Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zeg NAVO, gaat-ie lekker daar aan het Oostfront?

Het blijft een vreemde gewaarwording. De EU en NAVO hebben een gelijksoortige expansie-achtige drang naar het Oosten, terwijl de twee in principe niets met elkaar te maken hebben. Maar de twee organisaties werken nu nauwer samen dan ooit te voren. En beide spraken in het verleden hun intenties uit Oekraïne lid van hun organisatie te maken. De NAVO Facebook-pagina deelt, soms zelfs als sponsored content, bijvoorbeeld zonder te knipperen People of Maidan-achtige emo-porno, en gaf afgelopen week te kennen de militaire steun aan het land op te voeren. De NAVO "will help Ukraine establish more effective and efficient defence and security structures, and to strengthen civilian control over them. (...) We are also developing new projects, including in the areas of countering hybrid warfare and explosive devices." Maar, dat is Oekraïne. Al het bovenstaande wapengekletter is in Polen, een andere (wit)-Russische buur. Daar bovenop komt nog eens de oefening Saber Strike 2016 (onderstaand), een NAVO-drill door Litouwen, Letland en Estland, evenzo (wit)-Russische buurlanden. Zelfs de A10's worden van stal gehaald (3:07), dan weet je dat het menens is. Enfin, dat is nogal wat NAVO-wapengekletter aan nogal wat (wit)-Russische buurlanden. Ondertussen wordt in sommige Yankee-kringen nog steeds volgehouden dat het juist Rusland is dat de NAVO binnen 60 uur kan vernietigen. Nog los van of dat waar is, schijnt men het als reeële optie te beschouwen dat Rusland dit ook daadwerkelijk wil. En waar dat nou precies op gebaseerd is, weet niemand. Als een roepende in een woestijn is het vooralsnog alleen de Duitse MinBuz Steinmeier die een Also also also doet. "Wat we nu niet moeten doen is door wapengekletter en oorlogstaal de spanningen laten oplopen. De symbolische parades aan de oostgrens leiden niet tot meer veiligheid, integendeel. We moeten juist de dialoog zoeken met Rusland en de samenwerking verbeteren." Heeft-ie een punt ja.

Reaguursels

Inloggen

Verdeel en heers. Problem, action, solution. ISIS=Israeli Secret Intelligence Service i.s.m. de CIA pusht de Cabal hervorming door de strot v/d burger of men nu wil of niet de NWO ontstaat als men slaafs toekijkt of meewerkt en niet in wil zien dat dit daadwerkelijk gepland is door een satanistische elite reptilians welke alle machtsposities overgenomen/geinfiltreerd hebben en dit zelfs d.m.v. films duidelijk maakt i.v.m. karma vanwege de harvest (Jupiter ascending) oftewel zieltjes winnen voor de eindstrijd. Men geloofd toch nergens meer in dus dit kan mooi tegen de mensheid gebruikt worden zodat men egoistische negatieve gedachten(lage trilling 3D) krijgt i.p.v. de krachten bundelt en zich te focussen op de negatieve machthebbenden die dit veroorzaken. Men kan ascenderen naar een hogere dimensie en trilling door simpelweg NEE te zeggen op belangrijke posities waardoor er geen oorlog ontstaat en onschuldige slachtoffers vallen. Zolang men misleid wordt en tegen hun gevoel in orders van hun meerdere opvolgt kan het alleen maar fout eindigen zonder hulp van derden. Laat je niet misleiden door de media, politici, bankiers, multinationals deze werken nimmer in het belang van het volk! De democratie is een illusie gezien men orders opvolgt en de bevolking elkaar de schuld geeft, dit precies wat men wil. Geloof wordt ook door deze Cabal/elite gebruikt om de bevolking tegen elkaar uit te spelen. Focus je op positieve zaken waar je invloed op hebt en zeg NEE tegen alles waar je het niet mee eens bent. Samen sta je sterk! One love

Meneer_de_uil_13 | 20-06-16 | 16:16

-weggejorist-

supremacy1991 | 20-06-16 | 13:31

nyheteridag.se/rysslands-massiva-milit...

Zweedse site die ff meldt dat er een totale mobilisering van de Russische strijdmacht gaande is inclusief reservisten die 10 tot 30 jaar geleden hebben bedient.
Ook de atoomraketten zijn paraat.

Kunnen Alle putin-haters en putin-snappers ff stoppen met spitsvondigheden.
En gaan nadenken en 4 kleuren stront schijten.

De Schiller | 20-06-16 | 12:47

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 12:06

@Fisccon | 20-06-16 | 11:02
Wie zijn eigen grondwet via een verdrag laat overrulen door een super-natie staat in wording, niet gehinderd door enige missie, visie of strategie; zonder coherent zelfbeeld en zonder verbindende ideologie - zo iemand lijkt mij met meer recht het predikaat "landverrader" te verdienen dan iemand die weigert een geconstrueerd vijandbeeld te aanvaarden. Overigens was de koude oorlog toen, we leven nu in andere tijden.
Ik kan u ook aanraden de geschiedenis van de betreffende landen eens uit vanuit verschillende gezichtspunten te bestuderen. Met uw éénzijdige benadering en terugval naar koude oorlog retoriek doet u geen recht aan de objectieve geschiedenis. Het door u genoemde destijds militaristische Polen stond in 1933 klaar om het toen nog zwakke Duitsland binnen te vallen. Naderhand keerden de kansen en werd de situatie omgekeerd; het laatste weet iedereen maar het eerste is onder het historische tapijt geveegd en bij u mogelijk zelfs niet eens bekend.

kindapaas | 20-06-16 | 12:00

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 11:59

pietka
Het wordt tijd dat de FSB wat meer geld in taallessen stopt. Als je propaganda plempt, doen dat dan zo dat we het niet in de gaten hebben.

ben kokhals
In de koude oorlog noemden we uw soort communisten, en potentiële landverraders. Landen in het voormalig Oost Europa hebben zelf gekozen voor de EU c.q de Navo. Ze hadden ook voor Poetin kunnen kiezen. Dat hebben ze niet gedaan. U miskent het zelf beschikkings recht van elk land.
Mensen in Letland, Litouwen en Polen zijn zeer terecht bang voor Poetin. Net zoals in Oost Oekraïne kunnen "groene" mannetjes overal opduiken. De mensen in deze landen zijn heel erg blij met Navo.

Fisccon | 20-06-16 | 11:02

Wladimir 1928
Grapjas, dat zijn voorspellingen uit 2014 met een olieprijs van dik boven de $100. As we speak is de olieprijs krap $50. De vooruitzichten voor de Russische economie zijn slecht tot zeer slecht. Vraag eens aan de Polen, de Letten en de Litouers of ze bang zijn voor de Russische "beer". Vanuit Nederland is het gemakkelijk lullen, voor ons is Rusland ver weg.

Fisccon | 20-06-16 | 10:46

@ben kokhals | 19-06-16 | 22:45
Ben tijdens het omhoogscrollen nu pas bij uw tegel beland, goed stukje en geheel met u eens. Gaandeweg hebben de NWO denkers en de globalistische doeners elkaar weten te vinden. Wie de NWO denkers tot nieuwe denkbeelden weet te bewegen die niet meer passen bij die van de globalistische doeners heeft een belangrijk wapen in handen: ze gaan elkaar dan bevechten en wij, de bevolkingen, krijgen weer eens rust.

kindapaas | 20-06-16 | 10:11

@Zatkniss | 20-06-16 | 08:06
Ook de USA hobbelt ergens achteraan, namelijk de globaliseringslobby. De EU hobbelt weer achter de USA aan.
Mijn voorzichtige inschatting is dat de EU samen met de Nato liever kiest voor een conflict met Rusland dan voor het zich rechtstreeks afkeren van de globaliseringslobby, gezien de uitkomsten van de laatste twee pogingen daartoe: het Soviet experiment en het Derde Rijk. Iedereen die Rusland kent weet dat dat land niet de vijand is en ook nooit is geweest; toch worden we die kant opgeduwd. Dat zo een invasie geen kans van slagen heeft ben ik natuurlijk geheel met u eens. Wie afhankelijk is van speciale Nato spulletjes en niet in staat is van het land te leven maakt geen enkele kans langer dan 1 winter te overleven.

kindapaas | 20-06-16 | 09:31

Heb ik de opmerkingen over Laura Hawkins gemist? Ik zou haar nl. wel doen hoor

Roeieber | 20-06-16 | 08:49

Toch altijd fijn dat alle aanvallers eerst door belarus moeten om in Moskou te geraken. Vanaf de Teutoonse ridders heeft mijn moeders volk alle westerse agressie over zich heen zien komen. We hebben nog maar net de massamoord van 1941-1945 weten te compenseren(nu net zoveel inwoners als in 1941). Dat wordt weer in de moerassen en wouden de partizan uithangen. Alleen de atoombom kan de liefde voor het moederland temmen. Decadente us soldaten nooit. Over eu poesjes hebben we maar helemaal niet. Waarom lopen jullie toch zo achter de USA aan. Die lachen zich kapot.

Zatkniss | 20-06-16 | 08:06

Nooit gesnapt dat GeenStijl zo aan de kant van Rusland staat. Toch wel jammer dat juist dit onderwerp al jaren zo eenzijdig belicht wordt. Ik ben juist voor de NAVO en ik vind dat we nog veel meer oefeningen moeten doen rondom Rusland. Het is de enige taal die ze daar in Miskou begrijpen... Helaas...

Gräf&Stift | 20-06-16 | 07:22

Dit hele gedoe daar van de NAVO is nog schandaliger dan de oorlogshetze destijds in de Oekraine.
Poetin blijft verrassend kalm, ondanks dat getreiter aan de Baltische grens en het gezeik over atleten bij de OS.
Maar vooral zo doorgaan, dan volgt de klap vanzelf een keertje.Europa verzwakt per dag met die vluchtelingeninstroom en Vlad is dat geëeter op een bepaald moment natuurlijk spuugzat.

mallekater | 20-06-16 | 07:03

Weet u..... als ik al die deskundige commentaren lees....
dan denk ik hadden we mr.G.J.B. maar weer.
Dan kwam het allemaal weer goed op de Zondag.

watmagjenogwel | 20-06-16 | 04:26

ben kokhals | 19-06-16 | 22:45
U als Nederlander slaat de spijker op zijn kop. In de tijd van de koude oorlog was er misschien nog een ideologische reden voor een kleine minderheid van communisten om via geweld de revolutie te willen verspreiden, maar het huidige Rusland heeft geen enkel belang bij een militair conflict met de NAVO. Dat Rusland een bedreiging zou vormen slaat nergens op. Ik zou alle Nederlanders aan willen raden eens op vakantie te gaan naar Rusland en de sfeer te proeven. Het is één van de laatste vrije landen op aarde die nog niet onder de knoet van de NWO-elite zitten. Er bestaat nog vrijheid om op ruime kavels prachtige huizen te bouwen voor weinig geld en zonder welstandscommissie. In Rusland bemoeien mensen zich op hun eigen grond nog met hun eigen zaken. Sinds de maffia is aangepakt door Putin bestaat er ook weer ruimte voor vrij ondernemerschap. Putin heeft in een recent interview aangegeven dat Rusland nooit akkoord zou gaan met de instroom van zoveel islamieten als dat er nu de andere Europese landen instromen. En de economische toekomst voor Rusland ziet er ook rooskleurig uit: www.deagel.com/country/forecast.aspx?p...

Wladimir 1928 | 20-06-16 | 01:01

De 2 multi-role JSF van Nederland zie je niet in Polen want die zijn stealth

HetOorAakel | 20-06-16 | 01:00

Draak uit Brabant | 19-06-16 | 23:46
Die loyaliteit is er niet, ze zijn al te ver heen. In de toekomstige geschiedenis boeken staan ze onder het hoofdstuk "numbers".

Ongeblustekalk | 19-06-16 | 23:51

ben kokhals | 19-06-16 | 22:45
En dat heb jij allemaal van het internet? Geloof me, je weet niet waar je over lult, maar blijf vooral aan de verkeerde kant van de streep staan, dan ga je net zo hard op je bek als de rest van de landverraderTs die voor de Russen zijn.
Doe jouw denkspelletje eens andersom en ga wargamen vanuit een ander perspectief, maar of dat helpt? Ik denk het niet want die russische propaganda heeft jou al teveel beïnvloed om de VS en EU te haten.
Je lijkt wel een sp/gl kraker. Bah zeg!

Ongeblustekalk | 19-06-16 | 23:49

-weggejorist-

Draak uit Brabant | 19-06-16 | 23:46

@Parel van het Zuiden | 19-06-16 | 15:31 "Uitstekend dat de NAVO doet waar ze voor opgericht is, netjes binnen haar mandaat, namelijk het verdedigen van haar lidstaten."
.
Maar de NAVO heeft geen mandaat om een oorlog uit te lokken (en dan te gaan verdedigen). Toch doet de NAVO precies dit. Om te beginnen zou de NAVO trouwens niet uitbreiden naar het oosten, remember? Daarom konden de Duitslanden herenigen en vervolgens werd het Warschaupact opgeheven. Tot de VS die afspraak verscheurde en de "drang nach Osten" begon waardoor de voormalige Warshaupact landen Washingtonpact landen werden. De Russen protesteerden, maar dat werd weggewimpeld. Inmiddels geloven die Russen er niks meer van, zeker niet na het schrappen van het ABM verdrag, de aanval door Georgie, de staatsgreep door de VS in het neutrale Oekraine en de stationering van raketsystemen langs de grenzen van Rusland (met een First Strike Policy). De NAVO is de "red lines" van de Russen aan het tarten, en niet zo'n klein beetje ook. In Oekraine zijn die "red lines" zelfs al ruimschoots overschreden. De omsingelde Russen beseffen maar al te goed dat de VS dus plotseling moedwillig kan gaan aanvallen (Nuclear First Strike Policy), en zijn de verdediging rap aan het opbouwen. Dit stadium zijn we nu dus genaderd, dankzij de neocons (de NAVO is slechts een werktuig, en Europa een deurmat). www.paulcraigroberts.org/2016/04/18/ho... Voordat de NAVO een oorlog begint moeten alleen nog de "gullible" europeanen even opgehitst worden, wat veelal in het verleden gedaan werd met leugens in de media (denk aan Irak en Syrie) en false flags (denk aan de Lusitania). Er gaan nu geruchten dat de NAVO in oktober al erop los wil gaan (aanvallen, of uitlokken en dan aanvallen). De neocons willen nu eenmaal een New World Order, en alleen Rusland en China staan die feodale utopia nog in de weg, en de tijd dringt.

ben kokhals | 19-06-16 | 22:45

@pietprikkel | 19-06-16 | 20:46
Je zal verbaast zijn waar vrouwen toe in staat zijn onder de voor hen juiste omstandigheden.

Rest In Privacy | 19-06-16 | 21:07

Sterker nog mijn vrouw komt uit Slowakije. De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:42
Je ex vrouw toch zeker? Ik kan me niet voorstellen dat iemand het langer met jou uit kan houden dan een uur.

pietprikkel | 19-06-16 | 20:46

Oorlog is goed tegen inteelt.
Vooruit mars!

Rest In Privacy | 19-06-16 | 20:36

Lekkere provocatie weer.

dutchdj | 19-06-16 | 20:21

Lief om te denken dat we veilig zijn onder de paraplu van de VS. Ze hebben een tijdje geleden Irak de nek omgedraaid, de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar. In Syrie zijn ze de rebellen maar gaan steunen in hun drang om de macht van Rusland in de regio te verkleinen. Dacht je dat ze ook maar 1 fuck geven om Europa? Lol, ze geven Europa zo op als ze denken Rusland er zwakker door te maken.

roze_bril | 19-06-16 | 19:51

Gelukkig ben ik boven de 50 en kan dus niet meer verplicht opgeroepen worden voor krijgsdienst. Ik verdom het om te sterven in een oorlog tegen Rusland omdat de hoge heren in Brussel en Washington dat willen en er geld aan verdienen.
En al helemaal niet om de neo-nazi's van het kotszieke fascistische Oekraïne te helpen.

sinar2 | 19-06-16 | 19:47

@plaszak | 19-06-16 | 17:45
Zelfs als niet beloofd mocht zijn om NAVO niet richting oosten uit te breiden, dan is in ieder geval duidelijk dat onze gasleverancier Rusland er problemen mee heeft. Bekend is de moeite die Rusland had met het raketschild. Hillary Clinton gaf Lavrov niet voor niks zo'n suffe Reset-knop met verkeerde Russische tekst erop youtu.be/9sudCmrAsF4?t=22 we gaan in het westen steeds een stapje verder richting Russische grens en dat trekken ze daar niet vergelijkbaar aan hoe Amerika het niet accepteerde dat er kernwapens op Cuba werden geinstalleerd (Varkensbaai Kennedy).

Watching the Wheels | 19-06-16 | 19:23

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:42

In die persoonlijke ervaringen van jou en de jouwen is geen hond geinteresseerd. Niet maatgevend namelijk.
Maar ja, om je gelijk te halen is je narcisme onstuitbaar..

knerf | 19-06-16 | 19:10

Wat een rare vrouw om in je witte top een NAVO oefening te verslaan. Totaal niet gepaste kleding. Net doen of oorlog voeren heel leuk is.

franck7020 | 19-06-16 | 19:07

@lingo star | 19-06-16 | 19:05
Jawel, onder zeeniveau, maar dat is het toch al.

Alexander des Burgus | 19-06-16 | 19:07

Poetin geeft zijn manschappen van het leger, de doping die hij niet meer aan zijn sporters kwijt kan door de diskwalificatie van de Russische sporters. Zijn militaire willen graag een medaille op hun borst bijgespeld krijgen. En zullen het opgeraapte zooitje van de NAVO met hun lossefloddermunitie, binnen de kortsekeren een kopje kleiner maken. In geval bij het directe overschrijden of te dicht benaderen van het Russische grond gebiedsdeel. De NAVO had zijn oefeningen moeten inzetten tegen Syrië want daar komt de echte bedreiging voor Europa vandaan. Jammer dat de EU in Brussel dit niet door heeft.

Goedverdoemme | 19-06-16 | 19:07

Zonder de VS is Nederland nergens.

Rest In Privacy | 19-06-16 | 19:05

pietka | 19-06-16 | 18:07

Als laatste zit verhofstad in raad van bestuur van de gas opslag in zeebrugge
Dit is allemaal toevallig natuurlijk!

Communisten zijn nou eenmaal aartsvijanden van het liberalen, zij doen liever IS dan USSR.

Sweetlakecity | 19-06-16 | 19:02

Sorry Joris, maar waarom blijven reaguursels staan die op de man spelen (zie plaszak | 19-06-16 | 17:35 ), maar worden de mijne gejorist?

Voxlumen | 19-06-16 | 19:01

Er zijn hier nogal wat mensen die sympathie koesteren voor Putin (een soort van gay?), lijkt me handig voor die mensen om een paar jaar in Rusland te gaan wonen en dan weer kijken hoe graag ze naar dat decadente West-Europa terugkeren

Rest In Privacy | 19-06-16 | 19:00

Het zou zomaar kunnen dat de NAVO vóór 23 juni nog wat in petto heeft om de Brexit onderuit te halen, wellicht een conflict met Rusland.

Sweetlakecity | 19-06-16 | 18:50

@moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:59

Hehe... inderdaad, als je zijn plemps zo leest krijg je sterk het vermoeden dat hij 40jaar onder een of andere steen heeft gelegen :-D

von Strumpfhausen | 19-06-16 | 18:43

-weggejorist-

Voxlumen | 19-06-16 | 18:15

Waarom waarom NATO oefeningen op de grens met Rusland !?
Mijn Stelling
1 China mag goedkoop produceren voor de rest van de wereld maar moet gebruik maken van grondstoffen die in Petro dollars worden afgerekend!
2 wij het westen "mogen " deze produkten leveren via onze tussen handelaars shell Exxon BP totaal chevron agip , rio tinto ect ....
3 Rusland heeft zijn markt aandeel vergroot en leverd nu meer Gas en Olie aan China Dan SA en Qatar . Deze wordt tevens in Yuan en Roubles afrerekend op de olie beurs in SPB , London en New York worden dus buitenspel gezet ! ( dit zal veder toenemen naarmaten de gas infrastructuur in siberie vebeterd BV: sabetta project )
4 Om Toch een minimale hoeveelheid grondstoffen in Petro dollars te verhandelen ( anders is het afgelopen met de Petrodollar ) moet men dit compenseren door andere oliemarkten van Rusland te saboteren cq overnemen!( in dit geval west europa en turkeye ,waarbij syrie een sleutelrol speelt voor de toevoer uit de golf staten )
5 door de oekraine te destabiliseren / overnemen hoopt men de Russen te provoceren ,en een embargo te forceren op Russisch gas ! Putin heeft blijkbaar niet gehapt en blijft gas leveren !
6 het associatie verdrag met het militaire paragraph zal ons dwingen ( wij Europa) om vedere sancties op te leggen aan Rusland ivm de zogenaamde bezetting van de Krim en de steun van de Russen in de Dombass ( wij zullen immers garand staan voor de geografise integriteit van de Oekraine )
7 Russisch gas zal Dan geboycot worden , en de VS en Qatar zullen dat overnemen via schepen totdat het conflict in syrie is opgelost in ons voordeel
Gelooft uw het ? Of niet !
De grote gas opslag terminal op de maasvlakte is sinds 2 jaar klaar , net als in Wales veder heeft klapeida een drijvende gas terminal net als polen .
Als laatste zit verhofstad in raad van bestuur van de gas opslag in zeebrugge
Dit is allemaal toevallig natuurlijk!

pietka | 19-06-16 | 18:07

plaszak | 19-06-16 | 17:48
Zozo internetriddertje. Heb jij even laten zien hoe stoer je bent. Ik ben overtuigd hoor.

accijnstoerist | 19-06-16 | 18:04

plaszak | 19-06-16 | 17:48
U zult toch echt moeten als je die boze 'communisten' wil bevechten. Hierheen komen ze in ieder geval niet.
Een andere optie is Cuba... Daar schijnen ook nog wat communisten te zitten die de wereld bedreigen.

moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:59

@accijnstoerist | 19-06-16 | 17:45
Ik ga hier niet weg tovarich.
Daar zal je geweld bij moeten gebruiken en iets zegt mij dat jou dat niet gaat lukken, kameraad.

plaszak | 19-06-16 | 17:48

@Watching the Wheels | 19-06-16 | 17:27
We beloofden helemaal niks.
Dat is een LEUGEN.
En die landen daar bepalen zelf wel tot welke organisaties ze willen behoren en daar zit Rusland niet bij, na decennia van onderdrukking door datzelfde land.
Dat Rusland moet gewoon z'n bek houden.
Wij zijn beter georganiseerd, machtiger en rijker dan zij en dat wil ik graag zo houden, ondanks de communistische sympathie die je hier leest voor wat gewoon een ordinaire dictatuur is.
Walgelijk gewoon.

plaszak | 19-06-16 | 17:45

moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:38
Inderdaad. Leeft nog 40 jaar in het verleden. Grappig is wel dat hij Nederland claimt als zijn land en dat andersdenkenden maar weg moeten gaan. Zou hij niet doorhebben dat hij in de minderheid is en misschien beter zelf weg kan gaan, zodat de mensen die het beste voor hebben met dit land Nederland weer groots kunnen maken zonder te worden gedwarsboomd door figuren zoals hij?

accijnstoerist | 19-06-16 | 17:45

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 17:02
Waarom bekijk je zo weinig alternatieven? De derde wereldoorlog lijkt zo wel een onvermijdelijk feit. En het slagveld komt bij ons op de hei...

frank87 | 19-06-16 | 17:43

Als ik RT wil lezen lees ik wel RT. Kan Geenstijl niet eens wat minder pro-Rusland doen?

Blasfemie | 19-06-16 | 17:40

@plaszak | 19-06-16 | 17:26
Plaszak is er ook zo eentje die het liefst wil strijden in het oosten tegen het ''communisme'' veel succes ermee kerel, stuur ons een kaartje oke?
Poetin en zijn kliek zijn zo kapitalistisch als het maar kan.

moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:38

Maar er moeten conflicten blijven, want anders is er geen reden om wapens te innoveren en ontwikkelen. En zodra je daarmee stopt word je misschien zwak. Dus niet alleen de aandelenkoersen en het GDP duwen in een richting van eeuwig conflict. Als aandelen Lockheed Martin 3x over de kop gaan in de afgelopen 5 jaar www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=lockheed+... dan is er automatisch geld op te halen voor nieuwe ontwikkelingen en innovatie en dan blijf je als EUSA sterk, mits ... er redenen blijven om de producten af te blijven nemen. Ze moeten allemaal wel. Het zal nooit vredig zijn zonder (kleine) conflicten die de noodzaak van wapens dag in dag uit aantonen. En wapens moeten ook zo nu en dan gebruikt blijven worden anders is het risico te groot dat pacifistische krachten het systeem zwak maken.

Watching the Wheels | 19-06-16 | 17:38

Het Nederlandse "Pinda Pinda" roepende bataljon komt nauwelijks boven al die herrie uit. Harder schreeuwen jongens!

Plebejus | 19-06-16 | 17:36

Als de NAVO niet genoeg oorlogsdreiging heeft creëert, dan moeten ze inkrimpen, wat zijzelf en de industrie die heel veel geld met ze verdient natuurlijk niet willen. En nu wordt Rusland alweer een tijdje uitgedaagd. Het is een herhaling van de Koude Oorlog, waar uiteindelijk niets gebeurde, maar door de oorlogsindustrie - aan beide kanten - lekker veel geld verdiend werd.

Guy Veropzoudten | 19-06-16 | 17:36

-weggejorist-

plaszak | 19-06-16 | 17:35

-weggejorist-

Voxlumen | 19-06-16 | 17:29

voor het grootkapitaal. Onthoud dat vooral als u later wordt opgeroepen om te strijden aan het front.
moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:26
Marxistisch geblaat.

plaszak | 19-06-16 | 17:28

@De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 17:02
Er is een tussenweg tussen "heulen met Rusland" en wat we nu doen. We zouden ook gewoon afstand kunnen houden. Wat we nu doen is tweeslachtig. We willen wel goedkoop Russisch gas en een eind aan de Koude oorlog en we beloofden om met de NAVO niet op te schuiven richting oosten, maar we doen het toch www.spiegel.de/international/world/nat... en dat is onbetrouwbaar, zelfs als onze stromannen (de nieuwe presidenten van die landen) keurig om die steun vragen. Rusland had de keus om van zich af te bijten of zich definitief gewonnen te geven en alles over te dragen aan de NAVO agressor. Tenminste ... zo ziet Mikhail Gorbachev het youtu.be/5ZgBKc78zMI?t=205 en met name zijn uitspraak dat Amerika die militaire groei nodig heeft (het is 5% van USA GDP nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... ) is iets om over na te denken. Dan kun je nog steeds tot jouw conclusie komen dat het allemaal geweldig is en dat Rusland vreselijk is. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

Watching the Wheels | 19-06-16 | 17:27

-weggejorist-

plaszak | 19-06-16 | 17:26

Ondanks wat oorlogshitser Koreaans sletje hier blaat, is er geen enkele indicatie dat Rusland maar enige plannen heeft de Baltische staten/Polen aan te vallen. Er is immers ook niets te halen voor Rusland daar.
Ja Rusland heeft de Krim terug gestolen en Poetin is een boefje, maar dat zou de VS ook gedaan hebben. Of zijn we hier echt zo naïef te denken dat als er een coup werd gepleegd in Mexico, de VS haar belangen aan haar grens niet militair probeert te beschermen? De VS beschermt haar belangen over de gehele wereld met militaire overmacht, lang niet alleen aan de grens. Het domste wat u in dit leven kan doen is uw leven geven als kanonnenvlees voor het grootkapitaal. Onthoud dat vooral als u later wordt opgeroepen om te strijden aan het front.

moonshiner3519 | 19-06-16 | 17:26

@De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:07

Zo, zo ferme taal van een EU-juichaapje.
De Nederlandse soevereiniteit kan u gestolen worden maar omdat Polska niet wenst mee te gaan in uw holle oorlogsretoriek is hij een landverrader?
In welk opzicht is het in het belang van Nederland om zich de facto op te heffen binnen een Europese superstaat en de strijd aan te binden met het imaginaire Russische gevaar? Jij bent dus bereidt om voor de EU te gaan vechten tegen de Russen?

Desmoulins | 19-06-16 | 17:20

Blij met dit stuk. Dank Pritt

superjan | 19-06-16 | 17:05

Ik zie het als een logica. Hoeveel werkelozen kenden de Europese landen en de USA na de crisis van 1929. De hele economie lag op zijn gat.
En hoe hebben ze dat destijds opgelost? Nauwelijks nog werkelozen en er moest veel weer opgebouwd worden.
Historisch materialisme noemde Marx dat geloof ik.

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 17:05

Hoe vaak doen de Fransen of Britten eigenlijk alles vernietigde oefeningen om ons kapot te maken?
De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:53

Dit gebeurt in EUverband. Bijvoorbeeld op het Maidanplein. En ze doen geloof ik ook mee aan de schandalige Navo-oefeningen aan de grens met Rusland. Gelukkig zonder draagvlak van de meeste reaguurders valt me op. Denk dat jij straks zelf met Breedlove en Hans van Baalen naar het front moet, de rest blijft thuis. Tot zover het machtige Navo-blok. Misschien dat de Turken nog te motiveren zijn om mee te doen. Ik pak de chips en nootjes.

accijnstoerist | 19-06-16 | 17:04

Ook hier hangt een koude oorlog tussen Zuid-Korea en Polen in de lucht...

Sliptong | 19-06-16 | 17:02

frank87 | 19-06-16 | 16:49

We lopen al jaren onze capaciteiten af en bouwen. We waren zelfs 'vriendjes' met Poetin. Totdat een ex-vriendinnetje van Poetin zei dat ze liever ook met de EU zaken wil doen i.p.v. enkel met Poetin zijn EAU. Yep. De ironie is dat de grootste Poetin Lovers niet eens snappen waar Poetin mee bezig is. Een soort van USSR 2.0 maar dan wel zonder fundamentele mensenrechten en vrijheid. Dan maar Brussel of Washington maar heulen met dat? Nóóit

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 17:02

accijnstoerist | 19-06-16 | 16:49

Dat heeft Poetin toch echt helemaal zelf voor elkaar gekregen. Hoe vaak doen de Fransen of Britten eigenlijk alles vernietigde oefeningen om ons kapot te maken?

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:53

Het doel is gewoon oorlog, dat lost het probleem van de vergrijzing meteen op.

General McAuliffe | 19-06-16 | 16:53

Ik heb een intrinsieke hekel aan landverraders. Vooral diegenen die heulen met beulen. NSB sympathisant of niet. Je bent in mijn ogen een vijand van de staat. Onze problemen lossen we zelf op. Daar hebben we geen Russische schoft voor nodig? Is het niet?

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:51

Ja bij gebrek aan argumenten gaat men kennelijk liever knuffelen met de vijand.
De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:45

Mensen met gezond verstand laten zich geen vijand aanpraten door imperialistische neocons. De Navo moet terug in zijn hok en de banden met Rusland moeten worden genormaliseerd. Iedereen kan werken aan een betere wereld, jij ook!

accijnstoerist | 19-06-16 | 16:49

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:52
Dat "elkaar beschermen" gaat er impliciet van uit dat we gezamenlijke vijanden hebben(Rusland).
In hoeverre die impliciete aanname nog helemaal houdt is de vraag. Griekenland zal Turkije eerder als vijand zien dan Rusland. En na de troika zal de behoefte niet zo groot meer zijn om voor Duitsland kanonnenvoer te leveren.
Vandaar het scenario dat Griekenland binnen de NAVO de oorlog begint, waarna Rusland alleen wat steun en materieel aanlevert. (Want zou de Nederlandse politiek echt enthousiast worden van een aanval op Griekenland voor de steun aan Rusland?) Tegen diplomatiek geweld kan de NAVO wel eens heel snel een papieren tijger blijken te zijn.
(En ik weet dat jij van voor de oorlog bent, maar 1987 is niet mijn geboortejaar)

frank87 | 19-06-16 | 16:49

-weggejorist en opgerot-
KennyBeter | 19-06-16 | 15:06

Het heeft nog lang geduurd. Fijn trouwens om te lezen dat er zoveel reaguurders nog gezond verstand hebben en deze provocaties van de Navo afkeuren.

accijnstoerist | 19-06-16 | 16:45

accijnstoerist | 19-06-16 | 16:40

Ja bij gebrek aan argumenten gaat men kennelijk liever knuffelen met de vijand. Deden je voorouders ook. Gelukkig hebben wij gewonnen.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:45

necrosis | 19-06-16 | 16:12

Ja hoor prima opgelet. Sterker nog mijn vrouw komt uit Slowakije. Haar ouders en grootouders kunnen je haarfijn uitleggen hoe fijn dat Russische bevrijding dingetje was.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:42

Polska | 19-06-16 | 14:36

Hear, hear!

accijnstoerist | 19-06-16 | 16:40

i-Wonder | 19-06-16 | 16:18
Ja, ja. Als er verder niks meer te bedenken valt, dan maak je gebruik van het begrip proxy-oorlog. Dat is net zoiets als stille diplomatie.
Maar ok, proxy-oorlogjes door Rusland. Welke oorlogjes hebben we het dan over?

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 16:25

EU = NATO = US Militairy Industrial Complex

Rambo John J | 19-06-16 | 16:24

@Lupuslupus | 19-06-16 | 16:13
Kijk eens naar de statistieken.
i-Wonder | 19-06-16 | 16:16
.
U bent niet bekend met "leugens, aperte leugens en statistieken"?

Lupuslupus | 19-06-16 | 16:20

De Russische agressor is al vele proxy oorlogen begonnen in landen die toenadering tot de EU zoeken. Terecht dat de Navo en EU dat een halt willen toeroepen.

i-Wonder | 19-06-16 | 16:18

Het waren ook de Russen die medeverantwoordelijk waren voor het beëindigen van Nazi-Duitsland door Berlijn aan gort te schieten.
Of heb je niet goed opgelet bij geschiedenis?
necrosis | 19-06-16 | 16:12
.
Het verdrijven van de Nazi's heeft Rusland 20 miljoen doden gekost. Maar daar walst een ruslandhater gewoon overheen.
De film Hunde wollt ihr ewig leben (google you tube) is een waarheidsgetrouwe film, bij de (NED) Groepen Geleide Wapens in Duitsland werd die vertoond door de Welzijnszorg voor elke nieuwe lichting.

Lupuslupus | 19-06-16 | 16:17

@Lupuslupus | 19-06-16 | 16:13
Kijk eens naar de statistieken.

i-Wonder | 19-06-16 | 16:16

Ik houd van mannen. Helaas zijn Russische mannen niet het fijnst om over de vloer te hebben, kwa drankmisbruik en huiselijk geweld.
Naomi71 | 19-06-16 | 15:56
.
Ach kijk aan. U hebt ervaring met Russische mannen? Of plappert u gewoon uw papegaai na?

Lupuslupus | 19-06-16 | 16:13

@De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:57
Het waren ook de Russen die medeverantwoordelijk waren voor het beëindigen van Nazi-Duitsland door Berlijn aan gort te schieten.
Of heb je niet goed opgelet bij geschiedenis?

necrosis | 19-06-16 | 16:12

@De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:00

En toch zijn beide handelingen van dezelfde orde aangezien ze over "first strike capability" gaan. Heb ik u al vaker uitgelegd dus wacht ik even op uw google vervolgactie om kennis van zaken te verwerven alvorens de discussie eventueel voort te zetten.
.
Tot zover toont u draad na draad aan nog nooit iets van enige substantie over geopolitiek en bijvoorbeeld de nucleaire problematiek zoals die al meer dan een halve eeuw speelt tot u genomen heeft. Klepel en dan de klok niet eens zien...

Parel van het Zuiden | 19-06-16 | 16:10

Ik heb de koude oorlog in de jaren '60 meegemaakt als beroepsmilitair. Ik voelde me toen niet bedreigd door de Russen en vandaag de dag al helemaal niet.
Graaf van Egmont | 19-06-16 | 16:05
.
Hier idem. Van 1977 t/m 1985 bij de GGW (Groepen Geleide Wapens) in Duitsland (Stolzenau).

Lupuslupus | 19-06-16 | 16:09

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:07
Je kan niet eens lezen, je bent echt te dom voor woorden. Ga nu maar postzegels likken voor je globalist overlords. Misschien dat je nog een kontje kan schoon likken elders.

Polska | 19-06-16 | 16:09

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:07

Liever een raket in de tuin, dan een Rus in de keuken
Naomi71 | 19-06-16 | 15:28
.
Liever 10 Russen in mijn keuken dan 1 raket in mijn tuin. Ik zet de wodka alvast koud.

Lupuslupus | 19-06-16 | 16:06

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:03
Wel knap hoe je gaat huilen dat iemand scheld en vervolgens plemp je deze doodsverwensingen en tirade neer. Jij bent gewoon een inferieur in alle opzichten, je zal de waarheid niet eens zien al slaat het je in je gezicht. Nu opgehoepeld naar Saudi Arabie en je USA vriendjes.

Polska | 19-06-16 | 16:05

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:57
Ik heb de koude oorlog in de jaren '60 meegemaakt als beroepsmilitair. Ik voelde me toen niet bedreigd door de Russen en vandaag de dag al helemaal niet.

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 16:05

Polska | 19-06-16 | 16:00

Ja met een joodse premier aan het hoofd. En argumenten heb je niet schreeuwlelijk. Je bent gewoon een dom stuk vreten zonder enige kennis van zaken. Ga eens deaud.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:03

@naomi
Elke mening die afwijkt van de mijne is abject & infaam, allemaal.

compitaal | 19-06-16 | 16:03

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:57
De Russen bedreigen ons? Kun jij ons vertellen waarom de VS meer dan 800 bases wereldwijd hebben en iedere regio op aarde willen beheren en onrust zaaien, met name nu in het Midden-Oosten? Waarom bewapend de VS rebellen die vervolgens bij ISIS blijken te horen of Al Nusra? Jij bent echt zo diep in de aars van de VS, dat het logisch is dat je niet meer helder kan zien noch nadenken.

Polska | 19-06-16 | 16:01

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:56
Wederom bevestig je, je eigen domheid. Jij begint met schelden, ik kaats de bal terug en nu ga je huilen. Typisch gevalletje dat een fascistisch regime steunt zoals die nu in Kiev.

Polska | 19-06-16 | 16:00

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 15:55

Of ben je echt zo dom dat je niet snapt dat een raketschild (schild dus) ergens neerzetten niet gelijk staat aan nucleaire oefeningen doen om een land (dat nota bene niet eens NAVO lid is) te vernietigen?

Man. Dat is echt zielig. Maar de Poetin-liefde van onze nationaal-socialisme incrowd komt me sowieso de strot uit.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 16:00

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 15:55

Het zijn de Russen die ons bedreigen en invasie tactieken oefenen. Dat is geen theorie. Dat zijn feiten. Nu jij weer.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:57

@necrosis | 19-06-16 | 15:43
Het is en blijft natuurlijk wel tokkievolk, die Russen. Op zich had de Duitse propagandamachine daar wel een punt.
Zei ik dat echt?

VanBukkem | 19-06-16 | 15:56

Polska | 19-06-16 | 15:41

Want? Kijk trutje. Hier span jij de kroon zoals een aantal van jouw collegae. De feiten staan je niet aan dus ga je schelden.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:56

Bennie Boos | 19-06-16 | 15:38

Ik houd van mannen. Helaas zijn Russische mannen niet het fijnst om over de vloer te hebben, kwa drankmisbruik en huiselijk geweld.

Naomi71 | 19-06-16 | 15:56

NAVO heeft last van zelfmoordneigingen.

Goedverdoemme | 19-06-16 | 15:56

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:52
Opdracht:
Verdiep jij je eens in de bekende kip-ei discussie.
Daarna terugkomen en de uitkomst voorleggen. Hooguit één A4tje.

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 15:55

Heerlijk dit, linkse koude oorlogsretoriek voor de rechtse-dus goede- zaak.
Navo is HAAT!

compitaal | 19-06-16 | 15:55

Melfs | 19-06-16 | 15:51

Dat zei Chamberlain ook. En uiteindelijk koste dat 50,000,000 mensen hun leven. Met vrienden zoals jij hebben we in ieder geval geen vijanden nodig.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:54

De nieuwe wereldorde, bedacht door Bush gaat het gerucht: VS, Groenland, Europa, Rusland, China, de kop van Afrika (daar zat Rommel in WO2 ook) en Zuid-Afrika.
WO3 zit in de planning.

Raider Twix | 19-06-16 | 15:54

frank87 | 19-06-16 | 15:43

1987 zie ik. Verklaart een hoop. Het NAVO bondgenootschap gaat erom dat we elkaar beschermen. Als Erdogan Rusland aanvalt Griekenland of Israël dan is dat zijn probleem. Als Rusland Turkije of Litouwen aanvalt....

Maar het blijft grappig. Rusland doet offensieve oefeningen rond Zweden, Noorwegen en Finland en hier hoor je geen trutje over de 100,000 man die Rusland stuurt. De NAVO stationeert symbolisch wat man en het loopt hier hysterisch te gillen. Jongens. Aan welke kant staan jullie? Op zijn minst die van Nederland hoop je toch.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:52

Of het nu de VS, Rusland of een andere wereldmacht is; men spreekt voor eigen parochie en dat is altijd zo geweest. Nu alleen maar hopen dat het niet uit de klauwen loopt...

BL!ZZ | 19-06-16 | 15:52

Wij Willen Geen OORLOG!!!

Melfs | 19-06-16 | 15:51

@frank87 | 19-06-16 | 15:43
Ik zie de VS Israël inderdaad niet snel aanvallen, nog los van het feit dat IDF een zeer goed getraind leger heeft en een flink arsenaal aan oorlogstuig.
Daar wil je echt geen ruzie mee....

necrosis | 19-06-16 | 15:51

Mijn generatie is ingeprent dat de Russen slecht zijn.
En schijnbaar is de huidige generatie ook aan de beurt.

Bennie Boos | 19-06-16 | 15:49

necrosis | 19-06-16 | 14:49
Ghehe

Sliptong | 19-06-16 | 15:48

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:47

Ik zou d'r doen (de presentatrice)

Mastermattie | 19-06-16 | 15:47

@Omkoal | 19-06-16 | 15:30
Volgens mij is destijds afgesproken dat als meneer Gorbatsjov die muur zou neerhalen, de NAVO "geen inch" in oostelijke richting zou oprukken. Jammer voor die Baltische staten, en Polen en Tsjechoslowakije, en Georgië, maar afspraak is afspraak.
Maar goed, het woord van de gemiddelde na-oorlogse westerse regeringsleider is natuurlijk niet veel waard. Wij wisten dat al een tijdje, en de Russen nu ook.

VanBukkem | 19-06-16 | 15:46

De Russen weten dat het westen slecht tegen de kou kan, zie de mislukte veldtochten van Napoleon en Hitler.
Ze hoeven dus alleen maar te wachten tot het winter word en dan de gaskraan dicht te draaien.
Binnen 2 weken kun je dan zo naar binnen wandelen.

General McAuliffe | 19-06-16 | 15:44

necrosis | 19-06-16 | 15:32
Dat is het probleem niet, maar Erdogan dan steun verwacht van de bondgenoten. Zie jij de VS in oorlog met Israël?

frank87 | 19-06-16 | 15:43

@Naomi71 | 19-06-16 | 15:34
Wat heb jij tegen Russen?

necrosis | 19-06-16 | 15:43

-weggejorist-

Polska | 19-06-16 | 15:41

Schmutz Geilmacher | 19-06-16 | 15:03
Sommigen noemen het de "Great Sorting-out". Een 'natie' heeft voor haar gezonde voortbestaan een bevolking nodig waarvan de ruime meerderheid de neuzen in dezelfde richting heeft, en nu lijken oude nationalistische verbindingen uiteen te vallen langs onderliggende etnische en/of religieuze (sektarische) lijnen omdat de consensus is weggevallen. Daarbij komt dat modernere opvattingen in deze wat moeilijkere tijden voor onvoldoende zekerheid zorgt bij veel mensen, en zij daarom terugvallen of op zoek gaan naar meer ouderwetsere ideeën, een sterke leider en/of religieuze opvattingen die hun toekomst meer (denkbeeldige) zekerheid geven. Dit is heel sterk zichtbaar in het Midden-Oosten, dat de afgelopen jaren gestaag conservatiever is geworden (een ontwikkeling die voorlopig nog niet tot een einde lijkt te komen) en waar de natie-staat uiteen lijkt te vallen, om zich vervolgens langs onderliggende lijnen af te kaderen. Dat geldt niet alleen voor de Islamitische landen, maar ook voor Israel - waar men van haar subversieve (Arabische) bevolking af wil. En ook in Oekraïne waar etnische Russen zich afzetten van de natie en in Europa, waar de supranationalistische EU almaar meer wordt betwijfeld en men heil zoekt bij soms nogal twijfelachtige clubjes.

Gualtiero | 19-06-16 | 15:40

Lupuslupus | 19-06-16 | 14:46
U dacht dat Polen de kans om de bankrekening eens even flink te spekken na 70 jaar armoede liet lopen? Die geldstromen zijn betalingen om een nieuw IJzeren gordijn te creeren. Vazalstaten 2.0.

Sliptong | 19-06-16 | 15:40

Schmutz Geilmacher | 19-06-16 | 15:03
Volgens mij zie jij de bigger picture niet. Wie is een bondgenoot van Saudi Arabie? Amerika. Wie steunt de "rebellen" - dus ISIS, Al nusra etc. tegen Assad? Amerika, direct door CIA en indirect door het steunen van Erdogan en Saudi Arabie.

Polska | 19-06-16 | 15:40

Polska | 19-06-16 | 14:41

Met een joodse premier. Man zoveel domheid is lachwekkend.

De Koreaanse Slet | 19-06-16 | 15:40

@necrosis | 19-06-16 | 15:21

Follow the money..... necrosis.... follow the money!
De VS en Europa zijn technisch failliet, het westers imperium staat op de rand van instorten, de geschiedenis leert dat in zo'n geval de verantwoordelijken hiervoor, politici, banksters en ander groot graaiend geteisem, de wereld in een oorlog storten.
Ik verwacht niet dat het deze keer anders zal gaan, althans de huidige signalen wijzen daar niet op :-(

von Strumpfhausen | 19-06-16 | 15:38

Liever een raket in de tuin, dan een Rus in de keuken
Naomi71 | 19-06-16 | 15:28

En een een Rusin in de keuken?

Bennie Boos | 19-06-16 | 15:38

@Naomi71 | 19-06-16 | 15:28
Ik heb liever een Rus in mijn keuken dan 10 Marokkanen in mijn achtertuin.
Schijnbaar wordt de koude oorlog weer opgestart, en waarom?
Omdat Poetin het referendum van de Krim accepteerde dat de bewoners (etnische Russen) weer bij Rusland willen horen en Poetin zijn belangen (de Zwarte Zeevloot) verdedigt?
Er worden weer smerige spelletjes gespeeld waarbij de burgers van Europa als eerste het slachtoffer zullen zijn.

necrosis | 19-06-16 | 15:37

lingo star | 19-06-16 | 14:36
Putin fanboys of tegenstanders van de Amerikaanse geopolitiek die louter en alleen op hebzucht is gestoeld? Wat hebben wij hier aan een all-out oorlog met Rusland? Buiten het feit dat de Oostelijke staten het hardst geraakt worden zullen de raketten ook hier neerdalen. En voor wat? Wat voor bedreiging is Rusland voor de wereld? Een groep machtsgeyle psychopaten vindt oorlog lekker omdat er flink mee verdient kan worden en om de macht weer eens flink te verdelen. Verdeel en heers.

Sliptong | 19-06-16 | 15:36

compitaal | 19-06-16 | 15:32

Is elke mening die niet de jouwe is een provocatie?

Naomi71 | 19-06-16 | 15:34

Het leger is gemaakt om de bevolking te beschermen. Zou je zeggen.
Is er iemand van de Russische bevolking of Europese bevolking die zit te wachten op oorlog? Nee. Waar zijn we dan mee bezig?
Er gebeuren dus rare dingen in het leger, in de poltiek of beide, dus er zijn belangen die niet het belang van Henk en Ingrid zijn. Die het overigens wel allemaal betalen. Zie idem financiele sector.

kloopindeslootjijook | 19-06-16 | 15:32

@naomi
Die Russische raket in de tuin duurt niet lang meer, compleet met kernkop. Nog even doorgaan met provoceren.

compitaal | 19-06-16 | 15:32

@frank87 | 19-06-16 | 15:25
Schurkije die Israël aanvalt?
IDF maakt gehakt van Erdostan!

necrosis | 19-06-16 | 15:32

Kijk eens Hillary: jij het presidentschap en een nieuwe wereldoorlog om triljoenen met te verdienen. Geluk er mee!

Sliptong | 19-06-16 | 15:32

Uitstekend dat de NAVO doet waar ze voor opgericht is, netjes binnen haar mandaat, namelijk het verdedigen van haar lidstaten. En bij verdediging hoort ook deterrence (afschrikking) door te laten zien dat je operationeel paraat bent, in staat bent met 10000en troepen te manoeuvreren. Zo weet Putin ook weer dat hij zijn oogjes van NAVO grondgebied af moet houden.
.
Heel verfrissend in tijden dat EU en ook de NAVO inzake bijv. Ukraine ver buiten hun mandaatsgebieden proberen te werken.
.
Deze oefeningen geven Putin een veel krachtiger en directer signaal dan het afgeschoten associatieverdrag. "Doe wat je wil mannetje, maar wanneer je zoiets flikt op ons grondgebied zijn we in staat en meer dan genegen om jou en je kudtland de grond in te stampen."
.
Ziet u. Het kan allemaal netjes binnen bestaande kaders zonder de door uw Eurocraatjes en Eurofieltjes gewenste "ingrijpende veranderingen" en de daarmee gepaard gaande democratische en rechtstatelijke misdaden die zij daarvoor willen inzetten. Rechtstatelijke en wettelijke kaders voor prudent staatsmanschap zijn ampel aanwezig. Het ontbreekt ons slechts aan die staatsmannen. We worden geleid door de incompetenten en corrupten.

Parel van het Zuiden | 19-06-16 | 15:31

was mijn kleur niet.

Bennie Boos | 19-06-16 | 15:30

Gek hé, dat de Baltische staten veiligheid zoeken bij de Navo om inmenging van Rusland te voorkomen... Manmanman. Vijftig jaar onder het juk van het communisme. Daar hebben die landen geen zin meer in, vreemd genoeg.

En mag de Navo oefenen op eigen gebied? Ze houden in NL ook wel eens een oefening. Waarom dan niet aan de Oostzee? Een gebied trouwens waar Rusland al vaker grondgebieden geschonden heeft dan dat ik een schone onderbroek aan doe.

Omkoal | 19-06-16 | 15:30

@Bennie Boos | 19-06-16 | 15:28
Het past niet meer?

jandoppie | 19-06-16 | 15:29

Liever een raket in de tuin, dan een Rus in de keuken

Naomi71 | 19-06-16 | 15:28

Ben blij dat ik mijn oude plunjebaal al in de container heb geflikkerd.

Bennie Boos | 19-06-16 | 15:28

Putin kan de NAVO in een dag of twee vernietigen. En dat zonder inzet van zijn wapens: Hij kan Griekenland vast wel overhalen om Turkije aan te vallen. Of Erdogan uitlokken om Israël aan te vallen.

De NAVO heeft intern spanningen genoeg om zichzelf de nek om te draaien.

frank87 | 19-06-16 | 15:25

@lingo star | 19-06-16 | 15:16
Zorg jij nou maar dat je binnen de lijntjes kleurt!

necrosis | 19-06-16 | 15:21

@ oorlogshitsers, ik sta achter jullie... met een knuppel.

compitaal | 19-06-16 | 15:21

@von Strumpfhausen | 19-06-16 | 15:14
Ik snap het niet.
Een paar jaar geleden deed Rusland goede zaken met hun olie en gas, en deed Nederland goede zaken met Rusland met onze bloemen, vlees en zuivel.
De dochter van Poetin woonde in Voorschoten met haar Nederlandse (!) vriend en niemand had wat te klagen.
Wat is in vredesnaam het nut van dat machogedrag van met name de VS?
Volgens mij is het hoog tijd dat die halve moslim oplazert uit het witte huis!

necrosis | 19-06-16 | 15:21

Europa is een aflopend verhaal.
Megalomane EU baasjes die onder druk van Bilderbergers en Vaticaan de opdracht hebben om de oorspronkelijke bewoners te vervolgen, onderdrukken en vervangen voor Islamisten.
Wie slim is wacht niet te lang af en gaat alvast zijn VISAs aanvragen en emigratiepapieren in orde maken.

PrachtigeHorizon | 19-06-16 | 15:17

-weggejorist-

Rest In Privacy | 19-06-16 | 15:16

Bolkestein vond het in de jaren 90 al geen goed idee om richting oosten te gaan, was de laatste VVD'r met verstand.

compitaal | 19-06-16 | 15:16

WW3 binnenkort ?

Grote NAVO oefeningen aan Russische grens met als antwoord afgelopen week een grote Russische mobilisatie van alle militairen die tot 30 jaar gelden gediend hebben in het Russische leger inclusief het in paraatheid brengen van de Russische slapende nucleaire wapen systemen.
50 VS congresleden die door de Russen gesteunde Assad door middel van militair ingrijpen omver willen werpen.
De provocatie door de VS van China in de Zuid Chinese zee.

Dat de omstandigheden optimaal zijn voor het uitbreken van WW3 valt nog maar moeilijk te ontkennen, laatste keer dat de globale spanning vergelijkbaar was is zo'n 75 jaar geleden.....

von Strumpfhausen | 19-06-16 | 15:14

Gelijk de slet in m'n nek, maar die schijnt nu de maandelijkse periode te hebben.
De nieuwe Satan2 van de Russen kan in 1 klap Frankrijk wegvagen, idiote NAVO met hun Russische roulette.
Implants | 19-06-16 | 14:59
.
DKS is een vent dus die maandelijkse periode lijkt mij niet van toepassing. Je ziet hem alleen op GS wanneer het gaat over Oekraïne.

Lupuslupus | 19-06-16 | 15:10

Ik zou mij niks verbazen als meneer Poetin binnenkort weer een stukje Nova Zembla opblaast bij wijze van kernproef. Even de tanden laten zien. Hé, een -kat- beer in het nou maakt vreemde sprongen.
VanBukkem | 19-06-16 | 14:59

Ja dat heeft de vs al bewezen met hiroshima en nawisaki.

Sjonie01 | 19-06-16 | 15:10

De vs heeft altijd van die gluiperige plannetjes gehad.

youtu.be/z5SjPLJOjqc

Sjonie01 | 19-06-16 | 15:07

-weggejorist en opgerot-

KennyBeter | 19-06-16 | 15:06

JTKDM | 19-06-16 | 14:35
Een rare manier van denken. Ze zijn lid van de NAVO en worden dus beschermd als het er op aan komt. Dan is het niet nodig om met een hoop wapengekletter de russische beer te poken, precies op de drempel van Putins woning.

Graaf van Egmont | 19-06-16 | 15:06

Gualtiero | 19-06-16 | 15:03
Yup.

Piet Karbiet | 19-06-16 | 15:06

Het doel van Putin is het destabiliseren van Europavandaar hun steun voor front national Putin en extreem rechts in Europa zijn vriendjes

Rest In Privacy | 19-06-16 | 15:06

@MarcS | 19-06-16 | 15:00
Dit is gewoon uitlokking. En ik wil niet dat mijn kinderen straks in de loopgraven bij Donjesk moeten sneuvelen voor de belangen in schaliegas van Guy Verhofstad en zijn trawanten.

Piet Karbiet | 19-06-16 | 15:05

Anderen hetzelfde probleem?
Gualtiero | 19-06-16 | 15:03
.
Ja. Heb het artikel dus niet kunnen lezen en vaar maar even op de reacties.

Lupuslupus | 19-06-16 | 15:05

Ben ik hier in een kraakpand aanbeland?
Weg met ons, aktie aktie aktie!!

Gerard Leeflang | 19-06-16 | 15:04

De GeenStijls-website staat een beetje uit het lood bij mij. Comments lijken samengedrukt en de column zelf is te breed. Video-embed (of hoe je dat ook noemt) ligt half onder "Headlines" en "Klassiekers". Anderen hetzelfde probleem?

Gualtiero | 19-06-16 | 15:03

@Polska | 19-06-16 | 14:38

Je ziet de 'bigger picture' niet:

Het is een proxy oorlog tussen Iran/Assad (sjiieten) en Saudi-Arabië en de VAE (soennieten)

Schmutz Geilmacher | 19-06-16 | 15:03

Ben ik het eens een keer helemaal eens met een Duitser; Steinmeier. Die vindt het een belachelijk en gevaarlijk pad, de NAVO/USA proberen in te slaan door een oorlog met Rusland uit te lokken.
www.zerohedge.com/news/2016-06-18/sudd...
Allemaal Bild lezen.

Pimp my Voortuin | 19-06-16 | 15:01

@Piet Karbiet | 19-06-16 | 14:56 - ik vind hun daden belangrijker dan pr.

MarcS | 19-06-16 | 15:00

Hier de reactie van Rusland op de dreiging van de NATO;
fenixx.org...
Dostranamus | 19-06-16 | 14:48
.
Geweldig!

Lupuslupus | 19-06-16 | 14:59

Ik zou mij niks verbazen als meneer Poetin binnenkort weer een stukje Nova Zembla opblaast bij wijze van kernproef. Even de tanden laten zien. Hé, een -kat- beer in het nou maakt vreemde sprongen.

VanBukkem | 19-06-16 | 14:59

@Ronnie uit Helmond | 19-06-16 | 14:48
Grappig dat je dat zegt, ik had hierover ook al eens gepost over dat de VS Europa gaat gebruiken als buffer cq proeftuin.
Gelijk de slet in m'n nek, maar die schijnt nu de maandelijkse periode te hebben.
De nieuwe Satan2 van de Russen kan in 1 klap Frankrijk wegvagen, idiote NAVO met hun Russische roulette.

Implants | 19-06-16 | 14:59

Weg met ons!

joostzilla | 19-06-16 | 14:58

NAVO-troepen naar Polen vanwege Russische dreiging.
www.polennieuws.nl...
Schietmijmaarlek | 19-06-16 | 14:44
.
Er bestaat helemaal geen Russische dreiging. Die wordt verzonnen door VS/Nato om een oorlog te kunnen beginnen tegen Rusland. En de hetze tegen Poetin is al lang aan de gang:
.
1.het schip van Greenpies dat aan de ketting werd gelegd omdat ze een Russisch booreiland wilden enteren,
.
2.het uit zijn huis sleuren van de Russische gevolmachtigde in Den Haag omdat hij zijn kinderen zou mishandelen,
.
3. de hetze tegen Poetin tijdens de spelen in Sotsji,
.
4. de hetze tegen Rusland omdat de Doema een wet heeft aangenomen waarin het PROMOTEN van homofilie in.het.bijzijn.van.kinderen (!) werd verboden.
.
En zo kan ik nog wel een poosje verder gaan maar wie het nu nog niet ziet is stekeblind of gewoon kwaadaardig.
.
Ik wil geen oorlog, laat mij dat voorop stellen. Want oorlog is iets vreselijks. Alleen die dat hebben meegemaakt weten wat ik bedoel.
Maar als het er dan toch van komt hoop ik dat Rusland samen gaat met China tegen de VS en tegen de EU. !!

Lupuslupus | 19-06-16 | 14:57

@VanBukkem | 19-06-16 | 14:46
Eensch. De Navo was ooit een bescherming maar ik vind daar nu veel dreiging van uit gaan. Hun PR sucks.

Piet Karbiet | 19-06-16 | 14:56

Vanwaar die drang van GS om Rusland als een slachtoffer te zien? Als je het mij vraagt wordt er door beide kampen getreiterd, maar blijkbaar weet GS iets wat wij niet weten?

a1a2a3 | 19-06-16 | 14:53

We doen er goed aan zowel de schimmige groep achter de beleidsmakers in de VS als die in Rusland te wantrouwen. Maar vooralsnog zie ik Rusland als een natuurlijke en zeer noodzakelijke bondgenoot in de strijd tegen het Islamitische fascisme. Is het trouwens de bedoeling dat die blonde troela oorlog iets 'leuks' doet lijken?

BlowingBubbles | 19-06-16 | 14:52

Ik vraag me af wat nou precies de bedoeling is. Moeten de Russen afgeschrikt worden omdat ze klaar staan om ons aan te vallen? Gaat de NAVO binnenkort starten met Operatie Barbarossa II?
Maar mocht het motief zijn om weer eens een dictator te wippen, dan zou het logischer zijn om ¨bondgenoot¨ Turkije aan te vallen.
Als wij maar niet een hoge prijs gaan betalen voor deze debiele spelletjes.

squadra | 19-06-16 | 14:51

Ohhh Luke, the trolls are strong on this one....

Nice_Wheels | 19-06-16 | 14:50

@lingo star | 19-06-16 | 14:36
Blijf jij eens van de computer van je ouders af en ga eens verder met je kleurplaat.

necrosis | 19-06-16 | 14:49

"We moeten juist de dialoog zoeken met Rusland en de samenwerking verbeteren."

Iets wat Poetin gisteren zelf nog heeft gezegd tegen de VS in het interview. Hij zei ook dat de EU wordt misbruikt door de VS en dat de EU zelf alleen maar last heeft van de sancties terwijl de VS zelf er niets van voelt.

XaleX_2 | 19-06-16 | 14:49

De VS willen niets liever dan hun wapens uitproberen tegen Rusland op Europees grondgebied.

Ronnie uit Helmond | 19-06-16 | 14:48

De regering van Polen is trouwens flink rechts, nationalistisch en eurosceptisch. Ik zou dus wat meer sympathie verwachten.
JTKDM | 19-06-16 | 14:42
.
Eurosceptisch? Maar wel hun zakken meer dan vullen met geld uit Brussel? Wie denkt u voor de gek te houden?

Lupuslupus | 19-06-16 | 14:46

@lingo star | 19-06-16 | 14:36
De NAVO is ooit met de beste bedoelingen opgericht, althans daar ga ik maar van uit, maar is inmiddels zijn doel mijlenver voorbij geschoten. Het is mij in ieder geval een compleet raadsel waar ze met die hele NAVO nou uiteindelijk naar toe willen. Het lijkt erop dat het de bedoeling is dat de hele wereld lid wordt van de NAVO behalve Rusland.

VanBukkem | 19-06-16 | 14:46

Van mij mogen ze ze hebben. Eerst zelf orde op zaken stellen en een samenwerkingsvorm vinden die wél werkt, met een goede democratische structuur en controlemechanismen. Dan eventueel uitbreiden onder strenge voorwaarden. O, en een degelijk financieel systeem, dat ook.

Bass Trouble | 19-06-16 | 14:44

Het is natuurlijk zo doorzichtig als wat. De echte vieze primitieve expansionisten is het Westen, dus NAVO, EU en de VS. Het westen is sinds de val van de Muur als bezig met geopolitieke en economische oorlogsvoering en landjepik tegen Rusland. Er was overigens nog een goed interview gisteren met Poetin op CNN waar hij verbaal de VS en de EU met hun sancties even goed de waarheid heeft verteld, maar daar lees je niet over in de media helaas.

XaleX_2 | 19-06-16 | 14:43

Spartacus, maak van Steiner even Steinmeier.

alivandewegenwacht | 19-06-16 | 14:43

De regering van Polen is trouwens flink rechts, nationalistisch en eurosceptisch. Ik zou dus wat meer sympathie verwachten.

JTKDM | 19-06-16 | 14:42

Het a ntwoord van Rusland is klip en klaar tot grote sxhrik van Zweden. Wapengekletter in Rusland, bedankt NAVO.

stroopa | 19-06-16 | 14:41

Ukraine's coupe is gepleegd met steun van de VS. Een de facto neo nazi fascistisch regime is daar nu aan de macht. De nazaten van Nazi collaborateurs in de Tweede Wereldoorlog. Maar dat is natuurlijk OK voor de VS, want ze zijn anti-Russisch.
.
De hypocrisie van de Verenigde Staten en Europa kent geen grenzen, maar ja wij zijn de good guys, grenzen open, slaven van het geld. Nu nog Rusland op de knieën dwingen en de globalisten zullen een feestje vieren.

Polska | 19-06-16 | 14:41

De NAVO heeft helemaal niks te zoeken daar in het oosten. Plus het is ook nog eens tegen de afspraak. Nee, het enige dat de NAVO daar loopt te doen is stoken in een smeulend vuurtje.
Volgens mij wíllen ze graag een derde wereldoorlog.

VanBukkem | 19-06-16 | 14:38

Knettergek, lijkt mij duidelijk aan welke kant de expansiedrift zit

Oetiohnegentechnik | 19-06-16 | 14:38

Schmutz Geilmacher | 19-06-16 | 14:37
En wie financiert de koppensnellers van Saudi Arabie en Turkije? Amerika.
Wie financiert de "rebellen", waar ze zelf niet meer van weten wie nu de goede en slechte zijn? Amerika.

Polska | 19-06-16 | 14:38

@Polska | 19-06-16 | 14:36

De puinhoop die Syrië heet is volledig te danken aan Iran, Saudi-Arabië, Turkije, Qatar en de VAE.

Schmutz Geilmacher | 19-06-16 | 14:37

't Zijn toch echt de landen in het oosten van Europa zelf die zo graag bij de EU en NAVO willen aansluiten. Is ook niet zo gek als Rusland je buurman is.

KennyBeter | 19-06-16 | 14:37

Lang leve de NAVO weg met de putinfanboys

Rest In Privacy | 19-06-16 | 14:36

Rusland wordt door de globalisten beschuldigt van imperialisme, maar het is Amerika dat meer dan 800 (!!) bases wereldwijd. Waarmee men regio's destabiliseert, zodat er continu wapens verkocht worden en olie velden veilig worden gesteld, en landen slaaf (Vasal) worden gemaakt aan het banken systeem.
.
Rusland doet daar niet aan mee en dus wordt het continue voor haar eigen grenzen getreiterd en gepusht, vervolgens vertellen onze media dat Rusland de aggressor is. Interessant.
.
Zonder Amerikaanse drang naar hegemonie, was Syria nu ook geen puinhoop geweest, bestond ISIS niet en was er geen migratiestroom op wereldschaal.

Polska | 19-06-16 | 14:36

Pff, me dunkt dat de Baltische Staten en Polen alle reden hebben om Rusland te wantrouwen. Zij zijn het die om bescherming vragen van hun bondgenoten. Dat kunnen we hun toch moeilijk weigeren?

JTKDM | 19-06-16 | 14:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland