Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

QUIZ! Wie woont er achter de woordwolk?

s35u3BI8_400x400.jpg De verkiezingscampagnes worden Amerikaans. Als in: op de man (m/v/snotneus). Meer op identiteit dan op inhoud. Met attack ads en heel veel social media misleiding. En dan roepen dat de ander harder stinkt, in de hoop dat de kiezer je eigen putlucht niet ruikt. Visie is vies, de ander voor rotte vis uitmaken is de nieuwe vooruitgang in onze vastgelopen democratie. MinPres Marketing Rutte neemt hier het voortouw in: op het VVD-congres zei hij niet waar de VVD sterk in is, hij verkondigde slechts dat de rest zwak was. Andere fractieleiders werden op de man af geschoolpleinstenigd, een campagnelijn die hij vrijdag doortrok door Wilders een 'zielepiet' te noemen. Vanwege een tweet. Dat is het niveau waar de grootste partij van Nederland op mikt. If they go low, we go lower. Nou, dan kan de media het zich ook makkelijk maken. Waarom nog verslag op inhoud, als je ook aan je kijkerspanel kan vragen om de drie woorden die als eerst in ze op komen als ze de naam van een politicus horen? Maken wij daar weer een kwis van en zo klungelen we naar 15 maart. Dus zeg het maar. Welke Haagse wauwelaar hoort bij welke wolk? 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7.Eerst zelf nadenken. Daarna spieken voor de antwoorden bij OneToday.

Reaguursels

Inloggen

Wow 6 van de 7 goed. Had alleen Asscher ipv Rutte. Maar dat is dan ook volstrekt inwisselbaar.

van heinde en verre | 27-11-16 | 23:43

4 Keer 'onbetrouwbaar' en 1 keer 'betrouwbaar'... Dat zegt genoeg. En of Klaver betrouwbaar zal zijn moeten we nog maar afwachten.... Net zo'n glijmiddel als Rutte en Pechtold?

Tijl U | 27-11-16 | 22:55

Gajus 14.02
Je vergeet er eentje nl."zeikerd", wou stellen allergrootste.. ever, maar Ss steekt haar behoorlijk naar de kroon. Dus afwachten en hopen dat die Turken zo onbetrouwbaar zijn als dat ze voorgeven te zijn, en dat ze met trucje zorgen dat Ss, net buiten de boot valt.Zij heeft overduidelijk weinig ervaring met dit soort gasten anders zou ze weten hoe ze denken over mensen met een wat donkerder vel.

corbiere | 27-11-16 | 16:11

Leuk al die woorden ,maar die staan a. niet op Rutte en b. niet op die andere lamzak.

mallekater | 27-11-16 | 13:45

1. Pechtold - Gladjanus
2. Van der Staaij - dominee
3. Bosma - Wie?
4. Wilders - Duidelijk
5. Klaver - Jessus of Jassus
6. Rutte - Lachebekje
7. Buma - Ouderwets

En het is Zielenpiet Van Rossem.

Hebbiehemookweer | 27-11-16 | 11:44

Geinig wel. Nu nog ff een woordwolk van die 20,000 deelnemers aan dit project.
.
Hier is mijn bijdrage: NPO-stemvee.

Machteloze | 27-11-16 | 01:17

Leuk, maar er staat weer niet bij wat mensen verwachte of denken dat ze gaan doen met Nederland. Dus hebben er niet veel aan.

Misschien zoiets maken maar dan met wat mensen zouden willen zien gebeuren? En dan met tegengestelde suggesties.

kloopindeslootjijook | 27-11-16 | 00:23

Ik had de eerst 6 goed , maar wie is in hemelsnaam " Diederik Samsom??) Dat is toch God hope het niet die Nerd die jarenlang bij DWDD zo'n grote bek had en daarna in de politiek alle Nederlanders een oor aan genaaid heeft ?

Olympus | 26-11-16 | 20:00

De 7 figuren achter de woordwolken kan ik kort samengevat als volgt weergeven:
Pechtold: arrogante gluiperd
Buma: volstrekt overbodig
Klaver: anarchistische terrorist
Geert: krijgt mijn stem
Roemer: niet de slimste, wel aardig
Rutte: onbeschrijflijke leugenachtige viespeuk
Samsom: aso politicus met kaviaar en champagne

Memek | 26-11-16 | 19:46

7 out of 7 :-)

Qwrk_II | 26-11-16 | 19:32

De hele VVD, PvdA, D66,GL, CDA, CU en SGP.

komtdatschot | 26-11-16 | 19:01

Ik ben 1 tot en met 7.

Nuuk | 26-11-16 | 18:47

Nah, ik had ze goed, muv Roemer "onzichtbaar" :)
De woordwolk van Rutte haal je er in 0.25 seconden uit:
Groot "Leugenaar" en "Onbetrouwbaar" en de rest nauwelijks te lezen.

hotmint | 26-11-16 | 18:35

6. Rutte
6. Samsom
6. Pechtold
6. Buma
6. Zijlstra
6. Koenders
6. Dijsselbloem
6. Asscher
6. Schippers
6... de hele VVD, PvdA, D66, CDA, CU en SGP

Rest In Privacy | 26-11-16 | 17:51

Ik mis lispelaar bij nummer 2, of ben ik de enige die hem naar een logopedist zou willen sturen?

VerenigingVanDieven | 26-11-16 | 17:00

-weggejorist-

DutchDestroyer | 26-11-16 | 16:53

1 kereltje koekwaus
2 de baas van die ene die het wel goed doet in de oppositie
3 onze enige echte eigen Nobama
4 blonde Greet (maak NL Greet opnieuw?)
5 de reincarnatie van Jan "tomaat" Marijnissen
6 Mark Middenkader Rutte
7 die meneer die scheidde van dat gehandicapte kind waar hij campagne mee voerde, of toch zijn voorganger Woutertje

fehlerunfrei | 26-11-16 | 16:43

@mezelf | 26-11-16 | 15:47
Ik denk dat het in de eerste plaats beter management is, waardoor organisaties beter met vooruitgang zouden moeten kunnen komen.. kijk naar die vrachtwagenfabrikanten, maar ook VW tov van merken in vergelijkbare posities als Mercedes en BMW. Fraude is feitelijk een uitvlucht geweest - en VW schijnt ook veel baantjes op bestuursniveau voor mensen uit de deelstaat geregeld te hebben (die mede eigenaar zijn.. ). En het loont als bestuurder als je geen noodzaak hebt de beste mensen onder je aan te nemen (dat zorgt voor minder potentiele concurrenten binnen afzienbare termijn) en allerlei andere stakeholders kunnen winsten aan het bedrijf onttrekken, omdat men die dus niet hoeft te steken in ontwikkelingen voor de toekomst (lees aandeelhouders/banken en bonussen voor de bestuurders).
Factor 2 om op peil te houden is onderwijs.. (en als je kijkt naar de autoindustrie, dan zie je dat die heel veel van hun werknemers laten opleiden bij bijvoorbeeld Zwitserse ontwerpopleidingen gespecialiseerd in de autoindustrie). Ik denk dat het goed is, als sectoren dus heel dicht bij opleidingen staan en daar mee in sturen (creeer zo'n sector desnoods naast de bestaande wetenschappelijke opleidingen - in feite hebben we in Nederland al zoiets met de universiteit van Wageningen).

nickolaas | 26-11-16 | 16:25

De voorbeelden zijn van augustus. Vandaag een nieuwe enquête ingevuld, met nieuwe namen daarbij, zoals Lodewijk Asscher. Wilders(4) komt er niet best van af. Maar goed dat hij vandaag niet in de nieuwe enquête staat, want na zijn onsympathieke mail over Sylvana Simons zullen er weinig complimenten bijkomen. Mooie score voor Roemer (5), maar dat levert hem geen nieuwe zetels op.

Mannes | 26-11-16 | 16:18

Hoe ik de vraag lees: wilt u ons alstublieft vertellen hoe wij u het beste kunnen manipuleren? Dat dan ongetwijfeld wel weer zonder bedankje achteraf.

Hetkanverkeren | 26-11-16 | 16:08

@sinar2 | 26-11-16 | 14:53
Kun je dan niet beter SP stemmen of gaat het je om meer dan alleen inkomen?

Martinspire | 26-11-16 | 16:04

@Glasgow Argus | 26-11-16 | 15:02
Maar de populatie van Nederland is in de afgelopen 30jaar ook ingrijpend veranderd - neem het CDA, op de huidige omvang van 'de boerenstand' kan je geen 'grote middenpartij' meer draaien: "In 12 jaar tijd zijn 28.579 boerengezinnen gestopt, een daling van bijna 30 procent. Belangrijke oorzaak van de achteruitgang is vergrijzing." (komt van nu.nl.. ). In zekere zin is hetzelfde bij de VVD gebeurd, waren veel van de ondernemers in de jaren '80 nog mensen die zonder formele opleiding een bedrijf hadden opgebouwd (soms heel succesvol), ook dat is in de huidige tijd minder voor de hand liggend (ik denk dat de bank bijvoorbeeld sceptisch is als je met alleen middelbare school op zak daar aanklopt). Meer hoogopgeleiden bij de VVD dus en in die zin is de scheiding tussen D66 en VVD in de loop der jaren misschien ook vager geworden.
Ik bedoel als die traditionele maatschappelijke achterban door de tijd heen kennelijk in omvang is afgenomen (de productiviteit per boer is wel gestegen - vaak hebben ze het bedrijf van hun buren bijvoorbeeld overgenomen..) - jah, dan kan je een partij niet verwijten mee te veranderen.
Dan nog kan je met populisme iets proberen te doen.. (zie de VS). Maar als je kijkt naar de plannen van Trump de eerste 100-dagen, dan zijn die heel anders dan zijn achterban is beloofd (niks over een muur om maar iets te noemen.. ). En het is ook een lastig verhaal om te verkopen: kolen zijn veer duurder dan door 'fragging' gewonnen gas om energie mee op te wekken schijnt (die kolen werden toen er veel 'fragging' was goedkoop aan Europa verkocht - dat was toen de olieprijs hoog was.. op dit moment is ie laag.. wanneer gaan kolen dan weer concurreren? ). Hetzelfde in zekere zin met de staalindustrie.. de vraag naar traditioneel staal in de autoindustrie neemt af - er is wel meer vraag naar 'high tech'-staal (bijvoobeeld lichter). Maar uit docu's in de VS bleek ook dat ze technologische vooruitgang frustreerde in die stadjes die nu leiden onder vertrokken industrie (bovendien had ieder stadje zijn eigen fabriek - hadden ze wat samengetrokken en schaal vergroot was het ook makkelijker geweest). In Ijmuiden wordt nu in een nieuwe walserij geinvesteerd.. daar kan je dus sterker en lichter staal mee maken voor de autoindustrie (maar afkoelen en walsen komt dan veel nauwer - dat komt qua kennis meer in debuurt van de chemische/procesindustrie.. dat moeten mensen dan wel bereid zijn te - willen - leren misschien.. vaak loopt het al spaak bij het ter spraken brengen van verandering en worden mensen die dat beargumenteren weggezet). Nog een stap verder is allerlei legeringen van staal en aluminium - maar daar is dus flink wat onderzoek voor nodig (en dat kan dus alleen als men een voldoende grote schaal heeft - dat vraagt dus op zijn minst om vergaande samenwerking binnen zo'n regio - ook bijvoorbeeld met universiteiten of onderzoeksinstituten - of dus fusies als men binnen ondernemingen dat soort onderzoek wil kunnen bekostigen - hoe dan ook is het overhead qua kosten). En verder worden materialen als magnesium steeds meer toegepast in de autoindustrie (30% lichter dan aluminium) - als men omschakelt naar zo'n proces kan men misschien ook als kleinere fabriek door.. Is er nog matrix-compositen, wat in vliegtuigmotoren als vervanging van titanium een grote vlucht zal gaan nemen (maar dus nog even op gang moet komen - GE in Ohio is daar schijnbaar heel goed in en daar worden dus nieuwe fabrieken voor gebouwd..). Maar de ontwikkelingen zijn moeilijk om te keren, zonder dus hele grote stappen terug in de tijd.. (de vrachtwagenfabrikanten hebben in de jaren '90 nog geprobeerd een kartel te sluiten om zuiniger vrachtwagenontwerpen en motoren voor minstens 10 jaar tegen te houden.. ). Zo ging dat toen... en die vrachtwagenfabrikanten waren echt niet de enigen (je kan op die manier iedereen op een managementfunctie neerzetten - houd het simpel.. ergens ook eigenbelang geweest ook denk ik). Maar zaken echt proberen terug te draaien ?? Ik moet het nog zien (ooit waren het hun industrien, die bijvoorbeeld de bosbouw flinke slagen toebrachten.. of boerenknechten door het bouwen van tractoren.. etc).

nickolaas | 26-11-16 | 15:47

Deze is mooi van je Van Rossem!
1. Rutte
2. Buma
3. Klaver
4. Wilders
5. Pechtold
6. Roemer
7. Samsom

Ikreaguuralzesjaar | 26-11-16 | 15:34

ad melkert | 26-11-16 | 15:07
En dat uit de mond van Ad Melkert. :)

De Verlosser aka de Politieke Messias u ook wel bekend als de Nemesis van de Oude Politiek is nog altijd Pim Fortuyn.

Wilders is meer een profeet die na de Verlosser kwam.

Raad_maar_raak! | 26-11-16 | 15:20

Grappig, Emile Roemer de enige die niet spontaan als onbetrouwbaar wordt aangemerkt. Misshien is dit een foutje?

Dezenaamhier | 26-11-16 | 15:17

Hebben we het hier over Politici? Lijkt er in de verste verte niet op. Heeft meer weg van raad de top-crimineel, raad het gekrenkte ras , iets in die geest.

hakbarry | 26-11-16 | 15:15

Bij Pechthold mis ik het woord Judas. En bij Klaver Jezus. Bij Wilders het woord Verlosser.

ad melkert | 26-11-16 | 15:07

Voor sommige politieke leiders in bovenstaande quiz hanteer ik liever mijn Bargoens woordenboek. Geeft veel meer duiding aan waar de politiek anno 2016 belandt is.

Dr. Frambozenjam | 26-11-16 | 15:05

Roemer komt er van allen nog het beste uit. Proficiat Emile!

Klik_hier | 26-11-16 | 15:03

Deze letterwolken kloppen niet. Het is 6 keer dezelfde combinatie en 1 keer iets anders.
Het is zes keer euroifiel, wegkijken, immigratiebevorderend en natie-uitverkopend. Zes keer onderworpen aan de Islam en aan Brussel, een keer niet.
Het is zes keer meer Europa, import van kanslozen en uitdelen van uitkeringen. En een keer minder, minder, minder.
.
De klassieke links-rechts scheiding was gebaseerd op behoudzucht van de feodale onderschikking versus emancipatie van de arbeidende klasse. De huidige politiek is niet meer in het klassieke beeld te vangen. De Partij van de Arbeid heeft lang geleden zijn oorspronkelijke electoraat verraden en vervangen door een nieuw. Een nieuw electoraat dat niet langer voor de gelijkheidsideaal is, maar een ideologie aanhangt die is gebaseerd op fundamentele ongelijkheid..
.
Voormalig rechts - VVD en CDA - hebben het internationalisme dat vroeger de socialisten kenmerkte omarmt en hangen vol aan de tiet van niet alleen de Largest Corporates, maar zijn ook fangirls van Big Government.
.
De voormalige progressieven zitten op schoot bij de Corpocrats. Hoe ze open grenzen denken te kunnen rijmen met een sociale verzorgingsstaat is volstrekt onduidelijk. Ze geloven werkelijk dat alles betaalbaar is zolang Mario Draghi maar euro' s uit zijn darmen scheidt. En alle progressievelingen zijn zo conformistisch geworden, dat geweld tegen andersdenkenden een automatisme is.
.
En aan de andere kant van de kloof staan zij die zien dat de keizer geen kleren draagt en zij die door de zegeningen van de open grenzen hun toekomst kwijt zijn geraakt. De scepticus kijkt naar de inhoud en ziet dat de boel ontworteld is en bij de eerste storm om zal gaan. De goedgelovige kijkt naar officiële overheidscijfers en zegt dat er nog nooit zoveel banen zijn geweest.
.
En beide kanten schreeuwen over de kloof, maar niemand hoort elkaar. Maar het getijde is gekeerd, na Brexit en Trump gaat de stroming de andere kant uit. Er is nog hoop.

Glasgow Argus | 26-11-16 | 15:02

Ik mis bij vier hypocriet,nu ja bij allemaal eigenlijk.

miko | 26-11-16 | 15:00

@Wijze uit het Oosten | 26-11-16 | 14:31
Bewaar je bammetjes maar voor de reaguurders die zich weer eens niet kunnen gedragen.
*grinnik*

necrosis | 26-11-16 | 14:59

De respondenten van dit onderzoek moeten trouwens wel een hoop mensen zijn geweest met hoge opleiding en/of woordenschat.
Ik heb nog nooit iemand in de hollandse smartlappen kroeg Wilders een 'volksmenner' of een 'demagoog' horen noemen.

Daarom volgens mij weer een gemiste kans van Eenvandaag! Hun respondenten zijn niet representatief voor deze nieuwe -bezorgd en ontevreden- doelgroep waar we het nu zo vaak over hebben.

Raad_maar_raak! | 26-11-16 | 14:59

De respondenten van dit onderzoek moeten trouwens wel een hoop mensen zijn geweest met hoge opleiding en/of woordenschat.
Ik heb nog nooit iemand in de hollandse smartlappen kroeg Wilders een 'volksmenner' of een 'demagoog' horen noemen.

Daarom volgens mij weer een gemiste kans van Eenvandaag! Hun respondenten zijn niet representatief voor deze nieuwe -bezorgd en ontevreden- doelgroep waar we het nu zo vaak over hebben.

Raad_maar_raak! | 26-11-16 | 14:59

@tipo | 26-11-16 | 14:24
Dat zijn mensen die de vraag niet goed gelezen hebben van deze peiling.
Je moest een politicus met één woord omschrijven in drie vakjes. Dus "slim", "gek", "mafklapper" en niet "slim genoeg", "gekke koekwaus" en "maffe klapper".

Bij het woordje "weinig" zullen een paar D66/GL'ers wel "weinig beschaafd" hebben ingevuld. En alleen het eerste woord is door de computer onthouden.

Raad_maar_raak! | 26-11-16 | 14:54

Wat de media de komende maanden ook voor vuil gaan uitstorten, ik stem toch PVV. En niet omdat ik het met alle punten eens ben (sommige economische zaken zijn gewoon onhaalbaal) maar wel om de zittende kliek van CDA,PvdA,D66,VVD etc te laten merken dat het eens afgelopen moet zijn met hun regentschap en het steeds negeren van het hardwerkende modale gezin.

sinar2 | 26-11-16 | 14:53

LOL om 'hond' bij Jesse Klaver-wolk

Raad_maar_raak! | 26-11-16 | 14:49

Ongeblustekalk | 26-11-16 | 14:14
Ja, dat van een naaktslak.

gemeentereiniging | 26-11-16 | 14:48

"Roemer was niet eens in me opgekomen.. en toen ik even beter keek stond er idd 'onzichtbaar' in zijn wolk."
@mezelf
En ik ben vorige week notabene nog in Oss geweest! ;)

nickolaas | 26-11-16 | 14:42

1. Kereltje P.
2. Buma
3. Groene Klaver
4. Neerlands hoop in bange dagen, Greet dus.
5. Roemer
6. Gyroscoop Rutte
7. Samsom

Gravin v Kippenbouth | 26-11-16 | 14:34

@necrosis | 26-11-16 | 13:56
Inderdaad !
Ik mag dan net verse hebben gehaald, zoveel bammetjes heb ik niet in huis...

Wijze uit het Oosten | 26-11-16 | 14:31

Rutte (aka ik hou nie van kutte)was volgens Pim Fortuyn lid van een partij van "lachebekjes rond een bierpomp."
Dat klopt nog steeds voor 100%.
Misschien moet Verdonk ook maar weer eens wat laten horen.

pejoar | 26-11-16 | 14:28

Ik haalde Asscher en Roemer door elkaar (de eerste kan soms iets schoolmeesterachtigs hebben in de ogen van sommigen dacht ik - Roemer was niet eens in me opgekomen.. en toen ik even beter keek stond er idd 'onzichtbaar' in zijn wolk.. die teksten - of analyses van teksten - liegen niet idd).

nickolaas | 26-11-16 | 14:27

Bij Geert Wilders komen meerdere mensen op het woord 'weinig' als associatie. Weinig? En niemand denkt aan aan het woord 'minder'x3?

tipo | 26-11-16 | 14:24

Wat Rutte zegt interesseert mij totaal niet. Elke zin die uit zijn mond komt is een leugen. Sinds Rutte voert de VVD een socialitische koers (meer overheid en regelgeving, hogere belastingen en optimale ondersteuning voor criminelen, terroristen en illegalen) met als accent verschil nog wat voordeeltjes voor multinationals.
Een ding heeft Rutte wel bereikt; dankzij hem zal ik nooit meer van mijn leven VVD stemmen.

Franker | 26-11-16 | 14:24

Rutte is een politicus die we in Nederland eigenlijk niet zouden moeten hebben.

Een egotripper optima forma.
Alles wat die man zegt en zich voordoet is nagemaakt, onecht.
U begrijpt me ik mag en vertrouw deze MP niet.

Als je heel scherp deze man in de politiek analyseert, klopt hij van geen kanten.
Hij liegt, manipuleert en speelt af en toe de demogoog.
Demagoog betekent "volksmenner of volksverlakker".

Ik begrijp niet dat er nog zoveel VVD-ers op hem stemmen.
Hij is in veel zaken de anti liberaal en heeft zich aangesloten bij de links elitaire grachtengordel kliek, die ons land - ook politiek - al vele jaren overheersen.

Voor dit land zou het een zegen zijn als figuren zoals Rutte, Pechtold, vmbo-er Klaver, Asscher ( svp geen partij leider); uit de politiek zouden verdwijnen.

joost2 | 26-11-16 | 14:23

" Eerst zelf nadenken.
Daarna spieken voor de antwoorden bij OneToday " ?!?
Commandeer je hond en blaf zelf !

alshetware | 26-11-16 | 14:20

Rutte uiteraard.

Maria.1 | 26-11-16 | 14:18

Nog even en we zitten hier te Lingo'n met die muts waar Balkenende een buitenechtelijk stijfje van kreeg
Pedronegro | 26-11-16 | 14:03
En ik maar denken dat die geylde op Mariëlle Tweebeeke met zijn "u kijkt zo lievvvv"

Gajus | 26-11-16 | 14:15

Er zijn dus meerdere mensen die aan een hond denken als ze aan Jesse Klaver denken?

tipo | 26-11-16 | 14:14

Sinds ik Westworld kijk twijfel ik steeds meer aan het bestaan van een "vrije wil". En waar het collectief betreft weet ik al zeker dat daar geen enkele intelligentie meer te bespeuren valt. Druk op de juiste knoppen, en je krijgt de gewenste uitkomst. Alles is marketing geworden, zelfs een voetbalwedstrijd wordt al uitgezonden als ware het een voortdurende reclamespot. Niks is nog echt, alles is vooropgezet.

Abject | 26-11-16 | 14:14

gemeentereiniging | 26-11-16 | 13:47
6. Rutte=charismatisch?

Ongeblustekalk | 26-11-16 | 14:14

1. Willem H.
2. Lil' Kleine
3. Tuigvlogger, hoe heet ie
4. Boef
5. ?
6. Klaas B.
7. Volkert van der G.
.
Oh wacht, het ging over politici..

A.U.EnLeven | 26-11-16 | 14:08

Er zijn meerdere namen per wolk mogelijk, toch? Ook van mensen en MSM en MSM-medewerkers, toch? En ook van bedrijven en winkels, toch?

kweethetooknietbeter | 26-11-16 | 14:06

Elk wolkje mist 'reactief' en 'visieloos'.

heldheino | 26-11-16 | 14:05

Alleen 1 fout: had gedacht dat ze Samson bedoelde.

frank87 | 26-11-16 | 14:04

Alleen 1 fout: had gedacht dat ze Samson bedoelde.

frank87 | 26-11-16 | 14:04

Flikker een eind op met die lullige TROS spelletjes. Nog even en we zitten hier te Lingo'n met die muts waar Balkenende een buitenechtelijk stijfje van kreeg.

Pedronegro | 26-11-16 | 14:03

Welke kwalificaties zouden er aan Femke zijn toegedicht?
Geyl, bekakt, witteschoolpreferentie, lekker, debater, nietzoidealistisch?

Gajus | 26-11-16 | 14:02

1. Pechtold 'debater'
2. Buma ' christelijk'
3. Klaver 'snotneus'
4. Wilders ' populist'
5. Roemer ' sociaal'
6. Rutte ' lachevek'
7. Samsom 'draaikont'

Worst_kaas_scenario | 26-11-16 | 14:01

merel veld | 26-11-16 | 13:56

Ja, ontzettend lullig voor ze... al die kritiek na ons land uitgeleverd te hebben aan de EU, hordes moslims en de corporaties. Arme landverraders.

Desmoulins | 26-11-16 | 14:00

Bij No. 4 gaan onbetrouwbaar hand in hand met eerlijk.
Ook populist met gevaarlijk. De indoctrinatie van links en de elite kunnen we dus succesvol noemen.

Wim Venijn | 26-11-16 | 14:00

Dit is wel makkelijk hoor. Maar er zitten enkele misleidende woorden tussen en nog behoorlijk groot ook.
Zo zou ik bijvoorbeeld Arrogander (de eerste) niet de kwalificatie "bekwaam" willen toedichten.
Da's wel heel veel eer voor een waslul in een snotemmer

Gajus | 26-11-16 | 13:59

1. Landverrader Pechtold
2. Christen dient allah Buma
3. Nitwit Klaver
4. Patriot Wilders
5. Socialistische boerenlul Roemer
6. Goedlachse sociopaat Rutte
7. Radicaalinkski Samsom

Desmoulins | 26-11-16 | 13:58

Zulk soort 'quizjes' vind ik een onderschatting van de intelligentie van je lezers.

Elmauro | 26-11-16 | 13:57

In het rijtje mannen denkt men maar twee keer aan het woord 'man'. Waarvan de een saai en de ander gevaarlijk. Dat men Klaver een linkse hond vindt verbaast me dan weer niet.

atheïstisch stemvee | 26-11-16 | 13:56

Toch wel lullig voor die mensen die hun nek denken uit te steken en de gezamelijke regeltaken oppakken dat bijna alles negatief is. Geen talentvol mens die er nog over peinst het te doen. Ook niet goed eigenlijk.

merel veld | 26-11-16 | 13:56

@knier | 26-11-16 | 13:33
Een voetreis naar China, wel zelf je boterhammen voor onderweg smeren ;)

necrosis | 26-11-16 | 13:56

1 Arragander
2 Blobvis
3 Die kruising tussen JFK en Obama
4 Greet
5 Die SP leiders wiens naam ik even ben vergeten
6 en 7 Mark Rutte en Diederik Samson (of andersom)

Osdorpertje | 26-11-16 | 13:56

Zoals de wind waait, waait mijn rokje - Rutte.

MacMiep.nl | 26-11-16 | 13:51

Score 100 %. Wat zegt over mij.

Hoen | 26-11-16 | 13:51

1 tot en met 7: Rutte, tis maar net hoe de wind staat.

brughslurph | 26-11-16 | 13:47

Trap Er Niet In mensen.

1. Rutte
2. Rutte
3. Rutte
4. Rutte
5. Rutte
6. Rutte
7. Rutte

gemeentereiniging | 26-11-16 | 13:47

Alexander Pechtold waar ik Rutte zei.
STOP de tijd.

Hemmenaar7 | 26-11-16 | 13:42

1. Pechtold
2. Van der Staaij
3. Bosma
4. Wilders (niet mijn beschrijving)
5. Ik nie weet nie
6. Rutte
7. Buma

Bijtendehond | 26-11-16 | 13:41

Ik had ze allemaal goed.
Betekent dat dat ik de mening van het volk deel?
En dat het volk eindelijk een keer hetzelfde gaat stemmen als ik komende ronde?

jemagookniksmeer | 26-11-16 | 13:37

De politiek en de msm, als je niet met de wolven meehuilt moet je gewoon je mond houden, zo rollen ze de kleine en grote fascistjes.

Ongeblustekalk | 26-11-16 | 13:37

Wat heb ik gewonnen?

knier | 26-11-16 | 13:33

Mark Rutte?

knier | 26-11-16 | 13:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken