Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tip. NOOIT inbreken bij Hooivork Harry

Vergeet Clint Eastwood. De echte Dirty Harry, schrik van inbrekers en ander tuig, woont gewoon in Nederland. Harry Pinkster is de naam. Hooivork mee in bed, altijd paraat. En als er dan zo'n rare fotograaf namens een Amsterdamse stadskrant langskomt en vraagt of hij poseert voor een lollige foto, dan doet Harry dat gewoon. Jammer dat de krant ook amateurs aan het woord laat die kiezen voor een honkbalknuppel of de strategisch geplaatste schroevendraaier. Of nog erger, laffe takken die denken dat je met goede sloten het gespuis van je erf houdt. Harry weet donders goed waar hij zijn hooivork strategisch moet plaatsen, namelijk in de onderbuik van de eerste de beste klootzak die met zijn tengels aan de speakers op zijn nachtkastje durft te komen. Misschien dat er daarom nog nooit bij hem is ingebroken. Of het komt omdat de misdaadcijfers al 10 jaar aan het dalen zijn, dat kan natuurlijk ook.

Reaguursels

Inloggen

Ooit een veteraan gekend, had in Indonesië tegen de Japen gevochten, was uiteindelijk krijgsgevangen gemaakt en had een paar fijne jaren spoorbielzen in de hel van Birma mogen leggen. Jemig, wat ’n verhalen… waarom een sniper meestal op de laatste man schoot en waarom ze hun eigen pis moesten drinken als ze in een hut van staalplaten opgesloten werden, en dat soort dingen…

Welnu, hij had een interessante hobby: lucifers rechtop op een plankje en daarop schieten, heb het zelf gezien, hij schoot gewoon het kopje van alle lucifers af. Nu on-topic: inbrekers kon ‘ie machtig slecht tegen, hij besloop ze in het donker en wat ‘ie daarna met ze deed ga ik hier niet opschrijven.

Wel gaf hij mij een advies: nooit de politie bellen, want dan zit je zelf vast. Zo’n gast moet je na een flinke afstraffing (hij sloeg ‘m half dood) een paar straten verderop brengen en onder een lantaarn paal leggen, dan vinden ze ‘m vanzelf wel, zei hij.

En, zei hij ook nog; ze komen nooit meer bij je inbreken…

Veluwse-Eikel | 12-11-16 | 10:26

-weggejorist-

kereltie_ut_drenthe | 12-11-16 | 00:39

"to end him rightly"
*pommel losschroeven doet*

"Mestvork Melle"
een spannend boek over kultuurkaffers en de dichterlijke vrijheid.
.. Alleen heet Harry geen Melle.

Wetenschappelijk onderzoek toont aan:
Aangifte doen is goed om je personalia door te geven aan de dader, en om jezelf te incrimineren in geval de dader iets zou overkomen.

@necrosis. Zwelbasten zijn in de stad helemaal niet praktisch.
Met uitlaten steeds een rol vuilniszakken en de kolenschop mee.
En bij tekort aan inbrekerts moet er per dag wel een kilo of 2 aan dierentuinvoer in.

hallevvezool | 11-11-16 | 22:59

kadoendra | 11-11-16 | 13:06
Dat ie spiksplinternieuw is en speciaal voor dit doel gekocht is. Ik heb overigens iets dergelijks in de slaapkamer liggen…

Claudia M. | 11-11-16 | 19:48

Nooit bij hem ingebroken?als hij thuis was.De hooivork beweegt niet vanzelf.Hij hangt boven de deur als hij uit huis is.Een soort val uit de middeleeuwen.Een guillotine boven een raam lijkt ons ook leuk met krachtstroom op de deurklink... Weden dat dit het tandartsen probleem uit Aleppo oplost.

tegenalles | 11-11-16 | 19:31

Vigil | 11-11-16 | 14:07
jawel hoor, de vermogensendementsheffing is per 2017 aangepast. Ik betaal ruim 400 euri meer, want ja wij mogen dan wel minder rendement halen maar dat hoeft natuurlijk niet ten koste gaan van de inkomsten van de overheid.

Buerman | 11-11-16 | 18:43

" Of het komt omdat de misdaadcijfers al 10 jaar aan het dalen zijn, "

whoehahahahahaha. whoehahahahahahahaha. Ik kom niet meer bij.

ProAsfalt | 11-11-16 | 18:12

Kaltsnautzige | 11-11-16 | 15:59
alliteratie mag wat kosten

Bram van Ojik | 11-11-16 | 16:30

Het elitaire, hoofdstedelijke weblog staat mijlenver van het gewone platteland af en verward mest- met hooivork. Tsss. Hoe... hoe... hoe dan !

Kaltsnautzige | 11-11-16 | 15:59

Ik hoop dat hij zich niet vergist in een wilde droom qua partner

Mark van Leeuwen | 11-11-16 | 15:48

@Balsaq, Het zal best dat er nu minder aangifte wordt gedaan maar ik denk dat dat ook komt doordat men (terecht) geen vertrouwen heeft in de politie. Ik heb zelf met diefstal te maken gehad en mocht 'bij wijze van uitzondering' dezelfde dag aangifte doen 'voor de verzekering'. Kijk, dat is niet een gezonde situatie en ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die moeite niet eens meer nemen.
Neem daarbij de toename in geweld dat wordt gebruikt (gepleegd door mensen met minder remmingen).
Ik begrijp dus heel goed dat mensen zich bewapenen.

Koos8173 | 11-11-16 | 15:26

@Schietmijmaarlek | 11-11-16 | 15:05
Meer een WMD!

Jezus van Nazareth | 11-11-16 | 15:21

Dat is geen hooivork, hoor.

Schietmijmaarlek | 11-11-16 | 15:05

@Osdorpertje | 11-11-16 | 13:13
'Ik herinner mij een geval waar een inbreken in een bedrijfspand struikelde en van de trap af viel en daarbij een ietsiepietsie zijn nek brak. Natuurlijk werd de bedrijfseigenaar aansprakelijk gesteld'
Daar heb je geen linkje van is het wel?? Nee hé?
Werkelijk de grootst mogelijke onzin dat je aansprakelijk word gesteld in NL voor een inbreker die struikelt tijdens het inbreken.
miko | 11-11-16 | 13:44
.
Dat is het halve verhaal. De inbrekers kregen een gereedschapskist nagegooid. Een van hen kreeg die tegen zich aan, ging neer op de stalen trap en brak zijn nek. En het OM vond dat poging tot doodslag.

Uriël Fack | 11-11-16 | 14:45

necrosis | 11-11-16 | 13:59
Lolz

Cobalt bomb | 11-11-16 | 14:36

Ja, en dan? Ligt ie straks te maffen en ramt een inbreker als ie wakker wordt die hooivork dwars door zijn oogkas en harses keurig op 90 graden. Zie het nut niet zo.

Jan, Leiden | 11-11-16 | 14:28

Kromme Banaan | 11-11-16 | 13:35
Handig, dan zitten de Bulgaren/ Roemenen na het jatten nog te BBQ-en in de tuin. Kan de Politie ook nog in alle rust aankomen.

Cobalt bomb | 11-11-16 | 14:23

miko | 11-11-16 | 13:44
Ik heb ook zo'n sterk verhaal.
Laatst werd er ingebroken door wat negers, als afschrikmiddel ben ik toen hard vals gaan zingen: "visite, visite een huis vol met pieten". Vervolgens een jaar vast gezeten wegens racisme ;-)

Patje2011 | 11-11-16 | 14:23

Jij met je Boerboel altijd :P
Volgens mij valt er helemaal niks meer te stelen als je zo'n hondje thuis hebt, dus ja, je hebt gelijk!
(behalve de hond zelf dan, of de onmetelijke hoop stront bij de nare buren voor de deur)

Cobalt bomb | 11-11-16 | 14:20

@minik | 11-11-16 | 14:16
Volgens de website momenteel niet leverbaar, dat schiet niet echt op.

necrosis | 11-11-16 | 14:20

Ik heb een stoel naast mijn bed. Doelmatigheid is afdoende bewezen. Bezoeker overgedragen aan de politie. Bezoeker's advocaat heeft een poging gedaan om mij en mijn stoel mishandeling in de schoenen te schuiven. Aangezien op oude funda foto's deze stoel ook al naast mijn bed stond kwam ik er mee weg.
Bezoekers met geweld bestrijden mag nooit! *proest*

Openbaar Mysterie | 11-11-16 | 14:17

knutsel | 11-11-16 | 13:57
Zo praat je niet over je vrouw...

Implants | 11-11-16 | 14:16

@M o. hamet | 11-11-16 | 14:09
Goed idee!
Ik verbind mijn voordeur aan mijn stereo zodat 'Impaled Nazerene' op standje 10 als een orkaan tekeer gaat zodra iemand inbreekt.

necrosis | 11-11-16 | 14:14

@gatito | 11-11-16 | 13:37
duidelijk verhaal

Openbaar Mysterie | 11-11-16 | 14:11

Zij hoge raad uitspraak over noodweer en noodweerexces (als ik als Zwitsal linkjes mag posten):

uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

Noodweer dient proportioneel te zijn. Dus als de inbreker ongewapend is mag je hem niet doodsteken, etc. etc.

Het gaat om de casus van de specifieke actie. Als de inbreker ongewapend is en zegt dat hij al weggaat mag je hem ook niet doodknuppelen met je maglite.

theonewithaname | 11-11-16 | 14:11

Het is dat dit erbij staat.
"En als er dan zo'n rare fotograaf namens een Amsterdamse stadskrant langskomt en vraagt of hij poseert voor een lollige foto, dan doet Harry dat gewoon. "
beveiligingnieuws.nl/nieuws/cbs-breng...
Anders dacht ik meteen aan 9166.

kzegje | 11-11-16 | 14:10

@Lupuslupus | 11-11-16 | 13:51
Nee, lieverd, als je ligt te slapen en met een duf hoofd wakker wordt vanwege geluiden in huis je geladen pistool wil pakken en de inbreker pakt het pistool van je af.....
Tegenwoordig vermoorden ze iemand voor een paar honderd Euro.

necrosis | 11-11-16 | 14:10

'k heb mijn gitaar naast mijn bed staan, helpt ook prima, de paar akkoorden die ik ken doet vermeende inbrekers op de vlucht slaan. Hahaha!!!

M o. hamet | 11-11-16 | 14:09

Sunir | 11-11-16 | 14:01
Daar zou ik dus echt lak aan hebben. Er is ook nog zoiets als een natuurwet. Bedreigd worden = reactie. Je laat je toch niet piepelen door een stel socialisten die menen dat inbrekers ook respect verdienen.

Admiraal Balthasar | 11-11-16 | 14:08

Wilt u trouwens nog een kipkluifje?
Ars Vivendi | 11-11-16 | 13:52
.
Nee dank u, nu even niet :-)

Lupuslupus | 11-11-16 | 14:08

Rutte heeft ooit geroepen, dat mensen die een inbreker in hun huis aantreffen, deze een paar ferme tikken mogen geven en de inbreker gearresteerd moet worden en niet het slachtoffer van de inbraak.
Een van de beloftes, die nooit zijn waargemaakt, want Rutte bedoelde, dat de verdediging proportioneel moet zijn. Dit na veel kritiek van..., uiteraard de linksmensen.
Dus na zoveel jaar VVD is er nog steeds niets veranderd net als met die vermogensrendementheffing.

Vigil | 11-11-16 | 14:07

Dat kan Hooivork Harry nu wel zeggen maar als hij een boef(je) prikt dan gaat hij de bak in wegens eigenrichting.
Vervolgens krijgt hij schadeclaims aan z'n broek door letselschade-advocaten van de familie en neefjes van het boef(je).
Daarna kan hij het regelmatig ingooien van ruiten verwachten van dezelfde familie+neefjes.

meneer Q | 11-11-16 | 14:06

Ik trein vaak tussen Schiphol en SLoterdijk. Ik heb dan een laptoptas open staan met mijn Macbook er zo'n beetje half uit. Daarnaast ligt een zwarte mamba in die tas. Ik ga dan meestal even een rondje om en als ik terugkom op mijn plek is mijn coupe meestal aan het applaudiseren.

kadoendra | 11-11-16 | 14:06

Een hooivork is voor politici die geregeld hebben dat de onveiligheid in dit land toeneemt.

Parel van het Zuiden | 11-11-16 | 14:05

Alleen onze belastingaangiftes worden nog uiterst serieus genomen in dit land.

Ommezwaai | 11-11-16 | 14:04

Ah, ome Harry en tante Riek.
Cuyahoga | 11-11-16 | 13:09
Top!

Knikkertuut | 11-11-16 | 14:02

Na inbraak in huize Sunir politieagente gevraagd wat legaal mag. Zij vertelde dat je de inbreker niet mag benaderen met een iets dat als wapen gebruikt kan worden. Je wordt geacht te vluchten en de politie te bellen. Zij vond dat ook onzin en adviseerde een stevige maglite te kopen. Je weet wel, zo'n zaklantaarn die US cops gebruiken. In dat geval kun je verklaren dat je de maglite bij je had ingeval het licht zou uitvallen en je lawaai hoorde. Bij confrontatie met de inbreker kun je dan het licht uit hem slaan zonder gevaar voor vervolging.

Dit is wel nederland hé.

Sunir | 11-11-16 | 14:01

Dit riekt naar eigenrichting.

Piet Karbiet | 11-11-16 | 14:01

@miko | 11-11-16 | 13:50
Ik heb geen hond, maar als je aan mijn hond zou komen, heb ik ook nog een jachtmes liggen.
En hier een stukje humor om te lachen:
viralmundo.nl/alarmsysteem-beveiliging...

necrosis | 11-11-16 | 13:59

Bij van Oef is vroeger tot 3 keer toe ingebroken, inclusief flinke rommel. Dat was de druppel.

van Oeffelen | 11-11-16 | 13:57

@Cuyahoga | 11-11-16 | 13:34
Paste hij er niet meer op?

miko | 11-11-16 | 13:57

*grijpt de poes en zet haar bij de voordeur. Zo, waken jij!*

knutsel | 11-11-16 | 13:57

De misdaad cijfers dalen niet, het aantal geregistreerde misdaden daalt. Dat is heel wat anders.

Rommelende Onderbuik | 11-11-16 | 13:56

nog een leuk verhaal van een kennis in Texas.
hij zag bij de buren iemand die probeerde in te breken.
hij pakte zijn rifle en schoot die persoon vanaf 70 meter neer.
vervolgens belde hij de politie.die kwam en constateerde dat de inbreker gewond was en ze namen hem mee.
er werden nog wat complimentjes uitgewisseld en dat was het.
mooi toch?

pejoar | 11-11-16 | 13:56

Hier gebeurt nooit niks. Onder het bed van mijn dochter zitten namelijk enorme ronkende draken. Het geeft wat herrie maar het blijf 's nachts wel veilig.

Piet Karbiet | 11-11-16 | 13:53

Alle begrip kijk maar gewoon opsporing verzocht en dan is het nog niet zo vreemd. Met name oudere mensen zijn vaak de Sjaak. Persoonlijk kies ik toch het liefst voor de trouwe viervoeter, Rottweiler slaapt lekker rustig :) www.youtube.com/watch?v=ADDxe24ud90 Heb er zelf twee dus visite is altijd welkom ;)

ChronischeKlager | 11-11-16 | 13:52

Wat voor straf heeft hij gekregen toen? Die kennis van u.
Osdorpertje | 11-11-16 | 13:22
Was eind jaren 90, 400 gulden boete geloof ik. Ze moesten wel lachen op het bureau.

kadoendra | 11-11-16 | 13:52

@Lupuslupus | 11-11-16 | 13:49
Wilt u trouwens nog een kipkluifje?

Ars Vivendi | 11-11-16 | 13:52

Dan ga je eerst je pistool uit de kluis halen en dan uit een andere je munitie? Niet moeilijk doen, gewoon ergens een knuppel neerzetten. Dat is effectief zat.
Admiraal Balthasar | 11-11-16 | 13:45
.
Je kunt natuurlijk ook gewoon voordat je naar bed gaat het pistool uit de kluis halen, laden en onder je kussen leggen. Bij het opstaan omgekeerde volgorde.

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:51

ze willen niet dat je jezelf verdedigd.
ze willen dat je geen aangifte doet(lastig),wel de verzekering belt en verder dat je je muil houdt.
en boven alles ,dat je niks zegt over bepaalde kenmerken van daders.
ik hoop dat Trump NL onder druk zet zodat we wapens mogen hebben.en vooral schietende wapens.
ik wil terug naar de tijd dat, jezelf verdedigen tegen tuig, een goede zaak was.
en geen moralistisch gezwets over ,ja maar het zijn kanslozen,zieligen en verwarden die dat doen.
fuck 'm , gewoon afblijven van andermans spul.

pejoar | 11-11-16 | 13:51

Niet vreemd, de "politie" doet geen moer (geld binnenharken)je moet het maar zelf oplossen. (Onderdeel vd doe het zelf maatschappij van mijnheer Rutte).

Wienerschnitzel mit | 11-11-16 | 13:51

@Lupuslupus | 11-11-16 | 13:49
Het zijn ratten. Allemaal.

Ars Vivendi | 11-11-16 | 13:51

@oxigan | 11-11-16 | 13:41
Boerboels zijn echte waakhonden, heel trouw aan de baas en de rest van het gezin.
Maar als zo'n hond ruikt dat je niet bij 'het gezin' hoort....
Vermoedelijk moet je dan weer bloedvlekken gaan weg dweilen.

necrosis | 11-11-16 | 13:50

@necrosis | 11-11-16 | 13:23
Twee stukjes ossenhaas besprenkeld met wat methomyl en de Boerboel zet geen drie stappen meer.
Goede sloten, licht en zorgen dat er altijd ergens geluid is Radiootje aan, computer filmpjes laten draaien. is de eerste verdediging. Ben je nog steeds bang houd ook binnendeuren op slot en uiteindelijk een degelijk wapen bij je. Neem bij voor keur een klein kaliber, loopt de inbreker nog je deur uit maar stort hij neer bij de overbuurman, scheelt weer vragen va de politie.

miko | 11-11-16 | 13:50

.Elias is verbijsterd
over die beslissing.
Bron: TT
Ars Vivendi | 11-11-16 | 13:46
.
Hij had dat toch moeten zien aankomen? Of is de VVD werkelijk zo geniepig? Zou mij trouwens niets verbazen.

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:49

MyCatIsDoingThis | 11-11-16 | 13:41

Dat vraag ik mezelf ook altijd af, zou ik het durven te gebruiken. Ze hebben hier in Spanje wel winkels met allerlei spul.
Zelf heb ik overal alarm in en om mijn huis en cameras, maar dat is gewoon in Spanje.
Een druk op de knop en iedereen komt eraan, politie etc.

gatito | 11-11-16 | 13:47

-weggejorist-

Ars Vivendi | 11-11-16 | 13:46

In een land waar een inbreker jou kan aanklagen en jij straf krijgt zijn alle remmen los. M.a.w: niet raar opkijken als mensen inbrekers koud gaan maken en dan een paar straten verderop neerleggen voor oud vuil.
Admiraal Balthasar | 11-11-16 | 13:40
.
Ik heb toch een keer meegemaakt dat buurmannen een inbreker aan t afrossen waren, gewoon als leermomentje. De gealarmeerde politie kwam, zag en zei 'ik zie dat jullie alles onder controle hebben? We komen over een kwartiertje nog wel eens langs'....

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:46

MyCatIsDoingThis | 11-11-16 | 13:41
Dan ga je eerst je pistool uit de kluis halen en dan uit een andere je munitie? Niet moeilijk doen, gewoon ergens een knuppel neerzetten. Dat is effectief zat.

Admiraal Balthasar | 11-11-16 | 13:45

@Osdorpertje | 11-11-16 | 13:13
'Ik herinner mij een geval waar een inbreken in een bedrijfspand struikelde en van de trap af viel en daarbij een ietsiepietsie zijn nek brak. Natuurlijk werd de bedrijfseigenaar aansprakelijk gesteld'
Daar heb je geen linkje van is het wel?? Nee hé?
Werkelijk de grootst mogelijke onzin dat je aansprakelijk word gesteld in NL voor een inbreker die struikelt tijdens het inbreken.

miko | 11-11-16 | 13:44

Wanneer wordt het systeem 'A man's home is his castle' ingevoerd?
Inbraak betekent dat je iemand mag neerknuppelen, doodschieten of een douche geven met kokend lood.

Wim Venijn | 11-11-16 | 13:43

@necrosis | 11-11-16 | 13:23
Al jaren groot fan van de Boerboels (op het moment 3e generatie). Ontzettend lief en zachtaardig, totdat er onheil op komst is. En die 100 kilo valt ook wel mee @Lupuslupus | 11-11-16 | 13:35, maar de 60-70 haal je gemakkelijk. Kwestie van opvoeden en je hebt geen lantaarnpalen nodig.

oxigan | 11-11-16 | 13:41

Legaal heb ik een pistool (gewoon voor de schietsport), maar ik betwijfel of het is toegestaan om die te gebruiken wanneer een inbreker binnen weet te komen als je zelf ook thuis bent.
Volgens mij alleen als de inbreker zelf ook een pistool heeft.
Aan de andere kant.... om je naasten te beschermen, zoals je dochtertje bijvoorbeeld, hoe ver wil/kan/mag je gaan in een dergelijke stressvolle situatie? Zal dan een beroep op noodweer of noodweerexces gerechtvaardigd zijn?
Iemand?

MyCatIsDoingThis | 11-11-16 | 13:41

@Lupuslupus | 11-11-16 | 13:28
Je hebt toch wel echte honden?
.
Ja hoor, hele echte. De grootste is 65 cm en de kleinste 55 cm. Kleinste is nog fanatieker dan de grote. Ze gaan ook altijd mee naar de voordeur als er wordt aangebeld en als ik dan zie dat het 'goed volk' is, stuur ik ze naar de kamer.
.
De postbode van allochtoonse persuasie wacht daar niet meer op, die belt aan en voordat ik open kan doen staat hij alweer op de stoep ACHTER mijn tuinhekje dat hij angstvallig dicht houdt....

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:41

In een land waar een inbreker jou kan aanklagen en jij straf krijgt zijn alle remmen los. M.a.w: niet raar opkijken als mensen inbrekers koud gaan maken en dan een paar straten verderop neerleggen voor oud vuil.

Admiraal Balthasar | 11-11-16 | 13:40

Tegen de commentaren hier kan geen cabaret op. *veegt tranen af met zakdoek*

Koonkluk Huis | 11-11-16 | 13:39

Ik heb ook een hamer bij mijn bed en één bij de deur, we zijn nu eenmaal nu een multiculturele samenleving met open grenzen

Bokito ergo sum | 11-11-16 | 13:38

Ze hadden een keer onze nieuwe auto, die nog in de garage stond gestolen.Toevallig las ik het in zo een stadskrantje
dat ze met een shovel de garage waren ingegaan, maar de auto was al terug.
Wij naar de garage, vroegen , was dat onze auto, ja.. wel nu hoeven we hem niet meer, bestel maar een nieuwe.
Mooie boel, anders hadden ze niks gezegd.

Verder nog twee inbraken gehad, schade aan alles en alleen bevroren brood meegenomen.
Een van die jongens was zoon van een politieagent.

Moesten het wel aangeven, want anders betaalt de verzekering niet uit.

gatito | 11-11-16 | 13:37

Tip voor Harry: verklaar wel dat de apotheker per ongeluk in de hooivork gelopen is. Anders sta je zelf voor zo'n D66 rechter.

metagod | 11-11-16 | 13:37

Mijn bedpartner Felix heeft erg scherpe nageltjes! En nee ik doe geen aangifte: ik heb in de schuur een spade klaar staan.

MacMiep.nl | 11-11-16 | 13:37

Mensen met een 5.1 set op de slaapkamer... zucht :(

Ad Hominem Tu Quoque | 11-11-16 | 13:37

Ik heb al jarenlang de oude massief hardhouten hockeystick van broertje Hood naast mn bed liggen tegen inbrekers en ander jattuigh. Pijl & boog is zo 1247..

Robin Hood | 11-11-16 | 13:37

Een pilum bij de voordeur en een gladus op het nachtkastje.

RdeFriesch | 11-11-16 | 13:35

Over die dalende misdaad: De politie werkt met een systeem dat simpelweg niet alle aangiften op kan slaan.

pendajo | 11-11-16 | 13:35

Hij kan die riek beter 180 graden draaien en boven de dekens leggen.

McMarx | 11-11-16 | 13:35

@Lupuslupus | 11-11-16 | 13:28
Je hebt toch wel echte honden?
Niet van die keffertjes die weglopen als er een vreemde voor hun neus staat?
Zie necrosis 13:23
Als je zo'n hond tegenkomt, moet je zorgen dat je harder kan lopen dan Usain Bolt, anders heb je een serieus probleem.

necrosis | 11-11-16 | 13:35

Mijn tip van de dag: neem een Boerboel in huis.

necrosis | 11-11-16 | 13:23
.
Zo'n 'hondje' weegt toch snel 100 kilo. Heb er eentje gezien hier in de buurt, zijn baas omarmde elke lantaarnpaal om overeind te blijven...

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:35

Ik gooi mn slachtafval van de varkens naar buiten ;=]

Kromme Banaan | 11-11-16 | 13:35

Spelen met grafiekjes. Altijd leuk.

oxigan | 11-11-16 | 13:34

Oh, maar dat wist Pierre al te vertellen *gaat gauw in de hoek staan*

kraakhelder | 11-11-16 | 13:34

Ah... de Overheid die prat gaat op misdaadstatistieken maar tegelijkertijd wel de valse aangiften tegen Wilders faciliteert.

whetherthouwouldbe | 11-11-16 | 13:32

@Infidel66 | 11-11-16 | 13:22
Wel zorgen dat je je smoesje klaar hebt als je de politie belt om die zak stront op te halen.
Iets als: de stoppen waren doorgeslagen en toen ik in de meterkast wilde kijken, liep er iemand tegen mijn Maglite aan.

necrosis | 11-11-16 | 13:30

Harry is een laag opgeleide oude boze man van het platteland.
Daar heb ik niet zo veel mee.

Piet Karbiet | 11-11-16 | 13:28

Mijn beide honden lopen s nachts los door het hele huis, onder handbereik heb ik: een honkbalknuppel met daarin spijkers ('want die gebruik ik om mijn sleutels aan op te hangen, edelachtbare'). En naast mijn bed staat een brandblusapparaat van 10 kilo met een mooi handvat er aan...

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:28

Man man man als je met cijfers wilt goochelen doe dan even wat meer grafiekjes www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/11/gereg...

Zie je ook dat in 2015 bij het aantal opgeloste woninginbraken slechts 7.3 % van de gevallen een verdachte wordt gevonden (tegen 7.8% in 2014).

knutsel | 11-11-16 | 13:28

De crux zit hem in het woord: 'geregistreerde'.

bisbisbis | 11-11-16 | 13:27

Duidelijk arisch uiterlijk ook. Ja nee, dit soort dingen mogen weer sinds Trump de KKK weer salonfähig heeft gemaakt.


Of begrijp ik het weer verkeerd?

omanders | 11-11-16 | 13:26

@koeberg | 11-11-16 | 13:08
Probeer eens een keer aangifte te doen op een politiebureau.

sinar2 | 11-11-16 | 13:25

@kadoendra | 11-11-16 | 13:16
Je biedt hem een kopje thee aan voor een ongemak?
*grinnik*

necrosis | 11-11-16 | 13:25

Mijn tip van de dag: neem een Boerboel in huis.
Elke inbreker zal de benen nemen zodra hij dit 'lieve' hondje ziet, dat wil zeggen, als die hond zijn benen niet heeft afgebeten:
i710.photobucket.com/albums/ww109/Bigz...

necrosis | 11-11-16 | 13:23

Balsaq | 11-11-16 | 13:05
Dat ook, maar bovendien is het begrip "misdaad" aan verandering onderhevig.
Fraude, inbraak, bedreiging, intimidatie, eerwraak, diefstal en mishandeling was vroeger wél een misdaad. Tegenwoordig een incident dat niet de moeite is om aangifte over op te nemen.
"Minder, minder, minder Marokkanen" roepen daarentegen, was vroeger geen misdaad...

jemagookniksmeer | 11-11-16 | 13:22

Een 4 D cell Maglite kan ook verlichting bieden. In meerdere opzichten.

Infidel66 | 11-11-16 | 13:22

Cuyahoga | 11-11-16 | 13:09
Hahahaha! Weer vlijmscherp!

nemoj me jebat | 11-11-16 | 13:22

@kadoendra | 11-11-16 | 13:16
Wat voor straf heeft hij gekregen toen? Die kennis van u.

Osdorpertje | 11-11-16 | 13:22

Ik heb een bordje opgehangen met daarop "hier wordt veel en hard gewerkt".
Dieven zijn allergisch voor werk dus is er nog nooit ingebroken.

two ball cane | 11-11-16 | 13:22

Sommige mensen stappen elke avond met een varken in bed. Zou dat ook voldoende afschrikken?

B*tchmeister | 11-11-16 | 13:21

Toen heeft ie een grote vishaak aan de achterkant van de radioslee gemonteerd.
kadoendra | 11-11-16 | 13:16
.
Een paar scheermesjes doen de job ook.

Lupuslupus | 11-11-16 | 13:20

Dit is geen hooivork. Een hooivork heeft een lange steel en twee tanden.

Oprisp | 11-11-16 | 13:20

Volgens mij is dat geen hooivork: een hooivork heeft 2 lange scherpe tanden. Dit is een riek: om stront mee te scheppen.
Symbolisch misschien beter, maar die tanden doen minder zeer.

frank87 | 11-11-16 | 13:20

Heb een foto van ons profeetje mohammed naast mijn bed, dus grote kans dat de apotheker/neurochirurg meteen wegloopt.

metagod | 11-11-16 | 13:17

Kan me nog een kennis in Amsterdam herinneren van wie al 2 keer de autoradio was gejat. Toen heeft ie een grote vishaak aan de achterkant van de radioslee gemonteerd. De jongeman die's nachts zijn radio kwam stelen zat er 's morgens nog.
Kijk dan heb je tenminste nog de tijd om even de waterkoker aan te zetten.

kadoendra | 11-11-16 | 13:16

-weggejorist-

RubberenRutte | 11-11-16 | 13:16

Niemand doet nog aangifte. Politie doet toch niks.

centre pompidoe | 11-11-16 | 13:13

Op zich een goed initiatief, meer in Nederland kennen we geen "Castle Law". Ik herinner mij een geval waar een inbreken in een bedrijfspand struikelde en van de trap af viel en daarbij een ietsiepietsie zijn nek brak. Natuurlijk werd de bedrijfseigenaar aansprakelijk gesteld. Na een worsteling vasthouden met het hoofd in een koivijver is ook geen goed idee i.v.m. verdrinking en weer wordt de verkeerde partij aansprakelijk gesteld.

Osdorpertje | 11-11-16 | 13:13

De woningovervallen in Nederland nemen toe daar bedrijven steeds beter beveiligd zijn, nogal logisch dat mensen zichzelf gaan beschermen als de staat dat niet kan. Ik heb zelf ooit een inbraak meegemaakt overdag toen ik niet thuis was, je bent echt woedend als zoiets gebeurt. sindsdien neem ik ook mijn maatregelen, ook gaat er een waterkoker aan als ik iets hoor.

Patje2011 | 11-11-16 | 13:13

Subjectief: toen 10 jaar geleden mijn fiets werd gestolen, deed ik nog aangift, 2 fietsen daarna ben ik er mee gestopt. "Heeft u behoefte aan slachtofferhulp" was de druppel.

Dutch_Holland | 11-11-16 | 13:12

Hier begonnen twee aangespoelde Afrikanen van de week mijn deur kapot te trappen. Niks schroevendraaiers of koevoet. Gewoon met de voet. Helaas was ik toch thuis en heb ik ze met lege handen weg moeten sturen.

Bram van Ojik | 11-11-16 | 13:12

Ik heb een honkbalknuppel naast mijn bed staan. De eerste de beste die het lef heeft om bij mij in te breken die maakt kennis met mijn slagkracht.

En nee, het is geen bluf. Ik verdedig mijn huis en haard met mijn leven. Niemand komt aan mijn vrouw, kinderen of spullen. Ik snap Harry dus volledig!!!!

Taxi!! | 11-11-16 | 13:11

Uh, ja, GEREGISTREERDE misdaden zijn afgenomen. Ja. Maar ben wel benieuwd naar de cijfers van dit jaar, want daar zitten toch 40.000 aangiftes tegen Wilders in? Dat heft alles weer op.

mental K | 11-11-16 | 13:10

Ah, ome Harry en tante Riek.

Cuyahoga | 11-11-16 | 13:09

@Balsaq | 11-11-16 | 13:05
Heb jij cijfers dat de aangiftebereidheid afgenomen is? Of is dat gewoon die onderbuik waar Harry het over heeft?

koeberg | 11-11-16 | 13:08

De misdaadcijfers gaan vanzelf weer stijgen met de toegenomen toevoer van de laatste 2 jaar vanuit Allochtonië. Zodra die apothekers het asielzoekerscentrum uit gaan en de misdrijven echt gaan tellen wordt die statistiek weer helemaal glad getrokken.

Vogelbeest | 11-11-16 | 13:06

Bovenste helft van de vork is zwart, wat suggereert dat nou weer!!!

kadoendra | 11-11-16 | 13:06

Het aantal misdaden waarvan aangifte is opgenomen is in de laatste 10 jaar gedaald.

De rest mag u zelf invullen.

Balsaq | 11-11-16 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken