Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jongens verdienen minder dan meiden, zeiken niet

uurloonding.jpegGeen voorgedrukte aangiftes in voetbalkantines. Geen vuilnismannen die 16% voor het einde van hun dienst ermee ophouden. Geen zelfhulpgroepjes, geen actiecomités, geen demonstraties. En dat is maar goed ook. Verschillen tussen groepen zijn op zichzelf namelijk geen bewijs voor discriminatie of onrecht. Dus het feit dat jonge mannen minder verdienen dan vrouwen is precies dat: een feit. Mannen die ontevreden zijn over hun eigen salaris, die moeten aan de slag. Leer programmeren, trek een fatsoenlijk pak aan als je gaat solliciteren of doe wat aan die kegel op vrijdagochtend. En stop eens met de hele dag Geenstijl F5'en. Maar zeur niet. Oh, en CBS, complimenten voor het COMPLEET NEGEREN van foponderzoeker Volberda in jullie bespreking van 'vergelijkbare metingen' (pdf) van het gender pay gap.

Reaguursels

Inloggen

Nederlandse vrouwen zijn al min of meer kerels dus,...
miko | 23-11-16 | 14:12

Dat Nederlandse vrouwen behoorlijk mannelijk zijn is zeer zeker waar, maar Nederlandse mannen zijn in de regel ook heel vrouwelijk.

koter | 24-11-16 | 01:04

Dat jonge vrouwen beter verdienen is niet zo gek. Het onderwijs is voor hen geherstructureerd (minder beta meer alfa, zware overrepresentatie van vrouwelijke leerkrachten) en werkgevers (met name de goed betalende overheid) heeft een vrouwpreferente aannamebeleid i.e. in geval van gelijke geschiktheid krijgt de piemelloze de voorkeur. Als de gemiddelde Nederlandse man dezelfde - financiele - hulp en handjevasthouden zou krijgen als de Nederlandse vrouw zou hij minimaal 5 Ph.d's hebben. Al met al is hier niets organisch aan... puur een kunstmatige situatie. Zodra er van overheidsmanipulatie geen sprake meer is zal het van dit voordeeltje niet veel overblijven.

koter | 24-11-16 | 00:50

Het decenium van het slachtoffer zeiken. Overgewaaid uit"Palestina" waar ze al 70 jaar geen reet hebben klaargespeeld.
RoccoPornetti | 23-11-16 | 14:42

Weet echt niet hoe jij aan Palestina komt. De slachtoffercultuur komt comppleet uit de VS. Dat gezeik over geslacht en ras komt allemaal vanuit Amerikaanse universiteiten overgewaaid naar hier.

koter | 24-11-16 | 00:40

Er blijkt dus een gender pay gap te zijn... maar in het voordeel van vrouwen?... ach ja, voordeel is wel dat als je huwelijk misloopt zij jou alimentatie moet betalen. En zo heb elk nadeel zijn voordeel.

koter | 24-11-16 | 00:33

Er zijn twee duidelijke redenen waarom meisjes meer verdienen als jongens; tieten.

down | 23-11-16 | 21:59

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 16:15
Op de Technische Universiteiten is het voornamelijk luiheid, maar gelooft u verder rustig wat u wil.

TeeJee | 23-11-16 | 20:41

'Dat jonge vrouwen een hoger uurloon hebben dan jonge mannen hangt voor een groot deel samen met het feit dat jonge vrouwen gemiddeld hoger opgeleid zijn dan jonge mannen.' Uiteraard wordt daar wél voor gecorrigeerd als mannen meer verdienen: 'Als je namelijk gaat corrigeren voor sector, deeltijdwerk, opleiding etc. blijft er weinig van het beloningsverschil over'...
Stijlloos dom?

ZwarteDag | 23-11-16 | 19:59

Ik zie er toch wat anders in, de echte waarde van een vrouw zit in hun jeugdigheid. Boven de 32 zijn de meeste over de houdbaarheidsdatum.

3 keer niks | 23-11-16 | 19:25

Het feminiene onderwijs werpt zijn vruchten af.

lingo star | 23-11-16 | 18:28

Sjors W. | 23-11-16 | 14:19
Google op zeikwijf en op zeikman en aanschouw het resultaat

RonnieKray | 23-11-16 | 18:18

De statistiek is kristalhelder: oudere mannen verdienen meer dan oudere vrouwen door oude afspraken in hun contract, oude CAO afspraken, kortom door reeds vroeger verworven rechten. Voor de nieuwe generatie is het probleem opgelost en met het voortgaan van de tijd en het uitsterven van de oudere gemeraties is het inkomensverschil voor war betreft CAO, arbeidscontracten e.d. in het voordeel van vrouwen opgelost en de strijd beslecht. Gewoon rustig afwachten dus. Blijkt over dertig jaar deze statistiek nog steeds op waarheid te berusten dan is er wat anders aan de hand.
Mogelijke oorzaken in dta geval: herintredende moeders die na zorgverlof in een lagere schaal worden gezet (en wellicht terecht), als part-timer niet doorstromen (nou ja, kun je ook iets bij voorstellen). Maar in ieder geval geen institutionele seksediscriminatie.
Bon, next.

Stormageddon | 23-11-16 | 17:38

mallekater | 23-11-16 | 16:19
Mannenhaat en minachting voor ze zegt veel over iemands verleden en huidige persoonlijkheid, leefomgeving. Ik heb medelijden met uw bankzitster want die is niet zo zuur, socialistisch en gefrustreerd, dat neem ik maar even aan.
Mooi man, mensen die hun ware aard laten zien, leve de man!1!! ;)

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 16:39

Nog even en de vrouwen maken de dienst uit, en wanneer het huismannetje zijn best niet doet wordt hij vrolijk bij het oud vuil gezet.
Inmiddels ontploffen de spermabanken zo ongeveer van het aardig genetisch materiaal waarmee ze honderden jaren vooruit kunnen.

Dis kereltjes, doe je gierende en stinkende best of val deaud.

LOL!!!

mallekater | 23-11-16 | 16:19

mallekater | 23-11-16 | 15:15
Gefrustreerd als in ik ga aan de nadere kant zoeken want ze motten me niet? ;)

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 16:15

Terecht.
Sinds mannetjes is wijs gemaakt dat ze beter zijn dan vrouwtjes doen ze geen moeite meer iets te presteren...en hoppaka, daat renden de vrouwen ze keihard voorbij.
LOL!!!!!

mallekater | 23-11-16 | 16:15

TeeJee | 23-11-16 | 15:26
Niet luier, ze kunnen zich minder goed ontplooien in een door vrouwen gedomineerde feministische leeromgeving en wanneer ze daar vandaan komen kunnen ze dat wel want daar is de omgeving gedomineerd door een realistische wereld gebouwd door mannen.

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 16:15

@Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:20
"Daar heb je zeker een punt. Nederlandse vrouwen zijn de minst vrouwelijke vrouwen in het westen. Vaak geen kraak of smaak aan. Het valt me ook op dat de jonge meiden in NL steeds dikker worden. En niet gewoon een maatje meer, maar mega Amerikaans vet."

Om precies die reden ben ik met een indo getrouwd, vrouwelijke kan bijna niet. Gekleed in kokerjurkjes en hoge hakken, heerlijk!

Dutch_Holland | 23-11-16 | 15:56

Dus maar dan kunnen we deze discussie ook weer sluiten. Opvallend dat men altijd weer in een meidenomgeving de man waardeert die wat kan. Verschillen blijven er toch, dat trekt Bussemaker niet recht. Noem het maar aanleg versus aanleren.

Mark van Leeuwen | 23-11-16 | 15:40

mallekater | 23-11-16 | 15:15
Gemiddeld gezien niet, maar ik weet vrij zeker dat de mannetjes luier zijn en daardoor minder goed voorbereid de arbeidsmarkt betreden.

TeeJee | 23-11-16 | 15:26

TeeJee | 23-11-16 | 15:23

lol

Ik ben een arrogante lul maar dol op mijn meisje.

Teleo | 23-11-16 | 15:25

Teleo | 23-11-16 | 15:09
Pure interesse.

TeeJee | 23-11-16 | 15:23

nickolaas | 23-11-16 | 15:12

Het is dus een zelfingenomen klootzak?

Teleo | 23-11-16 | 15:23

wel grappig dat de meeste media voorbij gaan aan het feit dat de voornaamste reden dat na hun 30e vrouwen minder verdienen dan mannen is dat ze parttime werken

pantera | 23-11-16 | 15:21

@nickolaas: Gaf die Volberda ook Bondig formuleren?

Ome Gijs | 23-11-16 | 15:19

Ze zijn, die gefrustreerde mannetjes, dus ook door de bank genomen enorm veel dommer dan hun vrouwelijke gelijkopgeleiden?
( Ik ga even in dekking want ik heb gelijk)

mallekater | 23-11-16 | 15:15

Och ja, Henk Volberda.. ik herinner me nog dat ik tentamen moest doen voor het vak Strategie van de man. Het boek van zijn hand stonden een aantal zaken in die voor 'high tech'-producten in ieder geval niet op gingen (toen nog enigszins techniekcultuur, tegenwoordig onomstreden cultuurtechniek). Wat ik in die tijd dacht weet ik ook niet (de manier waarop die man zich tijdens colleges manifesteerde had toch een belletje moeten doen rinkelen dat ik in de 'Grote Volberda-show' terechtgekomen was - de man praatte als een guru en strak in driedelig pak, etc).. Maar op tentamen heb ik dus de volledige tijd gebruikt om bij meerdere vragen naast het gewenste antwoord er ook nog bij te zetten waarom dat antwoord in dus best wel een aantal situaties twijfelachtig was (en dus zeker niet algemeen geldende theorie). Nou ok, gokje van mijn kant ergens, een 5 voor een 4-puntenvak.. maar wat ie dus deed was ook een ander cijfer voor een opdracht blokkeren - het is bijna 20 jaar geleden, dus ik moet me op details een beetje behelpen.. - in ieder geval staat me bij dat ik niet gewoon het tentamen opnieuw kon afleggen, maar dat ik daar langsmoest (en niet bij Volberda, maar zijn 'hulpje'- assistent professor was dat geloof ik). Die heeft me dus bewust zeker 2x voor niets laten komen (kon niet per email afgehandeld worden) - waaronder weggestuurd 'wegens geen tijd' kom dan en dan maar terug, en dan vervolgens dus weer. Ik kocht uiteindelijk bij wijze van spreken blij zijn dat ik dat tentamen opnieuw kon afleggen. Ik denk als je nu wat ie toen misschien als kritiek heeft ervaren erbij zou pakken, dat ik toen grondig gelijk heb gehad.. (waar trouwens meer voorbeelden van zijn ook - althans in mijn herinnering ;) ). Misschien is dat echteraf gezien wel een beetje een verschil tussen een middelbare school en een universiteit - leraar op een middelbare school zegt slim gezien en noteert desnoods iets in de kantlijn van he t boek dat iets achterhaald is). Docent op de universiteit heeft dat boek soms zelf geschreven (de boeken van de grote uitgevers waren iig minder wisselend van kwaliteit herinner ik me nog - maar met lichtingen van +1000 studenten daar was een eigen boek denk ik ook commercieel interessant en ik kan me ook gevallen herinneren dat docenten op zoek gingen naar een hoge commissie van de uitgever ipv het beste boek te kiezen.. grote lichtingen werken dat soort gedrag kennelijk in de hand en zijn ook op andere manieren fnuikend voor kwaliteit, in ieder geval heb ik het in die tijd zo ervaren). Maar dat was dus iemand die je toch behoorlijk probeerde aan te pakken, voor denk ik toch wel opbouwende kritiek (vraag is dus of je als student in een positie bent dat te geven - en tegenwoordig zie ik denk ik ook wel beter wie er dermate ijdel is dat je er beter niet aan kan beginnen - in die zin zal ik ook zijn 'kritiek' ter harte hebben genomen). Alhoewel het ergens natuurlijk best wel een sneue manier van handelen is (en die man na al die jaren ook nog steeds aan die faculteit verbonden is - het waren ook meestal de meer getalenteerde die weg gingen.. en ook uit de meest recente studiekeuzegids blijkt weer dat de faculteit moeite heeft zich te verbeteren en dat kon je eigenlijk ook zien gebeuren ook met het beleid dat ze een aantal jaren geleden inzette en dat dus slecht is uitgepakt.. en ik heb de presentatie van dat plan aan collega's in Delft bijgewoond - na een tip van iemand, overigens wisten ze in Delft toen al dat ze het niet zouden gaan overnemen - en hoe dat mis ging lopen kon je in dat verhaal al zien, maar die man bleef dus niet om vragen te beantwoorden in tegenstelling tot de andere sprekers daar.. geen zin in dat soort kritiek ook denk ik.. en dat is echt cultuur daar ook - althans met een paar uitzonderingen, teveel mensen die zo zijn, zoals ik het dus heb ervaren).

nickolaas | 23-11-16 | 15:12

TeeJee | 23-11-16 | 15:04

Okay. Nog een reden voor het doorvragen?

Teleo | 23-11-16 | 15:09

Ha! Ik zie dat dit slecbts de generatie sneeuwvlok betreft. Tja, die mennejes gingen ook in een rokje gekleed om aanrandingen uit te bannen. Natuurlijk laten die dit lijdzaam over zich heen komen!

Gen. Maximus | 23-11-16 | 15:05

Teleo | 23-11-16 | 14:58
Duurt even, maar toch bedankt.

TeeJee | 23-11-16 | 15:04

TeeJee | 23-11-16 | 14:56

Je bedoelt of ik het zou toestaan?
Ze gaat haar gang maar.

Fiscaal niet handig, maar goed. Haar geluk mag wat kosten ;-)

Teleo | 23-11-16 | 14:58

Teleo | 23-11-16 | 14:47
Nog steeds irrelevant en geen antwoord.
Wat als zij dat zelf wil. Wat dan?

TeeJee | 23-11-16 | 14:56

culture_vulture | 23-11-16 | 14:45
Beetje techy heeft een f5 scriptje draaien.. ;-)

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:54

Er zouden zóveel problemen in de Nederland worden opgelost als de vrouwen weer gewoon 100% thuisbleven. Geen files, gewoon weer roken en drinken op het werk, mooie kalenders in de kantine, betaalbare huizenprijzen etc enz en ik kan nog wel ff doorgaan.

Ome Gijs | 23-11-16 | 14:52

@Ongeblustekalk | 23-11-16 | 14:42
Reaguren in deeltijd?
Wat moet ik de rest van de dag dan gaan doen?
Als ik de eendjes in het park nog vaker ga voederen, worden ze moddervet.
*en ik lust geen eend*

necrosis | 23-11-16 | 14:51

Programmeren is slechts het begin. Er zijn zeer veel universitair opgeleiden van allerlei allure en vakgebieden die allemaal eindigen als Java-programmeer-slaaf of vastzitten met wat Map-Reduce algoritmes schrijven t.b.v. data analyse.

Met het kaliber "ik kan PHP" kom je er tegenwoordig echt niet meer. Als iemand enkel dat nodig heeft dan huurt diegene simpelweg een of andere kudtstudent in die het scriptje in een week in elkaar knutselt voor 200 euro, of je knalt de taak online voor een Paki die je dan 5 dollar geeft.

Software development is heel wat meer dan simpelweg programmeren. Wel hebben we juist dat soort gasten heel hard nodig. Doe dan dus iets met computer science, software dev, AI of desnoods business & ICT met een focus op het technische vlak.

Wat die wage-gap betreft: Ondergetekende is drievoudig universitair drop-out en heeft zichzelf tijdens de cariere geschoold. Voldoende ervaring en, belangrijker, portfolio om bij sollicitaties boven een willekeurige "hogeropgeleide" verkozen te worden. Heb daarbij niet het idee dat ik minder dan mijn XX-chromosomaal uitgedaagde medemens betaald krijg.
Het zal wel.

Den Heerscher | 23-11-16 | 14:47

TeeJee | 23-11-16 | 14:38

Waarom zou je je verplichten tot opdrachten opvolgen van een vreemde als je voldoende geld, dagbesteding en sociale dingen hebt om dat niet te doen?

Ik zie het niet.


Teleo | 23-11-16 | 14:47

@Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:40
Ik hou het graag sportief, zo rol ik nu eenmaal.

necrosis | 23-11-16 | 14:45

Programmeren en Geenstijl F5'en gaan anders goed samen, bewij s ik.

culture_vulture | 23-11-16 | 14:45

necrosis | 23-11-16 | 14:30
Is het geen optie voor je om reaguren in deeltijd te doen, zoals alles? Dan haal je toch de targets, min of meer voor jezelf en daar gaat het om.

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 14:42

-weggejorist-

RoccoPornetti | 23-11-16 | 14:42

Je kan precies zien wanneer ze aan kinderen beginnen en wanneer die op school zitten hebben vrouwen een achterstand in hun carrière die ze tov niet meer kunnen inhalen. En dat willen ze meestal ook niet, want het gezinsinkomen is groot genoeg en ze zijn intrinsiek lui.
Je kan ook de kinderen dumpen in de opvang, maar daar heb je ze niet voor genomen toch?

Ongeblustekalk | 23-11-16 | 14:40

necrosis | 23-11-16 | 14:30
Piet gaat het niet redden, die is pas na April dit jaar op stoom gekomen.

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:40

De HR afdelingen worden bevolkt door miepjes die Personeelswetenschappen hebben "gestudeerd". Gelukkig wordt hun tirannie na tien jaar op natuurlijke wijze gecorrigeerd.

solcama | 23-11-16 | 14:40

Teleo | 23-11-16 | 14:36
Is geen antwoord.
Als zij WIL werken, wat dan?

TeeJee | 23-11-16 | 14:38

ProAsfalt | 23-11-16 | 14:32
Nee, dat is altijd al zo geweest. Maar mensen in Nederland zijn het vergeten. Door het overdreven gebemoei en betiteling van de NL overheid zijn ze apathisch geworden en weten niet meer hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.
--
Maar ja, blijf lekker zwelgen in zelfmedelijden en de armoede. Terwijl je kansen te over hebt om je eigen leven een leuke wending te geven.

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:38

@Brulboei_61SB | 23-11-16 | 14:25
Ik wil een hogere WW, en nee, dat is géén uitkering!

necrosis | 23-11-16 | 14:37

TeeJee | 23-11-16 | 14:33

A-sociaal.

Door te werken voor geld dat je niet nodig hebt, ontneem je iemand anders een kans wat te verdienen.

Teleo | 23-11-16 | 14:36

@Naomi71 | 23-11-16 | 14:30
Dat komt omdat vrouwen standaard geboren worden met een gat in hun hand.
*wegduikt voor servies, naaldhakken en parfumflessen*

necrosis | 23-11-16 | 14:35

Teleo | 23-11-16 | 14:24
Maar als ze WIL werken. Wat dan?

TeeJee | 23-11-16 | 14:33

@ProAsfalt
Ik ken werkelijk geen enkele werkloze programmeur.
De enige werkloze ICTers die ik ken zijn zelfverklaarde 'designers' of 'ontwerpers' die op hun 30e op de arbeidsmarkt gekomen zijn met een hogeschool diploma toegepaste informatica of graphical design. Zelf een twitter account opzetten of instafgram foto's maken heeft inderdaad geen waarde op de arbeidsmarkt.
De meeste bio-informatici of 'big-data' mensen zijn overigens even bruikbaar.

pandalicious | 23-11-16 | 14:33

@Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:23
Ik weet het. Alles is tegenwoordig eigen schuld.

ProAsfalt | 23-11-16 | 14:32

@Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:20
Ik weet dat ik in 2016 ondertussen zo'n 13.000 tegels gelegd hebt (met aftrek van de comments die werden weggejorist) maar @Piet Karbiet zit me behoorlijk op de hielen.
En laten we eerlijk zijn, wie wil er nou rijk worden als je ook reaguurder van het jaar kan worden (en voor de derde keer op rij)
*gaat voor de roze hattrick op een sportieve wijze*

necrosis | 23-11-16 | 14:30

Niet meer dan terecht. Vrouwen hebben nou eenmaal meer geld nodig.

Naomi71 | 23-11-16 | 14:30

Willen jullie meer of minder loon?

Brulboei_61SB | 23-11-16 | 14:25

Mijn vrouw hoeft niet te werk. Ik zorg voor de poen, klaar.

Teleo | 23-11-16 | 14:24

Kijk maar uit voor de volgende racisme claim vanwege boze witte mannenvooringenomenheid en stemmingmakerij: ook wijvon zijn immers een ras apart meneer Bos?

Jesses Klaver | 23-11-16 | 14:23

ProAsfalt | 23-11-16 | 14:20
Die werkeloze ICT-ers hebben zich niet bijgeschoold. Eigen schuld dikke bult dus. Een ICT-er (what's in a name) die bij de tijd is heeft gewoon werk. Geen enkel probleem.

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:23

In het originele artikel las ik ook dat de overheid veel meer betaalt dan het bedrijfsleven. Dat vind ik veel opmerkelijker.
voor mannen: 21 <-> 26 => 24%
voor vrouwen: 17 <-> 21 => 24%

pandalicious | 23-11-16 | 14:22

necrosis | 23-11-16 | 14:11
Waat je wat het Franse woord is voor hattrick?
Bijna half drie al weer.

Cuyahoga | 23-11-16 | 14:22

Weet je in welke valuta veel moslimvrouwen uitbetaald krijgen? Slaag. Maar nee, daarover zwijgen feministen in alle toonaarden.

Captain Pervert | 23-11-16 | 14:21

Inderdaad. dit verklaard transgenderisme.
Rond je dertigste je om laten bouwen loont.

gestopt | 23-11-16 | 14:21

necrosis | 23-11-16 | 14:11
Je heb hem al in de zak. Lijkt mij stug dat daar nog iemand overheen komt binnen 6 weken.

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:20

"Leer programmeren,"

Zal veel zin hebben als de plus minus 17.000 werkloze ICT'ers, die makkelijk om/ bij te scholen ICT'ers moeten zijn, al niet eens aan het werk komen.

ProAsfalt | 23-11-16 | 14:20

@ RonnieKray | 23-11-16 | 13:55

Kom, kom. Nederlanders (man, vrouw) zijn zeikerds in het algemeen, sommigen meer dan anderen, en sommigen gaan er beter mee om. Maar zeiken zit in de volksaard en ik ken wel een paar zeikmannen.

@ Le Roi | 23-11-16 | 14:16

Ik gok een laagopgeleide man die het al moeilijk genoeg heeft uberhaupt een baan te vinden en bij voorbaat weet dat hij vervangbaar is.

Sjors W. | 23-11-16 | 14:19

miko | 23-11-16 | 14:12
Daar heb je zeker een punt. Nederlandse vrouwen zijn de minst vrouwelijke vrouwen in het westen. Vaak geen kraak of smaak aan. Het valt me ook op dat de jonge meiden in NL steeds dikker worden. En niet gewoon een maatje meer, maar mega Amerikaans vet.

Mark_D_NL | 23-11-16 | 14:18

Wat ben je dan ook voor 'man' als je je tijdens de salarisonderhandelingen voor een appel en een ei laat omkopen?

Le Roi | 23-11-16 | 14:16

Ome Gijs | 23-11-16 | 14:01
De leeromgeving is dan ook sterk gefeminiseerd.

TeeJee | 23-11-16 | 14:16

@miko | 23-11-16 | 14:12
Volgens mij kom jij in de verkeerde kroegen.....

necrosis | 23-11-16 | 14:14

Nederlandse vrouwen zijn al min of meer kerels dus,...

miko | 23-11-16 | 14:12

Leeuwen zijn lui en gaan pas aan tafel als de leeuwinnen het eten op tafel hebben.
Zo doen mijn dochters hun uiterste best met hun huiswerk en moet ik mijn zoon met een stok achter zijn broek zitten. Mannen gaan pas 100% van hun potentie benutten als de sutuatie aantrekkelijk voor ze is. In een feminiene omgeving wordt dat lastiger.

Ome Gijs | 23-11-16 | 14:12

Als ik stop met F5'en, kan ik de de roze hattrick niet halen.
Dat willen jullie me toch niet ontnemen?
Toch?

necrosis | 23-11-16 | 14:11

Is hiermee de houdbaarheidsdatum van een vrouw empirisch bepaald?!?

Feynman | 23-11-16 | 14:10

RAcisme! Dikriminazie!

O nee, dat is met migratie-achtergrondiërs.

Sexisme!

Vogelbeest | 23-11-16 | 14:10

Vrouwen hebben zich beter laten scholen.

Neut | 23-11-16 | 14:10

Dus vrouwen maken ook sneller promotie dan voorheen? Net gaat niet alleen om al dan niet meer betaald krijgen. Hoe meer vrouwen aan de top, hoe sneller vrouwen kunnen doorgroeien. Joepie, eindelijk gerechtigheid,

Moestuinier | 23-11-16 | 14:05

Een carrière vrouw laat zich het best vergelijken met slot Loevestein. In het puntje van het land van Maas en Waal, de Bommelerwaard, één van de mooiste stukjes Nederland vinden wij slot Loevestein. Van grote afstand zien wij de kasteeltorens. Ons mannelijk ridderhart gaat sneller kloppen. Wij springen op ons paard (heeft tegenwoordig wielen) en rijden vol verwachting naar het kasteel.
Eenmaal aangekomen staan wij bij de slotgracht en denken "nou, van dichtbij niet echt mooi". Al snel beseffen we dat we te maken hebben met een onneembare vesting. In 700 jaar tijd is het één man gelukt te ontsnappen.
Op bezoek binnen ontdekken we de koude leegte en de fungus.

Orakel1958 | 23-11-16 | 14:05

Maar jonge mannen hebben dan weer dingen die jonge meiden niet hebben.
Zoals een adamsappel en smegma.
Ook mooi.

Cuyahoga | 23-11-16 | 14:04

En hoe zit het nu met transgenders? Krijgen die in het begin van hun carriere minder dan meisjes en aan het einde van hun carriere minder dan mannen?
Laat DENK het maar niet horen!
.
Meisjes zijn tegenwoordig van meer diploma's voorzien dan jongens. De kwaliteit van die diploma's en de kwalificatie hoogopgeleid laat ik hier even voor wat het is.
.
Veertig jaar feminisering van het onderwijs heeft een categorie jongens gecreeerd die helemaal nergens meer zin in hebben. Gamen en blowen uitgezonderd.
.
De statistiek hierboven toont een ding aan. Tegen biologie kan je niet vechten. Vrouwen werken meer dan gemiddeld in deeltijd. Simpelweg omdat zij kinderen krijgen en mannen niet.
.
En zowel voor jonge mannen als voor vrouwen I.h.a. Geldt dat het nederlandse systeem uitval stimuleert. Het ophouden van de eigen broek is blijkbaar gesocialiseerd.

Glasgow Argus | 23-11-16 | 14:04

Een kijken hoe de vrouwtjes opkijken als ineens alle mannen na 93% van hun werktijd hun werkplek verlaten om te protesteren tegen deze ongelijkheid.

MultiPlex | 23-11-16 | 14:03

@Kutsmurf, wat je ziet is 30 jaar positieve discriminatie. En het feit dat meisjes beter gedijen in leeromgevingen dan jongens.
Wel frappant is de stress die die bij vooral allochtone jonge mannen oplevert die geen (nog) lager opgeleide vrouw kunnen vinden.

Ome Gijs | 23-11-16 | 14:01

En de genderfluid queer apache attack helicopters? Waarom staan die niet in de grafiek?

Ad Hominem Tu Quoque | 23-11-16 | 14:01

Dus bij de start krijgen meisjes meer en later in de carriere als men weet wat je kunt, krijgen mannen meer. Vrouwen voorgetrokken op basis van geslacht en mannen trekken het recht op basis van kwaliteit.

kutsmurf | 23-11-16 | 13:57

GeenStijl, zelf dan ook niet selectief zijn in je berichtgeving. Jongere vrouwen verdienen meer,omdat ze hoger opgeleid zijn.
Bij ouderen is dit andersom.
En dat noemen ze nuance.

ikzalhandhaven | 23-11-16 | 13:57

Zie daar het resultaat van de feminisering van het onderwijs, de overheid en straks ook de echte buitenwereld.
Mannelijke eigenschappen komen straks alleen nog bovendrijven in het bedrijfsleven als het gaat om competitie en innovatie.

Ome Gijs | 23-11-16 | 13:56

"zeikmannen" bestaat niet

RonnieKray | 23-11-16 | 13:55

Ze heten niet voor niets "zeikwijven".,,

RonnieKray | 23-11-16 | 13:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken