Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

@RPlasterk, lees even mee. Gemeente Zoetermeer wil dat stem ongeldig is

Roon, kerel, lees ff mee. Want toe we onze aluhoedjes afzetten en de steminstructie van @gemeente Zoetermeer besnuffelden, kwamen we iets vreemds tegen. stembiljet6april.jpgBovenstaand: het stemformulier dat u woensdag 6 april - in een stemlokaal op 7 km afstand - onder de neus geschoven krijgt. Slaapwandelend rond 07:00 voor het werk, of uitgekafferd en opgebrand rond 18:00 na het werk, moeten 's lands stemgerechtigden hun stem uitbrengen door het inkleuren van het stipje waarvan de diameter op dit moment door CERN bepaald wordt. Dan is men niet op hun scherpst, en is een foutje snel gemaakt. Mocht je toevallig alleen het vakje inkleuren, is je stem ongeldig. Dat weet gemeente Zoetermeer ook, dus zonden zij de onderstaande instructie mee met de stempassen. "U stemt door op het stembiljet het VAKJE "voor" of het VAKJE "tegen" rood te kleuren." En dit terwijl de handleiding van de kiesraad (PDF, punt 10) expliciet voorschrijft dat een stem dan ongeldig is, zie onderstaand. zoeterrmeerklootzakken.jpg Niet zonder reden natuurlijk, want de tijdens de afgelopen EP-verkiezingen was de PVV er nog de grootste. Dan denken die ambtenaren natuurlijk 'ja, die zijn dus even gevaarlijk als dom, dus laten we het maar even zo opschrijven.' Nou Zoetermeer, u bent gewaarschuwd! Niet naar de bijgesloten officiële instructie luisteren, en gewoon enkel en alleen het stipje inkleuren. Binnen de lijntjes, houden ze van! En Roon, doe eens wat minister-achtigs! zoeterrmeeeerrrr534rood.jpg

Reaguursels

Inloggen

Het bewijs is geleverd Ja-stemmers zijn intelligenter.

WvonBraun | 05-04-16 | 09:59

-weggejorist-

Tripletje2016 | 04-04-16 | 20:52

Wat een land! In nog geen 50 jaar helemaal naar de knoppen geholpen!! Ook wel knap eigenlijk!

zakmnbroekvanaf | 04-04-16 | 15:51

Telt een ongeldige stem wel voor de opkomst? Wanneer dat zo is dan is er toch geen vuiltje aan de lucht?

mmoreice | 04-04-16 | 15:34

Welke witte stipjes ? O ja, ik zie het, in de o's van Voor en de e's van Tegen.

Doe mij maar twee ! | 04-04-16 | 15:22

Om te kotsen!

Durereaguurder | 04-04-16 | 14:28

Referendum-fixing, Nederland is wel heeeeeeeeel ver afgegleden.

Sweetlakecity | 04-04-16 | 10:06

@trescool.

Net als marcel van dam,monument is vrij van erf belastingen.
Vuile ratten.

De Profundus | 04-04-16 | 09:29

achterbakse streken dat zijn het.

pedro300 | 04-04-16 | 08:54

En wat gaat Ome Roon daar aan doen denken jullie?
NIETS.Alle stemmen in Zoetermeer ongeldig....ook de voor-stemmen....LOL

mallekater | 04-04-16 | 08:48

PaddyPower | 03-04-16 | 23:31
Dat is echt een domme opmerking want als je het stembiljet volgens instructies van de gemeente invult is het ongeldig. Dat is juist het punt dat gemaakt wordt.

Simon_GS | 04-04-16 | 08:31

Mag je het rondje ook rood kleuren met het bloed onder je nagels?

LuckyGirl | 04-04-16 | 07:21

Ik ben woonachtig in Zoetermeer, ik stem TEGEN en het wordt hoog tijd dat ze in Den Haag pingpongblokjes gaan schijten.
Oh ja, ik zeg ook OBSTRUCTIE! SABOTAGE!

LuckyGirl | 04-04-16 | 07:18

Je zou maar drager van de ziekte van Parkinson zijn; dat wordt heel vroeg opstaan en dan maar hopen dat je voor zonsondergang één van die witte stipjes in rood hebt weten te veranderen, zonder het potlood te breken.

Geldt er overigens een maximum tijd dat je in zo'n stemhokje mag verblijven?

"Democratie is in feite niets anders dan dictatuur met een zilveren (aluminium) randje...."

We are all Ducks | 04-04-16 | 06:47

Ik ben nog nooit zo benieuwd geweest naar het percentage ongeldige stemmen. Ik weet niet eens wat normaal is, dat zoeken we nog wel uit, maar ik ben bang dat het deze keer veel en veel meer is.

Spittertje | 03-04-16 | 23:52

Er zou er een puzzel van maken en op die manier "tijd" rekken. Dan krijg je vanzelf je file en uiteraard kan geen hond dan zijn stem uitbrengen. Willen ze nu daar echt in DenHaag allemaal met beveiligers rondlopen zoals Geert het al 11 jaar doet? Want actie = reactie en die reactie laat niet op zich wachten. Ik zie dan plasste(r)k en zijn team-maatjes dan spreekwoordelijk zichzelf ingraven. Er zijn grenzen aan tolerantie zoals er overal eigenlijk grenzen zijn. Speel de bal fair en hij word fair teruggespeeld. Speel de bal unfair en verwacht een unfaire reactie terug. Uiteraard ga ik voor alle democratische middelen, maar kan me voorstellen dat grenzen in zicht zijn voor sommigen.

Mr_Pikibelly | 03-04-16 | 23:48

-weggejorist-

PaddyPower | 03-04-16 | 23:31

-weggejorist-

LinkseWreker | 03-04-16 | 23:30

De kieswet schrijft er het volgende over:

Wanneer is een stem geldig/ongeldig?

Geldige stem:

- Stembiljetten waarop één wit stipje voor een kandidaat geheel of gedeeltelijk is rood gemaakt (Als het duidelijk is dat er voor één kandidaat is gekozen, kunnen eventuele andere kleine rode puntjes over het hoofd worden gezien. Een half rood en half blauw stipje is eveneens geldig);
- Opmerkingen die op het stembiljet staan waarvan een stipje voor een kandidaat rood is gemaakt, maar waarbij de identiteit van de kiezer niet achterhaald kan worden;
- Een stembiljet waarop geen enkel stipje voor een kandidaat rood is gemaakt en waarop niet is geschreven of getekend (dit is een blanco stem).

Ongeldige stem:

- Opmerkingen die op het stembiljet staan waarvan een stipje voor een kandidaat rood is gemaakt, maar waarbij de identiteit van de kiezer achterhaald kan worden;
- Een stembiljet waarop geen enkel stipje voor een kandidaat rood is gemaakt en waarop is geschreven of getekend;
- Als de stem op een ander stembiljet is uitgebracht dan op het stembiljet voor de betreffende verkiezingen (geen wettelijk voorgeschreven model of voor een andere provincie).

www.kiesraad.nl/faq/wanneer-een-stem-...

Marvin_NL | 03-04-16 | 23:00

De reactie van ome Roon: Daar ben ik niet van, dat is aan de kiescommissie.

The_Black_Knight | 03-04-16 | 22:57

Schandalig dit .. dat moet alsnog gecorrigeerd en anders maar een hertelling.

Simon_GS | 03-04-16 | 21:58

Ja-stemmers moeten het vakje met ja roodkleuren, Nee-stemmers het witte stipje in het vakje nee. Ja? Niet dan?

Rest In Privacy | 03-04-16 | 21:32

Wàt zijn er toch gore schoften.
De bovenonsgestelden schijten zeven kleuren stront dat de 30% gehaald wordt èn dat het ook nog eens een overduidelijk NEE wordt.
En dat wordt het.
Stelletje boeven.
Zoetermeer kan trouwens ook wel afgeschrven worden.
Qua niveau van de ambtenaren dan.
Die is niet hoger dan de gemiddelde woestijnbewoner.

Dostranamus | 03-04-16 | 20:30

Dit lijkt me een soort minimaal-IQ test. Als je dit al niet snapt...
't Staat er gvd toch in de regel eronder direct uitgelegd?

artijn | 03-04-16 | 20:06

Als je 'rond vakje' intikt op Google, zegt Google 'HUH?'.
Dus wie net als ik geleerd heeft dat een vakje hoekig is, dan snap ik dat er verwarring kan ontstaan, als er staat dat je het vakje rood moet kleuren.
F*ck Zoetermeer!

Schietmijmaarlek | 03-04-16 | 19:47

-weggejorist-

Leptob | 03-04-16 | 19:18

Ik geloof niet zo in het bewust dwarsbozen van dit referendum door simplele gemeenteambtenaren. Het zegt me echter wel iets over het niveau van die mensen. Diezelfde simpele mensen gaan waarschijnlijk ook de stembiljetten tellen. Dat baart me nog de meeste zorgen.

Leptob | 03-04-16 | 19:18

@StarFox | 03-04-16 | 17:02
Er is bewust voor gekozen geen deugdelijk stembiljet te maken. Dat is even zo erg als incompetentie. Wellicht nog erger.

@Osdorpertje | 03-04-16 | 17:38
De maatschappij wordt ook gevormd door domme mensen. Dat die stemrecht is niet meer als normaal in een democratie. Daar hoort ook het halalslachtvolk bij. Zeker in Osdorp - f*ck - of all places.

McMarx | 03-04-16 | 19:01

Jongens, laat nou niet alleen een foto zien van een foute stem maar voor de niet zo slimme ook een foto zoals het WEL moet!

Marc52 | 03-04-16 | 18:58

Straks moet je ook nog je vinger in de inktpot doen als teken dat je gestemd heb.

Eshek | 03-04-16 | 18:55

@ davimore | 03-04-16 | 18:33
https://pbs.twimg.com/media/CfCUxSvWAAELyxl.jpg:large

telelezer | 03-04-16 | 18:42

Haal dat foute voorbeeld nou weg! En plaats er een goed voorbeeld - alleen het (nee-)stipje ingekleurd - voor terug.
Nu zien (niet niet al te snuggere?) mensen hoe het NIET moet.
Terwijl de psychologie juist voorschrijft dat je het GOEDE voorbeeld moet geven.
P.S. Ik weet dat psychologie geen wetenschap is, maar laten we a.u.b. het zekere voor het onzekere nemen.

Ars Vivendi | 03-04-16 | 18:38

Als iemand het hele rechthoekje bij vóór goedkeurt, dan is het toch duidelijk dat hij vóór heeft gestemd. Waarom zo moeilijk doen? Gewoon handelen in de geest van de democratie.

EricDonkaew | 03-04-16 | 18:30

Onvoorstelbaar. Hier moeten koppen rollen, te beginnen met de burgemeester. Dit is gewoon misdadig! Ome Roon, doe er wat aan!

nee_toch? | 03-04-16 | 18:29

Apart eigenlijk dat gemeenten zelf er een draai kunnen/mogen/moeten geven. Waarom wordt zoiets niet landelijk aangestuurd en wordt er niet landelijk bepaald wat de standaard tekst voor op de stempas en de standaard tekst voor in de begeleidende brief moet zijn (waar uiteraard alleen de naam van gemeente en meest dichtstbijzijnde stemlocatie mogen aangepast). Het zou zo moeten zijn dat de gemeenten alleen de adressen moeten/mogen aanleveren voor het drukken van de stempassen en eventuele brieven en dat ze verder verplicht zijn om stemlokalen op loopafstand moeten inrichten, dan wel voor gratis vervoer moeten zorgen indien verder gelegen.

kweethetooknietbeter | 03-04-16 | 18:04

Woensdag ga ik als de gezondheid het toelaat helpen in Oldenzaal. Wat meent die PvdA-bende wel niet. Ik jaag alle mensen met een schop onder hun reedt naar het dichtsbijzijnde stemburo. Allemaal.

Normpje | 03-04-16 | 18:01

@ben kokhals | 03-04-16 | 17:28
Van dat soort stemmers ben ik sowieso niet zo bang tijdens dit referendum, dat soort weet donders goed dat iedere Euro die naar de Oekraïne gaat, niet meer naar het kalifaat gestuurd kan worden, eigen volk eerst is in die gelederen nogal een hooggewaardeerd iets.

zwellevertje | 03-04-16 | 17:59

Ik dacht het een 1 april grap was, dit stembiljet. Niet dus.
Hier past maar één commentaar: godverdomme, de teringlijers.

Van Duyvenbode | 03-04-16 | 17:51

@Lupuslupus | 03-04-16 | 16:28
Neen, niet helemaal: alleen toevoegingen aan de hand waarvan de invuller van het stembiljet geïdentificeerd zou kunnen worden, maken het stembiljet ongeldig. De voorzitter van het stembureau zal echter gauw het zekere voor het onzekere nemen.

Guido | 03-04-16 | 17:40

Zoetermeer, allemaal Ja (Voor) stemmers.

Handsomeboy | 03-04-16 | 17:39

Mensen die te dom zijn om een stipje in te kleuren zouden sowieso niet mogen stemmen. Hier in Amsterdam krijgen mensen die te dom zijn om te stemmen hulp vanuit de moskee. Vroeger ging er dan iemand mee het stemhokje in, maar dat mag nu niet meer. Dus laten ze zien aan de hand van een stembiljet waar ze de hand op hebben weten te leggen waar ze het stipje moeten inkleuren. Dat zijn mensen die niet kunnen lezen of schrijven, de taal niet machtig zijn en niet weten wat er speelt in Nederland. Deze groep zal bij het referendum gewoon wegblijven.

Osdorpertje | 03-04-16 | 17:38

Dit kan zomaar uit de hand lopen door deze schandalige obstructie. Plasterk is een grove leugenaar die zogenaamd van niks weet en kan het natuurlijk niet oplossen?

lanexx | 03-04-16 | 17:28

@zwellevertje | 03-04-16 | 17:13 "Ach, als je niet in staat bent te begrijpen dat je een wit stipje rood moet maken, kunnen ze je sowieso beter je stemrecht af pakken..."
.
Bedoel je ook meteen het PvdA electoraat dat in het stemhokje meehelpt het potlood te richten 1.bp.blogspot.com/_md61S_gChL0/S5WpoA5... omdat moeder analfabeet is?

ben kokhals | 03-04-16 | 17:28

Democratie begint bij een duidelijk stembiljet maar gezien de onduidelijke (bewust stemmers op het verkeerde been zetten) biljetten door deze zodanig te manipuleren dat vele stemmen ongeldig worden is er duidelijk sprake corruptie de verantwoordelijk in deze Ronald Plasterk.

Koeienflat | 03-04-16 | 17:26

Botte Hork | 03-04-16 | 17:16
Dat zal het wel zijn.
Maar goed vergeet de hooivork, ontwerp je eigen nucleaire bom: www.amazon.com/Images-SI-Inc-Uranium-O...

"Useful for testing Geiger counters and performing nuclear experiments"

Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:22

Ommie de HaatMoker | 03-04-16 | 16:32
Doe maar wel dan... twee keer NEE. Met gelijke munt terugbetalen dat overheidstuig.

dommehollander | 03-04-16 | 17:19

@très cool | 03-04-16 | 16:56
Die Plasterk is "binnen" www.bekendeburen.nl/minister-ronald-pl... Niet gek voor een sociaal "democraat", en dat gaat'ie natuurlijk niet uitdelen aan minderbedeelden. Samen met dat verholen dédain voor democratie, vast een boeiend studieobject.

ben kokhals | 03-04-16 | 17:18

@Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:11
Altijd een spatie achter je link doen

Botte Hork | 03-04-16 | 17:16

Ach, als je niet in staat bent te begrijpen dat je een wit stipje rood moet maken, kunnen ze je sowieso beter je stemrecht af pakken, bovendien is dat soort volk achtelijk genoeg om VOOR te stemmen, niets aan de hand dus.

zwellevertje | 03-04-16 | 17:13

Maak liever een plaatje dat toont hoe het wèl moet; zodat het zich vastzet in het visuele geheugen der beschouwers.
En dan wel voor de goede stem (Tegen).

Fijnstoffer | 03-04-16 | 17:12

Gaat iets verkeerd. Excuses!

Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:11

Het begint toch wel echt crimineel te worden hoe de overheid de uitslag van een referendum probeert te manipuleren.

Old_Spice | 03-04-16 | 17:11

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:10

Botte Hork | 03-04-16 | 17:04
Wat de grondprijsbetreft een lachertje je kunt de eigenaar van een ranch worden: lunarembassy.com

Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:09

Telt een ongeldige stem eigenlijk mee voor de opkomst?
McMarx | 03-04-16 | 17:05
.
ja

Lupuslupus | 03-04-16 | 17:08

Clingendael expert Peter van Ham stemt NEE. Immers, de leiders van de Oekraïne zijn de grootste boeven
https://youtu.be/iHXz1FTQpcs?t=38

telelezer | 03-04-16 | 17:06

@Lupuslupus | 03-04-16 | 16:28
Ze zullen er alles aan doem om een stem ongeldig te kunnen verklaren. Dus het tekenen van een bebaarde gast met een bom in z'n tulband kun je maar beter laten. Behalve als je van plan was een blanco stem uit te brengen? Telt een ongeldige stem eigenlijk mee voor de opkomst?

McMarx | 03-04-16 | 17:05

Ik denk dat de kans dat een Ja stemmer het hele vakje inkleurt groter is.

stenenbeen | 03-04-16 | 17:05

@Dr. Frambozenjam | 03-04-16 | 17:01
Die wil ik ook!

Botte Hork | 03-04-16 | 17:04

Tja, in de overheid zitten de meest incompetente mensen die het niet kunnen schoppen in het bedrijfsleven. Gebrek aan marktwerking trekt allemaal nietsnutten aan die vervolgens via vriendjespolitiek elkaar mooie banen gaan geven. Het belastinggeld kan toch niet op. Verbaasd me niet dat mensen bij de overheid die een riant salaris krijgen nog geen eens een fatsoenlijk biljet kunnen ( laten ) maken.

StarFox | 03-04-16 | 17:02

Wat een drama is dit zeg. Hoe amateuristisch wil je het hebben!

Eis uitstel, totdat de overheid alles op orde heeft.

Jeklo | 03-04-16 | 16:57

Zelfs als ik de ophef rond dit stembiljetontwerp niet meegekregen had, zou ik het nog goed doen op het moment dat ik dit stembiljet voor het eerst onder ogen kreeg.

fredflange | 03-04-16 | 16:57

Er gaan nog hele volksstammen afstuderen op hoezeer ijdeltuit Plasterk is gecorrumpeerd door zijn macht. Van gerespecteerd wetenschapper tot deze intellectueel armoede. Onvoorstelbaar echt.

très cool | 03-04-16 | 16:56

Ze zouden natuurlijk ook kunnen afspreken dat beide goed gerekend wordt. Opgelost.

Watching the Wheels | 03-04-16 | 16:51

sufkut | 03-04-16 | 16:43
Jouw stempel drukken op een product binnen de organisatie om te proberen naam te maken. En vaak lukt dat ook nog terwijl iedereen diegene een megasukkel vindt, maar de managers zien het en denken, hmmm, die heeft de juiste competenties.

Ongeblustekalk | 03-04-16 | 16:50

@ben kokhals | 03-04-16 | 16:44
Denk dat zijn team verloren heeft vandaag. Hij heeft teveel ballen doorgelaten en dat vonden zijn teammaten niet zo leuk. Dus komt hij delen wat hij geleerd heeft. Geen angst hebben voor de bal, niet janken als het wel gebeurd is en gewoon overtuigend verder spelen.

Vageling | 03-04-16 | 16:50

@W_F | 03-04-16 | 16:43 "De voorstanders lijken nog niet erg op de hoogte te zijn van deze tip, dus bij deze."
.
Je vergeet meteen even door te geven dat Oekraïne in de uitverkoop is. Nu tot 60% korting www.rt.com/business/335632-ukraine-st... Sla je slag!

ben kokhals | 03-04-16 | 16:49

How low can you go..... moeten nu de folderaars ook nog eens de hele dag gaan posten bij de stembus om kleurinstructies te gaan geven,het begint er wel op te lijken zo...

arretje | 03-04-16 | 16:46

@Keeper2 | 03-04-16 | 16:40
Lucht dat een beetje op?

ben kokhals | 03-04-16 | 16:44

De voorstanders van het verdrag hebben wel een heel sterk punt: een groot deel van het verdrag word al sinds 1 ovember 2014 toegepast, dus als ze laten zien wat Oekraïne de afgelopen 17(!) maanden gedaan heeft om aan het verdrag te voldoen, dan moet iedereen te overtuigen zijn om JA stemmen.

De voorstanders lijken nog niet erg op de hoogte te zijn van deze tip, dus bij deze.

W_F | 03-04-16 | 16:43

het is ook een kudt formulier, zeker als je het vergelijkt met het voorgaande (in een van de vorige topics zichtbaar). Schijnbaar is het hip en/of 2.0 om dingen steeds te veranderen, het zal wel met de ahdh van iedereen tegenwoordig te maken hebben dat ze niet langer dan een maand hetzelfde aan kunnen houden. #hipster #ellende #tweens #design

sufkut | 03-04-16 | 16:43

ik ben best wel cynisch over nederland en nederlanders in het algemeen.. maar ik denk niet dat dit massaal fout gaat als ik eerlijk ben.

noerg | 03-04-16 | 16:41

Een andere beschamende vertoning van de NL overheid is de 'grondwetsdag' die 2 april plaats had. De grondwet is ondergeschikt aan de EU dus meer dan volksverlakkerij is het niet. En blijkbaar is dat het enige dat het huidige kabinet weet te verzinnen: Liegen en bedriegen van de burgers in Taks Farm Nederland. [Met dank aan Glasgow Argus | 30-03-16 | 22:33]
Stem NEE op 6 april: Tegen het associatieverdrag; tegen deze nitwit regering; tegen de EU: NEE!

belo | 03-04-16 | 16:41

@Klik_hier | 03-04-16 | 16:37
Dan verklaren ze je stembiljet ongeldig, Einstein!

necrosis | 03-04-16 | 16:41

-weggejorist en opgerot-

Keeper2 | 03-04-16 | 16:40

@RPlasterk: Welke O van van "VOOR" moet ik nu rood kleuren, de linker of de rechter? Beidde rood zal wel ongeldig zijn.

Bertus Brulbroek | 03-04-16 | 16:38

Als die Koenders in het buitenland stoer met zijn democratische vingertje staat te zwaaien, zit vast iedereen er te gniffelen. "Hoorde je dat, die Nederlander? Wat een giller, wat een lul".

ben kokhals | 03-04-16 | 16:37

Maar als ik beide vlakjes rood maak, hoe weten za dan of ik JA of NEE heb gestemd...

Klik_hier | 03-04-16 | 16:37

Het lijkt wel of iemand het basisboek "ontwerpen van formulieren" heeft doorgekeken en alleen de delen onder de kop "niet doen, onoverzichtelijk, slecht en onduidelijk" heeft meegekregen.
Zal wel opzet zijn, zoveel onkunde is niet meer aan domheid toe te schrijven.
Echt een geval van
geschikt [_]
ongeschikt [X]

Dezenaamhier | 03-04-16 | 16:37

Voor mensen die de instructies niet snappen... Gewoon lekker een half vel inkleuren dan zit je sowieso wel in het juiste vakje. Probleem opgelost!

Overigens zijn de mensen die dit soort basic dingen niet begrijpen toch ook niet in staat om te begrijpen of ze voor of tegen moeten stemmen en waarom.

Henkestein | 03-04-16 | 16:34

Gewoon een vrouwelijke ambtenaar die het niet begrijpt en dat in het document heeft gezet voordat ze als de wiedeweerga haar kroost op moet halen uit de opvang.
Ha, heb ik dat gedaan, nouja ik had weinig tijd, ehm, luiers...
Zoiets.

Ongeblustekalk | 03-04-16 | 16:33

Ik heb dus een kiezerspas aangevraagd, en hoefde daarvoor grappig genoeg niet mijn stempas in te leveren niet dat ik ga frauderen maar zo zou het mogelijk zijn twee keer nee te stemmen right? Lekker strak geregeld dus allemaal.

Ommie de HaatMoker | 03-04-16 | 16:32

Triest, als je zo moet winnen, ben je gewoon af. Ze zoeken de grens van het toelaatbare op. Evengoed zullen we winnen en des te zoeter zal dat smaken. Hoop dat het kabinet erover valt. En we snel de eu uit gaan.

Doper | 03-04-16 | 16:30

Vageling | 03-04-16 | 16:21
.
Dank voor de uitleg. Er staat toch boven het rood-omlijnde dat "het net zo gaat als bij gewone verkiezingen" en dáár maakt elke toevoeging de stem ongeldig.
.
Afgezien daarvan zijn de enigen die het toegevoegde bericht lezen, de stemmentellers. Dus is het sowieso nutteloos.

Lupuslupus | 03-04-16 | 16:28

Het is heel simpel. Als het percentage ongeldige stemmen groter is dan bij iedere andere stembusgang dan moet de stemming overnieuw worden gedaan.

XaleX_2 | 03-04-16 | 16:28

Na de verkiezingen van 2017 worden al deze linksche burgemeesters en andere linksche hotemetoteachtige ambtenaren vervangen.

meneer Q | 03-04-16 | 16:25

OVSE komt niet, dus bananenrepubliek praktijken komen wel.

Raider Twix | 03-04-16 | 16:25

Plasterk zou als de wiedeweerga de stembiljetten moeten overdrukken conform die voor expats, of ingekleurde vakjes ook als geldige stem mee moeten tellen.
Het begint nu toch wel de spuigaten uit te lopen met dat opzichtige geklooi van de overheid.

ben kokhals | 03-04-16 | 16:22

Waar kan ik Ronald Plasterk wegstemmen?

necrosis | 03-04-16 | 16:22

@Lupuslupus | 03-04-16 | 16:17
https://www.kiesraad.nl/sites/default/files/ongeldige%20geldige%20en%20blanco%20stembiljetten%20bij%20referendum.pdf

Pagina 5 en 6:
Stembiljet 3 = geldige stem
Een stembiljet waarop de keuze inzake de wet op ondubbelzinnige wijze kenbaar is gemaakt door het rood maken van het witte stipje in het stemvak, doch waarop tevens een scheldwoord of iets dergelijks is vermeld, is niet ongeldig. In dit geval kan de kiezer door het schrijven van ‘onzinreferendum!’ op het stembiljet niet worden geïdentificeerd.

en pagina 29 en 30:

Stembiljet 15 = geldige stem
Het plaatsen van een smiley op het stembiljet maakt de stem niet ongeldig. Het stembureau zal immers niet aan de hand van de smiley in staat zijn de kiezer te identificeren.

Het mag gewoon. Of ik het zou doen? Dacht u zelf? (R)overheid en regels...

Vageling | 03-04-16 | 16:21

Kan er weer een Geen Peil tel-vrijwilligers initiatief georganiseerd worden, die ook bijhouden hoeveel stemmen ongeldig verklaard zijn, en waarom!?! Het lijkt me met de ongehoorde sabotage van overheidswege geen overbodige luxe.

marcoplarco | 03-04-16 | 16:20

En dan zeiken dat er bananenrepublieken en corrupte regimes in de wereld zijn. Wat een beschamende vertoning van de NL overheid! Alleen al hierom:
Stem allemaal NEE. En voor het overige:
Stem allemaal NEE.

belo | 03-04-16 | 16:19

Maar ik mag wel 'de pot op met het nepparlement' erop zetten zoalang mijn tegen stipje maar voorzien is van rood! Zelfs een =P smiley mag.
Vageling | 03-04-16 | 16:10
.
Nee dat mag u niet. Alles wat u op het formulier schrijft maakt uw stem ongeldig net zoals dat het geval is bij andere verkiezingen. Niet doen dus!

Lupuslupus | 03-04-16 | 16:17

Highwoodman | 03-04-16 | 16:10
.
Klopt; voor een kleurplaat moet je hier zijn:
http://www.kleurplaten.nl/pages/Afdrukken.asp?a=&rc=&Id=11699&d=&e=

Jan de Hoop | 03-04-16 | 16:16

Als genoeg JA stemmerts dat hele vakje nou inkleuren
en de NEE stemmers slechts het stipje
dat is natuurlijk waar ome Roon op hoopt

oh wacht

Tobi | 03-04-16 | 16:15

Dragen ongeldig verklaarde stemmen bij aan de opkomst?
happen_maar | 03-04-16 | 16:09
.
De STEMPASSEN worden geteld EN de stemformulieren. De uitkomst van de telling moet gelijk zijn. Dus 1000 stempassen ingenomen = 1000 stemformulieren uitgegeven.

Lupuslupus | 03-04-16 | 16:13

Ze halen echt alles uit de kast om het referendum om zeep te helpen. Dit gebeurd op zo massale schaal in het hele land op alle mogelijke manieren dat dit geen toeval is maar instructie van hogerhand.

sinar2 | 03-04-16 | 16:13

Ik mag volgende week weer vroeg aantreden op mijn werk, mijn stembiljet verdwijnt nog vóór 14:00 in de stembus.
OekraiNEE!

necrosis | 03-04-16 | 16:12

Valt mee dat ze er niet " Bent u voor of tegen afschaffing van de associatie overeenkomst met Oekraïne " van hebben gemaakt .

Castor12 | 03-04-16 | 16:11

Dragen ongeldig verklaarde stemmen bij aan de opkomst?
happen_maar | 03-04-16 | 16:09
.
Ja.

Lupuslupus | 03-04-16 | 16:11

@happen_maar | 03-04-16 | 16:09
ja

Vageling | 03-04-16 | 16:11

Je bent dan ook wel een ontzettende mongool als je het hele vakje in gaat staan te kleuren. Het is een stembiljet, geen kleurplaat!

Highwoodman | 03-04-16 | 16:10

Maar ik mag wel 'de pot op met het nepparlement' erop zetten zoalang mijn tegen stipje maar voorzien is van rood! Zelfs een =P smiley mag.

Vageling | 03-04-16 | 16:10

Dragen ongeldig verklaarde stemmen bij aan de opkomst?

happen_maar | 03-04-16 | 16:09

Ik zie 4 vakjes en 2 stipjes. Mag wel een opkomst van 180% worden zo.

027 | 03-04-16 | 16:09

@Amherst | 03-04-16 | 16:06
Zolang die bolle, zijn pampapaard en hun drie biggetjes niet in Canada zitten, is Nederland nog steeds een bananemonachie.

necrosis | 03-04-16 | 16:08

Kafka draait zich om in z'n graf.

Parsons | 03-04-16 | 16:08

Het expat formulier was 10x duidelijker. Ze kunnen het dus wel, maar willen het niet.

Mark_Pugner | 03-04-16 | 16:08

Bananenrepubliek.

Amherst | 03-04-16 | 16:06

Alles maar dan ook alles om de democratie te torpederen!

telelezer | 03-04-16 | 16:05

Wat was er mis met het oude ontwerp van 2005?!? De uitslag?

Feynman | 03-04-16 | 16:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken