Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vakantie voorbij. Turkse coup bereikt basisscholen

poster-website.jpgMaandag beginnen in het midden van het land de eerste scholen weer (noord op 28 augustus, zuid op 4 september). En dat gaat mogelijk / vermoedelijk/ waarschijnlijk problemen geven. Turkse problemen, om precies te zijn. Een maand na de Turkse coup zijn de gemoederen nog lang niet bedaard. In meerdere landen in Europa broeit het Turkse conflict. Vandaag staat in de Guardian te lezen dat in Denemarken, waar de zomervakantie al voorbij is, honderden kinderen van islamitische Gülenscholen zijn weggehaald door hun ouders, uit angst om hun kinderen naar een school te sturen die door Erdogan tot 'terroristenschool' wordt bestempeld. Ook in Nederland kan het spannend worden op het schoolplein maandag, niet in de laatste plaats door de uitspraken van de Turkse consul, die Gülen-volgers "terroristen" noemde (zie ook deze Kamervragen). Vooral waar er veel 'soorten' Turken door elkaar rondlopen, kun je problemen verwachten: op plaatsen waar (kinderen van) Erdoganisten, Gülenisten en Koerden hetzelfde schoolplein delen, kunnen de spanningen oplopen. Wat te denken van Turkse kinderen die zes weken zomervakantie in Turkije gevierd hebben en alleen maar het Turksnationalistische perspectief van de coup hebben beleefd? Wat te denken van de thuisblijfturken waar de hele dag schoteltelevee op Ankara gericht staat? Er circuleert inmiddels een boycotlijst met Gülenbedrijven en -instellingen, en daarop staan ook een paar scholen. Op enkele Nederlandse Gülen-scholen is het probleem al sterk aan de oppervlakte gekomen. Maar liefst 108 ouders willen hun kinderen van De Roos in Zaandam uitschrijven, ofwel uit angst, ofwel omdat ze geen 'Turkse landverraders' willen zijn. Tussen de regels door lees je in het Noord-Hollands Dagblad broeiende paniek bij het schoolbestuur - de school neemt 'zichtbare en onzichtbare' maatregelen voor als het schooljaar weer begint maandag. Er bestaat landelijk ook nog de kans dat er wel leerlingen zijn, maar dat er geen docenten komen opdagen, of dat er scholen zijn waar leraren ontslagen zullen worden. In de Volkskrant van vandaag staat te lezen (nog niet online) dat op de Witte Tulp in Amsterdam ook honderd ouders hun kroost willen weghalen: "Dit loopt niet met een sisser af." Meer uitschrijvingen worden volgens VK verwacht zodra de vakantie echt voorbij is. De regering zegt "alert" te zijn, maar alleen vice-MP Asscher heeft in brede zin wat gezegd over de mede door zijn partij decennialang geïmporteerde Turkse spanningen. Maar niet alleen is zijn opmerking "Als je je wil laten leiden door problemen elders, dan moet je daar dat probleem gaan uitknokken" rijkelijk laat, het is niet echt een opsteker voor ouders die hun kinderen weer veilig naar de basisschool willen sturen vanaf maandag. Gelukkig heeft zijn PvdA-partijgenoot Kati Piri in het Europarlement het antwoord: de EU zou Turkije gewoon meer moeten steunen...

Reaguursels

Inloggen

Culturen moet je niet importeren (nederturken die hun partner uit t buitenland hierheen porteren) dit moet men per direct stoppen. Verbieden! Alleen dit duid op mislukte integratie en vormt basis van de segregatie.

bhaal | 21-08-16 | 19:57

Als alle reaguurders nou s een avondje of dagje gaan demonstreren voor aanpak van dit soort gezeik. Vrijheid kost bloed zweet en tranen. Zij gaan veel te ver in hun gastland. Stiekem hitler fan zijn doe je lekker thuis. WIJ ZIJN HET VOLK! Niets zwaks aan, harder,slimmer,rijker,gedisciplineerder, en al eeuwen op onze plek. Ik geef mijn rechten niet af, whats next... belgen die fransen gaan aanvallen? Nee weer moslims die in onze open samenleving gaan verzwaren met wat er in HUN landen speelt.

rattenvanger XL | 21-08-16 | 15:43

Er komt geen einde aan.
Nu uit Italie en deze worden verdeeld over Europa lees Duitsland, Nederland en wat scandinavische landen.
100.000 dit jaar van die moslims krijgen we zomaar.
Tel uit je verlies.

henk vintage | 21-08-16 | 11:04

Politie hoort niet bedreven te worden op scholen. Daar moet men leren lezen en schrijven, wat vooral bij islamitische scholen al een probleem blijkt te zijn.

Al het bijzonder onderwijs dient te worden afgeschaft en openbare scholen te worden. Daarnaast hebben ouders een verantwoordelijkheid om hun kinderen niet te vergiftigen met hun eigen denkbeelden over in dit geval Erdogan en gulen. Aangezien mensen van het islamitische geloof hun stroming als absolute waarheid zien en er nooit een verlichting heeft plaatsgevonden, is het zelfs gevaarlijk om islamitische scholen te laten bestaan. Er is geen ruimte om respect te hebben voor andere geloven.

Zie bijv. ook de rel van gisteravond waar Turken, Koerden hebben aangevallen. Als er een groep mensen zal zijn die tegen mijn politieke overtuiging zou zijn en daartegen zouden demonstreren, dan komt het niet in mijn hoofd op om deze mensen aan te vallen. Ik zou misschien proberen om tegenstanders te overtuigen van mijn geloof, maar meer ook niet.

Hoe haal je het in je hoofd om als Turk een Koerd aan te vallen, alleen omdat de politieke denkbeelden anders zijn. Als dat de enige manier is om te reageren, dan wordt het tijd dat Erdogan de democratie in Turkije de nek omdraait. De Turken hebben dan door hun eigen gedrag laten zien, dat ze niet klaar zijn voor de democratie en ze een dictatuur verdienen met alle gevolgen van dien.

Als je als groepering alleen maar kunt reageren dmv geweld, dan verdien je het niet om in Nederland te wonen en moet je oprotten.

jezusisonzin | 21-08-16 | 08:48

Turken die Turken bedreigen doen dat maar in Turkije, als ze dat persé willen.
Wij willen jullie achterlijkheid hier niet.
Wij slaan andersdenkenden niet de hersens in.
Dat noemen we primitief zo niet achterlijk.

mallekater | 21-08-16 | 07:57

Wat zegt Lodewijk A. nou? Coup? Couppoging? Door wie dan? Gewoon een zieke actie van een (wederom) verwarde man.

Wijntjerbij | 21-08-16 | 00:05

Islamitische basisschool, daar gaat het al fout. Sluiten die haathutten. Waarom hebben we het in dit land toch zover laten komen?

max zorin | 20-08-16 | 23:23

En dit is acceptabel omdat?!?

Wat dit moet betekenen is maar 1 ding. Dagdag, toedels en de groeten, dáár is het dichtsbijzijnde vliegmachien naar Schurkije en don't let the door hit you on the way out...

En Asscher: bedankt hè voor het verkwanselen van mijn land, taal en tradities alleen omdat jullie zonodig aan morele eigenpijperij moesten doen. Voelen jullie je nu niet ongelofelijk progressief en vooruitstrevend? Door het importeren van deze achterlijke lui hebben jullie ook hun lokale strijd mee geïmporteerd. Leuk maar niet echt. Wat jullie moeten doen is jezelf opheffen en je diepste verontschuldigingen aanbieden aan het Nederlanderse Volk voor het verraad dat jullie al die jaren gepleegd hebben. For starters...

Sjefke7807 | 20-08-16 | 21:04

Turken horen hier sowieso niet thuis. Toch?

Claude_Vieaul | 20-08-16 | 20:23

Geen woorden maar daden Asscher.

M o. hamet | 20-08-16 | 20:16

Ook grappig: het zit hier bij de actieve reaguurders vol met Nederlandse mensen die om wat voor een (fiscale) reden dan ook in het buitenland zitten, de hele dag janken over Nederland, en vervolgens hier klagen over (Neder)Turken die hetzelfde doen!

m@rkus | 20-08-16 | 20:03

Vervang het woord 'Turken' eens door 'Brabanders'. Zelfde stukje, zelfde reacties, maar wel grappiger.

m@rkus | 20-08-16 | 20:00

Opzouten met dat volk is geen verrijking maar een verarming van Ons land,kijk maar eens rondom de huizen waar ze wonen nooit zie je bijvoorbeeld een mooi tuintje of iets wat daar op lijkt altijd een grote tering bende je zult ze maar als buren hebben is je woongenot een stuk minder

janmetdepet | 20-08-16 | 19:35

@Batavi Magistralis | 20-08-16 | 18:58:
Ik zeg ook wel, regering, als je wil helpen, stop gewoon met wat jullie nu aan het doen zijn.
Meer niet.

LuckyGirl | 20-08-16 | 19:09

Alleen maar slap geleuter, en 0,0 maatregelen. Typerend voor zowel Nederland, de PvdA en en de rest van de prutsers van het rariteitenkabinet. Nederland zou het beter doen zonder een regering, ze doen immers totaal niks zinnigs of daadkrachtigs. Alleen maar laf en slap geleuter.

Batavi Magistralis | 20-08-16 | 18:58

Gewoon alle kinderen in de Boerka, jongetjes en meisjes.
Dat weten ze niet meer wie wat en hoe.

Rene046 | 20-08-16 | 18:57

Geen Jenaplan-, Dalton- of Montessorischolen, maar Gülenscholen. Wat een armoe.

Slogra | 20-08-16 | 18:57

Gülen wordt nu misbruikt door Erdogan omdat Turkije een soort van handelsland wil worden tussen Rusland / China en de rest van het midden oosten .Dat is iets wat Europa en de USA niet zien zitten .
Zoek NOS : China dendert over nieuwe zijderoute europa binnen .
Geopolitieke belangen voor turken spelen mee .
Ik vind zelf dat we alle kinderen van Moslims verplicht naar een'niet' conservatief islamitische Erdogan achtige school in Nederland moeten laten gaan ,maar naar een progressief Nederlandse school. Eerst Nederlands leren en gewoon meedoen met andersdenkenden . Blijkbaar gooien rutten en de pvda liever hun ideologie in de uitverkoop om mee te mogen doen met dat Brusselse gedoe .Zelfs na de Brexit .

djinnie2 | 20-08-16 | 18:31

Multi klopt , cultureel moet zijn : problematisch . Zand ipv. hersenen. Gebleken bij vermoeden van een hersenschudding : een zandverstuiving.

alshetware | 20-08-16 | 18:18

Ik word altijd zo moe van die vent als hij praat, die heeft tégoed opgelet tijdens zijn Communicatietraining. Elke komma in de zin adem halen en bij een punt zelfs twee keer, let er maar op en je gaat het voortaan steeds zien bij hem. Moe word je ervan. (mister punt komma)

Rich@rd | 20-08-16 | 17:52

-weggejorist-

Bataafsche Lente | 20-08-16 | 17:42

Multi-culti is het probleem niet.
Het probleem is islam.
Islam is niet multi-culti.
Islam wil de totale mono-cultuur.
Desnoods met geweld.
Hoog tijd dat links dat gaat begrijpen.

marjen | 20-08-16 | 17:03

Turken wonen in Turkije. Nederlanders wonen in Nederland.

watergeus | 20-08-16 | 16:54

Strategie kaakklem: Ik zeg lekker niets, hou me op de vlakte, doe alsof mijn neus bloed, zeg niets zinnigs.
"HET hoort niet thuis?"

Ondertitels:
Hallo migranten, jullie mogen alleen tegen de tokkies vechten niet tegen elkaar!
Dat was niet afgesproken voor de subsidie.
Anders kunnen wij de Islam niet verkopen als een groot suikerfeest, glowing moslima's in de maanschijn ramadan,glitter moskeen en de religie van de vrede.
Het is al moeilijk genoeg om Erdo nu in de EU te sluizen, dus maak het nu nog niet erger met al dat Takfir gedoe.

MistaRazista | 20-08-16 | 16:24

De PvdA aanklagen voor misdaden tegen de menselijkheid. Asap.

Coyote | 20-08-16 | 16:22

jacobh | 20-08-16 | 16:05
Nagel & kop.
Enkel bij het woordje culti is de invulling ambigu.

Notenkraker | 20-08-16 | 16:20

Gühlenisten tegen erdoganisten, alawieten tegen soennieten en tegen gülenisten, talibanners tegen bokoharamezen en tegen alawieten en ook nog erdoganisten, alshababers tegen soennieten en tegen sjiieten en andersom ook, alibaba's tegen turkisten en marokkanisten maar misschien ook nog tegen elkaar. Boerkinisten tegen niqabisten maar niet tegen boerkizwembroekenisten. Oefp, dat is een gecompliceerde flowchart. Multiculti = multiprobleem.

jacobh | 20-08-16 | 16:05

-weggejorist-

Ramsesz | 20-08-16 | 16:01

Asscher en partijgenoten worden hier al jaren voor gewaarschuwd. Met het binnenhalen importeer je heel grote problemen waar je nooit meer van af komt. Geen journalist die dat ook tegen hem zegt- komt nu niet uit wat al jaren wordt gezegd? Stop er dan eens mee.

J.Slavink | 20-08-16 | 15:33

'het antwoord: de EU zou Turkije gewoon meer moeten steunen...'

WIE precies zou de EU dan moeten steunen??? (lees verder)

"If you are a Christian living in Turkey, you need to leave right now. Your life may depend on it.

In a recent story, a church was destroyed by pro-Erdogan Muslims. Christians on the ground are reporting that both the government and local Imams are encouraging attacks against Christians and heterodox Muslims in the name of purifying Islam and ‘defending’ Turkey:.."
shoebat.com/2016/08/01/turkish-imams-p...

Meer van hetzelfde..

'As Erdoğan moves, a precarious situation for Christians in Turkey
President unlikely to round up Christians en masse, but who can predict?'
aleteia.org/2016/07/21/as-erdogan-move...

'Turkey, which once boasted two million Christians, has barely 120,000 now, fewer even than Iran. But what shocked people most about July 15’s attacks was how much hatred still remains after almost 10 years.

Though it is nominally a secular republic there can be little doubt that the government and Turkey’s 117,000 Sunni imams work together.

Since the night of the failed coup, imams have been chanting the Selah prayer, usually reserved to announce a death, on a daily basis as a rally call.

The reality is that Turkey is neither a democracy nor a secular republic,” said Yuce Kabakci, a pastor in Istanbul. “There is no division between government affairs and religious affairs.”

Subsidised by taxes the Diyanet, the department in charge of religious affairs, boasts an £1.1billion annual budget, part of which goes to pay imams’ salaries.

The minister in charge is directly appointed by the president. And it is a sermon written by department chiefs that imams read out on Fridays. One sermon warned that Turks should not befriend Jewish people or Christians because they serve the West.

“There’s no doubt that the government uses the mosques to get its message across to its grassroots supporters,” said Mr Kabakci. “There’s is an atmosphere in Turkey right now that anyone who isn’t Sunni is a threat to the stability of the nation” he added.

“Even the educated classes here don’t associate personally with Jews or Christians. It’s more than suspicion. It’s a case of ‘let’s get rid of anyone who isn’t Sunni’.”
www.express.co.uk/news/world/695008/tu...

Vraag: Is het wel verstandig als de EU het huidige Turkije onder Erdogan zou steunen? En als het dat zou doen, wat zegt dat dan over de EU?

gaffelbaard | 20-08-16 | 15:25

@erkomenanderetijden | 20-08-16 | 11:21
'Als je culturen importeert'

We importeren niet alleen culturen, we importeren oorlogen.
Die landen zelf hebben geen burgeroorlog. De BURGERS daar hebben oorlog en die komen dus hier en nemen al hun ellende mee.
Zum kotzen dat onze overheid dit ons aan doet.

keestelpro | 20-08-16 | 15:15

Vroegah toen de mensu het woord islamofascisme nog niet kenden riepen er mensen "yankee, go home!". Niemand voor vervolgd.
Wat zou er nu gebeuren als er mensen "Turk go home!" zouden roepen.....
.
Joris: vraag louter gesteld vanuit wetenschappelijke overwegingen om de maatschappelijke discussie te stimuleren.... ha,ha.

LaatmaarLu? | 20-08-16 | 15:11

Misschien gewoon eens ophouden met 'Turkse scholen' in Nederland? Turkse scholen zijn prima in Turkije, van mij mogen die ouders hun kinderen best in Turkije naar school sturen.

XaleX_2 | 20-08-16 | 14:59

Je kan nu al aanvoelen waar de pleuris uitbreekt als straks in Syrië de rust is teruggekeerd en IS is gedecimeerd. Het wordt tijd dat EU-landen gaan investeren in hun nationale legers en samenwerking (geen EU leger!).

Ondertussen mag de duimschroef ook wel eens wat steviger aangedraaid worden op al die trotse AK partij aanhangers die in EU landen leven. Maak een keus: het land waar je woont en dat je voedt of Erdoland. Wil je je laten leiden door de Islamitische dictator? Prima! Oprotten naar Turkije!

Ravissant | 20-08-16 | 14:51

Flikker ze allemaal gratis op het vliegtuig naar turkenstan. Geen visum mogelijkheid. NOOIT meer terugkomen in Nederland.

Bassman-T | 20-08-16 | 14:51

@Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:31
Klopt. En ze zijn er nog trots op, ook.
OT: wat vinden heur partijgenootjes van deze uitspraak? Zo uitgesproken voor een dictatortje kiezen, gaat ze volgend seizoen voor 'denk' in Brussel zitten slapen?

Hollander01 | 20-08-16 | 14:49

Caligula heeft zijn paard tot senator benoemd, dus het is wel tegenwoordig te begrijpen dat een thaise maaltijd (Kati Piri)? lid van het Europeesche Halitosis hall is geworden.

twa14 | 20-08-16 | 14:47

@Peter Emile | 20-08-16 | 14:37:
Heb ik het mis of is de inhoud en toon van je reaguursels wat aan het verharden?
Geweldige geweldloze strategie in de laatste alinea, begrijp me niet verkeerd.

LuckyGirl | 20-08-16 | 14:41

Dat schreeuwen om "solidariteit" wordt ik helemaal gek van. Turkije jankt de boel bij elkaar als de EU ze even niet bevalt, zie onder andere die liedjes over Erdogan. Maar die vent met die lange tenen die satire niet snapt vindt wel dat we braaf moeten knikken en buigen als er een uiterst verdacht conflict door hem wordt beslecht?

En hoe zit het qua solidariteit met die duizenden "Nederlanders" die vrolijk met de Turkse vlag zwaaien om elke vloek of scheet, en steevast spreken in termen van "wij en zij"? Uiteindelijk zitten WIJ in Europa met miljoenen Turken die meer Turks dan Europees zijn. En nu zitten WIJ met de Turkse politiek die in onze landen roert. Misschien laat ik wel wat solidariteit zien als er in Ankara een Nederlandse wijk is, en Nederland Turkije op de vingers tikt zodra men zich kwaad uitspreekt over die Nederlanders.

Piet van het Padje | 20-08-16 | 14:40

“Integratie met behoud van eigen cultuur”.
Het credo van de Linkse Kerk.
Ziehier het resultaat.

de honden blaffen... | 20-08-16 | 14:37

Op zich is het geen enkel probleem als al die zogenaamde Gülen-scholen dicht gaan. Dat betekent simpelweg minder islamitische scholen.
We moeten in dit land sowieso op weg naar 'helemaal geen islamitische scholen'; gewoon, openbaar onderwijs voor iedereen gelijk, op basis van seculiere, westerse waarden. En met school-uniformen. Zodat al die verwende, over het paard getilde autochtone prinsjes en prinsesjes, of ze nou 'Sterre' of 'Arend-Jan' heten ook weer eens leren wat het is om je aan richtlijnen te houden, en zodat het beeld van al die hoofddoek-fatima's, immers een exponent van achterlijkheid & onderdrukking, ook van het toneel verdwijnt.

Daarnaast wordt het tijd dat in alle westerse (en niet-islamitische landen) de islam continu en systematisch aan de schandpaal wordt genageld vanwege de ellende, het geweld en de achterlijkheid die die ideologie verspreidt. Net zo lang totdat steeds meer moslims zich (terecht) gaan schamen dat ze nog lid zijn van die club.

Hoewel ik betwijfel of die schaamte er ooit zal komen, gezien het schaamteloze en intrinsiek arrogante karakter van de islam-aanhang.

Uiteindelijk moet die schandpaal leiden naar een situatie waarin moslims zich in elk niet-islamitisch land waarin ze wonen, niet meer thuis voelen, uit eigener beweging hun koffers pakken en vertrekken naar de islamitische reservaten waar ze thuis horen, om vervolgens daar elkáár de hersens in te slaan en elkáár het leven zuur te maken, zodat de rest van de wereld eindelijk weer gewoon door kan met het leven zoals het bedoeld is.

Peter Emile | 20-08-16 | 14:37

Rutte vond dat de coup gelukkig was voorkomen. Blij voor zijn vriend Erdogan dus.

Musset | 20-08-16 | 14:34

Slipsnifter | 20-08-16 | 13:35
Precies.
Een andere optie is er niet, het komt deze charlatans allemaal goed uit, ondanks de ernstige smoelen op tv.

lanexx | 20-08-16 | 14:30

Een enkeltje Ankara al die rommel, we zijn het zat!!

miachel2003 | 20-08-16 | 14:29

Asscher wordt binnenkort Minister van Open Deuren Intrappen

D. G. Narrator | 20-08-16 | 14:27

-weggejorist-

kaplaarzenverkoper | 20-08-16 | 14:23

Je kunt de Turk wel uit de oorlog halen, maar hoe haal je de oorlog uit de Turk?

TB2318 | 20-08-16 | 14:23

Het probleem zit veel dieper als menigeen denkt.
Reken er maar op dat ouders onder druk gezet worden om hun kinderen naar een islamitische pro Erdo school te sturen.
En zo worden de kinderen gehersenspoeld wat dus de nieuwe generatie Nederlanders moet worden.
Ik kan je één ding al wel vast verklappen,dat beloofd nog wat.

botbot | 20-08-16 | 14:22

BTW, zijn er al Piri Piri grappen gemaakt?

Paininthebutt | 20-08-16 | 14:22

"Turken die andere Turken bedreigen horen hier niet thuis," aldus Lodewijk Asscher. De oplossing lijkt me simpel: Alles wat denkt dat hier de Turkse stammenoorlog kan worden uitgevochten neem je bij eerste gelegenheid het Nederlandse paspoort af. Houden ze nog hun Turkse paspoort over, waarmee ze vervolgens enkele reis als ongewenste vreemdeling naar hun geliefde land "waar alles beter is" kunnen worden gezonden. Problem solved...

Paininthebutt | 20-08-16 | 14:21

Geïmporteerde conflicten. Daar zijn ze al. Hoe vaak is er al niet voor gewaarschuwd ? Maar racisme hé ? Mag niet. En nu zitten wij er mee. Krankzinnig dat de Turkse problemen überhaupt kennelijk nu een binnenlandse zaak zijn geworden, te meer omdat we het hier vaak over 3e generatie migranten hebben. Volstrekt mislukte integratie.

Bigi Bana Boy | 20-08-16 | 14:13

Jammer dat ouders de kinderen steeds politiek beïnvloeden.
Laat de toekomstige generatie ongestoord samen op het schoolplein spelen, vooral in een land waarin je je als Nederlander moet gedragen. Gelukkig hebben we de onderwijsinspectie nog om misstanden de kop in te drukken.
En "Den Haag" kijkt mee. Heel geruststellend dus.

Mannes | 20-08-16 | 14:02

Asscher niet zo hypocriet doen. Jouw partij stond en staat voor de multiculturele samenleving, want dat zou een echte verrijking betekenen. Mondje dicht dus wanneer toch blijkt dat Turken in Nederland zich Turks gedragen (wie had dat nou kunnen bedenken?!)

Julia | 20-08-16 | 13:56

Iedere keer als ik weer iets van die Asscher verneem, word ik bijna letterlijk onpasselijk.
Verder laat ik het hier maar bij, want menige reaguurder heeft al veel verstandige dingen geroepen.

Vigil | 20-08-16 | 13:42

... Orkney eilanden.
EEnzame SchizofrEEN | 20-08-16 | 13:27:
.
Nooit van gehoord.
Is een goed teken vandaag de dag.
Waarom daarheen?
En f*ck de reaguurders die je om je voorgenomen vertrek verketteren.
Laat die reaguurders eerst maar eens met oplossingen komen en ik lees niet veel meer dan "afrekenen bij de verkiezingen" of "iets met hooivorken" (hoewel dat laatste meer en meer realistisch klinkt, maar wie gaat zichzelf dat bewust aandoen?).

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:42

Toch weer typisch dat Kaan78 zich in dit soort topics nooit laat zien.
Met zijn "superieure cultuur" :P

TeeJee | 20-08-16 | 13:40

Weg met dat ruziemakende volk! Donder op uit ons land! We moeten jullie hier niet. Zeer beslist niet!!

potloodvent | 20-08-16 | 13:37

@lanexx | 20-08-16 | 13:30
Zorgen dat Turkije zo snel mogelijk bij de EU komt, want dan hoort het hier namelijk wel thuis.

Slipsnifter | 20-08-16 | 13:35

@noerg | 20-08-16 | 13:01
"verstandige ouders" proberen te combineren met Turkse ouders die hun kroost naar een Turkse school sturen gaat het niet worden.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:33

Oh, en Lodewijk zegt het ook, "het hoort hier niet thuis", nu Lodewijk, wat ga je eraan doen?

lanexx | 20-08-16 | 13:30

Nou welkom in onze multi cultie samenleving waar apartheid de boventoon voert en wat doen onze politici ze tweeten maar wat, maar doen verder helemaal niks.
Ze hebben toegestaan dat ze de regie in eigen land volkomen kwijt zijn en als Erdo even oprispt staan ze angstig in hoekje te trillen van "Ja meneer" en slaan de hakken op zijn duits tegen elkaar, om zijn bevelen uit te voeren.

Umberto die trotzoni | 20-08-16 | 13:30

Maar, geen nood, onze premier heeft met een zeer ernstig gezicht gezegd dat het niet geaccepteerd gaat worden als de politiek van Turkije binnen de scholen verschijnt. Nu de daden zou ik zeggen!

lanexx | 20-08-16 | 13:29

@ Bill Cosby | 20-08-16 | 13:11

Houd op, schei uit. Vrijwel alle halal scholen zijn slecht.

Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het is echt vreselijk. Ik heb ooit een telefoontje gehad, of ik niet directeur wilde worden van zo'n tent. Bleek dat het enkel en alleen maar was om een Nederlandse naam in de schoolgids te kunnen zetten, dus naar de inspectie zou het lijken alsof ze ook erg multicultureel bezig waren. Een enkele blik op de website was al voldoende om te concluderen dat ze verder geen enkele Nederlandse docent meer in dienst hadden, bestuur bestond uit gelovigen zonder enig ervaring in onderwijs (wellicht wel in de religieuze leer).

En de inspectie trapt er telkens weer in. Die wordt vooral bemenst door goedgelovige, te hoog opgeleide (dus niet gehinderd door meerdere jaren recente leservaring) goedgelovige mensen die vooral de papieren doorkijken. Je krijgt bijvoorbeeld een probleem als je geen rookprotocol hebt (niemand rookt er in het team) maar als je ze op de man vraagt naar praktische (!) oplossingen? Tja. Daar zijn ze niet voor.

Enfin. Ik kijk de kat nog even uit de boom, als het verslechterd laat ik de boel achter en zoek ik een andere baan in het verre (niet-islamitische) buitenland. *Staart peinzend naar brochures over de Orkney eilanden.

EEnzame SchizofrEEN | 20-08-16 | 13:27

Als ze nou AZC's en basisscholen in hetzelfde gebouw stoppen dan kan Dijkfuckhoff ter plekke je kind met een baard in de echt verbinden.
Je brengt je kind naar school en je ziet haar nooit weer.
Dan is het af.

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:26

Kan dit gezeik niet gewoon eens stoppen ? Waar ligt de democratische uitleg dat het gerechtvaardigd is om ruim 90% van de, veelal autochtone, bevolking te laten leiden onder het wangedrag van een schamele 10 % (moslims). Tyf gewoon lekker op en ga je eigen belang achterna in dat deel van de wereld waar je wel welkom bent met je gedrag.

netniet | 20-08-16 | 13:26

Kati Piri is een van de Soros stropopjes!

Pgibbons01 | 20-08-16 | 13:24

@EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:19
precies, want weglopen betekent dat het opgelost is. Zoals de struisvogelpolitiek van de afgelopen 40 jaar. De broeihaarden in de grote steden worden straks het probleem van de kufars uit de omliggende plaatsen van de stad. We werken ons steeds dieper in de nesten.

Bill Cosby | 20-08-16 | 13:23

OudeNederlander:
Wij denken er precies hetzelfde over, eng bijna.
Precies wat je zegt, ze zouden statistisch per ongeluk ook wel eens iets goeds moeten besluiten.
Ik ga dus uit van kwade wil tot anders bewezen.
De komende tijd ga ik waarschijnlijk mijn gebit kapot kotsen op verkiezingsretoriek.
Toch ben ik benieuwd hoe ver de spinners durven gaan na de afgelopen jaren.
Maar dat is puur omdat ik geïnteresseerd ben in de (veelal donkere krochten van) menselijke natuur.

LuckyGirl | 20-08-16 | 13:21

Altijd gedacht dat Turken een homogeen volk zijn. Moeilijk
tussen te komen. Zij steunen alleen elkaar.
Zij hebben de uitdrukking: Een vriend van een Turk is een Turk. Daarom vind ik prachtig dat zij elkaar nu gaan afmaken.
Erdoganisten tegen Gulenisten tegen Koerden.
Alleen niet in Nederland.

Wistikniet | 20-08-16 | 13:19

Ben ik effe blij dat ik zoontje Hood met een vooruitziende blik naar een school met kinderen van 'blanke, hoogopgeleide ouders' heb gestuurd. Lekker in een oude dorpskern. Weinig multi-culti, héérlijk!

@Robin Hood | 20-08-16 | 13:01

Ik geef je volstrekt gelijk. Kom op zeg, je wil toch niet dat je kind al direct een leerachterstand oploopt omdat hij/zij geen aandacht krijgt vanwege alle taal- en cultuurproblemen die zich voordoen óp een 'multikul'-school?

Een bevriend echtpaar van Huize Wentelteeftje, ouders van twee intelligente kinderen maar woonachtig in een 'prachtwijk', drukte zich als volgt uit: "Op zich hebben wij geen problemen met een MULTI-culturele school. Waar wij hier in de buurt echter tegenaan lopen is dat er helemaal geen sprake meer is van MULTI-culti - het is allemaal MONO-cultuur-allochtonië. En dat lijkt ons niet bevorderlijk voor de leerontwikkeling van onze kinderen".

Waarvan akte. Ze zijn t.b.v. hun kinderen uit Utrecht verhuisd naar Houten. Volstrekt begrijpelijk.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:19

Waar moslims zijn, is ruzie en oorlog.
Is het niet tegen de ongelovigen, dan is het wel onderling.
Oorlog en jihad zijn onderdeel van "het geloof van de vrede".
Zo simpel is het.

Slipsnifter | 20-08-16 | 13:16

Maar ja het is helaas natuurlijk wel zo als nederlandse kinderen ook nederturkjes in de klas hebben die elkaar gaan bestrijden dat ook onze kinderen er daardoor last van gaan krijgen. Ben je dus lekker mee. Tsja zoek nog maar eens een school zonder Erdolfjes. In de randstad kun je dat zoiezo vergeten. Hoe je het dus went of keert het gaat ook invloed hebben op ons leven. Jeppp het gaan hier rare tijden worden. Want dit gaat echt nog wel een dingetje worden!!

tweetybird | 20-08-16 | 13:11

@EEnzame SchizofrEEN | 20-08-16 | 13:04
mooi toch dat de vooral de mekka onderdanen zichzelf inmiddels scholen hebben toegeëigend en uit eigen gelederen leraren+leraressen op deze scholen zetten, waarmee de indoctrinatie en de afkeer tegen de maatschappij en vrije westen verder kan gaan. Gelukkig faciliteren wij dit net zolang tot de democratie in een oorlog terecht komt, waarin de normale kindjes en de geïndoctrineerde kinderen elkaar kunnen bevechten. Veel plezier weer het komend schooljaar. Misschien dat wij het niet meer meemaken, maar wat zullen onze nazaten dankbaar zijn dat we het zover hebben laten komen.

Bill Cosby | 20-08-16 | 13:11

@De echte Stolwijker | 20-08-16 | 13:00

Leeftijd en weinig middelen. Anders was ik allang weggeweest. Ik heb altijd achter mijn land gestaan , betrokken gevoeld misschien wel meer dan de meesten.

Maar ik ben het helemaal zat. Je hebt ergens wel gelijk in wat je schrijft, maar toch.

oostermoer | 20-08-16 | 13:11

Dus over 20 jaar gaat de voorkeur uit naar blanken.
Van Duyvenbode | 20-08-16 | 13:08
,
Nou dat vind ik best optimistisch hoor. Als het zo doorgaat zijn de blanken in ons land (in ieder geval in de grote steden) ver in de minderheid.
En omdat er tot in de kleinste dorpjes AZC's worden neergepleurd gaat het daar dezelfde kant op.

Lupuslupus | 20-08-16 | 13:10

Al die Turken zijn knettergek en extreem schizofreen.

TeeJee | 20-08-16 | 13:10

Al die integratie subsidies kunnen wel gestopt worden gezien het rendement wat het oplevert.
Gemeenten houden geld over op die manier en kunnen de lokale belastingen drastisch naar beneden.

I.P standing up | 20-08-16 | 13:10

"Onze voorkeur voor deze functie gaat uit naar etnische minderheden".
oostermoer | 20-08-16 | 13:05
Dus over 20 jaar gaat de voorkeur uit naar blanken.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:08

a1a2a3 | 20-08-16 | 12:57

Dat is dus een voorbeeld van meten met twee maten.
De 1 is hier net wat gelijker dan de ander.

In de jaren 90 is dit pas goed begonnen. Bij vacatures voor gemeentes of andere overheidsfuncties stond steevast in de advertentie (Tekst kan ook iets anders geweest zijn maar wel woorden van gelijke strekking);

"Onze voorkeur voor deze functie gaat uit naar etnische minderheden".

oostermoer | 20-08-16 | 13:05

Als ervaringsdeskundige in het onderwijs lijkt het wel alsof we he-le-maal gek zijn geworden. Spuugzat wordt ik er van.
Ik heb ooit voor het vak gekozen. Om kinderen enthousiast te maken voor dit vak, ze te laten zien wat er zo mooi aan kan zijn. Om, als ze er echt interesse in hebben, te helpen er hun vak van te maken.

Ik ben potdikke geen oppas. Ik ben er niet om primair op te voeden. Ook niet secundair. Ik ben er niet om tussen twee kemphanen in te gaan staan omdat hun ouders ze opfokken tot eenzijdige, simpele, stugge en afgestompte aanhangers van wat ze ook mogen geloven.

En natuurlijk krijgen we, zoals elk jaar wel weer, dat gedoe over pesten. Pesten is iets dat aan te pakken is (in mijn ogen moet je altijd de pester isoleren en uit je groep stoten, als je je niet in een groep kunt gedragen zoek je het maar uit maar verdoe onze tijd niet), maar wat doe je aan 'pesten' op basis van een geloof? Ik 'geloof' dat religieus geïndoctrineerde kinderen zorgvuldig in de gaten moeten worden gehouden op basis van vermoedde kindermishandeling en bij gebleken 'afwijkend gedrag' (Nog even bedenken wat dat is) direct uit de ouderlijke macht moeten worden verwijderd.

EEnzame SchizofrEEN | 20-08-16 | 13:04

@ noerg | 20-08-16 | 13:01

Daar waar vroegah in de vakantie nog weleens iemand op school kwam om de boel in de gaten te houden, zijn scholen nu in de vakantie ècht dicht. Een afmelding lukt nog wel per mail, maar een nieuwe aanmelding wordt lastig..

Robin Hood | 20-08-16 | 13:04

Maar gelukkig houden ze dit in den haag 'scherp in de gaten'. Wat dat in de praktijk inhoud mag joost weten. Ik denk niet veel meer als zeggen dat het stom is en hopen dat het snel weggaat.

@noerg | 20-08-16 | 12:59

Dat 'scherp in de gaten houden' betekent dat ze in Den Haag weer heel erg "GESCHOKT!!11!!!" zullen zijn als het mis gaat.
Dat heb je zo met elitaire Ivoren Toren-bewoners uit grachtengordels en bakfietsbuurten: geen flauw idee wat er werkelijk onder die zogenaamd stomme, suffe, laagopgeleide, oudere bevolking omgaat en wat ze dagelijks meemaken.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 13:02

Ben ik effe blij dat ik zoontje Hood met een vooruitziende blik naar een school met kinderen van 'blanke, hoogopgeleide ouders' heb gestuurd. Lekker in een oude dorpskern. Weinig multi-culti, héérlijk!

Robin Hood | 20-08-16 | 13:01

Ook apart, "Meer uitschrijvingen worden volgens VK verwacht zodra de vakantie echt voorbij is." verstandige ouders zouden zoiets regelen vóór het schooljaar begint, wat voor reden ze daar ook voor hebben. Maar dat zal wel aan mij liggen.

noerg | 20-08-16 | 13:01

a1a2a3 | 20-08-16 | 12:57
Inderdaad, en zo is het. Asscher is een hypocriet.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 13:01

oostermoer | 20-08-16 | 12:35
Klagen over "weg met ons nederlanders" en in dezelfde zin willen emigreren. Lolbroek.
Waarom kan dat trouwens niet meer? Willen ze je niet hebben in Denemarken?

De echte Stolwijker | 20-08-16 | 13:00

Wat nu inmiddels volstrekt duidelijk is geworden, is dat die zogenaamde 'integratie' van Neder-Turken volstrekt MISLUKT is. Het leek voor die (volgens mij door Erdogeit zelf in scène gezette) 'coup' nog dat ze het 'beter' deden dan de mocro's, maar inmiddels zou toch duidelijk moeten zijn dat het met de turken geen haar beter gesteld is.

Je interne politieke vetes uitvechten in je migratieland, en dan ook nog eens via je kinderen op school.
Goeiehemelen. Wie nu nog steeds gelooft in het integratie-sprookje heeft daadwerkelijk poep in z'n ogen. Of in z'n hoofd. Of... helaas meest waarschijnlijk: zowel in de ogen als in het hoofd.

EefjeWentelteefje | 20-08-16 | 12:59

Maar gelukkig houden ze dit in den haag 'scherp in de gaten'. Wat dat in de praktijk inhoud mag joost weten. Ik denk niet veel meer als zeggen dat het stom is en hopen dat het snel weggaat.

noerg | 20-08-16 | 12:59

"Lijsten met namen van wie er wel en niet deugen horen hier niet thuis." Behalve als je naam bijvoorbeeld Pim Fortuijn is en je macht dreigt te gaan krijgen. Of als je onderwijzer bent en voor de PVV op een kieslijst wilt staan.

a1a2a3 | 20-08-16 | 12:57

Dat scholen in Nederland zich hier mee bezig moeten houden.... In en in triest.

Jimmydepimmy | 20-08-16 | 12:56

Zijn er bewijzen dat Gulen achter de coup zit of is dit een hersenspinsel van Adolf Erdogan. zover ik weet is er geen bewijs alleen het gebral van deze adolf. En iedereen loopt er achter aan. wat een stelletje achterlijken bij de NL regering

protonplof | 20-08-16 | 12:56

Waarom krijgen wij niet bewijs te zien dat Gülen achter heel dat gebeuren zit. Dan houdt de discussie vanzelf op. Of is er geen bewijs omdat...?

Patatter | 20-08-16 | 12:55

dit wordt lachen... we hebben de islamitische geest geïmporteerd en gaat nu op deze vruchtbare bodem elkaar bevechten. Zet er een hek omheen en laat ze elkaar bevechten en doden (dat mag volgens goed islamitische gebruik). Daarna kan de rest worden gezuiverd van het sprookje. Want mekka en het vrije westen liggen elkaar ook niet echt... dus dat zal het volgende hoofdstuk worden. Best fijn dat we ons eerst met iets opzadelen waarvan de uitwerking nog niet bekend was, behalve als je de 1400 jarige geschiedenis van de moslims erbij pakt.

Bill Cosby | 20-08-16 | 12:55

Turkse minister Nihat Zeybekci zegt wat over de Gülen volgers:

Not only the death sentence, we are going to punish them so that they will beg to be killed to escape suffering.

Nog een: Erdogan's chief adviser Oktay Saral promises to make Gulenists "cough up blood"

Wat zijn dit voor beesten!

Gags Beasley | 20-08-16 | 12:54

Die gulden is trouwens nog een grotere engnek als Erdogan.

Maar je bent als ouder wel sneu bezig, als je politiek gaat bedrijven via je kinderen. Wat ik echter niet begrijp is, dat Turkse kinderen van gulenscholen worden afgehaald? Heb hebt toch vooraf al gekeken naar de school, waar je kind heengaat?

Trouwens scholen obv geloof moeten zowiezo gesloten worden. Alleen maar openbare scholen met 1 lesmethode, zodat alle kinderen gelijke kansen krijgen en niet achterlopen met taal en rekenen. Religie is iets voor thuis, of in de vrije tijd.

jezusisonzin | 20-08-16 | 12:54

Volgende stap. Mocro vs Mocro. En intussen is NL aan het beven om politiek correct te blijven. Trouwen net al bij het hardlopen vrouwen estafette geen protest durven indienen. Angst, angst.

Kamervraag | 20-08-16 | 12:54

Hoe achterlijk moet je zijn om, door de politiek geïmporteerde problemen, nog steeds op deze partijen (VVD, PvdA, CDA, D66, GL, SP) te stemmen ?

Mo het varken | 20-08-16 | 12:52

Ik heb Dhr.Asscher in zijn huidige loopbaan al heel vaak stevige dingen horen zeggen.
Iets uiteindelijk voor elkaar krijgen gaat wat minder goed.
Een windbuil dus.

Roadblock | 20-08-16 | 12:50

@Mastermattie | 20-08-16 | 12:44
Zelfs Marokkanen willen niet dat hun kinderen bij Marokkanen op school zitten. Ken je nagaan hoe groot het probleem is.

Osdorpertje | 20-08-16 | 12:49

Nee Asher, volgens PvdA hoort IEDEREEN hier thuis, je liegt namens eigen parochie.

Sweetlakecity | 20-08-16 | 12:48

Goh, gedonder in het westen door mossels die de ideologie van de achterlijkheid verschillend interpreteren. Verrassend heur.

kaplaarzenverkoper | 20-08-16 | 12:45

@Osdorpertje | 20-08-16 | 12:30
Christelijke scholen zijn inmiddels ook al volgelopen met zandvolk.

Mastermattie | 20-08-16 | 12:44

Ooit werden er in het Amsterdamse Rothaanhuis regelmatig Turkse bruiloften 'gevierd'. Daar woonde ik vlakbij. Ieder week raak: een hoop geschreeuw omdat er natuurlijk altijd familievetes werden meegevierd. Meer dan eens de ene Turk de ander zien achtervolgen op straat met een mes in zijn handen tot en met pistoolschoten toe. Turken zijn nog een beetje primitief zeg maar.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 12:43

Maar ja arsscher gaat natuurlijk passende maatregelen nemen en ieder erdolfje of gulen turkje die geweld pleegt terug naar schurkistan sturen met de mededeling dat ze bij ons niet meer welkom zijn. O wacht arsscher. Nee te optimistisch gedacht. Dat wordt theedrinken en een foei. De slinksche gutmensch methode. Knuffelen tot ze erbij neervallen. Nou het gaan daardoor vast spannende tijden worden. Zeg maar een echte hollandse winter.

tweetybird | 20-08-16 | 12:42

Chinook Elsevier | 20-08-16 | 12:35
Als ze ergens het speciale onderwijs hebben teruggedrongen, dan is het wel in Frankrijk. Nou, nou, we zien het resultaat. Het staat nu op de drempel van etnisch-religieuze burgeroorlog.
Het speciale (christelijke) onderwijs is het probleem niet, als ik me niet vergis zijn er verdomd weinig Turken christelijk.
En een schooluniform is al helemaal bezopen. Helemaal in een land waar soldaten hun helm moeten lenen.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 12:41

Een ruzie tussen twee compagnons bij Halal Fried Chicken op Plein '40-'45 is vorige week volledig uit de hand gelopen. Nu zijn er camerabeelden, maar veel is nog onduidelijk.

Eén van de compagnons zegt dat de ruzie politiek geladen was. De ander zou hem hebben aangevallen omdat hij een aanhanger van Gülen zou zijn.'Jij mag hier niet komen, omdat jij een terrorist bent', zou zakenpartner Emin Duran hebben geroepen.
www.at5.nl/artikelen/159423/poging-tot...

Prof. D.A.H. Vintik | 20-08-16 | 12:40

@Bertus Bolknak | 20-08-16 | 12:37
Precies: "Verwarde" mannen/vrouwen worden na drie rondjes in de draaideur weer op straat losgelaten terwijl er een SWAT team voor de deur staat als je een verkeerde tweet plaatst.

Mastermattie | 20-08-16 | 12:38

OudeNederlander | 20-08-16 | 12:24
Daar was ik een hele poos geleden al achter.
Politici zijn opportunisten.
En zij hebben door dat je geen rekening meer hoeft te houden met bevolking/kiezers.
Die slikken toch alles.
Dus voeren ze het beleid van de EU uit: Europa vol stampen met immigranten.
En alles wat dat tegen zou kunnen houden: Slechte publiciteit over "vluchtelingen", moslims etc. wordt onder de pet gehouden.
Want aan de einder lokt het vette baantje in Brussel waarna je geen enkele verantwoording meer aan wie dan ook hoeft af te leggen.

Roadblock | 20-08-16 | 12:38

@SapperDeFlap2166 | 20-08-16 | 12:01
Ik hoop het! En de VVD ook graag!

Mastermattie | 20-08-16 | 12:37

Albert5000 | 20-08-16 | 11:59

Omdat de EU en daarmee Nederland bezig is om de bevolking hier te vervangen. Daarom gebeurt er hier echt niets van wat iedereen hier aan goede ideeën plempt. En o wee : protesteer er maar tegen. De politie komt u onmiddellijk arresteren. De Nederlanders gaan er nu snel achterkomen hoe ze bij de neus genomen zijn en worden.

Bertus Bolknak | 20-08-16 | 12:37

Als je eens wist hoe autochtone nederlanders door hun eigen overheid gediscrimineerd worden.
Elke keer deze onzin berichten over problemen met dubbelpaspoorters te moeten lezen. Asscher bemoei je er niet mee. Je foute "weg met ons nederlanders partij van de armoe" is mede verantwoordelijk voor de import van deze chaos. Laat ze het nu zelf maar uitzoeken. Gewoon geen aandacht aan besteden.
In maart 2017, ik kan niet wachten, maar vrees met grote vrezen , dat de oude kliek toch weer aan de macht blijft. Helaas ik kan niet meer emigreren.

oostermoer | 20-08-16 | 12:35

Piet Karbiet | 20-08-16 | 12:32
Jep. en een exploderende staatsschuld.
www.destaatsschuldmeter.nl/

OudeNederlander | 20-08-16 | 12:35

Er is maar een oplossing die er allang al had moeten zijn.

1) Het speciale onderwijs opdoeken, enkel maar openbaar onderwijs toestaan.

2) Het invoeren van een school uniform.

Chinook Elsevier | 20-08-16 | 12:35

@Fijnstoffer | 20-08-16 | 11:59
Ik heb niets met vlogs maar toevallig kwam deze voorbij op m'n tijdlijn vanochtend: www.facebook.com/Nolroos64/videos/329... nogal irritant gesproken maar hij heeft wel een punt en ik hoop dat dit massaal over FB heengaat zodat iedereen bewust wordt gemaakt van de leugens van de politici.
(Familie van Jan?). Ik hoop dat dit soort video's

Mastermattie | 20-08-16 | 12:34

Houten barakken bouwen, groot hek erom en dan negeren. Wat met de "Ambonezen" kon kan ook met turken, met het verschil dat de ambonezen dit niet verdienden en zowel Erdoturken als Gülenturken wel.

bergsbeklimmer | 20-08-16 | 12:33

@OudeNederlander | 20-08-16 | 12:24
We zijn vooral meer en meer belastingen gaan betalen.
fd.nl/economie-politiek/1129906/belast...
En daar kregen we minder nettoloon, minder pensioen, minder defensie, minder zorg en minder politie voor terug.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 12:32

2016, het jaar dat we leerde dat er in onze samenleving Gulenscholen zijn......

Risingson | 20-08-16 | 12:31

@Sinister-President | 20-08-16 | 12:24
Een Gristelijke school kan ook voor ongelovige ouders een goede keuze zijn als je niet wilt dat je kinderen tussen de Marokkaantjes zitten. De meeste leraren durven niet op te treden tegen het wangedrag van deze kansenpareltjes en accepteren het dat de goeden onder de kwaden lijden.

Osdorpertje | 20-08-16 | 12:30

Sinister-President | 20-08-16 | 12:24
?we hebben hier geen problemen met christenen!
Alleen islamitische scholen moeten gesloten worden.
Bovendien is dit niet de kern van de zaak. De kern is de dubbele nationaliteit, oftewel de 5e kolonne, en daarmee de buitenlandse invloed.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 12:30

De PvdA is wel die laatste die hierover hun muil mogen opentrekken. Zij zijn verantwoordelijk voor het hiernaartoe halen van vliegtuigladingen vol onaangepast stemvee/tuig.

Uw Psychiater | 20-08-16 | 12:29

Dus inplaats van het lunchboxje met halal vlees krijgen ze nu het luchboxje mee met het mes waar dat halavlees mee gesneden wordt. Nou kunnen gezellige tijden worden.

tweetybird | 20-08-16 | 12:27

Heel die sores interesseert me geen reedt. Als die turken en ander buitenlands gespuis maar wegblijven uit ons durrepie. Roomblank hier, en nooit gezeik in ons kleine gehucht in Brabant. Al waar de scholen beginnen op maandag 5 september, en niet op de 4e, zoals bovenaan vermeld.Op zondag hoeven ze hier niet naar school.

beftekkel | 20-08-16 | 12:26

necrosis | 20-08-16 | 12:05

Raad eens naar de dagelijkse gang van zaken. Hier.

duitse herder | 20-08-16 | 12:25

Het wordt hoog tijd voor uitsluitend openbaar onderwijs.
Niks geen islamatisch of christelijk onderwijs meer.

Sinister-President | 20-08-16 | 12:24

Nog maar eens: welke maatregelen hebben de kabinetten de afgelopen 4, 8, 12 jaar genomen die in het voordeel waren van ons, de burgers?
Als u er al 1 of 2 kunt noemen, wat is dan het percentage ten opzichte van maatregelen die in ons nadeel waren? Zijn er mensen die denken dat ik overdrijf als ik zeg dat 99% van de maatregelen in ons nadeel waren?
Als politici dan dom en naief zouden zijn, zouden ze dan niet per ongeluk ook eens wat in ons voordeel doen?
En zouden we dan niet rond de 50% moeten zitten (waarschijnlijkheidsrekening)?
Voor mij wijzen de feiten er op dat deze, en eerdere regeringen, express doen wat ze doen.
Als dit, als dat, ze zouden dit en dat... de wil is er niet.

OudeNederlander | 20-08-16 | 12:24

De oplossing is gewoon veel meer Toerken importeren om de uitschrijvingen en ontslagen te compenseren.

T. Dibi | 20-08-16 | 12:23

@LuckyGirl | 20-08-16 | 12:12
Ze moeten die hele baantjescarrousel van de PvdA overeind houden hé...

Mastermattie | 20-08-16 | 12:22

Ik zeg er weinig over want had dit hier een tijd terug al voorspelt. Zelfs nog voor de coup. Het enigste dat ik zeg. Zet de popcorn en biertje of limonade maar vast klaar. Prettige wedstrijd. De erdolfgames staan op het punt te beginnen.

tweetybird | 20-08-16 | 12:20

Tot nu toe had ik Turken altijd wat hoger zitten dan bijvoorbeeld Marokkanen; ondernemender, minder crimineel en zo. Maar inmiddels ben ik tot het inzicht gekomen dat ze zijn zoals vrijwel alle moslims; zelf-opgelegde verstandelijke beperking door de islam, mega-irritante macho's, op niets gebaseerde arrogantie, geen zelfbeheersing (nog altijd één van de pijlers van beschaving: zelfbeheersing), grote bekken, religieus gedram, en net zo hard "Allahu akbar" brullend als alle andere moslims. En dezelfde neiging tot gewelddadigheid en fascistisch gedrag.

Het maakt niet uit uit welke faal-staat de moslims komen die al decennia lang Europa verzieken; ze zijn domweg niet geschikt voor welke niet-islamitische samenleving dan ook.

Overigens ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.

Peter Emile | 20-08-16 | 12:19

@mvddj | 20-08-16 | 12:08
necrosis | 20-08-16 | 12:14
.
Ik woonde toen zelf in Delft, waar ik grotendeels opgebracht ben.
Ik weet nog dat het nieuwswaardig was.
Wat was Nederland toen nog onschuldig...

LuckyGirl | 20-08-16 | 12:19

Welke partij gaat nou bij tot maart 2017, bij wijze van verkiezingscampagne, z'n eigen achterban de tiefus uitschelden of opeens de waarheid vertellen?

Natuurlijk gaat de Pvda dat niet doen. Die gaan helemaal niets doen en dat hopen ze tot maart 2017 vol te kunnen houden.

SapperDeFlap2166 | 20-08-16 | 12:19

Ook zo'n verrijking van de Nederland; een dreigbrief van de Gemeente en de onderwijsinspectie naar alle ouders als je je kind een dag te laat van vakantie naar school brengt. Dikke boete. Niet omdat Henk en Ingrid besloten lekker 8 weken in Marrakech te vertoeven. Om de 6-jarige koter Arabisch koranonderwijs te laten volgen

Piet Karbiet | 20-08-16 | 12:17

Erdogan steelt onze onschuld. Afhakken, die lange arm.

Normpje | 20-08-16 | 12:16

@mvddj | 20-08-16 | 12:08
Dan heeft je moeder nog mazzel gehad, die vent is een psychopaat.
En dan willen ze hem ook nog op onbegeleid proefverlof sturen?
*naar voorhoofd wijzen doet*

necrosis | 20-08-16 | 12:14

@roze_bril | 20-08-16 | 11:57:
Rutte & Assher zijn slechts goed in het creëren van nieuwe problemen waarbij de oude verbleken.
Dat snapt een (Turks) kind.

LuckyGirl | 20-08-16 | 12:12

"Turken die andere Turken bedreigen horen hier niet thuis, zegt Asher"Ja, wat wou je er aan gaan doen dan? Boete geven? weekje schoffelen? Wat dan? Die loze bedreigingen van je kant, daar veeg ik spreekwoordelijk mijn bips mee af meneer Asher. Waardeloze zak hooi! Ga lekker naar je vriendje Cohen. Die wist er wel raad mee. Iemand een kopje thee? Suiker bij?

Mr_Pikibelly | 20-08-16 | 12:11

@necrosis
hooligans zijn wel weer dikke mik tijdens een sportief conflict met een ander land. De vraag is of de Turken nog wel één zijn in hun haat voor fascistische blanke mens. Ik zie een verbindende functie voor de politieke partij genaamd denk, en vooral voor het brein daarachter, die vrouw van TMF.

RickTheDick | 20-08-16 | 12:11

Asscher bemoeit zich ermee, nu komt het goed. Een mooiprater eerste klas waar je helemaal niets aan hebt. Wat een zak!

Ruud5 | 20-08-16 | 12:10

@LanzVonLiebenfels | 20-08-16 | 12:03
Eh... huisvesting, uitkering, kinderbijslag voor minstens 8 kinderen, niet werken omdat je het verdomt om de NL taal te leren,moet ik doorgaan?

necrosis | 20-08-16 | 12:09

@dws | 20-08-16 | 11:54:
Ik ga een eind mee in je reaguursel, maar kinderen de dupe laten worden van politieke keuzes van ouders, dat is naar mijn mening nauwelijks "downplayen" te noemen.
Maar ik snap wat je bedoeld.

LuckyGirl | 20-08-16 | 12:09

necrosis | 20-08-16 | 11:33

Mijn moeder was destijds barvrouw in het Koetsiertje.
Na de woordenwisseling tussen Ted de Turk en andere stamgasten gin Ted naar huis.
Moeders dienst was een half uurtje later klaar en terwijl ze over het toenmalige Delftse busstation liep, waar de kroeg naast lag, klonken de eerste schoten....
Ze had Ted nog gedag gezegd tijdens het langslopen.

mvddj | 20-08-16 | 12:08

@Albert5000, VAE, de enige allochtonen, op wat westerse expats na, die daar rondlopen zijn halve slaven. Wat wil je in hemelsnaam vergelijken? Het komt niet eens in de buurt.

roze_bril | 20-08-16 | 12:06

De bejubelde degeneratie van de Nederlandse identiteit en nationaliteit is hier debet aan
.
Stemrecht alleen met één enkel Nederlands paspoort. Dubbele paspoorthouders moeten gewoon sneller van hun Nederlandse nationaliteit afgeholpen kunnen worden bij criminaliteit en anti-nederlands gedrag
.
Geen islamitisch onderwijs, geen godsdienst in de politiek of openbaar bestuur, geen uitkeringen zonder de Nederlandse machtig te zijn, ga maar door.
.
Zonder keiharde maatregelen koersen we nog steeds recht op een bloedige Europees-Islamitische burgeroorlog af.

Antitheïst | 20-08-16 | 12:05

@kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 11:57
Ik mag het vast niet zeggen, maar als ik een eigen bedrijf had, zou ik bepaalde mensen NEVER NOOIT aannemen.
En dat is geen racisme, toevallig koos ik voor de beste kandidaat.....


necrosis | 20-08-16 | 12:05

@Bytemaster | 20-08-16 | 11:47 Een goede ouder stuurt zijn kind niet naar een openbare 'gemeenteschool'. Ook onder ongelovigen* zijn juist de bijzondere scholen populair, omdat ze beter zijn en hun best doen om geen afvoerputje te worden.

* Een echte socialist wil echter uiteraard dat alle kinderen even slecht onderwijs krijgen.

Guido | 20-08-16 | 12:05

@Albert5000 | 20-08-16 | 11:59
Dat geldt ook voor Saoedie-Arabie. Buitenlanders worden daar direct de grens over getrapt. Nog een leuk detail; De Duitsers hebben daar al jaren geleden een enorm modern hek gebouwd bij de grens met Irak. Om vluchtelingen en terroristen buiten de deur te houden. www.welt.de/print-welt/article95031/Za... Dat werkt daar dus blijkbaar wel.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 12:04

Ieder nadeel heb z'n voordeel. Gülenschool gesloten wegens leegloop = islamitische school gesloten. 1 down, more to go.

Pretzel Logic | 20-08-16 | 12:03

-weggejorist-

LanzVonLiebenfels | 20-08-16 | 12:03

"Intrekken gebeurt daar al bij o.a. het rijden onder invloed zonder dronken of aangeschoten te zijn."
@Albert5000 | 20-08-16 | 11:59

Is alcohol drinken daar niet haram? Zo ja, dan is het logisch dat dat als een zeer zwaar vergrijp wordt opgevat.

kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 12:02

Pvda, GL en D66 zijn nu al de verkiezingen van maart 2017 aan 't verliezen.

SapperDeFlap2166 | 20-08-16 | 12:01

Dat wij in dit land vrijheid van onderwijs en dus ook bijzonder onderwijs hebben is de uitkomst van de Schoolstrijd die 99 jaar geleden werd beslecht. Voorheen was het verboden orthodox-christelijke scholen op te richten. nl.wikipedia.org/wiki/Schoolstrijd_(N...) De christelijke partijen kregen hun eigen onderwijs en de liberalen algemeen kiesrecht. Die koehandel moeten we een eeuw later maar eens tegen het licht houden.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 12:01

Het stinkende resultaat van decennia lang inschikken, vergoelijken, wegkijken, pappen en nathouden door 'goedmensen'. Vooral doorgaan met stemmen op die partijen.

Fijnstoffer | 20-08-16 | 11:59

Wij zouden eens een voorbeeld moeten nemen aan de Verenigde Arabische Emiraten. Van de ca. 10 miljoen inwoners is er maar circa 800.000 autochtoon. De rest is allochtoon. Die allochtonen krijgen alleen een verblijfsvergunning die direct kan worden ingetrokken. Je hebt daarna nog 3 dagen de tijd om het land te verlaten. Intrekken gebeurt daar al bij o.a. het rijden onder invloed zonder dronken of aangeschoten te zijn.
En wij maar doormodderen met allochtonen die zich niet aanpassen en onze gastvrijheid misbruiken! Te triest voor woorden!

Albert5000 | 20-08-16 | 11:59

@RickTheDick | 20-08-16 | 11:53
In Amsterdam zijn er zat mocro's die andere mocro's haten vanwege de drugshandel.
En dan hebben we nog de voetjebalsupporters van 010 en 020 die elkaar niet mogen of de wedstrijden tussen NEC en Vitesse.

necrosis | 20-08-16 | 11:59

Kinderen niet op een turkse school. Klinkt rot, maar zoek het maar een keer uit met al die segregatie en op religie gebaseerde scholen, dan wordt het duidelijk. Alleen openbare scholen: religie en afkomst eruit trappen. Hou je evengoed rotte appels over, maar is het niet ingebakken in het systeem en dus een rechtstreeks gevolg er van.

TheseDays00 | 20-08-16 | 11:58

Hoe hak je de lange arm van Erdogan eraf? Schaf de dubbele nationaliteit af. Schaf het af! Zelfs een dom schaap begrijpt dat.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 11:58

@necrosis | 20-08-16 | 11:50
Volgens mij is daar een uitzondering op bedacht, op die wet, speciaal voor deze mensen. Als ik me niet vergis, dan mocht de werkgever ze het ene jaar wel 5 weken vrij geven, maar mocht dat het jaar er op niet, om zo de overige werknemers niet voor het hoofd te stoten.

kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 11:57

En verder: Asscher en Rutte. Mensen die oplossingen verzinnen voor problemen die ze zelf veroorzaakt hebben. Hoe serieus kun je die nemen?

roze_bril | 20-08-16 | 11:57

@ Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:52

* Lacht zich pleurestiefes doet * (LOL also)

HypoPseudo | 20-08-16 | 11:57

Die gekke Erdogangster zet wel even de halve wereld op z'n kop met z'n islamitische feestje.

Mastermattie | 20-08-16 | 11:55

Een vijfde colonne hier, een vijfde colonne daar. De logische resultante van het beleid dat VVD, PvdA, CDA, D66 al decennia voeren.
.
'T is wat, hoor, zo geconfronteerd worden met uw stemgedrag. Dit kan zijn omdat u het mogelijk heeft gemaakt. U was in feite de vijfde colonne die de andere vijfde colonnes mogelijk maakte ,in stand hield, en houdt.
.
Niet teveel zeuren als u nog steeds op die partijen stemt dus.

Parel van het Zuiden | 20-08-16 | 11:54

De laatste dagen wordt in de media de nadruk gelegd op Turkse kinderen die hier naar school gaan en hun regeringsvoorkeur voor Turkije mee brengen de klas in.
Dit lijkt echt op een valse schijnbeweging, het conflict is toch veel groter, met veel grotere impact in Turkije na de mislukte staatsgreep? Wordt het gedownplayed naar schoolkinderen?

dws | 20-08-16 | 11:54

-weggejorist-

hebbuh | 20-08-16 | 11:54

Wat een broederschap. Turken die Turken haten.

RickTheDick | 20-08-16 | 11:53

Bytemaster | 20-08-16 | 11:47:
Je hebt zojuist gesolliciteerd naar boze reacties van boze Christelijken, Katholieken en Joden.
Maar ik ben het met je eens.
Laat onderwijs en geloof nooit vermengen.
En onderwijs over je religie betaal je zelf maar in een ander gebouw, op zaterdag.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:53

@HypoPseudo | 20-08-16 | 11:42
Die Kati Piri (Lol) heeft pedagogiek gestudeerd dus die kan het vast goed uitleggen

Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:52

Het eerste wat de regering moet doen, is de dubbele nationaliteit afschaffen. Doet zij dat niet, dan ben ik verder niet geïnteresseerd in het huichelachtige geklaag van bewindslieden over Turken die hier hun conflicten gaan uitvechten.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 11:50

@Mo teddybeer | 20-08-16 | 11:41
Helaas wordt dat gefaciliteerd door 'gutmenschen'.
Mijn werkgever heeft een Turk in dienst die zijn dienstplicht in Schurkije wilde afkopen, hij moest een flinke som geld neertellen en twee weken dienen.
Volgens de huisregels mag geen enkel personeelslid meer dan drie weken aaneengesloten vakantie opnemen.
Hij kreeg er vijf (!) zodat hij ook nog vakantie kon vieren in Erdostan.
Als ik een week vakantie vroeg, kreeg ik dat met pijn en moeite, en zelfs dan durfde ze me op donderdag te bellen of ik op vrijdag nog een dienst kon draaien.

necrosis | 20-08-16 | 11:50

dus als je terroristen financiert ben je ook een terrorist volgens de consul van turkije.

dus als je bijvoorbeeld IS doortocht verleent over turkse bodem of als je olie koopt van IS of wapens levert aan IS dan ben je een terrorist, of geld dat weer niet als je erdo heet?

isotope 465 | 20-08-16 | 11:49

Mooi gezegd dat zulke lui hier niet thuis horen. Belangrijker is te weten wat Asscher er aan gaat doen om ze terug te sturen naar het land waar ze wel horen.

jochum1980 | 20-08-16 | 11:47

Goed moment om eindelijk korte metten te maken met bijzondere scholen. Alleen nog openbare scholen toelaten en zeker geen islamitische meer.

Bytemaster | 20-08-16 | 11:47

Emotie? Check.
Hetze? Check.
Hoort hier niet thuis? Check.
Dus dan moeten ze maar terug naar Turkije om het daar uit te gaan vechten? "Mompeldemompeldemompel"
Hele diepe zucht...

Graaisnaaiert | 20-08-16 | 11:47

@necrosis | 20-08-16 | 11:33
Levenslang? Wat inhumaan. Wat vind Amnesty ervan? En al die andere mensenrechtenstrijders?

kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 11:45

Het toestaan van een dubbele nationaliteit komt zowiezo neer op het importeren van buitenlandse conflicten. De spanningen hier zijn een regelrecht gevolg van overheidsbeleid met pvda-stempel.
Asscher moet zich schamen.

Rest In Privacy | 20-08-16 | 11:45

Nog even en leraren vinden een afgesneden geitenkop in hun bed.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:45

Wat doen turkse kinderen op Nederlandse scholen? Daar zitten toch alleen Nederlandse kinderen op. Turkse kinderen moeten in Turkije naar school. Probleem opgelost.

3xminder | 20-08-16 | 11:44

hypocriete rutte groots op tv: van KINDEREN blijf je af, dit kan niet!

en straks gewoon aansturen op toetreding van turkije, verder netjes zijn mond houdend over kalief Erodan

Ir. Wilhelmus | 20-08-16 | 11:44

Wat betreft het artikel in FD, waarnaar de laatste link leidt;

Ik zie niet in waarom wíj, indirect via de EU, Turkije hadden moeten 'steunen' ten tijde van die coup-poging en voorts 'solidair' moeten zijn met een volk dat collectief massaal juicht voor een zelfingenomen mislukte sultan die, de democratie heeft afgeschaft en afstevent op een variant van nazi-Duitsland.

Als iemand mij hier uit kan leggen waarom dat wél zou moeten, hoor ik het graag.

HypoPseudo | 20-08-16 | 11:43

Go Home!

roze_bril | 20-08-16 | 11:43

MAD1950 | 20-08-16 | 11:28
en dan druk je je waarschijnlijk nog voorzichtig uit!
Ik heb heel andere woorden in gedachten, maar ja, die ban he!

Carpe@diem | 20-08-16 | 11:42

Wat betreft het artikel in FD, warbaar de laatste link leidt;

Ik zie niet in waarom wíj, indirect via de EU, Turkije hadden moeten 'steunen' ten tijde van die coup-poging en voorts 'solidair' moeten zijn met een volk dat collectief massaal juicht een zelfingenomen mislukte sultan die, de democratie heeft afgeschaft en afstevent op een variant van nazi-Duitsland.

Als iemand mij hier uit kan leggen waarom dat wél zou moeten, hoor ik het graag.

HypoPseudo | 20-08-16 | 11:42

"Turken die andere Turken bedreigen horen hier niet thuis."

Al wie zich Turk voelt en/of Turk is hoort sowieso niet thuis in Europa.

Mo teddybeer | 20-08-16 | 11:41

Net als the good old days, met de ford transit of taunus, snel terug naar turkistan.

broervandenhollander | 20-08-16 | 11:40

Rustig maar, mensen. De overheid heeft het allemaal onder controle; de foldertjes zijn al in de maak en zullen maandag rondgedeeld worden op alle scholen in Nederland.

kweethetooknietbeter | 20-08-16 | 11:38

Islam is dus nooit vrede.
Eeuwig haat en nijd.

marjen | 20-08-16 | 11:38

Turken die zich in ons land misdragen, uitzetten naar Turkije.
Geen recht op uitkering, subsidie, kinderbijslag etc.
Zij vinden hun land Turkije toch beter en staan achter het beleid van Erdogan?
Maak aan dit soort opvreters hier eens een einde.

Bovendien zal dit de kwaliteit van ons leven in Nederland aanzienlijk verhogen.

Het zelfde geldt trouwens voor Marokkaanse criminelen.
Gewoon uitzetten en hun dubbele paspoort afpakken.
De koning van Marokko weet wel raad met deze gasten.

Zijn deze maatregelen nou zo moeilijk?

Mijn zoon studeert in Amerika. Als hij daar een rolletje snoep uit een winkel pikt, wordt hij direct uitgezet.
Terecht vind ik.

Maar zolang wij door pleitbezorgers van de islam ( pvda-ers) bestuurd worden zal de chaos in Nederland alleen maar groter worden.

joost2 | 20-08-16 | 11:37

Turken ondersteunen ? Met wat ? Turken die op Nederlands grondgebied bekvechten om wat er in de Turkije gaande is ,moeten vinden velen terug gestuurd worden.Die hebben te veel heimwee,dus dan zijn ze in het thuisland beter af.

altijdfeest | 20-08-16 | 11:35

En zo krijgt de vraag "Hou je van je kinderen?" een lading die de Mafia niet zou misstaan.

LuckyGirl | 20-08-16 | 11:34

@Desmoulins | 20-08-16 | 11:25
Pas maar op met wat je zegt over die lieden.
Momenteel zit er een Turk (Cevdet Yilmaz, aka Ted de Turk) levenslang voor de 6-voudige moord in cafe 'het koetsiertje'.
Ondanks eeuwen van wetenschap, heeft men nog steeds geen geneesmiddel tegen lange tenen......

necrosis | 20-08-16 | 11:33

Toch mooi, die multi-culturele dynamiek? Asscher laat weer duidelijk zijn spierballen zien (en spreekt zich in een filmpje van een halve minuut helemaal niet tegen).

Ik ben benieuwd hoeveel mensen het sprookje nog geloven bij de volgende verkiezingen.

Günther Schneider | 20-08-16 | 11:33

Assimilatie van Turken in west Europa zou gelijk staan aan genocide, volgens Erdogan en dus hoefde het niet van onze daadkrachtige bestuurders. Vijftig jaar doorrotten, wegkijken en cliëntelisme are coming home to roost.

Glasgow Argus | 20-08-16 | 11:31

Kijk eens aan. Kati Piri (Celldömölk, 8 april 1979) is Europarlementarier namens de PvdA. Afgestudeerd in de Pedagogiek en nog nooit een bedrijf van binnen gezien. Kan alleen in Nederland.

Piet Karbiet | 20-08-16 | 11:31

Gelukkig gaat de Nederlandse overheid in gesprek dus het zal allemaal wel loslopen.

jip_86 | 20-08-16 | 11:31

Hoe denkt denk hierover ?

Kromme Banaan | 20-08-16 | 11:30

Stevig lesje maatschappijleer kan het gemoed tot bedaren brengen...*proest*

MichieldeMuiter | 20-08-16 | 11:30

Als dat zo is, wat gaat u er dan aan doen, meneer Asscher? Of is het bij u: mooie woorden, lege taal?

El Rico Grande | 20-08-16 | 11:29

"Turken die andere Turken bedreigen horen hier niet thuis," aldus Lodewijk Asscher. Zet er dan eens een paar uit, slappe zak! Of zorg tenminste dat ze vervolgd worden! In elk geval: doe eens iets in plaats van dat eeuwige slappe geleuter van jou, waardeloze prutser!

MAD1950 | 20-08-16 | 11:28

Duitse taferelen terwijl de Duiters er bovenop zitten... gekker wordt het niet, enger wel.

NLvoorwat | 20-08-16 | 11:28

Als de geit verdronken is, dempt men de put.

krelus | 20-08-16 | 11:28

Als ze onderling hun schizofrene en tribale onzinvetes uitvechten vind ik het allemaal best.
Zouden meer allochtonen moeten doen.

Prof. Pim Pam Pet | 20-08-16 | 11:27

Ik zou het bijzonder op prijs stellen dat de Turken hun stammenoorlog in hun eigen land uitvechten.

Karel de 1e | 20-08-16 | 11:27

Het zijn Turken en blijven Turken die hun broedertwisten hier wensen uit te vechten en helemaal niets om dit land, ons land, geven.
Deporteer ze allemaal.
Schijtvolk.

Desmoulins | 20-08-16 | 11:25

De meeste turken zijn koning, ze zijn een beetje dom.

Koos Knak | 20-08-16 | 11:25

als ze dan hier niet thuis horen asscher zorg dan dat ze terug gaan . niet lullen maar poetsen , maar ja pvda .

bekijket | 20-08-16 | 11:25

Dreigturken + familie deporteren naar Turkije is de enige oplossing.

P. Pantoffel | 20-08-16 | 11:24

Als je culturen importeert, blijven de problemen niet achter in het land van herkomst. Stel je dus maar in op heel veel ellende de komende jaren.

erkomenanderetijden | 20-08-16 | 11:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken