Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijn. DENK maakt karikatuur van Nederland in NYT

PoliticolorCream534wide.jpg Erdogan-outlet DENK heeft de New York Times gehaald. Nou, dan tel je mee hoor. Hoewel. Het artikel straalt eigenlijk best wel slecht af op Nederland. Of het nou komt omdat een outsider (hoi) er naar kijkt, of omdat het verhaal in het Engels is geschreven, feit is dat wanneer je ons land beschrijft aan de hand van de plannen van Graaf Denkula, ons laagliggende politieke poldertje ineens heel karikaturaal overkomt. "[DENK] wants to establish a “racism register” to track the use of hate speech by elected officials and to bar those who promote racism from holding public office", schrijft NYT, alsof Nederland vol zou zitten met publieke figuren die racisme zouden "promoten". Maar goed, wat verwacht je ook in een artikel waarin postkoloniale huilstruik Sandew Hira aan het woord wordt gelaten alsof dat een betrouwbare bron zou zijn. Overigens krijgt ook het grote New York Times de standaard MSM-behandeling van de DENK-vleermuizen: "[Press officer] Ms. Maul said party leaders declined to be interviewed unless they had the opportunity to authorize their comments before publication, which The New York Times does not do." Lol. Een stuk over DENK zonder quotes van Graaf Denkula dus. Gelukkig zijn er nog genoeg andere karikaturen om aan het woord te laten. Jerry Afriyie, bijvoorbeeld: “At least you have a political party that is using the words ‘institutional racism,’ ” he said. “We are living in a country where white supremacy is alive, it has always been alive, and it is getting louder. We have to respond to that.” Jup. We staan er weer ehm.. gekleurd op in de US of A. Step there not in, America!

Reaguursels

Inloggen

@staples, nee nee, zo zit het niet. Jij vindt het vervelend als moslim wantrouwend aangekeken te worden, oké. Dat maak je er niet beter op door de leugens van Hamas en Hezbollah te herhalen (en door op Denkula te stemmen trouwens ook niet). Ik had je een betere oplossing voorgesteld.

Friedrich Frayek | 11-08-16 | 00:23

-weggejorist-

betseflets | 10-08-16 | 23:06

-weggejorist-

BrokenTipi | 10-08-16 | 22:18

Jammer Turkse medelanders, jullie zijn geen ras. Hoogstens van het Kaukasische ras zo je wilt, maar dat zijn autochtone Nederlanders over het algemeen ook. Dus leg terug die racismekaart. Leg terug!

Commando Z | 10-08-16 | 21:42

@Friedrich Frayek
Moslims vermoorden joden? Allereerst gaan er bijna dagelijks Palestijnen (moslims) dood en zelden een jood. Ten 2de; heeft de VS en co tijdens golfoorlog deel 1 en deel 2 ruim 480.000 irakezen vermoord (ook moslims).

staples | 10-08-16 | 20:12

-weggejorist-

BrokenTipi | 10-08-16 | 18:21

-weggejorist-

BrokenTipi | 10-08-16 | 18:21

-weggejorist-

BrokenTipi | 10-08-16 | 18:21

DENK voegt zelf kleur in het debat dat er niet is. Wanneer Ebru als resultaat op de officiële aanklacht van Turkije m.b.t. het beledigen van de profeet wordt vermoord, is het oorlog en is DENK de eerste knieschijf dat verbrijzeld wordt. Het is 10 over 12 en door louter tolerantie wordt die 10 minuten cadeau gezien als zwakte. Niet beseffende dat het een minuut later allemaal voorbij is. Oorlogstaal.

BrokenTipi | 10-08-16 | 18:20

The New York Slimes is een liberal krant zoals the Washington Post, diverse TV stations als CNN en websites als Politico. 'Denk' daar maar aan als je je op gaat winden over wat die kranten voor leuterkoek naar buiten brengen.
Het is sowieso pro-Hillary, dus verwacht geen 'fair and balanced' nieuws, het moet een agenda promoten en het kleine kikkerlandje bashen is nu eenmaal erg makkelijk want Nederland heeft zich vrij recent nu niet getoond als een land met ballen, behalve corpsballen.
Wees dus gewaarschuwd als je weer een anti-Trump artikel over hoe gek hij wel niet is onder ogen krijgt, het is 'spin' vanuit de media die in de pocket bij de Democraten zitten. Nu is bij oudsher de favoriet in Nederland v.w.b. Amerikaanse presidentsverkiezingen altijd de Democraat, maar dat is meer uit een intellectuele luiheid om jezelf echt te verdiepen in dat land. Wat Maarten van Rossem doet, kan jij ook, informeer jezelf, lees en leer. Amerika is een open maatschappij die dankzij het internet goed te volgen is. Vergeet de pulpmedia.

DearMud | 10-08-16 | 18:09

Tief hier op en neem alle turken mee. Achterlijke barbaren.
Ongewenste beesten zijn het.

ReligionSucks | 10-08-16 | 17:27

staples | 10-08-16 | 15:46, tja, moslims vermoorden joden (ondanks Hamas en Hezbolla-praat over het tegendeel), christenen, seculieren, blanken, en homo’s, nooit andersom. Dus vind je het gek dat niet iedereen erin slaagt bij elke moslim te zien of dit nou een goeie of een foute is. De islam afzweren, zou dat geen goed idee zijn?

Friedrich Frayek | 10-08-16 | 16:33

Denkula wil “track the use of hate speech and to bar those who promote racism from holding public office". Derde Wereld-clientelisme ten voeten uit. Geld baantjes gunsten die de overheid uitdeelt zijn alleen voor de vriendjes. Die vriendjes zorgen op hun beurt voor stemmen.

Friedrich Frayek | 10-08-16 | 16:02

@Vogelbeest, helaas is dit nu de realiteit in Nederland:

Meeste joden haten moslims
Meeste Christenen haten moslims
Meeste mensen die vrijheid willen haten moslims
Meeste blanken haten moslims
Meeste homo's haten moslims

+ alle shit die ik persoonlijk over me heen heb gekregen; alsof ik de piloot himself was die de twin towers invloog.. ben er klaar mee; en daarom mijn lieve geenstijl co-reageerders stem ik DENK. In de hoop dat er een keer normaal wordt gedaan naar elkaar.
Zo!

staples | 10-08-16 | 15:46

De volgende keer post ik in verstaanbaar Nederlands :-P

Bijtendehond | 10-08-16 | 15:21

-weggejorist-

Bijtendehond | 10-08-16 | 15:20

"“We are living in a country where white supremacy is alive..."
.
En wie zegt dat? Wat een giller:) De Europese blanke volkjes zijn ook volgens de mensen die dat weten kunnen youtu.be/7ZLD31C3cdE?t=11m54s de minst racistische en etnocentrische volkjes op deze aardbol. Als je dit als immigrant niet bevalt, dan ga je maar terug naar je thuisland met je racismegezeik.

ben kokhals | 10-08-16 | 14:14

Ze moeten maar een in hun achtertuin Suriname kijken. Daar discrimineren de Creolen de Javanen en de Hindoestanen elkaar allemaal de moeder en hun president is een veroordeelde moordenaar en heroinehandelaar.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 14:09

En bij DENK zitten geen racisten? Een fictief figuur willen verbannen vanwege zijn huidskleur is geen racisme?

Uw Psychiater | 10-08-16 | 14:06

DENK verspreidt leugens, althans onderzoek wijst uit dat Nederland behoort tot de minst racistische landen en dat DENK een ideologie vertegenwoordigt die overal garant staat voor juist heel racistische culturen. Zie:
www.dailymail.co.uk/news/article-23255...
DENK wil in Nederland een totalitaire dictatuur vestigen en probeert iedereen die daar bezwaar tegen heeft monddood te maken met: Racist! Racist! U bent racist! Mond houden! Zwijgen!
En als DENK ooit aan de macht is, dan gaat DENK over op het soort geweld zoals je dat nu ziet in Turkije: Mensen oppakken en half dood martelen. Rechters, advocaten, journalisten, mensenrechtenactivisten, kunstenaars, iedereen die ook maar enigszins in de weg staat.

notamused | 10-08-16 | 13:55

bekijk de criminaliteit statistieken betreffende minderheden eens.
kijk dan eens hoe de participatie is bij vrijwilligerswerk of voor mijn part met de deelnemers aan de OS.
ze scoren overal slecht behalve bij crimineel gedrag en het gebruiken van uitkeringen.

pejoar | 10-08-16 | 13:52

De cartoon is goed, maar de echte briljante grap is natuurlijk dat de NYTimes de Nederlandse politiek serieus lijkt te nemen. En sinds wanneer is Black Pete een "minstrel"? Volgens mij willen we in ons landje te vaak vergeten wat ik maar een omgekeerd calimero-complex zal noemen, sympathie voor dat kleine landje onder de zeespiegel. Iets waar we veel beter gebruik van kunnen maken, dan een streven om de 51e staat van de USA te worden. Iets waar de Britten ons sowieso in voor zullen zijn.

Hetkanverkeren | 10-08-16 | 13:38

We are living in a country where white supremacy is alive... Heb ik iets gemist? Hier in de stad is het toch echt niet blank, integendeel.

van heinde en verre | 10-08-16 | 13:34

Denk is een prima uithangbord in Nederland. Zo kunnen wij zien hoe ziek dit soort mensen zijn. Het ligt altijd aan een ander. Helaas mogen ze zich ook uiten in buitenlandse media. Nederland komt er dan niet goed mee af. Wat overigens ons weer bewijst dat Denk niet goed voor dit land is. Immigranten, hoger komen ze niet op de ladder, die hier niet willen zijn. Pleur dan gewoon op. Na 25 jaar niet eens Nederlands spreken, voorbeelden genoeg. Kom daar maar mee aan in Amerika.

Smart-dumbass | 10-08-16 | 13:28

Blank,moeder,americaans, halfjoods of joods, bezig met alleen aan damespret zoals over kunst en zelf novelles schrijven promote Denk in NY.
It is so NY!

Dat kost Denk kiezers, want nu kan het ook dat Denk door Israel opgezet is als Spion of als en false vlag operatie door de VS. Als je van Erdogan houd is dit nu het false netwerk.

Well done, well done. LOL

MistaRazista | 10-08-16 | 13:25

geplempd.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 13:19

@Strongbow | 10-08-16 | 13:04

Dat had Piet Karbiet | 10-08-16 | 12:07 al geplemd.
Je moet wel de comments lezen, he?

Piet Karbiet | 10-08-16 | 13:18

Nederland was 50 jaar geleden vrijwel totaal blank, wat bevolking betreft. Nu zijn we dat niet meer, en wordt het ons kwalijk genomen als niet in iedere organisatie, club, partij of vereniging minstens evenveel getinte mensen zitten, liefst in machtsposities.

Over "white supremacy" is dus geen sprake, in tegendeel, we zijn rap het onderspit aan het delven, en zijn over nog 'ns 50 jaar minderheid in eigen land, en dus de democratische controle kwijt. We hebben het nu al bijna niet meer, maar dan helemaal niet meer voor het zeggen.

Ik ben dat blank-bashen inmiddels zo zat, dat ik nu streef naar herstel. Wat mij betreft mogen alle niet-blanken het land weer uit. Om het in het goed Engels te zeggen: They have overstayed their welcome.

CornFlakey | 10-08-16 | 13:14

Het is wel duidelijk wat deze ratten willen, over my dead body. De lucht die turken Uitademen, dat is slecht voor het milieu, kan dat ééns onderzocht worden.

Radijsje | 10-08-16 | 13:10

De Times staat dan ook op hetzelfde niveau als de Washington Post en Huffington Post.

Piet van het Padje | 10-08-16 | 13:06

Willy Wartaal gister op nu.nl
"De 34-jarige rapper zegt het probleem niet te zien. "Het zijn gewoon blanke mensen met bruine schmink op hun gezicht. Moeten zij weten. Negers zijn ook racistisch. Surinamers noemen Hindoestanen 'koelies' (sjouwer, red.); die hebben het nooit over 'Hindoestaanse mensen'."

"En Afrikanen zijn Bokoes (stinkvis, red.). Maar als blanken zich bruin schminken, is er opeens iets heel ergs aan de hand. Je moet niet vergeten dat je een minderheid bent in een land van blanken."

Hele wijze woorden. Als je dus er niet tegen kan dat blank overheersend is, dan moet je naar een niet blank land gaan.

Strongbow | 10-08-16 | 13:04

Ik begrijp ze wel als ik zoveel geld ieder jaar kreeg van de mensen waar je tegenaan schopt bleef ik ook schoppen.

Umberto die trotzoni | 10-08-16 | 13:02

@osdorp daar heb ik het nu ook over. Mensen die zomaar dingen roepen zonder even na te denken: lees ff reaguursel van osdorp en dan even in de spiegel kijken facepalm doen en volgende keer nadenken voor je iets countert. Hier heb ik het dus ook over het gaat wat mij betreft te veel over het schuim van de bier terwijl het eigenlijk over het bier moet gaan. Schuim hoort daar ook bij maar het belangrijke is bier. Dat mis ik hier dus ook!

selcuk | 10-08-16 | 13:01

Vogelbeest | 10-08-16 | 11:23
Wat Vogelbeest zegt en *steekt middelvinger op naar DENK*

BlowingBubbles | 10-08-16 | 13:01

Wat ik toch een beetje mis in het New York Times artikel is het volgende;
- afvallige zetelstelers
- lange arm van Erdogan
- vijfde colonne
- klikturken
- en natuurlijk wat Sylvana er van vindt

Osdorpertje | 10-08-16 | 12:49

Dus DENK pakt 165k met >1000 leden? Tijd voor een GS spin-off politieke partij. Onder de reaguurders bevinden zich vast meer dan genoeg gekwalificeerden die veel goed werk kunnen verzetten. En de staat betaald.

Ecosse | 10-08-16 | 12:46

En voor veni dici vici het is wel een racistische opmerking die je daar doet. Nogmaals ik steun heel dit gebeuren niet wat denk buiten onze deuren doet.

selcuk | 10-08-16 | 12:39

Artikel van 29 juli. Door geen hond gelezen, zeker niet in de US.
Nu wel, misschien.
Bovendien, mij persoonlijk interesseert het niks hoe het buitenland over Nederland denkt (!). Net zoals het buitenland niet geïnteresseerd is hoe Nederland denkt (2nd!)

Sinister-President | 10-08-16 | 12:37

Dat ons kikkerlandje al generaties lang gegijzeld wordt door een corrupte vaste kliek / families, is een gegeven, maar om dat nu ook al aan te gaan grijpen als 'racisme' …. het zal het speerpunt van DENK wel zijn: blank zijn = racistisch. Mooi man, hoe dan ook; wij (Nederlanders) krijgen die vaste kliek zelf al niet weg. Als DENK dat wel zou lukken onder welke noemer dan ook, chapeau hoor.

LetTheSunshine | 10-08-16 | 12:36

Het is inderdaad dom geformuleerd van Denkloos maar ik heb het nog steeds over van Rossem die em niet goed brengt. Mensen die mij uitzwaaien daag en veel plezier maar ik blijf hier in mijn geboorteland Nederland en om Nederlanders te beschermen. Ik steun de partij DENK of Erdo absoluut niet en nogmaals het is stom om Nederland een fout beeld af te geven ook buiten onze deuren. Vind het jammer dat ik me nog beter moet uitleggen dan ik al had gedaan.

selcuk | 10-08-16 | 12:35

Zo zie je maar weer: hoe meer je aan islamieten geeft, hoe meer ze willen. Rupsje nooit genoeg. In België is er nu schandaal omdat moskeeën maar 350k per jaar krijgen. De reden is dat de meeste niet voldoen aan de voorwaarden, zij worden met buitenlands geld gefinancierd. En wat zeggen die dhimmies hier? We moeten deze moskeeën ook subsidiëren, dan worden ze minder radicaal. Knettergek is het.

Vreetkonijn | 10-08-16 | 12:30


selcuk | 10-08-16 | 12:16
.
Beste zeilturk, als je het nu had over het bash-artikel van Van Rossem over Trump dan kon ik er nog enigszins in komen. Dit is factfree gezwetst van wat niet in je favoriete Turkse steegje past. Slachtoffer van Demmink toevallig?
.
Institutioneel racisme in NL bestaat niet, in Turkije daarentegen.. Dat je geen land, partij of iets (Erdogeit?) steunt, durf je dat op je favoriete shaslick te zweren?

Veni_Vidi_Vici | 10-08-16 | 12:30

Zijn allemaal een beetje jaloers op de blanke maatschappij.. Wat wil je ook met zoveel corruptie, overbevolking en 0,0 milieu bewustheid. Jammer dat men niet gaat werken aan eigen succesvolle maatschappijen ivm de blanke aan te vallen, ze zouden eens een voorbeeld aan China moeten nemen..

avlops | 10-08-16 | 12:27

Dit land heeft zelfs een Intergalactische College Voor De Rechten Van De Gekleurde Mensch:
www.mensenrechten.nl/
Die veroordelen continu racistische bananenschillen en beschermen de illegale hoofddoekjes en uitgeprocedeerde kluchtelingen tegen officiele wetgeving en logica.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 12:25

Mag in het register die malafide uitziende besnedelander met mocro roots de eerte regel vullen? Die kwam er openlijk voor uit homo's (enwaarschijnlijk de gehele LGBT-community) niet te accepteren.
Op regel 2 mag SylSim: die vindt dat donker gekleurde helemaal geen vorlijke mensen mogen zijn die dienst doen als weldoener en goed met kinderen kunnen omgaan.
Op regel 3 mag die mislukte bean look-a-like zelf: MEnsen die de ramadan niet discrimineren zijn haram: anders denkenden zijn afvalligen. Ook niet echt koosjer.

Sensemilla | 10-08-16 | 12:23

@selcuk | 10-08-16 | 12:10
Je kan natuurlijk ook gaan kijken op habaharam.
*zwaait*

necrosis | 10-08-16 | 12:18

@solcama | 10-08-16 | 12:12
Nog erger.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 12:18

Wat heeft die Van Rossem in zijn vakantie geslikt?

Thomas333 | 10-08-16 | 12:16

-weggejorist-

selcuk | 10-08-16 | 12:16

In de USA zijn nu idioten aan de macht de pers liegt, manipuleert of verdraait. Net als hier.
Ik zag net een item over Trump op het "journaal".

Het was weer een staaltje Trump bashing. Gelijk die rotzender weer uitgezet.

Kies die Trump nu maar in november. Hij krijgt het voordeel van de twijfel. Al dat gezwam over "nieuwe" kandidaten. Wij zijn toch een kolonie van de USA sinds 1945. Net als de Bondsrepubliek Merkel. Dus ook voor ons heel belangrijk, die verkiezing van Trump. Rutte kan dan gelijk bewijzen hoe groot zijn liefde voor de USA werkelijk is.

oostermoer | 10-08-16 | 12:15

[!]@selcuk | 10-08-16 | 12:10
*doe-oeg*

Lewis Lewinsky | 10-08-16 | 12:13

Nederland heeft de compenserende neutraliteit niet uitgevonden. Job heeft het slechts gekopieerd uit de Frankfurter Schule.

solcama | 10-08-16 | 12:12

-weggejorist-

selcuk | 10-08-16 | 12:10

voldoen = voorzien

Veni_Vidi_Vici | 10-08-16 | 12:09

@Veni_Vidi_Vici | 10-08-16 | 12:06
LOL

Lewis Lewinsky | 10-08-16 | 12:08

Quote van Willie Wartaal in de VARAgids:

Als blanke mensen zich bruin schminken, dan denk ik niet: Hé, ze doen mij na. Het zijn gewoon blanke mensen met bruine schmink op hun gezicht. Moeten zij weten. Negers zijn ook racistisch. Surinamers noemen Hindoestanen ‘koelies'(kruiers, sjouwers); die hebben het nooit over ‘Hindoestaanse mensen’. En Afrikanen zijn Bokoes (stinkvis). Maar als blanken zich bruin schminken, is er opeens iets heel ergs aan de hand. Je moet niet vergeten dat je een minderheid bent in een land van blanken.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 12:07

Dus die gekke amerikanen noemen een turk 'black' ?

rare racisten daar, bij de NYT

Wutbürger_ | 10-08-16 | 12:07

selcuk | 10-08-16 | 12:01
.
Je hebt wel lef zeilturk, ga eens aan Erdogan vragen wat er daadwerkelijk aan de hand is. Attaturk doet zoveel 360's in zijn graf dat er genoeg groene energie vanaf te halen is om Istanboel van groene stroom te voldoen.

Veni_Vidi_Vici | 10-08-16 | 12:06

@Kapitein_Koek | 10-08-16 | 12:00
Nah, und? Jouw nick is al honderd jaar dood.

Lewis Lewinsky | 10-08-16 | 12:04

Wat een debielen. In AZC's discrimineert de ene asielzoeker de ander maar wij zijn de racisten. Elk volk heeft vroeg of laat slaven gehad of gehandeld, de ene stam verkocht de ander maar wij moeten ons schuldig blijven voelen.
Als die debielen zich nou druk zouden maken over de slavernij die nu nog steeds plaatsvind in het midden oosten zou ik nog een soort van respect voor hem hebben maar het gaat heel egoïstisch alleen maar over het gene wat hun volk ooit is aangedaan. Puur zwakte je hoort mij ook niet meer zeiken over de Duitsers in WW2.

Barkruk2 | 10-08-16 | 12:03

roze_bril | 10-08-16 | 11:49
Dat is al lang bezig. Het begint al bij het onderwijs, waar de normen worden bijgesteld naar de resultaten.

CLoVis | 10-08-16 | 12:03

Ze moet haar maul houden.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 12:03

Quote:

"We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years."

He went on to explain:

"It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries."

-- David Rockefeller, Speaking at the June, 1991 Bilderberger meeting in Baden, Germany (a meeting also attended by then-Governor Bill Clinton and by Dan Quayle

OudeNederlander | 10-08-16 | 12:02

-weggejorist-

selcuk | 10-08-16 | 12:01

Lekker op tijd jongens. Bericht is 29 Juli al gepost in de NY Times.

Kapitein_Koek | 10-08-16 | 12:00

Als ik zo dat artikel lees begin ik wel te begrijpen waarom Trump zo populair is. De blankenhaat spat er vanaf.

me,myself and IK | 10-08-16 | 11:58

Altijd leuk; marginale zeikerds die openlijk in de media klagen dat 'het racistische systeem' hen niet openlijk in de media laat klagen.

En nu weer aan het werk.

dlseth_ | 10-08-16 | 11:57

Hebben de leugenaars van het CPB al *kuch* "uitgerekend" hoeveel dit artikel Nederland kost?

Lewis Lewinsky | 10-08-16 | 11:57

Sterke argumentatie Sjors. Heel diepgaand. Of wil je nog een keer proberen?

tattooboer | 10-08-16 | 11:56

Ik hoop maar dat de lezers van de NYT er niet intrappen :D

RakantnogWal | 10-08-16 | 11:54

'Buy they have taken pains to expand the party’s base by enlisting important members from minority groups in the Netherlands.'
.
*bulder lach* Silvana de Lama een belangrijk lid van de minderhedengroeperingen in NL.. Pasen en Pinksteren vandaag op dezelfde dag gevallen?

Veni_Vidi_Vici | 10-08-16 | 11:54

Dertig jaar geleden had dit land al bewindslieden met namen als Hedy d'Ancona, Jenö Dzsingisz Gabor en Ernst Hirsch Ballin, kinderen van immigranten met achternamen die niet heel Hollands klonken. Maar je moet ook wel zelf iets doen.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 11:54

@altijdfeest | 10-08-16 | 11:39
DENK is (nog) geen partij, niemand heeft op ze gestemd dus hebben ze geen mandaat.
Die twee grijze wolven hebben samen trouwens te weinig stemmen voor één zetel.
Het zijn gewoon ordinaire zetelrovers.

necrosis | 10-08-16 | 11:53

Het is altijd t zelfde liedje: grote smoel met t geld van een ander.
Je mag roepen wat je wilt, interesseert me echt helemaal geen reet. Dat ik ervoor betaal wel.

crankshaft | 10-08-16 | 11:53

DENK was nog wel zo lekker stil sind Erdosnor zijn ware aard laat zien.

Smept | 10-08-16 | 11:49

Natuurlijk is er in Nederland witte suprematie, dat is over de hele wereld het geval. En nu? Moeten we ons niveau omlaag halen dan? Is dat de bedoeling?

roze_bril | 10-08-16 | 11:49

@ tattooboer | 10-08-16 | 11:39

Seriously? 'Blank willen blijven'? Mafklapper. Om over je prestatie-theorie niet te spreken.

Sjors W. | 10-08-16 | 11:48

Sinds het verhaal "Rip Van Winkle" worden Nederlanders gezien luie achterlijke mafketels. En dat is al een tijdje geleden.

McMarx | 10-08-16 | 11:48

Eerste zin van het stuk is al idioot: *Europa heeft veel te veel anti-immigratie partijen*. Hoe komt het mens daarbij? Europa heeft veel te weinig anti-immigraiepartijen! Rott up, woman.

Lewis Lewinsky | 10-08-16 | 11:45

Het begint echt een beetje te lijken alsof een vreemde MIJN huis binnen komt en MIJ vertelt "JIJ mag daar op JOUW bank niet zitten!".
Nu komt er een vreemd kereltje uit een ander cultuurtje met een ander kleurtje naar een blank land om te vertellen jullie mogen hier niet blank zijn....
bah bah bah! Ga weg! Heel ver weg! Of accepteer dat we hier blank zijn met onze eigen cultuur.
Ik word boos,heel boos!!

avlops | 10-08-16 | 11:44

“We are living in a country where white supremacy is alive, it has always been alive, and it is getting louder. We have to respond to that.”

Ik werk internationaal en heb de laatste paar jaar in verschillende landen, op verschillende plekken gewoond. Racisme bestaat amper in Nederland, en nergens anders kun je er zo over praten cq klagen.

Sjors W. | 10-08-16 | 11:43

Generaties keihard werken brengt je gewoon verder dan rondhangen of onder een klapperboom liggen. Iedereen wordt geboren met de zelfde capaciteiten. Dat ontkennen is pas racistisch. En mijn opa was zo arm als een kerkrat en kon zeker niet rekenen op privileges of voorkeursbehandelingen.

Mark_Pugner | 10-08-16 | 11:41

Waarom hebben buitenlanders er zo een groot probleem mee dat er blanken bestaan en dat die blanken blank 2illen blijven in hun blanke landen. Nog erger; waarom bestaan er blanken die niet blank willen zijn? Nog erger; waarom zijn er blanken die hun blanke medelanders in blanke landen niet meehelpen hun blank land te behouden? IK wil DENK afgeschat en ik wil dat iedere blanken hater er uit word geschopf want dit is het land waar wij, de blanken wonen 3 sat zullen ze goedschiks of kwaadschiks moeten leren. Daarbij mogen ze ook in acht nemen dat de prestaties van blanke mensen ver bovendek prestaties van de overige rassen pieken zonder in een rasistische kreukel vast te komen zitten. Je bent geboren wat je bent en het is dan jammer dat je in een ideologie of een minder begaafde genetica bent terecht bent gekomen maar dat is niet de schuld van de ander. Ik denk dat er voldoende waarschuwingen zijn geweest en dat er een reden is dat blanken machtiger zijn. Dat heeft toch met beschaving en onderzoek te maken. Ik heb er geen zin aan dat andere rassen zich kapot op ons gooien dus zullen we een muur doen? Of toch simpelweg atoombommen?

tattooboer | 10-08-16 | 11:39

Wie is Denk die nep partij ?

altijdfeest | 10-08-16 | 11:39

Er lopen dan toch heel wat verknipte aanhangers van Wilders rond van Rossum.
Ik vind het trouwens zwak om de PVV gelijk te stellen met DENK.

Roadblock | 10-08-16 | 11:39

Vogelbeest | 10-08-16 | 11:23
Je vergeet nog:
- moslims haten moslims.
De islamofobie wordt nu al verdeeld in sjiafobie en soennafobie.

CLoVis | 10-08-16 | 11:38

Ik DENK lick my bare bips.

R.B.Scott | 10-08-16 | 11:38

Racisme en islam-afkeer zijn twee heel verschillende begrippen.
Of heb ik iets gemist?

Notenkraker | 10-08-16 | 11:38

"They have struck a chord with people who feel there’s no voice in Parliament that speaks on their behalf on the crucial issues of Islamophobia and racism".
?
Daar gaan we weer. Er is geen land op aarde waar de overheid, de media en politieke partijen minderheden extreem positief discrimineren, de islam faciliteert, de compenserende neutraliteit heeft uitgevonden, mensen met een kleurtje hoog op de partijlijsten zet (Hoi Hachchi in de USA!), talloze meldpunten financiert, via voorgedrukte aangifteformulieren politici voor de rechter sleurt en monumenten en herdenkingen optuigt voor iedere moslima die over een bananenschil struikelt. Nederland staat wereldwijd op no. 1 wat betreft wetgeving en overheidsbeleid tegen racisme.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 11:37

-weggejorist-

Changeisthelawoflife | 10-08-16 | 11:37

"the flamboyant far-right populist candidate Geert Wilders and his Freedom Party"....
Zou de NY Times weten dat David Duke, ex-KKK de Amerikaanse politiek in wil?
*iets mompelt over boter en hoofd*

necrosis | 10-08-16 | 11:37

avlops | 10-08-16 | 11:24
Links in EU vind dat dat wel zou moeten. Heb je het verhaal van Schauble wel eens gelezen? Die vindt dat de bevolking van DE vervangen moet worden.
Ik hoop dat rechts nu toch meer voor het zeggen gaat krijgen, want het gaat op de kop verkeerd zo.

deluiegriek | 10-08-16 | 11:36

" but all the parties are still dominated by white dutch people "
Klopt, wij zijn met meer.

brughslurph | 10-08-16 | 11:34

There is something rotten in Denmark. Dat is waar een hoop Amerikanen denken dat Nederland ligt immers

Bokito ergo sum | 10-08-16 | 11:34

Inderdaad Geert, tijd om te heroveren. Nieuw Amsterdam in dit geval.

Tjemig | 10-08-16 | 11:34

"That party, called Denk, or Think, is led by..."
Beste NYT, Denk is in deze een Turks woord en geen Nederlands woord.

Wasbakplasser | 10-08-16 | 11:33

Alle berichtgeving over DENK is teveel eer.

catomar | 10-08-16 | 11:33

En allemaal plassen over de boodschapper. Maar als de reaguurders eens een buitenlands krantje gingen lezen via Internet zouden ze al jaren geleden geweten hebben dat ook de engelse, franse, belgische en duitse kranten vol verbazing naar nederland kijken.

Henk1955 | 10-08-16 | 11:32

Misschien moeten we die 'white suppremacy' maar gewoon eens bevestigen en die donkere zeikstralen een rotschop verkopen. Ik ben het zat om 'schuldig' te zijn zonder iets gedaan te hebben.

marcoplarco | 10-08-16 | 11:30

It will rust on my ass.

ChatBot | 10-08-16 | 11:29

Gek eigenlijk dat Marcouch ineens het meest verstandige uit de bus komt in het hele stuk. Jammer dat er "fear" staat als het om de richting van Denk gaat in plaats van "convinced"...

TheseDays00 | 10-08-16 | 11:29

Geitenneukers nemen zichzelf de maat en besluiten toch maar over te gaan op het mierenneuken.

kaplaarzenverkoper | 10-08-16 | 11:29

It can me become stolen.

Hartgrond | 10-08-16 | 11:26

Ja, Amerika, dat hebben jullie niet in het parlement, extreem racistische parlementsleden ter anti- immigrant en ter anti-autochtoon kant. Dat zou toch eens even een verrijking van het parlement zijn. Jammer, dat jullie het maar met 2 partijen moeten doen. Tsss.

TheseDays00 | 10-08-16 | 11:25

Ik kan me wel wat beDENKen met die Nina

luccmeister | 10-08-16 | 11:25

Pfff als ik zoiets lees dan denk ik: "nou en! Nederland is toch een land met witte mensen!" Waarom moet dat veranderen? Je gaat toch ook niet ineens in china roepen "dit is een land met teveel chinezen!". Snap er echt helemaal niks van.
Waarom gaan niet alle mensen die er niet blij mee zijn dat Nederland een wit land is lekker daar wonen waar dat niet is.
Wel de lusten meepakken van de ondernemende en welvarende nederlander, maar ondertussen zeiken op alles.
Lekker terug naar je roots in het MO, Afrika, Azie, Zuid Amerika whatever! Wij zijn geen VS, een mix van, nooit geweest ook!

avlops | 10-08-16 | 11:24

Het racisme en discriminatie neemt inderdaad hand over hand toe in Nederland.
Meeste moslims haten Joden
Meeste moslims haten Christenen
Meeste moslims haten mensen die vrijheid willen
Meeste moslims haten haten blanken
Meeste moslims haten homo's
Volop racisme en discriminatie. Wel allemaal geïmporteerd, dat dan weer wel.

Vogelbeest | 10-08-16 | 11:23

De New York Times is de eerste krant in de USA die geheel zonder journalisten word gemaakt. Het resultaat is duidelijk zichtbaar.

Mark_D_NL | 10-08-16 | 11:20

die mierenneukertjes worden groter gemaakt dan ze zijn. Jammer

Handsomeboy | 10-08-16 | 11:20

Jammer dat het na 12 dagen toch uitgelekt is. Had gehoopt het stil te kunnen houden.

Een mede-politicus vergelijken met een tumor, geldt dat niet als 'hate speech by elected officials' trouwens?
digitalehofstad.files.wordpress.com/2...

Prof. D.A.H. Vintik | 10-08-16 | 11:20

De NYT was vroeger een krant met aanzien. Tegenwoordig heeft de krant net zoveel gezag als NRC Handelsblad hier.

Glasgow Argus | 10-08-16 | 11:19

Oh for fuck sake.. jerry afriyie vragen hoe het zit, en dat dan vervolgens ook gewoon zo afdrukken.

noerg | 10-08-16 | 11:19

REAGEER OOK