok zetten: weg met Straatsburg of anders 50% minder landbouwsubsidie.
Hoe moeilijk kan dat zijn?

necrosis | 30-11-16 | 17:40

necrosis | 30-11-16 | 17:36
Ik heb hem al even op zijn kop op het bureau geflikkerd. Kwam aanzienlijke bagger uit. En dat flex toetsenbord ziet er gaaf uit. Wanneer komt die in productie?

Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:40

Beetje afstemming zou niet verkeerd zijn. Voor vervanging van een bepaald voertuig kon NL zo bij de aanbesteding in Duitsland aanhaken. Deden ze niet, vinden liever zelf het wiel uit.

jip_86 | 30-11-16 | 17:40

En waar komt het woord "democratie" en "inspraak vd burger" in zijn verhaal voor?
Of wil ie 't op de Ergodan manier doen?

Bon-sens | 30-11-16 | 17:41

Ehhh. Defensie EU 2016 inclusief Engeland €220 miljard. Brexit, UK weg, defensie EU €160 miljard.
Samenwerking groot keizerrijk EU levert volgens Belgisch noodgebit €100 miljard bezuiniging op. Rest €60 miljard.
Uitgave Rusland defensie 2016: €84 miljard.
Maak ik een rekenfout?

RoBD=Skullfucker | 30-11-16 | 17:41

-weggejorist-

ZwarteDag | 30-11-16 | 17:41

-weggejorist-

ZwarteDag | 30-11-16 | 17:41

mensen die de eu nu nog serieus nemen zijn net zo gestoord als verhofstadt. de eu is toast.

Ongeblustekalk | 30-11-16 | 17:42

Hm...antisociale persoonlijkheidsstoornis, anyone?

bisbisbis | 30-11-16 | 17:44

Dat gebit, ik heb er ook problemen mee en moet het misschien vervangen maar heer dat is niet goedkoop. Maar als je zoveel vangt als hem jee

Bokito ergo sum | 30-11-16 | 17:46

RoBD=Skullfucker | 30-11-16 | 17:41
Prima uitgerekend hoor! Numnut.

Ongeblustekalk | 30-11-16 | 17:47

Die Verhofstad zit de commissie alleen maar ideeën aan te reiken. Hij zit natuurlijk naar een voorzitterschap van de commissie te hengelen.
Moet hij niet gewoon de EC controleren ipv in hun hol te kruipen?

Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:47

Guy. Terug naar Guyana!

LibertasSimplex | 30-11-16 | 17:48

Kosten voor onderwijs of gezondheidszorg moeten binnen de perken blijven, maar deze defensie-uitgaven worden buiten de boeken gehouden! "To the extent project-related debt instruments would be developed, national capital contributions to
the capability window will be treated as "one-offs" under the Stability and Growth Pact, which means
that they will be discounted from the structural fiscal effort expected to be accomplished by Member
States. The same treatment will apply to guarantees under the capability window of the European
Defence Fund – to the extent that they have an impact on deficit and/or debt."

Bobby Peru | 30-11-16 | 17:48

O jeh de infectie van zijn tandloze versnellingsbak is overgeslagen naar zijn enige hersencel.

Simpele Drenth | 30-11-16 | 17:48

Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:30
Maar dat is niet genoeg als die nare burgers zomaar referenda in hun eigen land gaan organiseren!

Prof. Cor Rupt | 30-11-16 | 17:49

Een europese pilaar van NAVO.... Dat was er al, ei!

Landmacht had 1e Legerkorps, Bundeswehr een trits legerkorpsen, zelfs dat Belgenland had er eentje.

Werkten prima samen. Maar het moest afgebroken onder "vredesdividend" en de noodzaak te betalen voor de EU en tal van linksche hobbies.

SDI | 30-11-16 | 17:49

Eerst werd het hier stil na dit "nieuws", daarna verdiepten wij ons in diverse sites over de betreffende uitspraak van Guy Verhofstadt. Plots braken de wolken en een donderend gelach klonk uit het firmament, waarna langzaam in aanzwellend crescendo het lied klonk "Busje komt zo". Guy is gek geworden concludeerden wij en hij niet alleen daar in Brussel. Voor Van Baalen zien wij wel de rol van verpleger weggelegd. In zo'n ouderwetse stijf gesteven witte jas. Rijkhalzend kijken wij dan ook uit naar de oudejaarsconferences. Keuze genoeg wat betreft een goed onderwerp met bijpassende idioot. Een Nexitje waard. Cheers!

Een vrije paling | 30-11-16 | 17:49

De grootste zot die staat van voor, Verhofstadt heeft kennelijk een Nero, Caligula, of een ceasarsaladecomplex.
Hé Guy, hiervoor heb ik niet op je gestempt,......oh shit.
Zie dit gevalletje despotisme maar zachtjes in een witte jas met lange mouwen te krijgen voordat hij gevaarlijk word.

hovawart | 30-11-16 | 17:50

@Graaf van Egmont | 30-11-16 | 17:40
Die is allang in productie/ verkoop.
Google is je vriend, ik ga geen reclame maken op GeenStijl, ik ga geen ban riskeren....

necrosis | 30-11-16 | 17:50

Verhofstadt heeft tezamen met van Baalen (VVD) een oorlog in Oekraine veroorzaakt, met zijn gebral op dat plein in Kiev.

Rusland nam die gelegenheid erna te baat om even de Krim over te nemen naar de oude staat van voor Gorbatsjov.

En nu brult die Verhofstadt over meer wapens, een Europees leger voor een narigheid die hij zelf veroorzaakt heeft.

Heeft hij soms aandelen in de wapenindustrie, of is hij er commissaris?

Verhofstadt, een man in de politiek die we niet eens gekozen hebben, wil op dictatoriale wijze de baas over ons spelen.

Laten we svp uit dat Europa stappen.
Daar zitten geen goede bestuurders, die niet eens de vastgestelde grenzen van Ejuropa kunnen bewaken en wat juist wel hun grote taak was.

EU= puinhoop

joost2 | 30-11-16 | 17:52

Verhofstadt heeft tezamen met van Baalen (VVD) een oorlog in Oekraine veroorzaakt, met zijn gebral op dat plein in Kiev.

Rusland nam die gelegenheid erna te baat om even de Krim over te nemen naar de oude staat van voor Gorbatsjov.

En nu brult die Verhofstadt over meer wapens, een Europees leger voor een narigheid die hij zelf veroorzaakt heeft.

Heeft hij soms aandelen in de wapenindustrie, of is hij er commissaris?

Verhofstadt, een man in de politiek die we niet eens gekozen hebben, wil op dictatoriale wijze de baas over ons spelen.

Laten we svp uit dat Europa stappen.
Daar zitten geen goede bestuurders, die niet eens de vastgestelde grenzen van Ejuropa kunnen bewaken en wat juist wel hun grote taak was.

EU= puinhoop

joost2 | 30-11-16 | 17:52

-weggejorist-

hovawart | 30-11-16 | 17:52

"let's take on our responsibilities"

Daar is tie wel lekker vlot mee. Zo na een aantal jaar. Want wat deed hij dan voor deze uitspraak?

Mark van Leeuwen | 30-11-16 | 17:54

Guy zal wel veel lobbygeld zien voor deze - eventuele - mega militaire investering.

Zijl5824 | 30-11-16 | 17:55

Helemaal met hem eens. Zet alle eurofielen bij elkaar. Geef ze de nodige speelgoed en laat ze het ergens uitvechten op de Krim, met die Verhofstad voorop.

Mr_Pikibelly | 30-11-16 | 17:56

joost2 | 30-11-16 | 17:52
Dat hadden ze natuurlijk echt niet zien aankomen, die inname van de Krim, op dat niveau gebeurt er niks zonder plan.
Er moet een groot leger worden opgetuigd wat niet tegen de russen wordt gebruikt, want dat is een kernmacht, maar waartegen dan wel?

Ongeblustekalk | 30-11-16 | 17:57

En ze zijn nog zelf gaan geloven in dat "good" ook. Iedereen die het niet met ze eens is, is tegen ze, slecht en deplorabel. Mensen die aan waanideeën lijden met zoveel macht over anderen zijn heel erg eng. Wegkijken helpt niet. De schijnwerpers erop!

Doper | 30-11-16 | 17:58

@joost2 | 30-11-16 | 17:52
Rusland heeft de Krim niet overgenomen, dat gebied wordt bevolkt door voornamelijk Russen.
En die hebben in een referendum gestemd voor afscheiding van Oekraïne.

necrosis | 30-11-16 | 17:58

Hoe had ie dat bedacht.. eigenlijk. De halve Europese jongemensen zonder migratieachtergrond in dat leger om de Russen buiten de Oekraine te houden? Ondertussen neemt binnen de hele EU een ander leger moeiteloos de hele Unie over.. zoiets.

fikkieblijf! | 30-11-16 | 17:58

Onze Belgische-Nederlandse marineschepen onder bevel van EU-Admiraal Verhofstadt, nein danke...

hovawart | 30-11-16 | 17:59

Die man lijdt aan grootheidswaan dus is gek. Een "empire"...... Gekken denken ook dat ze Hitler of Napoleon zijn...

knerf | 30-11-16 | 17:59

Z'n kop is even fout als z'n politiek.

jochum1980 | 30-11-16 | 18:00

Klinkt wel een beetje als uhhhh.. new world order. Maar verbaast me niks van een vvder

Jordienieling | 30-11-16 | 18:00

Ja, empire of the good want het verschil met al die andere dictators is dat die een empire for evil beloofden... hoe dom kun je zijn.
...
Allemaal beloven ze een empire of the good en allemaal denken ze dat het uitvoeren van hun plannen de wereld beter zal maken.

Zijl5824 | 30-11-16 | 18:00

"We can save 100 billion euro a year by working together on defence" als ik mij niet vergis werken wij al zo'n 50 jaar samen hoe moeten we dan nu als we samen werken ineens 100 miljard kunnen besparen? volgens mij geven de gezamelijke landen van de eu niet veel meer uit ("correct me if I'm wrong" maar ik denk dat onze guy een zwaar geval van duimzuigen heeft) en als we dat al zouden kunnen besparen, als, dan toch niet met die achterlijken in Brussel die sluizen dat geld toch regelrecht naar eigen bankrekeningen. (oh nee niet waar niet regelrecht maar via omwegen)

isotope 465 | 30-11-16 | 18:02

Stop hou op vind ik niet meer leuk. Zwarte petten gedrag zou mijn vrouw de onderwijzeres zeggen.
Werkelijk eng. Het zelfde willen als Napoleon, Cesar, Hitler en oww zo veel meer narcisten. En zelf denken dat je aan de goede kant staat. Blind voor je eigen fouten

BMCJG | 30-11-16 | 18:03

Een Europees leger, dat dus nooit. We mogen onze soevereiniteit op dit gebied nooit opgeven. Stel je voor dat hij ons leger had meegenomen naar het Maidanplein zonder dat wij daar zelf over hadden mogen beslissen. De totaalmalloot. Dan sta je als Nederlandse soldaat toch maar mooi ineens aan de verkeerde kant van de geschiedenis. Verder blief ik in Nederland ook geen buitenlandse eu-soldaten te zien. Die zal ik altijd als een bezettingsmacht beschouwen. Nexit nu, voordat ik word gedwongen er de IRA- en ETA-handboeken erop na te slaan.

accijnstoerist | 30-11-16 | 18:03

In de geschiedenisboeken lezen wij over ene Hitler die ook de recessie trachtte te bezweren door de oorlogsindustrie op volle toeren te laten draaien, eng, heel erg eng.

hovawart | 30-11-16 | 18:04

wat is het toch een griezel van een neukfout. een gevaarlijke gek,daar is Trump nog normaal bij.

Kenneth Nietvatten | 30-11-16 | 18:05

Wat roepen de andere strijdmachten als zij hun wapens afvuren?
ipv pang pang.............

hovawart | 30-11-16 | 18:06

Huh? "We can save 100 billion euro a year"! Is het niet zo dat elk Europees leger zegt dat ze juist meer geld nodig hebben om jarenlange verwaarlozing boven te komen? Enne... wilde Trump niet onlangs ook gewoon een grotere NAVO bijdrage van de Europese landen?

oh no | 30-11-16 | 18:06

hovawart | 30-11-16 | 18:04
Maar het werkt wel, de vs heeft dat ook wel eens gedaan. mensen kan je harder aan het werk zetten in een oorlog en dan produceer je meer en gaat de welvaart omhoog.

Ongeblustekalk | 30-11-16 | 18:07

Hij heeft gewoon gelijk. We hebben nu een EU als het Nederlandse gedoogbeleid. Beetje van allebei en niks werkt. Het is ôf stoppen óf wat Guy zegt. 1 defensie, 1 belastingstelsel, opheffen van alle importheffingen etc. zodat je bijvoorbeeld via internet ook gewoon een auto uit Luxemburg kan kopen zonder dat de belastingdienst hier er nog een schep bovenop doet. Allemaal een Europees kenteken, 1 wetboek en allemaal Engels lullen. Kortom: laten we er maar gewoon mee stoppen.

PopperFlopper | 30-11-16 | 18:07

Een vroeger gepest kereltje die zijn jeugdtrauma nooit te boven is gekomen, ......tot nu......

hovawart | 30-11-16 | 18:08

Verschrikkelijk dom en onrealistische plan. Wie gaat de infanterie eenheden leveren die het eerst aan de beurt zijn? Wie gaat de logistiek doen? Welke taal spreken we? Wie doet de bevelvoering en doctrine?

Drinken drupje moet die fantasieplannen een voor zich gaan houden.

RenHoek | 30-11-16 | 18:09

Die EU gekken zijn volkomen losgeslagen. NIETS maar dan ook NIETS hebben 55000 EU-ambtenaren bereikt in de afgelopen jaren. Geen enkel ter zake doende thema hebben ze voor de burger kunnen aanpakken. Let wel: EU-commissarissen cashen 22 K€ per MAAND. Met welk resultaat ? Beste Nederlander, wat vindt U van Uw gezondheidszorg, veiligheid, onderwijs, werkgelegenheid en staatsschuld ? Roept U maar. En wat heeft de EU WEL gedaan ? Ons in een conflict gestort met Rusland door de Oekraine te omarmen. Ik wil helemaal geen onderdeel uitmaken van dat conflict. Verder laat de EU zich compleet chanteren door Erdogan met 3 miljard, ik herhaal 3 miljard belastinggeld van de belastingbetalers. De bestuurders hebben zichzelf net weer salarisverhoging gegeven...... om te janken. Het project is al jaren mislukt. Er is NIETS wat de EU voor ons kan en kon doen dan onze miljarden nivelleren naar Zuid Europa. En beste NLer, hoe voelt dat nivelleren ? Wij kunnen al vele honderden jaren succesvol handel drijven zonder EU. En niet wij hebben de EU nodig, maar omliggende landen hebben onze producten, Schiphol en onze havens nodig. Gelukkig heb ik geen kinderen dus wat er de komende jaren gebeurt zal me niet mega boeien maar als je iets met dit land, je voorouders die ergens voor gevochten hebben en tenslotte je kinderen op hebt, dan gaan we als de sodemieter uit dit mislukte project van decadentie, incompetentie en zelfverrijking. Als je iets op hebt met een fatsoenlijk en normaal NL, dan NEXIT. Het zal in het begin wat kosten om deze bewezen verrotting en verkankering af te schudden maar daarna kan het opbouwen weer beginnen. NEXIT. En een betere toekomst ? YES WE CAN !

Tutanchamon | 30-11-16 | 18:09

Ongekozen autocraten die een eigen leger op poten willen zetten om hun geopolitiek door te drukken en de natiestaten degraderen tot provincies.

Nee, dat gaat vast goed komen. Kan Guy even exit aub? Dergelijke enge mannetjes moeten niet aan de knoppen komen.

TeeJee | 30-11-16 | 18:11

Elke dag denk ik: Kan het nóg krankzinniger?
En jawel hoor....

Schietmijmaarlek | 30-11-16 | 18:11

Verhofstadt als dictator! Stem ook!

Patatter | 30-11-16 | 18:15

Daarna wil hij "zijn" troepen concentreren in de Oekraïne....waarna hij de Krim gaat bevrijden voor zijn prive olie en gas velden.....direct daarna kunnen we SatanII raketten terug gaan koppen.

Oepsie1234 | 30-11-16 | 18:16

Echt he-le-maal de weg kwijt die gek!
Wat een dwaas!

#10 | 30-11-16 | 18:16

He guy fok joe!

heb geen behoefte aan Poolse agenten of Franse banlieu politie of Kosovaarse soldaten die in andere landen optreden en dus geen verantwoording af hoeven of kunnen leggen aan de autochtone bevolking.

Zie hoe het in Amerika gebeurd, Politie van een andere staat word ingehuurd en ingezet zodat de lokale politie (tegenwoordig gemilitariseerde politie) hun eigen buurman niet de schedel in hoeft te slaan tijdens een opstootje.

Een Europees leger is het laatste wat we nodig hebben, sterker nog we hebben al afspraken genoeg om elkaar te ondersteunen.

fukallahalhollandi | 30-11-16 | 18:17

In mijn jeugd las ik krant en keek af en toe nieuws.
Dit beseffende is het mij nu zeer duidelijk geworden dat de strategie van de elite voor hun plannen 'gewoon werkt': het gaat meer en meer over "Europa" en geopolitiek. In kranten en tv-programma's, waarbij internet alles lekker faciliteert. Je wordt ermee doodgegooid, geïndoctrineerd tot 'betrokkenheid'.
.
Graag wil ik iedereen waarschuwen: hoe meer je focust, opslokt en opfokt met deze BS, hoe meer redenen deze figuren hebben hun plannen door te zetten.
.
Begin eens met boycotten van al het buitenlandse 'nieuws', tenzij het nieuwswaarde heeft (ongelukken, aanslagen, natuurrampen). Voor mij hebben louter gebeurtenissen nieuwswaarde, en meningen van hopeloze EU-figuren gewoon niet. Ook het corrupte stelsel genaamd EU zal me aan mijn reet roesten, evenals de politiek in andere landen.
.
Dit is Nederland; een land wat nu naar de klote aan het gaan is. En dan kan je elke keer wel kijken naar de 'oorzaken' of de 'mogelijke toekomst', maar dat is beiden even zinloos. Wie gaat er handelen dan?
.
Eerst weer via die poppenkast-verkiezingen? En dan weer 4 jaar janken over alles wat debielen in Europa zeggen? Er wonen 17 miljoen mensen in Nederland. Hou je met hen bezig. Rot op met Europa. Hou van Nederland en strijd hier. Stelletje feminiene buitenlandjankers (M/V), lijken hier alleen maar te leven tegenwoordig.
.
Geef geen voeding meer aan die buitenlandse narcisten. Boycot die shit en focus op Nederland, en Nederland alleen.

A.U.EnLeven | 30-11-16 | 18:18

Als chaos regeert is controle de wens.
Rotte tanden, rot verstand.

medelmo | 30-11-16 | 18:19

100 miljard op defensie besparen door beter samen te werken?
Gekke Guy heeft ergens de komma verzet en hij kan kennelijk niet rekenen
Als ik het zo lees krijgen we geld toe van defensie
Maar even los daarvan: knet.ter.gek die Verhofstadt

Tobi | 30-11-16 | 18:21

Waarom is een raadsel, maar in dit stukje wederom een flauwe sneer naar Baudet. Beetje flauw.

Billendoekje | 30-11-16 | 18:22

Die man heeft nog steeds niet door dat niet iedereen bij elkaar wil horen,alleen mensen die een gemeenschappelijke doel hebben kunnen samen een legermacht vormen.Europeanen verschillen veel te veel van elkaar om zoiets te kunnen bereiken,niet lang geleden bombardeerden ze elkaar nog naar de verdoemmenis.

kzegje | 30-11-16 | 18:22

Hoe is het mogelijk dat een gemiddelde doorsnee Nederlander vele malen slimmer is dan een gemiddelde Europarlementarië.

wieowie123 | 30-11-16 | 18:25

Een Oost Atlantische Verdrags Organisatie!Wie biedt er meer?

Hetkanverkeren | 30-11-16 | 18:26

Yes, yeeessss... let the rage build inside you young ones...

His Lordship | 30-11-16 | 18:28

De Guy dient te worden opgesloten , vastgebonden onder permanent toezicht van verplegers met witte stofjassen . En dan nog ?

likmegaties | 30-11-16 | 18:31

Leuk idee, maar is nog te vroeg denk ik.

Verzuimer | 30-11-16 | 18:31

Een nieuw HRE? Zou toch verwachten dat deze jokers iets geleerd hebben over geschiedenis " naast staatsinrichting" en weten dat dat dus nooit gaat werken.

ca12nag3 | 30-11-16 | 18:34

Gevaarlijke man ... en nu wil hij ook nog een eigen leger?

EdwinM. | 30-11-16 | 18:38

De EU is een internationale organisatie en geen staat. Dat lijkt hij maar niet te snappen.

Piet Politiek | 30-11-16 | 18:41

verrassend dat ie het nog wel binnen de Navo wil doen.

Hemmenaar7 | 30-11-16 | 18:42

@Road to serfdom | 30-11-16 | 17:16
Onzin, de 'boeven ' versla je niet met tanks en vliegtuigen.
Investeer in goede rechercheurs en maak een potje voor verklikkers.

miko | 30-11-16 | 18:42

United States of Europe omdat dat voor die amerikanen ook zo lekker werkt.

Binnenbaan | 30-11-16 | 18:44

Ondertussen lacht hij iedereen uit omdat hij, net als Barroso en Kok, met dit gedrang een uiterst aardig persoonlijk inkomen heeft opgebouwd, veel meer dan jullie armoedzaaiers die hier zitten te kommenteren.

zbb | 30-11-16 | 18:46

@dlseth_ | 30-11-16 | 17:36
Trump zal wel anders piepen als de Europeanen besluiten dan ook maar meteen hun defensie spullen bij elkaar kopen. En voortaan Amerika in zijn eentje zijn interventie oorlogen uit laten vechten. En,op zekers, dat Trump dat ook gaat doen.

miko | 30-11-16 | 18:46

Altijd maar die vlucht vooruit. Het antwoord op alles is federalisering. Muntcrisis? Migratiecrisis? Opkomend protectionisme? Trump president? Gauw, versnel de eenwording! Scary shit...

Gen. Maximus | 30-11-16 | 18:48

En dat Europees leger word net zo goed als de grenswacht! Of loopt zo gesmeerd als de BeNeLux maxht! *proest*
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/articl...

miko | 30-11-16 | 18:49

Die man is echt levensgevaarlijk!

eerstneukendanpraten | 30-11-16 | 18:53

Je krijgt 2 ton per jaar van een Moldavische bankier om hun de EU in te jagen. Gore rat.

eef 47 | 30-11-16 | 18:55

zbb | 30-11-16 | 18:46
Geld koppelen aan "het" goed doen? Dan ben je vast ook een fan van bijvoorbeeld Mugabe, Pol Pot of Arafat. Waren (zijn) ook stinkend rijk, dus die hebben het ook heel erg goed gedaan volgens jou logica.

Mark_D_NL | 30-11-16 | 18:57

Verhofstad is gewoon een machtsgeile gevaarlijke gek die nooit uitvoering mag gaan geven aan zijn plannen.

Statler en Waldorf | 30-11-16 | 18:57

En hebben ze hem ook verteld dat keizer Wilhelm geëindigd is op een opsluitkasteeltje in Doorn? En dat was een echte keizer. Krijgt hij een tentje in de bosjes...

Jan, Leiden | 30-11-16 | 18:58

Daarom stem op een #Nexit partij. Bijvoorbeeld PVV, FvD of VNL. Alles draait om die Nexit, van immigratie tot werkgelegenheid. Maak nederland weer groots. Baas over eigen grenzen, weten, regels en geld!

Mark_D_NL | 30-11-16 | 19:05

Yeah and then i can buy all the material from my friends and make lots of money

doskabouter | 30-11-16 | 19:06

Een 'Keizerrijk van het goede' klinkt even geloofwaardig als een 'Religie van vrede'.

BlowingBubbles | 30-11-16 | 19:06

Ben ik eigenlijk de enige die een batman-logo in die rottende bakkes ziet?

ska ska ska | 30-11-16 | 19:08

En dan vergelijken ze Wilders met Adolf. Verhofkeizerrijk is nog veel erger dan Hitler.

Harihakbar | 30-11-16 | 19:10

Er wollt ein Reich. Ein Reich fur die Eliten.

lightyears | 30-11-16 | 19:11

Waarom moet ik nu ineens aan Stonehenge denken?

Nuchternederland | 30-11-16 | 19:12

@ska ska ska | 30-11-16 | 19:08
eerder een evil Joker!
www.pointofgeeks.com/wp-content/upload...
Maar datt batman logo van slechte tanden was toch het buurman logo uit de familie Doorzon?

miko | 30-11-16 | 19:14

Wat een afschuwelijk gebit heeft deze man. Wat zal ie uit z'n bek stinken. Het begin van ontbinding is al bij deze krankzinnige, al begonnen. Het kan mij niet snel genoeg gaan.

Radijsje | 30-11-16 | 19:14

Het duizendjarige rijk van Hitler hield het maar dik 20 jaar uit. Ik ben benieuwd hoe lang het duizendjarige EU rijk het uit houdt. Het lijkt al steeds meer barsten te vertonen. Ik hoop niet dat het ook met een wereldoorlog eindigt. Maar ik ben er niet zeker op.

lightyears | 30-11-16 | 19:16

@miko | 30-11-16 | 19:14

Hehehe echt geen idee.
Ik ken de 'familie doorzon' strip wel een beetje maar kan me er geen buurman logo bij herinneren.

Hij heeft in ieder geval bijna net zo'n rotte set bijtspijkers als Johan Remkes.
Die heeft geen ondergebit maar een handje pinda's.

ska ska ska | 30-11-16 | 19:24

Dit is het volgende signaal dat er haast met de Nexit moet worden gemaakt. Eerst 4 december in Italië.

ristretto | 30-11-16 | 19:26

Er kwam een euro. De burger wilde het niet maar de elite werd er beter van. De media zei dat het goed was. Wat kwam was een financiele crisis.
Er kwam een EU grondwet. De burger wilde het niet maar de elite werd er beter van. De media zei dat het goed was. Wat kwam was een vertrouwens crisis.
Er kwam een EU leger. De burger wilde het niet maar de elite wrrd er beter van. De media zei dat het goed was. Wat kwam was een totale puinzooi.

lightyears | 30-11-16 | 19:27

ska ska ska | 30-11-16 | 19:08
Ik zie een Badman logo.....

BlowingBubbles | 30-11-16 | 19:32

De EU-lidstaten willen/kunnen niet eens de NAVO onderhouden.
Waarom zou er dan een apart EU-legertje gevormd moeten worden?
Alsof je iemand die financieel niet in staat is zijn oude fiets te onderhouden aanraadt om een nieuwe Porsche te kopen.

Tot nu toe zijn alle plannen van de EU altijd mislukt. Deels omdat de 15.000 Brusselse lobbyisten die de EU aansturen, baat hebben bij falende instituten. Zie de asieleisers-crisis, TTIP/CETA en het ECB beleid. Maar deels ook omdat er tussen alle corrupte EU-politici ook een hoop "idealisten" zitten, waarvan er een hoop op onverkiesbaarheid in eigen land zijn geselecteerd. Te dom om te poepen, en dus perfect voor de EU-dictatuur.
Om met Farage te spreken; "who are you? Nobody voted for you, nobody knows who you are!"

Maar goed, sowieso dus weer een onzinnig plan.
Precies het soort plannen zoals de EU ze graag ziet.
En Guy; hoogmoed komt voor de val.
Nexit, please.
Want de EU gaat sowieso binnen 10 jaar aan EU-beleid ten onder, en tegen die tijd moeten we veilig zijn voor de gevolgen van dat EU-beleid.

Dandruff | 30-11-16 | 19:44

Heeft hij al last van zijn rechterarm?

D.A.A.R. | 30-11-16 | 19:44

Wat is het nut van 100 miljard per jaar besparen als je 80 miljard per MAAND kan bijdrukken?
Verhofstadt wil tanks kopen, om bij een cyber-aanval op het internet te kunnen schieten.

W_F | 30-11-16 | 19:49

@BlowingBubbles | 30-11-16 | 19:32

Ja die D past beter bij die engbek.

ska ska ska | 30-11-16 | 19:56

Wo die deutsche Regierung fürchtet? vraag ik mij op zijn Hollands af.
Duitse overheid wil confiscatie van boerderijen in geval van nood.
deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2...

FreeVogelaar | 30-11-16 | 20:02

Eén Volk, één Rijk, één Verhofstadt.

de honden blaffen... | 30-11-16 | 20:06

Verhofstadt is de stem van de VVD in de eu (alde). Wilt u meer Verhofstadt? Stem dan VVD in maart!

accijnstoerist | 30-11-16 | 20:42

Awel Guy, probeert u eerstens eens een Europese benzine en dieselprijs te realiseren, om transporteurs en forenzen hetzelfde te laten betalen, maar zelfs dat krijgt u nie gedaan.
Ge moet het die man het niet te moeilijk maken, hij is een beetje malots vanaf zijn geboorte. Zijne bompa was ook een malotsen.

hovawart | 30-11-16 | 20:45

Serieus, laat het eens tot je doordringen wat voor mensen het voor het zeggen hebben in de EU. Juncker, Verhofstadt, Timmermans, Schulz, van Baalen, die twee Zweedse en Italiaanse heksen, Malmgron en Moghielieri of zoiets, Sophie int Veld, enzovoorts. Dan weet je met zo'n rariteitenkabinet toch een ding zeker, en dat is dat we met zn allen gedoemd zijn ten onder te gaan. In dit failliete systeem komen de meest incompetente en dogmatische mensen bovendrijven. Nexit, nu het nog kan.

Realisties | 30-11-16 | 20:54

De buik van Van Baalen had ook nog wel op het fotootje kunnen staan.

Stratum | 30-11-16 | 21:17

Mooi, de potentaatjes lijken steeds gehaaster om de Eu tirannie te vervolmaken met een leger. Controle over de zwaardmacht. Een greep naar de soevereiniteit van alle deelnemende natiestaten. Immers een land dat zijn soevereiniteit over eigen grenzen kan afdwingen is geen land. Ze zijn gehaast en grijpen te snel en te gretig. Meer en meer mensen zien het nu. De dictatuur in opmars. Maar zullen het er genoeg zijn?
.
EU, darkness rising.

Parel van het Zuiden | 30-11-16 | 21:18

Nu aan alle kanten het verzet tegen de EU en haar ongekozen dictators groter wordt, is er haast geboden met een EU leger; alleen met een eigen leger is het mogelijk om opstandige landen tot gehoorzaamheid te dwingen, de steeds hogere afdrachten op te halen en mensen met onwelvallige meningen op te pakken.

Franker | 30-11-16 | 21:31

Is Guy een Good Guy of is Guy een Bad Guy? Vanwege die empire-shit misschien wel een Crazy Guy.

jacobh | 30-11-16 | 21:54

ska ska ska | 30-11-16 | 19:56
Zijn kaantjes zien eruit alsof ze er ieder moment uit kunnen vallen. Die D66 troela In't Veld mag wel uitkijken met dat harde kloppen op zijn schouder steeds.

BlowingBubbles | 30-11-16 | 22:16

Timmermans kan in 14 talen vragen waar de WC is. Dan zullen die militairen uit 27 verschillende lidstaten met nog meer sprekende talen vast moeiteloos met elkaar kunnen communiceren in stresssituaties. EU-logica.

Skorzeny2017 | 30-11-16 | 22:23

" Time to take our responsiibilities ".
Tsss.........
Great idea , here take my gun and shoot yourself.

enorme sukkelzak | 30-11-16 | 22:29

Elke dag denk ik: Kan het nóg krankzinniger?
En jawel hoor....
Schietmijmaarlek | 30-11-16 | 18:11

Soms denk ik...ik ga nu een sarcastische opmerking plempen en dan komt er alleen maar een beetje lucht uit....wat GS (en oplettende reaguurder) allemaal niet aan het licht brengt...!

Sarcastisch varken | 30-11-16 | 22:31

Ben ik eigenlijk de enige die een batman-logo in die rottende bakkes ziet?
ska ska ska | 30-11-16 | 19:08

Scherp! +1

Sarcastisch varken | 30-11-16 | 22:39

@necrosis | 30-11-16 | 17:08
Nee hij leeft in een bubbel waarin hij in de veronderstelling verkeerd dat er geen tandartsen meer zijn in het werelddeel waar hij woont. Deze moeten geimporteerd worden uit werelddelen waar honderdduizenden werkeloze tandartsen strijden voor een plek in de maatschappij waarin ze ein-de-lijk hun gekozen ambacht en droom weer kunnen vervullen. Zijn stap 1 is gelukt. De tandartsen zijn hier. Stap 2 ook. Ze zijn net klaar met al het werk aan zijn gebit. Zie de europeesche vooruitgang in een notendop.

peterdh | 30-11-16 | 22:44

-weggejorist-

hotmint | 30-11-16 | 22:50

PS
Nadat hij aankomend jaar uit de EU gerausst is,
hem graag bij een TBS kliniek afleveren.
.
Ik wil namelijk graag weten hoe deze psychopathische geestes verdwazing tot stand gekomen is:
Democratisch idealen verworden tot fascisme en ik praat het voor mezelf goed.

hotmint | 30-11-16 | 22:56

Als hij dat wil, dan doe ik hem de suggestie om zich net zoals Napoleon te organiseren en zijn keizerrijk veilig te stellen (wel oppassen met ambities richting Rusland, iedereen loopt zich daarop stuk).Succes Guy!
devil13 | 30-11-16 | 17:17

Richting Rusland lijkt mij de juiste strategie.
Guy op winterbanden.

Arachne | 30-11-16 | 22:56

In het oude Rome in geval van grote dreiging en problemen, stelde men voor een periode een dictator aan. Deze stelde orde op zaken en had verregaande bevoegdheden. Na verloop van deze periode legde de dictator zijn functie neer. Ik droom hier wel eens van.

In het zelfde oude Rome werden keizers en senatoren die Rome schade berokkenden aangemoedigd de eer aan zichzelf te houden en een bad te nemen, dan de polsen door te snijden. Buiten stond de wacht om, in geval van weigering, de zaak als nog af te handelen.

Arachne | 30-11-16 | 23:02

No way dat ik voor die graftak ergens nabij Moskou in de kou ga liggen vechten. Zelfs als stuurt hij zijn eigen kinderen het naar het front, dan nog zal ik NEVER voor die smerige fascist vechten. Over my dead body.

Alpengeist | 30-11-16 | 23:04

"One does not simply create a European Defence Union" s11.postimg.org/uxnqgfhyb/guy.png

liggend_streepje | 30-11-16 | 23:18

Kijk nog eens een keer goed naar die grafzerken in die mond. Als dat niet het vleermuislogo van Batman is weet ik het niet meer.
s-media-cache-ak0.pinimg.com/original...

Dirk III | 30-11-16 | 23:29

Ik ga helemaal mee met Verhofstadt. Hij heeft inderdaad een heel goed inzicht en een duidelijke visie. Hij heeft groot gelijk als hij zegt dat we zaken het meest efficiënt moeten organiseren. En aangezien de EU bij de Eurocrisis, de Vluchtelingencrisis, Oekraïnecrisis, de Griekse crisis, de komende Italiaanse crisis, de Brexit crisis, telkenmale weer heeft getoond dat de vleesgeworden ultieme uiting is van INeffieciëntie, stel ik voor dat de EU zich voortaan tot speeltuintjes gaat beperken, en dan wel tot alleen die in Brussel. Want dat is al één grote speeltuin val met schreeuwende kinderen, het hardst door mensen als Verhofstadt zelf.

Nebuchednezzar | 01-12-16 | 00:07

€100 MILJARD "besparen"? Echt niet. Dat zou betekenen dat de uitgaven aan defensie halveren.

Of bedoeld hij betere grensbewaking en daaruit voortvloeiende besparing van 100 miljard?

jcvjcvjcvjcv | 01-12-16 | 00:19

Hoorde ik in nieuwsuur nu een of andere denktank specialist zeggen: "Turkije komt nooit bij de EU", wacht het mooiste komt nog, "Turkije doet geen aardige dingen MAAR het is een land waar we economische banden mee hebben en dus laat ze toetreden tot EVA, de groep landen waarmee EU vrijhandelsverkeer mee drijft" en in een na zinnetje: "Zoals we ook handel met de UK gaan in richten"

Lolwut?

Morgen maar eens uitpluizen hoe en wat EVA.

MarcS | 01-12-16 | 00:56

samen sterker dan 1 afzonderlijk, lijkt me logisch toch?

klaverboerdenham | 01-12-16 | 01:50

-weggejorist-

klaverboerdenham | 01-12-16 | 01:50

"samenwerken" van Europese defensie is altijd een een bezuinigingsmaatregel geweest, geen maatregel waar de Europese veiligheid een haar beter door wordt. Stel je voor; één Europees leger....dan moet er over elke kogel besloten worden door 28 lidstaten, met elk hun eigen agenda.....

Nederlanddraaitdoor | 01-12-16 | 02:03

Guy Verhofstadt geeft toe .... ook ik heb een natte droom net als iedereen, alleen met het verschil dat U zag het was maar een droom en ik blijf door rukken tot ie eindelijk komt... Die man is gestoord om ook maar ooit een EU leger te krijgen...als hij het echt wil zal hij de EU moeten opheffen zodat de landen het van het voormalige EU meer te besteden hebben om hun strijdkrachten op peil te brengen....maar dan weet je al dat er heel wat instabiele landen komen in het voormalige EU. Ook binnen de huidige EU zal nooit een wereldmacht kunnen ontstaan wat als militair overwicht zou worden gezien. En de Russen weten het ... binnen de EU gebruikt Duitsland.... Russische vliegtuigen om haar militait materieel te verplaatsen omdat ze het zelf niet kunnen....en iedereen gelooft.... wir schaffen das

kereltie_ut_drenthe | 01-12-16 | 02:06

100 keer meer kunnen we besparen door die hele
klup in brusel op tedoeken .

Domie nee | 01-12-16 | 06:59

Een psychiater zou dit figuur eens goed aan de tand moeten voelen , nou ja , eigenlijk is een tandarts zinvoller.
Aan dat gebit is wel wat te doen - de geest niet meer te redden.

enorme sukkelzak | 01-12-16 | 07:10


En dan wordt hij ook nog een voorgedragen door ALDE als opvolger van Martin Schulz als voorzitter van het EP... Man man man wat is het toch ook een waardeloze club paupers bij mekaar daar in Brussel

beschuitfluiter | 01-12-16 | 07:18

Eerst maar eens voldoen aan de 2% verplichting, misschien moet die vanwege de toenemende internationale spanningen zelfs omhoog.

Het beschikbaar stellen van personeel en materieel aan de NAVO is een soevereine verplichting van NAVO partners, daarmee heeft Brussel gelukkig geen donder te maken. Dat moet zo blijven. De hemel verhoede een krijsmacht onder commando van Brusselse 3e of 4e echelon graai politici als G.V. of operette "kolonel" HvB en vele andere. Hoe gevaarlijk Junckers kunnen zijn, hebben we ruim 70 jaar geleden al ervaren.

Goed geïntegreerde -pan Europese- militaire samenwerking onder NAVO bevel voor de bestrijding van typisch Europese problemen als bewaking buitengrenzen, lijkt mij een goed idee, daaraan wordt ook hard gewerkt.

De vraag is dus, wilt u meer of minder macht aan meervoudig mentaal minderwaardigen?

h.a.k. blok | 01-12-16 | 07:39

Meer gaan samenwerken! Dat zijn tegenwoordig de gevleugelde uitspraken van politici wanneer het om Defensie of inlichtingendiensten gaat. Gaan we dan ieder op zijn beurt in de tank rijden die we nu al niet hebben? Of ieder een keertje schieten met een pistool? Syrië heeft wel geleerd dat High Tech leuk is, maar 'boots on the ground' onmisbaar zijn. En dan 100 miljard met dat samenwerken besparen? We geven als Eu nu dat maar amper uit aan Defensie en zeker wanneer het land met het sterkste leger van van de EU uit de EU is gestapt!!!!

Mart6037 | 01-12-16 | 08:45

Op zich niet zo'n raar idee als je kijkt hoe onverantwoordelijk de Nederlandse overheid met haar verantwoordelijkheden mbt tot veiligheid omgaat.
Maar ja dat is natuurlijkeigenlijk een zwaktebod. Uiteindelijk zat deVVD er gewoon bij toen er weer een miljard op veiligheid werd bezuinigd. Ondanks dat toen al onze NAVO bijdrage ver beneden de afgesproken norm van 2% bbp lag wat al decennia zo was. Een afspraak die wij hebben gemaakt na WO 2 omdat; dit noooooit meer.
De oplossing is niet meer Europa maar meer investeren in veiligheid en bestaande allianties. Daar je verantwoordelijkheid nemen. Een betrouwbare partner die zijn verplichtingen nakomt laat men niet snel vallen. Een last snijd je na verloop van tijd weg.
Raad eens wie je bij de NAVO nog meer tegenkomt?Nagenoeg alle eu lidstaten!
Bovendien is het beter dat NL in extremus voor de verdediging over een eigen krijgsmacht kan beschikken. Iets wat bij de NAVO zo is. En nog beter; de rest van de lidstaten komen ook helpen!
Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen gewoon te worden overlopen, leeggeplunderd en teruggezet in de tijd omdat het ontfatsoenlijk is om jezelf te verdedigen met geweld tegen geweld. En dat laatste is de keuze die gemaakt is ook toen de VVD een prominentere plek in de regering had!

ratelaar | 01-12-16 | 09:12

Ik wil deze Groups-wank niet graag verstoren, maar Spartacus en zijn disipelen kijken weer eens door een koker. Dit EU leger willen de leden al decernia, maar Engeland bezit het grootste, best geoefende en modernste leger van Europa. Deze positie wilden ze niet opogeven dus blokkerden ze elk initiatief. Een week na de Brexit kwamen al berichten in de buitenlandse kranten dat dit initiatief opgepakt zou worden. (hoezo group-wank?). Op de eerste EU-top was het ook een issue (niet in de NL krant) En nu zegt Verhofstadt iets en iedereen schreeuwt cynisch en vrijblijvend zonder enig inhoudelijk argument.

Henk1955 | 01-12-16 | 09:53

@Henk1955 | 01-12-16 | 09:53
1. Het klopt dat alleen Engeland en Frankrijk nog een serieus leger hebben. War het echter omgaati s dat Verhofstadt en de zijnen altijd de oplossing zien in meer EU. Meer EU is voor hen een doel op zich geworden. Ongeacht wat de burgers willen.
Meer defensie en defensie samenwerking zijn nodig maar kan natuurlijk veel beter via de NAVO. Dan zijn Engeland en de VS wel binnenboord. De defenise uitgaven moeten omhoog. Naar zeker 2%. Maar wil je het zonder VS of Engeland doen (dus EU ipv NAVO) moet het misschien wel naar 4%. Aangezien de achterstand in militaie reserach & devlopment van Europa gigantisch geworden. Om een voorbeeld te noemen. Amerika, China en Rusland ontwikkelen allemaal 5e generatie gevechtsvliegtuigen. Terwijl Europa gestopt is na de 4e generatie Eufighter. Inmiddels is de keuze een Amerikaans toestel kopen (dus NAVO blijven) of een defensie hebben in EU verband die sowieso al minstens 15 jaar achterloopt.
2. Wat daarnaast ook meespeelt in de reacties hier is dan reageerders Verhofstadt gewoon niet vertrouwen. En terecht. Nadat hij met Van Baalen in het soverein land Oekraine mensen op het maidanplein ging opjutten in opstand te komen tegen de gekozen regering. Als Poetin dat in een west europees land zou doen zou dat ook niet gepikt zijn. Verhofstadt brengt ons allemaal in gevaar.

lightyears | 01-12-16 | 10:40

Waarschijnlijk zal er weer zo'n geweldige berekening komen dat wij als noord-oosten van europa alles kunnen betalen, omdat de andere staten even niet genoeg geld hebben

tis_wat | 01-12-16 | 10:44

Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd het nummer War pigs van Black Sabbath in me hoofd...

Politicians hide themselves away
They only started the war
Why should they go out to fight?
They leave that role to the poor

Barkruk2 | 01-12-16 | 10:44

Waarschijnlijk zal er weer zo'n geweldige berekening komen dat wij als noord-oosten van europa alles kunnen betalen, omdat de andere staten even niet genoeg geld hebben
tis_wat | 01-12-16 | 10:44
Dat is precies het gevoel dat er in de VS leeft over de NAVO. Amerika betaalt en Europa (zowel noord als zuid) profiteert alleen maar.

lightyears | 01-12-16 | 10:50

Als ik dit soort dingen lees krijg ik altijd het nummer War pigs van Black Sabbath in me hoofd...
Politicians hide themselves away
They only started the war
Why should they go out to fight?
They leave that role to the poor
Barkruk2 | 01-12-16 | 10:44
Inderdaad. Michael Moore heeft hier wel een goeie film overgemaakt. Ik geloof dat het Fahrenheit 911 was.

lightyears | 01-12-16 | 10:52

"Frankrijk wil vooral een EU defensie regelen zodat andere landen haar militaire missies in Afrika ondersteunen" (Trouw 16-11-2016) We worden dus de lakei van Frankrijk en gaan ver weg in Mali op wat arme mensjes schieten. Enig toch die verdediging van het Europees grondgebied he.

lightyears | 01-12-16 | 11:05

Bij de nederlandse strijdkrachten hoeft het fietsenrek niet aan te kloppen want die hebben nog maar vijf fietsen waarvan er weer drie bij de fietsenmaker staan wegens achterstallig onderhoud.

komtdatschot | 01-12-16 | 11:56

Verhofstadt die vergeleken kan worden met de duits/belgische nar Tijl Uilenspiegel, is een ramp voor Nederland en Europa.

Volgens mij lijdt deze narcist aan grootheidswaanzin.

We hebben hem niet gekozen, maar we krijgen hem ook helaas niet weg.

joost2 | 01-12-16 | 12:10

@Henk1955
En Geef Engeland eens ongelijk. Wanneer je zelf je Defensie goed op orde hebt en een paar klaplopers die zelf het geld naar andere dingen smijten en te beroerd zijn om zelf de broek op te houden. En die willen dan ineens met je samengaan ipv samenwerken. Ik zou daar heel weinig trek in hebben. En achteraf maar goed ook voor hen!!!

Mart6037 | 01-12-16 | 13:49

Dit begint een beetje sinister te worden. Een wannabe Emperor met plannen voor een eigen leger.

Sans Comique | 01-12-16 | 14:05

Nog niemand...?
O.k. hier dan: spciaal voor Fietsenstallinggebit:
Ein Volk Ein Reich Ein Fuehrer
www.youtube.com/watch?v=Xtdqp30dJlE

telelezer | 01-12-16 | 15:09

dan moeten we dus gaan leren om "Pang Pang" in alle europese talen te kunnen roepen..?

telelezer | 01-12-16 | 15:17

Die link op de feesboek van Verhofstad las ik als #IslamEurope. Raar hè?

Tjemig | 01-12-16 | 17:05

REAGEER OOK