Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant maakt keihard statement over islam

isvknogfatsoenlijk.png Kijk. Een statement. Over de dreiging van de islam. In de Volkskrant. Op de voorpagina. Ziet u het ook? De Koninklijke Marechaussee houdt op Schiphol een auto aan, met daarin een man met een islamitisch uiterlijk. Donkere baard. Een kledingstuk dat wel eens een djellaba zou kunnen zijn (mocht het gewoon een heel ruim, slechtzittend t-shirt zijn, dan bij dezen onze excuses - red.). Dat is een statement. Want er komen op Schiphol dagelijks tienduizenden auto's af en aan rijden. En daarin zitten echt niet alleen maar moslims. En toch zet de Volkskrant precies deze foto op de voorpagina bij een groot artikel over de (on)veiligheid van Schiphol. Dat is een statement. Ook, zélfs de Volkskrant kan er niet meer omheen: als er iets of iemand ontploft op de nationale luchthaven, of wild om zich heen begint te schieten, dan zal het hoogstwaarschijnlijk een moslim zijn. Het gevoel van veiligheid bij de krantenlezer na deze openbaring: Ambigu. gevoelvanveiligheid.png Update: Deze meneer beweert op twitter dat een veiligheidsbeambte op Schiphol hem vertelde dat er dit weekend een ontstekingsmechanisme in een telefoon is aangetroffen: veiligheidopschiphol.png

Reaguursels

Inloggen

Eerlijk gezegd. Zouden wij blij zijn als we vol op de foto worden gezet bij bijvoorbeeld een alcohol-controle? Met een mooie kop: Is het wel veilig op de weg? Dacht het niet.

D.Turpin | 17-08-16 | 14:08

Momenteel een jank item over deze foto op radio 1.

De bewuste baardaap is furieus en bijna de hele studio is het met hem eens en de VK-redacteur wordt aangevallen.
Man man man....

Hufter | 17-08-16 | 11:00

-weggejorist-

toolate | 16-08-16 | 20:06

-weggejorist-

Jack Jersey | 16-08-16 | 18:34

toolate | 16-08-16 | 15:27
Jij snapt het concept van terreur nog niet helemaal ?

Het is juist angst zaaien en dat is ze zeker weten gelukt. In Den Haag schijten ze 3 kleuren stront in hun pakkie. Die hebben geen enkele grip op de zaak.
Mensen kiezen eieren voor hun geld.

Cobalt bomb | 16-08-16 | 17:31

klinkt misschien heel raar maar als je als moslim of als motor club aanhanger in vol ornaat gekleed richting Schiphol vertrekt is in mijn ogen de kans groot dat je aandacht krijgt, heeft volgens mij niks met etnisch profiel te maken maar meer met kleding keuze.

Umberto die trotzoni | 16-08-16 | 17:15

Vanmiddag was de rij eindelijk weg bij Schiphol, hij stond er al weken.

voldemort | 16-08-16 | 17:13

Zucht.
Ikbenniet blij met antiwesterse idioten van moslimpersuasie, maar linkse gutmenschen die bewust een plak beton voor hun niet bestaande hersens houden maken me echt helemaal laaiend.

Nogmaals zucht.

mallekater | 16-08-16 | 15:47

-weggejorist-

toolate | 16-08-16 | 15:27

@Graaisnaaiert | 16-08-16 | 12:20
Vrij wapenbezit (waar ik een voorstander van ben) is uitstekend in de VS omdat men er generaties lang mee is opgegroeid. Nederland zou kunnen beginnen met alle (oud)politiemensen, (oud)beroepsmilitairen en oudere leden van schietverenigingen een "concealed carry" vergunning te geven. Daarnaast zou men noodweerexces coulanter naar het slachtoffer moeten maken (voordeel van twijfel) en "nachtwacht" vergunningen uitgeven voor burger- of buurtmilities (alleen leden met enkel paspoort).
Anderzijds zou men alle lieden subiet moeten uitzetten die voor de rechter moeten verschijnen en een (permanente)verblijfsvergunning hebben of een dubbel paspoort. Desnoods na voldoening van gevangenisstraf (werkstraf afschaffen) en met voldoening van de schade (verbeurdverklaring alle bezittingen). Ook zou men geen asielzoekers meer moeten opnemen uit andere werelddelen, en alle "gevestigde" vluchtelingen uit andere culturen zonder pardon terugsturen zodra hun herkomstland of -regio relatief veilig is
Verder een streng immigratiebeleid waar mensen die niet bereid- of in staat zijn te assimileren er niet meer in komen. Dan nog kinderbijslag afschaffen en vervangen met belastingkorting voor maximaal drie kinderen en bouw van niet-Christelijke gebedshuizen alleen met toestemming van alle omwonenden in een straal van duizend meter, en alle gebedshuizen sluiten die assimilatie tegenwerken of frustreren.
Zoiets.

ben kokhals | 16-08-16 | 14:12

huh!? | 16-08-16 | 10:57
Nou, dat had ik niet gezien, omdat ik er niet op let, omdat het niets uitmaakt(e). Voor mij staat die man daar omdat hij kennelijk dat werk graag doet, en er kennelijk ook de capaciteiten voor heeft. En waar zijn voorouders zoal geboren zijn daar let ik (nog) niet op. En dat wil ik graag zo houden, Sylvana c.s.

Ci Ty33 | 16-08-16 | 14:03

@watmagjenogwel | 16-08-16 | 11:19
Dat het een beetje dom van je was ;-)

McMarx | 16-08-16 | 13:58

Iemand die zo slecht zijn tweets doornummert, heeft misschien wel gewoon een heel slecht gehoor.

Cuban8 | 16-08-16 | 13:57

Als de Volkskrant discrimineert dan mag dat. Het is immers de Volkskrant.

Als ik zo'n plaatje zo plaats dan krijg ik bezoek van de politie.

Macht, macht, macht.

Príncipe | 16-08-16 | 13:29

Ja en die Duitse Nederlandse wielrenner coach straks ook.

Onderbuik2 | 16-08-16 | 13:16

Gelul in de marge. In elke telefoon zit een potentiële ontsteker!

Mr_Pikibelly | 16-08-16 | 13:15

Chriet Titulaer wordt er doodziek van dat hij 6x per dag wordt aangehouden.

alshetware | 16-08-16 | 13:06

" Oude Nederlander: .
Met jouw oplossingen is niets mis, maar de realiteit is dat deze regering helemaal niet bezig is om het probleem op te lossen.
Dat-tonen-de-feiten-aan."
.
Dat klopt helemaal, al voel ik me zelf persoonlijk geen schietschijf. Maar ik vertrouw Burgerjan in de straat gewoon geen vuurwapen toe. Kunnen we dagelijks lezen voer verkeersruzies die met pistoolschioten werden beeindigd, nog meer overvallen waarbij eerst werd geschoten en dan pas om de buit gevraagd etc. etc. Wapens zijn om te doden, en mijn vertrouwen in de medemens is niet zo groot dat ik iets heb van: ach, hij houdt zijn gun wel in huis om inbrekers weg te jagen...
U en ik zullen niet in de stad met een Glock gaan lopen zwaaien ( sterker nog, al zou ik er een mogen bezitten, wat moet ik ermee? Zonde van het geld. ) maar nou juist diegenen waar je dat wapen voor bij je draagt zullen zich nog agressiever op gaan stellen met zo'n ding. Glijdende schaal...

Graaisnaaiert | 16-08-16 | 13:05

Graaisnaaiert | 16-08-16 | 12:20
Met jouw oplossingen is niets mis, maar de realiteit is dat deze regering helemaal niet bezig is om het probleem op te lossen.
Dat-tonen-de-feiten-aan.
Blijft over dat we momenteel schietschijven zijn van elke malloot met een pistool, zonder dat we in alle redelijkheid kunnen verwachten dat de politie ons op tijd beschermt.
Ergo, we zullen onszelf moeten beschermen, zolang als we de huidige situatie hebben.

OudeNederlander | 16-08-16 | 12:55

Wanneer ze iemand die zich zo uitdost, die dat doet -- wetende wat voor dreiging er van dat pokkengeloof van hem uitgaat--, gewoon doorlaten hoef ik niet meer naar Schiphol.

Een moslimvarkenskloot die zich ZO kleedt heeft hier echt niets meer verloren, en al helemaal niet op Schiphol.

mallekater | 16-08-16 | 12:34

" Feymnan: De aangevallen persoon in onze samenleving kan iedereen zijn. Dan moet iedereen zich kunnen verdedigen. Dan kom je vrij snel op het tweede amendement."
.
U kent het 2e amandement ( idd het recht van burgers/ militia/staten om wapens te dragen om zichzelf tegen de federale overheid te verdedigen ). Hulde. Een hoop mensen - waaronder Amerikanen - kennen alleen het deel " dat ze het recht hebben om een wapen te dragen because I have to defend myself " en dankzij de NRA-lobby is het ondertussen verworden tot " Obama wants to take away my guns " en " I carry a gun because I have the right to "
Probleem daarmee is dat je daarmee meteen een samenleving creeert waarin bijna iedereen die niet meteen knotsknettergek is legaal met pistolen en erger over straat kan lopen. Probleem is dat je dan ook gaat verwachten dat de ander er eentje bij zich draagt en er dus preventief naar gaat handelen ( van agenten die auto's aanhouden, tot beveiligers die mensen op stations zien rondhangen etc. etc. ). Nog los van het feit dat het voor " de enemy within" nog makkelijker wordt om aan wapens te komen eht dat ik 95% van wat ik op straat aan medemens zie nog niet vertrouw om een brief voor mij op de bus te doen wil ik niet in zo'n samenleving leven. Diegenen namelijk die op straat de orde handhaven zijn over het algemeen niet de meest ontwikkelde types en juist met die krijg je als burger als eerste te maken in het geval dat...
De oplossing is m.i. veel simpeler, namelijk meldingsplicht voor migranten met een verblijfsstatus, geen naturalisatie van nieuwkomers ( als ik een label met "hond" op mijn kat prik gaat hij daardoor echt niet blaffen ), geen beroep op sociale voorzieningen of zelfstandige huisvesting voor vluchtelingen, geen recht op kinderbijslag en hier geboren migrantenkinderen pas na 5 jaar de NL-nationaliteit geven - mits de andere nationaliteit geschrapt wordt - en migratie voorwaardelijk maken ( ergo, ze een contract met een x-aantal voorwaarden, zoals recht op godsdienstvrijheid/vrije partnerkeuze/vrijheid van meningsuiting/accepteren van de seculiere rechtsstaat ) laten ondertekenen wat bij overtreding meteen resulteert in terugsturen.

Graaisnaaiert | 16-08-16 | 12:20

Ironisch weer. Wilders wilde het leger een tijdje geleden inzetten wat weer met hoon werd ontvangen. Ondertussen doet het leger gewoon mee en niemand die je er nog over hoort. Veiligheid hoort prioriteit te zijn. Om na elke steekpartij of islam gerelateerd geweld te moeten zeggen: 100% veiligheid bestaat niet. Waar geschiedenisleraar Rutte een handje van heeft. Nou 100% verschoond te blijven van islam geweld bestaat WEL als je de islam buiten de deur houdt. Zo doodsimpel is het gewoon. Als je echter de prioriteit verlegd naar: islam hoort bij Nederland, dan slachtoffer je de burgers voor een fatamorgana, een droom/nachtmerrie van" de wereld is lekker van iedereen" en ben je een verrader naar je eigen mensen. Dan komt de reactie: een miljoen dweilen om het stromende water uit de kranen op te dweilen zonder ooit de kraan dicht te doen. Miljoenen euro's om een levensgevaarlijke situatie voor iedereen in dit land in te dammen zonder het gevaar echt aan te pakken.
De islam wordt steeds gevaarlijker: Ons voorland: In de Swat-vallei in Pakistan zijn sharia-rechtbanken ermee begonnen de sharia te implementeren. Met de sharia in de regio Malakand mogen vrouwen niet meer zonder mannelijke begeleiding naar buiten of spreken in het openbaar. Ook moeten zij hun hoofd volledig bedekken.
-----
De islam zal net zo lang onze kinderen laten ontploffen totdat de islam ook hier heerst. Wanneer dringt het nou eens dooor. We zijn in oorlog met de islam!

dijkbewaker | 16-08-16 | 12:12

Graag 2xminder

Road to serfdom | 16-08-16 | 12:10

Zometeen op staatsomroep radio 1 Leo 'volgens mijn statistieken zijn er geen problemen met allochtonen' Lukassen.
Luisteren allemaal , omdat hij met de Turkije deal op de tocht, met de oplossing van het vluchtelingen probleem zal komen.
Luisteren, want met 'journalist ' Eric Corton zal het zeker een kritisch interview worden.
Dit gezegd met een licht sarcasme.

phman68 | 16-08-16 | 12:09

-weggejorist-

3xminder | 16-08-16 | 12:07

-weggejorist-

3xminder | 16-08-16 | 12:07

-weggejorist-

3xminder | 16-08-16 | 12:07

Als die mijnheer in die auto van de foto, bij mij in de rij zou aanschuiven, terwijl ik ga boarden, dan zou ik daar een behoorlijke knoop in m'n buik van krijgen.

arc-en-ciel | 16-08-16 | 11:58

Ik weet niet wat de instructies zijn, maar het lijkt me toch volstrekt legitiem om alleen islamitisch uitziende mannen eruit te pikken. Etnisch profileren noemen ze dat. En met recht. Het is sowieso van de gekke dat je als gewone Nederlandse vakantieganger in je eigen land binnenstebuiten wordt gekeerd vanwege de aanwezigheid van een aantal potentiële ploflims in je land, die hier niet eens hadden mogen zijn.

WhiteShark | 16-08-16 | 11:52

De ploflims zullen geen aandacht naar zich toe willen trekken door Arabische kleding te dragen. Je zag dat bij alle Duitse en Franse aanslagen van laatst. Die gasten zien er niet uit alsof ze naar de moskee gaan.
Dragen van dergelijke kleding is een andere vorm van terrorisme, namelijk sociaal terrorisme.

zwarte_weduwe | 16-08-16 | 11:42

Niet om het een of ander, maar dit lijkt me meer een suggestie dat vooral weer moslims last hebben van islamitische terreur, omdat die nu vaker gecontroleerd worden. Heel subtiel.

His Lordship | 16-08-16 | 11:32

Veilig als voorbode van dat desastreuze moment dat zeker zal plaatsvinden, ja, dat stelt de mensen zeker gerust!

BadLieutenant | 16-08-16 | 11:32

Nee, Schiphol is niet meer veilig

Gags Beasley | 16-08-16 | 11:32

watmagjenogwel | 16-08-16 | 11:21

Je hoeft ze niet perse door de plee te spoelen hoor, in de supermarkt heb je ook een bakje staan waar je ze in kunt doen.

Jos Tiebent | 16-08-16 | 11:31

Met het toelaten van zovele immigranten uit het midden oosten hebben we ook hun gewelddadige samenleving geinporteerd. Nog maar eens die goeie uitspraak: Wir schaffen Daesh

Peniskokertje | 16-08-16 | 11:24

Jos Tiebent | 16-08-16 | 10:56
Je brengt me op een idee, heb hier nog wel een paar oude liggen.

watmagjenogwel | 16-08-16 | 11:21

McMarx | 16-08-16 | 10:53
Ja, natuurlijk, wat zou Maxima hier over zeggen....

watmagjenogwel | 16-08-16 | 11:19

Nog een verhuld statement; ik zie een marechaupiet!
--
Hebben die kut No enty-id meldingen ook iets te maken met schiphol soms?

Tjemig | 16-08-16 | 11:10

Vroeg of laat komt iedereen met een IQ >80 tot dezelfde conclusie. De vraag is alleen gebeurt het op tijd, of gebeurt het te laat?

hallootje kadootje | 16-08-16 | 11:09

Kijk silly Syl, etnisch profileren. Hup. Ga Kamervragen stellen.

Uw Psychiater | 16-08-16 | 11:00

Burgers ontwapenen en de veiligheid in handen van de overheid leggen werkt alleen in een échte rechtstaat, waar de overheid er hoofdzakelijk is voor het welzijn van de burgers, en de rechterlijke macht samen met de politie hun werk doen.
Wat al lang niet meer het geval is in Nederland.
De pakkans is 1(?)%, de overheid is vooral bezig met NL naar de klote te helpen, en als er dan eens zo'n gelukszoekende apotheker voor de rechter staat mag ie 10 uur schoffelen.
Verder leert de geschiedenis wat er gebeurt als een overheid burgers ontwapent en vervolgens totalitair doorslaat: genocide. Meer camera's, soldaten met stenguns, stripsearches op het vliegveld, al die zaken helpen niet om terroristen te stoppen, maar zorgen er wel voor dat je eigen vrijheid flink wordt ingeperkt.
Kortom dit systeem is failliet, en als een overheid zijn burgers niet kan beschermen dan hebben diezelfde burgers het recht om zichzelf te beschermen.

OudeNederlander | 16-08-16 | 11:00

Fenomenale foto.

Ondertussen bij DENK
Sylvana: "Kijk hoe ze etnisch profileren!!"
"Euh, ik zie een neger de controle uitvoeren."

Sylvana: : "Ja, maar kijk dan wie ze pakken!"
"Euh, maar kijk dan wie wie controleert.Het is een neger Sylvana. Een positieve neger die graag iets bijdraagt."

trap er niet in.....

huh!? | 16-08-16 | 10:57

Als je Schiphol leeg wilt hebben moet je daar ergens een (oude kapotte) mobiele telefoon neerleggen waar een rood en een blauw draadje uit steken.

Iemand hoeft hem maar te zien, schaalt beveiliging in, en die geeft ongezien een alarmcode af waarna allerlei protocollen in werking treden en mensen worden gesommeerd om rustig en voorzichtig het vliegveld te verlaten. Ondertussen wordt EOD geinformeerd die de politie verzoekt om alles in een straal van 250 meter af te zetten, en er wordt een robot op af gestuurd om het telefoontje te onderzoeken terwijl een hele roedel honden alle bagagekoffers na moet lopen.

Je kunt ook die telefoon in het toilet gooien en goed doorspoelen. Het wordt steeds gekker hier.

Jos Tiebent | 16-08-16 | 10:56

Ipv dat we de mensen uit de oorlog halen halen we de oorlog in de mens naar ons, slim! dacht dat de basis van belasting betalen stamt uit de middeleeuwen waar je waren afstond aan de landheer in ruil voor jawel bescherming... maar nu ff niet natuurlijk
Assembled in NL | 16-08-16 | 09:31
.
Daarom zeg ik altijd dat de Roverheid erger is dan de Maffia, daar krijg je nog echte bescherming voor je afgeperste geld, bij de Roverheid persen ze alleen maar af zonder dat er nog iets tegenover staat.

watmagjenogwel | 16-08-16 | 10:55

@watmagjenogwel | 16-08-16 | 10:43
De telefoon zonder onstekingsmechanisme wordt gebruikt om degene met dat mechanisme te bellen. En dan BOEM.

McMarx | 16-08-16 | 10:53

necrosis | 16-08-16 | 10:38

Lijkt me dan dat u thans meer in een identiteitscrisis zit.

duitse herder | 16-08-16 | 10:51

@necrosis | 16-08-16 | 09:22
Het is heel simpel: Als je een tijd niets geplaatst hebt, dan krijg je bij de eerste plaatsing die melding. Daarna niet totdat je weer een tijdje niets hebt geplaatst.
Gewoon tot standaard maken: Tekst typen, selecteren, Cntrl+c om naar het clipboard te plaatsen en dan pas posen. Als het dan fout gaat kan je de tekst makkelijk weer terughalen en opnieuw posten.

McMarx | 16-08-16 | 10:50

@Schietmijmaarlek | 16-08-16 | 09:27
Gevaarlijke snor is ie aan het laten groeien.

McMarx | 16-08-16 | 10:47

necrosis | 16-08-16 | 09:22
Eergisteren heb ik daar ook al commentaar op gegeven, betreft die server, men voelde zich behoorlijk aangesproken, namelijk ik werd weg-gejorist.
"Ze" hebben er dus moeite mee.

watmagjenogwel | 16-08-16 | 10:47

Ik zelf ben tegenwoordig altijd opgelucht als ik ingechecked ben en met name de vertrekhal kan verlaten. Voel mij daar niet meer zo lekker de laatste jaren, ook niet in andere landen. Ik heb het idee dat het daar zo onveilig als de pest is, ondanks de al dan niet aanwezige beveiliging. En je kan er op wachten dat er vroeg of laat nog meer aanslagen in vertrekhallen komen. Want het lijkt mij geen enkel probleem om met een koffer vol explosieven een vertrekhal binnen te lopen. Ben de afgelopen weken 3 keer op Schiphol geweest en alle keren kon ik zo door die controle van de Marechaussee heen. En dan te bedenken dat die er tot op een paar weken geleden niet eens stonden. Nee voor mij hoeven dat soort openbare ruimtes niet meer zo. Want dit is niet tegen te houden.

Bigi Bana Boy | 16-08-16 | 10:46

Vreemd hoor , ik had verwacht dat de hoofdredacteur en voltallige redactie plus familie eerst onthoofd zou moeten worden onder Akbar gekrijs voordat er een begin gemaakt zou worden met erkenning van een eventueel islamitisch probleempje .

Castor12 | 16-08-16 | 10:45

Wat een onzin: er was een telefoon gevonden met een ontstekings mechanisme.
Het is niet zo moeilijk om een bom te laten ontploffen met een telefoon, zonder ontstekings mechanisme.

watmagjenogwel | 16-08-16 | 10:43

Er wordt een Imam doodgeschoten en het is een racistische daad.
catomar | 16-08-16 | 09:15

Als die compositietekening ziet van de dader is het geen blanke die de 2 moslims gepopt heeft.

assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2...

vinzDH | 16-08-16 | 10:40

@Dirk III | 16-08-16 | 10:30
Ik zit niet 24/7 op GeenStijl.
Sterker nog, ik denk dat sommige reaguurders dit jaar al meer gepost hebben dan ik.

necrosis | 16-08-16 | 10:38

Ja Schiphol is veilig maar gevaarlijke IS moslims niet

duitse herder | 16-08-16 | 10:38

Feynman | 16-08-16 | 09:07
"We proberen nu met uiterlijk vertoon en het afbreken van onze privacy een gevoel van veiligheid te creëren"
.
Nou, dat dus. Ironisch ook dat het bij deze maatregelen niets uitmaakt dat de "goeden onder de kwaden moeten lijden", maar als het om immigratie gaat, dan is het ineens een verwerpelijke doctrine.

Gen. Maximus | 16-08-16 | 10:37

-weggejorist-

toolate | 16-08-16 | 10:36

Net zoals in 2001 bij de aanslagen op de Twin Tower de later ingevoerde mass digital surveillance niet had gewerkt omdat de daders geen mailtjes naar elkaar stuurden, maar het in concepten lieten hangen in een gedeeld account.

Feynman | 16-08-16 | 09:07
Klopt zowiezo een hoop niet met die twin towers ze vonden de pas poorten van die daders gewoon onbeschadigd
op straat.
En het vliegtuig in pennsylvania was volgens de verklaring gewoon verdampt nog nooit gehoord van een vliegtuig dat gewoon verdampt is.

Sjonie01 | 16-08-16 | 10:35

@Feynman | 16-08-16 | 09:11
"trays" Zijndat die dingen waar je 10 bier in kan zetten?
Heb al lang niet meer gevlogen dus niet bekend met de vaktermen.

McMarx | 16-08-16 | 10:34

Zat een paar jaar terug bij Schiphol incheck te koetjes en kalfjes op een bankje met een Indonenische mevrouw. Ons koetjes en kalfjes werd ruw verstoord door een met getrokken pistool peloton aan Marechaussee, leger, politie en nog een stuk of wat beveiligers die in sneltreinvaart naar de gate renden. Struikelden in hun haast bijna over elkaar heen.

Kwamen allemaal na 2 min. terug met ingeklemd een baard in witte jurk, grote rugzak met een of andere stok eraan. Daar zit je dan met je koetjes en kalfjes. Vliegen is geen pretje. Voor je het weet lig je onder de zoden.

chicago river | 16-08-16 | 10:33

necrosis | 16-08-16 | 10:20
Heb jij een vriendin? Maar je zit 24/7 op geenstijl te reaguren dus waar haal je de tijd vandaan?

Dirk III | 16-08-16 | 10:30

necrosis | 16-08-16 | 10:20
jij boefje :)
Maare dat betekent dus dat de muzakjes nog wel wat harder kunnen. Anders kan ze niet goed meeluisteren.
speciaal voor haar een vrolijk deuntje www.youtube.com/watch?v=Bv-oswyPzak

Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:24

Een krant brengt toch nieuws? De kop op de voorpagina lijkt me meer een opiniepeiling. Maar misschien is daarvoor gekozen zodat ze I(s) S(chiphol) met een foto van een aangehouden man met baard op de voorkant wilden zetten.

Jos Tiebent | 16-08-16 | 10:22

@Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:13
Ik woon in een flat, bij ruzies, verbouwingen of heftige neukpartijen kun je gewoon meegenieten.
Sterker nog, mijn buurvrouw vertelde me laatst dat zij de bovenraampjes dichtdeed als ik en mijn 'dinnetje weer aan 'bedsport' deden.
Volgens haar maakten we een hoop herrie.....
Maar geen woord over mijn muzakjes.
*verdacht*

necrosis | 16-08-16 | 10:20

Hoeveel fundamentalisten, extremisten en potentiële terroristen werken er eigenlijk op Schiphol? Na de aanslag op Zaventem bleken er meerdere extremisten op de luchthaven te werken. Lijkt me nogal een veiligheidsdingetje. Maar daar wordt vast niets aan gedaan Nederland kennende. Want politieke correctheid gaat boven veiligheid.

Rheia | 16-08-16 | 10:17

Wie helpt mij: wat is de meest atheïstische, humanistische politieke partij in Nederland? Als we nou eens beginnen met het kankergezwel dat 'geloof' heet in Nederland in te perken, dan komt de rust vanzelf weer terug. Geen politiek correct gelul over 'racisme' mee, geen ruimte voor opgeëiste uitzonderingsposities vanuit geloofsovertuiging, geen afdwingen van 'respect', geen ruimte meer voor 'je beledigd voelen' als iemand anders niét in je sprookjes wenst te geloven.
.
Als we minder gevoelig worden voor de onterechte eisen en claims van gelovigen, en moslims in het bijzonder, dan worden we vanzelf ook minder gevoel en minder politiek correct als het gaat om noodzakelijk ingrijpen daar waar nodig.
.
'Etnisch profileren' is ook maar weer een politiek correcte term die nu gebruikt wordt om goedbedoelende personen en overheden in het 'racisten'-hoekje te duwen. Het zijn gewoon statistiek. En statistieken liegen niet.
Als ik op zaterdagnacht met m'n scooter word aangehouden, dan doet de politie dat óók omdat het nou eenmaal een feit is dat veel scooterrijders op zo'n avond en na een bepaald uur gedronken heeft. Omdat ik een blank kleurtje heb, accepteer ik dat dus maar gewoon. Maar als je een tintje hebt en verder in dezelfde situatie zit, dan trek je maar meteen de 'rasisme'-kaart...!? Kan er kwaad om worden.
Hoeveel foute blanken denk je wel niet dat er jaarlijks worden aangehouden ter controle, omdat ze in een te dikke bak rijden.

Jimmydepimmy | 16-08-16 | 10:17

Ze laten wel een donkere jongen het gevaarlijke werk doen op die foto van de Volkskrant.

Watching the Wheels | 16-08-16 | 10:16

En die foto:

Deze moslim wordt gecontroleerd op een aparte plek op Schiphol. Hij is gesommeerd om uit de rij te gaan. Dat zie je aan de plaats waar ze hem ondervragen en aan het feit dat ACHTER zijn auto een Mercedes van de koninklijke Marechaussee staat.

Ze vertrouwden hem dus niet, terecht!!!

Taxi!! | 16-08-16 | 10:15

Ik begrijp dat vanwege de geschiedenis het moeilijk is voor mensen om de realiteit onder ogen te zien.
Het gevolg is een vlucht van de werkelijkheid. De olifant in de kamer wordt ontkend en zelfs gefaciliteerd.
De haatislam hoort in Europa NIET thuis.

Antitheïst | 16-08-16 | 10:15

necrosis | 16-08-16 | 10:03
Een heel goed punt maar laten we dan onze buren iig taseren of peppersprayen want wie om 23 uur gaat timmeren in een flat verdient dat.

Dirk III | 16-08-16 | 10:14

In de elektrotechniek zoek je de storing waar je het verwacht of het meeste voorkomt, aangevuld met know how van de systemen waarmee werkt. Waar de stoom/energie vandaan komt is best wel een belangrijk feit dan.

Mark van Leeuwen | 16-08-16 | 10:14

@captain Pervert | 16-08-16 | 09:33
Inderdaad, ik erger me kapot aan die tweets van Henk van Es. Die goedbedoelde uitspraak van beveiligingsambtenaar is mogelijk gedaan in een relatie van vertrouwen op dat moment. Maar Henk van Es is een totale lul en schaadt moedwillig het vertrouwen welke de lagere ambtenaar in hem had. Erger nog, Geenstijl geeft deze meneer een nog breder platform, wat zou kunnen inhouden dat de gevolgen voor goedbedoelde ambtenaar groot kunnen zijn. Niet netjes en ondoordacht van GeenStijl

Imprimatur | 16-08-16 | 10:14

@Lupuslupus | 16-08-16 | 10:07
Zullen we samen een weekje naar Groenland gaan?
Bevolkingsdichtheid 0,03% en geen moslims.

necrosis | 16-08-16 | 10:14

@ Necrosis
Lijkt mij ook niet verstandig. Alleen had de overheid als geweldsmonopolist in het verleden veel scherper moeten zijn in het aanpakken van de wapenhandel. Bijvoorbeeld toen na de oorlog in Joegoslavie ons land overspoeld werd met automatische wapens. Maar ja, mag niet van Schengen. En nu zitten we met de gebakken peren. Voor de bad guys in ons koude kikkerlandje is het een eitje om goedkoop aan een Kalasnikov te komen.

Road to serfdom | 16-08-16 | 10:13

necrosis | 16-08-16 | 10:03
Het helpt wel met de overbevolking. Als de buurman op 5 kilometer afstand woont weet je tegen de tijd dat je aankomt niet meer waarom je nou ook al weer die kant op was gereden met een geladen geweer. Dus pak je samen een pint en knal je van een afstand op de lege blikjes. Eind goed al goed

Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:13

@ necrosis | 16-08-16 | 09:38

Geloof me, dit is algemeen bekende info

Taxi!! | 16-08-16 | 10:12

Wel lachen als ze die kabouter terug naar het bos gesleept hebben om hem te helpen, even lekker knuffelen, (schip)holletje voor hem maken, goed aanstampen, snoepje erbij ... a la Teeuwen youtu.be/x0bFJ3w45qs?t=90

Watching the Wheels | 16-08-16 | 10:12

Feynman | 16-08-16 | 09:48
Het gevecht van de lange adem wordt op de meeste plekken in de natuur gespeeld. Goed observeerbaar bij bacterien.
Toch jammer dat mensen zo slecht zijn om de parallellen te zien. Natuurkundewetten zijn de enige wetten.

Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:10

Overal waar ik kom zie ik die djellabas lopen. Inclusief baard en zonder kinderbruidje want die moet thuisblijven.
Ze werken niet, haten ons en tonen die haat. Ze minachten alles wat niet islam genoeg is voor ze en we laten het gebeuren. Wees toch een keer niet correct en houdt eens een grote opschoon-actie en zorg dat ze allemaal vertrekken naar zandbak van herkomst.
Wie niet ziet dat Europa and beyond naar de tyfus aan het gaan is door deze gasten spoort niet.

Dirk III | 16-08-16 | 10:10

En dat is dan nog exclusief effecten zoals misgelopen toerisme in mooie vakantielanden met islamitische inslag. Daar raken mensen hun banen en contact met westerlingen kwijt, zodat die mensen in meer ellende en afzondering vatbaarder zijn voor de ideologie van de haat.
Feynman | 16-08-16 | 09:48
.
Ik wil nog niet dood gevonden worden in een moslim-vakantie-land maar dat terzijde.
.
Wat u schetst kan hoogstens een heel klein beetje meehelpen aan het radicaliseren maar zal nooit de oorzaak zijn. De haat van de islam jegens de Westerse wereld is er al 1400 jaar en behoeft geen "kapstok", geen reden voor de haat.
.
De islam wil - net als het Nazisme - wereldheerschappij en haalt alles uit de kast om dat te bereiken. Hoeveel landen zijn er op de wereld in in hoeveel van die landen is de islam AFWEZIG? Ik denk dat we snel klaar zijn met tellen.

Lupuslupus | 16-08-16 | 10:07

Wir sind das Volkskrant.

Watching the Wheels | 16-08-16 | 10:06

Sans Comique | 16-08-16 | 09:59
Precies, en dan serveren ze het op RTL klootjestv als "de gouden kooi". Nederland pur sang.

Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:05

Een gevoel van veiligheid geven wil niet zeggen dat het dan ook veilig IS.

Dostranamus | 16-08-16 | 10:04

Feynman | 16-08-16 | 09:50
Dat hangt dan van de tijd af. Ik heb ze nog nooit zo druk in de weer gezien. Wel stuntelen met mn spullen, dat wel. Want ondanks dat ik daar gedwongen wordt mezelf half te onkleden etc houd ik mijn spullen ten alle tijden scherp in de gaten maar ook mijn omgeving! Ik vertrouw zeker niet alleen op de beveiliging.

necrosis | 16-08-16 | 09:52
Om je leven op te peppen hoef je niet naar schiphol, dat is nog net zo als het 20 jaar geleden was. (afgezien dat het nu dus onvelig is)

Cobalt bomb | 16-08-16 | 10:03

@Road to serfdom | 16-08-16 | 09:51
Het lijkt me niet verstandig om burgers het recht te geven om (zware) wapens te dragen.
Dan loop je het risico dat bij elke burenruzie gelijk een lijkwagen mag aantreden.
Bij mij in de flat liep een 'Bob de Bouwer' lekker te timmeren tot rond 23:00.
Zijn onderbuurman ging even verhaal halen aangezien hij de dag erop weer vroeg op moest.
Wat als onderbuurman een paar biertjes ophad en met een .475 even 'verhaal' ging halen?

necrosis | 16-08-16 | 10:03

"We proberen nu met uiterlijk vertoon en het afbreken van onze privacy een gevoel van veiligheid te creëren, maar leggen alleen maar de bouwstenen voor een totalitaire samenleving die we menen te proberen te voorkomen.
Feynman | 16-08-16 | 09:07 "
Waar vroeger de overheid er voor was om de veiligheid in de publieke ruimte te waarborgen heeft men ergens besloten dat wij beter af zijn in een kooi met de criminelen, terroristen en ander gespuis daarbuiten in alle vrijheid. Was het niet in Utrecht waar de oudjes van een bejaardentehuis zodanig werden lastiggevallen door hangjongeren dat de autoriteiten een enorm hek om het complex hebben gezet (waardoor de oudjes enorm moesten omlopen voor de ingang)? Dus de gewone burger moet in zijn kooi blijven (lees; zich wél aan alle regels houden).
Ik denk wel eens dat de rechterlijke macht zulke bezopen uitspraken doet om het klootjesvolk in het gezicht te drukken dat zíj de straffen uitdelen en niet het plebs.

Sans Comique | 16-08-16 | 09:59

 
Reizen per vliegtuig, naar bestemmingen buiten de EU, is al een aantal jaren een compleet drama. Als vee naar de slachtbank om daar door niet al te snuggere security medewerkers afgeblaft te worden. Overigens zijn de controleurs vaak juist van het type: etnisch suspicious.
 
Elke keer is het weer grappig om te zien dat de luchthaven medewekers met hun schoonmaakattributen om de poortjes heen lopen omdat het anders zo omslachtig wordt.
 
Anyway, sociaal-cultureel profileren is het enige antwoord.
 

Rebellis | 16-08-16 | 09:59

@Lupuslupus | 16-08-16 | 09:37
Het is jouw tijd nog niet, daar ben je nog veel te jong voor!
necrosis | 16-08-16 | 09:42
.
:-)
Ach ik ben al reuze blij met elk jaar dat ik er weer bij krijg. Daarom zijn de herfst en winter ook de jaargetijden die ik totaal verafschuw; alles somber, koud en eng. De natuur die op de "spaarstand" gaat. Voor mij echt een DIP-periode (ja met hoofdletters).
.
En weet je, necrosis, hoe meer mensen er om mij heen wegvallen (of zéér ernstig ziek zijn), hoe erger het wordt.
.
Maar vandaag schijnt gelukkig de zon dus ik ga een poosje tuinieren :-)

Lupuslupus | 16-08-16 | 09:57

de batterij van je telefoon ontploft al als je 'm flink buigt of er een gat in maakt. .. zie vele filmpjes op youtube.

141535979 | 16-08-16 | 09:56

Gewoon moslims verbieden om te mogen vliegen. Ga maar dobberen of lopen.

Piet Karbiet | 16-08-16 | 09:56

Meneer Henk van Ess zit er nogal mee in zijn maag, zo te zien.

Sans Comique | 16-08-16 | 09:52

@hoevenpe | 16-08-16 | 09:45
Ik ben al jaren niet meer op Schiphol geweest en voel geen enkele behoefte omdat alsnog te doen.
Mijn leven is een stuk saaier dan 15 jaar geleden, maar ik hoef niet zonodig op de voorpagina van een dode boom met een wit laken over me heen.

necrosis | 16-08-16 | 09:52

@ Feynman
Probleem is dat we hier geen tweede amendement hebben. En die zie ik er ook niet komen. Kortom, het geweldsmonopolie blijft dus bij de staat. En om tegenwicht te bieden tegen de steeds zwaardere wapens van criminelen en terroristen word je vanzelf een politiestaat.

En tot op zekere hoogte is dat ook wenselijk wat mij betreft. Gisteren die berichtgeving in het journaal over criminele mocro's die zonder gene de grens naar Duitsland passeren in hun dikke Audi's om vervolgens een plofkraak te plegen in een Duits dorpje. En wat is het antwoord van de Duitsers? Automaten beter beveiligen. Daar zakt mijn broek van af. Nee, geen symptoombestrijding maar oorzaak aanpakken. Lees: criminelen tegenhouden en oppakken. Kortom, grenscontroles invoeren, etnisch profileren en zeer lange gevangenisstraffen invoeren.

Zo'n politiestaat liever vandaag dan morgen.

Road to serfdom | 16-08-16 | 09:51

De kop lezend – ‘keihard statement over islam’ – dacht ik even dat de Volkskrant eindelijk eens een kritsch artikel heeft geplaatst over wat islam eigenlijk is en wat islam doet met niet-islamitische cultuur. Maar goed, met de vraag ‘Is Schiphol nog veilig?’ kom je ook al een eind in de richting. De islam wil met alle mogelijke middelen - grote gezinnen, omkopen, leugens, terreur - komen tot een 7e eeuwse arabische woestijnrovers tirannie, en elke samenleving die daar geen zin in heeft maar wel zo dom is om massaal moslims te importeren en hun subcultuur te faciliteren, betaalt daarvoor met de prijs van het moeten inrichten van steeds meer politiestaat. Dus wat is de nieuwe normaliteit in ook Nederland? Overal steeds meer politie en zwaarbewapende soldaten, controle, oponthoud, camera’s, bewaking, argwaan, enzovoort. De multiculturele samenleving werkt best wel met chinezen en hindoes, boeddhisten, enzovoort. Maar met moslims? Hoe lang zal het nog duren voordat de politieke correctheid bereid is om te erkennen dat de islam niet die religie is van eindeloze liefde en vrede en barmhartigheid zoals de politieke correctheid ons dat jarenlang als absoluut en onweerspreekbaar dogma heeft voorgehouden? Wanneer zal het de politieke correctheid lukken om doorheen de waan van jarenlang wensdenken eindelijk eens de werkelijkheid waar te nemen? Of gaat men gewoon verder met knuffelen en goedpraten van die wereld van stenigen van verkrachte vrouwen en vermoorden van andersdenkenden?

notamused | 16-08-16 | 09:50

Cobalt bomb | 16-08-16 | 09:32
Je bent kennelijk nog nooit op dat punt geweest. Er staat daar iemand tussen meerdere securitylines. Het is geen rustige plek. Het is van lijn naar lijn rennen om met plastic trays te gooien. Gewoon continu productie werk. Zit niet de tijd tussen die nodig is. Dat is precies het probleem.

Feynman | 16-08-16 | 09:50

Marechaussee reageert en geeft aan dat het niet klopt. Lijkt me gezien bange reizigers goed om het bericht bij te werken?
Het kan natuurlijk alsnog kloppen maar mijn algemene indruk van de Marechaussee is dat die betrouwbaarder is dan de gemiddelde beveiliger. Dat zijn net iets te vaak afgekeurde agenten met een hang naar sensatie.

_waverider_ | 16-08-16 | 09:49

Wat een breaking nieuws toch weer. Een GSM is een detonatiemechanisme... hoe betaat het. Dat zijn GSM's al sinds de uitvinding van mobiele telefonie.

Pedronegro | 16-08-16 | 09:48

mooi dat etnisch profileren, hoe zou dat komen?

Leefjeleven | 16-08-16 | 09:48

Lupuslupus | 16-08-16 | 09:37
Stel er zijn in USA sinds 9/11 zo`n vijftig grote aanslagen voorkomen zoals beweert in www.heritage.org/research/reports/2012...

Daar is ongeveer 10^12 dollar voor uitgegeven. www.hsaj.org/articles/43

Deel je de kosten door het aantal verhinderde aanslagen komt je op 20 miljard dollar per aanslag. Dat is een veelvoud van de financiële schade van 9/11.

Dus zelfs al zou het aantal voorkomen aanslagen waar zijn, worden we daar financieel niet beter van. Dat lijkt een irrelevant detail, tenzij je deze oorlog bekijkt als een uitputtingsoorlog waarbij het economisch effect de doorslag kan geven.

Doel van terrorisme is door middel van angst meer schade te doen als dat ze fysiek zouden kunnen, bovenstaande rekensom laat zien tot in welke mate dat lukt.

En dat is dan nog exclusief effecten zoals misgelopen toerisme in mooie vakantielanden met islamitische inslag. Daar raken mensen hun banen en contact met westerlingen kwijt, zodat die mensen in meer ellende en afzondering vatbaarder zijn voor de ideologie van de haat.

Feynman | 16-08-16 | 09:48

-weggejorist-

Assembled in NL | 16-08-16 | 09:47

Elke telefoon is een ontstekingsmechanisme.

RoBD=Skullfucker | 16-08-16 | 09:47

@ristretto | 16-08-16 | 09:41
Waarschijnlijk is het nodig om GeenStijl toegankelijk te houden.
Een tijdje terug kwam er regelmatig een nieuw topic op de frontpage, terwijl reaguren onmogelijk was.
Dat heeft een paar dagen geduurd en de teller van de comments bleef op nul staan.

necrosis | 16-08-16 | 09:47

@necrosis | 16-08-16 | 09:38
Volgens mij is deze foto nou juist gemaakt op de route vanaf P3 (A9), dus kan me niet voorstellen dat daar geen controle is...

hoevenpe | 16-08-16 | 09:45

@Lupuslupus | 16-08-16 | 09:37
Het is jouw tijd nog niet, daar ben je nog veel te jong voor!

necrosis | 16-08-16 | 09:42

Niet elke moslim is een terrorist, maar bijna elke terrorist is een moslim.

DasNouJammer | 16-08-16 | 09:42

Ze zullen heus wel kijken hoe men de beveiliging regelt op luchthaven Ben Goerion in Tel Aviv.
Daar moeten we trouwens in de leer gaan natuurlijk, bij de Israëlies. We zijn nu allemaal. Bij moslims betekent "jood" niet alleen de echte joden, maar is iedereen die geen moslim is, ook een "jood".

www.aaronswwadventures.com/2013/01/lea...

Van Duyvenbode | 16-08-16 | 09:42

Porcodio, die no entry shit begint me de keel uit te hangen. Het lijkt wel de extra beveiliging van Schiphol.....

ristretto | 16-08-16 | 09:41

En nou maar hopen dat de marechaussee en de commando's munitie en helmen hebben.

ristretto | 16-08-16 | 09:38

@Paulus de Bk | 16-08-16 | 09:34
Dat soort informatie moet je dus niet op internet zetten, je weet nooit wie er meeleest.

necrosis | 16-08-16 | 09:38

Die militairen mogen van mij wel op straat blijven hoor, ook op grote stations en andere drukke plekken. Wel met helm natuurlijk...
hoevenpe | 16-08-16 | 09:15
.
De Engelse militair Lee Rigby werd midden op straat afgeslacht.
.
Een aanslag is NIET te voorkomen. We lezen regelmatig dat "een aanslag is voorkomen" maar o wonder, we horen nooit van de hoed en de rand. Zogenaamd "om de vijand niet in de kaart te spelen". Nou ammehoela.
Ze kunnen best zeggen dat ze een persoon X - die dit of dat bij zich had - gearresteerd hebben.
.
Overal controles, camera's enz. Terwijl een terrorist gewoon een bom in zijn rugtasje kan stoppen en midden op een CS kan laten ontploffen. Waar een wil is, is een weg. Dus "afschrikwekkend" zijn die controles ook al niet. Heel bijzonder dat het merendeel van de ondervraagden menen dat ze "veiliger" zijn.
En wat nou als die meneer op de foto zijn baard had afgeschoren en een net pak aangetrokken, was hij dan ook gecontroleerd?
.
Als het mijn tijd is, dan ga ik, door ziekte, een bom, botsing enz. Talloze mogelijkheden. Maar ik ga zeer beslist géén plaatsen opzoeken waar veel mensen bijeen zijn.

Lupuslupus | 16-08-16 | 09:37

catomar | 16-08-16 | 09:15
in nice worden 86 mensen vermoord door een kwaadaardige terroristische moslimsektegenoot, de imam die doodgeschoten wordt was zelfverdediging tegen een reeel acuut naderend levensgevaar.

Zo zul je het niet snel lezen in de "krant"

Cobalt bomb | 16-08-16 | 09:36

Ik vind het schandalig dat onze domme politici het zo ver hebben laten komen, heel Europa is niet meer veilig, binnen paar decennia hebben ze een hele mooie veilige continent om zeep geholpen, onvoorstelbaar.

En hebben ze iets geleerd?! Nee, he-le-maal NIKS. Ze blijven maar dezelfde fouten herhalen, sterker nog, ze maken het nog veel erger, door weer zoveel vijandelijke idioten toe te laten en de buitengrenzen van Europa staan nog steeds wijd open.

Onze kleinkinderen zullen op alle domme politici kotsen, politici die de islam hebben geïmporteerd en geknuffeld. Vijandelijke ideologieën importeren en knuffelen is pure landverraad, echt letterlijk om te kotsen.

Wonderful-Life | 16-08-16 | 09:36

@sinar2 | 16-08-16 | 09:24
Bij de aanslag in Oklahoma City (geen moslim) was het aantal slachtoffers nog veel groter, daar vielen 168 doden.
Bij de aanslag op Bali vielen er 202 doden (wel moslims).
Eén van de aanslagplegers werd 'Ali, de lachende terrorist' genoemd.
Overigens zijn zowel Timothy McVeigh en die drie Bali-terroristen terecht gesteld.

necrosis | 16-08-16 | 09:36

De beveiliging gaat wel weer op zijn Nederlandsch. Ze beveiligen alleen vanaf de A4.
Als je via de A9 afslag Aalsmeer neemt, en dan langs de P3, dan rijd je zo door naar de vertrekhallen zonder 1 keer een uniform tegen te komen.

Paulus de Bk | 16-08-16 | 09:34

Goh, Henk van Ess denkt ook even zijn 15 minutes of fame te pakken met zijn 100 tweets over een derderangs bakjesterugzetter op schiphol die iets heeft gezegd wat niemand kan controleren

Captain Pervert | 16-08-16 | 09:33

Dat je het continu sjouwen met trays kan combineren met goed observeren is sowieso complete onzin.
Feynman | 16-08-16 | 09:11

Dit stukje is wel onzin natuurlijk. Juist bij een simpele onopvallende taak zou ik iemand inzetten die de handel goed in de gaten houdt naast de opzichtige bewakers die duidelijk staan te loeren.
Je hebt misschien wel gelijk dat dit waarschijnlijk een stageplaats van het onderste niveau is.
In zweden rouleert de beveiliging de taken wel.

Cobalt bomb | 16-08-16 | 09:32

-weggejorist-

Assembled in NL | 16-08-16 | 09:31

@Lieutenant_Gruber | 16-08-16 | 09:31
Van jou en mij gekregen.

Hufter | 16-08-16 | 09:31

Hoe komt zo'n haatbaard aan zo'n auto?

Lieutenant_Gruber | 16-08-16 | 09:31

@Biologische_Dildo | 16-08-16 | 09:21
Je hebt echt geen USA nodig om moslims elkaar en iedereen z'n moeder af te laten maken.

Hufter | 16-08-16 | 09:27

-weggejorist-

Schietmijmaarlek | 16-08-16 | 09:27

Geenstijl kent Henk van Es niet. Apart.

Dean Moriarty | 16-08-16 | 09:27

Speech van Trump gisteren over islam, gewoon man en paard noemen, wat een verademing om iemand zo te horen ipv dat eeuwige gezemel hier 24/7

Onze man in Mockba | 16-08-16 | 09:26

Schietmijmaarlek | 16-08-16 | 09:22
Maar hebben ze ook helmen en kogels, of mogen ze alleen als journalisten uittikken hoe het misging?

Feynman | 16-08-16 | 09:25

@necrosis | 16-08-16 | 09:14
De aanslag door Breivik telt voor honderd in linkse ogen. En word ook braaf elk jaar uitgebreid herhaald en opnieuw uitgekauwd door de media.
Als ze dat met de islamitische aanslagen zouden doen hadden we bijna elk dag wel een herdenking.

sinar2 | 16-08-16 | 09:24

De man rechts op de foto was net te laat voor een helm, maar mischien heeft hij wel het laatste restje munitie gekregen.

W_F | 16-08-16 | 09:24

Road to serfdom | 16-08-16 | 09:12
De aangevallen persoon in onze samenleving kan iedereen zijn. Dan moet iedereen zich kunnen verdedigen. Dan kom je vrij snel op het tweede amendement. Zie hoe die aanslag in Texas op onder andere Geert Wilders afliep.

We moeten accepteren dat terroristen en criminelen zware wapens hebben. De staat lukt het al niet criminelen te vervolgen die elkaar neerschieten in Rotterdam en volledig op camera het pistool aan elkaar doorgeven en op camera op straat neerleggen. De rechtsstaat bied geen oplossing.

Het tweede amendement is trouwens vooral het recht van het volk om wapens te dragen tegenover overheersing van de eigen staat. Om een herhaling van de noodzaak te vluchten naar USA te voorkomen. Geen geweldsmonopolie vanuit de trias politica, maar eentje bij het volk zelf.

Feynman | 16-08-16 | 09:23

Wikipedia: "Een waargenomen effect of correlatie wordt significant genoemd als het onaannemelijk lijkt dat het effect of de correlatie op toeval berust." De islam is toch echt significant de religie van de verwarde mannen dus is het vanzelfsprekend dat moslims wat meer aandacht krijgen als het om veiligheidszaken gaat.

peilschaal | 16-08-16 | 09:23

En dan dit opbeurende bericht er achteraan:
"De beveiliging van Schiphol door de Koninklijke Marechaussee is pas in de loop van volgend jaar op volle sterkte. De toegezegde zes extra pelotons van het Hoog Risico Beveiligingseskadron (HRB) zijn naar verwachting medio 2017 volledig opgeleid en inzetbaar."
www.rtvnh.nl/nieuws/190084/beveiliging...

Schietmijmaarlek | 16-08-16 | 09:22

@catomar | 16-08-16 | 09:15
Die doodgeschoten imam kon wel eens slachtoffer zijn van de hele lange arm van Erdosnor.....
En doe eens wat aan die 'geen entry', ik zit af en toe gewoon voor de kat zijn viool te typen.

necrosis | 16-08-16 | 09:22

Het is waarschijnlijk meer van de strekking van: "Kijk wat jullie achterlijke en irrationele angst voor terrorisme voor gevolgen heeft voor een brave moslim die enkel zijn importbruid wilde gaan afhalen om samen in vrede hun uitkeringen op te maken".

Vreetkonijn | 16-08-16 | 09:22

@Road to serfdom | 16-08-16 | 09:12
Er is geen werkbaar alternatief, Schiphol controleren, dan gaan ze gewoon naar Amsterdam CS. We hebben het paard van Troje binnen gelaten. Met dank aan de USA, waar de wapenindustrie omzet nodig heeft en daarom het hele middenoosten in staat van oorlog gebracht heeft... dankjewel "bondgenoten"

Biologische_Dildo | 16-08-16 | 09:21

Het is pas stigmatiserend als er met opzet uit een hele reeks van veel betere foto's toch gezocht is naar die ene foto met een moslim erop. Kans is groot dat dit gewoon de beste foto was.

Zijn er al bedreigingen bij de fotograaf binnen gekomen?? Door dit soort zaken zo op te blazen zorg je er alleen maar voor dat de eerst volgende fotograaf die een dergelijke foto maakt nog politiek correcter op zoek gaat naar een gezinnetje roodharige in maatpak. Want dan klaagt er niemand. Well done Geenstijl.

Arijane | 16-08-16 | 09:21

Geen nieuws, in elke telefoon zit een accu.

W_F | 16-08-16 | 09:20

racisten
gestopt | 16-08-16 | 09:01

Moslims zijn geen ras.

Vogelbeest | 16-08-16 | 09:19

Ook de NOS wordt steeds rechtser. Beweren met droge ogen dat 9 Irakezen betrokken waren bij een groepsverkrachting in Oostenrijk op oudejaarsavond.
nos.nl/artikel/2125969-negen-arrestati...

Jan Leul | 16-08-16 | 09:19

10% van de bevolking – 90% van het nieuws – 70% van de misdaad – 60% van de gezondheidszorg – 50% van de sociale voorzieningen – 1% arbeidsparticipatie . . . eist 100% van het grondgebied op. Wat een verrijking!
ejbron.wordpress.com/2016/08/14/mosli...

Vogelbeest | 16-08-16 | 09:18

Gelukkig zit Mark er bovenop en zijn de extra zes Kmar doodseskaders midden 2017 operationeel. Eh sorry, Kmar Hoog Risico Beveiligings eskadron pelotons.

Pedronegro | 16-08-16 | 09:15

Die militairen mogen van mij wel op straat blijven hoor, ook op grote stations en andere drukke plekken. Wel met helm natuurlijk...

hoevenpe | 16-08-16 | 09:15

Het wordt een keer tijd dat het gevaar van de Islam wordt gezien. Maar de pers blijft mij verbazen.
Er wordt een Imam doodgeschoten en het is een racistische daad. Er worden 86 mensen in Nice doorgereden en de dader is een verwarde man.

catomar | 16-08-16 | 09:15

Tel de aanslagen van afgelopen vijf (of tien) jaar even bij elkaar op en kijk hoeveel aanslagen er door Niet-moslims zijn gepleegd.
Ik rust mijn kaas....

necrosis | 16-08-16 | 09:14

@ Feynman
Wat zie jij dan als een werkbaar alternatief voor een politiestaat (dwz grenscontroles, militairen op straat, avondklok in bepaalde wijken, vergaande bevoegdheden veiligheidsdiensten). Het volk schreeuwt om veiligheid, en die schreeuw zal na ieder 'incident' harder klinken.

Road to serfdom | 16-08-16 | 09:12

Hebben ze het licht gezien bij de zuurpruimen-klapper?

Bel de krant!... oh nee, wacht...

HypoPseudo | 16-08-16 | 09:12

Bron "lower ranked official, responsible for putting trays back"

Bij de invoering van het centrale security checkpoint waren de reizigers nog verantwoordelijk voor die handeling, er stond wel iemand te blaffen dat de reizigers dat moesten gaan doen. Dat daar nu eindelijk een medewerker staat zou nog net kunnen, dat zo iemand ook echt een opleiding tot beveiliger heeft gevolgd lijkt wordt al onwaarschijnlijk. Dat je het continu sjouwen met trays kan combineren met goed observeren is sowieso complete onzin.

Feynman | 16-08-16 | 09:11

Jammer genoeg trekt zo`n haatbaard op de dag van de aanslag meestal gewone kleding aan en gebruikt een scheermes.

Net zoals in 2001 bij de aanslagen op de Twin Tower de later ingevoerde mass digital surveillance niet had gewerkt omdat de daders geen mailtjes naar elkaar stuurden, maar het in concepten lieten hangen in een gedeeld account.

Filteren op accounts die vanuit meerdere geografische locaties wordt benaderd zonder dat de gebruiker die afstanden fysiek zou kunnen afleggen zou veel te makkelijk zijn, maar we kopieren nu gewoon alles en iedereen.

We proberen nu met uiterlijk vertoon en het afbreken van onze privacy een gevoel van veiligheid te creëren, maar leggen alleen maar de bouwstenen voor een totalitaire samenleving die we menen te proberen te voorkomen.

Feynman | 16-08-16 | 09:07

De goedmenskrant wil daarmee illustreren dat die arme moslims nu alweer slachtoffer zijn. Ditmaal van xenofobe controles...

Hufter | 16-08-16 | 09:06

Dit valt toch gewoon onder de categorie 'noem het beestje bij de naam'? Toegegeven, dat de Volkskrant dat doet is opmerkelijk te noemen maar verder lijkt me de foto terecht gekozen.

wandelende tak | 16-08-16 | 09:06

Wel stoere wagens waar de kmar in rijdt.

two ball cane | 16-08-16 | 09:06

-weggejorist-

Poeferd | 16-08-16 | 09:03

-weggejorist-

gestopt | 16-08-16 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken