
Al sinds vorig jaar probeert het Westfries Museum om
geroofde Nederlandse kunstschatten uit boevenstaat Oekraïne terug te krijgen. De vrienden van Mark Rutte en Hans van Baalen in Kiev werken echter
niet mee. Die 24 Hollandse museumstukken zijn een beetje de primaire radarbeelden van de 19e eeuw aan het worden, qua onderste penseelstreek boven krijgen. De Telebloid schildert vandaag de stand van zaken op
de voorpagina:
"De autoriteiten in Kiev lijken er alles aan te doen om de terugkeer van ons kostbare culturele erfgoed te traineren. Vijf van de 24 uit het Westfries Museum geroofde topstukken die eerder in de klauwen van Oekraïense militiestrijders, corrupte geheim agenten en toppolitici vielen, werden al dit voorjaar door de politie in Kiev in beslag genomen. Maar de Oekraïners eisen nu opeens eigendomspapieren, terwijl die voor de meeste werken al anderhalve eeuw oud zijn." In april stond de Nederlandse ambassadeur, Kees Klompenhouwer, nog naast een stralende MinBuZa Klimkin en vier (van de 24) "teruggevonden" kunstschatten te shinen
voor een fotoserie, maar vier maanden later zijn de Ravensburgertjes nog steeds niet terug bij de rechtmatige eigenaar. De reden? Een ordinair potje rancuneworstelen over ándere artefacten. In het Allard Pierson Museum in 020 ligt
een goudschat uit de Krim, die in bruikleen was toen de Russen het schiereiland binnenvielen. En nu weet het museum niet waar de goudschat terug naartoe moet. Naar Kiev dus, zegt Kiev. Dus nu wordt het Westfries musum gechanteerd met haar eigen schilderijen, om kunst aan Kiev te geven die aan de Krim toebehoort. Want zo rollen maffiose oligarchen nou eenmaal. Met zulke vrienden (heb je geen schilderachtige taferelen meer nodig). Trouwens. Over dingen achterhouden gesproken: ook over MH17 liggen nog de nodige publieke zaken in
de kluis, maar dan bij ons eigen kabinet. Iemand zou eens een mooi drieluik moeten schilderen, of een meterslange tapisserie kunnen borduren, van de schizofrene Neder-Oekraïense politieke relaties. En tuurlijk, het GeenPeil-logo mag je daar rechtenvrij in verwerken. Als het eindresultaat maar niet in Kiev terecht komt.
Reaguursels
Inloggenwww.youtube.com/watch?v=BuiW_Jagl4U
Mooie man.
Nederlandse passagiers uit de lucht knallen, Nederlandse kunst wegroven, Nederlands belastinggeld wegsluizen, Nederlands referendum negeren en dwarsbomen, maar volgens de EÜ-oorlogophitsers is Oekraïne goed op weg....
@ben kokhals | 04-08-16 | 15:02 "Smerige politieke spelletjes horen niet thuis in bruikleenland." Deze oud-museumdirecteur zegt: hear hear +veel dit tast alleen maar internationale bruikleenbereidheid aan...
ben kokhals | 04-08-16 | 15:02:
Als ik je goed begrijp is je centrale boodschap: verlaag je nooit tot de (wan-)daden van de ander.
+1! zeer gewaardeerde mede-reaguurder.
Het is de schuld van het referendum.
Het wordt hoog tijd dat we die kunstwerken en beelden zelf gaan halen. Gewapend. Ik ben er helemaal klaar mee.
"In het Allard Pierson Museum in 020 ligt een goudschat uit de Krim, die in bruikleen was toen de Russen het schiereiland binnenvielen. En nu weet het museum niet waar de goudschat terug naartoe moet"
.
De Russen vielen het autonome schiereiland niet binnen, maar waren er al toen de Krim nog bij Rusland hoorde, en hebben er sinds jaar en dag een vlootbasis. Kunstschatten die in bruikleen zijn uit collecties of van musea op de Krim moeten gewoon terug naar doe collecties of musea op de Krim. Smerige politieke spelletjes horen niet thuis in bruikleenland.
Ooit trokken landen te paard om dit soort praktijken tegen te gaan. Nu geven we ze geld en bescherming. Niet echt een vooruitgang.
Hee Oekraïne, als we jullie ooit een kernbom cadeau doen:
gewoonde fall-out gelaten over je heen laten komen.
Wacht maar tot de shell het schaligas gaat oppompen, neemt vast de een of de andere het weer mee terug. Oh nee, zei ik nou schaligas uit de Ukraine, ja da's nog s een goeie reden om Ukraine bij de e.u te laten. Energiecentjes voor de rijksten der aarde!
Hoe staat het er trouwens voor met het inmiddels bijna tot de geschiedenis behorende referendum ? Tja , als de democratie zo dichtbij komt , wordt het wel erg ongemakkelijk voor de politici .
Dat klinkt als een bemiddelklus voor Rutte. Die voelt zich als vis in het water bij Oekraïense criminelen. Neem meteen Pechtold mee, die houdt daarnaast ook nog van kunst. Gegarandeerd een succes. Net als onderste steen MH17.
Intussen laat Rutte zich blijmoedig in al zijn lichaamsopeningen naaien en offert hij de onderste steen daar doodgewoon mee op.
Dat van dat graag genaaid worden in alles wat openstaat bij hem wisten we al, dat hij voor de zoveelste keer beloftes op een weerzinwekkende manier verkwanselt wisten we --- eigenlijk ----ook al lang.
Oh, ja, en die gestolen schilderijen worden niet teruggevorderd.... integendeel, wij sluiten een associatieverdrag met deze criminele regering..... die 290 Nederlanders heeft vermoord en ook nog even vrij toegang neemt op Nederlandse musea......
Maar een beetje zeggen dat je dat allemaal godverdomme niet pikt, neuheuheu, dat doet onze labbekak niet.
harrybowa | 04-08-16 | 12:08
Niet alleen dom. Maar ook dat Koenders een ijdele homo is, die laf en risicomijdend zijn dossiers in de kast wil opbergen. Ze vinden hem een mietje. Maar dat maakt Koenders niet uit. Hij geniet van de macht en het belastinggeld dat hij in de Haagse stulp heeft. Van daaruit kan hij zich terugtrekken in zijn villa en graaibaantjes na de ministertijd. Alles ziet hij als een bevestiging van zijn eigen kwaliteiten. Wtf heeft die man nog aan banden met de arbeiders. Afijn, de Koendertjes cs zijn miljonair geworden. De enige vraag voor hem en de andere PvdA bobo's zoals Timmerfrans is "What's in it for me, myself and I". Iedereen die bij de PvdA zat voor de anderen die het moeilijk hadden zijn of vertrokken of kaltgestellt.
Altijd leuk om te lezen hoe Nederland werkelijk denkt ook maar iets voor te stellen. Alle schurken staten doen maar wat ze willen en die lul van een Koenders kletst maar door over "de druk op voeren" en "blijven praten". Ik zie in mijn gedachten die maffia in de Oekraïne al lachen. Achterover liggend in een leren zetel betaald door EU geld aan een dikke sigaar lurkend tegen elkander lachen en het hebben over die domme Hollanders....
Ik zou ze de schilderijen laten houden... maarre... Geen verdrag!
Small price for putting foot-to-ass!
@sinar2 | 04-08-16 | 11:24
Inderdaad.
Nederland en de Oekraine.. zolang de EU een groot gewin schijnt te hebben met inlijving van dit land of gebied in de EU heeft Oekraïne letterlijk dikke vette schijt aan heel dat Nederlands volk incl de 200 dode Nl burgers die boven hun grondgebied zijn vermoord..
En de Nl staat met zijn ministers keken toe en laten het gewoon gebeuren ook dikke vette schijt aan het Nl volk!
die dienen hierop afgerekend te worden! als volksvertegenwoordigers zijn ze absoluut, absoluut, absoluut verantwoordelijk, schuldig en medeplichtig aan dit gedrag van de Oekraïne..
De Nl staat had als pressiemiddel al lang EU afdrachten en naheffingen moeten bevriezen tot dit Oekraïne spel door Brussel zou worden aangepakt.
Als Nl volk worden we 'financieel en economisch' genivelleerd en in ruil daarvoor onveiligheid, onbeschoft gedrag van landen die niet tot de EU behoren, en afgeperst.. schandalig!
Oekraïne is een geciviliseerd land dat blijkt hier dus uit. Wat een aanwinst dit land voor onze handels relaties. Welk Nederlands k.u.t bedrijf wil eigenlijk zaken doen met die Hitler dienaren?
"Timmerfrans is al een emotionele tranentrekker van een speech aan het schrijven; volgende week zet hij zijn emotionele waterval weer aan (..)"
@dlseth_ | 04-08-16 | 11:42
Bedoel je dit: www.youtube.com/watch?v=xBMfF3BBMq0 ? ;)
@ Piet Karbiet | 04-08-16 | 11:17
Ah, u hebt gelijk. Mijn excuses...
@blanke pool | 04-08-16 | 10:48
Timmerfrans is al een emotionele tranentrekker van een speech aan het schrijven; volgende week zet hij zijn emotionele waterval weer aan en laat hij zijn emoties lopen zoals Usain Bolt rent.
Om daarna voor de rest van de week te tekenen, te cashen en daarna lekker thuis op de bank in zijn campingsmoking zichzelf in een coma te rukken op De Meiden Van Holland.
Mark_D_NL | 04-08-16 | 11:10
Duidelijk.
Ik snap alleen echt niet, hoe mensen zoals Rutte verder kunnen in de wetenschap de daders te kennen, maar alleen om de wereldvrede en wereldheerschappij de waarheid steeds achter te moeten houden.
Ik zou hiermee niet om kunnen gaan. Dan maar mn politieke loopbaan naar de kloten, maar dan kon ik mezelf (voor de tijd die dan nog rest vanzelf) recht in de ogen kijken.
En dat kunnen mensen zoals Rutte, Timmermans niet meer, en heel veel anderen in de politiek niet meer.
Zal ook wel een heel apart slag volk zijn dat mensen, die tot op het bot gekrenkt zijn omdat ze de waarheid niet mogen weten, steeds weer bedriegt.
Mr. kunst himself (A.Pechtold) zal hier stilletjes over blijven gok ik zo.. Zijn twitter is zowiezo wat aan de stille kant laatste tijd.
Kan het wel begrijpen, Als alle onzin die je de afgelopen jaren hebt uitgekraamt ineens word ingehaald door de waarheid.
In die landen gebeurt helemaal niks zonder dat je wat geld onder tafel doorgeeft. Waarschijnlijk is dat even over het hoofd gezien.
LexPech en Mark 'onderste steen' Rutte waren beiden achtereenvolgens eerder dit jaar om konten te li... *kuch* op staatsbezoek bij chocoladigarch.... eh ik bedoel bij 'gerenommeerd' president Poroshenko.
Hadden die dan niet even ònze kunstwerken meteen kunnen meenemen vanaf hun midweekje Oekraïne?
Heeft Geenstijl/Geenpeil al de schuld gekregen van dit alles?
Maar één oplossing:Mark Rutte ophalen van het balconnetje bij z'n moeder en hem erop afsturen.
Een betere om in Oekraïne een onderste steen boven te halen bestaat niet.
Feynman | 04-08-16 | 11:12
a) Over definitie "primaire radarbeelden" valt te twisten. Ik zie beeld en het komt van primaire radar :-) Het komt ook snel wat de tijdspanne voor frauduleuze bewerking veel kleiner maakt. De beelden worden ook niet als dusdanig herkend door de radar experts.
b) Rusland heeft in ieder geval meer 'primaire radar beelden' gegeven dan USA (AWACS vlogen eroverheen ivm NAVO missie) en Oekraine (stuk, kwijt en de nog steeds niet helemaal naar tevredenheid opgeloste casus Carlos Buca). Saillant detail het betreft hier (een vermeende groene mannetjes bezetting van) Dnepropetrovsk Air Traffic Control onder invloed van... Igor Kolomoisky!
c) Ik kan mij voorstellen dat er inderdaad strategisch belang (resolutie, bestandsformaat) zit aan het uitgeven van ruwe output van de radar devices, die feitelijk ook heel weinig toevoegen als de door Rusland getoonde radarbeelden verder onomstreden zijn.
d) ik vraag mij ten zeerste af in hoeverre en op welke wijze er contact is geweest tussen onderzoekers ("We hoeven die radarbeelden helemaal niet te hebben") en de Russische luchtvaartautoriteiten die keer op keer hulpaanbod gaven om de beelden te verstrekken (wat keer op keer reeds voorbaats op cynisme en achterdocht kon rekenen)
Dus vind ik de stelling zeer verdedigbaar: Rusland heeft veel beter meegewerkt aan het verstrekken van primaire radarbeelden dan Oekraine en NATO. Dus, in lijn met jouw redenering: Oekraine en NATO willen deze situatie handhaven en hebben kennelijk iets te verbergen.
Onze kunst niet terug? Nou dan tekenen we dat associatieverdrag ook niet!
* weinig verwacht van Mark "geen ruggengraat" Rutte *
@Piet Karbiet | 04-08-16 | 11:17
Je bedooeld toen de russen op verzoek van de bevolking in de Krim ze gingen bevrijden van het oekraïense juk waar ze al decennialang onder leden.
Toch wel een aanzienlijk verschil
@trip666 | 04-08-16 | 11:11
Ik ben niet boos op jou hoor.
Ik snap gewoon de willekeur van de VN niet.
Maar ik snap wel meer dingen niet.....
als je kijkt op liveuamap.com zie je dat er nog dagelijks geschoten wordt! En je hoort niks in de media. Triest
Kiev is eigendom van Washington. Je moet bij Obama zijn als je die schilderijen terug wil
De naam Kolomoisky komt niet eens naar voren in dit rapport terwijl hij toch de grote commandant van private (met buitenlandse huurlingen/professionals versterkte) in de regio voor Kiev vechtende bataljons is.
"De Oekraïense krijgsmacht beschikte volgens de informatie van de MIVD vooral over verouderde
middelen, daaronder bevonden zich wel bepaalde krachtige luchtafweersystemen. Een aantal van
deze systemen stond in het oosten van het land."
en
"Op 29 juni 2014 hebben de separatisten een militaire basis van de Oekraïense krijgsmacht
veroverd in Donetsk. Op deze basis stonden zogenaamde Buk raketsystemen. ... In de
loop van juli bleek uit verschillende betrouwbare bronnen dat de systemen die op de militaire basis
stonden niet operationeel waren. Zij konden daardoor niet door de separatisten worden gebruikt."
Bladzijde 23 vanhttp://www.ctivd.nl/binaries/ctivd/documenten/rapporten/2015/10/13/rapport-mh17/ctivd-toezichtsrapport-nr-43-nl-hr-011015-def.pdf . Geen sprake van Kolomoisky (drie actoren: Russen, Oekraine en Separatisten) en geen sprake van overdracht van Russische BUK systemen aan Separatisten. Maar 'onze' eigen MIVD stelt dus wel dat Oekraine de beschikking had over operationele BUK systemen in Oost-Oekraine. Die stonden daar om door separatisten veroverd te worden? Of stonden ze daar om Russische luchtaanvallen tegen te houden? (dikke *proest* qua speldenprikgehalte).
Nog even, en ik ga nee stemmen bij dat referendum!
Dat zal ze leren!
@Enter Yeti | 04-08-16 | 11:06
In het topic staat te lezen: In het Allard Pierson Museum in 020 ligt een goudschat uit de Krim, die in bruikleen was toen de Russen het schiereiland binnenvielen.
@Mark_D_NL | 04-08-16 | 11:10
Idd als hij kan stemmen op een motie van wantrouwen, dan doet ie dat niet. Ga aub niet op CDA stemmen vanwege deze meneer mensen. Het CDA is zo fout als maar zijn kan. Naast de usual suspects ofc.
Oekraïne, een van de meest corrupte landen in de wereld. Hansje van Baalen, je moet je de ballen uit je harige zak schamen, plofkip!
Ik neem aan dat men dus per onmiddellijk even bij de banken op de zuidas te Amsterdam gaat kijken wat de Oligarchen en Oekraine daar aan gelden gestald hebben, om deze gelden per onmiddellijk te bevriezen ivm een onderzoek naar belastingontduiking. Ik denk dat er een aantal mensen in Kiev dan heel snel bakzeil haalt.
-weggejorist-
trip666 | 04-08-16 | 10:58
Je link geeft eerst een scherm met zwarte achtergrond. Dat zijn geen primaire beelden. Dat is een directe kopie wat een verkeersleider realtime aan bewerkte beelden krijgt te zien.
Daarna een scherm met witte achtergrond. Dat is een presentatie in elkaar gezet om die beelden met zwarte achtergrond "uit te leggen".
Met primaire beelden bedoel ik de ruwe opname wat het radarsysteem gemaakt heeft, zodat die opnieuw geïnterpreteerd kan worden.
Die hebben we nog niet. Dan zou je namelijk complete websites hebben die de ruis uit die beelden opnieuw beoordelen om samen te zoeken naar nieuwe informatie uit die ruis.
@ necrosis | 04-08-16 | 11:04 Dat is nadrukkelijk niet mijn mening, hoor, ik quote uit een stuk in de Groene. Tsja wat is die VN nog waard denk je dan. Onder welke voorwaarden mag een (autonome) republiek/deelstaat zich afscheiden, wanneer wordt dat wel wanneer wordt dat niet erkend vraag ik me dan af? Hier lijkt vooral sprake van door de USA geronselde stemmen geweest: en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_...
Feynman | 04-08-16 | 10:54 | | Reageer+ | 0
Ik rad u aan deze man te volgen.(als u dit al niet doet).
consortiumnews.com/2016/07/19/fraud-a...
@Alexander Pechkop | 04-08-16 | 10:46
Omtzigt wilt helemaal geen antwoorden. Allemaal poppenkast voor de Buhne.
@JD Artie | 04-08-16 | 11:04
Het goud behoord aan de Krim, niet aan Kiev. Dus hoeft er niet over onderhandeld te worden.
Het zal Rutte en vd Steur worst wezen wie de MH17 hebben neergeschoten.
Ze zijn druk bezig met hun toekomstige baantjes.
Politiek is een ander woord voor mafia.
Wat zou van Rossum hier van vinden?
We hadden gewoon dat goud van die Scythen moeten houden. resolver.kb.nl/resolve?urn=urn:gvn:NAG...
Ik had niet anders verwacht...
Even off topic. Is Mutsaerts weer overleden?
@ Piet Karbiet | 04-08-16 | 11:02
Pardon? Ik zie de kwestie niet helemaal los van de kunst die het Allard-Pierson volgens mij nog heeft. En ik zeg daarop dat het me niet uitmaakt of we die zooi teruggeven aan Kiev of aan Moskou. Als we het teruggeven krijgen we er wellicht nog wat voor terug... Maar uw punt is ook alweer?
De Krim wordt door de Verenigde Naties gezien als illegaal bezet gebied.
@trip666 | 04-08-16 | 10:54
Wanneer horen we de VN over de illegale bezetting van een deel van Cyprus door Schurkije?
Schei uit, weer wat Nederlandse schijnheilgheid. Natuurlijk vragen ze in ruik dat goud terug, alle redenen van Nederland om die vast te houden zijn net zo rattig als de redenen van Ukraine om die schilderijen vast te houden. Nederland, ga eens lekker onderhandelen, ipv jankiejankie, ik wordt gepest gedrag doen.
Laat ze ze lekker houden. Als dat verdrag maar niet doorgaat waar we nee tegen hebben gezegd. Ik ben ook nog steeds niet overtuigd dat Oekraiene niets met MH17 te maken heeft qua schuldvraag.
@Enter Yeti | 04-08-16 | 10:47
Wellicht eerst even het topic lezen?
@ sinar2 | 04-08-16 | 10:54
Ach, of we het nu aan de één of aan de ander teruggeven, het zijn beide corrupte kutlanden.
@blanke pool | 04-08-16 | 10:48
En Rutte is onderweg naar Rio, samen met koning kroonkurk.
@Feynman | 04-08-16 | 10:54 Is het nou wel echt zo dat de Russen de primaire radarbeelden niet hebben gegeven? Ze lieten er maandag 21 juli al filmpjes van zien. Die later officieel werden 'debunked' dwz de stelling dat daarop een andere straaljager te zien zou zijn want, zo zeiden NL radarexperts, dat waren waarschijnlijk brokstukken.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2030649-geen-...
Denk ook maar even na over de implicaties als Rusland wel primaire radarbeelden overhandigd heeft zoals het keer op keer stelt...
Je weet het, wat ik denk: Igor Kolomoisky. Man, means, motives: he shot down MH17.
Om je nou druk te gaan maken over wat prullaria aka kunst lijkt me niet erg relevant dit moment. Overal ter wereld zitten de mensen hun ledematen er weer aan te hobbyen of hun organen er weer in te proppen want boze islam, een onderste steen van die Maleisische vlieger is nog zoek en we wandelen binnenkort WO3 binnen. En dan komt het WestFriese museum er tussendoor miepen over een paar stukken papier met wat verf erop. Zucht.
@Enter Yeti | 04-08-16 | 10:47
Die willen we best aan de Krim teruggeven waar ze thuishoren maar de rovers in Kiev willen die nu ook hebben.
Als die radarbeelden de officiële versie zouden ondersteunen, dan hadden we die allang gehad.
Nota bene, in deze stelling zit niet verwerkt over wiens officiële versie ik het heb. Kennelijk zitten we dus in de situatie dat de Oekraïense beelden de Oekraïense versie niet ondersteunen, én de Russische beelden de Russische versie niet ondersteunen. En zo verder.
Terwijl de meute keurig over de strijdende partijen wordt verdeeld ter grotere glorie van generaals zoals Verhofstad, van Baalen, Poroshenko, Kerry, Poetin en nog wat hier minder bekende namen, komt bij mij de vraag op wat er dan wel gebeurd is.
Iemand moet geschoten hebben. Dat wordt niet betwist.
Blijkbaar vinden BEIDE partijen deze patstelling qua bewijs fantastisch. Net zoals ze de oorlogen ook fantastisch vonden. Zonder slechterik geen held, denken ze aan beide kanten van het fictieve lijntje. Het is toneel. Een soort dance-off, maar dan lachend op de lijken van anderen.
We vroegen om radarbeelden en worden nu alleen maar gebruikt om een oorlog voort te zetten. Een oorlog waar een normale Europeaan, Rus of alles ertussenin, nooit iets aan heeft. Een oorlog tussen partijen die tijdens de Koude Oorlog elkaars bondgenoten waren en partijen die in de volgende oorlog tegen losgeslagen gelovigen weer elkaars bondgenoten zullen zijn. Complete waanzin.
Die etiketjes tot welke strijdende partij je behoort, worden je namelijk opgeplakt door dezelfde partij die er met ruim de helft van ons inkomen ervandoor gaat.
Ik wil graag alle radarbeelden, vrede en wederopbouw. Zodat we tijd overhouden voor echte problemen. Het zika-virus, tumoren en schone hernieuwbare energie. Deze zinloze verspilling heeft echt al te lang geduurd en te veel narcisten hun ambt cadeau gedaan.
Uit hetzelfde artikel op de groene ( www.groene.nl/artikel/een-gouden-twis... ): "Buitenlandse Zaken zegt dat er geen rol voor het ministerie is weggelegd in het oplossen van dit dilemma en doet de zaak af als een privaatrechtelijke kwestie tussen het Allard Pierson Museum en de musea op de Krim. Wel is Buitenlandse Zaken door het Allard Pierson gevraagd om als adviseur op te treden.
Volgens europarlementariër Hans van Baalen, die zich als expert op het gebied van internationaal recht in de kwestie heeft verdiept, moet de politiek zich het vraagstuk van de Krim-schatten wel aantrekken. De situatie op de Krim betekent dat het lot van de kunstcollectie nu onder het volkenrecht valt en door regeringen onderling moet worden opgelost, zegt hij in een telefonisch interview. De Krim wordt door de Verenigde Naties gezien als illegaal bezet gebied. Daarmee is het uitgesloten dat de stukken terug kunnen naar de Krim-musea. Er zijn twee opties: óf ze gaan naar het ministerie van Cultuur in Kiev, óf Nederland houdt ze langer in bewaring. Meer smaken zijn er niet."
Gijzeling van kunstwerken, tsja het zijn en blijven corrupte boeven...
Ik wist niet eens dat er een museum stond in Hoorn dat het Westfries Museum heette. Laat staan welke schilderijen er hangen... Hoe weten die Oekraïners dat dan in vredesnaam? Dit lijkt me meer een inside job.
@Kaft | 04-08-16 | 10:49
-
Tsja... als ze mij drie maanden betaald op vakantie zouden sturen, dan zou je ook niet heel veel meer van mij horen...
@blanke pool | 04-08-16 | 10:48
Allemaal drie maanden met reces.....
Pieter Omtzigt schijnt werkelijk de enige in de Nederlandse politiek te zijn die zich nog druk maakt allerlei zaken. Van de rest, PVV incluis, hoor je niet veel.
Ik zie duidelijk twee verschillende dingen.
1 - Geroofde kunst uit een West-Fries museum.
2 - een kunstschat uit de Krim in bruikleen.
Wat vindt Merkel hiervan?
Wat vindt Juncker hiervan in nuchtere toestand?
Wat vindt Timmermanje dr van?
Wat vindt Verhofstad hiervan?
Allemaal geen commentaar en/of ontwijkende antwoorden. Wedden?
"Intuïtief ligt het antwoord voor de hand. Het Allard Pierson kreeg de artefacten afgelopen januari in bruikleen van vijf verschillende musea: één in Kiev en vier op de Krim. Daar zouden de objecten dus terug naartoe moeten, zo is ook contractueel vastgelegd." - bron: www.groene.nl/artikel/een-gouden-twis... .
Hoezo erkennen wij nog steeds de Krim niet?
En wat heeft een privaatrechtelijke (bruikleen)overeenkomst tussen partijen te doen met een al dan niet rechtmatige cesessie of onrechtmatige annexatie?
Waarom, in godesnaam, zou je die stukken niet aan die musea in de Krim teruggeven? Je gaat ze toch niet aan Kiev teruggeven, zeg?
Referendum Krim, weliswaar niet erkend maar met onomstreden uitslag in lijn met alle onderzoeken: 96% van de bevolking van de autonome republiek Krim wilde onafhankelijkheid (en later aansluiting bij Rusland). De overgrote meerderheid van de bevolking op de Krim is etnisch-Russisch of Russofiel. Men was, en is en in mijn ogen volkomen terecht, als de dood voor het huidige regime in Kiev. De Krim was van 1653 onderdeel van het Russische Rijk en later de Soviet Republiek Rusland tot het in 1953 door een beweerdelijk dronken Chroestjov als 'autonome republiek' met een 'eeuwigdurende bruikleen van diepzeehaven Sebastopol' bij wijze van toen nog provinciale herindeling ter herdenking van het 300 jarig Russisch-Oekrains vriendschapsverdrag aan de Oekraine werd toegewezen.
Terug, dat Krimgoud. Naar - de naam zegt het al - de Krim. En inderdaad zijn wij tot die tijd geen haar beter dan de kleptogarchen in Kiev met onze gestolen schilderijen.
Ja, had er iemand iets anders verwacht? En hadden wij niet wat van die meuk van hun, van een museum op de Krim? Of hebben we dat wel al netjes teruggegeven?
blanke pool | 04-08-16 | 10:42
Inderdaad, laat Putin daar maar heel gauw weer orde op zaken stellen.
Wat een corrupte bende daar.
En.... Pieter Omtzigt; hou nu maar eens op steeds weer vragen te stellen, want de antwoorden krijg je toch niet. Stap uit de politiek. Je wilt toch geen deel meer uitmaken van zo´n misselijke, liegende kliek politici.
Die geroofde Nederlandse kunstschatten kunnen me werkelijk gestolen worden. Oh wacht...
Kopietjes laten maken en stiekem omruilen.
Maar even een belangrijke vraag. Wanneer komen ze nou bij de EU dan? En komt de Krim er dan ook bij?
,, de autoriteit in Kiev'' die bestaat helemaal niet.
Het is een land vol met criminelen. Laat Putin die bende daar gauw overnemen. Is de EU er vanaf.
Bruine Mark zal wel weer met zijn onderste steen komen. Dat weten we nu wel een keer. Als hij nog een keer punten will scoren kann hij het nu doen. Maar daar is hij gewoonweg te laf voor om dat rotland eens internationaal voor schut te zetten.
Ik vind het geen stijl...
Er gebeuren rare dingen in het kunsrcircuit, het is gewoon valuta met een redelijk vaste waarde
NEE, al bijna vier maanden NEE.
Oekraïne is een eersteklas schurkenstaat. Criminaliteit zit ze in de genen.
REAGEER OOK