Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66: 'Wilders stopt homo's terug in kast'

D66lul534pijllengoed.jpgWie heeft het niet meegemaakt. Zit je net gezellig te kletsen met die vriend van vroeger of die date via Tinder/Grindr/Minder, en zegt of doet die persoon (m/v/anders) ineens iets waardoor je gewoon zeker weet dat het beter is dat jullie elkaar niet meer zien. Ze bestelt een pizza Hawaii. Keek vroeger geen Disneyfilms. Fietst met een fietshelm. Houdt meer van katten dan honden. Steunt de liquidatie van Harambe. Is gek op vrouwelijke cabaret. The likes. Nou, zo'n moment had Nederland gister ook tijdens een electorale speeddate met D66-voorleesmoeder Sophie in ’t Veld. Want tijdens een volkomen gratuite spreekbeurt die terloops concludeerde dat "een krachtige, slagvaardige EU noodzakelijk om onze manier van leven, welvaart, vrijheid en veiligheid te waarborgen," gierde ze even vol schaliegas uit bocht. "Populisten beloven dat ze de veranderingen kunnen terugdraaien. (...) homo’s weer in de kast". Wat zeg je nou Sfietje? Is het de PVV die homo's terug de kast in duwt? Heel vreemd, aangezien meer dan eens is gebleken dat de PVV juist de grootste partij is onder homosensuelen. Nog vreemder, dat D66 vervolgens openlijk woedend is dat zoveel mannenmannen PVV stemmen. Er is natuurlijk maar één smaldeel van de bevolking dat homo's daadwerkelijk systematisch terroriseert, en zijn de lui met dezelfde religie als het land dat hun Nederlandse onderdanen sommeerde D66 te stemmen - Turkije. Sophie in ’t Veld is de grootste populist van heel Deug66.

Reaguursels

Inloggen

Een verenigd Europa is natuurlijk niet vanzelfsprekend een slechte zaak. In een Federale Unie hoeft geen nationaal parlement meer te worden aangehouden in zijn huidige vorm en omvang: één commissaris volstaat reeds, bijgestaan door een uit vrijwilligers samengestelde licht bewapende Speciale Staf.
De dan overbodige politici kunnen zonder wachtgeld of overige regelingen naar huis of naar een speciaal sanatorium voor verdere behandeling.
Voor koningshuizen is geen plaats meer in een federatie, zij kunnen ontmanteld worden met gelijktuidige federalisering van alle tegoeden en bezittingen.
De onmiddelijke federale voorganger van de EU heeft het al eens voorgedaan; de blauwdrukken zijn zorgvuldig bewaard ook al doet men voor de vorm nog altijd aktieve pogingen de betreffende periode uit het collectieve geheugen te weren.

kindapaas | 31-10-16 | 06:44

Aan mezelf. "Mogenlijk?".... mogelijk dus.. duh.

Basil Fawlty | 30-10-16 | 23:52

dijkbewaker | 30-10-16 | 22:05

Wel mooi dat ik een verhaal schrijf en dat jij weet welke punten ik mis in mijn verhaal. Zit u in mijn hersens? Maar ok. Jij vergelijkt de D66 met de PVV. Die vergelijking gaat mank omdat de D66 bij oprichting nooit zo radicaal was als de PVV. D66 en ook DS70 waren een verlengde van conformisme. Wil je de PVV vergelijken dan moet je gaan kijken naar de PSP en PPR. Die partijen waren radicaal tegen het toengeldende politieke establishment en toch ook niet want ze wilden gekozen worden in het Nederlandse democratisch systeem. De PVV is wat dat betreft niet radicaal. De PVV is net zoals de PvdD of zelfs SGP mogenlijk dankzij (of ondanks zu u wilt) van ons politiek systeem. Zal je vertellen. PSP, PPR, SGP, CPN, CD, DS70 en alle andere splinterpartijen hadden het nooit gehaald in bijvoorbeeld Duitsland omdat men daar en kiesdrempel van 5% heeft. En ik moet zeggen ik ben het daar helemaal mee eens. D'r wordt door deze kleine partijen teveel slagkracht weggehaald. Kijk in Duitsland naar de FDP (lokale VVD) was ooit de 2e partij van Duitsland maar zit niet eens meer in de bondsdag omdat ze de boel hebben verkloot. Partijleider was in de ogen van de Duitsers een oplichter en die partij werd weggevaagd. Niks mis mee want zo werkt hun systeem. Dus aub Nederland voer een kiesdrempel in. Maar daar moeten we de grondwet voor veranderen maar never, nooit zullen de plucheplakkers in de 1e en 2e kamer daarmee instemmen want dat is menigeen werkeloos.

Basil Fawlty | 30-10-16 | 23:50

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 17:40 Jij mist het punt dat gemaakt wordt door Basil volledig.
------
Integendeel, Ik denk dat je zelf wat puntjes mist net als Basil.
Maar goed, ik zal het het naar weer eens herhalen: D66 staat voor zelfdestructie. Ooit begonnen als een partij met PVV standpunten...
Wat een ironie.
Wat verder v Mierlo deed in zijn vrije tijd doet er niet toe. Niet relevant. Al was het verhaaltje van Basil over v. Mierlo amusant.

dijkbewaker | 30-10-16 | 22:05

Jaag D66 maar naar Belgie, horen ze thuis!

SuperGekkie | 30-10-16 | 21:43

Haha, hoe meer iemand overtuigd is dat hij een intellectueel is, hoe simplistischer hij vaak is. Deze quote illustreert wederom dat de randstedelijke linksmens de hele wereld opdeelt in goede en slechte mensen, en verder is het een kwestie van gedachten lezen (immers: goede mensen denken wat hij denkt en slechte mensen denken het tegenovergestelde; simpel...)

stampertje85 | 30-10-16 | 20:36

Hoi, Sophietje. Heb je een bijbel? Zoek dan eens op: Exodus 20:16. En ga je daarna in een hoekje zitten schamen.

MAD1950 | 30-10-16 | 20:25

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 17:40

Hear, hear. Dat is idd de gedachte achter mijn verhaal. En Dijkbewaker. Ook ik ging dag in dag uit (vandaar dat ik in die Spui cafes stond) alleen dat vissen naar karper was voor mij vissen naar meisjes. Ghehehe. Maar serieus. Je zag toen al aan van Mierlo dat hij genoot van die status en de D66 was daar een "tool" van. Hij was toen de vleesgeworden verpersoonlijking van de grachtengordelelite alleen in die analoge wereld werd er niet veel acht op geslagen. Hij kwam daar mee weg. Echter leven wij nu in een digitale wereld.

Basil Fawlty | 30-10-16 | 19:53

Zij spuwt leugens door een rietje , da's Sofietje , op een Amsterdamse gracht werd haar partij door homo's veracht omdat ze kruipen voor islam macht .

Castor12 | 30-10-16 | 19:51

100% liegen is heel normaal onder politici want de waarheid telt niet, alleen maar wat je er vanuit je politieke partij over mag denken.

Patatter | 30-10-16 | 19:32

Het onderstaande doet officieel niet ter zake.
Sofie is lesbisch.
Sofie is vrouwelijke homo.
Sofie denkt; mensen zoals ik stemmen D'66.
Sofie voelt; lesbisch alleen goed bij D'66.
Sofie wil vinden: homo alleen goed bij D'66.
Sofie wil vinden: PVV is helemaal fout voor D'66.
Sofie wel beter weten, maar toch beweren gaat.
Is plannetje van Sofie.
Sofie is gemeen loeder.

Der Paulie | 30-10-16 | 19:26

Die Sophie wasemt zoveel walgelijke arrogantie uit waardoor een normaal mens zegt: D66? Nee, dat nooit.

lekker wijf | 30-10-16 | 19:03

Admiraal Balthasar,

Lees je stukje nog een terug van 17.38 uur. We leven nier meer in de middeleeuwen. Gaybrapad slaat wel iets te ver door, maar kan echt geen kwaad. Voorlichting door het COC is echter niets mis mee en de gayparade is ook niet mijn smaak, dus daarom ga ik daar niet nakijken.

Je klinkt net als een fundamentalistische moslim.

jezusisonzin | 30-10-16 | 18:42

Oepsie1234 | 30-10-16 | 18:15
Te gek voor woorden dat rechten van homo's een issue is, mede mogelijk gemaakt door die ene godsdienst anders was het nu veel beter en een non-issue.

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 18:27

Over wat er met de Islam in NL moet gebeuren ben ik nog rechtser dan de PVV. Maar ik kan me niet herinneren dat ik een hekel aan homo's heb.....even denken.....nee, geen hekel aan, sorry D666

Oepsie1234 | 30-10-16 | 18:15

dijkbewaker | 30-10-16 | 17:19
Jij mist het punt dat gemaakt wordt door Basil volledig.
D66 was en is altijd al een gezapige arrogante establishment anti Nederland partij geweest en het voorbeeld over het gedrag van Hans spreekt boekdelen. Dit bewijst weer eens hoe makkelijk mensen in de luren te leggen zijn omdat ze verwijzen naar waarden uit een verleden die er nooit geweest zijn.
Dat geldt ook voor mensen die dwepen met Drees sr en jr.
De baseline van die mensen klopt niet en je wordt verneukt waar je bijstaat wanneer je dat niet inziet.
Nu zie je dat bij de pvv, kijk naar de kern van het verhaal, de persoon die het promoot en de groep die het uitdraagt en je gaat niet nu al de fout in die d66 pvda en ds aanhangers in het verleden hebben gemaakt en proberen recht te lullen om hun eigen falen te verbloemen, want ja men kan er psychisch niet mee omgaan dat men er decennia naast heeft gezeten, je zal jezelf maar eens tegen kunnen komen....

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 17:40

Citaat: Basil Fawlty | 30-10-16 | 13:27 De D66 was oa een leuke "tool" vooral om in de kroeg op zaterdagavond zoals Engelsen zeggen "to pull a girl." Kan me nog herinneren dat domme studentenmutjse dol waren op Hans. Stond ik begin jaren '90 zaterdag in een kroeg op het Spui en observeerde de meisjes daar die gleden van hun stoel als Hans aan de bar hing, voor deze welbesproken "intellectuele" man die de leeftijd had van hun vader. Maw de Sophie in 't veld kipjes. En hij vond het fantastisch. Begrijpelijk. Welke man zou die aandacht haten? Het was echter een genante vertoning. Vooral later op de avond als er al menig fles wijn doorheen was gegaan. En ik moet toegeven: Hij was goed. Bleef perfekt in de rol als "intellectuele" autoverkoper omringt door kipjes. Hij genoot ervan. Zei overigens meer over die kipjes dan Hans. Hij was het overblijfsel van de jaren '60 (D66 duh ;). De jaren van Brel en Aznavour, de jaren dat men een rebel was: "against the establishment!." De jaren dat men bezopen in de kroeg schreeuwde: "Ik ga naar Parijs!" om vervolgens Zondagochtend vroeg onder de klanken van Ramses Shaffy richting kamer in West te zwalken.
-------
Ik moet zeggen: vermakelijk verhaal, ik zie het zo voor me. Een echte levensgenieter dus, waar verder in mijn ogen niets mis mee is. IK zat die jaren naast het dansen in de disco met de meiden, langs de waterkant op karper te vissen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om het PVV verhaal waar D66 ooit mee begonnen is om te evolueren naar een gezapige arrogante establishment anti Nederland partij.

dijkbewaker | 30-10-16 | 17:19

Homo-propaganda? Ik laat het even op me inwerken. Hoe ziet dat er uit eigenlijk. Ik heb werkelijk geen idee.
roze_bril | 30-10-16 | 11:44
Gaybrapaden. Zijn geen zebrapaden, toch moeten mensen ze gebruiken.
"voorlichting" op scholen door het COC, Jonge jongetjes aanpraten dat ze wellicht homo zijn.
Gaypride. Extravagantie in onze hoofdstad. Niet onschuldig en grappig maar smerig en beschamend.

Admiraal Balthasar | 30-10-16 | 17:18

Een treurige pluchepartij is D66 geworden. Zag laatst iets over het jubileum en wat de reden van oprichting was, met mooie beelden van van Mierlo wandelend door Amsterdam. Ze wilden de achterkamertjes open gooien, andere politiek, openheid, democratie. Alles waar nu de nieuwe rechtse partijen dan wel groepen voor staan. Die worden nu weggezet als populisten!!!!!......

Prachtig item trouwens, weet niet meer welk NPO actualiteitenrubriek het was; confrontatie met zo' n D66 nitwit die inderdaad niet wist wat de idealen van de partij nu zijn. hij gaf toe dat het een bestuurderspartij is geworden, maar daar voelde hij zich juist thuis bij. met recht Consultants66 geworden.

Nuuk | 30-10-16 | 17:10

Triest partijtje voor mensen die zich slimmer wanen dan ze zijn.

Bram van Ojik | 30-10-16 | 16:58

Demonen666-partij dient geoblitereerd te worden met onmiddellijke ingang (ja, ik houd van de oude spelling)

Ronnie uit Helmond | 30-10-16 | 16:25

Sophie in 't Veld heeft in geen tijden een eigen gedachte geformuleerd. Zij beseft dat haar boterham belegd is in Brussel. Eigenlijk is EU het enige overgebleven kroonjuweel vanD66, want "beter onderwijs" kunnen de andere partijen ook wel bedenken (en over referendum, beginnen ze niet meer, nuze door hebben dat de uitslag wel eens iets kan zijn dat niet leuk isvoor hun vriendjes in Brussel).

JoopRe | 30-10-16 | 16:18

@Vage_eddie | 30-10-16 | 14:07
Exact. We hebben met Fortuyn gezien waar dat eindingt. De PVV is op dit moment nog zo'n beetje de enige(!) partij die actief voor homo's, Joden, vrouwen, etc opkomt. De rest verkoopt je waar je bij staat voor een habbekrats aan een kameeldrijver uit de woestijn met denkbeelden uit het jaar Blok.

Sjefke7807 | 30-10-16 | 15:52

Arachne | 30-10-16 | 15:22
Sophie heet als lesbo niet alleen iets tegen blanke mannen.

D.A.A.R. | 30-10-16 | 15:50

Overigens, toen D 66 werd opgericht werd ik lid.
Na het verkwanselen van de kroonjuwelen ben ik haastje repje weggelopen bij die valse club.
En nu is D 66 ongeveer de partij waar ik het hardst kotsbeu van ben, de club is een schandaal en verkwanselt alles waar de Nederlandse bevolking trots op is of zou moeten zijn, ter wille van aanstaande iets te grof betaalde baantjes in Brussel.

mallekater | 30-10-16 | 15:50

@Ronnie uit Helmond | 30-10-16 | 13:07
*GCE Mach III uit de tas halen en spatraampje oppoetsen doet*

Echt, iedere keer als je denkt dat het niet gekker wordt met die lutsers uit Den Haag weten ze zichzelf wéér te overtreffen... Dat wijf is gek, anders kan ik deze vlaag van verstandsverbijstering niet verklaren. Want ze zegt het echt, gewoon met droge ogen. Net als die lutser op de BBC vanmorgen, die één en ander met de Holocaust durfde te vergelijken. En ze schamen zich er niet eens voor.

Sjefke7807 | 30-10-16 | 15:46

Wat een slap gelul trouwens dat de PVV momenteel de grootste partij is onder of op de homo's!! PVV is zelfs de grootste partij onder de pedo's en wel omdat het in de peiling nog steeds procentueel de grootste partij is. Ik durf zelfs wel te zeggen dat de PVV de grootste partij onder de goudvisliefhebbers is.

Use less | 30-10-16 | 15:43

D 66 speelt net zo'n goor leugenspel als Trump.
Gewoon klinkklare leugens vertellen en het dat aan de ander overlaten die te ontkrachten

Men noemt dat ookwel kwaadaardige smaad.

mallekater | 30-10-16 | 15:43

@Kippenlip | 30-10-16 | 14:34
De vorige (honderden) keren dat D66 het over "die populisten" had refereerden ze altijd naar de PVV. Waarom zou het nu anders zijn?

solcama | 30-10-16 | 15:36

Ahhh, Mark weer de kast in of was Mark er nog niet uitgekomen? Maakt niet uit, Markje liegt toch altijd.

Use less | 30-10-16 | 15:35

Veluwse-Eikel | 30-10-16 | 12:14
Basil Fawlty | 30-10-16 | 13:27
Het is jammer dat ik jullie niet upvoten, het zou dik verdiend zijn.

Sophie heeft, zo als vele van haar geestverwantes, iets tegen blanke mannen, vooral die van middelbare leeftijd. Blanke mannen hebben Europa opgebouwd en gevormd. Het Europa waar Sophie zich heeft kunnen ontwikkelen tot wie zij nu is en heeft kunnen vergaren wat zij nu heeft. Heel misschien was het aanrecht een betere plek voor Sophie geweest.
Maar Sophie, Alexander "the babe magnet" Pechtold is inmiddels ook een blanke man van middelbare leeftijd. Evenzo Frans Timmermans, Martin Schulz, Guy Verhofstadt, Jean Claude Juncker, Donald Tusk. Tijd voor regime change?

Sophie heeft, net als Angela Merkel, geen kinderen en die zullen er (leeftijd) niet meer komen. Geen nalatenschap, geen erfenis en dan moet wat met je drang. Net als Angela, wil Sophie iets vormen en ons nalaten. Dat zit er niet in, dus neem je iets en fröbel je net zo lang tot het in de vorm van jouw ideologie past. Wat over de randen van de vorm gaat, snij je er af en gooi je weg.

Arachne | 30-10-16 | 15:22

-weggejorist-

mallekater | 30-10-16 | 15:07

Lieve Sophie, blijf maar gewoon afwassen, daar wordt iedereen gelukkiger van. Kus.

metagod | 30-10-16 | 15:04

@ben kokhals | 30-10-16 | 14:19
Enig idee wie de grondleggers waren van die Europese dictatuur, dat waren toch vooral oud Duitsers. Hun gedachtegoed zie je vaak terug in de huidige Europese politiek, kijk alleen maar naar die frau Merkel.

FreeVogelaar | 30-10-16 | 14:52

En Pim dan? Die was toch beiden?

van heinde en verre | 30-10-16 | 14:46

D66, voor al uw stropoppensloopwerk

D. G. Narrator | 30-10-16 | 14:43

@komtdatschot | 30-10-16 | 14:17
Veel Linkse gutmenschen zijn vooral bang voor hun uitkering, wanneer de PVV aan de macht zou komen.

FreeVogelaar | 30-10-16 | 14:43

Soms zijn jullie net een stel windvaantjes.... DENK is toch ook populistisch? Daar moet de eerste homo nog uit de kast komen....

Kippenlip | 30-10-16 | 14:34

@Vage_eddie | 30-10-16 | 14:07
Denk dat het fout zou zijn, nu kunnen we nog zeggen en schrijven hoe we over dat soort van figuren denken. En ander leven we straks in een dictatuur die vooral zo gelieft is bij Linkse tegenstanders van de PVV.

FreeVogelaar | 30-10-16 | 14:20

"... Sophie in ’t Veld [D66] concludeerde dat "een krachtige, slagvaardige EU noodzakelijk om onze manier van leven, welvaart, vrijheid en veiligheid te waarborgen,"
.
Waarborgen? Dst dat zijn precies de kwesties waar het Europese Project niet alleen overbodig is, maar nu al grootscheeps faalt. En dit is nog maar het begin van alle euro-ellende www.youtube.com/watch?v=7PSFUJPtClk

ben kokhals | 30-10-16 | 14:19

Als het gaat om de kuch eenheid liegen de gutmenschen alles aan elkaar om maar hun gelijk te krijgen.

komtdatschot | 30-10-16 | 14:17

Dat mislukte veilingmeestertje is absoluut Regeergeil, alleen al bij de gedachten loopt hem het slijm uit de mondhoeken. En als dat figuur ooit aan de macht mocht komen, emigreer dan maar onmiddellijk. Want hij geeft graag alle macht aan Brussel af, en laat een ieder die hier nog wel werkt, opdraaien voor zijn Europese dromen.

FreeVogelaar | 30-10-16 | 14:12

Is een dergelijke beschuldiging over dat de PVV 'homos weer in de kast' zou duwen, zonder verdere enige toelichting niet gewoon een gevalletje laster en dus strafbaar?
Dat soort zwartmakerij, demonisering van politieke tegenstanders is walgelijk en gevaarlijk.

Vage_eddie | 30-10-16 | 14:07

Je kunt veel dingen zeggen over de PVV, maar ze zijn niet vijandig tov israel en homo's.
En dat komt van een partij die totaal kansloze principes heeft. En als ze die kunnen uitvoeren dan velochenen ze die ook nog.

Maar ook D66 heeft een toegevoegde waarde. Als je totaal niet weet waarop je moet stemmen, dan stem je D66. Kansloos.

jezusisonzin | 30-10-16 | 14:00

Vreemd verwijt hoor. Haalt ze nou de gereformeerde partijen met de PVV door elkaar?

Binnenbaan | 30-10-16 | 14:00

Gelukkig veranderen propaganda en leugens na het uitspreken niet in zwarte slijm, anders hadden we voor de "verandering" heel wat slijmmonsters rondlopen.
En voor de "verandering" zou ik een vaccinatie willen die mensen tegen mentale besmetting van ideologieën tot identificatieniveau bestand maakt, vooral politici.
Ik zou zeggen ze moet deze EU Tegel in haar eigen WC hangen, maar in het mijne komt hij niet.

MistaRazista | 30-10-16 | 13:54

Veilingmeesters zijn toch gespecialiseerd in andermans spullen te verkopen.

Toontje-lager | 30-10-16 | 13:36

De grote vraag is waar Deugniet66 staat na dit weekend.

Toontje-lager | 30-10-16 | 13:33

Overigens, D66 wie is dat trouwens?
Zei hun voorman niet dat Militairen maar ‘pang, pang’ moesten roepen, dit terwijl ze willen uitbreiden richting Russische grens door een militair convenant met Oekraïne willen aangaan? Operatie Barbarossa II maar dan zonder scherpe piepers, zeg maar. Wat ’n treurnis.

Veluwse-Eikel | 30-10-16 | 13:31

@ristretto | 30-10-16 | 12:09
Hier dito, zij het dan de laagste vrouw op de lijst. Die moeten ook maar eens aan de bak. Denk dat het de komende verkiezingen anders gaat lopen.

McMarx | 30-10-16 | 13:30

dijkbewaker | 30-10-16 | 12:49

Van Mierlo was idd de D66. Hij was de verpersoonlijking van de gracht. Grote mond, elitair, verheven maar nul ballen om verantwoordelijkheid te nemen. Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat men met respekt steeds naar hem verwijst (niks persoonlijk richting jouw). Van Mierlo was een begenadigt "autoverkoper". Zo glad als een aal die het altijd beter wist maar zoals ik al zei nul verantwoordelijk nam. Ik woon tussen 25.000+ van die mensen hier op de gracht. Voor Hans was er altijd 1 ding. nml Hans. De D66 was oa een leuke "tool" vooral om in de kroeg op zaterdagavond zoals Engelsen zeggen "to pull a girl." Kan me nog herinneren dat domme studentenmutjse dol waren op Hans. Stond ik begin jaren '90 zaterdag in een kroeg op het Spui en observeerde de meisjes daar die gleden van hun stoel als Hans aan de bar hing, voor deze welbesproken "intellectuele" man die de leeftijd had van hun vader. Maw de Sophie in 't veld kipjes. En hij vond het fantastisch. Begrijpelijk. Welke man zou die aandacht haten? Het was echter een genante vertoning. Vooral later op de avond als er al menig fles wijn doorheen was gegaan. En ik moet toegeven: Hij was goed. Bleef perfekt in de rol als "intellectuele" autoverkoper omringt door kipjes. Hij genoot ervan. Zei overigens meer over die kipjes dan Hans. Hij was het overblijfsel van de jaren '60 (D66 duh ;). De jaren van Brel en Aznavour, de jaren dat men een rebel was: "against the establishment!." De jaren dat men bezopen in de kroeg schreeuwde: "Ik ga naar Parijs!" om vervolgens Zondagochtend vroeg onder de klanken van Ramses Shaffy richting kamer in West te zwalken. De man zou de vader kunnen zijn van Rutte. heel erg veel wol maar nul inhoud.

Basil Fawlty | 30-10-16 | 13:27

D66 preekt graag voor eigen parochie, dat hoeft niet noodzakelijkerwijs ook te betekenen dat wat er gezegd wordt, iets met realiteit te maken heeft. Hans van Mierlo draait zich nu zo snel om in zijn graf dat je er een vliegwiel aan kunt hangen en het gebruiken als alternatieve energiebron om de Randstad 100 jaar van energie te voorzien.

DearMud | 30-10-16 | 13:17

Veiligmeester Peggold verpats Nederland aan de hoogste islamitische bieder. Deze man is een gevaar voor onze kinderen. Opsluiten en de deur dichtlassen.

Ronnie uit Helmond | 30-10-16 | 13:07

Die ingrijpende veranderingen boezemen mij helemaal geen angst in, ze maken me woest! Pislink en vervolgens verloren, want wie luisteren hier nog naar de Nederlander! Voorlopig ben ik één van die slaven die aan al deze ongevraagde ongein mag meebetalen en ik ben dat een potje zat!

Stelletje prutsers in de marge!

Claudia M. | 30-10-16 | 13:00

Merkwaardig fenomeen dat D66.
Wie de stichter van Mierlo het bestaansrecht van D66 formuleert horen we: We willen de politieke macht weer aan het volk geven. We willen referenda en gekozen burgemeesters.
.
Zou zomaar een zin uit een PVV A4 kunnen zijn.
.
De waarheid is ook: ALLEEN de PVV is vooruitstrevend en modern met haar beleidsvoornemens.
.
Tja, en niet alles is slecht uit het verleden.
Laten we eens kort in de tijd teruggaan. Zeg 40 jaar.
Toen was er nog geen EU en kregen we nog flink veel rente voor ons spaargeld.
Brussel was niet de baas, en de gulden was ONS geld.
Toen was de islam terreur, Turken en Marokkanen overlast een onbekend fenomeen. Toen werden opa en oma nog niet in hun slaap of achter de rollator in elkaar geslagen voor een rolletje menthos drop.
.
Toen was Rusland de grote vijand wat nu weer aan de orde is.
Het lijkt er meer op dat de PVV alles wat goed was vroeger in ere wil herstellen en D66 alles wat fout was. Plus daarboven op nog flink wat extra problemen om onze maatschappij tot op het bot te vernietigen.
.
D66 staat voor zelfdestructie. Ooit begonnen als een partij met PVV standpunten...

dijkbewaker | 30-10-16 | 12:49

Www.twitter.com/ewdeVlieger iets met syrische Steve Jobs Jobs en Snorfietsen en nog veel meer. Voor de sterke Magen

hakbarry | 30-10-16 | 12:45

@Elmauro | 30-10-16 | 12:28

Right, met je self fulfilling prophecy.

Aap Noot Miesje | 30-10-16 | 12:44

De grootste politieke tuthola die er op dit moment in Brussel-Strasbourg en Nederland rondloopt of liever gezegd op onze kosten rondpendelt.
Totaal geen idee dat de weldenkende burger inmiddels de EU haat als de pest.
Dan indirect Geert afschilderen als homo-hater,volstrekt idioot; onze buurtjes Koos en Bunk waren ook al zo nijdig op dit mens.
De barmhartige D66 opstelling t.a.v. van Islam- criminelen wordt vanuit een vreemd land beloond met een stemadvies!
Moe en ziek van dit soort zijn Kobus en....

mevr.Kribo | 30-10-16 | 12:44

Dom66 heeft er dit jaar alleen al weer zo'n 17.000 stuks toekomstig stemvee bij.
En natuurlijk allemaal hoogopgeleide ruimdenkende homo-tolerante vrouwvriendlijke verlichte vrijdenkers.
En dat aantal loopt gestaag op met elke asielaanvraag.
Zo wordt Dom66 zeker een keer de grootste partij van het land.

klinkklaar | 30-10-16 | 12:41

@ravissant
Je bent overigens wel eerlijk:
"van alle niet-religieuze partijen", die onduidelijkheid zegt al genoeg over dat onderzoek.

papillon46 | 30-10-16 | 12:37

Elmauro | 30-10-16 | 12:28

Klopt, dat noemt men ‘framen’.
Dit kan in beginsel onschuldig zijn, bij herhaaldelijk gebruik is het irritant en bij structureel gebruik sluit men iemand er mee op/af.

Een vorm van discriminatie aldus welke u 'goed' noemt.

Veluwse-Eikel | 30-10-16 | 12:34

De naam Dédain66 vat de denkwijze van deze partij beter samen.

@Jan Boule | 30-10-16 | 11:55

BINGO! En trouwens, ook de rest van je tegel is volledig ráák. Mijn dank!
Het overgrote gedeelte van de bakfietsbuurt-bewoners heeft geen flauw idee waar de gemiddelde bewoner van een 'mindere' buurt mee te maken heeft. Die ziet zijn/haar volledige cultuur te gronde gaan. Maar, wegzetten als 'laagopgeleid' (met of zonder de toevoeging 'oudere') is natuurlijk wel lekker makkelijk framen voor de geluksvogeltjes, hè...

EefjeWentelteefje | 30-10-16 | 12:33

Als je niet vindt wat Sophietje vindt, dan ben je een populist die homo's terug in de kast wil. Ik vind daarom dat het tijd wordt voor vernieuwing, op naar een nieuw Europa zonder Sophietje. En ga eens die uit de staatsruif vretende Wassila Hachchi terugvinden. En sta ook eens je eigen mannetje net als alle andere mannen bij Nieuwsuur zonder bescherming van Mariëlle Tweebeeke. En als ik op D66 stem voor de bestuurlijke vernieuwing faal daar dan niet in na 40 jaar, en kom dan niet terug met het homohuwelijk. Want van die plannen wisten wij voor de verkiezingen helemaal niks van af.

Ikreaguuralzesjaar | 30-10-16 | 12:29

Die vent weet intussen niet meer wat ie van gekheid moet roepen. Veel homo's zien juist denk ik een goeie in de PVV,omdat alle knuffelpartijen de Arabieren lekker hun gang laten gaan,met homo's bashen... Dus praat geen poep.

Wienerschnitzel mit | 30-10-16 | 12:29

Iets hebben die linksen 'goed' gedaan als de rechtsen automatisch PVV lezen als er populisten staat.

Elmauro | 30-10-16 | 12:28

@necrosis | 30-10-16 | 11:20
de gehele benelux heeft ondertussen al eens een homoseksuele premier gehad (rutte, di rupo, bettel).

sennholz | 30-10-16 | 12:25

D66 = Islam knuffelaar = aldus homo hater.
.
De partij die bij uitstek de kreet "populisme" hanteert om anderen weg te zetten is toch wel D66. En dat klopt, dat hoort bij hen want ze hebben niets met de mening van mensen die het niet eens zijn met D66. Mensen die D66 tegenspreken zijn per definitie populist.
Arrogander Pechstein is daar de geestelijke vader van.
.
Noem een D66'er een eurofiel, wat de waarheid is, en ze worden opeens heel boos, niet waar Kees vee.

Memek | 30-10-16 | 12:22

@Ravissant
Heb je de vragenlijst van Lisette en Saskia wel eens goed bestudeerd?
De uitkomst stond van te voren al vast.
Kom eens met een neutraal onderzoek, dan kunnen we verder discussiëren.
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 12:21

Fascinerend hoe ze een hele serie standpunten aan de PVV toeschrijft die niet kloppen, maar er tegelijk in slaagt het enige standpunt van de PVV wat voor de meeste stemmers relevant is volledig te negeren. Minder islam. We willen een Nederland _zonder_ islam!

Opslag Medium | 30-10-16 | 12:20

Mijn hemel en dat voor een partij die liefst miljoenen aanhangers van de ideologie waarbij homo's head first de flat afmogen in het land wil importeren. Als d666 in WO II had bestaan, dan hadden ze in 1944 op de Dam staan demonstreren tegen Churchill omdat de Engelsen onschuldigen bombardeerden.
Altijd gedacht dat het niet erger kon dan Pechtold, maar helaas, we hebben Sophie nog.
En het verdedigen van onze manier van leven aan de EU overlaten is van hetzelfde niveau als een Saoedi Arabiër hoofd van de mensenrechten organisatie van de VN maken. Wat een partij.

Franker | 30-10-16 | 12:16

Zwalkt u even mee:

Mieters, die sixties!
De Europese Unie lijkt af te brokkelen.
Europa krimpt en vergrijst.
Populisten en extremisten.
Nationalisten ruiken hun kans.
Een bonte stoet narcisten
Nederland was founding father.
Homoseksuele premier van een EU lidstaat.
De oplossing ligt niet in een overwinning van het ene kamp op het andere.
Europa is een krankzinnig avontuur

Sophie in ’t Veld
(founding mother)

Heb het al eens eerder gezegd: de EU is als een gestoord wijf wat middels list en bedrog van haar mannelijk deel af wil. Een diepgewortelde vader-angst drijft haar ertoe werkelijk alles te bestrijden wat niet in haar femine straatje past. Ondertussen laat ze via de achterdeur alvast haar nieuwe minnaar binnen: met haatboek en bid-mat, zo exotisch en exquise!

De echte narcist bent ge zelf, Sophie.

Veluwse-Eikel | 30-10-16 | 12:14

Duizelingwekkend, dat stukje van heur.

"Democraten, Europa is een krankzinnig avontuur."

Jup, let's see how far down the rabbit hole goes mw. in 't Veld?

Aap Noot Miesje | 30-10-16 | 12:14

Geloof me..... De Sophietjes van deze wereld staan achter hun declamaties. Er valt niet mee te discussiëren omdat ze lijden aan ernstige wegkijk nekkramp.
Hun waarheid is de juiste. Het lijkt op een soort geloof... Nooit met God gecommuniceerd en toch blijven beweren dat ie bestaat.
Van die onzin. Ik word er verdrietig van.
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 12:14

Lexus01 | 30-10-16 | 11:58

Inderdaad. Die partij kreeg in 2014 tijdens de gemeenteraadsverkiezingen hier oppe gracht (centrum) in Amsterdam 31.4%(!) Veelal overlopers van de PVDA, want die was opeens niet meer mondaine. Een partij van vlees noch vis die heel lafjes en nepliberaal is en er alles aan doet om hun ogen te sluiten voor huidige problemen en met de vingers in de oren heel erg hard "lalala ik hoor niks schreeuwt (zoals vroeger de PVDA). Inderdaad die D66 dus.

Basil Fawlty | 30-10-16 | 12:14

Mijn hele kiezersleven heb ik op een vrouw gestemd. Partij kiezen en dan de eerste vrouw.

ristretto | 30-10-16 | 12:09

Er was nog een andere, zeer in het oog springende zinsnede, namelijk: "... Europa terug in de achterkamertjes".
Nou heb ik niet de indruk dat die populisten waar zij het over heeft Europa in de achterkamertjes willen. Sterker nog, de meeste populisten zijn zeer anti-EU.

knutsel | 30-10-16 | 12:07

@ravissant, inderdaad was dit de uitkomst van een redelijk vooringenomen onderzoek. Inmiddels zou het aardig zijn om dit onderzoek te herhalen. Het beeld van de PVV stemmer als zijnde een tokkie klopt ook al jaren niet meer, maar wordt wel in elke discussie aangehaald. De homo is geen zielige man of vrouw. Vraag het eens en laat je verrassen.

ristretto | 30-10-16 | 12:07

Wanneer steeds meer mensen de gevestigde orde de rug toekeert (dus ook geen VVD meer stemmen!!!) zal het politieke tij kunnen keren. Mensen als In 't Veld zullen ooit hun verdiende straf krijgen voor het smerige verraad van het Europese volk.

pluk-87 | 30-10-16 | 12:03

Ach Sfietje. Zij is het meisje dat vroeger tijdens haar studententijd om te compenseren (maskeren) dat ze daadwerkelijk geen kwaliteiten bezat al in allerlei comissies zat en nu met een stalen gezicht verkondigt dat de PVV anti homo is terwijl in de achtertuin van haar kaasstulp, Molenbeek, de meest rabiaate anti semtitische en anti-homos wonen. Een vrouw die als ze discussiert haar mening, meestal niet gehinderd door enige kennis van zaken, blijft doordrammen, zoals een elitaire EU politica betaamd, zonder te luisteren naar een ander. Die Sfietje, toch?

Basil Fawlty | 30-10-16 | 12:01

D66 is altijd een Yuppen partij geweest! Vooral veelal gebakken lucht, blaaskaken, arrogant en zelfgenoegzaam!
D66 heeft haar eigen kroonjuweel, het referendum verkocht en verraden! Een partij geen meerwaarde voor dit land betekent en heeft betekend!

Lexus01 | 30-10-16 | 11:58

NACademicus | 30-10-16 | 11:47
Zo een muts die boven de rest van de wereld staat en zachtjes met het hoofd wiebelt wanneer ze er weer een engelse zin uit gooit. Lekker interessant.
Moet je die hele toespraak eens lezen, dan weet je meteen met wat voor een dromer je te maken hebt. En Kansen met een hoofdletter, ze heeft er echt s'avonds met een glaasje rode wijn aan zitten schrijven die muts.
Best een goede toespraak toch? Kots!

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 11:56

D66 jaagt met haar moslimvriendjes homo's liever de KIST in!!

klinkklaar | 30-10-16 | 11:56

Ach , menig D66-er is met de zilveren lepel in de mond geboren. Met ouders nimmer zorgen hoeven makend of er aan het eind van de maand nog muntjes zijn voor schoenen of winterjas voor de kleine , gedijt men heerlijk in de witte enclaves beginnend met de babboebakfiets en eindigend met de Volvo V70. Dat mag,geen punt. Maar kijk eens naar een Pia Dijkstra gehuwd met Gerlach Cerfontaine die een ministerspost weigerde onder Balkenende omdat, zo zei hij, "het ministerspensioen te laag is". Zo reilt en zeilt men bij D66. Ook heel gemakkelijk hanteert deze libertijnse club te pas en te onpas de mots-miracles "populist en populisten" om gewone Nederlanders in hun volkswijken met schier eindeloze rijen Al-Jazeeraschotels als leeghoofden en dommen te bestempelen hoewel niet D66-ers maar genoemde Nederlanders de multiculturele samenleving ( gedwongen) gestalte moeten geven door recentelijk weer tienduizenden Arabieren tussen hen op te nemen. Slechts in de optiek van deze partij kan een federaal Europa vigeren maar hoe zit het dan met natiestaten als Japan , Brazilië , Australië , Zuid-Korea, Nieuw Zeeland bijvoorbeeld die alle hun soevereiniteit bewaken als een bok op de haverkist. De èchte elite wordt gevormd door het hautaine D66 die met zichtbare minachting het gepeupel gadeslaat gelijk men deed in het 18e eeuwse Europa. De naam Dédain66 vat de denkwijze van deze partij beter samen.

Jan Boule | 30-10-16 | 11:55

in 2013 deden Lisette Kuyper en Saskia Keuzenkamp een onderzoek naar ondermeer de homovriendelijkheid van PVV-­stemmers: 'Acceptatie van homoseksuelen, biseksuelen en transgenders in Nederland'. Het viel op dat deze bij de PVV het laagst is van alle niet-religieuze partijen. Bij precieze analyse blijkt dat de achterban van Wilders qua emancipatiegezindheid sterk lijkt op laagopgeleide Nederlands-Marokkanen.

Ravissant | 30-10-16 | 11:54

Holy sh!t, je moet maar durven...

Sophietje, weet je wíe de vrouwen weer achter het aanrecht (of opgesloten in een tent) willen hebben, en de homo's weer in de kast (of erger...)???

Dat zijn de aanhangers van het islamo-fascisme, de zandbakkiërs, en vooral ook de naïeve wegkijkers, waarvan jij zonodig de stemmetjes wilt winnen met dit soort gezwets.

Je bent niet alleen een domme trol (da's niet erg, daar kunnen we wel om lachen), maar helaas ook een erg gevaarlijke.

Bah.

EefjeWentelteefje | 30-10-16 | 11:54

@Maria.1
Je hebt misschien gelijk, maar mijn angst is dat de PVV er weer voor kiest om in de oppositie te blijven strijden.
We herinneren ons nog wat er met de LPF gebeurde. Heel veel onnozele mensen die de bankjes in de 2e kamer opvulden.
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 11:53

Zow, de boosmaker van de dag is al weer vroeg binnen.
Zou de gekkigheid van Trump toch ook op NL afstralen, met het idee dat die tactiek van "roep maar gekke dingen voor de beeldvorming" toch ook een beetje kan.
Bah, bah, bah.
.
Geachte D666: Het nieuwe "polulistisch rechts", zoals jullie het noemen, is *voor* tolerantie onder Nederlanders van alle geaardheden volgens de huidige maatstaven van onze samenleving.
.
Islamisten, daarentegen, zijn i.h.a. *tegen* homo's, schelden ze uit, terroriseren ze, en gooien ze van flatgebouwen in laden waar ze echt hun gang kunnen gaan.
.
Richt daar graag je politieke pijlen op als je voor homo rechten op wil komen. Alvast bedankt.

hotmint | 30-10-16 | 11:48

D66 is een holle meeloop-partij geworden zonder ballen. Plucheplakkers zonder slagkracht. Veel geblaat weinig wol. NEXT!

Pastor Sippenhaft | 30-10-16 | 11:48

@kweethetooknietbeter
Humor en realisme is jouw kracht.
Ik mag jou wel. En natuurlijk heb je gelijk.
Met mijn 70 jaar vrees ik voor de toekomst van mijn kleinkinderen met dit soort stompzinnige Sophietjes. Veel Europese parlementariërs kennen de gewone wereld niet.
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 11:47

Dat "London" ook zo schrijven. Ben je dan een snob of niet??

NACademicus | 30-10-16 | 11:47

Om de ivm Rutte erg mannelijke premier JPB te citeren: "U draait en u bent niet eerlijk." Je zou maar D666 stemmen. Dan hoor je op basis van DSM IV echt in Delta Poortugaal thuis.

LJBrinkhorst | 30-10-16 | 11:46

@jochum1980
We zouden het ook aan de Islamo-fascisten van DENK kunnen overlaten, maar daar zegt Dhimmi'66 dan weer niets van.

Heiner | 30-10-16 | 11:46

Sophie wil geen kerkgangers op zondagochtend, zij wil moskeegangers op vrijdagmiddag..
Zij wil geen blanke mannen aan de macht, die macht geeft ze liever aan getinte arabieren.
Sophie jaagt met haar dweepzieke voorkeur voor moslimse immigranten de homo's terug in de kast, de vrouw weer achter het aanrecht en alle westerse waarden van vrijheid en democratie voorgoed in de vergetelheid.
Wat een licht, dat D66 gekkie. Dat noemt zich intellectueel en progressief, brrrr

appelvink | 30-10-16 | 11:45

@Berbaar, als je de moeite neemt om haar hele speech te lezen zie je dat ze verderop nog twee maal de PVV aanhaalt. Eerst veegt ze Wilders en le pen op een hoop met de kwalificatie charlatans. Later geeft ze nog een sneer naar de PVV dat de volgende Steve jobs de zoon van een Syriër kan zijn.

Je povere poging om te relativeren is niet gelukt. Sophie bedoelt echt de PVV. Sophie is af.

Er is een bevolkingsgroep die stelselmatig joden, vrouwen, homo's en ongelovigen uitsluit en beledigt in woord en gebaar. Er is een bevolkingsgroep die stelselmatig de vrijheid van meningsuiting en tolerantie ondermijnt.

En Sophie, daar mag je op zijn minst kritisch over zijn en je teweer stellen. Spoiler: het is niet de PVV. Daar kun je je zonder al te veel kleerscheuren tegen afzetten. Niet tegen die andere groep. Dat heeft de PvdA al ondervonden. En een aantal mensen die al onder bewaking staat. Wel eens door Amsterdam en Amstelveen gewandeld en de joodse instellingen bezocht? Ze zijn zonder uitzondering te herkennen aan een politiehuisje voor de deur. Dus Sophie: doe wat aan de angst van de Joden, vrouwen en homo's.

En, Berbaar, houeensop met dat bagatelliseren en ontkennen. Ik woon tussen de bevolkingsgroep en heb er geen onmiddellijke last van omdat ik geen zwak klein figuur ben. Mijn buren die dat niet durven hebben geen leven.

ristretto | 30-10-16 | 11:45

@Admiraal Balthasar | 30-10-16 | 11:36

Homo-propaganda? Ik laat het even op me inwerken. Hoe ziet dat er uit eigenlijk. Ik heb werkelijk geen idee.

roze_bril | 30-10-16 | 11:44

@papillon46 | 30-10-16 | 11:33
Als we nou verstandig zijn (en dat zijn we) dan stemmen we massaal op 1 partij. Dan houden we in elk geval dat enge partijtje DENK buiten de deur. Onderschat hen niet!

Maria.1 | 30-10-16 | 11:43

Mevrouw In 't Veld:
Gewoon maar wat uit uw nek kletsen, en nog wel in het openbaar, is het zelfde als liegen en bedriegen.
Ik minacht mensen die zoiets doen.
Het is maar dat u het weet.

Sinister-President | 30-10-16 | 11:43

Alle vooroordelen over rechts geheel op de automatische piloot bij D66. Maar je kunt veel over de PVV schrijven, maar geen partij die zoveel opkomt voor een tolerant leefmilieu voor homo's.

jochum1980 | 30-10-16 | 11:42

Er staan veel stro poppen bij Sophie ,........In 't Veld
.

enorme sukkelzak | 30-10-16 | 11:40

Het faciliteren van de Islam, waar Antichrist'66 zo ongeveer een dagtaak aan heeft, zal de homo's meer kwaad doen dan Wilders. That's for sure. Ik heb Wilders nog nooit iets horen zeggen over homo's, maar Moslims wel.

Heiner | 30-10-16 | 11:40

Brave borst Joost van de Azijnbode wil graag nog wat langer stukjes schrijven want hoewel hij zegt dat "Voor Nederland" slechts 10 kantjes nodig heeft voor het verkiezingsprogramma , heeft hij slecht 30 regels nodig om te laten zien hoe braaf hij is en hoe je genoemde partij kunt afbranden, o.a over " braniemaker" Jan Roos en zielige opmerkingen over " testosteron" : www.volkskrant.nl/politiek/verkiezings...
Het is een goede zaak, Joost, dat jouw PvdA blaadje de lezersreacties beperkt tot de opinie pagina, want dat zou weer een bittere pil worden nietwaar? En dat moeten we niet willen.

daytripper | 30-10-16 | 11:39

D66 de partij van de angst. En schuwt daarbij geen leugens. Dan zit ik te bedenken. Wie deed dat ook nog maar weer?

roze_bril | 30-10-16 | 11:39

@Admiraal Balthasar | 30-10-16 | 11:36
Waarom?
Omdat de mensuh van die propaganda homo krijgen ofzo???

Berbaar | 30-10-16 | 11:38

@papillon46 | 30-10-16 | 11:27
Men laat mij geen keus dan op een donkere (mag ik da zo zeggen?) vrouw, liefst lesbische of transgender of genderneutrale, te stemmen, anders ben ik een conservatieve, xenofobe, racistische, vrouwen-hatende blanke man. ;)

kweethetooknietbeter | 30-10-16 | 11:37

Ze hoeven echt niet terug in de kast, maar misschien is wat minder homo-propaganda wel een goed idee.

Admiraal Balthasar | 30-10-16 | 11:36

"een krachtige, slagvaardige EU noodzakelijk om onze manier van leven, welvaart, vrijheid en veiligheid te waarborgen"

dat 'onze' slaat vooral nog op de elite en de bovenonsgestelde, het volk heeft duidelijk een hele ander beeld en ervaring met/van de verworvenheden van de EU.
want.. precies dat is inmiddels terminaal en op sterven na dood door de EU.. ons leven, welvaart, vrijheid en vooral de veiligheid. Nog meer EU betekend eenvoudigweg.. een crematie/begrafenis van al die waarden.. op dit moment bevindt de EU zich in een pijnlijke stervenslijdensweg..

fikkieblijf! | 30-10-16 | 11:34

Trots vermelden dat een moslim burgemeester van Londen is en in dezelfde ademteug sneren naar 'zondag in de kerk zitten'. Ziedaar het wereldbeeld van de sociaal-liberale deugmens.

Alhoewel, sociaal-liberaal... Sociaal zijn ze niet, want ze halen de hautaine neus op voor het arbeidersgrauw ('verheffing' gaat toch niet lukken bij tokkies zullen ze denken). En liberaal zijn ze ook niet, want afwijkende meningen worden niet verwelkomd in de arena van het inhoudelijke debat, maar vol afschuw en dédain terzijde geschoven.

raskol | 30-10-16 | 11:33

Amalrik:
Ik sta helemaal achter je. Gewoon PVV stemmen!
Zelf ga ik voor VNL. Omdat ik Jan een kans wil geven.
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 11:33

D66 is een hele zure klup op zoek naar bestaansrecht. En omdat ze dat niet hebben geven ze af op anderen. Gisteren mog een interview gelezen met Pechtold. Liep alleen maar af te zeiken op de PVV. Terecht of niet het geeft het politieke failliet weer van een partij zonder inhoud, richting en doel.

Yeohan | 30-10-16 | 11:33

Het is een manier om verwarring te zaaien. Gewoon iets zeggen wat niet klopt. Er blijft altijd iets van hangen. Onder het motto, waar rook is, is vuur. Nou, dat is zeker niet altijd het geval. Waterdamp lijkt ook op rook, maar slaat het vuur juist uit.
Mrs Sofie lieg gewoon, is niet de aandacht waard. Geen inhoudelijke argumenten, maar gewoon leugens. Maar tegelijkertijd, liegen is ook een manier om politiek te bedrijven. MAAR TRAP ER NIET IN.

klanker | 30-10-16 | 11:32

Het zijn stinkdieren bij D66. Ze hebben een klier die misselijkmakende geuren uitstoot zo gauw ze bang worden. En Sophie heeft ook nog een naar bedorven vis ruikende poes. Niet te harden dat wijf.

Normpje | 30-10-16 | 11:30

Ze zegt ook:

" Er wordt vaak beweerd dat de EU een eliteproject is. Maar de elite heeft de EU helemaal niet nodig. Wie zijn geld in Panama kan parkeren heeft de EU niet nodig. Goldman Sachs, Apple en Google hebben de EU niet nodig. Dieselsjoemelaars en belastinguitwijkelingen, dataslurpers bij de NSA of Facebook hebben de EU niet nodig. Poetin, Erdogan en Trump hebben de EU niet nodig."

In feite zegt ze: "Alleen Hillary Clinton heeft Europa nodig. Die is niet elite. "

Hartgrond | 30-10-16 | 11:30

@Ing. eslapen | 30-10-16 | 10:52
D66 is voor mensen die in hun hart VVD-er zijn maar daar niet voor voor uit de kast durven te komen.

McMarx | 30-10-16 | 11:30

Draai66

Watching the Wheels | 30-10-16 | 11:30

Elementen die af blijven geven op het zogenaamde populisme lijken steeds arroganter te worden. Wat de bevolking c.q. domme massa denkt of wil is niet belangrijk. Vage idealen en onrealistische toekomstvisies wel. Dat Europa belangrijk is, wordt als een mantra herhaald. Wie het daar niet mee eens is, is kleinburgerlijk en 'trekt zich terug achter de dijken'.

Rechtse partijen (die schaar ik voor het gemak even onder populisten, net zoals links dat doet), willen vrouwen niet achter het aanrecht en zeker geen homo's terug in de kast. Maar de grenzen dicht (niet letterlijk) zou een begin van een oplossing kunnen zijn. Deze simplistische kijk komt van D66 in deze en niet van die vermaledijde populisten.

KapiteinClaus | 30-10-16 | 11:29

Als er 1 populist is, die daarnaast nog eens een smerige intrigant is, dan is het wel EUroscist (naar het EU-fascisme) dhr. Pechthold.

Al jaren roepen dat de EU (dat is niet Europa) moet veranderen maar er nog nooit inhoudelijk een bijdrage aan geleverd te hebben

pechtold is een Kloodtzak

litebyte | 30-10-16 | 11:29

Waar PvdA het allang niet meer van de arbeiders moet hebben, loopt de progressieve hoogopgeleide ook langzaam aan weg bij D66.
En terecht, onder Pechtold handelt de hele partij haaks op van Mierlo's manifest en is het de kleurloze carrièrepartij geworden die hij zo verafschuwde.
De paar restzetels hebben ze vooral te danken aan wat oppervlakkige snowflakes die denken dat een D66 stemfie op Facebook ze een kosmopolitisch image geeft.

Harry Turtle | 30-10-16 | 11:28

Als ze op de PVV doelt slaat het inderdaad als kudt op Dirk.
Maar Sophie is europarlementariër dus ze zal het wel Europa breed bedoeld hebben en ja er zitten wel wat enge homofobe clubjes onder de Europeese populisten.

Berbaar | 30-10-16 | 11:27

En dan krijgen we vanavond nog Sharon Gesthuizen. De Maurofiel van SP.ik hoop dat Holman haar gaat fileren, maar ik vrees van niet, daarvoor is hij te descent. Dit in tegenstelling tot gast zelf. Trap er niet in en geef zulke idioten geen podium op GS. Ik ga lekker Max kijken vanavond.

Imprimatur | 30-10-16 | 11:27

Mocht er nog een reaguurder twijfelen.... Na de VVD is nu ook D66 definitief afgevallen.
Gewoon blijven opletten en steeds meer partijen wegstrepen.
Rara wie blijven er over?
Opa Ben

papillon46 | 30-10-16 | 11:27

Pechtold lijkt ook wel op de sleutelmaker van Narnia kastjes. Hij bepaald dan ook op wie zijn idealen wel of niet van toepassing zijn. Dat overlaten aan de waan van de dag en zijn totale willekeur.

Pompenkoning | 30-10-16 | 11:25

Nog 1 keer uitleggen dan: Als je tegen de islam bent als enige partij ben je per definitie de meest progressieve partij die er is. De rest ziet een middeleeuws gedachtegoed met alle wrede onhebbelijkheden die je maar kan verzinnen als een belangrijke vooruitgang.
.
Anti islam is voor vooruitgang en tegen homohaat, vrouwenhaat en racisme.
.
Wie niet PVV stemt is voor meer homohaat, voor meer vrouwenhaat, voor meer antisemitisme, voor meer boosaardig geweld tegen alles wat niet conform de sharia leeft.... Zeg maar verraders van de eigen cultuur, verworven vrijheden, en alles waarvoor dit land en het zgn Westen staat.
De klok wordt niet een uurtje achteruitgezet, maar 1000 jaar! Allemaal dankzij D66 en de rest van het nep parlement dat zegt voor onze belangen op te komen. Helaas zijn ze daar 40 jaar geleden al mee gestopt waarmee ze eigenlijk onze vijanden zijn geworden.
Dit land en dit werelddeel snakt naar verlichting.
GEEN tolerantie voor intolerantie...

dijkbewaker | 30-10-16 | 11:23

Maar, het zou toch prachtig zijn als de homosensuelen en de vrouwtjes, die zich al dan niet van het aanrecht hebben los gewrikt, dat geloven. Dan heeft D66 toch mooi weer een deel van de PVV-stemmers aan het twijfelen gebracht en mogelijk zo ver gekregen dat ze op D66 gaan stemmen. Missie geslaagd. Vergeet niet dat het de laatste tijd alleen nog maar draait om angst aanjagen bij de burgers (als je op hén stemt, dan [vul hier iets is dat een burger bang maakt]. Maar dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 30-10-16 | 11:22

T grappige aan al die partijen die populisten bashen is dat zij door hun eigen handelen er voor gezorgd hebben dat de populisten zo groot zijn geworden.

En bangmakerij helpt echt niet om het volk ineens op diezelfde partijen te laten stemmen.

Bon-sens | 30-10-16 | 11:22

"een krachtige, slagvaardige EU noodzakelijk om onze manier van leven, welvaart, vrijheid en veiligheid te waarborgen"

Sofietje denkt zeker dat we voor de EU (1993) nog beren neukten en boomschors vraten? Maar goed, onbeperkt declareren en 1x per week tekenen maar wel 100% vangen zijn natuurlijk de fundamenten van vrijheid en gelijkheid.

dlseth_ | 30-10-16 | 11:21

@eerstneukendanpraten | 30-10-16 | 11:08
Zoals ik al zei: RVD ontkent!
Dan weet je toch genoeg?

necrosis | 30-10-16 | 11:20

We moeten het haar maar vergeven. Sophieke leeft al jaren in een Ivoren Toren, zonder enig contact met echte mensen.

Guido | 30-10-16 | 11:19

Ik denk dat er best wel wat mensen zijn die Sophie gelijk geven en stiekem in het stemhokje volgend jaar op haar stemmen. Fucked-up waarden en normen roeleren natuurlijk grote tijd wanneer kritisch bezinnen niet echt jouw dingetje is.

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 11:18

"blanke mannen van middelbare leeftijd aan de macht"

Oh jee, blanke mannen aan de macht in EUropa. Dat moeten we niet willen met ons allen.

solcama | 30-10-16 | 11:18

Ik denk dat ze niet specifiek de PVV bedoelde maar eerder de "populisten" in het algemeen: farage, le pen, vlaams belang, Övp etc. - daar zitten inderdaad een paar nare mensen tussen. Dat sofietje zelf ook een beetje een naar wijf is heeft daar niets mee te maken.

spuitje11 | 30-10-16 | 11:16

Sophie, you make me wanna puke.

Fijnstoffer | 30-10-16 | 11:15

mocht iemand het interessen; Ik stem PVV om een boodschap uit te zenden.
Ik had ook kunnen stemmen "op een serieuze partij" maar in alle gevallen wordt u toch in uw achterste gepakt, zonder een kus of een goede reach-around(yes, gay pun), dus dan maar eentje waar alle linkse grachten gordels en nimby's ziek van worden.

Fuck ze allemaal daar in 070.

Weeraanmelden | 30-10-16 | 11:15

Populisme is een vaag en uiterst rekbaar begrip, een term bedacht door een politieke elite die niet inziet dat zijzelf haar grootste vijand is. Een ieder die het woord populisme zonder enig verder cynisme in de mond neemt verraadt te lijden aan een ziekelijke vorm van onvervalst vijandsdenken.

Zo ook deze mevrouw Sophie in 't Veld van D66. Net als haar meerdere in de partij, Alexander Pechtold.

Professor Superhirn | 30-10-16 | 11:13

Het symboliseert wel mooi hoe inhoudsloos D'66ers zijn.
Net als van die omhooggevallen studenten die dan met zo'n bral-accent oreren hoe ze toch maar weer D'66 (of VVD) gestemd hebben. Zo kortzichting...

Mastermattie | 30-10-16 | 11:12

keestelpro | 30-10-16 | 11:09
Eerst headfirst van een flatgebouw.

Glasgow Argus | 30-10-16 | 11:11

Kan iemand mij by the way nog even een keer uitleggen waarom "populistisch" gedrag überhaupt verkeerd is?
"Ja die politici roepen alleen maar dat ze gaan doen wat de mensen willen". De ratten, hoe durven ze, ze zouden net zoals de andere politici super vaag moeten zijn, zodat ze niet gekozen worden voor hun mening en/of visie, maar puur en alleen op bereikbaarheid en beschikbaarheid in het stemproces.

DaJonkel | 30-10-16 | 11:10

D66 is de partij van de beginselloosheid. Geen principe is veilig. De greep van de veilingmeester die alles meegeeft aan de hoogste bieder is overduidelijk.

Glasgow Argus | 30-10-16 | 11:09

Volgens mij heeft Sophie het over het Front National, een populistische partij met deze punten hebben wij niet in nederland.
Zo ja, dan zou ik er wel op stemmen.

Ongeblustekalk | 30-10-16 | 11:09

Ze beginnen steeds meer te raaskallen. Hoe moet je dit in godsnaam nog serieus nemen? Zeker last van de gevolgen van een vacuümbom waar nu rijkelijk mee gestrooid wordt in Syrië, omdat de Nederlandse bevolking het verdrag met de Ukraine niet wil ratificeren?

Arnold9638 | 30-10-16 | 11:09

@TheBurnerMan | 30-10-16 | 10:51
'Islam jaagt homo's in de kast.'

Eerder in de kist.

keestelpro | 30-10-16 | 11:09

Wat zijn de elitaire D66ertjes bang, nu duidelijk is dat na de verkiezingen het weldenkende proletariaat een belangrijk deel van de macht naar zich toe zal trekken.

Argumenten hebben ze niet meer bij D66, alleen nog maar leugens. Zelfs Arrogander heeft, na zijn vele nederlagen, zijn doel verzet en richt vanaf nu zijn valse, giftige pijlen op Rutte.

Jonkheer Wttewaall | 30-10-16 | 11:09

Waar heeft ze het sowieso over? Ze heeft het over een bang volk dat veranderingen niet aankan. Ze bedoelt eigenlijk een boos volk dat het zat is dat er over hun rug veranderingen plaats vinden waar het volk geen enkele invloed op mag hebben, omdat de democratie van begin tot het einde nep is.

XaleX_2 | 30-10-16 | 11:09

necrosis | 30-10-16 | 10:57

In IJsland hadden ze onlangs een pot als premier, genaamd Beflapdottir. Maar dat land is helegaar geen lid van de EU, zou er dan toch iets met Rutte zijn?

eerstneukendanpraten | 30-10-16 | 11:08

Na GroenLinks-Sargentini kan nu D66-Sophie de prijs ontvangen voor onmetelijk stom wijf. Reken maar dat ze van Peggold op haar flikker krijgt.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 11:08

dit is volstrekt logisch als je begrijpt dat, en hoe, d66 niet in de echte wereld leeft. het blinde betuttelracisme en exootknuffelen gecombineerd met een automatische associatie van alles wat populisme is met de voor-oorlogse tijd. je verliest simpelweg je consistentie als je voor vrouwen- en homo-emancipatie én voor meer, meer, meer islam bent, dus doen ze maar alsof islam iets is wat het niet is. niks nieuws onder de zon hier dus.

aight.. | 30-10-16 | 11:08

D66 is een dependance van de PvdA waar alle Gutmenschen gaan zitten die zich te intellectueel vinden om rechtstreeks op de PvdA te stemmen. Na de dood van HAFMO hadden ze gewoon moeten fuseren.

Osdorpertje | 30-10-16 | 11:08

Ja joh,pff d66 man..

vrouwen achter aanrecht
het volk zondagochtend in de kerk
blanke mannen aan de macht

Ali Pechtold, je bent slecht.

RickTheDick | 30-10-16 | 11:07

Hoe snel debunken jullie zulke berichten wel niet? Ongekend knap. Is dit een algoritme of is dit gewoon simpele feitenkennis?

Handsomeboy | 30-10-16 | 11:06

Het blijft grappig: wit zwart noemen en zwart wit benoemen.

zwartzondersuiker | 30-10-16 | 11:06

D666, wie stemt daar nu nog op? Oplichters, Van Mierlo zou zich in zijn graf omkeren. Mannetje Pechtold die de kroonjuwelen simpelweg opzij heeft geschoven en de achterban vindt het best. Dat zegt toch alles?

La Bailaora | 30-10-16 | 11:05

Haha ze denkt dat Wilders een "moslim" is en ze heeft er een hekel aan. Met de ene hand schrijft ze vuil over Wilders met de andere hand zet ze de deur open voor moslimmannen uit de gehele wereld. Zeg maar dag met je politieke carrière.

Patje2011 | 30-10-16 | 11:04

Door de belastingbetaler betaalde gedoogmeelopers.Behalve in verkiezingstijd.

van stampij | 30-10-16 | 11:03

wat een onzin, de PVV (en de meeste rechtse partijen) komen juist op voor de lhbt'ers. Laat er geen misverstand over bestaan, de aanwezigheid van islam in een land is het grootste voor de lhbt-gemeenschap. Ik heb meegemaakt dat bij mij op de Hogeschool Rotterdam door mijn islamitische medestudenten filmpjes worden afgespeeld in de klas waarbij homoseksuelen levend worden verbrand...
De leus van Hogeschool Rotterdam is "overtref jezelf". Hartstikke leuk, maar ik durf er al niet eens mezelf te zijn. Het voorbeeld van die filmpjes is bij lange na niet het enige voorval geweest waarbij de dood van lhbt'ers werd verheerlijkt. Maar bij alles wat ik om me heen zie, zie ik één overeenkomst: islam! (oké, ik geef het toe 1x was het een niet islamitische Serviër).
Maar wie kan het mij nou kwalijk nemen dat ik wel eens PVV gestemd heb, en dat ook voornemens ben om weer te doen? D66 is een partij die staat voor een EU zonder grenzen waarbij moslims, zodra ze één stap in de EU gezet hebben, gelijk door kunnen reizen naar West-Europa. Het maakt niet uit wat D66 allemaal zegt te willen doen voor de lhbt-gemeenschap. Als je Nederland door verder laat islamiseren, doe het ergste wat je lhbt'ers aan kunt doen.

Amalrik | 30-10-16 | 11:03

Vrouwen terug aan het aanrecht?
Dat is dagelijkse praktijk bij Neerlands ingezetenen met een intolerant woestijngeloof. De voormalige arbeiderspartij PvdA faciliteert hen daarin op alle mogelijke manieren.
Tenzij ze de PvdA als populisten ziet. Dan heeft die heks gelijk ja.

leo de pejo | 30-10-16 | 10:58

Alleen hele zwakke karakters met autoriteits-issues houden meer van honden dan van katten, maar dit geheel terzijde. Je moet ervan uitgaan dat ze dit echt zo ziet, en het is gewoon weer een mooie illustratie van de feitenvrije, anti-PVV hysterie op links. Reden voor mij om wschl PVV te gaan stemmen, ook al denk ik dat VNL mij beter vetergenwoordigt.

très cool | 30-10-16 | 10:58

D'66 lijkt me een tikkeltje wanhopig.

toetssteen | 30-10-16 | 10:58

Hoeveel zetels zou D66 hebben zonder de PVV? Geef Wilders maar de schuld van alles terwijl jezelf mede verantwoordelijk ben van de huidige problemen.

Bennie Boos | 30-10-16 | 10:58

D66 snapt er helemaal niks van; met name de laatste jaren is het een partij welke haar eigen identiteit kwijt is. Het is een slap aftreksel van de VVD welke alleen maar kan bestaan omdat er een aantal Nederlanders angst hebben voor Wilders. Wat moet je in godsnaam met zo'n partij??

Toetsiemonster | 30-10-16 | 10:58

"de homoseksuele premier van een EU lidstaat"
Wie dan?
Rutte kan het niet zijn want de RVD ontkent in alle toonaarden dat Rutte homo heeft, dus is het waar....

necrosis | 30-10-16 | 10:57

D666 waait met alle stinkwinden mee. Alle principes uit de tijd van Van Mierlo zoals het referendum zijn vakkundig om zeep geholpen. Nu is het alleen een groep machtsgeile pluche fetisjisten.

Bobbbe | 30-10-16 | 10:57

NSB'66, samen met GroenLinks de grootste supporter van de Jodenhaat/salafisme.
Zelfs als een partijlid wordt bedreigd en uitgescholden wordt voor "vuile homo", dan doet NSB'66 niks en steken ze hun kop nog maar eens dieper in het woestijnzand.

Uw Psychiater | 30-10-16 | 10:56

Ze denken echt een voorhoede te zijn. De avant garde in de politiek. Ik herken dat wel. Maar het zijn in het echt gewoon een stel laffe nihilistische sneukneuzen. Het type hardlopers op de Dam. Nuttige idioten, voor dictators.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:55

Dit soort absurde uitspraken is meestal een teken dat je zelf geen reële en steekhoudende argumenten kunt aanvoeren. Dan ga je de ander zwartmaken met absurde of hilarische uitspraken. Een kat in het nauw...

Bytemaster | 30-10-16 | 10:54

Vanmorgen bij WNL een duidelijk opmerking richting Pechthold.
D66 is niets meer dan PvdA light / VVD light.
Die partij kan met beide stromingen fuseren.

Ing. eslapen | 30-10-16 | 10:52

-weggejorist en opgerot-

Rest In Privacy | 30-10-16 | 10:52

Islam jaagt homo's in de kast

TheBurnerMan | 30-10-16 | 10:51

Als je zulke smerige overtredingen bij voetbal maakt, word je op basis van camerabeelden voor 12 wedstrijden geschorst.
Dit is echt viezzz, mevrouw Sophietje is voorgoed af.

Cuyahoga | 30-10-16 | 10:50

Tijd om D66 in een kast te stoppen, die op slot te draaien en de sleutels om te smelten.
Makelaars in luchtkastelen zijn hrt, ze verkopen niets anders dan gebakken lucht. En dan maar bashen op Wilders...

Mastermattie | 30-10-16 | 10:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken