GeenPeil. Poroshenko koopt Eerste Kamer om
Let goed op wat hier gebeurt: de oligarchen van de VVD hebben hun voorzitter van de Eerste Kamer (Annie Broekers-Knol) naar Oekraïne gestuurd om te onderhandelen over hoe het associatieverdrag het beste kan worden doorgedrukt, ondanks de duidelijke tegenstem van de Nederlandse kiezer. De chambre de réflection van de Nederlandse democratie is zich dus openlijk aan het mengen in de zaak. De VVD zet deze achterkamertjesroute vermoedelijk in omdat de coalitie geen meerderheid heeft in de Senaat, en de voltallige oppositie in de Tweede Kamer heeft gezegd dat de uitslag van 6 april gerespecteerd moet worden. Zonder meerderheid krijgt Rutte zijn associatieverdrag straks misschien niet doorgedouwd in de Senaat, en dat wil hij heel graag want anders worden zijn bazen in Brussel boos. Om naar Ronald van Raak (SP) te verwijzen: de MinPres schaamt zich voor & beklaagt zich over zijn eigen bevolking. Dus heeft hij zijn maffiamaatje Poroshenko ingeschakeld om te helpen en die zijn bepaald schaamteloos. Dit schrijven de oligarchen van Corrupistan zelf over de bijeenkomst: President urged senators of the Dutch Parliament to facilitate completion of ratification of the Ukraine-EU Association Agreement. In de bijeenkomst sprak Poro zijn vertrouwen uit dat de uitslag van het referendum op 6 april, waar 61 procent van de kiezers TEGEN stemde, 'geen onoverkomelijke hindernis' zou vormen bij de ratificatie van het associatieverdrag, en dat het visumvrije reizen voor Oekraïeners snel geregeld zal worden. Opvallend bonusdingetje: de slotzin van het artikel luidt "The parties paid attention to the investigation of the crash of the MH-17 flight shot down by Russian militants in July 2014." Dat is raar, want behalve dat de OVV en het JIT hebben geconcludeerd dat MH17 met een BUK is neergehaald, heeft niemand nog officieel gezegd wie die raket heeft gelanceerd. Dat wordt pas in de loop van het jaar bekend gemaakt door het onderzoeksteam. Kennelijk heeft Kiev meer informatie dan wij. Maar goed, onze Oekraïense "vrienden" hebben natuurlijk primaire radarbeelden van MH17 die wij niet mogen zien...Voorzitter Eerste Kamer bezoekt President @poroshenko van Oekraïne - https://t.co/LvRzQuzJq3 pic.twitter.com/LZ9EaudPQb
— Eerste Kamer (@EersteKamer) June 17, 2016
Reaguursels
InloggenHet ergste is nog wel dat de eerste kamer hier haar rol in de democratische rechtsstaat te grabbel gooit.
Maar goed, met de toenemende macht van de EUlite heeft zo'n orgaan toch niet zo veel meer te doen.
@Stijn Tijl | 19-06-16 | 07:59
Dan zal het 1 zijn, want die figther jet was er niet. En aangezien Rusland nogal op die fighter jet zit, hersel: zat te hameren, zal het wel een blunder van Russische zijde zijn.
Ze hadden iig het motief om het luchtruim daar leeg te houden, aangezien FSB'er Girkin daar met z'n mobiele veldpost zat.
Lieve mensen, iedere avond is het weer op TV. Motief, motief en motief. De daders hebben een motief. De Russen / Ukrainese Russen wil(d)len geen Nederlandse Verkeersvliegtzeugen uit de lucht schieten; dus als ze het al gedaan hebben, dan was het een blunder - izvienietje pasjalusta. Twee mogelijkheden: 1) Blunder 2) Uitgelokt door een fighterjet van Ukr Armee. Simpel, Occam's razor voor beginners. DIe cell phone conversaties. Piesdjetz . . . letterlijk Kut . . toen ze zagen wat er naar beneden was geschoten. Dus ff damage control; tweets verwijderen. Allemaal heel naar.
Deze ramp blijft voor altijd een kras op het geheugen. Maar wie het gedaan heeft deed dit niet express, want niemand had een motief. Het enige motief was uitlokking: Ukraine heeft Europa op zijn hand en Rusland niet en zo simpel is het; gespeeld over een vliegtuig vol toeristen die op vakantie waren. Schande.
De Oekraine gaat jullie allemaal de moeder neuken
@D4ffieduck | 19-06-16 | 00:45
Zover is het niet om buiten de EU te komen, tenzij je net als iedereen in Thailand, Australië of Nieuw-Zeeland wilt gaan wonen. Hier een korte stappenplan wat je moet doen: Rijd naar Kiel en neem vanaf Kiel de veerpont naar Noorwegen. Dan ben je al buiten de EU. Bereid je wel voor, want anders krijg je nog heimwee. www.vakantienaarnoorwegen.nl/wonenwerk...
@D4ffieduck | 19-06-16 | 00:45
Ja hoor gewoon je koffers pakken. Het IS echt niet moeilijk.
Weet iemand de beste manier om naar buiten de EU te verhuizen. Ik trek dit niet meer.
Mark Rutte de tokkie premier van tokkie partij VVD zag dat het goed was. Wat een farce is die hele EU toch
VVD, Oekraïne, ik moet die gasten simpelweg niet. Ik mag niet terug vallen op de tweede wereldoorlog maar doe het lekker toch. Kampbewaarders en macht wellustelingen zijn het en dat mogen we nooit vergeten. Vergeven gaat, vergeten nooit!
@Loebas | 18-06-16 | 14:17
Zie ook 925.nl/archief/2016/05/27/referendum-o...
@Loebas | 18-06-16 | 14:17
Nee het is andersom. Waarom zou Rabobank en ING anders geen 'Nee' zeggen tegen een kippenplofslachtfabriek aldaar ;). Het is concurrentie voor de boeren hier, waar ze ook leningen op uit hebben staan. We all depend on money, why don't we know how money works positivemoney.org/videos/introduction/... ? Het is een machtsspel, elke lening brengt geld in omloop en verlegt de macht. Als jij een hypotheek neemt bij Rabobank is Rutte gelukkig en ben jij voortaan hun slaaf. Wat overigens niet betekent dat het niet moet doen, er is weinig keus.
-weggejorist-
De toekomst staat vast en daarom is het onvermijdelijk dat Nederland wordt geannexeerd door een vreemde mogendheid. De enige keuze die we nog hebben is om te bepalen door wie we tot slaven worden gemaakt. Door hen die al kromzwaardzwaaiend allaaaaahuakhbarrrr roepen, of door Oekraïense barbaren zonder visum. Een mogelijke redding voor ons zou kunnen zijn om een krachtige regering te kiezen die haar bevolking steunt en helpt om de barbaarse horden af te weren. Maar die laatste optie valt eigenlijk meer onder de afdeling utopieën.
@Koreaanse slet
Samengevat:
Oekraïne heeft een leger wat niets voorstelt
Oekraïne heeft een economie die niets voorstelt
Oekraïne behoort tot de tien meest corrupte landen ter wereld
Het verschil tussen arm (47.910.00) en rijk (90.000) is nergens zo groot als in Oekraïne is zo weinig waard dat zelfs Rusland alleen de Krim wil en verder niets
De bevolking van Oekraïne behoort tot de laagst opgeleide in Europa
De landbouw en veeteelt in Oekraïne is van alle "ontwikkelde" Europese er het meest slecht aan toe
Oekraïne heeft de afgelopen 100 jaar bewezen steeds weer in militaire conflicten met buurlanden te geraken
Ik begrijp dat t Koreaanse in je nick op Noord-Korea slaat. Alleen als je daar geboren bent kun je denken dat Oekraïne ook maar iets voorstelt of waardevol is voor de EU.
KennyBeter | 18-06-16 | 14:11
Het is duidelijk allemaal een beetje te hoog gegrepen voor je kennelijk.
Alquest | 18-06-16 | 15:25
Maar toen de Polen, Balten en ja hoor Oekraïners Wenen kwamen ontzetten tegen de Turken? Gates of Vienna?
Sobiesky iemand?
Ja we gaan die Oost-Europa blokhoofden nog eens heel hard nodig hebben in onze strijd tegen de islamitische en Russische hordes.
Dan is dit hun beste foto en ik heb net 5 minuten naar lichaamstaal gekeken. Zij (!) hebben van 'Kom maar', en 'wij' willen zo graag tegemoetkomen.
Fucked.
Rutte doet heel Nederland in de uitverkoop. Tegen elk bod.
Upendo | 18-06-16 | 14:22
Och er wonen pak 'm beet 44 miljoen mensen in Oekraïne. Een klein gedeelte daarvan is al aan het werk in o.a. Polen, Zwitserland en Tsjechië als vooral bouwvakkers en uiteraard zijn er hier al een zooitje dames van lichte zeden. Die waren er al hoor. Maak je geen zorgen.
Nou ja, ik kan me in ieder geval wel verheugen op de Oekraïense jongedames die hier dan (hopelijk) heen komen. Is tenminste iets, en dat heb ik met Turkije toch minder.
@ Watching the Wheels | 18-06-16 | 10:47,
Miljardairs die door bankengebruikt worden in een machtsspel? Naïviteit maakt je geen miljardair.. Ik denk eerder andersom , dat banken gebruikt worden in de honger naar macht en geld van die 1% .
@Albert5000 | 18-06-16 | 14:00
Dit is GeenStijl, niet fd. Verkeerde website?
@accijnstoerist | 18-06-16 | 13:59
Je verzint dat ik dat suggereer.
Dat bewijs is gedeeld met de MIVD, die het weer inzichtelijk heeft gemaakt voor het OM.
En wat blaat je nu met je doofpotten? Dat onderzoek is gewoon nog lopende. De invloed van Rutte daarop is beperkt. Gelukkig maar.
Beste redactie van het Financieel Dagblad, komt Annie Broekers, voorzitster van de Eerste Kamer wellicht al voor in het documenten van de Panama Papers? Zo ja, zijn er betalingen te detecteren tussen deze dame, dan wel haar schijnbedrijf, en de president van de Oekraine?
KennyBeter | 18-06-16 | 13:55
Dat suggereer je anders wel met je opsomming van de troepenposities. Bovendien riep Kerry al direct na het neerhalen dat hij bewijs had, waar is dat? Rutte is de zaak aan het doofpotten. Daar kan maar 1 reden voor zijn. En dat is niet dat Rusland de dader zou zijn. De VVD speelt een vies spel over de ruggen van de slachtoffers. Kiev is verdachte nummer 1.
De president van de Oekraine is toch die man met die chocoladefabriek?
Hij is toch ook die man die uitgebreid aan bod komt in het boek de Panema Papers, niet omdat hij zo integer is waar vanwege zijn schijnconstructie met betrekking tot zijn eigendommen, eigendommen waarvan hij afstand had moeten doen vanwege zijn politieke ambitie.
Hij is toch ook de respresentant van het land dat zijn 3 radarinstallaties niet had aanstaan?
Hij is toch ook de representant van het land dat niet mee wil werken in het onderzoek naar de MH17?
Hij is toch ook de leider van 1 van de meest corrupte landen ter wereld?
En die maakt hier in Nederland de dienst uit ten aanzien van het handelsverdrag? Apart, dat laten wij ons toch niet gebeuren? Met 'wij' bedoel ik niet de poilitiek, want die vinden het niet erg - nee, propageren zelfs - dat niet-Nederlanders hier de dienst uit mogen maken, maar met 'wij' bedoel ik ons als volk, als realisten.
@accijnstoerist | 18-06-16 | 13:49
Waar beweer ik dat een BUK in een rechte lijn moet vliegen?
Sowieso snap ik niet dat je geblaat over dat associatieverdrag Rusland vrij zou pleiten. Wat een onzinnige redenaties.
Alsof het leveren van bewijslast die door een rechter geaccepteerd wordt simpel is. Dan heb je echt iets gemist in je leven.
ik schaam me ook. Omdat ik 1x in mijn leven op VVD heb gestemd. Ik zal het nooit meer doen.
KennyBeter | 18-06-16 | 13:34
De theorie dat zo'n BUK in een rechte lijn moet vliegen is allang ontkracht. Als het allemaal zo simpel was, zou die onderste steen allang boven zijn. Het zou natuurlijk een gouden zet zijn geweest voor de nepdemocraten om het associatieverdrag er door te kunnen duwen als Rusland als schuldige partij aangewezen zou kunnen worden. Je zou dus verwachten dat Kiev en DH zich maximaal zouden inspannen om dit op te helderen. De tegenwerking in het onderzoek en de onwil vanuit DH suggereert echter dat de gewenste dader (Rusland) het niet is geweest, en het wellicht Kiev zelf was. Dat zou wel verklaren waarom niemand zijn best doet om de onderste steen boven te krijgen. Een associatieverdrag met Oekraine zou onbespreekbaar worden, en om dat te vermijden zullen ze ver gaan in Brussel en DH.
7 mei 2014 was het dat de seperatisten de radar van Lugansk sloopten
news.pn/en/criminal/103536
@KennyBeter | 18-06-16 | 13:01
Bewijs? Bewijs is natuurlijk mosterd na de maaltijd in dit geval.
Als je als luchtverkeersleiding zegt dat dat luchtruim veilig is, moet je dat zeker weten en anders moet je dat niet zeggen. U zegt het al, beneden de 10 km werd het als onveilig gezien. Wie beweert dat zo'n vliegtuig de hele tijd boven de 10 km blijft? De piloot kan wel een rekenfout maken, of de hoogtemeter kan niet deugen. Er kunnen luchtzakken zijn, noem maar op. Als dat vliegtuig al noodgedwongen naar een andere hoogte gaat is het heel aannemelijk dat dat beneden de 10 km zou kunnen zijn. Mijn probleem met een aantal partijen ( Air Malaysia, de Oekraïnse verkeersleiding en bijvoorbeeld een aantal ministeries in Nederland en Maleisië) is dat men aannames als feiten verkocht. Als je iets wilt verkopen als zijnde veilig, moet je zoveel mogelijk mogelijke bedreigingen kunnen uitsluiten. Dat valt niet uit te sluiten. Zowel Oekraïne als Rusland hebben altijd heel veel waarde gehecht aan luchtverdediging en Oekraïne is heel lang zo'n beetje de wapenfabriek van de Sovjet Unie geweest.
Systemen als BUK zijn heel mobiel, ze kunnen binnen een halve dag of nacht een paar honderd kilometer verplaatst zijn, op bijvoorbeeld een dieplader. Sommige luchtdoelsystemen zijn zelfs op amfibische voertuigen geplaatst, zodat een rivier ze niet tegenhoudt. Dan kan jij als verkeersleiding niet meer garanderen dat er zich niet toevallig zo'n systeem of een onderdeel van zo'n systeem, bijvoorbeeld een enkele lanceerinrichting binnen jouw gebied bevindt. Dat is toch iets wat degene die een beslissing neemt over zo'n "veilig" verklaring kan weten. Ook al omdat luchtverkeersleiding en luchtverdediging vaak nauw samenwerken.
Nu schijnt het een BUK systeem te zijn, maar het had ook een jachtvliegtuig kunnen zijn. De enige zinnige Oekraïnse verklaring had moeten zijn: "We kunnen die sector niet als veilig aanmerken.
Hetzelfde geldt trouwens voor Air Malaysia, hun partner KLM en de autoriteiten in NL en Maleisië.
Ook zij hebben veiligheid versjacherd voor economisch gewin. Ook daar hoorde je tot een paar maanden geleden niets over totdat dit berichtje
www.nu.nl/vliegramp-oekraine/4248922/m... kwam.
@Heiner | 18-06-16 | 11:58
Zoals wel vaker aan de Oekrainse bevolking niks gevraagd wordt ... "in het bijzijn van premier Rutte sloot Shell een schaliegasdeal van 10 miljard dollar met de omstreden president Janoekovitsj, aan de bevolking werd niets gevraagd" youtu.be/3NB-P8PhISA?t=77
@accijnstoerist | 18-06-16 | 13:30
" En het niet leveren/doofpotten van de radarbeelden draagt er niet aan bij om de theorie te ontkrachten dat Oekraine zelf MH17 uit de lucht heeft geknald. "
.
Aantal van die radar installaties van Oekraine zijn aangevallen door de pro-Russische rebellen rond april 2014.
Dat terwijl de seperatisten zelf geen luchtmacht hebben. Zal wel opdracht vanuit Rusland zijn geweest, maar is lastig te bewijzen.
In ieder geval is door die aanvallen van seperatisten op die installaties te verklaren waarom die beelden er niet zijn.
@accijnstoerist | 18-06-16 | 13:30
Dat is inderdaad nog niet officieel zou naar buiten gebracht, maar alles wijst wel richting Rusland. De lanceerplek lag in rebellengebied. Lijkt me sterk dat Oekraine vrolijk met een BUK ongemerkt in vijandelijk gebied ging rondrijden, vliegtuig neerschiet, en ongemerkt weer vrolijk weg kan rijden door de gevechtslinies.
De enige BUK die de seperatisten hadden werkte niet.
Blijven Russen over, waarvan bekend is dat de in de dagen voor de crash BUK installaties aan de grens hadden staan.
Het was blijkbaar niet bekend dat Rusland daar haar BUK's op Oekrainsch grondgebied had, anders had wel anders besloten kunnen worden.
KennyBeter | 18-06-16 | 13:15
Beste Kenny, u neemt aan dat Rusland MH17 heeft neegeschoten, maar dat is nog helemaal niet vastgesteld. Tot de tijd dat dat gebeurt, is Oekraine zelf ook verdachte. En het niet leveren/doofpotten van de radarbeelden draagt er niet aan bij om de theorie te ontkrachten dat Oekraine zelf MH17 uit de lucht heeft geknald. Sterker nog, ze hebben zelfs het beste motief.
De Communisten en Putinisti zijn weer onder hun steen vandaan gekropen, op deze ooit eens zo rechtse site.
De teloorgang van GeenStijl.
Ten ondergegaan aan neo-Marxisme en antiwesterse weg-met-ons mentaliteit.
@MarcS | 18-06-16 | 13:07
Meeste maatschappijen vlogen gewoon over dat gebied, slechts een enkele maatschappij niet.
Er zou ook maar erg weinig luchtruim over blijven als alles maar preventief werd gesloten.
Omvliegen kost niet heel veel meer, zeker niet op lange afstandsvluchten. Men vloog juist al om omdat het luchtruim boven de Krim vanwege veiligheidsredenen was afgesloten na de Russische annexatie.
Het was blijkbaar niet bekend dat Rusland daar haar BUK's op Oekrainsch grondgebied had, anders had wel anders besloten kunnen worden.
@ hotmint,
De taak van de 1e kamer is: controleren of de wetgeving die wordt aangenomen in de 2e kamer wel deugt. Dat is de enige controlerende taak en functie van de 1e kamer.
Als alle 1e kamerleden zich zouden houden aan deze taak, dan maakt het niet uit of de regering een meerderheid heeft of niet in de 1e kamer.
Het probleem is, dat de oppositie in de 1e kamer op partij politieke gronden de wetgeving beoordeeld.
Conclusie, de 1e kamer houdt zich niet aan zijn taak en is een complicerende factor geworden in ons staatsbestel. Dus kan beter worden afgeschaft. Het heeft geen toegevoegde waarde meer. In tegendeel zelfs. Het compliceert de besluitvorming.
Als er maar genoeg mensen op stemmen komen ze gewoon aan de macht.
KennyBeter | 18-06-16 | 12:42
Als we in een democratie zouden leven, maar dat is juist een illusie.
@KennyBeter | 18-06-16 | 13:01 - ah, het bekende put dempen nadat het eerste schaap ......
Wel vreemd dat andere maatschappijen niet meer over dat gebied vlogen. De aluhoedjes! Dat heeft een godsvermogen aan winst gekost!
@Heiner | 18-06-16 | 12:41
Er waren enkel vliegtuigen met Manpads neergeschoten. Tot ~10 km was het luchtruim onveilig en om die reden gesloten.
Oekraine wist blijkbaar niet dat Rusland een BUK over de grens had gereden. Hadden ze dat wel geweten, hadden ze het luchtruim kunnen sluiten.
.
Is er ooit bewijs geweest dat Oekraine wel al op de hoogte was dat Rusland een BUK over de grens had gereden?
hotmint | 18-06-16 | 12:43
Oppositie zat erbij en keek ernaar, afspraakjes voor overmorgen enzovoorts, de ene hand houdt de andere vast en in bedwang, productieve nullijn.....
Rechtstaat,....... til je rotsblok op en zie dat het nooit anders is geweest,......1 x per 4 jaar je briefje ... maar verder bek houden en doorslapen..
Opvallend feit,: zonder bestuurslagen en regeringen ,... geen oorlogen en gewapende strijd.
Verkiezingen lossen niets op , maar maken de ondoorgrondelijke constructies alleen nog maar ondoorgrondelijker....... zoiets als terroriisten die in de gaten worden gehouden alleen maar stiekumer worden.
Geen verkiezingen maar pek en veren...... eerst afrekenen dan een nieuwe rekening openen ,,,,,zegt mijn kroegbaas vaker dan 1 keer in de 4 jaar. poeplap trekken doet.
WTF. Steeds als je denkt, het kan niet gekker worden, gaat er weer een schepje bovenop. Van hooguit bezien:
1 - De regering overtreedt de kieswet inzake het referendum.
2 - De Eerste kamer tikt de regering *niet* op de vingers, wat hun functie is, maar *helpt* ze om deze wetsovertreding te verdraaien, zodat ze er wellicht mee weg gaan komen.
.
Onze rechtsstaat gaat naar de klote.
Waar is de oppositie?
Het is echt, echt, tijd voor verkiezingen.
@XaleX_2 | 18-06-16 | 12:37
" maar die zullen dan ook nooit binnen de nep democratie aan de macht komen "
.
Als er maar genoeg mensen op stemmen komen ze gewoon aan de macht.
@KennyBeter
Sowieso deugt het al niet dat je een luchtruim vrijgeeft als "veilig" terwijl je verdomd goed weet dat het helemaal niet veilig is. Of dat je liegt. Want dat heeft de Oekraïnse vluchtleiding wel even gedaan, alleen hoor je daar niet zoveel over.
Als volksvertegenwoordiger het volk verraden.
Als controleur op de volksvertegenwoordiging (verraders),onderhandelen met de moordenaars? (MH17) en afgewezen visa adapten, over het tegen de wens van het volk in toch ratificeren van een verdrag .
Voor en door wie waren de volksvertegenwoordigers ook al weer in het pluche gezet????
Volk ,... Welk volk,.... waat is dat ... volk ... lastig , mijn vriendjes en lobbyclubjes hebben al afspraakjes gemaakt,kunnen we nu niet meer veranderen ,er is tenslotte een agenda.
Verraders Van Democratie, pek en veren enzo....
Kip opjagend veren plukken ,doet.
Het is ondertussen wel duidelijk dat een stem op Mark Rutte en zijn VVD geen stem is op een partij die Nederlandse belangen vertegenwoordigt, maar een stem op Jean Claude Juncker en Poroshenko.
accijnstoerist | 18-06-16 | 09:49
Maak daar maar de gehele gevestigde politieke orde van, want ze spelen allemaal het spelletje 'nep democratie'. Alleen een paar kleine idealistische partijen zijn nog niet tot op het bot corrupt, maar die zullen dan ook nooit binnen de nep democratie aan de macht komen, want zij dienen niet de belangen van het systeem der hebzucht en de boeven in dat spel.
Er is eigenlijk maar een ding dat Rutte zou moeten doen en dat is aftreden na e wegens zijn smadelijk schoffering van de NLse vorm van democratie.
De man is een anti-democratische schoft, niet meer en niet minder. Ach, hij is een politicus, dus wat kun je verwachten. Als je je macht door het volk ziet aangetast, althans in zijn beleving, dan reageert zo'n man zo.
Salut! Evocatus
@KennyBeter
Of dat ze zelf hebben zitten rotzooien.
Het blijft natuurlijk toch een raar verhaal dat je zulke belangrijke informatie óf niet opslaat, óf kwijtraakt, óf gewoon niet wil laten zien. Het lijken wel verdwenen filmrolletjes, bonnetjes of afluistertapes in NL. Los van de schuldvraag, trouwens, maar slordig is het wel.
@vinzDH | 18-06-16 | 09:35
" Zal wel zo zijn dat de pro russen de buk hebben afgeschoten maar een Oekraiens militair vliegtuig MH17 als schild heeft gebruikt. Daarom geven beide landen niet thuis met hun radarbeelden. "
.
Dat vliegtuig stond niet op de primaire raderbeelden die Rusland leverde. Terwijl ze nota bene in een speciale persconferentie nog beweerden dat dat wel zo zou zijn.
.
Rusland heeft dus moedwillig dat vliegtuig uit die beelden lopen halen terwijl ze juist beweerden dat het er wel in te zien zou moeten zijn?
.
Hoezo geloven er mensen serieus nog in die leugens over een SU-25?
" Dat is raar, want behalve dat de OVV en het JIT hebben geconcludeerd dat MH17 met een BUK is neergehaald, heeft niemand nog officieel gezegd wie die raket heeft gelanceerd. "
.
Wat is daar nu raar aan? Oekraine weet toch zelf wel dat zij MH17 niet hebben neergeschoten?
" Maar goed, onze Oekraïense "vrienden" hebben natuurlijk primaire radarbeelden van MH17 die wij niet mogen zien... "
.
Hebben ze dien? En wat zou daar dan op te zien te zijn wat niet op de Russische primaire radarbeelden te zien was?
M.a.w., zouden die Oekrainsche radar beelden bewijzen dat de Russen hebben zitten rotzooien met de radarbeelden?
We worden weer genaaid waar we bij staan, en veel mensen vinden dat - helaas - nog lekker ook.
@De Koreaanse Slet
Nou, ik denk dat het voor zichzelf spreekt. Of wilt u beweren dat het nieuwe regime aan deëscalatie heeft gedaan? In plaats daarvan schieten ze hun eigen land kapot. De Oekraïnse burgers en minderheden is niets gevraagd over dit verdrag. Dat de meerderheid ervoor zou zijn is iets wat NL voorstanders aanvoeren, maar dat is nooit bewezen. Als ze er al voor zouden zijn, zou dat maar om één reden zijn, namelijk omdat ze er denken persoonlijk beter van te kunnen worden. Bijvoorbeeld in financieel opzicht. Hogere doelen zijn er niet.
Oorlog met Rusland, kunt u niet uitsluiten, zeker niet mét dat verdrag.
Miljoenen belastinggeld naar Oekraïne, kunt u niet uitsluiten. voorlopig sluit verdrag dat niet uit.
Met Turkije hebben we ook zo'n verdrag. Ik bedoel niet het vluchtelingenverdrag, wat helemaal een miskoop is Gaat het ook heel goed mee. Iedereen met een beetje gezond verstand maakt zich daar druk over, maar onderhand vloeien de miljoenen, straks misschien miljarden, naar de Islamo-fascistische heilstaat, zonder dat we enige invloed hebben op de besteding ervan. Hebt u al iets gehoord over opzegging van dat associatieverdrag?
Allianties met nazi's, begint u zelf over, komt misschien van een andere reaguurder, hoewel er veel tuig zit en Oekraïne en veel Oekraïners nogal een reputatie hebben als het gaat om nazi-denkbeelden. Komen er ook in de geschiedenisboeken over WO II niet zo goed af. Ook iets wat dat verdrag niet gaat veranderen.
Dat verdrag wordt door EU politici verkocht op basis van allerlei aannames, meer niet.
Je verandert zo'n land, zijn mentaliteit en zijn eigenaardigheden niet op basis van een verdrag, hoewel bijvoorbeeld een D'66 denkt dat dat wél zo is.
Daar hebben de gewone burgers dus niets aan.
Wordt eens volwassen. Woorden als "prutser" en "sukkel" bewaart u maar voor uw ouders of klasgenoten. Voegt hier niets toe.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:46
Alles goed? Zit je een beetje lekker in je vel?
Rutte wil natuurlijk visumvrij reizen voor Oekraïeners, zodat hij een blond importbruidje kan scoren.
Nu snap ik het.
De laatse keer dat hij een kudt gevoeld heeft, was die van zijn moederrrr, toen hij geboren werd.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:46
U bent fel deze fijne zaterdagmorgen. Bakkie?
Farage een neo-nazi?? Er wordt er één hier niet lekker.
Waarschijnlijk te veel bananen gegeten.
arc-en-ciel | 18-06-16 | 11:44
Oh dat ... *proest*
Man. Leer lezen.
De firma list en bedrog is er maar druk mee, lees ik...
Het blijft heel lastig om primaire radarbeelden van twee jachtvliegtuigen onopvallend om te shoppen naar één gemene, Russische BUK, maar ze blijven er aan werken.
Ondertussen ruikt Malaysia lont.
Einde van de Domheid | 18-06-16 | 11:33
Je kan je beter concentreren op de 'theorie' dat Oekraïense paratroopers zich kapotvochten om de grens met Rusland veilig te stellen en zich na artillerie beschietingen vanuit Rusland en geen voorraden meer moesten overgeven. Oh en tussentijds werd een "bevoorradingsvliegtuig" neergehaald. MH17. Oops.
Hmm tot op het moment dat er een bus met rechts populisten uit Nederland richting Engeland ging om zich met de lokale politiek te bemoeien aldaar zou ik ook gezegd hebben dat Poroshenko zich niet met de politiek van een ander land in mag laten. Maar als Geenpeil dat mag dan mag Poroshenko dat ook. Zijn belangen zijn aanmerkelijk groter en zuiverder dan het belang van wat lieden die tegen een neo nazi als Farage willen aanschurken.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:46
Ik ben bekend met de theorie dat Oekrainse pro-Russische rebellen op een Oekrains vliegtuigje probeerden te schieten en dat de MH17 gebruikt werd als levend schild. Bedoelt u dat? Anders hoor ik het graag! Oja, het woord 'gotspe' is best wel zwaar om in deze context te gebruiken.....
Onzin? Okay.
Leg uit waarom.
@Pimp my Voortuin | 18-06-16 | 10:43
Nou. Ga naar Polen. En zeg tegen de eerste de beste Pool dat de Russen ze bevrijd hebben. Als je mazzel hebt krijg je een vieze blik. Als je pech hebt een pak slaag. Als je een Rus bent... Oei...
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:29
Ik hou van diversiteit ;).
@Watching the Wheels | 18-06-16 | 11:17
"Zouden ze daar na de oorlog ook grachten gaan graven voor een Pride? Zou wel mooi zijn overal alles hetzelfde. McDonald's erbij, ik zie het helemaal voor me."
Een beetje ziek en zielig vind je zelf niet?
@witchmaster | 18-06-16 | 10:51
Nou vertel waarom. Dan kunnen we praten. Maar zoals altijd. Zwakke mannen met zwakke blablabla. Toch?
@WtW | 18-06-16 | 11:17
Bovenstaande niet uitleggen als homofoob. Ben alleen van mening dat we ons niet via corrupte oligarchen moeten mengen in de interne aangelegenheden van een land en zeker niet via de voorzitter van de "Chambre de réflexion" moeten gaan onderhandelen met een land, dat met Westerse steun een gekozen president afzette en daardoor in burgeroorlog geraakte. Het Westen is zelf een groot deel van de oorzaak. Ga maar eens boodschappen doen voor de economie, later. P.S. Veel plezier "slet", wedden dat je hier om 16 uur nog loopt te foeteren, het is immers zaterdag.
@Heiner | 18-06-16 | 10:37
"Dat is voor een heel groot deel van de Oekraïners maar helemaal de vraag."
Nou vertel. Hoe groot is dat deel en waarom?
"Als het echt zo unaniem was, was het daar niet zo'n puinhoop, toch?"
Unaniem? De Meerderheid prutser.
"erder heeft u wel gelijk uw mening klaar over mij, zoals gewoonlijk maar gaat u niet echt inhoudelijk in op wat ik schrijf."
Ik geef je DUS nu een kansje. Bewijs jezelf.
"Feit is gewoon dat dat hele verdrag verkocht wordt op basis van aannames, zowel naar de Oekraïners als ook naar de stemmers in NL."
Nee hoor. Lees het verdrag nog eens. Begrijpend dit keer. En dit verdrag heeft helemaal niets te maken met stemmers in Nederland. Niets. Er gaat geen centje extra naar Oekraïne tenzij onze regering dat wil, en als de regering dat wil. Dan heeft dat NIETS te maken met dit verdrag. Zo fucking dom ben je dus.
Maar goed. We gaan verder... *zucht*
"Zelfs dat was al heel moeilijk want partijen als de VVD zijn, net als PvdA en CDA helemaal nooit van plan geweest om ook maar iets inhoudelijks over dat verdrag en de eventuele gevolgen van dat verdrag naar buiten te brengen. Wat dat betreft waren die partijen met zijn allen dommer als voorstander D'66, die nog wel moeite deed. Dat is misschien ook wel een van de redenen waarom de uitkomsten vooral de opkomst was zoals ie was. Gewone burgers hebben volgens deze arrogante kwasten helemaal geen mening te hebben en al helemaal geen afwijkende mening."
Nee klopt. Want het hele verdrag heeft voor 99% van alle Nederlanders geen enkele impact. Niets. Helemaal niets.
Oorlog met Rusland - NOPE
Miljoenen belastinggeld naar Kiev - NOPE
Allianties met nazi's - NOPE.
was er nog iets anders?
Je bent voorgelogen sukkel. Dit verdrag betekent niets voor de mannen achter het referendum. Die willen de EU stuk. Dat is hun doel. Leugens, agitprop het boeit ze niets. Maar dit verdrag was niets mis mee. Gaven ze zelf ook toe.
De moord op Cox is geen toeval. Een moord zoals deze door een opgefokte recht of links gekkie kan zomaar in Nederland gebeuren. De EU en Rutte prediken haat en tegenstellingen. Ze lokken mensen welbewust uit de tent.
--
Glas, plas, was zal tot het verleden gaan behoren. Het wordt binnenkort, glas, plas, shooting, opstand en geweld. En dat is niet mooi, maar wel noodzakelijk. Helaas.
Gouden randen om alles. Betaald door de Nederlandse belastingbetaler....
een dag na bilderberg was rut ineens heel fel tegen referenda.Goh.... Dus niet zijn eu bazen, maar zijn bilderberg-bazen hebben hem op zijn donder gegeven.
En stel dat de russen de boosdoeners zijn, wat ik niet geloof, zouden ze dan zo dom zijn om hun eigen, nieuwste buk-raket te gebruiken?
Maar we zullen nog lang niet weten wie de werkelijke daders zijn, officieel gezien dan.Onofficieel hoef je alleen maar na te denken over deze catastrofe.
Misschien een idee, om als burger Vladimir Vladimirovitsj te vragen naar de radar-beelden....
Nah, dan krijg je gestront met de bvd ed, doe maar niet dan en wacht maar rustig op de officiele verklaringen op toiletpapier...
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:13
O ben je homo? Nee, dat is niet fijn in Donetsk. Zouden ze daar na de oorlog ook grachten gaan graven voor een Pride? Zou wel mooi zijn overal alles hetzelfde. McDonald's erbij, ik zie het helemaal voor me.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 |
Zit je nou echt al 2 uur lang je onzin te verkondigen? Om te citeren, "Zoek gewoon eventjes hulp. Je hebt het nodig, en dat meen goed.(?)"
@necrosis | 18-06-16 | 11:09
werkloos dus. geen waarde meer. je bent gewoon afgedankt en weggegooid. je kan er dan wel 'prat' op gaan dat je nog wat na betalingen kreeg (TIP: ik ben ooit eens 'overbodig' gemaakt, ik kreeg twee jaar loon mee en was al weer aan het werk toen ze het overmaakte, contractueel vastgelegd enzo... TIP)
Maar goed... Wees er maar trots op.
En nonkel, sinds je openlijk partij blijft kiezen voor de foute priesters ben je af. Omdat jij vriendelijke Oekraïeners ben tegengekomen is het probleem niet opgelost. Kutkatholiek.
@La Bailaora
Één ding is wel zeker. Het regime in Oekraïne is net zo geïnteresseerd in de mening van de bevolking als de zogenaamde liberale en zogenaamde democratische partijen in Nederland en de rest van Europa. Dat verdrag wordt met aannames in plaats van argumenten verkocht en bovendien is er in ieder geval één onderwerp waar bijvoorbeeld een VVD voor geen goud over wil praten, hoewel het van zeer grote invloed kan zijn op de situatie in (West) Europa. Dat staat me nog het meeste tegen.
@accijnstoerist | 18-06-16 | 10:35
Mwa Kiev is relatief okay. Maar je wil echt niet homo zijn in Donetsk of Kharkiv. Dat is lastiger.
necrosis | 18-06-16 | 09:17
Goed idee van die bretels. Meer mensen zouden hun eigen broek op moeten houden. De VVD-top is echt de weg kwijt met 66% van haar eigen electoraat tegen het associatieverdrag met de Oekraine. Waar moet je als rasdemocraten en rasliber-alen volgend jaar op stemmen? Nog nooit heeft de VVD er zo'n potje volksverlakkerij van gemaakt, met of zonder dit "werkbezoek met aansluitende wodka proeverij" in Kiev. Een schrijnend tekort aan kwaliteit over de gehele linie. Maar wij komen er wel uit! Vraag niet hoe.
@necrosis | 18-06-16 | 11:09
Vakantiegeld lijkt me vooral welkom, na elke 12 maanden even uitrusten :).
@necrosis | 18-06-16 | 11:09
Dat is het betere werk :)!
@ Necrosis , 11:02
Des te beter eigenlijk als kleur niet uit maakt - als in " zonder aanzien des persoons "
A.k.a. Politiek incorrect.
@La Bailaora | 18-06-16 | 10:44
Hahaha ook leuk. Kom jij weer uit je caravan omwikkeld met alufolie ronddansen. Hahaha
"Nazi's roepen dat 'nationalisme' slecht is, omdat ze de bevolking hersenspoelen met het idee dat 'nationalisme' slecht zou zijn, want nazisme."
Echt? Serieus...
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:08
Sorry ik vlieg niet meer in die richting zonder expliciete toestemming van Bellingcat, mij te link.
Verbazingwekkend dat er in deze tijd nog steeds mensen zijn die hun loze kreten als feiten bestempelen. Verbazingwekkend.
Gut, de pedobelg en de betweterige Slet zijn wakker. Wanneer snap jij het een keer? Oekraïene is een fout land met nazis. Arm, geen afzetmarkt. Rusland is een kutland met oudcommunisten. Met gas en een afzetmarkt. Waar gaan we mee handelen? Oekraïene.
Hoe dom kun je zijn?
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:52
Even voor de duidelijkheid, Slet, ik sta nog steeds op de loonlijst van mijn werkgever en ontvang salaris, vakantiegeld, etc.
Ik hoef alleen niet meer te komen vanwege een verziekte werkrelatie.
*met dank aan een fantastische arbeidsrechtsadvocaat*
Wil je zout op je tikplank?
Of eet je hem naturel op?
@Watching the Wheels | 18-06-16 | 10:41
Je hebt gelijk... Dit monster valt niet te overwinnen. www.cheaptickets.nl/vliegtickets/rusl...
Ach ja,die porosjenko past goed bij de Vereninging Van Dieven.Zo corrupt als de tyfus,graaien tot je er bij neervalt,hetzelfde arrogante fuck de burger gedrag als Markie.Nee ik hoop dat deze man geen lang leven beschoren is.Tering nazi's.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:04
Joh, ik zie wat ik zie en heb met die Russen niks te schaften.
@necrosis | 18-06-16 | 10:28
Nee knul. Helemaal niet. Vooral omdat niets van je hele verhaal klopt. Je verzint het.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 11:00
Touw is prima, als je maar geen kikker mee neemt youtu.be/AXFsZB6mqHo?t=12
Dit land is reddeloos verloren, de hele kliek met de media voorop is van een dusdanige NSB mentaliteit dat er van enige nationaal belang niets over is, ze heulen allemaal voor een miezerige plaats in Brussel. Charlatan Rutte en zijn VVD waar ik altijd dom op het gestemd zijn de verraders zonder weerga.
Stuitend en provocerend is deze zet.
@Watching the Wheels | 18-06-16 | 10:57
Spontaan? Hahaha NEE alles behalve spontaan het speelde al tien, nee twintig jaar. De afwijzing van het akkoord waar ZOVEEL mensen (het volk) op hoopte was de explosie. Maar och. Weet jij veel. Het is volgens het Kremlin immers een EU/CIA/VS/OBAMA/NAZI complot. En die hebben altijd gelijk... Toch?
Is ons politiek systeem nu ineens veranderd?
Oekraïne is toch buitenland, of heb ik ergens iets gemist?
Waarom wordt de (vvd)voorzitter(tegen referendum) van de eerste kamer naar het buitenland gestuurd, daar hebben we toch het ministerie van buitenlandse zaken in de persoon van een(pvda) minister(voor referendum).
Naar mijn stellige overtuiging wordt hier een poging gedaan om voor de zoveelste keer iets te piepelen. Een dezer dagen zal het wel duidelijk worden, ik wacht het af.
@enorme sukkelzak | 18-06-16 | 10:45
De kleur van de lap maakt niet zoveel uit, stieren schijnen kleurenblind te zijn:
www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dier...
@accijnstoerist | 18-06-16 | 09:59
Zoals Hitler zeg maar. Nou. Ik dacht het dus niet. En zo ongeveer 70% van de rest is het ook niet met je eens. En wat nu? Een Duitser brand laten stichten in de Stopera?
@rmstock | 18-06-16 | 10:25
Och. Mijn hart is te groot. Eigenlijk wilde je ik je deze link geven: www.gamma.nl/zoeken/?text=touw
Maar dat is niet eerlijk en vals. Man je bent geen slecht mens. Zoek gewoon eventjes hulp. Je hebt het nodig, en dat meen goed.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:52
Het was geen "spontane" volksopstand, ze helpen het lot steeds een beetje www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/... en dat weet u ook, ook u vindt het niet zo erg, "Fuck the EU, exactly" aldus Victoria Nuland getrouwd met NeoCon Kagan www.youtube.com/watch?v=CL_GShyGv3o
Het lijkt me toch lastig als je jezelf tot de elite rekent, maar je kan niemand overtuigen en krijgt niemand mee. Krijg je drammers van. Wij hebben er eentje als minister-president. Zou hij veel zijn gepest op het schoolplein vroeger?
@vinzDH | 18-06-16 | 10:05
Jij kan kennelijk geen fatsoenlijk woord Nederlands... Of kan iemand anders hier: "Leg het is uit hoogwaardige stemmer van de pedopartij de domme pvv pleps weten/snappen het niet en kom niet met een wi(c)ki(e) de viking verhaal."
Iets van maken? Echt... Het is wartaal.
@necrosis | 18-06-16 | 10:03
Buigen voor Poetin... Hahaha ik zou je kielhalen als ik dat kon.
@necrosis | 18-06-16 | 09:50
"Voordat van Baalen en Verhofstadt de boel stonden op te hitsen in Kiev, deden we prima zaken met de Russen."
Je bent toch werkloos. Neem de tijd ga eens lezen. Het was een volksopstand, zeg maar zoiets wat jij zou willen doen tegen de EU als je met je dikke pens eens van je bank afkwam.
"Wij kochten (goedkoop) Russisch gas, zij kochten groenten, zuivel, vlees en nog veel meer van ons."
Wij kopen gewoon gas hoor. Van Rusland. Als we dat niet deden stond Poetin nu roodgloeiend zijn kernkoppen op ons te werpen. Oh en fruit enzo. Dat gaat nog steeds naar Rusland. Alleen een beetje minder want Poetin vindt dat er rare beestjes in zitten behalve als het via via via komt. (*kuch* corruptie)
"Denk je nou echt dat Poetin uit wraak vanwege de sancties een burgervliegtuig gaat neerhalen?"
Domme eikel. MH17 is neergehaald (door de Russen) voordat de sancties in werking werden gesteld, en de sancties zijn NIET voor MH17 maar voor het misdragen en het spugen op het Boedapest memorandum... HA moeilijk nu moet je zoeken. (hint google.com)
"Natuurlijk is Poetin een listig ventje en wellicht een dictator, maar hij had en heeft geen reden om het westen te bedreigen."
Dat zei Chamberlain ook over Hitler. (och arme, moet je weer zoeken)
"Die Poroshenko is net zo'n dictator als zijn voorgangers."
Nope. Noch Porosjenko noch zijn voorgangers waren dictators. Corrupte tyfusleijers misschien. Maar dat is het wel. Ze zijn allemaal klote maar Porosjenko heeft belooft, niet alleen aan zijn volk, maar ook aan de rest van de wereld dat hij er wat aan gaat doen. JA. Dat is dus wel een HEEL stukje meer dan Poetin. *kuch* na Oekraïne het meest corrupte land in Europa. Ja. Erger dan Turkije.
"Eén van beide landen heeft er nu ééntje minder dan er in de boeken staan......"
Ik raad je een baan aan als heftruckmanager van grote klasse. Maar niets meer ... Je bent nogal heel erg DOM als je denkt dat ze in een land zoals Rusland/Oekraïne cijfertjes tellen. Oh Cijfertjes??? Er zijn 2 miljoen kalasjnikovs in Oekraïne. Maar niemand weet waar ze precies zijn... OH wacht... DE EU wil veiligheidsafspraken met Oekraïne. En er zijn verdacht veel kalasjnikovs in de EU. Hmmm iets met maffia misschien? Russische maffia?
@Marvin_NL | 18-06-16 | 10:45
Op de PVV na is er geen enkel alternatief. Natuurlijk was Pim Fortuyn beter dan Geert, en is Farage in Engeland beter dan onze Geert, omdat Farage het 'slimmer' aanpakt. Niet meteen richting de gevolgen van de problemen wijzen: islam, maar de oorzaak proberen aan te pakken: de elite in Brussel (via Brexit). Maar de PVV is de enige die zich schijnbaar afzet tegen die heersende politieke mafia.
@De Koreaanse Slet
Begrijpen lezen is vaak heel moeilijk , dit is wat ik lees in diverse tegels.
Uw argumenten raken wal nog schip (een oud gezegde !! als je dit ook niet begrijpt) vooral als u gaat schreeuwen om te trachten uw gelijk te behalen .
Als de poorten van de hel open gaat zal heel heel misschien zelfs u dit begrijpen...
@Loebas | 18-06-16 | 10:41
Het gaat volgens mij een stap verder. Via die miljardairs pakken ze op keurige manier de macht. Financial War. Vergelijk het met een hypotheek op een huis, de bank is de feitelijke eigenaar van de kippenfabriek. ING en Rabobank hebben een stukje macht in Oekraïne gekocht www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-... . Ze hebben de miljardairs nodig om die grote investeringen te doen. Die miljardairs faciliteren de machtsovername door de Westerse banken en ze verdienen er allemaal aan. Daarom betalen multinationals en miljardairs lage belastingen, ze worden gebruikt in een machtsspel.
Fijn te weten waar de VVD-fractie in de 1e kamer voor staat: voor de rijken. En voor zichzelf. Kunnen die lui niet uit de 1e kamer worden geschopt? Wat valt daar nog te bespreken?
@Heiner | 18-06-16 | 10:37
Er zijn zeer veel tegenstanders van het huidige regime in Ukraïne. Maar velen tegenstanders worden gemarteld, en de pro Russen in het Oosten worden dagelijks gebombardeerd...
@ Nonkel frituur 10:00
1. Poroshenko " niet zo zuiver op de graat " , lijkt me wat te vriendelijk gezegd
2. Natuurlijk hebben we hier ook boter op onze hoofden , zullen weinigen ontkennen
3. De gemiddelde G.S.-er is wellicht minder naief , kritischer en meer allergisch voor eenzijdige informatie en propaganda , dan de gemiddelde goedgelovige Nederlander.
.
Propaganda bedoeld om mensen in het pro Oekraïne en anti Rusland kamp te lokken werken op een G.S.-er vaak als een rode lap op een stier.
Veroorzaken de , soms wat door slaande , reacties de andere kant op.
.
Propaganda is als een goocheltruc , eenmaal doorzien kun je er niet meer onbevangen naar zien en ben je alleen nog maar gefocust op de manipulatie en het bedrog
Ooit, lang geleden, in de tijd dat de VVD nog te vertrouwen was, stemde ik vol overtuiging en trots op de VVD! Maar nu, ik schaam mij er nu voor! De VVD is "mijn" VVD niet meer, ik herken er niets meer van. Leugens, doofpotten, onwaarheden, zedenzaken noem maar op! Compleet losgeslagen van alles en iedereen en geen enkele vertegenwoordiging van het volk meer.
De PVV is mijn partij niet, maar op welke andere partij moet ik dan gaan stemmen komend jaar? Het is allemaal ellende! Ik zie geen andere optie dan de PVV?
En de vraag is zal de nieuwe regering dit leugenachtige gedrag doen laten stoppen? Ik ben bang dat het op dezelfde voet doorgaat. Want EU, want geld...
Mensen ik weet het niet meer, jullie wel?
In de hogere sferen van het ISS kunnen de VS, Rusland en de EU gelukkig wel goed samenwerken. Ondanks het wat zweverige gepraat, wordt er openhartig uit de doeken gedaan hoe u kunt eten, poepen, fitnessen, muziekspelen en jongleren met speelgoed.
Laat wat van deze saamhorigheid, frivoliteit en eerlijkheid uitstralen naar beneden, zodat het hele proces rond de Oekraïne een feest wordt. Geen spanningen en corruptie, maar onbezorgd kunnen genieten van sport en theater. Geen onderste stenen die de stoelgang verhinderen, maar ongedwongen ontlastende verklaringen kunnen afleggen. Heerlijk spelen met papieren vliegtuigjes. Wat zou dat toch fijn zijn.
@jochum1980 | 18-06-16 | 10:25
Heel goed. Nazi's roepen dat 'nationalisme' slecht is, omdat ze de bevolking hersenspoelen met het idee dat 'nationalisme' slecht zou zijn, want nazisme.
Churchill verdedigde Engeland met nationale trots. Er is niets verkeerd aan je land verdedigen. In de natuur verdedigt elk dier zijn kleine kroost. Zo hoort een land zijn inwoners te verdedigen tegen evil.
Dat was ook niet wat de Nazi's deden, die deden *andere* landen aanvallen en veroveren. En laat dat nou precies zijn wat de EU en de NATO doen: Syrië via de rebellen, staatsgreep in Oekraïne, en iedereen die niet veroverd wil worden door Brussel zwart maken als 'nationalist', 'racist', enz. Framen zeg maar, terwijl er maar 1 expantionele, andere landen veroveraar, en dus nazi regime is: EU + NATO.
Trap er niet in.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:31
U bent van ver gekomen :) ? Hoe ver :) ? Noord of Zuid?
@DKS: Waarom is Rusland onze vijand? Met recht zijn ze minimaal even grote bevrijders van NL uit handen van Nazi Duitsland dan de andere geallieerden. Verder is het onze handelspartner en onze gids in de strijd tegen het extreme moslim-kwaad.
Dit zijn een paar opdrachtgevers van Rutte & co:
www.quotenet.nl/Lijstjes/Dit-zijn-de-5....
Kijk naar nummer één op de lijst : Louis Dreyfus,de grootste voedseltransporteur ter wereld. Ik kan mij zo indenken dat deze man een beroepsmatige interesse heeft in vrije handel met de plofkipfabrieken in Oekraïne .
En dan is er nog de werkgever van Verhofstadt.. Exmar.de grootste LNG transporteur ter wereld. ..
Enz. enz.
Een beetje Googlen en je komt tot de ontdekking dat de kiezer helemaal niets voorstelt
@necrosis | 18-06-16 | 10:28
Nee, maar dat moet je anders zien. Door die leningen wordt de koek groter en die gaan ze verdelen (onder elkaar) en dat helpt ook tegen de CO2 uitstoot zoals in Parijs overeengekomen (proest). En daarom gaan ze ook naar gas boren bij Schiermonnikoog, de koek moet groter, we moeten groeien anders dondert het systeem in elkaar (omdat de rente op alle leningen voortdurend uit omloop in de banken verdwijnt moeten voortdurend nieuwe leningen genomen worden om geld te creëren, maakt niet uit hoe of waarvoor). Groeien, groeien, groeien op een planeet die niet groeit. Ze hebben Oekraïne nodig om hun belangen niet gedecimeerd te zien worden. Het is arm tegen rijk. De rijken "helpen" de armen, zolang ze er zelf rijker van worden. De randvoorwaarden (wapens, EU-steun, bankgaranties) laten ze betalen door de massa. En ze laten die oligarchen geen belasting betalen, zodat ze flink kunnen groeien en hun macht flink kunnen uitbreiden.
@jochum1980 | 18-06-16 | 10:25
"Een beetje meer nationalisme in een tijd waarin wij slechts mogen toezien hoe politici onze natiestaat afbreken"
We zijn een monarchie. Snap je eigenlijk wel waar je het over hebt?
@De Koreaanse Slet
Dat is voor een heel groot deel van de Oekraïners maar helemaal de vraag. U doet net of die wil unaniem aanwezig is. Als het echt zo unaniem was, was het daar niet zo'n puinhoop, toch? Verder heeft u wel gelijk uw mening klaar over mij, zoals gewoonlijk maar gaat u niet echt inhoudelijk in op wat ik schrijf. Feit is gewoon dat dat hele verdrag verkocht wordt op basis van aannames, zowel naar de Oekraïners als ook naar de stemmers in NL. Zelfs dat was al heel moeilijk want partijen als de VVD zijn, net als PvdA en CDA helemaal nooit van plan geweest om ook maar iets inhoudelijks over dat verdrag en de eventuele gevolgen van dat verdrag naar buiten te brengen. Wat dat betreft waren die partijen met zijn allen dommer als voorstander D'66, die nog wel moeite deed. Dat is misschien ook wel een van de redenen waarom de uitkomsten vooral de opkomst was zoals ie was. Gewone burgers hebben volgens deze arrogante kwasten helemaal geen mening te hebben en al helemaal geen afwijkende mening.
Overigens zie ik die opvatting in uw reaguursels ook een beetje terug.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:27
Doe het maar eens even voor in Kiev, waar jij zo graag vriendjes mee wil worden als een van de weinigen.
Maar zeg je hier nu eigenlijk dat landen die andere culturele waarden hebben dan wij hier onze vijanden zijn? Want dat is je argumentatie hier.
@Nonkel Frituur | 18-06-16 | 10:00
Ben je al over je verdriet heen dat je niet mocht stemmen op ONS referendum?
Smerige criminelen... en dan heb ik het over de VVD.
@roze_bril | 18-06-16 | 10:26
Maar argumenten heb je niet. JA. Dat is dus het verschil tussen jou en mij. Ik kan je haarfijn uitleggen waarom Poetin zuigt. Waarom Oekraine al decennia genaaid wordt. Ik kan linkjes leggen, feiten aanhalen.
Jij komt niet verder dan: 'Als een gelovige die alle feiten en informatie bij elkaar zoekt om te bewijzen dat ID de waarheid is.'
Ja... Geen wonder dat je nooit ver bent gekomen in het leven. Zoals zoveel droeftoeters hier. WEES EEN VENT.
Eerste Kamer eerst.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:01
Even een paar feiten die jou vast niet goed uitkomen:
Een Nederlandse kippenboer exporteerde veel kip naar Rusland, iets wat na de boycot niet meer mogelijk was.
Die vent is failliet en heeft nu een verlies van 4,5 miljoen.
De EU investeert een MILJARD in een kippenboer in Oekraïne (een oligarch) zodat hij plofkip kan exporteren naar de EU.
Voel je waar de schoen wringt, jochie?
@accijnstoerist | 18-06-16 | 10:23
Nou. Ga je liberale homo-vriendelijke vrijheid van meningsuiting daar verkondigen. Wedden dat je door een paar kaalgeschoren sterke mannen de kanker wordt geschopt? Nee? Nou ga de islam beledigen. Doe dat. CENTRUM Moskou. Wedden dat je niet levend terug komt?
Ondemocratisch tuig.
@dekoreaanseslet, Oekraine is zeker geen vriend van mij. Maar daar hebben jij en je maffiavriendjes van de VVD het niet over. Alleen maar over het grote boze Rusland. Maar wel andere wijzen op agitprop. Het is te droevig om te zien dat je je hier voortdurend zelf voor lul zet. Als een gelovige die alle feiten en informatie bij elkaar zoekt om te bewijzen dat ID de waarheid is.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:07
Het begrip "extreem rechts" wordt in Nederland anders ingevuld dan in de Oekraïne. Wat men hier extreem rechts noemt is daar gematigd.
En de woorden "eigen volk eerst" hebben niets met het nationaal-socialisme van doen, wel met nationalisme. Een beetje meer nationalisme in een tijd waarin wij slechts mogen toezien hoe politici onze natiestaat afbreken, kan volgens mij geen kwaad.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:50
"@rmstock | 18-06-16 | 09:23
Hey Robert! en.wikipedia.org/wiki/Unit_Interventi...
Ga je al onder je bed liggen? "
Nee bij mij valt niets meer te halen, zelfs geen kinderen. Het gaat om de laatste overgebleven krenten in de pap. Middelgrote tot grote bedrijven die niet beurs genoteerd zijn, en de grotere Nationale Bedrijven die EU land gebonden zijn met hun produktie, met name dan in Duitsland. Bekijk deze TV-film uit 2001 maar eens : Executive Protection (2001)Release Date: 17 August 2001 (Sweden) www.imdb.com/title/tt0220623
@kwark001 | 18-06-16 | 10:21
Nee hoor. De wereld heeft maar een vijand. STUPIDITEIT.
Ik heb net zoveel angst voor idioten met een 'meccaanse' overtuiging als ik voor andere 'gekken' heb.
Zo,n foto laat precies zien, hoe een dergelijke maffiastaat werkt. Poro heeft charisma, vaderlijkheid. Uiterst links van hem zit het Eichman karakter: de boekhouder. Meteen links naast hem, de femme fatale. De vrouw die na kantooruren in de bar en verder haar buit moet binnen halen. En als het allemaal niet lukt heb je, uit het weeshuis, rechts van Poro, de bouncer: meestal hoeft hij alleen maar zo te kijken.
@Heiner | 18-06-16 | 10:17
DUDE!!!
Hoe fucking DOM ben jij? ECHT? Het is tergend en tenenkrommend. Помаранчева революція
We hebben het hier over een volk wat het Kremlin wil ontvluchten, zeg maar zoals jij Brussel wil ontvluchten.
Denk je echt dat dit van gisteren is? en.wikipedia.org/wiki/Orange_Revoluti...
Ga je schamen. En ga snel en vort lezen! Of leren lezen!
maar ik schijt evenveel op de Russen van Poetin want dat zijn ook onze vijanden.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:18
Nou niet die van mij hoor. Van geen enkele Nederlander eigenlijk.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 10:18
Niemand is onze vijand. De wereld heeft maar een vijand en die begint in Mekka.
-weggejorist-
Tuig. En wat een propaganda. Dit later aan de kleinkinderen vertellen. Stel je eens voor dat ze dan zeggen: "ja maar opa, het is toch juist goed dat we met z'n allen een zo groot mogelijk Uropa worden? En de Oekrainers willen het! "
*jammerend "Iedereen is van de wereld, en... " zingt*
@roze_bril | 18-06-16 | 10:10
Och. Wanneer was de laatste keer dat Oekraïne oefening boven ons land deed met nucleaire wapens? Oh nee wacht... Die gaven ze op in het vertrouwen dat Rusland, Frankrijk, Groot-Brittanie, en de Verenigde Staten hun integriteit zouden beschermen, altijd.
Rusland....?
Ik schijt op moslims want dat zijn onze vijanden maar ik schijt evenveel op de Russen van Poetin want dat zijn ook onze vijanden. Vrienden komen niet met nucleaire bommenwerpers langs vliegen om gedag te zeggen. Poetin is geen kameraad en als je dat niet snapt dan snap je niet wat je hebt. En ben je het ook niet waard.
@roze_bril
Dat dus. Dat geld dat ze volgens de politici hier in de EU niet gaan krijgen, maar waarmee de inwoners van Oekraïne (aan wie overigens niets gevraagd is en die geen mogelijkheid hebben om er over te stemmen) wel lekker mee worden gemaakt. Dat is dus een valse belofte tegenover de Oekraïners. Net als de kreten en aannames van EU politici dat de EU met dit verdrag invloed zou krijgen op de binnenlandse aangelegenheden in Oekraïne. Ook een vorm van bedrog.
Rutte & Co denkt echt dat het volk achterlijk is .....
Chambre de perversion is dan ook een beter woord. Die senatoren zitten in zoveel zakken dat ze zelf af en toe de verstrengelde belangen verstrengelen met andere belangen. Behalve natuurlijk het landsbelang en volksbelang. Daar zijn ze dan vrij zuiver in, totaal irrelevant.
.
Een land met VVD, PvdA, D66, CDA en consorten. Impunity reigns...
De VVD laat nu echt zien dat het schijt heeft aan Nederland. Na de Brexit gaat het Nexit-kamp echt vliegwiel krijgen in Nederland. Het is zaak om in aanloop naar TK2017 de stemgerechtigden goed duidelijk te maken dat een stem op VVD en de andere eurofiele partijen een stem op Brussel is. De VVD is nu druk bezig om munitie voor ons te verzamelen en zijn eigen graf te graven door zich voor het karretje van de Oekraiense maffia te spannen.
necrosis | 18-06-16 | 09:54
Nee, een uitwisselingsprogramma tussen Nederlandse vluchtelingen die zelf dringend werk zoeken... reiniging van wegen dus en Oekraïne geleerden die de reiniging van zwart geld in Nederland inruilen bij het UWV.
@Nonkel Frituur | 18-06-16 | 10:00
Het blijft wel vreemd dat een Fransman die roept 'eigen volk eerst' een held is. Een Brit die dat roept een kameraad. Een NEDERLANDER die dat roept is bijna een god, of Mozart. Maar als een Oekraïner zegt... EIGEN VOLK EERST of "Poetin keep your hands of Ukraine". Dan is het een nazi. HA! De hypocrisie perfect uitgelegd.
Of eerder hoe dom en stompzinnig onze reaguurdertjes Russische agitprop volgen zoals onze vorige landverraders dat ook deden. Zeg nu eerlijk. WIE WIL IN RUSLAND WONEN?
@dekoreaanseslet, lul niet Oekraine ziet alleen het gratis geld van het westen. Vrienden worden. Lol hoe romantisch
Net of iemand die tegen dat halfslachtige verdrag is, dat alleen maar is omdat ie voor Poetin is. Er worden heel veel aannames aan dat verdrag gehangen die zowel de EU als Oekraïne op geen enkele manier waar kunnen maken en vaak ook niet waar willen maken.
@Nonkel Frituur | 18-06-16 | 10:00
Gewoon goedkope agitprop.
Ik zie Jan Roos nog zeggen in een interview waar hij gegrild werd 'weet U dat er nazi's in de regering in Kiev zitten, weet u dat' waarop de lul zegt 'euh.. ja euj.... euh' want dat had hij niet zien komen.
Prachtig denk je. WOW! JAN ROOS WINS...
Maar nee. Er zitten en zaten geen nazi's in de regering in Oekraïne nee gewoon nationaal-socialisten. Extreemrechts kreeg ongeveer 1.6% van de stemmen. EN en ene en en Svoboda...? de 'nazi-partij' is ongeveer en eigenlijk precies hetzelfde als Vlaams-Belang. PVV. Front National. Etc.
Wat zeggen ze? "EIGEN VOLK EERST"
Nou...
Een zooitje nationaal-socialisten dus.
Dit is toch echt een gotspe. Natuurlijk willen ze dat niet geven. Snapt echt niemand hier dat?
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:46
vinzDH | 18-06-16 | 09:53
Huh?
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:58
is dat je uitleg?? huh
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:49
En jij bent onbeleefd.
Je hebt problemen met een mening die niet de jouwe is?
Ga de politiek in, daar stikt het van de mensen die alleen geloven in hun eigen gelijk.
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:46
Nee, wij snappen het allemaal niet, o verheven Koreaanse Slet.
Maak ons deelgenoot in uw oneindige wijsheid.
Ik zal je mijn wijsheid even mededelen:
Onmiddellijk afbreken van de onderhandelingen met Oekraïne en met Poetin om de tafel gaan zitten om de handelsbetrekkingen weer in ere te herstellen.
Dat levert geld en banen op, in plaats van dat het ons miljarden gaat kosten en straks zelfs de Polen in Nederland verdreven worden door nóg goedkopere arbeidskrachten uit Oekraïne.
We zullen het nooit eens worden, maar gelukkig mag dat op de GeenStijl.
Wie wil er in godsnaam nog geassocieerd worden met de VVD.
Het is te dol om over te praten dat een regering die virtueel nog maar zo'n 20% draagvlak heeft onder haar bevolking hiermee wegkomt. De mede door Verhofstadt, Van Baalen en de Oekraïense bevolking afgezette regering had meer draagvlak.....
@RoBD=Skullfucker | 18-06-16 | 09:56
Yep...
Maar Oekraïne belooft en doet haar best om (misschien) een vriend te worden.
Poetin draaft 150,000 militairen naar onze NAVO grenzen om 14,000 soldaatjes af te stoppen.
Snap je het verschil?
Maar goed. Ik begin steeds beter te snappen waarom Rome is gevallen.
Het kan allemaal wel waar zijn dat Poroshenko niet zo zuiver op de graat is, maar wat zijn de drijfveren van de GS-redactie om uitgerekend op Oekraïne te schelden, op identiek dezelfde wijze als het Kremlin? De argumentatie, de timing.. allemaal identiek.
Ik krijg het gevoel dat zo ongeveer iedereen boter op zijn hoofd heeft.
Je zou bijna gaan denken dat journalisten van deze organisaties bijverdienen naast hun salaris.
@070 | 18-06-16 | 09:54
www.ninefornews.nl/operation-mockingbi...
Maar goed, dat was toen. Zoiets zou tegenwoordig niet meer gebeuren natuurlijk. En al helemaaaaal niet in Nederland.
@070 | 18-06-16 | 09:54
Ja zo spraken jouw voorgangers ook. Gewoon om anarchistisch te zijn. Een beetje schoppen tegen de 'elite' spugen op alles.
Communist!
Wij brengen alle mensen te samen die graag 'Kremlin-style' willen leven naar Rusland.
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:54
Wat lul jij nou? We gaan gewoon het land hervormen en afrekenen met de vvd en eu-kliek. Wat dacht je daarvan? Kun je in Brussel of Kiev gaan wonen. Lekker dicht bij het werk zeg maar. Laat Nederland maar aan de echte Nederlanders.
@vinzDH | 18-06-16 | 09:53
Huh?
@Einde van de Domheid | 18-06-16 | 09:22
U bent er laat bij. Mark Rutte had voor mij al afgedaan toen hij Rita Verdonk op een slinkse manier uitschakelde door de verkiezingen voor het partijleiderschap van de VVD te manipuleren.
Om over die duizend euro nog maar te zwijgen.
@Koreaanse slet
Rusland volkomen k*t
Oekraïne volkomen k*t
En jij bevestigt voor mij, en ik denk voor velen hier, precies waarom ik een hekel heb aan die k*tlanden en hun k*tinwoners: alleen kijken naar het eigen "gelijk". Bewijs vh tegendeel negeren. In alles een aanwijzing zien voor een grote samenzwering vd ander. Oeverloos hetzelfde herhalen. En je moreel ver boven de ander verheven voelen terwijl je net zo k*t bent.
Niemand hier zal door jouw bijdragen een beter beeld van Oekraïne krijgen. Velen hier zullen t land nog meer k*t gaan vinden dan ze nu al doen.
-weggejorist-
@ Necrosis 09:20
Chocolade fabriek verkocht ? Misschien op papier - in werkelijkheid natuurlijk niet
Sterker nog , volgens mij heeft hij plannen om verder uit te breiden
Overbodig te melden dat bepaalde Nederlandse bedrijven daar ook flink van profiteren.
@duitse herder | 18-06-16 | 09:33
Is dat een promo-filmpje om wat extra miljarden in Oekraïne te pompen zodat zij ook geasfalteerde wegen krijgen?
Reken maar dat de Russen nog een konijn in hun hoedje hebben wanneer de gemanipuleerde uitslag wordt bekendgemaakt. De hetze tegen Putin en Rusland is werkelijk een schande waar de pers ( met voorop NRC en NOS ) volop aan mee doet. Je zou bijna gaan denken dat journalisten van deze organisaties bijverdienen naast hun salaris. Het is een geopolitiek schaakspel en de burger moet er in trappen.
@accijnstoerist | 18-06-16 | 09:45
En Moldavië dan? Georgië?
Man man man wat laat je jezelf toch inpakken door Russische agitprop.
Ik stel een ruil voor. Wij brengen alle mensen te samen die graag 'Kremlin-style' willen leven naar Rusland. En dat betekend dus ook alle ellende uit die landen + alle droeftoeters hier en we sturen ze allemaal met een zak geld naar Moskou.
Oh. ratio. Vluchtelingen uit Rusland vorig jaar? 3% van het totaal. Yep...
Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat vooral de gevestigde partijen zich voor de bühne(!) opwonden over het instrumentaliseren van de EK voor politieke doeleinden. Het moest een controle-instrument zijn en niet voor (partij)politieke karretjes worden gespannen. Al hebben sommige VVD kopstukken daar zo hun eigen gedachten over. www.nrc.nl/nieuws/2013/04/19/zijlstra-...
Weinig geduld meer met Rutte en co. knopen doorhakken is niet het sterkste punt van deze wiebelkonten. Ondertussen eten ze er goed van.
Dit is toch echt een gotspe. Natuurlijk willen ze dat niet geven. Snapt echt niemand hier dat?
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:46
Leg het is uit hoogwaardige stemmer van de pedopartij de domme pvv pleps weten/snappen het niet en kom niet met een wi(c)ki(e) de viking verhaal.
Wat mij heel verdrietig maakt is dat zowel de politiek als de nederlandse pers het allemaal heel weinig lijkt te schelen wat er nu precies is gebeurd.
Maleisie werd pas in een later stadium lid van JIT. Waarom is nooit duidelijk geworden. De woordvoerder van JIT geeft er geen antwoord op.
-De lange lijst van geheimhouden door de regering
-Het lange wachten met bergen van de wrakstukken
-De vele onbeantwoorde vragen van het DSB onderzoek
-Het constant uitstellen van bekendmaken feiten door het JIT
-De ontbrekende radarbeelden
en ga zo maar door
Hoeveel kritiek op de regering is er in de pers verschenen? Bijna helemaal niets.
Alleen Geenstijl is kritisch. De rest van de media doet uitsluitend verslag. En copy/paste net zo makkelijk de blunder van NOS die van oud nieuws een scoop maakte.
Het is zo ontzettend treurig gesteld met de journalistiek in Nederland. Democratie onwaardig.
@De Koreaanse Slet Altijd dezelfde onzin uit uw mond. Gaat anders lekkert terug naar de zee; daar leven namelijk dieren met een brein van uw formaat.
We gaan een verdrag aan met Oekraine, niet met Rusland. Als dat wel zo was - was dat net zo controversieel geweest. Pip pip.
De grote afrekening volgt bij de verkiezingen Maart 2017
@rmstock | 18-06-16 | 09:23
Hey Robert! en.wikipedia.org/wiki/Unit_Interventi...
Ga je al onder je bed liggen?
@De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:31
Voordat van Baalen en Verhofstadt de boel stonden op te hitsen in Kiev, deden we prima zaken met de Russen.
Wij kochten (goedkoop) Russisch gas, zij kochten groenten, zuivel, vlees en nog veel meer van ons.
Bovendien had Rusland geen subsidie nodig van de EU.
Denk je nou echt dat Poetin uit wraak vanwege de sancties een burgervliegtuig gaat neerhalen?
Natuurlijk is Poetin een listig ventje en wellicht een dictator, maar hij had en heeft geen reden om het westen te bedreigen.
Zijn dochter woonde zelfs in Nederland!
Die Poroshenko is net zo'n dictator als zijn voorgangers.
Maar misschien kunnen we beide landen vragen om hun administratie wat betreft aantal BUK raketten.
Eén van beide landen heeft er nu ééntje minder dan er in de boeken staan......
-weggejorist-
Het is ondertussen wel duidelijk dat een stem op Mark Rutte en zijn VVD geen stem is op een partij die Nederlandse belangen vertegenwoordigt, maar een stem op Jean Claude Juncker en Poroshenko.
Er komt een tijd dat niet alleen wij de nationale regeringen en de EU zat zijn, maar ook ome Putin.
Het medicijn is echter kudt: www.mirror.co.uk/tech/russia-test-unst...
Dus hopelijk wordt de EU intern gecorrigeerd en niet extern!
@Einde van de Domheid | 18-06-16 | 09:24
Als je ECHT zo ontzettend dom bent dat je ECHT niet weet waarom zowel de Russen als de Oekraïners hun radarbeelden niet willen geven/publiceren dan moet je echt een andere hobby gaan zoeken.
Dit is toch echt een gotspe. Natuurlijk willen ze dat niet geven. Snapt echt niemand hier dat?
Wat een onbetrouwbare en konkelende kutpartij is de VVD ook. Weg met Oekraine. Heel ver weg.
Nexit.
Wat mij vooral verdrietig stemt, is dat 90% van de Nederlandse bevolking hier de schouders over ophaalt. Geef ze een stuk brood en een EK voetbal.
Ah, de VVD is nog steeds bezig om recht te doen aan de uitslag van het referendum. Rutte stuurt nu een loopmeisje om de kooltjes uit het vuur te halen.
.
Een beetje bedroevend dat het loopmeisje er eigenlijk voor is om de regering te controleren. Maar net als bij onze grote vriend Ard is het bij de VVD volksvertegenwoordigers kennelijk de taak om de regering juist te helpen om de democratie te omzeilen.
.
Het volks zegt NEE, Rutte doet hard zijn best om er een JA van te maken en onze volksvertegenwoordigers doen het vuile werk voor hem.
.
Nog steeds mensen die in maart op de VVD gaan stemmen?
En komende donderdag stemmen de Britten tegen uitreding en het Oekraïne referendum gaat in de prullenbak.
En dan?
Gebeurd er niets.
Dit is niet de taak van de eerste-kamer, echt, sterf. Ik hoop op heel veel mensen die niks meer te verliezen hebben en waar de rancune uit hun oren druipt. Ik drink er een wijntje op.
Had niks anders verwacht van de liegende, bedriegende, pedopartij en hun pedofielenstemmers (steun voor kindbruidjes)..
Over neerhalen van MH17. Zal wel zo zijn dat de pro russen de buk hebben afgeschoten maar een Oekraiens militair vliegtuig MH17 als schild heeft gebruikt. Daarom geven beide landen niet thuis met hun radarbeelden.
rechtsdwalendeautist | 18-06-16 | 09:21
Neuj maar jou ook niet als je daar in je eentje op je 'soapbox' staat met je rare hoedje om jezelf tot de Messias te verklaren.
Of ga je werkelijk iets doen?
The road in one of the Ukrainian cities. I do not understand, how so many heaps of garbage.
www.liveleak.com/view?i=006_1466155696...
Als dat verdrag er komt wordt het toch wel tijd dat de burger eens de straat op gaat om Rutte uit z'n torentje te trekken...
@necrosis | 18-06-16 | 09:25
Eerste 'geld' is natuurlijk 'gaat'.....
Sorry, het is nog vroeg.
Arme Nederlanders... Wat moet het frustrerend zijn om iedere ochtend met zo veel goede wil op te staan, en 's-avonds met brandend maagzuur van frustratie (proberen) te gaan slapen...
necrosis | 18-06-16 | 09:25
Och zoals met alles. Het is pas waar als het Kremlin het ontkent.
Het Kremlin zegt die dingen hebben we niet meer en we gebruiken ze niet meer.
Zo is Poetin himself gefotografeerd met het 'verdachte' BUK systeem ongeveer een paar maandjes voor de aanslag. Geen grapje.
Het Kremlin liegt. Altijd.
Voor het binnenland om het volk de mond te snoeren voor het buitenland om domme sukkels te beïnvloeden.
Ze willen bij de EU horen en een goed gebaar (wat niet meer dan vanzelfsprekend is) om de primaire radarbeelden te geven verdommen ze. Ik voel me niet geassocieerd met oekraine en dat wil ik graag zo houden :)
Hier komen we op terug bij Neurenberg 2.0.
Ooit stond de VVD nog voor integriteit... Ooit..
@Spotje | 18-06-16 | 09:17
De BUKsystemen die Oekraïne gebruikt zijn oudere modellen dan de BUKsystemen die Rusland gebruikt.
Aan de hand van de restanten van de BUK moet je kunnen nagaan welk type het was en dus wie de eigenaar was.
En vooralsnog krijgt Oekraïne van mij het nadeel van de twijfel.
En verder blijf ik bij mijn standpunt dat we een straatarm en corrupt typhusland als Oekraïne er niet bij moeten hebben.
Dat geld ons geld kosten, meer dan die bodemloze Griekse put!
De Koreaanse Slet | 18-06-16 | 09:21
Bel je vrind Vladimir Vladimirovitsj eens over de radarbeelden, wellicht geeft hij ze direct aan jou kameraad!
let maar op, de oekrainers kan alles gestolen worden, als er maar VISA/VISUM vrij reizen van Oekrainers naar de EU en met name Nederland wordt afgedwongen... Waarom ? Zodat deze gasten in geheel Europa kunnen worden ingezet : en.wikipedia.org/wiki/Alpha_Group_(Uk...)
"Dat is raar, want behalve dat de OVV en het JIT hebben geconcludeerd dat MH17 met een BUK is neergehaald, heeft niemand nog officieel gezegd wie die raket heeft gelanceerd."
Dat is dan weer wel een slim en goed punt. Dat is inderdaad raar. Oekraïne is een onbetrouwbaar stuk corrupt stront. Hoe durven ze nu al toe te geven dat de Russen onze medelanders en 100 andere mensen hebben vermoord.
Zelfs onze MP durft dat nog niet.
Stank-stinkt-ingestonken.
Als Rutte een bypass zoekt voor zijn onvrede met de uitslag van het referendum heeft hij voor mij voorgoed afgedaan. *VVD kwartet kopen gaat*
-weggejorist-
Het wordt tijd voor een volksgerecht, en dat zal die bilderbergers niet smaken.
" Maar goed, onze Oekraïense "vrienden" hebben natuurlijk primaire radarbeelden van MH17 die wij niet mogen zien..."
Precies. En vergeet onze, *kuch* jullie Russische Radarbeelden niet. *kuch* *hoest* *kuch*
De schaamte voorbij, alles op alles zetten om de uitslag van het referendum te negeren.
Het zal mij benieuwen wanneer er, analoog aan de USSR, politieke her-opvoeding bij wet geregeld gaat worden...
Heeft Poroshenko zijn chocoladefabriek trouwens al verkocht en netjes belasting betaald over het geld wat hij heeft weggesluisd?
Nee?
Dan sluiten we geen deal met een steenrijke dictator van een straatarm land!
Hoe moeilijk kan het zijn?
Zo kennen we duizend-euro-poot Rutte toch? Onbetrouwbaar tot aan de top van den penis.
Hier een hele lange lijst van 'in de doofspot stoppen gedrag' van de regering. Het is een trieste lange lijst en om te schamen. De vaderlandse pers hoor je er niet over.
www.whathappenedtoflightmh17.com/long-...
"de oligarchen van de VVD"
Bankrekening checkt... Nee helaas. :(
Correctie: waarschijnlijk in oktober 2016 gaat JIT bekend maken welke type raket is gebruikt (9M38 of 9M38M1) en wat de exacte lanceerlocatie was. Dat zegt nog steeds niet met 100% zekerheid wie de raket heeft afgevuurd. De grenzen van wie welk gebied controleerde zijn vaag.
Schaamteloos VVD-tuig.
Ik heb stevige bretels gekocht om te voorkomen dat mijn broek op mijn enkels zakt.
Rutte hoort juist met de rest van de EU om de tafel te gaan zitten met de mededeling: het Nederlandse volk zegt NEE!
Maar daar is Rutte te slap voor en derhalve ongeschikt om MinPres van Nederland te zijn.
Wanneer krijgen we nieuwe landelijke verkiezingen, liefst nog deze maand.
Tuig is het.Meer niet.
REAGEER OOK