Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LUNCH! OBS Multiculti heeft last van de ramadan

briefRamadan.jpg Herinnert u zich OBS Multatuli nog, van het topic 'Ex-sidekick Claudia de Breij wil subsidie voor etnische profilering van speelkameraadjes op basisschool'? Welnu. Het wil, alle schooltentoonstellingen ten spijt, nog niet zo vlotten met het wederzijds begrip tussen de multiculturele speelkameraadjes. Smakelijk eten! (Mailtekst na de breek.) Dit is een unicum voor deze school. Een dergelijk verzoek had de vorige directie nimmer gedaan; deze school heeft gewoon netjes vrij met Suikerfeest etc. En als je geen moslim bent, mag je kiezen of je kind thuis blijft en een extra dag vrij is natuurlijk altijd leuk. Er wordt van allerlei kanten aan deze arme (interim) directie getrokken en men lijkt het spoor een beetje bijster. Ik gok dat dit doodsbedreigingen via de school-app wordt :) Minder kwiek en alert. Arme kids. Twee weken eindjaars CITO, in lokalen waar het 25 graden is, met 25-30 kids dicht op elkaar. Onze eigen hummel is niet aan het vasten, maar na 2 weken toetsen zou ik haar beslist niet omschrijven als "kwiek en alert" :)

Reaguursels

Inloggen

@necrosis | 10-06-16 | 13:30

Ja hoor! Dat mag want gewoon de waarheid. Benoem dan ook gelijk even de generaties van inteelt waarvan de resultaten duidelijke zichtbaar zijn en de zorgbelasting voor de netto belastingbetalers nogal negatief beïnvloeden.

Pieter V | 11-06-16 | 16:42

Eens een dag vasten is goed voor het lichaam. Maar zoals met alles, te lang en te veel is niet goed. Pijnlijk te zien hoe de directie kennelijk worstelt met de inhoud van deze brief. Want het moet natuurlijk zijn: 'In dezelfde groepen merken wij dat deze/die leerlingen', i.p.v. 'de leerlingen'. Maar ja je zal als directie van zo'n multikulti-school iets te expliciet zijn, voor je het weet staan de stoottroepen van Sylvana Simons voor je deur...

Cellinus | 11-06-16 | 14:53

ramadan voor kinderen zou verboden moeten zijn.

Elmer Fudd | 11-06-16 | 14:01

In het midden oosten waar islam/ramadan thuis hoort zou die ramadan nog te doen zijn, immers dichter bij de evenaar ligt zonsopgang en ondergang altijd tussen 6 en 8 uur, maar hier ligt dat anders en is m.i. weer een bewijs dat islam hier hier niet hoort, Ik vraag me af hoe moslims het momenteel in bijv Noord Zweden, waar daar zitten ze ook!!! uithouden.

weetjenog | 11-06-16 | 07:50

Mark_D-NL

Nee ...ramadan is de voorbode en mogelijke veroorzaker van diabetes.
Het is extreem ongezond om 18-20 uur per etmaal helemaal niets te eten of te drinken en je in de resterende tijd vol te proppen met alles wat eet-en drinkbaar is.
Je alvleesklier raakt dan met de aanmaak van insuline geheel in de war.
Voor diabetespatienten kan het strak volhouden van ramadan dan ook dodelijk zijn.
Een diabeet moet 5 tot 6 maal, verspreid over de dag, een kleinigheid teten.........

mallekater | 11-06-16 | 07:04

Wanneer krijgen wij ons Joods/Christelijke Nederland nou eindelijk eens terug zonder Trojaanse Paarden en allerlei 5e colonnes?

Nelis SplitBloes | 11-06-16 | 00:10

-weggejorist-

Ries13 | 10-06-16 | 22:22

Hoe achterlijk/dom/gestoord/hersenloos/fucked up moet je eigenlijk zijn om niet te vreten en drinken omdat het van je barbaarse denkbeeldige en masse moordende pedovriend niet mag?

Driehoorn | 10-06-16 | 21:38

@Piet Karbiet | 10-06-16 | 14:28
Keep your friends close, and your enemies closer o.i.d.? Strategisch voordeel.

HouseMaster | 10-06-16 | 20:36

Wat een slecht opgestelde brief. En dat soort figuren moet onze kinderen 'vormen'....

P.redgleuf | 10-06-16 | 20:31

@EEnzame SchizofrEEN | 10-06-16 | 16:08
Netjes. Voor dat meisje is er nog hoop. Ze snapt in ieder geval de kunst van het relativeren. :)

Voor dat Nederlandse meisje dat nu in een bajes in Doha zit omdat ze verdorie verkracht is... een SLACHTOFFER dus!!! wellicht iets minder.
Ben benieuwd naar de acties van Timmerfrans, Koenders, pRutte en Vleespet hieromtrent. :(

EefjeWentelteefje | 10-06-16 | 20:21

@telelezer | 10-06-16 | 20:03
Je hebt waarschijnlijk gelijk... ik snap dat we allemaal weleens een 'oepsje' hebben qua taalvauten, maar verdorie, een brief van een SCHOOLDIRECTEUR (okee, ad interim, maar toch)?! Je zou toch zeggen, lees eens even na voordat je 't schrijfsel de wereld instuurt. Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen.

EefjeWentelteefje | 10-06-16 | 20:15

"Ben ik nou de enige die de taalvauten en de verkeerde punctuatie in die brief weer typerend vind voor het 'niveau' van het hedendaagse onderwijs?"
@ EefjeWentelteefje | 10-06-16 | 19:27
.
Nee lieve eefje, "U, ik, wij allemaal" zien dat maar we hebben het opgegeven op daar nog iets van te zeggen want dankzij de (met opzet..?) afbraak van het onderwijs zijn taalvauttun en vaute poenktoewaassie nu de norm geworden.
Daarnaast komen onze lagere-schoolkinderen nu thuis met een Marokkaans accent.
Zum kotzen...
.
Immers: Hou het volk dom en ze slikken alle staatspropaganda.

telelezer | 10-06-16 | 20:03

@ telelezer | 10-06-16 | 19:57
oeps ik vergat de link
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25980529/__Nederlandse_vast_in_Qatar__.html

telelezer | 10-06-16 | 19:58

iesse koeltoerrr:
Nederlands meisje verkracht in Qatar en voor straf de gevangenis ingegooid (want blanke k.k.hoerrr),

telelezer | 10-06-16 | 19:57

Ben ik nou de enige die de taalvauten en de verkeerde punctuatie in die brief weer typerend vind voor het 'niveau' van het hedendaagse onderwijs?

EefjeWentelteefje | 10-06-16 | 19:27

"Bij echte denkprocessen kan dat de opbrengst beinvloeden."
Het islamitisch gedachtegoed in een notendop toch? 'Doe Allah Zijn Zin, Stop Met Denken En Zet Je Hele Leven Op Een Laag Sudderpitje.'

dedeurs | 10-06-16 | 19:25

Onze voormalige gebeds*kotskots*ruimte hangt weer net zoals vroeger vol met prammen en pruimen. En er staat een koelkast met overwerk- en vrijdagmiddagbier.
We zijn weer een geheel NL bedrijf.
Ons idealisme van voorheen heeft met de laatste stelende luie eeuwig ziekgemelde moslimstagiaire 'de organisatie verlaten'.
Is weer veel leuker hier.
pennestront | 10-06-16 | 16:29
Ik kan mij er wat bij voorstellen. Ik heb verleden jaar even in zo'n multikultizooi-onderneming gewerkt. Ik ben gauw weer terug gevlucht naar het minder door mossels geïnfecteerde Grun'n.

WitteGrunneger | 10-06-16 | 19:14

EllaRouvoet | 10-06-16 | 15:03
De betreffende sujetten komen uit het Rifgebergte en spreken geen Arabisch. In de grote steden in Marokko zelf worden ze ook uitgekotst omdat ze als achterlijke, onverstaanbare boeren worden gezien. Wat natuurlijk ook klopt.

theteach | 10-06-16 | 18:39

Lupuslupus | 10-06-16 | 13:28
m.b.t. het laatste, een beetje werkgever maakt gebruik van wat nu in grote organisaties standaard is. In Januari geef jeje vakantieplanning door en in de personeel statuten staat vermeldt dat bij ziekte tijdens geplande vakantiedagen je gewoon dit als verlof dient te zien. Volgens mij staat het zelfs in menig CAO.

fikkieblijf! | 10-06-16 | 18:33

prima toch, netjes ouders gewaarschuwd.. niet mauwen als zoon/dochter met zware onvoldoendes dit jaar afsluiten. Moeten alle scholen standaard doen.. Op de middelbare school van mijn kinderen zijn ze ook heel duidelijk wat betreft eten/drinken en de invloed op de hersens en gedrag..
Daar is de waarschuwing, als uw kind in de school met sportdrank of energiedrank rondloopt gaat Uw kind lina recta naar huis met een waarschuwing dat er de volgende x langere schorsing volgt..werkt prima!

fikkieblijf! | 10-06-16 | 18:26

Denkprocessen die tijdens de ramadan minder goed functioneren... en die overige 11 maanden dan?

Rest In Privacy | 10-06-16 | 18:14

Die Chris, wel zijn wilde haren verloren maar niet zijn streken. Was ooit mijn leraar op de lagere school. Tegenwoordig weet die wel waar de kapper woont en waar je scheermesjes kan kopen.

CarelJan7937 | 10-06-16 | 18:05

Een tiental jaren geleden hadden we hier toch allemaal geen last van... Islamisering ten top dus, heeft Geert toch gelijk? Prachtig hoor, al dat "geloof" maar het heeft een grote impact op productie alhier.

Claudia M. | 10-06-16 | 17:42

Me vrouw nu in het grootste moslimland ter wereld haar zoon heeft iedere avond een feestje met bier erbij familie drinkt ook een glaasje mee waarom kunnen mensen daar wel normaal samen leven en hebben we hier alleen maar haat mutsen ???

Poldergek | 10-06-16 | 17:24

Terecht dat de school dit aankaart. De Ramadan duurt een maand en dat is een lange periode. Als de schoolprestaties daarna tegenvallen, ligt het natuurlijk weer aan de school. Of de leerkrachten moeten na die periode die kinderen weer bijspijkeren, waar anderen in de klas minder aandacht krijgen. Het wordt tijd dat in dit land scholen neutraal zijn, dus losgekoppeld worden van de godsdienst.

Mannes | 10-06-16 | 17:17

"Onze voormalige gebeds*kotskots*ruimte hangt weer net zoals vroeger vol met prammen en pruimen. En er staat een koelkast met overwerk- en vrijdagmiddagbier..."
Is weer veel leuker hier.
pennestront | 10-06-16 | 16:29
.
Haha "goed gedaan jochie.." en ook dat zeker: "Allemaal ter bevordering van het behoud van onze westerse identiteit..!"

telelezer | 10-06-16 | 16:39

Voor een carriere in de criminaliteit heb je toch ook geen opleiding nodig ?

Bari Oomsma | 10-06-16 | 16:37

Onze voormalige gebeds*kotskots*ruimte hangt weer net zoals vroeger vol met prammen en pruimen. En er staat een koelkast met overwerk- en vrijdagmiddagbier.
We zijn weer een geheel NL bedrijf.
Ons idealisme van voorheen heeft met de laatste stelende luie eeuwig ziekgemelde moslimstagiaire 'de organisatie verlaten'.
Is weer veel leuker hier.

pennestront | 10-06-16 | 16:29

@ Democratie | 10-06-16 | 16:06
O.k. vooruit nog eentje dan;
Allemaal ter bevordering van het behoud van onze westerse identiteit..!
https://youtu.be/V9NaxP7VCCc?t=87

telelezer | 10-06-16 | 16:29

Prima brief van de schooldirectie. Gewoon netjes vragen of iedereen normaal mee wil doen. En als vervolgens blijkt dat hier na aandringen geen gehoor aan wordt gegeven, zit er dus kwade wil in de islamitische cultuur.

En die reactie van die ouder van "gewoon vrij met suikerfeest", wat een afgang, het gaat om een MAAND vasten, waar je jonge kinderen aan blootstelt. Ik snap de insteek niet helemaal; wil hij/zij het allemaal goedpraten? Ik begrijp het niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Doper | 10-06-16 | 16:13

Op mijn werk (onderwijs) zat een meisje met hoofddoek aan het eind van de dag een boterhammetje weg te werken. Toen ze werd geconfronteerd door andere hoofddoeken zei ze simpelweg dat ze in de ochtend ook al chips had gegeten en toen bedacht had dat het toch al te laat was.
Zo kan het dus ook. Uiteraard zorgen we er wel voor dat haar ouders van niets weten.

EEnzame SchizofrEEN | 10-06-16 | 16:08

telelezer | 10-06-16 | 15:52
Bedankt dat had ik nou precies nodig

Democratie | 10-06-16 | 16:06

Lieve mensen, ho maar weer.
Nou ff tot rust komen!
Daarom hier als VRijMi-Troost na alle moezliem ellende een stukje echte westerse koeltoerrr met echte westerse saamhorigheid.
Hebben we gewoon hard nodig om onze eigen identiteit te bewaren.
https://youtu.be/poXvMBhjSWk?t=138

telelezer | 10-06-16 | 15:52

@necrosis | 10-06-16 | 14:18
Ok, dank je, dan ben ik weer op de hoogte.

Mark_D_NL | 10-06-16 | 15:46

Flikker op met dat broedsel van rammedammende geestesgestoorden.

Normale, fatsoenlijk opgevoede kinderen, willen gewoon eten wanneer dan nodig is en daarna gewoon, zoals het hoort, hun eventuele toetsen afleggen.
Wannner rammedammelende kinderen van gekkies dat vanwege hun rammedammelende afwijkingen niet kunnen hebben ze pech gehad.
PUNT.
Laten die broedsels daar hun ouders maar op aanspreken.

mallekater | 10-06-16 | 15:33

Nederland is stuk.

Gab3 | 10-06-16 | 15:31

Ten eerste lijkt de brief bedoeld voor niet-islamitische ouders die er toch graag bij willen horen (immers exotisch en mega-interessantdoenerij) of kinderen met een groepsdwangneurose. Ten tweede hoeven kinderen niet mee te doen aan de ramadan. Ouders met een bidpuist zullen er wellicht anders over denken

batvoca2 | 10-06-16 | 15:30

Kunnen die gepamperde moslims niet gewoon hun broedsel meegeven dat ze tijdens de lunch op een houtje noeten bijten asvanwege alla zijn hakkenbar?

Wanneer het broedsel daar geen zin an heeft heeft het broedsel pech.
Normale, fatsoenlijke, mensen eten gewoon tussen de middag een bammetje.
En daarmee is het probleem opgelost.

mallekater | 10-06-16 | 15:29

een dag geen afbrokkeling van het multiculturele sprookje is een dag niet geleefd!

Bert Konterman | 10-06-16 | 15:29

OBC Multikul

WaitingLine | 10-06-16 | 15:23

En over een paar jaar weer huilie huilie doen in de mediaas, omdat ze vroeger een verkeerd studieadvies hebben gekregen.

WaitingLine | 10-06-16 | 15:22

Oplossing: geen toetsen meer afnemen tijdens Ramadan. Let maar op. Next!

zelf_bedacht | 10-06-16 | 15:14

Ik vind het discriminatie dat deze brief niet in het arabisch is opgesteld.

EllaRouvoet | 10-06-16 | 15:03

Moeten ze later niet zeuren dat de kinderen een te lage opleiding hebben gehad door advies van de Cito.

CaptainKurk | 10-06-16 | 14:59

"..Niks bidden en ramadannen. Niks aanstoot geven aan de westerse collega's. Geen gezeik over hoofddoekjes. Geen gescheiden ruimtes. Waarom kon het toen wel?"
@ Schietmijmaarlek | 10-06-16 | 14:26
.
Omdat ze toen nog in een kleine minderheid waren en toen nog een baan wilden ipv uitkeringen (anders het land uitgeflikkerd), en wij NLers ze toen nog konden uitlachen om hun domme bijgeloof zonder voor het gerecht te worden gesleept wegens raaaasssiesme en haatzaaien.
Maar nu komen er steeds meer, meer, meer (3x) en kunnen ze steeds meer eisen afdwingen. (anders raaasssiest)
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel

telelezer | 10-06-16 | 14:57

Ramadan moet verboden worden. Dit is Nederland 2016, goeddoemme.

Lewis Lewinsky | 10-06-16 | 14:57

Goh, zomaar eens een positief briefje. Met een vriendelijk verzoek je geen reet aan te trekken van geïmporteerde slechte gewoontes!
Benieuwd of dit een staartje krijgt.

zetje01 | 10-06-16 | 14:57

@Feynman | 10-06-16 | 13:51
De grondwet is al vakkandig buiten spel gezet door het Verdrag van Lissabon, het werkt als een "Ermächtigungsgesetz" 2.0. Bij gebrek aan EU machtsmiddelen wordt er sluipend en indirect gebruik van gemaakt.

kindapaas | 10-06-16 | 14:52

Gewoon overdag achter de gordijnen of in de kelder vreten en zuipen. Doen ze in het midden oosten ook gewoon. En wie kan neemt de plane naar Dubai of Beiroet. Gewoon doorwaterpijpen tot ze erbij neervallen.

van Oeffelen | 10-06-16 | 14:45

Men moet rekening houden met rammedannende buren.
Elke avond stijgen er dan ook hemelse kookluchtjes op uit onze keuken.
Met een strategisch geplaatste ventilator worden de aroma's van hoogstaande culinaire inspanningen dan ook richting mekka geblazen.
Weekend weer lekker BBQen, karbo, speklappen zijn momenteel 'hot' hierrrr.
Jaah multiculti is FUN!

pennestront | 10-06-16 | 14:45

Simpele oplossing: Bak met snoepjes bij de ingang van de klas. Geen kind, islamitisch of otherwise, die gratis snoepjes zal laten schieten.

Aetje | 10-06-16 | 14:44

@Parel van het Zuiden | 10-06-16 | 14:13
De zon aanbidden snijdt ook meer hout dan een scheldende man met een lange, witte baard op een wolk aanbidden.
De heidenen gingen wat dat betreft terecht op hun eerste gevoel af, hoewel ook dat natuurlijk op den duur weer iets 'des duivels' was.
amazingdiscoveries.org/S-deception-Sab...

Slogra | 10-06-16 | 14:38

Mooi ramadam weetje: de calorieinname van moslims tijdens ramadam is de afgelopen tien jaar, in nederland, verVIERvoudigd. Het is dus een vreetfeest geworden. Niks matigheid, vier weken snelweg naar suikerziekte.

Alquest | 10-06-16 | 14:38

Beetje OT, maar ik lees net dat Timmerschwanz is aangespoeld op Texel........

pennestront | 10-06-16 | 14:36

Haaikoe Haha ramadan

Haha ramadan
Ramadan hahahaha
Dommer is er niet

Lewis Lewinsky | 10-06-16 | 14:31

Ironisch genoeg is 'multatuli' Latijns voor 'ik heb al veel verdragen'.
Het willen 'meedoen' van die kinderen is dus een graadmeter van hun al dan niet opgelegde geestelijke armoede.
Dezelfde kinderen die na valavond (juni heeft lange dangen) al dan niet verplicht hun ouders moeten assisteren tijdens halalslachtingen in de badkuip.

Notenkraker | 10-06-16 | 14:31

@niemand specifiek | 10-06-16 | 14:16
.
... en als je met je kameel op reis was in de woestijn.
Erg he? Dat we hier al meer van weten dan bijvoorbeeld over Pinksteren of Loofhutten? En meer dan goed voor ons is.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 14:28

Volgens mij is het verstandig om hier helemaal niks mee te doen als school. Laat ze het uitzoeken als ze willen vasthouden aan hun gebruiken. dat doen ze namelijk toch wel.
Nu trek je weer de aandacht en wordt het straks voor iedereen verplicht om mee te doen omdat het zo zielig is voor die arme dikke kindertjes die wel alle blanke kindertjes zien eten en goede cijfers halen...

WillemWordtWakker | 10-06-16 | 14:28

Ze slaan helemaal door met die achterlijke ideologie.
Laat die kinderen gewoon met rust.
Hun diploma's zijn belangrijker dan het aanbidden van een niet bestaand figuur. Het is gezonder voor ze om gewoon te blijven eten en drinken.
Op mijn werk moesten wij destijds al het werk van een paar ramadanners opknappen, vooral in de nachtdienst, want zij waren druk met vreten en zuipen. Tassen vol!
Mochten wij ook van meegenieten, maar wij zaten niet te wachten op al die ongezonde mierzoete dingen.
Tijdens de dagdiensten waren ze niet te genieten.
Het enige positieve was, dat ze niet zeurden over onze bammetjes met ham.
Maar ja... dat was vroeger.
Toen waren er nog zat turken en marokkanen bij ons die gewoon normaal hun werk deden. Niks bidden en ramadannen. Niks aanstoot geven aan de westerse collega's. Geen gezeik over hoofddoekjes. Geen gescheiden ruimtes.
Waarom kon het toen wel?

Schietmijmaarlek | 10-06-16 | 14:26

Ik zie altijd zo dat het Ramadan is: lopen de hoofddoek-meisjes op het station met een gevulde koek in hun handen. En hun broertjes eten stiekem een stuk pizza voor ze huiswaarts gaan.

Die hele Ramadan draait gigantisch om sociale controle: de meesten willen helemaal niet vasten maar durven dat niet hardop te zeggen (bij kinderen is dat andersom: die hoeven niet te vasten maar willen zelf 'met de grote mensen meedoen').
Zowiezo doen lang niet alle moslim-landen aan de ramadan: wel die in het midden-oosten maar niet die op de Kaukasus.

******** | 10-06-16 | 14:23

@TheseDays00 | 10-06-16 | 13:49
Broodtrommel open, plakje baecon erbij, broodtrommel weer dicht.
Of ben ik nu heel gemeen?

necrosis | 10-06-16 | 14:22

Nette brief toch van die school. Hoe denk je dat het aankomt als je schrijft: "Ukkelige ouders ondervoed die koters niet zo, zo maken ze de toetsen slecht en komen ze nooit aan een baan. En reken maar niet dat er over 10 jaar nog uitkeringen zijn."

frank87 | 10-06-16 | 14:21

Zullen zij de Ramadam mogen uitoefenen van Jetta Klijnsma (PvdA= Partij van de Arbeid = Partij van dwangArbeid)?

ProAsfalt | 10-06-16 | 14:20

@Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:47
Nee.

necrosis | 10-06-16 | 14:18

@Evocatus | 10-06-16 | 14:13
Die wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen door een andere interim-directeur, want kritiek hebben op de ramadan mag natuurlijk niet.

Alexander des Burgus | 10-06-16 | 14:17

Jonge kinderen, ouderen en zieken waren toch vrijgesproken van ramadan?

niemand specifiek | 10-06-16 | 14:16

"..Dus omdat een profeet in een sprookjesboek wat vertelde moeten anderen dat volgen? Ik snap het niet, en alles in Nederland moet ook volgen, ook anders gelovigen."
@ reade romke | 10-06-16 | 14:00
.
En wij laf schapenvolk laten het allemaal maar met gebogen hoofd gebeuren en ons naar de halal slachtbank leiden. Al wat we doen (ja ook ik) is klagen op de blogs; Maar de straat op gaan ..? nee hoor, want we kijken liever naar de laatste wedstrijd of naar kookprogramma’s.
Geef het volk brood en spelen en ze houden hun domme bek dicht, zeiden de oude Romeinen reeds.

telelezer | 10-06-16 | 14:14

Het is prachtig weer. Laten we morgen als ouders onze kinderen traktaties voor de hele klas meegeven om de zomer te vieren.
.
Religieuze mensen hebben immers niet het alleenrecht op provoceren en confronteren.
.
Of gaan de goedmensjes dan toch even bevestigen dat sommige mensen meer rechten hebben?
.
Nah, grapje, alsof ik iets te schaften heb met de input van paria's.

Parel van het Zuiden | 10-06-16 | 14:13

"Wat betekent Dir Ai?
Phreneticz | 10-06-16 | 13:25 "

Ik vermoed Directeur Ad interim.
HDDH.
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-06-16 | 14:13

Wat in het artikel even vergeten wordt is dat die jeugd ook nog de hele nacht loopt mee te feesten en te eten. Dus slaaptekort speelt hier wel degelijk mee.

pa_niek | 10-06-16 | 14:11

Tja, religie heeft geen belang bij mensen die wetenschappelijk leren nadenken. En de ouders van de 'deelnemers' interesseert het blijkbaar ook geen bal dat hun - waarschijnlijk toch al niet al te goed presterende, want taal- en cultuurgehandicapte - kind zijn toekomst vergooit door zo'n 10% van het leerjaar mee te doen aan dit soort sprookjesonzin (inclusief erg laat opblijven, misplaatste superioriteitsbeleving, cariësontwikkeling en geestelijke vergiftiging). En dan ook nog klagen dat ze geen kansen krijgen.

Joris Draaksteker | 10-06-16 | 14:11

@Abject | 10-06-16 | 14:03
Muziek is zo belangrijk voor kinderen. Zingen voor je ongeboren kindje heeft al een positief effect. Kinderen met problemen leven weer op door muziek. Muziek maakt kinderen blijer, vrijer, creatiever en vrolijker.
--
Ook dit is weer een voorbeeld van de destructieve aard van de Islam. Alles wat leuk, mooi en goed is moet kapot.

Mark_D_NL | 10-06-16 | 14:11

Ik wilde iets schrijven, maar dat wordt waarschijnlijk: "weggejorist". Dus ik laat het hierbij.
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-06-16 | 14:09

Ik zie het probleem niet: is het niet voor iedereen beter als veel van die kleine mohammedaantjes de toets niet halen? Misschien lost het probleem zich dan vanzelf op, want alleen de rekkelijke en slimmere mohammedanen zullen dan verder komen en gezinnetjes stichten (met één vrouw). Daar komen vast en zeker tandartsen, raketgeleerden en verzekeringsagenten uit voort.

A.Vis | 10-06-16 | 14:08

Dus, het gemiddelde IQ op die school is tijdelijk gedaald van 70 naar 50?

Parel van het Zuiden | 10-06-16 | 14:07

En straks met een grote hond op het schoolplein gaan staan. Met een vette druipende worst in zijn bek, driedubbel leuk.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 14:07

@Feynman | 10-06-16 | 13:51
"Als we artikel 1 van onze grondwet al laten varen om kinderrechten te negeren, wat is de rest nog waard?" - Hamer, Kop, Spijker, Slaan, Raak.

Mark_D_NL | 10-06-16 | 14:06

@eerstneukendanpraten | 10-06-16 | 14:03
Wat is er mis met Zwarte Erwtjes. Zijn heerlijk.

Mark_D_NL | 10-06-16 | 14:05

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:53

Ik denk dat die ook zwart zijn maar ik ben dan ook 100% racist.

eerstneukendanpraten | 10-06-16 | 14:03

Uit eindelijk heb je toch een gemeenschappelijk normen en waardenstelsel nodig, anders krijg je een gesegmenteerde samenleving en dient het toevoegen van andere culturen geen enkel nut. Het tegendeel blijkt eerder waar. Toenemende criminaliteit, toenemend gevoel van veiligheid etcetera. Het is het meest logisch dat de Nederlandse cultuur en waarden uitgangspunt zijn op Nederlands grondgebied. Ten eerste is dat de heersende cultuur die in honderden jaren is ontstaan en is de overgrote groep hier Nederlands. Ten tweede is elke allochtoon die hier op afgekomen is of nakomelingen daarvan die verkiezen hier te blijven, met niets anders bezig dan te erkennen dat het hier beter is dan in het land van herkomst. Er hoeft hier dus niets veranderd, er is slecht s een groep mensen die een beetje fatsoen en dankbaarheid moest tonen en dan kunnen we gewoon weer verder.

netniet | 10-06-16 | 14:02

Nederland (en de EU) is in rap tempo derde wereld aan het worden. En wie nu troep zaait zal straks troep oogsten. Althans, de kinderen worden daar dan mee opgescheept. Zullen ze dan vast waarderen. Intussen, aan de andere kant van de wereld, zijn de kinderen nu al "way ahead of Eurangloland". Die lachen zich straks een breuk om die domme regressieve Nederlanders met die cultuurbarbaren en primitieve zeloten.

ben kokhals | 10-06-16 | 14:02

"..Als we artikel 1 van onze grondwet al laten varen om kinderrechten te negeren, wat is de rest nog waard?"
@ Feynman | 10-06-16 | 13:51
+10

telelezer | 10-06-16 | 14:02

Vogelbeest | 10-06-16 | 13:37

Mijn hond wil Vogelbeest eten.

Bijtendehond | 10-06-16 | 14:01

@Jon Snow | 10-06-16 | 13:49
Wat mij betreft komt er een verbod op alle religie onder de 18.
Net zoals roken en alcohol.

necrosis | 10-06-16 | 14:01

Ramadan is zeker weer om elke keer weer aandacht te brengen op hun ideologie? Dus omdat een profeet in een sprookjesboek wat vertelde moeten anderen dat volgen? Ik snap het niet, en alles in Nederland moet ook volgen, ook anders gelovigen.

reade romke | 10-06-16 | 14:00

Tsja, en nu? | 10-06-16 | 13:55
Snel weggooien als je dat ziet, niet hygienisch enzo :)
Help je ze ook nog eens vasthouden aan hun geloof :P

Is dit nog nieuws? | 10-06-16 | 13:58

@ sinar2 | 10-06-16 | 13:16
+1

telelezer | 10-06-16 | 13:57

TheseDays00 | 10-06-16 | 13:49

En toch gebeurt het,sta je te zeiken zie je een trommel liggen,of een stuk eten in folie.
Maar ze eten niet tijdens de uren dat het niet mag, natuurlijk,er lopen er bij ons over de werkvloer nu heel wat met een denkbeeldige Pinokkio neus.

Tsja, en nu? | 10-06-16 | 13:55

Religie vergiftigt alles, het dieet, de schoolprestaties, het vermogen om kritisch te denken etc... de lijst gaat maar door.

Solar666 | 10-06-16 | 13:55

@sinar2 | 10-06-16 | 13:16
hear hear, u snapt het!
Ondertussen wel van de kaffurs eisen dat ze ergens anders gaan eten want respect enzo....
*biertje openen doet* (vrijmibo)
Proost mede reaguurders! Laten we trots zijn op dit land!
*proest*

Is dit nog nieuws? | 10-06-16 | 13:54

@Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:46
Ik begreep laatst uit de Courant dat met name Turkse gezinnen 's ochtend standaard dikke zoete taartjes, gebak en andere vetmakende rommel als ontbijt eten. Het is onbeleefd daar voor te bedanken, verjaardagen idem. Ik zie de gevolgen daarvan dan ook wekelijks op het schoolplein.
(Dat van die SS tieten zoek ik zo even uit)

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:53

Tragisch dat ramadan kinderen zichzelf al op zo'n jonge leeftijd diskwalificeren uit de Nederlandse maatschappij; en dat voor een religieus sprookje. Diep triest.

Dr_antonickx | 10-06-16 | 13:51

Als een Jehova getuige vanuit het geloof haar kind niet van de juiste zorg voorziet, worden die gewoon uit de ouderlijke macht gezet. Waarop de Jehova getuigen hun eigen kind verstoten. Het denkbeeldige vriendje is belangrijker dan je eigen kroost.

Als je zonder geloof je kind geen drie maaltijden voorzet wordt je gewoon aangemeld voor verwaarlozing. Niet dat Jeugdzorg aan dergelijke dossiers toekomen, vanwege capaciteitsproblemen hebben ze alleen tijd voor kinderen met vuistdikke dossiers die eigenlijk niet meer te redden zijn. Het kind kan nog wel uit huis geplaatst worden, maar wat daar gebeurd is, heeft al definitieve mentale littekens achtergelaten.

Binnen de Islam is het ongebruikelijk dat kleine kinderen mee moeten doen. Daarnaast doorkruist een moslim de gedachte achter de ramadan als hij zich tijdens de ramadan door honger agressief of minder productief wordt. Die luxe om van zich af te reageren hebben anderen die het minder getroffen hebben ook niet.

De huidige invulling van de Ramadan staat niet alleen op gespannen voet met Nederlandse normen & waarden, niet alleen op gespannen voet met de wet en inspanningsverplichtingen voor ouders. Het staat _zelfs_ op gespannen voet met de Islam en haar Koran zelf.

Niet discrimineren op basis van geloof betekent _ook_ dat geloof geen vrijbrief mag zijn voor wangedrag. Wat een atheïst of agnost niet met zijn kind mag, mag een moslim ook niet. Anders behandelt de staat moslims of ongelovigen anders.

Als we artikel 1 van onze grondwet al laten varen om kinderrechten te negeren, wat is de rest nog waard?

Feynman | 10-06-16 | 13:51

Het zou verboden moeten worden om minderjarigen te laten vasten: ik vind het een vorm van kindermishandeling. Maar ja, dat geldt natuurlijk sowieso voor het verzieken van de kindergeest met religieuze sprookjes.

Jon Snow | 10-06-16 | 13:49

@ Tsja, en nu? | 10-06-16 | 13:42
Achter de wc-pot is niet de beste plek om je broodtrommel te verstoppen....

TheseDays00 | 10-06-16 | 13:49

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:39
Obesitas probleem onder allochtonen is enorm. Vooral Turkse kinderen zijn moddervet. Er zijn in Nederland projecten om dit te verbeteren zoals JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) en die projecten richten zich voornamelijk op allochtone kinderen. Maar die ouders zijn echt onverbeterlijk.

catomar | 10-06-16 | 13:49

@ Vogelbeest | 10-06-16 | 13:37
Dat staat er niet en volgens mij wordt ook gewoon bedoeld dat moslim-ouders hun eigen basisschool kinderen er beter niet aan mee kunnen laten doen. Meedoen dus met papa en mama.

TheseDays00 | 10-06-16 | 13:48

Heeft Sylvana al Tieten?

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:47

In België doen elfjarigen niet aan zwemlessen in de Ramadan wegens het gevaar van het binnenkrijgen van een slok water en ook muzieklessen zijn uit den boze want des duivels. Het zou niet aan de ouders liggen, maar aan koranscholen waar de kinderen geïndoctrineerd worden met extreme achterlijkheden.

www.demorgen.be/binnenland/-religieuze...

getalsterkte | 10-06-16 | 13:47

@Muxje | 10-06-16 | 13:41
Diabetes is al de NR.1 aandoening onder NL Moslims.
--
Moslim met diabetes kan beter niet vasten - https://www.gezondheidsnet.nl/voeding/moslim-met-diabetes-kan-beter-niet-vasten
--

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:46

@Cuyahoga | 10-06-16 | 13:38
Potverdrie, you lucky bastard.
Mijn dochtertje won dinsdag wel de hardlooptest in haar klas. Een aantal andere kinderen was daar niet toe in staat. Goed van de BSO om daar geen rekening mee te houden.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:45

Bij ons hebben ze een eigen toilet waar ze boven kunnen hangen (maar wel het eten achter onze toiletpot verstoppen) en een bidruimte, als Rooms Katholiek heb ik een keer om een altaar gevraagd maar dat werd afgewezen.

Tsja, en nu? | 10-06-16 | 13:42

@Mark_D_NL 13:39: Tja... en Ramadan is daarbij een buitengewoon effectief recept voor diabetes.

Muxje | 10-06-16 | 13:41

Ik zou als schoolleiding mijn prioriteit eerst maar eens leggen bij het zelf fatsoenlijk beheersen van het Nederlands, man man man.

mirrino | 10-06-16 | 13:41

Schoolprestaties boven religieuze onzin stellen, en dat als onderwijsinstelling. Kom er maar in Sylvana want dat is natuurlijk puur racisme!

panadol | 10-06-16 | 13:40

@number668 | 10-06-16 | 13:32
80% van de Moslim kindjes die ik op straat zie zijn te dik. Dit betekent dat ook deze generatie nutteloos wordt. Want niet in staat tot normaal functioneren door overgewicht en gerelateerde aandoeningen.

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:39

Enige tijd geleden was er de nodige ophef omdat een moeder haar kind alleen rauw eten gaf. Hier kun je natuurlijk van alles van vinden.
Maar dat nu zelfs basisschool kinderen overdag niet mogen eten en drinken, daar hoor je niemand over.

Duifmans | 10-06-16 | 13:38

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:29
Hier is het deze week.
Fietse er gisteren langs.
Één vrolijke blije gezellige toestand.
Een beetje zoals in 1985 zeg maar.

Het was, ehm hoe moet ik het zeggen, er was geen Denk-politici te zien, of iemand van die persuasie, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nul, niente, nada, terwijl het voor de integratie (hahaha) juist zo goed zou zijn.

Cuyahoga | 10-06-16 | 13:38

Panos88 | 10-06-16 | 13:21 Hear Hear!

leaupveaugel | 10-06-16 | 13:38

Waarom las ik spekkameraadjes????

miko | 10-06-16 | 13:37

"Meedoen met ramadan" want multikulti. Gaan die moslims ook meedoen met kerst, want multikulti?
Gaan hindoe's biefstuk eten? Want multiculti?
Gaan moslims vakensvleed eten, want multikulti?

Mag ik dan nu eindelijk legaal een hond slachten? Ik ben groot van van de Koreaanse cultuur, ik wil multiculti doen dus wil hond eten.

Of betekent multiculti hier zoals altijd alleen maar dat iedereen zich aan moslims moet aanpassen?

Vogelbeest | 10-06-16 | 13:37

@Eparchus | 10-06-16 | 13:27

Vorig jaar haakte die na een week af. Verwacht dit jaar hetzelfde want ik zit uiteraard gewoon aan mijn buro te vreten als ik trek heb.
En aangezien ik niet iemand ben die volgens de klok eet maar gewoon de hele dag door kleine beetje.......

Ikdus | 10-06-16 | 13:37

Bij ons zijn ze verplicht om vrij te nemen tijdens shifts waarbij ze als een zombie over de werkvloerlopen omdat ze niet eten.
Dit alles dankzij een Somaliër die de 1e week altijd aanspreekbaar was maar in de 2e week je bijkans aanvloog als je tegenover hem in de kantine je broodtrommel erbij pakte.
Overigens is het opvallend dat er bij ons tijdens de ramadan veel voedsel verpakkingen (zelfs achter de toiletpot) worden gevonden op plekken waar je het niet verwacht en als de ramadan voorbij is heeft de facilitaire medewerker daar geen last meer van.

Tsja, en nu? | 10-06-16 | 13:36

Nee, de opbrengst van het denkproces. Is gewoon correct.
Bytemaster | 10-06-16 | 13:30
.
Ja zo kun je het ook zien maar er wordt speciaal een toets als voorbeeld genoemd. En de opbrengst van een toets heet nog altijd resultaat. Maar ja, onze mooie Nederlandse taal is al zo vaak verkracht dus niets verbaast mij nog.

Lupuslupus | 10-06-16 | 13:36

Hier geen last van... Oud Hollandsche Arische werkomgeving... scheelt flink wat gedonder.

alexbl | 10-06-16 | 13:34

-weggejorist-

Rayboogie | 10-06-16 | 13:34

@Phreneticz | 10-06-16 | 13:25
Directeur adjunct interim?

necrosis | 10-06-16 | 13:33

@Cuyahoga | 10-06-16 | 13:22: Lijkt me dat dit over GroenLinks kinderen gaat die er een beetje bij willen horen. Anders zou het ronduit racistisch zijn.

jip_86 | 10-06-16 | 13:33

Obesitas en suikerziekte komen onder onze vrienden van mohammedaanse origine significant vaker voor, dan bij de hardwerkende ziektekostenverzekering betalende ongelovige...

number668 | 10-06-16 | 13:32

De directeur ad interim is niet in staat om een brief van een paar alinea's in correct Nederlands te schrijven. Overigens is het ondanks de vage beschrijving wel aardig dat de boodschap is dat men er maar niet zo zwaar aan moet tillen.

DreHa | 10-06-16 | 13:31

Vaak met moslims gewerkt tijdens ramadan en de volwassenen draaien aardig mee, ze meuren alleen allemaal giga uit hun bek van het niet tanden poetsen en niet eten echt ongelofelijk goor.

ukuppes | 10-06-16 | 13:31

is de racismekaart al getrokken?

-Wil- | 10-06-16 | 13:31

Religie is kindermishandeling, doe snel aangifte.

Solar666 | 10-06-16 | 13:31

Als ik kinderen op de basisschool had dan gaf ik ze speciaal voor de ramadan iedere dag chips en snoep mee.

Osdorpertje | 10-06-16 | 13:31

Het is achterlijk om op zulke lange dag niet te eten en drinken terwijl je een toetsweek hebt. Je zet jezelf zo op achterstand in de Nederlandse samenleving.

Duifmans | 10-06-16 | 13:31

Minder kwiek en alert, mag ik nu iets zeggen over IQ?

necrosis | 10-06-16 | 13:30

Hoe langer deze mensen in Nederland leven, hoe conservatiever en gekker ze worden. Als ze nou een vooorbeeld zouden nemen aan werkelijk elke niet-islamitische immigrantengroep in dit land (ok, Antillianen staan er ook niet best op), dan zou dit een veel leukere plek voor iedereen zijn........

Pong | 10-06-16 | 13:30

Dus dát is de oorzaak van de problemen bij de finse bontkraagjes: onderontwikkelde hersenen dankzij ondervoeding. Wie contacteert 3FM, dat lijkt me een prima doel voor #SR17.

Ares | 10-06-16 | 13:30

@Lupuslupus | 10-06-16 | 13:18
.
Nee, de opbrengst van het denkproces. Is gewoon correct.

Bytemaster | 10-06-16 | 13:30

Het is toch gewoon kindermishandeling om kinderen eten en drinken te onthouden. Ramadan opdringen aan minderjarigen lijkt mij hartstikke strafbaar. Maar de dubbele standaard die de blanke Übermensch jegens moslims hanteert geeft ze wel meer vrijbriefjes natuurlijk.

très cool | 10-06-16 | 13:30

Islam, het enige geloof waar de volgers zwaarder worden na een maand "vasten".

Rest In Privacy | 10-06-16 | 13:29

Wel jammer dat de Avondvierdaagse vorige week was.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:29

Welk wedenkend mens.... ach laat ook maar.

jouwgedachte | 10-06-16 | 13:29

Alleen al vanwege de ramadan zou je als werkgever je twee keer moeten bedenken alvorens je een gelovige mossel m/v zou aannemen.
eerstneukendanpraten | 10-06-16 | 13:16
.
Gewoon NIET aan beginnen. Binnen een jaar eisen(!) ze 1.dat ze een kopvod om hun knar kunnen knopen,
2."bid" ruimtes,
3. ziek.zwak.misselijk tijdens die zogenaamde "vastenmaand",
4. 3 maanden vakantie per jaar en omdat ze die uiteraard niet krijgen worden ze spontaan 'ziek' tijdens hun laatste vakantiedag. Natuurlijk gaat er niet één controlerend geneesheer naar Marokko om te kijken naar de "patient". Die heeft trouwens van zijn marokkaanse dokter - door het overhandigen van een beetje geld - allang een "bewijs" ontvangen dat meneer/mevrouw toch ècht heel 'ziek' is.
.

Lupuslupus | 10-06-16 | 13:28

Ramadan = Obesitas

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:28

Het minder functioneren van ramadanners af laten kopen door inleveren van verlof dagen.
En dat suikerfeest kan best verplaatst worden naar het weekend.

Geert heeft nu een andere insteek die hopelijk meer oplevert dan zijn minder minder strijd tot nu toe tegen de oikoben: moslims bevrijdt je van het juk van de islam.

De finale eindbaas | 10-06-16 | 13:28

Ikdus | 10-06-16 | 13:17
Hier hetzelfde gevalletje. Gelukkig hebben ze hier ook de keuze om nachtdiensten te werken. Kan je overdag pitten. Maar nee hoor, "liever thuis baas, met giesien eten". Om vervolgens geheel nutteloos overdag aan het werk te gaan. Ieke nie so lekker.

Eparchus | 10-06-16 | 13:27

@ET007 | 10-06-16 | 13:18
Mijn idee, alsof de armen en behoeftigen waarmee ze zo solidair zijn deze maand wel 's nachts te vreten hebben. Schijnheilig geleuter allemaal.

Onderwegnaarzorgen | 10-06-16 | 13:26

De Ramadan is misschien wel het meest hypocriete ter wereld.

Onzin. Overdag niets vreten en s'avonds voor 3 personen eten.

Ook nog eens heel ongezond.

Nacho_Vidal | 10-06-16 | 13:25

Ik las Diar ree.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 13:25

Wat betekent Dir Ai?

Phreneticz | 10-06-16 | 13:25

@ET007 inderdaad. Ik sluit niet uit dat ze nu in deze periode juist meer eten dan normaal.

TouchSmart | 10-06-16 | 13:24

Een OBS die doet wat een OBS moet doen. Zorgen voor de kinderen. +100

Mark_D_NL | 10-06-16 | 13:23

Waarom staat hier "meedoen" tussen aanhalingstekens?
Is deze brief bedoeld voor non-islam kinderen die in het kader van dhimmitude, eh ik bedoel sociaal meevoelen, mogen ervaren hoe geweldig het is voor een kind in de groei om overdag niet te eten en te drinken.

Cuyahoga | 10-06-16 | 13:22

Geef je kind op straat een draai om zijn oren en je hebt kans dat de kinderbescherming langskomt, maar een 10 jarige een maand lang uithongeren is natuurlijk geen probleem in dit randgestoorde land.

Panos88 | 10-06-16 | 13:21

Overdag vasten, maar als het donker is vol vreten.
Dat noem ik geen vasten. Dat noem ik jezelf iets wijsmaken.

ET007 | 10-06-16 | 13:18

De "opbrengst" van een toets?? wtf!
.

Lupuslupus | 10-06-16 | 13:18

Ik heb zo'n tropische verrassing op mijn werk.
Al 4 keer tegen zijn stoel moeten trappen omdat ie halfdood in slaap gesukkeld is want tijd om te slapen is er niet echt als je alleen mag vreten tussen zonsonder-en opgang.
Tel daarbij op een gebedje om 3 uur 's nachts en die paar die er werken zijn natuurlijk volkomen nutteloos deze maand.
Maar de ongelovige pakt de boel wel op om de zooi draaiende te houden

Ikdus | 10-06-16 | 13:17

Alleen al vanwege de ramadan zou je als werkgever je twee keer moeten bedenken alvorens je een gelovige mossel m/v zou aannemen.

eerstneukendanpraten | 10-06-16 | 13:16

En beste Chris, wie gaat dat lezen? De ouders lezen toch geen post. De moeder is sowieso analfabeet en mag de keuken niet eens uit om naar de brievenbus te lopen.
En de vader zit zo vol met anti-westen haat dat hij het niet in zijn hoofd haalt om ook maar iets toe te geven aan de kafur.

sinar2 | 10-06-16 | 13:16

Zo hoort dat in een land als dit.

knier | 10-06-16 | 13:15

-weggejorist-

jostietostie | 10-06-16 | 13:15

-weggejorist-

JaNeeTochNietDan? | 10-06-16 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken