Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amerikaanse marine-general 'Mad Dog' Mattis mogelijk SecDef. Militairen extatisch

comeinpeacemattis534.jpgEr gaan geruchten dat oud Generaal der Mariniers James Mattis als Minister van Defensie benoemd kan gaan worden. De patatgeneratie kent 'em waarschijnlijk uit de fenomenale serie Generation Kill, en het is ook geen toeval dat Mattis extreem goed ligt onder de groep waar die serie z'n naam aan ontleent: Amerikaanse militairen van na 9/11. 'De meest geroemde marinier' van zijn tijd staat bekend om wat aardige home of the brave-achtige one liners. Ook ziet hij het mogelijk aanstaand nucleaire Iraanse regime, ook na de deal, nog altijd als de grote bedreiging. Inderdaad, net als Trump. Hoe dan ook. De manschappen zijn idolaat van Mattis, en dat laten ze weten ook. Het lijkt erop dat Trump een kabinet samen kan gaan stellen dat onder defensiepersoneel nog populairder is dan Bush ooit lukte. Na de breek een interview met deze warrior scholar over the nature of war. Hoorah. mattis2.jpg mattis3.jpg mattis4.jpg mattis5.jpg mattis6.jpg

Reaguursels

Inloggen

Indrukwekkend interview met **** star (full) general b.d. Jim Mattis. Van dit soort intelligente- integere en moedige mensen zouden er meer- meer- veel meer moeten zijn, vooral in de politiek.

Treffend hoe hij uitlegt dat het uitzenden van militairen op (bloedige) missies pas zin heeft als de politieke kaders duidelijk gedefinieerd zijn, dat wanneer het daaraan ontbreekt, een oorlog zich jarenlang zal voortslepen. Hear, hear!

Ik heb geleerd van dit interview met generaal Mattis.

h.a.k. blok | 21-11-16 | 06:58

Zouden ze hier ook moeten doen! Iemand met kennis van zaken!

Lexus01 | 20-11-16 | 23:50

Man met ballen en benodigde kennis. Goed zo. Zoveel beter dan een wereldvreemde slinkse pussy zoals in bepaalde eu landen.

Driehoorn | 20-11-16 | 22:18

Een echte legerman zal minder snel oorlog voeren dan een bureaucraat, omdat hij weet wat oorlog is. Het zijn juist de slappe huichelaars als Obama of Hitlary die voor gevaarlijke situaties zorgen.

vansuyle.com | 20-11-16 | 20:19

All your base are belong to U.S.
Handsomeboy | 19-11-16 | 16:09

Ze hebben nu al 70 jaar voor vrede in deze contreien gezorgd, en daar deels voor betaald. Dus een beetje respect is wel op zijn plaats (en ik hoef niet te weten van hun motivatie. Die is altijd onzeker. Op basis van hun daden hebben wij niet te klagen hier) Als de VS zich nu zou terugtrekken ligt heel Europa open (op Frankrijk en VK na misschien, die hebben nog een leger)

Sans Comique | 20-11-16 | 12:59

Fijn dat iedereen een stijfje krijgt van de alfa-aap in zijn glimmende uniform. Ik mag alleen hopen dat hij niet als een Bokito door de porseleinkast van de wereldpolitiek gaat stampen. Ongecontroleerde Amerikaanse agressie maakt meestal meer stuk dan het oplost.
Ad Hominem | 20-11-16 | 10:50

Ik heb het interview wél bekeken en de generaal komt op mij over als een zeer redelijke intelligente genuanceerde professional. Helemaal geen Bokito. Of is iedereen met een uniform in jou ogen een Bokito? Of omdat hij door Trump gevraagd is? Of heb je lopen shoppen op het Internet, op zoek naar quotes en commentaar van politieke tegenstanders die in je straatje passen? Op basis van dit interview kan je in ieder geval niet tot dat oordeel komen.

Sans Comique | 20-11-16 | 12:49

Zoals die twee heren over de realiteit van oorlogvoeren praten zou hier noooit kunnen. Zoals de generaal het heeft over 'de Vijand begrijpen voor je hem confronteert, onze jongens zouden eerst moeten praten tot hun kont er afvalt.

Sans Comique | 20-11-16 | 12:38

Fijn dat iedereen een stijfje krijgt van de alfa-aap in zijn glimmende uniform. Ik mag alleen hopen dat hij niet als een Bokito door de porseleinkast van de wereldpolitiek gaat stampen. Ongecontroleerde Amerikaanse agressie maakt meestal meer stuk dan het oplost.

Ad Hominem | 20-11-16 | 10:50

Obama zette druk op Israel en deed niks tegen de vijanden van het Westen. De verziekte VN wordt straks genegeerd. Het lijkt de goede kant op te gaan. Ik verwacht een harde aanpak van islamitische extremisten komende jaren. Vooral de Iranese leiders gaan het zwaar krijgen.

nerugaer | 20-11-16 | 09:00

Gelukkig drijft de straalstroom middenoosterse fallout eerst langs de US zelf

zeiksmurf | 20-11-16 | 08:50

Op die foto lijkt generaal der Mariniers Mattis op tankboer generaal Patton, ook een (oud) ijzervreter :)
In de huidige tijd heb ik liever een havik op die post dan een politiek correct gedegenereerde papegaai.

Nu als de sodemieter de verplichtingen aan de NAVO nakomen. DeeTee heeft groot gelijk dat hij lamlendig Europa op dat punt een enorme kick in the ash verkoopt.

In NL kan het geen probleem zijn de daarvoor benodigde miljarden te vinden. Gewoon minder- minder-veel minder linkse hobby's en hobbyisten. Akkoord? Mooi, dan gaan we dat regelen.

h.a.k. blok | 20-11-16 | 05:22

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:09
Hij was te leuk om te laten liggen.

miko | 20-11-16 | 02:50

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 20:16
botbot | 19-11-16 | 20:18
Bedankt voor jullie respons. Het ging mij om de lachwekkende ommezwaai van "onze volksvertegenwoordigers", de zichzelf benoemde "hoog opgeleide elite", die het wel "hoog in de bol" hebben, maar miskleun na miskleun gemaakt hebben en zichzelf over- en hun electoraat schromelijk onderschatten. Verder proberen deze "zich boven ons verhevenen" nog steeds van een drol een biefstuk te maken, terwijl u en ik alleen het omgekeerde lukt. Kortom een Euro kan je maar één keer uitgeven. Het is dus of de bodemloze put van miljarden aan ontwikkelingshulp, buitenlandse missies, geldverkwistende interne reorganisaties (b.v.het fiasco bij de Politie) en andere miskleunen zoals het Fyra-debacle etc. etc. of de aanschaf van defensiemateriaal, zoals marineschepen, vliegtuigen, tanks en moderne wapens incl. munitie etc.etc. Er is dus een veelvoud aan miljarden nodig om dit te bekostigen. Indien wij toch alles willen bekostigen, wordt het dus de broekriem aanhalen. Leuk vooruitzicht. Cheers!

Een vrije paling | 20-11-16 | 00:47

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 20:16
botbot | 19-11-16 | 20:18
Bedankt voor jullie respons. Het ging mij om de lachwekkende ommezwaai van "onze volksvertegenwoordigers", de zichzelf benoemde "hoog opgeleide elite", die het wel "hoog in de bol" hebben, maar miskleun na miskleun gemaakt hebben en zichzelf over- en hun electoraat schromelijk onderschatten. Verder proberen deze "zich boven ons verhevenen" nog steeds van een drol een biefstuk te maken, terwijl u en ik alleen het omgekeerde lukt. Kortom een Euro kan je maar één keer uitgeven. Het is dus of de bodemloze put van miljarden aan ontwikkelingshulp, buitenlandse missies, geldverkwistende internerne reorganisaties (b.v.het fiasco bij de Politie) en andere miskleunen zoals het Fyra-debacle etc. etc. of de aanschaf van defensiemateriaal, zoals marineschepen, vliegtuigen, tanks en moderne wapens incl. munitie etc.etc. Er is dus een veelvoud aan miljarden nodig om dit te bekostigen. Indien wij toch alles willen bekostigen, wordt dus de broekriem aanhalen. Leuk vooruitzicht. Cheers!

Een vrije paling | 20-11-16 | 00:44

Het mooie van misantroop zijn in deze tijd, je wint altijd. :)

robertdoesnEro | 19-11-16 | 21:04

peterdh | 19-11-16 | 17:52
ik doelde op de mensen die roepen 'hoezee hij is een badass' 'hoezee hij is een killer' en zo verder. nu ik het filmpje kijk geeft hij inderdaad het juiste amerikaanse antwoord. laten we dan maar hopen dat hij een eisenhower is. niet dat die perfect was, maar wel een serieuze man met het benodigde bredere perspectief en verantwoordelijkheidsgevoel. en als hij zo iemand is als ik nu hoop dat hij is, dan gaan een hoop van die gezichtboekmensen teleurgesteld in hem zijn. het lijkt alsof zij eerder een soort patton willen.

aight.. | 19-11-16 | 20:32

Een vrije paling | 19-11-16 | 19:20
En wat gaat er daadwerkelijk veranderen?
Het is een mening van u die ik makkelijk weerleggen kan.
Amerika is toch zijn eigen oorlogje begonnen zowel in Irak en Syrië als ik de meeste reaguurders moet geloven zou het zeer heilzaam zijn als Amerika iets inbind zodat wij iets meer financiële ruimte krijgen om onze defensie wat op te krikken in plaats van het geld uit te geven aan de vluchtelingen die zij veroorzaakt hebben.
Trump wil toch dikke maatjes worden met Rusland? mooi dan is de dreiging voorbij en kunnen wij met een gerust hart ons defensie apparaat opheffen.
Verder hoop ik van ganserharte dat de Brexit een beetje gestalte krijgt.
Het financiële hart van Londen wil zich verplaatsen naar Amsterdam en dat gaat ons geen windeieren leggen.
Jammer voor de toeleveringsbedrijven in Nederland die hun export met vermoedelijk 30% zien dalen en er zullen dan wel weer ontslagen gaan vallen onder de laagopgeleiden maar u ziet dat natuurlijk dat onterecht de hoogopgeleiden van een Brexit gaan profiteren.
Maar er kan nog roet in het eten gegooid worden mede door die Distel Flouwer die Laffe Jette er op wees dat hij de Engelse voorloog en dat is niet niet best.
Met de zelfde gang krijgen de laagopgeleiden in Engeland het door dat ze genaaid worden door Laffe Jette en dan zijn de rapen gaar.
Maar goed ,laten we het beste er maar van hopen en dat die Engelsen niet al te slim zijn.

botbot | 19-11-16 | 20:18

Een vrije paling | 19-11-16 | 19:20
Ik ben het eens met de strekking van jouw betoog, maar het jaarlijkse budget van Ontwikkelingssamenwerking vergelijken met de kosten van de missies in mali en afghanistan slaat kant nog wal. Nogal een trap er niet in betoog, leer eens rekenen en sleur er niet vanalles bij om te duiden.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 20:16

-weggejorist-

ja hoor ! | 19-11-16 | 20:03

@Wonderful-Life | 19-11-16 | 18:57

Nogmaals beleid (het uiten van leiderschap) wordt primair niet bepaald door de politiek. De politiek - de 'leiders' dragen het hoogstens uit.

Het bekende model:

Elite (beleidsbepalend) --> lobbyisten/denktanks/ministeries (beleidsmakers) --> politici (beleidsuitdragers)

Er zijn natuurlijk uitzonderingen in meer of mindere mate: Noord Korea, maar ook Zwitserland.

litebyte | 19-11-16 | 19:37

-weggejorist-

zbb | 19-11-16 | 19:36

@sinar2 | 19-11-16 | 16:31

U snapt toch wel dat een (permanent) verblijf van bijv. Syrians wordt voorzien door de politiek, onder druk van types als Hans de Boer en EUroscisten (namens de elite)

Deze militair is een kruising tussen Henry Kissinger en Douglas MacArthur. Prima voor de VS wapenindustrie (lees elite) de komende 4 jaar.

Mogelijk dat we nog veel meer 'vluchtelingen' gaan zien.

litebyte | 19-11-16 | 19:27

Vaak is de slag al gewonnen voor de eerste schermutselingen plaatsvinden, door op de hoogte te zijn van de Chiefs in Command. Bij James 'Mad Dog' Mattis weet je gewoon wat voor vlees je in de kuip hebt. Daarom zou het lachwekkend moeten zijn als het niet zo in en in triest is, dat nog ruim voor de inauguratie van Donald Trump in januari '17 en bij het noemen van de naam James Mattis, de uitlatingen gisteren van de socialistische Bert Koenders over onze defensie en die van de VVD vandaag,de krijgsmacht op oorlogssterkte te brengen, duiden op schurende achterwerken veroorzaakt door hun visieloos beleid op dit gebied. Eerst onder leiding van Hennis Plasschaert defensie wegbezuinigen en dan nu deze draai. Net als de media met het referendum, Brexit en de afgang van Hillary Clinton is geen rekening gehouden met het winnen van Trump. Regeren was en is toch vooruitkijken? En nu, nog voor zijn inauguratie en/of de aanstelling van 'Mad Dog' Mattis geven "onze leiders" tekenen van voortschrijdend inzicht. Haha, trap er niet in, het is verkiezingstijd, het is voor de bühne want in de laatste begroting is hier geen rekening mee gehouden. Er is dus gewoon geen geld voor of wij moeten stoppen met de bodemloze putten t.w. ontwikkelingshulp, Afghanistan en Mali etc. etc. De EU, Brussel en de media hebben misgekleund en moeten nu iets wat krom is recht praten. Defensie op oorlogssterkte brengen. Waarvan? Marine, Land- en Luchtmacht op peil brengen. Manschappen werven, dienstplicht instellen en misschien wel MOBILISATIE. Krijgen wij dan toch oorlog? Waarvan betalen "wij" dat? Jeuk, ik voel heel veel jeuk en Trump ligt in een deuk. Hij heeft nog geen "power" en Europa schijt reeds rubberhakken. Het is zaterdagavond, dus tijd voor een dubbele Nexit met weinig ijs. Cheers!

Een vrije paling | 19-11-16 | 19:20

necrosis | 19-11-16 | 16:40
Geen wonder dat u het zwijgen er toe doet ik heb mij vergist het moet zijn, S.E.S.O.S.
Dom,dom.dom.

botbot | 19-11-16 | 18:59

Zo hoort het en niet anders.
Een leider moet slim en ijzersterk zijn, in dienst van zijn/haar volk, het volk dat hem/haar heeft gekozen.

Ik heb helemaal niks aan lieve en schattige leiders, zoals Obama, Hollande, Rutte en Merkel, ze zijn te lief voor echte leiderschap.

Met Obama, Hollande, Rutte en Merkel wil ik wel eens gezellig biertje gaan drinken, want ik vind ze lieve mensen, maar dan moeten ze andere baan gaan zoeken, want ze zijn ongeschikt als leider.

Wonderful-Life | 19-11-16 | 18:57

Reinaert | 19-11-16 | 18:51
Ik ben daar inderdaad nooit geweest en wanneer jij ervaringsdeskundige bent accepteer ik jouw argumenten als zijnde meer waardevol dan de mijne.

Ik wil geen fittie, dank je voor jouw inzicht.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:55

Een man die Meditations op zijn reread lijst heeft is ongezien geschikt voor deze job.

thomas.hobbes | 19-11-16 | 18:52

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:31:

Boodschap ontvangen.

Jij bent waarschijnlijk nog nooit in het Midden-Oosten geweest, laat staan in oorlogsgebied? Ik wel. Allemaal ter meerdere eer en glorie van fluimen zoals jij.

Fittie: prima, maar kom dan met argumenten en niet met botte kretologie.

Reinaert | 19-11-16 | 18:51

En ik had de naam David Petraeus gehoord en ik dacht dat ie daarmee toch voor het eerst iemand die toch iets van vertrouwen zou kunnen inboezemen op 'veiligheid' zijn kabinet zou binnenbrengen. pffff, nou jah - ik was ook ergens al verbaasd. We gaan het zien ;). media.giphy.com/media/uH27sheFg9One/g... (Dr. Strangelove).

nickolaas | 19-11-16 | 18:47

rechtsdwalendeautist | 19-11-16 | 18:26
komt door de overgang van cola naar cola zero

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:36

Reinaert | 19-11-16 | 18:17
Volgens mij was mijn comment duidelijk genoeg.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:31

Ja hoor, zij een ijzervreter of Defensie terwijl wij met liefdesbaby Hennis zitten opgescheept.

Pedronegro | 19-11-16 | 18:27

Reinaert | 19-11-16 | 18:17
meestal vroeg dronken.

rechtsdwalendeautist | 19-11-16 | 18:26

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:37:

Was dat "Domme l*l" aan mijn adres gericht?

Zo ja graag een onderbouwing, zo nee graag een ontkenning.

Reinaert | 19-11-16 | 18:17

Mad Dog ? Who cares. Nobody fucked with Joris Voorhoeve. Niet eens zijn wijf.

Kaltsnautzige | 19-11-16 | 18:15

miko | 19-11-16 | 17:57
Je moet niet alle kritiek op vrouwen meteen extrapoleren naar vrouwenhaat omdat je daardoor zelf maar aan louvredeurtjes bent gaan likken en een ander als islamiet bestempelt.
Niet alles is een zwaktebod, mijn mening bijvoorbeeld, niet de jouwe.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:09

Weertse | 19-11-16 | 17:56
Daar zijn er hier meer van ;)

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 18:07

necrosis | 19-11-16 | 16:40
Ik moest voor mijn nummer op en kreeg twee keer prestatie verlof gehad.
Toch zwaaide ik af als S.O.S.
U weet vast wel wat dat betekent als auwe NAPO joekel.

botbot | 19-11-16 | 18:00

@Ongeblustekalk 17:45
Ga ff zelf neuken ipv mierenneuken. Dit is geen gezicht.

tipo | 19-11-16 | 17:57

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:04
Ja, dan hebben ze het in het midden oosten een stuk beter voor elkaar! Moet je niet richting Mekka zitten rond deze tijd?

miko | 19-11-16 | 17:57

Ja je hebt eigenlijk gelijk. Ben geen meisjesmeisje.

Weertse | 19-11-16 | 17:56

@sennholz | 19-11-16 | 16:31
Godver. Verpest jij het even.

Sliptong | 19-11-16 | 17:54

Weertse | 19-11-16 | 17:49
Jij bent die uitzondering die de regel bevestigt.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:54

@aight.. | 19-11-16 | 16:27
"deze mensen begrijpen iets heel belangrijks niet. in amerika is normaal gesproken de hoogste autoriteit binnen het leger niet een militair, maar een burger. "

Zie bovenstaande videootje eens vanaf 08:45... Dat is *precies* wat deze generaal zegt. Dus ik weet niet wie je met "deze mensen" bedoeld, want hem als secdef zou dus uitstekend zijn.

peterdh | 19-11-16 | 17:52

@Svoboda | 19-11-16 | 16:13
Psies. Want zo werkt het hier: de verdeling man-vrouw is belangrijker dan de competenties. En dat is ook heel logisch aangezien grote broer USA altijd ons handje heeft vastgehouden. Als dank daarvoor krijgt hij een grote bek en daar gaan we nu voor betalen. Eens kijken hoe lang het duurt voor we echte leiders gaan aanstellen (voor zover die hier te vinden zijn). We vergeten dat wij hier zo leven bij de gratie van de VS. Je ziet overal krachtige leiders: USA, Rusland, Turkije en een zwak en verdeeld Europa ertussen met slappe, laffe zakkenvullers.

Sliptong | 19-11-16 | 17:52

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:04
Scheer niet alles over een kam. Ben ook een vrouw, ja drie zoons uitgepoept. Heb een onderneming waar veel gezinnen al jaren van eten. Ik sta mijn mannetje.

Weertse | 19-11-16 | 17:49

@necrosis | 19-11-16 | 16:10
Het probleem is dat grote broer USA al 70 jaar het handje van jammerzusje Europa vasthoudt en dat grote broer USA dat nu een beetje zat is en eerst even voor zichzelf gaat zorgen. Trump stelt de ene havik na de andere aan, de Russen stellen standaard krachtige leiders aan. Europa gaat een hoge prijs betalen voor haar gejammer en geklaag. Want nu Trump duidelijk aangeeft geen reedt te geven om de EU, en wat zakenvrind Putin in 't Oosten uit zal gaan vreten, zullen de zwakke, altruïstische Europese broeders met drankorgel Juncker voorop, zichzelf flink achter de oren moeten gaan krabben. Let maar eens op hoe snel dat Europese leger en die Europese politiemacht nu uit de grond gestampt gaat worden. Dan volgt die politieke Unie vanzelf...

Sliptong | 19-11-16 | 17:47

tipo | 19-11-16 | 17:35
Ik ken die man al. Wat ik bedoel is dat jij het verschil tussen intellect en intelligent niet begrijpt, en dat blijkt.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:45

Met zo'n vent als Minister van Defensie komt het wel goed daar. Maar wanneer ze haar mond houdt is Jeanine Hennis-Plasschaert toch ook prima

Ludovic1764 | 19-11-16 | 17:44

Hell yeah, iemand met de bijnaam Mad Dog maar wel Overpeinzingen van Marcus Aurelius als leidraad hebben. Prima combinatie. Het begint in er steeds zonniger uit te zien in deze apocalyptische tijden.

medusa324 | 19-11-16 | 17:44

Ik had die drill sergeant toch echt boven op zijn muil geslagen.
Maar ik ben dan ook niet zo van de discipline (en nooit in dienst geweest).
necrosis | 19-11-16 | 16:14
Hoi necrosis. Ken je deze dan nog?
Klassiek.
www.youtube.com/watch?v=5y2WIOa7CEI

plaszak | 19-11-16 | 17:43

Reinaert | 19-11-16 | 17:28
Door het internet kan Erdo die Koerden juist uitroeien als hij dat wil. Net als die Gülen beweging. Het internet is een hefboom, geen waarheidsmachine.
Domme l*l.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:37

@necrosis | 19-11-16 | 17:29
Vertel mij wat. Ook ik ben ze liever kwijt.

La Bailaora | 19-11-16 | 17:32

@Reinaert | 19-11-16 | 17:28
De media zijn niet te vertrouwen. Die vertellen niet wat er werkelijk gebeurt, dus daar hebben we niet veel aan. Maar goed, uitroeien gaat inderdaad niet lukken denk ik nee, want er zijn miljoenen Koerden.

La Bailaora | 19-11-16 | 17:31

@La Bailaora | 19-11-16 | 17:20
Die Turken hebben een beetje last van Ottomaanse oprispingen.
Ik zou ze uit de NAVO smijten.

necrosis | 19-11-16 | 17:29

Mooi man, zo'n ijzervreter. Laten we vervelende incidentjes zoals het bombarderen van een bruiloft met 40+ doden en zijn zitting in de board van oplichtersclub Theranos maar even vergeten.

raskol | 19-11-16 | 17:29

tipo | 19-11-16 | 17:05
Grijze massa hebben gekregen van pappie en mammie en boekjes hebben gelezen dus intellect wil niets zeggen of iemand het verschil weet tussen goed en kwaad. Intelligentie is daar meer een voorwaarde van.
Hetzelfde doen waar je over lult, onder andere.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:28

@La Bailaora | 19-11-16 | 17:20:

Daar heb je een punt: de Koerden zijn voor Erdogan staatsvijand numero uno, het liefst zou hij ze allemaal uitroeien, maar dat gaat hem niet lukken in deze moderne tijden: de media zitten er véél te dicht op en het internet is zoals altijd onverbiddelijk.

Reinaert | 19-11-16 | 17:28

@Reinaert | 19-11-16 | 17:11
Dat klopt natuurlijk. Wij weten niet hoe die oorlog gaat aflopen. Toch ben ik er heilig van overtuigd dat de Turken het proberen in te lijven, alleen al uit angst voor een Koerdische staat in precies datzelfde gebied.

La Bailaora | 19-11-16 | 17:20

Een gepensioneerde militair is een BURGER.
Lupuslupus | 19-11-16 | 16:25
Een gepensioneerde militair blijft militair.

rechtsdwalendeautist | 19-11-16 | 17:14

dysdiadochokinese | 19-11-16 | 17:03
These things are one of us. Give them gender neutrale toilets!

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:13

Als die cowboys gewoon op hun gestolen eiland blijven zitten en die verdedigen,dan kunnen ze best een oude demente man op die post zetten.Ze moeten zich niet zoveel met het midden oosten bezig houden,dat heeft ze alleen maar nuteloze en geldverslindende oorlogen opgeleverd.Het gekste wat ik van die lui vindt,is dat ze zowel islamitisch Saoedi Arabië als zionistisch Israël met hun leven beschermen.Tijd voor een leuke tekenfilmpje.https://www.youtube.com/watch?v=vOyHANu2A0U

kzegje | 19-11-16 | 17:11

@La Bailaora | 19-11-16 | 16:50:

Dat de Neo-Ottomanen van Reichsführer Erdogan er zijn betekent nog niet dat ze dat gebied ook daadwerkelijk kunnen annexeren.

Infiltreren is één ding, blijven is iets héél anders.

Reinaert | 19-11-16 | 17:11

@Gualtiero | 19-11-16 | 16:56
Niets is zeker wat er gaat gebeuren. SDF heeft inderdaad een steeds beter leger, dus ja, dat is mogelijk, maar ook de FSA rebellen kunnen dat innemen, omdat de Turken ze daadwerkelijk, zelfs met Tanks, steunen. En mind you, het Turkse leger is geen kattepis. En de grootste mogelijkheid is, wat je al noemt, dat IS het simpelweg doneert aan de FSA/Turken. Aan de Koerden zullen ze dat echter nooit doneren.

Mijn inschatting is dat dat gebied een keiharde zone van oorlog wordt tussen de Turken en de Koerden, omdat Al Bab de sleutel is voor óf een corridor voor de Turken en het afsluiten van het westelijk koerdisch gebied van het oosten, of andersom: Een corridor voor de koerden om het westen aan te sluiten bij het oosten.
www.hurriyetdailynews.com/turkeys-al-b...

La Bailaora | 19-11-16 | 17:08

Generaal Mattis is boven alles een intellectueel met een integer gevoel voor goed en fout.

tipo | 19-11-16 | 17:05

En ons legertje is een breiclubje. Pang pang! Piew piew. Arme soldaten, oh well.

harry21 | 19-11-16 | 17:04

Raad_maar_raak! | 19-11-16 | 16:49
Ok. Kijk eens uit het raam. Is er iets constructiefs dat vrouwen hebben bijgedragen aan de omgeving, behalve kindjes uitpoepen?
Ik wil niet te negatief zijn, ik hou van vrouwen, maar als ze teveel macht krijgen gaat de boel naar de klote.
Zie het huidige westen, normen waarden etc...

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 17:04

Deze meneer lijkt mij ook geen voorstander van gender-neutrale toiletten in het Amerikaanse leger.

dysdiadochokinese | 19-11-16 | 17:03

@Tipped Relic | 19-11-16 | 16:55
Aangezien het tooltje van atm0s al een tijdje definitief stuk is, denk ik eraan om al mijn comments (76983) in boekvorm te gaan uitgeven.
Als ik een beetje opschiet kan hij eind dit jaar nog onder de kerstboom liggen.
En reaguurders krijgen natuurlijk korting ;)

necrosis | 19-11-16 | 17:02

Waarschijnlijk heeft hij niet eens een bijbaantje als secretaresse gehad laat staan een opleiding tot, juiste gast op juiste plaats lijkt mij

Bokito ergo sum | 19-11-16 | 17:02

@Lupuslupus | 19-11-16 | 16:48
Even voor de duidelijkheid;
Een slim persoon (man/ vrouw) met een blonde haardos is blond.
Iemand als 'Barbie' (die van oh,oh, Cherso) is blont.
Dat is het verschil.

necrosis | 19-11-16 | 16:56

La Bailaora | 19-11-16 | 16:50
Die Euphrates Shield rebellen zijn veel te incompetent om al-Bab in te nemen.. tenzij IS zoals in Jarabulus en Dabiq de boel verlaat zonder een kogel af te vuren. Gaan ze daadwerkelijk vechten om al-Bab, dan is het niet ondenkbaar dat de veel beter gedisciplineerde en getrainde SDF uiteindelijk de stad inneemt.

Gualtiero | 19-11-16 | 16:56

necrosis | 19-11-16 | 16:37

Dat klinkt al weer beter. Maar als je een jaar of achttien, negentien bent en je zit in het leger accepteer je een hoop. Zo van het hoort erbij en je kijkt toch iets op tegen een dertig jarige of oudere sergeant of sergeant-majoor.Als je zelf de dertig bent gepasseerd zou je dat soort dingen inderdaad nooit accepteren. Dan haal je de baret maar niet. Maar je kijk op de wereld is anders als je achttien bent of bijvoorbeeld veertig

Tipped Relic | 19-11-16 | 16:55

ff mn reaguursel zoeken, ben zo terug...

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:55

@gas-man | 19-11-16 | 16:53
Precies.

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:54

aight.. | 19-11-16 | 16:27

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:53

This country also needs a hero.

daytripper | 19-11-16 | 16:53

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:32
Je hebt het mis. Als ze zeven jaar afgezwaaid zijn, worden ex-generaals als burgers beschouwd. Mattis en Patraeus zijn minder dan zeven jaar buiten dienst, maar kunnen desondanks toch minister van defensie worden, mits het Congress dit goedkeurt.
Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:37
.
Inderdaad, officieel mag het niet, maar met goedkeuring van het congres wel, en de Republikeinen hebben de meerderheid in het congres, dus.....

gas-man | 19-11-16 | 16:53

@Reinaert | 19-11-16 | 16:48
De Turken hebben al een behoorlijk deel van Noord Syrië bezet, bv. Jarabulus, en staan nu aan de poorten van Al Bab... Dat het officieel in handen is van de 'FSA' mag een publiek geheim heten.

La Bailaora | 19-11-16 | 16:50

Sjors W. | 19-11-16 | 16:27
Dat is 'm juist. Het zou mij niets verbazen als de VS voor regime change in Iran gaat pushen de komende jaren. Of in ieder geval instabiliteit, door middel van bijvoorbeeld steun aan Koerdische groeperingen. Israel heeft daar ook alle baat bij, en heeft over het algemeen goede relaties met Koerden.

Gualtiero | 19-11-16 | 16:50

deze mensen begrijpen iets heel belangrijks niet. in amerika is normaal gesproken de hoogste autoriteit binnen het leger niet een militair, maar een burger.
aight.. | 19-11-16 | 16:27
Deze man is dan ook geen militair meer, maar is gepensioneerd.
Dat is wel even een verschil.

gas-man | 19-11-16 | 16:50

Ik schaam me zo gigantisch diep dat wij in de EU van die liefschattige MinDefs hebben die alleen goed zijn om de rotzooi van de grote mannen op te ruimen (bruggen bouwen, bevolking emanciperen, infrastructuur leggen)

Begrijp me niet verkeert, bovenstaande is onderdeel van het (beschaafd) voeren van oorlog. Maar het is toch geen knuffelministerie?

Als je dan toch voor een vrouw op deze post kiest, waar zijn de vrouwen met ballen? De Kenau's? De Amazone-warrior stamoudste?

Raad_maar_raak! | 19-11-16 | 16:49

Zeer interessant interview met iemand die vanuit eigen ervaring zijn licht laat schijnen over de militaire uitdagingen waar de USA voor staat. Alles vanuit zijn loyaliteit tov zijn land en zijn leiders.

deEerlijkeLeugenaar | 19-11-16 | 16:49

U bent bepaald niet blont.
necrosis | 19-11-16 | 16:40
.
Moet dat niet blondT zijn? haha. Nee klopt, ik ben een brunette. Sinds enige tijd ietwat grijzend maar daar zijn middeltjes voor uitgevonden.
.
En wat het onderwerp betreft, mijn overleden echtgenoot was 36 jaar militair dus dan hoor je weleens wat.

Lupuslupus | 19-11-16 | 16:48

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:45
Sorry. Jij bent een zelfbegrijper. Goed zo.

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:48

Ik weet weinig van deze man, en ook van de details rond de Iran deal. Overigens heeft Trump hem 'in overweging (considering)', dus niets is nog besloten.

Trump heeft wel besloten om Michael Flynn op te nemen in het team, en dat kan ik niet anders dan positief beoordelen. Michael Flynn was diegene die zich publiekelijk negatief uitliet over de Amerikaanse oorlogen in het Midden Oosten. Bv., vertellende dat een collega hem meldde dat men meerdere landen zou gaan aanvallen, oa. Iraq, waarop Flynn vroeg: 'Waarom, hebben ze connectie met Al Qaeda gevonden?'. 'Nee, dat niet, en ik weet niet waarom, ik denk omdat men vindt dat Amerika een geweldig leger heeft en overheden omver kan werpen'.

In ieder geval een kritisch mens over oorlog dus, en dat lijkt mij dus een goede keus als je minder oorlogen wilt.

La Bailaora | 19-11-16 | 16:48

@Adversary | 19-11-16 | 16:39:

Ik heb het diepdonkerbruine vermoeden dat de Turken niet zo heel erg veel kans krijgen om hun territorium uit te breiden. De regio - met de Syriërs, Irakezen en Koerden voorop - zal zich te vuur en te zwaard verzetten tegen een dergelijke inmenging. En dan hebben we het nog niet eens over vriend Putin gehad.

Reinaert | 19-11-16 | 16:48

@Sjors W. | 19-11-16 | 16:44
Als een generaal coördineer jij de troepen. Hulde :)

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:47

Nou wat een verschil met die belachelijk giechelende tantes van de diverse EU landen.
Tante Leens is natuurlijk niet tegen vrouwen, maar wel tegen politieke benoemingen van totale Defensie NIT-WIT'S

mevr.Kribo | 19-11-16 | 16:47

@ Zenzeo / 16:40
Wie, Waar

Tobi | 19-11-16 | 16:46

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:37
Je hoeft mijn intentie niet te herhalen, dat begrijp ik zelf wel.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:45

@ Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:39

Hehe, dat is te veel credits. Sennholz en jij kwamen met bronnen, ik parasiteer er alleen maar op.

Sjors W. | 19-11-16 | 16:44

I say, nuke the bastards!

Zenzeo | 19-11-16 | 16:40

@Lupuslupus | 19-11-16 | 16:25
Wauw, wat weet u toch veel.
U bent bepaald niet blont.

necrosis | 19-11-16 | 16:40

@Sjors W. | 19-11-16 | 16:38
Dank, Sjors. Dat linkje had ik over het hoofd gezien.

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:39

Reinaert | 19-11-16 | 16:32
Wat je wel zal zien is als Trump alle steun aan jihadisten intrekt, alle 'rebellengroepen' verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wat ik wél voorspel is een Turkse expansie naar het zuiden - maar dat zal afhangen van Putin en hoe lang hij Erdogan door laat gaan met z'n genocidecampagne tegen de Koerden. Zij die op de Caucasus wonen, hoedt u - dat zou best wel eens een heel diepe krater kunnen zijn over een paar jaar.

Adversary | 19-11-16 | 16:39

@ Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:37

Klopt ook met dat Cornell-linkje van sennholz | 19-11-16 | 16:31, dus twee betrouwbare bronnen.

Sjors W. | 19-11-16 | 16:38

@Tipped Relic | 19-11-16 | 16:23
Ik ben net een uur thuis (verjaardag familielid) en buiten de deur drink ik niet ivm autorijden.
Ik zit net aan mijn eerste biertje.
Overigens had ik graag bij de Genie gewild, ik was echter uitgeloot wegens meer 18 jarigen dan men soldaten nodig had.
Nog steeds wazig?

necrosis | 19-11-16 | 16:37

@ Ko Ranzig | 19-11-16 | 16:36

De tijd dat tegenstanders voor een afstraffing naar de Arena kwamen is wel voorbij hoor. Of is er een andere reden dat je een slachting verwacht?

Sjors W. | 19-11-16 | 16:37

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:32
Je hebt het mis. Als ze zeven jaar afgezwaaid zijn, worden ex-generaals als burgers beschouwd. Mattis en Patraeus zijn minder dan zeven jaar buiten dienst, maar kunnen desondanks toch minister van defensie worden, mits het Congress dit goedkeurt.

Geloof mij niet. Geloof de Wall Street Journal:
*U.S. law requires the Defense Department chief to come from civilian life, and retired generals are considered civilians for such purposes only after they have been out of active duty for at least seven years. Gens. Mattis and Petraeus, who both played significant roles in the conflicts in Iraq and Afghanistan, would require a congressional waiver to serve as defense secretary, since both retired within the last seven years*.
www.wsj.com/articles/donald-trump-cons...

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 16:37

Wat een heerlijke frisse Westerse wind waait er de laatste tijd toch door de wereld. Na acht jaar SJW onzin van extreem links en neo communisme van de EU te hebben moeten slikken terwijl de media steeds meer '1984' werkelijkheid liet worden en er een moslim president van de Verenigde Staten was (maakt me niet uit of ie het nou wel of niet was, hij gedroeg zich wel als een moslim - zijn complete buitenlandse beleid stond in het teken van belangen van Sunni moslims behartigen) zijn dit mooie, mooie tijden om mee te maken. Het zal me lang heugen.

Adversary | 19-11-16 | 16:36

Tussen haakjes, nog niemand vermoord vandaag in Amsterdam?

Ko Ranzig | 19-11-16 | 16:36

@netniet | 19-11-16 | 16:34:

Leuke gedachte, maar ik vermoed dat ze elkander de tent uivechten :-)

Reinaert | 19-11-16 | 16:35

Kan dat, een regering onder Geert Wilders en dan Badr Hari als minister van defensie ?

netniet | 19-11-16 | 16:34

@Cobarde | 19-11-16 | 16:28:

Eerlijk gezegd lijkt het me dat de regering-Trump juist helemaal geen oorlogen meer wil, laat staan goedgevulde bodybags. De claim van Trump richting de overige NAVO-partners om maar eens een keer te gaan voldoen aan die 2% BBP regel is daar al een overduidelijk voorbeeld van.

Reinaert | 19-11-16 | 16:32

Lupuslupus | 19-11-16 | 16:25
Nee. Hoofd en Opperofficieren verliezen hun status niet. Ze zijn alleen buiten dienst, zonder betrekking.
Praat geen peop.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:32

070 | 19-11-16 | 16:26

Ik was niet de grootste fan van Obama en ik ben al helemaal niet zijn advocaat, maar het klopt niet wat u zegt. Heel links en gekleurd Nederland loopt weg met Obama, DWDD en vara voorop maar vertaalt naar Nederlandse politiek is hij een dikke VVD'er. Onder hem zijn heel wat terroristen "gedroned".Vandaar de spotnaam Drobama

Tipped Relic | 19-11-16 | 16:32

@Cobarde | 19-11-16 | 16:28
Nee, hij maakt een eind aan al die halfbakken oorlogen waar geen einde aan komt. Dit is het type flink doorhalen en het is klaar. Kunnen die asieleisers na afloop allemaal weer terug.

sinar2 | 19-11-16 | 16:31

@Methylfenidaat | 19-11-16 | 16:18
Keyboardheld?
In 1987 ben ik voor dienstkeuring naar Delft geweest, en zelfs daar had ik binnen de kortste keren ruzie met meerdere legermensen.
Ik werd zelfs bijna buiten gesmeten met de mededeling dat ik goedgekeurd zou worden.
En nee, ik ben NIET afgekeurd!

necrosis | 19-11-16 | 16:30

Nou dat wordt maar meedoen met de Green Card lottery voortaan want Europa zal de zielige vluchtmossels wel binnen juichen....

Ommie de HaatMoker | 19-11-16 | 16:30

Hopelijk start hij een oorlog, zodat wij meer vluchtelingen kunnen opnemen.

Cobarde | 19-11-16 | 16:28

@ 070 | 19-11-16 | 16:26

You will accept my idea of free choice or I will fucking end you?

Sjors W. | 19-11-16 | 16:28

deze mensen begrijpen iets heel belangrijks niet. in amerika is normaal gesproken de hoogste autoriteit binnen het leger niet een militair, maar een burger. het militaire apparaat hoort niet zijn eigen agenda te hebben, maar ondergeschikt te zijn aan het amerikaanse nationale politieke belang. en geweld is dan uiteindelijk een middel waarmee die politiek bedreven kan worden.

trump weet en kan niks en zal dus de geschiedenis in moeten gaan als de grote delegeerder, waarmee een aantal sleutelfiguren om de president heel veel macht krijgen en het leger wordt hiermee machtiger dan ooit. absoluut onverantwoord. het is bijv. bijna zeker dat als het leger de vrije hand had gekregen de koude oorlog niet goed was afgelopen.

aight.. | 19-11-16 | 16:27

@ Gualtiero | 19-11-16 | 16:17

Tenzij bepaalde externe dombo's olie op het vuur gaan gooien, natuurlijk. De Amerikanen moeten zo ver mogelijk van dat soort situaties vandaan blijven, want die hebben na WWII nog nooit de goede kant gekozen / daadwerkelijk succesvol in het zadel geholpen.

Sowieso zou de situatie met Iran doen escaleren weer een schoolvoorbeeld zijn van aan het leibandje lopen van de Saudi's - de nummer 1 financier van extremistisch geweld/gedachtegoed. Dacht dat de VS na de schaliegas revolutie wel klaar mee was, maar blijkbaar niet. Nu huren Saudi's natuurlijk ook wel de duurdere hotelkamers om hoeren in elkaar te slaan.

Sjors W. | 19-11-16 | 16:27

Eindelijk een front tegen de voortgaande Islamitische terreur. Na acht jaar Obama met zijn moslim roots en softe retoriek en gebrek aan daden wordt het tijd voor wat vuurwerk en een reset van echte vrijheid en democratie. Give them hell!

070 | 19-11-16 | 16:26

@Botte Hork | 19-11-16 | 16:12:

Spijker, kop, raak!

Reinaert | 19-11-16 | 16:26

Klinkt als een soort Patton.
Vond ik ook een hele goeie.

Memek | 19-11-16 | 16:25

maar volgens de amerikaanse wetgeving kan een (gepensioneerde) officier niet zomaar minister van defensie worden. er is een goede reden waarom dit een civiele post is!!
sennholz | 19-11-16 | 16:10
.
Een gepensioneerde militair is een BURGER.

Lupuslupus | 19-11-16 | 16:25

Is toch fijn dat ze in ieder geval weer naar Israël gaan luisteren, gaat de Arrow 3 misschien toch nog van pas komen.

Havenwerker | 19-11-16 | 16:24

Misschien kan die zijn loop in keer in Hennis afvuren, zodat we hier ook weer een fatsoenlijk leger krijgen.

Dutch_Holland | 19-11-16 | 16:24

@necrosis | 19-11-16 | 16:06:

Nederlandse generaals hebben over het algemeen geen of weinig gevechtservaring, daar begint het al mee. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar dat zijn met recht uitzonderingen, het merendeel is bureaugeneraal.

Ik heb de eer en het genoegen gehad om wel eens met Amerikaanse generaals te mogen werken in de tijd dat ik diende bij het hoofdkwartier van NORTHAG (Northern Army Group)in Duitsland. Daarbij heb ik heel wat nachten doorgebracht in wat heet de 'war room', de facto het zenuwcentrum, de plek waar beslissingen genomen worden. Niet dat ik ooit een beslissing heb genomen natuurlijk, ik mocht berichten lezen, berichten vertalen, kaarten bijwerken en last but not least koffie zetten, overigens allemaal in een heel gemoedelijke sfeer waarbij mij regelmatig om mijn mening werd gevraagd (leermomentjes, niet dat mijn mening er toe deed).

Wat mij wel is bijgebleven dat alle betrokken generaals (Kelly, Schwarzkopf (ja, die) en Kloeg) lange tijd zelf met hun poten in de modder hebben gestaan. Géén bureaugeneraals dus maar militairen pur sang met hart voor hun mannen (m/v)in het veld.

Daar bokst een Schoeversmeisje niet tegen op.

Reinaert | 19-11-16 | 16:24

necrosis | 19-11-16 | 16:14

Ik heb u nog nooit van een wazige reaguursel kunnen betrappen, maar nu lult u of u een kratje achter uw kiezen hebt. Maar u kent het leger niet, zoals u zegt.

Tipped Relic | 19-11-16 | 16:23

Svoboda | 19-11-16 | 16:19
Jawel, want Iran hoort nog altijd tot de Axis of Resistance waar Assad en Hezbollah ook toebehoren. Al is het een salafist die daartegen strijd, die steunen wij.

Gualtiero | 19-11-16 | 16:23

Methylfenidaat | 19-11-16 | 16:18
Verzet 2.0, een beetje respect graag voor de snowflakes ;)

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:22

@Julia | 19-11-16 | 16:14
Héél misschien leren Europese politici over een paar jaar dan dat je als land je grenzen moet verdedigen. Ook tegen een invasie van zogenaamde vluchtelingen.
Of we moet tegen die tijd politici kiezen die dat wel snappen. Boten met 'vluchtelingen' gewoon terugslepen naar de Libische kust, iedereen uitstappen en de boot afzinken.

Zware Guy | 19-11-16 | 16:22

@ Botte Hork / 16:12
Middeleeuwers trachten wat beschaving bij te brengen
lijkt me verspilde moeite
Beter Daisy Cutter je ze finaal richting de eeuwige zandvlakten

Tobi | 19-11-16 | 16:20

Net zo een hardliner als gen MacArthur, voordeel van Mattis is dat hij wel toestemming krijgt om de boel plat te nuken als het noodzakelijk is.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 16:20

Gualtiero | 19-11-16 | 16:17

Maar dan de betogers niet op de NOS. Want Iran 'deugt' tegenwoordig.

Svoboda | 19-11-16 | 16:19

Je kunt lukken wat je wilt, maar MinDef moet iemand zijn die zelf bedient heeft. Ook in dit pacifistische land!

Tha Man | 19-11-16 | 16:19

necrosis | 19-11-16 | 16:14
keyboard held

Methylfenidaat | 19-11-16 | 16:18

to win the hearts of the marines, you've already won the war

kapitein_iglo | 19-11-16 | 16:17

Verwacht binnen nu en een paar jaar een Iraanse lente. 'Protestanten' die voor meer vrijheden pleiten (denk aan Koerden in West-Iran, seculieren of minderheidsgroepen), rellen en na een paar maanden een guerillaoorlog/burgeroorlog. En hop, nog een land in het Midden-Oosten dat als een kaartenhuis inzakt.

Gualtiero | 19-11-16 | 16:17

Gelukkig hebben onze militaire leiders ook dappere one-liners: "Don't shoot the piano player!".

Zware Guy | 19-11-16 | 16:17

Nog steeds niet geleerd dat geweld geen oplossing is

Worst_kaas_scenario | 19-11-16 | 16:17

@sennholz | 19-11-16 | 16:10
Vertel, ik brand van nieuwsgierigheid!

necrosis | 19-11-16 | 16:15

Nou, daar zijn we mooi klaar mee... die gaat de halve wereld bombarderen en dan mogen wij de vluchtelingen gaan opvangen... daar zijn we mooi klaar mee als Europa.

Julia | 19-11-16 | 16:14

To catch a maniac you need a maniac

son of anarchy | 19-11-16 | 16:14

@Tipped Relic | 19-11-16 | 16:09
Ik had die drill sergeant toch echt boven op zijn muil geslagen.
Maar ik ben dan ook niet zo van de discipline (en nooit in dienst geweest).

necrosis | 19-11-16 | 16:14

@Sliptong | 19-11-16 | 16:06

MinDef in de meeste Europese landen is niet meer dan een makkelijke post om een extra vrouw in het kabinet te zetten. De controle hebben over 3 tanks en pief paf roepende soldaten kan niet veel ervaring vergen, maar je kunt wel weer met je fantastische vrouwenquotum pronken in Brussel.

Svoboda | 19-11-16 | 16:13

George S. Patton & George C. Scott's love child

Tobi | 19-11-16 | 16:13

Lijkt me een geschikt type om de middeleeuwers wat beschaving bij te brengen

Botte Hork | 19-11-16 | 16:12

Jeej!!

Als dit niet tot minder oorlogen en spanning gaat leiden, dan weet ik het ook niet meer.

Sjors W. | 19-11-16 | 16:10

allemaal leuk en aardig, maar volgens de amerikaanse wetgeving kan een (gepensioneerde) officier niet zomaar minister van defensie worden. er is een goede reden waarom dit een civiele post is!!

sennholz | 19-11-16 | 16:10

@Sliptong | 19-11-16 | 16:06
De Russen en Amerikanen begrijpen dan ook dat je de oorlog niet wint door 'pangpang' te roepen.

necrosis | 19-11-16 | 16:10

All your base are belong to U.S.

Handsomeboy | 19-11-16 | 16:09

Neem deze meneer er ook bij voor de zekerheid

youtu.be/GTQAXX08A-s

Tipped Relic | 19-11-16 | 16:09

Mooi. Kan onze @MinDef tijdens de volgende NATO-meeting eindelijk doen waar ze goed in is. De telefoon aannemen en de catering verzorgen.

atheïstisch stemvee | 19-11-16 | 16:08

@Reinaert | 19-11-16 | 16:01
Wat verwacht je anders van iemand die is opgeklommen tot de rang van Generaal.
Wat ik dan wel weer opvallend vind, is dat Schoeversmiepje nr 2 op de VVD kieslijst is.

necrosis | 19-11-16 | 16:06

O shit, ik woon drie hoog achter.

Der Wilbert | 19-11-16 | 16:06

Rusland en de VS zetten mannen met testikels van keihardium in. De EU zet gevoelige kletsmevrouwtjes en pacifistische dienstweigeraars met ballen van gummi in. 1 keer raden wie zijn reedt gewoept krijgt.

Sliptong | 19-11-16 | 16:06

Het lijkt wel een steeds mooier wordende droom. Eerst al de benoemingen van Pompeo en Flynn, en nu deze kerel.

Wellicht bestaat er ook nog hoop voor Europa, mochten de stemmers de juiste vakjes aanvinken.

Svoboda | 19-11-16 | 16:05

Ik kan de millenials en andere snowflakes in New York al van hier horen gillen.

sinar2 | 19-11-16 | 16:04

Begin die atoombunker in je tuin alvast maar te graven.

Der Wilbert | 19-11-16 | 16:03

In elk geval een stuk beter dan een Schoeversmeisje lijkt me.

Reinaert | 19-11-16 | 16:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken