Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Minister Hennis schaft Defensie nu helemaal af

pindapindapindapinda.jpgDe ene dag vliegen peperdure faaljagers een (niet afgemaakt want brandstofgebrek) reclamerondje boven Nederland, de volgende dag moeten we toch weer lezen dat die twee JSF'jes de enige werktuigen zijn die Defensie nog heeft. "Nieuwe tegenvallers dwingen Defensie tot lapwerk, zo blijkt uit openbare en vertrouwelijke Kamerstukken", zo schrijft de Telegraaf. Het geld is weer eens opperdepop. Goh. In maart riep de MinDef tijdens een VVD campagnepraatje op Radio 1 nog dat ze er 2 miljard bij wil voor het leger. En nu moet ze aan de Kamer bekennen dat commando's minder kunnen oefenen, schepen de haven niet uit komen, landmachters minder op de hei kunnen spelen en vliegeniers aan de grond staan. Defensie is net een wervingscampagne voor vrouwen gestart, maar vacatures kunnen door geldgebrek niet eens gevuld worden. Het Nederlandse leger is een beggar's army (lees die pijnlijke anekdotes van Nederlandse militairen die op missie jassen moeten lenen bij de Yanks). Maar "gelukkig" is het overal bal, weet de Tele dan ook weer. Terwijl de NAVO met 31.000 man de Russen uitdaagt aan de oostgrenzen van Europa, moeten de moffen Duitsers bezemstelen als wapens gebruiken. Dus ook daar roepen ze 'pang pang' als ze op oefening zijn - oefeningen die ze bovendien wegens de arbeidstijdenwet voortijdig moeten afbreken. In het Europa van na de Tweede Wereldoorlog is tussen het einde van de Koude Oorlog en het einde van de geschiedenis de decennialang de eeuwige vrede gepredikt. Nu maar hopen dat die vrede stand houdt, want 'nooit meer kunnen schieten' is het nieuwe 'nooit meer oorlog'.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Sjaakyuitbijlmer | 09-06-16 | 10:34

Misschien moeten we maar eens zelf maar eens wat meer gaan trainen. Ik heb in ieder geval al de online spoedcursus "krav maga voor reaguurders" al gevonden: www.youtube.com/watch?v=wWIlvEyMcOU

Alexander des Burgus | 08-06-16 | 21:52

@ WTW: vergeleken bij 9/11 is MH17 een ongemakkelijk jeukende neus. De Kristalnacht van WO3.

sickworld | 08-06-16 | 21:49

De trendt wordt voor mij steeds duidelijker, de dijken lijken inmiddels doorgestoken. Welvaart, arbeid, ras en geloof moeten (!) zich vermengen. We treden een periode in waar sprake is van veel verwarring en gevolgschade. Maar het doel (en ik heb dit idee heel lang afgewezen) lijkt toch echt de oprichting van wereldregering of op haar minst een globale verdeling in drie machtsblokken. Wie schreef daar ook al weer een boek over?

sickworld | 08-06-16 | 21:44

Ik blijf gewoon hard doorwerken het zijn maar een paar druppeltjes op de belastingplaat maar ik draag tenminste bij, Griekenland, asieligzoekers, of defensie daarbij zit weet ik niet.

Duifje63335936 | 08-06-16 | 20:43

enigste leger in Nederland is het terroristen leger, maar die doen niet wat hun willen.

Rene046 | 08-06-16 | 19:47

Geweldig! Te weinig brandstof. Mooie voorbereiding en lekker budget.

Beetje als je laatste euro uitgeven aan een portemonnee.

metzonderzijwieltjes | 08-06-16 | 17:57

"De Nederlandse en Duitse legers worden kapotbezuinigd want men heeft het antwoord al: Een Europees leger, Merkel heeft het begrip al een aantal keer laten vallen en ook in NL is het inmiddels opgedoken(..)"
@ Mastermattie | 08-06-16 | 10:13
.
U heeft gelijk, en ga je maar vast zorgen maken! De EU en de VS hebben een ongecontroleerde machtswens. De federale overheid van de VS heeft uiteraard reeds het monopolie op geweld, en voor de EU moet diezelfde wens hoe dan ook vergelijkbaar gerealiseerd worden in Europa.
En hoe anders dan met een eigen EU leger (ter voorbereiding worden de nationale legers vast afgebroken; pang-pang), en dan kraaien ze: oooweee, we moeten toch eigenlijk weer een leger hebben tegen het boze Rusland, dus dan maar meteen een EU leger met het smerige alibi dat dat natuurlijk veeeeeel goedkoper is dan nationale legers; en het plebs zal er (alweer) intrappen, want het geld is immers op; want weggegeven aan kosten voor floegteliengen en het onderhouden van half Europa dankzij de sluwe opzet van Brussel om ons te verarmen
.
Zie ook de uitspraken van de uiterst gevaarlijke oorlogshitser Verhofstadt
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
en dezelfde uitspraken van Juncker
langleveeuropa.nl/2015/03/pas-op-gevaa...
.
Genoeg redenen om te zorgen dat Juncker en het EU Politburo nooit beschikking krijgen over een eigen leger! Je moet er toch niet aan denken dat ongecontroleerde projectielen als Juncker, Van Baalen en Verhofstadt ook militaire macht krijgen; kijk ze kwijlen van genot als ze daarover mijmeren!
.
Er is geen controle en toezicht op wat de Europese Commissie allemaal uitvreet. Wij burgers hebben geen enkele inspraak in hun doen en laten.
Loze beloftes genoeg, maar praktisch gezien is er geen enkele reële vorm van toezicht op hun misdragingen
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...

telelezer | 08-06-16 | 17:24

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:51
Dit korte stukje uit Zembla zegt veel en die man krijgt dan toevallig een ongeluk youtu.be/877gr6xtQIc?t=20

Watching the Wheels | 08-06-16 | 17:05

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:51
En nog een kleinigheid ... de BBC meldde het instorten van gebouw 7 al 23 minuten voordat het gebouw instortte alsof het al gebeurd was youtu.be/v-27FGbpBk4?t=85 zelfs met beelden op de achtergrond van het gebouw, dus het bewijs van bedrog in beeld.

Watching the Wheels | 08-06-16 | 16:58

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:51
En building 7 was een gebouw waar de inlichtingendienst in zat en dat nauwelijks schade had, maar binnen enkele uren ook lijkt te zijn neergehaald wat betekent dat de springstof al aanwezig moet zijn geweest, want hoe kun je dat anders zo snel doen. De Nederlandse man die beweerde dat er sprake was van "controlled demolition" www.youtube.com/watch?v=877gr6xtQIc died in a car accident in Zeeland youtu.be/Z5mwr4LYhV0?t=9 ... in een Volvo.

Watching the Wheels | 08-06-16 | 16:53

Pensioenfondsen investeren ook graag in wapens en Amerikaanse staatsschuld ;).

Watching the Wheels | 08-06-16 | 16:47

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:51
Als wij investeren in Amerikaans tweederangswapentuig, dan stroomt er belastinggeld opgebracht door u en mij naar de andere kant van de oceaan ;). Dus als we meer gaan doen is er minder geld voor bejaarden met urine-enkels. In Amerika is dat net even anders. Die zetten de geldmachine aan (de dollar is reserve currency) en allerlei landen nemen die schulden graag op hun nek, zeker bij de huidige lagere rente. Nou ... en met dat nieuwe geld ontwikkelen ze nieuwe speeltjes, die natuurlijk wel gebruikt moeten worden om weer nieuwe slavenlanden toe te voegen aan hun heerschappij. Groeien, groeien, groeien. Amerika kan niet zonder defensie-uitgaven, kijk maar naar dit lijstje nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... en kijk maar naar hoe geld creatie werkt positivemoney.org/videos/introduction/... ze nemen gewoon een lening op al die ontwikkelingen en dan zorgt zo'n ontwikkeling juist voor meer geld in omloop en voor een makkelijker draaiende economie.

Watching the Wheels | 08-06-16 | 16:46

Waarom schaffen we het leger niet helemaal af inclusief het ministerie? Half werk is weggegooid geld.

ET007 | 08-06-16 | 16:30

Niet lullen. Er is geld zat. Begin maar eens met het vormen van een Noord Europees leger op die manier kan de helft van het tuig op het ministerie naar huis. Ten tweede moet men maar eens uitleggen waarom wij onzinnig wapentuig kopen zoals de JSF en helikopters uit de VS of Noord Amerika en niet van Airbus of een andere Europese leverancier. Dat lost het probleem op van de koersschommelingen en het levert meer werkgelegenheid plus het zwengelt Europese R&D aan. En geld kan uit ontwikkelingshulp komen. De chinezen spenderen geen renminbi aan ontwikkelingshulp en overal waar ze komen ontwikkelt de industrie en middenklasse zich tien keer harder dan wij met onze witneuzen ooit hebben kunnen bereiken. Stop die 0.75% maar in het leger. last but not least, haal maar een paar miljard uit de pot voor de gezinshereniging. Probleem opgelost

BananaMonarchy | 08-06-16 | 15:56

The quickest way to end the war is lose.

CynicalBastard | 08-06-16 | 15:49

Die asielzoekers, de euro en terrorismebestrijding moeten ergens van betaald worden.

KlunsJohannus | 08-06-16 | 15:38

Begin van het einde..

Wasbakplasser | 08-06-16 | 15:35

dit gaat fout, zeker als je weet hoeveel wapens er her en der verstopt liggen bij maatschappij haters.

Heisessie | 08-06-16 | 15:34

Kennen jullie de belegen mop over de Belgische luchtmacht die niet op kwam dagen? De piloot was ziek ...

Nu live naar het Nederland van nu. Het vliegtuig is stuk of leeg...

Euh.. wie verdedigt ons nu dan?

van heinde en verre | 08-06-16 | 15:32

ministers m/v zijn slechts koppen van jut
de voor het leven op politieke kleur benoemde ambtenaren
doen het meeste werk. en samen holt de regentenkliek alle overheidsdiensten uit, niet alleen defensie.
echter de verdediging van de ingezetenen is volgens mij de kernreden dat we een belastingheffende overheid hebben, of het nou prinsen koningen of regenten zijn, de werkenden die dit hele circus moeten ophoesten zouden zich eens achter de oren moeten krabben of er geen alternatief is. De beste optie lijkt me om nu vast alternatieve instanties in te richten voor de tijd na de regenten. al die grootverdienende bestuurders zullen, als ze eenmaal zijn verjaagd immers een lege ruif achterlaten.
Het lijkt me zinvol om in opstand te komen voordat er een conflict uitbreekt waarbij de troepen van de staat ingezet moeten worden om ons te verdedigen.

Ciara | 08-06-16 | 15:28

Olieboer | 08-06-16 | 14:38
Wat je beschrijft is een hardnekkig misverstand. Het viel best mee met ons leger in 1939 :http://www.grebbeberg.nl/index.php?page=geijkte-misvattingen-en-mythes

Bigi Bana Boy | 08-06-16 | 15:28

Na 2 uur is de JSF door z'n benzine heen...

wapster | 08-06-16 | 15:24

Is het weer 1939???
heldheino | 08-06-16 | 10:08

Je zal dit vast grappend bedoelt hebben, maar iedere keer voor een groot conflict start, is er altijd iets met het Nederlandse leger waardoor ze geen zwaar geschut tot hun beschikking hebben.
Was net voor WO1 en net voor WO2 ook zo.

Kunnen we nu eindelijk gewoon zeggen dat vrouwen geen toppositie moeten krijgen?
Iedere keer een vrouw aan het stuur en alles gaat kapot... terwijl haar eigen zakken natuurlijk goed gevult zijn.

SnoopNL | 08-06-16 | 15:05

1938 en 1939 oefende de landmacht met houten geweren. Het verhaal gaat dat ze zelfs bij de binnentocht van de Duitsers hebben geprobeerd ze er mee "af te schrikken"
Alleen de mariniers in Rotterdam hadden echt materiaal en hadden de Moffen tegengehouden als die Rotterdam niet gebombardeerd hadden. Burgers bombarderen is een ernstige oorlogsmisdaad maar had wel tot gevolg dat Nederland zich over gaf.

Olieboer | 08-06-16 | 14:38

@Vreetkonijn | 08-06-16 | 13:19
Niet geheel, een hoop lidstaten geven bakken met geld uit aan defensie en versterken het ook. Polen is daar 1 van.
Nederland zoals gewoonlijk als we weer tegen een mondiale uitbraak van geweld aankijken draait elke stuiver om en geeft hem 2x liever uit aan onzin dan ook maar 1 cent naar defensie te sturen. Het loopt wel niet zo een vaart denken ze dan.
In de eerste wereld oorlog maakte ons dat een zielige bijstander die zelfs zijn eigen handels en vissers vloot niet kon beschermen tegen schending van nationale wateren.
En in de 2e ronde met 3 kogels en een fietsje naar de improvisatorische front linie.
Dat is hoe regent en heersers denken over lands verdediging.
Maar toch ook zeker enorme mismanagement. Van een land dat voorop staat in de handel met het achterland > Duitsland> België, Polen en de rest.
We verdienen genoeg maar het hangt allemaal aan de strijkstok van degenen die als de stront aan het plafon zit gauw t vliegtuig naar buiten nemen en ons achterlaten met de ellende. En zodra t over is als eerste op de brug in Amsterdam staan met vlaggetjes in de hand van kijk eens hoe erg en zwaar t was. Dat zijn de echte NSBers/Landverraders.

ca12nag3 | 08-06-16 | 14:08

Oplossing: Voor 10 miljard euro Defensie Bonds in de markt zetten met als onderpand teruggeleaste tanks en fregatten. Deze zwaar overgewaarderde bonds aanbieden bij de ECB in het kader van het terugkoopprogramma onbetrouwbare obligatieleningen. Ze worden door Draghi blindelings ingekocht voor 20 miljard vers bijgedrukte euros. Katching, in een keer het Nederlandse defensiebudet vertienvoudigd op een manier die al onze buren ook toepassen, alleen Nederland het braafste jongetje niet.
Trucje herhalen voor zorg x100, politie x30 en hra x50. Bedankt voor de tip! Graag gedaan Hennis.

bovenwater | 08-06-16 | 14:08

Bijna 50 jaar lang was (en is) links de mainstream in heel West-Europa.
Bijna 50 jaar van steeds verder doorschietende politieke correctheid. Van een feminisering die inmiddels geïnstitutionaliseerd is. Met onder andere als gevolg een veiligheids-hysterie die GS zo mooi de 'rubberen tegel-mentaliteit' heeft gedoopt.

Een veiligheids-hysterie die zich niet alleen uit in rubberen tegels, maar ook in valhelmen voor fietsende kids, dikke SUV's waarin die kids naar school gebracht en weer afgehaald moeten worden, ADHD-stempels en -medicijnen voor jongetjes die sowieso altijd drukker zijn dan meisjes, een basis-onderwijswereld die vrijwel uitsluitend door vrouwen wordt bestierd (want alle mannen die kinderen leuk vinden zijn potentiële misbruikers), enzovoort. Alles moet 'veilig'. Behalve het land waarin we wonen.

De politieke correctheid heeft geleid tot een visie waarin politie, justitie, handhaving en leger tot 'rechtse hobby's' werden gedegradeerd en waarin de armoe en achterlijkheid in de Derde Wereld werden verheven tot Onze Grote Schuld, en dáár moest dus vooral ons belastinggeld heen.

Iedereen die straf verdient, is zielig, straffen is fout en daders zijn slachtoffers. Ziedaar de erfenis van de jaren '70, met zijn zwevende zwatelaars als Adorno en de zijden handschoentjes-distributeurs van de Coornhert Liga.

De feminisering, daarover kunnen we kort zijn: die heeft ons van onze weerbaarheid beroofd; terreur en massamoord wordt beantwoord met witte papieren handjes, waxine-lichtjes, bloemetjes, knuffels en teddyberen, stille tochten en lieve meneren die op een meegebrachte piano 'Imagine' spelen. Van Lennon. Lennon, de Freek de Jonge van de popmuziek. Met een echtgenote die dacht dat je met een liedje primitieve agressie en oorlogszucht kunt doen verdwijnen.

Primitieve agressie en oorlogszucht kun je maar met één ding tegen gaan: met een goed uitgerust en intimiderend leger.

In plaats van onze zuurverdiende belastinggelden te dumpen in foute Derde Wereld-dictaturen waar altijd aan alles gebrek is behalve aan wapens, en te besteden aan bijvoorbeeld schone toiletten in Zuid-Soedan, kunnen we die 4 miljard beter besteden aan bijvoorbeeld een geloofwaardige en respect afdwingende strijdmacht.

Het lijkt verdomme wel of de geschiedenis zich herhaalt: in de jaren '30 van de vorige eeuw was het mede de invloed van de links geïnspireerde beweging van het 'gebroken geweertje' die onze defensie, juist in tijden van oorlogsdreiging en instabiliteit, had teruggebracht tot een lachwekkend zooitje 'hampelmannen' op roestige fietsen, een paar oude kanonnen en met geweren uit de 19de eeuw. Het mag een wonder heten, dat we met dat leger van antieke tinnen soldaatjes een technologisch en strategisch superieure agressor nog vier dagen lang hebben kunnen ophouden.

En nu, júist nu, in wederom onstabiele tijden van terreur, oorlog en oorlogsdreiging overal om ons heen, is het uitgerekend een vrouwelijke minister die de definitief dodelijke injectie toedient aan ons leger. Of het meelijwekkende zooitje dat daar nog van over is.

Het is een gotspe. Een grove schande. Als het niet om te huilen was, was het om je dood te lachen. Met de nadruk op 'dood'.

Heel Europa is zo langzamerhand een Golden Retriever (een teefje) die jankend op haar rug ligt en haar witte kwetsbare en zachte buikje toont aan elke tegenstander die zich aandient. Het wordt tijd om te overwegen om dat arme beest een spuitje te geven.

Peter Emile | 08-06-16 | 14:06

Misschien is dit eens een goede manier om te leren hoe ze met geld om moeten gaan.
En de mensen hierboven die denken dat je in een tegenwoordige oorlog nog wapens nodig hebt, tja....

bob de boarder | 08-06-16 | 14:06

Een wereld met minder wapens begint nog altijd bij jezelf.

ZoltarTheMagnificent | 08-06-16 | 13:55

En over paar jaar zit ze in de goelags van Siberie onder Rusland van Vladimir Poetin. Zal ze wel flinke spijt krijgen. Niet van bewust welke dreiging er nu is op deze wereld waarin defensie een MUST is voor het land!

sercencer | 08-06-16 | 13:50

Watersnoodramp wat we zeker gaan krijgen komt er echt geen leger om te helpen waterschap komen ook niet die zijn bezig geld te tellen

zwarte_bonen | 08-06-16 | 13:23

Hoe langer ik er over nadenkt, hoe vreemder dat Europese leger is. Als het de bedoeling is dat de huidige soldaten de ruggengraat ervan gaan vormen, is er geen reden om de nationale legers uit te kleden. Nee, het EU-leger moet iets anders worden. Maar waarom?

Twee eeuwen geleden sloten de Europese vorsten een soort verdedigingsalliantie tegen hun volkeren. Wanneer er in een land een opstand zou uitbreken, zouden de andere vorsten deze neerslaan. Dit gebeurde onder andere in Polen en bijna in België.

Het idee is eenvoudig: een Hongaar steekt liever een bajonet in een Fransman dan een andere Hongaar, en andersom. Maar net omdat de landen en volkeren van Europa naar elkaar toegegroeid zijn, werkt dit nog nauwelijks.

De EU wil Europa echter niet koesteren, maar temmen. De soldaten van de Europese legers zijn door de band genomen echter geen grote minnaars van de EU. Die zitten op faculteiten en in denktanks, maar niet in de barakken. De gemiddelde militair voelt zich allicht Europeaan, maar hij is niet bereid om de natiestaten in te ruilen voor de EU. Daarom zijn er andere soldaten nodig, zonder binding met het volk waar zij tussen leven.

Ironisch genoeg is het dus de Europese gedachte die de EU als militaire onderdrukker tegenhoudt. Nog wel.

Vreetkonijn | 08-06-16 | 13:19

Dat ze die lelijke militaire wijven met haar op de rug en ingebonden tieten maar wegbezuinigd en weer alleen echte kerels aanneemt.

Conan de Rabarber | 08-06-16 | 13:13

De toekomst is vol van idealen. De geschiedenisboeken staan bol van geweld.

Durotar | 08-06-16 | 13:09

Tja, als je miljarden stopt in de JSF houd je weinig voor andere zaken over. Defensie moet keuzes maken. Niet én een luchtmacht, én een landmacht, én een marine. Maar kies één onderdeel en doe dat dan goed. Bescherm daarmee ook omliggende landen. En, in overleg met omliggende landen: laat hen de overige onderdelen in Nederland verzorgen. Want waarom moet ook België een luchtmacht, landmacht en marine hebben? En Denemarken. Dat is super geldverspilling! Meer samenwerken leidt tot hogere veiligheid, een efficiënter leger en lagere kosten. En uiteraard: stop met zinloze missies om een goed voetje bij buitenlandse mogendheden te halen.

Rest In Privacy | 08-06-16 | 12:31

Rutte en consorten hebben allang dit land gedegradeerd tot dorpswinkel. Ze zijn allang een EU leger aan het smeden waarin straks Nederland waterdrager wordt, en alles onder het goedkeurend oog van de verraders in Den Haag.
Ik kan niet wachten op een NEXIT!

lanexx | 08-06-16 | 12:22

@getalsterkte | 08-06-16 | 12:00
-
En voor ons geldt natuurlijk niet het omgekeerde. Zolang als Rusland maar worstjes, tulpen en wasknijpers van ons koopt, - ende oligarchen hier hun geld komen stallen (waarom zoudat toch zijn?) heeft Rusland uitsluitend vreedzame bedoelingen.
-
Vraag maar eens ervaringsdeskundige, NATO - en EU partner Polen hoe zij daar over denken.

bisbisbis | 08-06-16 | 12:16

Het volk heeft zelf gekozen voor onze zwakbegaafde politici!

Jullie moeten niet zeuren. Het land krijgt zijn leiders die het verdient!

MRF2739 | 08-06-16 | 12:15

Alleen al voor het defensie(wan)beleid zou je dit Kabinet naar de schavotten moeten marcheren. Een land dat zich niet kan verdedigen is geen land. Druist rechtstreeks in tegen de Grondwet en de eed op die Grondwet die bewindslieden en parlementariers zweren. Op zijn best dus meineed, op zijn slechts landverraad.
.
We worden geregeerd door een vijfde colonne.

Parel van het Zuiden | 08-06-16 | 12:05

Hebben we eigenlijk nog steeds rond de 100(!) generaals of zijn die al vertrokken naar het bedrijfsleven ?

Vesta | 08-06-16 | 12:02

Rusland zou investeringen in het leger van een NAVO-lidstaat toch maar opvatten als een bedreiging. Laten we niet onnodig provoceren!

getalsterkte | 08-06-16 | 12:00

@Lupuslupus | 08-06-16 | 10:16
-
Precies! Vandaar ook dat Putin (in een waarschijnlijk realistische inschatting van de slagkracht van Europa) uitspraken doet over het innemen van Oost Europese hoofdsteden 'in twee dagen'.
-
Vandaar ook dat de Rusische begroting voorziet in TWINTIG procent meer defensiebudget (2015), oplopend naar ZEVENTIG procent in 2020 - en dat allemaal in verdedigingswapens, zoals -als klein voorbeeld, er is meer- twee nucleaire aanvalsonderzeeërs, vijf geleide raketkruisers en modernisering van de TU 22 strategische bommenwerpers.
-
Europa moet terug naar 'Koude Oorlogssterkte' - Rusland moet en zal de oude Sovjetunie terug hebben, met inbegrip van de gehele Oekraïne, de Baltische staten, de 'stan-'landen, de Kaukasus en (als ze durven onder de snor van China): Mongolië als bufferstaat.
-
Geen gepruts meer in verre zandbakken! Nederland moet als een gék weer een ouderwets, territoriaal legerkorps opbouwen, een marine met ouderwetse Noord Atlantische konvooibegeleidings- en mijnenveeg toepassingen en een luchtmacht van ten minste 85 JSF's. Dan maar even een paar jaar geen ontwikkelingshulp.

bisbisbis | 08-06-16 | 11:59

Vrouwelijke minister van defensie en een vrouwlijke minister president... Zowel hier als in Duitsland...
Hoe zou het komen dat defensie ruk is?

a4p | 08-06-16 | 11:53

Ik ben voor een Europeesch leger.
Nog even doorgaan zo mevrouw Hennis

peter1953 | 08-06-16 | 11:43

@GKH90 | 08-06-16 | 11:30
Ja laten we eens zien wat er overblijft van Israël als de VS de handen er van af trekt. Ik denk dat ze die $30 miljard per jaar die ze aan militaire steun ontvangen hard gaan missen. Wat denk jij? fas.org/sgp/crs/mideast/RL33222.pdf
Your argument is invalid (and extremely stupid gezien het feit dat Israël alleen maar kan bestaan middels internationale militaire hulp).

GifKikkert | 08-06-16 | 11:40

Maar vanaf volgend jaar mogen vrouwen ook bij de commando's! Die worden net zo behandeld als de mannen. Alleen nog even aparte barakken, aparte wc's en aparte douches.
Hoe gaan we dat betalen? UIt een links soepsidie potje?

Sensemilla | 08-06-16 | 11:39

en sorry dat ik erover begin, maar waarom trekt Wim-Alexander zijn mond niet open? Hij is toch uiteindelijk de opperbevelhebber van alle Nederlandse strijdkrachten.
Als hij ook maar een paar kleine ballen aan zijn logge lijf had, zou hij Rutte + Hennis op het matje roepen en eisen dat het Nederlandse leger op volle sterkte blijft.
Wanneer laat hij nou eens zien dat hij de echte baas van NL is. Begrijpt hij dan niet dat NL echt leiderschap nodig heeft?
En als hij de capaciteiten/ballen hiervoor mist, dan maar ASAP een president die durft door te pakken....

R van Perzie | 08-06-16 | 11:35

Een EU-leger moet er komen, wat moet ik me daar bij voorstellen? Een soort VN macht die nog geen asieleiser mogen neerknuppelen en dat Estlandse troepen ons land in geval van dreiging moeten verdedigen? Zeker weer niks geleerd van de as-troepen in WW2. We zakken af naar een bananenrepubliek, een goede economie, mensen werken hier zich de pleuris en we hebben de hoogste belastingdruk ter wereld maar nergens is geld voor, zeker niet ons Nederlanders:

- Defensie
- Zorg (ouderen)
- Een veiligheidsapparaat dat op sterkte is , politie KMAR, etc
- sociale woningbouw
- onderwijs

gelachewoar | 08-06-16 | 11:34

jemagookniksmeer | 08-06-16 | 11:04

"Israel, 8m inwoners"
Your argument is invalid.

GKH90 | 08-06-16 | 11:30

Veroorzaakt door 25 jaar wensdenken door theedrinkende politici die nog nooit een oorlog van dichtbij gezien hebben. Ik vrees dat het al lang te laat is om het tij nog te keren: in plaats van de 2% BNP die NATO voorschrijft hebben wij jaren onder de 1% gezeten en vonden we eigenlijk dat er nog wel iets af kon. Resultaat is een krijgsmacht die deze naam eigenlijk amper meer verdient. Blijkbaar hebben we een oorlog nodig voordat we beseffen dat je die alleen kunt voorkomen door zó sterk te zijn dat niemand je aanvalt. Vrede door kracht, zeg maar, in plaats van je niet kunnen voorstellen dat iemand zo gemeen zou kunnen zijn.

Een volk bestuurd door zulke angstige bestuurders en dat zelf zo ingedommeld is dat het zich niet eens meer schaamt als referenda doodgezwegen worden of we niet eens meer worden uitgenodigd in de G20 verdient eigenlijk niet beter dan geannexeerd te worden. Wie weet gebeurt dat nog wel ook, de democratie in Rusland staat toch op het punt om om te vallen, kijken wat ie doet daarna...

Homer P. Simpson | 08-06-16 | 11:27

Mastermattie | 08-06-16 | 10:13
Afschaffen van de NAVO zou de allergrootste fout van het Westen zijn sinds Chamberlain's appeasement van Adolf Hitler.
Zonder NAVO zijn we in Europa volstrekt kansloos tegen:
1. Rusland;
2. De 5e colonne van salafisten en aanverwante ellende.
Een EU-leger is de komende jaren een volstrekte utopie, en hopelijk blijft dat ook zo!
Gelukkig heeft de UK nog gewoon een van de machtigste legers ter wereld (met of zonder Brexit), en de Britten zullen de NAVO nooit laten vallen.
Ergo: de NAVO moet blijven. Wel graag ZONDER Turkije, maar MET Israel, Oostenrijk, en liefst ook met Brazilië, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea, Japan en Taiwan.

R van Perzie | 08-06-16 | 11:23

Heeft wel weer de trekken van het klassieke EU Manipulatie Protocol. Nationale grenzen onderling alvast open, maar niet de EU buitengrenzen bewaken, chaos, nu MOET er iets gebeuren; Zo ook, nu het nationale leger alvast afschaffen, maar nog geen EU leger hebben, chaos, nu MOET er iets gebeuren, etc. Uit de chaos ontstaat de "gerechtvaardigde noodzaak". Zo haalt de EU straks ook de nationale belastingheffing weg (er MOET iets gebeuren tegen [vul maar in], etc);
Hellend vlak anyone?

Homo homini lupus | 08-06-16 | 11:22

Wat is dit land toch een bananenrepubliek geworden hè!
Graaien, dat is de trieste dagelijkse gang van zaken. Jammer, jammer, Nederland heeft zo veel potentie en dat wordt door de Haagse lapzwansen en lapvagen stevig gedwarsboomd.

ugur | 08-06-16 | 11:18

En als iemand is die vooral te vrezen heeft de radicale islam dan is het wel de gematigde moslim. Daarom mogen we nooit alle moslims over één kam scheren.
keestelpro | 08-06-16 | 11:00

De gematigde moslim kiest eieren voor zijn geld wanneer de radicale moslim hem tot een keuze dwingt. Dat is net de kracht van de veroveringsideologie islam.

Ik deel de observatie van Mark_D_NL dat onze nieuwe buren weleens de bulk van het nieuwe EU-leger kunnen uitmaken. Fit, gemakkelijk manipuleerbaar omwille van hun ideologie en geen schroom om blanke kudtburgers van kant te maken.

Vreetkonijn | 08-06-16 | 11:18

Het moment dat je denkt dat het niet erger kan , lees je dit! We hebben dus gewoon echt geen verdediging meer. Ik kan wel janken! Dit kabinet is gewoon een gevaar voor staatsveiligheid in de meest letterlijke zin des woords. Hebben we daar geen wetten tegen? We zijn al het bedelaarsleger, ons imago aan stront. Maar het kan nog erger dus. Training en capaciteiten van onze manschappen kan nog op bezuinigd worden. Geen materieel en onvoldoende kennis. Waanzin. Pek en veren!

Het Vijfde Wiel | 08-06-16 | 11:17

Sylvana Simons als minister van defensie, is dat wat? Die kan ook lekker kletsen...

geeftnix | 08-06-16 | 11:16

Je kan de soldaat ook op oefening/schietoefening sturen met een luchtdrukgeweer of airsoftwapen scheelt aanzienlijk in de prijs van munitie.
Net als vroeger met de jeugdbeweging van de N.S.D.A.P of zoals in de jaren 50 weer schieten met houten kogels......
Het verval van de samenleving wordt steeds duidelijker ondanks de veelbelovende mooie gedraaide woorden/cijfers van de regeringen,banken,statistiekbureau's.

steekmug | 08-06-16 | 11:14

Abject | 08-06-16 | 10:09 |
Je zou bijna wensen dat Poetin de baas van de EU was. De Turken voor eens en voor altijd uit Europa schoppen.
Hier een wat uitgebreider linkje naar dat heerlijk stukje wensdromen:
greece.greekreporter.com/2015/11/25/so...

Aristotalloss | 08-06-16 | 11:13

Nederlanders moet de EU meer als Business Model gaan zien. Als kans om waarde te creëren voor zichzelf en de omgeving. Bij alle stappen die de EU zet zijn mensen en spullen nodig, Expertise. En daar kan je een leuke toekomst op bouwen, rijk van worden en een goed leven van hebben.
--
Dat gezegd hebbende #NEXIT asap.

Mark_D_NL | 08-06-16 | 11:11

Helaas moeten we constateren dat 'een mens leert, maar de mens niet'. Wie zich in de historie verdiept, ziet dat de omstadigheden van nu beginnen te lijken op de omstandigheden vlak voor de 2e wereldoorlog. Wellicht wordt het in Europa dan een burgeroorloog, maar dat is net zo erg.

Albert5000 | 08-06-16 | 11:09

@arretje | 08-06-16 | 10:56
Ach nee Man. Dat valt allemaal wel mee. Maak je niet druk. Het is lekker weer, geniet daar van!

Mark_D_NL | 08-06-16 | 11:08

De enige verklaring hiervoor is federalisering EU. Ex EU parlementslid Hennis is niet voor niets op die plek beland, zij moet de EU agenda uitvoeren. Nationale identiteit moet echt vernietigd worden, een voorwaarde daarvoor is het verdwijnen van nationale legers en het optuigen va een EU leger. Als de machtshongere EU zelf een echt leger mag besturen, zal binnen de kortste keren het budget flink omhoog gaan. Het doel is een nieuwe wapenwedloop, fijn voor het militair industrieel complex. Het opstoken van Rusland dient om dit proces te versnellen.

De NAVO zal echt geen oorlog met Rusland willen uitlokken, want dat escaleert dankzij het anti missile systeem in Roemenie snel tot nucleaire bommen op Europese en Amerikaanse steden. Al weet je het nooit met warmonger Clinton en haar Wall Street backings. War is a racket.

Realisties | 08-06-16 | 11:07

Maar de contributie van de EU gaat ieder jaar omhoog. Dan nog naheffingen, we zijn, denk ik, 7 miljard kwijt aan de EU. Grootste netto betaler. Voor wat. Dat Rubberen Rutte zes maanden voor voorzitter mag spelen. Hij is gewoon een trekpop. Dan nog ruim 5 miljard naar OS. Het bewijs dat het geen zier helpt wordt bewezen. Je zou toch denken, dat het na 50 jaar minder zou worden. In tegendeel. Nu betalen we in Euros, vroeger hetzelfde in guldens. Dus 2,2 zoveel nu. De bodemloze put. Maar waar de regering voor is: Bescherming en veilgheid is geen geld. Het incompetente volk gooit de overblijvende centen nog over de balk met de faalfyra de faaljager en een faalbetuwe lijn. Maar we gaan lekker richting maart 2017.

wallenberg | 08-06-16 | 11:07

Ok. Hoe starten we NEXIT op

flat out | 08-06-16 | 11:04

Prima. Schaf maar helemaal af.
Nederland is toch te klein om zich zelfstandig tegen kwaad van buitenaf te verdedigen.
En als onderdeel van samenwerking wordt het NLse leger toch alleen maar gebruikt als bitch van de naties die het voor het zeggen hebben.
Rest nog de inzet tegen eigen bevolking. Iets waar het kabinet geen seconde over zou hoeven twijfelen mocht de pleuris een keer uitbreken.

Nee, schaf maar af. Scheelt ook nog eens een boel poen.

jemagookniksmeer | 08-06-16 | 11:04

@arretje | 08-06-16 | 10:56
ja man, echt helemaal kapot. Al die ruïnes in de steden, de urenlange rijen voor de gaarkeukens, de rovende en moordende bendes kanibalen die jagen op iedereen die ze zien. Echt, in twee generaties maar, niets meer van over.
Hou toch op man met je "oh wat is het hier kut"-fantasietjes. Dat jouw leven wellicht niet helemaal is gelopen zoals je had gehoopt wil nog niet zeggen dat we het hier allemaal slecht hebben. Sterker nog; het overgrote deel van de Nederlanders heeft het prima en is meer dan tevreden met het leven dat ze leven.
En misschien als je zelf je poten uit de mouwen steekt, wat harder gaat werken (of slimmer, maar dat is in jouw geval vast een te grote uitdaging) dan komt het met jou ook nog wel goed.

GifKikkert | 08-06-16 | 11:04

@Mastermattie | 08-06-16 | 10:14
Ik zou niet de gehele islamitische gemeenschap de 5e colonne willen noemen. Ik doel op islamitische jihadisten die zich als guerillastrijders in de samenleving verschansen.
Maar ik snap oprecht en zonder cynisme dat u het één moeilijk van het ander kunt zien omdat er ook veel islamitische mensen sympathisanten van deze jihadisten lijken te zijn.
En als iemand is die vooral te vrezen heeft de radicale islam dan is het wel de gematigde moslim. Daarom mogen we nooit alle moslims over één kam scheren.

keestelpro | 08-06-16 | 11:00

@ridder pompompom | 08-06-16 | 10:54
En de Manschappen voor dit EU leger strommen nu binnen vanuit West- en Noord-Afrika en Oekraïne. En ook de PMC bedrijven staat te trappelen om hier aan de slag te gaan.

Mark_D_NL | 08-06-16 | 10:59

GifKikkert | 08-06-16 | 10:33
Griekenland is één van de weinige Europese landen die netjes 2% van de begroting aan defensie besteden. Griekenland kreeg miljardensteun om schulden bij banken af te lossen. Van wat er over bleef zijn miljarden geïnvesteerd in ondermeer fregatten, onderzeeërs en jachtbommenwerpers uit Frankrijk en Duitsland.

Maaiveld | 08-06-16 | 10:59

In plaats van JSF te bestellen, had je beter meer grondsoldaten met stervensbereidheid kunnen opleiden. Eigenlijk wil ik soort Amerika plus en partizanenleger. Miljoenen Nederlanders die de vecht- en moordpotentie hebben om elke vijand te decimeren als ze op ons grondgebied zijn. Als kanonnenvoer kunnen we Mossels inzetten die graag met maagden wippen. Iets met mes en twee zijden.

Maar dat dit lijkt op bewust kapot maken van het leger voor het grote Europese leger (proest) lijkt mij evident.

Graaier | 08-06-16 | 10:58

Maar voor het onderbrengen van gelukzoekers in AZC's is het budget blijkbaar onbeperkt!

R van Perzie | 08-06-16 | 10:58

Wat ridder pompompom | 08-06-16 | 10:54 zegt.

Want zo simpel is het en zo wordt het spel gespeeld!

De Droit | 08-06-16 | 10:58

Dit land is binnen twee generaties helemaal kapot gemaakt... waar is dan die hele ww2 voor nodig geweest als je achteraf toch gewoon je land afschaft??

arretje | 08-06-16 | 10:56

Het mooie van een Europees leger en een Europese politiemacht is dat het makkelijker is deze instrumenten in te zetten bij onlusten van eigen bevolking.

De mens is een groepsdier en komt op voor de eigen groep, maar ziet andere groepen nogal snel als minder belangrijk en misschien wel als minder menselijk. Deze groepsvorming is duidelijk te zien op allerlei gebieden: religie, taal, sport, politiek, landsgrenzen enzovoort.

Het is dan ook makkelijker voor machthebbers om bij bij opstand van de burgerbevolking politiemensen of militairen uit het ene land van de Europese Unie in te zetten binnen een ander land van de Europese Unie. Dat Het Europese groepsgevoel totaal ontbreekt is natuurlijk een groot voordeel hierbij. Het is een tactiek die in de geschiedenis al vaak is gebruikt en zich bewezen heeft.

ridder pompompom | 08-06-16 | 10:54

Als het leger zelf niet ingrijpt, dan tekenen ze hun eigen doodvonnis.

Onze natie is een open inrichting geworden geleid door een neoliberale pathologische leugenaar.

Alleen fysiek ingrijpen zou onze redding nog kunnen zijn.

Chinook Elsevier | 08-06-16 | 10:54

Iemand heeft het ooit bedacht: laten we Jeanine Hennis minister van Defensie maken! Benieuwd of er eens klokkenluiders opstaan op het moment dat deze dame Fractievoorzitter van de VVD wordt na maart 2017.
.
Het zou niet ongestrafd moeten blijven: een schoevers dame, beroepspoliticus zonder enige leger-ervaring op Defensie. En nu ook zonder ruggengraat, lekker meeverend op het kabinetsbeleid, niet al teveel gedoe veroorzaken om zelf goed gepositioneerd te blijven in VVD en EU. Schaamteloos eigenlijk.

de Voorzittert | 08-06-16 | 10:52

@Watching the Wheels | 08-06-16 | 10:41
.
Geen idee. Van building 7?
.
Wat ik verder niet begrijp, de NWO van de Bilderberg zorgt ervoor dat er continu oorlog is in de wereld. "Seven wars in five years". Om de wapenindustrie te spekken. Waarom wordt er dan bij ons bezuinigd? Doen wij niet meer mee?

Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:51

@Pempy Boludo | 08-06-16 | 10:02
De EU is de oorzaak van het uitkleden van Defensie. Binnen afzienbare tijd zal je een EU leger zien. Met personeel uit o.a. Oekraïne, Noord en West-Afrika...

Mark_D_NL | 08-06-16 | 10:48

Mastermattie | 08-06-16 | 10:17 | |
Nee, de jongens mogen hun camo uberhaubt niet meer aan. Want dat lokt uit, of zoiets. Dit land is kapot, ik wil een nieuwe.

Tha Man | 08-06-16 | 10:48

-weggejorist-

Nefret | 08-06-16 | 10:48

Maar laten we vooral wel miljarden blijven steken in de EU en het circus van toeslagen en Kinderbijslag.....

BlowingBubbles | 08-06-16 | 10:47

En dan blijven we Rusland uitdagen op aangeven en/of verzoek van de US of A.
Wat zijn we toch een wereld land!
Weg met ons, wij moeten kapotstuk!

GaatDeGoedeKantOp | 08-06-16 | 10:47

Wat een kwatsch moet ik hier lezen.
Dat staal is met honderden vrachtwagens direct naar de havens gebracht en naar China verscheept (zeiden "ze").
Niemand mocht er zelfs maar in de buurt komen om te vermijden dat de scheef ( in 45 Gr.) door gesmolten balken gezien werden. Al eens gesmolten stukken druipend stalen balk gezien van 45 cm dik. En dat beneden door een temperatuur van 800 graden.
Veel onwetendheid hier !
Er is zat op het internet te vinden, maar ja, daar moet je je wel voor inzetten...

A3an | 08-06-16 | 10:47

Hmmm welkom dus

brughslurph | 08-06-16 | 10:46

@Pempy Boludo | 08-06-16 | 10:02
Ben ik hier de enige die denkt dat de bezuinigingen niet haar idee zijn? Dat ze gewoon moet bezuinigen omdat ze niet meer geld krijgt voor defensie? Iedereen scheldt op haar, maar zij kan het geld ook niet verzinnen, of wel?

Haatgenerator | 08-06-16 | 10:45

Piet Karbiet [08-06-16] 10:31
Zr.Ms. Wees Welkon.

brughslurph | 08-06-16 | 10:43

Deze mindef graag naar huis.
Merk op dat haar voorganger, Henk Kamp, nu elders er een puinhoop van maakt.
.
Ik ben nu wel klaar met deze charlatans.

General McAuliffe | 08-06-16 | 10:42

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:31
1 dag na de aanslagen was alle rubble van de 2 torens al weg youtu.be/bITl3lmbWb8?t=928 ? Poeder? Explosieve nanoverf gebruikt om het gebouw te schilderen of zo? Alles weg? En daar bouwen ze nu een vliegdekschip van?

Watching the Wheels | 08-06-16 | 10:41

Ze had beter minister van de Fancy kunnen worden... *ba dum tsss*

Makro777 | 08-06-16 | 10:40

Dit kabinet [en wat eerdere] heeft de prioriteiten weer fijn door elkaar geshuffled
bakken met geld over de balk smijtend in bodemloze putten zoals daar zijn ontwikkelingssteun [geld voor plaatselijke dictators]
en ondertussen zaken als ouderenzorg en veiligheid van de burger korten zodat er nauwelijks een budget over blijft
Ja ja mense, het béste kabinet sinds .. enfin, binnenkort weer oorlog, binnen dan wel buiten het land en eentje waarbij onze fietsbetaljons van 1940 positief bij afteken
wen d'r maar alvast aan

Tobi | 08-06-16 | 10:39

Waarom geven ze geen les in defensie op Schoevers?

geeftnix | 08-06-16 | 10:37

Goed nieuws: De Stijlloze Republiek Nederland heeft zojuist de status ontwikkelingsland verkregen en komt nu dus in aanmerking voor ontwikkelingshulp.

hallevvezool | 08-06-16 | 10:37

@Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:31
O dat hebben ze slim gedaan dan voor de beeldvorming, want ... er was toch juist bijna helemaal geen staal over na het instorten van die stalen torens? Alles was toch poeder? Free Falling www.youtube.com/watch?v=riijtomUToE

Watching the Wheels | 08-06-16 | 10:34

En dat (de VVD) moet dan doorgaan voor "rechts" in dit land, net als die PVV van jullie. Echt geen idee wat rechts zou moeten betekenen hé ?

Bigi Bana Boy | 08-06-16 | 10:34

De kosten van de asieltsunami zijn inmiddels hoger dan de defensiebegroting en ik heb Jeroen Dijsselbloem nog steeds geen aanvullende begroting zien indienen vanwege de tegenvallende kosten.
.
Defensie moet de door de ECB veroorzaakte euro zwakte inverdienen en financiën viert een feestje vanwege de rente-meevallers. Laat financiën dan ook maar valutarisico's van defensieaankopen dragen.
.
Dit kabinet faalt op de meest essentiële punten. Punten waarop normaal de staatsmacht rust. De belastingdienst heeft muitend personeel dat massaal beroep doet op een vertrekregeling. Justitie, onherkenbaar sinds minerva er een kinderdagverblijf heeft gevestigd met personeelscondities. Grensbewaking in Mali om Bert koenders' volgende baan veilig te stellen. Defensie, sluitpost van de begroting.
.
Maar in heel Europa gebeurt hetzelfde. Veel gesuggereerd, maar overal zit tegenwoordig een federalistische agenda achter. Bijna 23 juni. Laten we hopen dat de Britten het enig verstandige doen.

Glasgow Argus | 08-06-16 | 10:33

En dan te bedenken dat de PVV nóg meer wil bezuinigen op defensie. Dan houden we dus helemáál niets meer over. Wilders wil wel de NAVO-partners de kastagnes uit het vuur laten halen, maar daarvoor mogen we zelf geen hand uitsteken. Als Greetje aan de macht komt worden we op defensiegebied dus een soort Griekenland. Lekker dan. Laten we er met het ook op de veiligheid met zn allen voor zorgen dat Wilders nooit aan de macht komt.
Ohnee wacht, als Wilders het zegt dan vinden de tokkies bezuinigen op defensie ineens wel prima natuurlijk.

GifKikkert | 08-06-16 | 10:33

Ik kan me nog goed herinneren dat we net mochten stemmen, 8 jaar terug, en dat vrienden van mij defensie totaal niet belangrijk vonden, want 'de Amerikanen lossen het wel op voor ons'.
Werd echt kwaad. Ik zei je mag hopen dat ze niet teveel bezuinigen bij Defensie voor de vlam in de pan slaat.
'Wat kan er nou gebeure jonguh?'
Zie hier, grotere globale dreiging dan twintig jaar geleden.

Draak uit Brabant | 08-06-16 | 10:33

Het vliegdekschip New York is deels gebouwd van de staalresten van de Twin Towers, na 9/11. Ben benieuwd hoe straks ons vliegdekschip gaat heten...

Piet Karbiet | 08-06-16 | 10:31

@rechtsdwalendeautist | 08-06-16 | 10:24
Bilderberg to the rescue. Die berichten in de media ("de kogels zijn op", "de brandstof is op", "het toiletpapier wordt aan twee kanten gebruikt") schetsen waarschijnlijk bewust het beeld dat naar buiten nodig is om er op Prinsjesdag zonder morren 2 miljard bij te rommelen ten koste van jongeren en bejaarden. Je kunt ervan uitgaan dat die MH17 volgens Tjibbe straks ook door een zeer moderne Russische raket neergehaald blijkt.

Watching the Wheels | 08-06-16 | 10:31

Kom, laat ons heden de Stijlloze Republiek Nederland uitroepen.
.1 - Daders van Lissabon oppakken.
.2 - Grenzen rondom instellen.
.3 - de EUsurpanten eruitknakkeren.
.4 -
.5 - Profijt.

hallevvezool | 08-06-16 | 10:30

Dutch_Holland | 08-06-16 | 10:28

In dat geval participeer ik mee.

kwark001 | 08-06-16 | 10:29

in Het begin van tweede wereld oorlog,moest mijn vader vechten voor de nederlandse bobo,s bij koornwerderzand.

Defensie bobo,s met regering beloofden er ligt munitie daar in de bunkers!(gebroken geweertje)

Mensen er lag niets,ze zijn kapot geschoten door de duitsers!!!!!!!!!

Een misdaad!

hunny | 08-06-16 | 10:29

Houdt de participatiemaatschappij in dat we als burger ons land zelf moeten verdedigen? In dat geval wil ik wel het recht krijgen om mijn eigen wapenvoorraad aan te leggen.

Dutch_Holland | 08-06-16 | 10:28

-weggejorist-

lefbak | 08-06-16 | 10:28

@kindapaas | 08-06-16 | 10:18
In Frankrijk is het al ruim twee maanden raak. Massale protesten en ME wordt daar in het nauw gedreven.
Het Nationale Propaganda Orgaan hier in NL besteedt daar zo min mogelijk aandacht aan (in tegenstelling tot de rellen in Egypte, de Arabische lente) omdat ze als de dood zijn dat hier ook de pleuris uitbreekt.

Mastermattie | 08-06-16 | 10:28

En dan te bedenken dat de russen alles maar dan ook alles bewaren voor het geval ze het nog eens nodig hebben.

brughslurph | 08-06-16 | 10:27

In elk ander land zou je een militaire coup veroorzaken.
Maar in de rubberen ruggegraat Banaanbureaucratie NL, gaan we als makke schaapjes naar de slachtbank.
Gelukkig hebben we wel vliegtuigen die miljarden kosten en alleen maar bij mooi weer vliegen.

datzouzomaarkunnen | 08-06-16 | 10:26

De grenzen staan wagenwijd-open dus dan kun je defensie wel afschaffen inderdaad...

De hersenloze | 08-06-16 | 10:26

Maakt u zich geen zorgen, de Bilderbergers gaan het oplossen.

rechtsdwalendeautist | 08-06-16 | 10:24

@Nobeltje | 08-06-16 | 10:17
Het probleem is dat anno 2016 Nederland een stuk minder boeren kent.
Daarbij komt ook nog eens dat je het dan op zult moeten nemen tegen 1,5 miljoen mossels, een zooi ME, nog een zooi politie want denk maar niet dat die idioten uit Den Haag het volk voor zichzelf op laten komen.

Mastermattie | 08-06-16 | 10:24

Allemaal voorspel voor een Europees leger.Alles eert van binnenuit slopen en straks zeggen ze :"we moeten toch echt wat met onze veiligheid doen". Natuurlijk wordt die opbouw Europees (Brussel) gedaan en kunnen we "supermacht" Frankrijk in alle oude koloniale gebieden helpen en verplicht Duits wapentuig inslaan.Niet eens met een missie;"De Europese daadkracht en veiligheid kost opoffering en pijn van alle lidstaten".Ik zie Mister Prodent ,met zijn handjes boven de lakens, het al uitspreken.

arlen | 08-06-16 | 10:24

Dit is allemaal niet nieuw. Het kinderliedje Hoedje van papier is van oorsprong een spotliedje ten tijde van de Belgische opstand in 1830 toen Koning Willem 1 troepen naar het zuiden stuurde, maar niet bereid was om zijn leger fatsoenlijk aan te kleden. nl.wikipedia.org/wiki/Hoedje_van_papi...

Arnold Layne | 08-06-16 | 10:24

@pindakaas;
Gelijk heb je !

A3an | 08-06-16 | 10:21

Wat moet laffe hond Rutte met een leger. Die man ligt al vanaf dag 1 met zijn handen en voeten vastgebonden, te bibberen bij SM Mutti Merkel.

dogbitedog | 08-06-16 | 10:19

Het is een schande dat dit land wordt geleid door gigantische puberale linksmenschen. Alles maar dan ook écht alles wordt hier gesloopt. Er is nagenoeg geen enkele politicus die durft te benoemen wat hier écht aan de hand is. Ik heb een beroep waar ik veel bij mensen uit alle lagen van de bevolking over de vloer kom en ik hoor echt overal hetzelfde: dit kabinet is veel en veel te soft. Ik vraag me dan ook af hoe het komt dat zo'n flut-kabinet überhaupt is gekozen door de Nederlandse bevolking? Ik heb het vermoeden dat dit niet allemaal zuiver is gegaan. Maargoed, wie ben ik?

F1802 | 08-06-16 | 10:19

Op naar een Europees Leger waar verplicht onze kinderen 18 + voor zullen worden opgeroepen om tegen de Russen te vechten en in verweggistan zich te laten onthoofden.. dit is niet meer dan u en mij even te laten inzien dat een corrupt bananenland niet alleen kan zorgdragen voor de veiligheid van het plebs. Ondertussen wel die nieuwe speeltje voor in de lucht voor miljarden aangeschaft en wat leuke hallo rondje laten vliegen boven dit kikkerland. Mag wat kosten zo'n feestje..
Let op voor het 2025 is hebben we een EUleger!

fikkieblijf! | 08-06-16 | 10:19

Ik stel voor om alleen nog maar moslims in het leger toe te laten.

kwark001 | 08-06-16 | 10:18

Alles is gericht op het opmaken van de kleine reserves bij de burger in plaats van het opbouwen van nationale instituten via nationale budgetten. Er wordt een "Endspiel" gespeeld, waarvan men heeft verzuimd de burger op de hoogte te stellen. Zodra de noodzaak daartoe ontstaat worden er net zo makkelijk bedragen geleend ter financiering van wat men werkelijk wil, het zgn. "bankrolling"; een onderschat historisch fenomeen.
Tegen die tijd kunnen vanwege voldongen feiten democratische mechanismen geen verlichting meer brengen. Het onder controle houden van volkswoede is daarom de eerste prioriteit op alle politieke agendas wat zich uit door demoniseren en stigmatiseren van EU-critici, nog meer massa-immigratie en opzettelijke polarisatie.

kindapaas | 08-06-16 | 10:18

@Kad Barma | 08-06-16 | 10:07
Nog even en de jongens moeten verplicht camouflage-jurkjes dragen van deze dames.

Mastermattie | 08-06-16 | 10:17

Ik heb de levensloop van dat huppelkutje eens bekeken. Dingen die ze bereikt heeft: in 2015 een prijs gewonnen. Omdat ze modieuze kleding draagt.

Hoe is het mogelijk dat zij de minister van Defensie is geworden? Hoe dan?! Wie heeft ze allemaal gepijpt?!

Ik vraag me af hoe het ondertussen met de moraal is gesteld onder de manschappen. Geen enkele beroepsdiender neemt zo’n geplamuurde blondine toch serieus? Het wordt tijd dat ze die Hennis het spreekwoordelijke mes in de rug gaan steken…..

Hof van Tuinslang | 08-06-16 | 10:17

Tyd vir die militie - als boer hebben we de Engelsen te grazen genomen, dit moet in de toekomst ook weer kunnen

Nobeltje | 08-06-16 | 10:17

En die Erdogan maar lachen: hoe meer migranten met ingebouwde fundamentalisme modules hij doorlaat hoe duurderder (Mieles, huizen, koopgeld) en hoe minder naar defensie gaat. Echt we verdienen het om kapotgemaakt te worden, wat een zooi

flat out | 08-06-16 | 10:17

Onlangs hier op GS de parade in Moskou (waarvoor nogmaals dank, redactie).
Daar roepen ze beslist geen pangpang maar doen alles om hun land te kunnen VERDEDIGEN, o.a. tegen de AGRESSIE van NATO.

Lupuslupus | 08-06-16 | 10:16

@twas_wat | 08-06-16 | 10:14
Zoals wij hier altijd zeggen:
Ja, het kost wat maar dan heb je ook niets!

Mastermattie | 08-06-16 | 10:16

Tis heel simpel;
Opzet !
Doelstelling is een Europees leger.
Daarmee is alles gezegd.
De type-truus handelt gewoon in opdracht van "de bazen".
En das niet de EU-bende.
Zoek het maar "een beetje" (veel) hogerop!

A3an | 08-06-16 | 10:15

Tja waar moet het geld vandaan komen als dat van de vluchtelingen al naar de bejaarden gaat?

Maaiveld | 08-06-16 | 10:15

@keestelpro | 08-06-16 | 10:04
Dat zijn ze al enkele jaren, bovendien hobbelen er hier zo'n 1,5 miljoen rond.

Mastermattie | 08-06-16 | 10:14

Glorious Bastard | 08-06-16 | 10:08

Of 80 miljard naar Griekenland. Het kan niet op. Tenzij het om ons eigen veiligheid gaat.

twas_wat | 08-06-16 | 10:14

De Nederlandse en Duitse legers worden kapotbezuinigd want men heeft het antwoord al: Een Europees leger, Merkel heeft het begrip al een aantal keer laten vallen en ook in NL is het inmiddels opgedoken.

Ik hoop dat het nog even goed blijft gaan tot november en dat Trump dan president wordt (Geen ruzie met Rusland, afschaffen achterhaalde NAVO) maar als men nu al begint met het "prikken van de Russische beer" dan breekt de pleuris nog voor die tijd uit en is er binnen Europa geen enkel leger voor handen om in de verdediging te gaan.

Mastermattie | 08-06-16 | 10:13

Gelukkig geld zat voor het onderhoud van de Groene Draek, echt oprotten dit kabinet, geld voor alles maar niks waarvoor ze zijn.

Bokito ergo sum | 08-06-16 | 10:10

En dan te bedenken dat twee dagen geleden in 1944 duizenden jonge jongens voor onze vrijheid zijn afgeslacht in Normandië.

kwark001 | 08-06-16 | 10:10

Ach, dit land is toch al verloren, enkel de Russen kunnen ons nog redden van de oikofobische gutmensch en de demografie.

Putin doet alvast een duit in het zakje, en dreigt met de inname van Constantinopel:

“Should Turkey not stop supporting al-Qaeda’s Syria branch, I am indeed eager to end the job the late Tsar Nicholas II left unfinished. <During the World War I , He [Tsar] sought to restore Constantinople (Istanbul) to Christendom and protect Russian maritime security by liberating Dardanelles and Bosphorus straits but fate prevented him,” TASS Russian News Agency cited President Putin as saying on Saturday.

www.worldpoliticus.com/putin-russia-wa...

Abject | 08-06-16 | 10:09

Is het weer 1939???

heldheino | 08-06-16 | 10:08

R.E.Lee | 08-06-16 | 10:05
Of 8 mld voor Afrika

Glorious Bastard | 08-06-16 | 10:08

Wat is er toch gebeurd in die 70 jaar dat we verworden zijn tot een stelletje soepstengels?

daytripper | 08-06-16 | 10:08

Over 50 jaar spreken we hier allemaal chinees of arabisch.

an0n | 08-06-16 | 10:05

Anderhalf miljard voor vluchtelingen is geen probleem, maar onze jongens een beetje bewapenen is teveel gevraagd...

R.E.Lee | 08-06-16 | 10:05

Hopen

hendrikjandetuinman | 08-06-16 | 10:05

-weggejorist-

Marcello Christiani | 08-06-16 | 10:05

Je gaat bijna horen op een aanslag in Nederland zo. Misschien worden ze dan eens wakker

hendrikjandetuinman | 08-06-16 | 10:05

Tegen de huidige bezettingsmacht van ons land doe je inderdaad erg weinig met een leger.

lijn5 | 08-06-16 | 10:02

Na de nukubu nu de nukuso, de nutteloze kut soldaat.

orca | 08-06-16 | 10:02

Met dit domme wicht aan het bewind is de kans reëel dat defensie echt afgeschaft wordt.Maar geen vrees ze bleef zichzelf maar uitlachen!

Pempy Boludo | 08-06-16 | 10:02

Luchtfietsers gebruiken luchtkogels.

kwark001 | 08-06-16 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken