Beeld en geluid. Hoe is het nu met? Mosul
Onderstaand een itempje van de Iraanse Staats-TV. Interessant, aangezien Iran de belangrijkste pilaar van het Iraakse leger en shiitische milities is.#Mosul your church bells will ring soon. We promised this in December 2015 and today we are here at your gates. #ISIS will be defeated pic.twitter.com/0kBe8IyBa0
— Iraqi PMU English (@pmu_english) 15 oktober 2016
Mooie beelden, vooral vanaf 0:30.#Mosul fireworks according to #Peshmerga Facebook pages pic.twitter.com/96fq6ZbatN
— Wladimir (@vvanwilgenburg) 16 oktober 2016
Units of Iraq's Special Operation Forces, Army and Federal Police on their way towards #Mosul frontline.#TwitterKurds #Kurdistan #Kurds
— Civil Defence Units (@DefenceUnits) 15 oktober 2016
. pic.twitter.com/S2Z0R25f6B
#Iraq: photo shows massive force of Iraqi helicopters gathering near the Qayyarah airbase in preparations for #Mosul pic.twitter.com/Et9j55dLeO
— Thomas van Linge (@arabthomness) 15 oktober 2016
#MosulOperation
— مُغرد من الموصل 🇮🇶 (@Mosul__) 16 oktober 2016
Units of Iraqi army moved from #Baghdad toward the front lines in #Nineveh, in preparation for the battle of #Mosul pic.twitter.com/41Jb6Adigq
#Qayyarah Air Field - West, Iraq. The operation to liberate #Mosul is imminent. pic.twitter.com/iEjUmtUuQ9
— Nicholas A. Glavin (@nickglavin) 15 oktober 2016
#Iraq-i Federal Police troops stationed in the #Qayyara base on standby for the Zero hour for the #Mosul liberation operations. pic.twitter.com/uVC4fF29cL
— Hamdi (@HamdiAlkhshali) 15 oktober 2016
More Iraqi forces arriving for Mosul operation today #iraq #mosul pic.twitter.com/7iROzHnG6F
— Wladimir (@vvanwilgenburg) 15 oktober 2016
#Peshmerga Are Getting Ready For The #Mosul Operation That Will Start In The Morning pic.twitter.com/Lf6q2vLTaO
— Alejandro (@AlexandruCandet) 15 oktober 2016
Reaguursels
InloggenHoera. Straks nog grofweg een miljoen vluchtelingen er bij.
Erdogan heeft al laten weten dat Turkije zich permanent gaat vestigen in Irak ondanks dat Irak dat niet wil. Het Ottomaanse Rijk moet namelijk in oude luister hersteld worden. Daarom tracht hij ook Shia en Soenni op één lijn te krijgen. Uit de gelekte Wikileaks -Podesta emails ( inmiddels twaalf duizend) is klip en klaar geworden dat Amerika cum suis Islamitische Staat en Al Nusra en Al Qaida etc aan alle kanten faciliteert. Je leest er in de MSM niks over. De tactiek die ze gebruiken bij de reguliere media is om enkel de 'onschuldige' gelekte emails te vermelden en te zeggen dat op basis van die selectief gekozen emails er weinig aan de hand is. The 'sheeple' schrokken deze propagandapopcorn wel naar binnen. Aan de giftige bulk echter besteden ze doelbewust geen aandacht. Als je het op 'deep state' niveau bekijkt is het wat duidelijker. Rusland probeert als één van de laatste bastions de New World Order buiten de deur te houden. Daarom heeft die George Soros met zijn Open Society er ook uitgekickt en is hard bezig om ook andere financiële instituties die deze doelstelling willen realiseren het land uit te flikkeren. Dat is exact de reden van de ongekende demonisatie tegen Rusland. Agenda 21. Een wereldwijde orde die bestendigt moet worden uiteraard verpakt in zalvende idyllisch lijkende mantra's. Obama heeft overigens eergisteren al aangedrongen op een soort van ministerie van 'Waarheid' - elk media die niet het gewenste geluid verkondigt is direct een vijand van de staat. Google gaat met een 'factchecker' werken. Geen grap. Uiteraard zal deze factchecker alleen zingen op de gewenste muziek. We staan op een keerpunt mensen. Onze vrijheid of wat er nog van over is staat op het spel. Die gladde zeepsmoel Obama of Dronebama of Obomba is een leugenachtige slang en net als Hillary een kwade loot die de NWO zal realiseren.
@jitro | 16-10-16 | 17:53
Het aantal is sterk overdreven. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk tussen de 15.000 en 20.000.
Wel worden er vele duizenden burgers gedwongen om op allerlei posities stelling te nemen.
Heel benieuwd hoe de MSM straks de enorme vernietiging en ongetwijfeld de vele duizenden doden gaat verslaan in Mosul mbv de EUSA, in relatie tot het bestoken en bombarderen van Aleppo door het Syrische regime met hulp van Rusland.
Voor ieder die (in fictie wel te verstaan, maar toch) een beeld wil krijgen van de vooral logistieke problemen bij het bezetten van een land/stad wil 'proeven' raad ik aan de mini-series Generation Kill en Band of Brothers, en de film Jarhead te kijken. Eerste en de laatste over respectievelijk Tweede en Eerste Golfoorlog, en de middelste over WO2.
Wat moet je je namelijk een pietje voelen, tussen al die druktesmakers-landen, in zo'n tyfuswoestijn, tijdens een bijna apocalyptische veldslag tegen een debielenleger vechten. Voor je eigen land, als je daar woont, terwijl het overspoeld wordt met figuren uit windstreken waar je zelf nooit heen zou gaan, of voor de NAVO, in een gebied waar je geen fuck om geeft maar het waanzinnige idee dat het thuis veiliger wordt als je dit doet.
Sterkte voor allen. Ook sterkte voor alle inwoners die nog in Mosul zitten en IS niet moeten, de andere kunnen een dikke krijgen.
Get Some.
xenofobie in rusland is een issue ja, maar die hebben de afgelopen eeuw dictators gehad waar nationalisme en een naar binnen gericht visie werd gepropageerd. Russen gaan ook pas enkele jaren op vakantie. Dat borden volscheppen in all inclusive resorts etc, allemaal voorbeelden van het gebrek aan beschaving. Laten we niet vergeten dat het een gehersenspoeld volk is met veel arme lui uit de binnenlanden. Maar in mindere mate geldt dat ook voor Amerikanen. Oke, die zijn meer vrij, ontwikkelder wellicht en bredere beschaving maar ook zij zijn heel oppervlakkig want de USA is the worlds best enzo.
Waarom doet Nederland niet mee? "In naam van Oranje, doe open de poort!"
Wonderful-Life | 16-10-16 | 17:00
Heeft u wel eens van sarcasme gehoord?
En trouwens (net alle filmpjes bekeken): wat heb je aan legergroene voertuigen in de woestijn?
Met dank aan Obama.
Verdere wapenbestellingen aan te vragen bij de Clintons.
Als Mosul ISIS vrij is neemt Erdogan het gebied in.
Hij stampvoet al weken dat hij ook mee mag doen en doet in Syrie precies hetzelfde.
En iedereen laat hem zijn gang gaan....
@Wonderfull-life,
Ja hoor. 2x. Geweldig land en leuke mensen. Maar ik ben ook nog nooit in Rusland geweest, dus ik kan niet zeggen hoe de russen zijn.
60.000isis strijders minder na de klapper. Dat ruimt op. Vlag gaat uit en koeltoer rond toeteren met de auto.
@jezusisonzin | 16-10-16 | 17:07
Nee, daar wil ik niet eens dood gevonden worden. De Russen zijn bekend als zeer nationalistisch en het is een achterlijk gesloten volk, ze houden niet van buitenlanders en Putin heeft schijt aan zijn politieke tegenstanders en de mensenrechten daar worden met de voeten getreden, dat weet je zelf donders goed ook. En ik ken wel de Russische producten, want ik kom zelf uit een land waar vroeger bijna alles uit Rusland werd geïmporteerd, waardeloze kwaliteit. En jij? Ben je ooit in Amerika geweest?!
@komtdatschot | 16-10-16 | 16:45
Ja joh, gooi maar alles op Amerika, ook als je ruzie met je parten hebt, dan komt het ook door Amerika hé, man man man, kansloos.
Waarom zeg je niet dat de Europeanen zelf oerdom zijn?! Omdat de meeste Europeanen vooral op islam-knuffelende partijen stemmen?!
De meerderheid in Europa is dom, daarom stemt de meerderheid decennia lang op VVD/CDA/PvdA/GroenLinks/SP. Ga de schuld van je eigen domheid niet bij iemand anders schuiven alstublieft.
@De Vrijlansier | 16-10-16 | 17:02
Dat doet er toe, omdat de uitkomst van die moordpartij ons wel degelijk kan gaan beïnvloeden. Dat doet het in wezen nu al.
@Wonderfull-life,
Wel een in Rusland geweest?
Wat doet het ertoe wie daarginds wie aan het vermoorden is?
@botbot | 16-10-16 | 16:15
En de Russen houden niet van jou, als je geen Rus bent. Maar ach, blijf maar die achterlijke Rusland verheerlijken joh, terwijl ze schijt aan je hebben. Ga eens in Rusland als buitenlander wonen en kijk hoe je wordt behandeld, zelfs de echte Russen die andere mening hebben dan de gevestigde macht worden keihard onderdrukt.
En wat de kwaliteit van de Russische producten betreft, het is troep, ze kunnen niet eens een fatsoenlijke auto produceren, laat staan high-tech geavanceerde wapens.
De VS is een verademing als je het met Rusland wilt vergelijken, in de VS heb je veel meer vrijheid, het is vriendelijk volk en de kwaliteit van de Amerikaanse producten is veel beter, daar heb je vrijheid en welvaart, Amerika is een geweldig land en daar word je als een mens behandeld en gerespecteerd ook als je niet in de VS bent geboren.
Amerika is niet eens met Rusland te vergelijken, The United States zijn prachtig en dat spreek ik uit ervaring, ik ben vaak daar op vakantie/familiebezoek, mijn familie woont in de VS, zodra ik daar ben, voel ik me heel gelukkig, je krijgt in de VS meteen dat heerlijke vrijheidsgevoel en de mensen daar zijn vele malen vriendelijker.
Rusland is en blijft een achterlijk land, maar als ik moet kiezen tussen de geitenwollensokken en Putin, dan kies ik liever voor Putin natuurlijk, want die bestrijd de moslimterroristen en importeert geen islam naar zijn land, dat is de enige reden waarom ik graag wil, dat het Westen Rusland als een bondgenoot maakt, zodat we samen de islamitische terroristen bestrijden.
@Sjors W. | 16-10-16 | 13:58
De ironie is ook dat hij (en mensen als hij) Trump verafgoden. De Donald die zegt dat de door republikein George HW Bush onderhandelde NAFTA deal het slechtste handelsakkoord ooit is. De Donald die het binnenhalen van China bij de WTO door republikein George W. Bush veroordeelt. De Donald die de productie van alle Amerikaanse bedrijven uit China wil terughalen. De familie Bush die hoog in het leiderschap van de RNC zat toen Bill Clinton werd aangeklaagd door het Republikeinse congres, maar in het brein van de complottisten in dezelfde geheime kabal zit als de Clintons.
En tegelijkertijd is het Obama's en Hillary's schuld dat de puinhoop in Syrië wordt afgewenteld op Europa om te voorkomen dat Europa met Rusland en China gaat handelen, een handel die Trump helemaal wil afkappen. Hoe die kronkels precies zitten in die breinen weet ik niet, maar grappig is het wel.
Of je doet niks en je laat ze het maar uitvechten tot einde der tijden. Wel even de hele Mediterraanse Zee afsluiten, en dat stukkie grens met Das Ottomansche Reich.
Of je doet wel wat en je roeit alles uit wat er leeft en sloopt alles wat er gebouwd is met de daarvoor benodigde nuncleaire energie. Alles er tussenin is zinloos.
Het is een lange lap tekst maar het is te doen.
De derde islamitische invasie in Europa wordt gesteund door Amerika!
zlj13051967.wordpress.com/2016/10/16/...
@Dandruff,
Veel wat je hebt aangegeven over IS is waar, maar de USA heeft hierbij een grote (onbedoelde) rol gespeeld
De USA heeft nu eenmaal vele oorlogen gewonnen maar uiteindelijk de vrede verloren. Zie Libië, Irak en ook syrie. Ook Korea en Vietnam mag je hieronder rekenen.
IS is een organisatie met jihadisten, ondersteund door mensen van de vroegere baathpartij in Irak. Hieronder vallen vooral mensen uit het leger en ook de veiligheidsdienstenvan het Irak onder Sadam Hoessein. Ook vanuit historisch oogpunt is het logisch, dat ze hun pijlen hebben gericht op syrie met zijn baathpartij. De baathpartij in Irak en syrie hadden en hebben wel dezelfde naam, maar waren aartsvijanden van elkaar.
Dus om nu alles en iedereen de schuld te geven van de opkomst van IS behalve de USA is geschiedvervalsing en klopt simpelweg niet.
@Bill Cosby | 16-10-16 | 15:47
"Verlichte islam" bestaat niet, dat is net zoiets als "verlichte fascisme" of "verlichte criminaliteit" en die bestaan ook niet. Het is of je een fascist/crimineel bent of ben je het niet, die "verlichte" onzin is weer door de geitenwollensokken naïevelingen in het Westen verzonnen.
Botbot,
Het eerste bombardement waarbij geen onschuldige slachtoffers bij vallen moet nog komen. Als er 1 land is die misschien ooit de technologie hiervoor zal hebben is de USA. De russen zullen die echter niet eerder hebben.
maxi1000 | 16-10-16 | 15:30
Dat is allemaal waar en er is ook grof verdiend aan de oorlog en de nasleep ervan, zo werkt dat nu eenmaal met bedrijven die een slaatje willen slaan uit zo'n situatie. Zo werkt het overal. Na de annexatie van De Krim is ook heel veel geld verdiend door Russische aannemers op net zo'n corrupte manier, maar daarover horen we hier nooit klagen, want dat verderfelijke Amerika moet hangen.
Echter, het gaat weer een stap te ver om dan maar te concluderen dat de VS daarom de oorlog is begonnen, om winst te maken uit dit soort dingen. Ook hier geldt weer: Check je feiten eens, de oorlog in Irak kostte de Amerikanen een gigantisch fortuin.
en.wikipedia.org/wiki/Financial_cost_...
En nee, dat is allemaal voor het grootste deel verloren gegaan belastinggeld. Niks grote winsten.
La Bailaora | 16-10-16 | 14:47
Tsja, als je komt aanzetten met de stelling dat Rusland altijd goede leiders heeft gehad "kijk maar naar de USSR" dan weet ik dat je het niet helder voor ogen hebt.
Als je een goede leider ziet in een massamoordenaar van zijn eigen volk (> 30 M doden), ik bedoel Stalin, dan begrijp je volgens mij iets niet. En nee, Stalin werd niet bedreigd noch gedwongen, hij gewoon een extreme paranoide psychopaat die iedereen uit de weg ruimde en uiteindelijk ook zijn eigen getrouwen uit angst dat zij hem zouden bedriegen. Niemand bleef gespaard. Het heeft Rusland twee verloren oorlogsjaren gekost en miljoenen doden, omdat Stalin zo bang was voor zijn eigen officieren dat hij de hele legertop liet doodschieten eind jaren '30.
.
Dan Chrostjov, in de oorlog officier in het leger, die bij Stalingrad het bevel had en persoonlijk (!) na het falen van zijn onderdeel een op tien van zijn eigen soldaten doodschoot. Wat een goede leider.
.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
A.I. van Dee | 16-10-16 | 15:57
Ja, ik schreef toch dat de camera's zijn opgeblazen?
Daar stonden vele jurken en hoofddoeken bij elkaar de aankondiging van de eindstrijd te verkondigen.
Ik hou meer van de Russische bommen als van de Amerikanen.
De Russen kunnen met hun speciaal geprepareerde bommen een tapijtje leggen zonder ook maar één burger te treffen.
Het wordt een slachting in Mosul, en het Europa van open grenzen. In Mosul zullen de verschillende betrokken moslimsektes en etniciteiten over en weer doen wat ze al jaren doen. In Europa zullen de infiltranten die de laatste twee jaar zijn binnengekomen en lang zijn verborgen door moslimgemeenschappen de aanslagenreeks van 2016 tot nu toe doen verbleken.
.
En de goedmens?, die wast zijn of haar bloedige handen in onschuld. "We wisten het niet" wordt de catch phrase.
.
Maar we wisten het wel hoor. We werden overschreeuwd en gedemoniseerd. Laten we hopen dat karma toeslaat.
De vraag is of de Turken het eerfer zullen veroveren
Erdolf heeft zijn eenheden naar mosul gestuurd, tegelijkertijd letterlijk gezegd tegen de premier van Iraq dat hij kan zeggen wat hij wil maar dat Turkije toch doet waar het zin in heeft.
Geen enkele reactie erop van EUSA of Rusland. Vraag me af als Iran besluit ook troepen te sturen, hoe er dan via de MSM gereageert gaat worden.
@Bill Cosby | 16-10-16 | 15:47
Nee. Onderliggende conflicten zijn niet opgelost.
Frans1156 | 16-10-16 | 15:41
Bij mij werkt de live stream niet meer.
Iemand enig idee wat er na de isis komt? Gaan we dan eindelijk de verlichte islam krijgen in het m.o. en de rest v/d wereld?
Midden in de livestream , net nadat het offensief is aangekondigd boem! Een flits en de camera's opgeblazen:
www.youtube.com/watch?v=0wcKAD5bUPw&a...
Dandruff | 16-10-16 | 15:15
Niet na anderhalve zin meteen reaguren. Lees nog eens die laatste zin van mijn tegel. Daarin stel ik ernstig in twijfel of een wereld met JPN/DLD als regisseur nou wel zo goed voor de mensheid was geweest. We zullen het nooit weten. De winnaar schrijft de geschiedenis en Amerika was de winnaar. De Amerikaanse overwinning heeft ons ontegenzeggenlijk enorm veel welvaart en goeds gebracht, maar bijvoorbeeld ook Kim Kardashian.
Turken hebben Dabiq ingenomen vandaag.
Dandruff | 16-10-16 | 15:06
Ik ben helemaal geen expert, beweer ik ook niet. Ik denk dat wij meer op dezelfde golflengte zitten dan jij denkt.
Jij begint nu alleen opeens met de kosten voor de Amerikaanse belastingbetaler in de vorm van staatschulden enz. Dat is nog niet eens het ergste, er zijn duizenden militairen dood gegaan door kansloze oorlogen. Er bestaat ook ontzettend veel wrok onder Irak veteranen die kameraden hebben verloren in de slag om Mosul en eerder Fallujah. Die zien nu met leden ogen aan dat het allemaal voor niets is geweest. Of nou ja, voor niets. De grote beursgenoteerde wapenfabrikanten, allerlei private contractors, maar bijvoorbeeld ook bedrijven welke zich bezig houden met wederopbouw/construction (e.g. de familie Bush) hebben flink gecasht het afgelopen decennium. Dit is precies het punt dat ik wilde maken, en dat jij min of meer bevestigd.
PS: Jammer dat je meteen begint te schelden ("analfabeten"), daar komt je verhaal minder sterk door over. Veel plezier in de zon!
Príncipe | 16-10-16 | 13:27
Bron?
Príncipe | 16-10-16 | 15:05,
We zijn hier aanzienlijk vrijer dan in het door sommigen hier bejubelde Rusland. Waar critici van Poetin met enige regelmaat dood neervallen.
De linkse agressie tegen mensen die linkse waanideeën tegenspreken heeft niks te maken met het wel of niet vrij zijn van onze wetgeving; maar alles met de intolerantie van linkse kerk. Die intolerantie bestrijd je niet door te doen alsof we in een dictatuur leven. We moeten juist veel meer benadrukken dat we vrij zijn, en dat we dat ook belangrijk vinden.
maxi1000 | 16-10-16 | 15:03,
Kun je lang of kort extreem dom ouwehoeren;
- zowel Duitsland als Japan zijn democratieën geworden dankzij de VS;
- zowel Duitsland als Japan zijn daar economisch enorm bij gebaat geweest;
- hetzelfde geldt voor alle landen rond Duitsland en Japan;
- die allemaal ernstig onder Duitsland en Japan leden;
- met uitzondering van de landen die ten prooi vielen aan nieuwe dictaturen;
- namelijk Rusland en China; "toevallig" net zo anti-Amerikaans als jij.
Verdiep je eens in de feiten.
Die stalinistische propaganda is al ruim een halve eeuw achterhaald.
Stormageddon | 16-10-16 | 14:11,
Complotdenkers zijn in de regel inderdaad niet voor rede vatbaar.
Toch wil ik er af en toe wel wat van zeggen, omdat we hier op GeenStijl anders afdwalen naar Joop-niveau "islamofobie is opgezet door de joodse neocons".
Al zet ik er maar één aan het denken dan is mijn dag weer goed.
Zonnig trouwens buiten, @Sjors W. | 16-10-16 | 14:40 heeft gelijk.
Ik heb weer genoeg lesgegeven vandaag.
maxi1000 | 16-10-16 | 14:48,
"Peanuts" zeg je, want jij hebt daar verstand van... Als "expert" wist je alleen niet dat ook verzekeringsgelden betaald moeten worden?
En dat de Amerikaanse economie dus hoe dan ook voor die kosten opdraait?
Begrijpelijke fout, veel analfabeten weten dat ook niet!
Welnu, bereken jij dan maar eens wat de VS hebben "verdiend" aan 9-11.
Begin maar met de honderden miljarden dollars die de VS hebben uitgegeven aan de bezetting, wederopbouw en democratisering van Irak. De VS zitten diep in de schulden.
Maar als marxistisch econoom kan jij me vast wel uitleggen waarom 1 biljoen schuld gelijk staat aan 1 cent winst; en dat het aangaan van zo groot mogelijke schuldenlasten dus de beste vorm van economisch beleid is.
Je bent ook voorstander van het economisch beleid van Draghi, I presume?
Huh, vrije Westen??? Iedereen iets zegt over Hillary die wordt aangepakt en bedreigd. In de USA durft niemand nog echt kritiek nog te leveren op Hillary. En als ze straks president is en je zegt iets over Hillary, dan ben je een bedreiging voor national security, een mogelijke eenzame wolf.
Dandruff | 16-10-16 | 14:42
"Achteraf kunnen we zeggen dat het te vorspellen was dat het mis ging. An de andere kant had het ook anders kunnen lopen; tenslotte zijn Japan en Duitsland enorm opgeknapt van een Amerikaanse invasie."
Nogmaals LOL! You serious? De Amerikaanse invasie heeft voorkomen dat Duitsland en Japan wereldmachten werden. De Japanners zaten tot Darwin aan toe. Amerika MOEST wel meedoen, omdat het anders een medium speler op het wereldtoneel zou worden. Vandaar ook dat Amerika tot op de dag van vandaag het enige land is dat atoombommen heeft ingezet. Men was als de dood voor een invasie van het Japanse vasteland. Nu zijn Japan en Duitsland niet meer dan spelers in het Amerikaanse spel en liggen zodoende in meer of mindere mate aan de leiband van de VS. Dus om te stellen dat DLD en JPN enorm zijn opgeknapt door de VS? Nou, nee... Of de mensheid veel beter af was geweest met Japan of Duitsland als regisseur is weer een ander verhaal, overigens.
La Bailaora | 16-10-16 | 14:47
Het is altijd goed om zaken tegen elkaar af te wegen en beide kanten van het verhaal te vertellen, maar nooit de linies breken en scharen aan de zijde van de vijand, mensen die niet het beste voorhebben met ons, ja ons het vrije westen. Want dan zijn we nog steeds. chinezen en russen hebben niets voor ons over en zien ons liever op de knieën handel met ze drijven.
En ja, wij maken ook onze handen vuil, de wereld is niet voor pussies.
En die laatste alinea is toch wel erg slap, wat een dooddoener.
maxi1000 | 16-10-16 | 14:48niet te vergeten de meerdere triljarden centjes die vermisd werden net voor de aanslag en het papieren bewijs dat daarvan klaarlag op het pentagon deel waar net een vliegtuig ( of niet?) op viel.
Rekenen we dat mee heeft een bepaald deel van die groep behoorlijk verdiend.
Het volk verliest altijd , tot aan de tijd van de riek en pek en veren.
La Bailaora | 16-10-16 | 14:31,
Wist jij wie die snuiter op de achtergrond was, voor jouw bron dat bekend maakte?
Is het mogelijk dat McCain dat ook niet wist?
Ook de NOS heeft wel eens een Nederlandse zakenman kapot willen maken door foto's van 2 feestjes door elkaar te gooien, en dan te doen alsof die zakenman een crimineel had uitgenodigd.
Nog los van de vraag of het überhaupt klopt dat die man op de achtergrond van isis is; heb je dat gecontroleerd?
En hoe?
Dus van de hijgerige complotten terug naar de feiten; die blijven kaarsrecht overeind;
- de islam roept op tot terreur;
- veel moslims maken zich dus schuldig aan terreur;
- al 1400 jaar lang, overal ter wereld;
- de VS daarentegen zijn een democratie;
- die al bijna een eeuw democratieën over de hele wereld te hulp schieten;
- en over de hele wereld ondemocratische landen proberen te democratiseren.
Ik zie geen enkel verband.
En de SP-propagandisten ook niet; daarom moeten die het hebben van verknipte geluidsfragmenten en nietszeggende foto's.
@maxi1000 | 16-10-16 | 14:41
China Smog.... Flynt, Michigan. De USA laat haar inwoners gewoon lood drinken. En ze doen er niets aan. O, o wat is de USA toch een heilstaat. fortune.com/2016/03/17/flint-lead-pois...
@Wonderful-Life | 16-10-16 | 14:43
True, maar het is belangrijk te zien welke rol wij, of als je wilt onze leiders, in het westen spelen, en die is niet positief. Overigens, die linkse geitenwollensokken Europeanen (en Amerikanen) hebben de touwtjes in handen, en halen de islam georganiseerd binnen, het is dus niet zomaar toeval dat er zoveel komen. Ook daar is veel bewijs voor, er zitten ultra-linkse organisaties achter, maar het wordt wel van binnen Europa georganiseerd. Het is geen 'spontane' beweging:
themolesite.wordpress.com/nl-migrants...
Het is ook niet voor niets dat er veel commies in Brussel aan de touwtjes trekken, zie bv. Barroso en de Duitser Schultz.
Dandruff | 16-10-16 | 14:29
LOL! 40 miljard "loss" is peanuts. Bovendien waren die torens verzekerd voor schade door toedoen van oorlog/terrorisme. Nu graag een sommetje hoeveel er verdiend is door dezen en genen aan - en door - de War on Terror.
@Sjors W. | 16-10-16 | 14:40
China is ver weg. Het beste wat we kunnen doen is daarmee gewoon handelen. Simpel.
Rusland. Momenteel heeft het een goede leider. Rusland heeft niet altijd goede leiders gehad, kijk maar naar de USSR.
VS. VS had goede leiders, oa. JFK en Reagan, maar beginnen nu echt volkomen van het paadje te raken en dreigen de hele wereld in de ellende te sleuren, vooral de Bushes en Clinton clans maken er een zooitje van.
Kortom, het is belangrijk te zien dat in elk land goede en slechte leiders kunnen opstaan, en goede en slechte dingen kunnen doen, en dat wij en de VS niet gevrijwaard zijn dat ook onze leiders slechte dingen kunnen doen.
Ziehier de clusterfuck die Bush heeft veroorzaakt en die Obama en Clinton hebben voortgezet.
Wat er overblijft van ISIS komt samen met vluchtelingen/migranten op een rubberbootje naar Europa. Dat u het even weet. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat oorlog en chaos ophouden. Stel je eens voor zeg, dat er vrede is.
@La Bailaora | 16-10-16 | 14:37
Dat is geen VS kwestie, dat is dankzij de linkse "useful idiots" en van die linkse "useful idiots" hebben we overschot in Europa, daarom het is vooral Europa een zinkend schip, want de domme geitenwollensokken Europeanen halen zoveel vijandige islam binnen en dat gaat een keer flink fout. Daarom zou ik op Trump gaan stemmen, als ik een Amerikaan was.
Sjors W. | 16-10-16 | 13:58,
De voornaamste bouwsteen van isis was het voormalige Iraakse leger van Saddam. Daarom was die organisatie ook zo succesvol; tijdens de koude oorlog werd het Iraakse leger opgeleid door de Russen. Dat Iraakse bestond vooral uit soennieten, die na de door de VS georganiseerde verkiezingen hun macht verloren aan de sji'itische meerderheid.
Daarbij komt dat het hele Midden Oosten een clancultuur is, dus Saddams hogere officieren kwamen allemaal uit de clan van / clans rond Saddam Hoessein; en werden dus na diens val ontslagen.
Achteraf kunnen we zeggen dat het te vorspellen was dat het mis ging. An de andere kant had het ook anders kunnen lopen; tenslotte zijn Japan en Duitsland enorm opgeknapt van een Amerikaanse invasie.
Ik had destijds ook goede hoop voor Irak. Als islamisten en socialisten de vrijheid in Irak hadden bejubeld in plaats van veroordeeld, zou dat land er nu een stuk beter aan toe zijn.
De jihad werd vooral aangewakkerd vanuit de extremistische hoek.
Sjors W. | 16-10-16 | 14:16
Ja daar heb je uiteraard zeker gelijk in wat je zegt. Ik bewonder China ook helemaal niet. Toen ik in China was stoorde ik me vreselijk aan het luidruchtige geschreeuw en het ogenschijnlijke meerderwaardigsheidgevoel van de gemiddelde Chinees op straat. Laat staan de beelden van de extreme luchtverontreiniging en al het plastic afval dat ik in zee heb zien drijven. Vreselijk. En compleet destructief gedrag. Neemt niet weg dat op dit moment (met als groot startpunt WO2) de Amerikanen de wereldagenda bepalen. En die agenda bestaat uit het hoppen van de ene naar de andere oorlog. Dit kun je anti-amerikanisme noemen, maar het is gewoon een feit.
@ La Bailaora | 16-10-16 | 14:21
Ben bekend met de theorie, en met het spoor van vernieling dat de VS in Midden-Amerika, Afrika en Zuid-Oost Azie heeft achtergelaten. Typte daarom ook (openlijk).
Ik ben een voorstander van wat minder Europese afhankelijkheid van de VS. Van minder inlichtingeninfo aan ze geven op goed vertrouwen. Van het blokkeren van TTIP.
Maar wat ik niet begrijp is dat er hier zoveel reaguurders een boner krijgen van Rusland en China. Prima om banden met die landen aan te halen en handel te drijven, maar laten we nou niet doen alsof het benevolente entiteiten zijn.
Soit, ik ga buiten van de zon genieten, maar als iemand wat tegen me te zeggen heeft: vind het wel interessant en check zeker even wanneer ik terugkom, maar reageren zit er even niet meer in vandaag.
@Wonderful-Life | 16-10-16 | 14:29
Ze niet bewapenen. Dat is toch logisch?
www.google.nl/#q=us+weapons+syrian+re...
Ze bewapenen de rebellen aan alle kanten, daar is overweldigend bewijs voor, kijk hierboven maar wat McCain zegt, nog meer geavanceerdere wapens voor de rebellen, dat gewoon jihadi's zijn.
De VS is gelieerd met de jihadi's. Ze creeren de poepzooi. Doe nou eens je ogen open.
Kijk ook eens naar de zogenaamde leugens over de 'White Helmets', die volgens de VS in aanmerking zouden moeten komen voor de nobel peace price, en van USAID 23 miljoen ontvingen. Zijn gewoon jihadi's:
www.youtube.com/watch?v=5k6hSS6xBTw
doe je ogen open.
Admiraal Balthasar | 16-10-16 | 14:19
"IS zal net als de Taliban een guerilla-oorlog gaan voeren. Niet alleen daar, ook hier in Europa. Je krijgt ze niet weg."
Alleen als de drijfveren van IS weg zijn. Een deel zit in religie en ideologie voor het jonge vechtvlees, en een deel zal ook machtspel zijn -waarom niet, in elke samenleving is dat. En als er slachtoffers gaan vallen, komt de wraakspiraal op gang. Effecten van religie en ideologie is software dat met een pyscho-mentale virusscanner (oa onderwijs, misschien zelfs verlichting) er misschien uit te werken is. Macht van enkelen en wraak zal moeilijker zijn. Uiteindelijk vecht je via wapens tegen een idee. Het schiet niet op met de mensheid zo...
@Stormageddon | 16-10-16 | 14:11
Misschien is jouw zogenaamde anti-complot denken wel het grootste complot. Iedereen die een andere kant op denkt wegzetten als aluhoedje. En dan jezelf op de borst kloppen en zeggen "kijk eens hoe normaal ik ben". Jij weet niets en ik weet nog minder. Maar jij beseft je dat nog niet echt.
Ons voorland als we niet als de sodemieter zorgen dat we die verrotte islam-fascisten onder de westers-seculiere duim krijgen.
Is er al een flotille met deugvolk onderweg naar Mosul? Of vaart dat exclusief naar Israel?
@Dandruff | 16-10-16 | 14:23
McCain en ISIS:
yournewswire.com/john-mccain-caught-ag...
Er is zoveel, gewoon blijven ontkennen, en je hoofd in het zand steken. McCain roept niet voor niets op de rebellen geavanceerde wapens te gaan leveren om Russische vliegtuigen neer te halen:
www.youtube.com/watch?v=paR_5iqnZsU
Het is duidelijk, zo verschrikkelijk duidelijk, dat de VS de rebellen bewapenen, en anti-Assad zijn. En Al Nusra koppensnellers zijn niet te onderscheiden van ISIS. Geheel dezelfde soort.
En dan willen wat Gristelijke partijen onze jeugd verplicht een dienstplicht gaan opleggen.. om straks daar en in de rest van vooral islamitische werelddelen oorlogje en soldaatje te gaan spelen!! echt niet!
Wonderful-Life | 16-10-16 | 14:04,
Precies.
Alsof de Amerikaanse industrie voordeel heeft bij het feit dat Amerikaanse bedrijven overal ter wereld door moslims worden aangevallen. Alsof Amerikaanse rijken er baat bij hebben overal ter wereld door moslims te kunnen worden ontvoerd of vermoord. Alsof de Amerikaanse economie baat heeft bij de reeksen islamitische aanslagen in de VS. Alsof Amerikaanse politici er baat bij hebben dat dergelijke aanslagen en de kosten daarvan hen de kop kunnen kosten.
Alleen al de aanslagen van 11-9 kostten de VS direct 40 miljard (!) dollar, indirect wordt de schade op 2 miljard geschat.
nl.wikipedia.org/wiki/Aanslagen_op_11...
Herstel:na
@La Bailaora | 16-10-16 | 14:07
Wat moet de VS doen dan? De islamieten hun gang laten gaan zodat ze nog meer haat en terreur kunnen zaaien?! Dacht het niet, want uiteindelijk leven we allemaal op deze planeet, dan moet je waar nodig ingrijpen om je veiligheid en belangen te kunnen verdedigen.
Maar vergeet ook niet, dat het linkse beleid in het Westen faalt, want ik ben wel voorstander om daar in te grijpen, maar eerst moet het Westen eigen grenzen stevig bewaken, voordat men daar ingrijpt, want anders trekt het Westen alle islamitische shit naar zich toe en dat is wat we nu mee maken, dankzij de naïeve geitenwollensokken politici en hun domme stemvee.
Voorbeeld. Als je een steen in poepzooi gooit, dan moet je eerst beschermende kleding, mondkap en bril aantrekken, anders krijg je al dat poep op je lijf en dat is wat het Westen doet. Daarom, het Westen mag daar wel ingrijpen om eigen veiligheid en belang te verdedigen, maar het Westen moet eerst eigen grenzen bewaken en de islamitische vijand niet binnenhalen met een smoes als "vluchteling", want uiteindelijk de islam wilt het Westen vernietigen, dan moet je de islamitische vijand niet binnenhalen terwijl je ook nog tegelijkertijd daar bezig bent om ze te bestrijden, kortom, het Westen is erg dom bezig en het is de weg helemaal kwijt.
@Spartacus
Het mooie in dit filmpje is voor de 20 seconden.
twitter.com/DefenceUnits/status/78739...
De TOS-1A, dat is zuiveren per vierkante kilometer.
www.youtube.com/watch?v=CQpxNA-uku4
La Bailaora | 16-10-16 | 13:59,
Je eerste linkje heb ik niet afgekeken; ik heb niet het geduld om een langdradige (21 minuten) mening van een onbekende te volgen.
Je andere 2 linkjes waarin Amerikaanse politici zogenaamd "toegeven" isis te kennen / steunen zijn overduidelijk zonder context en ook bewerkt.
1) McCain zegt "ik ken deze mensen...
Maar onduidelijk is of hij;
- daarmee isis bedoelde;
- isis kende als bondgenoten, of kende als in "ik weet wie ze zijn".
2) Obama lijkt zich vooral te verspreken als hij zegt dat hij isis *en* wil steunen *en* wil bestrijden; dat is niet logisch. Hij bedoelde waarschijnlijk een andere club te steunen.
En los van de vraag of dat verstandig is; dat maakt natuurlijk wel verschil.
"Bronnen" die uitspraken verdraaien zijn per definitie onbetrouwbaar.
@La Bailaora | 16-10-16 | 14:13
Twee zielen, een gedachte.
@Sjors W. | 16-10-16 | 14:16
VS heeft de doctrine om zoveel mogelijk andere groeperingen te laten vechten, en zelf zich zo min mogelijk te verzwakken. Dat is de Brzezinsky-doctrine, beschreven in het boek 'The Grand Chessboard'.
@ Stormageddon | 16-10-16 | 14:11
+1
Ik bewonder de wijze waarop dit 50-landen, plusminus 5 miljoen medeplichtigen en 150 jaar spannende complot onder de pet is gehouden. Alleen daarom verdienen deze NWO/Illuminatie/Bildenbergers het al om over ons te heersen.
Voor de geïnteresseerden: Poetin over buitenland beleid van de VS. Even los van de persoon Poetin en zijn eigen politieke keuzes (waar ook het nodige over te zeggen valt).
www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww
Waarom kom ik deze argumenten niet of nauwelijks tegen in de MSM? Waarom worden deze Russische overwegingen door de politiek genegeerd? Let wel, China volgt dezelfde redenaties. 'Het Westen' is bezig zichzelf te isoleren. Hoogmoed komt voor de val.
Dit was toch een iets andere context:
www.youtube.com/watch?v=GeZ3nCXyb_Q
George Carlin in 1992: "We Like War!"
"Thank you and hello New York! Okay, its been a little while, its been a little while since Ive been here and a couple of things have happened in that time. Id like to talk a little bit about the war in the Persian Gulf... biiiiiig doings in the Persian Gulf. You know my favourite part of that war? Its the first war we ever had that was on every channel plus cable... and the war got good ratings too, didnt it? Got good ratings! Well, we like war!!! We like war! Were a war-like people! We like war because were good at it! You know why were good at it? Cause we get a lot of practice. This countrys only 200 years old and already, weve had 10 major wars. We average a major war every 20 years in this country so were good at it! And its a good thing we are; were not very good at anything else anymore! Huh? Cant build a decent car, cant make a TV set or a VCR worth a fuck, got no steel industry left, cant educate our young people, cant get health care to our old people, but we can bomb the shit out of your country all right! Huh? Especially if your country is full of brown people; oh we like that dont we? Thats our hobby! Thats our new job in the world: bombing brown people. Iraq, Panama, Grenada, Libya, you got some brown people in your country, tell them to watch the fuck out or well goddamn bomb them! Well whens the last white people you can remember that we bombed? Can you remember the last white--- can you remember ANY white people weve ever bombed? The Germans, those are the only ones and thats only because they were trying to cut in on our action. They wanted to dominate the world! Bullshit! That's or fucking job"
"Now you probably noticed I dont feel about that war the way we were told we were supposed to feel about that war, the way we were ordered and instructed by the United States government to feel about that war. You see, I tell ya, my mind doesnt work that way. I got this real moron thing I do; its called thinking, and Im not a very good American because I like to form my own opinions. I dont just roll over when Im told to. Sad to say, most Americans just roll over snap on command, not me. I have certain rules I live by; my first rule: I dont believe anything the government tells me... nothing, zero, no, and I dont take very seriously, the media or the press in this country, who in the case of the Persian Gulf war were nothing more than unpaid employees of the Department of Defence, and who most of the time, most of the time functioned as kind of an unofficial public relations agency for the United States government. So I dont listen to them, I dont really believe in my country and I gotta tell you folks, I dont get all choked up about yellow ribbons and American flags. I consider them to be symbols and I leave symbols to the symbol-minded."
( george-carlin-scripts.blogspot.nl/2011... )
1992, dat was 25 jaar geleden. Ze hadden toen kunnen bedenken dat IS zou kunnen hebben ontstaan uit (onder andere?) de restanten van Saddams imperium?
IS zal net als de Taliban een guerilla-oorlog gaan voeren. Niet alleen daar, ook hier in Europa. Je krijgt ze niet weg.
@Dandruff | 16-10-16 | 14:14
Denk jij echt dat de aanval op Deir Ez Zor van de VS op de troepen van Assad, zodoende optredend als luchtmacht van ISIS een 'ongelukje' was, zoals de VS zegt?
Iemand die 2 hersencellen heeft snapt toch dat dat niet kan? De VS heeft altijd gezegd dat 'Assad must go', en nu dreigen ze direct Assad's troepen aan te vallen.
Dan kan het toch geen ongeluk zijn geweest? Want dan zouden ze Assad geholpen hebben als ze ISIS aangevallen zouden hebben. Dat zijn de enige 2 in het gebied. En Assad is, zegt de VS zelf, de grote vijand.
Kortom, er is maar 1 mogelijkheid: het was geen ongeluk, de VS trad daar op als luchtmacht van ISIS...
Kijk eens aan alsof de Irakezen nog niet genoeg hebben kunnen genieten van de zegeningen van de VS en hun kornuiten.... kuch kuch.
www.youtube.com/watch?list=PLUi_lxCT7...
P.S. niet voor lieden met een zwakke maag!
@ La Bailaora | 16-10-16 | 13:59
Toch is het ook zo dat ze helemaal niet stonden te trappelen om zich (openlijk) met Syrie te bemoeien, en het voortouw aan Europa lieten. Dat werkt ook niet, aangezien Europa echt helemaal niks voor elkaar krijgt.
@ maxi1000 | 16-10-16 | 14:02
Snap best dat iemand een hekel kan hebben aan de VS, maar je liefde voor China kan ik niet begrijpen. Bewonder best waar ze zijn en waar ze vandaan komen, maar een frisse club is het niet, en met jou/mij/Europa hebben ze het beste niet voor. Wij doen er sowieso steeds minder, minder, minder toe. Rusland is overigens na VS en Saudi de grootste olieproducent, China timmert aan de weg (4/5/6de plek), is de grootste consument, en is zijn olieindustrie (en olieproductenindustrie) geweldig aan het uitbreiden. India ook btw. China: grootste olieconsument, en produceert bij 4 keer de hoeveelheid kolen dan producent nr 2, de VS. Daar verandert niks aan en je moet je ogen wel heel hard dichtknijpen (plus vingers in de oren) om dat niet te zien en horen.
Guido | 16-10-16 | 14:08
Wat wil je daarmee zeggen?
De Karel Doorman en andere gingen er ook gewoon doorheen hoor. Sommige US aircraftcarriers voeren zelfs de Waterweg op naar Rotterdam.
Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:57,
Ik zeg niet dat wat ik zeg de waarheid is.
Ik zeg wel dat de marxistische leugen dat de VS achter alle ellende in de wereld zitten, niet deugt.
Je hebt het over "al die groepen", maar isis is niet "al die groepen".
Bovendien kopen "al die groepen" ook wapens van China en Rusland.
En zelfs dat isis ook Amerikaanse wapens heeft bewijst niks; die wapens kunnen viavia gekocht zijn (NAVO-bondgenoot Turkije), of veroverd op derden. Het reguliere Iraakse leger heeft bijvoorbeeld veel Amerikaanse wapens, en nogal wat Iraakse soldaten zijn gedood door isis; of liepen over naar isis.
Zo is elke grootmacht op het moment zijn eigen spelletjes aan het spelen. Rusland voor de Schotse kust ,China in de zuid Chinese zee, Europa een beetje uitdagen aan de Russische grens en natuurlijk Amerika die in al het bovenstaande plus het midden oosten een rol speelt. Het kan nog gezellig worden als ergens een vonk in het kruitvat schiet.
Putin: "Wel who armed them?" (01:35 - 01:46):
www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww
Kijk ook de rest even door wat ie zegt over mercaneries en de verkoop van olie. Eyeopener.
@Dandruff | 16-10-16 | 13:45
Laat maar, onbegonnen werk. Als een sprookje zich eenmaal als absolute waarheid in een brein heeft genesteld is het vrijwel onbegonnen werk dat met feiten te weerleggen. Als de feiten dan al geaccepteerd worden, dan worden ze zodanig in het narratief geweven dat het sprookje blijft kloppen. Zelfs als dat betekent dat er nog meer almacht, nog meer complot, nog meer van te voren bedachte scenario's minutieus zijn gepland, door een kabal, een geheime groep.
Het is een religie. Precies op dezelfde manier worden religieuze sprookjes opgebouwd. De teringbende in de wereld was allemaal al bedacht op het moment dat god Adam in elkaar knutselde. Religieuzen geloven dat. Complottisten geloven dat George Washington en de founding fathers eind 18e eeuw van te voren al de koude oorlog met Rusland, IS, Afghanistan en Irak hebben bedacht en gepland. Tot in detail.
Als mensen dat eenmaal geloven kun je ze er bijna niet meer vanaf brengen. Elk toeval is gepland, elke serendipiteit is het gevolg van geheime afspraken. En op elke moment is er wel een boeman die het van te voren heeft bedacht en gepland. Nu is het even opoe Clinton, eerder was het de Bush clan, daarvoor de industriëlen, de bankiers of de joden.
In Europa hebben Monnet en Coudenhove-Kalergi het allemaal tot op de millimeter gepland. Het verdrag van Lissabon lag namelijk al geheel uitgeschreven in 1920 ergens in een laatje. Het is allemaal gepland en bedacht door mensen die zelf nooit het eindresultaat zouden meemaken. Complottisten geloven dat. Laat ze maar. Het geeft hun leven zin, het bestaan als een voorbestemd narratief. Te intelligent om nog in een metafysisch wezen als "god" te geloven, maar wel behoefte aan een groot verhaal om de troep op de wereld te verklaren in een groots complot. Het biedt troost. Of zoiets. Neurowetenschapper zullen er wel een verklaring voor hebben.
@Vigil | 16-10-16 | 13:51
Een vliegdekschip door Het Kanaal? Lijkt me voor een NAVO-schip al geen gelukkige weg.
@Wonderful-Life | 16-10-16 | 14:04
Natuurlijk haalt de islam de trekker over. Alleen de VS maakt het mogelijk.
Het is niet of-of. Het is en-en.
Zijn dat nu allemaal gematigde moslims?
De Hashd is een door Iran gesteunde miltie.
Om dat te zeggen over het Iraakse leger is echt oliedom.
Iraakse leger is bewapend door VS en door Rusland en het zijn dan ook vnl Amerikaanse adviseurs die het leger aanstuurt.
@Dandruff | 16-10-16 | 13:31
Inderdaad, je zegt het en zo is dat, maar veel mensen snappen het nog steeds niet. Alle ellende in het Midden Oosten komt vooral door de islam, het is een ideologie van haat, terreur, dood en verderf, dat is al 1400 jaar het geval. De VS bestaat bijna 200 jaar, dus mensen die de schuld bij de VS willen schuiven zijn te dom om te poepen. Het eeuwige probleem is de islam. Overal waar islam is, is ellende, dood en verderf.
Die Trein verbinding, coast to coast van China naar Rotterdam. Die gaat er komen. En de USA zal geheel buitenspel gezet worden.
Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:38
Inderdaad, men noemt het de New Silk Road. De langetermijn visie van China om de grote oorlog met de warmonguls in de VS te voorkomen. En die Chinezen zijn lang niet gek als het aankomt op het observeren en voorbereiden van oorlog (e.g. Sun Tzu). Zie ook hun defensieve basis op de Spratley-eilanden waar de VS zo op de achterste poten van raakte. Het is voor Europa de gezondste keuze voor de lange termijn om de blik naar het Oosten te richting en op een duurzame manier (geen m.n. wahabistische olie/gas meer gebeuike) deze planeet te blijven gebruiken ipv misbruiken. De VS (als new kid on the block) mag hier ook aan meedoen, mits men de huidige destructieve methode laat varen.
@maxi1000 | 16-10-16 | 13:47
Seven wars in five years had die US Generaal beloofd. Hij ligt aardig op schema.
@Dick123 | 16-10-16 | 13:07
Dit zijn beelden uit Irak. Amerikanen mogen niet op Syrisch grondgebied komen, maar met Irak zullen ze nog steeds een samenwerkingsovereenkomst hebben met hun eigen stropoppenregering.
@Dandruff | 16-10-16 | 13:45
Toch wel hoor. Ik was ook een VS fan, maar als je je erin verdiept dan zit de VS er vuistdiep in. Er is zoveel bewijs voor:
www.youtube.com/watch?v=oMjXbuj7BPI
"US Senator John McCain: 'I know ISIS intimately, I've met them and I talk to them all the time.'":
www.youtube.com/watch?v=tgLj5s0Xk8A
"Obama SAYS We Are Training ISIS!":
www.youtube.com/watch?v=jUABL-Ialck
Wat een belabberde livestream. Kenne ze niet effe een filtertje op die lens zette? Ik ziet geen moer.
-weggejorist-
@ Dandruff | 16-10-16 | 13:45
Ik begrijp de liefde voor Rusland en China niet. Onbetrouwbare partners waar we geen enkel verleden mee hebben, die we cultureel niet begrijpen en nooit zullen begrijpen - klein zij-sprongetje: zoals we ook nooit echt zullen begrijpen dat bv Turken onze democratie helemaal niet willen.
Ik geloof niet dat de VS bewust IS geschapen hebben. Het is wel zo dat ze er een teringbende van hebben gemaakt in Irak, om vervolgens nagenoeg van de een op de andere dag te stoppen met het betalen van locale milities die ze vies werk lieten opknappen. Dat is vervolgens een van de gedisciplineerde bouwstenen van IS geworden.
De CIA en andere Amerikaanse inlichtingeninstanties, net als Rusland en China, onbetrouwbaar en absoluut niet goedaardig. Niet eens voor hun eigen volk, en zeker niet voor ons.
@Dandruff | 16-10-16 | 13:45
Dus wanneer jij iets uitlegt dan is dat DE waarheid. Sure...
--
Je noemt het Marxistisch. Heel leuk beetje strooien met van die termen. Maar de realiteit brengt ons naar het feit dat al die groepen in het MO voorzien van wapens en geld door voornamelijk de USA. Ze doen dit om groepen uit te spelen en hun macht te behouden. En dus is IS, o.a., een product van de machtsspelletje van de US of A.
-weggejorist-
@dwarsedwazigheid | 16-10-16 | 13:31
Vergis je niet: die hebben gedreigd Amerikaanse jachtvliegtuigen boven Aleppo neer te halen.
Er is geen gezamenlijk plan.
Russen helpen hun bondgenoten in Syrië, Amerika vecht met medestanders van door Turken gehate PKK mensen en Turkije vecht samen met Syrische rebellen.
Het eerste waar ik op zo'n moment aan denk, zijn vrouwen die hun ongeboren kind maandenlang hebben meegetorst, en na een maand of negen met de nodige pijn en moeite op de wereld hebben gezet.
En na 18-19 jaar mogen hun kinderen vechten in een zandbak waar niet duidelijk is wie de vijand is om uiteindelijk thuis te komen in een houten kist waar je maten de kist dragen en iemand een treurig deuntje speelt op een trompet terwijl de kist langzaam in de grond verdwijnt.
Voor wat?
Ik zou bijna 'in battle there is no law' in de commentbox willen smijten, maar ik hou me in......
Waarom is het nog niet doorgedrongen, dat er een grote Russische vloot met vliegdekschip onderweg is naar Syrie, maar eerst een beetje wil oefenen niet ver van de Schotse kust en dan door het Kanaal, dus vlak langs de UK en Nederland naar het zuiden vaart?
De Royal Navy is op dit moment bezig in ijltempo naar het noorden te trekken.
www.dailymail.co.uk/news/article-38394...
-weggejorist-
Indoneesje | 16-10-16 | 13:35Fout.Het meest gebruikte middel in elke oorlog /strijd of conflict (vredes of oorlogsconflict) is de Dollar .
Succes met je been.
Gooi die stad maar plat, inclusief de aanhangers die zo blij zijn met IS. Dan kunnen de staatsruifparasieten nog voor de kerst richting de zandbak.
En één ding weer je zeker: zolang het corrupte neocon kartel van zakenbanken en wapenindustrie samen met hun puppets in de politiek aan de touwtjes blijven trekken zal de wereld grosso modo in oorlog zijn. Kijk naar het patroon: Irak->Afghanistan->Libie->Syrie, en weldra zullen Iran en Rusland (als het zich niet laat vernederen en leegroven) de volgende zijn. Uit de Wikileaks documenten blijkt dat Clinton ook een "Ring of Rockets" om China wil plaatsen. Deze mensen zijn gek en stoppen niet voor de hele wereld in brand hebben gezet en alles hebben leeg geroofd. Ze zetten groepen tegen elkaar op om ze vervolgens tegen elkaar uit te spelen en/of te bewapenen. En denk niet dat ze dit doen uit beste wil voor de gemiddelde burger in Het Westen (zoals jullie en ik). Ze doen dit slechts voor zichzelf, en wij zijn allemaal hun usefull idiots.
Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:3verplichte kost voor middelbaar onderwijs.
De wereld was een mooie wwereld zonder.....
1-VS
2-VS
3-VS.... nice warsunday today
Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:38,
De VS hebben isis NIET in het leven geroepen.
De VS hebben de islam ook NIET bedacht.
Deze kul weerleg ik al 15 jaar op marxistische sites.
Het is jammer dat ook op GeenStijl steeds meer reaguurders gaan roepen dat we niet naar de feiten, maar naar het marxisme moeten kijken.
Over verdiepen gesproken...
Wat een teringbende op de zondagmiddag. Ik ga maar even een Trumpje doen. Veel gezonder ook.
Hebben de multiculti's toch gelijk. De islam-fundamentalisten van IS verbinden culturen, geloven en volkeren. Allemaal tegen hunnie en hun verwerpelijke gedachtegoed, maar je bent een treurige rechtse sneuneus als je dat belangrijker vindt dan 'verbinding'.
@Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:20
Ja, ze bombarderen met pamfletten....
edition.cnn.com/2016/10/15/middleeast/...
Wat voor soort explosief zou je nodig hebben om die stuwdam ten noorden van Mosul op te blazen. De vloedgolf die je dan krijgt vaagt die hele stad weg.
Zoek maar eens op "Longarone", een dorpje in Noord Italië, wat onder de modder verdween door een aardverschuiving in 1963.
@Indoneesje | 16-10-16 | 13:35
AK47's zijn er in veel modellen en van veel fabrikanten. Iedereen kan hem namaken en makkelijk onderhouden. Vandaar is het zo'n veel gebruikt wapen.
@Indoneesje | 16-10-16 | 13:29
IS is door de CIA in het leven geroepen. Verdiep je eens wat meer. En inderdaad, het is belachelijk dat Europa zo strak aan lijn bij de USA loopt. We hebben een enorm achterland van Rusland tot China wat nog onontgonnen is en waar we veel geld aan kunnen verdienen. Maar Ja, de USA snapt ook wel dat zij instorten wanneer wij onze meer naar het Oosten gaan richten. Dus creëert de USA problemen om Europa bezig te houden.... En leeg te trekken.
--
Onze toekomst ligt in het Oosten, niet aan de overkant. Wen er maar aan, en stop met je te laten indoctrineren door USA/EU propaganda.
--
Die Trein verbinding, coast to coast van China naar Rotterdam. Die gaat er komen. En de USA zal geheel buitenspel gezet worden.
Indrukwekkend hoor. Maar binnen maanden gewoon weer in handen van IS. Zo gaat het nu al een paar jaar. Overwinningen op IS op voorpagina's. En als IS het zaakje weer terugneemt, een voetnoot.
Intussen zit de IS tumor in meer landen dan ooit tevoren.
medelmo | 16-10-16 | 13:30 Het meest gebruikte wapen in oorlog en terrorisme is de AK-47. Uit welk land zou dat toch komen? Russen zitten net zo vuistdiep als de US in de wapenindustrie. Serieus wat een dom gelul!
-weggejorist-
@medelmo | 16-10-16 | 13:30
En de USA heeft Duitsland strak in de zak. Leuk interview (o.a.) hierover op Cafe Weltschmertz.
--
www.youtube.com/watch?v=xxmF-u8jnKI.
Met al die verschillende vlaggen en troepen doet het me een beetje denken aan Waterloo. Wat me ook opvalt: het Iraakse leger heeft meer materieel dan het Nederlandse.
Wat een hoop anti-Amerikanisme hier, is dit de website van de SP?
De islam voert al 1400 jaar oorlog met alles en iedereen, omdat hun Plunderende Proleet daartoe opriep. En dat zou dan de schuld van de VS zijn?
Alsof Obama en "zijn" neocons onlangs de islam hebben bedacht, vervolgens ruim 1400 jaar terug in de tijd zijn gereisd om daar nu de centjes van te kunnen plukken.
Hoewel dat bij lange na niet het meest ridicule marxistische dogma is, lijkt het me toch nogal onwaarschijnlijk allemaal.
-weggejorist-
Sjakkie van de Hoek | 16-10-16 | 13:14 De leiders van de bevrijders van toen hebben Hitler eerst in het zadel geholpen om meer geld te verdienen.( Ford b.v).
Daarna geld verdienen aan de wapenindustrie en meer geld verdienen aan wapenindustrie ,daarna herstelbetalingen terugbetalen encontracten verplichten , meer geld en zo is europa verkocht aan graai en graaier ,the american way.
Hulp is geen hulp maar gecreërde chantage .open your eyes , bid voor Yellowstone ,hoop op natuur.
Goed, dus IS is op sterven na dood, dwz, de fysieke territoriale facetten. En dan?
Ik blijf zeggen, geef dat schorem een stuk woestijn waar ze hun verderfelijke 7e eeuwse ideologie kunnen botvieren, laat mensen er vrijwillig heengaan, houd ze niet tegen, verder muren en wachttorens erheen en veel plezier verder daar.
Piet Karbiet | 16-10-16 | 13:21
Yup en daar had ik iets van: ik wacht wel op betere bronnen. Dat ' observatorium' heeft de meest absurde zaken beweerd, idem die ' bellingcat' fraud.
-weggejorist-
Ik verwacht dat er binnenkort een groteske False Flag operatie zal plaats vinden om Rusland voor demense voor eens en voor altijd weg te kunnen zetten als de grote agressor in dezen en een grootschalige aanval te kunnen legitimeren (a la WMD welke Saddam zou hebben destijds...). Terwijl Rusland in feite alleen maar als beschermheer optreedt richting hun langdurige bondgenoot Syrië. Nota bene op verzoek van het seculiere bewind van Assad zelf. In Game of Thrones zou deze houding Rusland de rol van nobele ridder opleveren, om het zo maar te zeggen.
swapper | 16-10-16 | 13:12
Precies. Elke dag zielige beelden uit het oostelijk deel van Aleppo waar de russen bombarderen en overigens alleen nog maar terroristen zitten of mensen die zich daar prettig bij voelen. Maar als de Amerikanen gaan bombarderen op Dabiq of Mosul dan is het allemaal prima opeens. Het is zo fucking hypocriet van de MSM en westerse mogendheden, inclusief de VN en de NAVO.
Allemaal nep. De USA heeft ISIS de opdracht gegeven om naar Syrië te vertrekken. Er is een leger van 9.000 ISIS strijders vanuit Mosul onderweg naar Syrië om daar alles in puin te leggen en om terreur te verspreiden. De USA heeft ff een pyrrusoverwinning nodig. Wel heel erg dat het allemaal zo moet.
@Bijtendehond | 16-10-16 | 13:20
Wel verdomd toevallig dat Mosul in het olierijke Noorden van Irak ligt......
-weggejorist-
Piet Karbiet 16-10-16 13.17
Nee die gaat dit keer naar Jesse Klaver.
Mark_D_NL | 16-10-16 | 13:13 kijk en weer wat ogen open.
De verkrachters van de complete wereld noemt zich onze vriend,.met zulke vrienden heb je de vijand op je hoofdkussen. '44 en later is al lang terugbetaald in veelvoud,(marshall hulp),toen al deel van VS geo expansiepolitieke modellen.tuig van de canyon.
@necrosis | 16-10-16 | 13:15
Bron is onder meer het Syrische Observatorium voor Mensenrechten. Dat bestaat uit 1 meneer in London, meen ik.
Ja het is begonnen, YES! Zie net de eerste bommen vallen....(https://www.youtube.com/watch?v=0wcKAD5bUPw&feature=youtu.be) Gezellie, Oorlog kijken op zondag. Bijna net zo leuk als Schansspringen op 1 January!
Ondertussen in Syrië:
www.telegraaf.nl...
Waar zijn al die lui in godsnaam mee bezig?
necrosis | 16-10-16 | 13:15
Als ISIS nou snapt dat ze (hopelijk) hun apocalyps tegemoet gaan in Dabiq, geven ze de strijd misschien op. Het is tenslotte een EINDstrijd.
Zit Jon Snow er nog in?
Dan ben ik voor #teamjonsnow.
Of die grote lesbi, dat is godverdoemme een kerel zeg.
Geo politiek in live feeds, leuker kunnen we het niet maken .
Vs en SA in opperste verdienmodus,Duitsland en frankrijk blijven achter.Goldman sachs in afwachting van nieuwe centrale bank . (beloofd is beloofd)
Wat mij betreft krijgt Obama de volgende Nobelprijs voor de Vrede.
Verderfelijke Amerikaanse neocons en hun onstilbare lust voor oorlog en destructie zijn verantwoordelijk voor 90% van de conflicten wereldwijd sinds de Tweede Wereldoorlog. Eerst moet Syrie kapot, daarna Iran. Gelukkig hebben de Russen hier (voorlopig) een stokje voor gestoken.
Ondertussen in Syrië:
www.telegraaf.nl/buitenland/26823534/_...
Waar zijn al die lui in godsnaam mee bezig?
@swapper | 16-10-16 | 13:12
De Russen hebben het dan gedaan... ;-) Dat staat al vast en de filmpjs om Rusland te bashen staan al klaar bij de NOS. Je weet toch, NOS mensjes doen wat de overlords hen opdragen. Anders baan kwijt, sociale positie kwijt en je vrienden kijken je niet meer aan.
Wat hebben ze in Mosul veel electriciteitsdraden (filmpje 1). Of zijn dat chemtrails?
Wat hebben die Amerikanen er een heerlijke teringbende van gemaakt in de wereld. En nu niet lopen janken over 1944 dat ze als bevrijders Europa binnentrokken. Die soldaten draaien zich om in het graf als ze zien wat er nu gebeurt. Obama zag wat goed was voor de wereld (lees zijn adviseurs). Tante Hillary of ome Donald mogen het dadelijk voortzetten en storten de wereld in de afgrond.
Superieure warporn. Live op de internets!
Sales mannen wapen industrie zitten hun commissies alvast te telen.
--
Dit is geen Oorlog maar een verdien model. En om de USa oorlogsindustrie te laten draaien moeten er zo af en toe wat landen kapot en 10.000en mensen de dood vinden. Business as usual. Nu kan er toch weer een Amerikaans gezin een nieuwe 2e SUV kopen. Das toch ook mooi!
Benieuwd of de msm zich ook hier laten horen als er bommen vallen op ziekenhuizen, woonwijken en dergelijke. Dan zal ongetwijfeld de uitleg volgen dat de vijand zich hier verschanst, de bewoners zijn geevacueerd, het ziekenhuis al geruime tijd leeg staat enz enz enz..
Nou, dat wordt weer genieten op liveleak
Chemical Ali zeg dat er niks van waar is en alles is onder controle.
-weggejorist-
toch.. de meesten zullen uit het raam kijken en zich afvragen 'where is all this shit happening man?!'..
Maar gelukkig geen blote dames in de U-tube filmpjes. Nee, dan kun je beter creperende stervende mensen zien. Daar kunnen kinderzieltjes gelukkig wel tegen.
Waar is de de neutronenbom als je hem nodig hebt?
1 dag per jaar is het Offerfeest. Dan slachten de moslims schapen. De overige 364 dagen van het jaar slachten ze elkaar.
Godver je zal er als kind opgroeien.
En zo te zien is werkelijk iedereen uitgerust met Amerikaans materiaal.
Wordt er in ieder geval nog één land beter van.
De enige die er beter van worden is de wapenindustrie.
De rest hebben of laten zich gebruiken als martelaars voor de wapenindustrie.
Wat een wereld.
Het was een hellhole, het is een hellhole, en blijft een hellhole.
Dat is het meest rooskleurige scenario.
Wat een puinhoop de ene duivelse troep vervangen door de andere
Spartacus | 16-10-16 | 14:42 |
Huh? Zit de redactie van GS vanuit een andere tijdzone te werken?
REAGEER OOK