Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Daniel Hannan doet beste Brexit-speech ooit

Britten. Op een of andere manier blijft het toch altijd een glorieuzer volk dan de rest van Europa. Fransen nemen zichzelf te serieus. Duitsers hebben geen humor. Belgen bestaan niet. Spanjaarden slapen teveel. Italianen zijn Alpenturken. Oostenrijkers zijn kastnazi's, allemaal. En Nederlanders zijn cool, maar niet zo cool als Britten. Want bovenal kunnen ze spreken als geen ander. Natuurlijk hebben we ze Farage. Maar wat te denken van een Douglas Murray als-ie on fire is? Zelfs hun working class hero, Tommy Robinson, doet het, evenzo sprekend op de Oxford Union, exponentieel beter dan menig Nederlands academisch geschoold meningmens. Maar, elk domein z'n koning. En dat is @Daniel Hannan. Gaan we verder niet uitleggen, gewoon kijken die speech.

Reaguursels

Inloggen

roodborstje1 | 22-06-16 | 12:45
TOP prestatie!

Rampstad | 22-06-16 | 20:31

Hoe kunnen die Britten zo pathetisch doen over een verlies aan macht, als hun eigen machthebbers een eliteclubje zijn van dezelfde jongens uit hogere sociale klassen van dezelfde universiteiten en kostscholen?

Diotima | 22-06-16 | 13:36

Ik heb 2 jaar gevaren op Engeland(ja zeker als vrouw)Purserette.
Van Europoort naar Hull , en elke dag het schip vol met vrachtwagens heen en terug.
Nu nog wat ik weet.
En vol met passagiers(1250)
En buiten de auto's Wedswood servies?
Maar ik ben bang dat ze er toch in blijven.
Die MP Cox was een palestijner aanhanger en zwaar tegen Israël.

roodborstje1 | 22-06-16 | 12:45

@T.Tussengas | 22-06-16 | 10:40
Dat is uw argument? Ga vooral door met roepen, ongehinderd door enige kennis, zwitsal. Dan hebben wij nog wat te lachen hier.

VerenigingVanDieven | 22-06-16 | 12:16

@Slag bij Nieuwpoort: u heeft het niet goed begrepen. Die krijgen we volgend jaar al, maar dan zijn het de mensen die tot dan toe in GB terecht konden en nu gedwongen zijn om in NL te stoppen; en we staan al bovenaan het lijstje van "welkom"landen.

oliebolletje123 | 22-06-16 | 11:36

20 jaar na de Brexit krijgen we natuurlijk een stortvloed aan Brefugees. En dan schreeuwen dat we de Atlantik Wall 2.0 nodig hebben om de vluchtingenstroom in te dammen.

SlagBijNieuwpoort | 22-06-16 | 11:07

Hopelijk hebben heel veel Britten dit gehoord, en stemmen ze zich naar de vrijheid toe.
Briljante speech.

Het is een genot Britten zo bezig te zien. Even los van onderwerp, wel of niet met de spreker eens zijn: wat kunnen ze daar geweldig goed speechen en debatteren!!

Nuuk | 22-06-16 | 11:00

-weggejorist-

T.Tussengas | 22-06-16 | 10:40

F-ing brilliant... 'Nuff said.

Brou Is Back | 22-06-16 | 09:50

Old_Spice | 22-06-16 | 09:37
"En alsof het beter is als Brussel de lakens uitdeelt, die hebben nog minder gevoel met de Schotten dan de Britten."

Schotten zijn Britten, probleem is de hegemonie van Engeland binnen de UK. Schotland kan vanuit Brussel miljarden krijgen om zijn industrie te verbeteren. London houdt dit tegen omdat het geen gebruik wenst te maken van de subsidiepot uit Brussel.

the Jackdawn | 22-06-16 | 09:44

Het gevecht om de Nederlandse pensioenpotten is begonnen, de EU wil de pensioenen in de gehele EU gelijktrekken, dus de Nederlanders minder en het merendeel van de EU-pensioengerechtigden meer, wie dat gaat betalen zegt u? de zieltogende EU wil de Nederlandse pensioenpotten gebruiken om de economie uit het slob te halen, er blijft dus niets meer over voor de Nederlandse pensioen-ophoestende werknemers, een gegeven dat de ceremoniële politiek in het torentje beredeneert met " u kunt me de bout hachelen!".
Nederland word geplunderd en leeggeroofd, onder het zalvende beleid van onze politieke linkschmenschen.
succes Pays-Bah.

hovawart | 22-06-16 | 09:40

Jammer dat de Schotten zich niet hebben afgescheiden, dan was het sowieso een Brexit geworden. Nu gaan ze zeiken dat ze niet willen dat Westminster de lakens uitdeelt. Wat ze overigens al doen. En alsof het beter is als Brussel de lakens uitdeelt, die hebben nog minder gevoel met de Schotten dan de Britten. Belachelijk. Kut Schotten. Had dan voor onafhankelijkheid gestemd vorig jaar idioten.

Old_Spice | 22-06-16 | 09:37

Na de brexit (als allah het wil) kan Schotland zelfstandig verder, de muur staat er nog.

compitaal | 22-06-16 | 09:30

@SamKoeman | 21-06-16 | 21:49

Ja precies. Ik werk en woon in Schotland en het grootste argument dat mensen mij voorschotelde om YES te stemmen in het Schotse referendum was ''We dinnae wan Westminister to decide over us!''.

Nu zeg ik tegen die mensen ''Dus je wilde niet dat Westminister bepaald over Schotland (omdat ze niet representatief zijn voor het land, dat anders is dan Engeland), maar je wilt wel dat Brussels bepaald over Schotland?''

Maar de EU is goed. Nja, dat niet eens. Anti-EU is slecht. Want Anti-EU = ukip = racisme.

Ecosse | 22-06-16 | 09:30

@ nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:17
Treurig hè.
Terwijl hij die charme volgens mij wel heeft gehad, of zou kunnen hebben. Het lijkt me helemaal geen onsympathieke man, hij is intelligent en welbespraakt. Het is jammer dat hij zichzelf zo in de voet schiet met zijn onbeheerste gedrag.

Lewis | 22-06-16 | 09:26

necrosis | 22-06-16 | 09:10
"Ik geef het op, ik ga het nieuwe topic lezen....."

Ik raad je aan de staatsinrichting van de UK eens te lezen dan begrijp je het allemaal beter

the Jackdawn | 22-06-16 | 09:24

Fantastische speech.
Een naam om te onthouden.
In tegenstelling tot "I am totally totally totally against referenda Mark Rutte".

MyCatIsDoingThis | 22-06-16 | 09:17

@the Jackdawn | 22-06-16 | 09:06
Ik geef het op, ik ga het nieuwe topic lezen.....

necrosis | 22-06-16 | 09:10

tipo | 22-06-16 | 09:04

Alleen de landen uit de UK die uit de EU verdwijnen, de landen, zoals Noord Ierland, Schotland, Wales en Gibraltar kunnen gewoon verder gaan met handel drijven wanneer ze het verdrag niet ratificeren.

the Jackdawn | 22-06-16 | 09:10

Zij produceerden diversen merken sportwagens:
Morgan, MG, Lotus, Triumph, Aston Martin en noem het maar op.
Veel van die oude wagens leveren (mits in goede staat) kapitalen op bij veilingen.
necrosis | 22-06-16 | 09:01
.
Yep. Mooi lijstje. Er was zelfs een MG-B hoewel ik nog steeds het verschil niet weet tussen de "gewone" en deze. En je moest natuurlijk super opletten of de klant een LHD of RHD (links of rechts stuur) had besteld en of ze vanuit Engeland niet de verkeerde hadden gestuurd want dan was er een behoorlijk probleem. Ja ik heb daar met veel plezier gewerkt totdat we gingen verhuizen naar W-Dld (voor koningin en vaderland).

Lupuslupus | 22-06-16 | 09:09


Iedereen met gezond verstand weet dat de huidige vorm van de EU een weg is die door de inwoners van Europa NIET gewenst is. Wat wél gewenst is een democratisch systeem vergelijkbaar met de EG. Dus zonder zakkenvullende ongekozen dictators die totaal geen feeling hebben met de mensen van Europa.

tejootje | 22-06-16 | 09:06

necrosis | 22-06-16 | 08:55

Je hoeft geen namen te noemen, de enige industrie in de midlands is de automobiel en machinebouw en dit is meer een assemblage industrie dan een maak industrie. Engeland haalt 85% van zijn inkomsten uit diensten en die zijn niet aan
Engeland maar aan de UK verbonden. De uitreding van Engeland zal alleen in houden dat de diensten overgebracht zullen worden naar andere landen binnen de EU.

the Jackdawn | 22-06-16 | 09:06

@Parel van het Zuiden | 22-06-16 | 09:00
Hear hear.

Piet Karbiet | 22-06-16 | 09:05

-weggejorist-

Afs78 | 22-06-16 | 09:04

@the Jackdawn 08:57
"Ook zegt Schäuble dat als de Britten op 23 juni vóór een brexit stemmen, het Verenigd Koninkrijk geen toegang meer krijgt tot de gemeenschappelijke markt. 'Als de meerderheid in Groot-Brittannië voor een brexit stemt, is dat een keuze tegen de Europese interne markt', zegt hij" fd.nl/economie-politiek/1155646/schaub...

Wolfgang Schäuble zal Nederland tot een EU-exit dwingen, als hij dit standpunt niet loslaat. Dat is de realiteit. En dat gaat dan heel snel.

tipo | 22-06-16 | 09:04

@In ieder geval hebben ze Rolls-Royce nog.
necrosis | 22-06-16 | 08:47

Nee hoor, is ook gewoon van BMW.

MarcS | 22-06-16 | 09:03

Prima verhaal, is dat uitgezonden in GB??
Ik zou me hebben laten overtuigen.
Wat die schreeuwende Chinees allemaal riep is me een beetje ontgaan, maar dat was denk ik ook niet zo interesaant.

mallekater | 22-06-16 | 09:03

@Lupuslupus | 22-06-16 | 08:55
Zij produceerden diversen merken sportwagens:
Morgan, MG, Lotus, Triumph, Aston Martin en noem het maar op.
Veel van die oude wagens leveren (mits in goede staat) kapitalen op bij veilingen.

necrosis | 22-06-16 | 09:01

Net die Cox even zitten kijken maar wat een walgelijke vent is dat zeg.De dood van zijn vrouw zo misbruiken voor een remain.

Wel heel toevallig deze moord.Of niet,er worden natuurlijk dagelijke MP's omgelegt.

ditotje | 22-06-16 | 09:00

@necrosis 08:51
Dank voor de correcties. Blijft staan dat als Nederland moet kiezen tussen de rancuneuze emotionele opwellingen van Wolfgang Schäuble of het brood van 100-duizenden Nederlanders, dat die keuze dan heel makkelijk wordt. Vrijhandel tussen Nederland en de UK is altijd gewaarborgd. Daar kan geen enkele politicus tussen komen te staan, zonder...

tipo | 22-06-16 | 09:00

@BananaMonarchy | 22-06-16 | 08:44

U heeft geen handtekeningen geregeld. Uw tegel en de villeine aantijgingen die u op verschillende, niet perse relevante terreinen doet ademen slechts één ding uit, politiekcorrect zwijn. Zulks doet niet aan democratie, slechts aan dwingelanderij.
.
Zo vielen mensen in Nederlandse gemeente zomaar ineens de politie aan? Dat had niet te maken met het gegeven dat politiekcorrecte zwijnen zoals u (13% van bevolking) de rest van de bevolking maar even de opvang van gelukszoekers oplegden? Oh, en kunt u even verklaren hoe u kunt spreken van een aanval op de politie als de enige daadwerkelijke fysieke slachtoffers van geweld Nederlandse vrouwen waren. Een aanval van de politie op burgers..
.
Ach, laat ook maar. Van slijk der aarde kun je nou eenmaal niet anders verwachten. Bah

Parel van het Zuiden | 22-06-16 | 09:00

tipo | 22-06-16 | 08:14
" Schlaube die geen vrijhandel met de UK na een brexit wil, is de grootste vijand van Nederlandse welvaart."

Onzin, Schlaube heeft gezegd dat er geen vrijhandel meer zal zijn met Engeland, na de ratificatie en het uiteen vallen van de UK zal de handel met de rest van de landen van de UK gewoon doorgaan.
Ik krijg de indruk dat veel mensen het verschil niet weten tussen Engeland en de UK waar het Brexit nu overgaat.

the Jackdawn | 22-06-16 | 08:57

Als ze gaan dreigen luister ik al helemaal niet meer.
Het lijkt The Boston Teaparty wel.

Piet Karbiet | 22-06-16 | 08:57

@the Jackdawn | 22-06-16 | 08:50
Nee, dat bedoelde ik niet.
En nogmaals, ik kan geen namen noemen.
Als mijn werkgever mijn echte naam weet te koppelen aan mijn nick, heb ik een probleem.
Dus dring niet aan.

necrosis | 22-06-16 | 08:55

De Mini was een revolutionaire auto omdat de motor dwars werd geplaatst ipv in de lengte om zo ruimte te besparen.
Mini is tegenwoordig toch van BMW?
In ieder geval hebben ze Rolls-Royce nog.
necrosis | 22-06-16 | 08:47
.
Tja de Mini werd destijds zelfs ook in Spanje gefabriceerd: de Spaanse Mini. GEeen idee of Mini tegenwoordig van BMW is, zou heel goed kunnen. Ja de Rolls hebben ze nog en dat zal altijd wel zo blijven maar ik vind het een afschuwelijke plompe auto. Liever kies ik dan voor de Jaguar. Maar ach, dromen mag, lol. Heb net mijn Yarisje weggebracht voor de APK-keuring....
.
Heb eigenlijk geen idee hoe het met de autobranche gaat in het V.K. Maar man o man wat een scheepsladingen vol werden er in de jaren '70 vanuit Engeland naar Zeebrugge verstuurd. Elke dag! Waren allemaal besteld, wij krijgen s middags de faxen (heette toen nog anders) met de nummers en dan moest ervoor gezorgd worden dat elke auto op zijn bestemming kwam. Waren geweldige tijden.

Lupuslupus | 22-06-16 | 08:55

@tipo | 22-06-16 | 08:42
De beste man (ahum, kuch) heet Wolfgang Schäuble, geen Schlaube.
Geeft niets, kan de beste gebeuren.

necrosis | 22-06-16 | 08:51

necrosis | 22-06-16 | 08:22

Je bedoelt die chesterfield bankstellen die in Roemenië worden gemaakt.

the Jackdawn | 22-06-16 | 08:50

error503 | 22-06-16 | 08:28
"Dat zal hun raken in de portemonnee, aangezien volgens hun eigen redenering handel met Engeland duurder wordt."

Engeland is een klein land en niet interessant tov de EU daarbij kunnen de landen van de UK subsidie uit de EU krijgen om hun industrie te moderniseren. Dit is nu niet mogelijk door een richtlijn vanuit London.

the Jackdawn | 22-06-16 | 08:48

@Lupuslupus | 22-06-16 | 08:28
De Mini was een revolutionaire auto omdat de motor dwars werd geplaatst ipv in de lengte om zo ruimte te besparen.
Mini is tegenwoordig toch van BMW?
In ieder geval hebben ze Rolls-Royce nog.

necrosis | 22-06-16 | 08:47

Hou toch op met Ukip en hun fascistische aanhang. iedereen die gisteren het grote BBC debat heeft gezien weet nu dat alle claims op immigratie lachwekkend en leugenachtig zijn. Australie werd zelfs een "groter" land genoemd dan de UK toen duidelijk werd dat het Australische systeem twee keer zoveel immigranten oplevert als nu. Groter in grondgebied een derde van het aantal inwoners. Komt bij dat meneer Boris de leugenachtige ex journalist uit Brussel niet wilde bevestigen dat er minder immigranten zouden komen. Je broek zakt af van de posters die deze enge lui gebruiken. Farage is een soort Wilders. Een demagoog die geen verantwoording wil nemen voor de gevolgen van zijn racistische politiek. En ja Cox werd vermoord door een aanhanger van 'm. Farage zou het prima doen in een Nederlandse gemeente waar hij mensen kan aanzetten tot het aanvallen van de politie en het democratische proces kan ontregelen.

Er zijn nog domoren die denken dat nederland valt voor een Nexit. Goh wat heb ik spijt dat ik ooit nog wat handtekeningen voor geenpeil heb geregeld. Laat Rutte het referendum maar volledige negeren.

BananaMonarchy | 22-06-16 | 08:44

@error503 08:34
Dat is de reden, dat de EU vernietigd zal worden door een Brexit. Als Schlaube en Merkel geen vrijhandel met de UK willen na een Brexit, dan moet Nederland wel een vrijhandelsverdrag met de UK afsluiten binnen 5 minuten of stante pede uit de EU treden. Regels tellen dan niet meer. honderden Nederlandse miljarden staan dan op de tocht. Dan luistert dit kabinet niet meer naar de directieven van de EU, maar naar het wanhopige geklop op de deur van de eigen mensen.

tipo | 22-06-16 | 08:42

@the Jackdawn | 22-06-16 | 08:12
Ben jij soms familie van Juncker?

necrosis | 22-06-16 | 08:37

@tipo | 22-06-16 | 08:07
De handel naar Duitsland (20,2%) is ietwat vertekenend.
Veel spullen gaan vanuit Nederland naar Duitsland, die in Duitsland verladen worden naar Polen, Tjechie, Griekenland, etc.
Natuurlijk gaan er ook veel spullen via Engeland naar Schotland, Wales en Ierland.
Waar het mij om gaat is dat Nederland enorme volumes exporteert.
Vanuit buiten de EU naar de EU en vanuit de EU naar andere landen van de EU.
Nederland heeft de haven van Rotterdam en de infrastructuur.
Als je dergelijke volumes wil vervoeren buiten Nederland om (haven van Hamburg/ België) dan lach ik mijn ballen uit mijn broek!

necrosis | 22-06-16 | 08:36

Het liegen van de waarheid, verlossing, gouden bergen, opstanding, apocalyps enz. het hoort bij het politieke theater;-)
Peter de Kretenzer is plutonoom
Alle plutonomen spreken de waarheid
Ergo Peter weet het beter!
Speciaal voor Lupuslupus: Herr es ist Zeit! Der Diabolos soll gewinnen...

halve pinda | 22-06-16 | 08:35

tipo | 22-06-16 | 08:07
In de EU mogen we niet zelfstandig een handelsverdrag afsluiten, dus om dat mogelijk te maken zouden uit de EU moeten als de EU het zelf niet voor elkaar krijgt om een handelsverdrag af te sluiten. En handelsverdragen sluiten vinden ze moeilijk (China, Japan, India, Australie).

Parel van het Zuiden | 22-06-16 | 08:30
Wat ik erger vind is dat er mensen zijn die dit wel snappen, en het daarna nog gewoon prima vinden ook.

error503 | 22-06-16 | 08:34

Overigens lijken maar weinig mensen door vertalen wat de Duitsers en Fransen eigenlijk zeggen. Als je niet buigt voor de unie beste Brit gaan wij aansturen op economisch conflict (en geschiedenis leert dat zulks vaak escaleert).
.
Een dreigement, en niet een kleintje ook.
.
De ware kleuren van de dictatuur zijn duidelijk zichtbaar. Duidelijk is ook dat Europese samenwerking dus niet meer de droom is, maar een Europees rijk bestuurt door de dreigers van vandaag.
.
En zo als altijd heulen de pers, de politiek, en niet te vergeten de politiekcorrecte likkertjes in het publieke debat klakkeloos mee.
.
EU. Darkness rising.

Parel van het Zuiden | 22-06-16 | 08:30

@the Jackdawn
Mocht een Brexit een succes gaan worden zullen Ierland en zeker Schotland en Wales zich niet zomaar gaan afscheiden van de Engeland. Dat zal hun raken in de portemonnee, aangezien volgens hun eigen redenering handel met Engeland duurder wordt. Als EU lidstaat mogen zij niet zelfstandig een handelsverdrag afsluiten met Engeland. En ik vraag me nog af wat het verlies voor Engeland is, GDP van Wales en N Ierland is misschien 5% van Engelse GDP. Alleen Schotland heeft olie en is nog eens 10%.
De enige noemenswaardige havens daar liggen in Engeland. Aan de andere kant, met die paar miljoen inwoners kan je het ook wel af met een uit de kluiten gewassen vissershaven.

error503 | 22-06-16 | 08:28

En vaak ook ambachtelijke/ hele dure spullen.
Het is jammer dat ik verder niets kan zeggen, maar ik kan zo een paar klinkende namen noemen.
Maar goed, wat jij wil....
necrosis | 22-06-16 | 08:22
.
In mijn tijd bij British Leyland kwamen alle nieuwe auto's uit Engeland (Jaguar, Mini, etc.) aan in Zeebrugge. Geen idee waarom want toen interesseerde politiek mij niet zo.

Lupuslupus | 22-06-16 | 08:28

@the Jackdawn | 22-06-16 | 08:10
Jij wil gewoon niet luisteren, hè.
Nogmaals: de Engelse vestigingen hebben kleinere wagens om de spullen bij de klant/ producent(!) af te halen, dus niets geen overslag.
Komt rechtstreeks uit de fabriek/ workshop in Engeland.
Natuurlijk heeft Engeland overslag uit met name Ierland, maar ze produceren wel degelijk.
En vaak ook ambachtelijke/ hele dure spullen.
Het is jammer dat ik verder niets kan zeggen, maar ik kan zo een paar klinkende namen noemen.
Maar goed, wat jij wil....

necrosis | 22-06-16 | 08:22

@the Jackdawn 08:12
Een handelsverdrag kun je al in werking laten treden, voordat ratificatie plaatsvindt. Zie Oekraine.

tipo | 22-06-16 | 08:16

@the Jackdawn 08:10
De EU zal een nog grotere hindermacht worden, voordat ze vernietigd wordt. Schlaube die geen vrijhandel met de UK na een brexit wil, is de grootste vijand van Nederlandse welvaart. Zelfs de altijd goedgeluimde John Cleese wilde Schlaube ophangen. De EU zal door een Brexit vernietigd worden, zodat er iets beters (een EEG) voor terugkomt.

tipo | 22-06-16 | 08:14

tipo | 22-06-16 | 08:07
"Mocht er een Brexit komen, dan is er binnen 5 minuten een handelsverdrag tussen Nederland en de UK."

Nee, dat gaat even duren omdat een Brexit geratificeerd moet worden door de landen van de UK, daar zal even over heen gaan.

the Jackdawn | 22-06-16 | 08:12

@hindipopup | 22-06-16 | 08:08
Waarom niet? Exporteren is niet per se hetzelfde als produceren. Hollandse garnalen worden gepeld in Marokko.

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 08:11

necrosis | 22-06-16 | 07:30

Dat wordt niet geproduceerd maar is overslag, dit kan net zo goed via Schotland Wales en Noord Ierland blijven stromen, daar hoeven geen contracten met Engeland voor gesloten te worden.
Een Brexit gaat de EU meer macht geven, let op mijn woorden.

the Jackdawn | 22-06-16 | 08:10

Good point: "Would we join today?". Die vraag is veel makkelijker te beantwoorden dan "Durven we weg te gaan, want we zijn zo vastgelijmd dat het pijn doet"

Zou de UK, Duitsland of Nederland vandaag lid worden als ze dat al niet waren? Denk het toch echt niet?

een_mike | 22-06-16 | 08:08

UK exporteert tea to China?

hindipopup | 22-06-16 | 08:08

@the Jackdawn 07:13
De handel tussen Nederland en de UK staat in de top 3 van alle belangrijke rijtjes: "In gross terms, Germany (20.2%), the UK (8.0%) and Belgium (7.1%) were the three most important Dutch export market destinations. While in value-added terms, the top three export destinations were Germany
(17.0%), the United States (9.1%), and the UK (8.1%) For imports, Netherlands's top three partners were the same in value-added and gross terms: Germany, the United States and the UK"
www.oecd.org/sti/ind/tiva/CN_2015_Net...

Mocht er een Brexit komen, dan is er binnen 5 minuten een handelsverdrag tussen Nederland en de UK. Zo niet, dan is een Nexit voor Nederland van levensbelang, zodat die handel alsnog zonder barrieres kan doorgaan.

tipo | 22-06-16 | 08:07

@ gatij | 21-06-16 | 23:26 ... Waarschijnlijk was Johannes Brugman (1400-1471) de laatste Nederlander die dat echt kon.
.
Fortuyn had het intellect, dossierkennis, de rust en passie en die welbespraakheid ook in zich (meen ik te mogen zeggen).

sickworld | 22-06-16 | 07:58

Ik hoop op een Brexit omdat dat moslim eiland daardoor in stukjes uiteenvalt. Wanneer daarna een Nexit zich aandient, zullen de Duitsers er zich persoonlijk mee gaan bemoeien en dan stopt de tijd voor sommigen, en dat vind ik prima.
Dus hoop maar op een remain, dan loopt de klok nog een paar jaar langer door.
Window of opportunity 2 of 4 jaar.
Het is niet anders.

Gerard Leeflang | 22-06-16 | 07:57

Wow!!

Samui07 | 22-06-16 | 07:48

@necrosis | 22-06-16 | 07:36
En toch. Als je kijkt in Verdun naar de plaquette met daarop een gezamenlijke verklaring van De en Fr (ondertekend door Kohl en Mitterand), naar aanleiding van de eerste gezamenlijke herdenking. Die samenwerking is en blijft essentieel. Wat er mis is met de EU, is het gebrek aan inspraak en transparantie. Een totaal gebrek een democratische controle.

@necrosis | 22-06-16 | 07:30
Engeland zal best nog spullen produceren. Ik denk dat het in dit geval gaat om een gebrek aan een toonaangevende industrie. En die heeft Engeland niet meer. Frankrijk nog wel (PSA), maar gesubsidieerd. Eigenlijk heeft alleen Duitsland nog een grote industrie.

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:48

@atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:24
Het hele probleem is dat Frankrijk en Duitsland de EU zo'n beetje onder elkaar verdeeld hebben, de overige landen krijgen de kruimels.
De relatie tussen Duitsland en Frankrijk kun je vergelijken met het huidige kabinet PvdA-VVD.
Als VVD er een wetsvoorstel weet door te krijgen, wil PvdA iets in ruil.

necrosis | 22-06-16 | 07:36

@the Jackdawn | 22-06-16 | 07:13
Er worden zat spullen in Engeland gemaakt.
Dat weet ik omdat de Engelse vestigingen exclusieve contracten hebben voor het afhalen en vervoer van de producten naar de rest van Europa.
Maar probeer vooral iemand te overtuigen die dagelijks 300 - 350 ton aan goederen ziet binnenkomen voor de Nederlandse markt en ook 300 -350 ton per dag richting de rest van Europa ziet gaan.
Ik heb contractueel zwijgplicht (ivm ontslag/ afkoopsom), anders had ik je even met feiten om de oren geslagen.

necrosis | 22-06-16 | 07:30

@the Jackdawn | 22-06-16 | 07:22
Het zou me niet verbazen als je gelijk krijgt. Zelfde tactiek als aan de oostgrens; langzaam maar gestaag knabbelen aan bestaande invloedssferen. Verdeel en heers. Bevrijd worden van een unie, om plaats te nemen in de andere.

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:29

@the Jackdawn | 22-06-16 | 06:39
Dat land is beloofd door Arthur James Balfour en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declara... in zijn befaamde declaratie en bekrachtigd door de Volkenbond in 1922. Dit heugelijke feit kunnen wij volgend jaar vieren, aangezien de datering van deze brief aan Walter Rothschild dan 100 jaar in het verleden ligt.

kindapaas | 22-06-16 | 07:26

@necrosis | 22-06-16 | 07:12
Ik zou willen dat de EU een stap terug doet, maar dat is ijdele hoop. Zolang Frankrijk zijn invloed en subsidies behoudt en de Duitse export niet in gevaar komt, verandert er helemaal niets. Met of zonder UK/Engeland.

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:24

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:04
"Zou de EU na een Brexit veranderen van standpunt denk je?"

Iedereen heeft zijn eigen agenda, Schotland kan samen met Noord Ierland de EU import vanuit Amerika voor zijn rekening nemen, en het zijn strategische punten voor het EU leger.
Hierdoor kan het voor de EU aantrekkelijk zijn, verder is het makkelijkere voor de EU om een land onder druk te zetten dan een Unie.
Dus ja ik denk dat de EU van standpunt verandert.

the Jackdawn | 22-06-16 | 07:22

necrosis | 22-06-16 | 06:57
"De meeste spullen worden gewoon in de UK gemaakt,"

Maar niet in Engeland. De UK is een Unie waar Engeland een land van is. Een Brexit zou een winst voor de EU zijn omdat de kans groot is dat de UK uit de EU treedt maar ook dat de UK uit elkaar valt. Een Unie in een Unie is altijd slecht dus een Brexit met alleen het vertrek van Engeland en het opheffen van de UK zal voor Brussel gunstig uitpakken.
Iedereen wint behalve de gepensioneerden in Nederland die zullen wat pensioen in moeten leveren.

the Jackdawn | 22-06-16 | 07:13

@atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:04
Ik hoop dat er een Brexit komt, andere landen ook gaan nadenken over die logge, geldverslindende moloch en dat de EU in elkaar stort.
Gewoon terug naar de EEG en Schurkije, Oekraïne, Moldavië en Georgië er buiten laten.
En geen leningen meer aan Griekenland, die gaan maar lekker belasting innen bij die steenrijke reders.
Iets wat ze al veel eerder hadden moeten doen.

necrosis | 22-06-16 | 07:12

Zo, dat is een mooi begin van de dag.

"[...] hebben al aangegeven dat men referendum wil voor afscheiden"
@the Jackdawn | 22-06-16 | 06:29
Het was diezelfde EU die de verwachtingen van de Schotten heeft getemperd tijdens hun referendum over onafhankelijkheid. Aansluiting bij de EU was absoluut geen vanzelfsprekendheid na afscheiding van de UK. Zou de EU na een Brexit veranderen van standpunt denk je?

atheïstisch stemvee | 22-06-16 | 07:04

Engeland zelf maakt geen goederen
@the Jackdawn | 22-06-16 | 06:45

Grapjas, ik heb zelf voor een grote verlader gewerkt en dat was één filiaal van één bedrijf.
Elke dag kwamen er drie stampvolle trailers naar Nederland, terwijl er 's avond drie stampvolle trailers naar Engeland gingen.
De meeste spullen worden gewoon in de UK gemaakt, namen kan ik helaas niet noemen.

necrosis | 22-06-16 | 06:57

necrosis | 22-06-16 | 06:37
"Dus ik snap het doomscenario niet dat een Brexit Nederland miljarden gaat kosten."

Voor Engeland zal dit een tijdelijke dip geven maar binnen 25 jaar zal men met de juiste hervormingen beter af zijn buiten de EU wanneer het allemaal lukt wat de Leave groep wil, moet London zich niet afsplitsen want dan heeft Engeland een probleem.
Het bedrijfsleven houdt niet van gokken dus zet investeringen op een laag pitje waardoor aandelenkoersen gaan dalen. Het dalen van de aandelen zal de pensioenpotten van Nederland voor een gedeelte leegmaken, het zal dus miljarden in de pensioenpotten gaan kosten.
Op zich moet dat geen probleem zijn wat tekorten in de pensioenpotten kunnen opgevangen worden met het korten van de pensioenen en laten we eerlijk zijn die 50 plussers kunnen best wat geld missen. Een Brexit zal dus alleen de gepensioneerden en mensen die werkzaam zijn in de markt met de Britten raken dus vallen de problemen voor Nederland wel mee.

the Jackdawn | 22-06-16 | 06:56

necrosis | 22-06-16 | 06:37
"In dat laatste geval sluit Nederland gewoon een handelsverdrag met Engeland."

Niet nodig, Engeland zelf maakt geen goederen en levert alleen diensten, deze diensten zullen door Duitsland en Frankrijk overgenomen worden. Verder hadden de Britten bepaald dat de landen geen gebruik mochte maken van de subsidie potten van de EU. Zeker Wales en Noord Ierland zouden de subsidie potten kunnen gebruiken om de industrie te moderniseren waardoor deze landen met Schotland en Gibraltar in de EU willen blijven. Het VK is geen land maar een unie en een Brexit zal betekenen dat het VK uit elkaar valt wat alleen maar gunstig is.

the Jackdawn | 22-06-16 | 06:45

kindapaas | 22-06-16 | 05:45
"Gevolgd door de terugkeer naar het beloofde Ierse land van ale overige Ieren uit de VS"

Ieren hebben geen beloofd land maar een moederland, alleen de god van de woestijn beloofd landen. In het moederland heb je een huisje waar je heen kunt wanneer de wereld in de fik gaat en je beschermd wordt door Danu.

the Jackdawn | 22-06-16 | 06:39

@the Jackdawn | 22-06-16 | 06:29
In dat laatste geval sluit Nederland gewoon een handelsverdrag met Engeland.
Voor de EU er was, gingen er ook honderden tonnen aan vracht vanuit Nederland naar Engeland en vice versa.
Dus ik snap het doomscenario niet dat een Brexit Nederland miljarden gaat kosten.
Ik heb het al eerder gezegd: Engeland moet hun kant van de kanaaltunnel dichtstorten met beton, aangezien de Fransen dwars willen liggen bij een Brexit ivm de vluchtelingen.

necrosis | 22-06-16 | 06:37

necrosis | 22-06-16 | 06:15
"Wat hebben moslims uit Schurkije te maken met het langlopende conflict tussen katholieke en protestantse Noord-Ieren?"

De Turken hebben er voor gezorgd dat Noord Ierland bij de laatste 16 op de Euro 2016 zit, waarvoor dank. Verder zijn de protestanten Engelse en Nederlandse immigranten die gewoon weg moeten zodat Ierland weer een land kan worden, niets religie.
Verder zie ik in een Brexit een voordeel om van Engeland af te komen, Noord Ierland, Wales, Gibraltar en Schotland hebben al aangegeven dat men referendum wil voor afscheiden zodat een Brexit weleens het vertrek van alleen Engeland kan betekenen.

the Jackdawn | 22-06-16 | 06:29

@the Jackdawn | 22-06-16 | 05:11
Wat hebben moslims uit Schurkije te maken met het langlopende conflict tussen katholieke en protestantse Noord-Ieren?
De protestanten (48%) wil bij de UK blijven, de katholieken (45%) willen bij Ierland horen.
En wederom is het religie die niet verbroedert maar verdeelt!
Enne... go Brexit!

necrosis | 22-06-16 | 06:15

@Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:05
Nope.
Ik sta nog een week op de loonlijst van mijn oude werkgever, en dan gaat het Euro's regenen.
Sollicitaties lopen, evenals een aanvraag voor WW.
En verder was ik gisteren al om 5:30 begonnen met commenten....
Ik ben een mens, geen reaguurbot.

necrosis | 22-06-16 | 05:52

@the Jackdawn | 22-06-16 | 05:11
Gevolgd door de terugkeer naar het beloofde Ierse land van ale overige Ieren uit de VS. In de regio rondom Londen bevinden zich ook wat Ierse enclaves, die kunnen ook terug; aardappel tekorten spelen dit keer geen rol, iedereen eet inmiddels chapati.

kindapaas | 22-06-16 | 05:45

The Brexit die gewenst is is het vertrek van de Britten uit Noord Ierland.
Graag wil ik de Turken bedanken voor de hulp op euro 2016.

the Jackdawn | 22-06-16 | 05:11

Islamisering is mooi, maar kijken we naar de geschiedenis van Noordelijk Afrika dan zien we dat de Arabisering daar na 1400 jaar Islam nog altijd niet van de grond is gekomen; Berbers uit de Maghreb kunnen niet rechtstreeks communiceren met Egyptenaren tenzij beiden klassiek Arabisch hebben geleerd. U raadt het al; dat is slechts voor een kleine elite weggelegd.
Kijken we naar andere voorbeelden, dan zien we de "Russificatie"; tot op de huidige dag is Russisch de taal waarmee je van west naar oost en noord naar zuid ruwweg op 1/3e van de het wereldoppervlak jezelf verstaanbaar kunt maken. Dat is niet vanzelf ontstaan en ook niet zonder enige strijd maar wel reuze handig.
Door "Sinoficatie" zijn 1.5 miljard mensen in staat onderling effectief te communiceren. Taalhervormingen worden niet geschuwd maar van zachtzinnigheid zal men onze Chinese vrienden niet kunnen beschuldigen.
Engels en Spaans vormen de overige twee uiterst bruikbare wereldtalen die niet gehinderd lijken te worden door politieke wens- en vijandbeelden of vrijwel onoverbrugbare linguïstische drempels.
.
Kijken we nu naar de EU: dat durft geen keuze te maken voor een algemeen verbindende taal. De reden daarvoor is dat in alles krampachtig wordt gepoogd het tegenovergestelde te zijn van de Nationaal Socialisten, die eveneens één taal, één cultuur en één Europa vóórstonden. In geval van twijfel worden de cultureel Marxisten keer op keer van stal gehaald zodat het uitblijven van besluiten aan bescherming van minderheden en mensenrechten kan worden toegeschreven.
.
Wil de EU het eigen projekt redden dan dient men de keuze te maken voor een Lingua Franca, te onderrichten op iedere kleuteropvang, lagere school enzovoorts; naderhand op te volgen in hogere vormen van onderwijs. Uiteindelijk ontstaat vanzelf één grote "pool" aan beschikbare capaciteit, kennis en kunde dat zich onderling verstaanbaar maakt en nieuwe "skills" kan verwerven door de Verbindende Taal.
In essentie is het probleem van de EU dat het enorme aantallen ad-hoc micromangement beslissingen weet te nemen die gestuurd door slimme lobbyisten steeds meer één kant op duwen maar tegelijkertijd niet in staat is een macro-beslissing aangaande de onderwijs/openbare voertaal te nemen.
Mijn voorstel zou zijn, begin de jongste jeugd nu reeds te onderwijzen in het Engels. Doe dat serieus en dwing het af. Accepteer geen steenkolen Engels, er is een enorm leger aan TEFL leraren wereldwijd beschikbaar dat staat te trappelen, samengesteld uit een keur aan diverse etniciteiten en herkomstlanden.
Alleen al deze diversiteit zou het idee aantrekkelijk moeten maken voor onze ogenschijnlijk aan diveristeitsverzamelwoede lijdende EU-bestuurders.
Mist de EU ook deze boot dan is het wachten op de EU-Dämmerung. De Goden gaan het eerst in vlammen op, de brand slaat vervolgens over naar de zaal; één simpele keuze (maar met verreikende consequenties) had dat kunnen voorkomen.

kindapaas | 22-06-16 | 05:04

Okay, die zag ik echt niet aankomen op 8 minuten.
Maar verder een goed verhaal, al was ik allang om.
Weg met de EU !! Brexit ! Nexit !! totale ontmanteling EU, straatfeest !!

RugOp81 | 22-06-16 | 04:14

Is wel erg stil geweest de laatste weken....
niks meer over Grieken, Turkije, begrotingsregels, asielquota's , Oekraine , Syrie
na de 23 zal er wel weer wat naar buiten komen, ben benieuwd wat de stayers dan zullen denken
Damoos | 21-06-16 | 22:17
.
Ja, dat is uiterst opvallend, en het zegt genoeg over de qulick daar in Brussel

watmagjenogwel | 22-06-16 | 03:49

@ kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 03:17
Klinkt als een Emmenaar, of niet? Jie komp oet Emmn, Angelslo? ;)
Relax kerel, geen enkele kaper op de kust!

fleischer | 22-06-16 | 03:33

Erg goede bevlogen speech. Het zegt veel dat deze standpunten niet via de MSM onderdeel gemaakt zijn van het huidige Brexit debat. Het zal allemaal nieuw en net bedacht zijn, volgend jaar bij de NOS. Die zijn nu te druk met bangmakerij en hebben geen tijd voor debat op inhoud. Wij hebben trouwens ook goeie sprekers. Denk bijvoorbeeld aan dat handige grijpaapje Halve Shellstra (VVD), zie interview met Jan rechts. Europa best belangrijk. Zou Halbe Van Baalen achterna gaan richting ondemocratische EU als de VVD straks 20 zetels verliest?

Watching the Wheels | 22-06-16 | 03:28

Islamisering betekent dat je een hele gemeenschap hebt geïmporteerd die tegenwerkt:
- die hun kinderen stenen laat gooien naar blanken
- die hun kinderen auto's in brand laat steken
- die verkracht, rooft en plundert
- die eindeloos in de bijstand blijft zitten
- die straks aanslagen gaat plegen

Wordt een zware klus om die tegencultuur buiten werking te stellen.
Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:52

Ben het niet helemaal eens met je .... woon daarom waarschijnlijk in de slechtste gemeente van nederland ... maar schuin tegen over mij wonen een eerste en tweede generatie en naast mij wonen de derde en vierde generatie.... al moet ik toegeven dat de 4de generatie beter een taal spreekt dat wij niet verstaan dan hollands spreken.. maar ondanks dat in een ramadan tijd lekker genieten van een sigaretje genieten in het openbaar

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 03:17

@ Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:52
*nog even wakker zijn doet*
Die klus wordt makkelijker als de Nederlandse Staat de Zwitserse regelgeving omtrent internationale ditjes en datjes, bladibla kopiëert en handhaaft...
Want dan worden 'buitenlanders' toegelaten om te komen werken, en dan kenne ze na - ik meen - 4 maanden weer het land uit...
Een 'Option 1' voor ons lagelandje, is't niet?

fleischer | 22-06-16 | 03:12

@en définitive | 22-06-16 | 03:07
Ja :)
- out -

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 03:09

@en définitive | 22-06-16 | 03:00
Nee. Er is geen politicus in de UK die de islam afwijst.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 03:04

@Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:57
Hebben de inwoners van UK ook een held als Wilders in hun midden?

en définitive | 22-06-16 | 03:00

@en définitive | 22-06-16 | 02:50
Wilders staat op een dodenlijst van Al Qaida en ISIS. Wilders heeft 24/7 bewaking nodig. Wilders is een held.

Ik snap politici wel die geen held willen zijn. Maar ik stem op Wilders.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:57

Islamisering betekent dat je een hele gemeenschap hebt geïmporteerd die tegenwerkt:
- die hun kinderen stenen laat gooien naar blanken
- die hun kinderen auto's in brand laat steken
- die verkracht, rooft en plundert
- die eindeloos in de bijstand blijft zitten
- die straks aanslagen gaat plegen

Wordt een zware klus om die tegencultuur buiten werking te stellen.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:52

offtopic,
Tigx moeten inloggen om een comment te mogen plaatsen. Niet leuk Joris.

en définitive | 22-06-16 | 02:51

Graaf van Egmont ... lol.... koop een auto in Duitsland .. voor het vrije verkeer van goederen betaal je ook héél véél

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 02:50

@Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:36
Je uitspreken over islam behoeft geen debat.
Je uitspreken tegen islam daarentegen; Die wieldurs is al tig-malen veroordeeld door de wegkijkende wegmetons goegemeente om de reden dat híj niet in debat wilt gaan met islammalloten. En hun idioterie. Het verschil hè.

en définitive | 22-06-16 | 02:50

In Faalstaat Belgenland gaat de Minister-President gewoon iftarren met mohammedanen, alsof er nooit een aanslag is geweest, en om te laten zien dat de regering dol is op islam. *zucht*
www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/d...

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:48

@Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:43
In Andorra schijnen tabakswaren nog goedkoper te zijn, als ik goed geïnformeerd ben.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:47

@Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:37
Engeland is al veel geïslamiseerder dan Nederland. Ook als er geen mohammedanen meer binnenkomen door immigratie, neemt het aantal mohammedanen in Engeland nog steeds toe door het hoge kindertal.

Brexit is een stap in de goede richting, maar er is veel meer nodig. En er is geen politieke partij daar die daaraan werkt. Ja, Britain First, maar die stelt niks voor.

Ik verwacht dat Farage gaat rentenieren als Brexit bereikt is.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:45

Wij zijn altijd voor het lapje gehouden. Een munt, want dan hoefden we niet te wisselen en vrij verkeer van personen en goederen. Klinkt goed, maar als ik in Luxemburg een busje vol laad met sigaretten en shag, dan blijkt dat vrije verkeer van goederen ineens niet meer te bestaan.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:43

-weggejorist-

fleischer | 22-06-16 | 02:41

@ fleischer ik kijk hoe het er momenteel voor staat hoe het in de EU gaat en alles er ten koste van iedereen er door gedrukt word ...... ik heb geen Farage nodig om te zien wat er gebeurt..... heb een leeftijd voordat de EU er kwam en dat ik altijd al heb gemerkt dat wij als normale burgers zijn verneukt....

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 02:37

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:29
Ik begrijp je redenering wel, maar de UK zit met een toestroom van arbeiders en gelukzoekers. Dat zijn niet alleen islamieten. Het islam probleem bestaat al véél langer daar. Maar daar gaat de Brexit niet over. Farage wil de controle over zijn eigen grenzen en slechts toelaten die iets kan bijdragen aan de UK economie. En dat mag niet van Brussel. Dus een islamiet die niks kan of wil, komt er dan ook niet in.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:37

@en définitive | 22-06-16 | 02:13
Je hebt wel gelijk, maar laf is niet het juiste woord. Ik vind dat Farage zich wel moet uitspreken tegen de islam, en het is teleurstellend dat hij dat niet doet, maar laf is een te groot woord, naar mijn mening.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:36

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:17
Ik vind Wilders helemaal geen toffe peer. Hij is geen aardige man. Maar hij is wel een held, en een veel groter spreker dan Farage. Wilders blinkt uit in duidelijkheid. Duidelijkheid beats charme.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:32

@Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:19
Dank je wel, graaf, voor het aanvaarden van mijn excuses.

Een probleem dat zo groot is als de islamisering moet je benoemen, anders krijg je het niet weg. Sterker nog, dan wordt het steeds erger.

Als Farage erin slaagt om een Brexit te bereiken, dan verdient hij daarvoor veel lof. Echter, als daarna de islamisering doorgaat, dan is er nog niets gewonnen. Wat heb je aan een islamitisch Engeland dat geen deel uitmaakt van de EU? Niets.

Bedenk ook dat Engeland ver achter loopt op Nederland. Wij hebben Fortuyn gehad ("de islam is een achterlijke cultuur"), en wij hebben nu Wilders. Farage is een soort Janmaat. Verder zijn ze nog niet, en de islamisering is daar verder dan hier, dus oneindig veel verder dan in Jammaats tijd in Nederland.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:29

Nee, dat leest u verkeerd. Je moet je eerst als land ontdoen van de EU en haar regelzucht. Dan kan je een round-up houden van alle illegalen in dit land. En om die terug te sturen, heb je ballen nodig, want dat gaat je imago schaden. Een politicus ziet dus liever dat er niks gebeurd, als at hij ziet dat er imagoschade wordt geleden.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:29

nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:19
Rofl.. Dat snap ik nu niet, net een feestje en nu weer een ziekmelding?

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:27

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:17
Nu mag Wilders de charme ontberen die een Farage wél heeft: Hij, Wilders, durft. Daar waar Farage faalt. Het benoemen van het beesie: islam.

en définitive | 22-06-16 | 02:21

@ Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:13
Ik heb uw comment mogen lezen. Zo wat u zei zijn er ballen nodig om uit die EU te komen,...
Is dat hier dan 't geval?
Mijs insziens komt het namelijk neer op wederom een 'kat & muis spelletje'...

fleischer | 22-06-16 | 02:20

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:05
Mag necrosis af en toe ook eens even zijn rust pakken? Een concertje? Bij een meisje, pardon, mevrouw op bezoek om van bil te gaan?
Offe ... een lang weekendje weg naar Center Parcs (hij is ook maar een mensch) of gewoon eens even de computer uitlaten om een goed boek te pakken?
Of een keertje flink snotteren onder de dekens?
Zo lang is ie toch nog niet weg?
Ik bedoel maar, het is pas net uit tussen hem en mij en aan tussen jou en mij.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:19

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:11
Excuses aanvaard. Vanzelfsprekend.
Waarom lijkt het jou niet verstandig voor Farage om de import van allochtonen wel te benoemen en niet specifiek op de islam te gaan hakken.
Hij moet af van de regelzucht van de EU in de eerste plaats. Komt later die islam wel.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:19

en définitive | 22-06-16 | 02:08
Ok, maar de Henry stofzuiger.. is die wel veilig?

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:18

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:01
En daar verbaas ik me iedere keer over. Ik denk dat ie dus achter de coulissen een innemende persoonlijkheid moet zijn. Jammer dat wij daarvan zo weinig te zien krijgen.
Nogmaals, als Wilders de charme had van Farage (of minimaal die van Martin of Frits) dan zaten we gebakken. En dat is het punt.
Je kunt Wilders nog zo'n toffe peer vinden, maar charme heeft ie niet.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 02:17

@Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:11
Precies! Farage weet en is uitgesproken laf mbt islam.

en définitive | 22-06-16 | 02:13

fleischer | 22-06-16 | 02:04
Elk land moet in staat zijn om ongenode verblijvers terug te sturen. En daar zijn probate oplossingen voor te bedenken. Maar dan moet je niet gehinderd worden door verdragen voor de rechten van de mens of het europese hof. Verdragen kun je opschorten of afzeggen. Door uit de EU heb je met het Europese hof niks meer van doen.
Je moet alleen ballen tonen en niet bang zijn voor je imago in de wereld. Dat is voor mietjes.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:13

@Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:07
Ik neem dat dombo terug. Excuses daarvoor.

Daarom is Engeland zo in de problemen. Omdat bijna niemand daar iets over de islam durft te zeggen. Farage heeft een grote kans gemist door te zwijgen.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:11

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:05
Die bezigheid verdoet n. momenteel tijdens kanteururen. *gnehehe*

en définitive | 22-06-16 | 02:08

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:58
Niet meteen dombo roepen. Dat is een belediging aan mijn intellect.Voor een opdracht zoals Farage heeft, past het niet gevoelige onderwerpen te benoemen. Hij gaat er door in de problemen raken, dus vangt hij het onder algemeenheden. Ik denk dat Farage de islam net zo haat als Wilders. Maar nu even niet.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 02:07

Heeft necrosis een nieuwe baan? ik mis hem, tranen met tuiten doet.

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 02:05

Beste Graaf, en kereltie_ut_drenthe...
Farage mag dan op dit moment de uitgesproken persoon zijn wb de vergankelijkheden in de UK, ook HIJ is een pion in het globale speelveld die ALLE kanten kan worden opgeschoven. Nou hoop ik GRAAG op Europese stabiliteit, maar dan EERST alle ongenode stinkende onderkruiperts opbokken! Hoe dat te volbrengen is een volgende cruxiale vraag...

fleischer | 22-06-16 | 02:04

Bovendien : wat zijn straks de zetels van de graaiers in Brussel waard als de winkel van drinkebroer Juncker inelkaar klapt?
daytripper | 22-06-16 | 01:54
Vult uw retoriek zelf eensch in?

en définitive | 22-06-16 | 02:03

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:55
Fleur en Martin hebben zich wel verbonden met Wilders.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:01

@daytripper | 22-06-16 | 01:54
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Doe eens beter je best, dude.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 02:00

Die Brexit gaat er komen, en daarna zijn wij aan de beurt.

-=PyP=- | 22-06-16 | 01:59

@Graaf van Egmont | 22-06-16 | 01:41
Jahoor. Wegkijken is altijd het beste. Problemen hoeven niet benoemd te worden, want dan ze lossen altijd vanzelf op. Dombo.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:58

@Piet Karbiet | 22-06-16 | 01:11
Neem deze Dame mee in je ding;
If I only could
Be running up that hill
With no problems...
Bush,Kate.

en définitive | 22-06-16 | 01:56

Ik heb anders net op BBC wel 100 betere Remain speeches gezien.
beetjemoe | 21-06-16 | 21:45

Ik zou zeggen : geef es een link van de op één na beste! Ben zeer benieuwd.

daytripper | 22-06-16 | 01:55

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:28
Ik zou me als politicus ook niet willen verbinden aan een Wilders of een Le Pen.
En ik stem op Fleur of Martin.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:55

@Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:28

Je hebt niet al teveel begrepen van het verstandige verhaal van Farage.
Het is o.a. wat nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:23 zegt.
Los gaan op de islam is zinloos. Het is verstandiger de consequenties als zodanig te benoemen.
"Zetels" hebben is zó 2012... de publieke opinie mobiliseren o.a. middels internet daar gaat het om.
Bovendien : wat zijn straks de zetels van de graaiers in Brussel waard als de winkel van drinkebroer Juncker inelkaar klapt?

daytripper | 22-06-16 | 01:54

Ik hoop dat de Britten kiezen voor een Brexit. Dat terwijl ik voor een verenigd Europa ben. De argumentatie vóór een Brexit omdat VK zo'n geweldig land is, en men zelf wil bepalen wat ze doen of laten, is imho misplaatst nationalisme.

Hoewel het VK graag doet alsof het apart is van Europa, en er 'eigenlijk niet bijhoort, maar ietskes méér is' vind ik zo'n typische kortzichtige en sneue houding die je ook wel terugziet bij eilanders en/of bergbewoners. 'We' hebben een gemeenschappelijke historie van zo'n kleine 2000 jaar, en daar verandert een slootje als het kanaal echt niets noemenswaardigs aan.

Maar Europa is de EU niet. De EU is een administratief gezwel, en dat moet doorgeprikt worden, zodat de shit er uit kan. Zo'n Brexit kan de eerste stap zijn.

HoezoNickname | 22-06-16 | 01:53

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 01:42
Inderdaad. De UK zat in een economische dip toen ze dachten toe te treden tot een common market. Het heeft 40 jaar geduurd, voordat ze doorhadden waar het met de EU helemaal mis ging. De oostblok landen doen daar nu al een paar jaar over om in te zien dat uiteindelijk de EU niks op gaat leveren als ellende. Men leert snel dus.

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 01:49

Goed gesproken, hoop echt dat het door gaat en die domino effect op gang komt en dat meer landen gaan nadenken over de voor en nadelen van een EU. Er is een te groot verschil in noordelijke, zuidelijke en oosterse landen in Europa. Ik zie alleen maar dat de oosterlijke landen zich verzetten en zich niet alle EU besluiten door de strot laten drukken..... nu weet ik dat menigeen zou zeggen ze krijgen wel het meeste geld uit de EU .... klopt ..... maar ze zijn er niet blij mee .... het leven is voor hun duurder geworden en steden lopen leeg als er miljoenen is besteed vanuit de EU.

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 01:42

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:33
Farage doet gewoon goed werk. Dat hij de islam as such niet noemt is een goede zet, gezien het huidige UK klimaat op wegkijken voor de islam. Hij gooit het op democratie en zeggenschap over de eigen grenzen. Wat net zoveel wil zeggen als met islam krijg je hier geen democratie meer, en met gesloten grenzen houd je de islam tegen. Meer is niet nodig

Graaf van Egmont | 22-06-16 | 01:41

@error503 | 22-06-16 | 01:31
Wie geen mening heeft over islam, neem ik niet serieus.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:33

Farage spreekt wel met een aardappel in zijn keel.
Of, hoe de britse elite elkaar herkent.

Jan Dribbel | 22-06-16 | 01:33

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:28
Dat snap ik ook wel, je riskeert daarmee namelijk dat je niet meer serieus wordt genomen, terecht of onterecht.

error503 | 22-06-16 | 01:31

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:23
Je dicht Farage dingen toe die er niet zijn.

Farage heeft geen mening over islam. Hij durft er niets over te zeggen.

Farage heeft geweigerd om in het Europese Parlement samen te werken met openlijke islamcritici zoals Wilders en Le Pen.

In feite stelt Farage geen reet voor.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:28

Kom ik dan maar weer ongelegen om de feestvreugde te verstoren.
'Wilders' is een buitengewoon intelligente 'Jack-Ass' personage die het Limburgs dialect voortreffelijk heeft geleerd en wordt ingezet om zich zodanig te profileren en om 'disinformatie' in het leven te roepen.

fleischer | 22-06-16 | 01:25

La Bailaora | 22-06-16 | 01:07
Die heb ik gemist.
*al moeite heeft om alles bij te houden, en Piet Karbiet komt er ook al aan*

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:24

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:09
Soms hoef je niet iets letterlijk te benoemen om toch de boodschap over te brengen.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:23

Tja, wat wilt u?
Excellent breeding.
Superb education: Oxford.
QED?
" "that which we are, we are".
Mooi hoor, eindigen met een citaat van Tennyson.
HULDE voor de opmerkzaamheid van: gatij | 21-06-16 | 23:26"

Welke NLse politicus veegt een medekamerlid of vetliegende minister de pan uit met een snedig citaat van bijv. Willem Frederik Hermans. Ze bestaan niet (meer).

"The shell must break before the bird can fly."
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-06-16 | 01:17

@daytripper | 22-06-16 | 01:14
Farage heeft nul zetels.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:15

Zucht ... ik droom wel es dat Wilders de helft had van een Farage en een Hannan.
Dan stond hij nu nu niet op 37 maar op 60 zetels.
Ok .. back to reality..

daytripper | 22-06-16 | 01:14

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:07
Ik come r nu aan sweetness.

Piet Karbiet | 22-06-16 | 01:11

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:06
Farage heeft nog nooit iets negatiefs gezegd over de islam. Nog. Nooit.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:09

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:05
Nee hoor. Er waren ook artikelen, vooral rondom Jo Cox, waar je het omgekeerde zag afgelopen weekend, en je de moed in de schoenen zakte.

La Bailaora | 22-06-16 | 01:07

Piet Karbiet | 22-06-16 | 01:02
Wij weten wel wat mooi is.
*glas (nou ja, flesch) heft*

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:07

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 00:55
*proest*
Ik denk dat wij van verschillende dingen houden.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:06

La Bailaora | 22-06-16 | 01:03
Bij de Daily Mail zijn ze (echt bijna) allemaal sowieso voor een Brexit!

nemoj me jebat | 22-06-16 | 01:05

Er is weer hoop voor Brexit: Calais is sinds dit weekend een grote puinhoop, en dat sijpelt, op de BBC na, toch door in de pers. Zie dit, en vooral de commentaren:
www.dailymail.co.uk/news/article-36519...

La Bailaora | 22-06-16 | 01:03

Net zoals bij eerdere referenda in Frankrijk, Nederland en Zweden zal de EU ook in Engeland weggestemd worden door het volk.
*brexit komt eraan*

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 01:02

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 00:55
,
Punctured bicycle
on a hillside desolate

Piet Karbiet | 22-06-16 | 01:02

@InclinedtoLiberty | 22-06-16 | 00:55
*zucht* Jij snapt echt geen bal van democratie, hè?
*wir sind das volk in zijn oor toeteren doet*

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 00:58

@nemoj me jebat | 22-06-16 | 00:54
Are you mad? Farage en die ander halen het niet bij Wilders en Jan Roos.

Lewis Lewinsky | 22-06-16 | 00:55

Ik deel een gedeelte van zijn sentiment, maar de statement dat de EU antidemocratischer is dan de VK kan ik eenvoudig weerleggen. De commissie maakt geen wetten, die worden altijd nog door de ministerraad goedkeurt. Dat is dan dus vergelijkbaar met een parlement met kiesdistrict en de ambtelijke (ongekozen en niet weg te sturen) macht. Zeg maar zoiets als in Engeland. Met het kleine verschil dat het staatshoofd daar in de VK niet gekozen is.
De President van de Europese Unie is verkozen door de Europese Raad, met daarin de wel (al dan niet getrapt) gekozen regeringsleiders. De conclusie is dat de EU meer democratisch is dan de VK.
Een verhaal moet je natuurlijk niet kapot trekken, maar dit is geen goed verhaal

InclinedtoLiberty | 22-06-16 | 00:55

Piet Karbiet | 22-06-16 | 00:52
That charming man!

nemoj me jebat | 22-06-16 | 00:55

Fridtjof | 22-06-16 | 00:45
Je mag het niet zeggen, maar ik dacht het ook.

nemoj me jebat | 22-06-16 | 00:54

@De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:37
Het gaat helemaal niet over cijfers. Waar het over gaat is het recht je eigen bestuur te kiezen en weer uit het ambt te kunnen knikkeren. En dát bestuur dat je kiest als enige het budgetrecht te geven over de uitgaven van de belastingcenten. Niet een stel ongekozen buitenlanders in een buitenlandse stad die eerst geld van je eisen en dan voor jouw land bepalen wat er wel en niet mag, en slechts een klein deel van die verplichte bijdrage laat terugkomen in projecten waarvoor het bestuur dat je hebt gekozen nooit geld had vrijgemaakt. Daar gaat het om.

Stormageddon | 22-06-16 | 00:53

@en définitive | 22-06-16 | 00:36
.
Nog ouder maar Oh hoe actueel na deze speech:

I decree today that life is simply taking and not giving
England is mine and it owes me a living
ask me why and I'll spit in your eye

But we cannot cling
to the old dreams anymore
no we cannot cling
to those dreams

Does the body rule the mind
or does the mind rule the body?
I dunno...

Under the iron bridge we kissed
and although I ended up with sore lips
it just wasn't like
the old days anymore
no it wasn't like those days
am I still ill?

and if you must go to work tomorrow
well if I were you I wouldn't bother
for there are brighter sides to life
and I should know because I've seen them
but not very often
,


www.youtube.com/watch?v=fbnmrzgH7K4
Hamburg 1984,
Negen jaar na toetreding van de UK binnen de EEG.

Piet Karbiet | 22-06-16 | 00:52

Buiten de geweldige speach om, is het nou Oxford Union of Oxford Onion? *in afwachting van een bril doet*

Dr. Frambozenjam | 22-06-16 | 00:52

Hadden wij maar Farage en Hannan, i.p.v. Wilders en Jan Roos.

Fridtjof | 22-06-16 | 00:45

zwarte_weduwe | 22-06-16 | 00:05
Ik wil sowieso niet blijven.
Ik ben enthousiast voorstander van een #NEXIT!

nemoj me jebat | 22-06-16 | 00:45

Italianen zijn Spaghetti-Turken

pendajo | 22-06-16 | 00:43

Piet Karbiet | 22-06-16 | 00:00

Sod off, for what then? Gerry & The Pacemakers are not to blame! My only intentition was to give some examples of the historical achievements of Great Britain.
Slechts historisch besef zal enig volk in staat stellen zich te handhaven met een eigen identiteit.

Ik geef u echter op een briefje dat, naast de door u genoemde "elite", ook een meerderheid van de common people voor een remain zal stemmen omdat deze inmiddels is voorgestoofd en gaargekookt middels de bangmakerij door de media. Dus gaan ze daarmee uiteindelijk voor "farewell Albion", wellicht gevolgd door de rest van Europa.

Nelis SplitBloes | 22-06-16 | 00:41

5 reeten en voor Junker een paar natte scheten.

Dirk III | 22-06-16 | 00:40

@Piet Karbiet | 22-06-16 | 00:30
Beetje van na mijn tijd. Geeft niet heur- muziek en meedenken updaten in agenda plaatst*

en définitive | 22-06-16 | 00:36

Prachtige speech, geen enkele ... eeehh.. waarin de nederlandse politieke kaste zo goed is

5 reeten

Clusterfuck-up | 22-06-16 | 00:32

@De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:37
Have your say. De pros&cons u allen hier op GS nader uitgelegd door de betwetert aller tijden. Jij kunt dit slut, Go furt it.

en définitive | 22-06-16 | 00:28

Alpenturken? Kijk morgen naar het volkslied van Italië, daar kan niets tegenop.
Oké de Ieren houden de eer van dat tokkie-eiland nog hoog.

pluk-87 | 22-06-16 | 00:25

Mooie retoriek. Als NL vandaag de dag geen lid van de EU zou zijn. Zou NL dan lidmaatschap aspireren? Het antwoord op die vraag geeft aan of de EU op de goede koers zit.

JohannGambolputty | 22-06-16 | 00:23

Uhm.... wow.
Helemaal mee eens.

Grumpy Old Sil | 22-06-16 | 00:17

"I am supporting FIFA because I like football"

Andreas B. | 22-06-16 | 00:07

nemoj me jebat | 21-06-16 | 23:11
Wat dat betreft zou Leave beter zijn. Kan het VK laten zien of het kan. Als het werkelijk zo desastreus is, kunnen we altijd nog blijven. Daarom moet er ook niet al te snel een Nexit-referendum zijn. Eerst maar even kijken hoe het het VK vergaat.

zwarte_weduwe | 22-06-16 | 00:05

@Nelis SplitBloes | 21-06-16 | 23:40
en définitive | 21-06-16 | 23:12
Je vergeet dat de kosmopolitische Angelsaxische upperclass in grote getale voor Remain is. Voor hen is het vooruitzicht van gratis goedkope slaven en een gesloopte middle class a dream come true. Die weten echt niet eens wat die Merseysound is.
So Ferry cross the Mersey?
Sod off.
.
JWJ: It was a very broad role. We had a general counsel who was very busy running the procedure to let the stadium to West Ham United [a UK football club], and I stepped up to deputy some of the more senior legal work.
.
a UK football club, LOL.
www.legal500.com/assets/pages/gc/inter...

Piet Karbiet | 22-06-16 | 00:00

@Old_Spice | 21-06-16 | 23:25
Volgens mij werd het lijk veroorzaakt door een rechtsgekkie.
Verder logisch dat de man van mevrouw Cox haar idealen voortzet.
Ik verwacht dat men vrijdag de evebtuele Remain vote aan mevrouw Cox opdraagt.
Andersom kijk ik uit naar de overwinningsspeech van Johnson, heerlijke redenaar.

Berbaar | 21-06-16 | 23:46

@T.Tussengas | 21-06-16 | 23:18
Zeg Tinus, jij gebruikte het woord geopolitiek in een vorig topic zonder te weten wat het inhoudt, doe eens effe dimmen.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 23:42

Wat ik wel mooi vind. Je kunt economische argumenten aanvoeren, maar de essentie blijft eenvoudig. De EU legt enorme macht bij enkelen die niet democratisch afgerekend kunnen worden en op enorme afstand staan van gewone burgers. Dit is in het verleden een recept gebleken voor draconische beleidslijnen en een enorm lage drempel om conflicten te zoeken met andere mogendheden. Iets waar een burger per definitie slachtoffer van wordt. En zo lang democratie en rechtstaat binnen de EU niet ordentelijk zijn neergezet zijn alle andere argumenten of onderwerpen volkomen irrelevant.
.
Want democratie en rechtstaat zijn noodzakelijk om vrijheid, welzijn, en welvaart van gewone burgers te waarborgen. Tenzij die burger onder een stampende laars wil verdwijnen.
.
Zegt u het maar? Oh, en weet dat u ook voor uw kinderen en kleinkinderen spreekt. Want als u de EU laat voortschreiden groeien zij op in een voldongen dictatuur.

Parel van het Zuiden | 21-06-16 | 23:42

Die Angelsaksen zijn in veel opzichten echt beter dan de rest van Europa. Speeches in het Lagerhuis, hun legendarische TV-series, Winston Churchill, Margaret Thatcher, hun Spitfires tijdens WOII, hun Merseysound etc. etc. om maar eens wat te noemen. Dit alles echter in schrille tegenstelling tot hun hele categorieën brakke automobielen (totdat de Japanners hun invloed aldaar verwierven), de al decennialang durende ongebreidelde immigratie, de gemiddeld gore fish & chips en ale en het te lang gesublimeerde "hoe heurt het eigenlijk" om ter andere zijde maar eens te noemen.

Dit volk gaat straks HELAAS kiezen om in de EU te blijven en tekent daarmee onvermijdelijk het eigen uiteindelijke doodvonnis, alle moeite van de Brexiters ten spijt. Dit zal ook negatieve invloed hebben op steun in NL voor een Nexit, simpelweg omdat de gemiddelde NL-er te weinig politieke interesse heeft er daardoor te volatiel is in zijn/haar mening over de EU. Voldoende brood en spelen zijn nog immer de basis voor de gewenste onwetendheid en onverschilligheid.

Nelis SplitBloes | 21-06-16 | 23:40

@De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:29
Whom is without Sin casted they firsth Stone.

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:40

Excuses voor de typ fouten.
Kun= kan , helemaal = helemaal klaar.

enorme sukkelzak | 21-06-16 | 23:39

Wie je wie ook vurig kon speechen? Maar inderdaad aardige speech hoor. Het gaat echter niet om de droom maar keiharde cijfers. De schattingen zijn dat het in het beste scenario pijnlijk wordt zo niet desastreus.

Het is maar wat je belangrijk vindt.

De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:37

Nodig Gorbatchov uit , die kan je in 10 minuten vertellen waarom grote collectivistische , centraal geleide , dictatoriale en burocratische systemen NIET werken en niet KUNNEN werken.
.
Dat realiserende kun men alleen maar concluderen dat de EU een gedrocht is - mocht men toevallig 10 jaar onder een steen geleefd hebben - en concluderen dat er ge- Brexit moet worden , hoe eerder hoe beter.
.
Verder ben ik helemaal met de EU , enige wat ik nog wil weten mbt de EU is de datum van de post-EU tribunalen.

enorme sukkelzak | 21-06-16 | 23:36

De man haalt gemakshalve Iran aan.
Nog zo'n door de Corporate western MSM in stand gehouden 'axis of evil'. Mensen ajb het is 2016 via de achterdeur verkoopt men Boeings, Teheran is een meer dan moderne stad estimated slechts 3e aan hoofddoeken dan hier en veel dure auto's, hippe tenten. Yes they DO think you're that stupid www.youtube.com/results?search_query=...

opbokkennu | 21-06-16 | 23:33

@De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:29
Mark Rutte is ook een veroordeelde crimineel. Veroordeeld voor aanzetten tot rassendiscriminatie.

Ik geef de voorkeur aan Tommy Robinson boven Rutte, als ik moet kiezen tussen criminelen.

Lewis Lewinsky | 21-06-16 | 23:32

@Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45
Hoe lang zijn ze met de basis van de EU bezig? In 1958 begonnen en nu haast 60 jaar later nog steeds geen democratische legitimiteit. Hervormen heeft geen zin, gebeurd niet. Je klinkt nu als een vrouw in een slecht huwelijk die mishandelt wordt. Ik kan hem wel veranderen, scheiden is het enige wat werkt. Op naar onze scheiding Nexit, weg bij de barbaren.

head_pend_jervin | 21-06-16 | 23:32

En ik leed ook nog aan een erge vorm van vpro met bijwerkingen.

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:32

-weggejorist-

d`n eddy | 21-06-16 | 23:31

Fantastische speech, goed verwoord, en die ingehouden passie op het einde, kippenvel!

groteKrul | 21-06-16 | 23:31

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:29
Hear hear.

Daisy Cutter | 21-06-16 | 23:30

deraderendraaien | 21-06-16 | 23:19
Wat smerig. Vies. En vuil. Geen woorden voor, eigenlijk.
Laten we wel wezen: het was toch 'gewoon' een verwarde man? Een loner? Met een psychisch verleden?
Zouden ze daarom zo veel bezuinigen op de GGZ?

nemoj me jebat | 21-06-16 | 23:29

"Zelfs hun working class hero, Tommy Robinson, doet het, evenzo sprekend op de Oxford Union, exponentieel beter dan menig Nederlands academisch geschoold meningmens."

Nou dat viel vies tegen. Enne 'working class hero'? De man is een hooligan en crimineel. en.m.wikipedia.org/wiki/Tommy_Robinso...)

De Koreaanse Slet | 21-06-16 | 23:29

@Daisy Cutter | 21-06-16 | 23:05
Mijn half-linkse verleden was hier al langer bekend, heur.
Toenderijd was ik voor directe democratie, bescherming van minderheden en afwijkende meningen, kunst, literatuur, vrouwen- en homorechten, gekozen burgemeesters, tegen religieuze dictatuur, tegen het Koningshuis en voor individuele vrijheden en wars van willekeur en rechteloosheid.
Vandaag de dag ben je dan een extreem-rechtse en xenofobe Tuci. Soit

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:29

@en définitive | 21-06-16 | 23:22
Emotionele chantage in de hoop dat stemmers hier gevoelig voor zullen zijn.
En gek genoeg, zullen dat er nog best veel zijn vrees ik.

deraderendraaien | 21-06-16 | 23:28

-weggejorist-

Dev.Jam | 21-06-16 | 23:27

"that which we are, we are".
Mooi hoor, eindigen met een citaat van Tennyson.
Hebben we in NL iemand die zo krachtig en overtuigend z'n mening voor het voetlicht kan brengen?
Jullie weten het antwoord al vrees ik....
Waarschijnlijk was Johannes Brugman (1400-1471) de laatste Nederlander die dat echt kon.
nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Brugman...

gatij | 21-06-16 | 23:26

@deraderendraaien | 21-06-16 | 23:19
Links gaat over lijken. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Old_Spice | 21-06-16 | 23:25

@deraderendraaien | 21-06-16 | 23:19
G..., dit is niet goed.

en définitive | 21-06-16 | 23:22

Mister Cox op BBC news "now we must see how anything good comes out of it"

Die piert dus gewoon de dood van z'n vrouw uit voor remain.

deraderendraaien | 21-06-16 | 23:19

Britten zijn vooral conservatief en beheaurlijk preuts.

fleischer | 21-06-16 | 23:18

-weggejorist-

T.Tussengas | 21-06-16 | 23:18

@Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45
Ha! Dat is dan wel een ontzettende assumptie. Alsof je een inbreker de sleutel van je huis geeft en gaat hopen dat hij tot inkeer komt en niet je hele huis leeghaalt en je vrouw en kinderen mishandelt.

Old_Spice | 21-06-16 | 23:18

Remain bedoel ik

Bubbels Jackson | 21-06-16 | 23:17

Mooi en ik geloof hem. Maar het is te laat. Het temain camp zal op een verschrikkelijke manier winnen, vrees ik.

Bubbels Jackson | 21-06-16 | 23:16

"So, as we set out this year to defeat the divisive forces that would take freedom away, I want to say those fighting words for everyone within the sound of my voice to hear and to heed, and especially for you, Mr Juncker".
www.youtube.com/watch?v=ORYVCML8xeE

Old_Spice | 21-06-16 | 23:14

@Piet Karbiet |
Hoe kun jij mensen daar in de UK bereiken met dit GS gedoe? Dat dit ons allen aangaat, op langere termijn enzo.

en définitive | 21-06-16 | 23:12

zwarte_weduwe | 21-06-16 | 23:01
Als er remain uitkomt, zullen zij dat zien als een goedkeuring voor hun gedrag tot dusver en zullen ze zich waarschijnlijk nog een graadje erger gaan gedragen.
Ze komen er tenslotte mee weg.
Let maar op.

nemoj me jebat | 21-06-16 | 23:11

Aan die moeilijk kijkende feministe in die rode jas aan het eind van het debat herken je de linkse verbetenheid tegen ieder met een andere mening.

deraderendraaien | 21-06-16 | 23:10

Hij heeft goede punten, maar uit de EU stappen is niet de manier, het grondig hervormen wel. Misschien is een (dreigende) brexit wel het begin van die hervorming.
Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45

Als een brexit nodig is om een EU te hervormen, maar dan ook echt grondig te hervormen dan is dat maar geoorloofd. Deze EU is er niet voor burgers, handel/economie maar voor een selectief clubje. En daarbij; je kunt niet alles voorspellen er zal in de toekomst vast een soort samenwerking oid tot stand komen tussen europese landen maar dan geen politieke unie

gelachewoar | 21-06-16 | 23:10

Vooral dat stukje over die de macht van multinationals binnen deze EU met goedkeuring en medewerking van die onverkozen dictators. Loopjongens van het kapitaal. Cameron, Rutte al die poppetjes allemaal buigen ze voor de diegene die het echt voor het zeggen hebben

gelachewoar | 21-06-16 | 23:07

Mark_D_NL | 21-06-16 | 23:02
Ach jawel hoor. Toch?

Daisy Cutter | 21-06-16 | 23:07

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:00
Oei, dat is toch wel een slip of the red pencil wat je daat opbiecht. Maar ik begrijp het wel, als jongere was ik ook nog redelijk links, maar dat ging na een aantal jaren in Amsterdam West, de moord op Van Gogh en een tijdje te veel verhalen aanhoren van mensen die voor arbeidsintegratiebureaus en de politie werkten, alsmede zelf eens gaan nadenken, wel over

Daisy Cutter | 21-06-16 | 23:05

Alsof je naar een mooi muziekstuk luistert. Fantastisch en zo goed uiteengezet. Het is eigenlijk van de zotte dat er een referendum over gehouden moet worden, maar er is maar één correcte democratische beslissing en dat is uit de EU stappen.

Old_Spice | 21-06-16 | 23:04

@Daisy Cutter | 21-06-16 | 22:54
Spitsbergen heeft een sporthal. Maar gevoetbald wordt er niet.

Mark_D_NL | 21-06-16 | 23:02

Bloody hell, die hadden ze naast Boris moeten zetten op BBC1!

marcoplarco | 21-06-16 | 23:01

Als er uiteindelijk Remain uitkomt, moet de EU rap eens wat dingen gaan veranderen. Ze kunnen toch niet niks doen als er zoveel onvrede over beleid is en het ene na het andere land dreigt met een exit. Maar dat zal wel weer naïef zijn...

zwarte_weduwe | 21-06-16 | 23:01

Goed verhaal van Daniel Hannan
laten we hopen dat het wat effect heeft

Tobi | 21-06-16 | 23:00

@Daisy Cutter | 21-06-16 | 22:44
Correct, ooit nog op die PvdA-er gestempt.
Zie je wel, ik was ooit nooit geen xenofobe barbaar.
Where did it al go wrong?

Piet Karbiet | 21-06-16 | 23:00

@en définitive | 21-06-16 | 22:56
Laten we dan samen duimen voor leave. ;)

deraderendraaien | 21-06-16 | 23:00

@Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45 - na het horen van zo'n speech, met zulke krachtige argumenten, nog steeds denken dat hervormen beter zal zijn dan uitstappen? Wauw ..... echt wauw :-/

MarcS | 21-06-16 | 23:00

Ik zeg een driewerf hoera omdat ik simpelweg het intellect ontbeer om ook maar 1 enkele toevoeging of weerlegging kan bieden aan dit geweldige relaas... ik zeg: in de Adelstand ermee. Fantastische kerel!

KDbdl | 21-06-16 | 22:59

@Captain Pervert | 21-06-16 | 22:49
Ik moest lachen.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 22:57

Kijk eens aan, een bevlogen politicus die staat voor het land.

Wel een topic waar wij DKS - en juich aapjes niet zullen treffen.

MarcS | 21-06-16 | 22:57

@deraderendraaien | 21-06-16 | 22:53
Wij allen die het Engelse volk een warm hart toedragen, we duimen.
Voor een Brexit. Dat wel.

en définitive | 21-06-16 | 22:56

Zo dan.

swassannuf | 21-06-16 | 22:55

Piet Karbiet | 21-06-16 | 22:25
En morgen wordt het smullen met Liechtenstein-Spitsbergen, een klassieker!

Daisy Cutter | 21-06-16 | 22:54

Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45
En hoe denk je dat te bereiken? De EU heeft het democratische gehalte van een dictatuur.

error503 | 21-06-16 | 22:53

Mooi debat bij,dat toch weer een beetje hoop geeft.

deraderendraaien | 21-06-16 | 22:53

Verder wat Burke zegt:

A nation is a agreement between the people that have died, that have died, and have not yet been born


Dat is de essentie van alle problemen van tegenwoordig.

omanders | 21-06-16 | 22:52

En nuchter. Dat vind ik ook een plus.

metzonderzijwieltjes | 21-06-16 | 22:51

Die dame die daar een beetje blasé bijzit. Die zou ik wel doen, ja...

omanders | 21-06-16 | 22:50

Die boze Chinees op 8:15 is wel een hoogtepuntje. Al versta ik er geen reet van. Iets met belasting op bami ofzo.

Captain Pervert | 21-06-16 | 22:49

@Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45

Hervormen van een vastgelopen bureaucratie die doordendert in haar onverantwoorde ambities? Dat is hetzelfde als zeggen dat het VK beter aan tafel kan zitten als er onderhandeld wordt. Echter is er door het VK 70 keer gestemd tegen EU-plannen. Die zijn allen weggestemd.

BenBinnen | 21-06-16 | 22:49

De laatste anderhalve minuut zeggen alles... 'Waarom zou ik nu iets weggeven wat mijn overleden vader zo hard verdedigd heeft in 1944?'

BLR | 21-06-16 | 22:48

Staande ovaties in het publiek.
BenBinnen | 21-06-16 | 22:44
Zag u daar kopvoddenpubliek? Ik wel. Geen gejuich.

en définitive | 21-06-16 | 22:48

"the only declining continents in the world are Europe and Antartica"...

Andreas B. | 21-06-16 | 22:48

De laatste halfweg goede spreker was Joop Wolff ...
bisbisbis | 21-06-16 | 21:41

Ik denk dat je Marcus Bakker bedoelt.

Roderick Random | 21-06-16 | 22:47

Hij heeft goede punten, maar uit de EU stappen is niet de manier, het grondig hervormen wel. Misschien is een (dreigende) brexit wel het begin van die hervorming.

Captain Pervert | 21-06-16 | 22:45

Boris Johnson:

"I believe this thursday can be our Indepence Day"

Staande ovaties in het publiek.

BenBinnen | 21-06-16 | 22:44

Dan Hannan is een meesterspreker. Ik mocht 'm een keer aanhoren in Brussel, en ik was volstrekt omvergeblazen en geinspireerd na zijn speech. Zo kan het dus. De enige Nederlandse (ex-)politicus die ook formidabel kan spreken is Rick van der Ploeg, en ja, dat is dan ook een halve Brit.

Daisy Cutter | 21-06-16 | 22:44

Laat onverlet dat die geweldige redenaars van over het Kanaal de Sharia reeds hebben binnen gelaten en er niks tegen doen. Stelletje mafkezen zijn het die ons in NL reeds aan het voorgaan zijn.

McMarx | 21-06-16 | 22:44

@compitaal | 21-06-16 | 22:28
Of over vier maanden als The High Court zich heeft gebogen over de zwangere stembiljetten #Florida2000

Piet Karbiet | 21-06-16 | 22:44

Hannan raakt de kern der eu protectionisten. Well done.

en définitive | 21-06-16 | 22:42

BBC debat loopt ook wel lekker! Misschien dat Brexit toch nog een kans maakt!

T2000 | 21-06-16 | 22:40

Dit is geweldig.

Orakel1958 | 21-06-16 | 22:39

Nailed it. Wow!

Lagonda | 21-06-16 | 22:35

Hierna naar Rutte luisteren met zijn tegen referenda speech.
Dan is de conclusie vwb Rutte toch simpel: afgang, amateur, oprotten hoe eerder hoe liever.

De finale eindbaas | 21-06-16 | 22:32

Goeie lullepot.

bambi1970 | 21-06-16 | 22:29

Ik kijk wel over vier dagen, als de stemmen uit het buitenland zijn geteld, de zgn briefstemmerts.

compitaal | 21-06-16 | 22:28

Ze heben gewoon heel veel toneelscholen in Groot-Britanië.
Daar zijn ze om bekend; goede acteurs.

McMarx | 21-06-16 | 22:28

Eloquente man. Deze speech zou 100 jaar geleden zeer effectief zijn geweest. We zullen zien of de Britten het laatste restje beschaving behouden hebben.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 22:27

Als de grote banken ergens voor zijn en er veel geld in steken dan weet je 1 ding zeker als gewone burger: dat project is zeker niet in mijn belang, wat het ook is. Goldman-Sachs zou voor ieder individuele burger de kanarie in de kolenmijn moeten zijn. Zijn zij tegen een #Brexit dan is het juist waarschijnlijk een heel goed idee.
Hannan legt ook nog even uit waarom dat zo is. Brussel is een protectionist. Hun protectionist.

Stormageddon | 21-06-16 | 22:26

Geld van de lower and medium gaat naar de most privileged and big coorporations door hoe de EU werkt. Megabanks and multinationals stoppen geld in het blijfkamp. etc. Dat lijkt wel een links verhaal, dat op deze manier winst maken slecht is voor de rest die geen elite is. Zo zie je dat Brexit niet speciaal links of rechts is, het gaat over een inzicht.

kloopindeslootjijook | 21-06-16 | 22:25

Kijk zo wel, zit nu ff helemaal in de laatste EK minuten Gibraltar-Faroer Eilanden.

Piet Karbiet | 21-06-16 | 22:25

Zoooooodan!!! Erg netjes die speech!!

Briljante idioot | 21-06-16 | 22:25

Ik durf te wedden dat deze man niet met John Rose voor camera wil.

Tjemig | 21-06-16 | 22:23

Vergeet Oom Pat niet, die ook best ranten....
Nebuchednezzar | 21-06-16 | 21:59
Hij kan prima ranten, maar dat wil niet zeggen dat 'ie het ook goed doet op TV. Met een youtube filmpje kan je alle tijd nemen om een tekst te schrijven, in te studeren en je kan een opname eventueel over doen.

error503 | 21-06-16 | 22:23

Goed verhaal, geen woord van gelogen. Wat zal Rutte jaloers op m zijn.

BlowingBubbles | 21-06-16 | 22:19

@BenBinnen | 21-06-16 | 22:11
Blij dat u het hypothetisch formuleert ("Als u denkt.."); ik doel juist op de positie van kleine lobbyende landen binnen een conglomeraat als EU. Ik verwacht juist van landen als VK en NL dat zij als stand-alone landen meer kunnen bereiken dan binnen de EU.
Wij zijn het dus eens.
In aanvulling van Hannan, zegt Farage zinnige dingen:
www.youtube.com/watch?v=n2l56RZhsI4

Homo homini lupus | 21-06-16 | 22:18

Is wel erg stil geweest de laatste weken....
niks meer over Grieken, Turkije, begrotingsregels, asielquota's , Oekraine , Syrie
na de 23 zal er wel weer wat naar buiten komen, ben benieuwd wat de stayers dan zullen denken

Damoos | 21-06-16 | 22:17

Wat Hannon zegt:

"The right to grow up in an independent country where we can hire and fire our own lawmakers"
&
"Being a nation means that we're not just a random set of individuals (...) It imposes upon us a duty to keep intact the freedoms we were lucky enough to inherit from our parents and pass them on securely to the next generation.``

Paljas | 21-06-16 | 22:16

Wat een speech, WOW!!! Zoals fuck-a-duck al schreef: dit was een zeer goede invulling van 13 min in je leven.

Het wordt spannend donderdag, maar ik heb hoop. Hoop dat het Engelse volk het eerste schaap over de dam is!!!!

Taxi!! | 21-06-16 | 22:15

Geboeid zitten luisteren en nog meer geboeid zitten kijken naar dat notulerende mokkel. Sodeju.

Vage_eddie | 21-06-16 | 22:13

@Homo homini lupus | 21-06-16 | 22:00

Het zijn vaak juist de kleinere landen die economisch succesvol zijn en dat is niet zonder reden. Kleine landen kunnen zich geen grote overheden veroorloven die via honderdduizenden ambtenaren het reilen en zeilen van alle activiteiten kunnen sturen. Het zijn de kleine landen die flexibel zijn en in kunnen spelen op veranderingen en zich kunnen aanpassen aan de wereld om hen heen.

Juist een nadeel van conglomeraten van heterogene landen en hun bestuurspraktijken is de verlammende werking op de besluitvorming en regelgeving. Het Verenigd Koninkrijk is de vijfde economie van de wereld. Als u denkt dat dit een verdienste is van de lobbyisten, dan zit u er faliekant naast.

BenBinnen | 21-06-16 | 22:11

Nu al wat mooie zinnen voorbij horen komen: Zo ondemocratisch dat alleen verliezers van verkiezingen opduiken in Brussel.

Armenakis | 21-06-16 | 22:07

Nexit!

a1a2a3 | 21-06-16 | 22:07

Scherp.

duitse herder | 21-06-16 | 22:06

Goeie speech + lekker wijf achter dat bureau!

Xirdalan | 21-06-16 | 22:05

Weet je waarom ze dit soort kwaliteit in UK hebben?
Omdat dit ook gewaardeerd wordt.

Ken je de uitdrukking 'lullen als brugman'

Zegt genoeg.

Kaas de Vies | 21-06-16 | 22:04

Heerlijk dit, hoop dat alle brittains dit zien, 60% voor het Brexitkamp!

Elvi | 21-06-16 | 22:03

Een sterk onderschat onderdeel van de argumentatie is, dat als NL in de EU blijft wij permanent tot een minderheid behoren binnen het regelgevende lichaam. Hannan noemt dat ook tussendoor, maar dat is ons voorland: de andere (grote) landen of coalities gaan bepalen wat goed is voor de lidstaten en je moet maar hopen dat het goed voor je eigen land uitpakt. Lobbyend voor je (kleine) land sta je altijd al 0 - 1 achter.
Erg jammer als de Britten niet gaan, maakt een Nexit ook moeilijker..

Homo homini lupus | 21-06-16 | 22:00

Vergeet Oom Pat niet, die ook best ranten....

Nebuchednezzar | 21-06-16 | 21:59

Vergeet Oom Pat niet, die ook best ranten....

Nebuchednezzar | 21-06-16 | 21:59

Hear hear! Wat een lekkere speech en een goede invulling van 13 minuten van mijn leven. Een goede vraag die hij stelde, "als de UK nu niet in de EU zou zitten, zullen de mensen dan ja stemmen om erbij te kunnen komen?" No fokking way!

Fuck-a-duck | 21-06-16 | 21:52

@SamKoeman | 21-06-16 | 21:49
-
Het blijven toevallig wel Schotten... wácht maar tot ze doorkrijgen wat ze moeten bijbetalen als ze toch willen blijven na een Brexit...

bisbisbis | 21-06-16 | 21:52

Uitstekende spreker!

algoritmos | 21-06-16 | 21:49

Ik zie Alex Salmond ook zitten. Ik snap die Schotten niet die uit het Verenigd Koninkrijk willen, maar niet uit de EU.

SamKoeman | 21-06-16 | 21:49

Ik stel vooor om brussel op te doeken en de engelsen het voortaan te laten regelen ipv dat volkomen zooitje idioten wat nu alles de afgrond in kachelt.

van stampij | 21-06-16 | 21:47

Wow.... Me wou dat ik zo kon speechen. Geen speld tussen te krijgen. Maar wel heel nationalistisch. De treinen gaan weer rijden! Aaaaaaa!

PopperFlopper | 21-06-16 | 21:47

Prachtige speech waar geen speld tussen te krijgen is. Maar helaas heeft 1 moord de kans op een Brexit geminimaliseerd. En ik was voordien nog wel zo optimistisch.

Plebejus | 21-06-16 | 21:47

Een genot om naar te luisteren. Het is werkelijk waar briljant hoe hij ondanks dat hij de status quo juist niet verdedigt, toch een beroep weet te doen op traditie, geschiedenis en voorzichtigheid. Ik word hier blij van - ondanks dat ik niet bijzonder content zou zijn met een Brits vertrek. Maar goed, ik begrijp ze wel

radboudiaan | 21-06-16 | 21:46

Geweldig verhaal, meteen weg uit de EU.

hunkerdrift | 21-06-16 | 21:46

Ik heb anders net op BBC wel 100 betere Remain speeches gezien.

beetjemoe | 21-06-16 | 21:45

Damn de EU gaat mij steeds meer tegenstaan, hoe kun je in godsnaam voorstemmen na zo'n speech.

Machoclown | 21-06-16 | 21:44

We moeten niet kijken naar de prachtige EU van vrede en voorspoed die ons wordt voorgespiegeld maar naar het gedrocht dat zich onder onze ogen heeft gevormd, zegt hij.
En zo is het maar net.
Theorie, of misschien beter gezegd wensdenken, is iets totaal anders dan de weerbarstige praktijk.
Op deze manier gaat het NIET werken - al die losse, unieke afzonderlijke landen worden niet vanzelf één land omdat de elite dat wil. Gaat gewoon niet gebeuren.
Altijd fijn als dit soort grootheden dat ook nog eens welbespraakt kunnen verwoorden. Wat een indrukwekkende kerel.

Lewis | 21-06-16 | 21:42

Hear, hear!

(Goh, waren er maar meer van dit soort sprekers.)

nemoj me jebat | 21-06-16 | 21:42

Wij zullen nooit iemand van het statuur van een Hannan in het Nederlandse parlement hebben. De laatste halfweg goede spreker was Joop Wolff - en dat was bepaald geen Hannan- en die is al een tijdje niet meer onder ons.

bisbisbis | 21-06-16 | 21:41

Ze kunnen beter ophouden met dat brexit. De Britten zijn al zo bang gemaakt dat ze niks anders dan blijven kunnen stemmen.

Brainder | 21-06-16 | 21:41

Beter dan die John Oliver met z'n domme bril.

T2000 | 21-06-16 | 21:41

kijk, dit horen ze bij de NOS uit te zenden. onee, deze club is in handen van GS/JPM/DB.

blabla9899 | 21-06-16 | 21:40

"Oostenrijkers zijn kastnazi's " Wilt u mij daar buiten laten ? Danke !

edelweiss | 21-06-16 | 21:38

Daniel Hannan for president!

Commando Z | 21-06-16 | 21:38

Fair statement, en ik ben pas op de helt.

Rollins | 21-06-16 | 21:32

REAGEER OOK